abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39685934
Ik ben ook wel eens geweigerd omdat ik geen allochtoon was, dus andersom gebeurd net zo. Het is zo langzamerhand zelfs een trend voor bepaalde functies allochtonen aan te nemen. Open daar maar eens een topic over Meki
pi_39686012
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:06 schreef -scorpione- het volgende:
Ik ben ook wel eens geweigerd omdat ik geen allochtoon was, dus andersom gebeurd net zo. Het is zo langzamerhand zelfs een trend voor bepaalde functies allochtonen aan te nemen. Open daar maar eens een topic over Meki
Over welke functie heb je het dan..?
pi_39686025
Gelukkig kan ik mededelen dat op mijn oude stageplek hier totaal niet moeilijk over werd gedaan. Maar als ik het zo hierboven lees is dat een van de weinige uitzonderingen.
pi_39686049
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:09 schreef Omkron het volgende:

[..]

Tolk arabische talen

Maar nu weer serieus
  maandag 10 juli 2006 @ 12:11:46 #105
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_39686079
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:58 schreef Cheiron het volgende:
Och, als je het niveau van die gasten ziet zou ik ze ook weigeren hoor. Kauwgum knauwend met de mond open tijdens een sollicitatiegesprek, geen woord ABN spreken e.d.

(ja, generaliserend.. vette pech.)
mee eens
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 10 juli 2006 @ 12:12:52 #106
152457 Mensenkenner
Ik ken jou wel hoor.
pi_39686115
Dat argument over dat christelijke scholen graag leraren willen met dezelfde opvatting is natuurlijk klinkklare bullshit, aangezien er misschien op 10% van de "christelijke" scholen daadwerkelijk ook les wordt gegeven met oog op het christendom. Ik heb op 2 verschillende christelijke middelbare scholen gezeten, en leraren die daar de naam van de Heer ijdel gebruiken is meer regel dan uitzondering. En alsof ELKE moslim een soort jihad begint op zo'n school om elke leerling te bekeren ofzo.

Het gaat hier niet om 'geloof' of 'normen en waarden' en het zijn zeker ook niet allemaal straattaal sprekende kauwgum-kauwende, hoofddoek-dragende Marokkanen ofzo hoor. Mensen vergeten tegenwoordig dat Molukkers, Surinamers, Antillianen, Afrikanen ook allochtonen zijn, en niet alleen moslims.
Ik beschik over uitmuntende sociale kwaliteiten.
pi_39686126
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:09 schreef Omkron het volgende:

[..]

Gewoon, een algemene functie als medewerker waar achtergrond er niet toe hoort te doen. Maar zodra je vanuit de functie met jongeren moet werken waar ook wat allochtonen tussen zitten schijnt een autochtoon het niet meer te kunnen doen, want die kent de achtergrond van die jongeren dan schijnbaar niet. Grote onzin, want ik geef zelf vechtsportles aan jeugd waar van alles tussenzit en ik zie geen enkel verschil bij die kinderen en de kinderen onderling ook niet.
  maandag 10 juli 2006 @ 12:14:02 #108
152457 Mensenkenner
Ik ken jou wel hoor.
pi_39686140
Komisch trouwens, alle allochtonen zijn lui en willen nooit werken, maar als ze willen werken is t ook niet goed .

Racisme van de bovenste plank.
pi_39686250
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:05 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ja weet je dat zeker?
Het is gewoon een feit dat allochtonen moeilijker aan een baan of stageplaats komen, velen worden nog niet eens uitgenodigd omdat ze een niet Nederlandse naam op de brief zien staan.
Het is een cirkel waar we in draaien, allochtonen zijn per definitie altijd lui en crimineel, maar als ze willen werken dan kan dat ook allemaal niet want niemand vertrouwt een allochtoon door die rare vooroordelen.
Ik zeg toch ook waarschijnlijk?
Ik trek geen conclusies hoor.
Maar als datgene wat ik schrijf klopt, dan zou ik me er wel in kunnen vinden.
Ik zou me dan namelijk voor kunnen stellen dat de "veilige" keuze wordt gemaakt.

Of het goed is, daar heb ik me niet over uitgelaten, maar dat heeft Meki al voor me gedaan!

En Meki wordt niet gebashed, hij maakt zichzelf bij tijd en wijle belachelijk met zijn uitspraken!
pi_39686352
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:13 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Gewoon, een algemene functie als medewerker waar achtergrond er niet toe hoort te doen. Maar zodra je vanuit de functie met jongeren moet werken waar ook wat allochtonen tussen zitten schijnt een autochtoon het niet meer te kunnen doen, want die kent de achtergrond van die jongeren dan schijnbaar niet. Grote onzin, want ik geef zelf vechtsportles aan jeugd waar van alles tussenzit en ik zie geen enkel verschil bij die kinderen en de kinderen onderling ook niet.
Vechtsportles is natuurlijk wat anders dan jongerenwerker.
  maandag 10 juli 2006 @ 12:28:46 #111
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_39686595
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:07 schreef Meki het volgende:

[..]

net als jou opmerking over " gasten "

Hoezo straattaal ken jij die mensen ofzo ?.
Mij gaat het erom dat zij het willen dus geef ze ook die kans.

Maar nee jij begaat hier hetzelfde fout net als scholen
gewoon kijken naar de kleur en afkomst
"gasten" bedoel ik niet in de term als tijdelijke verblijvers Meki.. dat begrijp je ook wel.

Verder KEN ik inderdaad een redelijk aantal Pabo' ers, en de hoeveelheid die ik ken onderstreept precies wat ik zeg. Ik haal mijn info niet uit de lucht, wat ik zeg is gebaseerd op de personen die ik zie. En volgens mij is dat meer dan wat jij kan zeggen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_39686631
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:21 schreef Omkron het volgende:

[..]

Vechtsportles is natuurlijk wat anders dan jongerenwerker.
Dus niet hè. Vooral als je met jeugd werkt ligt de nadruk veel meer op de begeleiding van gedrag dan op het leren van de technieken.

Daarnaast, waarom zou ik als autochtoon de allochtonen niet snappen (en andersom wel)? Ik zie mensen, ik zie geen verschil tussenbeide, en ik ben me tegelijk echt wel bewust van verschillen in cultuur, maar die zijn er ook tussen karakters en dat loopt dwars door cultuur heen.
pi_39686827
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:14 schreef Mensenkenner het volgende:
Komisch trouwens, alle allochtonen zijn lui en willen nooit werken, maar als ze willen werken is t ook niet goed .

Racisme van de bovenste plank.
hehe .. en als islamitische scholen iemand weigeren omdat je van het verkeerde geloof bent is het hok te klein en moeten "dat soort scholen" opgedoekt voor hun intolerantie .. men spreekt er schande van in alle talen
maar als een christelijke school een allochtoon weigert die nota bene al een sloot diploma's op zak heeft is dat ineens wel begrijpelijk, ja eigenlijk zelfs helemaal logisch, en de generalisaties die slaan op 15 jarige, voortijdig-school-verlatende straatrappers vliegen je om de oren ..

kort samen gevat .. het christendom is even intolerant als de islam, maar dat mag blijkbaar, zelfs van niet-gelovigen .. hoezo meten met 2 maten
pleased to meet you
pi_39686882
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:29 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dus niet hè. Vooral als je met jeugd werkt ligt de nadruk veel meer op de begeleiding van gedrag dan op het leren van de technieken.

Daarnaast, waarom zou ik als autochtoon de allochtonen niet snappen (en andersom wel)? Ik zie mensen, ik zie geen verschil tussenbeide, en ik ben me tegelijk echt wel bewust van verschillen in cultuur, maar die zijn er ook tussen karakters en dat loopt dwars door cultuur heen.
jij hebt natuurlijk 'hands-on' ervaring.. maar ik kan me situaties voor een jongerenwerker voorstellen waar kennis van culturele achtergrond een zeer groot goed is. Maar genoeg hierover. Ik geloof je.
pi_39686891
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:36 schreef moussie het volgende:

[..]

hehe .. en als islamitische scholen iemand weigeren omdat je van het verkeerde geloof bent is het hok te klein en moeten "dat soort scholen" opgedoekt voor hun intolerantie .. men spreekt er schande van in alle talen
maar als een christelijke school een allochtoon weigert die nota bene al een sloot diploma's op zak heeft is dat ineens wel begrijpelijk, ja eigenlijk zelfs helemaal logisch, en de generalisaties die slaan op 15 jarige, voortijdig-school-verlatende straatrappers vliegen je om de oren ..

kort samen gevat .. het christendom is even intolerant als de islam, maar dat mag blijkbaar, zelfs van niet-gelovigen .. hoezo meten met 2 maten
Dus moeten er geen topics geopend worden als deze, maar topics waarin in zijn algemeenheid de intolerantie van de maatschappij wordt laten zien.
pi_39686914
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:38 schreef Omkron het volgende:

[..]

jij hebt natuurlijk 'hands-on' ervaring.. maar ik kan me situaties voor een jongerenwerker voorstellen waar kennis van culturele achtergrond een zeer groot goed is. Maar genoeg hierover. Ik geloof je.
Ik heb ook een International Business achtergrond...
  maandag 10 juli 2006 @ 12:40:45 #117
152457 Mensenkenner
Ik ken jou wel hoor.
pi_39686939
Maargoed, Nederland gaat toch de kant van Amerika op, 2 verschillende werelden, Gangs, ghettos.. En de reacties in dit topic, en in elk soortgelijk topic duiden er alleen maar op dat de meeste mensen dat ook maar prima vinden.

Gelukkig ben ik na mijn studie weg hier, intolerant boerenschijtland.
  maandag 10 juli 2006 @ 16:38:42 #118
81237 releaze
best of both worlds
pi_39694060
Mijn middelbare school stond een paar jaar geleden in de krant als de eerste school die hoofddoekjes mocht verbieden, vanwege de christelijke inslag van de school ..
quote:
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=artikelen.details&achtergrond_id=5090

KATHOLIEKE SCHOOL MAG HOOFDDOEK VERBIEDEN
7 augustus 2003

Een katholieke school voor voortgezet onderwijs in Utrecht laat leerlingen van alle gezindten toe mits zij de grondslag van de school onderschrijven en respecteren.

Volgens de schoolregels is het niet toegestaan kleding te dragen die geassocieerd kan worden met een niet-katholieke of niet-christelijke levensovertuiging. Twee leerlingen van deze school besluiten een hoofddoek te gaan dragen. Na overleg wordt het beide leerlingen toegestaan de hoofddoek buiten de lessen te dragen.

De leerlingen wensen de hoofddoek echter ook tijdens de lessen te dragen en wenden zich tot Stichting Steunpunt Anti-Discriminatie (STAD) te Utrecht. STAD vindt dat de school een inconsequent beleid voert en bracht de zaak voor de Commissie Gelijke Behandeling (CGB). De CGB oordeelde vandaag dat de school niet in strijd met de Algemene wet gelijke behandeling (AWGB) handelt.

De AWGB verbiedt het maken van direct onderscheid op grond van godsdienst. De wet kent hierop enkele uitzonderingsbepalingen. Een van deze bepalingen geeft instellingen van bijzonder onderwijs de mogelijkheid om bij de toelating en ten aanzien van de deelname aan het onderwijs eisen te stellen, die gelet op het doel van de instelling nodig zijn voor de verwezenlijking van haar grondslag. Deze uitzonderingsbepaling is geen vrijbrief om het dragen van een hoofddoek zonder gedegen motivatie te verbieden. Hiervoor moet de school kunnen aantonen dat het beleid de doelstelling van de school ondersteunt en dat het beleid consequent wordt uitgevoerd.

De school in kwestie heeft een katholieke signatuur en vraagt alle aspirant-leerlingen de grondslag van de school te onderschrijven en respecteren. De school heeft gemotiveerd gesteld daadwerkelijk en consistent invulling te geven aan de katholieke signatuur. Dit beleid voert de school in de praktijk op consequente wijze uit. Het feit dat niet iedere leerling katholiek hoeft te zijn om toegelaten te worden doet hier geen afbreuk aan. Ook de specifieke uitzondering die de school zeer recent voor de twee leerlingen heeft gemaakt, leidt volgens de CGB niet tot de conclusie dat er sprake is van een inconsequent beleid.

Het was voor het eerst dat de school werd geconfronteerd met leerlingen die een hoofddoek wilden dragen. Voor de eerste leerling heeft de school een eenmalige uitzondering gemaakt aangezien deze leerling vlak voor haar eindexamen zat en voor de tweede leerling is hierbij aangesloten. Er zou sprake zijn van een inconsequent beleid indien de school regelmatig uitzonderingen maakt of willekeurig is in de uitvoering of handhaving van haar beleid. Daarvan is tijdens de procedure echter niets gebleken.

De school kan daarom een beroep doen op de uitzonderingsbepaling in de AWGB. Het dragen van een hoofddoek is strijdig met de katholieke grondslag van de school. De school mag daarom het dragen van een hoofddoek binnen haar instelling verbieden.

(Bron: Commissie Gelijke Behandeling)
Ik schaamde me echt dóód....
pi_39696898
Ik zag dit topic, en dacht aan dit plaatje van http://www.snoesje.info/index.htm
pi_39713346
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:32 schreef Meki het volgende:

[..]

dan is het een helaas een racistische mening
heeft geen reet te maken met racisme, maar zo komt de islam in het westen over. al is dit wel redelijk offtopic.

verder: vind je 't vreemd dat de allochtonen lastiger een baan krijgen? hun reputatie is inmiddels keurig netjes opgebouwd en word ondersteud door gigantisch hoge cijfers in de criminaliteit statistieken, het opleidingsniveau en taalbeheersing van veel allochtonen laat te wensen over en veel ouders willen daarom zoiets niet in de buurt van hun kind en geef ze is ongelijk. ja jij zult ze ongelijk geven maar goed, beetje realistisch nadenken is ook zo lastig ^_^
pi_39722997
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:06 schreef Conflict het volgende:

[..]

Een school, dat is iets heel anders dan veel scholen. Blank en islamitisch zijn trouwens niet dezelfde dingen.
Hoeveel "christelijke" leerkrachten cq studenten melden zich voor een baan cq stage bij een Islamitische school?
pi_39723075
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:06 schreef -scorpione- het volgende:
De trend is echter dat een allochtoon met de dezelfde kwalificaties moeilijker aan de bak komt dan jij. Tuurlijk zal je een keer geweigerd worden. Maar voor jou worden er 10 allochtonen geweigerd.
pi_39723215
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 05:52 schreef Agravaine het volgende:

[..]

heeft geen reet te maken met racisme, maar zo komt de islam in het westen over. al is dit wel redelijk offtopic.

verder: vind je 't vreemd dat de allochtonen lastiger een baan krijgen? hun reputatie is inmiddels keurig netjes opgebouwd en word ondersteud door gigantisch hoge cijfers in de criminaliteit statistieken, het opleidingsniveau en taalbeheersing van veel allochtonen laat te wensen over en veel ouders willen daarom zoiets niet in de buurt van hun kind en geef ze is ongelijk. ja jij zult ze ongelijk geven maar goed, beetje realistisch nadenken is ook zo lastig ^_^
Het blijft discriminerend en heeft zeker met racisme te maken. Of denk je dat een blanke allochtoon die Jan heet maar uit Marokko komt net zo veel problemen ondervind als een donkere allochtoon uit Marokko die Ali heet?

Als 10% van de allochtonen crimineel is en het opleidingsniveau gemiddeld VMBO is wat heeft een allochtoon met een afgeronde HBO-opleiding er dan mee te maken? Is hij of zij 10% crimineel en VMBO opgeleid ondanks zijn of haar HBO-opleiding of zijn of haar goede gedrag?
pi_39723317
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:30 schreef sampoo het volgende:

[..]

Hoeveel "christelijke" leerkrachten cq studenten melden zich voor een baan cq stage bij een Islamitische school?
0, omdat dat nog kanslozer is dan een allochtoon die solliciteert bij een christelijke school.
pi_39723318
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:12 schreef Meki het volgende:

[..]

ik denk niet veels te zwart
het enige wat ik denk is als die " gasten " het willen die graag het opleiding willen volgen , laat ze het lekker het volgen . Waarom moeilijk doen als het makkelijker kan
Omdat het niet te betalen is als we iedere zwakzinnige de opleiding laten doen die hij of zij wil doen. Dan zitten we straks met 1000en mensen met een docentenopleiding, maar die nog steeds geen woord ABN spreken.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_39723351
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 05:52 schreef Agravaine het volgende:

[..]

uhm .. over gebrek aan realisme gesproken .. hoeveel diploma's heb je al op zak op het moment dat je stage wil gaan lopen op een school ?

dus dat op dat moment geen sprake is van criminaliteit, slechte taalbeheersing of last but not least, zeker in deze context, gebrek aan opleidingsniveau komt nog niet eens in je op ?
als het niet zo treurig was hoe makkelijk je dat eruit slingert als "goed excuus" zou het ronduit hilarisch zijn ..

wat ik me trouwens afvraag .. hoe zit dat eigenlijk met blanke ongelovigen/moslims/andersgelovigen en met christelijke/ongelovige/andersgelovige allochtonen .. passen die wel in "het christelijke concept" ?
pleased to meet you
pi_39723404
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef sampoo het volgende:

[..]

Het blijft discriminerend en heeft zeker met racisme te maken. Of denk je dat een blanke allochtoon die Jan heet maar uit Marokko komt net zo veel problemen ondervind als een donkere allochtoon uit Marokko die Ali heet?

Als 10% van de allochtonen crimineel is en het opleidingsniveau gemiddeld VMBO is wat heeft een allochtoon met een afgeronde HBO-opleiding er dan mee te maken? Is hij of zij 10% crimineel en VMBO opgeleid ondanks zijn of haar HBO-opleiding of zijn of haar goede gedrag?
Je weet hopelijk wel over welke opmerking dit ging?
pi_39723843
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:40 schreef Robar het volgende:

[..]

0, omdat dat nog kanslozer is dan een allochtoon die solliciteert bij een christelijke school.
Enigzins speculatief. Ik denk eerder dat men niet zo staat te springen om op een Islamitische school te voegen, iets dat trouwens ook zal gelden voor het gros van de gematigde "Islamitische" studenten (lees geen baardman of burkavrouw).

Verder zijn er genoeg christelijke allochtonen waarvan ik ook denk dat men ook niet zo makkelijk een stageplek vinden.
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:43 schreef Robar het volgende:

[..]

Je weet hopelijk wel over welke opmerking dit ging?
Dat wist ik jammergenoeg niet. Een Mekinsiaanse opmerking.
pi_39723999
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:58 schreef sampoo het volgende:

[..]

Enigzins speculatief. Ik denk eerder dat men niet zo staat te springen om op een Islamitische school te voegen, iets dat trouwens ook zal gelden voor het gros van de gematigde "Islamitische" studenten (lees geen baardman of burkavrouw).

Verder zijn er genoeg christelijke allochtonen waarvan ik ook denk dat men ook niet zo makkelijk een stageplek vinden.
[..]

Dat wist ik jammergenoeg niet. Een Mekinsiaanse opmerking.
Dat zal denk ik ook allemaal wel, maar omdat ik daarbij aangeef dat ik het wel enigszins kan begrijpen (ook gezien wat jij nu verteld), vind Meki mij een racist
Ik keur het niet goed, ik zie ook liever dat er geen onderscheid gemaakt wordt.
Maar het wordt nu eenmaal gedaan en ik kan dat in veel gevallen wel begrijpen.
Het is die kleine groep die het verpest voor de anderen.
pi_39724576
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:04 schreef Robar het volgende:

Ik keur het niet goed, ik zie ook liever dat er geen onderscheid gemaakt wordt.
Maar het wordt nu eenmaal gedaan en ik kan dat in veel gevallen wel begrijpen.
Het is die kleine groep die het verpest voor de anderen.
Met andere woorden, het interesseert je geen fuck omdat het jou niet betreft. Misschien ben je geen racist, een egoïst ben je wel. Een kortzichte egoïst. Een hele bevolkingsgroep buitenspel zetten, omdat het "een kleine groep is die het voor anderen verpest", is op de lange termijn niet bepaald verstandig.
pi_39724724
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:25 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Met andere woorden, het interesseert je geen fuck omdat het jou niet betreft. Misschien ben je geen racist, een egoïst ben je wel. Een kortzichte egoïst. Een hele bevolkingsgroep buitenspel zetten, omdat het "een kleine groep is die het voor anderen verpest", is op de lange termijn niet bepaald verstandig.
Wat begrijp jij niet aan "ik keur het niet goed, ik zie ook liever dat er geen onderscheid gemaakt wordt." ?

Ik denk dat jij de kortzichtige hier bent.
Ik zeg niet dat het terecht is, maar ik zie de tendens en ik snap de beweegredenen.
Dat ik iets snap wil niet zeggen dat ik het dan maar goed vind.
Je maakt nu dezelfde denkfout als Meki!
pi_39725290
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:30 schreef Robar het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan "ik keur het niet goed, ik zie ook liever dat er geen onderscheid gemaakt wordt." ?

Ik denk dat jij de kortzichtige hier bent.
Ik zeg niet dat het terecht is, maar ik zie de tendens en ik snap de beweegredenen.
Dat ik iets snap wil niet zeggen dat ik het dan maar goed vind.
Je maakt nu dezelfde denkfout als Meki!
Misschien druk je je wat beroerd uit dan. Je wekt de indruk begrip op te kunnen brengen voor discriminatie.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 16:29:09 #133
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39725868
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:25 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het is geen kleine groep. Maar het is inderdaad jammer dat het zo gaat maar hiet is niet zomaar gebeurd. Er is heel wat gebeurd waardoor mensen zon hekel krijgen aan die groep. Maar goed leg de schuld maar weer bij de andere neer. Als ik gebeten wordt door een slang zal ik er misschien nog 1 keer een oppakken maar bijt die me ook dan doe ik het daarna nooit meer. De mens leert door zijn ervaringen. Misschien als die groep nu eens zich beter gaat aanpassen en gedragen dan zou de beeldvorming veranderen.

Natuurlijk weet ik wel dat het niet makkelijk is omdat ze nu geen kansen krjigen maar die groep heeft zichzelf wel in die positie gebracht. Dus mogen ze zichzelf er ook uit helpen.
mai pen rai
pi_39725999
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 16:29 schreef niet_links het volgende:

Als ik gebeten wordt door een slang zal ik er misschien nog 1 keer een oppakken maar bijt die me ook dan doe ik het daarna nooit meer. De mens leert door zijn ervaringen. Misschien als die groep nu eens zich beter gaat aanpassen en gedragen dan zou de beeldvorming veranderen.
Die vergelijking met een slang is behoorlijk dubieus. Als je twee slechte ervaringen met blanke Nederlanders zou hebben zou je ook niets meer met Nederlanders te maken willen hebben?
quote:
Natuurlijk weet ik wel dat het niet makkelijk is omdat ze nu geen kansen krjigen maar die groep heeft zichzelf wel in die positie gebracht. Dus mogen ze zichzelf er ook uit helpen.
En ze op bepaalde terreinen uit te sluiten op de arbeidsmarkt zou daarbij nuttig zijn? Dacht het niet.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:12:20 #135
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39726296
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 16:49 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Die vergelijking met een slang is behoorlijk dubieus. Als je twee slechte ervaringen met blanke Nederlanders zou hebben zou je ook niets meer met Nederlanders te maken willen hebben?
[..]

En ze op bepaalde terreinen uit te sluiten op de arbeidsmarkt zou daarbij nuttig zijn? Dacht het niet.
Het uitsluiten is niet nuttig doch wel begrijpelijk moeten wij alles maar goedmaken wat ze eerst zelf verpest hebben ?

Tuurlijk was die vergelijking met een slang dubieus, maar wel leuk om te maken. Als ik 2 keer een rotervaring heb met een bepaalde speciefieke groep heb zou ik het risico de volgende keer niet nemen of het verder uit proberen te sluiten. Ik zou ze ieder geval niet aannemen.

Overigens is contact hebben met iemand wel wat anders als iemand aannemen. Contact is vrijblijvend en kan je niet veel aan verliezen, aan verkeerde mensen aan te nemen verlies je tijd en geld en dat wil je meestal niet.
mai pen rai
pi_39726404
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:12 schreef niet_links het volgende:

[..]

Het uitsluiten is niet nuttig doch wel begrijpelijk moeten wij alles maar goedmaken wat ze eerst zelf verpest hebben ?
Wat hebben Pabo-studenten verpest?
pi_39738096
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:12 schreef niet_links het volgende:
en wat heeft die hardwekende student die daar stage wil gaan lopen dan wel verpest of verkeerd gedaan ?
dat die daar staat is potverdorie het toppunt van integratie, een hardwerkende allochtone moslim die gewoon les wil geven op een christelijke school .. en dan stuur je hem weg .. vreemde logica
quote:
Tuurlijk was die vergelijking met een slang dubieus, maar wel leuk om te maken. Als ik 2 keer een rotervaring heb met een bepaalde speciefieke groep heb zou ik het risico de volgende keer niet nemen of het verder uit proberen te sluiten.

tja, dat teld omgekeerd natuurlijk ook .. die allochtoon zal nog eens z'n best doen om mee te draaien in de maatschappij die hem toch nooit zal gaan accepteren ..
maw, als die nog niet crimineel is geven wij hem toch even een duwtje in de rug .. maak hem moedeloos, maak hem kwaad .. zorg dat die aan je plaatje van de allochtoon voldoet, even volhouden en het lukt vast wel !!
pleased to meet you
pi_39746854
Nooit wat van gemerkt toen ik zelf op de lerarenopleiding zat....
pi_39747985
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Nooit wat van gemerkt toen ik zelf op de lerarenopleiding zat....
en hoe lang is dat geleden ?
pleased to meet you
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:14:26 #140
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39755493
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:16 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Wat hebben Pabo-studenten verpest?
Die mensen opzich niets maar een grote groep heeft het verpest, daar hadden veel mensen last van nu hebben mensen uit eigen groep er ook last van. Jammer.. maar de schuld ligt niet bij mij maar bij het tuig die het voor iedereen verpest heeft.
mai pen rai
pi_39755673
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:14 schreef niet_links het volgende:

[..]

Die mensen opzich niets maar een grote groep heeft het verpest, daar hadden veel mensen last van nu hebben mensen uit eigen groep er ook last van. Jammer.. maar de schuld ligt niet bij mij maar bij het tuig die het voor iedereen verpest heeft.
Of misschien ook wel bij die groep 'tolerante' NL-ders die toch niet zo tolerant zijn als puntje bij paaltje komt? De meesten in dit land denken dat ze enorm cultuurgevoelig zijn, maar ze hebben er echt geen kaas van gegeten, dat is de laatste jaren wel heel duidelijk gebleken.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:19:30 #142
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39755677
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 23:22 schreef moussie het volgende:

[..]

en wat heeft die hardwekende student die daar stage wil gaan lopen dan wel verpest of verkeerd gedaan ?
dat die daar staat is potverdorie het toppunt van integratie, een hardwerkende allochtone moslim die gewoon les wil geven op een christelijke school .. en dan stuur je hem weg .. vreemde logica
[..]

tja, dat teld omgekeerd natuurlijk ook .. die allochtoon zal nog eens z'n best doen om mee te draaien in de maatschappij die hem toch nooit zal gaan accepteren ..
maw, als die nog niet crimineel is geven wij hem toch even een duwtje in de rug .. maak hem moedeloos, maak hem kwaad .. zorg dat die aan je plaatje van de allochtoon voldoet, even volhouden en het lukt vast wel !!
Altijd maar weer de schuld leggen bij de mensen die door schade en schande wijs geworden zijn. Waarom niet gewoon toegeven dat het komt door mensen uit hun eigen groep en dat ze er nu maar mee moeten leren leven. Dat was de bron pak dat eerst aan en dan kan alles misschien goedkomen.

Tuurlijk kan je wel zeggen neem ze aan dan haal je ze weg uit de circel.. misschien wel misschien niet je kan ook gewoon weer iemand binnen gehaald hebben waar je veel problemen mee krijgt. Zolang er een grotere kans is dat het zo is is het normaal dat jej handen daar niet aan brand. Zeker omdat je weer heel moeilijk van mensen afkomt in Nederland en tijd is geld.
mai pen rai
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:22:12 #143
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39755776
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:19 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Of misschien ook wel bij die groep 'tolerante' NL-ders die toch niet zo tolerant zijn als puntje bij paaltje komt? De meesten in dit land denken dat ze enorm cultuurgevoelig zijn, maar ze hebben er echt geen kaas van gegeten, dat is de laatste jaren wel heel duidelijk gebleken.
Zou best kunnen zelf houd ik het erop dat we te tollerant geweest zijn en teveel hebben toegelaten. Hard veel harder opgetreden moeten worden in het verleden. Ikzelf weet niet hoe culcuurgevoelig ik ben. Maar sinds ik in Bangkok woon wordt ik wel vaker met een andere cultuur geconfronteerd waar ik me aan aanpas.
mai pen rai
pi_39757467
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 16:29 schreef niet_links het volgende:

[..]

Het is geen kleine groep. Maar het is inderdaad jammer dat het zo gaat maar hiet is niet zomaar gebeurd. Er is heel wat gebeurd waardoor mensen zon hekel krijgen aan die groep. Maar goed leg de schuld maar weer bij de andere neer. Als ik gebeten wordt door een slang zal ik er misschien nog 1 keer een oppakken maar bijt die me ook dan doe ik het daarna nooit meer. De mens leert door zijn ervaringen. Misschien als die groep nu eens zich beter gaat aanpassen en gedragen dan zou de beeldvorming veranderen.

Het probleem is dat er geen groep bestaat. Je kent nu individuen die er niets mee te maken hebben schuld aan. De vergelijking met slangen is ook behoorlijk spottend.

Denk je dat je als slang ook zo menselijk zou oordelen over de slangen uit je eigen groep? Wat als je daar bij toeval twee slangen tegenkomt die je bijten? Sluit je jezelf ook uit en de groep?
pi_39757679
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:14 schreef niet_links het volgende:

[..]

Nee hoor, door willekeurig andere mensen uit een etnische groep aan te kijken op misdragingen van mensen die jij tot die groep vindt behoren, verpest jij het juist voor iedereen. Het zou toch wat zijn als jij als Hollander in Bangkok de cel in gegooid wordt alvorens het land uitgezet te worden omdat een aantal Hollandse toeristen enkel naar Thailand komen om seks met minderjarigen te hebben of drugs te smokkelen?
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:22:12 #146
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39757898
@scrutinezerZolang dat een meerderheid zou zijn kan ik het wel begrijpen dat ik niet welkom daar ben. Logisch toch dan moet ik me dubbel en dwars bewijzen dat ik goed ben. Dat moeten hun ook.

Als ik binnen mijn groep teveel idioten tegenkom ga ik niet meer met ze om en zou ik verkondigen dat het idioten zijn.
mai pen rai
pi_39758275
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:22 schreef niet_links het volgende:
@scrutinezerZolang dat een meerderheid zou zijn kan ik het wel begrijpen dat ik niet welkom daar ben. Logisch toch dan moet ik me dubbel en dwars bewijzen dat ik goed ben. Dat moeten hun ook.

Als ik binnen mijn groep teveel idioten tegenkom ga ik niet meer met ze om en zou ik verkondigen dat het idioten zijn.
Ik geloof toch niet dat de meerderheid van de allochtone Pabo-studenten voor veel problemen zorgen.

Daarbij, als je mensen bij voorbaat van alles gaat ontzeggen, kunnen ze zich überhaupt niet meer bewijzen, laat staan dubbel en dwars.
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:39:12 #148
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39758441
Als je mensen bij voorbaat iets ontzegt kunnen ze het ook niet voor je verpesten. Maar goed meningen verschillen.

Ik zou als kleine ondernemer ook degene kiezen die het minste risico voor mij opleverd.

Maar goed ik loop hier ook tegen vooroordelen op ik vecht gewoon even harder en overkom ze dan. Maar goed is makkelijker om gelijk te gaan klagen en hopen dat de overheid er wat aan doet.
mai pen rai
pi_39788417
quote:
Op maandag 10 juli 2006 10:47 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/news/775(...)lkom_op_scholen.html

Ik vind dit belachelijk - elke school die mensen weigert vanwege huidskleur of afkomst zou gelijk moeten sluiten of aangepakt worden

dit soort mensen willen juist hun opleiding afmaken , gun deze mensen ook iets
maar niet discrimineren omdat ze anders zijn dan blanken dat zijn ze niet ze zijn ook mensen net als iedereen
Waarom, moslim leraar heeft geen plaats op een katholieke protestantse hervormde en eigenlijk openbare school. Als ik mijn dochter naar een lutherse basischool wil sturen doe ik dat met reden, en ze hoeft daar dus helemaal nit in aanraking te komen met baarden/hoofdoekjes.

Ik dacht dat er niet zo gek lang geleden ook leraressen aan islamitische scholen geweigerd werden?
pi_39789481
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:35 schreef ratava het volgende:

[..]

Waarom, moslim leraar heeft geen plaats op een katholieke protestantse hervormde en eigenlijk openbare school. Als ik mijn dochter naar een lutherse basischool wil sturen doe ik dat met reden, en ze hoeft daar dus helemaal nit in aanraking te komen met baarden/hoofdoekjes.

Ik dacht dat er niet zo gek lang geleden ook leraressen aan islamitische scholen geweigerd werden?
euhm .. en waar haal je die baarden en hoofddoekjes vandaan als ik mag vragen ?
en wat voor christelijke boodschap zou je willen verpakken tussen wiskundige cijfers of chemische reacties ?

maar ja, stuur maar weg, zorg dat de intelligentia gaat radicaliseren omdat ze aan alle kanten worden buitengesloten .. dan heb je je kids misschien wel "beschermd" tegen de "slechte" invloed van de lesgevende moslim, maar hoe wil je dat kind beschermen voor de gevolgen van dit soort maatregelen ?

/edit .. oh ja, die weigering, dat was een tunesische moslima die geen hoofddoek wou dragen (mag niet in Tunesië) en daarom werdt geweigerd .. alleen niet-moslima's mogen zonder hoofdoek lesgeven

[ Bericht 8% gewijzigd door moussie op 13-07-2006 15:24:26 ]
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')