Sijp hoeft er toch ook niet rijk van te wordenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:42 schreef Marsepein het volgende:
Even oftopic:
Zo heeft een kennis van mijn oom ooit een foto van hem in alle abri's in Arnhem zien hangen. Was iets tegen alcoholverslaving of zo.
Detail: Hij was op de foto ook wel dronken, maar de foto was gemaakt tijdens een concert van Normaal.
Hij heeft er uit gekregen dat per direct de foto's verwijderd werden, en een kleine schade vergoeding is betaald wegens schenden van portretrecht. Maar veel is het niet en rijk wordt je er zeker niet van.
Maar dan kunnen beter je klusfoto's geplaatst worden![]()
En ik wil een vindersloonquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Sijp hoeft er toch ook niet rijk van te worden![]()
Als Sijp met Bouwgarant een nieuwe schuifpui kan fixen is hij blij en de Bouwgarant blij (denk ik).
Dan sta je wettelijk gezien inderdaad veel sterker dan alleen telefonische afspraak. Vermeld er wel in dat de foto natuurlijk wel de perfecte foto is. Misschien schroeven ze het bedrag dan alsnog op tot astronomische hoogtequote:Op zaterdag 13 mei 2006 07:26 schreef Marsepein het volgende:
Dan kun je het beste een aangetekende brief achteraan sturen dat je per bla bla een oplossing wilt zien, anders mogen ze die banner niet gebruiken op straffe van een dwangsom van 50 euro per dag
Das jammerquote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:16 schreef Cybersijp het volgende:
Nou qua vindersloon zit er niet veel in gok ik....
Dat zou ik ook doen en ik vind 100 euro persoonlijk niet erg veel. Je zou er eigenlijk achter moeten zien te komen wat de reclame jongens gevangen hebben en daar een % van vragenquote:Op zondag 14 mei 2006 12:23 schreef Koningin het volgende:
[..]
Das jammer![]()
Ik zou het inderdaad ook op papier gaan vastleggen, dan sta je een stuk sterker dan via een telefonische afspraak.
En de inzet is?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 01:03 schreef Cybersijp het volgende:
zow brief is getikt en ff ter revisie aangeboden aan een meer juridisch ingesteld persoon
Aan planning qua verhuizen doen we hier niet meerquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:19 schreef mrien het volgende:
Mooi!
Vond het al vreemd dat er geen update meer was..mja, had niet door dat het oude topic al dicht was..
begint nu al aardig op te schieten of niet?
Al plannen voor de verhuizing op korte termijn?
Ja wat moet ik zeggen? niet mooi dusquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:50 schreef Marsepein het volgende:
Het is serieus mooi Siep!sijp( siep heet me aannemer) Alle tijd en energie is het waard. Tot de laatse druppel bling bling. Wat vind de rest van het gezin van het plafond?
Ja...quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:09 schreef Cybersijp het volgende:
zit nou ff op me gemakkie na een heerlijk warm bad te kijken naar de foto's maar t zou wel mooi zijn als die zelfde schroten ook in de serre komen. Maakt "de lijn"alleen maar langer... wat denken jullie?
Houd ik wel weer wat agnes one steps plafondplaten over, en moet ik weer die"#$%%%$"kralen schilderen( oh nee dat deed me paps)
Ik gooi het wel ff in de groep dus, qua idee lijkt het me wel wat. Maar mocht er iemand iets zinnigs over te melden hebben kom maar op
quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:58 schreef Cybersijp het volgende:
oh ja mocht e.e.a nu doorgang vinden Koningin dan moet ik je nog wel ff aan je arm trekken
Ik denk dat hij nog eerder achter die spotjes één of meerdere dimmers heeft hangen; omdat halogeenverlichting anders wel erg fel isquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:43 schreef Gurb het volgende:
gaan alle spotjes op één schakelaar, of heb je meerdere schakelaars voor de spotjes??
Môguhquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:43 schreef Gurb het volgende:
gaan alle spotjes op één schakelaar, of heb je meerdere schakelaars voor de spotjes??
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:52 schreef Cybersijp het volgende:
heb net een brief ontavngen van de bouwgarant, en ze hebben enkel de banner verwijderd van funda
Je begint haast te denken dat er een Fok!ker werkt bij of de Bouwgarant of hun reclamebureau. Alleen zouden ze dan wel zo slim zijn geweest om een ander forum te kiezen voor de tweede serie foto's tenzij zo dom als achterend van varkenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:46 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Lekker handig van Bouwgarant. Echt slim zijn ze niet daar.
Oh, en Cybersijp... Je plafond!
Ja, ik loop achter.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:34 schreef sanger het volgende:
Zal ik wat leuks zeggen! Bouwgarant heeft inderdaad jouw foto's uit de banner gehaald om vervolgens twee foto's van thejestert te gebruiken!
yep, en ik heb er al achteraan gebeld met de eis dat mijn foto's vandaag verwijderd worden uit de bannerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:07 schreef Koningin het volgende:
Is thejestert al op de hoogte van de actie van Bouwmarkt????
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:32 schreef the_jestert het volgende:
[..]
yep, en ik heb er al achteraan gebeld met de eis dat mijn foto's vandaag verwijderd worden uit de banner
misschien maar ff een topicje openen in WGRquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:37 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze nu op jou reageren.
Ik kom weer precies op tijd..quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:01 schreef Cybersijp het volgende:
komen zo 12 pics aan als ik het goed geteld heb( heb er wel meer genomen, maar niet allemaal hebben een interessant verhaal, ja ik kan er wel wat over vertellen tuurlijk maar dan zit ik hier morgen nog een verhaal te tikken( en ik tik al genoeg...
![]()
)
nou ja, eh ik denk nog steeds dat we pas eind van het jaar över"gaan hoor, anders moet je weer deadlines stellen enzo. Ik heb gewoonweg niet de tijd om alles snel afte krijgen, heb volgende week 2 dagen vrij maar dan op een dag na 3 weken niet of zo( rondje Texel etc etc druk druk stress, werken werken ping pingquote:Op woensdag 24 mei 2006 00:23 schreef B.A.Trix het volgende:
Het begint nu al aardig op te schieten allemaal he!!
Als in david en Goliath misschien?? is wel toepasselijk nlquote:Op woensdag 24 mei 2006 00:23 schreef Marsepein het volgende:
hehhehehe, ik noem zo'n schaafje altijd een davidsschaafje, vraag me niet waarom.
Mooie foto's.
Waarschijnlijk omdat het merk David is.quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:23 schreef Marsepein het volgende:
hehhehehe, ik noem zo'n schaafje altijd een davidsschaafje, vraag me niet waarom.
Mooie foto's.
IK voel me heeeeeeeeeeeelemaal niet aangesproken nu ..quote:Op maandag 29 mei 2006 22:58 schreef Cybersijp het volgende:
heeh lurkers,
ik ook niet hoorquote:Op maandag 29 mei 2006 23:33 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
IK voel me heeeeeeeeeeeelemaal niet aangesproken nu ..![]()
Goed bezig Cees! Zweep erover!!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:07 schreef Cybersijp het volgende:
had graag de serre geschilderd maar dat mocht niet van Cees ( sprak hij streng)
Waarschijnlijk het reclamebureau van Bouwgarantquote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:48 schreef Cybersijp het volgende:
En lurkers zei ik omdat de stats aangeven dat de pics weer goed bekeken worden, en er niemand post vandaar.....
quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het reclamebureau van Bouwgarant![]()
dawas het grapjequote:Op dinsdag 30 mei 2006 17:08 schreef ranzige_pad het volgende:
das toch lurken.
Ik ook van jou....quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Cybersjip het past gewoon bij die woning, de sfeer die het uitstraalt de kleuren, gewoon gewoon alles![]()
![]()
Zeker leuk om een topic te maken. We kunnen er allemaal wat van lerenquote:Op donderdag 1 juni 2006 20:50 schreef Red_Baron het volgende:
Ik volg je topic nu al een tijdje, ziet er erg mooi uit allemaal, veel aandacht voor de details ook. Ik begin in september zelf met klussen aan mijn " niuewe " jaren 30 woning, misschien wel leuk om daar ook een topic van bij te houden. Kan nu in ieder geval zien hoe het kan worden![]()
Vragen kun je altijd stellen in K&W hoor! En Tips kun je genoeg vinden dacht ik zoquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:04 schreef Red_Baron het volgende:
Thankx Sanger, ik volg jouw topic ook al een tijdje, ziet er ook erg goed uit (vooral erg mooie keuken). Hoop dat ik zelf er ook een beetje uitkom met de verbouwing
. Ik zal binnenkort wel even beginnen met een topic, ook om de beslissingen qua keuken, vloer, verf, sanitair, indeling etc allemaal een beetje toe te lichten, voorzover ze al gemaakt zijn......
![]()
quote:[b]Op zondag 25 juni 2006 23:47 schreef Cybersijp het volgende:
Verder is er een stel serieus bezig met de koop van ons (huidige) huis,
Ja t werd weer eens tijdquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:18 schreef Koningin het volgende:
He Cybersijp, weer aan de klus? Moet ik weer bijhouden!
Hoe lang staat jullie huidige huis eigenlijk al te koop?
heb hem er net uitgehaald, kom jij met het lumineuze idee om er weer eentje te nemenquote:Op donderdag 29 juni 2006 08:06 schreef Marsepein het volgende:
Dat is dan wel weer waar. Mischien kun je een zwembad maken in de tuin
ja tuurlijk komt er nog zonwering daar, worden hoogstwaarschijnlijk rolgordijnen in combo met virtragequote:Op donderdag 29 juni 2006 09:07 schreef Koningin het volgende:
Ga je daar wel nog zonwering ophangen?? Bijv. gordijnen kunnen ook wel wat warmte buiten houden niet?
quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:32 schreef Gompy58 het volgende:
He Cybersijp, ziet er allemaal wel ERGGGG TOP uit zeg! dank u![]()
Even een paar vraagjes, welke kleu rbling bling smeren jullie op je houtwerk ? Ik zelf had gekozen, zit er nog niet op, voor de zelfde kleur wit als de muren maar dan in blingbling uitvoering. Begin nu echter een klein beetje te twijfelen omdat ik denk dat er te weinig contrast tussen muren en kozijn ontstaat dan.
Die vensterbanken, kun je me daar nog tips voor geven ? Wilde eerst hardsteen doen, budget voor vrijgemaakt maar begin langzaam tot de conlussie te komen dat het niet in het huis hoort. Is wel sjiek maar, 1930 was krisis tijd, sober enzo....
Jij heb toch niet van die plak vensterbanken ofzo ??? (hope not)
Kleurserie die we binnen in de casa gebruiken zijn:
latex: kenia wit half recept
houtwerk: kenia wit en kenia nuancecamel
Verder heb ik de vensterbanken zelf staan klussen met vuren timmerpanelen. Op maat maken, vastzetten, plamuren gaatjes, nog eens plamuren schuren en dan de bling bling verf( drie lagen)
Kost niet erg veel, is alleen wel wat werk maar ze zijn erg mooi geworden al zeg ik het zelf.
En je plinten kan je makkelijk in de verf zetten hoor, tis alleen wel ff een werkje. Onze plinten in de woonkamer hebben nu twee algen grond, en drie lagen bling erop zitten. Maar shiny alll the way
Na je verhaal opver je plinten he ik nog een snaar die van mij staan kijken. Die zijn nu nog gelijk aan de vloer. Ben echter van mening dat het in blingbling toch mooier is. Aleen.... die plamuur sesie... da ga nie... Ik heb slimme monteur gehad... die slagpennen heeft gebruikt...met kunstof dus... Misschien toch maar ff proberen.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:29 schreef Cybersijp het volgende:
Morgen komt het stel dat interesse heeft voor de derde keer langs om te kijken, nu met paps en mams mee . Lijkt me een goed teken (?)of zit ik hier ff verkeerd te denken.
![]()
![]()
Das het mooie van deze verf, bij weinig licht lijkt het juist donkerder (sfeer) en bij meer licht juist erg licht ruimte.... ik ben er kontent meequote:Op zondag 9 juli 2006 00:19 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Ik vind dat plafond ech chique. Op de foto's in de rest van het topic lijkt het hoogglans wit, maar op de bovenste foto in je laatste post lijkt het wel crčme ofzo. Is Kenia wit meer richting crčme?
Tss wat doe je hier?? ga eens ff pics maken van jouw "casa"! Dat mooie jaren dertig pand verdiend wel eens weer wat aandacht hier in k&wquote:Op zondag 9 juli 2006 00:51 schreef Gompy58 het volgende:
ja mamma... moeders heeft gelijk....
Moet wat dat betreft ook wel zeggen dat ik steeds meer me thuis begin te voelen en het verkoop idee van de baan is... Tegenslagen zijn opgelost en als ik sommige andere verhalen from hell hier lees mag ik helemaal niet zanniken!
Bedoel dat Cyber gewoon the absolute finishing touch heeft! petje af!
www.photobucket.com ff zoeken op gompy58 en je hebt alles....quote:Op zondag 9 juli 2006 01:03 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Tss wat doe je hier?? ga eens ff pics maken van jouw "casa"! Dat mooie jaren dertig pand verdiend wel eens weer wat aandacht hier in k&w
Maar dank voor het kompliment Gompy![]()
![]()
Ja hoi ik ben DU, de mod die niet vertrekt overigensquote:Op zondag 9 juli 2006 01:02 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Das het mooie van deze verf, bij weinig licht lijkt het juist donkerder (sfeer) en bij meer licht juist erg licht ruimte.... ik ben er kontent meekenia wit is wit met een tintje bruin erin. Allen kenia is eigenlijk een kleurcode van flexa (coulour locale) maar ik heb alleen in het wijzonol uitvoeringkje geverfd, vind ik fijnere verf
Verder:
BE een kitter doet? juist kitten natuurlijkAlleen doet deze beste man al 35 jaar al niks anders meer, dus hij levert dermate vakwerk af dat je het zelf onmogelijk zo netjes kan doen. heeft allerlei houten gereedschapjes in een bakje met water mee.
Verder in zijn bus keuze uit driehonderd (!)verschillende soorten kit(hechting, verwerkbaarheid, kleur etc etc) echt ik kon er voor het eesrt ook niet bij met mijn hoofd en dacht "zal wel" maar nu ik het gezien heb echt 300%![]()
@dude was up at grun, mag je de slaapkamer niet inquote:Op zondag 9 juli 2006 01:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja hoi ik ben DU, de mod die niet vertrekt overigens![]()
Maargoed, ik snap dat van die kitter nog niet helemaal. Laat je hem dan je keuken afkitten?Of kiertjes in je houtwerk?
![]()
Nee Cijpje nam in het ik-stop-topic van Brighteyes uitgebreid afscheid van Duderinnetjequote:Op zondag 9 juli 2006 01:32 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
@dude was up at grun, mag je de slaapkamer niet in![]()
@Cybersijp, nope, 3e pic, laatste dus..
quote:
Oh ook van eglo? mooie lampen series voor niet al te veel knaken overigens. Er zijn altijd wel mooiere natuurlijk maar je kan niet alles kopen wat je wil he? gevalletje van een portemonnee en daar moet je het mee doenquote:Op zondag 9 juli 2006 10:21 schreef Marsepein het volgende:
[..]
![]()
Je snuift teveel verfdampen Cijbersijp...![]()
Maar erg mooi hoor. Ik geloof dat wij dezelfde spots in de keuken gaan ophangen als jij in de serre hebt.
Eglo komt gewoon bij mijn bouwmarkt vandaan hoorquote:Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef Marsepein het volgende:
Mmmm, nee, wij hebben wederom ons laten verleiden tot 'bouwmarkt' spul.... Ik ben benieuwd.
Laat ik het zo zeggen, die lampjes zijn er welquote:Op zondag 9 juli 2006 11:04 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Oh ook van eglo? mooie lampen series voor niet al te veel knaken overigens. Er zijn altijd wel mooiere natuurlijk maar je kan niet alles kopen wat je wil he? gevalletje van een portemonnee en daar moet je het mee doen
Spots van de serre komen bij ons overigens ook in de keuken(5x2 spots). Standaard zit er een gu10 50 watt in maar dat wordt een beetje overkill, ik zal dus ff op zoek moeten naar 25 watt uitvoering van de gu10 en dan ff flink inslaan ervan.
En eh DU en BE haal ik gewoon steeds door elkaar.........![]()
![]()
Jeetje wat een nieuws zeg!quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
tijd voor een update?
Komt ie:
Gistermiddag om 15:30 is mijn vrouw getroffen door een herseninfarctHoewel het toen het geheel er zeer ernstig uit liet zien is het nu 24 uur na dato weer aan de beterende hand. DE uitgevallen functies(linkerkant) zijn nu allemaal weer terug goddank.
![]()
Ze is nu nog zeer zwak, en zal nog geruime tid in het zieknhuis moeten blijven. jammer maar helaas zal nu dus ff de verbouwing van de casa ff een een laag tot uit pitje komen te staan.
niet happy is![]()
wtf, das niet leukquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
tijd voor een update?
Komt ie:
Gistermiddag om 15:30 is mijn vrouw getroffen door een herseninfarctHoewel het toen het geheel er zeer ernstig uit liet zien is het nu 24 uur na dato weer aan de beterende hand. DE uitgevallen functies(linkerkant) zijn nu allemaal weer terug goddank.
![]()
Ze is nu nog zeer zwak, en zal nog geruime tid in het zieknhuis moeten blijven. jammer maar helaas zal nu dus ff de verbouwing van de casa ff een een laag tot uit pitje komen te staan.
niet happy is![]()
Hmn, Mijn verzoek was natuurlijk niet zo bedoelt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
tijd voor een update?
Komt ie:
![]()
niet happy is![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
tijd voor een update?
Komt ie:
![]()
niet happy is![]()
Dus toch wat goed nieuws Sijp! Goed om te horen!quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Hopelijk gaan ze toch nog wel een beetje speuren naar een oorzaak.
Hoi schoonzusjequote:Op donderdag 13 juli 2006 10:55 schreef peet38 het volgende:
Ha die Sijp
Fijn dat iedereen hier zo met je meeleeft.
Pfffffffff wat waren we geschrokken.
Maar nu ben ik behoorlijk opgelucht, ze heeft heel veel geluk gehad.
Vooral ook doordat jij en mijn moeder de boel zo goed in de gaten hielden was er heel snel hulp.
Het blijft toch altijd me kleine zussie hč, ook al is ze dan 31(volgens mij, maar dat is je vergeven onder deze omstandigheden)
Groetjes Petra
Iedereen om je hee heeft er kans op het mee te maken, alleen is een verkeerde levensstijl dat er voor zorgt dat je bijv 5 % kans erop hebt, en normaal maar 0.00001 %. Kwestie van uitgerekend jij dan en niet diegene met 5 % kans. T leven is soms gewoon niet fair blijkt wel , maar wat is dat is en daar moet je mee leven .quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:24 schreef Koningin het volgende:
Dat is al beter nieuws.
Weten jullie eigenlijk hoe het heeft kunnen gebeuren? Ze is nog zo jong enzo??
Tja gevalletje van ff niet opletten in een emo tijdquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:55 schreef peet38 het volgende:
Ha die Sijp
Het blijft toch altijd me kleine zussie hč, ook al is ze dan 31(volgens mij, maar dat is je vergeven onder deze omstandigheden)
Groetjes Petra
Dat kan ik me helemaal voorstellen, doe lekker slapenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:09 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Nu even een tukje doen, al zal ik wel weer slecht kunnen slapen. Ik slaap al twee dagen slecht omdat het e.e.a me erg diep heeft aangegrepen allemaal
Het klussen mag je van mij voorlopig wel in de ijskast zetten; zorg eerst maar goed voor je vrouw en utieraard jezelfquote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:09 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Iedereen om je hee heeft er kans op het mee te maken, alleen is een verkeerde levensstijl dat er voor zorgt dat je bijv 5 % kans erop hebt, en normaal maar 0.00001 %. Kwestie van uitgerekend jij dan en niet diegene met 5 % kans. T leven is soms gewoon niet fair blijkt wel , maar wat is dat is en daar moet je mee leven .
Nu even een tukje doen, al zal ik wel weer slecht kunnen slapen. Ik slaap al twee dagen slecht omdat het e.e.a me erg diep heeft aangegrepen allemaal
Juistemquote:Op maandag 17 juli 2006 21:54 schreef AnneX het volgende:
.
fijn om te lezen, dat het al zoveel beter gaat en dat je vrouw - morgen al weer - thuis komt.
Het zal ook schelen dat jullie hele gezin samen op Texel zit en je geen reistijd meer hebt.
Vertelt het ziekenhuis ook dat therapie thuis ondersteuning geeft en truc-jes leert om de coördinatie op de goede manier te stimuleren.
1 x raden wat mijn achtergrond is. Nee, laat maar.
@ casa: prettig dat er ondertussen doorgewerkt wordt door goeie mannen.
Succes in de aller1e plaats met vrouw en gezin. Natuurlijk komt de casa af.
onhandig als je iemand niet kent irl en wél meeleeft...
.
Goed om te horen dat ze zo snel weer thuis is! Zo te zien staat er echter wel nog 1 en ander te gebeuren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:12 schreef Cybersijp het volgende:
[url=600,450]http://tweakers.net/ext/f/63996e8da3c65160bc63eaab3161dd89/full.jpg[/url]
Mooi he? Echt heel erg donker groen, met een stijlvolle kleur wit erbij. Ik vind t een plaatje i.i.g
Dank allereerst,quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Goed om te horen dat ze zo snel weer thuis is! Zo te zien staat er echter wel nog 1 en ander te gebeuren.
Zie ik het goed als ik denk dat de rollaag boven de erker zwart gevoegd is?
Vind overigens het verschil in kleur van de stenen tot ca. 50cm hoog en daarboven erg mooi. Met nieuw voegwerk kun je daar mooi op in gaan spelen! Bv. onderste laag en erker zwart en de rest wit of creme (knip/snijvoeg)!
quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:22 schreef Marsepein het volgende:
He Cijbersijp, ik ben net terug van vakantie en zit zo hier en daar eens bij te lezen (Jouw topic had ik even achter gelaten omdat dat vaak niet even snel te bekijken is) maar wat ik nu lees, ik schrik me rot man. Je vrouw in eerste instantie een vermoedelijk beroerte, wat later 'gelukkig' een lichter herseninfarct blijkt. Met toch wel 'gevolgschade' zoals het er nu uitziet. Natuurlijk kun je altijd zeggen 'Het had veel slechter af kunnen lopen', maar daar schiet je niets mee op. Het blijft voor jullie gezin verschrikkelijk. Met ernstige of minder ernstige gevolgen. Je gevoel over het verloop van de diagnose binnen 192 uur kan ik me heel goed voorstellen. Het gaat te snel om een betrouwbaar gevoel er bij te hebben, maar toch kun je daar op vertrouwen.
Ik wens juliie heel veel beterschap en een spoedig herstel. Als jouw vrouw het leuk vindt om post te krijgen moet je je adres maar even mailen dan stuur ik/sturen we een kaartje.
dank Mars, ja had al het idee dat je met je 56k6 lijntje niet echt happig was op verherbouwingstopics met veel foto's....
Mijn vrouw heeft een lichte beroerte gehad, en een infarct is het zwaarste wat je kan hebben op "hersen"gebied, dan is nl. eerst ook je circulatie gestopt omdat een herseninfarct altijd samen gaat met een hart infarct.lichte beroerte zware beroerte lichte hersenbloeding zware hersenbloeding herseninfarct
dat is zo'n beetje van licht naar zwaar het rijtje
En een kaartje ? ja leuk maar we hebben er al heel erg veel gehad... waslijntje volIk denk dat we nu gewoon de neuzen in de richting van de toekomst moeten richten en kijken waar het ship strandt. Nu is ze al weer een dag thuis en ik doe wat meer in huis en help haar waar nodig.
Ik heb er alle vertrouwen in dat alles weer goed komt, maaar idd ik kan er met mijn hoofd niet bij dat alles zo snel gaat. Van niets naar heel veel in een korte tijd, Damn het lichaam kan een hoop hebben blijkt wel weer
En eh meet op texel staat nog steeds hoor(klaar of niet) er wordt gekookt in de casa dan. sterker nog ben al aan het brainstormen wat dan te eten met zijn allen![]()
Straks te werk maar eerst me dames nog ff in de gaten houden hier @ Texel
Hartverwarmende groeten van ons, succes!
Deur wordt eerdaags eruit gehaald en dan helemaal kaal gehaaald. Daarna weer voorzien van mooi nieuw glas(zijn een paar raampjes stuk, dan wel vervangen met geen facetglas) en een aantal lagen hoogglans lak zodat het geheel weer spik en span isquote:Op woensdag 19 juli 2006 10:06 schreef Gompy58 het volgende:
He Cijbersijp, gelukkig weer betere vooruitzichten zo als het er nu voorstaat. Gezin is prio 1!
kwa aangezicht van jullie huis, dat echt een toppertje is, moet je voordeur eigelijk nu ook wel op de prio lijst van het klussen zijn gestegen. ;-)
Wat de meeste (goede) knipvoegers doen is het volgende:quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:40 schreef AnneX het volgende:
.
nou dan wil ik wel weer over de "casa frontaal" aanhaken:
een witte voeg - straks - raad ik af. Het wordt dan in mijn ogen een poppeNhuis.
Het resultaat zie ik dagelijks voor mijn neus bij een > 100-jaar oude boerderij.
Nou ja, de bewoners zijn ook spic en span.
De voorgevels van onze huizen op de Brink zijn alle negen tegelijk ook opnieuw gevoegd - met een kleine
bijdrage uit de gemeentepot vanwege gemeentelijk monument.
En wij hebben voor lichtgrijs gekozen. Het staat veel natuurlijker.
Grappig wat de verfkleuren van de kozijnen en ramen betreft: onlangs viel mij op dat het bij ons andersom is :
de kozijnen cręme/gebroken wit en de sponningen in het prachtige diepgroene
"grachtengordel" groen.![]()
We wachten nog maar even met schilderen ! dat moet maar tussen de hittegolven door![]()
Sterkte achter de potten en pannen !
.
Waarom zou je de oude voegen willen (laten) repareren?quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:13 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Dank allereerst,
Straks als alles een beetje klaar is dan willen we gaan sparen om de oude knipvoegen weer in oude luister te gaan herstellen. Dit is echter niet goedkoop, denk aan ¤30,- de vierkante meter. Nu heb ik wel een bevriende metselaar in de kennisen kring dus kan eens vragen of hij er idee naar heeft, iemand weet natuurlijk
quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:40 schreef AnneX het volgende:
.
nou dan wil ik wel weer over de "casa frontaal" aanhaken:
een witte voeg - straks - raad ik af. Het wordt dan in mijn ogen een poppeNhuis.
Het resultaat zie ik dagelijks voor mijn neus bij een > 100-jaar oude boerderij.
Nou ja, de bewoners zijn ook spic en span.
De voorgevels van onze huizen op de Brink zijn alle negen tegelijk ook opnieuw gevoegd - met een kleine
bijdrage uit de gemeentepot vanwege gemeentelijk monument.
En wij hebben voor lichtgrijs gekozen. Het staat veel natuurlijker.
Grappig wat de verfkleuren van de kozijnen en ramen betreft: onlangs viel mij op dat het bij ons andersom is :
de kozijnen cręme/gebroken wit en de sponningen in het prachtige diepgroene
"grachtengordel" groen.![]()
We wachten nog maar even met schilderen ! dat moet maar tussen de hittegolven door![]()
Sterkte achter de potten en pannen !
.
idee is idd om de gevel te laten reiniger, en ipregneren met een goedje zodat je stenen minder snel vies worden. De knipvoegen zijn gemaakt met texels duin zand dus de kleur is heel specifiek. verder is er zowel beneden als boven (zeg maar in het donkere deel steeen en in het lichtere een knipvoeg aanwezigquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou je de oude voegen willen (laten) repareren?
- De kleur wordt vrijwel nooit helemaal hetzelfde. Je blijft het dus zien.
- Het risico dat een slechtere voeg (die op moment van hertsel nog niet zo slecht is dus) na een paar jaar alsnog/opnieuw vervangen moet worden.
- Indien je de gevel gaat (laten) reinigen heb je kans dat het grootste gedeelte van de bestaande voeg "weggeblazen" wordt.
Ik zal mijn schoonvader eens vragen wat hij rekent per m2. Die is voegerAls het goed is spreek ik hem van het weekend.
Hoeveel meter is het eigenlijk (incl. ramen en excl. ramen)? En de verdeling knipvoeg/platvolvoeg?
Als je het gaat laten reinigen zou ik echt overwegen om het geheel te laten vervangen. Het kost je misschien meer dan het dubbele maar dan is het voor de komende 75-100 jaar klaar! En je hebt dan ook nog eens een geheel voegwerk ipv oud met nieuw gecombineerd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:41 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
idee is idd om de gevel te laten reiniger, en ipregneren met een goedje zodat je stenen minder snel vies worden. De knipvoegen zijn gemaakt met texels duin zand dus de kleur is heel specifiek. verder is er zowel beneden als boven (zeg maar in het donkere deel steeen en in het lichtere een knipvoeg aanwezig
hoeveel meter het is, heb echt geen idee maar dat t er heel wat zijn moge duidelijk zijn
Jeetje wat een dagen maak jijquote:Op maandag 31 juli 2006 01:05 schreef Cybersijp het volgende:
Dank dank,
ja was nadat jullie bij de casa waren wel een soort van chaotische dag hoor! Was pas om 05:20 thuis zeg!!! Was druk @ island samba (2000 man ofzo) en dus heel veeeeeeeeel eters op het andere paviljoen( daar werk ik dus) keuken dicht 22:00, opruimen klaar 0:30, kiosk open, wrknemer kiosk ziek thuis ik de klos, open tot 02:30, ff wat drinken, opruimen 03:30 klaar. Daarna island samba spullen opgeruimd(vuilnis gereden en glaswerk naar de container gebracht met de trekker (
) en toen en toen eh... werd het al licht op het eiland
Bericht over de island samba op de lokale kabelkrant:
http://www.texel-plaza.nl/nieuws/artikel.php?id=24155
Ff tukken en vandaag weer verder waar we gebleven waren met de bonnen( weer veel! Kwam om 12:30 binnen kon meteen aan de slag. Affijn hele middag druk druk druk, mise en place op.... Racen om de mise en place te snijden, salades te maken, uitjes, grapefruits etc etc. Bam weer bonnen, maar nu van de diner kaart. Keuken werd door de baas maar om 20:00 maar dicht gedaan (wegens omstandigheden).
Schoonmaken en nu net weer thuis( 0:15)
Vraag me af waar julie nou nog meer een "meet"hadden, zat ook zo veel te "lullen"dat ik er helemaal niet meer bij nagedacht heb het ff te vragen.
Zijn jullie nou nog in Oudeschild beland, of werd het een enkeltje bierbrouwerij ?
Ik hoor het wel, en nu WEEEKEND WOEI!!!!
Morgen weer te klussen @ the casa
Ach domper........ Ben er al weer over heen hoor. T doet alleen nog ff zeer..... in me knipquote:Op woensdag 23 augustus 2006 02:08 schreef tnimble het volgende:
Ik zit idd al een tijdje te lurken in je topicsGa zo door je bent god opweg! Die trap is best wel een domper, gaat best wat tijd in zitten zo maar het gaat vast erg mooi worden als ik die 2de pic zie! Me like
stilstand is achteruitgang zak maar zeggenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:52 schreef AnneX het volgende:
.
@ CS :
wat een retesjieke trap wordt dat in zwart en wit met een loper !
Alleen even doorbijten en oh wat een geluk dat je deskundigen in de buurt hebt.![]()
Trouwens ik verbaas mij al die tijd tijdens het lurken ! dat je zķ door kunt gaan naast gezin en drukke werkperiode.
Gaat het goed met jķuw Mrs Cybersyp ? Héél verstandig van een leuning / boom links én rechts.
Idd: lurken is leuk - prettig commentaar en meedenken ķok.
* miste ik ook wel eens in het topic Strippen & Bouwen.![]()
.
no worries mars ! Komt goed, ben geen doemdenker, een redelijke benaming voor mij zou zijn: Postief denkende doener, kan niet echt stil zitten zeg maar. Tuurlijk weekje vakantie is leuk maar dan moet ik toch echt ff wat constructiefs gaan doen anders ben ik niet te genieten. T hoeft weliswaar niet altijd op volle kracht vooruit te zijn, maar met stationair draaien van het motortje verplaatst de boot zich ook alquote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:16 schreef Marsepein het volgende:
Nou, Cybersijp dat is mooi balen. Hoewel, zoals het al gezegd is, je er beter nu kunt achter komen dan later. Heb je nooit iets geweten dat de trap verbreed is in de loop der tijd? Heb je bijvoorbeeld geen originele tekeningen gehad?
Maar verder ziet het er erg mooi uit hoor! Complimenten, ook voor je doorzettingsvermogen, want bij ons staat het een beetje stil. Ik weet dus hoe moeilijk het is maar te blijven doorgaan.
Als het plaatje wat je hebt laten zien het uieindelijke eindresultaat wotdt, dan wordt het erg mooi![]()
Probeer dus een beetje door de tegenslag heen te kijken!
Nou laatste quote dan maar, anders plemp ik me eigen topic nog volquote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:54 schreef Gompy58 het volgende:
Zeg cyp, ik heb de boel nog een svan het begin af bekeken kwa foto's... Dat schildwerk.... das gewoon ubergeil! Mag blij zijn als ik volgende week mijn kozijne ook maar enigzins in die richting kan krijgen !
En dat trappetje bij jou ? dat gaat absoluut ook een toppertje worden! Don't you worry about a thing
Nee nooit geweten dat de trap opgedikt is geworden, dacht qua stijl dat het nl prima in het geheel pastte, maar nu ik de eigenlijke trap heb gezien(en kaalgehaaldquote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:16 schreef Marsepein het volgende:
Nou, Cybersijp dat is mooi balen. Hoewel, zoals het al gezegd is, je er beter nu kunt achter komen dan later. Heb je nooit iets geweten dat de trap verbreed is in de loop der tijd? Heb je bijvoorbeeld geen originele tekeningen gehad?
Maar verder ziet het er erg mooi uit hoor! Complimenten, ook voor je doorzettingsvermogen, want bij ons staat het een beetje stil. Ik weet dus hoe moeilijk het is maar te blijven doorgaan.
Als het plaatje wat je hebt laten zien het uieindelijke eindresultaat wotdt, dan wordt het erg mooi![]()
Probeer dus een beetje door de tegenslag heen te kijken!
Ja Kanquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:55 schreef wonderer het volgende:
Misschien kun je hier die roze verf wel kwijt
Hoi Gurb,quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:48 schreef Gurb het volgende:
Hoe is het nu eigenlijk met de bouwgarant - foto steel actie?
hehe right on, maar het idee was om het pas aan te pakken als we er al woonden, maar omdat de verkoop van ons huidige huis niet echt wil vlotten besloten om het nu alvast maar te doen. en de happauze was al een half uurke over toen je reageerde Mars. Er moet wel wat gedaan worden hé ?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef Marsepein het volgende:
He, dat is echt weer een klus waar je van voren af aan begint! En zie ik daar zo'n handige Kinzo stempel
En happie happie smakelijk!
De buitenlamp, is er nu eentje opgehangen. Maar straks als de schuur er staat dan komt nummer twee hieraan te hangen. Ik ben nog op zoek naar een soort van lantaarn voor aan de voorkant(kleur messing met titanium coating eroverheen, any ideas waar te kopen. Zeg t gerustquote:
ja goed gezien, wel mooi enzo, maar bij de ingang van de hal heb je een probleem , daar mis je een vierkante meter........ Kwestie van tegels weghakken omdat je denkt dat je een "mooie"kokosmat voorde deur wil hebben liggenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:30 schreef Oblivion het volgende:
Ziet mijn oog daar een hele mooie oude vloer onder zitten?![]()
Onder de tegels?
jja bedankt voor de tip obli, maar zoek meer iets van een ander ietsje ff plaatje proberen te vindenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:32 schreef Oblivion het volgende:
http://bouw.tweedehands.n(...)pen-handgemaakt.html
[afbeelding]
Wat zonde....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:33 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
ja goed gezien, wel mooi enzo, maar bij de ingang van de hal heb je een probleem , daar mis je een vierkante meter........ Kwestie van tegels weghakken omdat je denkt dat je een "mooie"kokosmat voorde deur wil hebben liggen
daarnaast passen de kleueren absoluut niet in de verste verte bij ons huis qua kleurstelling van nu (anno 2006 dus ) dus straks ophogen, lekker laten zitten die tegels en eroverheen tegelen
Ik wens je veel succes.... Damn die dingen zijn kostbaar....quote:jja bedankt voor de tip obli, maar zoek meer iets van een ander ietsje ff plaatje proberen te vinden
hangend? check...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:56 schreef B.A.Trix het volgende:
Is dit niet iets?? http://www.lamponline.nl/winkel/index.php?cPath=86&sort=2a&page=2
Misschien is die ook wel in de jachthaven te vinden..quote:
Je hebt toch een oplossing kunnen vinden voor je kelderdeur? Dit was toch geen standaard iets meer (of heb je een standaard kozijn verbouwd, en heb je straks nog een probleem met de deur?)quote:Op zondag 3 september 2006 02:12 schreef Cybersijp het volgende:
Timmerman is bezig geweest met de rest van de trap, de leuning en balluster staan nu ook, de spijlen van de leuning nog niet maar de leuning hangt er nu nog maar aan om te passen. Verder twee kozijnen geplaatst in de hal(toilet en kozijn van de kelderkast (al is het nu duidelijk een kelderopening![]()
) plaatsen van kozijn toilet kostte echt net niks meer om het te laten doen ipv zelf doen, dus voor die optie gekozen.
Hij had de deuren op onze slaapkamer met houten latten gefixeerd zodat de verf kon drogen.... En toen ging het waaien en hard ook !!!Hier op Texel dus . Gevolg: Deur is los gewaaid en heeft dus de lichtkoepel vermorzeld. Deurhoutwerk onderin beschadigd en een flink gat in de lichtkoepel nu
Ja Gurb heb er idd een oplossing voor gevonden. De timmerman die de trap maakt heeft ook een machine staan waar hij kozjnen mee kan maken. Aan hem heb ik gevraagd of hij voor mij een deur wil maken die past in het kleine kozijn(kozijn is overigens idd een verbouwd standaard kozijn). De bossing en kralen van de kozijnen zoals ze in de rest van het huis zitten worden nagemaakt(en op de zelfde hoogte) Het bovenste paneel wordt dan wel kleiner als het onderste maar de "lijn"die je ziet als de hal betreden wordt is toch het onderste paneel en niet het bovenste, omdat twee deuren glas hebben, eentje niet(panelen ipv glas)quote:Op maandag 4 september 2006 11:50 schreef Gurb het volgende:
[..]
Je hebt toch een oplossing kunnen vinden voor je kelderdeur? Dit was toch geen standaard iets meer (of heb je een standaard kozijn verbouwd, en heb je straks nog een probleem met de deur?)
De trap is deftig geworden, ziet er uit als een mooi staaltje vakwerk. Hoe zit de trapboom vastgemaakt aan de traptreden, geschroefd of met houten doken en lijm?
En jammer van de lichtkoepel, je hebt er geen waterschade aan overgehouden?
¤80,- normaal, maar met 30% korting ¤54,- , nog veel maar al meer in de richting wat ik als vergelijkbaar product heb gezien van massief rvs(¤39,-, maar vond het model niet je van het)quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooi deurbeslag !, maar dat zal ook best wel wat keiharde eurotjes gekost hebben.
Hoeveel betaal je nu eigenlijk voor zoiets ?![]()
![]()
Grappig wij hebben er bewust niet voor gekozen om daar een radiator te laten plaatsenquote:Op woensdag 6 september 2006 00:15 schreef Cybersijp het volgende:
Nog ff wat nieuws:
We hebben besloten om toch een (klein) radiatortje te plaatsen in het toilet beneden, dit omdat het daar in de winter best wel erg koud was(althans in mijn herinnering dat mijn moeke er nog woonde) plus dat het reservoir tsraks natuurlijk aan de muur hangt zodat er nog wat meer overdracht is van koude via de muur. Zal je gebeuren zit je lekker te bouten als k&w'er () is je waterreservoir bevroren. Kan je alles weer slopen want das niet goed voorde leidingen etc die je dan natuurlijk hebt weggewerkt...
Wel lekker trouwens dan is het in ieder geval een beetje warm. Type wordt trouwens een soort van halve design radiator: Henrad everest 400x500 type 11. Voledig vlakke plaat voorop en niet de prijs van een echte design radiator
[afbeelding]
kraantje in het fonteintje wordt deze:
hansanova, met bediening aan de tuit
[afbeelding]
Wij bewust dus welquote:Op woensdag 6 september 2006 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Grappig wij hebben er bewust niet voor gekozen om daar een radiator te laten plaatsen![]()
In verband met stank![]()
Bij mij opt werk hebben we ze ook en sinds mn ouders een aanbouw hebben met nieuwe wc hebben ze precies zo'n zelfde gekochtquote:Op donderdag 7 september 2006 13:27 schreef sanger het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het functioneren van de tuitbediening. Zou je dat eens kunnen posten als je hem ge-installeerd hebt?
vraag ik me af, krijg je dan meteen een waterstraal van hier tot weet ik veel die meteen je toilet (of andere ruimte) van een laag water zal voorzien of gewoon een straaltje waar je prima je handen onder kan wassen?quote:Op donderdag 7 september 2006 23:31 schreef Cybersijp het volgende:
Ja klein en fijn zak maar zeggen, voor sanger heb ik ff een onderdelen tekening opgesnort :
Ik hoop dat je dus kan zien, dat de bediening dus in de tuit zit, daarnaast zijn het ok ng keramische schijven welke hier gebruikt zijn, dus een slag is voldoende voor open en dicht.
Hij is inderdaad al een stuk duidelijker zoquote:Op donderdag 7 september 2006 23:31 schreef Cybersijp het volgende:
Ja klein en fijn zak maar zeggen, voor sanger heb ik ff een onderdelen tekening opgesnort :
Ik hoop dat je dus kan zien, dat de bediening dus in de tuit zit, daarnaast zijn het ok ng keramische schijven welke hier gebruikt zijn, dus een slag is voldoende voor open en dicht.
en anders een tussenkraanje er voor in de leiding doenquote:Op vrijdag 8 september 2006 09:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Hij is inderdaad al een stuk duidelijker zo![]()
Mijn vraag ging ook voornamelijk over het doseren. Het lijkt er echter op dat het wel praktisch is. Ik ga dat eens in de groep gooien voor op het toiletfonteintje
Lijkt me idd de makkelijkste oplossing als je denkt dat er te veel druk op staat / gaat staan. Ik gok erop dat het allemaal wel meevalt en anders ff kraantje er tussen vrotten.quote:Op vrijdag 8 september 2006 11:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en anders een tussenkraanje er voor in de leiding doenzodat je gewoon niet meer water er uit krijgt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |