Er is helemaal geen probleem met stageplekken en allochtone stagiaires! Neem niet alles aan voor waar omdat je er lekker het integratiebeleid mee kan zwartmaken.quote:Op zondag 16 juli 2006 14:50 schreef moussie het volgende:
[..]
jij durft gewoon niet aan het idee dat de situatie dankzij het schitterende integratiebeleid van ene A.H.A. dusdanig verandert is dat er geen sprake meer kan zij van integratie .. ?
het gaat om stageplekken potverdorie, nog niet eens volledige leerkrachten .. denken ze soms dat zo'n allochtone stagiaire met een opgepepte riem op school komt of zo ?
klik .. niet alleen op scholen dusquote:Op zondag 16 juli 2006 15:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Er is helemaal geen probleem met stageplekken en allochtone stagiaires! Neem niet alles aan voor waar omdat je er lekker het integratiebeleid mee kan zwartmaken.
Wie zegt dat straattaal spreken e.d. de reden is dat deze mensen niet worden aangenomen? Niet elke of nagenoeg elke allochtoon spreekt straattaal hoor. En zeker de hogeropgeleiden niet.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:05 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor belachelijke opmerking Meki?
Het gaat erom dat je mensen aanneemt welke kinderen moeten helpen opvoeden. Als je dan amper ABN spreekt, maar altijd straattaal spreekt, dan moet je concluderen dat je geen les aan kinderen moet geven.
Deze aanname is net zo belachelijk als de aanname dat alle allochtonen straattaal spreken.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wie zegt dat straattaal spreken e.d. de reden is dat deze mensen niet worden aangenomen? Niet elke of nagenoeg elke allochtoon spreekt straattaal hoor. En zeker de hogeropgeleiden niet.
Man jij kan wel zeggen dat de aarde plat is of dat je iQ boven de 110 is.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:41 schreef sampoo het volgende:
Ik zeg dat discriminatie fout is. Discriminatie is iets anders dan onderscheid maken op vaardigheden.
Again. jij denkt dat dat uit de lucht gegrepen is.quote:Dat heet spoken zien. Het is gewoon uit de lucht gegrepen.
Discriminatie heeft 2 betekenissen. Je weet dondersgoed welke betekenis ik in deze aankaart.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:36 schreef ratava het volgende:
[..]
Man jij kan wel zeggen dat de aarde plat is of dat je iQ boven de 110 is.
Dat maakt het nog niet waar
Discriminatie, als definitie van het woord is het onderscheid maken tussen.
Dat dat vereenzelfigd is met het negatief onderscheid maken tussen personen van verschillende herkomst is een ander onderwerp, en alsnog het goed recht van iedere persoon.
quote:dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding
Die reden moet dan wel blijken. Als men al op basis van voor- en achternaam selecteert is er geen sprake van waarneming van een ander accent of taalgebruik.quote:Ik denk ook bniet dat je bij de AH een baan krijgt als je als adres "De Vinkenslag" opgeeft, en zoals hierboven al aangevoerd, accent, taalgebruik is een hele legitieme reden.
Het is uit de lucht gegrepen dat de redenen die je aangeeft anders zijn voor autochtonen tov allochtonen. Als de allochtonen wat dat betreft bevoordeeld werden zou men vaker een stage en een baan krijgen dan nu het geval. Over welke achtergrond of milieu doel je nu? Een Islamitische "achtergrond" vs een joods-christelijke "achtergrond"? Voor zover dit geen invloed heeft op het werk of stage is het niet relevant mbt geschiktheid.quote:Again. jij denkt dat dat uit de lucht gegrepen is.
ZGN Positieve discriminatie is alsnog negatief tov anderen.
Afgezien dat ik achtergrond/sociaal milleu technisch betwijfel of twee individuen totaal gelijk zijn:
Waar haal je nu in godsnaam vandaan dat ik positieve discriminatie propageer?quote:Als Jan en Achmed allebei even oud zijn de zelfde schoolresultaten hadden dezelfde opleiding gedaan hebben en uit hetzelfde sociale millieu komen, en voor dezelfde baan solliciteren;
WAAROM? zou Achmed dan geprefereerd moeten worden, Alleen omdat ie een ander kleurtje heeft? Dan wordt Jan toch gediscrimineerd?
Laten we het omdraaienquote:Op maandag 17 juli 2006 13:16 schreef sampoo het volgende:
[..]
Discriminatie heeft 2 betekenissen. Je weet dondersgoed welke betekenis ik in deze aankaart.![]()
1 betekenis dus, het is maar wat je ongeoorloofd noemt, bv mijn laatste voorbeeld aangaande "positieve" discriminatie.quote:quote:dis·cri·mi·na·tie (de ~ (v.))
1 onderscheiding
2 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
quote:Ik denk ook bniet dat je bij de AH een baan krijgt als je als adres "De Vinkenslag" opgeeft, en zoals hierboven al aangevoerd, accent, taalgebruik is een hele legitieme reden.
Er zijn toch duidelijke "kamp bewoner" achternamenquote:Die reden moet dan wel blijken. Als men al op basis van voor- en achternaam selecteert is er geen sprake van waarneming van een ander accent of taalgebruik.
Dat zeg ik niet dat je het doet, ik haal het alleen aan.quote:Het is uit de lucht gegrepen dat de redenen die je aangeeft anders zijn voor autochtonen tov allochtonen. Als de allochtonen wat dat betreft bevoordeeld werden zou men vaker een stage en een baan krijgen dan nu het geval. Over welke achtergrond of milieu doel je nu? Een Islamitische "achtergrond" vs een joods-christelijke "achtergrond"? Voor zover dit geen invloed heeft op het werk of stage is het niet relevant mbt geschiktheid.
[quote]
Als je over leraren praat maakt dat dus wel verschil, wat is de geloofsorientatie van de school.
Verder ga jij er nog steeds van uit dat qualificatie en eigenschappen van alle stagaires gelijk zijn, en dit is absoluut niet het geval.
[quote]
Waar haal je nu in godsnaam vandaan dat ik positieve discriminatie propageer?![]()
Maar het is echter frappant dat Achmed bij gelijke geschiktheid doorgaans aan het kortste eind trekt.
Wat voor gelijke geschiktheid,waar haal jij of de overheid het vandaan dat iemand gelijk geschikt is.quote:Dat door de overheid in sommige gevallen wordt ingegrepen zou voor jou een stuk meer te begrijpen moeten zijn dan voor mij. De overheid grijpt in omdat uit de statistieken blijkt dat allochtonen bij gelijke geschiktheid of zelfs bij hogere geschiktheid moeilijker aan een baan komen.
Ik heb het niet over kans geven ik heb het over voortrekken, een baan geven omdat iemand tot een minderheidsgroepering behoort.quote:Volgens jouw redenatie bij het verhaal van allochtonen kan je stellen dat een groep mensen, die allochtonen geen kans geven, het verpest voor de andere autochtonen.
Kom op zeg. Daquote:Op maandag 17 juli 2006 15:37 schreef ratava het volgende:
[..]
Er zijn toch duidelijke "kamp bewoner" achternamen
Allereerst, een zwarte school is wat anders dan een Islamitische school. Veel allochtonen zijn helemaal niet geschikt of gewenst voor en door Islamitische scholen. Een Islamitische school heeft doorgaans geen problemen met een autochtoon maar wel met een allochtoon die niet Islamitisch (genoeg) is. Je kan als autochtone vrouw zonder hoofddoek nog wel een baantje vinden op een Islamitische school maar als allochtone moslimvrouw kan je het schudden. Maar buiten dat zijn Islamitische scholen geen volwassen scholen noch is het aantal toereikend. Een Jan kiest evenveel danwel minder vaak voor een Islamitische school als een Achmed. Waarom vraag je jezelf niet af waarom Achmed wel voor een stageplek op een islamitische school moet kiezen en Jan niet?quote:Dat zeg ik niet dat je het doet, ik haal het alleen aan.
Maar waar haal jij vandaan dat Achmed en Jan idd 100% gelijk gequalificeerd zijn.
Waarom zou jan bijv wel voor een stageplek op een zwarte of islamitische school moeten kiezen en hoeft achmed dat niet?
Ik heb een idee dat je een beetje langs mij heen praat. Zijn allochtone stagaires of de allochtone bevolking tientallen jaren ouder dan de autochtone bevolking? Solliciteert men vaker buiten de eigen woonplaats, zijn de allochtone vrouwen vaker hoogzwanger wanneer men voor een baan solliciteert? De redenen zul je elders moeten zoeken en zeker in geval van jongeren die een stageplek zoeken.quote:Op een solicitatie gesprek probeert men ook uit te vogelen of een karakter binnen de atmosfeer past. Als aan minim vereiste door beide kandidaten wordt, dan valt de beslissing of op hoogst gequalificeerd, karakter, woonplaats, gezinssituatie, leeftijd. Dat er daar wat dingen tussenstaan waarop men officieel niet mag selecteren is iets anders. Maar zou jij een 7 maanden zwangere vrouw inhuren voor een baan als je weet dat ze twee maanden later met ouderschaps verlof gaat en je een vervanger moet huren, of een 50 jarige die mischien een privepension heeft en wil gaan rentenieren in 2 jaar terwijl je ook een 30 jarige voor die positie kunt krijgen. Zo ook voor iemand die 70km ver weg woont ipv 5, en dus mischien ondertussen zoekt naar iets dichter bij huis. Reden zat waarom je iemand kunt weigeren ipv kleur religie: DUS MAAK HET GEEN RACISME PUNT
Heb je een bord voor je kop of zo?quote:Ik heb het niet over kans geven ik heb het over voortrekken, een baan geven omdat iemand tot een minderheidsgroepering behoort.
Jij zegt toch dat discriminatie fout is?
Of geld dat alleen voor bruine moslims?
Er zijn zat stageplekken...alleen niet altijd op de scholen die de heren en dames willen.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:00 schreef sampoo het volgende:
[..]
Kom op zeg. Da
[..]
Allereerst, een zwarte school is wat anders dan een Islamitische school. Veel allochtonen zijn helemaal niet geschikt of gewenst voor en door Islamitische scholen. Een Islamitische school heeft doorgaans geen problemen met een autochtoon maar wel met een allochtoon die niet Islamitisch (genoeg) is. Je kan als autochtone vrouw zonder hoofddoek nog wel een baantje vinden op een Islamitische school maar als allochtone moslimvrouw kan je het schudden. Maar buiten dat zijn Islamitische scholen geen volwassen scholen noch is het aantal toereikend. Een Jan kiest evenveel danwel minder vaak voor een Islamitische school als een Achmed. Waarom vraag je jezelf niet af waarom Achmed wel voor een stageplek op een islamitische school moet kiezen en Jan niet?
[..]
Ik heb een idee dat je een beetje langs mij heen praat. Zijn allochtone stagaires of de allochtone bevolking tientallen jaren ouder dan de autochtone bevolking? Solliciteert men vaker buiten de eigen woonplaats, zijn de allochtone vrouwen vaker hoogzwanger wanneer men voor een baan solliciteert? De redenen zul je elders moeten zoeken en zeker in geval van jongeren die een stageplek zoeken.
[..]
Heb je een bord voor je kop of zo?Waar heb je het over? Heb ik niet aangegeven dat ik tegen elke vorm van discriminatie ben, ook het zogenaamde "positieve". Waar wil je nu heen?
1) Er zijn nauwelijks Islamitische scholen dus dat kan geen probleem zijn.quote:Op maandag 17 juli 2006 17:48 schreef ratava het volgende:
[..]
Er zijn zat stageplekken...alleen niet altijd op de scholen die de heren en dames willen.
Dat Achmet uit de schilderswijk geen stageplaats op een school in wassenaar krijgt lijkt me duidelijk, net zoals dat Piet uit bloemendaal in dat geval voorrang krijgt uit Jan in Transvaal (ook zo'n fijne buurt).
Piet zal wel goed gek wezen als ie op een zwrte school in rotterdam wil stagelopen, als ie de kans heeft om in wassenaar te werken.
Jan en Achmet blijven dus met de andere scholen zitten
Ik kan me voorstellen dat Jan de islamitische scholen wat minder ziet zitten als atheist of christen zijnde .... christelijk gemengde scholen vallen af voor achmed omdat die waarschijnlijk liever een christelijke leraar hebben.......
Kortomde enige school die het echt verdomt Achmet aan te nemen ........ volgens jou verhaal....
Wie is dan het probleem????
En die scholen weigeren dus allochtonen aan te nemen als die niet moslim genoeg zijn, volgens de rondvliegende stellingen hierquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:13 schreef sampoo het volgende:
[..]
1) Er zijn nauwelijks Islamitische scholen dus dat kan geen probleem zijn.
Dat kan gebaseerd zijn op locatie, taalgebruik, karakter,quote:2) Openbare scholen nemen Achmet ook niet zo snel voor een stage.
Omdat het nog altijd "christelijke" scholen zijn.quote:3) Bijzondere "christelijke" scholen zijn doorgaans niet christelijk meer. Waarom zou niet-christenen Jan dan de voorkeur krijgen boven niet-christenen Achmer?
Je stelt Islamitische scholen op een lijn als de gedupeerde allochtonen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:21 schreef ratava het volgende:
En die scholen weigeren dus allochtonen aan te nemen als die niet moslim genoeg zijn, volgens de rondvliegende stellingen hier
Zo kan je alles wel voor jezelf goed praten. Het lijkt mij dat de verschillen tussen allochtonen en autochtonen in een en dezelfde opleiding niet gigantisch zullen zijn. Als er dan toch grote verschillen zijn in het slagen in het vinden van een stageplek is het te betwijfelen of het enkel gebaseerd is op bovengenoemde aspecten.quote:Dat kan gebaseerd zijn op locatie, taalgebruik, karakter
De Jan die ik aanhaalde was ook niet christelijk. Het lijkt wel of je bewust leest wat je wil lezen.quote:Omdat het nog altijd "christelijke" scholen zijn.
Ik zou mijn kind van school halen, mocht er een niet christelijke leraar of leerling zijn daar. Ik betaal tenslotte mijn ouder bijdrage aan het bijzonder onderwijs.
Mergen is samenvoegen, dat lijkt mij nu niet de bedoeling.quote:Mischien moeten we twee topics mergen.
Allochtonen niet welkom Autochtone scholen
Autochtonen niet welkom in Openbaar Pretpark
Er wordt niets altijd verondersteld. Als je gewoon kijkt is het gat dermate groot dat je het onmogelijk kan vullen met argumenten als men spreekt gebrekkig Nederlands of iemand loopt Allah achterna. Dat je niets anders wilt inzien dan dat autochtonen worden benadeeld en dat allochtonen gewoon niet geschikt zijn is je goed recht. Je hebt ook niets anders dan gesteld dat je 3 jaar geleden door positieve discriminatie bent benadeeld. Waarom doe je er dan zo schijnheilig over? Het is toch terecht dat je daar niet blij mee bent? Kan je het dan niet opbrengen om te kunnen veronderstellen dat ook een relatief groot deel van de allochtonen onterecht een stageplek danwel een baan geweigerd is. Het is geen allochtonen vs autochtonen verhaal, knul.quote:Waarom wordt toch altijd verondersteld dat als achmed mehmet of fatima de baan niet krijgen er racisme in het spel is. Ik kan ook zeggen dat de positie waar ik 3 jaar geleden voor ging niet naar mij ging vanwege positieve discriminatie.
Maar zodra je gebrekkig Nederlands spreekt, en allah naloopt of zegt na te lopen, dan wordt je inderdaad direct gediscrimineerd als het effe naar jouw zin loopt
Ik stel Voor allochtoon , door allochtoon idd gelijk aan allochtoon.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:58 schreef sampoo het volgende:
[..]
Je stelt Islamitische scholen op een lijn als de gedupeerde allochtonen.
Zo ben jij alles aan het foutpraten. Ik ken genoeg geslaagde allochtonen. Er zal duis een goede reden achter zitten waarom sommige sollicitamten het lastiger hebben een plek te vindenquote:Zo kan je alles wel voor jezelf goed praten. Het lijkt mij dat de verschillen tussen allochtonen en autochtonen in een en dezelfde opleiding niet gigantisch zullen zijn. Als er dan toch grote verschillen zijn in het slagen in het vinden van een stageplek is het te betwijfelen of het enkel gebaseerd is op bovengenoemde aspecten.
quote:De Jan die ik aanhaalde was ook niet christelijk. Het lijkt wel of je bewust leest wat je wil lezen.
[quote]
Dan nog, liever een niet actief gelovige of onuitgesproken atheist voor de klas dan iemand die een ander geloof beleid. Maar idd kan ik me voorstellen dat Jan ook op die christelijke school geweigerd was. Zet nu je Ogen en oren even open:
Op een openbare school gaat aanstelling tussen achmed en jan dus op andere kwaliteiten of het gebrek hieraan. Stop toch eens met de afwijzing van iedere fatima en mehmet als racisme te bestempellen.
Mergen is samenvoegen, dat lijkt mij nu niet de bedoeling.
[..]
Er wordt niets altijd verondersteld. Als je gewoon kijkt is het gat dermate groot dat je het onmogelijk kan vullen met argumenten als men spreekt gebrekkig Nederlands of iemand loopt Allah achterna. Dat je niets anders wilt inzien dan dat autochtonen worden benadeeld en dat allochtonen gewoon niet geschikt zijn is je goed recht. Je hebt ook niets anders dan gesteld dat je 3 jaar geleden door positieve discriminatie bent benadeeld. Waarom doe je er dan zo schijnheilig over? Het is toch terecht dat je daar niet blij mee bent? Kan je het dan niet opbrengen om te kunnen veronderstellen dat ook een relatief groot deel van de allochtonen onterecht een stageplek danwel een baan geweigerd is. Het is geen allochtonen vs autochtonen verhaal, knul.
Als jij benadeeld wordt valt het in hetzelfde rijtje als een allochtoon die benadeeld wordt. Maar symphatie lijk je alleen op te kunnen brengen als het een autochtoon betreft die aan het kortste end trekt.
Goed zo , engels wooredenboek gevonden?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:58 schreef sampoo het volgende:
Mergen is samenvoegen, dat lijkt mij nu niet de bedoeling.
Nou als je weet hoe lekker die allochtonen Nederlands pratenb en hoe de mentaliteit van velen (niet allen) is dan verklaart het een hele hoop. Er zijn namelijk ook allochtonen die wel plaatsen vinden, deze hbben echter geen taal/mentaliteitsprobleem.quote:Er wordt niets altijd verondersteld. Als je gewoon kijkt is het gat dermate groot dat je het onmogelijk kan vullen met argumenten als men spreekt gebrekkig Nederlands of iemand loopt Allah achterna. Dat je niets anders wilt inzien dan dat autochtonen worden benadeeld en dat allochtonen gewoon niet geschikt zijn is je goed recht. Je hebt ook niets anders dan gesteld dat je 3 jaar geleden door positieve discriminatie bent benadeeld. Waarom doe je er dan zo schijnheilig over? Het is toch terecht dat je daar niet blij mee bent? Kan je het dan niet opbrengen om te kunnen veronderstellen dat ook een relatief groot deel van de allochtonen onterecht een stageplek danwel een baan geweigerd is. Het is geen allochtonen vs autochtonen verhaal, knul.
Er wordt niemand benadeeld ....zet dat nu toch eens uit je botte kop, "knul"quote:Als jij benadeeld wordt valt het in hetzelfde rijtje als een allochtoon die benadeeld wordt. Maar symphatie lijk je alleen op te kunnen brengen als het een autochtoon betreft die aan het kortste end trekt.
Ik geloof dat jij als eerste op woorden bent gevallen. (discriminatie, weet je nog)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:55 schreef ratava het volgende:
[..]
Goed zo , engels wooredenboek gevonden?
Wat mij betreft kunnen we van twee discriminatie en buitensluit topics wel 1 maken
Of gaat het dan mischien teveel mensen opvallen, dat daar de opinie heerst dat autochtonen zich niet zo moeten aanstellen?
Aangezien kwaliteiten weinig zullen verschillen tussen scholieren/studenten op dezelfde school meen je dus dat allochtonen veelal een mentaliteitsprobleem hebben?quote:Bovendien heb ik niet gesteld dat ik de baan door enige voorm van discriminatie niet gehad heb, ik zei dat ik de baan niet gehad heb en dat degene die de baan kreeg een kleurtje had.Degene die de baan kreeg is een goed geintegreerde tweeed generatie allochtoon die een beter CV had dan ik. Kortom hij was beter geschikt en kreeg de baan (allebei trouwens vet overgequalificeerd) Dus niks gehuil over discriminatie.... het ligt aan je mentaliteit en qualificaties
Voor de duidelijkheid. Meen je nu aan te geven dat discriminatie niet bestaat? In de zin van het discrimeren op afkomst ect. Zijn dat persoonlijke opvattingen of heb je daar enige wetenschappelijke gronden voor? Zo kan je alles wel stellen.quote:Er wordt niemand benadeeld ....zet dat nu toch eens uit je botte kop, "knul"
Als ze net zoals mijn inmiddels collega gewoon lekker hun best doen is er niets aan het handje.
Maar weet je wat het probleem van de allochtonen is...: "Het ligt altijd aan een ander"
Jazeker want ik heb ermee gestudeerd ook. Studentenwereld is een leuke afspiegeling van de samenleving. Papiertje is leuk natuurlijk maar je moet er wel wat mee gaan doen. Dat geld voor iedereen gelijk. Maar er zaten nogal wat figuren die gebrekkig Nederlands spraken en platvloers (ook NL-ers) en raad eens wie de problemen met stage en werk hadden. Hetzelfde gold voor een aantal brilliante maar sociaal compleet onvaardige figurenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:47 schreef sampoo het volgende:
[..]
Aangezien kwaliteiten weinig zullen verschillen tussen scholieren/studenten op dezelfde school meen je dus dat allochtonen veelal een mentaliteitsprobleem hebben?
Jij stelt min of meer dat iedere zwarte bruine of moslim die afgewezen wordt gediscrimineerd wordt. Dat is ook niet waar. Ik zeg niet dat discriminatie niet voorkomt ik zeg dat het weinig voorkomt, veel minder dan de linkse media ons wil doen geloven.quote:Voor de duidelijkheid. Meen je nu aan te geven dat discriminatie niet bestaat? In de zin van het discrimeren op afkomst ect. Zijn dat persoonlijke opvattingen of heb je daar enige wetenschappelijke gronden voor? Zo kan je alles wel stellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |