quote:6.12 Burgers zijn niet verplicht een identiteitsbewijs bij zich te dragen.
Anders zou men niet eens geheel naakt over straat kunnen lopen.
Dan kan je ze aanmoedigen!quote:7.6 ME-ers krijgen rugnummers.
Ok danquote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:35 schreef Autodidact het volgende:
Moet je het plaatje er wel bij zetten hè.
Ze deed grotendeels maar alsof volgens de reacties.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:18 schreef Autodidact het volgende:
"Ooeehhhh, waar is m'n bed?" Wat was die gisteren gaar zeg.
Broodje springlevend.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:15 schreef pberends het volgende:
http://img43.imagevenue.com/img.php?loc=loc107&image=05166_Sophie_Hilbrand_02_Lovegroov_scans_filtered.jpg
quote:Zalm meldt eerste begrotingsoverschot na jaren
Uitgegeven: 30 mei 2006 16:40
Laatst gewijzigd: 30 mei 2006 16:45
DEN HAAG - Na zes jaar heeft Nederland weer een begrotingsoverschot. Het ministerie van Financiën meldde dinsdag voor de maand april een overschot van ongeveer twee miljard euro (0,4 procent van het bruto binnenlands product).
Als gevolg van economisch slechte jaren waren er lange tijd tekorten in de schatkist, in 2003 zelfs oplopend tot boven de Europees toegestane grens van drie procent van het bbp.
Minister Gerrit Zalm (Financiën) sloot onlangs al niet uit dat het kabinet vanwege de aantrekkende economie over heel 2006 een overschot zou kunnen halen. Voor dit jaar werd eerder een tekort van 1 procent voorspeld.
Denk het ook, nog nooit iemand zo zien doen na een joint...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze deed grotendeels maar alsof volgens de reacties.
Hoog tijd dat Google z'n eigen besturingssysteem gaat introduceren. Dan komt Gates vanzelf af van het predikaat rijkste man ter wereld.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:23 schreef Autodidact het volgende:
Software Google op computers Dell
[afbeelding]
Smile..
http://www.taaldatabanken(...)r/juist/060420.shtmlquote:Mendelejev
20 april 2006
Dinsdagochtend, 4 april 2006. Ik heb toch wat kriebels in m'n buik, want straks om halfvijf word ik verwacht voor een opname van De tabel van Mendelejev. Hoe leuk zo'n quiz ook is, je hoopt toch altijd dat je niet afgaat als een gieter voor een publiek van 700 000 mensen.
Sinds Ben weer op het scherm is met z'n dagelijkse quiz heb ik al een paar keer kijkers aan de lijn gehad die me vriendelijk maar dringend vragen dat ik Ben de naam van z'n quiz eindelijk goed leer uitspreken. Mendelejev spreek je niet uit als méndeljef, meneer, maar als mendelééjef. En gelijk hebben ze. En toch houden we koppig vol.
Dmitri Ivanovitsj Mendelejev - Дмитрий Иванович Менделеев voor onze Russische vrienden - was een scheikundige uit Siberië die alle chemische elementen in een periodiek systeem gegroepeerd heeft. Dat systeem noemen we in de omgang de tabel van Mendelejev.
In het Russisch ligt de klemtoon in Менделеев op de voorlaatste e. Voor de Russen heet de man dus mendelééjef. Volgens onze eigen regels - we proberen in elk geval de klemtoon goed te hebben - zouden ook wij dat moeten zeggen. Maar - en die regel passen we ook toe - als er een ingeburgerde uitspraak is, gebruiken we die. En hebben we niet allemaal méndeljef geleerd op school? Dus …
Wat een vetzak in speequote:Op dinsdag 30 mei 2006 21:39 schreef pberends het volgende:
Tattoo Topic deel 18
"Hoi Opa, waarom heb jij een Spinnenman-plaatje op je rug??"![]()
.
Tattoe-distopique.quote:
Ze gaan alle drie hard genoeg voor gehoor beschadiging.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:10 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Welke van deze kan nou het hardst? Bij die 500 staat 119 decibel, maar bij de hogere 550 weer 113... iets klopt hier niet.
Het gaat er meer om dat ik bestanden die volumelaag encoded zijn, of gewoon softe nummers wél hard genoeg kan horen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:11 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ze gaan alle drie hard genoeg voor gehoor beschadiging.
Je hebt programma's om ze harder te coderen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat ik bestanden die volumelaag encoded zijn, of gewoon softe nummers wél hard genoeg kan horen.
Ik heb werkelijk geen idee.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:20 schreef sizzler het volgende:
[..]
Je hebt programma's om ze harder te coderen.
Van postbezorgen wordt men doof.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:20 schreef MrX1982 het volgende:
WAT?
Ik steek de brieven niet in mijn oren.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:22 schreef Apropos het volgende:
Van postbezorgen wordt men doof.
Waar zou Martijn het van geleerd hebben? Zo'n partij bestaat al lang.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:25 schreef Autodidact het volgende:
Pedophiles to launch political party
Martijn does America.... Geert Wilders en Kees van deer Staaij mogen reageren
.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/100667/index.htmlquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:20 schreef MrX1982 het volgende:
WAT?
Ik had zo'n programma omdat ik cabaret wilde luisteren in de trein maar hij veel te zacht was opgenomen. Maargoed, toen een pc crash gehad en ik heb geen idee meer hoe dat programma heette.quote:
Reageren op jezelf, best ruig.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Waar zou Martijn het van geleerd hebben? Zo'n partij bestaat al lang.
Hmm, lekker eerlijk verdeeld, 4 fondsen die bijna de helft van de AEX uitmaken...quote:Samenstelling
De exacte samenstelling van de index verandert bijna maandelijks. Herweging van het gewicht komt vaak voor, plaatsing in of uit de index minder regelmatig. Op het moment telt de index 25 fondsen.
Samenstelling rond maart 2006. De percentages zijn de relatieve gewichten van de fondsen in de index.
ING (15,00%)
Royal Dutch Shell (14,88%)
ABN AMRO (10,74%)
Philips (8,29%)
Fortis (8,82%)
Unilever (7,75%)
AEGON (5,11%)
KPN (4,97%)
TNT (2,89%)
Akzo Nobel (2,82%)
Ahold (2,48%)
ASML (2,00%)
Reed Elsevier (1,95%)
Heineken (1,79%)
DSM (1,65%)
VNU (1,62%)
Numico (1,55%)
Wolters Kluwer (1,41%)
Rodamco Europe (1,25%)
SBM Offshore (0,69%)
Vedior (0,63%)
Buhrmann (0,63%)
Hagemeyer (0,43%)
TomTom (0,36%)
Getronics (0,29%)
Verbaast me niets. Als je soms in de trein/metro letterlijk de muziek kan horen van een ander. Dat kan nooit goed zijn voor je oren.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:36 schreef sizzler het volgende:
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/100667/index.html
Kapitalisme is oneerlijk.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:06 schreef pberends het volgende:
Hmm, lekker eerlijk verdeeld, 4 fondsen die bijna de helft van de AEX uitmaken....
Terwijl de AEX andere beurzen altijd volgt, daar klopt dus iets niet.
Terrorism Act 2000? Lijkt wel alsof je het bij Tell Sell kan kopen.quote:Brits verzoek om terreuronderzoek Eindhoven
De Londense politie heeft Nederland verzocht een huis in Eindhoven te doorzoeken.
Computerbestand
Het verzoek heeft te maken met de arrestatie van een 27-jarige man, afgelopen vrijdag in Londen. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij internationaal terrorisme. Volgens de politie was de man in het bezit van een computerbestand dat bruikbaar zou kunnen zijn voor een terrorist.
Terrorism Act
De verdachte, Yassin F.N., is in Groot-Brittannië opgepakt op grond van de Terrorism Act 2000. De documenten van de man zouden geen direct gevaar voor de veiligheid hebben betekend.
Bron: rtl.nl
Daarnaast, wat heeft een PC bestand ermee te maken? Wat kan je met een PC-bestand meer dan zonder PC-bestand als terrorist zijnde. Wat kan je met een boek meer dan zonder?quote:Hundreds arrested, few convicted
Since the 9/11 attacks hundreds of people have been arrested in the UK under anti-terror laws, but fewer than 20 have been convicted.
There have been complaints about detentions without charges
[..]
quote:Er is gewoon een foutje gemaakt door een afdelingsvoorzitter. Dat kan gebeuren. We zijn grotendeels een amateurorganisatie.
Raar dat de AEX met vooral een oliefonds en veel grote financiële fondsen de wereldmarkt zo volgt... dat heeft er niet altijd mee te maken. Was het niet zo, hoe slechter de economie hoe meer winst die bedrijven maken?quote:
Heb je dit stuk al gelezen?quote:Op woensdag 31 mei 2006 07:41 schreef Yildiz het volgende:
Autodidact, ben je daar nog?
[..]
meer tekst.
http://www.nrc.nl/buitenland/article335769.ecequote:Hof: EU en VS mogen vliegdata niet delen
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 31 mei. Het akkoord dat de Europese Unie in mei 2004 sloot met de Verenigde Staten over de verstrekking van persoonsgegevens van vliegtuigpassagiers is onrechtmatig.
Nope, Willibrord van Beek.quote:
quote:Moordende mariniers
Onthullingen in media VS over wandaden leger in Irak
Bij een aanslag in Irak in 2005 kwamen 24 burgers om. Zij waren wellicht slachtoffer van de wraak van Amerikaanse mariniers.
Rotterdam, 31 mei. Congresleden en hoofdredactionele commentaren durven de vergelijking al te trekken. ‘Haditha’ zal op den duur net zo’n negatieve connotatie krijgen als ‘Abu Ghraib’ (Irak, 2004) of ‘My Lai’ (Vietnam, 1968). Binnenkort zullen mensen bij Haditha denken aan de Iraakse stad waar Amerikaanse mariniers op 19 november 2005 een moordcampagne uitvoerden tegen 24 onschuldige burgers. Het Pentagon doet twee onderzoeken naar de zaak. Een naar „mogelijk wangedrag door Amerikaanse mariniers”. Het andere naar de vraag wie het schandaal probeerde te verhullen.
Een reeks onthullingen in de Amerikaanse pers maakt echter steeds beter duidelijk wat er destijds in Haditha is gebeurd. Uit een artikel, eind maart, in het Amerikaanse tijdschrift Time en reconstructies in The Washington Post, LA Times en The New York Times blijkt dat mariniers waarschijnlijk door het lint gingen nadat ze bij een bomaanslag op hun konvooi een 20-jarige collega verloren.
De bomexplosie langs de kant van de weg deed die novemberochtend ook de familie Waleed abrupt ontwaken. Zoals vaker gebeurde, was vlakbij hun huis in Haditha weer een bom ontploft. Direct na de klap hoorde Eman Waleed (9) schoten, vertelt het meisje in Time. Even later kwamen Amerikaanse mariniers het huis binnen „schreeuwend in het Engels”. Ze gingen de kamer van haar vader binnen. Er klonken weer schoten. Eman zag haar opa neergeschoten worden. „Eerst in de borst, daarna in het hoofd.” Ook Emans vader, moeder, oma, broer en twee tantes stierven die avond door Amerikaans geweervuur.
De Waleeds waren niet de enige slachtoffers. Direct na de aanslag hadden de mariniers al alle vijf inzittenden van een naderende taxi doodgeschoten. En later vielen ze nog drie woonhuizen binnen om ten minste tien bewoners in ‘koelen bloede’ dood te schieten. Time kwam op de hoogte van de wraakcampagne dankzij videomateriaal van een Iraakse student journalistiek. Die filmde de dag na de aanval de huiskamers waar het bloed nog aan de muur zat.
De onthullingen in de pers staan in schril contrast met de officiële lezing die het korps mariniers aanvankelijk uitgaf: „Een Amerikaanse marinier en vijftien burgers zijn gisteren gedood door de ontploffing van een bom langs de kant van de weg in Haditha. Meteen na de bomexplosie vielen schutters het konvooi aan met kleine wapens. Iraakse militairen en mariniers beantwoordden dit vuur, daarbij werden acht rebellen gedood en raakte een andere gewond.”
Geconfronteerd met de beelden stelde de recherchedienst van het korps mariniers in eerste instantie dat de schuld voor de burgerdoden duidelijk bij de opstandelingen lag. Die zouden zich verschanst hebben tussen de woonhuizen, daarmee de burgers in het kruisvuur plaatsend.
Op de film van de student zijn aan de buitenkant van de woningen echter geen kogelgaten te zien. Dit zou er op duiden dat er na de aanslag op het konvooi helemaal geen schotenwisseling met rebellen plaatsvond.
Ook de ooggetuigenverslagen van de nabestaanden ondersteunen dit. En gisteren publiceerde The LA Times een interview met een 21-jarige marinier die deel uitmaakte van de compagnie. Hij maakte deel uit van de missie die de lijken uit de huizen moest halen. In zijn nachtmerries, zo vertelde de getraumatiseerde jongen, ziet hij een kinderhoofdje met kogelgaten aan zich voorbijtrekken.
Het Congreslid John Murtha vestigde de laatste weken aandacht op de zaak. Bij herhaling stelde hij dat de mariniers „in koelen bloede onschuldige burgers” vermoordden. Murtha is tegenstander van de oorlog in Irak, maar geniet als ex-marinier respect in militaire kringen – en is doorgaans goed geïnformeerd. Voorzitter van de verenigde chefs van staven Peter Pace stond maandag, op de militaire herdenkingsdag Memorial Day, onder zware druk om te reageren. Hij zei slechts dat de onderzoeksresultaten nog ‘weken’ op zich laten wachten.
My Lai en Abu Ghraib
Het Zuid-Vietnamese My Lai werd bekend als het plaatsje waar op 16 maart 1968 honderden onschuldige burgers werden gemarteld, verkracht en vermoord door Amerikaanse soldaten.
Het precieze dodental is nooit opgehelderd en varieert van 347 tot 504. De meeste slachtoffers waren kinderen, baby’s, vrouwen en oudere mannen.
De compagnie stond onder leiding van officier William Calley die later werd veroordeeld tot levenslang, maar door tussenkomst van president Nixon vrijkwam na drie jaar huisarrest.
De Abu Ghraib-gevangenis nabij Bagdad was het toneel van mishandelingen van Iraakse gevangenen door Amerikaanse militairen.
Dat bleek uit foto’s die in april 2004 werden vertoond in het tv-programma 60 Minutes. Seymour Hersh – de journalist die destijds ook ‘My Lai’ onthulde – schreef er over in The New Yorker.
De schokkende beelden zorgden voor verontwaardiging in de Arabische wereld en daarbuiten.
De betrokken militairen zijn ontslagen, berispt of veroordeeld tot celstraffen. Het Pentagon wist al lang van de misstanden.
En pas maar op dat je niet te veel denkt hoor.quote:Op woensdag 31 mei 2006 07:41 schreef Yildiz het volgende:
Autodidact, ben je daar nog?
Vrijheid van informatie? Of bestaat dat niet meer sinds '60?
quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:20 schreef pberends het volgende:
Meerderheid wil verbod pedopartij
[afbeelding]
Die heeft teveel aan lolly's gezeten.
Weet je, laat die 80% antidemocraten dan ook maar niet meer het recht hebben om te stemmenquote:Maar liefst 80% wil dat er tegen de partij wordt opgetreden, door bijvoorbeeld de overheid, zo blijkt uit een enquête van Newcom Research and Consultancy. De rest vindt dat de partij, ondanks haar omstreden standpunten, toch mag bestaan in een democratie.
Stelletje mongolen idd. Ik vind trouwens ook niet dat de Verhofstadgroep verboden hoeft tew worden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Weet je, laat die 80% antidemocraten dan ook maar niet meer het recht hebben om te stemmen.
Schijnheilige gereformeerde eigenwijze narrowminded bastard.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
Die term is niet voor niets uitgevonden.
Heeft ook zulke mooie tanden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
Verhofstad?
Je weet wel die....quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
Verhofstad?
Maakte je een woordgrapje? Hofstad groep men!quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:27 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Je weet wel die....
Met die moslims, rare baardjes en doodmaken en strenge islam. Jeweetwel
Jaaaa die bedoel ik. dank u dank uquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maakte je een woordgrapje? Hofstad groep men!
Niet premier Verhofstad!
Mwa, in ieder geval niet op de zaken die Hirsi Ali besreekt. Als ze criminele shit doen is het anders.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:24 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Stelletje mongolen idd. Ik vind trouwens ook niet dat de Verhofstadgroep verboden hoeft tew worden.
in de AEX zitten vooral fondsen die investeringen hebben in het buitenlandquote:Op woensdag 31 mei 2006 08:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Raar dat de AEX met vooral een oliefonds en veel grote financiële fondsen de wereldmarkt zo volgt... dat heeft er niet altijd mee te maken. Was het niet zo, hoe slechter de economie hoe meer winst die bedrijven maken?
Niets wordt, niets, uit talloos veel miljoenen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:58 schreef Monidique het volgende:
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.
Of dat ze gewoon verkeersongevallen veroorzaken waarbij 6 burgerslachtoffers vallen en dan vervolgens beginnen te schieten op een menigte die boos word vanwege de doden, waardoor er meer doden vallen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:03 schreef Apropos het volgende:
Hoe kan het dat Amerikaanse militairen van een elitekorps zo'n gebrek aan zelfbeheersing hebben, dat ze na een aanslag taxi's beschieten en huizen binnenvallen?
Ongelukken gebeuren, misschien hadden ze een lekke band, ik weet het niet. Daarna zijn ze doorgereden, dat was geen goed gebaar, maar ik kan het de Amerikanen daarentegen ook niet ontzettend kwalijk nemen. Een paar Amerikanen die stilstaan tussen Afghaans verkeer, zijn natuurlijk prettige schietschijven. En het is niet zeker, als ik het goed heb, dat de Amerikanen geschoten hebben op de demonstranten.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of dat ze gewoon verkeersongevallen veroorzaken waarbij 6 burgerslachtoffers vallen en dan vervolgens beginnen te schieten op een menigte die boos word vanwege de doden, waardoor er meer doden vallen.
Moeten ze hard gereden hebben willen ze 6 dodelijke slachtoffers veroorzaken. En dat het niet zeker is? Wat wil je zeggen, dat de mensen in de menigte plots neervielen met wat kogelgaten hun lichaam? Natuurlijke dood .....quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ongelukken gebeuren, misschien hadden ze een lekke band, ik weet het niet. Daarna zijn ze doorgereden, dat was geen goed gebaar, maar ik kan het de Amerikanen daarentegen ook niet ontzettend kwalijk nemen. Een paar Amerikanen die stilstaan tussen Afghaans verkeer, zijn natuurlijk prettige schietschijven. En het is niet zeker, als ik het goed heb, dat de Amerikanen geschoten hebben op de demonstranten.
Nee, hoor. De wagen reed alsof de bestuurder 'm niet meer onder controle had. Ik weet niet hoe de situatie daar was, maar zes doden, als het er zoveel waren, vallen vrij snel.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moeten ze hard gereden hebben willen ze 6 dodelijke slachtoffers veroorzaken.
Nee, dood door Afghaanse schuld, bij voorbeeld.quote:En dat het niet zeker is? Wat wil je zeggen, dat de mensen in de menigte plots neervielen met wat kogelgaten hun lichaam? Natuurlijke dood .....
Of het een elitekorps was, dat weet ik niet, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat militairen, met name normale en reservisten, een beetje doordraaien in Irak. Overal waar ze komen, kunnen ze neergeschoten worden, rijden over een weg is roulette, met als minimale inleg een van je benen, zelfmoordterroristen zijn moeilijk te stoppen en de bevolking lijkt je niet dankbaar. Dat is geen excuus, maar wel een realiteit van oorlog, denk ik.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:03 schreef Apropos het volgende:
Hoe kan het dat Amerikaanse militairen van een elitekorps zo'n gebrek aan zelfbeheersing hebben, dat ze na een aanslag taxi's beschieten en huizen binnenvallen?
HEILIGE SCHIJT!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:35 schreef pberends het volgende:
Nog een keertje
CNN Special: How Stupid Americans Are![]()
![]()
![]()
.
Ze weten niet eens wat een mosk is. Al Qaida is een groep uit Israel met als hoofd Yassar Arafat. 10 Eifentorens in France
.
Boeit niet, ze zijn getrained voor zulke situaties, veroorzaken ze een ongeluk, waarbij doden vallen, moeten ze de menigte rustig houden. Dat kan ook door traangas of rubberkogels. Beetje met live ammo op burgers schietenquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, hoor. De wagen reed alsof de bestuurder 'm niet meer onder controle had. Ik weet niet hoe de situatie daar was, maar zes doden, als het er zoveel waren, vallen vrij snel.
Ja, want Afghanistan staat er om bekend dat Afghanen andere Afhghanen in de rug schieten bij demonstraties tegen de Amerikanenquote:Nee, dood door Afghaanse schuld, bij voorbeeld.
Inderdaad, het waren Afhaanse troepen en politie die op de menigte schoten. Niet dat de Amerikaanse troepen daar niets mee te maken hebben trouwens.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dood door Afghaanse schuld, bij voorbeeld.
Het is dus niet bekend of Amerikanen dat deden, of de Afghaanse politie.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Boeit niet, ze zijn getrained voor zulke situaties, veroorzaken ze een ongeluk, waarbij doden vallen, moeten ze de menigte rustig houden. Dat kan ook door traangas of rubberkogels. Beetje met live ammo op burgers schieten![]()
Interafghaans geweld is inderdaad iets van de laatste jaren.quote:Ja, want Afghanistan staat er om bekend dat Afghanen andere Afhghanen in de rug schieten bij demonstraties tegen de Amerikanen![]()
Toch was het zo gebeurd, zo gaat men daar blijkbaar met (overigens vrij gewelddadige) demonstraties om.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Boeit niet, ze zijn getrained voor zulke situaties, veroorzaken ze een ongeluk, waarbij doden vallen, moeten ze de menigte rustig houden. Dat kan ook door traangas of rubberkogels. Beetje met live ammo op burgers schieten![]()
[..]
Ja, want Afghanistan staat er om bekend dat Afghanen andere Afhghanen in de rug schieten bij demonstraties tegen de Amerikanen![]()
Het waren mariniers, dat is wel een elite-eenheid. Natuurlijk wil ik het feit dat ik makkelijk praten heb niet bagatelliseren, ik weet ook niet wat de verdere oorlogservaringen van deze groep waren, maar het blijft een exces.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of het een elitekorps was, dat weet ik niet, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat militairen, met name normale en reservisten, een beetje doordraaien in Irak. Overal waar ze komen, kunnen ze neergeschoten worden, rijden over een weg is roulette, met als minimale inleg een van je benen, zelfmoordterroristen zijn moeilijk te stoppen en de bevolking lijkt je niet dankbaar. Dat is geen excuus, maar wel een realiteit van oorlog, denk ik.
En ze zijn verantwoordelijk voor hun eigen materieel.quote:Brake failure caused crash that sparked Kabul riot
30/05/2006 - 15:01:50
A road crash that sparked a deadly riot in the Afghan capital occurred because a military truck lost its brakes as it was coming down a hill and ploughed into a line of cars, the US military said today.
“Following a long move down a hill, the vehicle’s brakes apparently overheated and failed,” said military spokesman Col. Tom Collins.
“The driver, very experienced in the operation of this type of vehicle, a heavy cargo truck, applied the primary and emergency brakes and took evasive action to avoid hitting pedestrians.”
This led to the truck hitting several unoccupied parked cars in an effort to slow down, but it wasn’t enough and the truck hit occupied vehicles at a junction, he said.
“We extend our deepest condolences to the families of those killed and injured in this unfortunate traffic accident,” Collins said.
The military will compensate the victims or their families, the spokesman said.
A full investigation of the incident is still under way, he added.
The crash sparked the worst riots across Kabul since the fall of the Taliban in 2001, killing up to 11 people and injuring more than 100.
Ik weet niet door wie ze getraind zijn. De Amerikanen, de NAVO, of misschien helemaal niet? Het lijkt mij tamelijk voor zich spreken dat de Afghaanse troepen geen willoze robots zijn die geprogrammeerd kunnen worden door de Amerikanen. Als dat het geval was, zou het een stuk vrediger zijn in Afghanistan en Irak.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
Door wie zijn de Afghanen getrained?Ze vallen nogsteeds onder de verantwoordelijkheid van de Amerikanen.
Burgeroorlogen houden zich niet zo vaak aan tea time. Maar wat beweer je nu eigenlijk? Dat Afghanen on-mo-ge-lijk zouden durven schieten op andere Afghanen, of dat het Afghaanse volk een bijzondere en superieure is? Want het zal echt niet de eerste keer zijn dat ordetroepen op de eigen bevolking schieten. Dat ik zo'n understatement nog moet typen.quote:En Interafghaans geweld uit zich niet op dergelijke tijdstippen, dat is wel duidelijk.
Uhm die manier van redeneren begrijp ik niet echt, en slaat ook nergens op. Waarom zouden de Afghaanse troepen niet als willoze robots geprogrammeerd kunnen worden door de Amerikanen? Dat is toch ook gebeurd tijdens de Sovjet Invasie. Mujahedien waren ook vredelievende lui....kuch.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:25 schreef Monidique het volgende:
Ik weet niet door wie ze getraind zijn. De Amerikanen, de NAVO, of misschien helemaal niet? Het lijkt mij tamelijk voor zich spreken dat de Afghaanse troepen geen willoze robots zijn die geprogrammeerd kunnen worden door de Amerikanen. Als dat het geval was, zou het een stuk vrediger zijn in Afghanistan en Irak.
Nee, alleen is er geen sprake van een burgeroorlog in Kabul. En de Amerikanen blijven dus verantwoordelijk voor alles wat daar gebeurd en wat de Afghaanse troepen doen.quote:Burgeroorlogen houden zich niet zo vaak aan tea time.
Vanaf begin jaren negentig wel. Het lijkt mij dat Afghanen dus absoluut geen moeite hebben elkaar af te maken op de meest bizarre wijze.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, alleen is er geen sprake van een burgeroorlog in Kabul.
Ik denk dat we op heel verschillende frequenties zitten en heb eerlijk gezegd geen zin om het overduidelijke nog een keer uit te leggen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm die manier van redeneren begrijp ik niet echt, en slaat ook nergens op. Waarom zouden de Afghaanse troepen niet als willoze robots geprogrammeerd kunnen worden door de Amerikanen? Dat is toch ook gebeurd tijdens de Sovjet Invasie. Mujahedien waren ook vredelievende lui....kuch.
Maar nu niet, (ten tijde van de Taliban ook niet trouwens). Er is nu geen sprake van een burgeroorlog, en al helemaal niet in Kabul, dat Afghaanste troepen op burgers schieten zou best kunnen, maar dat afghaanse burgers op afghaanse burgers schieten tijden een dergelijke demonstratie, is niet aan de orde.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Vanaf begin jaren negentig wel. Het lijkt mij dat Afghanen dus absoluut geen moeite hebben elkaar af te maken op de meest bizarre wijze.
Ja, je zit inderdaad op een heel vreemd niveau van discussieren.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat we op heel verschillende frequenties zitten en heb eerlijk gezegd geen zin om het overduidelijke nog een keer uit te leggen.
Ja, laat M. de kastanjes maar uit het vuur halen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:30 schreef MrX1982 het volgende:
Blame Canada.
Dat klopt, dat is inderdáád niet aan de orde.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar nu niet, (ten tijde van de Taliban ook niet trouwens). Er is nu geen sprake van een burgeroorlog, en al helemaal niet in Kabul, dat Afghaanste troepen op burgers schieten zou best kunnen, maar dat afghaanse burgers op afghaanse burgers schieten tijden een dergelijke demonstratie, is niet aan de orde.
Met zijn allen tegen een is niet eerlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:33 schreef Apropos het volgende:
Ja, laat M. de kastanjes maar uit het vuur halen.
Oftewel zowel de Amerikaanse militairen als de Afghaanse poltie waren erbij betrokken.quote:The unrest was sparked by a traffic accident involving a US military truck, which slammed into civilian vehicles killing around five people.
A crowd that gathered at the site started pelting the soldiers with stones, prompting them to open fire.
The US-led coalition says the troops fired over the crowd but witnesses said their bullets killed at least four people although this was not confirmed. Afghan police also opened fire at the scene.
Volgens mij is dat een onderdeel van de VN missie dus o.a. door de Nederlanders.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
Door wie zijn de Afghanen getrained?Ze vallen nogsteeds onder de verantwoordelijkheid van de Amerikanen. En Interafghaans geweld uit zich niet op dergelijke tijdstippen, dat is wel duidelijk.
Je denkt toch niet dat ze puur en alleen om dat ongeluk zaten te rellenquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:37 schreef MrX1982 het volgende:
Afghanen zijn gewoon licht ontvlambaar. Traqgisch zo'n ongeval maar om dan meteen te gaan rellen.
Noordelijke IJszee was ooit subtropischquote:Noordelijke IJszee was ooit subtropisch
De Noordelijke IJszee was ooit subtropisch. Dat stellen onderzoekers in het wetenschappelijke tijdschrift Nature. Zo'n 25 miljoen jaar geleden heersten er temperaturen van ronde de 24 graden. Vijf miljoen jaar later was de 'Arctic Ocean' een warm zoetwatermeer, gevuld met dikke matten van zoetwatervarens. Onderzoek van resten van planten brachten de Nederlandse onderzoekers tot de slotsom dat het op de Noordpool ooit zo warm was.
"De wetenschappelijke wereld verkeert in een shock", stelt paleo-oceanograaf Henk Brinkhuis van de Universiteit Utrecht. "Met dergelijke temperaturen was nooit rekening gehouden." Samen met collega's Appy Sluijs en Jaap Sinnighe Damsté van het Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ) deed hij onderzoek op basis van materiaal dat tijdens een expeditie in 2004 verzameld werd. Met met behulp van een bij het NIOZ ontwikkelde paleothermometer kon de exacte temperatuur van het oppervlaktewater van 24 graden, ideaal zwemwater, worden vastgesteld.
Volgens Brinkhuis is het met de huidige klimaatmodellen niet goed mogelijk een juist beeld te geven van de hoge temperaturen van destijds. Dit zou ook betekenen dat deze modellen onbruikbaar zijn om iets te zeggen over de komende honderd jaar. "Alle voorspellingen van het IPCC (het klimaatpanel van de Verenigde Naties) zijn gebaseerd op de huidige topografie en de huidige vegetatie. Als het straks op Groenland warmer wordt, gaan daar gewoon planten groeien", zo meent de paleo-oceanograaf, die zichzelf omschrijft als bestudeerder van oceaanbodemmodder.
Heb je de beelden gezien? Afghane gooien met stenen naar de konvooi, en als reactie daarop schieten de Amerikanen overduidelijk in de lucht, even later zie je de politie gericht in het publiek schieten.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oftewel zowel de Amerikaanse militairen als de Afghaanse poltie waren erbij betrokken.
Ik heb de beelden gezien, maar ik heb nergens gezien dat de politie gericht in het publiek zat te schieten. Die beelden zou ik wel graag willen zien, staan ze op internet?quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heb je de beelden gezien? Afghane gooien met stenen naar de konvooi, en als reactie daarop schieten de Amerikanen overduidelijk in de lucht, even later zie de politie gericht in het publiek schieten.
Ik was er niet bij maar dat Afghanen licht ontvlambaar zijn lijkt me wel duidelijk.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
Je denkt toch niet dat ze puur en alleen om dat ongeluk zaten te rellen![]()
Ik zou in een dergelijke situatie meer dan licht ontvlambaar zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik was er niet bij maar dat Afghanen licht ontvlambaar zijn lijkt me wel duidelijk.
pffff, ik zag het overduidelijk. Ik zal even kijken of ik het kan vinden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb de beelden gezien, maar ik heb nergens gezien dat de politie gericht in het publiek zat te schieten. Die beelden zou ik wel graag willen zien, staan ze op internet?
Graag!quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:44 schreef Autodidact het volgende:
[..]
pffff, ik zag het overduidelijk. Ik zal even kijken of ik het kan vinden.
Lekker zinloos. Welk doel bereik je daarmee?quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zou in een dergelijke situatie meer dan licht ontvlambaar zijn.
Boosheid heeft geen doel, het is een emotie. Emotie kan je niet zomaar eventjes wegdenken. Of die emotie zinloos is of niet, daargelaten.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Lekker zinloos. Welk doel bereik je daarmee?
een paradijs op aarde, voor de mensen die geboren zijn met zwemvinnenquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Noordelijke IJszee was ooit subtropisch
Propaganda.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:40 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Noordelijke IJszee was ooit subtropisch
Er is wel een verschil tussen boosheid en rellen met als gevolg doden en gewonden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:46 schreef Mutant01 het volgende:
Boosheid heeft geen doel, het is een emotie. Emotie kan je niet zomaar eventjes wegdenken. Of die emotie zinloos is of niet, daargelaten.
Rellen zijn ontstaan naar aanleiding van boosheid, het is een reactie op het ongeluk. Het schieten is een reactie op de rellen. Ik zelf zou ook niet al te blij zijn als er dagelijks Amerikaanse convooien door mijn straat heen rijden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen boosheid en rellen met als gevolg doden en gewonden.
Dat lijkt me niet slechts een emotie maar gewoon waanzin.
Jij hebt misschien meer overeenkomsten met een Afghaan dan ik.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:52 schreef Mutant01 het volgende:
Rellen zijn ontstaan naar aanleiding van boosheid, het is een reactie op het ongeluk. Het schieten is een reactie op de rellen. Ik zelf zou ook niet al te blij zijn als er dagelijks Amerikaanse convooien door mijn straat heen rijden.
Ik heb even gezocht bij Nature, maar het zal binnenkort wel komen. Helaas is er voor buitenstaanders geen toegang, ze hebben ook een artikel over veranderingen in het magnetisch veld van de aarde.quote:
Ik heb meer overeenkomsten met een willekeurige Spanjaard, Italiaan of Griek dan met een Afghaan.quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij hebt misschien meer overeenkomsten met een Afghaan dan ik.
Ik hoop dat het artikel van Nature snel te lezen is, want ik zou wel willen weten in hoeverre de modellen niet bruikbaar zouden zijn, zoals hij beweert, en of anderen het met hem eens zijn. Als hij gelijk heeft, echter, dan zouden de gevolgen van klimaatverandering nog ingrijpender zijn en is het reden te meer om iets te doen aan de uitstoot van broeikasgassen, aangezien "die prognoses zijn [...] de conservatieve kant [zijn]". Hopelijk nemen ze het nog mee in het IPCC-rapport van 2007.quote:De wetenschappers stellen dat de huidige klimaatmodellen niet in staat zijn een goed beeld te geven van de hoge temperaturen van destijds. Volgens Brinkhuis betekent het dat de modellen die nu worden gehanteerd ook onbruikbaar zijn om iets te zeggen over de komende honderd jaar.
„Die prognoses zijn aan de conservatieve kant”, meent Brinkhuis, die zichzelf omschrijft als bestudeerder van oceaanbodemmodder. „Alle voorspellingen van het IPCC (het klimaatpanel van de Verenigde Naties) zijn gebaseerd op de huidige topografie en de huidige vegetatie. Als het straks op Groenland warmer wordt, gaan daar gewoon planten groeien.”
http://www.youtube.com/watch?v=JDSM9KBs60Yquote:Op woensdag 31 mei 2006 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens heeft het denk ik geen nut om te zoeken naar die beelden Autodidact, aangezien ik zelf ook niets kan vinden.
Die gaan regelmatig rellend en dodend de straat op?quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:55 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb meer overeenkomsten met een willekeurige Spanjaard, Italiaan of Griek dan met een Afghaan.
Ik ga regelmatig rellend en dodend de straat op?quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die gaan regelmatig rellend en dodend de straat op?
quote:A'damse PvdA en GL oneens over controle bijstand
Het linkse college van GroenLinks en de PvdA vertoont na ruim een maand al de eerste barsten. GroenLinks-wethouder Marijke Vos neemt openlijk afstand van de plannen van haar PvdA-collega Ahmed Aboutaleb. De PvdA'er zei begin deze maand in Den Haag te pleiten voor een wettelijk verbod op het weigeren van bijstandsambtenaren op huisbezoek.
Volgens Aboutaleb moeten uitkeringstrekkers niet alleen bij de aanvraag maar vervolgens ook via een periodieke controle onder de loupe worden genomen. Wie de bijstandsambtenaren op huisbezoek niet binnenlaat, verliest onmiddellijk de uitkering. Vos liet gisteravond op de lokale zender RTV Noord-Holland weten niet tegen die huisbezoeken te zijn, maar is van mening dat men het recht op weigering heeft. "Aboutaleb heeft daar duidelijk andere opvattingen over. Daarom wil ik erover praten", verklaarde het voormalige Kamerlid.
De GroenLinkser stelt dat de huisbezoeken zoals ze nu zijn geregeld al voldoende resultaat opleveren. Vorig jaar wist Amsterdam 45 miljoen euro te besparen door onrechtmatig verkregen uitkeringen stop te zetten en terug te vorderen. Vanmiddag debateert de gemeenteraad over de huisbezoeken. De SP zal hierbij een voorstel indienen om de controles helemaal stop te zetten. Volgens raadslid Sadet Karabulut worden 'de rechten van uitkeringsgerechtigden systematisch geschonden'.
Van de konvooi in de lucht.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:03 schreef Mutant01 het volgende:
Nou ik zeg het je eerlijk, ik hoor de schoten vanaf het begin, maar ik kan niet zien waar ze vandaan komen.
Hun geweren staan de horizontaal, en je die worden niet gebruikt voor zover ik kan zien.quote:
Je kan je wel verplaatsen in de reactie van de Afghanen afgaande op je posts.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga regelmatig rellend en dodend de straat op?
Als ze van de konvooi op het volk zouden schieten, zouden er honderden doden gevallen zijn. Prijsschieten.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hun geweren staan de horizontaal, en je die worden niet gebruikt voor zover ik kan zien.
Ik kan me het zeker voorstellen en begrijpen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kan je wel verplaatsen in de reactie van de Afghanen afgaande op je posts.
Het heeft denk ik voordelen als je het niet kunt verstaan.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
En AlJazeera is propaganda!
Ja, het convooi schiet dan ook niet, maar je hoort wel schietgeluiden. En waar die vandaan komen, zien we gewoon niet.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als ze van de konvooi op het volk zouden schieten, zouden er honderden doden gevallen zijn. Prijsschieten.
Mwah, ze zeggen toch altijd dat Al Jazeera zo'n haatstation is....quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het heeft denk ik voordelen als je het niet kunt verstaan.
Dan heb je toch meer overeenkomsten met een Afghaan dan ik.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ik kan me het zeker voorstellen en begrijpen.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:08 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb zin om een vergelijking met WO2 en de holocaust te maken. Even kijken.
Oh ja? Jij bent dus ook tegen het verzet in WO2.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kan je wel verplaatsen in de reactie van de Afghanen afgaande op je posts.
Daar had een zekere Adolf 65 jaar geleden ook al zin in.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:08 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb zin om een vergelijking met WO2 en de holocaust te maken.
Omdat je je voor kan stellen hoe je zou reageren, heb ik meer overeenkomsten met een Afghaan? Dus als je begrijpt hoe een hond poept, heb je overeenkomsten met een hond. Italianen Spanjaarden Grieken en Turken staan cultureel gezien veel dichter bij mij dan een willekeurige afghaan en heb daar dan ook veel meer overeenkomsten meequote:Op woensdag 31 mei 2006 13:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan heb je toch meer overeenkomsten met een Afghaan dan ik.
Wat Italianen, Spanjaarden en Grieken ermee te maken hebben is me een raadsel.
Inderdaad, de OEF-troepen schijnen niet van een Afghaans leventje meer of minder wakker te liggen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:09 schreef Monidique het volgende:
Ik kan me ook wel voorstellen dat ze boos zijn op de Amerikanen, als er na vijf jaar nauwelijks iets is veranderd en geregeld "taliban" worden gebombardeerd. Misschien dat Abu Ghraib, Guantanamo Bay, het verbranden van lijken en de algehele houding van de Amerikanen er ook wat mee te maken heeft.
Of Italianen, Spanjaarden en Grieken cultuur gezien dichterbij je staan is een ander verhaal.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:10 schreef Mutant01 het volgende:
Omdat je je voor kan stellen hoe je zou reageren, heb ik meer overeenkomsten met een Afghaan? Dus als je begrijpt hoe een hond poept, heb je overeenkomsten met een hond. Italianen Spanjaarden Grieken en Turken staan cultureel gezien veel dichter bij mij dan een willekeurige afghaan en heb daar dan ook veel meer overeenkomsten mee![]()
Afghanen zijn geen ras!quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Of Italianen, Spanjaarden en Grieken cultuur gezien dichterbij je staan is een ander verhaal.
Je vergelijkt hier Afghanen met honden? Racist.
Nee!quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
Maar de hamvraag met betrekking tot dit incident is deze: Wil iemand civven?
Net alsof dat moetquote:Op woensdag 31 mei 2006 13:14 schreef Mutant01 het volgende:
Afghanen zijn geen ras!
Nou en, ik heb vrijheid van belediging volgens Ayaan Hirsi Megan.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Net alsof dat moet.
Als ik het racisme vind is het racisme. Heb je problemen met de vrijheid van meningsuiting?.
Ik denk dat we Harry hier niet snel meer zullen zien.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:12 schreef Apropos het volgende:
Hoe lang moet de enige echte Capenova nog buiten blijven?
En waar is Harry?
[ bron ]quote:Al Gore has made his sharpest attack yet on the George Bush presidency, describing the current US administration as "a renegade band of rightwing extremists".
(...)
But he claims he does not "expect to be a candidate" for president again, while refusing explicitly to rule out another run. Asked if any event could change his mind, he says: "Not that I can see."
http://www.parool.nl/nieuws/2006/MEI/31/bin2.htmlquote:'Koppel Almere en Amsterdam'
Van een verslaggever
DEN HAAG - Amsterdam en Almere moeten uitgroeien tot één dubbelstad, met het IJmeer als centraal waterpark.
Dit voorstel hebben de adviesraden van de ministeries van Vrom en Verkeer en Waterstaat vandaag aangeboden aan de ministers Karla Peijs en Sybilla Dekker.
De beide adviesraden zien de as Haarlemmermeer-Schiphol-Amsterdam (met name de Zuidas)-Almere-Lelystad als één samenhangend woon-, werk- en verblijfsgebied 'met internationale allure'.
Om dit te versterken, moeten allereerst Amsterdam en Almere uitgroeien tot één dubbelstad. Daarvoor moet Almere zich in eerste instantie alleen in westelijke richting ontwikkelen.
In Almere en Lelystad moet wel meer werkgelegenheid komen; Almere moet meer zijn dan een woonstad. De uitbreiding van luchthaven Lelystad tot een regionaal vliegveld kan daarbij helpen.
Binnen de huidige milieunormen kan Lelystad uitgroeien tot het vervoer van twee miljoen passagiers per jaar. Dat zou volgens de adviesraden nog verder moeten groeien naar vijf miljoen passagiers (zo'n vijftigduizend vluchten), vooral voor goedkope maatschappijen, charters en zakenvluchten. Dit ontlast tevens Schiphol.
Meer werkgelegenheid in Almere zal de belasting van weg en spoor in de spits verminderen, maar toch moet veel geld worden gestoken in betere verbindingen over de weg en per openbaar vervoer. Alleen dan is het gebied interessant voor investeerders. Ook het inrichten van het IJmeer als een soort reuzen-Central Park helpt daarbij.
De Zuiderzeelijn is al eerder door de adviesraden afgewezen. Dat geld moet worden gebruikt om een snelle treinverbinding aan te leggen tot Lelystad, die verder als Hanzelijn naar het noorden van het land kan worden doorgetrokken.
In het gebied wordt, vooral in de spits, nog te veel van de auto gebruikt gemaakt. Gemiddeld reist maar dertig procent met openbaar vervoer, terwijl dit in stedelijke gebieden als Parijs, Londen of München vijftig tot zestig procent is. De adviesraden willen het ov-gebruik laten stijgen tot 35 à 40 procent. Er moet een hoogwaardige openbaarvervoerverbinding komen van Haarlemmermeer via Schiphol en de Zuidas naar Almere en Lelystad.
Het kabinet beslist 30 juni over de plannen met deze zogeheten Noordvleugel van de Randstad.
© Het Parool, 31-05-2006
Sinds wanneer hecht jij aan de woorden van Ayaan?quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:17 schreef Mutant01 het volgende:
Nou en, ik heb vrijheid van belediging volgens Ayaan Hirsi Megan.
Vanwaar het accent op ''van'' ?quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:21 schreef MrX1982 het volgende:
VS als in Verenigde Staten ván Amerika?VS
.
Hans Teeuwen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:29 schreef Apropos het volgende:
Vanwaar het accent op ''van'' ?
Dat is zeker interessant. Bij deze volg ik het.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:27 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, het zal je ongetwijfeld wel bevallen.
http://www.trouw.nl/hetni(...)zijn_van_alle_tijdenquote:
’Groepsverkrachtingen zijn van alle tijden’
door Eveline Brandt
Groepsverkrachting zou een probleem van de laatste tijd zijn. De daders zouden Antilliaanse en Kaapverdiaanse jongens zijn die vooral in grote steden als Rotterdam hun wandaden begaan.
„Wij willen afstand nemen van dat beeld”, zegt psycholoog en onderzoeker Jan Hendriks. „Dit is een probleem van alle tijden. We weten dat groepsverkrachtingen veel voorkomen in oorlogssituaties. Maar we hebben ook historische informatie: over het Florence van de Renaissance, waar een derde van alle verkrachtingen een groepsverkrachting was. En uit een proefschrift uit 1937 blijkt dat tussen 1911 en 1930 dertig procent van de aanrandingen door jeugdigen in Nederland in groepsverband plaatsvond.”
Hendriks erkent: de bronnen zijn schaars, maar ze laten in ieder geval zien dat dit gebéurde, en in grotere aantallen dan we tegenwoordig massaal lijken te denken. ,,Uit ons eigen onderzoek blijkt ook al jaren dat een kwart tot een derde van de verdachten die zedendelicten hebben gepleegd, dat in groepsverband deden. We werken met een bestand van ongeveer 600 jonge zedendelinquenten, onder wie jongens die we sinds eind jaren tachtig volgen.”
Zeker vorig jaar was er een hype rond groepsverkrachtingen, met veel aandacht voor een aantal zaken in Rotterdam. Hendriks: „Het is terecht dat daar aandacht voor was en dat er zorgen zijn over die Antilliaanse daders. Zij hebben mogelijk wat vaker een vrouwbeeld waarbij ze onderscheid maken tussen nette meisjes en niet-nette meisjes met wie je mag doen wat je wilt. Dat grote verschil tussen ’heilige of hoer’ lijkt bij autochtone jongens wat minder te leven. Maar 40 procent van de groepsdaders is van Nederlandse afkomst. Dat betekent dat er ook andere redenen zijn waarom jongens dit soort gedrag vertonen.”
Vooral buiten de grote steden blijken de daders blank te zijn. Want het beeld dat groepsverkrachting exclusief een grote-tadsprobleem is, klopt evenmin, blijkt uit cijfers van Hendriks en Bijleveld (zie grafiek). De mythe dat het vaak om georganiseerde bendes gaat, ontkracht Hendriks eveneens. De daders zijn veeleer bijeen in chaotische gelegenheidsgroepjes, near groups, die door toevallige omstandigheden tot hun daad komen.
Goede analyses en verklaringen zijn er nauwelijks; er is te weinig onderzoek naar gedaan. „Dat vind ik jammer, want we zouden meer inzicht willen krijgen in dit probleem”, zegt Hendriks. „De overheid toont tot nu toe weinig initiatief. We hebben het over 200, misschien wel 300 daders van groepszedendelicten – dat is behoorlijk veel. Maar het blijft gissen naar de oorzaken. We kunnen ook nog niet voorspellen welke jongen gaat recidiveren en welke niet.”
Uit zijn eigen onderzoeken blijkt het meestal te gaan om ’generalistische delinquenten’: jongens die ook veel andere delicten plegen, naast groepsverkrachting. „Uit de recidivecijfers blijkt dat maar liefst 41 procent van de jongens na dit delict nog geweldsdelicten pleegt, zoals berovingen. Dit leert ons iets over de aanpak: jongens die een groepsverkrachting pleegden moeten niet zozeer als zedendelinquent, maar als crimineel in het algemeen worden gezien. De behandeling moet niet alleen op dat zedendelict gericht zijn – daar doe je hen en de samenleving mee tekort.”
De jeugd werd toendertijd dan ook overspoeld met zedenloze cultuuruitingen. De Mona Lisa, bijvoorbeeld.quote:Maar we hebben ook historische informatie: over het Florence van de Renaissance, waar een derde van alle verkrachtingen een groepsverkrachting was.
Dit land kan zoveel beter.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
De jeugd werd toendertijd dan ook overspoeld met zedenloze cultuuruitingen. De Mona Lisa, bijvoorbeeld.
Dat je een bijzonder flauwe grap maakte, CD'er.quote:
Iemand moet ze toch maken...quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:48 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat je een bijzonder flauwe grap maakte, CD'er.
Dat wordt maar de herhaling kijken midden in de nacht. Ik hoop dat Verdonk wint.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:50 schreef MrX1982 het volgende:
Vanavond het grote moment. Rutte of Verdonk.
Meen je dat?quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat wordt maar de herhaling kijken midden in de nacht. Ik hoop dat Verdonk wint.
Het lijkt me geen verrassing dat Verdonk wint. Maar dan.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:52 schreef Monidique het volgende:
Dat wordt maar de herhaling kijken midden in de nacht. Ik hoop dat Verdonk wint.
Denk dat dat wel meevalt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat meen ik. Met Rutte zou de VVD meer stemmen binnenhalen, vermoedelijk.
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat meen ik. Met Rutte zou de VVD meer stemmen binnenhalen, vermoedelijk.
Gevonden. Ik moet maar weer eens wat nieuws zoeken.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:57 schreef Apropos het volgende:
Hoe kom je eigenlijk aan dat Churchill-citaat?
Dat weet ik niet. Rutte heeft het zelf wel beweerd. Kun je wat van die peilingen tonen?quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik dacht dat peilingen dat uitwezen.
Mischien een idee om een keer een centraal "links-rechts zandbak" topic te maken waar users naar hartelust kunnen schelden op de 1 of de anderquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:02 schreef Monidique het volgende:
waarom links er echt NIETS van begrijpt
Potentiëel,.
Nee. Niet direct, maar ik heb even gezocht: "De mensen die een andere politieke voorkeur hebben dan de VVD zouden bij deze lijsttrekkerverkiezingen vooral op Mark Rutte stemmen. Hij is met 40% populairder dan Rita Verdonk (32%)."quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:03 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Rutte heeft het zelf wel beweerd. Kun je wat van die peilingen tonen?
Diverse pogingen daartoe zijn al ondernomen, dacht ik.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mischien een idee om een keer een centraal "links-rechts zandbak" topic te maken waar users naar hartelust kunnen schelden op de 1 of de ander![]()
Hehe, we hadden eerst zo'n bashreeks hèquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Diverse pogingen daartoe zijn al ondernomen, dacht ik.
Moet wel verjaard zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:40 schreef zakjapannertje het volgende:
zou daar copyright op zitten?
Te oud en dus niet meer relevantquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:30 schreef Autodidact het volgende:
Het inmiddels beroemde politieke Bash topic!
Gooi deze gewoon open, Chewie: Bashtopic II
Hij is er ongezien ingeglipt. En we weten allemaal dat pas halverwege wordt gecheckt gecontroleerd of iedereen wel aanwezig is.quote:Op woensdag 31 mei 2006 14:47 schreef Autodidact het volgende:
Waarom namen ze dat kind dan mee?
Is alweer dichtquote:Op woensdag 31 mei 2006 14:54 schreef Autodidact het volgende:
Het nu al legendarische bashtopic 2006 #1
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C684A79CF7797B.htmlquote:31 Mei 2006 13:53
Zalm gunt Amsterdam Schiphol niet
Minister Zalm ziet niets in het plan van Amsterdam om Schiphol te kopen. In een reactie zegt Zalm het voorstel "creatief, maar humoristisch" te vinden.
Het Amsterdamse stadsbestuur wil 29% van de aandelen van het rijk kopen om een meerderheidsbelang te verwerven. De hoofdstad heeft daar 200 miljoen euro voor over, maar minister Zalm vindt dat bedrag veel te laag.
Amsterdam wil door de aandelen te kopen een privatisering van de luchthaven voorkomen. Het stadsbestuur vindt het van groot belang dat de aandelen in overheidshanden blijven. Amsterdam is economisch afhankelijk van Schiphol.
In zo'n busje of niet? En je bent toch ook student of niet?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:18 schreef MrX1982 het volgende:
Werken bij TPG Post. Straks moet ik post ophalen bij klanten.
Ja zeker in een Ford Transit en student ben ik ook nog. Dat is vrijdag weerquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:20 schreef Mutant01 het volgende:
In zo'n busje of niet? En je bent toch ook student of niet?
Hoeveelste jaar? En hoezo nogsteeds?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:24 schreef MrX1982 het volgende:
Nah eerder parttime student en parttime arbeider.
Ik studeer nog steeds bedrijfskundige informatica.
Het derde jaar loopt op zijn einde. Nog een jaartjequote:
Nee, de bedoeling was een ongefundeerd links-rechts bash topic, niet 1 om users en mods te bashen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:07 schreef Autodidact het volgende:
Wat een kwal die Jogy. Open hem maar weer, dan krijgt hij ook de volle laag.
Pas de OP aan en open maar.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee, de bedoeling was een ongefundeerd links-rechts bash topic, niet 1 om users en mods te bashen.
Altijd maar weer dat verbieden als het de massa niet aanstaat.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:20 schreef pberends het volgende:
Meerderheid wil verbod pedopartij
[afbeelding]
Die heeft teveel aan lolly's gezeten.
Het is dan ook ronduit illegaal om een ambtenaar zonder huiszoekingsbevel toe te staan een huis binnen te treden, daar niet van.quote:
Andere koek.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mein Kampf verbieden omdat het zo erg is, maar ondertussen Heidegger aanprijzen.
Mweuh, Heidegger was toch wel een lichtelijke aanhanger van het nazi-gedachtengoed.quote:
Verbieden is populistisch gelul, zoals die advocaat in dat bericht al zei.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Altijd maar weer dat verbieden als het de massa niet aanstaat.
Mein Kampf verbieden omdat het zo erg is, maar ondertussen Heidegger aanprijzen.
Een werkstraf voor Housewitz geven, maar je ogen sluiten als Abdul Khan's dossier kwijtraakt.
Het 1 na het ander verbieden.
Is het land te zwak geworden om de tolerantie voor andersdenken te dragen?
Als men gewoon sterk is, en gelooft in de mens, krijgt deze partij gewoon geen noemenswaardig zetelaantal, en is er niets aan de hand. Democratie noemen we dat.
Daar past verbieden niet in, maarja, de massa.
Die Marx-Lenin koppeling gaat niet op Yildiz, Heidegger heeft in zijn werk volgens mij nooit nationaal-socialistische propaganda gemaakt totdat Hitler aan de macht kwam.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mweuh, Heidegger was toch wel een lichtelijke aanhanger van het nazi-gedachtengoed.
Hitler de uitvoerder.
Maar dat doen die ambtenaren dan ook niet zoals gisteren wel duidelijk werd in NoVa. Je mag die ambtenaren best weigeren heeft dan wel consequenties voor je uitkering.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het is dan ook ronduit illegaal om een ambtenaar zonder huiszoekingsbevel toe te staan een huis binnen te treden, daar niet van.
Verder is er nog steeds zoiets als huisvredebreuk. Hoe crimineel iemand ook is.
Daar ben ik het dan eens mee eens. Het verbieden van geschrift is sowieso al iets uit een bananenrepubliek.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Verbieden is populistisch gelul, zoals die advocaat in dat bericht al zei.
'Je mag een illegale huiszoeking best weigeren, al wordt je daarmee wel schuldig bevonden.'quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar dat doen die ambtenaren dan ook niet zoals gisteren wel duidelijk werd in NoVa. Je mag die ambtenaren best weigeren heeft dan wel consequenties voor je uitkering.
Daar geef ik je wel deels gelijk in, het is geen zuivere vergelijking. Maar toch is het beiden niet meer of minder dan een boek. Wie het ook geschreven heeft. Waarom het ene boek verbieden, en het andere niet?quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:07 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Die Marx-Lenin koppeling gaat niet op Yildiz, Heidegger heeft in zijn werk volgens mij nooit nationaal-socialistische propaganda gemaakt totdat Hitler aan de macht kwam.
Ik denk zelfs dat zijn politiek en filosofie niet te verenigen zijn (zoals Sartre en communisme).
quote:Hoe denkt u dat de VVD-prominenten in de komende tijd zullen reageren?
Zij zullen openlijk achter Rutte gaan staan
Zij zullen rustig blijven en haar niet tegenwerken
Zij zullen haar gaan tegenwerken
Weet niet/geen antwoord
Je maakt een denkfout, onaangekondigde huiszoekingen zijn niet per definitie illegaal.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:16 schreef Yildiz het volgende:
'Je mag een illegale huiszoeking best weigeren, al wordt je daarmee wel schuldig bevonden.'
Een huiszoeking is pas legaal als er gegronde redenen voor zijn, de persoon in kwestie is dus verdacht van iets, niet vanwege bewijs uit kruisverbanden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout, onaangekondigde huiszoekingen zijn niet per definitie illegaal.
Van wat ik gisteren begrepen heb was het hele discussiepunt dat de advocaat van enkele "gedupeerden" alleen de onaangekondigde huisbezoeken als illegaal bestempelde. Sociale dienst heeft namelijk wel de bevoegdheid om hun clienten te bezoeken.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Een huiszoeking is pas legaal als er gegronde redenen voor zijn, de persoon in kwestie is dus verdacht van iets, niet vanwege bewijs uit kruisverbanden.
Daarnaast moet het door de goede rechercheur uitgevoerd worden, niet elke pennenlikker mag dat dus doen.
En, niet te vergeten, een huiszoekingsbevel.
Aangekondigd of niet maak inderdaad geen zak uit, dat zeg ik ook niet.
En welke controlemacht heeft die sociale dienst dan?quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:33 schreef Chewie het volgende:
[..]
Van wat ik gisteren begrepen heb was het hele discussiepunt dat de advocaat van enkele "gedupeerden" alleen de onaangekondigde huisbezoeken als illegaal bestempelde. Sociale dienst heeft namelijk wel de bevoegdheid om hun clienten te bezoeken.
Zo vreemd zijn als de sociale dienst helemaal hun clienten zou mogen bezoeken dit gebeurt namelijk al sinds de jaren 80.
Geen camera bij mequote:
Oh, ik ben het met je eens dat je boeken niet moet verbieden hoor. In deze tijd sowieso zinloos...Maar Heidegger is wat anders dan Mein Kampfquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daar geef ik je wel deels gelijk in, het is geen zuivere vergelijking. Maar toch is het beiden niet meer of minder dan een boek. Wie het ook geschreven heeft. Waarom het ene boek verbieden, en het andere niet?
Hahahaha, evolutie!quote:"Every species we examined had no eyes which means they lost their sight due to evolution," said Dimantman.
Ik was eindelijk eens een keer zeker op welke partij ik ging stemmen. Voor het eerst sinds 2002 ofzo.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:46 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hmm, Rutte hè. Nou ja, zwevende kiezer zijn lijkt me gezonder dan aan een partij te plakken.
Ohwwwwwwwwwwwwwwquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:05 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Moedereend met 8 jonkies op een 1 plank.
Nee man ID, ik bedoel God zag ook wel dat ogen geen zin hebben.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:42 schreef Autodidact het volgende:
Prehistoric ecosystem found in Israeli cave
[afbeelding]
Wow, bijna zes duizend jaar oud!
[..]
Hahahaha, evolutie!
http://www.nu.nl/news.jsp?n=715464&c=11quote:Op woensdag 31 mei 2006 20:05 schreef zakjapannertje het volgende:
wordt dus geen Paars III, want Rutte wilde geen samenwerking met de PvdA waar Verdonk niemand uitsloot, althans dat zijn hun woorden daarover tot nu toe
Inderdaad, God snapt prima dat je de energie die je voor ogen nodig hebt efficiënter kunt gebruiken als je ze niet nodig hebt. Debiele evolitionisten.quote:Op woensdag 31 mei 2006 20:04 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Nee man ID, ik bedoel God zag ook wel dat ogen geen zin hebben.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:57 schreef Woutey het volgende:
[..]
Omdat het een ontzettend uitgekookte kutslet is. Eerst geld vangen om op te rotten, terug komen. En nu Verdonk willen aanklagen omdat ze privé gegevens heeft vrijgegeven, terwijl heel haar klas in een kooi op de markt stond met "LAAT TAÏDA PACIFICHOER BLIJVEN!! alsjeeblieeeeeef"
hoer
WTFquote:Computer techs turn to fisticuffs for fun
They may sport love handles and Ivy League degrees, but every two weeks, some Silicon Valley techies turn into vicious street brawlers in a real-life, underground fight club.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:30 schreef Drugshond het volgende:
PB, mail
Die droomt toch sinds ze een openbaring heeft gehad in de achtertuin van wereldvredequote:Op donderdag 1 juni 2006 12:58 schreef pberends het volgende:
http://www.primaries.nl/?pollid=2
[afbeelding]
Lekkerste wijf op nummer 1.
quote:Simone Kuiter (Amersfoort, 1974) is sinds 2004 als oprichtster betrokken bij de stichting For Love and Grow (FLAG). FLAG helpt mensen hun dromen waar te maken en is ontstaan vanuit Kuiters intense verlangen naar wereldvrede. Met deze stichting verwezenlijkt ze dromen met een maatschappelijk doel, van particulieren, bedrijven en overheden.
Intens verlangen naar wereldvrede kan er alleen zijn als er oorlog is. Is er eenmaal wereldvrede, doet iedereen alsof het nooit anders was. Pas als er weer oorlog komt dan weet iedereen hoe waardevol het wasquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |