abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 mei 2006 @ 11:58:11 #251
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_38193170
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 10:10 schreef blackbully het volgende:
wat vind jij dan tedruk?

het onderwerp springt er voor mijn gevoel goed uit. en nu de paal weg is zijn er niet echt storende elementen.
ik zie een weg, een dijk, een zandplaat die droogligt; een landschapsfoto, die niets imo te maken heeft met minimalisme--minimalisme was de abstractie van bestaande objecten. Er is hier niets abstracts aan. en teveel dingen in de foto ook om het minimalistisch te noemen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_38193682
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:54 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ik vind het een toffe foto MondriShark
NewmanShark, cultuurbarbaar

en aan alle mensen die vinden dat een thema per se heel strikt geinterpreteerd moet worden: ik nodig jullie van harte uit om vooral niet te stemmen en daar heel erg van te genieten. stelletje huillies
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_38199875
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:13 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

en aan alle mensen die vinden dat een thema per se heel strikt geinterpreteerd moet worden: ik nodig jullie van harte uit om vooral niet te stemmen en daar heel erg van te genieten. stelletje huillies
Iedereen moet juist wel stemmen!

gelukkig heeft iedereen een andere kijk op het onderwerp. Er staat nergens vast wat nu precies minimalisme is zodoende heeft iedereen er een andere kijken op. Dat maakt het nu zo interessant en mag de gene met de meeste stemmen winnen.
pi_38199997
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 15:14 schreef Flatbeat-Eric het volgende:

[..]

Iedereen moet juist wel stemmen!

gelukkig heeft iedereen een andere kijk op het onderwerp. Er staat nergens vast wat nu precies minimalisme is zodoende heeft iedereen er een andere kijken op. Dat maakt het nu zo interessant en mag de gene met de meeste stemmen winnen.
Wel stemmen vind ik ook prima hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen schjijnen er mensen te zijn die vinden dat er minder dan 5 inzendingen aan het thema voldoen, vandaar.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:19:38 #255
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_38200040
Ik vind dat er echt te mierenneukerig met het onderwerp wordt omgegaan. Iedereen heeft er een eigen interpretatie van en als je het helemaal af gaat bakenen waardoor er uiteindelijk maar één soort foto komt, dan is er ook niks meer aan.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:29:03 #256
140050 ableton
stereotyped invader
pi_38200245
Voor mij ligt minimalisme heel dichtbij abstract, heb altijd zelf gevonden dat het enige verschil is dat minimalisme iets moet uitdrukken en abstract ook puur estetisch kan zijn.

En voor wie vindt dat er te weinig minimale platen zijn, had een ander onderwerp gekozen dit had je van te voren kunnen weten, ik vind het één van de betere onderwerpen tot nu toe, en ook de uitvoering ervan, koffie!
arthur bostrom : held voor het leven!
pi_38200321
Om nog even bij de dieren-beeldspraak van zwartstiertje te blijven. Een foto van melk past in het thema 'koe', ookal is het geen foto van een koe.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:02:15 #258
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_38201241
Ik had geen idee wat minimalisme was. En de definitie die ik tegenkom van minimalisme zie ik niet terug in de foto's. Dan voldoen ze niet aan mijn idee erover. Dus ga ik geen punten toekennen aan foto's die toch anderszins wel mooi zijn. Dan kunnen we net zo goed de onderwerpstemronde wegdoen en er gewoon elke maand van maken: stuur je leukste (archief) foto in
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:16:35 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_38201682
aangezien ik minimalistisch meeestal link aan design dacht ik even creative te zijn

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:35:50 #260
79550 Ymke
your ghost
pi_38202348
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:13 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat ik moet gaan stemmen op foto's die ik niet bij het onderwerp vind passen, of op foto's die ik niet mooi vind?

En genieten doe ik daar niet van hoor , integendeel . Jammer ook dat je gelijk met je handje en huillies komt. Beetje onnodig
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_38202604
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:35 schreef Ymke het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat ik moet gaan stemmen op foto's die ik niet bij het onderwerp vind passen, of op foto's die ik niet mooi vind?
Volgens mij ben ik er vrij duidelijk in dat ik dat juist niet vind.
quote:
En genieten doe ik daar niet van hoor , integendeel . Jammer ook dat je gelijk met je handje en huillies komt. Beetje onnodig
Kennelijk voel je je aangesproken. Kan zijn dat dat onterecht is. Kan zijn...

Niets persoonlijks hoor, maar dit onderwerp schijnt strikte definities uit te lokken. Bij andere onderwerpen kan ik me dit type richtingenstrijd niet herinneren. Ik zie het als een thema, niet als een keurslijf. Ieder die er anders over denkt, staat het vrij om niet te stemmen, maar maak er niet zo'n punt van.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:46:33 #262
79550 Ymke
your ghost
pi_38202769
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:42 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

[..]

Niets persoonlijks hoor, maar dit onderwerp schijnt strikte definities uit te lokken. Bij andere onderwerpen kan ik me dit type richtingenstrijd niet herinneren. Ik zie het als een thema, niet als een keurslijf. Ieder die er anders over denkt, staat het vrij om niet te stemmen, maar maak er niet zo'n punt van.
Ik voel me ook aangesproken omdat ik ook heb aangegeven geen keuze te kunnen maken , omdat ik vind dat de fotos niet aan het onderwerp voldoen .
En als ik en andere daar zo over denken moet dat kunnen en mogen we dat ook kenbaar maken zonder gelijk voor huillies te worden uitgemaakt. Dat vind ik zo kinderachtig
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:47:27 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_38202797
262
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:51:27 #264
262 Re
Kiss & Swallow
pi_38202935
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:42 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

[..]

bij elk onderwerp is er altijd wel een discussie geweest omdat bepaalde onderwerpen nou eenmaal voor meerdere interpretaties vatbaar zijn, ik geef er ook een andere invulling aan
pi_38203006
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:46 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ik voel me ook aangesproken omdat ik ook heb aangegeven geen keuze te kunnen maken , omdat ik vind dat de fotos niet aan het onderwerp voldoen .
En als ik en andere daar zo over denken moet dat kunnen en mogen we dat ook kenbaar maken zonder gelijk voor huillies te worden uitgemaakt. Dat vind ik zo kinderachtig
Heb je wel gelijk in hoor, maar kinderen en dronkaards spreken de waarheid zeggen ze

Ik snap je punt wel, maar ik ben het er niet mee eens. Sterker nog, ik vind je punt huilerig. En dat maak ik net zo goed kenbaar. Dan maar kinderachtig, het is nu eenmaal de best denkbare reflectie van mijn mening hierover.

Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:55:34 #266
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_38203079
Straks bij het stemmen zijn er maar drie mensen die gaan stemmen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:55:53 #267
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_38203094
Een van de leuke dingen van onze wedstrijd is dat deelname eraan geheel op vrijwillige basis berust: je hoeft niet mee te doen

Als je geen 5 foto's kan vinden die aan jouw interpretatie van minimalisme voldoen dan stem je gewoon niet mee. Dat er andere users zijn die een andere kijk op minimalisme hebben en er hun eigen aanvulling aan geven is juist alleen maar leuk: zo ontstaat er een grote diversiteit in foto's en stemmen en dat houdt het spannend. Niet iedereen klampt zich vast aan een strikte definitie zoals hij in de VanDale staat bijvoorbeeld, dat hoeft ook helemaal niet.

Re, ik vind je foto erg apart, weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken

[ Bericht 1% gewijzigd door Offy op 25-05-2006 17:03:27 ]
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_38203226
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:51 schreef Re het volgende:

[..]

bij elk onderwerp is er altijd wel een discussie geweest omdat bepaalde onderwerpen nou eenmaal voor meerdere interpretaties vatbaar zijn, ik geef er ook een andere invulling aan
Begrijp me niet verkeerd, niks mis met discussie, sterker nog, daar is zo'n forum voor. Maar opeens gaan mensen een thema heel strikt lopen interpreteren, dat doen ze anders een stuk minder. Net of ze de term voor het eerst horen, in het woordenboek opzoeken en dat neerzetten als enige waarheid.

Maar in het woordenboek staan 'melk' en 'koe' ook niet als synoniemen. Het is een thema, geen dogma.

Hoe veel mensen gaan nu 'dogma' in het woordenboek opzoeken?
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:01:26 #269
262 Re
Kiss & Swallow
pi_38203288
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:59 schreef Vliegvrager het volgende:

iets met teefjes denk ik
  donderdag 25 mei 2006 @ 17:05:22 #270
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_38203436
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zoiets dan
[afbeelding]

[afbeelding]
Damn, die lantaarnpaal is erg goed.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_38205533
Heb deze ingezonden, doe voor het eerst mee en wist niet goed wat te doen bij minimalisme. Heb deze foto in Ghana genomen met mijn nieuwe Canon S2 camera paar weekjes terug. Merk wel wat mensen er van vinden, ik vond hem iig heel erg mooi.

Is btw niets aan gesoept ofzo!

pi_38211090
1

of 2
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:07:07 #273
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_38211264
2 Vind ik leuker, daar zijn de lijnen wat abstracter
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_38212373
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 16:59 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, niks mis met discussie, sterker nog, daar is zo'n forum voor. Maar opeens gaan mensen een thema heel strikt lopen interpreteren, dat doen ze anders een stuk minder. Net of ze de term voor het eerst horen, in het woordenboek opzoeken en dat neerzetten als enige waarheid.

Maar in het woordenboek staan 'melk' en 'koe' ook niet als synoniemen. Het is een thema, geen dogma.

Minimalisme heb ik moeten opzoeken in het woordenboek en ik heb fotos gezocht en gelezen en gevraagd en gedaan.
Wat ik ben tegen gekomen is dat minimalisme een kunstvorm is.. door middel van zo weinig mogelijk een krachtig iets te maken (minimalisme komt schijnbaar vaak voor in architectuur)

dit bv

minimalistisch : zo weinig, zo min, zo klein, zo miniem, mogelijk.
maar iets wat minimalistisch is wil niet zeggen dat het minimalisme is. (denk ik dan)

Ik probeer gewoon het onderwerp te begrijpen en uit te leggen hoe ik dat zie.
Daarom dus deze discussie over wat en waarom.

Ik kijk er dus zo tegen aan en anderen hebben daar een andere mening over en dat mag
Alleen wel jammer dat als ik dus vind dat er maar 4 fotos aan mijn interpretatie van minimalisme voldoen dat ik dan niet kan/mag stemmen.

Edit RonaldV: op verzoek van Prup de link gefixt. De link verneukte de lay-out nog veel erger, dus dit is bij wijze van uitzondering even acceptabel.

[ Bericht 8% gewijzigd door RonaldV op 25-05-2006 21:54:28 ]
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:06:07 #275
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_38215342
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:15 schreef SilenceR_20 het volgende:

Is btw niets aan gesoept ofzo!

[afbeelding]
Leuk dat je meedoet! Je foto zou wel een beetje soep kunnen gebruiken, hij komt erg flets over zo.

Ik heb ook eens zitten klooien met wat foto's zonder franje.
1/

2/

3/

Ik ben zelf het meest tevreden met nr. 2. Wat vinden jullie ervan?
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')