Datzelfde geld trouwens ook voor jehova's getuigen en katholiuken op protestantse scholen en omgekeerd.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm .. en waar haal je die baarden en hoofddoekjes vandaan als ik mag vragen ?
en wat voor christelijke boodschap zou je willen verpakken tussen wiskundige cijfers of chemische reacties ?
maar ja, stuur maar weg, zorg dat de intelligentia gaat radicaliseren omdat ze aan alle kanten worden buitengesloten .. dan heb je je kids misschien wel "beschermd" tegen de "slechte" invloed van de lesgevende moslim, maar hoe wil je dat kind beschermen voor de gevolgen van dit soort maatregelen ?
/edit .. oh ja, die weigering, dat was een tunesische moslima die geen hoofddoek wou dragen (mag niet in Tunesië) en daarom werdt geweigerd .. alleen niet-moslima's mogen zonder hoofdoek lesgeven
kruip maar weer in de slachtofferrolquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef moussie het volgende:
maar ja, stuur maar weg, zorg dat de intelligentia gaat radicaliseren omdat ze aan alle kanten worden buitengesloten ..
Welke intelligentia,quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm .. en waar haal je die baarden en hoofddoekjes vandaan als ik mag vragen ?
en wat voor christelijke boodschap zou je willen verpakken tussen wiskundige cijfers of chemische reacties ?
maar ja, stuur maar weg, zorg dat de intelligentia gaat radicaliseren omdat ze aan alle kanten worden buitengesloten .. dan heb je je kids misschien wel "beschermd" tegen de "slechte" invloed van de lesgevende moslim, maar hoe wil je dat kind beschermen voor de gevolgen van dit soort maatregelen ?
/edit .. oh ja, die weigering, dat was een tunesische moslima die geen hoofddoek wou dragen (mag niet in Tunesië) en daarom werdt geweigerd .. alleen niet-moslima's mogen zonder hoofdoek lesgeven
huh .. wat heeft aanwijzen van oorzaak en mogelijke gevolgen te maken met een slachtofferrol ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:01 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
kruip maar weer in de slachtofferrol![]()
nou die met de HBO opleiding die stage wil gaan lopen op die school natuurlijk .. of dacht je dat die zijn diploma's en daarop volgende studie op de kermis heeft gewonnen oid ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 17:18 schreef ratava het volgende:
Welke intelligentia,
quote:Het volgen van de leer van Mohammed, het je onderwerpen aan een man, of het aanzetten tot onderwerping aan een man, getuigt niet echt van intelligentie.
uhm .. je bedoelt de religie waarbij de vader gevraagd wordt om zijn kind te offeren om zijn geloof te testen, de religie waarvan het merendeel vrouwen weigert in bestuurlijke functies, velen ook buiten de kerk .. zo'n school waar homo's geen les mogen geven omdat ze "vies" zijn volgens de bijbel ?quote:Mijn dochter hoeft later niet in verwarring gebracht te worden met het feit dat een vieze oude man een profeet was. Mohammed is namelijk geen profeet volgens mijn christelijke religie.
Ze zal ook niet hoeven te leren dat homosexuelen van flatgebouwen gegooid dienen te worden
of dat vrouwen hun uiterlijk compleet dienen te verhullen om het sexueel gefrustreerde mannelijke deel van die volgelingen niet tot verkrachting aan te zetten.
Ze gaat over een paar jaar naar een christelijke school waar ze onderwezen wordt in Nederlandes en christelijke normen en waarden
en waarvan had je nooit iets gemerkt .. van enige relieuze invloeden bij de studenten of van het feit dat ze meer moeite hebben om een stageplek te vinden ?quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik heb net het tweede jaar afgerond, en ja ik heb ook moslim klasgenoten gehad.
het zal je verbazen maar er werken zelfs niet moslima's op islamitische scholen .. en niet als schoonmaaksterquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:40 schreef Robar het volgende:
[..]
0, omdat dat nog kanslozer is dan een allochtoon die solliciteert bij een christelijke school.
Nooit gemerkt dat ze meer moeite zouden hebben om een stageplek te vinden, terwijl de meeste stagescholen katholiek waren.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:55 schreef moussie het volgende:
[..]
en waarvan had je nooit iets gemerkt .. van enige relieuze invloeden bij de studenten of van het feit dat ze meer moeite hebben om een stageplek te vinden ?
tja, toch staat het op nu.nl ..quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Nooit gemerkt dat ze meer moeite zouden hebben om een stageplek te vinden, terwijl de meeste stagescholen katholiek waren.
En waarom hebben die allochtonen dan zo'n moeite daar een plek te vinden?quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:58 schreef moussie het volgende:
[..]
het zal je verbazen maar er werken zelfs niet moslima's op islamitische scholen .. en niet als schoonmaakster
1) veel allochtonen willen er niet werkenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:39 schreef ratava het volgende:
[..]
En waarom hebben die allochtonen dan zo'n moeite daar een plek te vinden?
Zou het kunnen zijn dater gewoon geen werk is?
Ik zou me kunenn voorstellen dat een islamitische school ook graag islamitischje leerkrachten heeft, netzoals een RK RK etc etc...
Dus mischien is het gewoon dat er geen werkplekken vrij zijn op isl;amitische scholen
1) veel allochtonen willen er niet werken, en huilen vervolgens discriminatiequote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:59 schreef sampoo het volgende:
[..]
1) veel allochtonen willen er niet werken
2) veel allochtonen zijn niet "Islamitisch" (genoeg) voor die scholen (willen geen hoofddoek dragen of zijn gematigder Islamitisch)
3) er zijn nauwelijks Islamitische scholen
4) ze hebben ook moeite om op veel openbare scholen een stageplek te krijgen
5) omdat discriminatie fout is.
Ik blijf erbij dat het om een opgeblazen incident gaat en grotendeels onzin is. Ik denk dat je door je eigen politieke voorkeuren erg graag wilt geloven in dit artikeltje. De realiteit is anders.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:26 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, toch staat het op nu.nl ..
en eerlijk gezegd, ik geloof het wel, dat het zo verslechterd is in de laatste jaren ..
het integratiebeleid alá Hirsi Ali is contraproductief .. zoals bovenstaande reactie van ratava ook laat zien ..
Vind je dit zelf ook niet een heel klein beetje triest? Wie zijn die mensen die dit bepalen om dit te bepalen?quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:06 schreef moussie het volgende:
uhm .. heb je wel goed gelezen waarop je reageert ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:17 schreef ratava het volgende:
[..]
1) veel allochtonen willen er niet werken, en huilen vervolgens discriminatie
2) veel allochtonen zijn niet "Islamitisch" (genoeg) voor die scholen (willen geen hoofddoek dragen of zijn gematigder Islamitisch) ---> openbare school
3) er zijn nauwelijks Islamitische scholen, ---> hadden ze een ander opleiding moeten kieszen
4) ze hebben ook moeite om op veel openbare scholen een stageplek te krijgen ---> beperkt aantal plaatsen is niet meteen discriminatie.... zwarte scholen rukken op dus ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet aan de bak kome.... oh zie 1) ze willen ook daar niet werken
5) omdat discriminatie fout is.
Wie zegt dat discriminatie fout is, je word op alles geselecteerd, of je een film wel of niet mag zien, of je wel of niet in een kermisatractie mag, of je een bepaalde lengte hebt, een bepaald gewicht, een man bent of een vrouw, op opleidingsniveau, op taalvaardigheid, sociale vaardigheden.
En dat mag.... met autochtonen....maar doen we dit met een allochtoon dan heet het inene discriminatie.
yup .. net zo triest als een christelijke school die met een droogreden van het zelfde laken allochtonen weigertquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Vind je dit zelf ook niet een heel klein beetje triest? Wie zijn die mensen die dit bepalen om dit te bepalen?![]()
Nee niet de enige plek, maar als dat de enige plek is waar je je stageplaats kunt krijgen......quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:48 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. heb je wel goed gelezen waarop je reageert ?
daar hebben we de op en top geïntegreerde allochtoon, die vindt net als de gemiddelde nederlander de islamitische school met zijn hoofddoekjes etc een monstergedrocht en wil daar dus liever niet werken .. maar volgens jou is dat dus de enige plek waar die zou moeten kunnen werken ?
Je wil dus helemaal geen integratie en ook geen assimilatie, jij wil segregatie
Aan goede zeker wel als je het niveau op de scholen ziet. Maar wat was het ook alweer de gemiddelde PABO student.... 3x7=22?quote:voor de rest, hadden we niet een schrijnend tekort aan leerkrachten ?
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:50 schreef moussie het volgende:
[..]
yup .. net zo triest als een christelijke school die met een droogreden van het zelfde laken allochtonen weigert
Christelijke school = christelijke leerkrachtquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:50 schreef moussie het volgende:
[..]
yup .. net zo triest als een christelijke school die met een droogreden van het zelfde laken allochtonen weigert
[sarcasme]quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:27 schreef vigier het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier in dit topic deelnemen die werkelijk weten waar ze het over hebben?
1) Een schrijnend tekort aan leerkrachten? Nee, dat is er niet HELEMAAL NIET ZELFS! Mijn vader is directeur van 2 basischolen en krijgt elke maand een lijst van 80 tot 100 mensen binnen die een stageplaats zoeken. Die is er niet. Pas over een jaartje of 1,5 a 2 gaat er een generatie met pensioen. Dan is er weer plek voor nieuwe docenten. Als je nu pabo hebt gedaan, en je wil beginnen: ga naar Rotterdam, daar kun je op een aantal scholen terecht waar echt NIEMAND wil werken, of je moet gewoon geluk hebben in je eigen regio
2) Daarnaast maakt mijn vader ook zeer zeker onderscheid in ras als hij iemand wegzet. Van de allochtone mensen die pabo doet is het overgrote gedeelte vrouw. Wat kun je daarmee? Heeeeel weinig. Je kunt ze wel in een eerste of tweede klas zetten. Daarna niet.
Op de ene school is 40% van de leerlingen van allochtone afkomst, de andere school ruim 60%. Dan denk je toch: perfecte match? Maar nee: de jongens in de klassen WEIGEREN iets aan te nemen van een vrouw, en al helemaal niet van een allochtone vrouw. De stagiaires die voor de klas staan worden letterlijk genegeerd door de leerlingen.
Dus: dan maar geen allochtone vrouwelijke stagiaires! En er zijn weinig mannelijke.
Groet, joris
tja, de realiteit is net zo sneu als mijn reactie ..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:40 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
sneue reactie. Ik ben niet christelijk en heb daar ook niets mee, daarnaast gaat de vergelijking compleet mank.
Stukje hierboven gelezen, het licht aan hen die ze moeten onderwijzen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:03 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, de realiteit is net zo sneu als mijn reactie ..
en hoezo mank .. moslims worden geweigerd op christelijke scholen vanuit die geloofsvisie en alleen niet moslima's mogen zonder hoofddoekje lesgeven op de islamietische school vanuit die andere geloofsvisie .. zelfde laken, ander pak toch ?
even kijken wat het ministerie ervan zegtquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:27 schreef vigier het volgende:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier in dit topic deelnemen die werkelijk weten waar ze het over hebben?
1) Een schrijnend tekort aan leerkrachten? Nee, dat is er niet HELEMAAL NIET ZELFS! Mijn vader is directeur van 2 basischolen en krijgt elke maand een lijst van 80 tot 100 mensen binnen die een stageplaats zoeken. Die is er niet. Pas over een jaartje of 1,5 a 2 gaat er een generatie met pensioen. Dan is er weer plek voor nieuwe docenten. Als je nu pabo hebt gedaan, en je wil beginnen: ga naar Rotterdam, daar kun je op een aantal scholen terecht waar echt NIEMAND wil werken, of je moet gewoon geluk hebben in je eigen regio
2) Daarnaast maakt mijn vader ook zeer zeker onderscheid in ras als hij iemand wegzet. Van de allochtone mensen die pabo doet is het overgrote gedeelte vrouw. Wat kun je daarmee? Heeeeel weinig. Je kunt ze wel in een eerste of tweede klas zetten. Daarna niet.
Op de ene school is 40% van de leerlingen van allochtone afkomst, de andere school ruim 60%. Dan denk je toch: perfecte match? Maar nee: de jongens in de klassen WEIGEREN iets aan te nemen van een vrouw, en al helemaal niet van een allochtone vrouw. De stagiaires die voor de klas staan worden letterlijk genegeerd door de leerlingen.
Dus: dan maar geen allochtone vrouwelijke stagiaires! En er zijn weinig mannelijke.
Groet, joris
quote:Hoe wordt meer allochtoon onderwijspersoneel aangetrokken en behouden?
Bij zijn aanpak van de lerarentekorten heeft het ministerie van OCW speciale aandacht voor allochtoon onderwijspersoneel, omdat er relatief weinig allochtonen in het onderwijs werken of de lerarenopleiding voltooien.
Begeleiden en uitval tegengaan
In vergelijking met autochtoon onderwijspersoneel is allochtoon onderwijspersoneel ondervertegenwoordigd. Hoewel de signalen gunstig zijn, blijven extra inspanningen nodig om meer allochtoon onderwijspersoneel aan te trekken. Daarvoor zijn de volgende maatregelen genomen:
• Het project Full Color II, dat OCW uitvoert samen met het Sectorbestuur Onderwijsarbeidsmarkt (SBO) om inzicht te krijgen in de redenen voor de relatief hoge uitval van allochtone studenten bij de lerarenopleidingen en een actieplan te ontwikkelen.
• Netwerken waarin startende allochtone leraren ervaren autochtone docenten kunnen ontmoeten om zich te informeren, ervaringen te delen en beter te leren omgaan met problemen waar ze in de praktijk tegenaan lopen. Inmiddels zijn er vijf van zulke regionale netwerken opgericht. Het ministerie van OCW geeft financiële ondersteuning aan de netwerke, in totaal ¤ 800.000 in de periode 2004- 2007
• Het SBO verzamelt goede voorbeelden van scholen en lerarenopleidingen die zich inzetten om het sociale klimaat (op de werkvloer) binnen de onderwijssector te verbeteren. Er worden tien projecten uitgevoerd die leiden tot goede praktijkvoorbeelden. Vervolgens worden deze voorbeelden door het SBO actief verspreid.
• Een pilottraining voor twintig schoolleiders die allochtone leerkrachten in dienst (willen) nemen. Hiermee leren zij hoe zij leiding kunnen geven aan een divers samengesteld team.
Meer informatie:
Dus misschien ene tekort op zwarte scholen...... daar zou ik als leerkracht ook niet willen werken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:13 schreef moussie het volgende:
[..]
even kijken wat het ministerie ervan zegt
[..]
ach ja, voorlichting door de overheid ..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:22 schreef vigier het volgende:
Grappig zeg, die site. Op de middelbare school (voortgezet dus) kunnen er zeker wel leraren bij. Op basisscholen dus echt niet! Boeit verder niet wat er op die site staat: ga maar eens bij een basisschool praten. Als je nog basisscholen weet in west en midden brabant waar vraag is naar docenten, of scholen in de buurt van Arnhem? Dan heb ik heel veel mensen voor je in de aanbieding die graag de vacatures invullen. Maar helaas: er is geen plaats.
En ik had al een verwijzing naar Rotterdam gemaakt waar wel scholen zijn waar plaats is hoor! De roulatie van docenten is daar wel erg hoor. Niet voor niets.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:17 schreef ratava het volgende:
[..]
1) veel allochtonen willen er niet werken, en huilen vervolgens discriminatie
Waar heb je het over?quote:3) er zijn nauwelijks Islamitische scholen, ---> hadden ze een ander opleiding moeten kieszen
Vreemd dat de beperkte aantal stage plaatsen op openbare scholen een stuk beperkter zijn als je een allochtoon bent. Wat jij je wel of niet voor kan stellen wordt ontkracht door dit onderzoek.quote:4) ze hebben ook moeite om op veel openbare scholen een stageplek te krijgen ---> beperkt aantal plaatsen is niet meteen discriminatie.... zwarte scholen rukken op dus ik kan me niet voorstellen dat ze daar niet aan de bak kome.... oh zie 1) ze willen ook daar niet werken
Ik zeg dat discriminatie fout is. Discriminatie is iets anders dan onderscheid maken op vaardigheden.quote:Wie zegt dat discriminatie fout is, je word op alles geselecteerd, of je een film wel of niet mag zien, of je wel of niet in een kermisatractie mag, of je een bepaalde lengte hebt, een bepaald gewicht, een man bent of een vrouw, op opleidingsniveau, op taalvaardigheid, sociale vaardigheden.
Dat heet spoken zien. Het is gewoon uit de lucht gegrepen.quote:En dat mag.... met autochtonen....maar doen we dit met een allochtoon dan heet het inene discriminatie.
Het valt te verwachten dat een niet-westerse allochtoon (of de directe nazaten daarvan, in het geval van Marokkanen/Turken), moslim of niet (grote kans van wel trouwens), een westers kind nooit de normen en waarden bij kan brengen waar de meeste ouders op zitten te wachten. Het referentiekader klopt gewoon niet, einde verhaal. Scholen weten dat autochtone ouders niet op een Fatima of Mohamed voor de klas staan te wachten. Geef ze eens ongelijk? De Islam is een paria geworden door haar eigen gedachtengoed en vooral door de wijze waarop dat geuit wordt. Ware Islam of slechts een grote groep kutmarokkanen die zich moslim noemen - voor autochtonen maakt het inmiddels niet meer uit.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin argument, iedere leerkracht heeft zijn eigen normen en waarden, zolang de leerkracht zich volgens de regels gedraagt en zich aan het lesprogramma houdt is er geen enkele reden om een allochtoon te weigeren.
en dat is dus absolute onzin .. jullie doen net alsof ieder moment van de dag, elke les getint wordt door de religie .. er wordt gewoon lezen en schrijven geleerd aan hand van het onderwijsplan van de school en eens in de week een uurtje godsdienst ..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:08 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het valt te verwachten dat een niet-westerse allochtoon (of de directe nazaten daarvan, in het geval van Marokkanen/Turken), moslim of niet (grote kans van wel trouwens), een westers kind nooit de normen en waarden bij kan brengen waar de meeste ouders op zitten te wachten. Het referentiekader klopt gewoon niet, einde verhaal. Scholen weten dat autochtone ouders niet op een Fatima of Mohamed voor de klas staan te wachten. Geef ze eens ongelijk? De Islam is een paria geworden door haar eigen gedachtengoed en vooral door de wijze waarop dat geuit wordt. Ware Islam of slechts een grote groep kutmarokkanen die zich moslim noemen - voor autochtonen maakt het inmiddels niet meer uit.
Religie is dus totaal overbodig, dit uurtje kan ook prima en nog beter thuis worden gedaan. Scholen zouden deze kosten ook niet moeten dragen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:30 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat is dus absolute onzin .. jullie doen net alsof ieder moment van de dag, elke les getint wordt door de religie .. er wordt gewoon lezen en schrijven geleerd aan hand van het onderwijsplan van de school en eens in de week een uurtje godsdienst ..
en om het even in herinnering te brengen, het gaat hier niet om volwaardige leerkrachten maar om stage lopen .. dus iemand die naast de reguliere leerkracht functioneerd
uhm .. sinds wanneer doen de hier wonende marokkanen of turken aan vrouwenbesnijdenis .. wat een onzin ..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:34 schreef StefanP het volgende:
En? Ik wil gewoon geen mensen in de buurt van mijn kind die -bijvoorbeeld- vrouwenbesnijdenis en onderdrukking de normaalste zaak van de wereld vinden.
je hebt het nu specifiek over marokkanen en van daaruit generaliseer je door naar "alle allochtonen".. pffquote:Als ik trouwens kijk hoe allochtonen hun kinderen opvoeden, of beter gezegd, juist NIET opvoeden ("buiten de deur is het mijn verantwoordelijkheid niet meer, ze doen maar!") dan hoef ik hun leerkrachten al helemaal niet meer. Stagiair of niet.
Dus het niveau van de allochtoonse studenten is echt zo laag dat zelfs de islamitische scholen genoodzaakt zijn elders het personeel te werven.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
daar is een Isl. school die wel blanke leerkrachten heeft
zelfs de direkteur is een Nederlander
Bedoel je die enkeling die?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:25 schreef Omkron het volgende:
[..]
Alles wat nog niet succesvol geintegreerd is.
meer stagiaires dan scholen misschien .. ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:54 schreef siggi het volgende:
[..]
Dus het niveau van de allochtoonse studenten is echt zo laag dat zelfs de islamitische scholen genoodzaakt zijn elders het personeel te werven.
Tenminste, dat lijkt me ook een zeer acceptabele verklaring voor je statement.
Meer stagiaires dan scholen heeft er weinig mee te maken, betekent alleen dat de scholen in de positie zijn om de beste kandidaten te kiezen. Weten we dus waar die keuze naar uitgaat.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:43 schreef moussie het volgende:
[..]
meer stagiaires dan scholen misschien .. ?
en wat leerkrachten/schoolhoofden aangaat, de oudere generatie is of van het simpele werkvolk of had al een afgeronde opleiding achter de rug dus in het begin moet je wel de lege plekken opvullen met autochtonen ..
Op zich prima, zolang tenminste niet de directeur en de leraren de koffers al gepakt hebben om af te reizen naar palestina, irak of afghanistan om hun broeders daar te helpen. Ze moeten zich wel al eerste Nederlander voelen en geen; Arabische Europese Liga, The Homeland is calling-types zijn. Lijkt me geen goed plan als die naast Abou JahJah achter een muurtje ver buiten het gevechtsgebied gaan zitten bukken en dan, als de zooi weer kalmeert daar, terugkomen en hun helden-verhalen voor de klas gaan vertellen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:43 schreef moussie het volgende:
[..]
en dan wil ik nu graag van je weten of je dat eigenlijk wel zou willen .. een islamitische school waarop alleen islamitische leraren mogen lesgeven ..
of te wel, complete segregatie
De oudere generatie docenten is over het algemeen hoger opgeleid dan de jongere generaties. Vaak zijn dat academici die lesgeven in hun vakgebied. Misschien een andere discussie; maar de huidige lerarenopleidingen stellen weinig voor, het niveau is laag vergeleken andere HBO studies en de focus ligt voor 80% op praktijk waardoor het kennisniveau veel te laag is.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:43 schreef moussie het volgende:
[..]
meer stagiaires dan scholen misschien .. ?
en wat leerkrachten/schoolhoofden aangaat, de oudere generatie is of van het simpele werkvolk of had al een afgeronde opleiding achter de rug dus in het begin moet je wel de lege plekken opvullen met autochtonen ..
Dit is hun eigen land, stuk stront.quote:Op zondag 16 juli 2006 10:28 schreef dodegod het volgende:
Ze zijn anders heel erg nodig in hun eigen land om het op te bouwen
Wie, Johan Cruijff?quote:Op zondag 16 juli 2006 12:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
alsof al die autochtone pabostudenten een christelijke achtergrond hebben. Denk dat de meeste niet eens weten wie J.C. was
Het was niet per se als reactie op jouw post. Bij schrijven heb ik die niet eens gelezen. Ik wil toch hopen dat deze christelijke basisscholen ook screenen. Maar als het ook zo gaat als bij de NCRV of KRO met nieuw personeel, dan vrees ik het ergste: discriminatie.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:23 schreef Toewan het volgende:
[..]
Wie, Johan Cruijff?
Ik zeg toch niet dat alle autochtone pabo'ers een christelijke achtergrond hebben. Maar ik neem aan dat zij ook gescreend / geselecteerd worden op achtergrond wanneer een vak raakvlakken heeft met religie. Niet dat een atheist godsdienst lessen gaat geven op een christelijke (basis)school.
jij durft gewoon niet aan het idee dat de situatie dankzij het schitterende integratiebeleid van ene A.H.A. dusdanig verandert is dat er geen sprake meer kan zij van integratie .. ?quote:Op zondag 16 juli 2006 02:27 schreef Evil_Jur het volgende:
Aldus iemand die weet waar hij het over weet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |