Alleen op de AAB site is het +1....quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:39 schreef JeffereyMartin het volgende:
nl-tijd = GMT + 2h > naar mijn weten is het hier +1
Tijd voor een poll!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:54 schreef komrad het volgende:
Laten we hopen dat de jonkies maandag winnen
1 2 3 4 5 6 7 | 2 ABN AMRO ONE 12.5 3 Brasil 1 11.5 4 Ericsson 11.0 5 Pirates of 10.5 6 ABN AMRO TWO 8.0 7 Brunel 0.5 |
quote:For the first time ever, fans of the Volvo Ocean Race can watch live video updates of the Portsmouth In Port race on Monday 29 May.
quote:Note that unfortunately, due to broadcast agreements in certain territories, web audiences in Spain, Brazil and The Netherlands will not be able to view the video updates but full audio commentary in English and Spanish will be available online.
zal ff iemand vragen of hij die lijst nog heeft met proxy'squote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:48 schreef the_disheaver het volgende:
Iemand een engelse proxy?
Waarom? K.J. Huntelaar stapte toch ook over?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:58 schreef the_disheaver het volgende:
Andrew Cape is van de Movistar overgestapt naar de Ericcson.
Beter gezegd, Andrew is werkloos geworden nadat er geen boot meer is, en de oude nvaigator Mark Rudiger had geen tijd om de 8ste en 9de leg te varen. Vandaar de overstap, blijft een beetje vreemd.
Gezien het van te voren al bekend was dat hij (Rudiger) niet de laatste 2 legs kon meevaren, dus waarschijnlijk wel een vervanger bekend was.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:45 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Waarom? K.J. Huntelaar stapte toch ook over?
SP?quote:Op zondag 28 mei 2006 13:39 schreef masterr112 het volgende:
komt er nog wat op SP vandaag?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | **** Poortman vervangt Hans Horrevoets *************************************** **Tijdens het eerstvolgende onderdeel van de Volvo Ocean Race zal Gerd Jan Poortman de overleden Hans Horrevoets op de ABN Amro II vervangen.Dat maakte de organisatie van de zeilrace bekend. Ondanks het tragische incident zal ABN Amro II in elk geval maandag deelnemen aan de havenrace in Portsmouth.Op een later tijdstip besluit het team of het ook bij de resterende etappes van start gaat. Poortman maakte eerder al deel uit van de bemanning,maar in februari in de derde etappe naar Wellington kwam hij zwaar ten val op het dek en ontwrichtte een heup.Poortman is voldoende hersteld om de race te kunnen vervolgen. |
Tuurlijk!quote:Op zondag 28 mei 2006 17:37 schreef komrad het volgende:
ik ga er niet bijzijn bij de in port race
maak je mooie foto's disheaver
ik heb geedit, maar nog niet genoegquote:Op zondag 28 mei 2006 19:26 schreef SyClooS het volgende:
Ik las het net inderdaad, vandaar mijn edit![]()
En volgens mij moet jij ook gaan editten. 7 mei?
a) zal wel een beetje duidelijk of het een snelle of langzame leg zal worden als het weer bekend is. De voorspellingen ervan dan.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:30 schreef SyClooS het volgende:
Hmm, lastig plannen dus. Wanneer is dat wel ongeveer bekend? Of is dat ook maar een vraag?
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:57 schreef Sandworm het volgende:
Poll: Winnaar Inport race PortsmouthAAB1 AAB2 Brazil Brunel Ericsson Pirates of TC
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
iddquote:Op maandag 29 mei 2006 00:13 schreef Ambrosius het volgende:
Toch vreemd op een maandag.
Ik gok op Ericsson.quote:
nee. 2 boeien, waar ze 3 keer omheen moeten.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:36 schreef Landrot het volgende:
[..]
Ik gok op Ericsson.
Die gasten moeten moraal hebben gekregen toen ze de Pirates hebben weten af te houden.![]()
Is het trouwens zo dat ze in een cirkel moeten varen? Als ik kijk naar het plaatje in ieder geval wel...
Drie keer dezelfde twee boeien ronden. Wat een suf parcours zeg!quote:
Hindernissen erin leggen is natuurlijk ook leukquote:Op maandag 29 mei 2006 13:48 schreef Landrot het volgende:
[..]
Drie keer dezelfde twee boeien ronden. Wat een suf parcours zeg!![]()
Gaan ze dat in Rotterdam ook doen? Is daarvan al een plaatje beschikbaar?
Huh? Zit er waterverf op dat ding?quote:Op maandag 29 mei 2006 14:02 schreef the_disheaver het volgende:
[..]de heli kan niet tegen de regen.... en dreigt dan naar beneden te gaan...
hij is van karton.quote:
waarmee probeer je het? welk programmaquote:Op maandag 29 mei 2006 14:12 schreef NY_Giant het volgende:
Die twee doen het bij mij niet.
in WMP 10 doet hij het ook wel bij mij. Probeer realplayer eens (of vlc player)quote:Op maandag 29 mei 2006 14:13 schreef NY_Giant het volgende:
De befaamde Windows Media Player.
quote:
Ik denk: M GMT ABN AMRO ONE .... ... Pirates.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:11 schreef the_disheaver het volgende:
Wie kan er spaans? De breakingnews van aab geeft spaanse breaking news: M GMT ABN AMRO ONE alcança os Piratas!
quote:Op maandag 29 mei 2006 15:14 schreef Landrot het volgende:
[..]
Ik denk: M GMT ABN AMRO ONE .... ... Pirates.
![]()
Leggen ze ook uit in welk rondje ze nu zitten?quote:Op maandag 29 mei 2006 15:20 schreef the_disheaver het volgende:
Wow, ze leggen zelfs dingen uit voor degene die niet zo vaak zeilen 'als er geen wind is, kun je niet meer zeilen '![]()
Gut, daar hebben ze vaker last van gehad... Bijvoorbeeld in de etappe van Baltimore naar New York.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:40 schreef the_disheaver het volgende:
PotC mist het juiste zeil
AAB1 vliegt over het water?quote:Op maandag 29 mei 2006 16:02 schreef the_disheaver het volgende:
AAB1 vliegt door het water. PotC ook wel, maar dan door het water
Nee, nummer 3 tot 6 moeten nog finishenquote:Op maandag 29 mei 2006 16:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
is de inport al geweest?
Nee, nummer 3 tot 6 moeten nog finishenquote:Op maandag 29 mei 2006 16:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
is de inport al geweest?
de jouwe ookquote:Op maandag 29 mei 2006 16:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
disheaver je posts zijn dubbel
de jouwe ookquote:Op maandag 29 mei 2006 16:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:
disheaver je posts zijn dubbel
1 2 3 4 5 6 7 | Pirates 58.0 Brasil 1 50.5 movistar 48.0 ABN AMRO TWO 47.0 Ericsson 45.0 Brunel 8.0 |
6 dagen > 8 juni aankomst in Rotterdam.quote:5/29/2006 3:24:45 PM GMT Looking ahead to the next leg to Rotterdam which begins on Friday, light winds up to Ireland could mean a long trip, according to weather consultant Ken Campbell of Commanders' Weather Service. "But then there will be more favourable conditions. It still looks slow, five or six days."
VOR gaat er in elk geval van uit dat ze bovenlangs gaan. Gezien de afbeelding, en de afstand van de ' ídeale koers ': 1500 nmquote:Op maandag 29 mei 2006 16:29 schreef NY_Giant het volgende:
Ik weet het ook niet. Als ze bovenlangs moeten, kan het in ieder geval nog wel een leuke etappe worden.
jaaahquote:Op maandag 29 mei 2006 16:38 schreef the_disheaver het volgende:
uitslag van de poll:
19% heeft gelijk gekregen.
...
om een lang dom verhaal kort te maken. Hulde voor SevenWonders, Azaroth en een anoniempje
Ze moeten bovenlangs, rond alle Britse eilanden:quote:Op maandag 29 mei 2006 16:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
VOR gaat er in elk geval van uit dat ze bovenlangs gaan. Gezien de afbeelding, en de afstand van de ' ídeale koers ': 1500 nm
afstand direct door het kanaal is 400km > wat meer dan 200 nm
Bovenlangs is 2700 > ongeveer 1500 nm
Zal wel ergens een soort icegate -line zijn.
quote:PORTSMOUTH TO ROTTERDAM - THE COURSE
It’s a surprising 1,700 nautical miles or more to complete a circumnavigation around Britain and Ireland, even if you miss out the Channel Islands, Rockall and the Shetlands as the Sailing Instructions and Notice of Race specify for this event. For the Volvo Ocean Race fleet, however, it’s fewer miles as they will veer off the circumnavigation course when they get Rotterdam in their sights. They clock up something like 1,500 miles door to door, not accounting for any additional distance sailed when beating to windward, dodging oil rigs or cheating the tide.
quote:Op maandag 29 mei 2006 16:29 schreef the_disheaver het volgende:
De uitslag van de inportrace, mocht het niet duidelijk zijn
1 AAB1
2 PotC
3 Brasil
4 AAB2
5 Eric
6 Brunel
De uitslag van de In port is gelijk aan de overall volgorde. Dat belooft niet veel goed de komende legs en in port racesquote:Op maandag 29 mei 2006 16:24 schreef the_disheaver het volgende:
De voorlopgie stand na de inport in Portsmouth
1 ABN AMRO ONE 84.5
2 Pirates 58.0
3 Brasil 1 50.5
4 movistar 48.0
5 ABN AMRO TWO 47.0
6 Ericsson 45.0
7 Brunel 8.0
Dat lijkt me toch wel spectaculair om dit te zien. Nog twee weekjes....quote:5/29/2006 4:01:23 PM GMT ABN AMRO ONE apparently clocked over 30-35 knots of boatspeed on her fastest leg, heading towards the finish.
quote:Op maandag 29 mei 2006 16:24 schreef the_disheaver het volgende:
De voorlopgie stand na de inport in Portsmouth
[ code verwijderd ]
quote:5/29/2006 4:01:51 PM GMT ABN AMRO TWO earned two additional points for their finish today, bringing their total up to 48.5.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | 1: 1.5 2: 2.5 3: 1.0 4: 1.5 5: 1.5 6: 2.0 7: totaal inportpunten: 10 offshore punten 1: 2.0 - 6.0 2: 3.0 - 3.0 - 6.0 3: 3.0 4: 2.0 - 5.0 5: 1.0 - 2.0 6: 1.0 7: totaal offshore: 34 totaal punten: 34 + 10 = 44 |
volgens mij heb ik ook op AAb1 gestemd, waarom pakt hij mijn naam niet dan???quote:Op maandag 29 mei 2006 16:38 schreef the_disheaver het volgende:
uitslag van de poll:
Dat zijn 3 personen. 1 persoon, gelijk aan 9 procent was op het goede spoor, maar ontspoorde op het laatste moment nog met Pirates of the C.
Met 7 man op de boot van AAB2, welke totaal 44 procent de meest vertegenwoordigde boot was er meer nodig dan hoop alleen. Ericsson met 25% die uiteindelijk een na laatste werd kwam ook niet echt heelhuids uit de poll. De ene man (of vrouw) op Brunel kwam helemaal niet ver.
om een lang dom verhaal kort te maken. Hulde voor SevenWonders, Azaroth en een anoniempje
Omdat ik alleen 2 personen zag die naast het stemmen ook in een reactie hun keuze bekend namen. ik zag maar 2 personen aab1 zeggen, dus nam maar aan dat er 1 annoniempje was. Echter jou over het hoofd gezien, dus ook hulde voor Komrad! (zal hem ff aanpassen)quote:Op maandag 29 mei 2006 21:06 schreef komrad het volgende:
[..]
volgens mij heb ik ook op AAb1 gestemd, waarom pakt hij mijn naam niet dan???
Nee, de poll software en het forumsoftware is geheel gescheiden.quote:Op maandag 29 mei 2006 21:12 schreef komrad het volgende:
nee joh laat maar, ik dacht dat hij inlognamen en polls koppelt
Ben benieuwd. Over het agemeen zijn ze best snel met het beantwoorden van mail...quote:Op maandag 29 mei 2006 22:02 schreef the_disheaver het volgende:
mail verstuurd....
quote:
Hi Bas,
Thanks for taking the time to send us your comments, I will pass this on
to the radio team.
Kind regards,
Marion
-----Original Message-----
From: Bas....
Sent: 29 April 2006 20:18
To: VOR-LIST-VEM_INFO
Subject: Listen live to the VOR
Why all the social talking? It sounds like a pub!
We do not have any pictures, so I am listening very interested to the
live audio commentary. However, please be professional and comment the
race, not each other!
Many thanks in advance.
Jij hebt tenminste nog een antwoord gekregen!quote:Op maandag 29 mei 2006 23:26 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Over het agemeen zijn ze best snel met het beantwoorden van mail...
Ging over de vorige in port race (ze doen er dus helemaal niets mee).
[..]
Ericsson deed het in het begin heel aardig. Tot het moment dat die spinnaker in tweeën ging... Dat was trouwens mooi te zien in het Sportjournaal. Net als het moment dat de ABN 1 bijna omgewaaid werd!quote:Op maandag 29 mei 2006 16:38 schreef the_disheaver het volgende:
uitslag van de poll:
(...) Ericsson met 25% die uiteindelijk een na laatste werd kwam ook niet echt heelhuids uit de poll.
eensquote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:38 schreef Landrot het volgende:
[..]
Ericsson deed het in het begin heel aardig. Tot het moment dat die spinnaker in tweeën ging... Dat was trouwens mooi te zien in het Sportjournaal. Net als het moment dat de ABN 1 bijna omgewaaid werd!![]()
8 juni?quote:Op maandag 29 mei 2006 16:28 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
6 dagen > 8 juni aankomst in Rotterdam.
tsja... Geen ideetjes aangedragen door bv een logo of nummertje in het rondje te plaatsen? Alternatieven helpt!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:29 schreef Landrot het volgende:
[..]
Jij hebt tenminste nog een antwoord gekregen!![]()
Ik heb die gasten tot driemaal toe een e-mailtje gestuurd, met nul komma nul reactie!
Waar mijn e-mailtje over ging? Ik verzocht de webmasters om in de Position Maps kleuren te gebruiken die beter van elkaar te onderscheiden zijn. Want als je zoals ik géén Virtual Spectator hebt (), moeten die suffe ééndimensionale plaatjes wèl voldoende duidelijk zijn!
En daar ontbreekt het aan: ABN2 en Movistar zijn beide groen, Brasil en Brunel beide blauw, en Pirates en Ericsson beide roodbruin. Alleen bij ABN1 (wit) speelt dat probleem niet. Maar ja, die boot vaart het grootste deel van de tijd tóch al vooraan...
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:02 schreef Landrot het volgende:
[..]
maar de Brunel moet ik dan nog wel treffen!![]()
inhoudelijk heb je best wel erg gelijkquote:Op maandag 29 mei 2006 23:26 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Over het agemeen zijn ze best snel met het beantwoorden van mail...
Ging over de vorige in port race (ze doen er dus helemaal niets mee)
[..]
Zag jij de kiel verticaal?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:01 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
eens
De kiel was verticaal te zien. Gelukkig zat die in de uiterste hoek
Zucht... Probeer ik het forum-berichtje zo kort mogelijk te maken, is het wéér niet goed...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:04 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
tsja... Geen ideetjes aangedragen door bv een logo of nummertje in het rondje te plaatsen? Alternatieven helpt!
Hij staat online. Je kon ook ff naar ned 2 kijken vannacht, werd om en om met het journaal herhaald :-)quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:15 schreef masterr112 het volgende:
hmm hopelijk staat het de nieuwe aflevering van SSp snel online, ik heb hem helaas gemist.. trouwens zoals het er nu voor staat is nog steeds 9 juni de inport?:D
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:03 schreef Landrot het volgende:
[..]
Zag jij de kiel verticaal?![]()
Dan lag je zeker zelf horizontaal?![]()
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:55 schreef Landrot het volgende:
[..]
Zucht... Probeer ik het forum-berichtje zo kort mogelijk te maken, is het wéér niet goed...![]()
Ik heb inderdaad alternatieven aangereikt. Kleuren die voldoende onderscheidend zijn, èn een logische verwijzing zijn naar de boten:
- Pirates -> zwart (van zwarte boot)
- ABN 1 -> groen (van ABN-AMRO groen-geel)
- ABN 2 -> wit (van White Shark)
- Brasil -> geel (van geel-blauwe Braziliaanse vlag)
- Brunel -> rood (van rood-wit-blauwe boot)
- Ericsson -> blauw (van blauwe boot en blauw-gele Zweedse vlag)
- Movistar -> paars* doet niet meer mee
ik heb niks gezegd!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:55 schreef Landrot het volgende:
[..]
Zucht... Probeer ik het forum-berichtje zo kort mogelijk te maken, is het wéér niet goed...![]()
Ik heb inderdaad alternatieven aangereikt. Kleuren die voldoende onderscheidend zijn, èn een logische verwijzing zijn naar de boten:
- Pirates -> zwart (van zwarte boot)
- ABN 1 -> groen (van ABN-AMRO groen-geel)
- ABN 2 -> wit (van White Shark)
- Brasil -> geel (van geel-blauwe Braziliaanse vlag)
- Brunel -> rood (van rood-wit-blauwe boot)
- Ericsson -> blauw (van blauwe boot en blauw-gele Zweedse vlag)
- Movistar -> paars
de start is vrij laat 18:30 nl tijdquote:
ja dat klopt maar dat is vanwege het tijdverschil met nederland in amerika starten ze vaak om 13:00 locale tijd dan is het hier 19hquote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, maar is altijd zo geweest. Meestal om 19h geloof ik
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 02:15 schreef masterr112 het volgende:
hmm hopelijk staat het de nieuwe aflevering van SSp snel online, ik heb hem helaas gemist.. trouwens zoals het er nu voor staat is nog steeds 9 juni de inport?:D
of de inport van rotterdam nog steeds volgende week zaterdag is? of kan het nog verschuiven als deze leg langzaam/sneller gaat?quote:
In elk geval is 9 juni een vrijdag, en 10 juni een zaterdagquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:02 schreef masterr112 het volgende:
[..]
of de inport van rotterdam nog steeds volgende week zaterdag is? of kan het nog verschuiven als deze leg langzaam/sneller gaat?
Klopt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:04 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
In elk geval is 9 juni een vrijdag, en 10 juni een zaterdag
Hij moet wel erg langzaam gaan mocht de inport verplaatst worden. Het lijkt mij stug, de hele planning wordt dan het water in gegooid. Bovendien kan er de komende leg weinig stuk, dus veel voorbereidingtijd zal er ook niet nodig zijn.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:56 schreef Landrot het volgende:
[..]
Klopt.
Bovendien staat Rotterdam erom bekend dat ze binnen de planning en de begroting blijven!![]()
Wel op de noordzee?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:33 schreef hermandeperman het volgende:
Ik ben niet in R'dam tijdens de in-port![]()
![]()
![]()
Ja, daar had ik de waterkampioen voor gekopiereerd... maar vergeten mee te nemen om in te scannen....quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:18 schreef JoStro het volgende:
Ik ben het hele weekend in en rond Rotterdam. Tentje staat ongeveer bij de Maeslantkering. Gaat dus helemaal goed komen.
Ik lees nog steeds verschillen in de locatie van de InPort. Ik lees Hoek van Holland en dan weer Kijkduin en dan weer Scheveningen. Oftewel waar moet ik met mijn verrekijkertje gaan staan?
Kijk eens op http://www.rotterdamstopover.nlquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:25 schreef azrael_8 het volgende:
Hoi,
Ben nieuw hier.. Kan iemand mij iets meer vertellen over de inportrace in Rotterdam? Waar moet ik zijn bijvoorbeeld? Btw, de AA2 doet mee...
Ik vindt de info daar een beetje beperkt...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:26 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Kijk eens op http://www.rotterdamstopover.nl
wat is die bron?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:35 schreef azrael_8 het volgende:
Kan uit vrij betrouwbare bron verklappen dat je jongens van de AA2 hebben besloten de race uit te varen. Ik hoop ze te zien, de Nieuwe Maas wordt mij stek dan, want helaas heb ik zelf geen boot en hebben mijn boot-bezittende vrienden geen tijd...
Tof! Dank voor de info!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:42 schreef azrael_8 het volgende:
hahaha, de Nederlanders op de AA2 zijn (was..) zeilmaten van een vriend van mij.. Fiets is trouwens wel een goed idee! Huren kan op 't station, kost weinig (¤5 ofzo), maar je moet wel veel borg betalen..
De brug kan open (en AAB kan ook gewoon horizontaal varenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:39 schreef hermandeperman het volgende:
Vet van de AAB2![]()
![]()
![]()
En de finish zal wel ruim voor de Erasmusbrug liggen, eronderdoor kunnen ze nl niet
Ik ga echt maar een fietskaartje kopen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:59 schreef azrael_8 het volgende:
ik zit ook aan meenemen met de trein te denken. Weet je iig wat je hebt
Beste niet-Randstedelingen,quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:09 schreef azrael_8 het volgende:
o wacht dat kan natuurlijk ook, naar Den Haag gaan, ik zit nog met Rotterdam als vertrekpunt, dan is 't nog niet zo eenvoudig fietsen naar HvH
ja maar....quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:31 schreef Landrot het volgende:
[..]
Beste niet-Randstedelingen,
Er rijdt elk kwartier een trein vanaf Rotterdam centraal naar Hoek van Holland!![]()
OK, je kan ook naar Den Haag reizen, maar dan is het nog een stuk verder fietsen naar de kust...
dat is een donderdag?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:35 schreef WEST het volgende:
ik kom de boten denk ik wel uitzwaaien bij hoek van Holland op 15 juni das voor mij makkelijkere zowel met vervoer als financieel![]()
Toch niets? Lang leve de canting keel.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:18 schreef azrael_8 het volgende:
weet jij toevallig hoeveel waterbalast de VO70's max. moegen meenemen?
Elk kwartier? ik kom niet verder dan 2 keer per uur....11 en .41quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:31 schreef Landrot het volgende:
[..]
Beste niet-Randstedelingen,
Er rijdt elk kwartier een trein vanaf Rotterdam centraal naar Hoek van Holland!![]()
OK, je kan ook naar Den Haag reizen, maar dan is het nog een stuk verder fietsen naar de kust...
Inderdaad, die cirkel ligt pal voor Den Haag!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:26 schreef the_disheaver het volgende:
En dan wijs ik er nog op dat dit gewoon uit vrije hand is getekend, dus de cirkel kan heel ergens anders liggen. Kijk morgen of ik nog ff naar de bieb kan.
Nou, er wordt hier weer een complete volksverhuizing verwacht! Dus ga er maar vanuit dat de doordeweekse dienstregeling (=4 x per uur) ook op 10 juni geldt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:40 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Elk kwartier? ik kom niet verder dan 2 keer per uur....11 en .41
Gebruik dat knopje 'quote' bij elke post.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:43 schreef azrael_8 het volgende:
jep das een donderdag, en die van die kiel is een heeeeeele goeie!
Hoe doe je je trouwens zo'n 'quote'-gebeuren?
>quote:
tekst in een quote
via ns.nl kan ik op vrijdag 9 juni, in de spits ook maar 2 keer per uur naar Hoek van holland (zowel HvH strand als havenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:44 schreef Landrot het volgende:
[..]
Nou, er wordt hier weer een complete volksverhuizing verwacht! Dus ga er maar vanuit dat de doordeweekse dienstregeling (=4 x per uur) ook op 10 juni geldt.![]()
quote:Tussen dinsdag 6 en donderdag 15 juni meren voor het eerst in de geschiedenis van de Volvo Ocean Race de schepen aan in Nederland.
Zwaarste zeilrace rond de wereld
De Volvo Ocean Race is de zwaarste zeilrace rond de wereld. Tussen dinsdag 6 en donderdag 15 juni is Rotterdam stopoverplaats voor de Volvo Ocean Race. Dit houdt in dat de schepen die deelnemen aan dit evenement in de Veerhaven in het Scheepsvaartkwartier in Rotterdam afmeren.
Gevarieerd programma
De 'In-port race' vindt plaats op zaterdag 10 juni. Tussen de Veerhaven en de kust van Hoek van Holland varen de schepen via de Waterweg. Voor het publiek is een gevarieerd programma samengesteld. Voor het programma en meer informatie over het evenement klikt u onderstaande link 'Rotterdam stopover'.
Extra treinen
NS rijdt op zaterdag 10 juni tussen 09.00 uur en 18.00 uur 4 keer per uur extra treinen tussen Rotterdam Centraal en Hoek van Holland.
Reisadvies
Raadpleeg Planner Plus voor exacte vertrek- en aankomsttijden en een compleet reisadvies. De extra treinen worden niet getoond in het reisadvies van Planner Plus.
Natuurlijk wordt 'Den Haag' in dit berichtje genoemd. Want da's voor iedereen buiten Nederland terug te vinden in de atlas... Met 'Hoek van Holland' is dat lastiger...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:45 schreef azrael_8 het volgende:
START 10 June 2006, 1300 local time
The course has been set in the North Sea, close to Den Haag
The race course, with its approximately four nautical mile legs, will be set right in front of the extensive sandy beaches that fringe the coast
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:50 schreef Landrot het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt 'Den Haag' in dit berichtje genoemd. Want da's voor iedereen buiten Nederland terug te vinden in de atlas... Met 'Hoek van Holland' is dat lastiger...
Bovendien liggen er pal voor Scheveningen geen 'extensive sandy beaches'.![]()
wtf ligt monster?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:55 schreef azrael_8 het volgende:
op www.volvooaceanrace zeggen ze dat je in Monster moet gaan staan om iets van de boten op zee mee te krijgen
Strak plan.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik ga morgenvroeg naar de bieb, kopier de kampioen opnieuw, en post hem hier. Goed idee? Want daar zit de coördinaten van de middelpunt van de cirkel van 4 nm.
Omdat er geen station ligtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:59 schreef azrael_8 het volgende:
hahah ongeveer midden tussen Den Haag en HvH, maar de ns kent Monster ook niet...
Zie het plaatje hierboven (of hier). Daar staat monster op (is het eng eigenlijk?)quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:59 schreef azrael_8 het volgende:
hahah ongeveer midden tussen Den Haag en HvH, maar de ns kent Monster ook niet...
Inderdaad, vond ik ook een beetje vreemd...quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:01 schreef Landrot het volgende:
[..]
Strak plan.![]()
Misschien heb ik het mis, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat die cirkel grotendeels voor de kust van Den Haag zou liggen...
Trouwens een rare finish: eerst wat rondjes voor de kust maken en dan 25 km in een vrij rechte lijn naar het centrum van Rotterdam...
![]()
Veel tekst, alleen geen coordinaten ofzoquote:Rotterdam, Nieuwe Maas/Nieuwe Waterweg (New Waterway)/Maasmond. Traffic restrictions and obstruction, due to the "Volvo Ocean Race"
NR. 068/2006
From: 06-10-2006 through 06-10-2006
Nieuwe Maas / Nieuwe Waterweg (New Waterway) / Maasmond
Traffic restrictions and obstruction, due to the ‘Volvo Ocean Race’
1. In connection with the Inport Race, traffic restrictions will take effect just off the coast at Hook of Holland on the Nieuwe Maas, Nieuwe Waterweg and Maasmond from 08:00 to approx. 18:00 on Saturday 10 June 2006. At a given moment there will be a general obstruction of shipping traffic.
2. In connection with the maintenance of nautical order and safety, the following traffic control measures will take effect:
Traffic restrictions:
-In connection with the departure of the participating yachts from the Veerhaven for the open sea, traffic restrictions will be in place on the Nieuwe Maas, Nieuwe Waterweg (New Waterway) and Maasmond from 08:00 to approx. 12:30;
No vessels will be able to depart for the open sea from :
-the harbours situated between Erasmusbrug and Waalhaven, from 11:30 to 18:00;
-Waalhaven from 12:00 to 17:00;
-Wilhelminahaven, Eemhaven and Merwehaven from 12:15 to 16:45;
-Vulcaanhaven and Koningin Wilhelminahaven from 12:30 to 16:30;
-1st and 2nd Petroleumhaven, Botlekgebied and Oude Maas from 12:30 to 16:30;
Vessels with the following destinations will not be able to head in towards Rotterdam and Europoort:
-Stad and Botlek from Maascenter 13:30 to 15:00; do not pass port entrance (toadstool markers) before 16:00;
-Europoort from Maascenter 13:30 to 15:00; do not pass port entrance (toadstool markers) before 15:30;
Obstruction:
-In connection with the return of the yachts participating in the Inport Race just off the coast at Hook of Holland, the Maasmond and Nieuwe Waterweg (New Waterway) up to the Waalhaven will be obstructed for a period of time between 15:00 and 16:30.
-The participating yachts will circle around a few more times on the Nieuwe Maas, near the Veerhaven, a few times before finishing. In connection with this, shipping on the Nieuwe Maas will be obstructed in the section of shipping lane between kilometer markers 1004 (oostkop Waalhaven) and 1000.8 (Erasmusbrug) from 16:30 to 18:00. Entry to and exit from the harbours within the above-mentioned area will also be prohibited at that time. This does not apply to the vessels taking part in this organized event.
3. Shipping is expressly requested to obtain information on the above-mentioned times well in advance. Provided that it is nautically possible to do so, shipping can opt for the alternative routes via the Oude Maas and Hartelkanaal and/or via the Noord and Oude Maas.
4. Shipping must make allowance for the fact that large concentrations of yachts and party vessels will be on the river. During the Race on the river, vessels will not be permitted to enter or leave the harbours that are situated within this area unless they have obtained permission to do so via the sector channel in question.
5. Instructions given by the competent authority and/or from the harbour patrol boats on site (belonging to the Harbour Master's Division Rotterdam or the Seaport Police, Rotterdam-Rijnmond Region) must be obeyed directly.
6. Further information can be obtained by contacting:
-Harbour Coordination Center, the Traffic Planning and Operations duty officer, telephone number +31-(0)10-2522400 or VHF Channel 19;
dan is mijn OV jaarkaart geldigquote:
Geinig dat plaatje... De A4 Delft-Schiedam staat er al op! Terwijl er al 30 jaar gebakkelei over is.quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:05 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Zie het plaatje hierboven (of hier). Daar staat monster op (is het eng eigenlijk?)
Microsoft autoroute hequote:Op woensdag 31 mei 2006 00:09 schreef Landrot het volgende:
[..]
Geinig dat plaatje... De A4 Delft-Schiedam staat er al op! Terwijl er al 30 jaar gebakkelei over is.
![]()
Ja! Gevonden!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:51 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
sorry. Het is bij de standaard template enkel een plaatje: [afbeelding]
Hulde!quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:14 schreef azrael_8 het volgende:
[..]
Ja! Gevonden!
Beter laat dan nooit...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |