ach, er zijn nog genoeg mensen die eentje gaan aanschaffen, waaronder ook ik.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:16 schreef Jerommeke.nl het volgende:
tsjonge, nog een deeltje?
Apple Centre lijbaan, en gewoon parkeren bij parkeergarage van de Alberth Heyn ertegenoverquote:Op maandag 26 juni 2006 22:18 schreef oor het volgende:
[..]
ach, er zijn nog genoeg mensen die eentje gaan aanschaffen, waaronder ook ik.![]()
weet iemand waar de macbook te koop is waarbij parkeergelegenheid is?. dus niet in het centrum van rotterdam, maar gewoon waar ik hem zo kan bestellen en kan ophalen met de auto
in de buurt van rotterdam.
reden hiervoor is dat ik hem met de pin moet betalen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 20:18 schreef dolledingo het volgende:
Dit topic gaat dan wel niet over de Pro Macbooks, toch mijn vraag:
Ik ga deze week hoe dan ook een macbook pro bestellen. Nu werk ik veel met 3ds max, en dit zware programma draait alleen onder windows, dat komt mooi uit, want de macbooks kunnen windows draaien. Nu ben ik wel benieuwd als er toevallig mensen zijn die een programma als 3ds max al draaiende hebben gehad op de macbook onder windows. Maya (soort gelijk programma maar dan ook geschikt voor OSX) draait bijvoorbeeld prima op de powerbooks dus zal het op de macbook vast ook goed doen. Helaas is de switch van 3ds max (voor mijzelf) naar maya niet zo 1,2,3 te maken dus het zou heel mooi zijn als ik middels bootcamp 3ds max goed soepel kon draaien (renderen vreet veel). Dus wie heeft er ervaring?
Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe snel je met bootcamp switched van OSX naar XP, moet ik dan denken als een switch bij een alt+tab commando, of moet ik eerst OSX afsluiten om vervolgens XP op te starten. In combinatie met 3ds max ben ik namelijk ook afhankelijk van programma's als photoshop en director mx. In Principe wil ik windows alleen nog gebruiken voor 3ds max, dus een makkelijk switchen naar photoshop en director mx binnen osx zou tof zijn.
Zo te zien is het dus verstandig om director mx en photoshop ook onder windows te draaien..quote:Op maandag 26 juni 2006 21:42 schreef Syytön het volgende:
Hier zie je hoe dat switchen gaat: http://www.youtube.com/watch?v=7pLFwUARhF4
Wit of Zwart?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:26 schreef HenkBenzinetank het volgende:
3x raden wat ik vandaag heb gekocht @ Apple Center stationsplein in Rotterdam?
2ghz macbook + bluetoothkeyboard.
Helaas moet ik nog wel ff wachten
Ja.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:53 schreef super-muffin het volgende:
Kun je eigenlijk een MacBook aansluiten op een Apple Cinema Display of niet?
Ik voel me opeens dom.. ik wist helemaal niet dat dat kon dual boot windows XP en OSX.. misschien moet ik me eens gaan inlezen. Want nu wordt zo'n noteboek interessanterquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:50 schreef dolledingo het volgende:
[..]
[..]
Zo te zien is het dus verstandig om director mx en photoshop ook onder windows te draaien..
Verder nog ervaringen van mensen die 3dsmax hebben gedraaid op hun macbook?
Wit Wit Witquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:53 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Wit of Zwart?
Kun je eigenlijk een MacBook aansluiten op een Apple Cinema Display of niet?
Waarom bestel je em niet op internet?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:07 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Wit Wit Wit
Maar stiekem wil ik mn order cancellen omdat ik op GoT las dat iemand binnen een week 2 macbooks heeft gekregen in Den Haag terwijl ik in Rotterdam #13 op de lijst ben
Nee, het werkt niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:48 schreef super-muffin het volgende:
En werkt het?
We gaan gewoon door tot zomer 2007, als Warre ook haar MacBookje heeft!quote:Op maandag 26 juni 2006 22:18 schreef oor het volgende:
[..]
ach, er zijn nog genoeg mensen die eentje gaan aanschaffen, waaronder ook ik.![]()
tegen die tijd zijn jij en ik degene met een 2e generatie macbookquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef warrel het volgende:
[..]
We gaan gewoon door tot zomer 2007, als Warre ook haar MacBookje heeft!![]()
Pff, dan pas..![]()
net als de rest van Mac OS X.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:14 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nee, het werkt niet.
Je kunt hem wel aansluiten hoor, maar dat is puur voor de sier. In werkelijkheid doet 't niets.
U vroeg om klappen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:33 schreef super-muffin het volgende:
net als de rest van Mac OS X.
HOERA!!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:21 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
tegen die tijd zijn jij en ik degene met een 2e generatie macbook
Peuter eerst zo veel mogelijk weg, en dan haal je dat plakkerige over je shirt/broek. Dan plakt er pluis aan en kan het het nog verder wegpulken. Gebruik ander een beetje alcohol. Dep het er op met een wattenstaafje oid, en dan. Tsjah, peuteren en pulken..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:13 schreef Dementor het volgende:
In het iPod topic kom ik niet (uit principe) dus ik vraag het even hier bij de vertrouwde mensen.
Ik heb een iPod Video gekocht maar er zat zo'n stickertje aan de zijkant dat er moeilijk af kwam en nu zitten er lijmresten op mijn nieuwe iPod (hoe durven zie die idioten).
Hoe krijg ik dat het beste weg?
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:21 schreef Dementor het volgende:
Ja met de mouw van mijn badjas is het gelukt
Bedankt.
Nou ja, de MacBook is zo nieuw, daar gaan ze ff niets aan veranderen hoor. En als ze dat wel doen doen ze het in stilte.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:33 schreef oor het volgende:
Ik wacht denk ik nog maar ff met het aanschaffen van een macbook. misschien is er wat op de aankomende keynote iets nieuws.
of leopard erbijquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou ja, de MacBook is zo nieuw, daar gaan ze ff niets aan veranderen hoor. En als ze dat wel doen doen ze het in stilte.
Het is nog niet bekend wanneer 10.5 uitkomt. Apple kondigt dat soort dingen zelden ver van te voren aan. Maar zodra het er is, worden alle Macs ook direct met het nieuwe OS uitgerust. Meestal is er ook wel een actie dat als je binnen zoveel weken voor de release een Mac hebt gekocht, je de nieuwe OS X voor een prikkie krijgt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:43 schreef Light het volgende:
Is er al bekend wanneer de MacBook met 10.5 geleverd gaat worden?
augustus is er een keynote. maar dan nog is het maar een wilde gok, echte datums zijn er nog niet, volgens mij.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:43 schreef Light het volgende:
Is er al bekend wanneer de MacBook met 10.5 geleverd gaat worden?
Ja, zodra 10.5 uit is wordt het ook geleverd op de nieuwe systemen. En "binnen zoveel weken" is waarschijnlijk wel zodanig dat je wat vroeg bent als je nu iets gaat kopen. Ze zijn kennelijk al bij 10.4.7, en verder dan 10.4.9 zullen ze vast niet gaan voor 10.5 komt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is nog niet bekend wanneer 10.5 uitkomt. Apple kondigt dat soort dingen zelden ver van te voren aan. Maar zodra het er is, worden alle Macs ook direct met het nieuwe OS uitgerust. Meestal is er ook wel een actie dat als je binnen zoveel weken voor de release een Mac hebt gekocht, je de nieuwe OS X voor een prikkie krijgt.
Inderdaad. Maar tussen 10.4.6 en 10.4.7 zat bijna 3 maanden. Ik denk dat het nog wel tot het eind van het jaar kan duren voordat 10.5 uit is.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:50 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, zodra 10.5 uit is wordt het ook geleverd op de nieuwe systemen. En "binnen zoveel weken" is waarschijnlijk wel zodanig dat je wat vroeg bent als je nu iets gaat kopen. Ze zijn kennelijk al bij 10.4.7, en verder dan 10.4.9 zullen ze vast niet gaan voor 10.5 komt.
Da's wel lang wachten nog. Misschien toch maar eens bij de lokale Apple shop gaan kijken of ze daar de MacBook al hebben.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar tussen 10.4.6 en 10.4.7 zat bijna 3 maanden. Ik denk dat het nog wel tot het eind van het jaar kan duren voordat 10.5 uit is.
Je voelt je sowieso bekocht als je iets koopt van Apple. Want er komt altijd iets nieuwers en beters uit, net een paar weken/maanden nadat jij iets hebt gekochtquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:54 schreef Light het volgende:
[..]
Da's wel lang wachten nog. Misschien toch maar eens bij de lokale Apple shop gaan kijken of ze daar de MacBook al hebben.
Da's op zich dan weer niets bijzonders in de computerwereldquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je voelt je sowieso bekocht als je iets koopt van Apple. Want er komt altijd iets nieuwers en beters uit, net een paar weken/maanden nadat jij iets hebt gekocht
8% toch?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:33 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Oke, bij de postbank krijg je met een studenten rekening tot 10% korting.
overigens.
Tsja. Die verdomde prijsdeflatie hè.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:27 schreef Dementor het volgende:
[TK]Apple Powerbook G4 12"
Even mijn topic hier neerleggen, ik heb liever dat een van jullie hem koopt![]()
Voor het geld dat je dan kwijt bent zou ik liever het goedkoopste model MacBook Pro kopen, die doet het wat beter icm Pro applicaties (als Adobe CS, etc)quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Hallo![]()
Ik (= studente Grafisch Ontwerp derde jaars) wil heel graag een MacBook aanschaffen.
Ik heb een witte MacBook op t oog, met 2,0-GHz Intel Core 2 Duo processor. Ik wil het geheugen uitbreiden met 2 GB 667 DDR2 - 2x1 GB SO-DIMMs en de harde schijf moet een Serial ATA-schijf van 160 GB (5400 rpm) worden.
Mijn vragen:
Is dit genoeg op er het Adobe CS pakket op te draaien, dus Photoshop, Illustrator en InDesign?
Er is ook een harde schijf van Serial ATA-schijf van 200 GB (4800 rpm), loont t de moeite die erin te zetten?
Ik heb een PC-desktop, is het logisch er een MacBook bij te nemen?
Kan de MacBook zonder problemen op het draadloze netwerk waar mn PC en de laptop van mn vriend op zitten?
Zijn er zwakke punten in de MacBook?
Is het slim om op Leopard te wachten?
Krijg ik in de Apple Store winkel dezelfde studentenkorting als bij de Apple Store online?
Dit was t wel zo'n beetje geloof ik. Alvast bedankt voor de moeite!
Gaat dat nog problemen opleveren?quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Kan de MacBook zonder problemen op het draadloze netwerk waar mn PC en de laptop van mn vriend op zitten?
is dat in prijs niet toch nog best een verschil? wanneer ik de MacBook heb met de specs die ik aangaf, kom k op Eur 1.739,01 uit. wanneer ik de goedkoopste MacBook Pro kies en daar hetzelfde geheugen en dezelfde harde schijf in laat zetten kom ik op Eur 2.269,00.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:33 schreef Eland het volgende:
[..]
Voor het geld dat je dan kwijt bent zou ik liever het goedkoopste model MacBook Pro kopen, die doet het wat beter icm Pro applicaties (als Adobe CS, etc)
Voorlopig is voorjaar 2007 de prognose, maar eerlijk gezegd biedt Leopard atm echt niet zoveel meer dan Tiger. Of je moet helemaal verslaafd zijn aan iLifequote:Op zondag 31 december 2006 12:44 schreef De_Hertog het volgende:
En wat je vraag over wachten op Leopard betreft: ik weet niet hoeveel haast je hebt met je aanschaf, maar ik zou in ieder geval nog even wachten tot na 9 januari. Dan worden een aantal nieuwe producten voorgesteld, en wordt ook zeker meer verteld over Leopard. Misschien wordt de release date bekend gemaakt, of misschien komt het die dag zelfs al uit.
iLife is geen onderdeel van Leopard. Verder hangt het er maar van af wat je belangrijk vindt. Ik denk dat Core Animation veel leuks kan brengen, vind Time Machine leuk, kijk uit naar hoe Boot Camp definitief wordt, en ben nieuwsgierig naar de 'geheime features'. Verder zou het jammer zijn als je nu een Mac koopt die je over een ruime week met Leopard had kunnen krijgen. En als ze het alsnog niet uitbrengen op MacWorld zullen ze in ieder geval die nieuwe features onthullen en een release date geven, dan kun je altijd nog bepalen of het de moeite van het wachten waard is of niet.quote:Op zondag 31 december 2006 12:46 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Voorlopig is voorjaar 2007 de prognose, maar eerlijk gezegd biedt Leopard atm echt niet zoveel meer dan Tiger. Of je moet helemaal verslaafd zijn aan iLife
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Als je gewoon 2d werk gaat doen is inderdaad de MB voldoende. Op dit moment draait Adobe CS nog relatief traag, maar zodra die universal wordt zal ie als een zonnetje draaien, ook wel op een MB.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
is dat in prijs niet toch nog best een verschil? wanneer ik de MacBook heb met de specs die ik aangaf, kom k op Eur 1.739,01 uit. wanneer ik de goedkoopste MacBook Pro kies en daar hetzelfde geheugen en dezelfde harde schijf in laat zetten kom ik op Eur 2.269,00.
is dat verschil van 500 euro het waard?
En heel eenvoudig te kraken: draait hier al drie weken prima!quote:Op zondag 31 december 2006 13:41 schreef Q. het volgende:
De beta van Photoshop CS3 is al te downloaden bij Adobe en die is SNEL!
ik heb niet veel haast (dat wil zeggen, ik moet eerst nog sparen). dus ik wacht zowiezo nog wel even.quote:Op zondag 31 december 2006 12:44 schreef De_Hertog het volgende:
En wat je vraag over wachten op Leopard betreft: ik weet niet hoeveel haast je hebt met je aanschaf, maar ik zou in ieder geval nog even wachten tot na 9 januari. Dan worden een aantal nieuwe producten voorgesteld, en wordt ook zeker meer verteld over Leopard. Misschien wordt de release date bekend gemaakt, of misschien komt het die dag zelfs al uit.
Die manier had ik ook al gevonden: inmiddels heb ik CS2 er af gegooid.quote:Op zondag 31 december 2006 15:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En heel eenvoudig te kraken: draait hier al drie weken prima!
Stap een keer een Apple winkel binnen en ga spelen met de machines die daar staan, het wijst zich allemaal vanzelf.quote:Op zondag 31 december 2006 14:57 schreef draaijer het volgende:
Ze zijn en blijven er mooi.. Helaas heb ik geen ervaring met Apple, maar ik zou het best willen gebruiken
MacBook wegbrengen naar waar je hem gekocht hebt, wordt gratis vervangen door een niet geel-wordende variant.quote:Op maandag 1 januari 2007 13:02 schreef DutchErrorist het volgende:
Weten jullie hoe ik van die gele vlekken af kom, waar mijn handpalmen zitten etc.?
En wat als ik hem online heb gekocht? Gewoon dichtsbijzijnde Apple-centre?quote:Op maandag 1 januari 2007 13:05 schreef Q. het volgende:
[..]
MacBook wegbrengen naar waar je hem gekocht hebt, wordt gratis vervangen door een niet geel-wordende variant.
MacBook proquote:Op maandag 1 januari 2007 13:41 schreef Dorkquemada het volgende:
Ik zit zelf met het probleem dat ik ook een stuk Apple hardware voor mezelf wil kopen.
Een iMac kan ik beter mee gamen thuis (Windows erop en gewoon de oude games weer spelen)
Een Macbook kan ik ook naar mijn werk meenemen en is in de (nabije) toekomst misschien handiger.
Als er nou eens een echte beeldkaart in de MacBook zat...
Waarom speel je dan geen World of Warcraft onder OS X?quote:Op maandag 1 januari 2007 13:58 schreef Dorkquemada het volgende:
Windows is enkel om bepaalde games te kunnen spelen en dat is op zich nog optioneel omdat ik alleen nog maar af en World of Warcraft speel. (Wii kopen, is het advies van collega's)
Hoe zit dat dan?quote:Op maandag 1 januari 2007 11:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Die manier had ik ook al gevonden: inmiddels heb ik CS2 er af gegooid.
Wat denk je dat ik nu doe?quote:Op maandag 1 januari 2007 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom speel je dan geen World of Warcraft onder OS X?
Thanks!quote:Op maandag 1 januari 2007 14:46 schreef Q. het volgende:
PM.
En als je de datum van je Mac eens meer dan 30 dagen vooruit zet, start CS3 dan nog steeds op?quote:Op zondag 31 december 2006 15:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En heel eenvoudig te kraken: draait hier al drie weken prima!
Hij doet het, zelfs nog in 2031quote:Op maandag 1 januari 2007 14:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
En als je de datum van je Mac eens meer dan 30 dagen vooruit zet, start CS3 dan nog steeds op?
Bij mij niet, wat heb jij nog meer gedaan?quote:Op maandag 1 januari 2007 15:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hij doet het, zelfs nog in 2031![]()
Heb je 'em misschien met de hex-methode gekraakt? Of toch het [k] tooltje gebruikt?quote:Op maandag 1 januari 2007 15:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hij doet het, zelfs nog in 2031![]()
Op de iMac met de hex recode, op de MBP die tool. Beide werken perfectquote:Op maandag 1 januari 2007 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je 'em misschien met de hex-methode gekraakt? Of toch het [k] tooltje gebruikt?
Coolquote:Op maandag 1 januari 2007 18:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Op de iMac met de hex recode, op de MBP die tool. Beide werken perfect
Wordt dit door apple zelf ook erkend? Als ie uit de online AppleStore komt, kan ik dan apple support ervoor opbellen?quote:Op maandag 1 januari 2007 13:05 schreef Q. het volgende:
[..]
MacBook wegbrengen naar waar je hem gekocht hebt, wordt gratis vervangen door een niet geel-wordende variant.
Ja.quote:Op maandag 1 januari 2007 20:41 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Wordt dit door apple zelf ook erkend? Als ie uit de online AppleStore komt, kan ik dan apple support ervoor opbellen?
Je kunt denk ik het beste even bellen met Apple zelf, dan weet je het zeker. Verder: ik weet het niet zeker, maar volgens mij is 'Apple Care' de algemene benaming voor Apple's support programma, zowel de terugroepacties, de standaard garantie, als het uitgebreide pakket dat je kunt aanschaffen. Die 49 euro per incident (die ik overigens zo snel niet terug vind) kan dus best op een andere vorm van support slaan. Algemene acties zoals met die batterijen zijn vaak gratis. Oftewel: even bellenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik had net even die apple-centre in Groningen gebeld en die zeiden dat ze niet wisten of ze iets konden doen omdat het bij mij alleen maar bij de handpalmen zat en op die touchpad + muisknop, en ze niet wisten of dit de welbekende vlekken waren...
Maar op de support site van apple staat dat je contact moet opnemen met applecare...
En dat kost 49 euro per incident als het na 90 dagen na de aankoop is, en ik heb mijn macbook gekocht op 7 september...
Aaaaah iemand help!
Dat staat er, of is er een ander telefoonnummerquote:Technische ondersteuning
Voor technische ondersteuning per telefoon neem je contact op met 0900 7777 703. Als je recht hebt op aanvullende ondersteuning (tot 90 dagen na aankoop) of als het product wordt gedekt door een AppleCare Protection Plan, worden voor de ondersteuning geen kosten in rekening gebracht. In alle andere gevallen wordt per geval 49 euro incl. BTW in rekening gebracht.
Ah, ok. Maar waarschijnlijk heb je recht op ondersteuning omdat het een bekend probleem is. Hoe dan ook, omdat zeker te weten kun je het beste bellen, met een informatienummer en niet met het technische nummer. Dan kunnen ze je uitleggen hoe het zit, en dat kost echt alleen de telefoontikkenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:03 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat staat er, of is er een ander telefoonnummer
Hij had al contact gehad met een Apple Centre. Verder zijn die winkels niet van Apple zelf, en lang niet altijd even goed geïnformeerd. Het beste is dus om even contact op te nemen met Apple, maar dat had ik al gezegd geloof ikquote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:08 schreef Guppyfriend het volgende:
als je m bij de apple online store hebt gehaald, kan je er dan niet gewoon mee naar het dichtstbijzijde apple centre gaan? daar kunnen ze je denk ik heel effectief verder helpen?
Oeps, dat had ik even gemistquote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hij had al contact gehad met een Apple Centre.
Voor grafische toepassingen zou ik toch voor de pro gaan. Vooral vanwege het grotere scherm. De rest hangt af van hoe zwaar je applicaties zijn en welke eisen je hieraan stelt (2D/3D etc.) Hardware upgraden (geheugen/harddisk) kun je beter zelf doen dan door apple, ten eerste heb je je mac veel sneller in huis als je een standaard mac (anders komt hij uit shanghai) en ten tweede kan het veel goedkoper dan als mac het voor je doet.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Hallo![]()
Ik (= studente Grafisch Ontwerp derde jaars) wil heel graag een MacBook aanschaffen.
Ik heb een witte MacBook op t oog, met 2,0-GHz Intel Core 2 Duo processor. Ik wil het geheugen uitbreiden met 2 GB 667 DDR2 - 2x1 GB SO-DIMMs en de harde schijf moet een Serial ATA-schijf van 160 GB (5400 rpm) worden.
Mijn vragen:
Is dit genoeg op er het Adobe CS pakket op te draaien, dus Photoshop, Illustrator en InDesign?
Er is ook een harde schijf van Serial ATA-schijf van 200 GB (4800 rpm), loont t de moeite die erin te zetten?
Ik heb een PC-desktop, is het logisch er een MacBook bij te nemen?
Zijn er zwakke punten in de MacBook?
Is het slim om op Leopard te wachten?
Krijg ik in de Apple Store winkel dezelfde studentenkorting als bij de Apple Store online?
Dit was t wel zo'n beetje geloof ik. Alvast bedankt voor de moeite!
Je wilt na die ervaring je toch nog weer wagen aan Windows?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi , sinds vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van een macbook
Wat opvalt is dat het scherm een stuk helderder is dan van mijn powerbook en dat hij toch wel flink groter is (dat laatste vind ik jammer. Waarom die enorme rand om scherm en toetsenbord in godsnaam).
Rosetta werkt perfect, maar vooral met de migratie assistent heeft apple me wederom versteld doen staan. Binnen een half uur alle bestanden, programma's, instellingen en configuratie van de powerbook naar de macbook.
Dus ik heb vanavond de instellingen van mijn powerbook over gezet naar mijn macbook.
OSX opnieuw geinstalleerd op de powerbook.
Instellingen van E.T.'s iBook overgezet naar de powerbook.
En dat voor 8 uur...
Morgen eens aan de slag met bootcamp.
Internet explorer is wel handigquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:50 schreef Light het volgende:
[..]
Je wilt na die ervaring je toch nog weer wagen aan Windows?
Ik mis het anders nietquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Internet explorer is wel handig
parallels is niet gratis toch?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:15 schreef Tijn het volgende:
Kun je voor het draaien van Windows niet beter naar Parallels kijken? Dan kun je lekker snel switchen tussen OS X en Windows. Met Boot Camp heb je wel het voordeel dat niets gevirtualiseerd draait (en je dus spelletjes kunt spelen enzo), maar je moet dan wel rebooten om in Windows te komen vanuit OS X en andersom.
Nee, dat niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
parallels is niet gratis toch?
Absoluut. Op een PPC Mac moet er behalve gevirtualiseerd, ook vertaald worden van Intel-instructies naar PPC-instructies. Op een Intel hoeft dit niet, waardoor virtualisatie bijna net zo snel is als een OS native draaien. Bovendien heeft de Intel Core Duo ingebakken features om virtualisatie sneller te maken. Voor de snelheid hoef je het niet te laten.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is parallels op de intel macs sneller dan op de powermacs?
Het is nog eens mogelijk om Parallels te draaien op een PowerPC mac:quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Absoluut. Op een PPC Mac moet er behalve gevirtualiseerd, ook vertaald worden van Intel-instructies naar PPC-instructies. Op een Intel hoeft dit niet, waardoor virtualisatie bijna net zo snel is als een OS native draaien. Bovendien heeft de Intel Core Duo ingebakken features om virtualisatie sneller te maken. Voor de snelheid hoef je het niet te laten.
Het enige echte nadeel van virtualiseren is dat je vanuit het virtuele OS geen toegang hebt tot je echte hardware en je dus bv je geluidskaart of je videokaart niet optimaal kunt benutten. Voor spellen is het dus ruk.
http://www.parallels.com/products/desktop/faq/1/#1-6quote:Can I run Parallels Desktop for Mac on my old Power Mac?
Parallels Desktop for Mac supports only new Intel-based Macs. There are no versions available for Power Mac support and no such support is planned in the future.
Ik heb FireFox en Konqueror (ik gebruik Linux) en daar moet het iig in werkenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook niet met web ontwikkeling?
Waarom dat?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:29 schreef LudoSanders het volgende:
Ben sterk aan het overwegen mijn 1 jaar en 7 weken oude PowerBook in te ruilen voor een MacBook Pro.
Derhalve een TVP.
Ja ok, maar bv Virtual PC is wel mogelijk op een PPC Mac en die software doet praktisch hetzelfde als wat Parallels doet, al is dat dus qua snelheid niet te vergelijken.quote:Op woensdag 24 januari 2007 01:25 schreef magnifor het volgende:
[..]
Het is nog eens mogelijk om Parallels te draaien op een PowerPC mac:
[..]
http://www.parallels.com/products/desktop/faq/1/#1-6
Ik hoorde van mijn ijsmeisje die deze actie een beetje volgde op Fok dat er al meer dan 5 Fok!ers een MacBook gewonnen hebben bij de Laysquote:Op woensdag 24 januari 2007 09:12 schreef Guppyfriend het volgende:
ik vraag me eigenlijk wel af of er mensen zijn die een MacBook gewonnen hebben met de Lays actie...
Hee, een Slorg in jouw avvie! (sorry offtopic)quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:23 schreef BloodyLotte het volgende:
Verwachte leverdatum 6-7 februari.![]()
duurt laaaang.
Nope, niks.quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:12 schreef Guppyfriend het volgende:
ik vraag me eigenlijk wel af of er mensen zijn die een MacBook gewonnen hebben met de Lays actie...
Overigens heb ik dit gedaan:quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn macbook zit na 2 laadcycli op 93% van zijn capaciteit. Gaat dit nog omhoog of heb ik een kutbatterij?
-edit- hmz, ik trek de charger los en hij zit opeens op 96%
quote:Om de batterij bij het eerste gebruik te kalibreren, gaat u als volgt te werk:
Sluit de lichtnetadapter aan en laad de batterij van uw iBook of PowerBook volledig op totdat het lampje op de adapter groen wordt en de meter in de menubalk op het scherm aangeeft dat de batterij volledig is opgeladen.
Koppel de lichtnetadapter los en gebruik de computer.
Zodra de batterij bijna leeg is, wordt het eerste waarschuwingsvenster met de melding over een bijna lege batterij weergegeven. Blijf de computer gebruiken totdat deze automatisch in de sluimerstand wordt gezet. Op dat moment is de batterij voldoende leeg om te worden gekalibreerd.
Sluit de lichtnetadapter aan en laat deze aangesloten totdat de batterij weer volledig is opgeladen.
Jij hebt het topic nota bene zelf geopend...quote:Op woensdag 24 januari 2007 22:47 schreef oor het volgende:
wat zijn dat eigenlijk voor nieuwe macbooks 5?
zo hee ik moet echt eens van die heroine af blijvenquote:Op woensdag 24 januari 2007 22:57 schreef Light het volgende:
[..]
Jij hebt het topic nota bene zelf geopend...
Ik ga er zo een winnen, ik voel hetquote:Op woensdag 24 januari 2007 09:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Pro.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:35 schreef paarse_paashaas het volgende:
Waarom hebben ze eig geen 15" macBook?
Je bedoelt dat instapmodelletje? Geef mij dan maar een iPod nanoquote:Op woensdag 24 januari 2007 09:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Omdat die nieuwer en sneller is. Ik ben gewoon hebberigquote:
Ik doelde meer op de ruimtes die tussen de toetsen zit, maar zie zojuist dat dat enkel bij de MacBook's is. De MacBook Pro heeft godzijdank het zelfde tobo behouden.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:50 schreef Geqxon het volgende:
Het toetsenbord is toch nog steeds verlicht?
ja, ik zag ze ook. kheb er meteen even overheen gequote:Op donderdag 25 januari 2007 19:40 schreef Q. het volgende:
Ze hebben zelfs bij de MediaMarkt al MacBooks en MacBook Pro's.
je kan m dan altijd nog laten upgraden?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je bedoelt dat instapmodelletje? Geef mij dan maar een iPod nano
Och, er is niets mis met dat keyboard. Apple is erg goed met het maken van keyboards. Zelf vind ik het losse keyboard nog wel het fijnst typen, al is het maar omdat die geen toetsen mist, en ik dus niet dingen als FN+SHIFT+F6 in moet drukken, maar de F6 gewoon een normale F6 is.quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:55 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de ruimtes die tussen de toetsen zit, maar zie zojuist dat dat enkel bij de MacBook's is. De MacBook Pro heeft godzijdank het zelfde tobo behouden.
Je kunt er geen dvd-fikker in laten zetten.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
je kan m dan altijd nog laten upgraden?
mja, maar toch zou ik een gat ik de lucht springen als ik er één won!quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:05 schreef Geqxon het volgende:
Je kunt er geen dvd-fikker in laten zetten.
Maar natuurlijk, het is en blijft Windows.quote:Op donderdag 25 januari 2007 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ok, ik heb parallels draaien. Moet ik nu op die virtuele machine nog een virusscanner draaien?
Het is en blijft ook een virtuele machine waarbij ik me kan voorstellen dat windows connectie met de buiten wereld door parallels/OSX gemonitoord wordt.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, het is en blijft Windows.
Echter kun je bij het installeren van een malicious bestand alsnog een virus vatten, het is niet dat omdat het op OS X draait dat het geen virussen kan ontvangen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is en blijft ook een virtuele machine waarbij ik me kan voorstellen dat windows connectie met de buiten wereld door parallels/OSX gemonitoord wordt.
SP2 is inderdaad een slimme zet, zijn ingebouwde firewall houdt het nodige indringers tegen. Dat heb je dan wel weer met je parallels constructie: Je hebt je Windows XP installatie niet direct aan het internet hangen, waardoor inbraken van buiten niet tot amper mogelijk zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:
AVG staat te scannenSnel SP2 nu installeren en dan moet hij maar save zijn.
Wel geil dat parallels en onverwacht snel!
Denk dat ie meer software-matig gedoe bedoeld dan de werkelijke fysieke snelheid (of de mogelijkheid daartoe) van de laptopquote:Op donderdag 25 januari 2007 22:45 schreef Geqxon het volgende:
Met een gigabyte geheugen moet het volgens mij wel binnen de 40 minuten kunnen? Het is maar iets van 1.5-2 gigabyte
dat dus.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:47 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Denk dat ie meer software-matig gedoe bedoeld dan de werkelijke fysieke snelheid (of de mogelijkheid daartoe) van de laptop
True, Windows XP heeft eigenlijk helemaal geen goede migratie-wizard.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:47 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Denk dat ie meer software-matig gedoe bedoeld dan de werkelijke fysieke snelheid (of de mogelijkheid daartoe) van de laptop
Ja, dat parallels zal wel traag zijn.quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben verdomme langer bezig met xp installeren via parallels dan met 2 laptops opnieuw van OSX voorzien en alle settings migreren.
Het is meer die 500 keer rebooten voor het installeren van allerlei updatesquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:19 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, dat parallels zal wel traag zijn.
Ja, dat rebooten slaat ook nergens op. Een collega merkte vandaag nog op dat de standaard installatie procedure voor programma's in Windows ook nog steeds niet logisch is. Het wordt niet voor niets omschreven als Next - Next - Next - Finish. Gewoon "Install" was te moeilijk natuurlijk voor de jongens in Redmond.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is meer die 500 keer rebooten voor het installeren van allerlei updates
Maar het staat erop
Voor zover ik heb begrepen niet. Daar heb je gewoon "Install". En iets als "Customize", voor als je wel dingen wilt aanpassen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:26 schreef Geqxon het volgende:
Is dat op OS X dan niet hetzelfde?
Noem het gewoon een PowerBook G6quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:45 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Omdat die nieuwer en sneller is. Ik ben gewoon hebberig.
Jammer dat ze MacBook Pro heten en geen PowerBook, was toch een veel toffere naam. Het toetsenboard is er trouwens ook niet op vooruit gegaan.
* LudoSanders is tegenwoordig werkzaam op werkplek met 3 PowerMac's, 2 Mini's en in PC!
Voor gecompliceerde programma's als bijvoorbeeld Parallels is het volgens mij wel dat je eerst je HDD moet kiezen waar hij op komt, next, de licentieovereenkomst accepteren, accept en dan install.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:28 schreef Light het volgende:
[..]
Voor zover ik heb begrepen niet. Daar heb je gewoon "Install". En iets als "Customize", voor als je wel dingen wilt aanpassen.
Da's nog altijd een stap minder dan een installatie in Windows, daar moet je ook nog aangeven waar het programma in het startmenu moet gaan zitten.quote:Op donderdag 25 januari 2007 23:30 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Voor gecompliceerde programma's als bijvoorbeeld Parallels is het volgens mij wel dat je eerst je HDD moet kiezen waar hij op komt, next, de licentieovereenkomst accepteren, accept en dan install.
Ja, moeilijk doen is ook een kunstquote:Je hebt ook programma's die in een DMG zitten, dat "installeert" al wat makkelijker. En het makkelijkst is wanneer je direct de .app kan downloaden en die van je desktop naar je applications map kan slepen. Want ik ken mensen die veertien DMG files op hun desktop hebben, en deze elke keer mounten om een programma vanuit de DMG te draaien. En dan ook nog op OS X zeiken
Moeilijk doen is de verkeerde woorkeuze, het is eerder onwetendheid. Voor dergelijke personen zijn er dan ook installers uitgevondenquote:
Photoshop voor de mac heeft ook een installer. Niets mis mee met installers als er ook een fatsoenlijke uninstaller meegeleverd wordt.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 07:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Produkten met installers zijn inderdaad net zo dramatisch als op windows. Het is overigens ook vaak microsoft software wat met een installer geleverd wordt.
Maar installers zijn toch wel in de minderheid bij apple. Het meeste wat ik tegenkom zijn .dmg's
iBook slakkie, iBookquote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:45 schreef slakkie het volgende:
offtopic:
Vanavond heb ik ook een nieuwe Macbook
Klopt, alleen wordt dat helaas nog iets te vaak vergeten.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 09:42 schreef magnifor het volgende:
[..]
Photoshop voor de mac heeft ook een installer. Niets mis mee met installers als er ook een fatsoenlijke uninstaller meegeleverd wordt.
ya rly!quote:Geachte Lotte ***,
Hierbij informeren wij u over de levering van een of meer producten die u bij de Apple Store hebt besteld. Uw bestelling is verzonden en zal binnenkort op het door u opgegeven adres worden afgeleverd.
Overal, behalve in Drenthe, blijkbaar.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon in de winkel gekocht? Die krengen worden nu echt overal verkocht.
omdat ik lui ben en als je om half 1 's nachts besluit een macbook te kopen de winkels niet open zijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon in de winkel gekocht? Die krengen worden nu echt overal verkocht.
Wie woont er ook in Drenthequote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:26 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Overal, behalve in Drenthe, blijkbaar.
Nee.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar is er geen MediaMarkt in Assen ofzo?
Nou ja, eigenlijk woon ik in overijssel, maar ik werk in Drenthe.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie woont er ook in Drenthe
Maar is er geen MediaMarkt in Assen ofzo?
Delicious library heeft zo'n mooi .dmg bestand, ziet er ook nog eens erg gelikt uit.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, alleen wordt dat helaas nog iets te vaak vergeten.
Het mooiste vind ik trouwens nog die .dmg bestanden met een eigen achtergrond, die een snelkoppeling naar de Applications map en een enorme pijl laten zien, plus de tekst 'om te installeren, sleep het icoon in de richting van de pijl. Ik denk niet dat ze het nog veel makkelijker kunnen maken
zou een dmg ook niet aan compressie doen?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:35 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Delicious library heeft zo'n mooi .dmg bestand, ziet er ook nog eens erg gelikt uit.
Daarnaast vroeg ik mij ook af, en niet om te bashen, wat het grote voordeel is van een .dmg container, ipv. de .app direct beschikbaar maken?
Ik ging vooral in op het 'mooi' aspect, een losse app kun je niet voorzien van zo'n getekend scherm. Verder kun je een .dmg voorzien van een gebruikersovereenkomst voor het openen, en kun je in één dmg ook readme's en andere bestandjes stoppen. Als je een .app los download, download je ook echt alleen die .app. Daar kan de software-maker verder niets bij doen. Ik geloof trouwens dat een .dmg ook aan compressie doet, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:35 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Daarnaast vroeg ik mij ook af, en niet om te bashen, wat het grote voordeel is van een .dmg container, ipv. de .app direct beschikbaar maken?
Thx, dat zijn punten waar ik zo 123 nog niet aan gedacht had. Ook van die gebruikersovereenkomst, die ben ik al eens tegengekomen. Het is inderdaad het mooie, bij sommige applicaties sta ik er zelfs van verbaasdquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ging vooral in op het 'mooi' aspect, een losse app kun je niet voorzien van zo'n getekend scherm. Verder kun je een .dmg voorzien van een gebruikersovereenkomst voor het openen, en kun je in één dmg ook readme's en andere bestandjes stoppen. Als je een .app los download, download je ook echt alleen die .app. Daar kan de software-maker verder niets bij doen. Ik geloof trouwens dat een .dmg ook aan compressie doet, maar dat weet ik niet zeker.
Hoeveel MB RAM heb je er op het moment in zitten?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat me wel verbaasd is de vertraging af en toe.
Als ik bv een inbox in mijn mail app selecteer, kan ik m'n muiswijzer even niet bewegen. Had ik met mijn PPC geen last van.
1GBquote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hoeveel MB RAM heb je er op het moment in zitten?
C op van de CD/DVD te booten, en volgens mij zit daar een app om dit wachtwoord te resettenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:57 schreef slakkie het volgende:
Need a small favour from a Mac guru.
Ik heb nu net een nieuwe Ibook, maar ik heb het beheerders wachtwoord niet.
Nu weet ik dat < OSX een toetsencombi kende om te kiezen welke bootdisk je kan kiezen. Welke toetsencombo is het?
Merci, dat werktte in 1x. Installing OSX atm.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
C op van de CD/DVD te booten, en volgens mij zit daar een app om dit wachtwoord te resetten
Ondertussen staat het er allang op natuurlijkquote:Op zaterdag 27 januari 2007 07:58 schreef slakkie het volgende:
[..]
Merci, dat werktte in 1x. Installing OSX atm.
Alles onder OSX is beter Q.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:27 schreef Q. het volgende:
Onder OS X natuurlijk.
Jep, werkt lekker, moet alleen wennen aan het feit dat er geen del knop op het toetsenbord zit en dat sommige knopjes net weer ergens anders zitten (pg up/down, home/end).quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ondertussen staat het er allang op natuurlijk
Niert geheel, bij de network install wilt ie een password hebben voor je wireless netwerk, maar hij gaat er volgens mij vanuit dat het WEP is. In mijn geval moet dit WPA zijn - Invalid passwords vliegen je om de oren.. Nu moet je dus je deze install overslaan en de boel ff de boel laten. Eenmaal OSX draaiende dan is het wel makkelijk regelen dat het via WPA gaat. Maar dat hadden ze soepeler kunnen doen.quote:
Ja, dat is inderdaad wennen. Net als door dialogen heen tabben om ipv nee, ja te selecteren enzo.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:49 schreef slakkie het volgende:
[..]
Jep, werkt lekker, moet alleen wennen aan het feit dat er geen del knop op het toetsenbord zit en dat sommige knopjes net weer ergens anders zitten (pg up/down, home/end).
quote:Voorlopig toyyen en vriendin is ook helemaal happy, die wil hem maandag as al gelijk gaan meenemen (zat gister gelijk naar beschermhoesjes te kijken en tassen... vrouwen, niet het speeltje is belangrijk, maar het tasje waar ie in zit).
Had ik inderdaad ook afgelopen week. Tsss slordig van apple.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:53 schreef slakkie het volgende:
[..]
Niert geheel, bij de network install wilt ie een password hebben voor je wireless netwerk, maar hij gaat er volgens mij vanuit dat het WEP is. In mijn geval moet dit WPA zijn - Invalid passwords vliegen je om de oren.. Nu moet je dus je deze install overslaan en de boel ff de boel laten. Eenmaal OSX draaiende dan is het wel makkelijk regelen dat het via WPA gaat. Maar dat hadden ze soepeler kunnen doen.
Ja, dan kan je eht nog eens over een applicatie hebben, maar die werken ook gewoonquote:Verder snap ik nu ook wel waarom Mac topics in SC's verzanden, die shit werkt gewoon, en na 20 posts "Mac roels" heb je toch wel andere gespreksstof nodig
Wat zijn de voordelen van NeoOffice boven OpenOffice? Aangezien NeoOffice source code van OO gebruikt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:27 schreef Q. het volgende:
[..]
OpenOffice is kut, NeoOffice is beter.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:56 schreef Slarioux het volgende:
Ik ga vandaag mijn Macbook verkopen. Misschien dat ik een Pro koop, maar voorlopig ff niks.
Te klein, te traag, te lage reso. In een notendopquote:
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:01 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Te klein, te traag, te lage reso. In een notendop. Voor 1380 simpelweg te weinig voor te veel
.
quote:
Ik heb er 1 bij Abn? Telt dat ookquote:Op zaterdag 27 januari 2007 08:16 schreef Remzz het volgende:
Tvp, ga binnen kort ook een MacBook kopen
Bij de postbank krijgt iedereen met een studentenrekening 8% korting
Die 8 procent is alleen via de postbank. De vaste Apple studentenkorting, die je op jouw manier krijgt, is zo'n 6 procent. Daar heb ik ervaring mee, werkt gewoon prima zonder dat je er iets voor hoeft te doen verder. Het schijnt trouwens dat sommige winkels deze korting ook geven. Tot slot kun je wellicht via surfspot ook nog korting krijgen, daar zag ik laatst ook iets over langs komen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:07 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Ik heb er 1 bij Abn? Telt dat ook. Via de apple site heb je ook korting voor scholieren of leraren. Je moet dan in het begin alleen je school en plaats daarvan invullen.
Iemand ervaring hiermee, korting korting![]()
![]()
Dan maar de 6% via de sitequote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Die 8 procent is alleen via de postbank. De vaste Apple studentenkorting, die je op jouw manier krijgt, is zo'n 6 procent. Daar heb ik ervaring mee, werkt gewoon prima zonder dat je er iets voor hoeft te doen verder. Het schijnt trouwens dat sommige winkels deze korting ook geven. Tot slot kun je wellicht via surfspot ook nog korting krijgen, daar zag ik laatst ook iets over langs komen.
iBook > MacBook.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:01 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Te klein, te traag, te lage reso. In een notendop. Voor 1380 simpelweg te weinig voor te veel
.
1280x800 te laag?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:01 schreef Slarioux het volgende:
[..]
.
Das ook niet zo slim. glassex...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 12:05 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik draai Firefox, Mail en Eclipse tegelijkertijd. Als ik dan een vierde app start dat uit meer dan 500 regels code bestaat gaat alles op zn plaat en zit ik vijf minuten tegen een strandbal aan te kijken. Nee dank je.
Ik heb een paar dagen geleden met een beetje glassex een vlekje weggepoetst naast mijn touchpad, en het apparaat werd direct vijf tinten witter. Lekkere kwaliteit.
Ja.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:09 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Is dat de hoogste resolutie van de imacbooks![]()
True, maar het gaat om het design etc.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:15 schreef magnifor het volgende:
Overigens wordt mijn volgende laptop/desktop een windows bak. Voor 1300 euro kan ik veel betere specs krijgen idd.
Design zal mij een worst wezen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:21 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
True, maar het gaat om het design etc.. Ik had deze op het oog. De zwaardere versie in de witte uitvoering.
Is het wat?
kopen met studentenkorting natuurlijk![]()
1 gig. Met alleen een vochtig doekje krijg je niks weg. Ik heb eerst een hoekje uitgebreid geprobeerd. Ik heb het scherm niet aangeraakt, ook niet met glassexquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:09 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Das ook niet zo slim. glassex...
Altijd vochtig (heel klein beetje vochtig) doekje gebruiken en hoeveel geheugen heb je?
Ja, externe schermen kunnen uiteraard hoger, maar ook de macbook heeft een limiet, geen idee wat.quote:
Heeft de MacBook ook dat je alleen synchrone weergave kan met een extern scherm met ook alleen maar dezelfde resolutie?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:28 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, externe schermen kunnen uiteraard hoger, maar ook de macbook heeft een limiet, geen idee wat.
Is er niet, je kan gewoon 2 schermen doen enzo.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:41 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Heeft de MacBook ook dat je alleen synchrone weergave kan met een extern scherm met ook alleen maar dezelfde resolutie?
Is er daar dan ook niet iets van een Screenspanningdoctor voor oid
Dus.. dus.. Nu komt er zeker geen slowchat meer?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:56 schreef Slarioux het volgende:
Ik ga vandaag mijn Macbook verkopen.
Pas als ik een MacPro heb. De versie met 32GB ramquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dus.. dus.. Nu komt er zeker geen slowchat meer?
Hoe moet ik dat lezen? Als je een Macbook hebt en je sluit een externe monitor aan, kun je dan een dual screen setup gebruiken? En ben je dan niet de helft van je schermen kwijt als je de externe monitor weer afkoppelt?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:59 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Is er niet, je kan gewoon 2 schermen doen enzo.
Je kan dual screenen, en als je de macbook lostrekt lost OSX dat egwoon op door alles op je andere scherm te gooien.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:10 schreef Light het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat lezen? Als je een Macbook hebt en je sluit een externe monitor aan, kun je dan een dual screen setup gebruiken? En ben je dan niet de helft van je schermen kwijt als je de externe monitor weer afkoppelt?
Iphoto is idd teringtraag, daar heb ik ook heel erg veel foto's in zitten. Maar wat je noemt, het werkt wel.. maar als één van die programma's eens diep moet nadenken gaat de rest ook op idle, dat is zo irritant.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:06 schreef Geqxon het volgende:
Slarioux, ik gebruik mijn Macbook thuis met een Logitech MX1000 + Samsung CRT + Apple Wireless Keyboard eraan, clamshell mode.
Devven met zware PHP scripts, 1300+ regels code, Safari, MAMP, iTunes en RDC open, zelfs met 512MB RAM gaat dat zeer prima.
Enige waar ik last van heb ik iPhoto, maar och, daar heb ik dan ook 2300 foto's in zitten.
* Tomasso start inzamelingsactie.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:06 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Pas als ik een MacPro heb. De versie met 32GB ram
Virtuedesktops kan dat volgens mij.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:18 schreef slakkie het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat je geen meerdere desktops hebt zoals onder andere Unix/Linux distro's. Of is dit wel mogelijk?
Virtue idd.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:18 schreef slakkie het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat je geen meerdere desktops hebt zoals onder andere Unix/Linux distro's. Of is dit wel mogelijk?
Heb je de eerste generatie macbook? Misschien dat die processor te heet wordt en dat alles dan traag gaat....quote:Op zaterdag 27 januari 2007 16:12 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Iphoto is idd teringtraag, daar heb ik ook heel erg veel foto's in zitten. Maar wat je noemt, het werkt wel.. maar als één van die programma's eens diep moet nadenken gaat de rest ook op idle, dat is zo irritant.
En de resolutie is gewoon te laag, daar past niks op.
Iedereen moet natuurlijk z'n eigen keuzes maken, maar ik werk liever op een trage Mac dan een snelle PC met Windows. Het operating system en de applicaties die je gebruikt zijn wat mij betreft belangrijke aspecten van een computer dan de hardware.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:15 schreef magnifor het volgende:
Overigens wordt mijn volgende laptop/desktop een windows bak. Voor 1300 euro kan ik veel betere specs krijgen idd.
Iedereen heeft hier een andere mening over, maar ik vind Adium X heilig.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:04 schreef Linc_The_Sink het volgende:
Hoe zit het met de msn op mac? Is dat iets
Is dat vergelijkbaar met msn? Ff googlequote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Iedereen heeft hier een andere mening over, maar ik vind Adium X heilig.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Iedereen heeft hier een andere mening over, maar ik vind Adium X heilig.
Sssst, rustig, rustig. Loop maandag richt een Apple store, koop een mooie Airport Extreme, en al je zorgen zijn voorbij. Je leven zal met jaren verlengd worden.quote:Op zondag 28 januari 2007 01:10 schreef magnifor het volgende:
Sinds die airport update heb ik geen internet meer na een tijdje. Even rebooten en het werkt weer. Kut Apple met hun kut updates...
en 180 euro betalen?quote:Op zondag 28 januari 2007 01:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Sssst, rustig, rustig. Loop maandag richt een Apple store, koop een mooie Airport Extreme, en al je zorgen zijn voorbij. Je leven zal met jaren verlengd worden.
Ik wacht nog even met updatenquote:Op zondag 28 januari 2007 01:10 schreef magnifor het volgende:
Sinds die airport update heb ik geen internet meer na een tijdje. Even rebooten en het werkt weer. Kut Apple met hun kut updates...
180 euro is een schijntje voor dit geweldig product..quote:Op zondag 28 januari 2007 01:14 schreef magnifor het volgende:
[..]
en 180 euro betalen?
Tot die update van gisteren was er niets aan de hand...
En wat is er zo geweldig aan dat ding?quote:Op zondag 28 januari 2007 01:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
180 euro is een schijntje voor dit geweldig product..
quote:Op zondag 28 januari 2007 01:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
180 euro is een schijntje voor dit geweldig product..
Apple is zo'n zo overrated imo.quote:Op zondag 28 januari 2007 01:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
wat is er zo goed aan die designrouter? Waarom is die 180euro waard tov een linksys van bijvoorbeedl 100euro?
Zoek maar eens een 802.11n router met een USB-poort voor externe hardeschijven danwel printers, voor onder de 180 euro, die er qua uiterlijk bij in de buurt komt.quote:Op zondag 28 januari 2007 01:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
wat is er zo goed aan die designrouter? Waarom is die 180euro waard tov een linksys van bijvoorbeedl 100euro?
Laat me raden, je had hem vijf minuten geleden ook al gestart?quote:Op zondag 28 januari 2007 02:58 schreef de_sapje het volgende:
Over iPhoto: heb hier een MacBook 2 GHz met 1 GB geheugen en iPhoto start op met lichtsnelheid (het driehoekje vervaagt geen één keer, ik klik en hij staat er). Wat ik heb gedaan: miniaturen opnieuw opbouwen, standaard thumbnail grootte gebruiken (druk maar eens op 0, 1 of 2 in iPhoto; dan gebruikt ie vooraf gedefinieerde groottes), schaduw uit, omlijning uit, achtergrond wit (al zal dat ws niet echt helpen).
1921 foto's.
Ja, maar ik kan me doodergeren als ik 20 seconden op een app zit te wachten. En dan kan macOSX nog zo geniaal zijn, de meeste programma's zijn er ook in windows-variant. Misschien niet zo mooi of handig, maar ze zijn er wel. En dan pak ik liever XP.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Iedereen moet natuurlijk z'n eigen keuzes maken, maar ik werk liever op een trage Mac dan een snelle PC met Windows. Het operating system en de applicaties die je gebruikt zijn wat mij betreft belangrijke aspecten van een computer dan de hardware.
Nee, rechtstreeks uit ontwaken uit sluimerstand. Maar misschien gebruikt ie dan ook wel een cache. Zal het even testen na een reboot.quote:Op zondag 28 januari 2007 13:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Laat me raden, je had hem vijf minuten geleden ook al gestart?
Het icoontje springt hier trouwens maar 5 keer, maar het verdere opstarten is de taak die lang duurt.
Dat kan ook gewoon op de Mac hoor. Moet je wel alleen aanzetten in je systeemvoorkeuren.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad wennen. Net als door dialogen heen tabben om ipv nee, ja te selecteren enzo.
quote:Op zondag 28 januari 2007 15:58 schreef Geqxon het volgende:
Of je gebruikt die 20 seconden even om een micropauze te houden, dat is goed tegen RSI. OS X is houdt hier gewoon rekening mee.
Je begint nu wel heeel erg als fanboy te pratenquote:Op zondag 28 januari 2007 15:58 schreef Geqxon het volgende:
Of je gebruikt die 20 seconden even om een micropauze te houden, dat is goed tegen RSI. OS X is houdt hier gewoon rekening mee.
kan die asus van 100¤ ook...quote:Op zondag 28 januari 2007 01:35 schreef HenkBenzinetank het volgende:
ah het is dus ook een file/printserver.
Heb je toevallig een link naar "die asus", en werkt die ook op de incredible 802.11n snelheid?quote:
System preferences > Keyboard & Mouse > Keyboard Shortcutsquote:Op zondag 28 januari 2007 16:25 schreef Remzz het volgende:
Wat ik erg irritant vind en waar ik nog steeds geen oplossing voor heb is het 'tabben' in bijvoorbeeld word als je afsluit en hij vraagt of je het op wilt slaan. In Windows tab je binnen 1 seconde naar nee, bij Apple moet de muis eraan te pas komen, omdat de selectie automatisch op ja staat.
Dat heb ik gedaan, maar probeer dan maar eens in Word van Ja(opslaan) naar nee of annuleren te gaan dan doet tab niets...quote:Op zondag 28 januari 2007 16:40 schreef Geqxon het volgende:
[..]
System preferences > Keyboard & Mouse > Keyboard Shortcuts
In windowds and dialogs, press Tab to move the keyboard focus between: "All controls" / "Text boxes and lists only"
Even die "All controlls" aanvinken. Dit is overigens op een engelstalige OS X, ik heb geen flauw idee hoe dat in het Nederlands eruit ziet.
Als keyboardaddict vind ik dat ook een zuigende featurequote:Op zondag 28 januari 2007 16:25 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Niet geheel waar, sommige dialogen ondersteunen het, andere niet. Verder moet je altijd op spatie drukken om je keuze te bevestigen. Enter kiest altijd de standaardkeuze
Eerst tab je naar de juiste keuze, en als hij dan geselecteerd is (randje om de button), dan ram je spatie. Of druk je spatie, afhankelijk van hoeveel je van je Macbook houdt.quote:Op zondag 28 januari 2007 16:47 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, maar probeer dan maar eens in Word van Ja(opslaan) naar nee of annuleren te gaan dan doet tab niets...
En nu doet ie het wel, ik een jaar kloten met allemaal optiesquote:Op zondag 28 januari 2007 16:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Eerst tab je naar de juiste keuze, en als hij dan geselecteerd is (randje om de button), dan ram je spatie. Of druk je spatie, afhankelijk van hoeveel je van je Macbook houdt.
Niet om te stoken, maar doet het printen over het netwerk het al?quote:Op zondag 28 januari 2007 16:58 schreef Remzz het volgende:
[..]
En nu doet ie het wel, ik een jaar kloten met allemaal opties![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |