nou moequote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:02 schreef vamperotica het volgende:
Vampje meldt zich...
Met beeb in buik
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:39 schreef snoopy het volgende:
Info over erkennen kan je misschien ook vinden op internet. De gemeente heeft vast wel een website.
Duurt 15 minuten staat erquote:Beschrijving
Een erkenning is een rechtshandeling waarbij het kind in familierechtelijke betrekking komt te staan tot de vader.
Voor kinderen geboren buiten het huwelijk moet de vader het kind erkennen om het vaderschap te krijgen. Ook een ander dan de biologische vader kan het kind erkennen. Erkenning van het vaderschap leidt niet automatisch tot het verkrijgen van het gezag over het kind. Dit kunt u regelen via de rechtbank.
Een erkenning kan plaatsvinden:Voor de geboorte (erkenning ongeboren vrucht) Bij de geboorte-aangifte. Na de geboorte (kind wordt erkend na de datum waarop de geboorteakte van het kind is opgemaakt)
Procedure:
Voor een erkenning kunt u met de afdeling burgerzaken een afspraak maken. Tijdens de afspraak wordt er door de ambtenaar van de burgerlijke stand een zogenaamde erkenningsakte opgemaakt. De akte wordt door betrokken partijen ondertekend. Wanneer de erkenning voor de geboorte plaatsvindt krijgt men een kopie van de erkenningsakte mee. Dit document moet worden overlegd bij de geboorte-aangifte.
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:49 schreef LadyS het volgende:
en vergeet dan niet ná de geboort het ouderlijk gezag te regelen
even de rechtbank bellen en dan vragen om een formuliertje voor ouderlijk gezag. Invullen en dan terugsturen (en dan hopen dat je de goede registratie terugkrijgt en niet die van iemand in Zoetermeerquote:
quote:
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:26 schreef Tazz het volgende:
LLM: jullie wachten zeker tot vaderdag voorbij is
uhuh... toch doenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:22 schreef Neuk het volgende:
Oja!
Ik vroeg me af in hoeverre een borstvoedingscursus noodzakelijk is. Ik wil serieus aan bv gaan doen en ook voor een langere periode als 6 mnd als het effe meezit maar ik heb niet zo'n behoefte aan zo'n cursus. Iemand een tip?
Okidokie, dan ga ik eens kijken waar en wanneer ik zo'n cursus kan doen.quote:Op zondag 18 juni 2006 00:15 schreef nebelung het volgende:
Die cursussen zijn vaak maar 1 of 2 avonden Neuk! Als je er echt geen zin in hebt, niet doen natuurlijk, maar echt, joh, je steekt er veel van op en als je serieus aan bv wil gaan doen is een cursus het beste begin. En een goed begin is weer het halve werk
Ik ben bij mijn eerste door kraam, vlos en huisarts zo'n beetje het bos ingestuurd, met als gevolg een onbehandelde spruw en uiteindelijk een borstonsteking die ik zelf weg heb moeten kolven. Heb echt kauwend op een zakdoek zitten voeden en kolven. Na 6 weken werd het pas iets (ik wilde héél graag) en ik ben koppig niet gestopt tot 1,5 jaar.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:22 schreef Neuk het volgende:
Oja!
Ik vroeg me af in hoeverre een borstvoedingscursus noodzakelijk is. Ik wil serieus aan bv gaan doen en ook voor een langere periode als 6 mnd als het effe meezit maar ik heb niet zo'n behoefte aan zo'n cursus. Iemand een tip?
Ook als je wel goed aanlegt kun je pijn hebben hoor !quote:Op zondag 18 juni 2006 10:18 schreef PM-girl het volgende:
- pijn is NOOIT goed, dan leg je verkeerd aan.
Ik schreef al, 'aldus de lactatiekundige', omdat ik zelf nog geen ervaring heb!quote:Op zondag 18 juni 2006 10:21 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Ook als je wel goed aanlegt kun je pijn hebben hoor !
wat voor pijn dan ladybos? ik heb ook altijd begrepen dat als het pijn doet, het niet goed is?quote:Op zondag 18 juni 2006 10:21 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Ook als je wel goed aanlegt kun je pijn hebben hoor !
Wacht maar af tot je hongerige baby zijn/haar klapkaken in jouw tepel(hof) zetquote:Op zondag 18 juni 2006 10:30 schreef Belana het volgende:
[..]
wat voor pijn dan ladybos? ik heb ook altijd begrepen dat als het pijn doet, het niet goed is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |