Hehehe idd, van die nog lang niet opgedroogde verbaasd kijkende ET-gevalletjes met van die stijf dichtgeknepen vuistjesquote:Op maandag 19 juni 2006 10:05 schreef m@x het volgende:
Puffen meiden! Puffen! Ik wil vanavond foto's zien van verse, rozige, verfrommelde babietjes die met halfdichtgeknepen oogjes de wereld inkijken.
quote:Op maandag 19 juni 2006 10:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hehehe idd, van die nog lang niet opgedroogde verbaasd kijkende ET-gevalletjes met van die stijf dichtgeknepen vuistjes![]()
Maar dit is toch heel simpel te regelen? Gewoon niet de familie bellen totdat jij er weer helemaal bij bent toch? Of iig niet langs laten komen...quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/872278/1/305#38994927]maandag 19 juni 2006 10:24 LIjkt me niks, als andere familie al het kindje ziet voordat jij er bent.
Maar ja kan toch ook gewoon zeggen "je hoort 't wel als het er is"quote:Op maandag 19 juni 2006 10:40 schreef Sugar het volgende:
Ja, BE. Maar er zijn altijd situaties waarin ouders of familie toch weten dat het begonnen is. Doordat je ineens toch moest bellen voor iets, of doordat je iets had afgesproken eigenlijk. Of doordat ze er een neus voor hebben.
Ja, maar dan nog... ik zou eerder mijn familie wat dat betreft instrueren dan het ziekenhuis. Met alle wisselingen van de wacht daar kan het nog wel eens verkeerd gaan met doorgeven.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:40 schreef Sugar het volgende:
Ja, BE. Maar er zijn altijd situaties waarin ouders of familie toch weten dat het begonnen is. Doordat je ineens toch moest bellen voor iets, of doordat je iets had afgesproken eigenlijk. Of doordat ze er een neus voor hebben.
Better safe than sorry, dat is wel waar ja. Je weet maar nooit.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:49 schreef Sugar het volgende:
ET, ik heb dat ook gewoon gezegd en mijn (schoon)familie zou ook nooit zoiets doen. Maar ik had het gelezen hier en daarom stond het in mijn plan.![]()
Ben het er dus ook niet mee eens.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:05 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Dit is in mijn ogen dus ook niet waar heb nl geen druppel bv gehad en gelukkig dus ook geen stuwing.
Nou ja, het is iig een punt om over na te denken. En het is vast handig om op papier te hebben voor VK en partner. Want als het zover is denk je gewoon aan heel veel dingen niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dan nog... ik zou eerder mijn familie wat dat betreft instrueren dan het ziekenhuis. Met alle wisselingen van de wacht daar kan het nog wel eens verkeerd gaan met doorgeven.
Ik zou iig ook gewoon heel duidelijk zijn tegen familie en vrienden 'jullie komen pas wanneer wij aangeven dat jullie welkom zijn'.
ik denk ook dat (in mijn geval) het vertragend werkt als er iemand zit te wachten op de gang ofzo. Als ik een bekende op de gang zou horen zouden, denk ik, spontaan alle weeen wegzakkenquote:Op maandag 19 juni 2006 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog... ik zou eerder mijn familie wat dat betreft instrueren dan het ziekenhuis. Met alle wisselingen van de wacht daar kan het nog wel eens verkeerd gaan met doorgeven.
Ik zou iig ook gewoon heel duidelijk zijn tegen familie en vrienden 'jullie komen pas wanneer wij aangeven dat jullie welkom zijn'.
[..]
Better safe than sorry, dat is wel waar ja. Je weet maar nooit.
hmmm... vanmorgen was mijn hele onderbroek nat, elke keer als ik naar de wc moet komt er eerst wat anders en daarna pas plas... heb nu maar maandverband ingedaan.. heb nog niet het gevoel dat ik weeën ofzo heb, wel wat krampjes. Weet nu niet wat ik moet doen. Zal het gewoon slijm zijn of is het vruchtwater??? Heb wel geroken, maar ja.. weet niet waar het naar moet ruiken hihiquote:Op zondag 18 juni 2006 16:22 schreef MarMar het volgende:
Vrijdagmiddag braken de vliezen, de rest van de dag had ik het gevoel alsof ik in mijn broek bleef plassen
hehehehequote:Op maandag 19 juni 2006 11:44 schreef Brighteyes het volgende:
Blaas eens op je hand CM? Komt er dan vocht uit? Uit je doos dan hč, niet uit je hand.
quote:Op maandag 19 juni 2006 11:44 schreef Brighteyes het volgende:
Blaas eens op je hand CM? Komt er dan vocht uit? Uit je doos dan hč, niet uit je hand.
Die roze wolk... Ik was er zo van overtuigd dat ik wel even de bevalling zou doen , tenslotte waren er al zoveel vrouwen me voor gegaan en dat ik daarna minimaal een half jaar en als het even kon veel langer borstvoeding zou geven....quote:Op maandag 19 juni 2006 11:35 schreef PM-girl het volgende:
Maar nogmaals, ik vind het erg fijn dat jullie zo eerlijk zijn, ik ben liever goed voorbereid dan achter van een roze wolk gevallen!
Zegt niks, bij mij kwam er ook niks met blazen op mijn hand maar toch waren mijn vliezen gebroken!quote:Op maandag 19 juni 2006 11:47 schreef CrazyMoon het volgende:
[..]
![]()
ff kijken..
*blaast*
nee, er komt niks..
ik moet nu weer naar de wc
Ik denk dat je het ook zo moet zien dat in een ideale situatie, fysiek gezien 99.9% van de vrouwen BV kan geven.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:35 schreef PM-girl het volgende:
Pepper 961 en anderen,bedankt voor jullie eerlijke reacties. Ik ben me er van bewust dat een lactatiekundige het zo positief mogelijk schetst, daar wordt ze ook voor betaald.
Voor mij geldt ook, eerst zien, dan geloven. Maar het sterkte me wel te horen dat in principe iedereen het zou kunnen (uitzonderingen daargelaten dus) en dat pijn er niet zomaar bijhoort, daar was ik nl. bang voor.
Ik ben verder helemaal niet op de hoogte van jullie precieze verhalen, maar wat ze ook aangaf is dat het geven van een beetje thee (voor krampjes oid) of water al aanzienlijk kan schelen in het aanbod dat je hebt.
Maar nogmaals, ik vind het erg fijn dat jullie zo eerlijk zijn, ik ben liever goed voorbereid dan achter van een roze wolk gevallen!
Wat irritant, hebben ze geen 06-nummer? Nou ja, even douchen is ook heerlijk.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:07 schreef CrazyMoon het volgende:
heb al een paar keer proberen te bellen, maar steeds in gesprek.. ze hebben tot 1 uur spreekuur.
denk dat ik eerst even ga douchen.
(baby)zweet!?quote:Op maandag 19 juni 2006 12:07 schreef Catootje het volgende:
tamea dat dacht ik ook altijd, maar het kan dus ook best wat -hoe heet dat ook alweer- gewoons kunnen wezenlekker duidelijk toot....
kwart over 3quote:Op maandag 19 juni 2006 10:42 schreef mrien het volgende:
Belana, hoe laat mag je vandaag voor de echo?
Het stomme is, wat ik vandaag heb gedaan is, opstaan, aankleden, weer liggen, krant lezen en op de bank liggen...!quote:Op maandag 19 juni 2006 12:21 schreef Githa het volgende:
Ik had ook de meeste harde buiken wanneer ik mijn rust nam PM-girl, wat welliswaar wel aangaf dat ik te veel had gedaan.
Ik citeer Carita Salomé, AKA de schrijfster van het boek dat hier nu standaard op de wc ligt en zelfs door de visite gelezen wordtquote:Op maandag 19 juni 2006 12:17 schreef PM-girl het volgende:
CM, spannend!!!! Go girl!!
Even een vraagje, harde buiken op dit moment van de zwangerschap, komen die vooral na inspanning of ook gewoon. Ik lig hier op de bank en het wordt me toch een betonblok!!
Ben niet gaan werken vandaag, was wel een halve dag van plan maar even tijd voor mezelf na alle hectiek is wel nodig, daarbij een beetje duizelig, komt denk ik door de benauwde hitte hier in huis. Soweiso werk ik nu therapeutisch dus is dat goed geregeld
quote:'harde buiken' ontstaan bijvoorbeeld:Als de baby stevig trapt of zich omdraait Als je een volle blaas hebt die je baarmoeder in de weg zit Als je baby hard groeit en de baarmoeder extra snel mee moet rekken Als je sexueel opgewonden bent en de bekkenbodem wordt geprikkeld, of als je klaarkomt. Als je sterke buikspieren hebt die er tegenaan drukken Nij snel lopen, plotseling bukken of bij opstaan en tillen
Verder kan het zijn dat de baarmoeder bij lichamelijke of psychische druk door middel van een 'harde buik' of voorwee van zich laat horen. Dan is het een sein om het iets rustiger aan te doen
Nee hoor. Normaal slaap ik wel redelijk. Ik kon vannacht gewoon echt mijn draai niet vinden. Ik denk dat de nesteldrang op gang komt. Ik ben veel aan het nadenken over wat er allemaal nog moet gebeuren en wat ik allemaal NIET kan doen. Ik ga nu lekker douchen en lijstjes maken:quote:Op maandag 19 juni 2006 12:20 schreef Belana het volgende:
sjak, heb je pijn dat je niet lekker slaapt? Ik ben nu echt ieder uur wakker, erg vervelend. Net tegelijk met Liam maar weer op bed gegaan en nog ff 1,5 uur geslapen. Maar mijn bekken begint echt zeer te doen zeg, mijn schaambot gaat zo lekker over elkaar heen schuiven ofzo
Dankjewel! Maar ja, welke van de punten zou nu gelden, dat blijft een beetje gissen denk ik! Kan de spanning van de afgelopen dagen zijn, mar ook groei/draaien of wat dan ook!quote:Op maandag 19 juni 2006 12:27 schreef owlet het volgende:
'harde buiken' ontstaan bijvoorbeeld:
Als de baby stevig trapt of zich omdraait
Als je een volle blaas hebt die je baarmoeder in de weg zit
Als je baby hard groeit en de baarmoeder extra snel mee moet rekken
Als je sexueel opgewonden bent en de bekkenbodem wordt geprikkeld, of als je klaarkomt.
Als je sterke buikspieren hebt die er tegenaan drukken
Nij snel lopen, plotseling bukken of bij opstaan en tillen
Verder kan het zijn dat de baarmoeder bij lichamelijke of psychische druk door middel van een 'harde buik' of voorwee van zich laat horen. Dan is het een sein om het iets rustiger aan te doen
Gaat goed hoorquote:Op maandag 19 juni 2006 12:32 schreef Githa het volgende:
Stiekemurd, ik zat net aan je te denken. Hoe gaat het met je ?
en met Benthe, want die had toch de waterpokken?
Ik had ook echt niet het idee dat het iets met de bevalling te maken hoefde te hebben.. gek he? het was ook maar even.. naja, ik breng het zo weg en dan hoor ik het wel.. ik weet het allemaal niet hoor, eerste keer enzowquote:Op maandag 19 juni 2006 13:05 schreef pinquit het volgende:
nanalune.. gek![]()
maar best eng dan opeens krampen
haha, dat zou betekenen dat ze ook na de geboorte niet meer zouden groeienquote:Op maandag 19 juni 2006 13:11 schreef pinquit het volgende:
ik denk niet dat je kindje nu nog groeit, aangezien je de 40 wk bent gepasseerd?
geen idee eigenlijk
Een collega van mij zat ook helemaal in de stress, zou een reus-ach-tig kind worden.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:10 schreef CrazyMoon het volgende:
ik blijf er ook gewoon rustig onder, maar toch vind ik het wel spannend haha
mja, over tenminste zo'n 1,5 week ben ik mama.
Groeit een baby in de buik eigenlijk nog hard de laatste weken?
Omdat ze ons kindje 8 pond schatten, en ik geen zin heb om nog een week door te lopen en dat ie nog veel zwaarder wordt hihi
zie er nu al tegen op om te persen!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |