Ja dat doet hij ook wel gelukkig hij wilde morgen alweer naar schoolquote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:11 schreef Troel het volgende:
Goedzo Kyllian!
En nu lekker veel ijsjes eten!
tis echt weer diep triest, ze praat ook hard op in zichzelfquote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:46 schreef Lois het volgende:
Wat kun je dat gelijk goed merken he Mous?
Ik zou dat zeker overleggen, want je weet ook weer de argumenten tegen die argumentenquote:Op woensdag 28 juni 2006 21:32 schreef Rewimo het volgende:
En Christan blijft in principe toch in groep 2, we hebben in het gesprek deze keer goede argumenten te horen gekregen waarom dat beter is. Al ga ik hem wel naar een andere school doen, hier om de hoek. Het wordt mijn moeder te veel om hem te halen en te brengen (ze rijdt geen auto). En naar deze school is het maar een paar minuten lopen. Of hij op die andere school in groep 2 of 3 komt moet ik nog overleggen.
Ze heet Nina en is met haar bijna 10 (in september) mijn oudste dus, daarna komt Storm van 8, dan Kyran van 7 en hekkesluiter is Romek van 6.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:27 schreef Rewimo het volgende:
't Is een prachtige meid, es70! Hoe heet ze en hoe oud zijn je jongens?
Eigenlijk begin ik nu pas, nu ik wat meer vrijheid krijg omdat ze steeds zelfstandiger worden, te beseffen hoe zwaar het wàs. Als je er middenin zit ga je gewoon door...quote:Op zondag 2 juli 2006 21:36 schreef Rewimo het volgende:
Kort op elkaar allemaal zeg, dat lijkt me leuk maar ook weleens zwaar. Leuke namen allemaal!
lekker is dat, van die figuren die ergens een klok hebben horen luidenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:40 schreef Meaghan het volgende:
We hebben net te horen gekregen dat Jillian absoluut geen autisme heeft. Zo, daar kunnen al die leken die het plots allemaal zo goed wisten het mooi mee doen! Jillian wordt momenteel onderzocht bij een Audiologisch Centrum, op ons verzoek overigens, en vandaag kwam naar voren dat ze een score had van 95 wat betreft haar begrip van taal, dus wat ze eigenlijk begrijpt als je met haar praat. Een normale score zou tussen de 85 en 100 liggen voor haar leeftijd, dus ze heeft het prima gedaanWel kwam naar voren dat ze met haar spraak nog steeds een achterstand heeft wat wij al wisten en hier logopedie voor nodig heeft, maar dat dit uiteindelijk helemaal goed zal komen
Al met al goed nieuws en er valt een behoorlijke last van ons af. Ik werd zo boos en verdrietig van die mensen die steeds maar weer met autisme aan kwamen zetten en Jill maar al te graag een stempel op wilden drukken, terwijl ze er verder absoluut geen verstand van hadden
Wij dachten zelf overigens niet aan autisme en nu dit bevestigd is door een officiële instantie geeft dat nog maar eens aan dat onze vermoedens juist waren en wij wel degelijk ons eigen kind goed aanvoelen, iets wat sommigen nog wel eens in twijfel leken te trekken.
als je wel laat testen en er komt inderdaad iets uit is dat aan de ene kant vervelend: hokjesgedoe en toch ook confronterend en een stempel voor de rest van dr leven.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:49 schreef moussy het volgende:
Och meaghan, ik voel zo met je mee, ik moet steeds knokken tegen de stempel ADHD voor René dat ik er ook aan zit te denken om dr te laten testen, maar waarom, al zou ze het hebben, dan is het nog steedsRené
![]()
Zo is dat!... ieder kind heeft een eigen benadering nodig, zo ook Rene...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:49 schreef moussy het volgende:
Och meaghan, ik voel zo met je mee, ik moet steeds knokken tegen de stempel ADHD voor René dat ik er ook aan zit te denken om dr te laten testen, maar waarom, al zou ze het hebben, dan is het nog steedsRené
![]()
Nah dat vind ik ook wel erg snel geconcludeerd. Niet elk kind dat een achterstand heeft is autistisch of wat dan ookquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:51 schreef Meaghan het volgende:
Rewimo, ze wil nog weleens wegkijken als iemand met haar praat en ze droomt weleens weg in de klas en er is dan moeilijk contact te krijgen met haar. Ook vonden ze haar algehele ontwikkeling achterlopen, en dan voornamelijk motoriek en spraak. Hieruit maakte haar juf op dat het weleens autisme zou kunnen zijn. Veel te voorbarig vonden wij, en dat blijkt dus ook het geval.
misschien zou je haar op een sport kunnen doen? dat heeft bij luca enorm goed geholpen voor de ontwikkeling van zijn motoriek.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:02 schreef Meaghan het volgende:
Haar gehoor was prima in orde. Tja en haar motoriek, ze is erg onzeker en dat zie je ook terug in haar bewegen ja. Verder kan ze gewoon fietsen en steppen enz. en zie ik niet echt grote problemen.
voor autisme hoef je ook geen achterstand te hebben hoor.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nah dat vind ik ook wel erg snel geconcludeerd. Niet elk kind dat een achterstand heeft is autistisch of wat dan ookIs haar gehoor nu ook getest?
Nee, dat weet ikquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:11 schreef lady-wrb het volgende:
voor autisme hoef je ook geen achterstand te hebben hoor.
Christan weet het nog niet, het moet eerst rond zijn en dan wil ik het op school melden. Zou het een beetje lullig vinden als ze het op school via hem horen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:56 schreef lady-wrb het volgende:
nou, kijk eens aan. lekker toch?
wat vindt christan ervan dat hij naar een andere school gaat?
Dus jullie zijn toch nog van gedachten veranderd over wel of niet in groep 2 blijven?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:53 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb vandaag gebeld met de school waar Christan vanaf volgend jaar heen gaat en in principe komt ie daar gewoon in groep 3.
Ja, we hebben inmiddels ook wat andere ouders gesproken en het blijkt dat de school nogal inconsequent omgaat met de zogeheten middelste kleuters. Achteraf gezien was een combigroep 1/2 toch bepaald niet ideaal en was het voor Christan denk ik beter geweest om in een aparte groep 1 en 2 te zitten. Maar ja, dat weet ik nu pasquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Dus jullie zijn toch nog van gedachten veranderd over wel of niet in groep 2 blijven?
En toch zijn er ook voordelen aan gecombineerde groepen, maar dan ligt het er ook aan hoe de boel in elkaar zit.quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:04 schreef Brighteyes het volgende:
Aha. Een aparte groep 2 is idd anders dan 1/2 samen.
Nou ja goed, hij gaat nu toch naar een andere school dus nu maakt het niet meer uit.
En ook daar willen we natuurlijk foto's vanquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:22 schreef Lois het volgende:
Hartstikke bedankt en als je mij je adres even mailt stuur ik je iets op!
Hoeveel?quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:26 schreef Troel het volgende:
En ook daar willen we natuurlijk foto's van
O, als dat alles isquote:
En en en?quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:40 schreef moussy het volgende:
Ik heb geen idee hoe of wat, Peet belt morgen even
Hahaha zal je gebeuren. Ze heeft weleens aan de schuimschraper gelikt maar dan trekken de rillingen echt door het hele lijfje heen, zo vies vind ze hetquote:
quote:Op maandag 31 juli 2006 02:11 schreef bixister het volgende:haha die eva. en dan bram erbij met z'n senseo-liefde, handig duo voor feesten & partijen.
Dat schijnt vrij normaal te zijnquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:45 schreef Grijs het volgende:
Dat is wel nodig bij Daan, want rekenen wil hij wel, maar hij schrijft de cijfers vaak in spiegelbeeld.
Fachelle was vorige week ook gestoken door een mug , was een hele grote vlek na 2 dagen zat er een harde schijf en kwam er pus uit.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:02 schreef babyfeet het volgende:
is het weer muggentijd ofzo?
kyllian reageerd er zo raar op gisteren had hij er 1 die werd zo groot als een knikker en na een paar uurtjes was hij gelukkig minder.
nu is hij weer lek geprikt op zijn gezicht en op het randje van zijn oor tis zo zielig
zo zielig.... Fachelle heeft ook altijd pech met zulke dingen...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:44 schreef reni het volgende:
[..]
Fachelle was vorige week ook gestoken door een mug , was een hele grote vlek na 2 dagen zat er een harde schijf en kwam er pus uit.
Had ze dus een infectie aan dr been ,fijn muggen.
Zij vond het helemaal te gek.........om 4 uur vanmorgen....quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:13 schreef Githa het volgende:
en hoe vond ze het vanmorgen Lois ? ...
Mijn zoontje is in mei geopereerd aan zijn keel- en neusamandelen. Justin is 4.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:11 schreef Tan het volgende:
Lois
Doet me denken aan een boekje van beertje paddington, die zit dan ook helemaal onder de shampoo. Junah vindt dat zo'n grappig verhaaltje dat ik uit voorzorg alles heel hoog heb staan
Zijn er hier moeders met ervaring v.w.b. één/ twee kinderen voorbereiden op een keel-/neusamandelenoperatie (plus bij Jessai buisjes)?
De ene is 9 en de ander 4, maar vooral bij Jessai (4) vrees ik gewoon rampscenario's omdat hij heel snel heel geëmotioneerd is. Niet eens in de vorm van huilen, maar wel in de vorm van diep gekwetst zijn, angsten, dichtklappen door paniek of gevoel van onrecht)
Als we het nu hebben over die operatie (hij moet 18 september) raakt hij al volledig in paniek.
Bedankt voor alle info, ik zal het eens rustig doorlezen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een topic geopend toen Christans neusamandel werd geknipt, daar heb ik heel veel tips gekregen, zal even kijken waar het gebleven is voor je, Tan.
Edit: dit is 'm
Ik had alles zelf mee, zelfs brood enzoquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:08 schreef Tan het volgende:
Nou ik bedoel eigenlijk het drankje dat lookinforyou beschreef, ik ging er vanuit dat ze een soort medicijn moeten slikken vooraf ofzo?
Maar eigen drinken en eigen ijsjes in een vriestas is geen slecht idee, Jessai lust ook lang neit al het ijs dat er is.
Justin moest een drankje om het slijm te verminderen na de operatie en ze werden er rustig van. Ze zeiden dat het naar drop smaakte, maar dat vond Justin niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:08 schreef Tan het volgende:
Nou ik bedoel eigenlijk het drankje dat lookinforyou beschreef, ik ging er vanuit dat ze een soort medicijn moeten slikken vooraf ofzo?
Maar eigen drinken en eigen ijsjes in een vriestas is geen slecht idee, Jessai lust ook lang neit al het ijs dat er is.
met zo'n koppie, massa's vriendinnetjesquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:58 schreef Rewimo het volgende:
Wat een heerlijk verhaalKleuterliefde is zo mooi
Ik hoop dat Christan op zijn nieuwe school ook een lief vriendinnetje vindt
Nee hoor, hij vindt het prima. Al weet ik niet wat er gaat gebeuren als hij merkt dat zijn vriendje niet meer bij hem in de klas zitquote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:59 schreef livelink het volgende:
Ziet Christan er tegenop om naar een nieuwe school te gaan, Rewimo?
Ik bedoelde dus mijn eigen fles ranja, met ziekenhuiswater?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:01 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
Justin moest een drankje om het slijm te verminderen na de operatie en ze werden er rustig van. Ze zeiden dat het naar drop smaakte, maar dat vond Justin niet.
Ik hoop voor je, dat jij de mazzel hebt dat ze dat niet hoeven drinken.
Ze moeten ijskoud drinken, echt ijskoud en dan is meegenomen drinken niet goed genoeg.
Ik nam een slokje en het was niet te drinken zo koud. En die kinderen moesten dat met hun nuchtere maagjes ieder uur naar binnen werken.
De laatste beker heb ik maar weggegooid, ik vond het zo zielig.
En het zijn zulke zielige hoopjes mens in dat grote ziekenhuis bed.
Toen Justin terugkwam ben ik gewoon bij hem in bed gaan liggen trouwens. Hij lekker tegen me aan.
De Seretide is natuurlijk zeker voor een meisje de ultieme pufquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:43 schreef Lois het volgende:
Vergat ik nog wat Eva het mooiste vond vandaag, ze krijgt een nieuwe puffer en hij is paars. "mooi paahs mama, echt paahs!"
Ze heeft inmiddels alle kleuren wel zo'n beetje gehad maar nog nooit een paarse.
Helemaal geweldig vindt ze dat, hij vervangt 2 andere puffers die ze dagelijks moet nemen (die medicijnen zitten gecombineerd in die ene paarse) en het scheelt ook 4 inhalaties op een dag. 2 vliegen in 1 klap dus.![]()
Dat vind ik idd ook heel erg makkelijk, zouden ze op alle puffers moeten inbouwenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:39 schreef Lois het volgende:
We zijn steeds bezig geweest met de juiste dosering Serevent en Flixotide te zoeken. Nu we daar achter zijn, en we er ook achter zijn dat ze echt niet zonder kan, is het tijd voor een combimedicijn.
Het was gewoon even zoeken naar de juiste dosering dusWat ik wel retehandig vind is die dosisverklikker achterop de puffer, ik zat altijd en eeuwig te hannessen met glaasjes water om te kijken of er nog wat in zat (of hij bleef drijven) en nu zie je het gelijk.
![]()
Ik wist niet of het onder spam valt eigenlijk, vandaarquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:44 schreef Lois het volgende:
Weet ik en ik ken het forum ookJe mag hier zo'n beetje alles zeggen hoor
Leuk idee die kusjes trouwens!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:37 schreef jessie het volgende:
Nou het overblijven is heel goed gegaan.
Ze vond het leuk en gezellig. Ze moest (en de andere kindjes ook) huilen van de lach om de kusjes in dr trommeltje
Voor mezelf was het ook een keer heerlijk niet zo heen en weer te sjeesen.
Dit gaan we wel eens vaker doen denk ik.
nou prima toch?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:37 schreef Leah het volgende:
Dat doen ze ook niet, maar ik dènk dan dat ze dat doen. Affijn, da's weer iets voor een ander topic
, maar ik wilde eens even peilen wat jullie zouden doen. Ik ben gewoon thuis, dus hij kan op ieder moment naar huis komen, mocht het nodig zijn.
zat ik ook aan te denken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:47 schreef jessie het volgende:
Leuk om weer wat te horen babyfeet.
Was zijn gedrag misschien niet een reaktie op jou in de klas. Misschien wist hij daar niet zo mee om te gaan.
Ja, vooral dat laatste is ook mijn belangrijkste overweging. Als hij eerst een paar weken in deze klas zit mist hij het begin van groep 3 en dat is toch een belangrijke tijd. Vandaar dat ik straks met de IB-er wil spreken.quote:Op woensdag 6 september 2006 09:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Het wordt dan misschien wel een heel lang schooljaar voor Christan (voor zijn gevoel), als zijn scores voor de CITO toets zo goed waren. Als ik jullie was, zou ik gewoon proberen om Christan naar groep 3 te laten gaan vanaf het begin, en als het niet gaat kan dat ook nog altijd teruggedraaid worden, toch? Hij moet nu toch wennen, dan kan ie misschien beter meteen beginnen met wennen in 3 (en dan mist ie ook niks van het begin).
Gek he?quote:
toch vind ik dit vreemd. kleuter is toch gebonden aan leeftijd? toch niet aan in welke groep op school je zit?quote:Op donderdag 7 september 2006 23:48 schreef Grijs het volgende:
[..]
Gek he?
Dat bedenk ik mij ook regelmatig... geen kleuter, maar wel 5 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |