Amsterdam wordt gezien als het middelpunt, het hoogste, wereldstad door de inwoners, de rest van Nederland hangt er maar wat bij omdat het toevallig ook in Nederland is ..quote:Hier in Amsterdam is het onderscheid tussen dames-en herenfietsen volkomen verdwenen. Alleen in de provincie en bij mensen van 50+ houdt men nog vast aan stang of geen stang.
Sommige Amsterdammers moesten eens buiten hun stad gaan kijken. Ze komen nog wel eens wat wereldvreemd over.quote:Alleen in de provincie en bij mensen van 50+ houdt men nog vast aan stang of geen stang.
Groeten terug uit Bredaquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:37 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Er is iets dat me tegen de borst stuit de laatste jaren. Mensen uit Amsterdam willen zich nogal eens neerbuigend uitlaten over mensen uit "de provincie".. We zijn dom, we lopen achter, we willen zijn zoals zij. Dat soort opmerkingen hoor je steeds vaker. Toenet las ik weer zo'n soort opmerking in een ander topic.
[..]
Amsterdam wordt gezien als het middelpunt, het hoogste, wereldstad door de inwoners, de rest van Nederland hangt er maar wat bij omdat het toevallig ook in Nederland is ..
Nu komt mijn mening, lieve Amsterdammers, jullie stad is niet die wereldstad die jullie pretenderen te hebben. Ik heb in steden gewoond als Parijs en Madrid. Allure is daar, trotsheid, maar ook de trots op de rest van het land !! Neerbuigendheid komt daar minder voor dan in Nederland (in Madrid al totaal niet).
Groeten uit Breda
Het zijn net Amerikanen: ze weten niet wat er buiten hun eigen straatje gebeurt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Sommige Amsterdammers moesten eens buiten hun stad gaan kijken. Ze komen nog wel eens wat wereldvreemd over.
Ik dacht het niet vriend:quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:19 schreef Xebber het volgende:
Doe je huiswerk eens. Die eerste foto is de Batavia, en de Zeven Provincien is een soortgelijk schip die nou word nagebouwd in Lelystad.
Sorry, maar die stopt al voor amersfoort hoor. Overigens komt jouw korte reistijd puur omdat de VU aan 1 van de grootste verkeersknooppunten van nederland ligt, niet door het gesuggereerde 'beschavingsniveau' van zwolle.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:27 schreef Rapalje het volgende:
Ik ken het; op de VU moet je van mensen uit omgeving.. Amsterdam aanhoren van: Kom jij helemaal uit Zwolle?? Dan moet je zeker wel ver reizen. Dan vraag je hen: Hoelang reis jij dan? Mwoa; zo'n anderhalf uur' zeggen ze dan.
KUTNOOB: Ondanks dat ik 'helemaal uit Zwolle kom' reis ik slechts één uur en een kwartier![]()
Voor sommigen schijnt na Amersfoort de beschaving op te houden ofzo...
hangt ervanaf van welke kant je komt ja...quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:32 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Sorry, maar die stopt al voor amersfoort hoor.
Als er een arrogant volkje is dan zijn het de Fransen. Parijs is een kut stad waar ik van me leven nooit meer hoop te komen. Spanjaarden zijn wel aardig. En idd met Cohen en dergelijke zal Amsterdam nooit een wereldstad worden. Met de sluitingstijden van winkels en kroegen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:37 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Er is iets dat me tegen de borst stuit de laatste jaren. Mensen uit Amsterdam willen zich nogal eens neerbuigend uitlaten over mensen uit "de provincie".. We zijn dom, we lopen achter, we willen zijn zoals zij. Dat soort opmerkingen hoor je steeds vaker. Toenet las ik weer zo'n soort opmerking in een ander topic.
[..]
Nu komt mijn mening, lieve Amsterdammers, jullie stad is niet die wereldstad die jullie pretenderen te hebben. Ik heb in steden gewoond als Parijs en Madrid. Allure is daar, trotsheid, maar ook de trots op de rest van het land !! Neerbuigendheid komt daar minder voor dan in Nederland (in Madrid al totaal niet).
Groeten uit Breda
Niet als ik net je post aan t quoten ben..quote:
Ah... nou ja okay dan.quote:Afstand staat ook niet gelijk aan beschaving, dat was nu juist mijn punt, nu niet mijn punten proberen te jatten, vlegel
Wel grappig dat je niet zoals driekwart van de bevolking kiest voor 'hun', en het wel goed probeerd. Volgende keer gaat ie helemaal goed, heb er vertrouwen inquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef YuckFou het volgende:
Amsterdam
'k ben blij dat mn Opa&Oma, beide rasamsterdammers, al jaren dood zijn, de stad zoals zei zij die hebben gekend is namelijk ook allang dood![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als er een arrogant volkje is dan zijn het de Fransen. Parijs is een kut stad waar ik van me leven nooit meer hoop te komen. Spanjaarden zijn wel aardig.
Heh; dat heb ik zelfs hier in Zwolle wel; in t weekend komen dr vaak van die Wezepur 'boertjes' hier stappen... nou...quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:43 schreef Svyatagor het volgende:
Er zijn nu eenmaal mensen die zich in Amsterdam hopeloos verdwaald voelen en als ze er rondlopen angstig hun hand op de portemonee houden omdat ze anders beroofd worden 'in de grote stad'.![]()
En toen ik afgelopen zaterdag de groepen zwartgeklede provincialen op weg naar Sensation door Amsterdam zag lopen, begreep ik weer al te goed waar die neerbuigendheid vandaan komt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |