abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39472048
Afkomstig uit Zeeland, presenteer ik mezelf als student, die graag doorstudeert in Amsterdam.
Graag wil ik jullie, studenten, of gewoon lezers voor de herkenbaarheid, op de hoogte houden middels dit topic over mijn verhuizing. Dit is de eerste keer dat ik alleen verhuis en gelijk bijna 200 km.
Ik heb al een kamer gevonden.

10m²
Zeeburg/ Oost
¤252,- incl. gas water en licht
woonkamer: 16m², toilet, douche en keuken gedeeld.

Gelijk op de eerste kijkavond was het raak voor mij, ik kreeg de kamer en was zo gelukkig!

De bruine muren heb ik inmiddels wit geverfd (helaas geen voor/nafoto, de nafoto volgt nog) na twee keer erover heen te sauzen. (Flexa-VTWonen, kleur: Roomwit)

Er ligt al blauw linoleum op de vloer en ik heb besloten dit zo te houden en een groot vloerkleed neer te leggen ter verwarming van de voeten.
Waarom heb ik dit besloten? Omdat ik geen handige vloerlegger ken, zo simpel is het

Morgen ga ik over met dit busje:

In Zeeland haal ik een (voor mij gratis) rood tweepersoonsbed op. Vrij makkelijk in elkaar te zetten. Daar zitten ook gelijk twee matrassen bij.
Dan rijd ik nog even naar huis om wat andere huishoudelijke spulletjes mee te nemen. Waarvan ook dit lieve, pasgeverfde kastje: (het zwarte = schoolbordverf)

Dan gaan we richting Amsterdam. Mijn vriendje rijdt, ik help.

Daar in Amsterdam staat de IKEA. Ik ben er nog niet helemaal uit welke meubels ik ga kopen, maar het zal een beetje in deze richting zijn:
Vestby Garderobekast: ¤36,-

Ivar Zelf-in-elkaar-zet boekenkast: ¤? hangt ervanaf hoeveel onderdelen je gebruikt.
De planken zijn in hout en ik ga ze nog even verven alvorens in elkaar te zetten. Dit zal overmorgen dan waarschijnlijk gebeuren.

Er staat al een tafel dat zal dienen als bureau.

Ik houd jullie op de hoogte!

[ Bericht 1% gewijzigd door Sweetsixteen16 op 05-07-2006 09:51:00 ]
Billie Holiday is Lady Day!
pi_39472146
10m2?? da's niet zo heel veel.... ik neem aan dat keuken en badkamer e.d. gesamelijk is? En wat moet er nog meer je kamer in?? bed, buro, kast, tv, etc?? maar op zich wel te doen. Heb zelf een tijdje op kamers gezeten wat bij elkaar zo'n 15m2 was, en dat ging prima.
pi_39472297
quote:
Op maandag 3 juli 2006 13:19 schreef kroegtijger het volgende:
10m2?? da's niet zo heel veel.... ik neem aan dat keuken en badkamer e.d. gesamelijk is? En wat moet er nog meer je kamer in?? bed, buro, kast, tv, etc?? maar op zich wel te doen. Heb zelf een tijdje op kamers gezeten wat bij elkaar zo'n 15m2 was, en dat ging prima.
De keuken badkamer en toilet is inderdaad gedeeld, maar dat had ik toch vermeld in de OP?
Bed = tweepersoons maar volgens mij ook vermeld.
Bureau = de tafel waar ik het op het laatst over had.
TV = niet nodig, staat in de woonkamer en ben niet zo'n tvkijker.
Kast = staat hierboven beschreven, tweemaal.

De grootte is wel een beetje extreem, maar het is denk ik wel te doen.
Ik denk dat het tweepersoonsbed er wel een beetje bij inhakt.
pi_39474331
Berekening kast Ivar:
Boekenkast Ivar:

Zijsteun (179x30 cm) ¤10,00 x 2 = ¤ 20,00

Plank (83x30 cm) ¤ 5,50 x 5 = ¤ 27,50

Steunkruis (100 cm) ¤ 2,50 x 1 = ¤ 2,50

Flessenrek ¤ 4,00 x 1 = ¤ 4,00

Lade op wielen ¤ 29,00 x 1 = ¤ 29,00

Totaal = ¤ 83,00

De kleur zal wit worden, dit koop ik vanavond even bij de Praxis in Zeeland.
  maandag 3 juli 2006 @ 15:59:52 #5
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39476947
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:42:26 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_39478797
@ Mikkie: Ik heb inderdaad heel goed moeten overwegen of ik daadwerkelijk dat tweepersoonsbed wilde hebben. Ik vind comfort erg belangrijk. Mijn vriendje kan daar liggen en eventueel ook nog een vriendinnetje die blijft logeren en niet bang is voor mij
Tevens koop ik een sprei waardoor het eventueel met wat kussens ook een leuke bank kan worden.
Verder is onder het bed nog wat ruimte.

Morgen vertrek ik om 07.45 uur vanaf mijn huis, zodat we bij het busje om 08.00 uur zijn.
Dan gaan we het bed ophalen en spullen van mijn huis die nog meemoeten.
We verwachten vanaf 09.00 uur richting Amsterdam te vertrekken.

Dan, zodra we daar aankomen (11.00 uur max.) gaan we boodschappen doen, max. 2 uur, maar ik weet al precies wat ik wil, dat is dus geen probleem. Lunch erbij inbegrepen. Dan richting kamer.
Daar inderdaad alles neerpleuren en eventueel wat zaken in elkaar zetten etc.
Misschien alvast een likje verf over kast Ivar.

Rond een uur of zes willen we huiswaarts keren, zodat we de wedstrijd Italië - Duitsland niet teveel hoeven te missen. Woensdagochtend om 08.00 uur moet het busje weer terug zijn bij het bedrijf.

Bedankt voor de tip in ieder geval!
  maandag 3 juli 2006 @ 17:12:34 #7
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_39478911
Ik heb eventueel nog een boekenkast over zoals jij daar aangeeft. Op te halen in Tilburg momenteel, maar na mijn vakantie kan het ook in Vianen (moet ik hem even ophalen in Tilburg).
Voor 10 euro mag je hem hebben hoor
To infinity…and beyond!
pi_39478996
quote:
Op maandag 3 juli 2006 17:12 schreef ivetje het volgende:
Ik heb eventueel nog een boekenkast over zoals jij daar aangeeft. Op te halen in Tilburg momenteel, maar na mijn vakantie kan het ook in Vianen (moet ik hem even ophalen in Tilburg).
Voor 10 euro mag je hem hebben hoor
Dankjewel Ivetje, maar Tilburg is wel een beetje uit de route en ik wil hem graag naar mijn eigen manier inrichten. Nogmaals bedankt
  maandag 3 juli 2006 @ 17:18:56 #9
11458 ivetje
pi_39479053
Okidokie, viel te proberen
To infinity…and beyond!
pi_39479083
quote:
Op maandag 3 juli 2006 17:18 schreef ivetje het volgende:
Okidokie, viel te proberen
pi_39480783
Ik heb expres alle meubels in het wit om zo een beetje ruimte te creëren.
Ik zal het opfleuren met wat accesoires in kleur.
  maandag 3 juli 2006 @ 18:44:14 #12
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_39481063
Heb je je kamer wel eens op schaal getekend en de meubels erin gezet? Ik krijg het idee dat je meer in je kamer wil proppen dan er in past. Een mooie ladebak is leuk, maar als die niet open kan, is ie niet praktisch
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_39481161
De ladebak komt onder de kast Ivar te staan. Het moet allemaal geen enkel probleem zijn.
pi_39491750
Zo daarnet even op ikea.nl gekeken of ik niet toevallig wat producten vergeten ben, maar gelukkig heb ik weinig over het hoofd gezien.
Erg essentieel is een gereedsschapset.

Ik heb zin in morgen!
  maandag 3 juli 2006 @ 23:45:01 #15
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39491861

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:42:26 ]
Zerg schreef:
pi_39532340
Nou alles is gedaan

07.00 uur opstaan om lekker fris te douchen, ik had er lekker veel zin in!
08.00 uur auto opgehaald en helaas enorm lang moeten wachten voor helemaal niks.
08.30 uur Spullen ophalen van thuis + bed en matrassen etc.
09.30 uur Vertrek naar Amsterdam.
We besluiten eerst het bed in elkaar te zetten en dan alles op te meten. Zodat we daarmee naar IKEA kunnen gaan.
14.00 uur Aankomst IKEA + Lunch (vrij goedkoop, weinig keus.)
17.00 uur uit IKEA.
Er waren wel wat probleempjes omdat sommige dingen gewoon uit het assortiment zijn, waardoor bepaalde plannen in duigen vallen. Uiteindelijk ben ik goedkoper uit dan ik zelf verwacht had.
18.00 uur alles in elkaar zetten etc.
21.30 uur alles in elkaar gezet en aangekleed etc.

Ik vond het zeer leuk om te doen.
Vandaag ga ik weer even terug naar Amsterdam en daar voor het eerst een nachtje slapen!!!
Misschien nog wat inkopen doen bij lieve kleine winkeltjes

Foto's:
Voor:

&

Na:

&

De foto's zijn helaas niet zo mooi als ik wilde, maar de batterij is op. Vandaag maak ik nieuwe foto's.
pi_39572939
Vandaag dan eindelijk de echte foto's.
Het enige wat ik nog aan moet schaffen zijn lampjes etc.
Mijn Apple Laptop ga ik na mijn vakantie kopen, zodat ik daar rustig geld uit kan geven
Gisternacht voor het eerst geslapen in mijn nieuwe huis. Zalig
Wel gek om ineens daar wakker te worden.
Ik ben erachte gekomen dat mijn muren erg kaal zijn, dus die ga ik zeer binnenkort mooi versieren met wat wanddingen.

Mijn bed (overdreven opgemaakt:)

Mijn plankjes (met zelfgemaakt schilderij) boven mijn bed aan de muur:

Mijn garderobekast:

Mijn overduidelijke IKEA kast: (Ik zit nog even te twijfelen over de kleur, of gewoon zo laten (bleeegh) of een ander kleurtje. Dit kleurtje moet dan wel altijd goed zijn, ik heb geen zin om er nog een keer overheen te gaan met verf! Tips zijn welkom.

Mijn studeer/eet/ontvangsthoekje:

That's it!
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:21:15 #18
11458 ivetje
pi_39573129
Wat doet die gele ikea-tas bij jou thuis??
To infinity…and beyond!
pi_39573231
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:21 schreef ivetje het volgende:
Wat doet die gele ikea-tas bij jou thuis??
Gejat zijn
Ik had hem in mijn tas gedaan om het voor later te gebruiken.
Eenmaal thuis had ik em al.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:33:03 #20
11458 ivetje
pi_39573522
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:24 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Gejat zijn
Ik had hem in mijn tas gedaan om het voor later te gebruiken.
Eenmaal thuis had ik em al.
En dan te bedenken dat je voor 50 cent of een euro de blauwe kan kopen...je bent een crimineel voor een euro

Ziet er wel leuk uit overigens, en alles past er nog in ook. Dat had ik eigenlijk niet verwacht als ik zo hoorde wat je er allemaal in wilde zetten. Maar goed gedaan zo
To infinity…and beyond!
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:37:14 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39573670

[ Bericht 71% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:42:27 ]
Zerg schreef:
pi_39581150
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:37 schreef Mikkie het volgende:
Wat een verschrikkelijk tafelkleedje is dat zeg
idd haha.

ik ben vandaag begonnen met verhuizen naar mn kamer in utrecht. eerst naar ikea gereden om een bed+matras te bestellen. vervolgens een klerenkast+boekenkast(al eerder bij ikea gehaald) en een bankje in mn kamer gedropt en 1 groene muur wit geschilderd. zaterdag moet ik weer terug en wordt mn bed tussen 8 en 18 bezorgd fijn dat ik uit maastricht moet komen dus dat wordt een extreem vroeg en lang dagje.....denk dat ik maar mn tv meeneem om me de hele dag te vermaken mochten die kasten snel in elkaar zitten
Too much is never enough!
pi_39583382
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:33 schreef ivetje het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat je voor 50 cent of een euro de blauwe kan kopen...je bent een crimineel voor een euro

Ziet er wel leuk uit overigens, en alles past er nog in ook. Dat had ik eigenlijk niet verwacht als ik zo hoorde wat je er allemaal in wilde zetten. Maar goed gedaan zo
Dat van die blauwe tas wist ik niet echt.

Ik vind het 'pasvermogen' van de spullen vrij aardig inderdaad. Alles is wel een beetje op elkaar gepropt, maar zo hoort een studentenkamer toch ook te zijn!!
pi_39583408
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:37 schreef Mikkie het volgende:
Wat een verschrikkelijk tafelkleedje is dat zeg
I love it
pi_39583595
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 19:23 schreef The6thgate het volgende:

[..]
[quote]ik ben vandaag begonnen met verhuizen naar mn kamer in utrecht. eerst naar ikea gereden om een bed+matras te bestellen. vervolgens een klerenkast+boekenkast(al eerder bij ikea gehaald) en een bankje in mn kamer gedropt
Leuk, Utrecht!
Is er ook een IKEA in Utrecht ook? Welke producten heb je precies gekocht en waarom bij IKEA? Ik ben altijd beniewd naar de beweegredenen van mensen rond een aankoop.
quote:
en 1 groene muur wit geschilderd.
Hoe groen?
quote:
zaterdag moet ik weer terug en wordt mn bed tussen 8 en 18 bezorgd fijn dat ik uit maastricht moet komen dus dat wordt een extreem vroeg en lang dagje.....denk dat ik maar mn tv meeneem om me de hele dag te vermaken mochten die kasten snel in elkaar zitten
Succes met het in elkaar zetten, over het algemeen is het vrij makkelijk met een gebruiksaanwijzing erbij.
Hoe duur kost het bezorgen als ik vragen mag?
[/quote]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')