quote:Hate Groups Are Infiltrating the Military, Group Asserts
A decade after the Pentagon declared a zero-tolerance policy for racist hate groups, recruiting shortfalls caused by the war in Iraq have allowed "large numbers of neo-Nazis and skinhead extremists" to infiltrate the military, according to a watchdog organization.
The Southern Poverty Law Center, which tracks racist and right-wing militia groups, estimated that the numbers could run into the thousands, citing interviews with Defense Department investigators and reports and postings on racist Web sites and magazines.
"We've got Aryan Nations graffiti in Baghdad," the group quoted a Defense Department investigator as saying in a report to be posted today on its Web site, www.splcenter.org. "That's a problem."
A Defense Department spokeswoman said officials there could not comment on the report because they had not yet seen it.
Niet iedereen zal hier erg blij mee zijn.quote:Peijs wil aanleg A6/A9 door laten gaan
Uitgegeven: 7 juli 2006 19:53
Laatst gewijzigd: 7 juli 2006 19:54
AMSTERDAM - Ondanks de kabinetscrisis gaan de voorbereidingen voor de aanleg van de A6 en de A9 gewoon door. Dat zal minister Peijs van Verkeer maandag aan de Tweede Kamer bekend maken, zo meldt RTL Nieuws.
Het kabinet vindt dit onderdeel geen politiek omstreden besluit, en zal de voorbereidingen dus niet uitstellen tot na de nieuwe verkiezingen.
Het kabinet wil de A6 van Almere Buiten tot en met de Hollandse Brug en de A10 Oost gaan verbreden. Automobilisten zullen dan gaan betalen om van Almere naar Amsterdam te rijden.
Ach, let's go to Europe and multiplie, dudes.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:13 schreef Autodidact het volgende:
Vrijdagavond: anti-Amerikaanse propaganda:
[..]
[afbeelding]
Let's liberate Iraq, guys.
Joa, "meer en meer lijkt" is ook het argument van Discovery Institute. Maar goed, hier hebben we het wel over in desbetreffende topics.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:27 schreef -IksRee- het volgende:
Nee autodicat, er is geen algehele consensus dat DE opwarming vd aarde veroorzaakt wordt door menselijk ingrijpen.
Sterker nog: meer en meer lijkt de toegenomen zonneactiviteit voor het gros der toegenomen temperatuur te zorgen.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:28 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ach, let's go to Europe and multiplie, dudes.
[afbeelding]
Darmkanker is toch een uitvinding van dieetgoeroe Dr. Philquote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:33 schreef Autodidact het volgende:
Cancer from X-rays kills hundreds a year
Darmkanker...niet te verteren.
Wie niet, de partijen die tegen de weg zijn of de automobilisten die geen tol willen betalen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:24 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Niet iedereen zal hier erg blij mee zijn.
Is dat een retorische vraag?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:38 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Wie niet, de partijen die tegen de weg zijn of de automobilisten die geen tol willen betalen?
He! X-Ray! Hoe is 't met de pinda?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:28 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ach, let's go to Europe and multiplie, dudes.
[afbeelding]
So don't fuck with me.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:33 schreef Autodidact het volgende:
Cancer from X-rays kills hundreds a year
Ja en Wouter Bos ademt ook dus ik ben Wouter Bos.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Joa, "meer en meer lijkt" is ook het argument van Discovery Institute. Maar goed, hier hebben we het wel over in desbetreffende topics.
Dat bestrijd ik. Als je er verder met mij over wil discussiëren graag in een topic dat erover gaat...het zal wel weer een herhaling van zetten worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:48 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja en Wouter Bos ademt ook dus ik ben Wouter Bos.
Fantastisch argument.
Feit is dat er GEEN consensus is.
Hoe definieer jij consensus? Moet elke ziel op aarde het ergens mee eens zijn?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:48 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Fantastisch argument.
Nee, maar laten we zeggen dat de meerderheid der gerenommeerde wetenschappelijke instituten het ermee eens zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoe definieer jij consensus? Moet elke ziel op aarde het ergens mee eens zijn?
Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Is dat een retorische vraag?
Heb je daarvan een lijst?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:50 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, maar laten we zeggen dat de meerderheid der gerenommeerde wetenschappelijke instituten het ermee eens zijn.
Zo, die heeft een gezonde bolle toetquote:
In dit verband is dit misschien wel een aardig stukje:quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:48 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Fantastisch argument.
Ja, dat is leuk.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Zo, die heeft een gezonde bolle toet!
Is dat nou leuk? Ouder zijn?
Juist, die er helemaal niet is.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:06 schreef sigme het volgende:
[..]
In dit verband is dit misschien wel een aardig stukje:
Voordracht van Frits Bolkestein t.g.v. de boekpresentatie van Klimaatverandering op een waterplaneet.
Onder andere over die consensus.
Weltruste.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:14 schreef sigme het volgende:
Helaas, voor mij hoort bij het leven dat het alweer bedtijd is. Tot later
Wat? Zit je Marijnissen z'n weblog weer te lezen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:15 schreef Harry_Sack het volgende:
bah, wat een vieze vieze leugens weer.
Wie ben ik danquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:21 schreef -IksRee- het volgende:
Je hebt te doen met de kloon van Maorijnissen, de worstendraaier met een dikke vette rotkop uit Oss.
De man die een schande is voor het mannelijk geslacht, dat varken.
Dank u. Het was even zoeken/bladeren.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:30 schreef Apropos het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Rock de Braziliaan wel een van de beste Internetnamen vind die ik ooit heb gezien. Ik had werkelijk nog nooit van hem gehoord.
Heb je hier ook een artikel bij?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:36 schreef pberends het volgende:
african-child-feeds-from-cow-s-anus
[afbeelding]
De hongersnood heeft zijn hoogtepunt (of dieptepunt bereikt)...
Tja. En is Nigeria droog? Geen grond genoeg? Geen mogelijkheid om zijn inwoners van genoeg voedsel te voorzien?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:36 schreef pberends het volgende:
african-child-feeds-from-cow-s-anus
[afbeelding]
De hongersnood heeft zijn hoogtepunt (of dieptepunt bereikt)...
De grote hongersnoden in Ethiopie van de jaren 80 waren kunstmatig veroorzaakt door de communistische regering die van opstandige provincies af wilde.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hetzelfde geldt voor Ethiopie en dat zit weer vol met Christenen.
Pleur maar weer op, aapjequote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:23 schreef Yildiz het volgende:
Mammieeee, hij is rechts, dús vind hij ook dat...... !!
Pappiieeeee, hij is links, dús vind hij ook dat...... !!
Om te huilen zo fuckin triest, in sommige topics.
Ohja, na lange afwezigheid, hoi!
Och man, dat is toch de algemene tendens hier?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:25 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Pleur maar weer op, aapje.
Totdat je leert een samenhangend verhaal neer te pennen en dingen die met elkaar in verband staat te herkennen.
Dat betekent dus NIET in een topic over, let's say, zweetsokken, er een link inpleuren die over dataopslag/bush/israel/umts gaat gevolgd door 'ik weet het ook niet hoor, he'.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:27 schreef -IksRee- het volgende:
Nee autodicat, er is geen algehele consensus dat DE opwarming vd aarde veroorzaakt wordt door menselijk ingrijpen.
Sterker nog: meer en meer lijkt de toegenomen zonneactiviteit voor het gros der toegenomen temperatuur te zorgen.
Zonde van de hoefijzerquote:
Floripas is leukquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:15 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Weltruste.
En niet van die enge weggejaagde ongeschoren dikke Floripas-trol dromen he?
Ik moet nu vier keer achter elkaar naar Gorbatsjov kijken.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:56 schreef Glasnosteraar het volgende:
jesses wat een tronie
Ja, shitforbrains, die staat notabene in DIT topic.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:30 schreef Yildiz het volgende:
Ander onderwerp, heb je een bron van deze post?
[..]
Doe je het trouwens weer! Dit antwoord van jou staat in geen enkele relatie met hetgene wat ik zei.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Och man, dat is toch de algemene tendens hier?
Het topic was niet al te moeilijk te vinden, waar het helemaal vastloopt op links / rechts gedoe.
Deze: Zendercoordinator: Publ. Omroep zo links als de nete
Een sarcastisch topic in die hoek is deze: Het nu al legendarische links-rechts bashtopic 2006 #1
nee, en dat heeft er ook niets mee te maken, we hebben Sigme al als cheerleader met brains. Floripas was/is (?) gein.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:08 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Jij hebt d'r foto zeker niet gezien?
gaat het nu weer een beetje, of ben je nog druk bezigquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:02 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik moet nu vier keer achter elkaar naar Gorbatsjov kijken.
Nee, Floripas was/is geen gein. Floripas is stront. En nog lelijke, dikke, kleine stront ook.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:12 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
nee, en dat heeft er ook niets mee te maken, we hebben Sigme al als cheerleader met brains. Floripas was/is (?) gein.
Als je discussie toch aan uiterlijk koppelt dan zou je zwaar tegen Verdonk moeten zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:28 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, Floripas was/is geen gein. Floripas is stront. En nog lelijke, dikke, kleine stront ook.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:12 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
nee, en dat heeft er ook niets mee te maken, we hebben Sigme al als cheerleader met brains. Floripas was/is (?) gein.
Ze heeft pics geplaatst.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 05:55 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
(Ik mis Floripas
.)
Ben je al bijna op, Godslasteraar? Het is nu nog mooi rustig op het strand.
En X-Ray, hoe kom jij erbij dat je weet hoe Floripas eruit ziet![]()
Die ziet er nog beter uit als Floripas.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je discussie toch aan uiterlijk koppelt dan zou je zwaar tegen Verdonk moeten zijn.
Waar en wanneer denk jij foto's van haar gezien te hebben?quote:
Ha, dankquote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:36 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Die ziet er nog beter uit als Floripas.
Ik had het over inhoudelijk: en aangezien ze in alles behalve een links-radicaal nest wordt opgevoed.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar en wanneer denk jij foto's van haar gezien te hebben?
(Ik bedoel, in welk topic, waar ging het over?)
Oh, goedemorgen.
Toen je de vorige keer wegging hoopte je dat je dochtertje niet op mij (of Floripas) zou gaan lijken, maar ik had vroeger ook zo'n bolle toet, dus ik zou maar uitkijken als ik jou was.
Noch. Maar dat terzijde.quote:
Nou, de meesten die denken foto's van haar gezien te hebben hebben de twee foto's gezien die Iblardi plaatste. En dat is niet Floripas, op die foto's.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:57 schreef -IksRee- het volgende:
Hoe weet jij nou of ik geen fotos van haar heb gezien? Ze heeft toch echt 2 fotos geplaatst.
Iblardi was haar kloonquote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, de meesten die denken foto's van haar gezien te hebben hebben de twee foto's gezien die Iblardi plaatste. En dat is niet Floripas, op die foto's.
Floripas heeft éénmaal een foto'tje van haarzelf geplaatst. Ik weet waar en ik heb die gezien.
We zijn alweer de messen aan het slijpen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:58 schreef sigme het volgende:
Noch. Maar dat terzijde.
Natuurlijk niet, X-Ray. Anders zou ik toch niet tegen je praten?
Hoewel je de eerste keer dat ik je ontmoette, je wel redelijk raaskalde hoor, toen was je binnen 2 uur geband dacht ik.
Kom kom, als een mongool als NorthernStar hier modje mag spelen dan kan ik natuurlijk alleen maar meevallen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
We zijn alweer de messen aan het slijpen.![]()
Dat maakt niet uit. Die foto's, dat was niet Floripas.quote:
Weet ik toch. Irriteer ik je mateloos? Ghe.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:02 schreef -IksRee- het volgende:
Ja maar toen deed ik het erom.
Nu doe ik gewoon normaal. En dan ben ik, in tegenstelling tot wat sommigen denken, uitermate redelijk.
Ik ben alleen iemand die niet tegen al die onzin kan en vooral het huichelachtige linkse omdraai gedrag irriteert me mateloos.
Mwah, vandaag is het een sabbatsdag. Dus verwacht geen wonderen van ons.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:04 schreef -IksRee- het volgende:
Kom kom, als een mongool als NorthernStar hier modje mag spelen dan kan ik natuurlijk alleen maar meevallen.
Ik ben ooit kraker geweest, weet je dat? Ongeveer drie dagenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:07 schreef -IksRee- het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)chtje_op_de_Dam.html
Brandspuit eroverheen. Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het wel krakers. Ik me een beetje krom betalen voor woonruimte, rioolrecht etc en dat tuig een beetje gratis profiteren. Stelletje parasieten.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 05:55 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
(Ik mis Floripas
.)
Ben je al bijna op, Godslasteraar? Het is nu nog mooi rustig op het strand.
En X-Ray, hoe kom jij erbij dat je weet hoe Floripas eruit ziet![]()
Twintig over acht is niet laat, voor een zaterdag, voor een normale volwassene.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:21 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
was een beetje erg laat geworden, en dus ben ik nu pas op. Ik moest vandaag maar eens rustig beginnen.
Het is gewoon pure diefstal, niets meer, niets minder.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben ooit kraker geweest, weet je dat? Ongeveer drie dagen.
De eigenaar van een (al ruim een jaar leegstaand) huisje had niet gereageerd op mijn briefje of ik het mocht huren. Toen heb ik het gekraakt, nieuw briefje gestuurd, dat ik het gekraakt had maar nog steeds best wou huren. Toen kwam 'ie opdraven en heb ik nog tien jaar in goede verstandhouding zijn huis gehuurd, en daarna overgekocht.
Ik heb wel allerlei vrienden en zelfs familie die echt kraker waren / zijn.
Die huurbaas van mij, die was zo lui, dat hij te lui was een huurder te zoeken voor het leegstaande huis. Wat hij -let wel- bezat om geld te verdienen door verhuur. Ik bewees hem een dienst.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:28 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het is gewoon pure diefstal, niets meer, niets minder.
Tegenwoordig bestaat het gros der krakers trouwens uit Oost-Duitsers en Polen. Hoezo nodig vanwege de woningnood
En als je WILT heb je zo een huis in NL. Ik heb nog nooit lang hoeven te zoeken, maar ja, men wil op de 1e rang zitten voor 2 knaken en nee, dat kan dan niet.
Als je mijn huis had gekraakt had ik je er hardhandig uitgegooid, ik begrijp ook niet dat mensen dit toestaan. Erheen, paar gasten mee, eruit trappen en flink pak slaag geven.
Zit ik er ver naast als ik verwacht dat de woorden "moslim" "mohammed" en "pedofiel" weer vaak gaan vallen?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:04 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Kom kom, als een mongool als NorthernStar hier modje mag spelen dan kan ik natuurlijk alleen maar meevallen.
mja, het valt wel mee natuurlijk, maar ik eerst maar eens boodschapen doen, en ook zo'n grote fles water halen. En dan maar eens even een beetje bakken in de zon.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Twintig over acht is niet laat, voor een zaterdag, voor een normale volwassene.
Goeiemorgen![]()
. Was het een leuke avond dan tenminste, gister?
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:43 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
Hoe is het daar in Drente? begrijp ik het nu goed, ben jij een zigeunermeisje in een caravan tussen de weilanden?
Tja, ik weet het niet. Zullen ze net zo vaak vallen als de woorden "Jood", "Neocon", "Zionist", "arme Hamas", "NWO", "genocide door joden gepleegd'', 'arme Palestijnse onschuldige slachtoffers", "schuld van Bush/Israel" en meer zulks?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zit ik er ver naast als ik verwacht dat de woorden "moslim" "mohammed" en "pedofiel" weer vaak gaan vallen?![]()
heee, dat klinkt goedquote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:51 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Dat van die caravan is niet echt mijn stijl, maar ja. Aangezien mijn pied-a-terre in Stad momenteel wat onbewoonbaar is ben ik naar mijn weiland-met-schuur uitgeweken. Schuur is voorzien van douche & wc, internet, oven, aanrecht, gaspit en magnetron. Maar om er voor langere tijd in te slapen niet zo fijn, en lopen muizen, een bloederige kat, de zwaluwen hebben er nesten, spinnen, oorwurmen enzomeer. Dus voor de nachtrust staat er een geleende caravan.
Wel paradijs'lijk, in dit jaargetijde. Ik pluk barrevoets een maaltje peulen, rooi wat aardappels, bijbehorende lamsbout uit de diepvries, onder vrolijk geblaat van de lamsboutjes voor komend jaar, en voor toe pluk ik aardbeien en bessen.
Ik heb wel wat contacten in de Haagse kraakscenequote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:04 schreef -IksRee- het volgende:
Zeg Glasnosteraar, jij woont toch ook in Den Haag?
Ik vind het meer en meer een ramp worden, die stad hier.
Helaas krijg ik 1 van onze appartements maar niet verkocht, dus ben ik nog verplicht een band te houden met deze ellende
Oh, jij spreekt Pools?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb wel wat contacten in de Haagse kraakscene..
hé, meen je dat? ik moet zeggen dat ik buitengewoon plezierig woon, Benoordenhout, en ik vind het hier toch wel erg prettig. Nou ben ik als kind van ouders uit Leiden en Delft opgegroeid op de Veluwe, ook zeer plezierig, maar ik ben nooit geïntegreerd met de aboriginals (quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:04 schreef -IksRee- het volgende:
Zeg Glasnosteraar, jij woont toch ook in Den Haag?
Ik vind het meer en meer een ramp worden, die stad hier.
Helaas krijg ik 1 van onze appartements maar niet verkocht, dus ben ik nog verplicht een band te houden met deze ellende
Waar zit de pijn? Dat ik niet mee ga in "anti alles wat moslim is" of dat ik me uitspreek over de spelletjes van Washington en Tel Aviv?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:58 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet. Zullen ze net zo vaak vallen als de woorden "Jood", "Neocon", "Zionist", "arme Hamas", "NWO", "genocide door joden gepleegd'', 'arme Palestijnse onschuldige slachtoffers", "schuld van Bush/Israel" en meer zulks?
Ja kunst, Benoordenhout is zo'n beetje de enige mooie oude stadswijk die niet in Scheveningen ligt waar het goed toeven is ja.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:13 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
hé, meen je dat? ik moet zeggen dat ik buitengewoon plezierig woon, Benoordenhout, en ik vind het hier toch wel erg prettig. Nou ben ik als kind van ouders uit Leiden en Delft opgegroeid op de Veluwe, ook zeer plezierig, maar ik ben nooit geïntegreerd met de aboriginals () daarna een tijd Amsterdam, veel te doen, en het centrum is mooi, maar de sfeer beviel me niet, en teveel steen en veeeeeels te weinig groen. De sfeer in Den Haag bevalt me wel.
Maar zoals gezegd, het hangt er erg vanaf waar je woont. De schilderbuurt is natuurlijk zwaar klote. Überhaupt zuigen de meeste stadswijken in Nederland zwaar. Wat doe je eraan. De enige optie is een betere buurt lijkt me. Of buiten gaan wonen, voor zover dat nog mogelijk is hier, zonder multimiljonair te zijn.
De 'pijn' zit erin dat je gewoon een jodenhatende conspiracyfreak bent geworden. En dat je nieuwe vriendjes zich onder de moslimfundamentalisten bevinden, nou good for you hoor.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waar zit de pijn? Dat ik niet mee ga in "anti alles wat moslim is" of mijn bek niet hou over de spelletjes van Washington en Tel Aviv?
Nee, maar je blik is vertroebeld. Welk jodenprobleem? Dat gedoe tussen een paar Israelis en Palestijnenuit Egypte, Jordanie en Libanon getrapt tuig stelt geen fuck voor. In Sudan bv vallen al jaren lang vele malen meer doden tussen je moslimvriendjes onderling maar ja, dan kan je je anti-joodse fetisch niet bevredigen. Er zijn nb meer NLers op de wereld dan joden!quote:Of is dat gewoon hetzelfde voor je, dat zou ook nog kunnen. Lijkt me waarschijnlijker idd.
Nee, dan wordt je namelijk op je eigen domme gedrag gewezen he, en dat is niet zo prettig voor je.quote:Anyhoe, verwacht niet teveel aandacht van mij.
Nee joh, ouwe kraakscene, allemaal roomblank en oernederlands. Nog stammend uit de jaren '80 enzo.quote:
Nou nee, het is een schilder dus rara waar het ligt. Het is notabene een zijstraat van dequote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee joh, ouwe kraakscene, allemaal roomblank. Nog stammend uit de jaren '80 enzo.
Ik heb familie in Den Haag, kom er nooit. Jacob Catsstraat, is dat een beetje goeie buurt?
Nee, tuurlijk kan je daar niets mee. Ga nu maar op zoek naar iets waar Israel stiekum weer achter zit, je hebt je portie voor vandaag nog nodig natuurlijk, anders ga je shaken.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ah gelukkig had jil je oordeel nog niet klaar.![]()
Sorry, maar hier kan ik gewoon niks mee.
Goh? Ik ben er één keer geweest, moet zo'n 15 jaar geleden zijn. Ik dacht dat het in een fraai hofje lag.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:24 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou nee, het is een schilder dus rara waar het ligt. Het is notabene een zijstraat van deHoefkade
.
Nee, hele slechte buurt.
Das niet de Jacob Catsstraat hoor. Dat is zo te zien bij het Om en Bij. En dat ziet er wel grappig uit op de foto maar het zijn oude, verrotte, smerige arbeiderswoningen van 2 eeuwen terug in een achterbuurt.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Goh? Ik ben er één keer geweest, moet zo'n 15 jaar geleden zijn. Ik dacht dat het in een fraai hofje lag.
Heb net even gegoogeld, ik denk dat op zich mijn herinnering wel klopt.
Het maakt deel uit van het 'van Ostade Hof'
[afbeelding]
Ik meen dat het hofje speciaal was voor Joodse (alleenstaande? weduwes?) vrouwen, maar of dat nog zo was / is weet ik niet meer.
edit: veel mooiere foto's staan hier: http://historie.denhaag.org/ostade.htm
Linkse mediaquote:Laura Bush Complains "Good Polls" Never Show Up on the Front Page
NEW YORK Intrerviewed with her husband on "Larry King Live" on Thursday night, Laura Bush once again charged that "good polls" for the president never end up on the front page.
She also said that she did not trust the polls at all, because polls that reveal the president's low approval rating "are not what we we when we travel around the country." She added: "As I told you before, you don't see good polls on the front page."
Als je me echt een beetje zou kennen, wat je overduidelijk niet doet, zou je weten dat moeite heb mensen die lopen te schelden op een internetforum serieus te nemen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:27 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk kan je daar niets mee. Ga nu maar op zoek naar iets waar Israel stiekum weer achter zit, je hebt je portie voor vandaag nog nodig natuurlijk, anders ga je shaken.
Ik moet nodig weer eens naar Den Haag. Eens met eigen ogen dat hofje bekijken, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:41 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Das niet de Jacob Catsstraat hoor. Dat is zo te zien bij het Om en Bij. En dat ziet er wel grappig uit op de foto maar het zijn oude, verrotte, smerige arbeiderswoningen van 2 eeuwen terug in een achterbuurt.
32m2 is dat dan voor mij.. om doodongelukkig van te wordenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:23 schreef Autodidact het volgende:
Mate van geluk, dat kun je toch meten als je het oppervlak van je huis berekent
Ghe. Je vergist je, ik heb mijn gelukskaart op mijn weiland + schuur ingezet.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:24 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld 20 gelukseenheden...dat is nog iets minder dan Sigme.
Oh jee, dan moet ik de stroat ook meerekenenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe. Je vergist je, ik heb mijn gelukskaart op mijn weiland + schuur ingezet.
Ogossie. Tellen Amsterdamse kwadraatmeters niet dubbel ofzo?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:26 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
32m2 is dat dan voor mij.. om doodongelukkig van te worden
Ik probeer het er wel allemaal in te proppen, maar het lukt nietquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Ogossie. Tellen Amsterdamse kwadraatmeters niet dubbel ofzo?
Ik deel mijn nog-geen-50m2 (waarvan de helft onder schuin dak) overigens met mijn geliefde voordeurdeler. Heb jij die hele 32m2 voor jezelf? En bevat het alles? Wasmachine, berging, fietsenhok etc?
jaquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:36 schreef Autodidact het volgende:
McDonalds is moderne slavernij? Bedoel je dat?
Ik ben RQ niet, natuurlijk. Maar deze moderne slavernij hebben we toch allang weer ingevoerd? Die heet arbeid en consumeren. Mensen sloven de hele week voor dingen die ze niet nodig hebben - dat is toch slavernij? De vraag is alleen of er nog wel iemand meester is..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:33 schreef Harry_Sack het volgende:
Hypothese:
Ik heb het er gister over gehad met iemand, dat als je zo'n levenshouding hebt, namelijk van het opzoeken van moderne slavernij, dan mag je voor die groep best weer een vorm van slavernij invoeren. Als je zo dom bent dat je de waarde van de afschaffing van de slavernij niet kunt associeren met een moderne vorm daarvan, dan moet het haast wel zo zijn dat die mensen het niet anders gewend zijn.
inderdaad, maar de associatie met slavernijherdenking en het weer opzoeken direct nadat je de ruimte verlaten hebt hoort er wel bijquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben RQ niet, natuurlijk. Maar deze moderne slavernij hebben we toch allang weer ingevoerd? Die heet arbeid en consumeren. Mensen sloven de hele week voor dingen die ze niet nodig hebben - dat is toch slavernij? De vraag is alleen of er nog wel iemand meester is..
Ik heb jaren bij een wasserette gewassen, totdat bij een badkamerverbouwing bleek dat door de wc een kwartslag te draaien, ernaast precies genoeg ruimte was voor een kleine bovenlader.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:35 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ik probeer het er wel allemaal in te proppen, maar het lukt niet
De fiets staat op straat, maar die is helemaal wit geschilderd, een junk zal eerder pijn aan z'n ogen krijgen dan dat ie 'm gaat jatten (psychologische oorlogsvoering hihihi)
Ik heb een klusje voor jequote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:41 schreef Autodidact het volgende:
Daar ben ik het sowieso niet mee eens, dus de hypothese is mijn oordeel niet waard. Misschien ben ik ook zo dom dat ik het niet kan associëren met slavernij.. Ik hoop niet zo dom als type hangbuik, cap en polo shirtje.
Ik denk dat dat gewoon dom is eigenlijk...quote:Mensen sloven de hele week voor dingen die ze niet nodig hebben - dat is toch slavernij?
gelooft jouw steegje in geesten eigenlijk?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb jaren bij een wasserette gewassen, totdat bij een badkamerverbouwing bleek dat door de wc een kwartslag te draaien, ernaast precies genoeg ruimte was voor een kleine bovenlader.
Mijn huis is het laatste huisje in een klein doodlopend steegje, dus gelukkig sjouwt er geen volk langs mijn fiets (en mijn ramen). En kan daar ook wat oud papier & lege flesjes staan (hoewel een leeg krat meestal door kabouters wordt meegenomen)
Vroegâh, toen ik nog geen aardgas had, had ik de ruimte in de steeg nodig voor de houtvoorraad.
Dat is dan zo weinig onderscheidend, er zijn dan in de westerse wereld bijna geen niet-dommen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:44 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gewoon dom is eigenlijk...
Er is een schaal hè. Als je bij de McDonalds binnenstapt krijg je één punt, nordic walkingmateriaal is drie punten, een xbox idem etc. etc.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is dan zo weinig onderscheidend, er zijn dan in de westerse wereld bijna geen niet-dommen.
Oké. Dan is er geen consensus en is het allemaal te wijten aan de zon en zit de wetenschap fout. Ook goed.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:45 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar. Er is GEEN consensus/
[..]
Nee hoor.
De grootste factor is de toegenomen zonneactiviteit. Wat al miljarden jaren een normaal, natuurlijk verschijnsel is.
[..]
En toch een grote verandering, al vele malen. Tja, hoe zou dat nu toch komen?
Ik heb er geen trap van gemaakt, het gaat over dit specifieke onderwerp in die situatie en met die mensen die een bepaald doel hebben op dat momentquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Er is een schaal hè. Als je bij de McDonalds binnenstapt krijg je één punt, nordic walkingmateriaal is drie punten, een xbox idem etc. etc.
Dusseh...een XBox en een XBox 360 is vet scoren voor mij?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:51 schreef Autodidact het volgende:
Er is een schaal hè. Als je bij de McDonalds binnenstapt krijg je één punt, nordic walkingmateriaal is drie punten, een xbox idem etc. etc.
Die verdienen vijf punten op de schaal. Laatst was er ook op de tv een kerel die aan jouw beschrijving voldoet, met een actiegroep (volgens mij was hij enig betalend lid) omdat er te weinig negers in het NL elftal zat en poep begon te praten over slavernij. Het zijn steeds dezelfde domme negers...de enige compensatie die ze verdienen is een paar gratis lessen geschiedenis, wellicht.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:50 schreef Harry_Sack het volgende:
het gaat niet om gewoon dom, het gaat om domme negers. Ik maak me sterk dat het die types zijn die altijd om eerherstel en financiële compensatie zeiken.
Aan hen is de herdenking van de afschaffing van de slavernij niet van toepassing. Ze begrijpen het niet of willen het niet begrijpen.![]()
wie mag dat betalen?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:55 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Die verdienen vijf punten op de schaal. Laatst was er ook op de tv een kerel die aan jouw beschrijving voldoet, met een actiegroep (volgens mij was hij enig betalend lid) omdat er te weinig negers in het NL elftal zat en poep begon te praten over slavernij. Het zijn steeds dezelfde domme negers...de enige compensatie die ze verdienen is een paar gratis lessen geschiedenis, wellicht.
Een fuckin' hattrick.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dusseh...een XBox en een XBox 360 is vet scoren voor mij?
uhoh..krijg ik bonuspunten als ik zeg dat de originele Xbox weggeef aan mijn neefje gaat volgende week, spellen incluis?quote:
dan mag je in het rad om de electriciteit aan te lopen..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
uhoh..krijg ik bonuspunten als ik zeg dat de originele Xbox weggeef aan mijn neefje gaat volgende week, spellen incluis?
De feestcommissie heeft zojuist besloten dat je de punten niet mag verdelen, ook niet als het in de familie biljft.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
uhoh..krijg ik bonuspunten als ik zeg dat de originele Xbox weggeef aan mijn neefje gaat volgende week, spellen incluis?
Ayaan had gelijk, Nederlanders zijn homogeen. Daarom gaat ze maar naar Amerika, om te vertellen hoe erg het hier isquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:01 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, het is nutteloos, vermoed ik, om dat hier op Fok! te verkondigen. Iedereen heet zijn mening al.
Ghe. Ik ga daar wel in mee.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:50 schreef Harry_Sack het volgende:
het gaat niet om gewoon dom, het gaat om domme negers. Ik maak me sterk dat het die types zijn die altijd om eerherstel en financiële compensatie zeiken.
Aan hen is de herdenking van de afschaffing van de slavernij niet van toepassing. Ze begrijpen het niet of willen het niet begrijpen. Het zijn de ziellozen, het klapvee, de onnozelen![]()
Hoe was het ook al weer? Een land van hoeren en drugsgebruikers of zo?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:02 schreef Harry_Sack het volgende:
Ayaan had gelijk, Nederlanders zijn homogeen. Daarom gaat ze maar naar Amerika, om te vertellen hoe erg het hier is
om toch nog een beetje homogeen te blijven, houdt ze wel haar Nederlandse beveiligers - met de complimenten van de Nederlandse staat - en behoud ze haar vvd-lidmaatsschap en paspoortquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:04 schreef Monidique het volgende:
Het homogene overwonnen zette zij voet op het nieuwe continent, haar nieuwe thuis.
Da's wel het gevaar ja.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe. Ik ga daar wel in mee.
Het flauwe is alleen dat je deze variant van verregaande dommigheid in combinatie met moderne slavernij dan alleen bij die specifieke groep vindt. Waar deze makkelijker herkenbaar is, wat hun even domme tegenvoeters in een onverdiend gunstig daglicht stelt.
Even een korte wiki:quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:59 schreef Monidique het volgende:
- De Leipzig Declaratie van november 1995, die door 110 klimatologen en meteorologen werd ondertekend;
Wow, 25 meteorologenquote:The Leipzig Declaration on Global Climate Change is a statement signed by 80 academics and 25 meteorologists, aimed to repudiate that there is a scientific consensus on the global warming issue
het is een hypothese he.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:59 schreef Autodidact het volgende:
Maar wat wil je ermee, Harry? Slavernij voor die mensen?
Kyoto en het broeikaseffectquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:11 schreef Autodidact het volgende:
En niet om het een of het ander, maar Het Heidelberg Appeal geeft kritiek noch een alternatief op de wetenschappelijke consensus over klimaatverandering. Het omhelst een verklaring dat argumenten om over milieu, de landbouw en de biotechnologie te praten wetenschappelijk onderbouwd moeten worden, en niet pseudo-wetenschappelijk. Het is wel een voorvechter van moderne technologie...nou ja, dat zijn de meeste mensen wel.
Dit zou ik ook ondertekenen.
quote:
quote:Scientific American took a random sample of 30 of the 1,400 signatories claiming to hold a Ph.D. in a climate-related science. Of the 26 we were able to identify in various databases, 11 said they still agreed with the petition—one was an active climate researcher, two others had relevant expertise, and eight signed based on an informal evaluation. Six said they would not sign the petition today, three did not remember any such petition, one had died, and five did not answer repeated messages. Crudely extrapolating, the petition supporters include a core of about 200 climate researchers – a respectable number, though rather a small fraction of the climatological community.
Ik had het gezien, en heb niet de expertise, ook niet een beetje, om het op waarde te schatten.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:59 schreef Monidique het volgende:
Sigme, uit je link: " In dit boek wordt gesteld dat de causale relatie omgekeerd zou kunnen zijn. Dat wil zeggen: opwarming van de aarde door een externe oorzaak (de zon) heeft toename van de concentratie broeikasgassen in de atmosfeer tot gevolg en niet andersom. Als dat waar zou zijn, zou ons klimaatbeleid en onze opstelling ten opzichte van het Kyoto-verdrag moeten worden herzien. " Dat is geen kwestie van áls, het ís waar! Een hogere temperatuur zorgt voor meer broeikasgassen.
In de loop der jaren hebben vele wetenschappers zich openlijk tegen deze opvatting gekeerd. Ik verwijs in dit verband naar:
- Het Heidelberg Appeal van 1992, dat door 4000 wetenschappers werd ondertekend, waaronder 63 Nobelprijswinnaars;
- De Leipzig Declaratie van november 1995, die door 110 klimatologen en meteorologen werd ondertekend;
- De Oregon Petitie van december 1997, die door 17.000 wetenschappers wereldwijd werd ondertekend.
Dat zijn initiatieven die echt ongeloofwaardig zijn. Als Bolkestein daarmee moet komen, dan is hij wanhopig of weet hij niet waar hij het over heeft en ik vermoed het laatste.
Maar die grafiek bleek niet juist te zijn, zoals is aangetoond door de inmiddels bekende klimaatsceptici Steven McIntyre and Ross McKitrick. Ook de vermaarde Duitse klimatoloog, Hans von Storch (geen klimaatscepticus), heeft de curve ‘Quatsch’ genoemd.
Het is én niet onjuist gebleken, al bij het begin niet, én onlangs is er een onderzoek, een evaluatie, gekomen waaruit duidelijk werd dat de 'hockeystick', die absoluut, laat dat bekend zijn, niet de basis is van de broeikastheorie, in grote lijnen gewoon klopt.
Dat klopt. Vooral de laatste paar jaar gaat het hard met de wetenschappelijke basis.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:35 schreef sigme het volgende:
Ofzo. Nog niet zo lang trouwens, dat dat wetenschappelijk bewezen wordt geacht, dacht ik.
Warrig Harry.. warrig...tot nonsens.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:33 schreef Harry_Sack het volgende:
Wat vind jij hier van, RQ, laatst was er een herdenking van de afschaffing van de slavernij in het Oosterpark. De oudere generatie Surinamers kleedde zich in bonte kleuren en zagen er uit alsof ze iets speciaals te doen hadden die dag. De wat jongere generatie (vroeg veertigers of daar onder), waren van het type hangbuik, cap en polo shirtje. Het is met name die groep die na afloop niet naar een van de vele roti zaken die de straat bij de uitgang van het park rijk is gingen, maar er voor kozen om naar de McDonalds te gaan om effe snel een happy meal te scoren oid.
Hypothese:
Ik heb het er gister over gehad met iemand, dat als je zo'n levenshouding hebt, namelijk van het opzoeken van moderne slavernij, dan mag je voor die groep best weer een vorm van slavernij invoeren. Als je zo dom bent dat je de waarde van de afschaffing van de slavernij niet kunt associeren met een moderne vorm daarvan, dan moet het haast wel zo zijn dat die mensen het niet anders gewend zijn.
quote:Aandeelhouders vaak onzichtbaar
Amsterdam, 8 juli. Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen hebben grote moeite te achterhalen wie hun belangrijke aandeelhouders zijn. Daardoor lopen zij het risico verrast te worden door hun onwelgevallige beleggers, stellen deskundigen.
Veel beleggers vallen buiten de meldingsregels die hen verplicht de belangen te openbaren. Stork en VNU zijn recente voorbeelden van ondernemingen die kampen met assertieve aandeelhouders die om uiteenlopende redenen niet meldingsplichtig zijn.
De complexe leen- en derivatenconstructies die professionele beleggers in toenemende mate gebruiken, vallen niet onder de meldingsplicht. De zojuist aangescherpte meldingsregelen, die deze week door de Eerste Kamer zijn aangenomen, ondervangen dit niet.
Jaap Winter, hoogleraar internationaal ondernemingsrecht, pleit nu al voor verdere aanscherping van de meldingsregels, voordat Brussel dat doet. Europees commissaris McCreevey (Interne Markt) waarschuwde vorige week dat beleggers steeds makkelijker invloed kunnen uitoefenen met hulp van derivatentransacties, zonder dat zij daadwerkelijk aandelen kopen. Winter: „Wij hebben met onze overnamewetgeving, die nog door het parlement moet, een unieke mogelijkheid om die zaak alsnog goed te regelen. De druk om hier wat aan te doen zal groter worden. Zonder verhoogde transparantie over het aandelenbezit moeten bedrijven met de handen op de rug de strijd met hun aandeelhouders aangaan. Als bedrijven hierop aandringen kunnen we dit goed regelen zonder dat we op Brussel hoeven te wachten.”
Komt daar het woord bananenrepubliek vandaan? Van krom recht?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:52 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe zit het met het Braziliaans naamrecht ?
Frank Zappa = God.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:52 schreef Monidique het volgende:
http://scienceblogs.com/dispatches/2006/06/lofton_v_zappa.php
Geboren in Groningen!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rock_de_Braziliaan
quote:Wie is hier de echte bananenrepubliek?
Willemstad, 8 juli. Met verbazing volgen de inwoners van Curaçao het politieke tumult in het moederland. „Nu blijkt dat de Nederlandse politiek ook niet zo volwassen is."
„Vreemd”, zo verwoordt Arnaldo Alves de verbazing van veel Curaçaoënaars over de val en reparatie van het kabinet Balkenende. Alves zit zoals iedere avond aan een tafel van zijn openluchtrestaurant Food Planet in de Curaçaose achterstandswijk Buena Vista. „Je zou denken”, zegt Alves vanachter een biertje, „dat ze het in Nederland beter weten. Dat politici daar niet constant ruzie met elkaar maken, zoals hier. Maar kennelijk gebeurt het daar ook.”
Aan de toonbank wacht Selvin Merkman (32) op zijn burrito karko (een schelpdier, red.). Ook hij vindt de ontwikkelingen in de Nederlandse politiek opmerkelijk. „Heel frappant dat een Nederlandse minister een deal maakt om haar reputatie te redden. Als zoiets op Curaçao gebeurt zeggen Nederlanders meteen dat wij corrupt zijn.”
Curaçaoënaars zijn gewend aan frequente machtswisselingen. Sinds de Antillen in 1954 autonoom werd telde het land 24 regeringen, waarvan vijf in de laatste zes jaar. Ook rommelt het veelvuldig in de Curaçaose eilandsraad, vergelijkbaar met een Nederlandse gemeenteraad. Zes weken geleden redde een lijmpoging het in februari aangetreden bestuurscollege, vergelijkbaar met B en W van een Nederlandse gemeente. Maar dat Den Haag ook vatbaar is voor dergelijke politíkeria (partijpolitiek, red.), daar zijn de meeste Curaçaoënaars nog niet aan gewend.
Stanley Brown, oud-revolutionair en tegenwoordig voorvechter van de Antillen als 13de provincie van Nederland, vindt de manier waarop het kabinet-Balkenende II aan zijn eind kwam ongelooflijk. „Ons wordt verweten”, meldt hij telefonisch, „dat wij een bananenrepubliek zijn, maar nu blijkt dat de Nederlandse politiek ook niet zo volwassen is.”
Volgens Brown, die meer waardering heeft voor de handelswijze van minister Rita Verdonk (Vreemdelingenbeleid, VVD) dan voor D66, denkt dat de concurrentie tussen oud-minister van Koninkrijkszaken Alexander Pechtold (D66) en zijn fractievoorzitter Lousewies van der Laan een rol heeft gespeeld in de val van het Nederlandse kabinet. „Sinds Fortuyn de knuppel in het hoenderhok gooide”, zegt Brown, „is de Nederlandse politiek de kluts kwijt. Uit angst de binding met de achterban te verliezen worden Nederlandse politici steeds populistischer.”
Auteur Frank Martinus Arion, pleitbezorger voor een onfhankelijk Curaçao en Browns ideologische tegenpool, snapt juist niet dat Verdonk niet eerder een halt is toegeroepen. „De verrechtsing van Nederland is een feit, daar moeten we mee gaan leven”, denkt Martinus. „We weten dat mensen overal hetzelfde zijn. Maar dat komt nu toch als een ontnuchterende waarheid op ons bord. Democratie is een idée-fixe, ook in Nederland.”
De benoeming van Atzo Nicolaï (VVD) als de nieuwe minister van Koninkrijksrelaties vindt de politiek geëngageerde auteur schandelijk. Martinus is van plan te demonstreren als minister Nicolaï voor de eerste keer naar Curaçao komt. „De Antillen worden telkens van de een naar de ander geschopt; allemaal mensen die er niets van weten.”
Op het terras van bar De Heeren, in de chique wijk Mahaai, bediscussiëren Curaçaose zakenlieden en politici de staat van de natie. Aan de rand van het terras staat Norbert George. Volgens de mensenrechtenactivist getuigen de acties van D66 van puur politiek opportunisme. „Het was principiëler geweest om minister Verdonk aan te vallen in de affaire rond Taïda Pasic, de uitgezette Kosovaarse scholiere.” De lijmpoging van Balkenende III slaat volgens George alles. „Je vraagt je af of Curaçao een voorbeeld neemt aan Nederland of andersom”, zegt hij, kauwend op een rietje.
Alleen oud-premier Etienne Ys, tegenwoordig werkzaam in het bedrijfsleven en actief als adviseur van de Antilliaanse regering, is niet verrast door de consternatie in politiek Nederland. Ys vindt het optreden van minister Verdonk, gebruikmakend van haar positie voor haar eigen genoegdoening, „een actie van onbehoorlijk bestuur”. Ys: „Het ergste is dat de Tweede Kamer er niet zo zwaar aan tilt dat de minister een verklaring afdwingt.” Maar de oud-premier kijkt er niet van op. Politiek, waar partijbelang prevaleert boven principes, is overal hetzelfde, denkt hij. „Nederland kan niet van zichzelf denken dat het gevrijwaard is van dergelijke zaken.”
De benoeming van Atzo Nicolaï (VVD) als minister van Koninkrijksrelaties was voor de Antillen een grote verrassing. De Antilliaanse premier Emily de Jongh-Elhage, in de veronderstelling dat Johan Remkes (VVD) Koninkrijksrelaties in zijn portefeuille zou krijgen, hoorde het nieuws over Nicolaï van een journalist.
De Jongh is blij dat er een nieuwe minister van Koninkrijksrelaties is, zodat het proces van staatkundige vernieuwing verder kan. De eilanden zijn voornemens het Antilliaanse staatsverband per medio 2007 opheffen, waarbij Curaçao en Sint Maarten autonome landen binnen het koninkrijk willen worden en Bonaire, Saba en Sint Eustatius opteren voor een directe band met Nederland. De Antillen hebben een staatsschuld van 2,4 miljard euro.
quote:
Ik hou van warrigquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Warrig Harry.. warrig...tot nonsens.
Een happy meal bij die clown halen is moderne slavernij uitoefenen ?
En te overdenken is die bezigheid te bestraffen met herinvoering van de slavernij of een soort straf die je moderne slavernij kunt noemen?
ps.. Rock de braziliaan is George ?
Nog steeds total nonsens..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:05 schreef Harry_Sack het volgende:
Ik zal het in een one-liner vangen: de afschaffing er van vieren door modern slavernij te omarmen
Die doelgroep zal het niet uitmaken of je ze een slavenbestaan geeft of niet. Ze kennen het verschil niet.
Wat een onduidelijke vraag?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:17 schreef Monidique het volgende:
Zijn alle pornoactrices niet lekker?
Die vraag kan ik tenminste met nee beantwoorden.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat klopt. Beter zou zijn: alle pornoactrices zijn toch lekker?
O ja? Waarom is dat nonsens?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog steeds total nonsens..![]()
Je hebt hier wel materiaal voor een absurde cabaretgrap, maar je moet er nog aan sleutelen en vooral niet met een serieuse ondertoon brengen.. want dan ga je de mist in..
Goede vraag. Ik heb geen idee. Er staat me niets bij van rechtszaken of bestraffingen. Ik lees hier het volgende:quote:
Toe nou seghhhh..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:32 schreef Harry_Sack het volgende:
O ja? Waarom is dat nonsens?
Maak eens een mooi beginnetje voor me, dudeblues
Een groot deel van het antwoord. Merci.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:42 schreef Apropos het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik heb geen idee. Er staat me niets bij van rechtszaken of bestraffingen. Ik lees hier het volgende:
An annotated copy of Principia by Issac Newton is published in 1742 by Fathers le Seur and Jacquier of the Franciscan Minims, two Catholic mathematicians with a preface stating that the author's work assumed heliocentrism and could not be explained without the theory. Pope Benedict XIV suspends the ban on heliocentric works on April 16, 1757 based on Issac Newton's work. Pope Pius VII approves a decree in 1822 by the Sacred Congregation of the Inquisition to allow the printing of heliocentric books in Rome.
Verbazingwekkend.quote:The earliest traces of a counter-intuitive idea that it is the Earth that is actually moving and the Sun that is at the centre of the solar system (hence the concept of heliocentrism) is found in several Vedic Sanskrit texts written in ancient India. Yajnavalkya (c. 9th–8th century BC) recognized that the Earth is spherical and believed that the Sun was "the centre of the spheres" as described in the Vedas at the time. In his astronomical text Shatapatha Brahmana (8.7.3.10) he states: "The sun strings these worlds - the earth, the planets, the atmosphere - to himself on a thread." He recognized that the Sun was much larger than the Earth, which would have influenced this early heliocentric concept. He also accurately measured the relative distances of the Sun and the Moon from the Earth as 108 times the diameters of these heavenly bodies, close to the modern measurements of 107.6 for the Sun and 110.6 for the Moon. The calendar he described in the Shatapatha Brahmana corresponds to an average tropical year of 365.2467 days, which was only 6 minutes longer than the modern value of 365.2422 days.
The Vedic Sanskrit text Aitareya Brahmana (2.7) (c. 9th–8th century BC) also states: "The Sun never sets nor rises. When people think the sun is setting, it is not so; they are mistaken." This indicates that the Sun is stationary (hence the Earth is moving around it), which is elaborated in a later commentary Vishnu Purana (2.8) (c. 1st century), which states: "The sun is stationed for all time, in the middle of the day. [...] Of the sun, which is always in one and the same place, there is neither setting nor rising."
(...)
Heraclides of Pontus (IV century BC) explained the apparent daily motion of the celestial sphere through the rotation of the Earth, and probably realized also that Mercury and Venus rotate around the Sun. The first to propose the heliocentric system however, was Aristarchus of Samos (c. 270 BC). Unfortunately his writings on the heliocentric system are lost, but we have other authors who give us crucial information about his system (the most important among them is Archimedes, who lived in the third century BC and therefore had direct knowledge of Aristarchus's works). By the time Aristarchus was writing, the size of the Earth had been calculated accurately by Eratosthenes. Aristarchus also calculated the size of the earth, and measured the size and distance of the Moon and Sun, in a treatise which fortunately survived. His geometrical method is exact, but it requires the difficult measurement of the angle between the Sun and the Moon when the latter is at the first or last quarter, which is slightly less than 90 degrees. Aristarchus overestimated the angle and consequently underestimated the distance and size of the Sun (although his figures for the Moon are fairly good). What is important, however, is Aristarchus's scientific approach, and his result that the Sun is much larger than the Earth. Perhaps, as many people have suggested, paying attention to these numbers led Aristarchus to think that it made more sense for the Earth to be moving than for the huge Sun to be moving around it.
Ik denk dat het voornamelijk een domme quote is uit Fight Club van mensen die semi-filosofisch proberen toe doen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:44 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gewoon dom is eigenlijk...
Niet in het laatst jij: als iemand dogmatisch met het broeikasverhaal omgaat ben jij het wel, terwijl je normaal toch redelijk genuanceerd bent.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:01 schreef Monidique het volgende:
Iedereen heet zijn mening al.
Nee, ik ga er niet dogmatisch mee om.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:53 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Niet in het laatst jij: als iemand dogmatisch met het broeikasverhaal omgaat ben jij het wel, terwijl je normaal toch redelijk genuanceerd bent.
Het heeft gewoon geen zin om er over door te gaan, wat de vele topics hier al duidelijk maken: het is allemaal een complot van socialisten en de milieumaffia om een mondiale planeconomie in te voeren en de goudeerlijke burger geld afhandig te maken. Dát is dogmatisch. Wetenschappelijke onderzoeken en publicaties en wetenschappelijk nieuws, het maakt niet uit, je kunt er zoveel van plaatsen als je wilt, maar het dogma blijft.quote:Als het echter om het broeikasverhaal gaat gaan de haren op je rug overeind staan en gaat de deur op slot.
Ja, die zijn toch ook nodig?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:50 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornamelijk een domme quote is uit Fight Club van mensen die semi-filosofisch proberen toe doen.
Ik heb namelijk wel degelijk mijn huisvesting, eten en wat dies meer zij nodig waar ik de hele week voor 'slaaf' speel.
Dat is een oude Joodse truc om mensen geld uit de zak te kloppen, niks libertarisch aan.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:03 schreef Autodidact het volgende:
Ik hoorde laatst dat het "libertarisme" ook zeer gebaat is bij een fenomeen als zwaartekracht.
Wouw. Ik ben het met je eens. Ik vind het een slechte ontwikkeling dat we terug in de tijd gezet lijken te zijn qua religie en zo. Den Haag is de afgelopen 20 jaar van een welhaast Atheistische stad in een zwaar religieuze (islamitische) veranderd. 20 jaar geleden was religie gewoon veel, veel minder belangrijk als nu.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:37 schreef Monidique het volgende:
Moslims. Wat natuurlijk een van de redenen van mijn lichtelijke apathie tegenover moslims is, is het moslimige. De uitingen van religie dus. Ik ben maar een broekie, ben van '83, dus zo veel kan ik niet over vroeger zeggen. Toch is het mijn indruk dat in de jaren zestig en zeventig het geloof, en dat was toen uiteraard het christelijke, op z'n plaats is gezet. Zoals bekend moge zijn, ben ik absoluut niet anti-religieus en zeer tolerant, maar geloof, vind ik, hoeft niet nadrukkelijk aanwezig te zijn in de samenleving. In die genoemde jaren heeft er een terechte en gezonde secularisering plaatsgevonden, wat het Nederland heeft voortgebracht waarin ik nu vrolijk en vrij leef.
Maar toen kwamen de moezelmannen. De islamitische immigranten en hun kinderen zijn over het algemeen best wel belijdend gelovig. Dat staat dus haaks op de samenleving waarin zij terecht kwamen en het gaat ook niet helemaal samen met mijn idee van leukheid. Ik ben niet voor verboden en iedereen moet maar doen wat-ie leuk vindt, ook moslims, maar wel vind ik de prominente aanwezigheid van religie, die toch weer geïntroduceerd -met al z'n taboes en dogma's- werd door de komst van vele duizenden moslims, ongemakkelijk. Waarschijnlijk geldt dit voor veel mensen in Nederland.
Af en toe hoor ik weleens dat het vreemd is dat links of de PvdA zo moslimvriendelijk is terwijl het in vroeger tijden zo afgaf op het christendom. Ik kan die kritiek wel begrijpen, hoewel ik niet weet of het terecht is.
Dat wilde ik dus even kwijt over Monidique en zijn relatie met de moslimaanwezigheid.
Aha, is NorthernStar weer in the house?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:08 schreef Monidique het volgende:
Jij weet ook overal Joden bij te betrekken, hè, antisemiet.
-Nee, niet grappig, lul.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:08 schreef Monidique het volgende:
Jij weet ook overal Joden bij te betrekken, hè, antisemiet.
Een geestige boom heeft geestige wortels nodig.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:10 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik wou dat ik hier een geestige witz op kon verzinnen.
Ach nee, het is toch bewaard gebleven.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een geestige boom heeft geestige wortels nodig.
Heb je het FB-topic van Apropos nog niet gezien?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:10 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Aha, is NorthernStar weer in the house?
4:22.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een geestige boom heeft geestige wortels nodig.
Nu kun je het maar beter weer plaatsen, anders lijkt het zo... minder.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:11 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ach nee, het is toch bewaard gebleven.
waardig?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nu kun je het maar beter weer plaatsen, anders lijkt het zo... minder.
Jawel, maarna dat ik erin gereageerd heb flikkerde NorthernStar het zelf op slot.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Heb je het FB-topic van Apropos nog niet gezien?
Ik doe nooit quotes zonder dat erbij te melden en film als Fight Club zie ik zelden. Fight Club niet gezien dus.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 16:50 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik denk dat het voornamelijk een domme quote is uit Fight Club van mensen die semi-filosofisch proberen toe doen.
Ik heb namelijk wel degelijk mijn huisvesting, eten en wat dies meer zij nodig waar ik de hele week voor 'slaaf' speel.
Dat is de wetenschappelijke consensus?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:07 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is een oude Joodse truc om mensen geld uit de zak te kloppen, niks libertarisch aan.
Dat is dus gewoon niet waar. Misschien doen sommigen dat, maar het gros kan dat zelf uitmaken. Wie ben jij om te bepalen wat mensen nodig hebben? Het is ook helemaal niet nodig voor jou om een computer te hebben om te Fokken, om maar eens wat te noemen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik doe nooit quotes zonder dat erbij te melden en film als Fight Club zie ik zelden. Fight Club niet gezien dus.
Natuurlijk werk je voor dingen die nodig zijn. Maar mensen -in het algemeen, in het westen- werken (voor) véél meer dan nodig. Sterker nog, ze menen dat allerlei dingen ab_so_luut nodig zijn, die dat helemaal niet zijn.
Wat een nutteloze opmerking.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:20 schreef Apropos het volgende:
Wat me trouwens stoort aan de mensen die roepen dat Bin Laden een verzinsel is om alle Amerikanen onderdanen van Bush te maken;
misschien, heel misschien is zo'n ''aartsvijand nummer een'' goed om de bevolking schrik aan te jagen en het invoeren van veiligheidswetten te vergemakkelijken. Maar het kan net zo goed worden uitgelegd als een duidelijk blijk van falen, dat ze hem na twee ambtstermijnen nog niet te pakken hebben gekregen. Het is dus helemaal niet eenduidig.
Daarbij kan het ook best zo zijn dat het pogingen zijn van Bin Laden om te tonen dat 'ie nog iets voorstelt.
quote:En zes miljoen kotsen jouw richting op.
Martiaal?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:31 schreef Monidique het volgende:
Je begint je tvlxdisch te gedragen, Johan.
Ik had Fonkmeistah al genoemd.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:38 schreef Monidique het volgende:
MokroKees.
Klopt, dat van die computer. Zei ik dat ik geen nutteloze dingen koop? Man, ik heb hier 11 verhuisdozen met kleren staanquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:25 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar. Misschien doen sommigen dat, maar het gros kan dat zelf uitmaken. Wie ben jij om te bepalen wat mensen nodig hebben? Het is ook helemaal niet nodig voor jou om een computer te hebben om te Fokken, om maar eens wat te noemen.
Kom op, die quote kan daar helemaal niet uit komen, ik ken de film niet, maar die film is Engels. En ik betwijfel zelfs of de vertaling gelijk was aan mijn zin, maar verder is het natuurlijk een clichee, mijn uitspraak.quote:Wel toevallig dat die quote letterlijk uit Fight Club kwam en veel, heel veel gequote wordt door kutjochies die het nog niet helemaal snappen zoals Yildiz op internet.
Bij onze TRU-mod.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:45 schreef Monidique het volgende:
"NorthernKees" viel eens niet zo goed.
http://people.aol.com/people/article/0,26334,1210402,00.htmlquote:I think we have a problem on global warming. I think there is a debate about whether it's caused by mankind or whether it's caused naturally, but it's a worthy debate. It's a debate, actually, that I'm in the process of solving by advancing new technologies, burning coal cleanly in electric plants, or promoting hydrogen-powered automobiles, or advancing ethanol as an alternative to gasoline.
quote:Q: Mrs. Bush also turns 60 this year. What's the last romantic thing she did for you?
A: She said, "Get out of bed and get me coffee" (laughter). No, she's having a surprise birthday party for me.
Ja, al 40 jaar werkeloos rondom de Paul Krugerlaanquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:41 schreef Apropos het volgende:
Die woonde toch ook in Den Haag?
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:41 schreef sigme het volgende:
Kom op, die quote kan daar helemaal niet uit komen, ik ken de film niet, maar die film is Engels. En ik betwijfel zelfs of de vertaling gelijk was aan mijn zin, maar verder is het natuurlijk een clichee, mijn uitspraak.
quote:Mensen sloven de hele week voor dingen die ze niet nodig hebben
quote:slaves with white collars. Advertising has us chasing car and clothes, working jobs we hate so we can buy sh** we don't need.
Echt, je kan er bijna niet méér naast zitten.quote:
quote:En zes miljoen kotsen jouw richting op.
Ja, de strekking is gelijk, maar letterlijk is het helemaal niet, natuurlijk. Dat de strekking tamelijk clichee en weinig genuanceerd is maakt dat je die natuurlijk vaker in ongeveer die bewoordingen met ongeveer die betekenis zal aantreffen.quote:
Hmm, dan is het de andere kant op: neuroot Bluesdude dan?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Echt, je kan er bijna niet méér naast zitten.
Nogmaals:
[..]
One man, one puke.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:00 schreef Monidique het volgende:
Een kots. Wat is een kots nou weer...
Ook al niet. Het is gewoonlijk een uiterst genuanceerde, zich zéér zorgvuldig uitdrukkende user. Een oudje, iemand die jij kent, waarvan je de naam gister nog genoemd hebt.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:02 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hmm, dan is het de andere kant op: neuroot Bluesdude dan?
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:05 schreef Apropos het volgende:
Die uitspraak komt me bekend voor. Ik was het toch niet?
Volgens mij was je toen makkelijker op te stoken.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:10 schreef Apropos het volgende:
Hmmm. Dat moet een verhitte discussie geweest zijn.
Quizmaster.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:12 schreef Monidique het volgende:
Nu willen we het topic ook zien, natuurlijk.
Motown? Wat gek, ik kan me helemaal niet herinneren dat het tegen hem was en het is ook te vroeg om een afspiegeling te zijn van het Gretta Duisenberg-citaat. Dat was best een aardige vent, zij het wat eenzijdig.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij was je toen makkelijker op te stoken.
SportsIllustrated - woensdag 27 november 2002 @ 20:55 Ik kots op Amerika! (met onderbouwing)
Het leek mij inderdaad ook te vroeg voor de Duisenberg-connectie, hoewel het me er natuurlijk direct aan deed denken. Opvallend genoeg om te citeren, leek me.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Motown? Wat gek, ik kan me helemaal niet herinneren dat het tegen hem was en het is ook te vroeg om een afspiegeling te zijn van het Gretta Duisenberg-citaat. Dat was best een aardige vent, zij het wat eenzijdig.
Ik zou wel eens willen weten wat de oorzaak was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |