Vervolg op: Amsterdam-topic.quote:Als al die boeren met hun dorpjes topics gaan openen dan kan deze enige échte stad natuurlijk niet ontbreken![]()
Dat mag jij doen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:42 schreef iamredleader het volgende:
Steek je voor het volgende deel wat meer moeite in de OP? Ik wil een interactieve kaart met de verschillende stadsdelen en de verschillende Fok!kers per stadsdeel!
En usericons voor Amsterdam!
Onder de bouwputten zit een hele mooie stad jaquote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:49 schreef Cheiron het volgende:
Mooiste stad van het land. Duidelijk
*terug zwaait vanuit Vondelpark*quote:
Hier ook!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:56 schreef Theodoric het volgende:
Oh, en *zwaait terug vanuit watergraafsmeer!
IK zwaai vrolijk mee uit tutti-frutti-dorp trouwensquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:05 schreef Sanne het volgende:
Dan zwaai ik gewoon hiervandaan!
[afbeelding]
Het Leidseplein vind ik een van de naarste en 'on-Amsterdamse' plekken in A'dam, de nieuwe fontein voor het Americain daarentegen is wel ok.quote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:08 schreef Z het volgende:
[..]
Het Leidseplein vind ik een van de naarste en 'on-Amsterdamse' plekken in A'dam, de nieuwe fontein voor het Americain daarentegen is wel ok.
Echnie. Ik ga daar nooit uit, behalve naar de Paradiso\Melkweg en Eijlders. Welke kroeg bedoel jij?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]. Het is gewoon het uitgaanscentrum. Met de leukste kroeg van Amsterdam
.
Ik ben daar echt heel vaak. Rock cafe black and whitequote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:12 schreef Z het volgende:
[..]
Echnie. Ik ga daar nooit uit, behalve naar de Paradiso\Melkweg en Eijlders. Welke kroeg bedoel jij?
Het geeft niet hoor, je bent nog jong enzoquote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:12 schreef Grumpey het volgende:
nee, cafe de Zotte is mijn favoriet in buurt van leidseplein, maar veel daar in die buurt is gewoon 1 pot nat.
Ik hou gewoon niet van die types en die muziek. Ook over 10 jaar niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het geeft niet hoor, je bent nog jong enzo.
Weet ik, en kan ik me ook wel voorstellen hoorquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:21 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik hou gewoon niet van die types en die muziek. Ook over 10 jaar niet..
Hehe, nou dat is je goed recht. Ik ga toch meer voor de Gieter.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weet ik, en kan ik me ook wel voorstellen hoor.
Maar ik wel.
De Amstel vanaf De Berlagebrug met aan de rechterkantquote:
Vanaf de Nieuwe Amstelbrug, trouwensquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De Amstel vanaf De Berlagebrug met aan de rechterkantDe Weesperzijde
Als ik toch eens rijk was...., kocht ik daar een huisje.
Tja, dat is nou weer totaal mijn tent nietquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:28 schreef Nouk het volgende:
[..]
Hehe, nou dat is je goed recht. Ik ga toch meer voor de Gieter..
Jazeker: de Sint Willibrorduskerk buiten de veste:quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Wist je trouwens dat er op de hoek van de Amsteldijk en de Ceintuurbaan, waar nu die bejaardenopslag is, vroeger een hele grote kerk stond Gwenlios? Een kerk van Cuypers of Kuipers, even vergeten welke.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
Vanaf de Nieuwe Amstelbrug, trouwens. De Berlagebrug is één brug verder stroomafwaarts.
Ik heb medelijden met die bejaarden die weg moeten uit de Amstelhof, die wonen daar prachtig en moeten verhuizen naar Amstelveen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:46 schreef Gellius het volgende:
[..]
Jazeker: de Sint Willibrorduskerk buiten de veste:
[afbeelding].
Nu staat daar dat oerlelijke bejaardentehuis Tabitha. Hoewel: voor de oudjes is het wel een lekker uitzichtje op de Amstel, zo bij het kelkje oude klare.
Jammer dat dat nu weg is zeg, net als wel meer oude gebouwen. Al is de bijenkorf op zich ook niet echt lelijk en past het wel goed op die plek daar.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:36 schreef Gellius het volgende:
Nog een verdwenen gebouw: het oude beursgebouw, op de plaats waar nu de BIjenkorf staat. Op het eerste plaatje zie je het torentje van zijn opvolger, de Beurs van Berlage, boven het oude beursgebouw uit piepen.
[afbeelding]
[afbeelding]Amsterdam
Doodzondequote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:51 schreef Gellius het volgende:
Ter vergelijking: dit staat dus nu op de plek van die kerk:
[afbeelding].
.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, dat is nou weer totaal mijn tent niet.
[b]Je bent rocker of je bent het niet :[/b]). Gelukkig is er inAmsterdam
letterlijk voor ieder wat wils
.
Als ik 's zomers alle ramen tegen elkaar open zet en lekker languit op de bank lig zie ik perfect gekaderd door een slaapkamerraampje de volledig verlichte Rembrandttoren. Net een ansichtkaartquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:28 schreef Grumpey het volgende:
marriott was vooral heel gaaf met die vaandels die langs het gebouw hangen tijdens bijvoorbeeld koninginnedag enzo. Eigenlijk moeten ze standaard een paar vaandels eruit hangen met I AMsterdam erop ofzo, ziet er heel gaaf uit. En spectaculaire verlichting is ook altijd een goede opsterker, er moeten meer gebouwen mooi verlicht worden
Vast welquote:
Eeeeehmmmm ik weet niet hoe oud je bent, maar hij heet al 40 jaar Black and Whitequote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:36 schreef Z het volgende:
Hoe heette de Black & White vroegah ook al weer ...?
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als ik 's zomers alle ramen tegen elkaar open zet en lekker languit op de bank lig zie ik perfect gekaderd door een slaapkamerraampje de volledig verlichte Rembrandttoren. Net een ansichtkaart
Nietus!!!!!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast wel. Maar The cave is gewoon kut
.
Prent, Keizersgracht 460quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:40 schreef Robocock het volgende:
Ik probeer het hier ook even
Iemand die een goede tandarts in Amsterdam weet? Ben nog steeds op zoek.
Tx1Amsterdam
![]()
![]()
Hmmm, dan bedoel ik wat anders ...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeeehmmmm ik weet niet hoe oud je bent, maar hij heet al 40 jaar Black and White.
ok, kut is overdreven. Maar ik mis het stamhonk gevoel daar totaal.. En de muziek is me te eentonig vaakquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:39 schreef Ole het volgende:
[..]
Nietus!!!!!
Maar goed, ik kom over een tijdje wel weer eens in de B&W. Jij bent tenslotte vaker in the cave geweest dan ik daar...
ms bedoelt Z de Rock in Roll out? Die zat er ongeveer naast toch?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeeehmmmm ik weet niet hoe oud je bent, maar hij heet al 40 jaar Black and White.
Dat zou kunnen, maar geen idee meer wat daar eerst zat eigenlijkquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:41 schreef Ole het volgende:
[..]
ms bedoelt Z de Rock in Roll out? Die zat er ongeveer naast toch?
en dat is te zien aan de leeftijd van het personeelquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mooiquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:38 schreef Gellius het volgende:
[..]
"Natuur is voor tevredenen of legen.
En dan: wat is natuur nog in dit land?
Een stukje bos, ter grootte van een krant,
Een heuvel met wat villaatjes ertegen.
Geef mij de grauwe, stedelijke wegen,
De'in kaden vastgeklonken waterkant,
De wolken, nooit zo schoon dan als ze, omrand
Door zolderramen, langs de lucht bewegen.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht.
Het leven houdt zijn wonderen verborgen
Tot het ze, opeens, toont in hun hogen staat.
Dit heb bij mijzelven overdacht,
Verregend, op een miezerigen morgen,
Domweg gelukkig, in de Dapperstraat."
Niet van AL het personeel hoorquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:43 schreef Ole het volgende:
![]()
![]()
[..]
en dat is te zien aan de leeftijd van het personeel![]()
moest ff..
Yup, bij mij om de hoek. van Swindenstraat..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
MooiZo zie je maar weer dat ik in Oost perfect op m'n plek ben.
Ik ben in de war met een hardrockkroeg in zo'n dwarsstraat. De Sam-Sam (schiet me net te binnen.)quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar geen idee meer wat daar eerst zat eigenlijk.
*ouch* Mijn hart wat doe je!?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:48 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben in de war met een hardrockkroeg in zo'n dwarsstraat. De Sam-Sam (schiet me net te binnen.)
Ik woon aan de andere kant van het Oosterpark, relaxed is het juiste woordquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:47 schreef Fallen het volgende:
[..]
Yup, bij mij om de hoek. van Swindenstraat..Oost is gewoon relaxed (niet te verwarren met indische-buurt... (sorry))
![]()
Ik vind de Javastraat anders best leuk hoor. En het Javaplein/Molukkenstraat wordt ook flink opgeknapt nu. Kennen jullie de website "Het geheugen van Oost"? Rampzalig vormgegeven, maar wel leuk om in te snuffelen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:47 schreef Fallen het volgende:
[..]
Yup, bij mij om de hoek. van Swindenstraat..Oost is gewoon relaxed (niet te verwarren met indische-buurt... (sorry))
![]()
Een oud-huisgenoot van mij heeft daar ook gewerkt, vandaar...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
*ouch* Mijn hart wat doe je!?.
Cafe SamSam, mijn oude stamkroeg waar ik 3 jaar gewerkt heb.........
Oh ok, coolquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:53 schreef Z het volgende:
[..]
Een oud-huisgenoot van mij heeft daar ook gewerkt, vandaar...
Die was goedquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:48 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben in de war met een hardrockkroeg in zo'n dwarsstraat. De Sam-Sam (schiet me net te binnen.)
Ik heb 't niet gezien. Wat moet ik me er bij voorstellen?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:53 schreef Grumpey het volgende:
even vraagje herhalen, wat vinden jullie van I AMsterdam op het museumplein? Als jullie daar dan tenminste een mening over hebben dan...
Ik zal binnenkort eens gaan kijken. Ben er nog niet geweestquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:53 schreef Grumpey het volgende:
even vraagje herhalen, wat vinden jullie van I AMsterdam op het museumplein? Als jullie daar dan tenminste een mening over hebben dan...
Mja, euh, nou... nu je het me zo vraagt....quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:53 schreef Grumpey het volgende:
tisdaarmee dan?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:53 schreef Grumpey het volgende:
Yep, die ken ik. Leuke verhalen van ex-bewoners. Ik las een verhaal van een vrouw die het huis waar ze als kind gewoond had in de Tilanusstraat mocht bekijken van de bouwvakkers die het aan het renoveren waren. In dat huis woont nu een kennis/collega van mij.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik vind de Javastraat anders best leuk hoor. En het Javaplein/Molukkenstraat wordt ook flink opgeknapt nu. Kennen jullie de website "Het geheugen van Oost"? Rampzalig vormgegeven, maar wel leuk om in te snuffelen.
Marc heet hij, hij kwam uit Haarlem.quote:
Ik vind het niet zo.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:53 schreef Grumpey het volgende:
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:55 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb 't niet gezien. Wat moet ik me er bij voorstellen?
Dat is wel waar. Maar de spoordijk is echt een soort van grens afscheiding. Aan de ene kant de 1e van Swindenstraat, een winkelstraat, relaxed, overzichtelijk... en aan de andere kant de Javastraat, rommelig, druk, hectisch... wel leuk, maar naar mijn idee minder.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik vind de Javastraat anders best leuk hoor. En het Javaplein/Molukkenstraat wordt ook flink opgeknapt nu. Kennen jullie de website "Het geheugen van Oost"? Rampzalig vormgegeven, maar wel leuk om in te snuffelen.
Dank je! Mede naar aanleiding van deze Amsterdamse aktie waar ik over las heb ik besloten al mijn vuil netjes te deporteren in de daarvoor bestemde prullenbak.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:10 schreef Gellius het volgende:
52°22′N 4°54′E, Mojave. Gooi je wel je rommel in de prullenbak zodat wij weer een schone stad hebben als je weggaat?.?
Ken hem wel denk ik. Maar was net voor mijn tijd dat ik er werktequote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:59 schreef Z het volgende:
[..]
Marc heet hij, hij kwam uit Haarlem.
[..]
Ik vind het niet zo.
Die zag ik ook al op google iddquote:
Zekers! Geen betondorp-omgeving voor mij. En lekker naast m'n werk (amc)quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:32 schreef Ole het volgende:
OK.. dus je hebt wel beetje buitengevoel daar! Gefeliciteerd!
Lekker!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die zag ik ook al op google idd.
Zo maar even lekker in de zon voetbal kijken daar.
Daar fiets ik bijna elke dag langs!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:35 schreef gekke_sandra het volgende:
vanuit, Amsterdam Amstel , één van de hoge gebouwen rechtsonder op de foto.
quote:
Via via, en heel veel geluk gehad. Op 10 minuutjes fietsen van de VU en dicht bij het centrum. Echt heel erg tof.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:54 schreef Ole het volgende:
Dat is wel een topbuurt idd! Goed gedaan
Ik vind het daar wel aardig staan. Ben iig héél blij dat-ie bij de Sloterplas weg is !!!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:53 schreef Grumpey het volgende:
geen idee, het zal ook wel niks aan zijn uiteindelijk maar het idee is leukquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:48 schreef anne_Chris het volgende:
is er wat leuks georganiseerd?
* anne_Chris is te lui om te googelen
nee. Het is eigenlijk een trieste bedoening, wel een leuk idee overigensquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:48 schreef anne_Chris het volgende:
is er wat leuks georganiseerd?
* anne_Chris is te lui om te googelen
Daar kom ik maar niet meer sinds een klein incident. Wat keek de barman boos toenquote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:28 schreef Nouk het volgende:
[..]
Leuk! Vertel...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:06 schreef Againzender het volgende:
[..]
Daar kom ik maar niet meer sinds een klein incident. Wat keek de barman boos toen
Waaromquote:Op zondag 25 juni 2006 19:30 schreef Meki het volgende:
Tram 1 is de beste tram van Amsterdam
Bagger is dat, I Amsterdam, een of ander kut idee van de vvd daar. Het kost klauwen met geld om dat steeds te verplaatsen en het dekt geen enkele ladingquote:
Sinds de combino is er geen enkele goede tram meerquote:Op zondag 25 juni 2006 19:30 schreef Meki het volgende:
Tram 1 is de beste tram van Amsterdam
omdat alleen lijn 1 op tijd komt en de anderen nietquote:
daar heb je gelijk inquote:Op zondag 25 juni 2006 19:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
Sinds de combino is er geen enkele goede tram meer
wellusquote:Op zondag 25 juni 2006 20:48 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat alleen lijn 1 op tijd komt en de anderen niet![]()
het lijkt mij de st. niklaas kerk aan de prins hendrikkade bij centraal station, gezien vanaf het ij. vermoed ik tenminste.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:27 schreef anne_Chris het volgende:
waar is dit? schitterend plaatje trouwens
kan het zijn dat ik die kerk gisteren heb zien staan? (was bij de Hortus toen).
Vanuit de Hortus? Ik denk dat je dan de Mozes en Aäronkerk bij het Waterlooplein gezien hebt - die heeft ook twee torens.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:27 schreef anne_Chris het volgende:
kan het zijn dat ik die kerk gisteren heb zien staan? (was bij de Hortus toen).
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 26 juni 2006 20:12 schreef iamredleader het volgende:
Sinds gisteren dus officieel: Amsterdam Buitenveldert, vlakbij de Van Boshuizenstraat tramhalte.
Student?quote:Op maandag 26 juni 2006 20:12 schreef iamredleader het volgende:
Sinds gisteren dus officieel: Amsterdam Buitenveldert, vlakbij de Van Boshuizenstraat tramhalte.
koop neem ik aan?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:18 schreef Rio het volgende:
Hoe ver kan je liefde voor een stad gaan? Ik ben ook weer terug waar ik hoor. Huis gekocht in Haarlem een maand geleden, relatie is kapot en ga ik hier weer wonen. Ik zoek dus nog een huis, mocht iemand iets weten hou ik me aanbevolen!
Nee, kopen zit er voorlopig even niet in ben ik bang. Ben een paar jaar terug in de tijd gezet.quote:
En wat is daar mis mee? Ik woon er ook. ben met 7 min op CS en heb een mega winkelcentrum voor mijn deur.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:43 schreef lienelien het volgende:
Ik zit nog altijd in Noord![]()
Wie helpt mij?![]()
Hé, ik heb ook een mega winkelcentrum voor mijn deurquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Ik woon er ook. ben met 7 min op CS en heb een mega winkelcentrum voor mijn deur.
Ik heb niet eens een deur!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:46 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hé, ik heb ook een mega winkelcentrum voor mijn deur![]()
* TimmyAsd zich ook meldt voor woningquote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:36 schreef Rio het volgende:
[..]
Nee, kopen zit er voorlopig even niet in ben ik bang. Ben een paar jaar terug in de tijd gezet.
Oe!quote:Op maandag 26 juni 2006 20:25 schreef Arcee het volgende:Amsterdam
En geopend door een stoere Amsterdamse.![]()
Dan woon je vlak bij me in de buurt gok ikquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:46 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hé, ik heb ook een mega winkelcentrum voor mijn deur![]()
meer info hierquote:Laat je inspireren op de eerste Amsterdamdag 2006
op zondag 2 juli op de DAM!
Zijn we trots op Amsterdam? Voelen we ons allemaal Amsterdammer? Doen wij zelf iets voor Amsterdam, of staan we - op welbekende Amsterdamse wijze - aan de zijlijn en geven commentaar?
Verliefd op Amsterdam?
Wie je ook bent en wat je ook doet: het is tijd voor een Amsterdamdag. Een dag om te laten zien wat er leeft en speelt, en samen te vieren dat we Amsterdammer zijn.
We doen dat op de Dam, van oudsher kruispunt en hart van de stad. Met muziek, opinies, eten, dans, cabaret.
Doorspekt met alle culturen die Amsterdam telt.
Programma
Het volledige programma van de Amsterdamdag op zondag 2 juli:
13:30 uur: Mieke Giga
14:00 uur: OPENING door Jörgen Raymann
14:05 uur: Dries Roelvink
14:20 uur: Clark Accord
14:30 uur: Amsterdams Culturen spel voor 500 Amsterdammers (uit de diverse stadsdelen).
14:50 uur: Johannes van Dam
14:55 uur: Ondrofeni
15:10 uur: Rajae en Senna
15:30 uur: Roué Verveer
15:40 uur: Amsterdams Culturen spel voor publiek, op te geven in speciale stand op de dag zelf
16:00 uur: Joost Zwagerman
16:05 uur: W.O.T.S. Fashion Show
16:30 uur: Willeke Alberti
16:55 uur: Jetty Mathurin
17:05 uur: Yes-R
17:30 uur: Muziekspektakel o.l.v. Merlijn Twaalfhoven in aanwezigheid van burgemeester Cohen
18:00 uur: Lucretia van der Vloot
18:30uur: DJ Yakuza
19:25 uur: DJ Saif
20:20 uur: DJ Mr. WIX
21:00 uur: EINDE
Wat een baggerprogrammaquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:33 schreef Karina het volgende:
Komende zondag (2 juli) is het Amsterdamdag (op de Dam). Misschien dat ik wel even ga kijken. Dit is het programma:
[..]
meer info hier
Oh en Amsterdam Oud-Zuid meldt zich hier
Ik kreeg nog een uitnodiging voor een buurtvergadering. Kon niet wachtenquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
de baarsjes kan niet genoeg props krijgen![]()
Ik snap er zelf ook niks van, maar heb het heel vaak doorgelezen, het moet zo zijn dat ik er gewoonin magquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:11 schreef Grumpey het volgende:
uhh...
114e? moet je dan niet eerst uitgenodigd worden via mail (worden er hooguit 15 meestal), en dan nog eens reageren (doen er vaak toch wel 2 a 3), en dan pas krijg je definitieve mailtje toch? Of is dit een tijdelijke woning of iets dergelijks? meer uitleg graag
owjah, heb dus de contactgegevens en data enzo maar verwijderd, niet echt nuttig maargoed.quote:Betreft: Uitnodiging tekenen huurovereenkomst
Woningcorporatie: De Key
Contactpersoon: zusenzo
contactgegevens
Beste heer Johan
Je hebt aangegeven de woonruimte H.J.E. Wenckebachweg , 1096 DM Amsterdam
te willen huren. Wij nodigen je daarom uit om de
huurovereenkomst te tekenen.
Je kunt een voorbeeld van de huurovereenkomst downloaden van onze site
www.dekey.nl.
Je wordt vrijdag de zoveelste verwacht op ons kantoor . Neem je geldige paspoort of identiteitskaart mee. Beschik je niet over de
Nederlandse nationaliteit, neem dan ook een geldige verblijfsvergunning mee.
In verband met de contractvoorbereiding vragen wij je om per ommegaande
onderstaande documenten langs te brengen op ons kantooradres of te faxen naar
jawohl
- Een kopie van het geldig bewijs van inschrijving van een dagopleiding aan een
MBO-, HBO- of universitaire instelling in de regio Amsterdam;
- Een verklaring van de onderwijsinstelling of Informatie Beheer Groep waarin
vermeld staat wanneer je met je studie begonnen bent;
- Je registratienummer bij WoningNet.
Tijdens het tekenen van de huurovereenkomst moet je ook de huur voor de eerste
maand en eventuele bijkomende kosten betalen. Op ons kantoor kan alleen worden
gepind, wij accepteren geen contante betalingen. Het bedrag dat je moet betalen
is als volgt opgebouwd:
- De huur à EUR 220.84
- De administratiekosten à EUR 20
Per 1 juli zit ik ook in Oud-Zuid.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:33 schreef Karina het volgende:
Komende zondag (2 juli) is het Amsterdamdag (op de Dam). Misschien dat ik wel even ga kijken. Dit is het programma:
[..]
meer info hier
Oh en Amsterdam Oud-Zuid meldt zich hier
Hmm, en hoe ga ik daar komen?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:27 schreef Ole het volgende:
Blijburg. Zal wel lekker druk worden daar morgen..
Is daar dan ook daadwerkelijk zand (of gras oid..) waar je lekker met je handdoekje op kan liggen?quote:
Jazeker.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:26 schreef lienelien het volgende:
[..]
Is daar dan ook daadwerkelijk zand (of gras oid..) waar je lekker met je handdoekje op kan liggen?
Blijburg is zeker leuk, maar op een dag zoals vandaag kun je beter niet met de auto komen, dan heb je een probleem (dat je volledig ingeparkeerd wordt en niet meer weg kunt). En die loslopende honden vind ik ook maar niets eigenlijk.quote:
HvA!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:39 schreef Ole het volgende:
Daar fiets ik bijna elke dag langs!
Ik ga dr ook wonenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:59 schreef raptorix het volgende:
Ook lekker ik voetbal daar
Leuke buurt om te wonen.
East-side rulesquote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:14 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
Ik ga dr ook wonenOost/Watergraafsmeer.
nee ik zou sowieso niet zo snel op een zaterdag gaan, en dan zeker niet met de autoquote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Blijburg is zeker leuk, maar op een dag zoals vandaag kun je beter niet met de auto komen, dan heb je een probleem (dat je volledig ingeparkeerd wordt en niet meer weg kunt). En die loslopende honden vind ik ook maar niets eigenlijk.
Iedereen gaat inslaan en dan naar vondelpark of museumpleinquote:Op zondag 2 juli 2006 12:19 schreef Againzender het volgende:
Tering, wat is het druk bij de Appie op het Museumplein op een zondagochtend![]()
ik kwam net terug van vakantie, dus moest eten hebben....quote:Op zondag 2 juli 2006 12:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Iedereen gaat inslaan en dan naar vondelpark of museumplein
Ik ook, maar denk dat ik even omfiets naar AH op de dam
Festiviteiten op De Dam zijn toch ook nooit leuk?quote:Op zondag 2 juli 2006 18:31 schreef TimmyAsd het volgende:
Wat een druke zeg op de AmsterdamDag
Een paar honderd mensen
kwa-hoe?quote:Op zondag 2 juli 2006 15:26 schreef anne_Chris het volgende:
We zijn even naar kwakoe geweest.
tiesto voor de tsunami was andersaardig okquote:Op zondag 2 juli 2006 18:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Festiviteiten op De Dam zijn toch ook nooit leuk?
jaah, kwakjekoe is weer begonnenquote:Op zondag 2 juli 2006 22:28 schreef raptorix het volgende:
Volgende week maar eens naar kwakoe denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
quote:Op maandag 3 juli 2006 00:42 schreef laffer het volgende:
[..]
jaah, kwakjekoe is weer begonnen![]()
binnenkort ook maar weer eens iets te eten halen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Ik hoorde net wel iets, maar toevallig omdat het stil was, als de radio aan had gestaan had ik het niet gehoord.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:08 schreef Againzender het volgende:
Had ik nu niet een sirene moeten horen
ja, hij gaat hier nu ook. Leuk, met de ramen open en dat ding naast het kantoorquote:Op maandag 3 juli 2006 12:10 schreef Sanne het volgende:
Ow, daar gaat ie weer. Geloof dat dit de slow-woop is.
quote:Op maandag 3 juli 2006 19:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Amsterdam - Oost
Vanaf 1 juli officieel in de beste stad van Nederland.
Morgen ga ik verhuizen![]()
Lekker, met dit weer![]()
quote:Op maandag 3 juli 2006 00:52 schreef raptorix het volgende:
[..]Er zijn ook heel veel mooie menerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met strakke shirtjes aan
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
Ik moet het allemaal nog ontdekken, maar ik heb er zoveel zin in!quote:Op maandag 3 juli 2006 20:19 schreef Gellius het volgende:
[..]Oost
.
Welkom in de wereld van het Oosterpark, het Witsenhuis, de Dappermarkt, het Flevopark, de Ringvaart, en deWeesperzijde
met de
IJsbreker
.
Oost is, zeker 's zomers, helemaal geweldig. Welkom in Oostquote:Op maandag 3 juli 2006 20:53 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ik moet het allemaal nog ontdekken, maar ik heb er zoveel zin in!![]()
Mijn studie is trouwens nabij de Dappermarkt![]()
Echt geweldig!
Dank u!quote:Op maandag 3 juli 2006 20:55 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Oost is, zeker 's zomers, helemaal geweldig. Welkom in Oost
Ik ben er één keer doorheen geweest en vond het inderdaad vrij eng. Toch weet ik niet precies het verschil tussen alle onderdelen etc.quote:
Klopt, ik woon aan het randje van Zeeburg.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:56 schreef Gellius het volgende:
Onder "Oost" () vallen zowel Zeeburg als Oost-Watergraafsmeer. Overigens is de Indische Buurt in opmars hoor. Ik heb zelfs al naar een woning gekeken daar.
quote:Op maandag 3 juli 2006 21:56 schreef Gellius het volgende:
Onder "Oost" () vallen zowel Zeeburg als Oost-Watergraafsmeer. Overigens is de Indische Buurt in opmars hoor. Ik heb zelfs al naar een woning gekeken daar.
quote:De Indische Buurt is een wijk in het oosten van de gemeente Amsterdam
Dus het zijn wel andere wijken, voor het Muiderpoort station is het Oost/Watergraafsmeer.quote:De buurt wordt aan de westkant begrensd door de spoorlijn Amsterdam – Hilversum (met het Muiderpoortstation), aan de oostkant door het Flevopark, aan de noordkant door de Zeeburgerdijk en aan de zuidkant door de Ringvaart van de Watergraafsmeer.
quote:Watergraafsmeer is een voormalig stadsdeel van de gemeente Amsterdam, in 1998 met stadsdeel Oost samengegaan in stadsdeel Oost/Watergraafsmeer. Voor 1 januari 1921 was het een zelfstandige gemeente met zo'n tienduizend inwoner
Hm, gisterenavond is hier op kantoor (Westpoort) kennelijk ook de stroom uitgevallen. Gaat weer lekker.....quote:Op maandag 3 juli 2006 19:12 schreef TimmyAsd het volgende:
Was er vandaag gewoon een stroomstoring
gewoon een uur dicht gebleven met de winkel en mijn arme mama kon geen tv kijken
Stel je niet zo aan zeg, volgens mij ben je er nog nooit geweest. Ik woon net achter de Zeeburgerdijk in een prachtig gerenoveerd appartement. Ik heb alle voorzieningen bij de hand. Ik heb hier geen sporen van criminaliteit kunnen bespeuren. Naast mijn straat komt een multifunctioneel centrum met bioscoop, hostel, podium en grand-cafe. Er wonen in mijn buurt overwegend 'blanke' mensen met name starters, tweeverdieners etc. Ik vind het een heel fijne buurt om in te wonen.quote:
Nee, maar als die Rio begint over dat Oost afgezien van de Indische buurt zo geweldig is, dan moet ik dat als bewoner van de Indische buurt natuurlijk even nuancerenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:35 schreef Gellius het volgende:
Was het Oosterpark ooit 's nachts fris dan? Nescio even daargelaten?
Die Rio? Ik ben onschuldig! Ga jij anders even iemand ander lastig vallen met je leugens. Zo zie je maar dat er inderdaad allemaal leugenachtig tuig woont in de Indische Buurtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:39 schreef Aventura het volgende:
[..]
Nee, maar als die Rio begint over dat Oost afgezien van de Indische buurt zo geweldig is, dan moet ik dat als bewoner van de Indische buurt natuurlijk even nuanceren
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:57 schreef Rio het volgende:
[..]
Die Rio? Ik ben onschuldig! Ga jij anders even iemand ander lastig vallen met je leugens. Zo zie je maar dat er inderdaad allemaal leugenachtig tuig woont in de Indische Buurt![]()
Best een aardige buurt hoorquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:09 schreef Aventura het volgende:
[afbeelding]
Hoe het nu is (het is nu net opgeleverd, er is een restyle voor het Javaplein geweest).
Wat is dat gebouw in het midden?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:09 schreef Aventura het volgende:
[afbeelding]
Hoe het nu is (het is nu net opgeleverd, er is een restyle voor het Javaplein geweest).
quote:Uit: "Het Geheugen van Oost"
Als kind moest ik Niet ik hoor!.kolen halen bij het Javaplein. Mijn broers en ik werden op vrijdagavond naar het badhuis op het Javaplein gestuurd. Dat kostte 25 guldencenten per kind. In 1959, toen ik op de lagere school A.W.F. Idenburg in de Javastraat zat, kregen we een douche.
Het wisselt nu al jaren zeer regelmatig van eigenaar - het schijnt maar niet te willen lukken om er een goedlopend Grand Café of restaurant van te maken. Wat heel jammer is, want het is een leuk gebouw. Misschien dat het met het gerestylede plein nu wèl lukt.quote:Je ging naar het badhuis met een opgerolde handdoek, zeepdoos erin, onder je arm. Het douchen kostte 10 of 15 cent. Als je je zeep vergeten was kon je een stukje zeep voor een dubbeltje kopen. Je mocht geloof ik 10 of 15 minuten douchen en dan kwam er een kenauachtige badvrouw in een witte jas op je deurtje timmeren dat je eruit moest. Ik was altijd ruim op tijd klaar want ik was als de dood dat ik in mijn blote kont eruit moest.
Ik werk er.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:20 schreef Aventura het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg, volgens mij ben je er nog nooit geweest.
wat is pongo bier?quote:Op zondag 2 juli 2006 15:26 schreef anne_Chris het volgende:
We zijn even naar kwakoe geweest. Waren ongeveer 12 uur daar.
Allemaal slaperige koppen
Veeeeeeeeeel barbecues en pongo bierom die tijd al
En schaafijs![]()
Volgende week gaan we weer maar dan wel wat later. Hopen dat ze dan wakker zijn
Wat is het toch met die stroomstoringen de afgelopen tijd?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:25 schreef Againzender het volgende:
GVD een stroomstoring van meer dan een uur gehad vanavond, niet fijn voor je koelkast met dit weer
ik had er hier in mijn wijk (Slotervaart) al een tijdje geen last meer van gehad, maar dit was dan ook gelijk op een zeer irritant tijdstip.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:53 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wat is het toch met die stroomstoringen de afgelopen tijd?
Niet elk deel van slotervaart heeft er kennelijk last van. Gisteren was het in Osdorp en hier trouwens raak. Ook ruim een uur..quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik had er hier in mijn wijk (Slotervaart) al een tijdje geen last meer van gehad, maar dit was dan ook gelijk op een zeer irritant tijdstip.
nee, dat is maar goed ook. maar je hoort inderdaad veel storingen de laatste tijd.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:55 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Niet elk deel van slotervaart heeft er kennelijk last van. Gisteren was het in Osdorp en hier trouwens raak. Ook ruim een uur..
Het zal wel aan het weer liggenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:48 schreef Againzender het volgende:
[..]
nee, dat is maar goed ook. maar je hoort inderdaad veel storingen de laatste tijd.
Vertel! Ken iemand die er ook heen wasquote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:24 schreef donald_dick het volgende:
jams blunt in het westerpark was okay (Y)
quote:Amsterdammers die wonen in het stadsdeel Oud-West moesten dinsdag een groot deel van de halve finale van het WK-voetbal missen. Het stadsdeel kampte vanaf 20.50 uur met een stroomstoring. De storing was rond 22.00 uur verholpen. Dat meldt een woordvoerder van energiebedrijf Nuon.
Zeker 1500 huishoudens hebben in het Amsterdamse stadsdeel volgens Nuon ruim een uur geen stroom gehad. De storing onstond in de buurt van de Jacob van Lennepkade. Het is nog niet bekend hoe de storing is ontstaan. Amsterdam werd in mei ook al twee keer getroffen door stroomstoringen.
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:51 schreef TimmyAsd het volgende:
Hmzzz Againzender. Check dit bericht dan
[..]
Reinwardt Academie?quote:Op maandag 3 juli 2006 20:53 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ik moet het allemaal nog ontdekken, maar ik heb er zoveel zin in!![]()
Mijn studie is trouwens nabij de Dappermarkt![]()
Echt geweldig!
Bier 1 Euroquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:28 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik vind het er nog steeds niet uitzien, het is kaal en saai. Die hele buurt heeft dat daar.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:09 schreef Aventura het volgende:
[afbeelding]
Lijn 3?quote:Op donderdag 6 juli 2006 01:29 schreef SuperMOM het volgende:
Wat the f*ck was er met lijn 3 aan de hand? 3 kwartier wachten terwijl ik zeker 7 keer de 13 had kunnen nemen naar CS maar neeeeee wilde een kortere route nemen![]()
inderdaadquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:36 schreef Zuen het volgende:
Hmm, ik ga laatste tijd vooral naar Escape, soms Meander etcetera.. en soms wat van die plekken waar ik na 1 keer niet meer terug wil komen.
Sterker nog, ik heb er opgetredenquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:48 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Iemand ooit naar het Bimhuis geweest?
Vast wel!
Hoe is dat?
Nou ja, nieuw, oud, voor mij nu toegankelijke bedoel ik..quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:51 schreef Zuen het volgende:
[..]
Sterker nog, ik heb er opgetreden. Als je de nieuwe bedoelt dan, die oude heb ik nooit opgetreden.
ja studio 80 is zeker leuk, veel amsterdams publiek ookquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:04 schreef Zuen het volgende:
Noodlanding is ook wel vet, Club 11 ook.
Studio 80, wel eens van gehoord. Is het wat?
Ja die nieuwe bedoel ik.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:02 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Nou ja, nieuw, oud, voor mij nu toegankelijke bedoel ik..
Is de nieuwe bij het Muziekgebouw aan 't IJ?
En wat bespeel je?
Okay ik ben zeer benieuwd.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:08 schreef Zuen het volgende:
[..]
Ja die nieuwe bedoel ik.
Ik speelde trompet, niet meer. Ik had daar een klein halfjaar een optreden gegeven, maar niet voor heel veel mensen hoor, iets van 40/50.
Noodlanding was ik gisterenquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:04 schreef Zuen het volgende:
Noodlanding is ook wel vet, Club 11 ook.
Studio 80, wel eens van gehoord. Is het wat?
lekker belangrijkn toch? Sfeer was topquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja studio 80 is zeker leuk, veel amsterdams publiek ook
qua muziek wisselt het per avond maar je hebt er geen noodlanding-achtige avonden (gelukkig maar want bij noodlanding lijkt het alsof ze gewoon wat nummers in winamp stoppen)
mja voor jou misschien niet, ik hou van goede muziekquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:11 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
lekker belangrijkn toch? Sfeer was top
Gisteren en vandaag moest ik een pendelbus nemen i.p.v lijn 26 naar huisquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Lijn 3?
Wat dacht je van lijn 26?
Ik stond een uur vast op Centraal helaas.
Vanwege de hitte. Gelukkig reed ie weer netjes terug 's avonds laat
Gisteravond naar Julidans in Bellebue Theater geweest (met 50% korting van het Uitburo.) het was erg mooi
Mja, ik was het een beetje zat. Ik heb behoorlijk lang gespeeld, maar had er toch geen zin meer in. Het vergt namelijk enorm veel tijd en discipline en aangezien ik ook sport enzo had ik er te weinig tijd voor. Je moet namelijk elke dag ongeveer een uur oefenen om in vorm te blijven met trompetspelen. Maarja, ik heb de trompet nog steeds liggen, wie weet dat ik ooit weer ga spelen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:51 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Okay ik ben zeer benieuwd.
Jammer dat je niet meer speelt, tijdtekort?
Weinig mensen is juist intiemer!
Jeetje nog steeds? Waardeloos!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:33 schreef SuperMOM het volgende:
[..]
Gisteren en vandaag moest ik een pendelbus nemen i.p.v lijn 26 naar huisWarmte kunnen ze niet tegen helaas, die nieuwe trams
![]()
![]()
Goed zoquote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:47 schreef Zuen het volgende:
[..]
Mja, ik was het een beetje zat. Ik heb behoorlijk lang gespeeld, maar had er toch geen zin meer in. Het vergt namelijk enorm veel tijd en discipline en aangezien ik ook sport enzo had ik er te weinig tijd voor. Je moet namelijk elke dag ongeveer een uur oefenen om in vorm te blijven met trompetspelen. Maarja, ik heb de trompet nog steeds liggen, wie weet dat ik ooit weer ga spelen.![]()
Ook dat nog eens. Niets mis met het model dat nu op de 5 nog rijdtquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:48 schreef jimjim1983 het volgende:
die trams zijn sowieso kutdingen
op sommige plekken kan ik niet eens zitten zonder mn benen in mn nek te leggen, en zo lang ben ik niet.
Haha kloptquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:48 schreef jimjim1983 het volgende:
die trams zijn kutdingen
op sommige plekken kan ik niet eens zitten zonder mn benen in mn nek te leggen, en zo lang ben ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |