nou moequote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:02 schreef vamperotica het volgende:
Vampje meldt zich...
Met beeb in buik
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:39 schreef snoopy het volgende:
Info over erkennen kan je misschien ook vinden op internet. De gemeente heeft vast wel een website.
Duurt 15 minuten staat erquote:Beschrijving
Een erkenning is een rechtshandeling waarbij het kind in familierechtelijke betrekking komt te staan tot de vader.
Voor kinderen geboren buiten het huwelijk moet de vader het kind erkennen om het vaderschap te krijgen. Ook een ander dan de biologische vader kan het kind erkennen. Erkenning van het vaderschap leidt niet automatisch tot het verkrijgen van het gezag over het kind. Dit kunt u regelen via de rechtbank.
Een erkenning kan plaatsvinden:Voor de geboorte (erkenning ongeboren vrucht) Bij de geboorte-aangifte. Na de geboorte (kind wordt erkend na de datum waarop de geboorteakte van het kind is opgemaakt)
Procedure:
Voor een erkenning kunt u met de afdeling burgerzaken een afspraak maken. Tijdens de afspraak wordt er door de ambtenaar van de burgerlijke stand een zogenaamde erkenningsakte opgemaakt. De akte wordt door betrokken partijen ondertekend. Wanneer de erkenning voor de geboorte plaatsvindt krijgt men een kopie van de erkenningsakte mee. Dit document moet worden overlegd bij de geboorte-aangifte.
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:49 schreef LadyS het volgende:
en vergeet dan niet ná de geboort het ouderlijk gezag te regelen
even de rechtbank bellen en dan vragen om een formuliertje voor ouderlijk gezag. Invullen en dan terugsturen (en dan hopen dat je de goede registratie terugkrijgt en niet die van iemand in Zoetermeerquote:
quote:
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:26 schreef Tazz het volgende:
LLM: jullie wachten zeker tot vaderdag voorbij is
uhuh... toch doenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:22 schreef Neuk het volgende:
Oja!
Ik vroeg me af in hoeverre een borstvoedingscursus noodzakelijk is. Ik wil serieus aan bv gaan doen en ook voor een langere periode als 6 mnd als het effe meezit maar ik heb niet zo'n behoefte aan zo'n cursus. Iemand een tip?
Okidokie, dan ga ik eens kijken waar en wanneer ik zo'n cursus kan doen.quote:Op zondag 18 juni 2006 00:15 schreef nebelung het volgende:
Die cursussen zijn vaak maar 1 of 2 avonden Neuk! Als je er echt geen zin in hebt, niet doen natuurlijk, maar echt, joh, je steekt er veel van op en als je serieus aan bv wil gaan doen is een cursus het beste begin. En een goed begin is weer het halve werk
Ik ben bij mijn eerste door kraam, vlos en huisarts zo'n beetje het bos ingestuurd, met als gevolg een onbehandelde spruw en uiteindelijk een borstonsteking die ik zelf weg heb moeten kolven. Heb echt kauwend op een zakdoek zitten voeden en kolven. Na 6 weken werd het pas iets (ik wilde héél graag) en ik ben koppig niet gestopt tot 1,5 jaar.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:22 schreef Neuk het volgende:
Oja!
Ik vroeg me af in hoeverre een borstvoedingscursus noodzakelijk is. Ik wil serieus aan bv gaan doen en ook voor een langere periode als 6 mnd als het effe meezit maar ik heb niet zo'n behoefte aan zo'n cursus. Iemand een tip?
Ook als je wel goed aanlegt kun je pijn hebben hoor !quote:Op zondag 18 juni 2006 10:18 schreef PM-girl het volgende:
- pijn is NOOIT goed, dan leg je verkeerd aan.
Ik schreef al, 'aldus de lactatiekundige', omdat ik zelf nog geen ervaring heb!quote:Op zondag 18 juni 2006 10:21 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Ook als je wel goed aanlegt kun je pijn hebben hoor !
wat voor pijn dan ladybos? ik heb ook altijd begrepen dat als het pijn doet, het niet goed is?quote:Op zondag 18 juni 2006 10:21 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Ook als je wel goed aanlegt kun je pijn hebben hoor !
Wacht maar af tot je hongerige baby zijn/haar klapkaken in jouw tepel(hof) zetquote:Op zondag 18 juni 2006 10:30 schreef Belana het volgende:
[..]
wat voor pijn dan ladybos? ik heb ook altijd begrepen dat als het pijn doet, het niet goed is?
Blijkbaar kan ie van het lijstje af: vaderdag!quote:Op zondag 18 juni 2006 11:49 schreef Belana het volgende:
seven wonders zie ik hier eigenlijk ook nooit nana
Done.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:39 schreef snoopy het volgende:
[..]
Blijkbaar kan ie van het lijstje af: vaderdag!
Best goed zo'n plan te hebben en ik denk ook dat heel veel mensen hier goeie tips voor anderen zullen hebben door hun eigen ervaringen.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:44 schreef owlet het volgende:
Hier staat het nu dus op papier, in de bevallingstas en het is doorgesproken met de verloskundige. Tenzij er sprake is van gevaar voor meoder of kind (uiteraard), en tenzij het écht niet anders mogelijk is wil ik mijn kindje meteen bij me hebben. Liefst nog voor de placenta er uit is.
Baby heeft nog twee weken, die doet aan een zomerritmequote:Op zondag 18 juni 2006 13:19 schreef CrazyMoon het volgende:
*meldt zich even snel*
nog geen baby hier!!! wordt er zelf een beetje gek van!! morgen weer naar de verloskundige, voor de laatste keer. Ik geloof dat ze zei dat, als de baby er donderdag nog niet is, ik donderdag naar de gyn moet voor een hartfilmpje van de baby. Paar dagen daarna weer en pas dan word ik ingeleid.
En ik denk dat het wel zover komt!! Volgens mij komt beebje niet uit zichzelf
dat mag gewoon niet!! oe, daar moet ik ook nog even aan denken idd, omdat die ks kans er nog in zit. (morgen weet ik meer na de echo)quote:Op zondag 18 juni 2006 14:02 schreef snoopy het volgende:
Of dat je ineens een spoedkeizersnee moet en als je wakker wordt je ouders het kind al vast hebben gehad voor jij het zelf hebt aangeraaktNiet dat dat mij overkomen is, maar ik meen het wel eens gehoord te hebben en heb toen tegen mijn vriend gezegd dat zoiets never nooit mocht gebeuren!
Je darmen zitten ter hoogte van je maag, helemaal omhoog gedrukt dus. Is de baby al ingedaald? Al vind ik die indalingsweeën toch wel echt een wee-achtig karakter hebben.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:45 schreef LadyS het volgende:
Heeft iemand enig idee waar mijn buikpijn nog meer vandaan kan komen? Het is er nog steedsIk denk niet dat het mijn darmen zijn (waar zitten die eigenlijk als je hoogzwanger bent
) want ben als een paar keer zonder problemen naar de wc geweest.
En op gerommel lijkt het eigenlijk ook niet (alleen vanmorgen, toen kwam en ging het)
Mmmm, LadyS kan toch echt wel rommels voor de bevalling zijn? voorwerk?quote:Op zondag 18 juni 2006 15:45 schreef LadyS het volgende:
Heeft iemand enig idee waar mijn buikpijn nog meer vandaan kan komen? Het is er nog steedsIk denk niet dat het mijn darmen zijn (waar zitten die eigenlijk als je hoogzwanger bent
) want ben als een paar keer zonder problemen naar de wc geweest.
En op gerommel lijkt het eigenlijk ook niet (alleen vanmorgen, toen kwam en ging het)
hehehe, gezond wantrouwen is niet verkeerd in dit geval denk ikquote:Op zondag 18 juni 2006 16:14 schreef nanalune het volgende:
heb net mijn 'wensen op papier 'klaar, het ziet eruit alsof ik een ongezond groot wantrouwen tegen 'het systeem 'heb, maar ik voel me er wel prettig bij.
Heb ook bepaald dat na mijn man, mijn schoonouders betrokken moet zijn bij alles als hij het niet opt tijd kan redden. ( als ik in het ziekenhuis moet bevallen)..
ingedaald: Vast In Bekken Ingangquote:Op zondag 18 juni 2006 16:18 schreef nanalune het volgende:
mmm, Peomojn Ik lees net die link, bij indalen staat er bij mij de laatste keer : vibi.. wasda?
Gister wel, maar niets wat niet te behelpen viel met een paracetamolletje en het heeft ook goed werk gedaan, want de baarmoeder is al een flink eind gekrompe. Dat het met de borstvoeding ook super gaat, werkt natuurlijk ook mee!quote:Op zondag 18 juni 2006 16:25 schreef owlet het volgende:
MarMar, gefeliciteerd![]()
Ondanks die nare weeën toch wel een heel mooie bevalling zo te horen!
Heb je nog last gehad van naaweeën door de snelheid waarmee ze geboren is?
En daar geloof ik dus niet meer in. Heb ik dus ook gelezen (evenals de overige punten die je zei) in een boek over borst voeding en ik was ervan overtuigd dat met een beetje inzet van mijn kant de borstvoeding zeker goed moest gaan komen. Ook in mijn omgeving (incl. kraamzorg en verloskundige) was er alle steun om me te helpen hierbij. Maar toch was Isis nooit verzadigd na de borstvoeding , ze kwam ook niet genoeg aan. Na 5 weken heb ik het (mede door andere omstandigheden) opgegeven en ben ik over gegaan op flesvoeding en pas toen was Isis tevreden en kwam ze weer normaal aan.quote:Op zondag 18 juni 2006 10:18 schreef PM-girl het volgende:
- IEDERE vrouw kan genoeg bv geven, en dan ook echt iedere vrouw, niemand heeft te weinig of wat dan ook, als het voeden goed gaat, kan iedereen genoeg geven (tenzij je een operatie hebt gehad of HIV besmet bent bijvoorbeeld).
Dit is in mijn ogen dus ook niet waar heb nl geen druppel bv gehad en gelukkig dus ook geen stuwing.quote:Op zondag 18 juni 2006 10:18 schreef PM-girl het volgende:
- IEDERE vrouw kan genoeg bv geven, en dan ook echt iedere vrouw, niemand heeft te weinig of wat dan ook, als het voeden goed gaat, kan iedereen genoeg geven (tenzij je een operatie hebt gehad of HIV besmet bent bijvoorbeeld).
dat is iets waar ik steeds meer aan zit te denken idd. Ik voel het nu op 1 punt bijna de hele tijd. Ik ga morgenvroeg meteen bellen (ik weet niet zo goed of ik nu moet bellenquote:Op zondag 18 juni 2006 23:01 schreef Ladybos het volgende:
LadyS, kan het misschien je litteken zijn wat pijn gaat doen omdat het zo onder druk staat ?
Hoe krijg je dat voor elkaarquote:Op maandag 19 juni 2006 08:34 schreef Catootje het volgende:
ik ben uitgerekend op de verjaardag van Danielle: 23 februari 2007
Ik dacht al, doet haar man nog een slaapje 's middags?quote:Op maandag 19 juni 2006 09:25 schreef Belana het volgende:
dutch d'r kindje heet leon slaapmeisje
ow slaapmeisje, wat goed zeg dat jullie het hartje gehoord hebbenwat een pracht he
Hehehe idd, van die nog lang niet opgedroogde verbaasd kijkende ET-gevalletjes met van die stijf dichtgeknepen vuistjesquote:Op maandag 19 juni 2006 10:05 schreef m@x het volgende:
Puffen meiden! Puffen! Ik wil vanavond foto's zien van verse, rozige, verfrommelde babietjes die met halfdichtgeknepen oogjes de wereld inkijken.
quote:Op maandag 19 juni 2006 10:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hehehe idd, van die nog lang niet opgedroogde verbaasd kijkende ET-gevalletjes met van die stijf dichtgeknepen vuistjes![]()
Maar dit is toch heel simpel te regelen? Gewoon niet de familie bellen totdat jij er weer helemaal bij bent toch? Of iig niet langs laten komen...quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/872278/1/305#38994927]maandag 19 juni 2006 10:24 LIjkt me niks, als andere familie al het kindje ziet voordat jij er bent.
Maar ja kan toch ook gewoon zeggen "je hoort 't wel als het er is"quote:Op maandag 19 juni 2006 10:40 schreef Sugar het volgende:
Ja, BE. Maar er zijn altijd situaties waarin ouders of familie toch weten dat het begonnen is. Doordat je ineens toch moest bellen voor iets, of doordat je iets had afgesproken eigenlijk. Of doordat ze er een neus voor hebben.
Ja, maar dan nog... ik zou eerder mijn familie wat dat betreft instrueren dan het ziekenhuis. Met alle wisselingen van de wacht daar kan het nog wel eens verkeerd gaan met doorgeven.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:40 schreef Sugar het volgende:
Ja, BE. Maar er zijn altijd situaties waarin ouders of familie toch weten dat het begonnen is. Doordat je ineens toch moest bellen voor iets, of doordat je iets had afgesproken eigenlijk. Of doordat ze er een neus voor hebben.
Better safe than sorry, dat is wel waar ja. Je weet maar nooit.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:49 schreef Sugar het volgende:
ET, ik heb dat ook gewoon gezegd en mijn (schoon)familie zou ook nooit zoiets doen. Maar ik had het gelezen hier en daarom stond het in mijn plan.![]()
Ben het er dus ook niet mee eens.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:05 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Dit is in mijn ogen dus ook niet waar heb nl geen druppel bv gehad en gelukkig dus ook geen stuwing.
Nou ja, het is iig een punt om over na te denken. En het is vast handig om op papier te hebben voor VK en partner. Want als het zover is denk je gewoon aan heel veel dingen niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dan nog... ik zou eerder mijn familie wat dat betreft instrueren dan het ziekenhuis. Met alle wisselingen van de wacht daar kan het nog wel eens verkeerd gaan met doorgeven.
Ik zou iig ook gewoon heel duidelijk zijn tegen familie en vrienden 'jullie komen pas wanneer wij aangeven dat jullie welkom zijn'.
ik denk ook dat (in mijn geval) het vertragend werkt als er iemand zit te wachten op de gang ofzo. Als ik een bekende op de gang zou horen zouden, denk ik, spontaan alle weeen wegzakkenquote:Op maandag 19 juni 2006 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog... ik zou eerder mijn familie wat dat betreft instrueren dan het ziekenhuis. Met alle wisselingen van de wacht daar kan het nog wel eens verkeerd gaan met doorgeven.
Ik zou iig ook gewoon heel duidelijk zijn tegen familie en vrienden 'jullie komen pas wanneer wij aangeven dat jullie welkom zijn'.
[..]
Better safe than sorry, dat is wel waar ja. Je weet maar nooit.
hmmm... vanmorgen was mijn hele onderbroek nat, elke keer als ik naar de wc moet komt er eerst wat anders en daarna pas plas... heb nu maar maandverband ingedaan.. heb nog niet het gevoel dat ik weeën ofzo heb, wel wat krampjes. Weet nu niet wat ik moet doen. Zal het gewoon slijm zijn of is het vruchtwater??? Heb wel geroken, maar ja.. weet niet waar het naar moet ruiken hihiquote:Op zondag 18 juni 2006 16:22 schreef MarMar het volgende:
Vrijdagmiddag braken de vliezen, de rest van de dag had ik het gevoel alsof ik in mijn broek bleef plassen
hehehehequote:Op maandag 19 juni 2006 11:44 schreef Brighteyes het volgende:
Blaas eens op je hand CM? Komt er dan vocht uit? Uit je doos dan hè, niet uit je hand.
quote:Op maandag 19 juni 2006 11:44 schreef Brighteyes het volgende:
Blaas eens op je hand CM? Komt er dan vocht uit? Uit je doos dan hè, niet uit je hand.
Die roze wolk... Ik was er zo van overtuigd dat ik wel even de bevalling zou doen , tenslotte waren er al zoveel vrouwen me voor gegaan en dat ik daarna minimaal een half jaar en als het even kon veel langer borstvoeding zou geven....quote:Op maandag 19 juni 2006 11:35 schreef PM-girl het volgende:
Maar nogmaals, ik vind het erg fijn dat jullie zo eerlijk zijn, ik ben liever goed voorbereid dan achter van een roze wolk gevallen!
Zegt niks, bij mij kwam er ook niks met blazen op mijn hand maar toch waren mijn vliezen gebroken!quote:Op maandag 19 juni 2006 11:47 schreef CrazyMoon het volgende:
[..]
![]()
ff kijken..
*blaast*
nee, er komt niks..
ik moet nu weer naar de wc
Ik denk dat je het ook zo moet zien dat in een ideale situatie, fysiek gezien 99.9% van de vrouwen BV kan geven.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:35 schreef PM-girl het volgende:
Pepper 961 en anderen,bedankt voor jullie eerlijke reacties. Ik ben me er van bewust dat een lactatiekundige het zo positief mogelijk schetst, daar wordt ze ook voor betaald.
Voor mij geldt ook, eerst zien, dan geloven. Maar het sterkte me wel te horen dat in principe iedereen het zou kunnen (uitzonderingen daargelaten dus) en dat pijn er niet zomaar bijhoort, daar was ik nl. bang voor.
Ik ben verder helemaal niet op de hoogte van jullie precieze verhalen, maar wat ze ook aangaf is dat het geven van een beetje thee (voor krampjes oid) of water al aanzienlijk kan schelen in het aanbod dat je hebt.
Maar nogmaals, ik vind het erg fijn dat jullie zo eerlijk zijn, ik ben liever goed voorbereid dan achter van een roze wolk gevallen!
Wat irritant, hebben ze geen 06-nummer? Nou ja, even douchen is ook heerlijk.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:07 schreef CrazyMoon het volgende:
heb al een paar keer proberen te bellen, maar steeds in gesprek.. ze hebben tot 1 uur spreekuur.
denk dat ik eerst even ga douchen.
(baby)zweet!?quote:Op maandag 19 juni 2006 12:07 schreef Catootje het volgende:
tamea dat dacht ik ook altijd, maar het kan dus ook best wat -hoe heet dat ook alweer- gewoons kunnen wezenlekker duidelijk toot....
kwart over 3quote:Op maandag 19 juni 2006 10:42 schreef mrien het volgende:
Belana, hoe laat mag je vandaag voor de echo?
Het stomme is, wat ik vandaag heb gedaan is, opstaan, aankleden, weer liggen, krant lezen en op de bank liggen...!quote:Op maandag 19 juni 2006 12:21 schreef Githa het volgende:
Ik had ook de meeste harde buiken wanneer ik mijn rust nam PM-girl, wat welliswaar wel aangaf dat ik te veel had gedaan.
Ik citeer Carita Salomé, AKA de schrijfster van het boek dat hier nu standaard op de wc ligt en zelfs door de visite gelezen wordtquote:Op maandag 19 juni 2006 12:17 schreef PM-girl het volgende:
CM, spannend!!!! Go girl!!
Even een vraagje, harde buiken op dit moment van de zwangerschap, komen die vooral na inspanning of ook gewoon. Ik lig hier op de bank en het wordt me toch een betonblok!!
Ben niet gaan werken vandaag, was wel een halve dag van plan maar even tijd voor mezelf na alle hectiek is wel nodig, daarbij een beetje duizelig, komt denk ik door de benauwde hitte hier in huis. Soweiso werk ik nu therapeutisch dus is dat goed geregeld
quote:'harde buiken' ontstaan bijvoorbeeld:Als de baby stevig trapt of zich omdraait Als je een volle blaas hebt die je baarmoeder in de weg zit Als je baby hard groeit en de baarmoeder extra snel mee moet rekken Als je sexueel opgewonden bent en de bekkenbodem wordt geprikkeld, of als je klaarkomt. Als je sterke buikspieren hebt die er tegenaan drukken Nij snel lopen, plotseling bukken of bij opstaan en tillen
Verder kan het zijn dat de baarmoeder bij lichamelijke of psychische druk door middel van een 'harde buik' of voorwee van zich laat horen. Dan is het een sein om het iets rustiger aan te doen
Nee hoor. Normaal slaap ik wel redelijk. Ik kon vannacht gewoon echt mijn draai niet vinden. Ik denk dat de nesteldrang op gang komt. Ik ben veel aan het nadenken over wat er allemaal nog moet gebeuren en wat ik allemaal NIET kan doen. Ik ga nu lekker douchen en lijstjes maken:quote:Op maandag 19 juni 2006 12:20 schreef Belana het volgende:
sjak, heb je pijn dat je niet lekker slaapt? Ik ben nu echt ieder uur wakker, erg vervelend. Net tegelijk met Liam maar weer op bed gegaan en nog ff 1,5 uur geslapen. Maar mijn bekken begint echt zeer te doen zeg, mijn schaambot gaat zo lekker over elkaar heen schuiven ofzo
Dankjewel! Maar ja, welke van de punten zou nu gelden, dat blijft een beetje gissen denk ik! Kan de spanning van de afgelopen dagen zijn, mar ook groei/draaien of wat dan ook!quote:Op maandag 19 juni 2006 12:27 schreef owlet het volgende:
'harde buiken' ontstaan bijvoorbeeld:
Als de baby stevig trapt of zich omdraait
Als je een volle blaas hebt die je baarmoeder in de weg zit
Als je baby hard groeit en de baarmoeder extra snel mee moet rekken
Als je sexueel opgewonden bent en de bekkenbodem wordt geprikkeld, of als je klaarkomt.
Als je sterke buikspieren hebt die er tegenaan drukken
Nij snel lopen, plotseling bukken of bij opstaan en tillen
Verder kan het zijn dat de baarmoeder bij lichamelijke of psychische druk door middel van een 'harde buik' of voorwee van zich laat horen. Dan is het een sein om het iets rustiger aan te doen
Gaat goed hoorquote:Op maandag 19 juni 2006 12:32 schreef Githa het volgende:
Stiekemurd, ik zat net aan je te denken. Hoe gaat het met je ?
en met Benthe, want die had toch de waterpokken?
Ik had ook echt niet het idee dat het iets met de bevalling te maken hoefde te hebben.. gek he? het was ook maar even.. naja, ik breng het zo weg en dan hoor ik het wel.. ik weet het allemaal niet hoor, eerste keer enzowquote:Op maandag 19 juni 2006 13:05 schreef pinquit het volgende:
nanalune.. gek![]()
maar best eng dan opeens krampen
haha, dat zou betekenen dat ze ook na de geboorte niet meer zouden groeienquote:Op maandag 19 juni 2006 13:11 schreef pinquit het volgende:
ik denk niet dat je kindje nu nog groeit, aangezien je de 40 wk bent gepasseerd?
geen idee eigenlijk
Een collega van mij zat ook helemaal in de stress, zou een reus-ach-tig kind worden.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:10 schreef CrazyMoon het volgende:
ik blijf er ook gewoon rustig onder, maar toch vind ik het wel spannend haha
mja, over tenminste zo'n 1,5 week ben ik mama.
Groeit een baby in de buik eigenlijk nog hard de laatste weken?
Omdat ze ons kindje 8 pond schatten, en ik geen zin heb om nog een week door te lopen en dat ie nog veel zwaarder wordt hihi
zie er nu al tegen op om te persen!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |