Thnx! Ik weet zelf ook nog niet welke het wordt, ik wacht nog even met inzenden, wellicht krijg ik nog een andere geniale ingevingquote:Op vrijdag 9 juni 2006 00:36 schreef snakelady het volgende:
Puckzzz, ik vind foto 1 en 3 het mooiste, 3 net ietsjes meer.
Stil, sterkte ermee.
ja, de fuji S5000, zit nog een verzekering op, en hij is nog geldig, het toestel is nu opgestuurd, daar bekijken ze of hij nog heel kan, en anders mag ik voor dezelfde prijs als wat hij gekost heeft een nieuwe uitzoeken.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
@ Stil: sterkte ermeeen is je camera echt helemaal kaduuk???
![]()
Het is inderdaad vervoer, maar ik vraag me af of het door veel mensen ook zo gezien wordt (zie ook een kleine discussie in het vorige topic van de wedstrijd).quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:22 schreef Puckzzz het volgende:
Ja vervoer Esto
de tweede vind ik eigenlijk het mooist.
ik zit hier ook ineens aan te denken, dit is toch ook vervoer...voor de bij dan
[afbeelding]
Ja ik vond hem ook al wat vergezochtquote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:33 schreef Elefes het volgende:
[..]
Het is inderdaad vervoer, maar ik vraag me af of het door veel mensen ook zo gezien wordt (zie ook een kleine discussie in het vorige topic van de wedstrijd).
Niet dat je je daar helemaal door moet laten weerhouden natuurlijkMaar ik zou persoonlijk eerder je vliegtuigfoto insturen, die past imho beter in het onderwerp en is ook erg mooi
(En als je dan bij de eerste drie zit, stuur je gewoon "dieren" of "macro" als onderwerp in voor de volgende wedstrijd).
ow...die van jou is trouwens imo wel geschikt. Ik weet alleen niet of ik 'm zo sterk vindquote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:06 schreef ableton het volgende:
* ableton denkt dat er veel foto's komen met lange sluitertijd..
Ik vind hem wel geslaagd.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:40 schreef CompuMess het volgende:
[afbeelding]
Vervoer per benenwagen... overigens wel een snelle variant![]()
mooi plan puckzzz.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:13 schreef Puckzzz het volgende:
Ik wil graag even kwijt dat ALS ik bij 1 van de eerste drie zal zitten, ik mijn prijs graag afdraag aan de ouders van Thijs zodat die een compilatie van de mooiste Thijsfoto's (die ik dan voor ze ga maken) op doek mogen ontvangen.
dit natuurlijk alleen als ze dat willen en op prijs stellen
Thijs was bij de OUD-FOT meeting laatst, en is helaas vannacht plotseling overleden.quote:
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Thijs was bij de OUD-FOT meeting laatst, en is helaas vannacht plotseling overleden.![]()
ik weet niet hoe te zeggen
Kleine moeite, eeuwig aandenkenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:25 schreef Elefes het volgende:
[..]![]()
Wat verdrietig..
Mooi gebaar om hen een foto te geven.
mooie foto, maar hardlopen is sport en geen vervoer. Subtiel verschil voor de een, totaal andere wereld voor de ander.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:40 schreef CompuMess het volgende:
[afbeelding]
Vervoer per benenwagen... overigens wel een snelle variant![]()
Dat is slechts een mening. Eentje die ik niet deel met je.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:15 schreef k_man het volgende:
Neuh. zo is dat niet. Die foto met boeien is creatiever gedaan dan zo'n foto uit het vliegtuigraampje.
Ik wou juist het omgekeerde zeggen: ik vind het een ERG fraaie foto, alleen springt het thema vervoer er niet bepaald uit, IMHO.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:10 schreef Puckzzz het volgende:
ow...die van jou is trouwens imo wel geschikt. Ik weet alleen niet of ik 'm zo sterk vind
Hier geld hetzelfde.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:17 schreef stil het volgende:
[..]
mooi plan puckzzz.![]()
stil weet dat ze niet bij de eerste drie komt, ws niet eens een foto instuur, maar mocht het zo zijn geef ik mijn prijs ook graag weg aan de ouders van thijs
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:05 schreef Subhuman het volgende:
Er staan nog een aantal foto's te wachten om gepost te gaan worden. Ik ga alleen een weekendje op stap, jullie foto's zal ik na het weekend zo snel mogelijk plaatsen!
Je horizonquote:
Waarom denk je dat ie zo hard gaatquote:
Mooi beeld op de voorgrond. Ik vind alleen de achtergrond niet supermooi uitkomen en de benen die spiegelen in de grill kan je misschien ook beter wegclonen. 'Productfotografie' hoort nu eenmaal retestrak te zijn.quote:Op zondag 11 juni 2006 13:14 schreef robbedoeseos300d het volgende:
ik zit in deze richting te denken.
Gaarna een reactie
[afbeelding]
Oke dan heb ik nog wat werk.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Mooi beeld op de voorgrond. Ik vind alleen de achtergrond niet supermooi uitkomen en de benen die spiegelen in de grill kan je misschien ook beter wegclonen. 'Productfotografie' hoort nu eenmaal retestrak te zijn.
zeker wel.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:06 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Oke dan heb ik nog wat werk.
Maar kan hij in het thema vervoer??
Binnen het thema past hij zeker.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:06 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Oke dan heb ik nog wat werk.
Maar kan hij in het thema vervoer??
Gaaf dingquote:Op woensdag 14 juni 2006 07:59 schreef CompuMess het volgende:
[afbeelding]
Stond vanochtend bij ons op de oprit...
Deze is wel heel coolquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:32 schreef Esto het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen die boot die ik al eerder gepost heb en deze twee.
Het onderwerp klinkt zo makkelijk, maar dat is het dus niet.
[afbeelding]
issutook, kan dus niet meedoen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gaaf dingziet er overigens uit als een HDR-foto
![]()
Ik heb specifiek met deze sponsor afgesproken om de winnende foto's af te laten drukken. Voor de wedstrijd zelf is dat ook leuker denk ik. Iedereen heeft vast wel een leuke foto van een vakantie/modellenshoot/bloemenmacro die mooier is, maar die heeft dan niets met de wedstrijd te maken. (en die andere foto kan je dan natuurlijk altijd nog bestellenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:10 schreef Puckzzz het volgende:
@Offy (of wedstrijdleiding) als je nu bij de eerste drie zit he? Mag je dan ook eventueel een andere foto op doek laten zetten of moet het perse de foto van deze wedstrijd zijn?
Ik heb het nare verhaal over Thijs gemist door mijn vakantie, maar ik ben het nu een beetje bij aan het lezen en zag dit topic ook al voorbijkomen. Als iemand hier ook zijn of haar prijs voor wil afdragen wil ik daar wel een uitzondering voor maken en het proberen te regelen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:13 schreef Puckzzz het volgende:
Ik wil graag even kwijt dat ALS ik bij 1 van de eerste drie zal zitten, ik mijn prijs graag afdraag aan de ouders van Thijs zodat die een compilatie van de mooiste Thijsfoto's (die ik dan voor ze ga maken) op doek mogen ontvangen.
dit natuurlijk alleen als ze dat willen en op prijs stellen
Tsja ik heb dat in een impulsief moment gepost. Daarna zijn er een paar acties en ideetjes ontstaan om een collage van foto's van Thijs op doek te laten maken. In het topic las ik dat er iemand een bedrijf heeft gevonden dat het gratis wil doen, dus het is in principe niet meer nodigquote:Op woensdag 14 juni 2006 23:45 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik heb specifiek met deze sponsor afgesproken om de winnende foto's af te laten drukken. Voor de wedstrijd zelf is dat ook leuker denk ik. Iedereen heeft vast wel een leuke foto van een vakantie/modellenshoot/bloemenmacro die mooier is, maar die heeft dan niets met de wedstrijd te maken. (en die andere foto kan je dan natuurlijk altijd nog bestellen)
[..]
Ik heb het nare verhaal over Thijs gemist door mijn vakantie, maar ik ben het nu een beetje bij aan het lezen en zag dit topic ook al voorbijkomen. Als iemand hier ook zijn of haar prijs voor wil afdragen wil ik daar wel een uitzondering voor maken en het proberen te regelen.
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 22:12 schreef Offy het volgende:
Ik vind het benen-idee wel leuk, maar op deze foto beelden ze niet echt 'vervoer' uit, lopende benen zou dan leuker zijn. (maar ik zie dat je deze toch niet in gaat sturen)
De foto zelf is wel mooi, waar kijk ik eigenlijk naar?Dat dikke kader heb je ergens doorgeen gefotografeerd of later toegevoegd? En waar komen die letters vandaan?
Kickje was wel nodig zeg, misschien kan ik subtiel spammen in het topic over de Luchtmacht open dagen, dat is immers ook vervoer
Ikzelf vind de tweede leuker, alleen jammer van die vrachtwagen inderdaad.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:50 schreef An24 het volgende:
ik zou zelf eerder voor de eerste kiezen...wat jullie?
Ik zou zelf voor de 2e gaanquote:Op zondag 18 juni 2006 20:50 schreef An24 het volgende:
quote:Op zondag 18 juni 2006 20:56 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik zou zelf voor de 2e gaanHij is inderdaad wel wat aan de krappe kant, maar ik vind de bewerking wel erg leuk gedaan
ik zou voor de tweede gaan.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:50 schreef An24 het volgende:
leuk diagonaal lijnen spel. maar verder vind ik het redelijk een snapshotquote:
deze vind ik leuker als de vorrige.quote:
ik vind het nogal een groot blauw vlakquote:
gevalletje "erg prettig kijkmateriaal"quote:
waar in Turkije is dit?quote:Op maandag 19 juni 2006 15:12 schreef Bubble8 het volgende:
Dit zijn mijn mooiste vervoer foto's (of zijn deze met teveel achtergrond?)
1. [afbeelding]
2. [afbeelding]
3. [afbeelding]
4. [afbeelding]
5. [afbeelding]
Ik dacht het al te herkennen raar herkenningspunt hoor, maar het waren die zendmasten op die berg in je achtergrondquote:Op maandag 19 juni 2006 15:30 schreef Bubble8 het volgende:
Turgutreis (18km van Bodrum)
ow nummer 2 is inderdaad wel in Bodrum zelf gemaakt, tijdens een dagje weg, ik zal het vorige topic eens bekijkenquote:Op maandag 19 juni 2006 15:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik dacht het al te herkennen raar herkenningspunt hoor, maar het waren die zendmasten op die berg in je achtergrondin een vorig topic zie je wat foto's die ik twee weken geleden in Gumbet en Bodrum heb gemaakt
Ja goed hé!quote:
Ivo, ik weet dat je een hekel hebt aan nabewerkenquote:Op maandag 19 juni 2006 22:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Uitzonderlijk vervoer in een Russisch bergplaatsje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op maandag 19 juni 2006 22:33 schreef Xilantof het volgende:
Ja goed hé!
ik heb gewoon weer een fotografische uitdaging nodig
En vanaf woensdag heb ik weer wat tijd denk ik
Complimenten? Terwijl je kennelijk nou nog steeds niet weet dat mijn username met een kleine letter k geschreven dient te worden?quote:Op maandag 19 juni 2006 22:39 schreef Offy het volgende:
K_man, hij staat ertussen hoorKom maar met die complimentjes
quote:Op maandag 19 juni 2006 22:50 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik wil even zeggen dat ik vind dat Fraubitch een hele stoere foto ingestuurd heeft
En dat voor iemand die net een fototoestel heeft. Ze heeft wel talent vind ik
je kunt 'm alsnog even hier plaatsen en je mag je inzending ook nog aanpassen hoorquote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:13 schreef day-dreamer het volgende:
hmmz, heb zojuist foto ingestuurd, mn eerste deelname aan de fotowedstijd..!![]()
Zie nu dat ik hem ook hier even had kunnen testen voor wat feedback..naja, voor de volgende keer dan..
![]()
Ik ben benieuwd naar jullie reacties! (hij zal vanavond wel verschijnen)
truequote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:14 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
je kunt 'm alsnog even hier plaatsen en je mag je inzending ook nog aanpassen hoor
hmmz, tja.. tis overigens gewoon een wegmotor (zie kentekenplaat & koplamp)quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:46 schreef Puckzzz het volgende:
Gepanned volgens mij
maar imo is dit meer sport als vervoer...
dat vind ik een veel betere voor 'vervoer' het zijn drie vormen van vervoer bij elkaarquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:05 schreef day-dreamer het volgende:
[..]
hmmz, tja.. tis overigens gewoon een wegmotor (zie kentekenplaat & koplamp)
Ik zie het meer als een sportief vervoersmiddel (ook mijn favo manier van vervoer) de roots van deze machine liggen echter in de sport dus ik begrijp je opmerking wel.. sport en snelheid zijn echter bijna onlosmakelijk verbonden met deze manier van persoonlijk vervoer.. (IMO)
eentje met een andere invalshoek dan:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:10 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dat vind ik een veel betere voor 'vervoer' het zijn drie vormen van vervoer bij elkaar
wat krabt die mevrouw charmant aan haar kont![]()
Vanavondquote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:13 schreef day-dreamer het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie reacties! (hij zal vanavond wel verschijnen)
NOFIquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:21 schreef Offy het volgende:
[..]
VanavondHoe durf je
Leuke foto trouwens, inderdaad goed gepanned/gepand
wel aparte foto, alleen valt me oog de hele tijd op de scheefte, dus wellicht kun je hem even rechtsoepen?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:39 schreef day-dreamer het volgende:
tja, omdat ik eigenlijk ook hele andere dingen hoor te doen, hier even de laatste voor vandaag![]()
Omdat ik me laatst een beetje irriteerde aan de hele cleane plaatjes die ik produceerde, hier even een experiment om er wat uit proberen te breken..
[afbeelding]
Nog een keer dan maar:quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:40 schreef k_man het volgende:
[..]
"Requested image has been marked as private"
www.xs.to host 'm daar even...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:59 schreef Wezzel het volgende:
[..]
Nog een keer dan maar:
[afbeelding]
En wat vinden jullie ervan?
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:59 schreef Wezzel het volgende:
[..]
Nog een keer dan maar:
[afbeelding]
En wat vinden jullie ervan?
leuke foto, huizen op de achtergrond is butt.quote:
Bovenste foto heb ik (ongeveer) ook gemaakt :p. Staat alleen nog op de film.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:37 schreef Ilford het volgende:
Pff, gebrek aan tijd deze maand. Als ik nog iets ga insturen, dan vrees ik toch dat het uit het archief gaat komen.
Keuze uit:
1. Fiets
[afbeelding]
2. Trein
[afbeelding]
Tsja, ik was er liever nog uitgebreid op uitgetrokken met camera, maar dat gaat niet meer op tijd lukken. (Blijft wel in de planning staan, ook al is het niet meer op tijd voor deze wedstrijd.)
Iemand commentaar?
Ik zal zelf de eerste zijn om commentaar te leveren:
1. Je horizon loopt een, ahum, beetje af. Maar misschien benadrukt dat net wel wat meer de "actie".
2. Wel een "gelukstreffer" qua kleuren van de treinstellen; afgezien daarvan een beetje flets. Misschien rechts nog wat eraf croppen? Of rechts en links (bordje)?
Jij ook al? Ik heb er zo eentje donderdag gemaakt, filmpjes moeten nog weggebracht worden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:48 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Bovenste foto heb ik (ongeveer) ook gemaakt :p. Staat alleen nog op de film.
Wat hij zegt iddquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:42 schreef Shark.Bait het volgende:
trein. kleur is gaaf
speel anders met croppen en pak de leukste.
Ja, was de eerste foto die ik van dat bakkie maakte, toen stond ie net thuisquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
leuke foto, huizen op de achtergrond is butt.
oplossing: andere locatie, of kleinere DOF...
@puckzz: hoe maak jij een foto zw/w???
Gedaan, zie hierbovenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:28 schreef PdeHoog het volgende:
@eer-ik: gooi het contrast eens omhoog en kijk wat dat doet
Check. Ik ga met de trein-foto aan de slag.quote:
done, maar ik weet het nog niet helemaalquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:28 schreef PdeHoog het volgende:
@eer-ik: gooi het contrast eens omhoog en kijk wat dat doet
Je zou het eens kunnen proberen met een wide-angle oidquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
done, maar ik weet het nog niet helemaal![]()
wat ik ervan moet vinden dan
Omzetten naar grayscale en dan nog wat met curves, contrast of replace color pielen... hoezo?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
@puckzz: hoe maak jij een foto zw/w???
Ik denk dat er meer uit te halen valt als je een andere methodiek gebruiktquote:Op woensdag 21 juni 2006 07:42 schreef Puckzzz het volgende:
Omzetten naar grayscale en dan nog wat met curves, contrast of replace color pielen... hoezo?
Waarom die 3e foto niet??quote:Op woensdag 21 juni 2006 07:42 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Omzetten naar grayscale en dan nog wat met curves, contrast of replace color pielen... hoezo?
fiets was idd beetje donker op de voorgrond, even wat mee gedaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
te S&G he?quote:
Ik moet nog beginnen met fotografie, dat wil zeggen ik ben zeer geïntresseerd en probeer hier en daar wat informatie te winnen op het internet, maar mag een foto dan geen humor hebben?quote:Op zondag 18 juni 2006 20:44 schreef An24 het volgende:
Haha, Okay.
Weet nog niet of dit het wordt hoor, gewoon aan het spelen, kan zijn dat ik totaal iets anders inlever![]()
[afbeelding]
Misschien nog wel ff dat autootje in de verte wegshoppen![]()
[afbeelding]
Uhm heeft iemand gezegd van niet dan? Als ze hem instuurt geef jij gewoon lekker vijf punten tochquote:Op woensdag 21 juni 2006 10:46 schreef Venderwel het volgende:
[..]
Ik moet nog beginnen met fotografie, dat wil zeggen ik ben zeer geïntresseerd en probeer hier en daar wat informatie te winnen op het internet, maar mag een foto dan geen humor hebben?
Ik bedoel de bewerking van deze foto's is heel mooi gedaan zodat het lijkt of het een oude foto is en dan zie je plots die moderne auto's. Heeft wel wat...
Dat is waar en over smaak valt nu eenmaal niet te twisten....gelukkig maar!quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:35 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
Uhm heeft iemand gezegd van niet dan? Als ze hem instuurt geef jij gewoon lekker vijf punten toch
(ik denk overigens ook dat als je dan voor een oude bewerking gaat, de auto's weg zouden moeten, maar ja, in the end it's all about taste isn't it...)
Als dat het doel is van de foto (humor) dan mag het absoluut, maar dan had ik het beter in beeld moeten brengen. Mijn doel was om met bewerking een zo oud mogelijke presentatie te geven (om zoom noem ik de serie dan ook "oude tijden herleefd". Ligt dus nogmaals aan het doel van je foto!quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:46 schreef Venderwel het volgende:
[..]
Ik moet nog beginnen met fotografie, dat wil zeggen ik ben zeer geïntresseerd en probeer hier en daar wat informatie te winnen op het internet, maar mag een foto dan geen humor hebben?
Ik bedoel de bewerking van deze foto's is heel mooi gedaan zodat het lijkt of het een oude foto is en dan zie je plots die moderne auto's. Heeft wel wat...
Ik denk dat ik hem zo beter vind:quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:16 schreef PoseidonVS het volgende:
Ik zat aan zoiets te denken:
[afbeelding]
Hoewel ik de bewerking nog niet geweldig vind en het idee niet erg origineel is.
Misschien toch nog maar eens verder piekeren.
Zo te zien wordt er een goal vervoerd.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:46 schreef k_man het volgende:
Wat heeft de inzending van Ane met vervoer te maken?
Het doel zelfquote:Op woensdag 21 juni 2006 21:08 schreef k_man het volgende:
Een goal vervoerd?Hoe vervoer je een gebeurtenis?
Toch nog even een kleine reactie. ( ja ik weet het ik ben niet al te snel....)quote:Op maandag 12 juni 2006 11:48 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Mooi beeld op de voorgrond. Ik vind alleen de achtergrond niet supermooi uitkomen en de benen die spiegelen in de grill kan je misschien ook beter wegclonen. 'Productfotografie' hoort nu eenmaal retestrak te zijn.
Mensen raken daar misschien van in vervoering?quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:57 schreef Ilford het volgende:
[..]
Zo te zien wordt er een goal vervoerd.![]()
Ik vind 'm "oke", maar niet meer dan dat. De witte stoelen op de voorgrond vind ik een beetje storend, en hetl icht niet zo mooi. Je balonnenfoto vind ik veel mooierquote:
Wow, ziet er erg apart en surrealistisch uit.. mooie kleurenquote:Op woensdag 14 juni 2006 07:59 schreef CompuMess het volgende:
[afbeelding]
Stond vanochtend bij ons op de oprit...
Toffe plaat!quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:21 schreef Puckzzz het volgende:
hmmmm, ik heb alle foto's nog een keer doorgenomen, ik ben enorm tegen de beperkingen van mijn camera aangelopen. zoals shark het zo mooi zei: "je bent uit je camera gegroeid!" mja helaas wel...maargoed we moeten voorlopig ff roeien met de riemen die we hebben
Ik denk dat ik deze in ga sturen...
[afbeelding]
waarom deze? Hij is bewogen, en niet helemaal superscherp?
Omdat dat voor mij meer het effect weergeeft wat ik wou neerzetten, een soort stiekem snapshotje van een meisje dat voorbijfietst.
En nou niet weer zeuren om de WZ/W conversie ik heb alle verschillende manieren uit geprobeerd en vond dit het meest naar mijn smaak
tijgerstring?quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:57 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Toffe plaat!
Ik zou alleen haar tijgerstring even egaal zwart maken, hoewel dit waarschijnlijk beter is voor het aantal stemmen![]()
Een beetje zwart van wat verder naar achteren er overheen clonen?quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tijgerstring?
zwart met goud borduursel, ik had het ook gezien, maar kan ff niet bedenken hoe ik dat het beste weg kan shoppen.....
Vervoering, da's weer wat andersquote:Op donderdag 22 juni 2006 08:21 schreef Puckzzz het volgende:
[afbeelding]
Linkerkant is een beetje donker van die laatste, maar verder prima plaat hoorquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:41 schreef Chanty het volgende:
Zowww ik heb ook al mijn experimentjes uitgevoerdNu jullie mening graag
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Deze laatste schijnen veel mensen erg donker op hun scherm te zien. Als dat bij jullie ook zo is dan moet ik hem nog maar eens op de pc van mijn ouders bijwerken. Maar ben vooral benieuwd naar wat jullie verder van de foto vinden.
Ik vind een rokje eerder een stopteken dat je ogen aan het eind van de benenrit gekomen zijn. Hoger hoef je meestal niet te kijken, dat is toch alleen maar teleurstellend..quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:21 schreef Puckzzz het volgende:
[afbeelding]
waarom deze? Hij is bewogen, en niet helemaal superscherp?
Omdat dat voor mij meer het effect weergeeft wat ik wou neerzetten, een soort stiekem snapshotje van een meisje dat voorbijfietst.
* Shark.Bait ontwijkt behendig de steek onderwater met zijn ablative turbocharged armor 3000quote:En nou niet weer zeuren om de WZ/W conversie ik heb alle verschillende manieren uit geprobeerd en vond dit het meest naar mijn smaak
ik zeg ook 'beeld weergeven' niet dat het daadwerkelijk een meisje op een fiets isquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik vind een rokje eerder een stopteken dat je ogen aan het eind van de benenrit gekomen zijn. Hoger hoef je meestal niet te kijken, dat is toch alleen maar teleurstellend..![]()
Als dat de benen van een meisje zijn, ben ik zijne heiligheid Sinterklaas
Run Forrest!! RUN!!quote:* Shark.Bait ontwijkt behendig de steek onderwater met zijn ablative turbocharged armor 3000
Ik ben al bekeerdquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:50 schreef Re het volgende:
eigenlijk best wel oneerlijk he, puckzz laat wat bloots zien wat bij voorbaat al garantie is voor vet veel punten
en ik wil d'r ook nog wel eens converteren
Ja, iid, al die blote-fiets-fetisjists zitten al stiekem te lurkenquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:50 schreef Re het volgende:
eigenlijk best wel oneerlijk he, puckzz laat wat bloots zien wat bij voorbaat al garantie is voor vet veel punten
niet zo zwart-wit denkenquote:en ik wil d'r ook nog wel eens converteren
detailsquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:51 schreef Puckzzz het volgende:
ik zeg ook 'beeld weergeven' niet dat het daadwerkelijk een meisje op een fiets is
quote:Run Forrest!! RUN!!
quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:50 schreef Re het volgende:
eigenlijk best wel oneerlijk he, puckzz laat wat bloots zien wat bij voorbaat al garantie is voor veel vetpunten
Oh help ik ga blozenquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:45 schreef Puckzzz het volgende:
Chanty je verbaasd me! Wat een leuke foto's! De laatste is idd een beetje donker maar ik vind 'm wel de beste. Hij doet me denken aan een oude 70's foto, of een Diesel reclame ofzo
ietsje lichter maken en misschien iets meer saturation erin, bij dit soort foto's mag je dat best een beetje overdrijven vind ik
Wat zij zegtquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:28 schreef snakelady het volgende:
ik vind juiste de 2de het leukste Chanty.
Volgens mij is er een meerderheid voor foto 2 hoorquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:35 schreef Chanty het volgende:
Jullie gaan het niet echt gemakkelijker maken voor mij om straks te kiezen he
Mja dat wel. Maar zoals Puckzzz ook al zegt. Foto drie 'beweegt' en dat drukt net wat meer vervoer uit. Maarja... eigenlijk vind ik ze alledrie leukquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Volgens mij is er een meerderheid voor foto 2 hoor
quote:
* Shark.Bait wacht op de tweedequote:Op donderdag 22 juni 2006 14:34 schreef MrTimbo.B het volgende:
hmz ik twijfel tussen deze 2 :
1#
[afbeelding]
2#
* Puckzzz wacht met je mee *tap*tap*tap*....quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
[..]
* Shark.Bait wacht op de tweede
quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Volgens mij is er een meerderheid voor foto 2 hoor
want?quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:34 schreef Re het volgende:
bij deze kunnen we dus wel aannemen dat we HDR fotos etc. mogen inleveren, of anders gerenderde/samengestelde platen?
ik stel alleen een aannamequote:Op donderdag 22 juni 2006 15:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
want?
welke is HDR, grenderd of samengesteld dan?
De foto van TheMarco geeft me wel heel sterk het gevoel dat er een filter van Nikon overheen is gehaald. Ik zie dat effect veel bij foto's op een ander forum, en die hebben het allemaal over een Monday Morning filter ofzo...(of een andere naam dat ben ik ff kwijt hoor)
Neequote:Op donderdag 22 juni 2006 15:41 schreef Re het volgende:
[..]
ik stel alleen een aanname, die eventueel ontkent mag worden omdat ik hier er al wel een paar langs heb zien komen, vandaar
Cool planquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:57 schreef Shark.Bait het volgende:
ik denk dat er nog wel tegen die HDR's geageerd word.
Misschien s het interessant om een keer alle (photoshop) regels te laten varen, zolang er fotomateriaal in het resultaat verwerkt is en de inzending aan het onderwerp voldoet volgens de leiding. En dan eens kijken wie er wint en hoeveel eraan geshopt werd.
Desnoods organiseer ik uit eigen zak een alternatieve wedstrijd mits voldoende animo
Nummer 3quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:41 schreef Chanty het volgende:
Zowww ik heb ook al mijn experimentjes uitgevoerdNu jullie mening graag
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Neequote:Op donderdag 22 juni 2006 15:34 schreef Re het volgende:
bij deze kunnen we dus wel aannemen dat we HDR fotos etc. mogen inleveren, of anders gerenderde/samengestelde platen?
Bij deze dusquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:41 schreef Re het volgende:
ik stel alleen een aanname, die eventueel ontkent mag worden omdat ik hier er al wel een paar langs heb zien komen, vandaar
Me too... maar om hem eruit te shoppen ging me wat ver, kan het ook niet trouwens...quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:30 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind de laatste inzending van CC erg mooi, alleen heel jammer dat die ene gozer daar met een modern ding in zijn handen staat (cam ofzo)...
Die eerste foto is wel zwaar fout he CC!!! Eerst zie je een jaren 50 meid, daarna een jaren 50 meid met ongehoord grote tattoo's (waar nog net geen Burn in Hell / Die Motherfucker / Satan / 666 inte lezen is), daarna scroll je verder naar beneden en zie je een jaren 50 meid, met tattoo's en een Canon-kanon in haar handjes...quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:27 schreef CrazyCharlie het volgende:
[..]
Me too... maar om hem eruit te shoppen ging me wat ver, kan het ook niet trouwens...
Had die dag nog wel wat andere foto's gemaakt, alleen ligt de nadruk daar teveel op de auto's en de sfeer van de 50-er en 60-er jaren gangers..
[afbeelding]
[afbeelding]
Rock en rollers zijn dankbare "objecten".....de foto's van verbrand rubber en scheurende wagens zal ik je besparen...
Omdat een JPG maar 15 bits kleurdiepte en een RAW 12 of meer bits per kleur (36 bits kleurdiepte dus), is het goed mogelijk een HDR foto te maken uit 1 RAW bestand. (zoiets iig. ik weet de details niet, foto's maken is interessanter dan dat uitzoekenquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:26 schreef Puckzzz het volgende:
Nou goed, ik weet bijna zeker dat er 1 of ander filter is gebruikt bij de foto van The Marco. HDR kan imo niet omdat dat boemeltje aan het rijden is, en je niet zo snel verschillende opnames kan maken. (toch?)
in ieder geval zou die foto dus teveel geshopped zijn volgens 'de regels' (die van mij overboord mogen want het is een schitterende foto)
En die ene inzending dan? die ziet er toch wel heel erg HDR/filtertje uitquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:23 schreef Offy het volgende:
Bij deze dusMaar hier laten zien is natuurlijk geen probleem.
...niet echt stijl correct nee...quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:35 schreef HMaster-II het volgende:
e
[..]
Die eerste foto is wel zwaar fout he CC!!! Eerst zie je een jaren 50 meid, daarna een jaren 50 meid met ongehoord grote tattoo's (waar nog net geen Burn in Hell / Die Motherfucker / Satan / 666 inte lezen is), daarna scroll je verder naar beneden en zie je een jaren 50 meid, met tattoo's en een Canon-kanon in haar handjes...SOmething's wrong there. EN het is niet de Canon.....
![]()
Volgens welke regel zou hij dan teveel geshopped zijn? De enige regel waar ik nu vrij 'streng' naar kijk is die dat je inzending maar 1 foto mag bevatten en dat vind ik eigenlijk een hele logischequote:Op donderdag 22 juni 2006 16:26 schreef Puckzzz het volgende:
Nou goed, ik weet bijna zeker dat er 1 of ander filter is gebruikt bij de foto van The Marco. HDR kan imo niet omdat dat boemeltje aan het rijden is, en je niet zo snel verschillende opnames kan maken. (toch?)
in ieder geval zou die foto dus teveel geshopped zijn volgens 'de regels' (die van mij overboord mogen want het is een schitterende foto)
Met 'die ene inzending' kan ik weinigquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:51 schreef Shark.Bait het volgende:
En die ene inzending dan? die ziet er toch wel heel erg HDR/filtertje uit
Dus een HDR getrokken van 1 RAW mag wel, maar van meerdere foto's nietquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:11 schreef Offy het volgende:
[..]
Volgens welke regel zou hij dan teveel geshopped zijn? De enige regel waar ik nu vrij 'streng' naar kijk is die dat je inzending maar 1 foto mag bevatten en dat vind ik eigenlijk een hele logische(Het is sowieso een hele versoepeling in vergelijking met de Photoshop-regels een jaar geleden, misschien dat er binnenkort nog een versoepeling komt over het gebruik van filters) Er zitten altijd foto's tussen die zwaarder bewerkt zijn dan anderen, maar daar doe ik niet heel snel moeilijk over (er zijn altijd uitzonderingen
) en die foto van TheMarco vind ik nog niet té bewerkt om af te wijzen. (tenzij het een HDR is dus)
[..]
Met 'die ene inzending' kan ik weinigZie boven
ja filters dus...er zit een behoorlijke filter overheen, we hebben het hier niet meer over wat aan de curves en saturation trekken hoor.quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:11 schreef Offy het volgende:
[..]
Volgens welke regel zou hij dan teveel geshopped zijn? De enige regel waar ik nu vrij 'streng' naar kijk is die dat je inzending maar 1 foto mag bevatten en dat vind ik eigenlijk een hele logische(Het is sowieso een hele versoepeling in vergelijking met de Photoshop-regels een jaar geleden, misschien dat er binnenkort nog een versoepeling komt over het gebruik van filters) Er zitten altijd foto's tussen die zwaarder bewerkt zijn dan anderen, maar daar doe ik niet heel snel moeilijk over (er zijn altijd uitzonderingen
) en die foto van TheMarco vind ik nog niet té bewerkt om af te wijzen. (tenzij het een HDR is dus)
[..]
Dat is precies mijn puntquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:59 schreef Puckzzz het volgende:
ja filters dus...er zit een behoorlijke filter overheen, we hebben het hier niet meer over wat aan de curves en saturation trekken hoor.
Het is inderdaad een hele mooie foto, waar je overigens wel duidelijk aan kunt zien dat hij behoorlijk bewerkt is, maar dat werkt hier niet in zijn nadeelquote:maar zoals ik al zei, het boeit mij niet de foto is erg mooi.
Dit vind ik trouwens wel een leuke, aparte foto. Lekker wegdromen in de trein, doe ik ook altijdquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat ik het eens met deze probeer
[afbeelding]
Ik vind de roltrap erg goed, die zou ik inderdaad kiezen. Al doet station Eindhoven (als ik het goed zie...) het ook niet slecht.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:53 schreef Offy het volgende:
Ik was ook van plan om nog wat foto's te maken onderweg naar huis/werk in de trein, maar het is er nog niet van gekomen om mijn camera mee te sjouwen en dat gaat deze week ook niet meer gebeuren denk ik, dus ik hou het waarschijnlijk op deze:
[afbeelding]
Ik heb ook deze foto nog, maar dat is al best een oude en vind hem toch niet zo leuk als de roltrap denk ik.
[afbeelding]
Als wedstrijd coordinatrice is het toch wel zaak dat je de nuance ziet & zegt tussen wat je vind en wat je poneert als zijnde algemeen aanvaard.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:31 schreef Offy het volgende:
Ik vind Het is inderdaad een hele mooie foto, waar je overigens wel duidelijk aan kunt zien dat hij behoorlijk bewerkt is, maar ik denk niet dat het hier in zijn nadeel werkt hier niet in zijn nadeel
Wat ben je vind ik je toch een zeikerd, Sharkquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:55 schreef Shark.Bait het volgende:
Als wedstrijd coordinatrice is het toch wel zaak dat je de nuance ziet & zegt tussen wat je vind en wat je poneert als zijnde algemeen aanvaard.
En als je dan ook nog ff uitlegt waarom niet en wat dan je bezwaren zijn tegen deze foto's dan heeft Gose er ook nog wat aanquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:24 schreef k_man het volgende:
Tja, ach. Ik zou op allebei niet stemmen. Sorry.
Ik vind de eerste foto het leukste, alleen vind ik de bovenkant van de achtergrond een beetje storend; het stuur gaat hier in op.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:03 schreef Gose het volgende:
Ook hulp nodig met kiezen,
1.
[afbeelding]
2. Dit is op 'advies' van mn pa..
[afbeelding]
Tja , ach sommige anders denkende en vooral kijkende mensen zullen er wel op stemmen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:24 schreef k_man het volgende:
Tja, ach. Ik zou op allebei niet stemmen. Sorry.
Tussen deze 2 foto's vind je de eerste het mooistquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:03 schreef Gose het volgende:
Ook hulp nodig met kiezen,
1.
[afbeelding]
2. Dit is op 'advies' van mn pa..
[afbeelding]
vervoer als in transportquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:26 schreef fraubitch het volgende:
ik noem even de meest duidelijke, in de anderen kan ik wel wat zien als ik er even over nadenk
kzieniks: reuzenrad.. ik zie hier echt geen vervoer in, hoe ik het ook draai en keer.. sorry
g-string: kruiwagen.. is het de bedoeling dat men erin gaat zitten en dan door een medepersoon word vervoerd?
Ane: Mannen die een goal verplaatsen.. uhm..? ga op de goal zitten en men brengt je van a naar b? ik zie hem echt niet
ik shnappiequote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:29 schreef k_man het volgende:
Die mannen (jochies?) vervoeren dus een doel. Met die kruiwagen kun je zand oid vervoeren.
Dit vind ik ook een twijfelgeval. Maar je kan het ook zo zien: het is hetzelfde als thuis op je fiets stappen, rondje om het dorp rijden en thuis weer afstappen. Begin- en eindpunt is hetzelfde, maar tussendoor word je wel vervoerdquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:26 schreef fraubitch het volgende:
ik noem even de meest duidelijke, in de anderen kan ik wel wat zien als ik er even over nadenk
kzieniks: reuzenrad.. ik zie hier echt geen vervoer in, hoe ik het ook draai en keer.. sorry
Vervoer is natuurlijk niet alleen vervoer van mensen. Met een kruiwagen kan je een hoop dingen (zand, bakstenen) vervoeren. En het doel wordt zelf vervoerd op de foto van Ane.quote:g-string: kruiwagen.. is het de bedoeling dat men erin gaat zitten en dan door een medepersoon word vervoerd?
Ane: Mannen die een goal verplaatsen.. uhm..? ga op de goal zitten en men brengt je van a naar b? ik zie hem echt niet
BB heeft deel 1 niet gelezenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:44 schreef k_man het volgende:
De derde keer wordt ie er echt niet leuker op bb...![]()
Het hoeft toch niet persé mechanisch te zijn?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:56 schreef prupke het volgende:
vervoer is een mechanisch "iets" dat objecten met een doel verplaatst.
Je word gesponsord door een specifieke bank?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:46 schreef Ireth het volgende:
Onder het mom van "als meerdere treintjes kunnen, kunnen meerdere blonnen ook" heb ik zojuist onderstaande blon ingestuurd!
Kwalitatief misschien niet de mooiste foto/blon, maar ik vond het binnen mijn 'eisen' passen!
[afbeelding]
Voordat ik de foto van Qbvdw plaatste heb ik daar ook even naar gevraagd. Het is in ieder geval geen edit, hoe die schaduwen (?) op de foto komen is nog onbekendquote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:37 schreef Kamermans het volgende:
die foto van Qbvdw in het centrale topic? wat is het? en wrom zit er schaduw van dat bovenste voorwerp in de lucht? is het een echte foto of is het een foto edit?
Het is een naäper.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:35 schreef Shark.Bait het volgende:
Die vliegvrager
Die is helemaal naar Japan gegaan om een foto te maken voor deze wedstrijd
Dan moet je toch wel veel liefde hebben voor je hobby
Mooi, maar de kleurtjes zouden iets meer mogen springen denk ik. Rood mag rood zijn, en oranje oranje.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:46 schreef Ireth het volgende:
Onder het mom van "als meerdere treintjes kunnen, kunnen meerdere blonnen ook" heb ik zojuist onderstaande blon ingestuurd!
Kwalitatief misschien niet de mooiste foto/blon, maar ik vond het binnen mijn 'eisen' passen!
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |