http://www.nu.nl/news/775(...)lkom_op_scholen.htmlquote:AMSTERDAM - Bijna de helft van de allochtone studenten op lerarenopleidingen haalt geen diploma omdat er geen stageplaats te vinden is. Dat schrijft de Volkskrant maandag. Veel scholen weren allochtone stagiairs. Zij beroepen zich bij die weigering op hun identiteit.
Vooral stagiairs met een islamitische achtergrond zouden niet in de sfeer en cultuur van de school passen.
Ruim acht procent van de leerlingen op pabo's en lerarenopleidingen is allochtoon. Van deze groep valt binnen een jaar 46 procent uit. Onder autochtonen is dit percentage 27 procent. Vijfendertig procent van de allochtone studenten haalt zijn studie binnen vijf jaar, van de autochtone studenten studeert 57 procent binnen vijf jaar af. Het niet kunnen vinden van een stageplaats is daar mede de oorzaak van. Vooral christelijke scholen hebben liever een stagiair met dezelfde achtergrond.
Het Sectorbestuur Onderwijsarbeidsmarkt (SBO), de vereniging van werkgevers en werknemers in het onderwijs, is een campagne gestart om meer stageplaatsen voor allochtonen te creëren. PvdA-Kamerlid John Leerdam is ambassadeur van de campagne die de hindernissen voor allochtone studenten bij het vinden van een stageplaats moet wegnemen.
Onzin argument, iedere leerkracht heeft zijn eigen normen en waarden, zolang de leerkracht zich volgens de regels gedraagt en zich aan het lesprogramma houdt is er geen enkele reden om een allochtoon te weigeren.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:52 schreef Dementor het volgende:
Mensen met andere normen en waarden ja.
quote:Op maandag 10 juli 2006 10:58 schreef Cheiron het volgende:
Och, als je het niveau van die gasten ziet zou ik ze ook weigeren hoor. Kauwgum knauwend met de mond open tijdens een sollicitatiegesprek, geen woord ABN spreken e.d.
(ja, generaliserend.. vette pech.)
Zijn er dan wel veel islamitische scholen met christelijke leerkrachten?quote:Op maandag 10 juli 2006 10:47 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/775(...)lkom_op_scholen.html
Ik vind dit belachelijk - elke school die mensen weigert vanwege huidskleur of afkomst zou gelijk moeten sluiten of aangepakt worden
dit soort mensen willen juist hun opleiding afmaken , gun deze mensen ook iets![]()
maar niet discrimineren omdat ze anders zijn dan blanken dat zijn ze niet ze zijn ook mensen net als iedereen
onzin en leugensquote:Op maandag 10 juli 2006 11:00 schreef Omkron het volgende:
Ik zie het probleem niet zo hoor.. andersom doen ze het toch ook..?
Jah kijk maar in Amsterdam-westquote:Op maandag 10 juli 2006 11:02 schreef Conflict het volgende:
[..]
Zijn er dan wel veel islamitische scholen met christelijke leerkrachten?
daar is een Isl. school die wel blanke leerkrachten heeftquote:
Wat is dat nu weer voor belachelijke opmerking Meki?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:01 schreef Meki het volgende:
[..]
zo´n opmerking is net als over Joden in 1944
![]()
Een school, dat is iets heel anders dan veel scholen. Blank en islamitisch zijn trouwens niet dezelfde dingen.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
daar is een Isl. school die wel blanke leerkrachten heeft
zelfs de direkteur is een Nederlander
Ik kan het nieuws bericht er even niet bij vinden.. maar tijdje terug was er in de media dat een vrouwelijke (nederlandse) leerkracht niet welkom was op een zwarte school.. met exact hetzelfde argument als nu door de witte scholen gebruikt wordt.. dus..quote:
net als jou opmerking over " gasten "quote:Op maandag 10 juli 2006 11:05 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor belachelijke opmerking Meki?
Het gaat erom dat je mensen aanneemt welke kinderen moeten helpen opvoeden. Als je dan amper ABN spreekt, maar altijd straattaal spreekt, dan moet je concluderen dat je geen les aan kinderen moet geven.
Leerkrachten moeten het goede voorbeeld geven, en als personen dat niet doen, moet je die mensen ook niet toelaten tot het vak van leerkracht. En dat geldt niet alleen voor allochtonen maar voor alle mensen die niet voldoen aan de criteria.
1 school maakt nog geen zomer!quote:Op maandag 10 juli 2006 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
dus is het terecht ?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:07 schreef Omkron het volgende:
[..]
Ik kan het nieuws bericht er even niet bij vinden.. maar tijdje terug was er in de media dat een vrouwelijke (nederlandse) leerkracht niet welkom was op een zwarte school.. met exact hetzelfde argument als nu door de witte scholen gebruikt wordt.. dus..
nee ik kijk naar de ervaring van mensen als ik de school wasquote:
ik denk niet veels te zwartquote:Op maandag 10 juli 2006 11:11 schreef Conflict het volgende:
Meki, je denk echt veel te zwart wit, JULLIE de gemene blanke Nederlanders en WIJ de zielige getinte moslims. Als je dat nou eens wat genuanceerder zou brengen dan zijn er misschien mensen die je wel geloofwaardig over vinden komen.
zo zie jij datquote:Op maandag 10 juli 2006 11:12 schreef Robar het volgende:
[..]
Met die instelling moet je hier niet komen zeiken.
Alweer onzin natuurlijk, het lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk dat iemand die met een havo/vwo/mbo 4 diploma plus een aantal jaren PABO nauwelijks ABN zal spreken. Het gaat om PABO studenten hier, niet om 16 jarige schoolverlaters.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:05 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je mensen aanneemt welke kinderen moeten helpen opvoeden. Als je dan amper ABN spreekt, maar altijd straattaal spreekt, dan moet je concluderen dat je geen les aan kinderen moet geven.
Leerkrachten moeten het goede voorbeeld geven, en als personen dat niet doen, moet je die mensen ook niet toelaten tot het vak van leerkracht. En dat geldt niet alleen voor allochtonen maar voor alle mensen die niet voldoen aan de criteria.
Je moet natuurlijk niet uit het oog verliezen wie hier de gast is en de waard.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:08 schreef Meki het volgende:
[..]
dus is het terecht ?
als zij het doen mogen wij dat ook
Ik denk dat meerderen het zo zien.quote:
en wie is hier de gast ?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:15 schreef Omkron het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet uit het ook verliezen wie hier de gast is en de waard.
bron daarvan ?.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:16 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik denk dat meerderen het zo zien.
Jij ziet onrecht (wellicht terecht), maar jij vindt het dus terecht dat het dan andersom ook maar gebeurt.
Dan staat iedereen toch quitte? Of voel je je dan nog steeds benadeeld en achtergesteld?
Ik ken turken die rechten hebben gestudeerd, die je echt niet voor de klas wilt zetten hoor.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alweer onzin natuurlijk, het lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk dat iemand die met een havo/vwo/mbo 4 diploma plus een aantal jaren PABO nauwelijks ABN zal spreken. Het gaat om PABO studenten hier, niet om 16 jarige schoolverlaters.
Soort van Melkert leerkrachten.. die voor spek en bonen meedoen..quote:Op maandag 10 juli 2006 11:13 schreef _RaZoRBlaDe_ het volgende:
Hoe zou je dit probleem op willen lossen? Scholen verplichten om een vast percentage allochtonen leerkrachten aan te nemen?
dat gaat niet , daarvoor moet je een andere mens voor zijn met andere afkomstquote:Op maandag 10 juli 2006 11:18 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik ken turken die rechten hebben gestudeerd, die je echt niet voor de klas wilt zetten hoor.
Prima gasten allemaal, maar een leraar op de basischool
hij beschuldigt mij dat ik Isl. scholen steun - zeer onterechtquote:Op maandag 10 juli 2006 11:19 schreef Conflict het volgende:
[..]
Kom dan zelf ook eens met een bron. Jij doet hier ook ongefundeerde uitspraken.
That's not the point smart ass!quote:Op maandag 10 juli 2006 11:20 schreef Meki het volgende:
[..]
dat gaat niet , daarvoor moet je een andere mens voor zijn met andere afkomst
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:20 schreef Robar het volgende:
[..]
[..]
Werkt je korte termijn geheugen niet zo goed?
Wat voor morele waarden moet een natuurkunde / wiskunde / aardrijskunde / biologie leraar uitstralen dan?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:12 schreef marcb1974 het volgende:
Een voorspelbare reactie dit. Zowel islamitische, christelijke als andere scholen zullen leraren en stagairs willen die passen in hun opvattingen. Natuurlijk zijn daar uitzonderingen op maar dat zullen er niet veel zijn.
ik ga niet kijken welke afkomst diegene heeftquote:Op maandag 10 juli 2006 11:21 schreef Scorpie het volgende:
Ach Meki, lieve lieve Meki, wat lief zo`n discussie met jou![]()
Het gaat over het algemeen om christelijke scholen, en daar draait het om een geloofskwestie.
Mogen jouw kinderen opgevoed worden door christelijken als moslim zijnde? Dat ze op een dag thuiskomen en roepen "pappa, jezus is onze Herder!"... ?
Den ik inderdaad ook dat dat gebeurt. Ik ben overigens tijdens mijn stages en werk nog nooit is gevraagd naar mijn (levensbeschouwelijke) opvatting. Ik heb ook op zowel openbare als christelijke scholen lesgegeven.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:12 schreef marcb1974 het volgende:
Een voorspelbare reactie dit. Zowel islamitische, christelijke als andere scholen zullen leraren en stagairs willen die passen in hun opvattingen. Natuurlijk zijn daar uitzonderingen op maar dat zullen er niet veel zijn.
Een afkomst is niet hetzelfde als geloof Meki. Geef eens antwoord op de vraag.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:23 schreef Meki het volgende:
[..]
ik ga niet kijken welke afkomst diegene heeft
mijn kinderen mogen opgevoed worden door Normale mensen
afkomsten zijn niet van toepassing
Hoe kwamen ze erbij dat jij de juiste kandidaaT was dan?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:24 schreef Locusta het volgende:
Ik vind eigenlijk dat een school een docent moet aannemen omdat het de beste kandidaad is...
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:22 schreef Meki het volgende:
[..]
nee
ik reageer daarmij op een andere user die daarmee begon
lees mijn OP maar
Ik ben helaas een woordvoerder enkel voor mezelfquote:Op maandag 10 juli 2006 11:24 schreef Conflict het volgende:
Meki, ik denk niet dat de islamitische gemeenschap erg blij wordt van de manier waarop jij de discussie met de Hollanders aangaat. Je bent een slechte woordvoerder.
Ik hoop zo dat je geen Nederlands geeft.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:24 schreef Locusta het volgende:
[..]
Den ik inderdaad ook dat dat gebeurt. Ik ben overigens tijdens mijn stages en werk nog nooit is gevraagd naar mijn (levensbeschouwelijke) opvatting. Ik heb ook op zowel openbare als christelijke scholen lesgegeven.
Ik vind eigenlijk dat een school een docent moet aannemen omdat het de beste kandidaad is... levensbeschouwelijke opvatting hoort daarbuiten te staan. Hij/zij moet goed kunnen lesgeven en zijn/haar vak verstaan, goede didactische vaardigheden, etc. hebben. Wat voor opvatting je hebt hoort daarbuiten te staan.... (natuurlijk is het niet de bedoeling dat je je opvatting gaat opdringen aan je leerlingen)
waarom ?? omdat het een allochtoon is ?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:25 schreef Viking84 het volgende:
en terecht, als schooldirecteur zou ik ook geen moslim willen hebben te stage lopen.
Ik kan me er zeker wat bij voorstellen.. zeker ook na alle verhalen over haatzaaiende Moskee opperhoofden.. je zult maar zo'n indoctrinerende engerd voor de klas hebben staan. Ik zou mijn kinderen niet op een dergelijke school plaatsen.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:25 schreef Viking84 het volgende:
en terecht, als schooldirecteur zou ik ook geen moslim willen hebben te stage lopen.
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:25 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik gaf alleen maar aan dat je zelf zegt dat het terecht is dat het (als reactie op) andersom ook gebeurt. Steun is een groot woord, heb ik ook niet gebruikt. Maar je schijnt het wel best te vinden dat het andersom ook gebeurt. Nou, wat is het probleem dan? Niet alleen van jouw kant dingen bekijken.
En BTW, hou toch op met die wij-zij gedachte, daar ga je zelf al de fout in.
volgens jou zijn Moslims ook indoctrinerende engerdsquote:Op maandag 10 juli 2006 11:28 schreef Omkron het volgende:
[..]
Ik kan me er zeker wat bij voorstellen.. zeker ook na alle verhalen over haatzaaiende Moskee opperhoofden.. je zult maar zo'n indoctrinerende engerd voor de klas hebben staan. Ik zou mijn kinderen niet op een dergelijke school plaatsen.
Je hebt het over wij, dan ben je een woordvoerder in mij ogen.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben helaas een woordvoerder enkel voor mezelf
ik praat namens individu en niet voor Moslimgemeenschap
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:26 schreef Scorpie het volgende:
Ik hoop zo dat je geen Nederlands geeft.
ik heb het over de studenten die graag hun best doen worden geweigerd vanwege kleur etc.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:29 schreef Conflict het volgende:
[..]
Je hebt het over wij, dan ben je een woordvoerder in mij ogen.
Dat niet zozeer. Ik denk dat ik een Afrikaan wel sneller toe zou laten.quote:
Eigenlijk vindt ik de hele Islam een aardige Indoctrine.. maar dat is mijn persoonlijke mening.. en dat mag.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:29 schreef Meki het volgende:
[..]
volgens jou zijn Moslims ook indoctrinerende engerds
![]()
![]()
![]()
![]()
dan is het een helaas een racistische meningquote:Op maandag 10 juli 2006 11:31 schreef Omkron het volgende:
[..]
Eigenlijk vindt ik de hele Islam een aardige Indoctrine.. maar dat is mijn persoonlijke mening.. en dat mag.
dan voeg je dit erbijquote:Op maandag 10 juli 2006 11:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat niet zozeer. Ik denk dat ik een Afrikaan wel sneller toe zou laten.
Ik moet echter wel toegeven dat het ook vooral van de cijfers afhangt of ik een allochtoon zou toelaten of niet. Een allochtoon die goede cijfers haalt, is geen criminele allochtoon (hoop ik)
Ik vind elk geloof dat kinderen onder hun 12e jaar dwingt/blootstellen aan/te geloven in een god gebruik maken van indoctrinatie.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:31 schreef Omkron het volgende:
[..]
Eigenlijk vindt ik de hele Islam een aardige Indoctrine.. maar dat is mijn persoonlijke mening.. en dat mag.
Nee, dat is geen racistische meningquote:Op maandag 10 juli 2006 11:32 schreef Meki het volgende:
[..]
dan is het een helaas een racistische mening
Ik denk dat racisme wat anders is hoor... wat ik wel zeker weet is dat het gebaseerd is op alles wat erover gezien, gelezen en gehoord heb. Ow.. en ook nog ervaren.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Daar kun je gelijk in hebben.. persoonlijk hou ik niet zo van dat opdringerige qua godsdienst.. daarom vindt ih het Boedhisme ook zo mooi.. zo lekker vrijbllijvend.. zo eerlijk.. maar dat is een andere discussie.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:34 schreef Marczilla het volgende:
[..]
Ik vind elk geloof dat kinderen onder hun 12e jaar dwingt/blootstellen aan/te geloven in een god gebruik maken van indoctrinatie.
je zult maar zo'n indoctrinerende engerd voor de klas hebben staan. Ik zou mijn kinderen niet op een dergelijke school plaatsen.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:35 schreef Omkron het volgende:
[..]
Ik denk dat racisme wat anders is hoor... wat ik wel zeker weet is dat het gebaseerd is op alles wat erover gezien, gelezen en gehoord heb. Ow.. en ook nog ervaren.
zo denk jijquote:Op maandag 10 juli 2006 11:36 schreef Robar het volgende:
Meki, je moet ook niet alles als racistisch zien.
Die mensen worden niet geweigerd, omdat ze allochtoon zijn.
Die mensen worden waarschijnlijk geweigerd, omdat er getwijfeld wordt aan hun kennis en uitspraak van de Nederlandse taal en kiezen voor de "veilige" keuze, een Hollander. Ik zou me daar wel in kunnen vinden.
Je weet niet de achtergrond van die beslisingen, wacht dat nu maar eens af, of doe er een onderzoek naar. Ik vind je conclusies veel te voorbarig.
Het is een veronderstelling, of wil je zeggen dat er in Nederland geen indoctrinerende engerds rondlopen? Het zou mogelijk kunnen zijn. toch? Niets racistisch aan deze opmerking.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:38 schreef Meki het volgende:
[..]
je zult maar zo'n indoctrinerende engerd voor de klas hebben staan. Ik zou mijn kinderen niet op een dergelijke school plaatsen.
Religieus racisme![]()
je noemt alle Moslims zo dus wel een racistische opmerkingquote:Op maandag 10 juli 2006 11:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Het is een veronderstelling, of wil je zeggen dat er in Nederland geen indoctrinerende engerds rondlopen? Het zou mogelijk kunnen zijn. toch? Niets racistisch aan deze opmerking.
Je kunt natuurlijk ook stug blijven volhouden zoquote:Op maandag 10 juli 2006 11:39 schreef Meki het volgende:
zo denk jij
maar de TT en de bron geven wat anders aan
ra·cis·me (het ~)quote:Op maandag 10 juli 2006 11:38 schreef Meki het volgende:
[..]
je zult maar zo'n indoctrinerende engerd voor de klas hebben staan. Ik zou mijn kinderen niet op een dergelijke school plaatsen.
Religieus racisme![]()
Ja duh, ik ken een autochtone drs economie die ik ook nooit voor de klas zou zetten, punt is dat dit PABO studenten zijn en ik als zij de Nederlandse taal niet goed genoeg machtig zijn dan wijs ik toch echt naar de PABO en voorgaande opleidingen en niet de student als de schuldige.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:18 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik ken turken die rechten hebben gestudeerd, die je echt niet voor de klas wilt zetten hoor.
Prima gasten allemaal, maar een leraar op de basischool
Aha, dat heb ik even over het hoofd gezien (dat stukje over identiteit)quote:Op maandag 10 juli 2006 11:39 schreef Meki het volgende:
[..]
zo denk jij
maar de TT en de bron geven wat anders aan
Religieus racismequote:Op maandag 10 juli 2006 11:41 schreef Omkron het volgende:
[..]
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie
Racisme is niet het juiste woord.
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:41 schreef Meki het volgende:
[..]
je noemt alle Moslims zo dus wel een racistische opmerking
Niemand kan dit heel goed voorstellen. alleen mensen die een hekel hebben aan Allochtonen zijn hier blij mee.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:42 schreef Robar het volgende:
[..]
Aha, dat heb ik even over het hoofd gezien (dat stukje over identiteit)
Maar dan nog kan ik het me heel goed voorstellen.
Vind dat trouwens ook gelden voor autochtonen.........als je tegenwoordig hoort hoe men praat, laat staan schrijft.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja duh, ik ken een autochtone drs economie die ik ook nooit voor de klas zou zetten, punt is dat dit PABO studenten zijn en ik als zij de Nederlandse taal niet goed genoeg machtig zijn dan wijs ik toch echt naar de PABO en voorgaande opleidingen en niet de student als de schuldige.
Ik ben wel benieuwd naar Meki's antwoord hierop eigenlijk.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een afkomst is niet hetzelfde als geloof Meki. Geef eens antwoord op de vraag.
Mag jouw kind door een christelijke leraar worden onderwezen, met alle normen en waarden van deze persoon?
Mijn antwoord is hierop Jahquote:Op maandag 10 juli 2006 11:46 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar Meki's antwoord hierop eigenlijk.
Mijn voorbeeld is meer regel dan uitzondering, jouw voorbeeld is meer uitzondering dan regelquote:Op maandag 10 juli 2006 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja duh, ik ken een autochtone drs economie die ik ook nooit voor de klas zou zetten, punt is dat dit PABO studenten zijn en ik als zij de Nederlandse taal niet goed genoeg machtig zijn dan wijs ik toch echt naar de PABO en voorgaande opleidingen en niet de student als de schuldige.
een goed mens kan dit nooit begrijpenquote:Op maandag 10 juli 2006 11:47 schreef Robar het volgende:
[..]
Mijn voorbeeld is meer regel dan uitzondering, jouw voorbeeld is meer uitzondering dan regel
Maar het ging trouwens ook niet om het niveau van de student, het ging om de identiteit.
Ik kan dat wel begrijpen.
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Niemand kan dit heel goed voorstellen. alleen mensen die een hekel hebben aan Allochtonen zijn hier blij mee.
het gaat hier om Allochtonen die graag willen maar niet verder kunnen omdat ze geweigerd worden
twee ongegronde vooronderstellingen in 1 post. Meki, voordat je me allochtonenhater noemt, je zet hier dingen naar je hand. Je weet niet of iemand die hier blij mee is gelijk een hekel heeft aan allochtonen. Ten tweede weet je niet of het om hardwerkende allochtonen gaat, net zomin als iemand anders weet of het om allochtonen gaat die slecht ABN spreken. Dat is het hele punt.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Niemand kan dit heel goed voorstellen. alleen mensen die een hekel hebben aan Allochtonen zijn hier blij mee.
het gaat hier om Allochtonen die graag willen maar niet verder kunnen omdat ze geweigerd worden
als iemand mensen afwijst vanwege zijn afkomst mischien welquote:Op maandag 10 juli 2006 11:50 schreef Robar het volgende:
[..]dus ik ben bij deze een racist?
Meki, wat ben je toch een zielig bekrompen allochtoontje
Dat zal er ook best tussen zitten.. stigmatisering.. maar dan is de vraag.. is deze stigmatisering zomaar uit de lucht komen vallen..quote:Op maandag 10 juli 2006 11:52 schreef Meki het volgende:
[..]
als iemand mensen afwijst vanwege zijn afkomst mischien wel
ofquote:een goed mens kan dit nooit begrijpen
Hier kunnen we dus helemaal niets mee!quote:Niemand kan dit heel goed voorstellen. alleen mensen die een hekel hebben aan Allochtonen zijn hier blij mee.
En wijs ik iemand af op basis van afkomst?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:52 schreef Meki het volgende:
[..]
als iemand mensen afwijst vanwege zijn afkomst mischien wel
Dat ben ik niet met je eens.. ik denk dat zijn humor hem tijdens het sollicitatie gesprek zou kunnen redden.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:57 schreef Gabry het volgende:
Als Meki de Pabo zou doen zou hij inderdaad geen stageplaats kunnen vinden![]()
Ja weet je dat zeker?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:36 schreef Robar het volgende:
Meki, je moet ook niet alles als racistisch zien.
Die mensen worden niet geweigerd, omdat ze allochtoon zijn.
Die mensen worden waarschijnlijk geweigerd, omdat er getwijfeld wordt aan hun kennis en uitspraak van de Nederlandse taal en kiezen voor de "veilige" keuze, een Hollander. Ik zou me daar wel in kunnen vinden.
Je weet niet de achtergrond van die beslisingen, wacht dat nu maar eens af, of doe er een onderzoek naar. Ik vind je conclusies veel te voorbarig.
Over welke functie heb je het dan..?quote:Op maandag 10 juli 2006 12:06 schreef -scorpione- het volgende:
Ik ben ook wel eens geweigerd omdat ik geen allochtoon was, dus andersom gebeurd net zo. Het is zo langzamerhand zelfs een trend voor bepaalde functies allochtonen aan te nemen. Open daar maar eens een topic over Meki![]()
mee eensquote:Op maandag 10 juli 2006 10:58 schreef Cheiron het volgende:
Och, als je het niveau van die gasten ziet zou ik ze ook weigeren hoor. Kauwgum knauwend met de mond open tijdens een sollicitatiegesprek, geen woord ABN spreken e.d.
(ja, generaliserend.. vette pech.)
Gewoon, een algemene functie als medewerker waar achtergrond er niet toe hoort te doen. Maar zodra je vanuit de functie met jongeren moet werken waar ook wat allochtonen tussen zitten schijnt een autochtoon het niet meer te kunnen doen, want die kent de achtergrond van die jongeren dan schijnbaar niet. Grote onzin, want ik geef zelf vechtsportles aan jeugd waar van alles tussenzit en ik zie geen enkel verschil bij die kinderen en de kinderen onderling ook niet.quote:
Ik zeg toch ook waarschijnlijk?quote:Op maandag 10 juli 2006 12:05 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ja weet je dat zeker?
Het is gewoon een feit dat allochtonen moeilijker aan een baan of stageplaats komen, velen worden nog niet eens uitgenodigd omdat ze een niet Nederlandse naam op de brief zien staan.
Het is een cirkel waar we in draaien, allochtonen zijn per definitie altijd lui en crimineel, maar als ze willen werken dan kan dat ook allemaal niet want niemand vertrouwt een allochtoon door die rare vooroordelen.
Vechtsportles is natuurlijk wat anders dan jongerenwerker.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:13 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Gewoon, een algemene functie als medewerker waar achtergrond er niet toe hoort te doen. Maar zodra je vanuit de functie met jongeren moet werken waar ook wat allochtonen tussen zitten schijnt een autochtoon het niet meer te kunnen doen, want die kent de achtergrond van die jongeren dan schijnbaar niet. Grote onzin, want ik geef zelf vechtsportles aan jeugd waar van alles tussenzit en ik zie geen enkel verschil bij die kinderen en de kinderen onderling ook niet.
"gasten" bedoel ik niet in de term als tijdelijke verblijvers Meki.. dat begrijp je ook wel.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:07 schreef Meki het volgende:
[..]
net als jou opmerking over " gasten "
Hoezo straattaal ken jij die mensen ofzo ?.
Mij gaat het erom dat zij het willen dus geef ze ook die kans.
Maar nee jij begaat hier hetzelfde fout net als scholen
gewoon kijken naar de kleur en afkomst
Dus niet hè. Vooral als je met jeugd werkt ligt de nadruk veel meer op de begeleiding van gedrag dan op het leren van de technieken.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:21 schreef Omkron het volgende:
[..]
Vechtsportles is natuurlijk wat anders dan jongerenwerker.
hehe .. en als islamitische scholen iemand weigeren omdat je van het verkeerde geloof bent is het hok te klein en moeten "dat soort scholen" opgedoekt voor hun intolerantie .. men spreekt er schande van in alle talenquote:Op maandag 10 juli 2006 12:14 schreef Mensenkenner het volgende:
Komisch trouwens, alle allochtonen zijn lui en willen nooit werken, maar als ze willen werken is t ook niet goed.
Racisme van de bovenste plank.
jij hebt natuurlijk 'hands-on' ervaring.. maar ik kan me situaties voor een jongerenwerker voorstellen waar kennis van culturele achtergrond een zeer groot goed is. Maar genoeg hierover. Ik geloof je.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:29 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dus niet hè. Vooral als je met jeugd werkt ligt de nadruk veel meer op de begeleiding van gedrag dan op het leren van de technieken.
Daarnaast, waarom zou ik als autochtoon de allochtonen niet snappen (en andersom wel)? Ik zie mensen, ik zie geen verschil tussenbeide, en ik ben me tegelijk echt wel bewust van verschillen in cultuur, maar die zijn er ook tussen karakters en dat loopt dwars door cultuur heen.
Dus moeten er geen topics geopend worden als deze, maar topics waarin in zijn algemeenheid de intolerantie van de maatschappij wordt laten zien.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:36 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. en als islamitische scholen iemand weigeren omdat je van het verkeerde geloof bent is het hok te klein en moeten "dat soort scholen" opgedoekt voor hun intolerantie .. men spreekt er schande van in alle talen
maar als een christelijke school een allochtoon weigert die nota bene al een sloot diploma's op zak heeft is dat ineens wel begrijpelijk, ja eigenlijk zelfs helemaal logisch, en de generalisaties die slaan op 15 jarige, voortijdig-school-verlatende straatrappers vliegen je om de oren ..
kort samen gevat .. het christendom is even intolerant als de islam, maar dat mag blijkbaar, zelfs van niet-gelovigen .. hoezo meten met 2 maten
Ik heb ook een International Business achtergrond...quote:Op maandag 10 juli 2006 12:38 schreef Omkron het volgende:
[..]
jij hebt natuurlijk 'hands-on' ervaring.. maar ik kan me situaties voor een jongerenwerker voorstellen waar kennis van culturele achtergrond een zeer groot goed is. Maar genoeg hierover. Ik geloof je.
Ik schaamde me echt dóód....quote:http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=artikelen.details&achtergrond_id=5090
KATHOLIEKE SCHOOL MAG HOOFDDOEK VERBIEDEN
7 augustus 2003
Een katholieke school voor voortgezet onderwijs in Utrecht laat leerlingen van alle gezindten toe mits zij de grondslag van de school onderschrijven en respecteren.
Volgens de schoolregels is het niet toegestaan kleding te dragen die geassocieerd kan worden met een niet-katholieke of niet-christelijke levensovertuiging. Twee leerlingen van deze school besluiten een hoofddoek te gaan dragen. Na overleg wordt het beide leerlingen toegestaan de hoofddoek buiten de lessen te dragen.
De leerlingen wensen de hoofddoek echter ook tijdens de lessen te dragen en wenden zich tot Stichting Steunpunt Anti-Discriminatie (STAD) te Utrecht. STAD vindt dat de school een inconsequent beleid voert en bracht de zaak voor de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). De CGB oordeelde vandaag dat de school niet in strijd met de Algemene wet gelijke behandeling (AWGB) handelt.
De AWGB verbiedt het maken van direct onderscheid op grond van godsdienst. De wet kent hierop enkele uitzonderingsbepalingen. Een van deze bepalingen geeft instellingen van bijzonder onderwijs de mogelijkheid om bij de toelating en ten aanzien van de deelname aan het onderwijs eisen te stellen, die gelet op het doel van de instelling nodig zijn voor de verwezenlijking van haar grondslag. Deze uitzonderingsbepaling is geen vrijbrief om het dragen van een hoofddoek zonder gedegen motivatie te verbieden. Hiervoor moet de school kunnen aantonen dat het beleid de doelstelling van de school ondersteunt en dat het beleid consequent wordt uitgevoerd.
De school in kwestie heeft een katholieke signatuur en vraagt alle aspirant-leerlingen de grondslag van de school te onderschrijven en respecteren. De school heeft gemotiveerd gesteld daadwerkelijk en consistent invulling te geven aan de katholieke signatuur. Dit beleid voert de school in de praktijk op consequente wijze uit. Het feit dat niet iedere leerling katholiek hoeft te zijn om toegelaten te worden doet hier geen afbreuk aan. Ook de specifieke uitzondering die de school zeer recent voor de twee leerlingen heeft gemaakt, leidt volgens de CGB niet tot de conclusie dat er sprake is van een inconsequent beleid.
Het was voor het eerst dat de school werd geconfronteerd met leerlingen die een hoofddoek wilden dragen. Voor de eerste leerling heeft de school een eenmalige uitzondering gemaakt aangezien deze leerling vlak voor haar eindexamen zat en voor de tweede leerling is hierbij aangesloten. Er zou sprake zijn van een inconsequent beleid indien de school regelmatig uitzonderingen maakt of willekeurig is in de uitvoering of handhaving van haar beleid. Daarvan is tijdens de procedure echter niets gebleken.
De school kan daarom een beroep doen op de uitzonderingsbepaling in de AWGB. Het dragen van een hoofddoek is strijdig met de katholieke grondslag van de school. De school mag daarom het dragen van een hoofddoek binnen haar instelling verbieden.
(Bron: Commissie Gelijke Behandeling)
heeft geen reet te maken met racisme, maar zo komt de islam in het westen over. al is dit wel redelijk offtopic.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoeveel "christelijke" leerkrachten cq studenten melden zich voor een baan cq stage bij een Islamitische school?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:06 schreef Conflict het volgende:
[..]
Een school, dat is iets heel anders dan veel scholen. Blank en islamitisch zijn trouwens niet dezelfde dingen.
De trend is echter dat een allochtoon met de dezelfde kwalificaties moeilijker aan de bak komt dan jij. Tuurlijk zal je een keer geweigerd worden. Maar voor jou worden er 10 allochtonen geweigerd.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:06 schreef -scorpione- het volgende:
Ik ben ook wel eens geweigerd omdat ik geen allochtoon was, dus andersom gebeurd net zo. Het is zo langzamerhand zelfs een trend voor bepaalde functies allochtonen aan te nemen. Open daar maar eens een topic over Meki![]()
Het blijft discriminerend en heeft zeker met racisme te maken. Of denk je dat een blanke allochtoon die Jan heet maar uit Marokko komt net zo veel problemen ondervind als een donkere allochtoon uit Marokko die Ali heet?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 05:52 schreef Agravaine het volgende:
[..]
heeft geen reet te maken met racisme, maar zo komt de islam in het westen over. al is dit wel redelijk offtopic.
verder: vind je 't vreemd dat de allochtonen lastiger een baan krijgen? hun reputatie is inmiddels keurig netjes opgebouwd en word ondersteud door gigantisch hoge cijfers in de criminaliteit statistieken, het opleidingsniveau en taalbeheersing van veel allochtonen laat te wensen over en veel ouders willen daarom zoiets niet in de buurt van hun kind en geef ze is ongelijk. ja jij zult ze ongelijk geven maar goed, beetje realistisch nadenken is ook zo lastig ^_^
0, omdat dat nog kanslozer is dan een allochtoon die solliciteert bij een christelijke school.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:30 schreef sampoo het volgende:
[..]
Hoeveel "christelijke" leerkrachten cq studenten melden zich voor een baan cq stage bij een Islamitische school?
Omdat het niet te betalen is als we iedere zwakzinnige de opleiding laten doen die hij of zij wil doen. Dan zitten we straks met 1000en mensen met een docentenopleiding, maar die nog steeds geen woord ABN spreken.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:12 schreef Meki het volgende:
[..]
ik denk niet veels te zwart
het enige wat ik denk is als die " gasten " het willen die graag het opleiding willen volgen , laat ze het lekker het volgen . Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan
uhm .. over gebrek aan realisme gesproken .. hoeveel diploma's heb je al op zak op het moment dat je stage wil gaan lopen op een school ?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 05:52 schreef Agravaine het volgende:
[..]
heeft geen reet te maken met racisme, maar zo komt de islam in het westen over. al is dit wel redelijk offtopic.
verder: vind je 't vreemd dat de allochtonen lastiger een baan krijgen? hun reputatie is inmiddels keurig netjes opgebouwd en word ondersteud door gigantisch hoge cijfers in de criminaliteit statistieken, het opleidingsniveau en taalbeheersing van veel allochtonen laat te wensen over en veel ouders willen daarom zoiets niet in de buurt van hun kind en geef ze is ongelijk. ja jij zult ze ongelijk geven maar goed, beetje realistisch nadenken is ook zo lastig ^_^
Je weet hopelijk wel over welke opmerking dit ging?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef sampoo het volgende:
[..]
Het blijft discriminerend en heeft zeker met racisme te maken. Of denk je dat een blanke allochtoon die Jan heet maar uit Marokko komt net zo veel problemen ondervind als een donkere allochtoon uit Marokko die Ali heet?
Als 10% van de allochtonen crimineel is en het opleidingsniveau gemiddeld VMBO is wat heeft een allochtoon met een afgeronde HBO-opleiding er dan mee te maken? Is hij of zij 10% crimineel en VMBO opgeleid ondanks zijn of haar HBO-opleiding of zijn of haar goede gedrag?
Enigzins speculatief. Ik denk eerder dat men niet zo staat te springen om op een Islamitische school te voegen, iets dat trouwens ook zal gelden voor het gros van de gematigde "Islamitische" studenten (lees geen baardman of burkavrouw).quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:40 schreef Robar het volgende:
[..]
0, omdat dat nog kanslozer is dan een allochtoon die solliciteert bij een christelijke school.
Dat wist ik jammergenoeg niet. Een Mekinsiaanse opmerking.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:43 schreef Robar het volgende:
[..]
Je weet hopelijk wel over welke opmerking dit ging?
Dat zal denk ik ook allemaal wel, maar omdat ik daarbij aangeef dat ik het wel enigszins kan begrijpen (ook gezien wat jij nu verteld), vind Meki mij een racistquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:58 schreef sampoo het volgende:
[..]
Enigzins speculatief. Ik denk eerder dat men niet zo staat te springen om op een Islamitische school te voegen, iets dat trouwens ook zal gelden voor het gros van de gematigde "Islamitische" studenten (lees geen baardman of burkavrouw).
Verder zijn er genoeg christelijke allochtonen waarvan ik ook denk dat men ook niet zo makkelijk een stageplek vinden.
[..]
Dat wist ik jammergenoeg niet. Een Mekinsiaanse opmerking.![]()
Met andere woorden, het interesseert je geen fuck omdat het jou niet betreft. Misschien ben je geen racist, een egoïst ben je wel. Een kortzichte egoïst. Een hele bevolkingsgroep buitenspel zetten, omdat het "een kleine groep is die het voor anderen verpest", is op de lange termijn niet bepaald verstandig.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:04 schreef Robar het volgende:
Ik keur het niet goed, ik zie ook liever dat er geen onderscheid gemaakt wordt.
Maar het wordt nu eenmaal gedaan en ik kan dat in veel gevallen wel begrijpen.
Het is die kleine groep die het verpest voor de anderen.
Wat begrijp jij niet aan "ik keur het niet goed, ik zie ook liever dat er geen onderscheid gemaakt wordt." ?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Met andere woorden, het interesseert je geen fuck omdat het jou niet betreft. Misschien ben je geen racist, een egoïst ben je wel. Een kortzichte egoïst. Een hele bevolkingsgroep buitenspel zetten, omdat het "een kleine groep is die het voor anderen verpest", is op de lange termijn niet bepaald verstandig.
Misschien druk je je wat beroerd uit dan. Je wekt de indruk begrip op te kunnen brengen voor discriminatie.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:30 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan "ik keur het niet goed, ik zie ook liever dat er geen onderscheid gemaakt wordt." ?
Ik denk dat jij de kortzichtige hier bent.
Ik zeg niet dat het terecht is, maar ik zie de tendens en ik snap de beweegredenen.
Dat ik iets snap wil niet zeggen dat ik het dan maar goed vind.
Je maakt nu dezelfde denkfout als Meki!
Het is geen kleine groep. Maar het is inderdaad jammer dat het zo gaat maar hiet is niet zomaar gebeurd. Er is heel wat gebeurd waardoor mensen zon hekel krijgen aan die groep. Maar goed leg de schuld maar weer bij de andere neer. Als ik gebeten wordt door een slang zal ik er misschien nog 1 keer een oppakken maar bijt die me ook dan doe ik het daarna nooit meer. De mens leert door zijn ervaringen. Misschien als die groep nu eens zich beter gaat aanpassen en gedragen dan zou de beeldvorming veranderen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Met andere woorden, het interesseert je geen fuck omdat het jou niet betreft. Misschien ben je geen racist, een egoïst ben je wel. Een kortzichte egoïst. Een hele bevolkingsgroep buitenspel zetten, omdat het "een kleine groep is die het voor anderen verpest", is op de lange termijn niet bepaald verstandig.
Die vergelijking met een slang is behoorlijk dubieus. Als je twee slechte ervaringen met blanke Nederlanders zou hebben zou je ook niets meer met Nederlanders te maken willen hebben?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:29 schreef niet_links het volgende:
Als ik gebeten wordt door een slang zal ik er misschien nog 1 keer een oppakken maar bijt die me ook dan doe ik het daarna nooit meer. De mens leert door zijn ervaringen. Misschien als die groep nu eens zich beter gaat aanpassen en gedragen dan zou de beeldvorming veranderen.
En ze op bepaalde terreinen uit te sluiten op de arbeidsmarkt zou daarbij nuttig zijn? Dacht het niet.quote:Natuurlijk weet ik wel dat het niet makkelijk is omdat ze nu geen kansen krjigen maar die groep heeft zichzelf wel in die positie gebracht. Dus mogen ze zichzelf er ook uit helpen.
Het uitsluiten is niet nuttig doch wel begrijpelijk moeten wij alles maar goedmaken wat ze eerst zelf verpest hebben ?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:49 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die vergelijking met een slang is behoorlijk dubieus. Als je twee slechte ervaringen met blanke Nederlanders zou hebben zou je ook niets meer met Nederlanders te maken willen hebben?
[..]
En ze op bepaalde terreinen uit te sluiten op de arbeidsmarkt zou daarbij nuttig zijn? Dacht het niet.
Wat hebben Pabo-studenten verpest?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:12 schreef niet_links het volgende:
[..]
Het uitsluiten is niet nuttig doch wel begrijpelijk moeten wij alles maar goedmaken wat ze eerst zelf verpest hebben ?
en wat heeft die hardwekende student die daar stage wil gaan lopen dan wel verpest of verkeerd gedaan ?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:12 schreef niet_links het volgende:
Het uitsluiten is niet nuttig doch wel begrijpelijk moeten wij alles maar goedmaken wat ze eerst zelf verpest hebben ?
quote:Tuurlijk was die vergelijking met een slang dubieus, maar wel leuk om te maken. Als ik 2 keer een rotervaring heb met een bepaalde speciefieke groep heb zou ik het risico de volgende keer niet nemen of het verder uit proberen te sluiten.
en hoe lang is dat geleden ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Nooit wat van gemerkt toen ik zelf op de lerarenopleiding zat....
Die mensen opzich niets maar een grote groep heeft het verpest, daar hadden veel mensen last van nu hebben mensen uit eigen groep er ook last van. Jammer.. maar de schuld ligt niet bij mij maar bij het tuig die het voor iedereen verpest heeft.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Wat hebben Pabo-studenten verpest?
Of misschien ook wel bij die groep 'tolerante' NL-ders die toch niet zo tolerant zijn als puntje bij paaltje komt? De meesten in dit land denken dat ze enorm cultuurgevoelig zijn, maar ze hebben er echt geen kaas van gegeten, dat is de laatste jaren wel heel duidelijk gebleken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:14 schreef niet_links het volgende:
[..]
Die mensen opzich niets maar een grote groep heeft het verpest, daar hadden veel mensen last van nu hebben mensen uit eigen groep er ook last van. Jammer.. maar de schuld ligt niet bij mij maar bij het tuig die het voor iedereen verpest heeft.
Altijd maar weer de schuld leggen bij de mensen die door schade en schande wijs geworden zijn. Waarom niet gewoon toegeven dat het komt door mensen uit hun eigen groep en dat ze er nu maar mee moeten leren leven. Dat was de bron pak dat eerst aan en dan kan alles misschien goedkomen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:22 schreef moussie het volgende:
[..]
en wat heeft die hardwekende student die daar stage wil gaan lopen dan wel verpest of verkeerd gedaan ?
dat die daar staat is potverdorie het toppunt van integratie, een hardwerkende allochtone moslim die gewoon les wil geven op een christelijke school .. en dan stuur je hem weg .. vreemde logica
[..]
tja, dat teld omgekeerd natuurlijk ook .. die allochtoon zal nog eens z'n best doen om mee te draaien in de maatschappij die hem toch nooit zal gaan accepteren ..
maw, als die nog niet crimineel is geven wij hem toch even een duwtje in de rug .. maak hem moedeloos, maak hem kwaad .. zorg dat die aan je plaatje van de allochtoon voldoet, even volhouden en het lukt vast wel !!
Zou best kunnen zelf houd ik het erop dat we te tollerant geweest zijn en teveel hebben toegelaten. Hard veel harder opgetreden moeten worden in het verleden. Ikzelf weet niet hoe culcuurgevoelig ik ben. Maar sinds ik in Bangkok woon wordt ik wel vaker met een andere cultuur geconfronteerd waar ik me aan aanpas.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:19 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Of misschien ook wel bij die groep 'tolerante' NL-ders die toch niet zo tolerant zijn als puntje bij paaltje komt? De meesten in dit land denken dat ze enorm cultuurgevoelig zijn, maar ze hebben er echt geen kaas van gegeten, dat is de laatste jaren wel heel duidelijk gebleken.
Het probleem is dat er geen groep bestaat. Je kent nu individuen die er niets mee te maken hebben schuld aan. De vergelijking met slangen is ook behoorlijk spottend.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:29 schreef niet_links het volgende:
[..]
Het is geen kleine groep. Maar het is inderdaad jammer dat het zo gaat maar hiet is niet zomaar gebeurd. Er is heel wat gebeurd waardoor mensen zon hekel krijgen aan die groep. Maar goed leg de schuld maar weer bij de andere neer. Als ik gebeten wordt door een slang zal ik er misschien nog 1 keer een oppakken maar bijt die me ook dan doe ik het daarna nooit meer. De mens leert door zijn ervaringen. Misschien als die groep nu eens zich beter gaat aanpassen en gedragen dan zou de beeldvorming veranderen.
Natuurlijk weet ik wel dat het niet makkelijk is omdat ze nu geen kansen krjigen maar die groep heeft zichzelf wel in die positie gebracht. Dus mogen ze zichzelf er ook uit helpen.
Nee hoor, door willekeurig andere mensen uit een etnische groep aan te kijken op misdragingen van mensen die jij tot die groep vindt behoren, verpest jij het juist voor iedereen. Het zou toch wat zijn als jij als Hollander in Bangkok de cel in gegooid wordt alvorens het land uitgezet te worden omdat een aantal Hollandse toeristen enkel naar Thailand komen om seks met minderjarigen te hebben of drugs te smokkelen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:14 schreef niet_links het volgende:
[..]
Die mensen opzich niets maar een grote groep heeft het verpest, daar hadden veel mensen last van nu hebben mensen uit eigen groep er ook last van. Jammer.. maar de schuld ligt niet bij mij maar bij het tuig die het voor iedereen verpest heeft.
Ik geloof toch niet dat de meerderheid van de allochtone Pabo-studenten voor veel problemen zorgen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:22 schreef niet_links het volgende:
@scrutinezerZolang dat een meerderheid zou zijn kan ik het wel begrijpen dat ik niet welkom daar ben. Logisch toch dan moet ik me dubbel en dwars bewijzen dat ik goed ben. Dat moeten hun ook.
Als ik binnen mijn groep teveel idioten tegenkom ga ik niet meer met ze om en zou ik verkondigen dat het idioten zijn.
Waarom, moslim leraar heeft geen plaats op een katholieke protestantse hervormde en eigenlijk openbare school. Als ik mijn dochter naar een lutherse basischool wil sturen doe ik dat met reden, en ze hoeft daar dus helemaal nit in aanraking te komen met baarden/hoofdoekjes.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:47 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/775(...)lkom_op_scholen.html
Ik vind dit belachelijk - elke school die mensen weigert vanwege huidskleur of afkomst zou gelijk moeten sluiten of aangepakt worden
dit soort mensen willen juist hun opleiding afmaken , gun deze mensen ook iets![]()
maar niet discrimineren omdat ze anders zijn dan blanken dat zijn ze niet ze zijn ook mensen net als iedereen
euhm .. en waar haal je die baarden en hoofddoekjes vandaan als ik mag vragen ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:35 schreef ratava het volgende:
[..]
Waarom, moslim leraar heeft geen plaats op een katholieke protestantse hervormde en eigenlijk openbare school. Als ik mijn dochter naar een lutherse basischool wil sturen doe ik dat met reden, en ze hoeft daar dus helemaal nit in aanraking te komen met baarden/hoofdoekjes.
Ik dacht dat er niet zo gek lang geleden ook leraressen aan islamitische scholen geweigerd werden?
Datzelfde geld trouwens ook voor jehova's getuigen en katholiuken op protestantse scholen en omgekeerd.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm .. en waar haal je die baarden en hoofddoekjes vandaan als ik mag vragen ?
en wat voor christelijke boodschap zou je willen verpakken tussen wiskundige cijfers of chemische reacties ?
maar ja, stuur maar weg, zorg dat de intelligentia gaat radicaliseren omdat ze aan alle kanten worden buitengesloten .. dan heb je je kids misschien wel "beschermd" tegen de "slechte" invloed van de lesgevende moslim, maar hoe wil je dat kind beschermen voor de gevolgen van dit soort maatregelen ?
/edit .. oh ja, die weigering, dat was een tunesische moslima die geen hoofddoek wou dragen (mag niet in Tunesië) en daarom werdt geweigerd .. alleen niet-moslima's mogen zonder hoofdoek lesgeven
kruip maar weer in de slachtofferrolquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef moussie het volgende:
maar ja, stuur maar weg, zorg dat de intelligentia gaat radicaliseren omdat ze aan alle kanten worden buitengesloten ..
Welke intelligentia,quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm .. en waar haal je die baarden en hoofddoekjes vandaan als ik mag vragen ?
en wat voor christelijke boodschap zou je willen verpakken tussen wiskundige cijfers of chemische reacties ?
maar ja, stuur maar weg, zorg dat de intelligentia gaat radicaliseren omdat ze aan alle kanten worden buitengesloten .. dan heb je je kids misschien wel "beschermd" tegen de "slechte" invloed van de lesgevende moslim, maar hoe wil je dat kind beschermen voor de gevolgen van dit soort maatregelen ?
/edit .. oh ja, die weigering, dat was een tunesische moslima die geen hoofddoek wou dragen (mag niet in Tunesië) en daarom werdt geweigerd .. alleen niet-moslima's mogen zonder hoofdoek lesgeven
huh .. wat heeft aanwijzen van oorzaak en mogelijke gevolgen te maken met een slachtofferrol ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:01 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
kruip maar weer in de slachtofferrol![]()
nou die met de HBO opleiding die stage wil gaan lopen op die school natuurlijk .. of dacht je dat die zijn diploma's en daarop volgende studie op de kermis heeft gewonnen oid ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:18 schreef ratava het volgende:
Welke intelligentia,
quote:Het volgen van de leer van Mohammed, het je onderwerpen aan een man, of het aanzetten tot onderwerping aan een man, getuigt niet echt van intelligentie.
uhm .. je bedoelt de religie waarbij de vader gevraagd wordt om zijn kind te offeren om zijn geloof te testen, de religie waarvan het merendeel vrouwen weigert in bestuurlijke functies, velen ook buiten de kerk .. zo'n school waar homo's geen les mogen geven omdat ze "vies" zijn volgens de bijbel ?quote:Mijn dochter hoeft later niet in verwarring gebracht te worden met het feit dat een vieze oude man een profeet was. Mohammed is namelijk geen profeet volgens mijn christelijke religie.
Ze zal ook niet hoeven te leren dat homosexuelen van flatgebouwen gegooid dienen te worden
of dat vrouwen hun uiterlijk compleet dienen te verhullen om het sexueel gefrustreerde mannelijke deel van die volgelingen niet tot verkrachting aan te zetten.
Ze gaat over een paar jaar naar een christelijke school waar ze onderwezen wordt in Nederlandes en christelijke normen en waarden
en waarvan had je nooit iets gemerkt .. van enige relieuze invloeden bij de studenten of van het feit dat ze meer moeite hebben om een stageplek te vinden ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik heb net het tweede jaar afgerond, en ja ik heb ook moslim klasgenoten gehad.
het zal je verbazen maar er werken zelfs niet moslima's op islamitische scholen .. en niet als schoonmaaksterquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:40 schreef Robar het volgende:
[..]
0, omdat dat nog kanslozer is dan een allochtoon die solliciteert bij een christelijke school.
Nooit gemerkt dat ze meer moeite zouden hebben om een stageplek te vinden, terwijl de meeste stagescholen katholiek waren.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:55 schreef moussie het volgende:
[..]
en waarvan had je nooit iets gemerkt .. van enige relieuze invloeden bij de studenten of van het feit dat ze meer moeite hebben om een stageplek te vinden ?
tja, toch staat het op nu.nl ..quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Nooit gemerkt dat ze meer moeite zouden hebben om een stageplek te vinden, terwijl de meeste stagescholen katholiek waren.
En waarom hebben die allochtonen dan zo'n moeite daar een plek te vinden?quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:58 schreef moussie het volgende:
[..]
het zal je verbazen maar er werken zelfs niet moslima's op islamitische scholen .. en niet als schoonmaakster
1) veel allochtonen willen er niet werkenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:39 schreef ratava het volgende:
[..]
En waarom hebben die allochtonen dan zo'n moeite daar een plek te vinden?
Zou het kunnen zijn dater gewoon geen werk is?
Ik zou me kunenn voorstellen dat een islamitische school ook graag islamitischje leerkrachten heeft, netzoals een RK RK etc etc...
Dus mischien is het gewoon dat er geen werkplekken vrij zijn op isl;amitische scholen
1) veel allochtonen willen er niet werken, en huilen vervolgens discriminatiequote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:59 schreef sampoo het volgende:
[..]
1) veel allochtonen willen er niet werken
2) veel allochtonen zijn niet "Islamitisch" (genoeg) voor die scholen (willen geen hoofddoek dragen of zijn gematigder Islamitisch)
3) er zijn nauwelijks Islamitische scholen
4) ze hebben ook moeite om op veel openbare scholen een stageplek te krijgen
5) omdat discriminatie fout is.
Ik blijf erbij dat het om een opgeblazen incident gaat en grotendeels onzin is. Ik denk dat je door je eigen politieke voorkeuren erg graag wilt geloven in dit artikeltje. De realiteit is anders.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:26 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, toch staat het op nu.nl ..
en eerlijk gezegd, ik geloof het wel, dat het zo verslechterd is in de laatste jaren ..
het integratiebeleid alá Hirsi Ali is contraproductief .. zoals bovenstaande reactie van ratava ook laat zien ..
Vind je dit zelf ook niet een heel klein beetje triest? Wie zijn die mensen die dit bepalen om dit te bepalen?quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef moussie het volgende:
uhm .. heb je wel goed gelezen waarop je reageert ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:17 schreef ratava het volgende:
[..]
1) veel allochtonen willen er niet werken, en huilen vervolgens discriminatie
2) veel allochtonen zijn niet "Islamitisch" (genoeg) voor die scholen (willen geen hoofddoek dragen of zijn gematigder Islamitisch) ---> openbare school
3) er zijn nauwelijks Islamitische scholen, ---> hadden ze een ander opleiding moeten kieszen
4) ze hebben ook moeite om op veel openbare scholen een stageplek te krijgen ---> beperkt aantal plaatsen is niet meteen discriminatie.... zwarte scholen rukken op dus ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet aan de bak kome.... oh zie 1) ze willen ook daar niet werken
5) omdat discriminatie fout is.
Wie zegt dat discriminatie fout is, je word op alles geselecteerd, of je een film wel of niet mag zien, of je wel of niet in een kermisatractie mag, of je een bepaalde lengte hebt, een bepaald gewicht, een man bent of een vrouw, op opleidingsniveau, op taalvaardigheid, sociale vaardigheden.
En dat mag.... met autochtonen....maar doen we dit met een allochtoon dan heet het inene discriminatie.
yup .. net zo triest als een christelijke school die met een droogreden van het zelfde laken allochtonen weigertquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Vind je dit zelf ook niet een heel klein beetje triest? Wie zijn die mensen die dit bepalen om dit te bepalen?![]()
Nee niet de enige plek, maar als dat de enige plek is waar je je stageplaats kunt krijgen......quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:48 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. heb je wel goed gelezen waarop je reageert ?
daar hebben we de op en top geïntegreerde allochtoon, die vindt net als de gemiddelde nederlander de islamitische school met zijn hoofddoekjes etc een monstergedrocht en wil daar dus liever niet werken .. maar volgens jou is dat dus de enige plek waar die zou moeten kunnen werken ?
Je wil dus helemaal geen integratie en ook geen assimilatie, jij wil segregatie
Aan goede zeker wel als je het niveau op de scholen ziet. Maar wat was het ook alweer de gemiddelde PABO student.... 3x7=22?quote:voor de rest, hadden we niet een schrijnend tekort aan leerkrachten ?
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:50 schreef moussie het volgende:
[..]
yup .. net zo triest als een christelijke school die met een droogreden van het zelfde laken allochtonen weigert
Christelijke school = christelijke leerkrachtquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:50 schreef moussie het volgende:
[..]
yup .. net zo triest als een christelijke school die met een droogreden van het zelfde laken allochtonen weigert
[sarcasme]quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:27 schreef vigier het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier in dit topic deelnemen die werkelijk weten waar ze het over hebben?
1) Een schrijnend tekort aan leerkrachten? Nee, dat is er niet HELEMAAL NIET ZELFS! Mijn vader is directeur van 2 basischolen en krijgt elke maand een lijst van 80 tot 100 mensen binnen die een stageplaats zoeken. Die is er niet. Pas over een jaartje of 1,5 a 2 gaat er een generatie met pensioen. Dan is er weer plek voor nieuwe docenten. Als je nu pabo hebt gedaan, en je wil beginnen: ga naar Rotterdam, daar kun je op een aantal scholen terecht waar echt NIEMAND wil werken, of je moet gewoon geluk hebben in je eigen regio
2) Daarnaast maakt mijn vader ook zeer zeker onderscheid in ras als hij iemand wegzet. Van de allochtone mensen die pabo doet is het overgrote gedeelte vrouw. Wat kun je daarmee? Heeeeel weinig. Je kunt ze wel in een eerste of tweede klas zetten. Daarna niet.
Op de ene school is 40% van de leerlingen van allochtone afkomst, de andere school ruim 60%. Dan denk je toch: perfecte match? Maar nee: de jongens in de klassen WEIGEREN iets aan te nemen van een vrouw, en al helemaal niet van een allochtone vrouw. De stagiaires die voor de klas staan worden letterlijk genegeerd door de leerlingen.
Dus: dan maar geen allochtone vrouwelijke stagiaires! En er zijn weinig mannelijke.
Groet, joris
tja, de realiteit is net zo sneu als mijn reactie ..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:40 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
sneue reactie. Ik ben niet christelijk en heb daar ook niets mee, daarnaast gaat de vergelijking compleet mank.
Stukje hierboven gelezen, het licht aan hen die ze moeten onderwijzen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:03 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, de realiteit is net zo sneu als mijn reactie ..
en hoezo mank .. moslims worden geweigerd op christelijke scholen vanuit die geloofsvisie en alleen niet moslima's mogen zonder hoofddoekje lesgeven op de islamietische school vanuit die andere geloofsvisie .. zelfde laken, ander pak toch ?
even kijken wat het ministerie ervan zegtquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:27 schreef vigier het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier in dit topic deelnemen die werkelijk weten waar ze het over hebben?
1) Een schrijnend tekort aan leerkrachten? Nee, dat is er niet HELEMAAL NIET ZELFS! Mijn vader is directeur van 2 basischolen en krijgt elke maand een lijst van 80 tot 100 mensen binnen die een stageplaats zoeken. Die is er niet. Pas over een jaartje of 1,5 a 2 gaat er een generatie met pensioen. Dan is er weer plek voor nieuwe docenten. Als je nu pabo hebt gedaan, en je wil beginnen: ga naar Rotterdam, daar kun je op een aantal scholen terecht waar echt NIEMAND wil werken, of je moet gewoon geluk hebben in je eigen regio
2) Daarnaast maakt mijn vader ook zeer zeker onderscheid in ras als hij iemand wegzet. Van de allochtone mensen die pabo doet is het overgrote gedeelte vrouw. Wat kun je daarmee? Heeeeel weinig. Je kunt ze wel in een eerste of tweede klas zetten. Daarna niet.
Op de ene school is 40% van de leerlingen van allochtone afkomst, de andere school ruim 60%. Dan denk je toch: perfecte match? Maar nee: de jongens in de klassen WEIGEREN iets aan te nemen van een vrouw, en al helemaal niet van een allochtone vrouw. De stagiaires die voor de klas staan worden letterlijk genegeerd door de leerlingen.
Dus: dan maar geen allochtone vrouwelijke stagiaires! En er zijn weinig mannelijke.
Groet, joris
quote:Hoe wordt meer allochtoon onderwijspersoneel aangetrokken en behouden?
Bij zijn aanpak van de lerarentekorten heeft het ministerie van OCW speciale aandacht voor allochtoon onderwijspersoneel, omdat er relatief weinig allochtonen in het onderwijs werken of de lerarenopleiding voltooien.
Begeleiden en uitval tegengaan
In vergelijking met autochtoon onderwijspersoneel is allochtoon onderwijspersoneel ondervertegenwoordigd. Hoewel de signalen gunstig zijn, blijven extra inspanningen nodig om meer allochtoon onderwijspersoneel aan te trekken. Daarvoor zijn de volgende maatregelen genomen:
• Het project Full Color II, dat OCW uitvoert samen met het Sectorbestuur Onderwijsarbeidsmarkt (SBO) om inzicht te krijgen in de redenen voor de relatief hoge uitval van allochtone studenten bij de lerarenopleidingen en een actieplan te ontwikkelen.
• Netwerken waarin startende allochtone leraren ervaren autochtone docenten kunnen ontmoeten om zich te informeren, ervaringen te delen en beter te leren omgaan met problemen waar ze in de praktijk tegenaan lopen. Inmiddels zijn er vijf van zulke regionale netwerken opgericht. Het ministerie van OCW geeft financiële ondersteuning aan de netwerke, in totaal ¤ 800.000 in de periode 2004- 2007
• Het SBO verzamelt goede voorbeelden van scholen en lerarenopleidingen die zich inzetten om het sociale klimaat (op de werkvloer) binnen de onderwijssector te verbeteren. Er worden tien projecten uitgevoerd die leiden tot goede praktijkvoorbeelden. Vervolgens worden deze voorbeelden door het SBO actief verspreid.
• Een pilottraining voor twintig schoolleiders die allochtone leerkrachten in dienst (willen) nemen. Hiermee leren zij hoe zij leiding kunnen geven aan een divers samengesteld team.
Meer informatie:
Dus misschien ene tekort op zwarte scholen...... daar zou ik als leerkracht ook niet willen werken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:13 schreef moussie het volgende:
[..]
even kijken wat het ministerie ervan zegt
[..]
ach ja, voorlichting door de overheid ..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:22 schreef vigier het volgende:
Grappig zeg, die site. Op de middelbare school (voortgezet dus) kunnen er zeker wel leraren bij. Op basisscholen dus echt niet! Boeit verder niet wat er op die site staat: ga maar eens bij een basisschool praten. Als je nog basisscholen weet in west en midden brabant waar vraag is naar docenten, of scholen in de buurt van Arnhem? Dan heb ik heel veel mensen voor je in de aanbieding die graag de vacatures invullen. Maar helaas: er is geen plaats.
En ik had al een verwijzing naar Rotterdam gemaakt waar wel scholen zijn waar plaats is hoor! De roulatie van docenten is daar wel erg hoor. Niet voor niets.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:17 schreef ratava het volgende:
[..]
1) veel allochtonen willen er niet werken, en huilen vervolgens discriminatie
Waar heb je het over?quote:3) er zijn nauwelijks Islamitische scholen, ---> hadden ze een ander opleiding moeten kieszen
Vreemd dat de beperkte aantal stage plaatsen op openbare scholen een stuk beperkter zijn als je een allochtoon bent. Wat jij je wel of niet voor kan stellen wordt ontkracht door dit onderzoek.quote:4) ze hebben ook moeite om op veel openbare scholen een stageplek te krijgen ---> beperkt aantal plaatsen is niet meteen discriminatie.... zwarte scholen rukken op dus ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet aan de bak kome.... oh zie 1) ze willen ook daar niet werken
Ik zeg dat discriminatie fout is. Discriminatie is iets anders dan onderscheid maken op vaardigheden.quote:Wie zegt dat discriminatie fout is, je word op alles geselecteerd, of je een film wel of niet mag zien, of je wel of niet in een kermisatractie mag, of je een bepaalde lengte hebt, een bepaald gewicht, een man bent of een vrouw, op opleidingsniveau, op taalvaardigheid, sociale vaardigheden.
Dat heet spoken zien. Het is gewoon uit de lucht gegrepen.quote:En dat mag.... met autochtonen....maar doen we dit met een allochtoon dan heet het inene discriminatie.
Het valt te verwachten dat een niet-westerse allochtoon (of de directe nazaten daarvan, in het geval van Marokkanen/Turken), moslim of niet (grote kans van wel trouwens), een westers kind nooit de normen en waarden bij kan brengen waar de meeste ouders op zitten te wachten. Het referentiekader klopt gewoon niet, einde verhaal. Scholen weten dat autochtone ouders niet op een Fatima of Mohamed voor de klas staan te wachten. Geef ze eens ongelijk? De Islam is een paria geworden door haar eigen gedachtengoed en vooral door de wijze waarop dat geuit wordt. Ware Islam of slechts een grote groep kutmarokkanen die zich moslim noemen - voor autochtonen maakt het inmiddels niet meer uit.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin argument, iedere leerkracht heeft zijn eigen normen en waarden, zolang de leerkracht zich volgens de regels gedraagt en zich aan het lesprogramma houdt is er geen enkele reden om een allochtoon te weigeren.
en dat is dus absolute onzin .. jullie doen net alsof ieder moment van de dag, elke les getint wordt door de religie .. er wordt gewoon lezen en schrijven geleerd aan hand van het onderwijsplan van de school en eens in de week een uurtje godsdienst ..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:08 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het valt te verwachten dat een niet-westerse allochtoon (of de directe nazaten daarvan, in het geval van Marokkanen/Turken), moslim of niet (grote kans van wel trouwens), een westers kind nooit de normen en waarden bij kan brengen waar de meeste ouders op zitten te wachten. Het referentiekader klopt gewoon niet, einde verhaal. Scholen weten dat autochtone ouders niet op een Fatima of Mohamed voor de klas staan te wachten. Geef ze eens ongelijk? De Islam is een paria geworden door haar eigen gedachtengoed en vooral door de wijze waarop dat geuit wordt. Ware Islam of slechts een grote groep kutmarokkanen die zich moslim noemen - voor autochtonen maakt het inmiddels niet meer uit.
Religie is dus totaal overbodig, dit uurtje kan ook prima en nog beter thuis worden gedaan. Scholen zouden deze kosten ook niet moeten dragen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:30 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat is dus absolute onzin .. jullie doen net alsof ieder moment van de dag, elke les getint wordt door de religie .. er wordt gewoon lezen en schrijven geleerd aan hand van het onderwijsplan van de school en eens in de week een uurtje godsdienst ..
en om het even in herinnering te brengen, het gaat hier niet om volwaardige leerkrachten maar om stage lopen .. dus iemand die naast de reguliere leerkracht functioneerd
uhm .. sinds wanneer doen de hier wonende marokkanen of turken aan vrouwenbesnijdenis .. wat een onzin ..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:34 schreef StefanP het volgende:
En? Ik wil gewoon geen mensen in de buurt van mijn kind die -bijvoorbeeld- vrouwenbesnijdenis en onderdrukking de normaalste zaak van de wereld vinden.
je hebt het nu specifiek over marokkanen en van daaruit generaliseer je door naar "alle allochtonen".. pffquote:Als ik trouwens kijk hoe allochtonen hun kinderen opvoeden, of beter gezegd, juist NIET opvoeden ("buiten de deur is het mijn verantwoordelijkheid niet meer, ze doen maar!") dan hoef ik hun leerkrachten al helemaal niet meer. Stagiair of niet.
Dus het niveau van de allochtoonse studenten is echt zo laag dat zelfs de islamitische scholen genoodzaakt zijn elders het personeel te werven.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Bedoel je die enkeling die?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:25 schreef Omkron het volgende:
[..]
Alles wat nog niet succesvol geintegreerd is.
meer stagiaires dan scholen misschien .. ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:54 schreef siggi het volgende:
[..]
Dus het niveau van de allochtoonse studenten is echt zo laag dat zelfs de islamitische scholen genoodzaakt zijn elders het personeel te werven.
Tenminste, dat lijkt me ook een zeer acceptabele verklaring voor je statement.
Meer stagiaires dan scholen heeft er weinig mee te maken, betekent alleen dat de scholen in de positie zijn om de beste kandidaten te kiezen. Weten we dus waar die keuze naar uitgaat.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:43 schreef moussie het volgende:
[..]
meer stagiaires dan scholen misschien .. ?
en wat leerkrachten/schoolhoofden aangaat, de oudere generatie is of van het simpele werkvolk of had al een afgeronde opleiding achter de rug dus in het begin moet je wel de lege plekken opvullen met autochtonen ..
Op zich prima, zolang tenminste niet de directeur en de leraren de koffers al gepakt hebben om af te reizen naar palestina, irak of afghanistan om hun broeders daar te helpen. Ze moeten zich wel al eerste Nederlander voelen en geen; Arabische Europese Liga, The Homeland is calling-types zijn. Lijkt me geen goed plan als die naast Abou JahJah achter een muurtje ver buiten het gevechtsgebied gaan zitten bukken en dan, als de zooi weer kalmeert daar, terugkomen en hun helden-verhalen voor de klas gaan vertellen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:43 schreef moussie het volgende:
[..]
en dan wil ik nu graag van je weten of je dat eigenlijk wel zou willen .. een islamitische school waarop alleen islamitische leraren mogen lesgeven ..
of te wel, complete segregatie
De oudere generatie docenten is over het algemeen hoger opgeleid dan de jongere generaties. Vaak zijn dat academici die lesgeven in hun vakgebied. Misschien een andere discussie; maar de huidige lerarenopleidingen stellen weinig voor, het niveau is laag vergeleken andere HBO studies en de focus ligt voor 80% op praktijk waardoor het kennisniveau veel te laag is.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:43 schreef moussie het volgende:
[..]
meer stagiaires dan scholen misschien .. ?
en wat leerkrachten/schoolhoofden aangaat, de oudere generatie is of van het simpele werkvolk of had al een afgeronde opleiding achter de rug dus in het begin moet je wel de lege plekken opvullen met autochtonen ..
Dit is hun eigen land, stuk stront.quote:Op zondag 16 juli 2006 10:28 schreef dodegod het volgende:
Ze zijn anders heel erg nodig in hun eigen land om het op te bouwen
Wie, Johan Cruijff?quote:Op zondag 16 juli 2006 12:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
alsof al die autochtone pabostudenten een christelijke achtergrond hebben. Denk dat de meeste niet eens weten wie J.C. was
Het was niet per se als reactie op jouw post. Bij schrijven heb ik die niet eens gelezen. Ik wil toch hopen dat deze christelijke basisscholen ook screenen. Maar als het ook zo gaat als bij de NCRV of KRO met nieuw personeel, dan vrees ik het ergste: discriminatie.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:23 schreef Toewan het volgende:
[..]
Wie, Johan Cruijff?
Ik zeg toch niet dat alle autochtone pabo'ers een christelijke achtergrond hebben. Maar ik neem aan dat zij ook gescreend / geselecteerd worden op achtergrond wanneer een vak raakvlakken heeft met religie. Niet dat een atheist godsdienst lessen gaat geven op een christelijke (basis)school.
jij durft gewoon niet aan het idee dat de situatie dankzij het schitterende integratiebeleid van ene A.H.A. dusdanig verandert is dat er geen sprake meer kan zij van integratie .. ?quote:Op zondag 16 juli 2006 02:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Aldus iemand die weet waar hij het over weet.
Er is helemaal geen probleem met stageplekken en allochtone stagiaires! Neem niet alles aan voor waar omdat je er lekker het integratiebeleid mee kan zwartmaken.quote:Op zondag 16 juli 2006 14:50 schreef moussie het volgende:
[..]
jij durft gewoon niet aan het idee dat de situatie dankzij het schitterende integratiebeleid van ene A.H.A. dusdanig verandert is dat er geen sprake meer kan zij van integratie .. ?
het gaat om stageplekken potverdorie, nog niet eens volledige leerkrachten .. denken ze soms dat zo'n allochtone stagiaire met een opgepepte riem op school komt of zo ?
klik .. niet alleen op scholen dusquote:Op zondag 16 juli 2006 15:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er is helemaal geen probleem met stageplekken en allochtone stagiaires! Neem niet alles aan voor waar omdat je er lekker het integratiebeleid mee kan zwartmaken.
Wie zegt dat straattaal spreken e.d. de reden is dat deze mensen niet worden aangenomen? Niet elke of nagenoeg elke allochtoon spreekt straattaal hoor. En zeker de hogeropgeleiden niet.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:05 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Deze aanname is net zo belachelijk als de aanname dat alle allochtonen straattaal spreken.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie zegt dat straattaal spreken e.d. de reden is dat deze mensen niet worden aangenomen? Niet elke of nagenoeg elke allochtoon spreekt straattaal hoor. En zeker de hogeropgeleiden niet.
Man jij kan wel zeggen dat de aarde plat is of dat je iQ boven de 110 is.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:41 schreef sampoo het volgende:
Ik zeg dat discriminatie fout is. Discriminatie is iets anders dan onderscheid maken op vaardigheden.
Again. jij denkt dat dat uit de lucht gegrepen is.quote:Dat heet spoken zien. Het is gewoon uit de lucht gegrepen.
Discriminatie heeft 2 betekenissen. Je weet dondersgoed welke betekenis ik in deze aankaart.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:36 schreef ratava het volgende:
[..]
Man jij kan wel zeggen dat de aarde plat is of dat je iQ boven de 110 is.
Dat maakt het nog niet waar
Discriminatie, als definitie van het woord is het onderscheid maken tussen.
Dat dat vereenzelfigd is met het negatief onderscheid maken tussen personen van verschillende herkomst is een ander onderwerp, en alsnog het goed recht van iedere persoon.
quote:dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding
Die reden moet dan wel blijken. Als men al op basis van voor- en achternaam selecteert is er geen sprake van waarneming van een ander accent of taalgebruik.quote:Ik denk ook bniet dat je bij de AH een baan krijgt als je als adres "De Vinkenslag" opgeeft, en zoals hierboven al aangevoerd, accent, taalgebruik is een hele legitieme reden.
Het is uit de lucht gegrepen dat de redenen die je aangeeft anders zijn voor autochtonen tov allochtonen. Als de allochtonen wat dat betreft bevoordeeld werden zou men vaker een stage en een baan krijgen dan nu het geval. Over welke achtergrond of milieu doel je nu? Een Islamitische "achtergrond" vs een joods-christelijke "achtergrond"? Voor zover dit geen invloed heeft op het werk of stage is het niet relevant mbt geschiktheid.quote:Again. jij denkt dat dat uit de lucht gegrepen is.
ZGN Positieve discriminatie is alsnog negatief tov anderen.
Afgezien dat ik achtergrond/sociaal milleu technisch betwijfel of twee individuen totaal gelijk zijn:
Waar haal je nu in godsnaam vandaan dat ik positieve discriminatie propageer?quote:Als Jan en Achmed allebei even oud zijn de zelfde schoolresultaten hadden dezelfde opleiding gedaan hebben en uit hetzelfde sociale millieu komen, en voor dezelfde baan solliciteren;
WAAROM? zou Achmed dan geprefereerd moeten worden, Alleen omdat ie een ander kleurtje heeft? Dan wordt Jan toch gediscrimineerd?
Laten we het omdraaienquote:Op maandag 17 juli 2006 13:16 schreef sampoo het volgende:
[..]
Discriminatie heeft 2 betekenissen. Je weet dondersgoed welke betekenis ik in deze aankaart.![]()
1 betekenis dus, het is maar wat je ongeoorloofd noemt, bv mijn laatste voorbeeld aangaande "positieve" discriminatie.quote:quote:dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 onderscheiding
2 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
quote:Ik denk ook bniet dat je bij de AH een baan krijgt als je als adres "De Vinkenslag" opgeeft, en zoals hierboven al aangevoerd, accent, taalgebruik is een hele legitieme reden.
Er zijn toch duidelijke "kamp bewoner" achternamenquote:Die reden moet dan wel blijken. Als men al op basis van voor- en achternaam selecteert is er geen sprake van waarneming van een ander accent of taalgebruik.
Dat zeg ik niet dat je het doet, ik haal het alleen aan.quote:Het is uit de lucht gegrepen dat de redenen die je aangeeft anders zijn voor autochtonen tov allochtonen. Als de allochtonen wat dat betreft bevoordeeld werden zou men vaker een stage en een baan krijgen dan nu het geval. Over welke achtergrond of milieu doel je nu? Een Islamitische "achtergrond" vs een joods-christelijke "achtergrond"? Voor zover dit geen invloed heeft op het werk of stage is het niet relevant mbt geschiktheid.
[quote]
Als je over leraren praat maakt dat dus wel verschil, wat is de geloofsorientatie van de school.
Verder ga jij er nog steeds van uit dat qualificatie en eigenschappen van alle stagaires gelijk zijn, en dit is absoluut niet het geval.
[quote]
Waar haal je nu in godsnaam vandaan dat ik positieve discriminatie propageer?![]()
Maar het is echter frappant dat Achmed bij gelijke geschiktheid doorgaans aan het kortste eind trekt.
Wat voor gelijke geschiktheid,waar haal jij of de overheid het vandaan dat iemand gelijk geschikt is.quote:Dat door de overheid in sommige gevallen wordt ingegrepen zou voor jou een stuk meer te begrijpen moeten zijn dan voor mij. De overheid grijpt in omdat uit de statistieken blijkt dat allochtonen bij gelijke geschiktheid of zelfs bij hogere geschiktheid moeilijker aan een baan komen.
Ik heb het niet over kans geven ik heb het over voortrekken, een baan geven omdat iemand tot een minderheidsgroepering behoort.quote:Volgens jouw redenatie bij het verhaal van allochtonen kan je stellen dat een groep mensen, die allochtonen geen kans geven, het verpest voor de andere autochtonen.
Kom op zeg. Daquote:Op maandag 17 juli 2006 15:37 schreef ratava het volgende:
[..]
Er zijn toch duidelijke "kamp bewoner" achternamen
Allereerst, een zwarte school is wat anders dan een Islamitische school. Veel allochtonen zijn helemaal niet geschikt of gewenst voor en door Islamitische scholen. Een Islamitische school heeft doorgaans geen problemen met een autochtoon maar wel met een allochtoon die niet Islamitisch (genoeg) is. Je kan als autochtone vrouw zonder hoofddoek nog wel een baantje vinden op een Islamitische school maar als allochtone moslimvrouw kan je het schudden. Maar buiten dat zijn Islamitische scholen geen volwassen scholen noch is het aantal toereikend. Een Jan kiest evenveel danwel minder vaak voor een Islamitische school als een Achmed. Waarom vraag je jezelf niet af waarom Achmed wel voor een stageplek op een islamitische school moet kiezen en Jan niet?quote:Dat zeg ik niet dat je het doet, ik haal het alleen aan.
Maar waar haal jij vandaan dat Achmed en Jan idd 100% gelijk gequalificeerd zijn.
Waarom zou jan bijv wel voor een stageplek op een zwarte of islamitische school moeten kiezen en hoeft achmed dat niet?
Ik heb een idee dat je een beetje langs mij heen praat. Zijn allochtone stagaires of de allochtone bevolking tientallen jaren ouder dan de autochtone bevolking? Solliciteert men vaker buiten de eigen woonplaats, zijn de allochtone vrouwen vaker hoogzwanger wanneer men voor een baan solliciteert? De redenen zul je elders moeten zoeken en zeker in geval van jongeren die een stageplek zoeken.quote:Op een solicitatie gesprek probeert men ook uit te vogelen of een karakter binnen de atmosfeer past. Als aan minim vereiste door beide kandidaten wordt, dan valt de beslissing of op hoogst gequalificeerd, karakter, woonplaats, gezinssituatie, leeftijd. Dat er daar wat dingen tussenstaan waarop men officieel niet mag selecteren is iets anders. Maar zou jij een 7 maanden zwangere vrouw inhuren voor een baan als je weet dat ze twee maanden later met ouderschaps verlof gaat en je een vervanger moet huren, of een 50 jarige die mischien een privepension heeft en wil gaan rentenieren in 2 jaar terwijl je ook een 30 jarige voor die positie kunt krijgen. Zo ook voor iemand die 70km ver weg woont ipv 5, en dus mischien ondertussen zoekt naar iets dichter bij huis. Reden zat waarom je iemand kunt weigeren ipv kleur religie: DUS MAAK HET GEEN RACISME PUNT
Heb je een bord voor je kop of zo?quote:Ik heb het niet over kans geven ik heb het over voortrekken, een baan geven omdat iemand tot een minderheidsgroepering behoort.
Jij zegt toch dat discriminatie fout is?
Of geld dat alleen voor bruine moslims?
Er zijn zat stageplekken...alleen niet altijd op de scholen die de heren en dames willen.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:00 schreef sampoo het volgende:
[..]
Kom op zeg. Da
[..]
Allereerst, een zwarte school is wat anders dan een Islamitische school. Veel allochtonen zijn helemaal niet geschikt of gewenst voor en door Islamitische scholen. Een Islamitische school heeft doorgaans geen problemen met een autochtoon maar wel met een allochtoon die niet Islamitisch (genoeg) is. Je kan als autochtone vrouw zonder hoofddoek nog wel een baantje vinden op een Islamitische school maar als allochtone moslimvrouw kan je het schudden. Maar buiten dat zijn Islamitische scholen geen volwassen scholen noch is het aantal toereikend. Een Jan kiest evenveel danwel minder vaak voor een Islamitische school als een Achmed. Waarom vraag je jezelf niet af waarom Achmed wel voor een stageplek op een islamitische school moet kiezen en Jan niet?
[..]
Ik heb een idee dat je een beetje langs mij heen praat. Zijn allochtone stagaires of de allochtone bevolking tientallen jaren ouder dan de autochtone bevolking? Solliciteert men vaker buiten de eigen woonplaats, zijn de allochtone vrouwen vaker hoogzwanger wanneer men voor een baan solliciteert? De redenen zul je elders moeten zoeken en zeker in geval van jongeren die een stageplek zoeken.
[..]
Heb je een bord voor je kop of zo?Waar heb je het over? Heb ik niet aangegeven dat ik tegen elke vorm van discriminatie ben, ook het zogenaamde "positieve". Waar wil je nu heen?
1) Er zijn nauwelijks Islamitische scholen dus dat kan geen probleem zijn.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:48 schreef ratava het volgende:
[..]
Er zijn zat stageplekken...alleen niet altijd op de scholen die de heren en dames willen.
Dat Achmet uit de schilderswijk geen stageplaats op een school in wassenaar krijgt lijkt me duidelijk, net zoals dat Piet uit bloemendaal in dat geval voorrang krijgt uit Jan in Transvaal (ook zo'n fijne buurt).
Piet zal wel goed gek wezen als ie op een zwrte school in rotterdam wil stagelopen, als ie de kans heeft om in wassenaar te werken.
Jan en Achmet blijven dus met de andere scholen zitten
Ik kan me voorstellen dat Jan de islamitische scholen wat minder ziet zitten als atheist of christen zijnde .... christelijk gemengde scholen vallen af voor achmed omdat die waarschijnlijk liever een christelijke leraar hebben.......
Kortomde enige school die het echt verdomt Achmet aan te nemen ........ volgens jou verhaal....
Wie is dan het probleem????
En die scholen weigeren dus allochtonen aan te nemen als die niet moslim genoeg zijn, volgens de rondvliegende stellingen hierquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:13 schreef sampoo het volgende:
[..]
1) Er zijn nauwelijks Islamitische scholen dus dat kan geen probleem zijn.
Dat kan gebaseerd zijn op locatie, taalgebruik, karakter,quote:2) Openbare scholen nemen Achmet ook niet zo snel voor een stage.
Omdat het nog altijd "christelijke" scholen zijn.quote:3) Bijzondere "christelijke" scholen zijn doorgaans niet christelijk meer. Waarom zou niet-christenen Jan dan de voorkeur krijgen boven niet-christenen Achmer?
Je stelt Islamitische scholen op een lijn als de gedupeerde allochtonen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:21 schreef ratava het volgende:
En die scholen weigeren dus allochtonen aan te nemen als die niet moslim genoeg zijn, volgens de rondvliegende stellingen hier
Zo kan je alles wel voor jezelf goed praten. Het lijkt mij dat de verschillen tussen allochtonen en autochtonen in een en dezelfde opleiding niet gigantisch zullen zijn. Als er dan toch grote verschillen zijn in het slagen in het vinden van een stageplek is het te betwijfelen of het enkel gebaseerd is op bovengenoemde aspecten.quote:Dat kan gebaseerd zijn op locatie, taalgebruik, karakter
De Jan die ik aanhaalde was ook niet christelijk. Het lijkt wel of je bewust leest wat je wil lezen.quote:Omdat het nog altijd "christelijke" scholen zijn.
Ik zou mijn kind van school halen, mocht er een niet christelijke leraar of leerling zijn daar. Ik betaal tenslotte mijn ouder bijdrage aan het bijzonder onderwijs.
Mergen is samenvoegen, dat lijkt mij nu niet de bedoeling.quote:Mischien moeten we twee topics mergen.
Allochtonen niet welkom Autochtone scholen
Autochtonen niet welkom in Openbaar Pretpark
Er wordt niets altijd verondersteld. Als je gewoon kijkt is het gat dermate groot dat je het onmogelijk kan vullen met argumenten als men spreekt gebrekkig Nederlands of iemand loopt Allah achterna. Dat je niets anders wilt inzien dan dat autochtonen worden benadeeld en dat allochtonen gewoon niet geschikt zijn is je goed recht. Je hebt ook niets anders dan gesteld dat je 3 jaar geleden door positieve discriminatie bent benadeeld. Waarom doe je er dan zo schijnheilig over? Het is toch terecht dat je daar niet blij mee bent? Kan je het dan niet opbrengen om te kunnen veronderstellen dat ook een relatief groot deel van de allochtonen onterecht een stageplek danwel een baan geweigerd is. Het is geen allochtonen vs autochtonen verhaal, knul.quote:Waarom wordt toch altijd verondersteld dat als achmed mehmet of fatima de baan niet krijgen er racisme in het spel is. Ik kan ook zeggen dat de positie waar ik 3 jaar geleden voor ging niet naar mij ging vanwege positieve discriminatie.
Maar zodra je gebrekkig Nederlands spreekt, en allah naloopt of zegt na te lopen, dan wordt je inderdaad direct gediscrimineerd als het effe naar jouw zin loopt
Ik stel Voor allochtoon , door allochtoon idd gelijk aan allochtoon.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:58 schreef sampoo het volgende:
[..]
Je stelt Islamitische scholen op een lijn als de gedupeerde allochtonen.
Zo ben jij alles aan het foutpraten. Ik ken genoeg geslaagde allochtonen. Er zal duis een goede reden achter zitten waarom sommige sollicitamten het lastiger hebben een plek te vindenquote:Zo kan je alles wel voor jezelf goed praten. Het lijkt mij dat de verschillen tussen allochtonen en autochtonen in een en dezelfde opleiding niet gigantisch zullen zijn. Als er dan toch grote verschillen zijn in het slagen in het vinden van een stageplek is het te betwijfelen of het enkel gebaseerd is op bovengenoemde aspecten.
quote:De Jan die ik aanhaalde was ook niet christelijk. Het lijkt wel of je bewust leest wat je wil lezen.
[quote]
Dan nog, liever een niet actief gelovige of onuitgesproken atheist voor de klas dan iemand die een ander geloof beleid. Maar idd kan ik me voorstellen dat Jan ook op die christelijke school geweigerd was. Zet nu je Ogen en oren even open:
Op een openbare school gaat aanstelling tussen achmed en jan dus op andere kwaliteiten of het gebrek hieraan. Stop toch eens met de afwijzing van iedere fatima en mehmet als racisme te bestempellen.
Mergen is samenvoegen, dat lijkt mij nu niet de bedoeling.
[..]
Er wordt niets altijd verondersteld. Als je gewoon kijkt is het gat dermate groot dat je het onmogelijk kan vullen met argumenten als men spreekt gebrekkig Nederlands of iemand loopt Allah achterna. Dat je niets anders wilt inzien dan dat autochtonen worden benadeeld en dat allochtonen gewoon niet geschikt zijn is je goed recht. Je hebt ook niets anders dan gesteld dat je 3 jaar geleden door positieve discriminatie bent benadeeld. Waarom doe je er dan zo schijnheilig over? Het is toch terecht dat je daar niet blij mee bent? Kan je het dan niet opbrengen om te kunnen veronderstellen dat ook een relatief groot deel van de allochtonen onterecht een stageplek danwel een baan geweigerd is. Het is geen allochtonen vs autochtonen verhaal, knul.
Als jij benadeeld wordt valt het in hetzelfde rijtje als een allochtoon die benadeeld wordt. Maar symphatie lijk je alleen op te kunnen brengen als het een autochtoon betreft die aan het kortste end trekt.
Goed zo , engels wooredenboek gevonden?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:58 schreef sampoo het volgende:
Mergen is samenvoegen, dat lijkt mij nu niet de bedoeling.
Nou als je weet hoe lekker die allochtonen Nederlands pratenb en hoe de mentaliteit van velen (niet allen) is dan verklaart het een hele hoop. Er zijn namelijk ook allochtonen die wel plaatsen vinden, deze hbben echter geen taal/mentaliteitsprobleem.quote:Er wordt niets altijd verondersteld. Als je gewoon kijkt is het gat dermate groot dat je het onmogelijk kan vullen met argumenten als men spreekt gebrekkig Nederlands of iemand loopt Allah achterna. Dat je niets anders wilt inzien dan dat autochtonen worden benadeeld en dat allochtonen gewoon niet geschikt zijn is je goed recht. Je hebt ook niets anders dan gesteld dat je 3 jaar geleden door positieve discriminatie bent benadeeld. Waarom doe je er dan zo schijnheilig over? Het is toch terecht dat je daar niet blij mee bent? Kan je het dan niet opbrengen om te kunnen veronderstellen dat ook een relatief groot deel van de allochtonen onterecht een stageplek danwel een baan geweigerd is. Het is geen allochtonen vs autochtonen verhaal, knul.
Er wordt niemand benadeeld ....zet dat nu toch eens uit je botte kop, "knul"quote:Als jij benadeeld wordt valt het in hetzelfde rijtje als een allochtoon die benadeeld wordt. Maar symphatie lijk je alleen op te kunnen brengen als het een autochtoon betreft die aan het kortste end trekt.
Ik geloof dat jij als eerste op woorden bent gevallen. (discriminatie, weet je nog)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:55 schreef ratava het volgende:
[..]
Goed zo , engels wooredenboek gevonden?
Wat mij betreft kunnen we van twee discriminatie en buitensluit topics wel 1 maken
Of gaat het dan mischien teveel mensen opvallen, dat daar de opinie heerst dat autochtonen zich niet zo moeten aanstellen?
Aangezien kwaliteiten weinig zullen verschillen tussen scholieren/studenten op dezelfde school meen je dus dat allochtonen veelal een mentaliteitsprobleem hebben?quote:Bovendien heb ik niet gesteld dat ik de baan door enige voorm van discriminatie niet gehad heb, ik zei dat ik de baan niet gehad heb en dat degene die de baan kreeg een kleurtje had.Degene die de baan kreeg is een goed geintegreerde tweeed generatie allochtoon die een beter CV had dan ik. Kortom hij was beter geschikt en kreeg de baan (allebei trouwens vet overgequalificeerd) Dus niks gehuil over discriminatie.... het ligt aan je mentaliteit en qualificaties
Voor de duidelijkheid. Meen je nu aan te geven dat discriminatie niet bestaat? In de zin van het discrimeren op afkomst ect. Zijn dat persoonlijke opvattingen of heb je daar enige wetenschappelijke gronden voor? Zo kan je alles wel stellen.quote:Er wordt niemand benadeeld ....zet dat nu toch eens uit je botte kop, "knul"
Als ze net zoals mijn inmiddels collega gewoon lekker hun best doen is er niets aan het handje.
Maar weet je wat het probleem van de allochtonen is...: "Het ligt altijd aan een ander"
Jazeker want ik heb ermee gestudeerd ook. Studentenwereld is een leuke afspiegeling van de samenleving. Papiertje is leuk natuurlijk maar je moet er wel wat mee gaan doen. Dat geld voor iedereen gelijk. Maar er zaten nogal wat figuren die gebrekkig Nederlands spraken en platvloers (ook NL-ers) en raad eens wie de problemen met stage en werk hadden. Hetzelfde gold voor een aantal brilliante maar sociaal compleet onvaardige figurenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:47 schreef sampoo het volgende:
[..]
Aangezien kwaliteiten weinig zullen verschillen tussen scholieren/studenten op dezelfde school meen je dus dat allochtonen veelal een mentaliteitsprobleem hebben?
Jij stelt min of meer dat iedere zwarte bruine of moslim die afgewezen wordt gediscrimineerd wordt. Dat is ook niet waar. Ik zeg niet dat discriminatie niet voorkomt ik zeg dat het weinig voorkomt, veel minder dan de linkse media ons wil doen geloven.quote:Voor de duidelijkheid. Meen je nu aan te geven dat discriminatie niet bestaat? In de zin van het discrimeren op afkomst ect. Zijn dat persoonlijke opvattingen of heb je daar enige wetenschappelijke gronden voor? Zo kan je alles wel stellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |