abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38994298
Slaapmeisje, dat moet voor jullie toch wel extra super zijn geweest om het hartje te horen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 19 juni 2006 @ 09:55:12 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_38994360
tegenwoordig mag iedereen nekplooimeting laten doen, voorheen was dat echt alleen vanaf 36. vaak wordt er tegenwoordig zelfs naar gevraagd of je het wilt laten doen.
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 juni 2006 @ 09:56:06 #203
30488 coolbabe
My little pwny
pi_38994376
Catootje gefeliciteeeeeerd!
Dutch is begonnen
Zo begon het bij mij ook, de hele dag lichte krampjes en `s avonds had ik ineens een Tom
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 09:56:56 #204
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_38994389
snoop het was zo ongelovelijk prachtig en eindelijk begint de zwangerschap voor mij een beetje te leven

Crazymoon heeft zich volgens mij nog niet gemeld vandaag?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 09:58:54 #205
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_38994425
Vandaar dat ze er bij mij dus ook niet moeilijk over deden Belana. Ik ben blij dat ik er zelf om heb gevraagd, want we gaan op 8 juli twee weken met vakantie naar Egypte en daarna is het waarschijnlijk te laat om er nog eentje te laten doen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 19 juni 2006 @ 09:59:50 #206
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_38994444
MarMar, gefeliciteerd met je dochte Mila!

Catootje zwanger! Geweldig nieuws!!!

Dutch succes!
  maandag 19 juni 2006 @ 10:05:08 #207
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_38994547
Puffen meiden! Puffen! Ik wil vanavond foto's zien van verse, rozige, verfrommelde babietjes die met halfdichtgeknepen oogjes de wereld inkijken.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_38994551
Boven de 35 is een nekplooimeting ook geen routine, alleen wordt het dan wel standaard gevraagd of je het wil.

Mooi he, zo'n hartje he Slaapmeisje?

Catootje gefeliciteerd
Variety is the spice of life
pi_38994596
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:05 schreef m@x het volgende:
Puffen meiden! Puffen! Ik wil vanavond foto's zien van verse, rozige, verfrommelde babietjes die met halfdichtgeknepen oogjes de wereld inkijken.
Hehehe idd, van die nog lang niet opgedroogde verbaasd kijkende ET-gevalletjes met van die stijf dichtgeknepen vuistjes
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38994623
Ohhh

(waar is dat rammeltopic)
Variety is the spice of life
  maandag 19 juni 2006 @ 10:11:19 #211
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_38994663
Dutchie succes vandaag!!

Slaapmeisje, wat heerlijk dat je het hartje al gehoord hebt en dat het goed gaat met de overstimulatie !

Morgen moet ik voor het eerst naar de verlos, ben benieuwd of wij het hartje al kunnen horen. We krijgen in elk geval volgende week weer een echo en ik ben zo benieuwd...
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
  maandag 19 juni 2006 @ 10:12:44 #212
3142 m@x
pi_38994687
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hehehe idd, van die nog lang niet opgedroogde verbaasd kijkende ET-gevalletjes met van die stijf dichtgeknepen vuistjes
Kom op dames, doe de rammelaars een lol
  maandag 19 juni 2006 @ 10:18:56 #213
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_38994814
Dutchie! Succes meid!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_38994898
Catootje gefeliciteerd

Dutchie

LadyS stiekem ook bezig?
  maandag 19 juni 2006 @ 10:24:16 #215
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_38994927
Go Dutchie Go!!

Xanthe en Rottdog, fijn dat jullie reageren op mijn bv-les. Zoals ik al schreef zijn dit de woorden van de lactatiekundige en hoop ik zelf ook dat het zo zal gaan, maar dat is afwachten.
Xanthe, ik hoop voor je dat het je nu beter zal afgaan, spannend!

Sugar, goede tips, ik schrijf ze zeker op!! LIjkt me niks, als andere familie al het kindje ziet voordat jij er bent.
Heb vriendje al wel instructies gegeven voor als we in het zkh overnachten, wat dan wel en niet moet gebeuren (zoals bijvoeden zonder toestemming, dat hoorde ik van een collega).

Hier vanmorgen weer erge buikpijn (steken) na het plassen, zakt pas na 10 min. weer weg.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 19 juni 2006 @ 10:24:33 #216
94046 PM-girl
pi_38994932
O, en Catootje, nogmaals gefeliciteerd en welkom hier!!
*
  maandag 19 juni 2006 @ 10:32:10 #217
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38995129
Idd, nog niks van LadyS gehoord na de CTG-melding van vannacht..

PM, wat jij geleerd hebt is idd hoe het in het algemeen gaat. In de jaren dat ik hier rondloop ben ik er wel achter gekomen dat er echt uitzonderingsgevallen zijn.

Nav de 'bevallings-plannen' hier, zat ik gister ook na te denken.. na de bevalling wil ik zsm Saskia erbij hebben. Zij zal bij m'n schoonouders zijn, maar ik wil de eerste tijd met z'n viertjes (zonder schoonouders er meteen bij dus)... Even kijken hoe we dat in de praktijk gaan regelen. (schoonouders op de gang wachten, schoonvader even snel Saskia brengen (maar dan weer gedoe en geregel met autostoeltje), Swets die Saskia haalt (maar die wil ik bij me houden)... ). Genoeg opties om goed over na te denken..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 19 juni 2006 @ 10:33:57 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38995178
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/872278/1/305#38994927]maandag 19 juni 2006 10:24 LIjkt me niks, als andere familie al het kindje ziet voordat jij er bent.
Maar dit is toch heel simpel te regelen? Gewoon niet de familie bellen totdat jij er weer helemaal bij bent toch? Of iig niet langs laten komen...
Mijn zus moest nog even naar de OK omdat de placenta niet wilde en die hebben ook gewoon pas iedereen gebeld toen zij weer lekker terug op de kamer was. Heb je ook geen onaangename verrassingen enzo.
  maandag 19 juni 2006 @ 10:40:08 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38995362
Ja, BE. Maar er zijn altijd situaties waarin ouders of familie toch weten dat het begonnen is. Doordat je ineens toch moest bellen voor iets, of doordat je iets had afgesproken eigenlijk. Of doordat ze er een neus voor hebben.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_38995402
Belana, hoe laat mag je vandaag voor de echo?
  maandag 19 juni 2006 @ 10:43:38 #221
3011 E.T.
pi_38995452
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:40 schreef Sugar het volgende:
Ja, BE. Maar er zijn altijd situaties waarin ouders of familie toch weten dat het begonnen is. Doordat je ineens toch moest bellen voor iets, of doordat je iets had afgesproken eigenlijk. Of doordat ze er een neus voor hebben.
Maar ja kan toch ook gewoon zeggen "je hoort 't wel als het er is"
Dat heb ik tenminste tegen iedereen gezegd die eigenlijk ook wel wilde weten wanneer ik bezig was.

blijkbaar heb ik erg brave (schoon)familie die dan dus echt gewoon bij de telefoon blijven wachten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 19 juni 2006 @ 10:48:32 #222
3142 m@x
pi_38995578
Mijn moeder belde toen ik thuis lag te puffen en kreeg meneerm@x aan de telefoon op een tijdstip dat hij eigenlijk op zijn werk hoorde te zijn. In zo'n geval is het natuurlijk snel duidelijk dat er iets aan de hand is (ze heeft overigens netjes de smoesjes van meneerm@x geaccepteerd en gedaan alsof ze niks doorhad )
pi_38995583
En weer terug

Ik heb een uur aan de CTG gelegen, heb wel iets van 10 harde buiken geregistreerd (pijnlijke). Baby deed het prima. Daarna nog gekeken of er iets van ontsluiting was. Maar dat bleek 0,0, noppes, nada te zijn. Ook is er nog met een katheter urine afgetapt op te kijken of er een urineweginfectie misschien is, maar er was niks raar te vinden in mijn urine.
Ik mocht dus gewoon weer naar huis met de mededeling aub te bellen als ik me angstig voelde of als de er weeen om de 10 (!!) minuten kwamen. Of bij bloedverlies o.i.d. Ze zei zelf dat ik maar beter voor niks kon komen, dan een keer te weinig, was geen probleem.

De pijn is er nog wel steeds, maar was niks alarmerends. Het kon wel iets met het litteken te maken hebben, maar om echt risico te krijgen, moeten de weeen heftiger zijn. NU dus afwachtent ot woensdag (afspraak gyn). Als er wat veranderd eerder bellen.

Dutchie, bij mij begon het ook heel flauwtjes hoor. Makkelijk te houden een paar uur lang. Bij mij waren alleen mijn vliezen gebroken, dus was er geen twijfel mogelijk of het begonnen was of niet.

Slaapmeisje, wat heerlijk dat jullie het hartje gehoord hebben
  maandag 19 juni 2006 @ 10:49:55 #224
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38995612
ET, ik heb dat ook gewoon gezegd en mijn (schoon)familie zou ook nooit zoiets doen. Maar ik had het gelezen hier en daarom stond het in mijn plan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 19 juni 2006 @ 10:53:38 #225
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38995699
LadyS, gelukkig was alles goed.
Wel jammer dat er nog niks was verder.
pi_38995763
De spanning stijgt in Z&G!
pi_38995814
Ik heb de avond voor de ks mijn ouders en Rick zijn ouders gebeld dat Djulian in de wieg moest blijven liggen tot dat ik weer op de kamer was. Want ik wilde mijn zoon voorstllen aan hun en zelf de eerste zijn die hem lekker bij zich mocht hebben. Iedereen heeft zich er aan gehouden, voor zover ik het kon checken op de videoopnames

LadyS fijn dat alles oke is, maar die harde buiken zijn ook geen pretje als je ze zo vaak heb
  maandag 19 juni 2006 @ 11:09:53 #228
62233 Jelief
ikke lief!
pi_38996150
Marmar gefeliciteerd met Mila.
Catootje gefeli met je zwangerschap dat het mar goed mag verlopen.
Dutch volgens mij ben je wel begonnen hoor, het moet alleen nog even doorzetten.
Slaapmeis, hartje gehoord
en nee ik benniet zwanger dat ik hier ineens weer post.

Al die verhalen over wat wel en niet tijdens enna de bevalling doen me wel denken aan hoe het bij Emma ging en wat ik bij een eventueel volgende anders of hetzelfde wil. * Jelief rammelt al weer een beetje
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 19 juni 2006 @ 11:10:45 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38996169
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:40 schreef Sugar het volgende:
Ja, maar dan nog... ik zou eerder mijn familie wat dat betreft instrueren dan het ziekenhuis. Met alle wisselingen van de wacht daar kan het nog wel eens verkeerd gaan met doorgeven.
Ik zou iig ook gewoon heel duidelijk zijn tegen familie en vrienden 'jullie komen pas wanneer wij aangeven dat jullie welkom zijn'.
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:49 schreef Sugar het volgende:
ET, ik heb dat ook gewoon gezegd en mijn (schoon)familie zou ook nooit zoiets doen. Maar ik had het gelezen hier en daarom stond het in mijn plan.
Better safe than sorry, dat is wel waar ja. Je weet maar nooit.
  maandag 19 juni 2006 @ 11:13:28 #230
30488 coolbabe
My little pwny
pi_38996242
Ik mag straks mee met de echo van m`n zus pinkelmeisje Ik heb er zo`n zin in!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_38996314
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:05 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Dit is in mijn ogen dus ook niet waar heb nl geen druppel bv gehad en gelukkig dus ook geen stuwing.
Ben het er dus ook niet mee eens.
Heb 5.5 maand borstvoeding gegeven en toen was de koek echt heb hoor!
Groei curve gaf echt een duidelijk dalende lijn aan en na starten met flesvoeding weer een stijgende lijn.
The waves you made will always be
pi_38996395
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dan nog... ik zou eerder mijn familie wat dat betreft instrueren dan het ziekenhuis. Met alle wisselingen van de wacht daar kan het nog wel eens verkeerd gaan met doorgeven.
Ik zou iig ook gewoon heel duidelijk zijn tegen familie en vrienden 'jullie komen pas wanneer wij aangeven dat jullie welkom zijn'.
Nou ja, het is iig een punt om over na te denken. En het is vast handig om op papier te hebben voor VK en partner. Want als het zover is denk je gewoon aan heel veel dingen niet.
  maandag 19 juni 2006 @ 11:23:52 #233
3011 E.T.
pi_38996501
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[..]

Better safe than sorry, dat is wel waar ja. Je weet maar nooit.
ik denk ook dat (in mijn geval) het vertragend werkt als er iemand zit te wachten op de gang ofzo. Als ik een bekende op de gang zou horen zouden, denk ik, spontaan alle weeen wegzakken

Daarom had ik van te voren ook tegen iedereen gezegd "nee, je krijgt 't niet te horen als ik begonnen ben, als ik de telefoon niet opneem dan neem ik niet op (waarschijnlijk ben ik dan gewoon even weg), en je hoort 't vanzelf als het kind geboren is.. dan bellen we echt wel"
En iedereen heeft zich keurig gedragen
  maandag 19 juni 2006 @ 11:26:42 #234
108648 cattie
lieve moeder
pi_38996566
*meldt
Dutchie, ik duim voor je dat het doorzet!
Slaapmeisje, geweldig dat je het hartje hebt gehoord.
LadyS, gelukkig was er niets alarmerends.
  maandag 19 juni 2006 @ 11:35:15 #235
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38996784
Ik heb nog even geslapen, vraag niet hoe maar ja...

Fijn LadyS dat alles er goed uitziet. Nog geen ontsluiting, mooi, je mag ook niet zomaar voordringen

Dutchie, dat klinkt als een start. Ik moet elke keer even omschakelen bij jouw berichtjes en bedenken dat Leon met een keizersnede is geboren. Het is voor mij namelijk zo grappig om te zien hoe jij verwonderd reageert op bepaalde dingen (hoort dat erbij, hoe zou dat zijn etc.) terwijl het je tweede is.

Slaapmeisje, het -je gehoord. Heerlijk geluid is dat he. Ik geniet er ook elke keer van als ik bij de verloskundige ben.

Dat lijstje is handig Sugar, ik ga er ook eens over nadenken. En dan zorgen dat in ieder geval mijn lief het weet, dan komt het wel goed!

Heeft CM zich nu al gemeld?
En tenslotte, welkom hier Catootje
Lekker douchen!
  maandag 19 juni 2006 @ 11:35:37 #236
94046 PM-girl
pi_38996793
Pepper 961 en anderen,bedankt voor jullie eerlijke reacties. Ik ben me er van bewust dat een lactatiekundige het zo positief mogelijk schetst, daar wordt ze ook voor betaald.
Voor mij geldt ook, eerst zien, dan geloven. Maar het sterkte me wel te horen dat in principe iedereen het zou kunnen (uitzonderingen daargelaten dus) en dat pijn er niet zomaar bijhoort, daar was ik nl. bang voor.
Ik ben verder helemaal niet op de hoogte van jullie precieze verhalen, maar wat ze ook aangaf is dat het geven van een beetje thee (voor krampjes oid) of water al aanzienlijk kan schelen in het aanbod dat je hebt.
Maar nogmaals, ik vind het erg fijn dat jullie zo eerlijk zijn, ik ben liever goed voorbereid dan achteraf van een roze wolk gevallen!

[ Bericht 0% gewijzigd door PM-girl op 19-06-2006 12:14:23 ]
*
pi_38996904
*meldt*

MarMar en hubbie, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Mila!! Prachtige naam!!!
quote:
Op zondag 18 juni 2006 16:22 schreef MarMar het volgende:
Vrijdagmiddag braken de vliezen, de rest van de dag had ik het gevoel alsof ik in mijn broek bleef plassen
hmmm... vanmorgen was mijn hele onderbroek nat, elke keer als ik naar de wc moet komt er eerst wat anders en daarna pas plas... heb nu maar maandverband ingedaan.. heb nog niet het gevoel dat ik weeën ofzo heb, wel wat krampjes. Weet nu niet wat ik moet doen. Zal het gewoon slijm zijn of is het vruchtwater??? Heb wel geroken, maar ja.. weet niet waar het naar moet ruiken hihi
Ik weet niet of het nou zoetig ruikt, had gelezen dat het een beetje als sperma ruikt en daar lijkt het wel een beetje op.. Ik wacht nog even af... moet vanmiddag naar de verloskundige, als ik dan nog geen ergere krampjes ofzo heb dan wacht ik tot 14.20uur. En anders bel ik even..
Had namelijk ook gelezen dat als de vliezen zijn gebroken, je wel mag douchen maar niet met zeep?? Maar ik moet nog douchen, mijn haar en lichaam wassen.. aaaaaaahhhh!! ik weet het niet meer haha
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 19 juni 2006 @ 11:43:04 #238
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38996983
Wat je moet doen? BELLEN!
Kan je niet wat van dat vocht opvangen en gelijk de verloskundige bellen!. Dat staat toch op je lijst, bij het breken van de vliezen mag je bellen. Joepie, een duo bevalling
Lekker douchen!
  maandag 19 juni 2006 @ 11:44:06 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38997009
Blaas eens op je hand CM? Komt er dan vocht uit? Uit je doos dan hč, niet uit je hand.
pi_38997012
crazymoon wat spannend!!! het is mij toen verteld dat het ook slijm kan zijn.....maar toen begonnen bij mij wel de wee-en!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  maandag 19 juni 2006 @ 11:45:24 #241
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38997055
Ja, ja, ja! CM aan het bevallen!!!!
Bel idd even, joh! Spannend!
pi_38997103
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:44 schreef Brighteyes het volgende:
Blaas eens op je hand CM? Komt er dan vocht uit? Uit je doos dan hč, niet uit je hand.
hehehehe
DANYEL EN THIJS
pi_38997120
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:44 schreef Brighteyes het volgende:

ff kijken..

*blaast*

nee, er komt niks..
ik moet nu weer naar de wc
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_38997169
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:35 schreef PM-girl het volgende:
Maar nogmaals, ik vind het erg fijn dat jullie zo eerlijk zijn, ik ben liever goed voorbereid dan achter van een roze wolk gevallen!
Die roze wolk... Ik was er zo van overtuigd dat ik wel even de bevalling zou doen , tenslotte waren er al zoveel vrouwen me voor gegaan en dat ik daarna minimaal een half jaar en als het even kon veel langer borstvoeding zou geven....
Kletter eerst al naar beneden van die roze wolk omdat ik een spoed keizersnede kreeg en vervolgens heb ik na een week in tranen gezeten omdat het met de borstvoeding niet zo makkelijk ging als ik verwacht had (waarom lukt het mij nou niet???) en Isis die maar bleef huilen omdat ze niet verzadigd was... Wat was ik moedeloos... Maar goed Isis is ook best een hongerlapje geweest en ik denk dat dat ook niet echt mee werkt. Zoals ik al eerder eens gezegd heb aan de hoeveelheid lag het niet er kwam genoeg uit...
  maandag 19 juni 2006 @ 11:50:27 #245
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_38997185
CrazyMoon! Alvast heel veel succes he! Ik doe alvast een beetje nep mee
Iedere golf van de zee,
pi_38997210
Mila Mooie naam.
Marmar gefeliciteerd met jullie kleine meid.

Na het doorlezen van dit topic bedacht ik me dat ik er eigenlijk helemaal geen rekening mee houdt dat ik naar het ziekenhuis zou kunnen moeten. Dus denk dat ik ook maar even dat lijstje van Sugar aan ga vullen. Zou het namelijk ook verschrikkelijk vinden als de opa's en oma's MIJN kind al hebben vast gehouden en ikke niet. Of dat ie van iemand anders de fles krijgt dan van Kevin of mij. Dus van de week maar even voor gaan zitten!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 19 juni 2006 @ 11:52:13 #247
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_38997236
ohja... borstvoedingscursus... nu weet ik wel dat het verstandig is
Iedere golf van de zee,
pi_38997239
CrazyMoon
pi_38997494
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:47 schreef CrazyMoon het volgende:

[..]

ff kijken..

*blaast*

nee, er komt niks..
ik moet nu weer naar de wc
Zegt niks, bij mij kwam er ook niks met blazen op mijn hand maar toch waren mijn vliezen gebroken!
Succes bij de VK vanmiddag.
pi_38997623
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:35 schreef PM-girl het volgende:
Pepper 961 en anderen,bedankt voor jullie eerlijke reacties. Ik ben me er van bewust dat een lactatiekundige het zo positief mogelijk schetst, daar wordt ze ook voor betaald.
Voor mij geldt ook, eerst zien, dan geloven. Maar het sterkte me wel te horen dat in principe iedereen het zou kunnen (uitzonderingen daargelaten dus) en dat pijn er niet zomaar bijhoort, daar was ik nl. bang voor.
Ik ben verder helemaal niet op de hoogte van jullie precieze verhalen, maar wat ze ook aangaf is dat het geven van een beetje thee (voor krampjes oid) of water al aanzienlijk kan schelen in het aanbod dat je hebt.
Maar nogmaals, ik vind het erg fijn dat jullie zo eerlijk zijn, ik ben liever goed voorbereid dan achter van een roze wolk gevallen!
Ik denk dat je het ook zo moet zien dat in een ideale situatie, fysiek gezien 99.9% van de vrouwen BV kan geven.
Echter spelen er ook andere omstandigheden mee (een baby met een eigen karakter en eigen fysieke eigenschapen, een gezinsleven, een baan, stress, noem maar op) waardoor het soms gewoon "niet lukt".
Terugloop van BV of een slechte start heeft vaker te maken met die andere omstandigheden dan met het puur fysieke gedeelte. De een gaat anders met die zaken om dan de ander. Zal eerder ophouden of juist langer door gaan. Zolang het voor JOU goed voelt als moeder kan je weinig verkeerd doen in mijn ogen!
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 12:04:27 #251
81992 Githa
pi_38997630
Marmar, gefeliciteerd met jullie kleine meid

LadyS sterkte meid, die laatste loodjes zijn zwaar

Crazymoon spanned hoor! ...

Dutchie zet hem op meid...
pi_38997650
Ehm, misschien een domme vraag, maar wat zou het anders kunnen zijn dan urine of vruchtwater?
Ik zou de VK bellen CrazyMoon.
pi_38997709
heb al een paar keer proberen te bellen, maar steeds in gesprek.. ze hebben tot 1 uur spreekuur.
denk dat ik eerst even ga douchen.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_38997715
tamea dat dacht ik ook altijd, maar het kan dus ook best wat -hoe heet dat ook alweer- gewoons kunnen wezen lekker duidelijk toot....
DANYEL EN THIJS
  maandag 19 juni 2006 @ 12:08:14 #255
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38997740
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:07 schreef CrazyMoon het volgende:
heb al een paar keer proberen te bellen, maar steeds in gesprek.. ze hebben tot 1 uur spreekuur.
denk dat ik eerst even ga douchen.
Wat irritant, hebben ze geen 06-nummer? Nou ja, even douchen is ook heerlijk.
Ga ik ook doen.
Lekker douchen!
  maandag 19 juni 2006 @ 12:08:29 #256
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_38997749
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:07 schreef Catootje het volgende:
tamea dat dacht ik ook altijd, maar het kan dus ook best wat -hoe heet dat ook alweer- gewoons kunnen wezen lekker duidelijk toot....
(baby)zweet!?
Iedere golf van de zee,
pi_38997750
Oja, gewone afscheiding zou ook nog kunnen, maar het lijkt me dat vruchtwater veel dunner is dan dat?
  maandag 19 juni 2006 @ 12:11:17 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_38997841
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:42 schreef mrien het volgende:
Belana, hoe laat mag je vandaag voor de echo?
kwart over 3 ik ben helemaal nerveus
stormy waters...
sailin'
pi_38997893
Ik zal aan je denken dan! (heb om 15:00 tentamen dus dat moet vast wel even lukken tussendoor )
Hoop voor je dat horlepiepje goed ligt!

Mocht die in een stuit liggen, wat ga je dan doen? KS?
pi_38997922
Dutchie, spannend joh, zet hem op!

CM, ik zou het maandverband meenemen naar de VK als je haar niet meer te pakken krijgt voor die tijd.
En wie weet hebben we morgen wel TWEE verse frummelbabietjes
  maandag 19 juni 2006 @ 12:17:29 #261
94046 PM-girl
pi_38998019
CM, spannend!!!! Go girl!!

Even een vraagje, harde buiken op dit moment van de zwangerschap, komen die vooral na inspanning of ook gewoon. Ik lig hier op de bank en het wordt me toch een betonblok!!

Ben niet gaan werken vandaag, was wel een halve dag van plan maar even tijd voor mezelf na alle hectiek is wel nodig, daarbij een beetje duizelig, komt denk ik door de benauwde hitte hier in huis. Soweiso werk ik nu therapeutisch dus is dat goed geregeld
*
  maandag 19 juni 2006 @ 12:20:14 #262
24188 Belana
kloon van belana
pi_38998101
LadyS, fijn dat alles goed is, is toch geruststellend!
CM, nou, wie weet is er dus ook bij jou wat gaande

mrien, als het een stuit is ga ik voor een KS, zeker gezien mijn vorige nogal zware bevalling zie ik een stuitbevalling niet ziiten eigenlijk. Mijn bekken staat ook nog eens scheef... dus nah...
Maar ik moet zeggen dat ik steeds het idee heb dat ie wel goed om ligt eigenlijk dus daar hoop ik op Ik merk dat ik met die bevallende dames hier om ons heen ook de kriebels begin te krijgen (terwijl ik eind van de week pas 37 weken ben...)

sjak, heb je pijn dat je niet lekker slaapt? Ik ben nu echt ieder uur wakker, erg vervelend. Net tegelijk met Liam maar weer op bed gegaan en nog ff 1,5 uur geslapen. Maar mijn bekken begint echt zeer te doen zeg, mijn schaambot gaat zo lekker over elkaar heen schuiven ofzo
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 juni 2006 @ 12:20:34 #263
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_38998107
Heeeey Dutchie en Crazymoon , way to go!!!!

CM, ik hoorde laatst van de vk dat haar spreekuur vaak nog erg lang doorloopt, en ze gaf mij als tip pas om kart voor 1 re bellen, dan is het vaak rustiger ( CM en ik zitten bij dezelfde praktijk)

Slaapmeisje, Fijn zeg dat alles zo voorspoedig gaat

Catootje, welkom!!

Belana, succes bij de echo.. duurt niet lang meer

Hier vannacht erg geschrokken.. Ik wilde me omdraaien en er schoot een kermis aan kramp door mijn onderlichaam, ik werd klaarwakker, en later die nacht nog een keer. Beebie is gewoon te zwaar om nog mee rond te draaien...
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 12:21:14 #264
81992 Githa
pi_38998123
Ik had ook de meeste harde buiken wanneer ik mijn rust nam PM-girl, wat welliswaar wel aangaf dat ik te veel had gedaan.
  maandag 19 juni 2006 @ 12:21:58 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_38998142
PM, jouw lichaan lijkt in ieder geval echt aan te geven dat je kalm moet doen. het hoort er wel bij, maar toch... zeker als je ze nu ook al in rust hebt. je bent ook al bijna 26 weken onderweg hoor meid!
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 juni 2006 @ 12:22:22 #266
94046 PM-girl
pi_38998150
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:21 schreef Githa het volgende:
Ik had ook de meeste harde buiken wanneer ik mijn rust nam PM-girl, wat welliswaar wel aangaf dat ik te veel had gedaan.
Het stomme is, wat ik vandaag heb gedaan is, opstaan, aankleden, weer liggen, krant lezen en op de bank liggen...!
*
  maandag 19 juni 2006 @ 12:23:43 #267
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38998179
Dutchie, zet hem op meis!!! Het klinkt inderdaad ook net als het begin van mijn marathon. En ja, het kan lang duren, die laffe halfslachtige krampen, maar het kan natuurliijk ook ineens losbarsten. En daar gaan we voor!!! Jippie!!! Ps- als je hem er noou maar wel voor morgenavond uitpoept, want dan kan ik Lishe op Gran Canaria een mooi verslag van je bevalling geven....

Crazy Moon; jij ook veel succes meid!

Ik me een ons voor jullie!
  maandag 19 juni 2006 @ 12:24:37 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_38998203
PM-girl, bij mij zijn de harde buiken er altijd wel, zeker na inspanning, maar ook in rust. (ook als ik de hele dag niets heb gedaan). Maar ik ben dan ook niet voor niets met 23 weken gestopt met werken. Volgens mij is het wel een teken dat je het erg rustig aan moet doen (dat is mij ten minste gezegd).

CM, spannend!!
Ik heb dat trouwens op warme dagen ook, natte onderbroeken, maar ik dacht altijd dat dat geen vruchtwater was.
pi_38998262
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:17 schreef PM-girl het volgende:
CM, spannend!!!! Go girl!!

Even een vraagje, harde buiken op dit moment van de zwangerschap, komen die vooral na inspanning of ook gewoon. Ik lig hier op de bank en het wordt me toch een betonblok!!

Ben niet gaan werken vandaag, was wel een halve dag van plan maar even tijd voor mezelf na alle hectiek is wel nodig, daarbij een beetje duizelig, komt denk ik door de benauwde hitte hier in huis. Soweiso werk ik nu therapeutisch dus is dat goed geregeld
Ik citeer Carita Salomé, AKA de schrijfster van het boek dat hier nu standaard op de wc ligt en zelfs door de visite gelezen wordt :
quote:
'harde buiken' ontstaan bijvoorbeeld:
  • Als de baby stevig trapt of zich omdraait
  • Als je een volle blaas hebt die je baarmoeder in de weg zit
  • Als je baby hard groeit en de baarmoeder extra snel mee moet rekken
  • Als je sexueel opgewonden bent en de bekkenbodem wordt geprikkeld, of als je klaarkomt.
  • Als je sterke buikspieren hebt die er tegenaan drukken
  • Nij snel lopen, plotseling bukken of bij opstaan en tillen

Verder kan het zijn dat de baarmoeder bij lichamelijke of psychische druk door middel van een 'harde buik' of voorwee van zich laat horen. Dan is het een sein om het iets rustiger aan te doen
  •   maandag 19 juni 2006 @ 12:28:13 #270
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_38998288
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 12:20 schreef Belana het volgende:
    sjak, heb je pijn dat je niet lekker slaapt? Ik ben nu echt ieder uur wakker, erg vervelend. Net tegelijk met Liam maar weer op bed gegaan en nog ff 1,5 uur geslapen. Maar mijn bekken begint echt zeer te doen zeg, mijn schaambot gaat zo lekker over elkaar heen schuiven ofzo
    Nee hoor. Normaal slaap ik wel redelijk. Ik kon vannacht gewoon echt mijn draai niet vinden. Ik denk dat de nesteldrang op gang komt. Ik ben veel aan het nadenken over wat er allemaal nog moet gebeuren en wat ik allemaal NIET kan doen. Ik ga nu lekker douchen en lijstjes maken:
    - een lijstje welke spullen in een ziekenhuis tas moeten
    - een afspraken lijstje voor een evt. ziekenhuisbevalling
    - een lijstje wat er allemaal gedaan moet worden en wanneer ik dat ga doen
    - etc.
    Misschien geeft dat wat rust.

Heel veel succes vanmiddag, ik zal ook aan je denken om 15.15 uur!
    Lekker douchen!
      maandag 19 juni 2006 @ 12:28:59 #271
    94046 PM-girl
    pi_38998314
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 12:27 schreef owlet het volgende:

'harde buiken' ontstaan bijvoorbeeld:

Als de baby stevig trapt of zich omdraait

Als je een volle blaas hebt die je baarmoeder in de weg zit

Als je baby hard groeit en de baarmoeder extra snel mee moet rekken

Als je sexueel opgewonden bent en de bekkenbodem wordt geprikkeld, of als je klaarkomt.

Als je sterke buikspieren hebt die er tegenaan drukken

Nij snel lopen, plotseling bukken of bij opstaan en tillen

Verder kan het zijn dat de baarmoeder bij lichamelijke of psychische druk door middel van een 'harde buik' of voorwee van zich laat horen. Dan is het een sein om het iets rustiger aan te doen
    Dankjewel! Maar ja, welke van de punten zou nu gelden, dat blijft een beetje gissen denk ik! Kan de spanning van de afgelopen dagen zijn, mar ook groei/draaien of wat dan ook!
    *
    pi_38998385
    Ja kom maar op met verse babies Succes meiden!!!
      † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 12:32:55 #273
    81992 Githa
    pi_38998415
    Stiekemurd, ik zat net aan je te denken. Hoe gaat het met je ?
    en met Benthe, want die had toch de waterpokken?
      maandag 19 juni 2006 @ 12:34:15 #274
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_38998447
    ah gelukkig geen pijn sjak tja, die dingetjes die nog moeten he goed dat je ze ff gaat doen. Mijn lijstjes zijn wel af geloof ik. Van het weekend heeft Nick de commode in onze slaapkamer gezet, nu alleen de wieg nog Ik wil dus nog wel even de commode gaan inrichten. Ik moet nog een paar dingen hebben...
    stormy waters...
    sailin'
    pi_38998467
    Ik heb het ook geregeld, PM. Maar dacht dat het geen kwaad kan zolang het niet pijnlijk is.
    pi_38998513
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 12:32 schreef Githa het volgende:
    Stiekemurd, ik zat net aan je te denken. Hoe gaat het met je ?
    en met Benthe, want die had toch de waterpokken?
    Gaat goed hoor Lief van je
    Zwangerschap gaat goed, bloeddruk meer onder controle. Vanaf week 26 zou ik kans kunnen hebben op pre-eclampsie, maar hopelijk gaat dat gewoon goed. En met Benthe ook goed hoor. Heb niet zo veel te melden, behalve dat we gewoon druk zijn met voorbereiden vakantie over paar weken en op huizenjacht, wat niet helemaal meevalt. Sorry beetje off-topic.
    pi_38998551

Heb het gevoel dat ik op de valreep nog ff een blaasontsteking te pakken heb
    No farewell could be the last one.
    If you long to meet again...
      maandag 19 juni 2006 @ 12:39:36 #278
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_38998555
    Renzell, marathon zeg je? Daar ga ik niet voor hoor.
    Sjak, goh daar sta ik helemaal niet bij stil, maar je hebt gelijk. Ik kan me voorstellen dat je nog eens goed moet kijken als ik weer met vragen aankom, terwijl ik er al eentje heb. Maar dat is juist ook wel weer leuk vind ik, dat ik deze zwangerschap toch weer compleet anders meemaak als bij Léon. Niet alles heb ik al een keer meegemaakt.

CM, wow gaan we voor een duo-bevalling? Wat ook wel eens wil helpen (tipje tijdens de gym) is even op je zij gaan liggen en dan weer overeind komen. Dan is het hoofdje even weg voor de ingang/uitgang en kan het vruchtwater ineens ietsje harder eruit komen. Even een campingbordje of iets dergelijks eronder houden om te checken. Vruchtwater schijnt zoetig te ruiken. En misschien heb je wel datgene wat ik laatst ook had, gewoon overmatig veel slijmverlies. Schijnt er bij te horen, komt ook in golfjes. Kan een voorbereiding zijn op het verliezen van de slijmprop (niet dat je daar iets mee opschiet, kan je nog 2 weken zitten wachten).

LadyS, gelukkig ben je weer thuis. Maar het klinkt nog niet echt lekker. Ik zou ook met dat litteken in mijn hoofd zitten als ik jou was. Blijft toch een kwetsbare plek.

Hier gebeurt wel iets, maar wat? Ik ga zo lekker slapen en hoop dat het doorzet. Heb met mijn vriendin nu een nieuwe afspraak gemaakt voor morgen. Vond ze wel een mooie datum 20-06-2006. Daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan. Maar zij voelde nog niets. We hebben wel een hotline met elkaar.
    Ik heb verder niet meer getimed, want mijn moeder was er. En ik heb zoiets van; als het echt is komt het vanzelf en merk ik het echt wel. Dus we wachten gewoon rustig af op de dingen die komen gaan. En anders ga ik gewoon woensdag weer op controle.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 12:40:30 #279
    81992 Githa
    pi_38998574
    oe, huizenjacht is leuk! ..fijn dat het goed met jullie gaat.
      maandag 19 juni 2006 @ 12:45:20 #280
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_38998666
    Ik vergat nog een paar dingen van mijn bevallingsplan:

• Foto’s: graag meteen bij geboorte plaatjes schieten van kindje en mij en mijn vriend. Niet van mij tijdens puffen / persen of wat dan ook
  • Ik wil bij een eventuele ks een horizontale snede en echt, echt, echt liever geen verticale!

Dat laatste doen ze bijna nooit, maar ik wilde het gezegd hebben.
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_38998725
    zow, even lekker gedoucht.. helaas is het zo warm en benauwd dat ik al weer druk aan het zweten ben..

en dutchie, zelf dacht ik ook aan overmatig veel slijmverlies.. want toen ik net naar de wc ging, kwam er eerst wat slijm (ff snel opgevangen op een wcpapiertje). Maar dat van vanmorgen was veel dunner, tenminste, zo voelde het. En ik vond het ook zo veel dat ik niet echt kon geloven dat het slijmverlies was. Nu weet ik het nog steeds niet zeker.. ik twijfel of ik ga bellen of gewoon ga wachten tot de afspraak over 1,5 uur.
    Onze zoon Kevin!
    Sarah is al zo oud!!!
      maandag 19 juni 2006 @ 12:48:10 #282
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_38998748
    Nee Dutch, bij jou gaat dat ZEKERRRRR niet gebeuren!!! Je knalt hem eruit is een zucht en een scheet...
    pi_38998908
    CM, ik zou zelf niet bellen denk ik.
    breken van de vliezen is zolang het helder vruchtwater is en je op een normale zwangerschapsterm bent geen reden tot haast.
    Ook als het bijvoorbeeld 'snachts gebeurt hoef je de vlos nog niet te bellen als je geen sterke weeën hebt. Althans, zo is het hier in de praktijk.
    Aangezien je toch over een uurtje daar moet zijn zou ik het lekker afwachten.
      maandag 19 juni 2006 @ 13:03:04 #284
    74310 nanalune
    pi_38999178
    CM , toch maar wachten denk ik .. duurt niet lang meer voor je afspraak..

Heb net zelf urine opgevangen om uit te sluiten dat ik een blaasontsteking oid heb, want die krampen van vannacht zouden ook goed bij mijn blaas weg kunnen komen, ze voelden ook niet 'goed ', ze waren veel te fel en te heftig..
    Nu zit ik echt raar naar dat potje te kijken, was een steriel pis-potje maar er drijven allemaal stukkies in, witte draadjes ed... jak
      maandag 19 juni 2006 @ 13:04:19 #285
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_38999223
    WOEI!! spannend hier

dutch huppa! dat wordt een kindje hoor, ik voel het

en CM! dat had ik ook dat ik t niet echt wist ofzo wat het was. iig was het geen urine.
    maarja ik had niet echt veel tijd om te twijfelen want toen begonnen de weeen
    bij mij was het net zo vloeibaar als plas zegmaar maar het rook dr niet naar, dus eigenlijk was het wel duidelijk. maar t was niet echt slijmerig ofzo, zaten wel witte vlokjes in mn maandverbandje
    ik hoop dat jullie allebei vanavond jullie kindje in je armen hebt
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      maandag 19 juni 2006 @ 13:05:11 #286
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_38999261
    nanalune.. gek

maar best eng dan opeens krampen
      maandag 19 juni 2006 @ 13:06:15 #287
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_38999300
    CM, klinkt net als wat ik bij alletwee mijn zwangerschappen heb gehad, bij alletwee de keren was het (blijkbaar) geen gebroken vliezen want het duurde nog zo'n 4 weken voor de baby kwam ... bij Noa zijn mijn vliezen aan het begin van de bevalling gebroken en dat voelde héél anders, echt als een stortvloed en het was ook érg nat en bleef ook lopen.

Ik zou het ook afwachten hoor !! ga je niet gek zitten maken, want dan ga je erop rekenen dat het begonnen is en dat kan zo'n teleurstelling zijn als het dan niet zo is (uit ervaring ook, bij mij gebeurde het nog een keer met 37 weken)
      maandag 19 juni 2006 @ 13:06:24 #288
    74310 nanalune
    pi_38999308
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 13:05 schreef pinquit het volgende:
    nanalune.. gek

maar best eng dan opeens krampen
    Ik had ook echt niet het idee dat het iets met de bevalling te maken hoefde te hebben.. gek he? het was ook maar even.. naja, ik breng het zo weg en dan hoor ik het wel.. ik weet het allemaal niet hoor, eerste keer enzow
      maandag 19 juni 2006 @ 13:08:04 #289
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_38999385
    Dutchie, jij ook heel veel succes, zou natuurlijk geweldig zijn als het nu gaat doorzetten, is dat lange wachten ook weer over! En straks weer een klein baby'tje...

Nanalune, dat is waarschijnlijk blaasontsteking. Klopt dat het dan troebel is, dat hoort erbij. Wel heel vervelend zeg, beterschap!! Ik weet hoe het voelt ... heb het vroeger vaak gehad (weet niet waarom, maar het lijkt in de familie te zitten).
      maandag 19 juni 2006 @ 13:08:09 #290
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_38999388
    nou als je niet het idee hebt dat het met je bevalling te maken heeft hoef je je vast ook geen zorgen te maken

vrouwen voelen dat soort dingen aan he
    pi_38999460
    ik blijf er ook gewoon rustig onder, maar toch vind ik het wel spannend haha
    mja, over tenminste zo'n 1,5 week ben ik mama.

Groeit een baby in de buik eigenlijk nog hard de laatste weken?
    Omdat ze ons kindje 8 pond schatten, en ik geen zin heb om nog een week door te lopen en dat ie nog veel zwaarder wordt hihi
    zie er nu al tegen op om te persen!!
    Onze zoon Kevin!
    Sarah is al zo oud!!!
    pi_38999482
    Bij mij heeft de VK toen met een wattenstaafje met een of ander spul erop gechecked of het vruchtwater was dat ik verloor. Ik was nl ook zo'n twijfelgeval. Als het wattenstaafje verkleurde was het vruchtwater en dat gebeurde bij mij. Dus misschien kan ze dat bij jou ook zo bekijken?
      maandag 19 juni 2006 @ 13:11:32 #293
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_38999495
    persen is heerlijk CM

ik denk niet dat je kindje nu nog groeit, aangezien je de 40 wk bent gepasseerd?
    geen idee eigenlijk
    pi_38999589
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 13:11 schreef pinquit het volgende:
    ik denk niet dat je kindje nu nog groeit, aangezien je de 40 wk bent gepasseerd?
    geen idee eigenlijk
    haha, dat zou betekenen dat ze ook na de geboorte niet meer zouden groeien
      maandag 19 juni 2006 @ 13:16:34 #295
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_38999641
    lol juist
      maandag 19 juni 2006 @ 13:18:34 #296
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_38999700
    Baby's groeien de laatste weken juist extra hard, heb ik altijd gehoord/gelezen. Een kindje dat overtijd geboren wordt, kan ook een stuk groter zijn.
    Een aantal jaar geleden (toen ik nog thuis woonde) had mijn moeder contact met een Afrikaanse vrouw die hier illegaal was, en die vier weken overtijd was bevallen (tja, illegaal en dus geen verloskundige om het te begeleiden...) Ik zag het pasgeboren baby'tje en die leek net zo groot als een drie maanden oud kind...heel bizar!

Overigens, als ik iets vertel wat niet klopt, hoor ik het graag kan het natuurlijk helemaal mis hebben...
    pi_38999816
    Ik was 10 dagen overtijd en Morris was 4070 gram. Geen kleintje dus maar het persen viel ontzettend mee
      maandag 19 juni 2006 @ 13:23:52 #298
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_38999864
    Max kwam dr ook zo makkelijk uitgegleden na een paar keer persen dat ik ook ontzettend schrok toen ik hoorde dat ie 8 pond was had t niet gevoelt iig
    pi_39000150
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 13:10 schreef CrazyMoon het volgende:
    ik blijf er ook gewoon rustig onder, maar toch vind ik het wel spannend haha
    mja, over tenminste zo'n 1,5 week ben ik mama.

Groeit een baby in de buik eigenlijk nog hard de laatste weken?
    Omdat ze ons kindje 8 pond schatten, en ik geen zin heb om nog een week door te lopen en dat ie nog veel zwaarder wordt hihi
    zie er nu al tegen op om te persen!!
    Een collega van mij zat ook helemaal in de stress, zou een reus-ach-tig kind worden.
    Achteraf: lief prulletje van vijf pond ofzo. Ze kúnnen er naast zitten...

[ Bericht 1% gewijzigd door Mwanatabu op 19-06-2006 13:47:32 ]
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_39001341
    Oeiii... ochtendje gewerkt (cons.buro..) en opeens is het hier spannend !

*marit78 kruipt in een aktieve lurkstand*
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')