abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:37:07 #1
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_39754290
Er is iets dat me tegen de borst stuit de laatste jaren. Mensen uit Amsterdam willen zich nogal eens neerbuigend uitlaten over mensen uit "de provincie".. We zijn dom, we lopen achter, we willen zijn zoals zij. Dat soort opmerkingen hoor je steeds vaker. Toenet las ik weer zo'n soort opmerking in een ander topic.
quote:
Hier in Amsterdam is het onderscheid tussen dames-en herenfietsen volkomen verdwenen. Alleen in de provincie en bij mensen van 50+ houdt men nog vast aan stang of geen stang.
Amsterdam wordt gezien als het middelpunt, het hoogste, wereldstad door de inwoners, de rest van Nederland hangt er maar wat bij omdat het toevallig ook in Nederland is ..

Nu komt mijn mening, lieve Amsterdammers, jullie stad is niet die wereldstad die jullie pretenderen te hebben. Ik heb in steden gewoond als Parijs en Madrid. Allure is daar, trotsheid, maar ook de trots op de rest van het land !! Neerbuigendheid komt daar minder voor dan in Nederland (in Madrid al totaal niet).

Groeten uit Breda
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:42:15 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39754454
quote:
Alleen in de provincie en bij mensen van 50+ houdt men nog vast aan stang of geen stang.
Sommige Amsterdammers moesten eens buiten hun stad gaan kijken. Ze komen nog wel eens wat wereldvreemd over.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:43:29 #3
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_39754494
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:37 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Er is iets dat me tegen de borst stuit de laatste jaren. Mensen uit Amsterdam willen zich nogal eens neerbuigend uitlaten over mensen uit "de provincie".. We zijn dom, we lopen achter, we willen zijn zoals zij. Dat soort opmerkingen hoor je steeds vaker. Toenet las ik weer zo'n soort opmerking in een ander topic.
[..]

Amsterdam wordt gezien als het middelpunt, het hoogste, wereldstad door de inwoners, de rest van Nederland hangt er maar wat bij omdat het toevallig ook in Nederland is ..

Nu komt mijn mening, lieve Amsterdammers, jullie stad is niet die wereldstad die jullie pretenderen te hebben. Ik heb in steden gewoond als Parijs en Madrid. Allure is daar, trotsheid, maar ook de trots op de rest van het land !! Neerbuigendheid komt daar minder voor dan in Nederland (in Madrid al totaal niet).

Groeten uit Breda
Groeten terug uit Breda
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:49:06 #4
141482 Q.
JurassiQ
pi_39754654
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Sommige Amsterdammers moesten eens buiten hun stad gaan kijken. Ze komen nog wel eens wat wereldvreemd over.
Het zijn net Amerikanen: ze weten niet wat er buiten hun eigen straatje gebeurt.
For great justice!
pi_39754680
wie zou er winnen ...

De Amsterdam

De Zeven Provincien

ik zet in op DZP
chanceless
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:19:06 #6
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_39755662
Doe je huiswerk eens. Die eerste foto is de Batavia, en de Zeven Provincien is een soortgelijk schip die nou word nagebouwd in Lelystad.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_39755710
Amsterdam, een smet op ons land. Een zeer smerige stad van laag allooi!
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:21:25 #8
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_39755752
Idd, Amsterdam is de mooiste stad totdat je eens buiten amsterdam gaat kijken. Er zijn veeeeel leukere steden zoals utrecht, gent, brussel, paris, kopenhagen, london enz enz
By three methods we may learn wisdom:
First, by reflection, which is noblest;
Second, by imitation, which is easiest;
and third by experience, which is the bitterest.
pi_39755940
Veel van die Amsterdammers die zich neerbuigend uitlaten over 'de provincie' komen zelf uit de provincie, en hebben zich binnen de grachtengordel een bijzonder provinciaalse houding aangemeten. Grachtengordelprovincialen noem ik ze.
Het grote voorbeeld hiervan is Youp van 't Hek.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:27:07 #10
153368 Rapalje
A.k.a. schorriemorrie
pi_39755977
Ik ken het; op de VU moet je van mensen uit omgeving.. Amsterdam aanhoren van: Kom jij helemaal uit Zwolle?? Dan moet je zeker wel ver reizen. Dan vraag je hen: Hoelang reis jij dan? Mwoa; zo'n anderhalf uur' zeggen ze dan.
KUTNOOB: Ondanks dat ik 'helemaal uit Zwolle kom' reis ik slechts één uur en een kwartier

Voor sommigen schijnt na Amersfoort de beschaving op te houden ofzo...
Drank, drugs, steenkool...
Ja, en nu??
pi_39755985
Overigens is Amsterdam naar mijn mening wel de enige echte wereldstad van Nederland.
Rotterdam, Den Haag en Utrecht hebben de sfeer van een middelgrote provinciestad (waar overigens niets mis mee is).
pi_39755991
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:43 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Groeten terug uit Breda
Groeten uit Breda!
pi_39756075
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:19 schreef Xebber het volgende:
Doe je huiswerk eens. Die eerste foto is de Batavia, en de Zeven Provincien is een soortgelijk schip die nou word nagebouwd in Lelystad.
Ik dacht het niet vriend:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdam_(schip)

Dit is dus wel degelijk de Amsterdam.

En het onderste schip:

http://www.marine.nl/sche(...)f/dezevenprovincien/

Ook DZP. En inderdaad ... er wordt ook een DZP op de werf gebouwd in lelystad. Maar daar heb ik het dus niet over!
chanceless
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:32:53 #14
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39756173
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:27 schreef Rapalje het volgende:
Ik ken het; op de VU moet je van mensen uit omgeving.. Amsterdam aanhoren van: Kom jij helemaal uit Zwolle?? Dan moet je zeker wel ver reizen. Dan vraag je hen: Hoelang reis jij dan? Mwoa; zo'n anderhalf uur' zeggen ze dan.
KUTNOOB: Ondanks dat ik 'helemaal uit Zwolle kom' reis ik slechts één uur en een kwartier

Voor sommigen schijnt na Amersfoort de beschaving op te houden ofzo...
Sorry, maar die stopt al voor amersfoort hoor. Overigens komt jouw korte reistijd puur omdat de VU aan 1 van de grootste verkeersknooppunten van nederland ligt, niet door het gesuggereerde 'beschavingsniveau' van zwolle.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:34:19 #15
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_39756212
quote:

Groeten uit Breda
Sterkte
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_39756234
Amsterdam voor den overwinning! Zo neerbuigend ben ik niet naar "de provincie"hoor, alleen als het om voetbal of dat soort zaken aankomt
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:35:25 #17
153368 Rapalje
A.k.a. schorriemorrie
pi_39756244
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:32 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Sorry, maar die stopt al voor amersfoort hoor.
hangt ervanaf van welke kant je komt ja...

Vlegel: editten he! Sinds wanneer staat aftsnad gelijk aan beschaving dan?
Met al die $%#@#$ soorten in Amsterdam e.o. is die stad toch wel de laatste plaats die ik 'beschaafd' zal willen noemen.
Ja, en nu??
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:37:18 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39756301
quote:
[..]

Groeten uit Breda
Als er een arrogant volkje is dan zijn het de Fransen. Parijs is een kut stad waar ik van me leven nooit meer hoop te komen. Spanjaarden zijn wel aardig. En idd met Cohen en dergelijke zal Amsterdam nooit een wereldstad worden. Met de sluitingstijden van winkels en kroegen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:38:16 #19
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39756326
binnen 1 minuut editten mag vind ik

Afstand staat ook niet gelijk aan beschaving, dat was nu juist mijn punt, nu niet mijn punten proberen te jatten, vlegel
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:40:33 #20
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_39756401
Amsterdam

'k ben blij dat mn Opa&Oma, beide rasamsterdammers, al jaren dood zijn, de stad zoals zei die hebben gekend is namelijk ook allang dood
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:43:31 #21
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39756503
Er zijn nu eenmaal mensen die zich in Amsterdam hopeloos verdwaald voelen en als ze er rondlopen angstig hun hand op de portemonee houden omdat ze anders beroofd worden 'in de grote stad'.

En toen ik afgelopen zaterdag de groepen zwartgeklede provincialen op weg naar Sensation door Amsterdam zag lopen, begreep ik weer al te goed waar die neerbuigendheid vandaan komt.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:44:12 #22
153368 Rapalje
A.k.a. schorriemorrie
pi_39756517
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:38 schreef Grumpey het volgende:
binnen 1 minuut editten mag vind ik
Niet als ik net je post aan t quoten ben..
quote:
Afstand staat ook niet gelijk aan beschaving, dat was nu juist mijn punt, nu niet mijn punten proberen te jatten, vlegel
Ah... nou ja okay dan.
Ja, en nu??
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:45:37 #23
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39756558
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef YuckFou het volgende:
Amsterdam

'k ben blij dat mn Opa&Oma, beide rasamsterdammers, al jaren dood zijn, de stad zoals zei zij die hebben gekend is namelijk ook allang dood
Wel grappig dat je niet zoals driekwart van de bevolking kiest voor 'hun', en het wel goed probeerd. Volgende keer gaat ie helemaal goed, heb er vertrouwen in
pi_39756584
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als er een arrogant volkje is dan zijn het de Fransen. Parijs is een kut stad waar ik van me leven nooit meer hoop te komen. Spanjaarden zijn wel aardig.

hier is het niet anders, je hebt parijs (ile de france) en de provence...
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:46:52 #25
153368 Rapalje
A.k.a. schorriemorrie
pi_39756597
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:43 schreef Svyatagor het volgende:
Er zijn nu eenmaal mensen die zich in Amsterdam hopeloos verdwaald voelen en als ze er rondlopen angstig hun hand op de portemonee houden omdat ze anders beroofd worden 'in de grote stad'.

En toen ik afgelopen zaterdag de groepen zwartgeklede provincialen op weg naar Sensation door Amsterdam zag lopen, begreep ik weer al te goed waar die neerbuigendheid vandaan komt.
Heh; dat heb ik zelfs hier in Zwolle wel; in t weekend komen dr vaak van die Wezepur 'boertjes' hier stappen... nou... Je zou eerder zeggen dat ze in Simpelveld woonden; mijn God, wat een proleten..

Disclaimer: Niet allemaal natuurlijk he!
Ja, en nu??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')