Lantaarnpaal is wel leuk, maar ook hier vind ik 'm er nog te beeldvullend/groot op staan.. Niet echt minmalistisch iigquote:
Oja, dat mocht niet meer van Sub he-man in FOT vogens Okee-manquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:43 schreef fr.oosje het volgende:
Ook wel erg centraal zo
Speel een beetje met de plaatsing van je paalquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ooh geen foto's meer waar dingen centraal staan?? Is dat nu ook al verbodenanyway, dan weet ik het ook niet, geen zin om nou dingen te gaan uitvissen
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:28 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Speel een beetje met de plaatsing van je paal
Neem bijvoorbeeld tenminste 5 totaal verschillende foto's van diezelfde lantaarnpaal. Speel met de compositie.
Kijk dan zelf naar je resultaten en pak die afbeelding die jij het leukst vind en plaats die hier.
Zo'n foto met een paal in het midden zie je er miljoenen van, zorg dat je iets maakt wat anderen niet hebben, steek je hoofd boven dat gazon uit. wees niet bang om gemaaid te worden
Johquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:28 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Speel een beetje met de plaatsing van je paal
Neem bijvoorbeeld tenminste 5 totaal verschillende foto's van diezelfde lantaarnpaal. Speel met de compositie.
Kijk dan zelf naar je resultaten en pak die afbeelding die jij het leukst vind en plaats die hier.
Zo'n foto met een paal in het midden zie je er miljoenen van, zorg dat je iets maakt wat anderen niet hebben, steek je hoofd boven dat gazon uit. wees niet bang om gemaaid te worden
Er is is toch een groot verschil tussen minimalisme en minimalistisch.quote:Wat is naar jouw idee dan wel minimalistisch? Ik vind het overgrote deel van wat hier voorbij komt (en dan tel ik de kerstboom even niet mee ) wel passen bij wat ik minimalisme vind.
Ik interpreteerde het eerste deel idd serieus, dus beantwoordde ik em ook zo. Dan mot je maar meer smileys gebruikenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Johhoezo mijn post serieus nemen
dit weet ik ook wel, ik ga nog maar is kijken, misschien sla ik het ook wel over.
ben dan nu kwijt wat de opdracht is voor deze maand.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:18 schreef Offy het volgende:
Ik zie minimalistisch liever als 'zo min mogelijk', dat hoeft natuurlijk niet perse zo klein mogelijk te zijn.
Maar in zo'n beetje iedere foto die nu in het Centrale Topic staat zie ik wel een bepaalde vorm van minimalisme, sommigen hebben gewoon net een andere definitie, maar over het algemeen komt het wel op hetzelfde neer. Mij hoor je niet klagen
Het onderwerp is minimalisme, wat betekent dat minimalistische foto's ook mee mogen doen, ik neem de definitie ervan niet erg strengquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:28 schreef blackbully het volgende:
ben dan nu kwijt wat de opdracht is voor deze maand.
is het nu minimalisme?
of is het minimalistisch?
![]()
dan stuur ik mijn 1 bij 1 pixel grote foto in 14.gifquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:34 schreef Offy het volgende:
Het onderwerp is minimalisme, wat betekent dat minimalistische foto's ook mee mogen doen, ik neem de definitie ervan niet erg streng
het zijn wel 2 totaal verschillende dingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:34 schreef Offy het volgende:
[..]
Het onderwerp is minimalisme, wat betekent dat minimalistische foto's ook mee mogen doen, ik neem de definitie ervan niet erg streng
Prima, ik zie hem wel verschijnenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:35 schreef Shark.Bait het volgende:
dan stuur ik mijn 1 bij 1 pixel grote foto in 14.gif
dat is minimalistisch.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
dan stuur ik mijn 1 bij 1 pixel grote foto in 14.gif
Dus dan kan je met 1 onderwerp 2 richtingen op, dat maakt de variaties in foto ook wat groter en interessanter, ik zie het probleem nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:39 schreef blackbully het volgende:
het zijn wel 2 totaal verschillende dingen.
en leverd dan dus foto's op die misschien wel op elkaar lijken, maar in de zin van minimalisme nergends op slaan, maar wel minimalistisch zijn.
andersom ook. je kan ook een minimalistische foto maken die totaal niet in de vorm minimalisme past.
Dat klopt, en zodra het onderwerp insecten is mag je daar een discussie over beginnen, maar nu is het minimalisme en is er bepaald dat minimalistisch wél goed is.quote:even een ander voorbeeld.
als de opdracht insecten was.
dan is een ijsbeer ook niet goed.
Dat is inderdaad een prachtig voorbeeld, maar nog steeds zie ik het probleem nietquote:
het probleem is dat de helft de ene kant op denkt en de andere helft de andere kant op.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:45 schreef Offy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een prachtig voorbeeld, maar nog steeds zie ik het probleem niet
Het is niet de bedoeling van deze wedstrijd om mensen vaste definities van een onderwerp te geven. Het leuke is juist dat iedereen een andere kijk heeft op een bepaald onderwerp en ik moedig het juist aan om iedereen in een maand tijd zelf uit te laten vinden wat hun definitie van minimalisme is en vanuit die positie foto's te maken én te stemmen. Als jij vindt dat een bepaalde foto niet aan het onderwerp voldoet (bijvoorbeeld omdat de foto minimalistisch is en je daar problemen mee hebt) dan stem je daar niet op. Zo stemt iedereen net weer even anders en dat houdt het spannendquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:58 schreef blackbully het volgende:
we zijn zometeen een maand verder en er zijn maar een paar mensen die snappen wat de kunstvorm minimalisme is,
toch jammer.
Er is nu toch ook al een paar keer nadrukkelijk verteld dat er een verschil is tussen minimalisme en minimalistisch (of zie ik dat verkeerd)?quote:(hebben ooit een opdracht boke gehad dacht ik, daar werd toch ook verteld dat er een verschil is tussen DOF en BOKE of zie ik dat verkeerd?)
Nee.quote:(ps. mag je trouwens ook minder als 5 stemmen uit brengen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |