Hehe, nou dat is je goed recht. Ik ga toch meer voor de Gieter.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weet ik, en kan ik me ook wel voorstellen hoor.
Maar ik wel.
De Amstel vanaf De Berlagebrug met aan de rechterkantquote:
Vanaf de Nieuwe Amstelbrug, trouwensquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De Amstel vanaf De Berlagebrug met aan de rechterkantDe Weesperzijde
Als ik toch eens rijk was...., kocht ik daar een huisje.
Tja, dat is nou weer totaal mijn tent nietquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:28 schreef Nouk het volgende:
[..]
Hehe, nou dat is je goed recht. Ik ga toch meer voor de Gieter..
Jazeker: de Sint Willibrorduskerk buiten de veste:quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Wist je trouwens dat er op de hoek van de Amsteldijk en de Ceintuurbaan, waar nu die bejaardenopslag is, vroeger een hele grote kerk stond Gwenlios? Een kerk van Cuypers of Kuipers, even vergeten welke.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
Vanaf de Nieuwe Amstelbrug, trouwens. De Berlagebrug is één brug verder stroomafwaarts.
Ik heb medelijden met die bejaarden die weg moeten uit de Amstelhof, die wonen daar prachtig en moeten verhuizen naar Amstelveen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:46 schreef Gellius het volgende:
[..]
Jazeker: de Sint Willibrorduskerk buiten de veste:
[afbeelding].
Nu staat daar dat oerlelijke bejaardentehuis Tabitha. Hoewel: voor de oudjes is het wel een lekker uitzichtje op de Amstel, zo bij het kelkje oude klare.
Jammer dat dat nu weg is zeg, net als wel meer oude gebouwen. Al is de bijenkorf op zich ook niet echt lelijk en past het wel goed op die plek daar.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:36 schreef Gellius het volgende:
Nog een verdwenen gebouw: het oude beursgebouw, op de plaats waar nu de BIjenkorf staat. Op het eerste plaatje zie je het torentje van zijn opvolger, de Beurs van Berlage, boven het oude beursgebouw uit piepen.
[afbeelding]
[afbeelding]Amsterdam
Doodzondequote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:51 schreef Gellius het volgende:
Ter vergelijking: dit staat dus nu op de plek van die kerk:
[afbeelding].
.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, dat is nou weer totaal mijn tent niet.
[b]Je bent rocker of je bent het niet :[/b]). Gelukkig is er inAmsterdam
letterlijk voor ieder wat wils
.
Als ik 's zomers alle ramen tegen elkaar open zet en lekker languit op de bank lig zie ik perfect gekaderd door een slaapkamerraampje de volledig verlichte Rembrandttoren. Net een ansichtkaartquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:28 schreef Grumpey het volgende:
marriott was vooral heel gaaf met die vaandels die langs het gebouw hangen tijdens bijvoorbeeld koninginnedag enzo. Eigenlijk moeten ze standaard een paar vaandels eruit hangen met I AMsterdam erop ofzo, ziet er heel gaaf uit. En spectaculaire verlichting is ook altijd een goede opsterker, er moeten meer gebouwen mooi verlicht worden
Vast welquote:
Eeeeehmmmm ik weet niet hoe oud je bent, maar hij heet al 40 jaar Black and Whitequote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:36 schreef Z het volgende:
Hoe heette de Black & White vroegah ook al weer ...?
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als ik 's zomers alle ramen tegen elkaar open zet en lekker languit op de bank lig zie ik perfect gekaderd door een slaapkamerraampje de volledig verlichte Rembrandttoren. Net een ansichtkaart
Nietus!!!!!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vast wel. Maar The cave is gewoon kut
.
Prent, Keizersgracht 460quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:40 schreef Robocock het volgende:
Ik probeer het hier ook even
Iemand die een goede tandarts in Amsterdam weet? Ben nog steeds op zoek.
Tx1Amsterdam
![]()
![]()
Hmmm, dan bedoel ik wat anders ...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeeehmmmm ik weet niet hoe oud je bent, maar hij heet al 40 jaar Black and White.
ok, kut is overdreven. Maar ik mis het stamhonk gevoel daar totaal.. En de muziek is me te eentonig vaakquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:39 schreef Ole het volgende:
[..]
Nietus!!!!!
Maar goed, ik kom over een tijdje wel weer eens in de B&W. Jij bent tenslotte vaker in the cave geweest dan ik daar...
ms bedoelt Z de Rock in Roll out? Die zat er ongeveer naast toch?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeeehmmmm ik weet niet hoe oud je bent, maar hij heet al 40 jaar Black and White.
Dat zou kunnen, maar geen idee meer wat daar eerst zat eigenlijkquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:41 schreef Ole het volgende:
[..]
ms bedoelt Z de Rock in Roll out? Die zat er ongeveer naast toch?
en dat is te zien aan de leeftijd van het personeelquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mooiquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:38 schreef Gellius het volgende:
[..]
"Natuur is voor tevredenen of legen.
En dan: wat is natuur nog in dit land?
Een stukje bos, ter grootte van een krant,
Een heuvel met wat villaatjes ertegen.
Geef mij de grauwe, stedelijke wegen,
De'in kaden vastgeklonken waterkant,
De wolken, nooit zo schoon dan als ze, omrand
Door zolderramen, langs de lucht bewegen.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht.
Het leven houdt zijn wonderen verborgen
Tot het ze, opeens, toont in hun hogen staat.
Dit heb bij mijzelven overdacht,
Verregend, op een miezerigen morgen,
Domweg gelukkig, in de Dapperstraat."
Niet van AL het personeel hoorquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:43 schreef Ole het volgende:
![]()
![]()
[..]
en dat is te zien aan de leeftijd van het personeel![]()
moest ff..
Yup, bij mij om de hoek. van Swindenstraat..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
MooiZo zie je maar weer dat ik in Oost perfect op m'n plek ben.
Ik ben in de war met een hardrockkroeg in zo'n dwarsstraat. De Sam-Sam (schiet me net te binnen.)quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar geen idee meer wat daar eerst zat eigenlijk.
*ouch* Mijn hart wat doe je!?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:48 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ben in de war met een hardrockkroeg in zo'n dwarsstraat. De Sam-Sam (schiet me net te binnen.)
Ik woon aan de andere kant van het Oosterpark, relaxed is het juiste woordquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:47 schreef Fallen het volgende:
[..]
Yup, bij mij om de hoek. van Swindenstraat..Oost is gewoon relaxed (niet te verwarren met indische-buurt... (sorry))
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |