Dat is wel erg streng zegquote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:56 schreef Puckzzz het volgende:
Op een ander forum is de eerst ingezonden foto gewoon de foto, je mag niet meer wisselen, je mag niet eens iets aanpassen meer aan de foto. Dat had je dan maar moeten doen voordat je 'm plaatste. En daar is er niet eens een modje die zoiets doet, iedereen heeft gewoon zijn eigen topic lopen met bovenin de meedingende foto, er mogen verder wel aanpassingen geplaatst worden, maar die tellen niet mee. (ik vind dat wel weer erg streng trouwens hoor) Je MOET ook een nieuwe foto maken, je mag dus geen archief insturen.
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Offy, wat ben je toch snel met plaatsen.
quote:
Staat heel stoer die tagquote:
Leuke foto, maar geen minimalisme imo, wel minimaal aantal sigaretten.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:34 schreef Lienzz het volgende:
[afbeelding]
Dit is de eerste keer dat ik meedoe aan deze wedstrijd, ben pas net begonnen met fotograferen.
Wat vinden jullie van mijn foto?
welke witte vlek?quote:Op zondag 21 mei 2006 16:06 schreef Shark.Bait het volgende:
eerste, wel die witte stip "healen" of wegclonen
Foto opzoeken in de lange lijst, foto deleten, nieuwe foto uploaden, post opzoeken in het topic, post editen...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:58 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Oja? nieuwe post plaatsen, oude post deleten. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Ik vind ze wel mooiquote:Op zondag 21 mei 2006 18:12 schreef Gose het volgende:
ik denk dat dit het wordt
[afbeelding]
Iemand nog suggesties hoe ie beter kan?
Of is deze beter?
[afbeelding]
dus niet neerzetten op fok server. Wat een heleboel fotografen ws beter uitkomt.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:58 schreef Subhuman het volgende:
Foto opzoeken in de lange lijst, foto deleten, nieuwe foto uploaden, post opzoeken in het topic, post editen...
Ik zeg ook niet dat het moeilijk is, alleen dat het meer werk is.
I.M.O. teveel op de foto om tot minimalisme te horen. (licht + bal, potlood+lijn)quote:Op zondag 21 mei 2006 18:12 schreef Gose het volgende:
ik denk dat dit het wordt
[afbeelding]
Iemand nog suggesties hoe ie beter kan?
Of is deze beter?
[afbeelding]
Bij Offy gaat dat uiterst snel. Bij mijn inzending duurde het slechts enkele minuten, maar misschien dat ze niet constant de mail checkt. Maar over het algemeen gaat het vrij snel.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:44 schreef Ilford het volgende:
't Is de eerste keer dat ik meedoe, enneh... hoe lang duurt het doorgaans na insturen voordat een foto in het overzichtstopic verschijnt? Ik wil niet ongeduldig zijn, maar ik wil ook niet dat mijn inzending over het hoofd gezien wordt. Just wondering.![]()
Ik las je eerdere reactie, ja, vandaar dat ik even schrok. Heb de mijne gisteren ingestuurd, mja, zondag rustdag, misschien. En anders is dit vast een triggerquote:Op maandag 22 mei 2006 16:49 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Bij Offy gaat dat uiterst snel. Bij mijn inzending duurde het slechts enkele minuten, maar misschien dat ze niet constant de mail checkt. Maar over het algemeen gaat het vrij snel.
Over het algemeen zet ik de foto's dezelfde dag in het Centrale Topic, gisteren had ik toevallig een drukke dag, maar geen nood: hij staat er nu bijquote:Op maandag 22 mei 2006 16:44 schreef Ilford het volgende:
't Is de eerste keer dat ik meedoe, enneh... hoe lang duurt het doorgaans na insturen voordat een foto in het overzichtstopic verschijnt? Ik wil niet ongeduldig zijn, maar ik wil ook niet dat mijn inzending over het hoofd gezien wordt. Just wondering.![]()
mmm.... dan heb ik je t toch echt verkeerd begrepen...quote:Op maandag 22 mei 2006 21:20 schreef Offy het volgende:
Dat heeft geen zin, ik wis alle stemmen die niet voor mij zijn, ben ik dat vergeten uit te leggen?
Het is een vrouwquote:Op maandag 22 mei 2006 21:31 schreef k_man het volgende:
Ik vrees dat er niks aan te doen is. Offy wilde deze taak alleen op zich nemen als ze dan elke maand zou winnen.
dat was toch dat pakket met die 2 stoeptegels erin?quote:Op maandag 22 mei 2006 21:36 schreef Offy het volgende:
(Is de postbode ondertussen niet al geweest met een groot pakketje trouwens, maxcre8?)
hmmmmm die kutburen dus weerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:46 schreef fr.oosje het volgende:
Dat snap ik niet want die is allang verstuurd?
als dat geen probleem is ja graagquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:40 schreef fr.oosje het volgende:
Nog een keer versturen dan?
Ik vind ze allebei niet echt minimalistisch, ze zouden allebei een stuk meer in het onderwerp passen als je er nog heel veel lucht bij deedquote:
Lantaarnpaal is wel leuk, maar ook hier vind ik 'm er nog te beeldvullend/groot op staan.. Niet echt minmalistisch iigquote:
Oja, dat mocht niet meer van Sub he-man in FOT vogens Okee-manquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:43 schreef fr.oosje het volgende:
Ook wel erg centraal zo
Speel een beetje met de plaatsing van je paalquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ooh geen foto's meer waar dingen centraal staan?? Is dat nu ook al verbodenanyway, dan weet ik het ook niet, geen zin om nou dingen te gaan uitvissen
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:28 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Speel een beetje met de plaatsing van je paal
Neem bijvoorbeeld tenminste 5 totaal verschillende foto's van diezelfde lantaarnpaal. Speel met de compositie.
Kijk dan zelf naar je resultaten en pak die afbeelding die jij het leukst vind en plaats die hier.
Zo'n foto met een paal in het midden zie je er miljoenen van, zorg dat je iets maakt wat anderen niet hebben, steek je hoofd boven dat gazon uit. wees niet bang om gemaaid te worden
Johquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:28 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Speel een beetje met de plaatsing van je paal
Neem bijvoorbeeld tenminste 5 totaal verschillende foto's van diezelfde lantaarnpaal. Speel met de compositie.
Kijk dan zelf naar je resultaten en pak die afbeelding die jij het leukst vind en plaats die hier.
Zo'n foto met een paal in het midden zie je er miljoenen van, zorg dat je iets maakt wat anderen niet hebben, steek je hoofd boven dat gazon uit. wees niet bang om gemaaid te worden
Er is is toch een groot verschil tussen minimalisme en minimalistisch.quote:Wat is naar jouw idee dan wel minimalistisch? Ik vind het overgrote deel van wat hier voorbij komt (en dan tel ik de kerstboom even niet mee ) wel passen bij wat ik minimalisme vind.
Ik interpreteerde het eerste deel idd serieus, dus beantwoordde ik em ook zo. Dan mot je maar meer smileys gebruikenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Johhoezo mijn post serieus nemen
dit weet ik ook wel, ik ga nog maar is kijken, misschien sla ik het ook wel over.
ben dan nu kwijt wat de opdracht is voor deze maand.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:18 schreef Offy het volgende:
Ik zie minimalistisch liever als 'zo min mogelijk', dat hoeft natuurlijk niet perse zo klein mogelijk te zijn.
Maar in zo'n beetje iedere foto die nu in het Centrale Topic staat zie ik wel een bepaalde vorm van minimalisme, sommigen hebben gewoon net een andere definitie, maar over het algemeen komt het wel op hetzelfde neer. Mij hoor je niet klagen
Het onderwerp is minimalisme, wat betekent dat minimalistische foto's ook mee mogen doen, ik neem de definitie ervan niet erg strengquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:28 schreef blackbully het volgende:
ben dan nu kwijt wat de opdracht is voor deze maand.
is het nu minimalisme?
of is het minimalistisch?
![]()
dan stuur ik mijn 1 bij 1 pixel grote foto in 14.gifquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:34 schreef Offy het volgende:
Het onderwerp is minimalisme, wat betekent dat minimalistische foto's ook mee mogen doen, ik neem de definitie ervan niet erg streng
het zijn wel 2 totaal verschillende dingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:34 schreef Offy het volgende:
[..]
Het onderwerp is minimalisme, wat betekent dat minimalistische foto's ook mee mogen doen, ik neem de definitie ervan niet erg streng
Prima, ik zie hem wel verschijnenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:35 schreef Shark.Bait het volgende:
dan stuur ik mijn 1 bij 1 pixel grote foto in 14.gif
dat is minimalistisch.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
dan stuur ik mijn 1 bij 1 pixel grote foto in 14.gif
Dus dan kan je met 1 onderwerp 2 richtingen op, dat maakt de variaties in foto ook wat groter en interessanter, ik zie het probleem nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:39 schreef blackbully het volgende:
het zijn wel 2 totaal verschillende dingen.
en leverd dan dus foto's op die misschien wel op elkaar lijken, maar in de zin van minimalisme nergends op slaan, maar wel minimalistisch zijn.
andersom ook. je kan ook een minimalistische foto maken die totaal niet in de vorm minimalisme past.
Dat klopt, en zodra het onderwerp insecten is mag je daar een discussie over beginnen, maar nu is het minimalisme en is er bepaald dat minimalistisch wél goed is.quote:even een ander voorbeeld.
als de opdracht insecten was.
dan is een ijsbeer ook niet goed.
Dat is inderdaad een prachtig voorbeeld, maar nog steeds zie ik het probleem nietquote:
het probleem is dat de helft de ene kant op denkt en de andere helft de andere kant op.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:45 schreef Offy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een prachtig voorbeeld, maar nog steeds zie ik het probleem niet
Het is niet de bedoeling van deze wedstrijd om mensen vaste definities van een onderwerp te geven. Het leuke is juist dat iedereen een andere kijk heeft op een bepaald onderwerp en ik moedig het juist aan om iedereen in een maand tijd zelf uit te laten vinden wat hun definitie van minimalisme is en vanuit die positie foto's te maken én te stemmen. Als jij vindt dat een bepaalde foto niet aan het onderwerp voldoet (bijvoorbeeld omdat de foto minimalistisch is en je daar problemen mee hebt) dan stem je daar niet op. Zo stemt iedereen net weer even anders en dat houdt het spannendquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:58 schreef blackbully het volgende:
we zijn zometeen een maand verder en er zijn maar een paar mensen die snappen wat de kunstvorm minimalisme is,
toch jammer.
Er is nu toch ook al een paar keer nadrukkelijk verteld dat er een verschil is tussen minimalisme en minimalistisch (of zie ik dat verkeerd)?quote:(hebben ooit een opdracht boke gehad dacht ik, daar werd toch ook verteld dat er een verschil is tussen DOF en BOKE of zie ik dat verkeerd?)
Nee.quote:(ps. mag je trouwens ook minder als 5 stemmen uit brengen?
Ik vind het een toffe foto MondriSharkquote:Op woensdag 24 mei 2006 09:47 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik wil jullie natuurlijk niet storen in jullie discussie--wat mij betreft stuurt iedereen een willekeurige foto in; ik stem alleen op de foto's die ik als minimalisme beschouw.
Maar wat vinden jullie van mijn foto? Of hebben jullie mij in Negeerdorp geparkeerd?
[afbeelding]
Wat hij zegtquote:Op woensdag 24 mei 2006 09:54 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik vind het een toffe foto MondriShark![]()
Jammer dat de lijn niet helemaal vertikaal loopt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:47 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik wil jullie natuurlijk niet storen in jullie discussie--wat mij betreft stuurt iedereen een willekeurige foto in; ik stem alleen op de foto's die ik als minimalisme beschouw.
Maar wat vinden jullie van mijn foto? Of hebben jullie mij in Negeerdorp geparkeerd?
[afbeelding]
Yep, voldoet helemaal aan de opdracht lijkt me, ohw en shark: lijntje loopt scheefquote:Op woensdag 24 mei 2006 09:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:37 schreef Offy het volgende:
Misschien komt het door de structuur van het tapijt, maar hij lijkt veel schever dan hij eigenlijk is:
[afbeelding]
(Fijn zeg, dat fokpolicy-copyright-verhaalIk hoor het wel Shark, als 'ie er af moet)
Het scheelt maar een klein stukje zo, maar zonder die gele lijn is het net alsof de onderkant veel breder is dan boven, apart(Of wordt het nu toch echt tijd voor de Hans Anders?
)
ik heb nog niets ingestuurd jahquote:Op woensdag 24 mei 2006 09:34 schreef Ymke het volgende:
Wat mij betreft verwoord blackbully het uitstekendBen het helemaal met hem eens
Mensen stemmen ook maar lukraak op een onderwerp zonder er over na te denken of ze het uberhaupt wel snappen.
Ik stem deze ronde niet mee , omdat ik echt geen 5 mooie fotos zie die aan het onderwerp voldoen.
Jammer
dan stem ik wel 5 keer op dezelfde persoon.quote:
Doet me denken aan dat kunstwerk waar jaren geleden die man met dat Stanley-mes in is gaan hakken in het Stedelijk.quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
who's afraid of red, yellow and bleuquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:32 schreef Tom32 het volgende:
[..]
Doet me denken aan dat kunstwerk waar jaren geleden die man met dat Stanley-mes in is gaan hakken in het Stedelijk.
paaltje weg soepen, horizon recht.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:10 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
Verleden week mijn idee op het minimalisme geprobeerd te realiseren
met het volgende resultaat:
[afbeelding]
paaltje had wel wat eigenlijk vond ik....... als enige in het landschapquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:11 schreef blackbully het volgende:
[..]
paaltje weg soepen, horizon recht.
en het is een topfoto voor het onderwerp.![]()
met de paal is het niet echt een minimalisme foto.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:23 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
[..]
paaltje had wel wat eigenlijk vond ik....... als enige in het landschap
horizon valt me nu je het zegt eigenlijk pas op ...........
nee, de paal was goed. de foto is gewoon te druk imo voor minimalismequote:Op woensdag 24 mei 2006 23:50 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
met wat kleine aanpassingen: en met zonder paal
[afbeelding]
wat vind jij dan tedruk?quote:Op donderdag 25 mei 2006 00:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
nee, de paal was goed. de foto is gewoon te druk imo voor minimalisme
Ik vind die in kleur ook mooier, ben het eens met wat Offy zegt, zonder kleur wordt ie een beetje raar in dimensionaliteitquote:Op donderdag 25 mei 2006 00:11 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik twijfelde ook. Zou je 'm kunnen wisselen? Of moet ik dan weer opnieuw mailen?
ik zie een weg, een dijk, een zandplaat die droogligt; een landschapsfoto, die niets imo te maken heeft met minimalisme--minimalisme was de abstractie van bestaande objecten. Er is hier niets abstracts aan. en teveel dingen in de foto ook om het minimalistisch te noemen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:10 schreef blackbully het volgende:
wat vind jij dan tedruk?
het onderwerp springt er voor mijn gevoel goed uit. en nu de paal weg is zijn er niet echt storende elementen.
NewmanShark, cultuurbarbaarquote:Op woensdag 24 mei 2006 09:54 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik vind het een toffe foto MondriShark![]()
Iedereen moet juist wel stemmen!quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:13 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
NewmanShark, cultuurbarbaar![]()
en aan alle mensen die vinden dat een thema per se heel strikt geinterpreteerd moet worden: ik nodig jullie van harte uit om vooral niet te stemmen en daar heel erg van te genieten. stelletje huillies![]()
Wel stemmen vind ik ook prima hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen schjijnen er mensen te zijn die vinden dat er minder dan 5 inzendingen aan het thema voldoen, vandaar.quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:14 schreef Flatbeat-Eric het volgende:
[..]
Iedereen moet juist wel stemmen!
gelukkig heeft iedereen een andere kijk op het onderwerp. Er staat nergens vast wat nu precies minimalisme is zodoende heeft iedereen er een andere kijken op. Dat maakt het nu zo interessant en mag de gene met de meeste stemmen winnen.
Dus jij vindt dat ik moet gaan stemmen op foto's die ik niet bij het onderwerp vind passen, of op foto's die ik niet mooi vind?quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:13 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
NewmanShark, cultuurbarbaar![]()
en aan alle mensen die vinden dat een thema per se heel strikt geinterpreteerd moet worden: ik nodig jullie van harte uit om vooral niet te stemmen en daar heel erg van te genieten. stelletje huillies![]()
Volgens mij ben ik er vrij duidelijk in dat ik dat juist niet vind.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:35 schreef Ymke het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat ik moet gaan stemmen op foto's die ik niet bij het onderwerp vind passen, of op foto's die ik niet mooi vind?
Kennelijk voel je je aangesproken. Kan zijn dat dat onterecht is. Kan zijn...quote:En genieten doe ik daar niet van hoor , integendeel . Jammer ook dat je gelijk met je handje en huillies komt. Beetje onnodig
Ik voel me ook aangesproken omdat ik ook heb aangegeven geen keuze te kunnen maken , omdat ik vind dat de fotos niet aan het onderwerp voldoen .quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:42 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik er vrij duidelijk in dat ik dat juist niet vind.
[..]
Kennelijk voel je je aangesproken. Kan zijn dat dat onterecht is. Kan zijn...
Niets persoonlijks hoor, maar dit onderwerp schijnt strikte definities uit te lokken. Bij andere onderwerpen kan ik me dit type richtingenstrijd niet herinneren. Ik zie het als een thema, niet als een keurslijf. Ieder die er anders over denkt, staat het vrij om niet te stemmen, maar maak er niet zo'n punt van.
bij elk onderwerp is er altijd wel een discussie geweest omdat bepaalde onderwerpen nou eenmaal voor meerdere interpretaties vatbaar zijn, ik geef er ook een andere invulling aanquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:42 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik er vrij duidelijk in dat ik dat juist niet vind.
[..]
Kennelijk voel je je aangesproken. Kan zijn dat dat onterecht is. Kan zijn...
Niets persoonlijks hoor, maar dit onderwerp schijnt strikte definities uit te lokken. Bij andere onderwerpen kan ik me dit type richtingenstrijd niet herinneren. Ik zie het als een thema, niet als een keurslijf. Ieder die er anders over denkt, staat het vrij om niet te stemmen, maar maak er niet zo'n punt van.
Heb je wel gelijk in hoor, maar kinderen en dronkaards spreken de waarheid zeggen zequote:Op donderdag 25 mei 2006 16:46 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik voel me ook aangesproken omdat ik ook heb aangegeven geen keuze te kunnen maken , omdat ik vind dat de fotos niet aan het onderwerp voldoen .
En als ik en andere daar zo over denken moet dat kunnen en mogen we dat ook kenbaar maken zonder gelijk voor huillies te worden uitgemaakt. Dat vind ik zo kinderachtig
Begrijp me niet verkeerd, niks mis met discussie, sterker nog, daar is zo'n forum voor. Maar opeens gaan mensen een thema heel strikt lopen interpreteren, dat doen ze anders een stuk minder. Net of ze de term voor het eerst horen, in het woordenboek opzoeken en dat neerzetten als enige waarheid.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:51 schreef Re het volgende:
[..]
bij elk onderwerp is er altijd wel een discussie geweest omdat bepaalde onderwerpen nou eenmaal voor meerdere interpretaties vatbaar zijn, ik geef er ook een andere invulling aan
iets met teefjes denk ikquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:59 schreef Vliegvrager het volgende:
Hoe veel mensen gaan nu 'dogma' in het woordenboek opzoeken?
Damn, die lantaarnpaal is erg goed.quote:
Minimalisme heb ik moeten opzoeken in het woordenboekquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, niks mis met discussie, sterker nog, daar is zo'n forum voor. Maar opeens gaan mensen een thema heel strikt lopen interpreteren, dat doen ze anders een stuk minder. Net of ze de term voor het eerst horen, in het woordenboek opzoeken en dat neerzetten als enige waarheid.
Maar in het woordenboek staan 'melk' en 'koe' ook niet als synoniemen. Het is een thema, geen dogma.
Hoe veel mensen gaan nu 'dogma' in het woordenboek opzoeken?
Leuk dat je meedoet! Je foto zou wel een beetje soep kunnen gebruiken, hij komt erg flets over zo.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:15 schreef SilenceR_20 het volgende:
Is btw niets aan gesoept ofzo!
[afbeelding]
Elke wedstrijd heeft regels, en deze fotowedstrijd heeft dus ook regels, waaronder stemregels en daar heb je je aan te houden, dus heel simpel of je stemt op 5 foto's of je stemt niet.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:44 schreef prupke het volgende:
[..]
Minimalisme heb ik moeten opzoeken in het woordenboeken ik heb fotos gezocht en gelezen en gevraagd en gedaan.
Wat ik ben tegen gekomen is dat minimalisme een kunstvorm is.. door middel van zo weinig mogelijk een krachtig iets te maken (minimalisme komt schijnbaar vaak voor in architectuur)
[afbeelding]
dit bv
minimalistisch : zo weinig, zo min, zo klein, zo miniem, mogelijk.
maar iets wat minimalistisch is wil niet zeggen dat het minimalisme is. (denk ik dan)
Ik probeer gewoon het onderwerp te begrijpen en uit te leggen hoe ik dat zie.
Daarom dus deze discussie over wat en waarom.
Ik kijk er dus zo tegen aan en anderen hebben daar een andere mening over en dat mag![]()
Alleen wel jammer dat als ik dus vind dat er maar 4 fotos aan mijn interpretatie van minimalisme voldoen dat ik dan niet kan/mag stemmen.
Edit RonaldV: op verzoek van Prup de link gefixt. De link verneukte de lay-out nog veel erger, dus dit is bij wijze van uitzondering even acceptabel.![]()
Ben het met je eens.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Leuk dat je meedoet! Je foto zou wel een beetje soep kunnen gebruiken, hij komt erg flets over zo.
Ik heb ook eens zitten klooien met wat foto's zonder franje.
1/
[afbeelding]
2/
[afbeelding]
3/
[afbeelding]
Ik ben zelf het meest tevreden met nr. 2. Wat vinden jullie ervan?
Dat is dus precies wat ik bedoel, (zonder jou persoonlijk aan te vallen hoor). Allerlei mensen hebben de definitie van minimalisme opgezocht en zich in de stroming verdiept. Prachtig natuurlijk, die nieuw verworven kennis, en ook mooi dat er over gediscussieerd wordt.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:44 schreef prupke het volgende:
[..]
Minimalisme heb ik moeten opzoeken in het woordenboeken ik heb fotos gezocht en gelezen en gevraagd en gedaan.
Wat ik ben tegen gekomen is dat minimalisme een kunstvorm is.. door middel van zo weinig mogelijk een krachtig iets te maken (minimalisme komt schijnbaar vaak voor in architectuur)
[afbeelding]
dit bv
minimalistisch : zo weinig, zo min, zo klein, zo miniem, mogelijk.
maar iets wat minimalistisch is wil niet zeggen dat het minimalisme is. (denk ik dan)
Ik probeer gewoon het onderwerp te begrijpen en uit te leggen hoe ik dat zie.
Daarom dus deze discussie over wat en waarom.
Ik kijk er dus zo tegen aan en anderen hebben daar een andere mening over en dat mag![]()
Alleen wel jammer dat als ik dus vind dat er maar 4 fotos aan mijn interpretatie van minimalisme voldoen dat ik dan niet kan/mag stemmen.
Edit RonaldV: op verzoek van Prup de link gefixt. De link verneukte de lay-out nog veel erger, dus dit is bij wijze van uitzondering even acceptabel.![]()
Kan nog geregeld worden, het is een beetje bijgesnedenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:10 schreef Schanulleke het volgende:
Hij is wel mooi Elefes. Ook wel binnen het thema, voor zover ik het snap.
Ik vind het wel een beetje jammer dan het blaadje er iig links niet geheel opstaat.
Dat was hier voorradigquote:
Je zou bijna denken dat ze niets te doen heeftquote:
op deze manier is het effect sterker vind ik:quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:37 schreef Elefes het volgende:
Ik ben nog even wat aan de slag gegaan met een paar ideetjes, en dit is wat er uit is gekomen:
#1:
[afbeelding]
Iemand suggesties? Ik twijfel nog wat in te sturen, maar neig naar de thee/vakjes foto, omdat dat eens iets heel anders is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |