ach, er zijn nog genoeg mensen die eentje gaan aanschaffen, waaronder ook ik.quote:Op maandag 26 juni 2006 22:16 schreef Jerommeke.nl het volgende:
tsjonge, nog een deeltje?
Apple Centre lijbaan, en gewoon parkeren bij parkeergarage van de Alberth Heyn ertegenoverquote:Op maandag 26 juni 2006 22:18 schreef oor het volgende:
[..]
ach, er zijn nog genoeg mensen die eentje gaan aanschaffen, waaronder ook ik.![]()
weet iemand waar de macbook te koop is waarbij parkeergelegenheid is?. dus niet in het centrum van rotterdam, maar gewoon waar ik hem zo kan bestellen en kan ophalen met de auto
in de buurt van rotterdam.
reden hiervoor is dat ik hem met de pin moet betalen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 20:18 schreef dolledingo het volgende:
Dit topic gaat dan wel niet over de Pro Macbooks, toch mijn vraag:
Ik ga deze week hoe dan ook een macbook pro bestellen. Nu werk ik veel met 3ds max, en dit zware programma draait alleen onder windows, dat komt mooi uit, want de macbooks kunnen windows draaien. Nu ben ik wel benieuwd als er toevallig mensen zijn die een programma als 3ds max al draaiende hebben gehad op de macbook onder windows. Maya (soort gelijk programma maar dan ook geschikt voor OSX) draait bijvoorbeeld prima op de powerbooks dus zal het op de macbook vast ook goed doen. Helaas is de switch van 3ds max (voor mijzelf) naar maya niet zo 1,2,3 te maken dus het zou heel mooi zijn als ik middels bootcamp 3ds max goed soepel kon draaien (renderen vreet veel). Dus wie heeft er ervaring?
Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe snel je met bootcamp switched van OSX naar XP, moet ik dan denken als een switch bij een alt+tab commando, of moet ik eerst OSX afsluiten om vervolgens XP op te starten. In combinatie met 3ds max ben ik namelijk ook afhankelijk van programma's als photoshop en director mx. In Principe wil ik windows alleen nog gebruiken voor 3ds max, dus een makkelijk switchen naar photoshop en director mx binnen osx zou tof zijn.
Zo te zien is het dus verstandig om director mx en photoshop ook onder windows te draaien..quote:Op maandag 26 juni 2006 21:42 schreef Syytön het volgende:
Hier zie je hoe dat switchen gaat: http://www.youtube.com/watch?v=7pLFwUARhF4
Wit of Zwart?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:26 schreef HenkBenzinetank het volgende:
3x raden wat ik vandaag heb gekocht @ Apple Center stationsplein in Rotterdam?
2ghz macbook + bluetoothkeyboard.
Helaas moet ik nog wel ff wachten
Ja.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:53 schreef super-muffin het volgende:
Kun je eigenlijk een MacBook aansluiten op een Apple Cinema Display of niet?
Ik voel me opeens dom.. ik wist helemaal niet dat dat kon dual boot windows XP en OSX.. misschien moet ik me eens gaan inlezen. Want nu wordt zo'n noteboek interessanterquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:50 schreef dolledingo het volgende:
[..]
[..]
Zo te zien is het dus verstandig om director mx en photoshop ook onder windows te draaien..
Verder nog ervaringen van mensen die 3dsmax hebben gedraaid op hun macbook?
Wit Wit Witquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:53 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Wit of Zwart?
Kun je eigenlijk een MacBook aansluiten op een Apple Cinema Display of niet?
Waarom bestel je em niet op internet?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:07 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Wit Wit Wit
Maar stiekem wil ik mn order cancellen omdat ik op GoT las dat iemand binnen een week 2 macbooks heeft gekregen in Den Haag terwijl ik in Rotterdam #13 op de lijst ben
Nee, het werkt niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:48 schreef super-muffin het volgende:
En werkt het?
We gaan gewoon door tot zomer 2007, als Warre ook haar MacBookje heeft!quote:Op maandag 26 juni 2006 22:18 schreef oor het volgende:
[..]
ach, er zijn nog genoeg mensen die eentje gaan aanschaffen, waaronder ook ik.![]()
tegen die tijd zijn jij en ik degene met een 2e generatie macbookquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef warrel het volgende:
[..]
We gaan gewoon door tot zomer 2007, als Warre ook haar MacBookje heeft!![]()
Pff, dan pas..![]()
net als de rest van Mac OS X.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:14 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nee, het werkt niet.
Je kunt hem wel aansluiten hoor, maar dat is puur voor de sier. In werkelijkheid doet 't niets.
U vroeg om klappen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:33 schreef super-muffin het volgende:
net als de rest van Mac OS X.
HOERA!!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:21 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
tegen die tijd zijn jij en ik degene met een 2e generatie macbook
Peuter eerst zo veel mogelijk weg, en dan haal je dat plakkerige over je shirt/broek. Dan plakt er pluis aan en kan het het nog verder wegpulken. Gebruik ander een beetje alcohol. Dep het er op met een wattenstaafje oid, en dan. Tsjah, peuteren en pulken..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:13 schreef Dementor het volgende:
In het iPod topic kom ik niet (uit principe) dus ik vraag het even hier bij de vertrouwde mensen.
Ik heb een iPod Video gekocht maar er zat zo'n stickertje aan de zijkant dat er moeilijk af kwam en nu zitten er lijmresten op mijn nieuwe iPod (hoe durven zie die idioten).
Hoe krijg ik dat het beste weg?
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:21 schreef Dementor het volgende:
Ja met de mouw van mijn badjas is het gelukt
Bedankt.
Nou ja, de MacBook is zo nieuw, daar gaan ze ff niets aan veranderen hoor. En als ze dat wel doen doen ze het in stilte.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:33 schreef oor het volgende:
Ik wacht denk ik nog maar ff met het aanschaffen van een macbook. misschien is er wat op de aankomende keynote iets nieuws.
of leopard erbijquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:45 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou ja, de MacBook is zo nieuw, daar gaan ze ff niets aan veranderen hoor. En als ze dat wel doen doen ze het in stilte.
Het is nog niet bekend wanneer 10.5 uitkomt. Apple kondigt dat soort dingen zelden ver van te voren aan. Maar zodra het er is, worden alle Macs ook direct met het nieuwe OS uitgerust. Meestal is er ook wel een actie dat als je binnen zoveel weken voor de release een Mac hebt gekocht, je de nieuwe OS X voor een prikkie krijgt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:43 schreef Light het volgende:
Is er al bekend wanneer de MacBook met 10.5 geleverd gaat worden?
augustus is er een keynote. maar dan nog is het maar een wilde gok, echte datums zijn er nog niet, volgens mij.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:43 schreef Light het volgende:
Is er al bekend wanneer de MacBook met 10.5 geleverd gaat worden?
Ja, zodra 10.5 uit is wordt het ook geleverd op de nieuwe systemen. En "binnen zoveel weken" is waarschijnlijk wel zodanig dat je wat vroeg bent als je nu iets gaat kopen. Ze zijn kennelijk al bij 10.4.7, en verder dan 10.4.9 zullen ze vast niet gaan voor 10.5 komt.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is nog niet bekend wanneer 10.5 uitkomt. Apple kondigt dat soort dingen zelden ver van te voren aan. Maar zodra het er is, worden alle Macs ook direct met het nieuwe OS uitgerust. Meestal is er ook wel een actie dat als je binnen zoveel weken voor de release een Mac hebt gekocht, je de nieuwe OS X voor een prikkie krijgt.
Inderdaad. Maar tussen 10.4.6 en 10.4.7 zat bijna 3 maanden. Ik denk dat het nog wel tot het eind van het jaar kan duren voordat 10.5 uit is.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:50 schreef Light het volgende:
[..]
Ja, zodra 10.5 uit is wordt het ook geleverd op de nieuwe systemen. En "binnen zoveel weken" is waarschijnlijk wel zodanig dat je wat vroeg bent als je nu iets gaat kopen. Ze zijn kennelijk al bij 10.4.7, en verder dan 10.4.9 zullen ze vast niet gaan voor 10.5 komt.
Da's wel lang wachten nog. Misschien toch maar eens bij de lokale Apple shop gaan kijken of ze daar de MacBook al hebben.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar tussen 10.4.6 en 10.4.7 zat bijna 3 maanden. Ik denk dat het nog wel tot het eind van het jaar kan duren voordat 10.5 uit is.
Je voelt je sowieso bekocht als je iets koopt van Apple. Want er komt altijd iets nieuwers en beters uit, net een paar weken/maanden nadat jij iets hebt gekochtquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:54 schreef Light het volgende:
[..]
Da's wel lang wachten nog. Misschien toch maar eens bij de lokale Apple shop gaan kijken of ze daar de MacBook al hebben.
Da's op zich dan weer niets bijzonders in de computerwereldquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je voelt je sowieso bekocht als je iets koopt van Apple. Want er komt altijd iets nieuwers en beters uit, net een paar weken/maanden nadat jij iets hebt gekocht
8% toch?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:33 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Oke, bij de postbank krijg je met een studenten rekening tot 10% korting.
overigens.
Tsja. Die verdomde prijsdeflatie hè.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:27 schreef Dementor het volgende:
[TK]Apple Powerbook G4 12"
Even mijn topic hier neerleggen, ik heb liever dat een van jullie hem koopt![]()
Voor het geld dat je dan kwijt bent zou ik liever het goedkoopste model MacBook Pro kopen, die doet het wat beter icm Pro applicaties (als Adobe CS, etc)quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Hallo![]()
Ik (= studente Grafisch Ontwerp derde jaars) wil heel graag een MacBook aanschaffen.
Ik heb een witte MacBook op t oog, met 2,0-GHz Intel Core 2 Duo processor. Ik wil het geheugen uitbreiden met 2 GB 667 DDR2 - 2x1 GB SO-DIMMs en de harde schijf moet een Serial ATA-schijf van 160 GB (5400 rpm) worden.
Mijn vragen:
Is dit genoeg op er het Adobe CS pakket op te draaien, dus Photoshop, Illustrator en InDesign?
Er is ook een harde schijf van Serial ATA-schijf van 200 GB (4800 rpm), loont t de moeite die erin te zetten?
Ik heb een PC-desktop, is het logisch er een MacBook bij te nemen?
Kan de MacBook zonder problemen op het draadloze netwerk waar mn PC en de laptop van mn vriend op zitten?
Zijn er zwakke punten in de MacBook?
Is het slim om op Leopard te wachten?
Krijg ik in de Apple Store winkel dezelfde studentenkorting als bij de Apple Store online?
Dit was t wel zo'n beetje geloof ik. Alvast bedankt voor de moeite!
Gaat dat nog problemen opleveren?quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Kan de MacBook zonder problemen op het draadloze netwerk waar mn PC en de laptop van mn vriend op zitten?
is dat in prijs niet toch nog best een verschil? wanneer ik de MacBook heb met de specs die ik aangaf, kom k op Eur 1.739,01 uit. wanneer ik de goedkoopste MacBook Pro kies en daar hetzelfde geheugen en dezelfde harde schijf in laat zetten kom ik op Eur 2.269,00.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:33 schreef Eland het volgende:
[..]
Voor het geld dat je dan kwijt bent zou ik liever het goedkoopste model MacBook Pro kopen, die doet het wat beter icm Pro applicaties (als Adobe CS, etc)
Voorlopig is voorjaar 2007 de prognose, maar eerlijk gezegd biedt Leopard atm echt niet zoveel meer dan Tiger. Of je moet helemaal verslaafd zijn aan iLifequote:Op zondag 31 december 2006 12:44 schreef De_Hertog het volgende:
En wat je vraag over wachten op Leopard betreft: ik weet niet hoeveel haast je hebt met je aanschaf, maar ik zou in ieder geval nog even wachten tot na 9 januari. Dan worden een aantal nieuwe producten voorgesteld, en wordt ook zeker meer verteld over Leopard. Misschien wordt de release date bekend gemaakt, of misschien komt het die dag zelfs al uit.
iLife is geen onderdeel van Leopard. Verder hangt het er maar van af wat je belangrijk vindt. Ik denk dat Core Animation veel leuks kan brengen, vind Time Machine leuk, kijk uit naar hoe Boot Camp definitief wordt, en ben nieuwsgierig naar de 'geheime features'. Verder zou het jammer zijn als je nu een Mac koopt die je over een ruime week met Leopard had kunnen krijgen. En als ze het alsnog niet uitbrengen op MacWorld zullen ze in ieder geval die nieuwe features onthullen en een release date geven, dan kun je altijd nog bepalen of het de moeite van het wachten waard is of niet.quote:Op zondag 31 december 2006 12:46 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Voorlopig is voorjaar 2007 de prognose, maar eerlijk gezegd biedt Leopard atm echt niet zoveel meer dan Tiger. Of je moet helemaal verslaafd zijn aan iLife
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Als je gewoon 2d werk gaat doen is inderdaad de MB voldoende. Op dit moment draait Adobe CS nog relatief traag, maar zodra die universal wordt zal ie als een zonnetje draaien, ook wel op een MB.quote:Op zaterdag 30 december 2006 10:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
is dat in prijs niet toch nog best een verschil? wanneer ik de MacBook heb met de specs die ik aangaf, kom k op Eur 1.739,01 uit. wanneer ik de goedkoopste MacBook Pro kies en daar hetzelfde geheugen en dezelfde harde schijf in laat zetten kom ik op Eur 2.269,00.
is dat verschil van 500 euro het waard?
En heel eenvoudig te kraken: draait hier al drie weken prima!quote:Op zondag 31 december 2006 13:41 schreef Q. het volgende:
De beta van Photoshop CS3 is al te downloaden bij Adobe en die is SNEL!
ik heb niet veel haast (dat wil zeggen, ik moet eerst nog sparen). dus ik wacht zowiezo nog wel even.quote:Op zondag 31 december 2006 12:44 schreef De_Hertog het volgende:
En wat je vraag over wachten op Leopard betreft: ik weet niet hoeveel haast je hebt met je aanschaf, maar ik zou in ieder geval nog even wachten tot na 9 januari. Dan worden een aantal nieuwe producten voorgesteld, en wordt ook zeker meer verteld over Leopard. Misschien wordt de release date bekend gemaakt, of misschien komt het die dag zelfs al uit.
Die manier had ik ook al gevonden: inmiddels heb ik CS2 er af gegooid.quote:Op zondag 31 december 2006 15:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En heel eenvoudig te kraken: draait hier al drie weken prima!
Stap een keer een Apple winkel binnen en ga spelen met de machines die daar staan, het wijst zich allemaal vanzelf.quote:Op zondag 31 december 2006 14:57 schreef draaijer het volgende:
Ze zijn en blijven er mooi.. Helaas heb ik geen ervaring met Apple, maar ik zou het best willen gebruiken
MacBook wegbrengen naar waar je hem gekocht hebt, wordt gratis vervangen door een niet geel-wordende variant.quote:Op maandag 1 januari 2007 13:02 schreef DutchErrorist het volgende:
Weten jullie hoe ik van die gele vlekken af kom, waar mijn handpalmen zitten etc.?
En wat als ik hem online heb gekocht? Gewoon dichtsbijzijnde Apple-centre?quote:Op maandag 1 januari 2007 13:05 schreef Q. het volgende:
[..]
MacBook wegbrengen naar waar je hem gekocht hebt, wordt gratis vervangen door een niet geel-wordende variant.
MacBook proquote:Op maandag 1 januari 2007 13:41 schreef Dorkquemada het volgende:
Ik zit zelf met het probleem dat ik ook een stuk Apple hardware voor mezelf wil kopen.
Een iMac kan ik beter mee gamen thuis (Windows erop en gewoon de oude games weer spelen)
Een Macbook kan ik ook naar mijn werk meenemen en is in de (nabije) toekomst misschien handiger.
Als er nou eens een echte beeldkaart in de MacBook zat...
Waarom speel je dan geen World of Warcraft onder OS X?quote:Op maandag 1 januari 2007 13:58 schreef Dorkquemada het volgende:
Windows is enkel om bepaalde games te kunnen spelen en dat is op zich nog optioneel omdat ik alleen nog maar af en World of Warcraft speel. (Wii kopen, is het advies van collega's)
Hoe zit dat dan?quote:Op maandag 1 januari 2007 11:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Die manier had ik ook al gevonden: inmiddels heb ik CS2 er af gegooid.
Wat denk je dat ik nu doe?quote:Op maandag 1 januari 2007 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom speel je dan geen World of Warcraft onder OS X?
Thanks!quote:Op maandag 1 januari 2007 14:46 schreef Q. het volgende:
PM.
En als je de datum van je Mac eens meer dan 30 dagen vooruit zet, start CS3 dan nog steeds op?quote:Op zondag 31 december 2006 15:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
En heel eenvoudig te kraken: draait hier al drie weken prima!
Hij doet het, zelfs nog in 2031quote:Op maandag 1 januari 2007 14:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
En als je de datum van je Mac eens meer dan 30 dagen vooruit zet, start CS3 dan nog steeds op?
Bij mij niet, wat heb jij nog meer gedaan?quote:Op maandag 1 januari 2007 15:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hij doet het, zelfs nog in 2031![]()
Heb je 'em misschien met de hex-methode gekraakt? Of toch het [k] tooltje gebruikt?quote:Op maandag 1 januari 2007 15:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hij doet het, zelfs nog in 2031![]()
Op de iMac met de hex recode, op de MBP die tool. Beide werken perfectquote:Op maandag 1 januari 2007 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heb je 'em misschien met de hex-methode gekraakt? Of toch het [k] tooltje gebruikt?
Coolquote:Op maandag 1 januari 2007 18:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Op de iMac met de hex recode, op de MBP die tool. Beide werken perfect
Wordt dit door apple zelf ook erkend? Als ie uit de online AppleStore komt, kan ik dan apple support ervoor opbellen?quote:Op maandag 1 januari 2007 13:05 schreef Q. het volgende:
[..]
MacBook wegbrengen naar waar je hem gekocht hebt, wordt gratis vervangen door een niet geel-wordende variant.
Ja.quote:Op maandag 1 januari 2007 20:41 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Wordt dit door apple zelf ook erkend? Als ie uit de online AppleStore komt, kan ik dan apple support ervoor opbellen?
Je kunt denk ik het beste even bellen met Apple zelf, dan weet je het zeker. Verder: ik weet het niet zeker, maar volgens mij is 'Apple Care' de algemene benaming voor Apple's support programma, zowel de terugroepacties, de standaard garantie, als het uitgebreide pakket dat je kunt aanschaffen. Die 49 euro per incident (die ik overigens zo snel niet terug vind) kan dus best op een andere vorm van support slaan. Algemene acties zoals met die batterijen zijn vaak gratis. Oftewel: even bellenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:49 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik had net even die apple-centre in Groningen gebeld en die zeiden dat ze niet wisten of ze iets konden doen omdat het bij mij alleen maar bij de handpalmen zat en op die touchpad + muisknop, en ze niet wisten of dit de welbekende vlekken waren...
Maar op de support site van apple staat dat je contact moet opnemen met applecare...
En dat kost 49 euro per incident als het na 90 dagen na de aankoop is, en ik heb mijn macbook gekocht op 7 september...
Aaaaah iemand help!
Dat staat er, of is er een ander telefoonnummerquote:Technische ondersteuning
Voor technische ondersteuning per telefoon neem je contact op met 0900 7777 703. Als je recht hebt op aanvullende ondersteuning (tot 90 dagen na aankoop) of als het product wordt gedekt door een AppleCare Protection Plan, worden voor de ondersteuning geen kosten in rekening gebracht. In alle andere gevallen wordt per geval 49 euro incl. BTW in rekening gebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |