Your point being?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:59 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb wel collega's uit Amsterdam die zichzelf geweldige wereldburgers vinden. Ze zijn overal geweest, alle landen van Europa, Thailand, Australië, Cuba, noem maar op. Ze zijn echter hogelijk verbaasd als je ze vertelt dat je beter niet via de Afsluitdijk kan rijden als je naar Enschede moet.
Dat er wel degelijk sprake is van enige arrogantie van Amsterdammers ten aanzien van de rest van de Nederlandse bevolking, ze zich graag wereldser voordoen dan ze zijn.quote:
poehquote:Op woensdag 12 juli 2006 17:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat er wel degelijk sprake is van enige arrogantie van Amsterdammers ten aanzien van de rest van de Nederlandse bevolking, ze zich graag wereldser voordoen dan ze zijn.
Omdat die paar collega's van jou zo zijn?quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat er wel degelijk sprake is van enige arrogantie van Amsterdammers ten aanzien van de rest van de Nederlandse bevolking, ze zich graag wereldser voordoen dan ze zijn.
Ik vond het vrij opvallend.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat die paar collega's van jou zo zijn?
En wat bewijs jij met deze uitspraak? Ik vind mensen "uit de provincie" echt niet bekrompener dan Amsterdammers.quote:Anders bevestig jij even de provinciale bekrompenheid..
Jezelf als werelds afficheren en behalve Amsterdam, Bloemendaal en de weg naar Schiphol niets van je eigen land weten, vind ik wat vreemd.quote:En omdat je de route niet weet naar Enschede ben je geen wereldburger?.
Goed referentiekader heb jij zeg; als je de weg naar Enschedeeeee niet weet, ben je arrogant. Logisch.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vond het vrij opvallend.
[..]
En wat bewijs jij met deze uitspraak? Ik vind mensen "uit de provincie" echt niet bekrompener dan Amsterdammers.
[..]
Jezelf als werelds afficheren en behalve Amsterdam, Bloemendaal en de weg naar Schiphol niets van je eigen land weten, vind ik wat vreemd.
maar Amsterdammers zijn toch ook geween beter?quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vind het van arrogantie getuigen als je mensen buiten Amsterdam als bekrompen bestempelt als je er nooit geweest bent en/of er helemaal niets van afweet, ja.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:58 schreef Rio het volgende:
[..]
Goed referentiekader heb jij zeg; als je de weg naar Enschedeeeee niet weet, ben je arrogant. Logisch.
Amsterdammers wonen gewoon in de mooiste stad van Nederland.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar Amsterdammers zijn toch ook geween beter?
quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Amsterdammers wonen gewoon in de mooiste stad van Nederland.
Ik ben er geweest. Ik vind Twente mooi, maar Enschede afschuwelijk. En Almelo ook. En nu?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vind het van arrogantie getuigen als je mensen buiten Amsterdam als bekrompen bestempelt als je er nooit geweest bent en/of er helemaal niets van afweet, ja.
Ik moet volgende maand ook een gezinnetje Ohio-ers proberen te vermaken. Leuk detail: ze schijnen gristelijke Bush-stemmers te zijn.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:34 schreef Grumpey het volgende:
even leuke discussie proberen te starten...
stel je moet een paar buitenlanders rondleiden door amsterdam, en je hebt 2 dagen, waar zou je sowieso naar toe gaan en in welke volgorde? Oftewel, hoe denk je dat amsterdam het beste uit de verf komt voor vreemden?
Amsterdam is het New York van Nederland.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:18 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
In welk opzicht danquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:19 schreef Sai het volgende:
[..]
Amsterdam is het New York van Nederland.
'Je' in de post waarop jij reageerde was niet specifiek bedoeld als in jouw persoon. Ik heb jou ook niet arrogant genoemd toch?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:28 schreef Rio het volgende:
[..]
Ik ben er geweest. Ik vind Twente mooi, maar Enschede afschuwelijk. En Almelo ook. En nu?
Ja hoor, bekrompenen (en ruimdenkenden) zijn overal in Nederland vertegenwoordigd. Ik kan me voorstellen dat als je in Amsterdam niet verder komt dan het Damrak, Rokin, Kalverstraat en Leidse danwel Rembrandtsplein, je dat idee zou kunnen krijgen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:50 schreef Gellius het volgende:
Omgekeerd leven er evenveel vooroordelen hoor, van mensen die zeer zelden een voet inAmsterdam
hebben gezet. Waar komt bijvoorbeeld het idee toch vandaan dat het hier "vies" zou zijn? Ik heb ook in een keur van andere plaatsen gewoond en het is hier echt niet viezer dan elders.
New Yorkers zien zichzelf altijd als een veel intellectueler, vrijer en meer vooruitstrevend stukje aardbol dan al die gore hillbillies in de rest van het land.quote:
Dat is absoluut niet waar. Ja okee, er wonen redleijk wat studenten die na 3 maanden er te wonen al denken echte Amsterdammers te zijn, maar als je kijkt in wijken als osdorp, westerpark en natuurlijk noord wonen daar van oorsprong veel echte amsterdammers. En ook de 2e/3e generatie allochtonen in West/Oost zijn hier geboren..quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:03 schreef Gellius het volgende:
En dan moet je er wel bijvertellen dat het overgrote deel van de inwoners van Amsterdam er niet geboren zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |