Voorgaande topics:quote:Als al die boeren met hun dorpjes topics gaan openen dan kan deze enige échte stad natuurlijk niet ontbreken
Opzouten met die Combino-trams. Bij mij komt de tram voor de deur langs. Oude trams hoor je bijna niet, bij de Combino is het een klereherrie van gerammel en gedreun.quote:
het is gewoon een MEGA miskoop geweest. Die dingen zijn idd lawaaierig, oncomfortable en gewoon niet gemaakt voor een bochtig traject. Die krengen scheuren uit elkaar als je een beetje te hard de bocht neemt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:53 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Opzouten met die Combino-trams. Bij mij komt de tram voor de deur langs. Oude trams hoor je bijna niet, bij de Combino is het een klereherrie van gerammel en gedreun.
En als zo vaak wanneer overheden zaken doen met het bedrijfsleven, trekt Siemens aan het langste end en de burger aan het kortste.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:54 schreef HeatWave het volgende:
En Siemens heeft al min of meer toegegeven dat ze er niets aan kunnen doen...
Amsterdam moet gewoon op zijn strepen gaan staan en GOED werkende trams eisen. Ik kom echt regelmatig te laat op mijn werk omdat zo;n teringding het weer eens begeven heeft..quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:57 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En als zo vaak wanneer overheden zaken doen met het bedrijfsleven, trekt Siemens aan het langste end en de burger aan het kortste.
Siemens schijnt dat contractueel heel handig gespeeld te hebben. Gemeenteraden en ambtenaren hebben geen verstand van zaken doen, daar maken grote bedrijven handig gebruik van.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Amsterdam moet gewoon op zijn strepen gaan staan en GOED werkende trams eisen. Ik kom echt regelmatig te laat op mijn werk omdat zo;n teringding het weer eens begeven heeft..
Lekker handig danquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Siemens schijnt dat contractueel heel handig gespeeld te hebben. Gemeenteraden en ambtenaren hebben geen verstand van zaken doen, daar maken grote bedrijven handig gebruik van.
inderdaadquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:12 schreef Zuen het volgende:
Wie gebruikt er nog trams. Met de fiets/brommert kom je overal.
Tip: volgende keer eerst openen, dan OP aanpassen.. Is inderdaad een mooie OP Sweetsixteen 16 !quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:20 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
En we gaan netjes naar het topic met de mooiste OP:
Amsterdam Topic #3
Nou, hoeft niet hoor, maar heb er wel even mijn best op gedaan...
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:20 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
En we gaan netjes naar het topic met de mooiste OP:
Amsterdam Topic #3
Nou, hoeft niet hoor, maar heb er wel even mijn best op gedaan...
Dat weet ik, maar Heatwave had hem al tijdens het andere topic geopend, zag ik staanquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:22 schreef Ole het volgende:
[..]
Tip: volgende keer eerst openen, dan OP aanpassen.. Is inderdaad een mooie OP Sweetsixteen 16 !
Beetje in de kroeg zitten zekerquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:25 schreef HeatWave het volgende:
Mits ik het zie natuurlijk.
Ben ook niet 24/7 online, ik woon in Amsterdam, ik heb zoveel te doen hier.
het is zeker een optie jaquote:
wat voor feest?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:31 schreef Zuen het volgende:
Volgende week zaterdag feest op Blijburg. Het nieuwe strand naast IJburg, best leuke plek ben ik laatst achtergekomen.
dan mag hij proberen mij er bij te zettenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:24 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Users die ik niet heb toegevoegd (vergeten waarschijnlijk) melden dit bij Heatwave. Dan kan hij het er vast wel bij zetten! Toch?
Ik wil de oude gele trams terugquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:06 schreef Gellius het volgende:
De Combinois ook veel te breed en te hoekig. En te laag, niet te vergeten. Een tram hoor je te bestijgen.
[afbeelding] ->.
Donequote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
dan mag hij proberen mij er bij te zetten
en combino's zijn inderdaad kut.
Dat lage is juist handig, vooral voor kinderwagensquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:06 schreef Gellius het volgende:
De Combinois ook veel te breed en te hoekig. En te laag, niet te vergeten. Een tram hoor je te bestijgen.
[afbeelding] ->.
kinderwagens in de tram zijn irritantquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:42 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Dat lage is juist handig, vooral voor kinderwagens![]()
inderdaadquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:42 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Dat lage is juist handig, vooral voor kinderwagens![]()
Kinderwagens zijn altijd irritant, als je zonodig met je koter de tram in moet dan draag je het maar....quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:45 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kinderwagens in de tram zijn irritant
Het is als gebruiker ook niet echt handig om met een kinderwagen de combino in te gaan weet ik uit ervaring. Je kan er makkelijk in door de lage instap, maar eenmaal binnen sta je enorm in de weg.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kinderwagens zijn altijd irritant, als je zonodig met je koter de tram in moet dan draag je het maar....
loopt jouw OV in juli af?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:53 schreef Stansfield het volgende:
Volgende week nog ff lekker dagje amsterdam doen voordat mijn ov niet meer geldig is.
ik dacht dat alle OV's van januari tot december liepen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:01 schreef Stansfield het volgende:
[..]
het gratis gedeelte van 16 juli t/m 16 augustus wel ja.
Sorry, maar dit is toch a.s. zaterdag al?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:31 schreef Zuen het volgende:
Volgende week zaterdag feest op Blijburg. Het nieuwe strand naast IJburg, best leuke plek ben ik laatst achtergekomen.
Zat 8 juli
Tempo Brazil Groot Braziliaans dansfeest met swingende dj’s o.a eXeS en live Trio Raiz
Vanaf 18.00 uur Braziliaanse BBQ 15,50 E inclusief entree kaartje
Na 22.00 uur ¤ 5,- entree
Hier ga ik dus echt heen![]()
Ohja das morgen, naja daar kan ik ook heenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:44 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is toch a.s. zaterdag al?
Klinkt goed.
Ik ben zeer benieuwd naar het strand bij IJburg, ik heb al diverse tips gehad van dames in de buurt.
Het klinkt minder aantrekkelijk dan die van a.s. zaterdag, maar als het gratis is, moet je zeker een kijkje nemen. Woon jij op IJburg?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:47 schreef Zuen het volgende:
[..]
Ohja das morgen, naja daar kan ik ook heen. Maar ik had al met mensen afgesproken dat ik volgende week zou gaan, dat is dit dus:
Zat 15 juli
21:00 uur
Groove Inc
Terug in de tijd van de Echte Disco. 80’s, blaxploitation soul/funk on the wheels of steel. Be cool, dress fly !!!
Gratis
Wel heel fout dus, maarja ze zeiden dat het wel leuk was
Nee, gelukkig nietquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:50 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Het klinkt minder aantrekkelijk dan die van a.s. zaterdag, maar als het gratis is, moet je zeker een kijkje nemen. Woon jij op IJburg?
Ik denk dat het voor de gebruikers eerder moeilijk is om zich tussen de vervelende jeugd te manoevreren die opstandig blijven zitten en geen plaats maken.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:45 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
kinderwagens in de tram zijn irritant
Klopt, maar in verband met de vakantieperiode van een maand, moeten we altijd gaan betalen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik dacht dat alle OV's van januari tot december liepen.
Ik ook. En ook daar was niets mis mee imoquote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
mja voor jou misschien niet, ik hou van goede muziek
Ik 3 van de 4 weken.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:10 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Klopt, maar in verband met de vakantieperiode van een maand, moeten we altijd gaan betalen.
Idioot eigenlijk. Zeker met het oog op het fileprobleem.
Ik ben verstandig en ga precies in die periode op vakantie, heerlijk![]()
hee ik ben heel lief hoorquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:07 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de gebruikers eerder moeilijk is om zich tussen de vervelende jeugd te manoevreren die opstandig blijven zitten en geen plaats maken.
Ik heb geen kinderen hoor, maar soms kun je best wel liever zijn naar ouders![]()
was ook niet echt serieus bedoelt hoorquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:44 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ik ook. En ook daar was niets mis mee imo
Het is niet voor niets zo druk bezocht elke keer lijkt me.. maarja ieder zijn eigen ding natuurlijk
Daar heb je opzich wel gelijk in. het is niet meer dan een veredeld winamp festijn. maar i like itquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:56 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
was ook niet echt serieus bedoelt hoor
alleen bij noodlanding doen ze maar wat.
quote:
Nou, dat weet ik nog zo net nietquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hee ik ben heel lief hoorgeen opstandige jeugd.
Prachtige zangeres, vandaag weer een geweldig album met nieuwe nummers gekocht! Vandaar vandaag weer even geswitched naar mijn Billie icon!quote:
Aha.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:25 schreef jimjim1983 het volgende:
dat verschilt volgens mij.
ging net met de 12, in een nieuwe heen en in een ouwe terug
Ik loop een zonnesteek op!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:30 schreef jimjim1983 het volgende:
Lijn 5 rijdt toch altijd met de oude nieuwe () tram?
uuhmmm......de tram voor de combino dus, na de oude gele trams
Andre Hazes natuurlijkquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:04 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Wat is nu écht typische Amsterdam muziek?
Dan doel ik dus meer op de Johnny Jordaan i.p.v. DJ Jean
Mooi liedje, maar is niet door Sonneveld geschreven dacht ik. En Sonneveld is ook geen ras-Amsterdammerquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Andre Hazes natuurlijk
en ja Johnny Jordaan, Wim Sonneveld
http://ctt.phrea.com/grachten.php![]()
André Hazes vind ik niet zo....quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Andre Hazes natuurlijk
en ja Johnny Jordaan, Wim Sonneveld
http://ctt.phrea.com/grachten.php![]()
het is niet muziek waar ik vaak naar luister maar hij heeft een paar hele mooie nummersquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:27 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ja dat is zeker een mooi lied.
Wat vind men hier van Ramses Shaffy?
Ik vind hem geweldig
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:26 schreef jimjim1983 het volgende:
weet iemand trouwens hoe dat nummer heet dat je in die reclame van Old Amsterdam hoort?
quote:Adverteerder/merk: Old Amsterdam Kaas
Product: Kaas
Titel commercial: Lekkerste stukje Amsterdam
Reclamebureau: N=5
Eerste uitzending: 11 maart 2002
Afkomst muziek: Bestaande muziek
Oorspronkelijke titel: Amsterdam
Uitvoerende(n): Kris de Bruyne
waar zit jij?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:52 schreef Gellius het volgende:
En hop-, weer 'n half uur geen stroom.
Ik vroeg me al af waarom m'n wekker achter liep.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:52 schreef Gellius het volgende:
En hop-, weer 'n half uur geen stroom.
Daar heb ik over gelezenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:50 schreef Aventura het volgende:
*tvp
Zometeen maar 's naar buiten, er is hier een pleinfeest ter ere van het nieuwe Javaplein
ik heb daar nog gewoond, in "het fort van sjakoo"quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:50 schreef Aventura het volgende:
*tvp
Zometeen maar 's naar buiten, er is hier een pleinfeest ter ere van het nieuwe Javaplein
waarom tussen aanhalingstekens?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:40 schreef TimmyAsd het volgende:
Heb helemaal niets met die ''Amsterdamse'' muziek..
Het zijn Amsterdamse artiesten maar dat zegt imo niets over de muziek. Het zal wel aan mijn achtergrond liggenquote:
't Was vooral voor de kinders, zag ikquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:50 schreef Aventura het volgende:
*tvp
uuhmm, het is gewoon amsterdamse muziek hoorquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:52 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Het zijn Amsterdamse artiesten maar dat zegt imo niets over de muziek. Het zal wel aan mijn achtergrond liggen
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:07 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik denk dat het voor de gebruikers eerder moeilijk is om zich tussen de vervelende jeugd te manoevreren die opstandig blijven zitten en geen plaats maken.
Ik heb geen kinderen hoor, maar soms kun je best wel liever zijn naar ouders![]()
Hier misschien?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:45 schreef TimmyAsd het volgende:
iemand trouwens enig idee waar ik in Amsterdam een mooie portretfoto kan maken? Met omlijsting e.d.? Ideeen?
Sterker nog , officieel moeten ze de kinderwagen opklappen voor ze de tram in mogen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kinderwagens zijn altijd irritant, als je zonodig met je koter de tram in moet dan draag je het maar....
Pleur de mijne er dan ook maar bijquote:
Jawel dat hou je natuurlijk nog wel even.quote:
Waarom zit jij niet in de kroeg?quote:
jaja, ik heb m`n avatar er zelf al bijgezetquote:
donequote:Op zondag 9 juli 2006 00:58 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Kun je a.u.b. mijn usericon wijzigen, HeatWave?
Deze blijft namelijk nog wel even
quote:Op maandag 10 juli 2006 01:32 schreef Rio het volgende:
Zet mijn icon ook maar in de OP dan.
Mooi initiatief! Toch nog mensen met historisch besef en smaak in de deelraad....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:46 schreef Grumpey het volgende:
ik weet niet of ze ook daar komen, in ieder geval langs alle grachten en binnenstad enzo
http://www.kroonlantaarn.nl/akc/index.html
Heu die stonden altijd al in mijn straatquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:46 schreef Grumpey het volgende:
ik weet niet of ze ook daar komen, in ieder geval langs alle grachten en binnenstad enzo
http://www.kroonlantaarn.nl/akc/index.html
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:11 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
De trams. Trappetjes in trams
. Die nieuwe is juist lekker ruim, ik kan d'r m'n lange benen kwijt i.t.t. die oudere
.
Gympies maken heel wat minder geluid dan die Combino die net weer rammelend en ratelend voorbij kwam, horen en zien verging me weerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:50 schreef Gellius het volgende:
Met het "strakke design" vind ik het ook nogal meevallen. 't Is een op zijn kant voorschuivende schoenendoos van goekope gympies.
[afbeelding]
Broodrooster.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:43 schreef Gellius het volgende:
Koektrommel? Rambarrel? Munitiekist?
ik moet vanuit grachtengordel naar de VU, zuid wtc. Ben ik 25 min mee zoet. maar heerlijkquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:36 schreef Cheiron het volgende:
Lekker trouwens, ik fiets tegenwoordig naar mn werk. Vanuit Noord naar station Amstel. Goed stukkie om te fietsen
quote:Opnieuw scheur Bos en Lommerplein
11-7-2006 In het plafond van de parkeergarage onder het Bos en Lommerplein is weer een scheur geconstateerd. Dat meldt de brandweer dinsdagmiddag.
De brandweer doet momenteel onderzoek naar de mogelijke scheur. De marktkooplieden op het plein is gevraagd rustig hun kraampjes leeg te halen en van het plein weg te gaan.
Op 1 februari dit jaar zakte een deel van het plein in. De oorzaak hiervan was een constructiefout. Het winkelcentrum aan het Gulden Winckelplantsoen werd ontruimd en was een maand lang gesloten.
Ik momenteel vanuit Bos en Lommer naar Weesperplein. Zolang het zulk lekker weer is vind ik het fantastisch. Probeer elke dag een iets ander route te pakken dan de dag ervoor; stukje door het park, over het Leidse, etc.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:37 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik moet vanuit grachtengordel naar de VU, zuid wtc. Ben ik 25 min mee zoet. maar heerlijk
fietsen is lekkerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:37 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik moet vanuit grachtengordel naar de VU, zuid wtc. Ben ik 25 min mee zoet. maar heerlijk
En ik fiets precies de omgekeerde routequote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:36 schreef Rio het volgende:
Ik momenteel vanuit Bos en Lommer naar Weesperplein. Zolang het zulk lekker weer is vind ik het fantastisch. Probeer elke dag een iets ander route te pakken dan de dag ervoor; stukje door het park, over het Leidse, etc.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:12 schreef Stansfield het volgende:
Ik liep vandaag een beetje door het nieuwemarktgebied en ik moet zeggen dat er best wel lekkere hoeren in amsterdam zitten.
Ja erg hequote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:05 schreef Scrutinizer het volgende:
Het hele Bos en Lommerplein wordt ontruimd zie ik net op Het Journaal. Alle bewoners en bedrijven moeten weg![]()
Ja, 150 gezinnen, geloof ik.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:31 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Mên, dat gaat geld kostenJe zult daar maar een appartement gekocht hebben, wat een ellende.
Die kunnen alvast op zoek naar een advocaat, dat wordt een juridisch getouwtrek van maanden, zoniet jaren.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:50 schreef pos het volgende:
Nu op sbs6, gaat om ongeveer 200 man.
En denk maar niet dat je je flatje makkelijk kan verkopen. Ja voor een kwartjequote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:56 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die kunnen alvast op zoek naar een advocaat, dat wordt een juridisch getouwtrek van maanden, zoniet jaren.
Precies, maakt niet uit of de constructiefouten hersteld worden, die woningen zijn 'besmet' en daardoor behoorlijk in waarde verminderd.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:00 schreef pos het volgende:
[..]
En denk maar niet dat je je flatje makkelijk kan verkopen. Ja voor een kwartje
Je bedoelt die schermen met bijna altijd een windows foutmelding erinquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:11 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
De trams. Trappetjes in trams
. Die nieuwe is juist lekker ruim, ik kan d'r m'n lange benen kwijt i.t.t. die oudere
. Bovendien zijn die nieuwsbeeldschermpjes ook koel en is het gewoon een strak design i.p.v. die lelijke gele trams
.
Ja die foutmeldingen. Daar zit ik ook altijd vertederd naar te kijken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:59 schreef dontcare het volgende:
[..]
Je bedoelt die schermen met bijna altijd een windows foutmelding erin?
En dat gaat een claim bij de aannemers wel erg aannemelijk maken.....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Precies, maakt niet uit of de constructiefouten hersteld worden, die woningen zijn 'besmet' en daardoor behoorlijk in waarde verminderd.
Is inderdaad lullig voor de buurt. Ik stop onderweg met de fiets vaak even bij de Appie om nog wat te kopen, gisterenmiddag b.v. nog brood gekocht. Toen leek het allemaal nog vrij rustig, hoewel er al erg veel politie op de been was.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoerige kuttyfus.
Ik woon dus 2 minuten van het B&L plein en ik moet de komende weken dus elders m'n boodschappen doen..
En nu kan ik geen lekkere doner meer halen..
Gelukkig ga ik morgen eerst nog 3 weken op vakantie.. Maar daarna zal het nog wel dicht zijn.
Kutzooi, geen Appie meer in de buurt nu. En de Vomar is ook al dicht.
Dirk gaat het druk krijgen, me dunkt.
De KFC is nu ook dicht..quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
Is inderdaad lullig voor de buurt. Ik stop onderweg met de fiets vaak even bij de Appie om nog wat te kopen, gisterenmiddag b.v. nog brood gekocht. Toen leek het allemaal nog vrij rustig, hoewel er al erg veel politie op de been was.
Dirk gaat het zeker druk krijgen, en ik vind dat al zo'n krappe winkel daar
Tja, wie gaat er voor deze kosten opdraaien, dat zal een leuk juridisch spelletje gaan worden ben ik bang want dit gaat stevig in de papieren lopen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De KFC is nu ook dicht...
En dat wokrestaurant zal ook wel een ongelooflijke klap te verduren krijgen.. Maar ik neem aan dat de winkeliers wel gecompenseerd gaan worden. Anders kan het nog "leuk" worden.
Dirk is kut, ik fiets nog liever naar de dichtsbijzijnde Appie. (die vrij ver en heel klein is. )
in mijn cdrekje en op mijn mp-3 speler. Kaartjes voor concert waren beetje te duurquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:07 schreef lienelien het volgende:
Iemand nog The Strokes gespot in de stad gisteren?
Ik in m'n cdrekje, op m'n concertkaartje, op m'n shirtje en in de HMH. Was wel prijzig, maar het was 't zeer zeker waardquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:13 schreef Grumpey het volgende:
[..]
in mijn cdrekje en op mijn mp-3 speler. Kaartjes voor concert waren beetje te duur
Duhquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:19 schreef Grumpey het volgende:
zou ze wel herkend hebben vermoedelijk.
Kom gezellig bij mijn Albert Heijn (Jan van Galen)quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dirk is kut, ik fiets nog liever naar de dichtsbijzijnde Appie. (die vrij ver en heel klein is. )
Ik ook, gezien vanuit mijn tijdelijke verblijfplaats in de Griseldestraat welteverstaan. Ga maar boodschappen doen in de buurt van mijn werk denk ik, vind de Dirk al erg genoeg zonder allemaal extra klanten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoerige kuttyfus.
Ik woon dus 2 minuten van het B&L plein en ik moet de komende weken dus elders m'n boodschappen doen..
En nu kan ik geen lekkere doner meer halen..
Gelukkig ga ik morgen eerst nog 3 weken op vakantie.. Maar daarna zal het nog wel dicht zijn.
Kutzooi, geen Appie meer in de buurt nu. En de Vomar is ook al dicht.
Dirk gaat het druk krijgen, me dunkt.
Ja, nee.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:37 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Kom gezellig bij mijn Albert Heijn (Jan van Galen)![]()
Ik weet niet of het hier al eens besproken is maar kijken jullie wel eens op Discovery naar Amsterdam Vice? Dat is echt leuk![]()
wasda?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:37 schreef Lotjeb het volgende:
Ik weet niet of het hier al eens besproken is maar kijken jullie wel eens op Discovery naar Amsterdam Vice? Dat is echt leuk![]()
vetquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Gaat over de drugsscene in Amsterdam, dacht ik.
quote:11-7-2006 Amsterdam krijgt er drie treinstations bij, die gerealiseerd moeten worden in de periode tussen 2008 en 2012.
Het gaat om Sloterdijk-Hemboog, Holendrecht (nu alleen metrostation) en Watergraafsmeer. Naast Amsterdam krijgt het noordelijke deel van de Randstad er nog vijf stations bij. Ook gaan op belangrijke trajecten meer treinen rijden. De Nederlandse Spoorwegen, ProRail en de betrokken overheden hebben na anderhalf jaar onderhandelen overeenstemming bereikt over een investering van 171 miljoen euro hiervoor.
Er gaat ook geld naar de goederenemplacementen bij de Schipholtunnel.
Woensdag 22.00-22.30 en 22.30-23.00 op Discoreryquote:
we hebben deel 1 ermee volgekregen volgens mijquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Trouwens, ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar waar zit iedereen eigenlijk?
Amsterdam West represent hier,.
Bos en Lommer dus.
Vooral Watergraafsmeer snap ik niet, dat is prima te bereiken door middel van het Amstelstation.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:07 schreef Grumpey het volgende:
ja las het ook, maar wat zijn nu eigenlijk de grootste voordelen? want volgens mij zullen er alleen stoptreinen langs komen daar, en vooralsnog heb ik het gevoel dat het al goede bereikbare buurten waren dmv metro/trams op sloterdijk-hemboog na.
iemand?
Hebben ze al een vermoeden waar het vandaan komt dan? Zou wel fijn zijn want ik wordt altijd een beetje zenuwachtig van dit soort dingenquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:00 schreef snoopy het volgende:
Oostelijk deel centrum present hier.
Daar waar ze de legionellabemetting vermoeden![]()
Altijd wat als je in Amsterdam woont he.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:08 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Hebben ze al een vermoeden waar het vandaan komt dan? Zou wel fijn zijn want ik wordt altijd een beetje zenuwachtig van dit soort dingen![]()
Ja, ik had ook ergens opgevangen dat het ergens in Oost moet zijn verspreidquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:00 schreef snoopy het volgende:
Oostelijk deel centrum present hier.
Daar waar ze de legionellabemetting vermoeden![]()
Dat station Watergraafsmeer zou bij het Science Park komen had ik begrepen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:12 schreef Aventura het volgende:
[..]
Vooral Watergraafsmeer snap ik niet, dat is prima te bereiken door middel van het Amstelstation.
Ik kom uit 'de provincie' (inimienie dorpje) maar woon nu in Amsterdam, en ik heb nergens last vanquote:
ah, een janktopicquote:
Your point being?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:59 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb wel collega's uit Amsterdam die zichzelf geweldige wereldburgers vinden. Ze zijn overal geweest, alle landen van Europa, Thailand, Australië, Cuba, noem maar op. Ze zijn echter hogelijk verbaasd als je ze vertelt dat je beter niet via de Afsluitdijk kan rijden als je naar Enschede moet.
Dat er wel degelijk sprake is van enige arrogantie van Amsterdammers ten aanzien van de rest van de Nederlandse bevolking, ze zich graag wereldser voordoen dan ze zijn.quote:
poehquote:Op woensdag 12 juli 2006 17:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat er wel degelijk sprake is van enige arrogantie van Amsterdammers ten aanzien van de rest van de Nederlandse bevolking, ze zich graag wereldser voordoen dan ze zijn.
Omdat die paar collega's van jou zo zijn?quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat er wel degelijk sprake is van enige arrogantie van Amsterdammers ten aanzien van de rest van de Nederlandse bevolking, ze zich graag wereldser voordoen dan ze zijn.
Ik vond het vrij opvallend.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat die paar collega's van jou zo zijn?
En wat bewijs jij met deze uitspraak? Ik vind mensen "uit de provincie" echt niet bekrompener dan Amsterdammers.quote:Anders bevestig jij even de provinciale bekrompenheid..
Jezelf als werelds afficheren en behalve Amsterdam, Bloemendaal en de weg naar Schiphol niets van je eigen land weten, vind ik wat vreemd.quote:En omdat je de route niet weet naar Enschede ben je geen wereldburger?.
Goed referentiekader heb jij zeg; als je de weg naar Enschedeeeee niet weet, ben je arrogant. Logisch.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vond het vrij opvallend.
[..]
En wat bewijs jij met deze uitspraak? Ik vind mensen "uit de provincie" echt niet bekrompener dan Amsterdammers.
[..]
Jezelf als werelds afficheren en behalve Amsterdam, Bloemendaal en de weg naar Schiphol niets van je eigen land weten, vind ik wat vreemd.
maar Amsterdammers zijn toch ook geween beter?quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vind het van arrogantie getuigen als je mensen buiten Amsterdam als bekrompen bestempelt als je er nooit geweest bent en/of er helemaal niets van afweet, ja.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:58 schreef Rio het volgende:
[..]
Goed referentiekader heb jij zeg; als je de weg naar Enschedeeeee niet weet, ben je arrogant. Logisch.
Amsterdammers wonen gewoon in de mooiste stad van Nederland.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar Amsterdammers zijn toch ook geween beter?
quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Amsterdammers wonen gewoon in de mooiste stad van Nederland.
Ik ben er geweest. Ik vind Twente mooi, maar Enschede afschuwelijk. En Almelo ook. En nu?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vind het van arrogantie getuigen als je mensen buiten Amsterdam als bekrompen bestempelt als je er nooit geweest bent en/of er helemaal niets van afweet, ja.
Ik moet volgende maand ook een gezinnetje Ohio-ers proberen te vermaken. Leuk detail: ze schijnen gristelijke Bush-stemmers te zijn.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:34 schreef Grumpey het volgende:
even leuke discussie proberen te starten...
stel je moet een paar buitenlanders rondleiden door amsterdam, en je hebt 2 dagen, waar zou je sowieso naar toe gaan en in welke volgorde? Oftewel, hoe denk je dat amsterdam het beste uit de verf komt voor vreemden?
Amsterdam is het New York van Nederland.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In welk opzicht danquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:19 schreef Sai het volgende:
[..]
Amsterdam is het New York van Nederland.
'Je' in de post waarop jij reageerde was niet specifiek bedoeld als in jouw persoon. Ik heb jou ook niet arrogant genoemd toch?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:28 schreef Rio het volgende:
[..]
Ik ben er geweest. Ik vind Twente mooi, maar Enschede afschuwelijk. En Almelo ook. En nu?
Ja hoor, bekrompenen (en ruimdenkenden) zijn overal in Nederland vertegenwoordigd. Ik kan me voorstellen dat als je in Amsterdam niet verder komt dan het Damrak, Rokin, Kalverstraat en Leidse danwel Rembrandtsplein, je dat idee zou kunnen krijgen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:50 schreef Gellius het volgende:
Omgekeerd leven er evenveel vooroordelen hoor, van mensen die zeer zelden een voet inAmsterdam
hebben gezet. Waar komt bijvoorbeeld het idee toch vandaan dat het hier "vies" zou zijn? Ik heb ook in een keur van andere plaatsen gewoond en het is hier echt niet viezer dan elders.
New Yorkers zien zichzelf altijd als een veel intellectueler, vrijer en meer vooruitstrevend stukje aardbol dan al die gore hillbillies in de rest van het land.quote:
Dat is absoluut niet waar. Ja okee, er wonen redleijk wat studenten die na 3 maanden er te wonen al denken echte Amsterdammers te zijn, maar als je kijkt in wijken als osdorp, westerpark en natuurlijk noord wonen daar van oorsprong veel echte amsterdammers. En ook de 2e/3e generatie allochtonen in West/Oost zijn hier geboren..quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:03 schreef Gellius het volgende:
En dan moet je er wel bijvertellen dat het overgrote deel van de inwoners van Amsterdam er niet geboren zijn.
Ik heb geen rijbewijs.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vind het van arrogantie getuigen als je mensen buiten Amsterdam als bekrompen bestempelt als je er nooit geweest bent en/of er helemaal niets van afweet, ja.
Ik had na m'n werk even heerlijk bij de Pacific Park in het gras gelegen aan het water en wat witbiertjes genuttigd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:03 schreef Zuen het volgende:
Oh vandaag weer heerlijk bij de Leeman in de Van Woustraat een Döner gehaald. Zo goddelijk lekker daar hé![]()
Heerlijkquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik had na m'n werk even heerlijk bij de Pacific Park in het gras gelegen aan het water en wat witbiertjes genuttigd.
Altijd lekker na een lange dag werk.
. Amsterdam
.
anders ga je deze discussie in het daarvoor bestemde amsterdam/provincie-topic even voeren, 2 discussies hierover is teveel van het goede. Zelfs voor de arrogant-geachte amsterdammerquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:59 schreef Sai het volgende:
[..]
New Yorkers zien zichzelf altijd als een veel intellectueler, vrijer en meer vooruitstrevend stukje aardbol dan al die gore hillbillies in de rest van het land.
Amsterdammers zien zichzelf (uiteraard terecht) als veel socialer, intelligenter en gezelliger volk dan die walgelijke boeren en arbeiders in de rest van NL.
Je generalisteert. Dat getuigt van desinteresse. Maar open anders een apart topic, vervuilt een beetje zo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:47 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
'Je' in de post waarop jij reageerde was niet specifiek bedoeld als in jouw persoon. Ik heb jou ook niet arrogant genoemd toch?
Ik spreek slechts over mijn ervaringen met Amsterdammers en ik vind het opvallend dat er nogal wat mensen in Amsterdam lijken te denken dat Nederland ophoudt aan de gemeentegrenzen. Dat heb ik in geen andere stad zo sterk meegemaakt, zelfs in een geïsoleerd gelegen stad als Groningen niet. Dat dat soort mensen de rest van de Nederlanders bekrompen noemt vind ik, bijna lachwekkend, arrogant.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:19 schreef Sai het volgende:
[..]
Amsterdam is het New York van Nederland.
Ik ga over een paar uurtjes naar de enige stad die nog leuker is dan Amsterdam, Thessaloniki.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:25 schreef MissBliss het volgende:
Hoi! Ik woon over een paar weken ook in Amsterdam
Maar eerst even naar 'die andere' grote stad, New York
Ook tof!quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik ga over een paar uurtjes naar de enige stad die nog leuker is dan Amsterdam, Thessaloniki..
Oud-Westquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:29 schreef jimjim1983 het volgende:
en waar gaat u wonen?
Fijne vakatie dan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik ga over een paar uurtjes naar de enige stad die nog leuker is dan Amsterdam, Thessaloniki..
2 tramhalte op de Overtoom, daar in de buurt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dat is hier om de hoek
waar in oud-west?
Van Speijk, in de Baarsjes. bij het begin van de adm.de ruyterwegquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:42 schreef MissBliss het volgende:
[..]
2 tramhalte op de Overtoom, daar in de buurt.
Jij dan?
Ah... Ja, dat zegt me (nog) niks dusquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:45 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Van Speijk, in de Baarsjes. bij het begin van de adm.de ruyterweg
Ik woon vlakbij het einde van de Admiraal.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:45 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Van Speijk, in de Baarsjes. bij het begin van de adm.de ruyterweg
dat is nog best een eindquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik woon vlakbij het einde van de Admiraal..
quote:
Noord hier hoorquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:59 schreef Zuen het volgende:
Iedereen hier komt uit het westen van Amsterdam![]()
Welneequote:Op donderdag 13 juli 2006 15:59 schreef Zuen het volgende:
Reactie van mijn moeder toen ze een paar weken geleden terug kwam uit New York: "Jezus, wat is het daar druk!"quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:28 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ook tof!
k mag hopen dat New York ook een beetje in de buurt komt, maar ik ga er wel vanuit
Westerpark hier!quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:59 schreef Zuen het volgende:
ehhh, HvA, mag dat ook?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:57 schreef Grumpey het volgende:
Hoe is de verhouding VU/UvA onder de studenten in amsterdam in dit topic beetje?
Hier VU
Daar werk ik ookquote:
Ik ga erheenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:47 schreef Zuen het volgende:
[..]
Ohja das morgen, naja daar kan ik ook heen. Maar ik had al met mensen afgesproken dat ik volgende week zou gaan, dat is dit dus:
Zat 15 juli
21:00 uur
Groove Inc
Terug in de tijd van de Echte Disco. 80’s, blaxploitation soul/funk on the wheels of steel. Be cool, dress fly !!!
Gratis
Wel heel fout dus, maarja ze zeiden dat het wel leuk was
pffft...ben gister naar 5 days off in paradiso geweest met o.a. Richie Hawtin en daarna nog naar een afterpartyquote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:04 schreef Ole het volgende:
Maar goed, even wat belangrijker zaken! Gaat er nog een beetje gestapt worden vanavond?
Ik kan je wel een beetje helpen, als je van CS komt fiets je eerst richting amsterdam oost, zeg Javaplein, stel je voor dat je voor de Febo staat op Java plein, je fietst richting oost (richting middenweg dus) maar voor je daar komt is er voor een viaduct een kruispunt, sla linksaf hier en dan volg je een lange dijk, blijf volgen tot je bij de Neskio brug komt (grootste hangbrug van nederland, bij Diemen nood) fiets deze brug op en als je er af bent zie je voor je IJburg liggen, nog in aanbouw.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:29 schreef Aventura het volgende:
Zometeen ga ik dus naar Blijburg, ik woon in Zeeburg dus ik fiets via de Zuiderzeebrug. Maar mijn vriendinnen komen vanuit West. Hoe kunnen zij het beste fietsen? Ik ben de kaart aan het bestuderen maar ik kom er niet uit. De enige toegangswegen zijn volgens mij de Piet Heintunnel en de Zuiderzeeweg, maar door de eerste tunnel kun je natuurlijk niet fietsen...Weet iemand een fietsroute vanaf laten we zeggen CS naar IJburg?
Dat weet ik wel, da's de route die ik als eerste beschreef en die ik zelf altijd neem (ik woon naast het Javaplein)quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:42 schreef Zuen het volgende:
[..]
Ik kan je wel een beetje helpen, als je van CS komt fiets je eerst richting amsterdam oost, zeg Javaplein, stel je voor dat je voor de Febo staat op Java plein, je fietst richting oost (richting middenweg dus) maar voor je daar komt is er voor een viaduct een kruispunt, sla linksaf hier en dan volg je een lange dijk, blijf volgen tot je bij de Neskio brug komt (grootste hangbrug van nederland, bij Diemen nood) fiets deze brug op en als je er af bent zie je voor je IJburg liggen, nog in aanbouw.
Misschien zijn er snellere routes, maar van deze ben ik zeker![]()
AhKquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:57 schreef Grumpey het volgende:
Hoe is de verhouding VU/UvA onder de studenten in amsterdam in dit topic beetje?
Hier VU
Club Rascalquote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:36 schreef -Wolf- het volgende:
Waar in Amsterdam zal ik vanavond eens gaan stappen.
Twee maal niet eens. Zeker de Citoëngarage niet!quote:Op maandag 17 juli 2006 14:01 schreef Grumpey het volgende:
uit de categorie, dit gebouw moet echt tegen de vlakte hadden wel al de Nederlandse Bank, maar daar wil ik deze ook even aan toevoegen, deze vreselijke ABN aan de vijzelsgracht:
[afbeelding]
en daarnaast zou het stadionplein bij de restyling ook niet slecht gebaat zijn met de sloop van de citroengarages met daardoor vrij zicht op het stadion, ook al is 1 v/d 2 een monument van het 'nieuwe bouwen' (wie dat ooit verzonnen heeft.....)
[
Waarom niet? Bouwstijl fan, of vind je dat hij daar goed gepositioneerd staat? iets meer uitlegquote:Op maandag 17 juli 2006 14:11 schreef Rio het volgende:
[..]
Twee maal niet eens. Zeker de Citoëngarage niet!
Ben nog steeds dakloos, dus als iemand iets weet houd ik me aanbevolen!
want?quote:Op maandag 17 juli 2006 22:35 schreef TimmyAsd het volgende:
Vanaf vrijdag gaat het erg rustig worden in de wijde omtrek
quote:Op maandag 17 juli 2006 23:06 schreef Grumpey het volgende:
[..]
want?
Dan starten jouw rijlessen ofzo?
Veel mensen hier gaan dan op vakantie hier... voor 6 weken..quote:Op maandag 17 juli 2006 23:06 schreef Grumpey het volgende:
[..]
want?
Dan starten jouw rijlessen ofzo?
Ik vind dat wel een mooi gebouw, het valt alleen een beetje uit de toon. En die citroengarage op het stadionplein is prachtig, en past bij het stadion, dan zou je bij de restyling ook het stadion op kunnen doeken.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:01 schreef Grumpey het volgende:
uit de categorie, dit gebouw moet echt tegen de vlakte hadden wel al de Nederlandse Bank, maar daar wil ik deze ook even aan toevoegen, deze vreselijke ABN aan de vijzelsgracht:
[afbeelding]
en daarnaast zou het stadionplein bij de restyling ook niet slecht gebaat zijn met de sloop van de citroengarages met daardoor vrij zicht op het stadion, ook al is 1 v/d 2 een monument van het 'nieuwe bouwen' (wie dat ooit verzonnen heeft.....)
[
als mensen van hier ook hier op vakantie gaan is het natuurlijk even zo drukquote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:17 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Veel mensen hier gaan dan op vakantie hier... voor 6 weken..
Voornamelijk bouwstijlfan.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:18 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Waarom niet? Bouwstijl fan, of vind je dat hij daar goed gepositioneerd staat? iets meer uitleg
kan je niet helpen aan iets vasts
Uhm...ja.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:46 schreef Grumpey het volgende:
[..]
als mensen van hier ook hier op vakantie gaan is het natuurlijk even zo druk![]()
Whehe, pauperquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik woon dus 2 minuten van het B&L plein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |