"Paranoide gezever van een stel hopeloze josties zonder een echt leven."quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:11 schreef OpenYourMind het volgende:
Hierdoor kan je de informatie uit de kortere documentaires en lezingen beter plaatsen en op waarde schatten.
First post gefeliciteerdquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
"Paranoide gezever van een stel hopeloze josties zonder een echt leven."
Dat vat het wel samen.
En dan heb jij het over bevooroordeeld zijn...quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:29 schreef OpenYourMind het volgende:
Laat staan dat je ook maar 1 van de bronnen bekeken hebt.
Mja... ik had beter moeten weten en niet op jouw troll moeten reageren nu krijg ik dit gezeik.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En dan heb jij het over bevooroordeeld zijn...
Knap.
http://www.911myths.com/html/site_faq.htmlquote:Op woensdag 24 mei 2006 20:48 schreef 6833-228 het volgende:
Sterke OP inderdaad. Een stuk overtuigender en betrouwbaarder dan films als Loose Change e.d.
Wie zit er eigenlijk achter 911myths? Dat is namelijk nergens te achterhalen. Een beetje zwak (of verdacht?) vind ik dat. (Jammer dat www.oilempire.us trouwens zo onoverzichtelijk is, inhoudelijk is het erg sterk wat ze daar schrijven)
Bij deze toegevoegd aan de OP. Als je nog meer kritische en goed onderbouwde sites weet dan houd ik mij aanbevolen en zal ik ze zeker toevoegen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:24 schreef mouzzer het volgende:
Everybody's Gotta Learn Sometime is inmiddels binnen, ben benieuwd het blijft toch een boeiend onderwerp.
Toch mis ik ook wat sites in de verder zeer goede OP als je alle kanten wilt belichten moet je ook sites als bijv. http://www.911myths.com noemen.
iddquote:Op donderdag 25 mei 2006 08:43 schreef Boswachtertje het volgende:
Een goede site, die zowieso overal wel tussen past:
DaanSpeak
Het nieuws dat uit de oceaan der berichtgeving gefilterd is; dus met bronnen, referenties en met een scherpe en kritische blik!
Haha same herequote:Op donderdag 25 mei 2006 12:53 schreef huupia34 het volgende:
idd, ben ook geabonneerd op zijn nieuwsbrief
quote:Op donderdag 25 mei 2006 02:48 schreef Croupouque het volgende:
Er is één hele goede reden waarom de media dit negeren, het is namelijk je reinste bullshit.
Dat mag je niet zeggen, want dan lazert hun hele fragiele kaartenhuiswereldje in elkaar.quote:
Om even in te springen. Ik zie een lijstje met verschillende gegevens die om één of andere reden worden samengenomen onder de noemer "9/11" zonder een duidelijk verband.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:36 schreef OpenYourMind het volgende:
Nogmaals, je mag best zeggen dat je het allemaal bullshit vind, maar dat getuigt niet van een objectieve en onbevooroordeelde houding. Er zijn zat feiten naar boven gekomen die het officiele rapport tegenspreken en onderzoeken die aanvullende informatie geven over onderwerpen waar de 9/11 commissie niet over rapporteert.
Als je hier dus aankomt met het is allemaal bullshit dan neem ik je niet serieus. Kom op zijn minst met argumenten en pak er bepaalde onderwerpen uit die je denkt te kunnen afdoen als onzin. Als je hier niet toe bereid bent kan je net zo goed wegblijven.
Jouw initiële post geeft niet echt bepaald reden tot discussie. Je plaatst deze als een voldongen feit. Zou je misschien anders in je eigen woorden willen uitleggen wat de crux van je redeneding danwel je overtuiging is, zodat we hier ook inhoudelijk op in kunnen gaan zonder dat we gaan schermen met meerdere bronnen?quote:Jouw initiele post getuigt van weinig interesse in dit onderwerp en zonder onderbouwing van je stelling blijft het niets meer dan een troll.
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 03:36 schreef OpenYourMind het volgende:
Nogmaals, je mag best zeggen dat je het allemaal bullshit vind, maar dat getuigt niet van een objectieve en onbevooroordeelde houding. Er zijn zat feiten naar boven gekomen die het officiele rapport tegenspreken en onderzoeken die aanvullende informatie geven over onderwerpen waar de 9/11 commissie niet over rapporteert.
Als je hier dus aankomt met het is allemaal bullshit dan neem ik je niet serieus. Kom op zijn minst met argumenten en pak er bepaalde onderwerpen uit die je denkt te kunnen afdoen als onzin. Als je hier niet toe bereid bent kan je net zo goed wegblijven.
Dit forum is bedoeld voor zaken die niet direct logisch verklaard kunnen worden, en daar kan dan over gediscussieerd worden. Volgens mij is dit forum niet bedoeld voor dezogenaamde 'verhevenen' (door jou aangegeven als 'mensen die verder kijken dan hun neus lang is'/unplugged zijn/wakker zijn geworden etc) zodat die lekker met elkaar onderling het met elkaar eens kunnen zijn. Hier komen ook mensen die het meer in de hoek van de 'normale verklaringen' zoeken.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:39 schreef Scumbag__NL het volgende:
wat ik eigenlijk niet snap met mensen die het bullshit vinden, HALLO het is het TRU forum! dit is voor mensen die verder kijken dan hun neus lang is, unplugged zijn, wakker zijn geworden etc. Dus deze mensen moeten hier discusieren en niet de mensen die er niet in geloven. Het is toch veel effiecenter om met mede believers informatie te vergaren dan elke keer weer zo'n n00bje moeten aanhoren: "HAHA JULLIE ZIJN GEK REPTIELEN HAHA" Dat soort figuren horen niet in dit forum thuis.
Zal ik er 1 toevoegen ? :quote:
Heb er een tijd naar gezocht, maar inderdaad. Deze dient iedereen te kennen vind ikquote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:23 schreef ChOas het volgende:
Zal ik er 1 toevoegen ? :
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety [Benjamin Franklin]
Precies, net zoals het officiele verhaal.quote:Op donderdag 25 mei 2006 02:48 schreef Croupouque het volgende:
Er is één hele goede reden waarom de media dit negeren, het is namelijk je reinste bullshit.
alle punten die je aanhaalt komen in de complottheorieen voor, dus hoeven we die niet aan de kant te schuiven lijkt mij.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:24 schreef poldergeist het volgende:
Als we nu eens alle complottheorieën opzij zetten en eens kijken naar de gebeurtenissen van de afgelopen vijf jaar en ons gezond verstand gebruiken, dan vind ik dat ook al verontrustend en voor mijn gevoel kun je dat ook al als een complot beschouwen.
*Er vinden aanslagen plaats in de V.S. Ik vind het eigenaardig dat na een waarschuwing van de inlichtingendiensten van de plannen van Osama Bin Laden gewoon genegeerd worden en dat op de bewuste dag de gekaapte vliegtuigen gewoon in staat zijn zonder afweer hun doelen te bereiken. Zie de film United 93. Na het crashen van het laatste vliegtuig geeft de president toestemming om elke gekaapte vlucht uit de lucht te halen.
*Onmiddellijk na de aanslagen wordt de schuld gegeven aan Al-Qai’da en Osama Bin Laden. Raar dat ze al meteen weten wie het is zonder een serieus onderzoek, en dat ze een video opname van Osama Bin Laden als het echte bewijsstuk beschouwen dat Bin Laden achter de aanslagen zit.
*Enkele dagen na 9/11 wordt meteen een link gelegd tussen het regime van Saddam Hoessein en de terroristenorganisatie Al-Qai’da.
*In december wordt Afganistan gebombardeerd en binnen gevallen. Dit als vergelding voor 9/11. De Taliban steunde Al-Qai’da en het grootste deel van die organisatie had zich daar gevestigd. Ik weet niet of ik het daar mee oneens ben. Maar een heel land daarvoor platbombarderen? Daarnaast was het weinig bevredigend, de Taliban is er nog steeds en de main-objective Bin Laden is nog spoorloos.
*Maar zoals we weten wordt het veel erger. De V.S. is van plan Irak binnen te gaan vallen, omdat ze een bolwerk zijn van het internationale terrorisme. Ze steunen/ huisvesten terroristen, met name Al-Qai’da. Saddam Hoessein beschikte over massavernietigingswapens en kon binnen 45 minuten gebruik maken van een atoombom, op Israel of de V.S. En zo beweerden de Amerikanen wel meer. Irak was gewoon een bedreiging voor de internationale vrede&veiligheid en een gevaar voor met name: Israel, de V.S. en Europa.
*Om internationale steun en vertrouwen niet meteen te verliezen, werden er VN inspecties gehouden. En dan lopen die mannetjes in hun witte pakjes door melkfabrieken heen en inspecteren ze gewone ijskasten. Een bedreiging voor de internationale vrede&veiligheid hè!? Yeah Right.
* De CIA doen er nog een schepje bovenop. Ze beweren dat er trucks door Irak circuleren met een biologisch laboratorium achterop. Die trucks zijn nooit gevonden, en bedreigen de wereldvrede niet echt op een hoog niveau naar mijn mening.
*Uiteindelijk hebben de Amerikanen er genoeg van en ze laten de VN inspecties stoppen, terwijl de inspecteurs zeiden dat ze bijna niets gevonden hadden en dat ze meer tijd nodig hadden.
*Irak wordt binnengevallen. De Amerikanen vinden geen massavernietigingswapens, alleen een of andere kleine huls die je in je hand kunt houden van een chemisch wapen. Het bewijs van massavernietigingswapens noemen ze dat.
Daarnaast is het opvallend dat hun voornaamste doelen zijn om de oliebronnen veilig te houden voor aanslagen en al tijdens de oorlog wordt al olie geëxporteerd met trucks.
* Daarna worden er vragen gesteld over de informatie die is vrijgegeven door de Amerikaanse inlichtingen over de MVW van Saddam Hoessein. De CIA krijgt de schuld dat ze onjuiste informatie hebben gegeven. Achteraf blijkt dat de regering Bush de CIA min of meer gedwongen hebben.
*Laten we de praktijken van de Amerikanen niet vergeten ten opzichte van terreurverdachten. Ik wil met name ingaan op Guantanamo Bay, waar steeds meer ziekelijke verhalen van vrij komen.
Verontrustend dat Bush toen der tijd, in het begin, de mensenrechten van Genève niet toepaste in Guantanamo Bay, omdat terreurverdachten een bedreiging vormden voor de V.S. Dit slaat nergens op, mensen lichamelijk en fysiek martelen voor de veiligheid van je land.
Hypocriet en scheef dat je dan met trots het systeem van vrijheid en democratie wil doorvoeren in het Midden-Oosten.
En zo kan ik wel doorgaan. Je moet jezelf ook eens afvragen of de oorlog tegen de terreur wel bestaat en of het mogelijk is om die te winnen. Het is tevens dat het terrorisme de afgelopen decennia al was afgenomen, lang voor 9/11. De piek van het terrorisme was in de jaren 70 en 80. En is het vreemd als ik me afvraag of de oorlog tegen het terrorisme net even zinloos is als de oorlog tegen de drugs. Als we heel Colombia invallen en platbombarderen, is dan het drugsprobleem opgelost? Nee natuurlijk niet. Net zoals drugs zijn er altijd terroristen die het opnieuw oppakken en voortzetten.
Opvallend is ook hoe de media de afgelopen jaren inspeelde op de bevolking. Bij iedere grote, soms onbenullige gebeurtenis, werd het begrip terrorisme nieuw leven ingeblazen.
Met die code red and orange shit bijvoorbeeld, bij iedere feestdag.
Angst is een machtig wapen.
Ook beangstigend vind ik die patriotacts die zijn doorgevoerd onder de angst in Amerika, die de privacy massaal schenden en de mensen optimaal in de gaten houden. Is dit om een aanslag te verijdelen of heeft dit een hele andere functie?
Nee zonder de complottheorieën van 9/11 moeten mensen al inzien dat er ontzettend veel dingen niet kloppen van de gebeurtenissen van de afgelopen jaren. Er wordt overmatig angst gecreeërd onder de bevolking, dingen verzwegen, gelogen, mensenrechten geschonden en zo kan ik wel door gaan.
Dat ben ik met je eens. Er is something fishy aan 9/11 en de hele manier waarop de US regering daar 'voordeel' mee behaald heeft, dat vind zelfs ikquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:03 schreef huupia34 het volgende:
[..]
alle punten die je aanhaalt komen in de complottheorieen voor, dus hoeven we die niet aan de kant te schuiven lijkt mij.![]()
ik ben met je eens, het stinkt aan alle kanten![]()
Waar staat/stond normaal gesproken die afweert ?quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:24 schreef poldergeist het volgende:
Als we nu eens alle complottheorieën opzij zetten en eens kijken naar de gebeurtenissen van de afgelopen vijf jaar en ons gezond verstand gebruiken, dan vind ik dat ook al verontrustend en voor mijn gevoel kun je dat ook al als een complot beschouwen.
*Er vinden aanslagen plaats in de V.S. Ik vind het eigenaardig dat na een waarschuwing van de inlichtingendiensten van de plannen van Osama Bin Laden gewoon genegeerd worden en dat op de bewuste dag de gekaapte vliegtuigen gewoon in staat zijn zonder afweer hun doelen te bereiken.
Film, is die toestemming pas echt na die vlucht gegeven ?quote:Zie de film United 93. Na het crashen van het laatste vliegtuig geeft de president toestemming om elke gekaapte vlucht uit de lucht te halen.
Mee eens... spelletje, draaien zodat het balletje goed valtquote:*Onmiddellijk na de aanslagen wordt de schuld gegeven aan Al-Qai’da en Osama Bin Laden. Raar dat ze al meteen weten wie het is zonder een serieus onderzoek, en dat ze een video opname van Osama Bin Laden als het echte bewijsstuk beschouwen dat Bin Laden achter de aanslagen zit.
Mee eens, die link bestaat ZEER waarschijnlijk niet en is al meerderemaals in de mainstream pers langsgekomenquote:*Enkele dagen na 9/11 wordt meteen een link gelegd tussen het regime van Saddam Hoessein en de terroristenorganisatie Al-Qai’da.
Niets met 9/11 te maken, behalve als je er vanuit gaat dat het echt dooor Bin Laden opgezet is.quote:*In december wordt Afganistan gebombardeerd en binnen gevallen. Dit als vergelding voor 9/11. De Taliban steunde Al-Qai’da en het grootste deel van die organisatie had zich daar gevestigd. Ik weet niet of ik het daar mee oneens ben. Maar een heel land daarvoor platbombarderen? Daarnaast was het weinig bevredigend, de Taliban is er nog steeds en de main-objective Bin Laden is nog spoorloos.
Ja, het was het (fout) aangrijpen van een excuus om te doen wat je toch al van plan wasquote:*Maar zoals we weten wordt het veel erger. De V.S. is van plan Irak binnen te gaan vallen, omdat ze een bolwerk zijn van het internationale terrorisme. Ze steunen/ huisvesten terroristen, met name Al-Qai’da. Saddam Hoessein beschikte over massavernietigingswapens en kon binnen 45 minuten gebruik maken van een atoombom, op Israel of de V.S. En zo beweerden de Amerikanen wel meer. Irak was gewoon een bedreiging voor de internationale vrede&veiligheid en een gevaar voor met name: Israel, de V.S. en Europa.
Er was geen bedreiging, algemeen bekend, zie hierbovenquote:*Om internationale steun en vertrouwen niet meteen te verliezen, werden er VN inspecties gehouden. En dan lopen die mannetjes in hun witte pakjes door melkfabrieken heen en inspecteren ze gewone ijskasten. Een bedreiging voor de internationale vrede&veiligheid hè!? Yeah Right.
Zie hierboven.quote:* De CIA doen er nog een schepje bovenop. Ze beweren dat er trucks door Irak circuleren met een biologisch laboratorium achterop. Die trucks zijn nooit gevonden, en bedreigen de wereldvrede niet echt op een hoog niveau naar mijn mening.
*Uiteindelijk hebben de Amerikanen er genoeg van en ze laten de VN inspecties stoppen, terwijl de inspecteurs zeiden dat ze bijna niets gevonden hadden en dat ze meer tijd nodig hadden.
*Irak wordt binnengevallen. De Amerikanen vinden geen massavernietigingswapens, alleen een of andere kleine huls die je in je hand kunt houden van een chemisch wapen. Het bewijs van massavernietigingswapens noemen ze dat.
Daarnaast is het opvallend dat hun voornaamste doelen zijn om de oliebronnen veilig te houden voor aanslagen en al tijdens de oorlog wordt al olie geëxporteerd met trucks.
* Daarna worden er vragen gesteld over de informatie die is vrijgegeven door de Amerikaanse inlichtingen over de MVW van Saddam Hoessein. De CIA krijgt de schuld dat ze onjuiste informatie hebben gegeven. Achteraf blijkt dat de regering Bush de CIA min of meer gedwongen hebben.
*Laten we de praktijken van de Amerikanen niet vergeten ten opzichte van terreurverdachten. Ik wil met name ingaan op Guantanamo Bay, waar steeds meer ziekelijke verhalen van vrij komen.
Verontrustend dat Bush toen der tijd, in het begin, de mensenrechten van Genève niet toepaste in Guantanamo Bay, omdat terreurverdachten een bedreiging vormden voor de V.S. Dit slaat nergens op, mensen lichamelijk en fysiek martelen voor de veiligheid van je land.
Hypocriet en scheef dat je dan met trots het systeem van vrijheid en democratie wil doorvoeren in het Midden-Oosten.
Allemaal feiten,. feiten, feiten.. en het enige wat er verteld wordt is HOE 9/11 gebruikt is om bepaalde dingen te verantwoorden. Maar dit zegt niets over de gebeurtenissen op de dag zelf.quote:En zo kan ik wel doorgaan. Je moet jezelf ook eens afvragen of de oorlog tegen de terreur wel bestaat en of het mogelijk is om die te winnen. Het is tevens dat het terrorisme de afgelopen decennia al was afgenomen, lang voor 9/11. De piek van het terrorisme was in de jaren 70 en 80. En is het vreemd als ik me afvraag of de oorlog tegen het terrorisme net even zinloos is als de oorlog tegen de drugs. Als we heel Colombia invallen en platbombarderen, is dan het drugsprobleem opgelost? Nee natuurlijk niet. Net zoals drugs zijn er altijd terroristen die het opnieuw oppakken en voortzetten.
Opvallend is ook hoe de media de afgelopen jaren inspeelde op de bevolking. Bij iedere grote, soms onbenullige gebeurtenis, werd het begrip terrorisme nieuw leven ingeblazen.
Met die code red and orange shit bijvoorbeeld, bij iedere feestdag.
Angst is een machtig wapen.
Ook beangstigend vind ik die patriotacts die zijn doorgevoerd onder de angst in Amerika, die de privacy massaal schenden en de mensen optimaal in de gaten houden. Is dit om een aanslag te verijdelen of heeft dit een hele andere functie?
Nee zonder de complottheorieën van 9/11 moeten mensen al inzien dat er ontzettend veel dingen niet kloppen van de gebeurtenissen van de afgelopen jaren. Er wordt overmatig angst gecreeërd onder de bevolking, dingen verzwegen, gelogen, mensenrechten geschonden en zo kan ik wel door gaan.
Ik heb het nog eens opgezocht en ik heb een betrouwbare bron gevonden, de washington post om precies te zijn: http://www.washingtonpost(...)006042900129_pf.htmlquote:ChOas schreef: Film, is die toestemming pas echt na die vlucht gegeven ?
dus van 't vliegtuig bleef niks over (zeg jij , is in het filmpje niet te zien want het filmpje stopt voor de rook is weggetrokken ) maar de piloot liep weg met zie bold boven !.quote:9/19/2004 - Incredible movie clip. An US F4 Phantom Jet tests the strength of a concrete wall built to withstand a nuclear blast by crashing into it at 500 MPH. A high rate FPS camera is used to watch the plane literally turn into dust. Fortunately, the pilot walked away with only a few bumps and bruises and a broken right arm.
quote:Op zondag 30 juli 2006 15:01 schreef merlin693 het volgende:
oj ja die![]()
[..]
dus van 't vliegtuig bleef niks over (zeg jij , is in het filmpje niet te zien want het filmpje stopt voor de rook is weggetrokken ) maar de piloot liep weg met zie bold boven !.
![]()
Sorry, maar nu moet ik echt lachen. Je maakt jezelf echt belachelijk en laat zien dat je de verkeerde dingen serieus neemt op het internetquote:Op zondag 30 juli 2006 15:01 schreef merlin693 het volgende:
oj ja die![]()
[..]
dus van 't vliegtuig bleef niks over (zeg jij , is in het filmpje niet te zien want het filmpje stopt voor de rook is weggetrokken ) maar de piloot liep weg met zie bold boven !.
![]()
daar zou ik heel erg graag aan mee willen doen maar helaas (gelukkigquote:Op maandag 31 juli 2006 12:04 schreef UncleScorp het volgende:
31/7/06 Delftse studenten zoeken waarheid achter 9/11
Studenten van de TU in Delft gaan proberen de waarheid achter de aanslagen op het WTC en het Pentagon in de Verenigde Staten te achterhalen. Zij krijgen van Studium Generale deze zomer twee weken om onderzoek te doen.
In september organiseert het bureau een uitgebreid programma rond 9/11 en mogen de studenten hun visie tijdens een lezing naar buiten brengen. Dat heeft een woordvoerster van de TU bevestigd naar aanleiding van een artikel in Trouw.
Volgens Studium Generale is er op internet een levendige discussie ontstaan over de aanslagen in de VS in 2001. Zo zou niet Osama bin Laden, maar de Amerikaanse veiligheidsdienst achter de aanslagen zitten. Inmiddels vindt 45 procent van de Amerikaanse bevolking dat er een nieuw onderzoek naar 9/11 moet komen en gelooft 42 procent dat de uitkomsten van het officiële onderzoek in de doofpot zijn gestopt. (belga/hln)
http://www.hln.be/hlns/ca(...)t.bron=categorieArt4
uh..ik nam het juist niet serieus maar werd als serieus aangedragen !.. (deze is al zo vaak langsgekomen !)quote:Sorry, maar nu moet ik echt lachen. Je maakt jezelf echt belachelijk en laat zien dat je de verkeerde dingen serieus neemt op het internet
en het is niet waarschijnlijk maar zeker dat die op rails stond !quote:1. Er zit geen piloot in. De phantom zit op rails en wordtwaarschijnlijk door raketten over die rails voortbewogen
zelfs als menen ze het serieus, dat veranderd toch niks aan het filmpje? Daar is te zien dat het vliegtuig echt in miljarden stukjes uiteenvaltquote:Op maandag 31 juli 2006 12:40 schreef merlin693 het volgende:
[..]
uh..ik nam het juist niet serieus maar werd als serieus aangedragen !.. (deze is al zo vaak langsgekomen !)
[..]
het mooie is dat een vliegtuig voor het grootste gedeelte gewoon uit aluminium bestaat van slechts een aantal millimeters dik. De enige solid stalen voorwerpen zijn bijvoorbeeld het landingsgestel (iets van 20% van het gewicht) en delen van de motoren.quote:Op maandag 31 juli 2006 12:49 schreef merlin693 het volgende:
ja maar geen bewijsvoering voor vaporizing ( van het griekse vliegtuig dat frontaal de berg inklapten waren zeer grote stukken te vinden ..en daar was de snelhijd zeer hoog )wat bij het pentagon werd aangedragen !...wel geloof ik van die kleine stukjes hoor...maar denk aleen dat het titanium van de motoren en andere fusalage delen wel terug te vinden moeten zijn !
ik zou het een zeer interesant filmpje vinden als we ook beelden hadden van nadat de rook weg was getrokken !
quote:Lt. Kevin Schaeffer from the Navy Command Center recalled that "on a service road that circled the Pentagon between the B and C rings, a chunk of the 757's nose cone and front landing gear lay on the pavement a few feet away, resting against the B Ring wall."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |