Ik zou dat zeker overleggen, want je weet ook weer de argumenten tegen die argumentenquote:Op woensdag 28 juni 2006 21:32 schreef Rewimo het volgende:
En Christan blijft in principe toch in groep 2, we hebben in het gesprek deze keer goede argumenten te horen gekregen waarom dat beter is. Al ga ik hem wel naar een andere school doen, hier om de hoek. Het wordt mijn moeder te veel om hem te halen en te brengen (ze rijdt geen auto). En naar deze school is het maar een paar minuten lopen. Of hij op die andere school in groep 2 of 3 komt moet ik nog overleggen.
Ze heet Nina en is met haar bijna 10 (in september) mijn oudste dus, daarna komt Storm van 8, dan Kyran van 7 en hekkesluiter is Romek van 6.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:27 schreef Rewimo het volgende:
't Is een prachtige meid, es70! Hoe heet ze en hoe oud zijn je jongens?
Eigenlijk begin ik nu pas, nu ik wat meer vrijheid krijg omdat ze steeds zelfstandiger worden, te beseffen hoe zwaar het wàs. Als je er middenin zit ga je gewoon door...quote:Op zondag 2 juli 2006 21:36 schreef Rewimo het volgende:
Kort op elkaar allemaal zeg, dat lijkt me leuk maar ook weleens zwaar. Leuke namen allemaal!
lekker is dat, van die figuren die ergens een klok hebben horen luidenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:40 schreef Meaghan het volgende:
We hebben net te horen gekregen dat Jillian absoluut geen autisme heeft. Zo, daar kunnen al die leken die het plots allemaal zo goed wisten het mooi mee doen! Jillian wordt momenteel onderzocht bij een Audiologisch Centrum, op ons verzoek overigens, en vandaag kwam naar voren dat ze een score had van 95 wat betreft haar begrip van taal, dus wat ze eigenlijk begrijpt als je met haar praat. Een normale score zou tussen de 85 en 100 liggen voor haar leeftijd, dus ze heeft het prima gedaanWel kwam naar voren dat ze met haar spraak nog steeds een achterstand heeft wat wij al wisten en hier logopedie voor nodig heeft, maar dat dit uiteindelijk helemaal goed zal komen
Al met al goed nieuws en er valt een behoorlijke last van ons af. Ik werd zo boos en verdrietig van die mensen die steeds maar weer met autisme aan kwamen zetten en Jill maar al te graag een stempel op wilden drukken, terwijl ze er verder absoluut geen verstand van hadden
Wij dachten zelf overigens niet aan autisme en nu dit bevestigd is door een officiële instantie geeft dat nog maar eens aan dat onze vermoedens juist waren en wij wel degelijk ons eigen kind goed aanvoelen, iets wat sommigen nog wel eens in twijfel leken te trekken.
als je wel laat testen en er komt inderdaad iets uit is dat aan de ene kant vervelend: hokjesgedoe en toch ook confronterend en een stempel voor de rest van dr leven.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:49 schreef moussy het volgende:
Och meaghan, ik voel zo met je mee, ik moet steeds knokken tegen de stempel ADHD voor René dat ik er ook aan zit te denken om dr te laten testen, maar waarom, al zou ze het hebben, dan is het nog steedsRené
![]()
Zo is dat!... ieder kind heeft een eigen benadering nodig, zo ook Rene...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:49 schreef moussy het volgende:
Och meaghan, ik voel zo met je mee, ik moet steeds knokken tegen de stempel ADHD voor René dat ik er ook aan zit te denken om dr te laten testen, maar waarom, al zou ze het hebben, dan is het nog steedsRené
![]()
Nah dat vind ik ook wel erg snel geconcludeerd. Niet elk kind dat een achterstand heeft is autistisch of wat dan ookquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:51 schreef Meaghan het volgende:
Rewimo, ze wil nog weleens wegkijken als iemand met haar praat en ze droomt weleens weg in de klas en er is dan moeilijk contact te krijgen met haar. Ook vonden ze haar algehele ontwikkeling achterlopen, en dan voornamelijk motoriek en spraak. Hieruit maakte haar juf op dat het weleens autisme zou kunnen zijn. Veel te voorbarig vonden wij, en dat blijkt dus ook het geval.
misschien zou je haar op een sport kunnen doen? dat heeft bij luca enorm goed geholpen voor de ontwikkeling van zijn motoriek.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:02 schreef Meaghan het volgende:
Haar gehoor was prima in orde. Tja en haar motoriek, ze is erg onzeker en dat zie je ook terug in haar bewegen ja. Verder kan ze gewoon fietsen en steppen enz. en zie ik niet echt grote problemen.
voor autisme hoef je ook geen achterstand te hebben hoor.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nah dat vind ik ook wel erg snel geconcludeerd. Niet elk kind dat een achterstand heeft is autistisch of wat dan ookIs haar gehoor nu ook getest?
Nee, dat weet ikquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:11 schreef lady-wrb het volgende:
voor autisme hoef je ook geen achterstand te hebben hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |