abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37750646
Renovatie deel 3 alweer 

Wat begon als een idee geopperd door mijn moeder heeft zich in de afgelopen anderhalf jaar gevormd tot een volwaardige en grondige renovatie van haar(nu de onze) woning.

Zowel van binnen als van buiten hebben we de boel aangepakt en dat bleef niet onopgemerkt, op de valreep van het tweede deel in deze “casa”reeks werd bekend dat bouwgarant een banner geproduceerd heeft met daarin verwerkt twee foto’s van de verbouwing van de Casa:

http://m2.2mdn.net/1048039/Bouwgarant_120x600.swf

daar is het laatste woord nog niet over gesproken maar we gaan weer vrolijk verder met de verbouw van ons huis.

Hierbij verklaar ik deel 3 van de Casa renovatie/verherbouw volg topic voor geopend ( laat de koffie kopjes maar weer tegen elkaar knallen, deze klusser houd van een )

De staat waarin het huis verkeerde toen dit verhaal begon 

De staat waarin het verkeerde alweer een tijdje terug:

Deel 1: http://forum.fok.nl/topic/796641/1/50
Deel 2: http://forum.fok.nl/topic/834279/1/50
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:24:03 #2
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_37750784
Nette kleine OP. Dit is een TVP, zodat ik vanop de eerste rij kan kijken hoe je Bouwgarant gaat pluimen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_37751948
swf-je is onderweg naar je, tevens meelurkpost.
pi_37752347
Cybersjip, ik heb de banner voor je gevonden, betekent dat dat ik ook wat van die opbrengsten krijg?????

vrijdag 12 mei 2006 @ 09:09:02 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37752751
Heej Sijp, laat maar even weten wat de reactie is van Bouwgarant. Vind het wel een compliment voor jouw werk, maar tevens erg bijdehand dat het zonder overleg is gegaan. Misschien kun je inderdaad wel een nieuwe schuifpui ervoor terug krijgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37753156
Misschien ook eens vragen in WGR? Of de jurofoon bellen ofzo.
Eerst kijken wat je rechten zijn .
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:41:31 #7
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_37753414
Wat een verhaal weer met die banner!!
Ben benieuwd hoe t afloopt en ga natuurlkijk weer foto's lurken in deel 3!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_37753423
Even oftopic:
Zo heeft een kennis van mijn oom ooit een foto van hem in alle abri's in Arnhem zien hangen. Was iets tegen alcoholverslaving of zo.

Detail: Hij was op de foto ook wel dronken, maar de foto was gemaakt tijdens een concert van Normaal.

Hij heeft er uit gekregen dat per direct de foto's verwijderd werden, en een kleine schade vergoeding is betaald wegens schenden van portretrecht. Maar veel is het niet en rijk wordt je er zeker niet van.

Maar dan kunnen beter je klusfoto's geplaatst worden
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:14:28 #9
65960 sanger
pi_37754181
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:42 schreef Marsepein het volgende:
Even oftopic:
Zo heeft een kennis van mijn oom ooit een foto van hem in alle abri's in Arnhem zien hangen. Was iets tegen alcoholverslaving of zo.

Detail: Hij was op de foto ook wel dronken, maar de foto was gemaakt tijdens een concert van Normaal.

Hij heeft er uit gekregen dat per direct de foto's verwijderd werden, en een kleine schade vergoeding is betaald wegens schenden van portretrecht. Maar veel is het niet en rijk wordt je er zeker niet van.

Maar dan kunnen beter je klusfoto's geplaatst worden
Sijp hoeft er toch ook niet rijk van te worden

Als Sijp met Bouwgarant een nieuwe schuifpui kan fixen is hij blij en de Bouwgarant blij (denk ik).
pi_37754474
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Sijp hoeft er toch ook niet rijk van te worden

Als Sijp met Bouwgarant een nieuwe schuifpui kan fixen is hij blij en de Bouwgarant blij (denk ik).
En ik wil een vindersloon
pi_37778580
Nou qua vindersloon zit er niet veel in gok ik....

Heb vanmorgen meteen met bouwgarant gebeld, man van p&r was er van overtuigd dat de īnternetjongens"toestemming hadden. Ik heb hem ff gemeld dat dat dus niet zo was.

Verder gemeld dat ik best vereerd was, maar dat er wel auteursrecht op de foto's rust, als ze nu eerst toestemmming hadden gevraagd dan was het wel goed zo geweest. Maar nu hebben ze toch ff tegen me zere been geschopt.

Veel kun je er overigens niet uitslepen hoor, heb naar aanleiding van ons gesprek een bedrag van ¤100,- genoemd en ze gingen beraden hoe en wat. (anders maar een andere foto nemen zei ie al)

Nieuwe schuifpui zit er dus niet in

De aannemer heb ik het ook gemeld, maar die had ook zoiets van waarom melden/ vragen die gaste n dat niet ff. was wel benieuwd naar hun oplossing.

Vanmorgen gebeld dus en nu net mail gechecked maar nog geen reaktie gehad erg hard gaat het beraden daar niet
pi_37780710
Dan kun je het beste een aangetekende brief achteraan sturen dat je per bla bla een oplossing wilt zien, anders mogen ze die banner niet gebruiken op straffe van een dwangsom van 50 euro per dag
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:16:37 #13
65960 sanger
pi_37785659
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 07:26 schreef Marsepein het volgende:
Dan kun je het beste een aangetekende brief achteraan sturen dat je per bla bla een oplossing wilt zien, anders mogen ze die banner niet gebruiken op straffe van een dwangsom van 50 euro per dag
Dan sta je wettelijk gezien inderdaad veel sterker dan alleen telefonische afspraak. Vermeld er wel in dat de foto natuurlijk wel de perfecte foto is. Misschien schroeven ze het bedrag dan alsnog op tot astronomische hoogte
pi_37802962
Dank voor jullie ideeën,

Idd morgen avond ff een brief in elkaar knutselen, welke op zeker aangetekend verstuurd gaat worden.

Verder hebben ze nog niet gereageerd, en verwacht ook niet dat ze reageren. Immers ik bel hun meteen en zij nemen niet de mooeite het meteen door te sprekn??

Dus de voet er ff in zetten en ik zal mijn eisen pakket aanscherpen, zeker omdat de foto's gewoon ijzersterk zijn, plus de aannemer welke het uitgevoerd heeft is ook nog eens daadwerkelijk een bouwgarant aannemer.

Zoals zo vaak dus weer, to be continued
  zondag 14 mei 2006 @ 11:19:01 #15
65960 sanger
pi_37809647
Ik zou in de brief wel vermelden dat je best wilt meewerken aan een schappelijke oplossing. Bijvoorbeeld een nieuwe schuifpui, via de bouwgarant aannemer, en dan mogen hun de foto' blijven gebruiken.

Je kunt beter hoog inzetten, maar ook weer niet te hoog.

Aangezien de pui door eenbouwgarant aannemer is gedaan, en niet helemaal nar wens is lijkt dit me een leuke manier om het copyright op de foto's en je garantie op de pui te combineren.
pi_37811579
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 01:16 schreef Cybersijp het volgende:
Nou qua vindersloon zit er niet veel in gok ik....
Das jammer

Ik zou het inderdaad ook op papier gaan vastleggen, dan sta je een stuk sterker dan via een telefonische afspraak.
  maandag 15 mei 2006 @ 16:07:07 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37847571
quote:
Op zondag 14 mei 2006 12:23 schreef Koningin het volgende:

[..]

Das jammer

Ik zou het inderdaad ook op papier gaan vastleggen, dan sta je een stuk sterker dan via een telefonische afspraak.
Dat zou ik ook doen en ik vind 100 euro persoonlijk niet erg veel. Je zou er eigenlijk achter moeten zien te komen wat de reclame jongens gevangen hebben en daar een % van vragen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37851073
update:

Howel vanmorgen ik ergug slecht op stoom kon komen, wel e.e.a gedaan vandaag

We hebben achtereenvolgens:

laatste stukje plafond beplakt met panelen

drie kozijnen geschuurd welke ik nog in de plamuur had staan

kachelombouw voor de eerste keer in de hoogglans gezet

Buur Cees gehlopen met het kitten van de panelen, hij is nu ff eten( net als ik) maar dan nog twee stukjes en zijn we rondom klaar met het ktten van het plafond

"gestapt"met dochterlief door de woonkamer(begint net een beetje te lopen )

vanavond ga ik weer terug om de beschadigingen aan de balken in de grondverf te zetten, zodat morgen om 09:00 we de bling bling kwast ter hand kunnen nemen
  maandag 15 mei 2006 @ 23:26:43 #19
148972 Hellace
Hellace kicks ass
pi_37863346
En heb je nog iets gehoord van de Bouwgarant Sijp?
pi_37864911
Nee (h)Ellen

Moet ook zeggen dat ik er weinig vertrouwen in heb dat het op die manier die ik aangegeven heb goed gaat komen. Ben nu ff in spannende afwachting of ik evt. van de baas woensdag nog vrij krijg zo ja dan ga ik dan ff brief knutselen en opsturen, de inzet wordt in ieder geval hoger!! Stelletje *** lullen moet gewoon actie ondernemen, en omdat ik nu wacht hebben ze straks maar over de brug te komen.

En als er juridisch gezwam moet komen heb nog wel wat vrinden met wat juridische achtergrond, plus een goede rechtsbijstandsverzekering lopen . Kom maar op dus...

Anywayz, over vanavond....

Ben nog ff twee uurtjes terug geweest op de casa en heb daar met de grondverf in de rondte gelopen zodat we morgen alleen maar het plafond hoeven te doen ( )

Verder een tip gekregen van buur Cees om met acrylkit de aanhechtingen van de balken op het hechthout aan de muur af te kitten. Op die manier is het straks echt strak als een snaartje zo mooi( in ieder geval al in mijn gedachten )

Verder de vensterbank in de bijkeuken in de hoogglans gezet, alleen het kozijn want toen ik het raam zelf wou gaan doen, ging het regenen.... En kan niet het raam open laten staan met een stok oid tijdens de nacht, heb ik vocht in de verf plus leuke openeing voor een passerende insluiperd.

Dat moet dus maar morgen oid als we het plafond redden op de dag ; pap en ik

Zo ff pics bekijken en als usual uploaden
pi_37865318

Detail van een van de spotjes, vorige week was er vraag naar vandaar dat ik maar ff close up gemaakt heb( ja dacht er ff aan)

Kachelkastombouw in de eerste laag hooglans

Kozijn in de bijkeuken in de hoogglans

dat waren ze weer, morgen weer meer

gegroet allen
pi_37866464
zow brief is getikt en ff ter revisie aangeboden aan een meer juridisch ingesteld persoon
  dinsdag 16 mei 2006 @ 08:36:56 #23
65960 sanger
pi_37868797
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 01:03 schreef Cybersijp het volgende:
zow brief is getikt en ff ter revisie aangeboden aan een meer juridisch ingesteld persoon
En de inzet is?
pi_37876098
Ik kon geen vergelijking materiaal vinden aangaande de vergoedingen op auteursrecht va foto's in combo met bezoekersaantallen op internetsites dus heb het even doorgeschoven naar de 'denktank"
pi_37876238
zo ff weer wat neerpennen over de stand van zaken aangaande t plafond

Zo ver zijn we nu:

Hoogste gedeelte van de woonkamer qua plafond zit nu in de hoogglansverf, knapt echt op hoor! Na de "grote pauze"( ) weer terug om de rest van het plafond samen met vader cybersijp te doen.

Verder is er vanmorgen een service monteur geweest om het barblad tussen de keuken en woonkamer te voorzien van afgeronde hoeken en de scherpe randjes aan de onderkant van het blad te verwijderen. Is allemaal nu als ik t wil zien

Later meer
pi_37877268
Ooooo, dat is mooi.
* garage stil is
pi_37880354
Mooi!
Vond het al vreemd dat er geen update meer was..mja, had niet door dat het oude topic al dicht was..

begint nu al aardig op te schieten of niet?
Al plannen voor de verhuizing op korte termijn?
pi_37892337

voorste erker

vanaf de grond schuin omhoog genoemen, kijk die flits eens op de bling bling verf

Nou laat iedereen maar melekn, van komt ie weer met zijn "plafondentje":P maar ik vind na de nodige noeste arbeit die erin is gegaan dat het resultaat er mag wezen.

Morgen nog een extra dagje vrij, en dan ga ik nog meer schilderwerk verrichten o.a de serre wordt voorzien van hoogglansverf. Verder nog wat kozijnen etc

Verder ook ff op een stukje balk vier druipers op een rij( !) weghalen en de rest van de balk even overdoen, t moet natuurlijk wel mooi zijn he?

Moete eerlijk zijn en zeggen dat er na 13 dagen arbeit en vier dagen van ons pap het resultaat er mag zijn. [me] is in love met zijn plafondetje [/me]
pi_37892388
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:19 schreef mrien het volgende:
Mooi!
Vond het al vreemd dat er geen update meer was..mja, had niet door dat het oude topic al dicht was..

begint nu al aardig op te schieten of niet?
Al plannen voor de verhuizing op korte termijn?
Aan planning qua verhuizen doen we hier niet meer

Als we voor de kesrt maar over zijn vindt ik t best.
pi_37896760
Het is serieus mooi Siep! Alle tijd en energie is het waard. Tot de laatse druppel bling bling. Wat vind de rest van het gezin van het plafond?
pi_37897042
echt een toppertje cijb dat plafond...
pi_37900496
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:50 schreef Marsepein het volgende:
Het is serieus mooi Siep!sijp( siep heet me aannemer ) Alle tijd en energie is het waard. Tot de laatse druppel bling bling. Wat vind de rest van het gezin van het plafond?
Ja wat moet ik zeggen? niet mooi dus

lekker dan..... vette pech dus zit er nu al op( en ik ga het er niet afhalen.... )

Nee geintje mijn vrouw vond het al mooi worden maar nu nog mooier, dochertje leif Jo-Anne had er nog geen oog voor, maar dat vergeef ik haar met haar 14 maanden......
pi_37900607
zit nou ff op me gemakkie na een heerlijk warm bad te kijken naar de foto's maar t zou wel mooi zijn als die zelfde schroten ook in de serre komen. Maakt "de lijn"alleen maar langer... wat denken jullie?

Houd ik wel weer wat agnes one steps plafondplaten over, en moet ik weer die"#$%%%$"kralen schilderen( oh nee dat deed me paps )

Ik gooi het wel ff in de groep dus, qua idee lijkt het me wel wat. Maar mocht er iemand iets zinnigs over te melden hebben kom maar op
  woensdag 17 mei 2006 @ 01:08:45 #34
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_37902148
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 00:09 schreef Cybersijp het volgende:
zit nou ff op me gemakkie na een heerlijk warm bad te kijken naar de foto's maar t zou wel mooi zijn als die zelfde schroten ook in de serre komen. Maakt "de lijn"alleen maar langer... wat denken jullie?

Houd ik wel weer wat agnes one steps plafondplaten over, en moet ik weer die"#$%%%$"kralen schilderen( oh nee dat deed me paps )

Ik gooi het wel ff in de groep dus, qua idee lijkt het me wel wat. Maar mocht er iemand iets zinnigs over te melden hebben kom maar op
Ja...

Volgens mij is dat heel mooi.

* ook naar de foto's tuurt... Jep, ik zou het doen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_37904584
.
en ik zou het niet doen !

Om diverse redenen in diverse volgorde:
de lengte/smalte van de living wordt net iets te veel benadrukt.
Terwijl je op de vloer in wild verband hebt gewerkt met reden.

(dat was jij toch ?) Anders moet ik zo ver terug bladeren.

De plafond van de serre strak en in 1 vlak onderscheidt de serre van de living;
Het zal ook ruimtelijker werken - en rustiger gezien vanuit de hoek van de laatste foto.
Alsof je naar rechts om de hoek nķg veel meer ruimte hebt, zeg maar .

De andere kant van het plafond wordt door het mooie glas in lood begrensd.

Het wordt wel "druk-ker" / "onrustiger"in de verticale belijning van kozijnen etc.
Je kijkt dan onder het plafond door als neutraal vlak en laat de tuin tzt mooier uitkomen.
Het past beter / sluit beter aan bij de strakke muren.
Het zal het overigens schitterende bling bling mooier laten uitkomen en zich onderscheiden
als het plafond zg. mat/zijdeglans is.
Het balkenplafond wordt in de serre niét vervolgd.
De serre = zon geeft licht genoeg itt de smallere lange living.

Hoe zit het ook alweer met het plafond in de keukenhoek ?

Bovenstaande als aller1e impressie op de vroege ochtend...
* kent dit soort diskussies als continu in achterhoofd bij uitvoeren. ;
* maakt dit dan af met "bij twijfel niet inhalen"

Werk ze.

.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 17-05-2006 06:35:32 ]
pi_37905356
Je plafond is echt toppie Wat een werk en geduld om dat allemaal te verven.

Ik zou de serre anders doen, dan scheid je dat ook echt van de rest.
pi_37912178
Okay besluit is genomen

plafond in de serre gewoon met agnesplaatjes, scheelt weer werk plus heb ze al liggen dus....

vanmorgen erg slecht mijn bed uit te barnden, lag erg lekker zullen we maar zeggen. Maar nu na de nodige bakkies pleur gaat t weer een beetje meneer Cybersijp!

Ik ga zo ff lopend naar de casa omdat vanmiddag mijn vrouw de auto nodig heeft,

dan ga ik :

Schilderen van een twetal kozijnen( een in de grond, en een in de hooglans) plus de serre schilderen in hoogglans. Althans dit is t plan.Kan altijd nog veranderen hé?

Zo zo wachten nog op het sein accu vol van de batterijlader van de digicam en dan gaan we weer aan de knutsel.
pi_37914851
Deel3 alweer. lekker lurken
pi_37917410
Wat een takke werk is dat geweest dat plafond zeg Echt respect
pi_37935302
zow het plafond saga heeft een nieuw deel bereikt

Let me explain , De schilder heeft de aanhelingen van de schroten op de balken met een overschilderbare siliconenkit gedaan. Deze wordt normaal voor buiten gebruikt. Maar kan ook gewoon binnen gebruikt worden, echter wil je hem overschildren moet er ff gewacht worden zodat de toplaag dermate gehard is dat het ook daadwerkelijk te overschildren is.

Was dus niet zo, buitenkwaliteit verf heeft iets van siliconen in zich om de verf meer elastisch te amken en de verf die ik gebruik voor binnen natuurlijk niet..... Gevolg op alle aanhelingen in het plafond zijn er blaasjes en kringen in de sliconen gekomen.............

Ziet er niet uit dus, heb ff rap de schilder gebeld en hij heeft een soort van spuitje waarmee je de verf die je gebruikt dus kan voorzien van siliconen zodat het wel goed hecht. Dat geprobeerd met een volle bus verf ( twee spuitjes per liter) en ben aan de gang gegaan met de kit opnieuw in de verf te zetten. Ik heb vuer regels gedaan, en ga morgen even bij daglicht kijken hoe het er uitziet, anders dan kan ik volgende week maandag nogmaals het hele plafond schilderen. ( en ik was net zo blij dat het af was)

Maargoed dat was vanavond dus, heb vanavond ook nog een deurkozijn tussen de woonkamer en hal aan een kant in de hoogglans gezet voor de eerste keer. Puur eigenlijk om te kijken of de kleur die we willen gaan gebruiken beneden ook mooi staat( boven zit hij er al op )

Vanmiddag heb ik met de aannemer gebeld o.a over de schuifpui, die kan niet 123 vervangen worden. waar de fout ligt weten we niet maar hij ging er vanuit dat de nieuwe schuifpi als loopdeur de deur moest hebben welke tijdens de bouwperiode werd gebruikt, en ik dacht dat de schuifpui dus twee kanten opkon( wat ie niet kan, een kant kan maar open )

Om ff een nieuwe te bestellen is niet echt lucratief(kost ¤2000,- exclusief), hij gaat dus bij de leverancier navragen of er een mogelijkheid is om hem om te laten bouwen. Ik heb hem in ieder geval vanmiddag express niet in de verf gezet toen ik bezig was met de serre. Dan kan hij er altijd nog uit nl.

Verder nog een deurkozijn geverfd( tussen bijkeuken en de tuin)

Verder de revisie van de brief naar bouwgarant gekrgen per mail, maar de persoon inkwestie had eigenlijk geen kaas van auteursrecht gegeten. daarom heeft iemand hier een idee wat een abnner op funda moet opbrengen? ( 200.000 hits per dag)

Zo ff pics uppen as usual en dan naar bed zei duimelot
pi_37935687

niet gemeld , maar wel gedaan kozijn tussen keuken en serre aan een kant in de hooglans gezet, deurkozijn er naast zit in de grond en wordt volgende week in kleur gezet voor de eerste keer

het deurkozijn van bijkeuken naar tuin is ook inmiddels in de eesrte laag hooglans gezet.

Foto van de halve serre in de bling bling verf andere heelft paste niet op de foto maar was wel geverfd overigens hoor
pi_37936088
Ik kan me dat balen van het plafond voorstellen, ik heb inmiddels verschillende dingen al 4 keer geschilderd en nog ben ik niet tevreden.

@banner: 100 euro per dag lijkt me niet gek. Laat ze maar eens een pagina grote advertentie zetten in de telegraaf voor 1 dag ...
pi_37939252
Zow brief is klaar en gaat morgen aangetekend op de bus, ik heb express geen bedrag genoemd voor de komende tijd, dan zijn zij aan zet en niet ik. Als ik te veel vraag slacht je de kip zeg maar.....( niet dat ik er moeite mee heb )

De tijd voordat wel er achter kwamen dat de banner geplaatst was zonder teosetmming is gezet op ¤100,- ( was al bekend bij ze) maar ik geef ze nu standaard zoals het hoort 2 wken de tijd om te reageren naar mij toe.

Ik houd jullie op de hoogte , en anders maar wel
pi_37939267
oh ja mocht e.e.a nu doorgang vinden Koningin dan moet ik je nog wel ff aan je arm trekken
  donderdag 18 mei 2006 @ 03:44:40 #45
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_37940395
Spannend, met die banner, ben benieuwd wat eruit komt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_37941558
Cybersijp,

Ik heb volgens mij nog nooit een reactie geplaatst injej topic
Ik zit echter wel elke dag te klikken op je topic om weer te lezen wat je zoal aan het doen bent..

Ik wil maar 1 ding zeggen !

Respect voor je geduld, wat een klus man !
Ik zou het nooit kunnen opbrengen

Keep up the good work
  donderdag 18 mei 2006 @ 09:11:12 #47
65960 sanger
pi_37941698
Ziet er allemaal mooi uit in die bling bling hoor Sijp!

Zonde van die blaasjes.
pi_37942508
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:58 schreef Cybersijp het volgende:
oh ja mocht e.e.a nu doorgang vinden Koningin dan moet ik je nog wel ff aan je arm trekken
pi_37987499
gaan alle spotjes op één schakelaar, of heb je meerdere schakelaars voor de spotjes??
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 20:22:53 #50
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37999471
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:43 schreef Gurb het volgende:
gaan alle spotjes op één schakelaar, of heb je meerdere schakelaars voor de spotjes??
Ik denk dat hij nog eerder achter die spotjes één of meerdere dimmers heeft hangen; omdat halogeenverlichting anders wel erg fel is
pi_38006308
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:43 schreef Gurb het volgende:
Môguh

Ik zal het maar even beantwoorden, hoewel erder in het vorige topic het antwoord al gegegven is.

Op dit moment hangen de spotjes (2x5 stuks) achter twee schakelaars, maar straks komen ze achter twee dimmesr te zitten. Nu kan je al per kant van de kamer(het lage deel) de verlichting aan dan wel uit zetten, straks dus ook dimmen. Hoewel het "maar"20 watt lampjes zijn per stuk zijn ze idd zoals vonkie al zegt best fel, dus een dimmer is welkom dan.

De balk met vier spots in het hoge deel van de woonkamer komt eveneens achter een dimmer te hangen, evt. bij verlichting in de woonkamer doen we via klik aan klik uit oid, dit omdat we nu nog niet weten hoe de opsetlling gaat worden van de meubels. daarnaast kan je dan altijd nog switchen met de plaats van je meubels en als je alles vast inbouwt gaat dat zo moeilijk

en nu :

en dan te bed, morgen weer vroeg dag, bos te doen, zo weinig tijd

30 man bruiloft
22 man a la carte
5 lunches ( 14,15, 39, 64, 32)

en nog gewoon service draaien , ik verveel me morgen niet hoor
pi_38104215
zow update,

vandaag maar eesrt eens wat uitgeslapen wat werken werken klussen klussen en dan weer werken gaat niet in je koude kleren zitten zak maar zeggen.....

Daarna het plafond afgemaakt door, met de met siliconen verrijkte verf de kitnaden geverfd te hebben. bakkie gedaan en daarna plan getrokken hoe de komende tijd e.e.a aan te pakken.

Daarna de serre ingegaan en begonnen met het uitrachelen van het plafond van de serre. helaas bleek op de eerste regel al dat het oude plafond verre van waterpas hing. Op het dichtste punt bij het originele huis loopt het in 58 cm 1.5 cm omhoog, de rest hangt wel goed.

Morgenochtend komt klusgabber japie mij helpen met het plafond en we gaan eesrt wiggen laten zagen bij de zagerij van 58x1.5 cm die op de rachels bevestigen en klaar is ie weer

Hoop dus morgen pics te kunnen tonen van een plafond in de serre

Verder volgende week maandag dinsdag wordt er met de schilder flink vaart gemaakt doordat we alle plafonds en muren gaan latexen,.

Morgen dan gaat mijn vader al de plinten welke nu nog in de grondverf staan in de eerste laag aflak zetten. Dan bevestigen volgende week en de kamer is zo goed als af.(okay een paar kozijnen nog maar die doet de schilder( was de deal ) Daarna de serre afmaken en zo ruimte voor ruimte klaar maken beneden.
pi_38104752
Eindelijk weer een update
Maar wel begrijpelijk als je zo druk bent geweest.

Begint al lekker op te schieten zoals ik lees. Wacht met met smacht op de nieuwe pic's.

Keep up the good work
pi_38119260
we benne aan het werk(nou ja ff niet ff broodje knarren...) maar het gaat voorspoedig, de helft van het plafond zit erin.

heb net een brief ontavngen van de bouwgarant, en ze hebben enkel de banner verwijderd van funda

Staat nog online zoals ik net zag dus kom maar op met die vergoeding
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:57:01 #55
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_38119405
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:52 schreef Cybersijp het volgende:
heb net een brief ontavngen van de bouwgarant, en ze hebben enkel de banner verwijderd van funda
Valt weer ff vies tegen zeg..
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:34:12 #56
65960 sanger
pi_38120605
Zal ik wat leuks zeggen! Bouwgarant heeft inderdaad jouw foto's uit de banner gehaald om vervolgens twee foto's van thejestert te gebruiken!

Bouwgarant banner op Funda 1:

Origineel:
afbeelding

Bouwgarant banner op Funda 2:

Origineel:
afbeelding

Weet iemand hoe ik ze duidelijekr kan plaatsen? Heb van beide foto's een printscreen gemaakt, maar met Paint lukt het me niet ze duidelijker te maken.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:46:36 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38120969
Lekker handig van Bouwgarant. Echt slim zijn ze niet daar.

Oh, en Cybersijp... Je plafond!
Ja, ik loop achter.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:50:54 #58
65960 sanger
pi_38121123
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker handig van Bouwgarant. Echt slim zijn ze niet daar.

Oh, en Cybersijp... Je plafond!
Ja, ik loop achter.
Je begint haast te denken dat er een Fok!ker werkt bij of de Bouwgarant of hun reclamebureau. Alleen zouden ze dan wel zo slim zijn geweest om een ander forum te kiezen voor de tweede serie foto's tenzij zo dom als achterend van varken

hoopt Bouwgarant mannetje meeleest
pi_38122834
Wat een soap met die bouwgarant

Klussen ziet er verder netjes uit trouwens!
Where facts are few, experts are many.
pi_38123690
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:34 schreef sanger het volgende:
Zal ik wat leuks zeggen! Bouwgarant heeft inderdaad jouw foto's uit de banner gehaald om vervolgens twee foto's van thejestert te gebruiken!
OMG
pi_38123731

Nog ff en ik zie mijn eigen klus terug op funda

Wat een zijn het toch
pi_38123770
Zullen we met zijn allen koffie gaan drinken bij bouwgarant?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:02:25 #63
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38123858
Mijn god hé Wat een dombo's daar! De ene foto weghalen en vrolijk doorgaan met de volgende.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38124062
Is thejestert al op de hoogte van de actie van Bouwmarkt????
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:32:43 #65
65960 sanger
pi_38125074
pi_38125078
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:07 schreef Koningin het volgende:
Is thejestert al op de hoogte van de actie van Bouwmarkt????
yep, en ik heb er al achteraan gebeld met de eis dat mijn foto's vandaag verwijderd worden uit de banner
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:33:15 #67
65960 sanger
pi_38125093
Edit: the_jestert was me te vlug af!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:35:41 #68
65960 sanger
pi_38125186
pi_38125262
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:32 schreef the_jestert het volgende:

[..]

yep, en ik heb er al achteraan gebeld met de eis dat mijn foto's vandaag verwijderd worden uit de banner
Ben benieuwd hoe ze nu op jou reageren.
pi_38125302
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:37 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe ze nu op jou reageren.
misschien maar ff een topicje openen in WGR
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_38133001
Mijn reactie op het topic in wgr:

Ik heb vanmiddag een gesprek gehad met de heer de groot van bouwgarant, en hem onverkort verteld wat ik van het geheel vindt.( daarbij moet ik wel melden dat ik anderhalve week terug het al gemeld heb bij hun, en vorige week donderdag een aangetekende brief de deur heb doen uitgaan. waarop ik vandaag reaktie kreeg)

De heer de groot was het niet eens met mijn voorstel (¤100,- voor de tijd totdat het ontdekt werd plus iets van een ¤50,- per maand ofzo(dacht ik zelf te kunnen vangen, blijkt dus veel meer te zijn).(zijn reaktie:veel te duur, we halen het wel weg etc etc)

Heeftdus funda naar aanleiding van mijn brief hierover gebeld, en die hebben de banner op non actief gezet , dus hij wordt niet meer getoond dan. Ik zeg hierop: hij staat dus nog wel online.....

Hoe kan dat dan???? zegt ie, ik nou waar hosten jullie die banners dan? Daar moet het toch staan? of verzind het internet zelf maar die banner dan??

Ik heb te kennen gegeven dat de banner per onmiddelijk verwijderd dient te worden anders vorder ik ze, en dan gaat sijp er pas echt werk van maken

Ik zeg nog naast aardig klussen , kan ik ook aardig met computers overweg.....( naar aanleiding van de secetaresse die zei dat het nog in het cache geheugen van me bakkie zou staan......)

Nu ff kijken en dan ....

Hijs weg dus, maar dat maakt niet uit de tarieven voor plaatsing van foto's heb ik net aandachtig gelezen ping ping ¤253,- euris dus...

En dat terwijl ik als ze het gevraagd had ik er nog wel kostenloss mee willen toestemmen. Heb ik ook gemeld vanmiddag, ze belden mij ergens rond 14:30 ofzo
pi_38133222
man man wat een eikels zeg, kan me er zo kwaad over maken he?

Ik de komende dertig jaar krom voor me huisje, bloed zweet en tranen met me verbouwing, elk vrij uurtje erin stoppen en hun aan de haal met MIJN foto's..........GRRRRRRRRRRRRR

Ga hem morgen weer bellen en zal hem mededelen dat de tarieven van de fotografenfederatei mijns inziens wel degelijk gelden( niks ¤100,-, banner 120x600 op internationaal domein keteng ¤253,- hadden ze mooi mijn 4 maanden mee kunnen betalen maar nu? fok em all
pi_38133326
oh ja, nog ff wat het plafond in de serre is af

Nu ff bakkie drinken( stoom afblazen) en dan terug om ff de plinten te schilderen in hoogglansverf.

Toko is al weer netjes opgeruimd en gestofzogen dus alles is weer :"neat and tidy"zoals het hoort....

vergeet ik wer de helft, update over vandaag komt straks en de pics ook, hijs fijn laterzzz
pi_38133429
we leveren dus blijkbaar wel goed werk af......................

heb overigens zelf nog geen reactie mogen ontvangen van onze bouwgarantvrienden
pi_38144913
Nou dat was het me dagje wel

eerst maar eens de dag van vandaag aan onze medelurkers vertellen

Vanmorgen vroeg al naar de casa gegaan om daar een aanvang te nemen voor dat de hulptroepen er waren. Heb de zagerij gebeld om wiggen, maar dat was moeilijk oid. wel te doen, maar cheapass als ik ben dan maar ff verder denken.....

De verzakte hoek bleek drie platen breed te zijn( 1.80m) en dus gaandeweg steeds uitgevuld tot niveau 0 (gelijk met de rest dus )

Toen begonnen met het plafond zelf, kon gisteravond niet wachten antuurlijk dus heb in me eentje nog een rijtje omhooggetild en vastgezet, maar das niet aan te raden. Omhoog duwen en op zijn plaats tikken en vastschroeven tegelijker tijd gaat wat lastig met maar twee armpjes.

Daar kwam japie mijn klusmaat al aan! en op zijn hielen vader cybersijpo!

eerst vaders maar eens insructies gegeven en hij heeft zich de hele dag kunnen veramken in bijkeuken en keuken, zit al weer bijna een bus bling bling op inmiddels plus het nodige(fijne) schuurwerk, stofwerk etc etc. Thx Pap !

Met japie begonnen aan het plafond, eerst uitgeracheld en daarna de one stepplaten omhoog. Met de middag zat ff meer dan de helft erin.

na de middag stug verder gegaan met het plafond en ongeveer 16:00 was het klaar Japie gauw zijn dochter bij mijn vrouw ophalen (hij had de oppas vandaag..... )

Bakkie leut gedaan met vaders , en Mrs Cybersijp kwam ook ff aan om te koekeloeren . werd goedgekeurd

Na de koffie opgeruimd, en alvast even een sneakpeak in de hal gedaan hoe het allemaal zat achter het hardboard en voorzetwandjes(daarover later meer)

vanavond zoals juliei konden lezen de plinten in de hooglans gezet.

Zo ff pics kijken en verkleinen, en dan as usual uploaden. Ben benieuwd of meneer de groot er nog wat mee kan (lichtelijk ironische modus)
pi_38144994
Productief dagje zo te lezen Cybersijp!
pi_38145605
komen zo 12 pics aan als ik het goed geteld heb ( heb er wel meer genomen, maar niet allemaal hebben een interessant verhaal, ja ik kan er wel wat over vertellen tuurlijk maar dan zit ik hier morgen nog een verhaal te tikken( en ik tik al genoeg... )
  woensdag 24 mei 2006 @ 00:09:34 #78
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_38145857
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 00:01 schreef Cybersijp het volgende:
komen zo 12 pics aan als ik het goed geteld heb ( heb er wel meer genomen, maar niet allemaal hebben een interessant verhaal, ja ik kan er wel wat over vertellen tuurlijk maar dan zit ik hier morgen nog een verhaal te tikken( en ik tik al genoeg... )
Ik kom weer precies op tijd..
pi_38146203

plafond serre halfklaar

tada ! dat gaat snel, tis al klaar

project paps vandaag o.a : kozijn aan de linker kant zijn nu allebeide in de laatste laag hoogglans gezet, rest enkelt de deur en het raam van het raamkozijn nog hier op de foto( wat in de bling bling moet )

kachelhok in de laatse laag aflak gezet, de deur moet ook nog natuurlijk maar ik heb mijn pap voor volgende week alweer gereserveerd

Koof en raam in de keuken in de grond gezet door paps, is niet gerold maar met de kwast vaders had ff geeen zin om te rollen meer Volgende week schuren en dan zie je niks meer van die "veren"

Binnenkant wc deur gesloopt om te kijken of er toevalligerwijs nog een paneeldeur tussen het hardboard zat, ja zat er wel ja alleen wel 30 jaar terug

vroeg mijzelf af wat er achter de bekleding van de kant van de trap in de hal zat, steen , plesiterwerk, of hout. Het lijkt er hier op dat het idd plesiterwerk is met hout erop geracheld om zo de houtenvoorzetwand te kunnen aanwerken .... Goed nieuws want ik wil het weer kaal ahlen en laten pleisteren

Mijn lieve kleine schaafje had hem van de week in marsepeins gereedschapstopic al beschreven maar nu op plaat gezet, je kan er vlak mee schaven en in de ronding. Je moet dan wel ff het mesje verstellen natuurlijk. maar t is een klein handig dingetje i can tell you that ....

Plinten liggen te glimmen

doorkijk is ook veranderd, de richting van het palfond in de serre is express met de richting van de panelen van de woonkamer meegelegd zodat het geheel (nog) langer lijkt (13.5m)

goede tip mars , t lag lekker..............
pi_38146314
hehhehehe, ik noem zo'n schaafje altijd een davidsschaafje, vraag me niet waarom.

Mooie foto's.
  woensdag 24 mei 2006 @ 00:23:49 #81
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_38146332
Het begint nu al aardig op te schieten allemaal he!!
pi_38146422
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 00:23 schreef B.A.Trix het volgende:
Het begint nu al aardig op te schieten allemaal he!!
nou ja, eh ik denk nog steeds dat we pas eind van het jaar över"gaan hoor, anders moet je weer deadlines stellen enzo. Ik heb gewoonweg niet de tijd om alles snel afte krijgen, heb volgende week 2 dagen vrij maar dan op een dag na 3 weken niet of zo( rondje Texel etc etc druk druk stress, werken werken ping ping )
pi_38146529
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 00:23 schreef Marsepein het volgende:
hehhehehe, ik noem zo'n schaafje altijd een davidsschaafje, vraag me niet waarom.

Mooie foto's.
Als in david en Goliath misschien?? is wel toepasselijk nl
pi_38191076
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 00:23 schreef Marsepein het volgende:

Mooie foto's.
Waarschijnlijk omdat het merk David is.
pi_38318721
morgen,......

Naar weer een inspannende week werken @ the beach Morgen weer aan de knutsel in de casa. Schilder begint om 07:00 maar dan draai ik me nog ff om ik begin om 09:00( mocht van buur Cees )

Morgen en Dinsadg dus meters maken met schilderen. Btw nog wat leuks, buur Cess zit in een tv programma van BNN.

Brericht zoals het op de lokale kabelkrant stond:

Tv-ploeg BNN overnacht bij Texelse families
door Louise Wolters
vrijdag 26 mei 2006
Eddy Zoëy van BNN bezocht deze week met
een tv-ploeg Texel in het kader van het
televisieprogramma ‘Nu we er toch zijn’.

In het programma onderzoekt Zoëy de gast-
vrijheid van Nederlandse gemeentes en
hierbij belt hij willekeurig aan bij mensen.

Op Texel bezocht hij onder anderen de fa-
milie Honingh aan de Ruijslaan in De Koog.
De familie was net van plan om naar bed te
gaan, toen er rond 22.45 uur op de ramen
werd getikt.

“Ik keek over het balkon en toen riep Eddy
Zoëy, ‘hoe gastvrij is Texel?” vertelt Maris-
ka Koenders.

Zij antwoordde spontaan dat Texel heel
gastvrij is.
“Kunnen wij hier dan slapen vannacht?”,
was de volgende vraag. En dat kon.

De Texelse familie bood naast Zoëy ook on-
derdak aan de camara- en geluidsman. “Het
was echt heel gezellig”, aldus Mariska.

De volgende ochtend was het weer vroeg
dag. Om 8.00 uur werd er alweer gefilmd. Na
het ontbijt werd de tv-ploeg uitgezwaaid.
Ook Cees Daalder en Sandra Rouwenhorst
uit Den Burg werden to-
taal verrast door de komst van de tv-ploeg.

“Er stonden opeens drie mannen voor de
ramen, ik schrok me rot”, vertelt Sandra.

Ook zij kregen de vraag voorgelegd hoe
gastvrij Texel is en boden de drie mannen
vervolgens een slaapplek aan.
Het Texelse stel werd zelfs verbannen naar
het logeerbed. “Ons bed is veel groter, dus
daar hebben zij met z’n drieën in geslapen.”

Ook namen de drie gasten gezamenlijk een
bad in de woning .

“Ik dacht jeetje, hebben wij dit weer. Er
staan zoveel huizen hier in Den Burg en dan
bellen ze uitgerekend bij ons aan.”

De tv-ploeg nam gezamenlijk een bad in de woning van Cees en Sandra.
De tv-ploeg nam gezamenlijk een bad in de woning van Cees en Sandra.

De Texelaars brachten een aantal gezellige uurtjes door met de mannen van BNN.
De Texelaars brachten een aantal gezellige uurtjes door met de mannen van BNN.

Cees is dus mijn buurman en mijn schilder ook nog eens ! , zal mogenw el ff wat inside info vragen over wannneer het uitgezonden gaat worden etc. Misschien komt er nog wel een glimp van de "casa"in beeld
pi_38351304
heeh lurkers,

Daar was de sijpo weer

Vandaag weer geklust aan de beneden verdieping,zoals al aangekondigd was buur Cees bij aankomst in de cas aal druk bezig met het verfklaar maken van de woonkamerd.

Zelf heb ik de keuken en bijkeuken plafonds afgekit en de schroeggaten in het gips afgeplamuurd en later geschuurd.

Alles afplakken is wel een werkje maar morgen vliegen we om het zo maar ff te zeggen doorheen, ik voorstrijken en cees met de roller er achteraan. Alles beneden zit nu eeen keer in de latex(inclusief plafond bijkeuken) en zal morgen op kleur gesaust worden.

Morgen heb ik ook vader cybersijpo weer ter beschikking, die gaat boven aan de gang met een aantal deurkozijnen, plus wat sponning werk welke nog voor een tweede laag hoogglans in aanmerking komen.

Zo ff uppen en dan morgen wel weer een full update, ben nu een bitje garie arie
pi_38351826
Oh bijna vergeten, Buur Cees was ff weg om zijn broertje ergens mee te helpen en in de tussentijd heb ik mezelf maar ff nuttig gemaakt om twee dingetjes welke nog gedaan moesten worden op de bovenverdieping te doen.

Er zat al tijden een dikke rode stip op de voorgevel van een keer dat een monteur zijn stofzuigerzak heeft uitgeklopt met boorstof, deze heb ik weggespoeld. had nu ff tijd zak maar zeggen( was het eerder vergeten al heel lang "ff"te doen )

Verder in de badkamer de schroefgaten van het plafond afgeplamuurd, morgen laagje twee erover en de schuurmachinen erlangs. Dan nog kitten en dan kan daar ook het plafond in de latex gezet worden.

Hier het plafond in de keuken na mijn smeer actie

Plafond bijkeuken na het smeren en kitten

Bijkeuken in de verf, zowel de wanden als het plafond een keer in de "tex", ik vind het al weer een hele verbetering zak maar zeggen.

bis morgen
  maandag 29 mei 2006 @ 23:33:50 #88
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_38353037
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:58 schreef Cybersijp het volgende:
heeh lurkers,
IK voel me heeeeeeeeeeeelemaal niet aangesproken nu ..
pi_38359017
quote:
Op maandag 29 mei 2006 23:33 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

IK voel me heeeeeeeeeeeelemaal niet aangesproken nu ..
ik ook niet hoor
pi_38367478
hehe lol, stelletje lurkers.....

Maargoed, t gaat voorspoedig hiero. woonkamer, bijkeuken en keuken zijn voorzien van latex nu. Vanmiddag worden:

De deurkozijnen op de overloop boven geschilderd

de kozijnen in de woonkamer in de bling bling gezet

een paar beschadigingetjes van het plaktape weggewerkt met verse bling bling

een deur vanger gemonteerd( deur bijkeuken)

de tgels afgenomen daar waar er een beetje latex op zit.

raam voor de deur in de bijkeuken komt er in ( deze heeft een barst opgelopen met plaatsen)

ik denk dat ik zelfs nog wel toekom aan de serre in de tweede laag hooglans te zetten, maar weet dat ff niet zekeers ivm nog wat elektrawerk wat moet gebeuren daar. maybe yes maybe no, dus
pi_38367633
Wanneer is de verhuisdatum dan? Het zit er volgens mij echt aan te komen nu....

Lurkers...hmpf! ik lees alleen maar
pi_38375837
das toch lurken.
pi_38382543
Aritha,

Als ik voor de kerst over ben vind ik t goed.......

Zo veel mensen vragen dat, niet normaal meer (echt ). Dus om ze wat in "handen te geven" zeg ik voor de kerst dus. Geeft me genoeg tijd om ook waarschijnlijk de hal en het toilet te verherbouwen

Feit is dat het huis zoals het ansich is dan helemaal klaar is(behouden toekomstige plannen met de woning) en we ons kunnen storten op "de buitenboel" ( das letterlijk een boel ! )

En lurkers zei ik omdat de stats aangeven dat de pics weer goed bekeken worden, en er niemand post vandaar.....
pi_38389143
so behold and see

Vanmiddag flink bezig geweest, o.a met het vullen van hier en daar een gaatje van het houtwerk in de serre. Mocht het alleen niet meer schuren van Cees omdat hij aan het schilderen was ff verderop .(volgende week dus maar)

Verder een raamkozijn in de verf gezet door mijzelf, met een paar tips van schilder Cees is het een mooi resultaat geworden. De voorste twee erker kozijnenen heeft Cess afgeschilderd, en vader cybersijp is boven op de overloop aan de knutsel geweest met vier deurkozijnen te verfen plus wat opruimwerkzaamhden aldaar

Verder is er nu een nieuw raam geplaatst in de deur van de bijkeuken, deze was bij het eerste keer plaatsen gesprongen omdat hij een bitje te krap gemeten was.

Een deurstopper gehaald en gemonteerd achter bij de gevel van de bijkeuken, als nu de deur van de bijkeuken uit je hand zou waaien dan gaat hij niet over "de kop"heen zodat hij uit zijn scharnieren zou waaien. mooi haakje erin gemaakt

Morgen wordt er:

Deurkozjn van hal geschilderd, raamkozijn keuken geschilderd, deur bijkeuken en raam bijkeuken geschilderd. Cees begint om 07:00 en gaat rap dus denk dat hij dat morgen wel red ( lucky guess)

ingepakt kozijn en afzuigkap:

in de bijkeuken moeten er nog de minste dingen gebeuren:

plinten maken en verfen/bevestigen, raam verf , deuren verfen. verlichting aan sluiten. Voor de rest is het al bijna af en geeft alvast een voorproefje van hoe het ongeveer wordt

De kamer is nu klaar qua schilderwerk, alleen de plinten nog bevestigen hier dus. dat staat in de planning voor volgende week, maar omdat ik vanwege pinksteren maar een dag vrij heb volgende week kan het lastig worden om dat vor elkaar te boksen. ( plinten vastmaken , afkitten, en nog een laag bling bling. Maar we gaan er wel voor natuurlijk.

Kozijn rechts heb ik zelf gedaan anderde twee Cess de schilder, had graag de serre geschilderd maar dat mocht niet van Cees ( sprak hij streng) ( hoi Buur )

Dat was hem weer, morgen weer aan de arbeit en is het voor een paar dagen weer afgelopen met het klussen aan "De Casa"
pi_38390884
Het wordt met elk bericht en foto die je post mooier Cybersijp. Het is niet mijn stijl (Te klassiek) maar zeker niet lelijk en slecht gedaan.

Bij ons staat het heel even stil. Opruimen en inruimen zijn de toverwoorden van de laatste dagen. Schipperen met kastruimte en veel opbergen voor later.

Ik heb ook altijd gezegd dat we voor de kerst over zijn, alleen heb ik nooit een jaartal genoemd
pi_38394924
Dank dank Mars vor t complimentje

T wordt geen meri servaas, dan wel de bauers woning hoor! ( dat wou ik toch wel ff heel duidelijk stellen )

T wordt een mix tussen strak en ook weer een beetje in de sfeer die het huis "uitademt", naar mijn idee wat me nu voor ogen staat lijkt me dat een heel mooi geheel.

Denk dan bijvoorbeeld aan bruine of (hoog)rode rolgordijnen nog en dito vasen voor de ramen.

Buitenom komt er ook geen prieeltje handel e.d gewoon een donker soort sierbestrating met buxussen in een vompje oid. En niet te vergeten me "eigen toko a.k.a know as timmerfabriekje oid ". Ik heb er alle vertrouwen in dat strakies iedereen happy de peppy is met het eindresultaat in ieder geval. En dat kan nog wel ff duren (desnoods gaan we op voor de "fokklus 2007/8/9 "
  woensdag 31 mei 2006 @ 00:04:27 #97
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_38394970
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 22:07 schreef Cybersijp het volgende:
had graag de serre geschilderd maar dat mocht niet van Cees ( sprak hij streng)
Goed bezig Cees! Zweep erover!!
pi_38395150
Ja ja zet mij maar weer aan t werk hoor...... alsof ik ng niet genoeg doe
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:02:54 #99
65960 sanger
pi_38398993
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 19:48 schreef Cybersijp het volgende:
En lurkers zei ik omdat de stats aangeven dat de pics weer goed bekeken worden, en er niemand post vandaar.....
Waarschijnlijk het reclamebureau van Bouwgarant
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:17:38 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38399271
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 09:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarschijnlijk het reclamebureau van Bouwgarant

Hij gaat goed Sijpie Wat is dat glas in lood toch schitterend in je huiskamer.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 31 mei 2006 @ 10:34:25 #101
92034 crew  Vonkenboer
pi_38401244
Cybersjip het past gewoon bij die woning, de sfeer die het uitstraalt de kleuren, gewoon gewoon alles
pi_38402441
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:08 schreef ranzige_pad het volgende:
das toch lurken.
dawas het grapje
pi_38422687
Fok was een bitje stroperig vanavond dus vandaar het late tijdstip van deze update

Zo he !

Vanmorgen om 10:30 gebeld met het heugelijke nieuws dat ik vandaag extra vrij was…

Daarom maar me kluskleren weer uit de wasmand getrokken( immers zou een paar dagen niet klussen) en naar de casa gespoed. Op de fiets weliswaar, maar dat mocht mijn pret niet drukken zak maar zeggen.(vrouwlief had de auto nodig)

Daar aangekomen was cees net klaar met het kozijn in de keuken, het raam in de bijkeuken en de deuropening in de hal en de bijkeuken. Er is nog wel wat werk wat gedaan moet worden volgens de offerte binnen, maar als het straks eens een regenachtige dag is dan komt hij dat ff doen. De kleuren welke geschilderd moeten worden weet hij inmiddels dus no worry’s mate

Zelf aan de gang gegaan met de plinten van de woonkamer, deze had ik al eerder op maat gemaakt, gegrond, en in een laag hoogglans gezet.

Paste bijna allemaal zoals ik het wou, dus dat was relatief snel klaar( als je stante pede moet meten, zagen, bevestigen kost het je meer tijd. ) daarna met acrylkit de schaduwvoegjes opgevuld, immers niet overal is de muur even recht wat de plint dus wel is.

Een lamp opgehangen in het voorste deel van de woonkamer, zelfde als in de rest van het huis beneden komt maar dan de vierspots uitvoering ( geven ze niet cadeau zeg, ¤55,- ) maar wel mooi al zeg ik t zelf.

Daarna de hele boel beneden opgeruimd, incluis de keuken . Het fornuis is nu weer zichtbaar….

Daarna ff bij de fixit en de gamma geweest voor tl armaturen in de bijkeuken maar ¤35,- per stuk vind ik wat veel, en ik heb er ook nog eens twee stuks nodig ook…. Het kan wel goedkoper maar dan vind ik ze niet mooi. Slimline van daks 2x18w en dan eentje niet aandoen vind ik wel wat hebben, de enkele uitvoeringen hiervan zijn wat iel naar mijn idee.

Ik zal ff pics kijken( heb er weer een hoop gemaakt) en dan ff uppen, en online knallen

Laterz alligatorz

Had mijn post al wel dan maar ff in word getikt scheelt wat tijd he?
pi_38423044

plinten in place

nogmaals maar dan lager genomen

zijkantje kamer

haardje, t idee is er om deze binnenin een flink kleurtje te geven als contrast met het zachte van de kamer. Weet zo ff 123 niet of het een goed idee is, maar t idee is er

ik kan me "kachel"weer bekijken, dat was al weer ff terug zeg. Hijs nog even mooi als toen hij onder een plaat gips werd verstopt

Tijdelijke opslaag van alle spullen welke ik regelamtig gebruik. Als straks de woonkamer klaar is dan zal ik ff wat in elkaar knutselen waar ik dit alleskwijt kan.

me lampie, strak en naar mijn idee toch iets klassieks in zich. Een foto om Marsepein alvast een idee te geven wat ik voor ogen heb.

Dat waren ze weer. morgen weer werken . Maar de afspraak voor volgende week Dinsdag met vader Cybersijpo is al gemaakt. Plinten schilderen( laatste bling bling) en de serre, plus deur van kachelhok bijkeuken . Verder wat kozijnen in de keuken in de "chat"zetten .

plemp maar weer een hoop neer, ben benieuwd wat jullie er van vinden
pi_38423066
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Cybersjip het past gewoon bij die woning, de sfeer die het uitstraalt de kleuren, gewoon gewoon alles
Ik ook van jou....
pi_38424439
tvp :p
  Moderator donderdag 1 juni 2006 @ 18:08:25 #107
92034 crew  Vonkenboer
pi_38444823
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 00:58 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ik ook van jou....
Wel beetje jaloers is
Mooie spot halogeenverlichting
pi_38451396
Ik volg je topic nu al een tijdje, ziet er erg mooi uit allemaal, veel aandacht voor de details ook. Ik begin in september zelf met klussen aan mijn " niuewe " jaren 30 woning, misschien wel leuk om daar ook een topic van bij te houden. Kan nu in ieder geval zien hoe het kan worden
pi_38464692
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:50 schreef Red_Baron het volgende:
Ik volg je topic nu al een tijdje, ziet er erg mooi uit allemaal, veel aandacht voor de details ook. Ik begin in september zelf met klussen aan mijn " niuewe " jaren 30 woning, misschien wel leuk om daar ook een topic van bij te houden. Kan nu in ieder geval zien hoe het kan worden
Zeker leuk om een topic te maken. We kunnen er allemaal wat van leren
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:12:24 #110
65960 sanger
pi_38466251
Ziet er allemaal weer keurig uit Sijp!

En een nieuwe klusser is born. Welkom Red_Baron!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_38467697
Thankx Sanger, ik volg jouw topic ook al een tijdje, ziet er ook erg goed uit (vooral erg mooie keuken ). Hoop dat ik zelf er ook een beetje uitkom met de verbouwing . Ik zal binnenkort wel even beginnen met een topic, ook om de beslissingen qua keuken, vloer, verf, sanitair, indeling etc allemaal een beetje toe te lichten, voorzover ze al gemaakt zijn......
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:10:28 #112
65960 sanger
pi_38467894
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:04 schreef Red_Baron het volgende:
Thankx Sanger, ik volg jouw topic ook al een tijdje, ziet er ook erg goed uit (vooral erg mooie keuken ). Hoop dat ik zelf er ook een beetje uitkom met de verbouwing . Ik zal binnenkort wel even beginnen met een topic, ook om de beslissingen qua keuken, vloer, verf, sanitair, indeling etc allemaal een beetje toe te lichten, voorzover ze al gemaakt zijn......
Vragen kun je altijd stellen in K&W hoor! En Tips kun je genoeg vinden dacht ik zo

Ben benieuwd naar je topic en je keuzes
  Moderator vrijdag 2 juni 2006 @ 20:25:53 #113
92034 crew  Vonkenboer
pi_38585168
Hoi hoi waren we weer....

Vandaag vrij van het werk en gezien het pak werk wat er nog boven mijn hoofd hangt de komende twee weken heb ik besloten om deze en volgende week gewoon "vrij"te nemen van de casa.

Vorige week natuurlijk Pinksteren gehad en deze komende week wordt ook druk, plus volgende week rondje texel op ons dak dus ffies wat qualitytime met mijn gezin in plaats van schilderen denk ik maar.

Over een dikke anderhalve week ongeveer, en de 20e Juni dus weer verder met de kwast
pi_38585298
Cybersjip, je moet inderdaad ook af en toe aan je familie denken. Goed van je.
pi_38869850
mini update

Vorige werkweek zit er inmiddels op en de volgende drukke week heeft zich aangedient inmiddels....(www.roundtexel.com) Nog vier dagen te gaan nu (Do, Vr, Za, en Zo) Maandag de boel allemaal weer in orde maken en wat leuks doen 's avonds met de "crew"en dan denk ik Dinsadg a.s totaal murf in me bed gaan liggen.

Volgende week ook maar een dag vrij (Di) en dan de hele week weer aan het werk, week erna is wel weer "normaal"

Dus dan weer twee dagen hardcore klussen staan op de planning dan( ). Nog ongeveer twee maanden en dan is het al weer een jaar terug dat het eerste begin is gemaakt met de renovatie van de "casa"

Tijd vliegt, so many things to do, so little time zak maar zeggen. Als de overuren teller zo blijft draaaien als hij nu draait dan heb ik weer fulltime van de aankomende winter de tijd om me huis te verherbouwen
pi_38873750
Ben je niet vreselijk bang dat je enorm aan roofbouw op je lichaam bezig bent? En evntueel in een burn out terecht komt nadat het klussen klaar is? Man, wat heb jij een tempo, petje af hoor!
pi_38874489
Mars,

Nee hoor dit soort werk doe ik al bijna 15 jaar. Hoewel t zwaar is ( i agree here) gaat het me goed af. Het verbouwen "tussendoor" doe ike chter wel voor het eerst.

Nu de pc uit en te werk weer
pi_38998132
ik wacht geduldig tot cyber ons voorziet van een update
pi_39231199
Zow dat heeft ff geduurt

Maar morgen gaan we dan ook echt weer hardcore aan de klus. In de afgelopen tijd uren gemaakt voor twee dus met de vrije tijd de komende winter zit het wel snor ( ) Ging niet zonder slag of stoot, en her en der kwam er ook wel wat gemok van het werkfront maar de klus die we "het rondje"noemen is met zijn naweeën verwerkt.

Inclusief de komende week slechts vier vrije dagen gehad/ te goed, dus al te enthousiast zullen we morgen nog niet zijn (begrijpelijk mijns inziens). Voor morgen staat er op t program, om eerst maar eens al het onkruid te verwijderen in de tuin. Man man man wat een hoogte heeft dat bereikt in de tijd dat ik niet in de casa ben geweest. Denk dat ik maar ff met de heggeschaar erdoorheen ga. Zal me een hoopje geven.....

Verder is er een stel serieus bezig met de koop van ons (huidige) huis, er is al een bod maar das te laag naar ons idee(makelaar gaf al aan dat t standaard te laagis het eerste bod) , en hebben nu een makelaar een technische keuring van het huis laten doen. Kost je( de aspirant kopers dus) ook e.e.a aan knaken dus daar zal hoogstwaarschijnlijk wel een (beter) bod op volgen.Anders is t voor hun zonde van het geld. Ik heb goede hoop in ieder geval....

Verder morgen waarschijnlijk wat kleine schilderklusjes om er weer ff in te komen, en dan Dinsdag a.s met vader Cybersijp weer met zijn tweeën aan de knutsel (is ook nog eens gezellie, ipv in je Remie )
  maandag 26 juni 2006 @ 00:24:43 #121
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_39233993
quote:
[b]Op zondag 25 juni 2006 23:47 schreef Cybersijp het volgende:
Verder is er een stel serieus bezig met de koop van ons (huidige) huis,
pi_39261623
zow dagje weer voorbij, Ik schrijf hier express dagje omdat ik niet al te veel gedaan heb vandaag. Hing nog een hoop achterstallige slaap in me dondertje schijnbaar

Wat ik wel gedaan heb:

Tl balken gehaaald voor de bijkeuken en gemonteerd. Is okay bevonden door de duyvisMrs Cybersijp

Met een centerpoint alle hardstalen nagels nog eens extra diep in de plinten geslagen zodat ik morgen met wat plamuur t strak kan afwerken. daarna lichtjes schuren, en hoppa in de bling bling

Met wat mazzel heb ik nl. ook Woensadg nog vrij zodat ik een dagje extra heb om te knutselen.

Straks eens ff lekker onderuit op de bank, ff in bad en dan Csi kijken (zal eens tijd worden ook, mis het vaker dan dat ik het kan kijken)
pi_39271139
Waren we weer

T was een herhaling Althans ik had hem al ergens gezien

Nog ff voor t slapen gaan een positief puntje : Onze makelaar gaat morgen de makelaar van het stel dat interesse heeft bellen met de vraag hoeveel het bod moet gaan worden(is afgesproken overigens, niet dat we zo desperate zijn hôr ). Dan kunnen we van daaruit onderhandelen als het goed is.

[me]Keeps his fingers crossed[/me]
pi_39282049
Middag pauze

Even een update over het onkruid , tis nu achter grotendeels weggehaald, vanmiddag plinten schuren,afplaken en in de bling bling tot straks maar weer...

Voor:

Na de actie met strimmer, heggeschaar en hark

Stond genoeg dus, alles aan de kant geharkt, ff een weekje laten drogen en dan naar de stort brengen met ons eigen karretje( kameraad japie heeft karretje voor nop gescored en opgeknapt )
pi_39284167
He Cybersijp, weer aan de klus? Moet ik weer bijhouden!

Hoe lang staat jullie huidige huis eigenlijk al te koop?
pi_39294478
Wow das nog best een grote tuin!
Had er nog nooit een foto van gezien.

Hier kan je ook zeker wel wat moois van maken zeg , maar dat gaat wel goed komen denk/hoop ik.

Succes nog verder, keep up the good work
pi_39296169
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:18 schreef Koningin het volgende:
He Cybersijp, weer aan de klus? Moet ik weer bijhouden!

Hoe lang staat jullie huidige huis eigenlijk al te koop?
Ja t werd weer eens tijd

Nee ff alle gekheid op een stokje, het was erg druk op het werk de afgelopen maand en daardoor heb ik niks (nou ja bijna dan) kunnen doen in de enige echte Casa.

Vanmiddag de klimop welke je nog op de foto's ziet gesnoeid(en ff meer ) verder is vader Cybersijp een kozijn tussen bijkeuken en keuken in de bling bling aan het zetten geweest en ik heb naast de plinten geschuurd ook de tweede laag hoogglans erop aangebracht(plinten woonkamer)

Toen ik om 18:45 klaar was, d8 ik ff een paar pics te maken maar helaasie pindakasie t batterijtje was leeg....(zeker niet al te veel foto's mee gemaakt laatste tijd dus langzaam leeg gelopen oid )

Morgen dus meer, want t accu-tje hangt weer aan het elektrische sap nu
pi_39318267
zo lunch pauze

we hebben de vaart weer te pakken

vanmorgen heeft mijn schoonvader ff een rondje "kill and attack"gedaan met roundup , zodat het onkruid dat rond de casa welig tiert, straks verleden tijd is/wordt

Verder vader Cybersijp ingehuurd vandaag om kozijnen te schilderen in de keuken en tussen bijkeuken en keuken, verder het deur kozijn tussen de hal en woonkamer zullen vandaag allemaal een jasje verf krijgen.

Verder zelf:

twee spotjes al opgehangen in de serre, was benieuwd hoe dat ging staan zijn nog niet aangesloten op het lichtnet. Ff voor de show dus

Verder vensterbanken in de woonkamer geschhurd en voor de laatste keer in de falak gezet.

De kozijnen van de serre, plus de vensterbank aldaar geschuurd en ben nu bezig om e.e.a in de verf te zetten. Ben nu halverwege

Verder straks de laatste laag bling op de plinten, plus hier en daar wat bijwerken van het plafond. Met het verwijderen van de tape na het schilderen met latex is hier en daar een stukje verf meegekomen( en dan zie je ineens weer bruin )

zo ff paar pics uppen, so stay tuned
pi_39318583

hadden jullie nog te goed, de tl balken in de bijkeuken

zijkant woonkamer , met vensterbanken nu shiny shine al the way

spotjes in de serre, de platen hardboard heb ik ff voor het raam gezet omdat ik anders vanwege de zon haast niet kan zien waar ik gebleven ben

Deze spotjes komen ook op het plafond in de keuken, verder zit van deze serie een balk met vier stuks voor in de woonkamer (hing al eerder( en aangesloten )

dat waren ze weer , hasta la vista
pi_39329307
Leuk om zo e.e.a. te lezen! Het gaat weer erg voorvarend zie ik. Zelf heb ik op het moment minder tijd, ik ben in het buitenland voor mijn werk en heb slechts af en toe tijd om even online te komen.

Maar het ziet er netjes uit hoor!
pi_39332732
Hoi mars,

Leuk om je weer eens te zien in het casa topic

ja dacht al, waar zit ie nou? Normaal elke dag laat update, maar nu al ff niet dus.... Ja er moet brood op de plank komen dus het kan niet altijd klussen voor, tijdens en na zijn natuurlijk ( weet er zelf ook t nodige van )

We hebben nog geen bod op ons huis gekregen, de geinteresseerden willen nog voor een derde( ! ) keer kijken dus er is zekers animo van hun kant.

De woonkamer is nu zo goed als af op een paar kleine dingetjes na:

Kitten plinten(zodat je ook lekker nat kan dweilen)
afdekplaten centraaldozen ophangen( zijn wit en moeten ook in de bling om niet te veel op te vallen)

Deuren op de begaande grond( dus ook eentje tussen woonkamer en hal), vandaar dat dat in de to-do list gaat voor de woonkamer.

Keuze is gemaakt voor skantrae deuren model sks 242 met facet glas blank erin.(glas komt bij de schilder vandaan waarschijnlijk omdat de fabriek redelijk wat rekend voor hun eigen glas)

Maar dan ander glas en een iets ander kleurke , model is wel t zelfde
pi_39333945
Wij hebben ook naar die Skantrae deuren staan kijken, maar we vinden het allemaal te klassiek. Gewoon gladde witte deuren vinden wij het mooist. Neem^t niet weg dat deze mooi in jullie casa passen.

Ik heb een internetticket gekocht in het hotel, nu kan ik 24 uur internetten binnen 7 dagen voor slechts 10 SFr
pi_39334706
Lekker he? Dat internet....

Toch op K&W al ben je nog zo ver weg, toch zo dichtbij

T is net Texel
pi_39334775
Ha, zo is het maar net.
pi_39335171

deurkozijn kamer naar hal

deurkozijn keuken naar hal

je zit er nou al lekker, moet je nagaan als er straks een flinke sofa is waar je heerlijk in kan relaxen

spiegeltje spiegeltje aan de wand , deze vensterbanken zijn de mooiste van de... eh straat

spots wat duidelijker gefotograveerd

Dat waren ze weer, volgende keer meer keek op de klusweek
pi_39335273
Nooit airco overwogen in de serre, ik denk dat het daar behoorlijk warm kan worden?
pi_39338083
Kost een boel, koelt een beetje

Nee als het (te) warm is ga je toch lekker buiten zitten???? Ruimte zat zak maar zeggen
pi_39345178
Dat is dan wel weer waar. Mischien kun je een zwembad maken in de tuin
pi_39346015
Ga je daar wel nog zonwering ophangen?? Bijv. gordijnen kunnen ook wel wat warmte buiten houden niet?
pi_39346436
He Cybersijp, ziet er allemaal wel ERGGGG TOP uit zeg!

Even een paar vraagjes, welke kleu rbling bling smeren jullie op je houtwerk ? Ik zelf had gekozen, zit er nog niet op, voor de zelfde kleur wit als de muren maar dan in blingbling uitvoering. Begin nu echter een klein beetje te twijfelen omdat ik denk dat er te weinig contrast tussen muren en kozijn ontstaat dan.

Die vensterbanken, kun je me daar nog tips voor geven ? Wilde eerst hardsteen doen, budget voor vrijgemaakt maar begin langzaam tot de conlussie te komen dat het niet in het huis hoort. Is wel sjiek maar, 1930 was krisis tijd, sober enzo....

Jij heb toch niet van die plak vensterbanken ofzo ??? (hope not)
Na je verhaal opver je plinten he ik nog een snaar die van mij staan kijken. Die zijn nu nog gelijk aan de vloer. Ben echter van mening dat het in blingbling toch mooier is. Aleen.... die plamuur sesie... da ga nie... Ik heb slimme monteur gehad... die slagpennen heeft gebruikt...met kunstof dus... Misschien toch maar ff proberen.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_39346521
Je maakte ergens de opmerking over de binnekant van je open haard ?

Persoonlijk zou ik 'm zo laten , hij is poepstrak! Juist omdat het eigelijk alleen stucwerk is en geen freubelframes enzo erom heen zitten.
Daty contrast komt vanzelf van de roet door gebruik. Broertje heeft exact hetzelfde. Door roetcontrast springt het er straks vanzelf uit. Eventueel kan je misschien 1 tint lichter/donkerder gaan tov je muur.
pi_39349593
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:06 schreef Marsepein het volgende:
Dat is dan wel weer waar. Mischien kun je een zwembad maken in de tuin
heb hem er net uitgehaald, kom jij met het lumineuze idee om er weer eentje te nemen
pi_39349620
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:07 schreef Koningin het volgende:
Ga je daar wel nog zonwering ophangen?? Bijv. gordijnen kunnen ook wel wat warmte buiten houden niet?
ja tuurlijk komt er nog zonwering daar, worden hoogstwaarschijnlijk rolgordijnen in combo met virtrage
pi_39349747
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:32 schreef Gompy58 het volgende:
He Cybersijp, ziet er allemaal wel ERGGGG TOP uit zeg! dank u

Even een paar vraagjes, welke kleu rbling bling smeren jullie op je houtwerk ? Ik zelf had gekozen, zit er nog niet op, voor de zelfde kleur wit als de muren maar dan in blingbling uitvoering. Begin nu echter een klein beetje te twijfelen omdat ik denk dat er te weinig contrast tussen muren en kozijn ontstaat dan.

Die vensterbanken, kun je me daar nog tips voor geven ? Wilde eerst hardsteen doen, budget voor vrijgemaakt maar begin langzaam tot de conlussie te komen dat het niet in het huis hoort. Is wel sjiek maar, 1930 was krisis tijd, sober enzo....

Jij heb toch niet van die plak vensterbanken ofzo ??? (hope not)

Kleurserie die we binnen in de casa gebruiken zijn:

latex: kenia wit half recept
houtwerk: kenia wit en kenia nuancecamel

Verder heb ik de vensterbanken zelf staan klussen met vuren timmerpanelen. Op maat maken, vastzetten, plamuren gaatjes, nog eens plamuren schuren en dan de bling bling verf( drie lagen)
Kost niet erg veel, is alleen wel wat werk maar ze zijn erg mooi geworden al zeg ik het zelf.

En je plinten kan je makkelijk in de verf zetten hoor, tis alleen wel ff een werkje. Onze plinten in de woonkamer hebben nu twee algen grond, en drie lagen bling erop zitten. Maar shiny alll the way

Na je verhaal opver je plinten he ik nog een snaar die van mij staan kijken. Die zijn nu nog gelijk aan de vloer. Ben echter van mening dat het in blingbling toch mooier is. Aleen.... die plamuur sesie... da ga nie... Ik heb slimme monteur gehad... die slagpennen heeft gebruikt...met kunstof dus... Misschien toch maar ff proberen.
pi_39378491
We hebben ff wat documentatie gehaald van rolgordijnen op maat laten maken door de hema, man man man daar kan je verdorie een heel atelier voor aan het werk zetten. wat een prijzen zeg hé !!!!

Praxis heeft nu e.e.a in de aanbieding , eerst maar eens eentje halen en kijken of we er wat mee kunnen, dan maar ook ff hardcore rolgordijnen maken maar hema? No way veel te duur

Genoeg gemekkerd nou, nog ff wat anders:

Morgen komt het stel dat interesse heeft voor de derde keer langs om te kijken, nu met paps en mams mee . Lijkt me een goed teken (?) of zit ik hier ff verkeerd te denken.

En nou weer op stok, dochtertjelief is morgen weer veel te vroeg wakker waarschijnlijk( en paps te laat )
  vrijdag 30 juni 2006 @ 05:17:00 #146
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_39380326
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:29 schreef Cybersijp het volgende:

Morgen komt het stel dat interesse heeft voor de derde keer langs om te kijken, nu met paps en mams mee . Lijkt me een goed teken (?) of zit ik hier ff verkeerd te denken.
pi_39500970
Ha die Sijp
Het wordt harstikke mooi hoor!!!!
Ben benieuwd hoe het afloopt met die kijkers.
grt. van een trotse schoonzus
pi_39504039
Gut-e-Gut me schoonzusje op Fok!!!

Nee leuk dat je nou ook hier bent Peet!

"Was ist loos Koos"in de casa? Nou tempo hebben we ff een tandje lager gedraaid vanwege de hite van de afgelopen dagen, verder morgen weer aan de betaalde arbeit dus echt veel doen we deze week niet.

Wat al gedaan is/wat we gaan doen gisteren en vandaag:

Bekleding van houten plaat met kraaldelen tussen woonkamer en serre(check)
Rondom in de serre de plafondplinten bevestigen( check(nou ja de helft, vanmidag de andere helft)
Deuren opmeten en bestellen(skantrae 242) check
afspraak maken met de kitter(check)
drie deurkozijnen in de verf
een deur in het kachelhok in de bling bling zetten

Straks meer update, en met wat mazzel weer een picje
pi_39520294

laatste stukje bekleed met kraal delen

loze leiding vanaf de meterkast om daar af te takken , en zo stroom in de tuin te krijgen. Komt een apart groepekastje nog op zodat kortsluiting in de lampen bijv. geen black-out geeft in het hele huis.

plafondlijsten in de serre rondom aangebracht, plus lampen alvast bedraad, volgende week gaan we verder met de stroom van de serre.

Maandag a.s om 16:00 komt de kitter, voorts komen eind volgende week al de bestelde deuren(dus hopelijk over wtee weken erin hangen

Dat waren ze weer, ga nu ff verder klooien met me nieuwe gsm (n80 )
pi_39646576
Ik vind dat plafond ech chique. Op de foto's in de rest van het topic lijkt het hoogglans wit, maar op de bovenste foto in je laatste post lijkt het wel crčme ofzo. Is Kenia wit meer richting crčme?
I got soul, but I'm not a soldier
  zondag 9 juli 2006 @ 00:35:36 #151
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39647001
Wat doet een 'kitter'?

Plafond is echt prachtig Cijpie!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39647094
ikkuh is .... stront jaloers.....
  zondag 9 juli 2006 @ 00:40:54 #153
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39647154
Niet zeuren mop, je hebt zelf een prachtig huis (waarvan we nog altijd foto's te goed hebben )

Maar Cijpie heeft het inderdaad heel mooi voor elkaar!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39647426
ja mamma... moeders heeft gelijk....

Moet wat dat betreft ook wel zeggen dat ik steeds meer me thuis begin te voelen en het verkoop idee van de baan is... Tegenslagen zijn opgelost en als ik sommige andere verhalen from hell hier lees mag ik helemaal niet zanniken!

Bedoel dat Cyber gewoon the absolute finishing touch heeft! petje af!
pi_39647724
quote:
Op zondag 9 juli 2006 00:19 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Ik vind dat plafond ech chique. Op de foto's in de rest van het topic lijkt het hoogglans wit, maar op de bovenste foto in je laatste post lijkt het wel crčme ofzo. Is Kenia wit meer richting crčme?
Das het mooie van deze verf, bij weinig licht lijkt het juist donkerder (sfeer) en bij meer licht juist erg licht ruimte.... ik ben er kontent mee kenia wit is wit met een tintje bruin erin. Allen kenia is eigenlijk een kleurcode van flexa (coulour locale) maar ik heb alleen in het wijzonol uitvoeringkje geverfd, vind ik fijnere verf

Verder:

BE een kitter doet? juist kitten natuurlijk Alleen doet deze beste man al 35 jaar al niks anders meer, dus hij levert dermate vakwerk af dat je het zelf onmogelijk zo netjes kan doen. heeft allerlei houten gereedschapjes in een bakje met water mee.

Verder in zijn bus keuze uit driehonderd (!)verschillende soorten kit(hechting, verwerkbaarheid, kleur etc etc) echt ik kon er voor het eesrt ook niet bij met mijn hoofd en dacht "zal wel" maar nu ik het gezien heb echt 300%
pi_39647759
quote:
Op zondag 9 juli 2006 00:51 schreef Gompy58 het volgende:
ja mamma... moeders heeft gelijk....

Moet wat dat betreft ook wel zeggen dat ik steeds meer me thuis begin te voelen en het verkoop idee van de baan is... Tegenslagen zijn opgelost en als ik sommige andere verhalen from hell hier lees mag ik helemaal niet zanniken!

Bedoel dat Cyber gewoon the absolute finishing touch heeft! petje af!
Tss wat doe je hier?? ga eens ff pics maken van jouw "casa"! Dat mooie jaren dertig pand verdiend wel eens weer wat aandacht hier in k&w

Maar dank voor het kompliment Gompy
pi_39647816
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:03 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Tss wat doe je hier?? ga eens ff pics maken van jouw "casa"! Dat mooie jaren dertig pand verdiend wel eens weer wat aandacht hier in k&w

Maar dank voor het kompliment Gompy
www.photobucket.com ff zoeken op gompy58 en je hebt alles....

overigens mag ik bij deze ff aan je vragen of je ff als ervaren klusser naar een isolatie pic wilt kijken? Wil morgen graag weer aan de slag...
pi_39648106
eerste pagina tweede foto bedoel je?
J a zie niet 123 problemen komen, zorg alleen wel dat er genoeg ruimte is voor de trafo om zijn warmte kwijt te kunnen.
  zondag 9 juli 2006 @ 01:26:55 #159
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39648335
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:02 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Das het mooie van deze verf, bij weinig licht lijkt het juist donkerder (sfeer) en bij meer licht juist erg licht ruimte.... ik ben er kontent mee kenia wit is wit met een tintje bruin erin. Allen kenia is eigenlijk een kleurcode van flexa (coulour locale) maar ik heb alleen in het wijzonol uitvoeringkje geverfd, vind ik fijnere verf

Verder:

BE een kitter doet? juist kitten natuurlijk Alleen doet deze beste man al 35 jaar al niks anders meer, dus hij levert dermate vakwerk af dat je het zelf onmogelijk zo netjes kan doen. heeft allerlei houten gereedschapjes in een bakje met water mee.

Verder in zijn bus keuze uit driehonderd (!)verschillende soorten kit(hechting, verwerkbaarheid, kleur etc etc) echt ik kon er voor het eesrt ook niet bij met mijn hoofd en dacht "zal wel" maar nu ik het gezien heb echt 300%
Ja hoi ik ben DU, de mod die niet vertrekt overigens

Maargoed, ik snap dat van die kitter nog niet helemaal. Laat je hem dan je keuken afkitten? Of kiertjes in je houtwerk?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39648462
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja hoi ik ben DU, de mod die niet vertrekt overigens

Maargoed, ik snap dat van die kitter nog niet helemaal. Laat je hem dan je keuken afkitten? Of kiertjes in je houtwerk?
@dude was up at grun, mag je de slaapkamer niet in

@Cybersijp, nope, 3e pic, laatste dus..
  zondag 9 juli 2006 @ 01:36:39 #161
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39648548
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:32 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

@dude was up at grun, mag je de slaapkamer niet in

@Cybersijp, nope, 3e pic, laatste dus..
Nee Cijpje nam in het ik-stop-topic van Brighteyes uitgebreid afscheid van Duderinnetje
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39653341
quote:
Op zondag 9 juli 2006 01:02 schreef Cybersijp het volgende:

BE een kitter doet?

Je snuift teveel verfdampen Cijbersijp...

Maar erg mooi hoor. Ik geloof dat wij dezelfde spots in de keuken gaan ophangen als jij in de serre hebt.
pi_39653906
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:21 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Je snuift teveel verfdampen Cijbersijp...

Maar erg mooi hoor. Ik geloof dat wij dezelfde spots in de keuken gaan ophangen als jij in de serre hebt.
Oh ook van eglo? mooie lampen series voor niet al te veel knaken overigens. Er zijn altijd wel mooiere natuurlijk maar je kan niet alles kopen wat je wil he? gevalletje van een portemonnee en daar moet je het mee doen

Spots van de serre komen bij ons overigens ook in de keuken(5x2 spots). Standaard zit er een gu10 50 watt in maar dat wordt een beetje overkill, ik zal dus ff op zoek moeten naar 25 watt uitvoering van de gu10 en dan ff flink inslaan ervan.

En eh DU en BE haal ik gewoon steeds door elkaar.........
pi_39653927
Mmmm, nee, wij hebben wederom ons laten verleiden tot 'bouwmarkt' spul.... Ik ben benieuwd.
pi_39653991
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef Marsepein het volgende:
Mmmm, nee, wij hebben wederom ons laten verleiden tot 'bouwmarkt' spul.... Ik ben benieuwd.
Eglo komt gewoon bij mijn bouwmarkt vandaan hoor is alleen wel hun "top"serie lampen dat wel. Dus het kan best dat je dus wel eglo lampen hebt aangeschaft/ naar aan het kijken bent
pi_39670440
Mooi project, dees blijf ik even volgen
pi_39686270
Hoe is het trouwens met bouwgarant en jouw foto's op hun banner??
  Moderator maandag 10 juli 2006 @ 18:39:14 #168
92034 crew  Vonkenboer
pi_39697446
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:04 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Oh ook van eglo? mooie lampen series voor niet al te veel knaken overigens. Er zijn altijd wel mooiere natuurlijk maar je kan niet alles kopen wat je wil he? gevalletje van een portemonnee en daar moet je het mee doen

Spots van de serre komen bij ons overigens ook in de keuken(5x2 spots). Standaard zit er een gu10 50 watt in maar dat wordt een beetje overkill, ik zal dus ff op zoek moeten naar 25 watt uitvoering van de gu10 en dan ff flink inslaan ervan.

En eh DU en BE haal ik gewoon steeds door elkaar.........
Laat ik het zo zeggen, die lampjes zijn er wel
Alleen vrij prijzig maar dat is halogeen nu eenmaal
pi_39731528
ik zeg : tijd voor een update
pi_39739825
tijd voor een update?

Komt ie:

Gistermiddag om 15:30 is mijn vrouw getroffen door een herseninfarct Hoewel het toen het geheel er zeer ernstig uit liet zien is het nu 24 uur na dato weer aan de beterende hand. DE uitgevallen functies(linkerkant) zijn nu allemaal weer terug goddank.

Ze is nu nog zeer zwak, en zal nog geruime tid in het zieknhuis moeten blijven. jammer maar helaas zal nu dus ff de verbouwing van de casa ff een een laag tot uit pitje komen te staan.

niet happy is

woensdag 12 juli 2006 @ 01:10:05 #171
82456 teig
oh my gow
pi_39741256
OMG......

heb je topics gevolgd..

Wil jou en je vrouw (en je kindje) veel sterkte wensen!!!!!
  woensdag 12 juli 2006 @ 01:58:50 #172
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_39742280
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
tijd voor een update?

Komt ie:

Gistermiddag om 15:30 is mijn vrouw getroffen door een herseninfarct Hoewel het toen het geheel er zeer ernstig uit liet zien is het nu 24 uur na dato weer aan de beterende hand. DE uitgevallen functies(linkerkant) zijn nu allemaal weer terug goddank.

Ze is nu nog zeer zwak, en zal nog geruime tid in het zieknhuis moeten blijven. jammer maar helaas zal nu dus ff de verbouwing van de casa ff een een laag tot uit pitje komen te staan.

niet happy is

Jeetje wat een nieuws zeg!
Weet niet wat te zeggen maar iig heeeeel veel sterkte!!
pi_39743432
.
potverdorie Cybersijp

heel veel sterkte voor jou en je gezin !
Zij is jong en kan goed herstellen.

Je kunt mij mailen voor info.

groet AnneX
  woensdag 12 juli 2006 @ 07:40:08 #174
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_39743733
quote:
tijd voor een update?

Komt ie:

niet happy is

wtf, das niet leuk

Sterkte en beterschap
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_39743770
Zo, dat is geen goed nieuws, cybersijp...
Veel sterkte!
En die verbouwing komt wel weer, vrouw eerst!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 12 juli 2006 @ 08:04:14 #176
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39743840
Cijp, voor jou en je vrouw. Sterkte!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39743930
sterkte!
  woensdag 12 juli 2006 @ 08:47:55 #178
65960 sanger
pi_39744258
Sijp, sterkte met je vrouw! Ik hoop dat ze er snel bovenop is!

En zoals Oblivion al zegt! Vrouw gaat nu voor de verbouwing!
pi_39744504
Cijb, Sterkte met je vrouw. En ook voor jou.
pi_39745052
quote:
tijd voor een update?

Komt ie:

niet happy is

Hmn, Mijn verzoek was natuurlijk niet zo bedoelt.
Excuus. Maar toch veel sterte gewenst thuis voor je vrouw en voor jou en iedereen om je heen.
pi_39745600
Sterkte voor jullie beide!
pi_39746020
Dank jullie wel allemaal jongens(en dames)

Het ziet er nu weer goed uit, alleen komt er wel een heel traject natuurlik waar je weer "de molen"door moet.maar wat moet dat moet....

Ik heb vannacht zelf wel goed geslapen, de vorige heb ik nagenoeg geen slaap gehad en dat een mens geen goed.Nu een nacht gemaakt van 8 uur en straks met de boot naar het ziekenhuis om naar "mijn meissie"te gaan.

Onze dochter is nu ff tijdelijk bij mijn vader en vriendin en daar is ze heel happy. Zijn vrouw is 30 jaar aan het werk geweest in de zorg dat kan ik zonder ook maar de geringste zorg overlaten aan haar.

ik zal me wel melden van tijd tot tijd hier, naar ik hoop om alleen maar positief nieuws te brengen. wat 32 31 dus( in de hitte van emoties ff vergipst )is veel te jong voor zoiets....

[ Bericht 3% gewijzigd door Cybersijp op 14-07-2006 00:56:32 ]
pi_39746410
Jemig, Cybersijp, dat is geen goed nieuws.
Veel sterkte met je vrouw en dochtertje.

32 is inderdaad te jong voor zoiets, heb het zelf ook in mijn omgeving (vader) mee gemaakt.
Je vrouw komt nu op de 1e plaats!
pi_39746838
Jeumig, dat is schrikken zeg!
Heel veel sterkte voor jullie!
  Moderator woensdag 12 juli 2006 @ 16:59:44 #185
92034 crew  Vonkenboer
pi_39759071
quote:
tijd voor een update?

Komt ie:

niet happy is

Tjeempie Cybersijp toch
Beterschap toegewenst en laten we hopen dat ze er snel weer bovenop is
pi_39774491
Zow we zijn weer thuis,

Mijn ei ben ik ff wezen wegleggen bij mijn vader en heb natuurlijk effe een dikke knuffel van mama aan mijn dochtertje gegeven.

Vanmiddag een gesprek gehad met de neuroloog, en die had goed nieuws te melden. In het kort kwam het hier op neer:( als ik in mijn normale schrijfstijl dit zo oppennen dan had ik een aantal uren uit kunnen trekken , tja of je beschrijft het goed of je doet het niet. Lijkt een beetje op mijn klusidee.Maar dit ff terzijde )

Voor 70% zeker is het een lichte beroerte geweest, met voor de kenners onder ons afgelopen week een aantal Tia's vooraf. Deze hebben we niet als zodanig onderkend (dachten nog te veel in de historie op medisch gebied van mijn vrouw)

Op vrijwel zeker zullen de dingen waar ze nu nog last mee heeft(op de woorden komen, en het korte termijn geheugen) terug komen in de komende weken/maanden.

Het gebeurde heeft niks te maken met de ziekenhuis historie uit het verleden, plus niet met de pil (kan je ook het een en ander van krijgen bleek..... )

Mijn vrouw(en ik en de familie om ons heen) is ook erg blij om te horen dat ze hoogstwaarschijnlijk volgende week Dinsdag of Woensdag weer naar huis mag. Ze zal dan nog wel (betrekkelijke ) rust moeten houden maarz e is dan weer thuis .

Ze heeft nu al weer praatjes voor 36 , maar das dus ff 35 te veel. Maar beter te veel dan te weinig zak maar zeggen Verder mag ze al weer soms uit bed om ff te plassen oid. Lopen gaat haar dus ook weer aardig goed af

Al met al dus een dag met een goede afloop, en morgen maar eens ff horen bij de verpleging/arts of het al zinvol is om ons dochtertje eens naar mama mee te nemen.

Al met al dus een dag met een dikke:
pi_39774548
nog meer nieuws in het kort dan:

licht in de keuken(Ma ochtend zelf), bijna licht in de serre(ma ochtend zelf gedaan), schilder is begonnen met de buitenkant van ons huis.

Foto's moeten jullie er maar ff bijdenken
  donderdag 13 juli 2006 @ 00:42:38 #188
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39774622
Joh, dat is dan weer relatief goed nieuws. Gelukkig maar. Wens haar namens jullie trouwe klus-fans maar alle goeds toe

Ik hoop dat de berichten vanaf nu louter goed zijn
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39778275
.
dat klinkt goed Cyber !

Sterkte ermee voor julllie
.
pi_39778865
volg je topics al een tijdje, heel veel beterschap voor je vrouw!!!
pi_39779615
Dat is al beter nieuws.
Weten jullie eigenlijk hoe het heeft kunnen gebeuren? Ze is nog zo jong enzo??
  donderdag 13 juli 2006 @ 09:29:58 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39779725
Jeutje! Ik lees het nu pas. Cybersijp, wat moeten jullie geschrokken zijn zeg.
32 is idd veel te jong voor zoiets. Hopelijk gaan ze toch nog wel een beetje speuren naar een oorzaak.

Fijn te horen dat het op dit moment beter met haar gaat!
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:11:16 #193
65960 sanger
pi_39780560
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Hopelijk gaan ze toch nog wel een beetje speuren naar een oorzaak.
Dus toch wat goed nieuws Sijp! Goed om te horen!

Kunnen ze trouwens al iets zeggen over (blijvende) gevolgen? Of heeft het alleen tijdelijke gevolgen?

* hoopt op het laatste, of beter nog helemaal geen gevolgen.
pi_39781735
Ha die Sijp
Fijn dat iedereen hier zo met je meeleeft.
Pfffffffff wat waren we geschrokken.
Maar nu ben ik behoorlijk opgelucht, ze heeft heel veel geluk gehad.
Vooral ook doordat jij en mijn moeder de boel zo goed in de gaten hielden was er heel snel hulp.
Het blijft toch altijd me kleine zussie hč, ook al is ze dan 31(volgens mij, maar dat is je vergeven onder deze omstandigheden)
Groetjes Petra
pi_39792099
Sjemig zeg

Heel veel sterkte en beterschap!
pi_39808222
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:55 schreef peet38 het volgende:
Ha die Sijp
Fijn dat iedereen hier zo met je meeleeft.
Pfffffffff wat waren we geschrokken.
Maar nu ben ik behoorlijk opgelucht, ze heeft heel veel geluk gehad.
Vooral ook doordat jij en mijn moeder de boel zo goed in de gaten hielden was er heel snel hulp.
Het blijft toch altijd me kleine zussie hč, ook al is ze dan 31(volgens mij, maar dat is je vergeven onder deze omstandigheden)
Groetjes Petra
Hoi schoonzusje

ja ze heeft ongelovelijk veel geluk gehad, dat moge duidelijk zijn natuurlijk. Zoals het er nu uitziet zullen er (haast) geen blijvende effecten zijn. Nu kan ze soms nog moeilijk op haar woorden komen en het onthouden gaat nog niet helemaal lekker. Volgens de neuroloog komt dat in de komende periode waarschijnlijk allemaal weer terug.

Ik ben al blij dat haar lichaams functies het weer doen, echt je wil niet weten wat vor een peentjes ik heb gezweten....

Vandaag is ons dochtertje op bezoek geweest en dat ging heel goed, morgen dus weer langs met haar nu gaat oma henny mee. Vandaag was dat Oma Janny (mijn schoonmoeder) Ik heb ze even van de boot gehaald en later weer erheen gereden.

We zijn ook al een stukje wezen lopen op de afdeling,en morgen gaan we eens proberen om ook naar beneden te lopen( centrale hal van het ziekenhuis) Ik heb er alle vertrouwen in dat dat allemaal goed komt, ze liep vanmiddag al als een kieviet nl

Enneh Peet, tis soms heel erg fijn om (schoon) familie te hebben Ik ben echt blij met jullie steun, maar dat wist je al
pi_39808328
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:24 schreef Koningin het volgende:
Dat is al beter nieuws.
Weten jullie eigenlijk hoe het heeft kunnen gebeuren? Ze is nog zo jong enzo??
Iedereen om je hee heeft er kans op het mee te maken, alleen is een verkeerde levensstijl dat er voor zorgt dat je bijv 5 % kans erop hebt, en normaal maar 0.00001 %. Kwestie van uitgerekend jij dan en niet diegene met 5 % kans. T leven is soms gewoon niet fair blijkt wel , maar wat is dat is en daar moet je mee leven .

Nu even een tukje doen, al zal ik wel weer slecht kunnen slapen. Ik slaap al twee dagen slecht omdat het e.e.a me erg diep heeft aangegrepen allemaal
pi_39808361
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:55 schreef peet38 het volgende:
Ha die Sijp

Groetjes Petra
Tja gevalletje van ff niet opletten in een emo tijd Weet t wel hoor
pi_39812000
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 01:09 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Nu even een tukje doen, al zal ik wel weer slecht kunnen slapen. Ik slaap al twee dagen slecht omdat het e.e.a me erg diep heeft aangegrepen allemaal
Dat kan ik me helemaal voorstellen, doe lekker slapen
En neem de tijd om het allemaal te verwerken!
  Moderator vrijdag 14 juli 2006 @ 19:42:34 #200
92034 crew  Vonkenboer
pi_39830104
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 01:09 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Iedereen om je hee heeft er kans op het mee te maken, alleen is een verkeerde levensstijl dat er voor zorgt dat je bijv 5 % kans erop hebt, en normaal maar 0.00001 %. Kwestie van uitgerekend jij dan en niet diegene met 5 % kans. T leven is soms gewoon niet fair blijkt wel , maar wat is dat is en daar moet je mee leven .

Het klussen mag je van mij voorlopig wel in de ijskast zetten; zorg eerst maar goed voor je vrouw en utieraard jezelf

Goed om te horen dat het in ieder geval beter gaat !
pi_39885262
vanavond ff een update posten hoe het nu allemaal gaat (met vrouwlief en het huis) maar nu zometeen eesrt ff de verbouwing kijken Ned 1 21:20 !!!
pi_39890156
Zow paar dagen verder en wat meer zicht op de zaken als een paar dagen terug:

Mijn vrouw heeft toch het e.e.a over gehouden aan de beroerte, hoewel niet erg is het natuurlijk wel vervelend, maar het had natuurlijk ook zeer wel veel erger kunnen zijn allemaal. Denk hierbij aan uitval van ledematen , revalidatie tec etc. rolstoel noem maar op.

Zoals het zich er nu uit laat zien zal ze nog geruime tijd last houden van coordinatieproblemen(trappen lopen, snel wandelen etc) maar met de tijd zal dat weer beter gaan. Verder heeft ze nu een erg lage bloeddruk, waardoor ze nu ff geen bloedverdunners mag slikken omdat haar bloed dus al erg dun is( lage bloeddruk)

Haar geheugen(korte termijn) en taalgebruik is ook nog niet je van het, "makkelijke" taal gaat prima(alledaagswoordgebruik) maar als het moeilijkere woorden worden dan heeft ze daar naar eigen zeggen best moeite mee nog. Ook dit zal met de tijd minder worden omdat de "verbindingen"in de hersenpan weer opnieuw bedraad moeten worden en dat kost nu eenmaal tijd(t lijkt wel een verbouwing... )

Al met al moet ik toch zeggen dat de snelheid waarmee alles weer terug gekomen is mij erg verbaasd, Lannie is sterk , vitaal en in de bloei van haar leven dus misschien dat dat een flinke slok op de borrel was welke er voor zorgde dat het zo snel ging. Op zaal ligt nl. ook een andere vrouw van plusminus 75 jaar oud en die is toch een heel stuk slechter.....

De schilder is begonnen met schilderen, en ik zal natuurlijk ff de verbouwing op het stopje zetten omdat dit gewoonweg belangrijker is, maar heb toch van de week ff een paar keer gespiket bij de casa, puur om mijn gedachten ff ergens anders op te zetten. Maakt je gewoonweg erg sip en dat kan de bedoeling niet zijn lijkt me.

Dus neus vooruit, borst vooruit en we zien wel waar t schip gaat stranden. Over een week of drie / vier is ons huis klaar qua schilderbeurt en dan zal ikzelf rondom e.e.a. aan schuur en stripwerk verrichten aan het hout welke niet vernieuwd is zodat de schilder dit daarna ook kan meenmen. De achterkant van de serrre wordt overigens wit en niet donkergroen hoewel dit wel t idee was, maar de hitte die dit meegeeft is echter aanzienlijk, dus de cshilder gaf al aan dat je dat beter niet kan doen.

Dat was hem weer ff, als laatste wil ik nog ff melden dat ijs en weder dienende Dinsdag a.s Mrs Cybersijp waarschijnlijk weer thuis komt zodat de happy family weer kompleet is

In de tijd daarna zien we wel hoe het allemaal loopt alvorens ik de boel al weer gaan plannen. eerst welzijn, en daarna pas weer de bouw in zak maar zeggen.

En nu ff onder genot van een bakkie leut de verbouwing kijken
  maandag 17 juli 2006 @ 08:25:26 #203
65960 sanger
pi_39897220
Gelukkig vallen de gevolgen allemaal nog mee Sijp. Laten we hopen dat de gevolgen die er nu nog zijn door de loop van de tijd opgelost worden! Je hoort wel vaker dat zoiets gewoon wat tijd kost maar dat ze er toch goed bovenop komen! Helemaal ook wat je zegt, ze is in de bloei van haar leven en dat scheelt zeker wel een slok op een borrel!

En wat betreft de Casa. Denk dat het een goede keuze is van het groen af te stappen
pi_39920700
.
fijn om te lezen, dat het al zoveel beter gaat en dat je vrouw - morgen al weer - thuis komt.
Het zal ook schelen dat jullie hele gezin samen op Texel zit en je geen reistijd meer hebt.

Vertelt het ziekenhuis ook dat therapie thuis ondersteuning geeft en truc-jes leert om de coördinatie op de goede manier te stimuleren.
1 x raden wat mijn achtergrond is. Nee, laat maar.

@ casa: prettig dat er ondertussen doorgewerkt wordt door goeie mannen.

Succes in de aller1e plaats met vrouw en gezin. Natuurlijk komt de casa af.
onhandig als je iemand niet kent irl en wél meeleeft...
.
pi_39955782
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:54 schreef AnneX het volgende:
.
fijn om te lezen, dat het al zoveel beter gaat en dat je vrouw - morgen al weer - thuis komt.
Het zal ook schelen dat jullie hele gezin samen op Texel zit en je geen reistijd meer hebt.

Vertelt het ziekenhuis ook dat therapie thuis ondersteuning geeft en truc-jes leert om de coördinatie op de goede manier te stimuleren.
1 x raden wat mijn achtergrond is. Nee, laat maar.

@ casa: prettig dat er ondertussen doorgewerkt wordt door goeie mannen.

Succes in de aller1e plaats met vrouw en gezin. Natuurlijk komt de casa af.
onhandig als je iemand niet kent irl en wél meeleeft...
.
Juistem

We hebben van het zieknhuis de volgende dingen "meegekregen":

Afspraak met neuroloog
Afspraak met cardioloog
coordinatieoefeningen in samenspraak met de fysio therapie
Berg medicijnen door gefaxt naar de lokale apotheek( medicijnkastje puilt echt uit hor!)
Met twee weken komt een gespecialiseerde "cva"verpleegkundige van het ziekenhuis, nog langs om te kijken hoe alles gaat, en of je nog ergens moeite mee hebt. En believe me we have.... Vooral het feit dat tussen alle hoop bijna weg en ontslag in het ziekenhuis in 192 uur zit me dwars. waarom? Omdat ik toch ergens denk dat ze misschien ergens iets vergeten zijn te checken.(raar maar waar maar zo voelt t i.i.g )

Ben wel blij om me "meiden"weer allebei om me heen te hebben al zit vaders hier eenzaam op Fok! te posten en is de rest in ruste Babyfoon naast me, baal shag, en een bakkie doen wonderen zeg maar.

Morgen weer aan het werk, nog langer weg gaat echt haast niet meer. Anders hebben we straks nog "muiterij" Een uur begint mijn dienst en dan knallen tot keuken dicht , gauw bestellen en tot morgen lads. helaas ik wou dat ik mee voor me "jongens"kan betekenen, maar dat is het. Mijn vrouw heeft nu haar rust nodig en dat kan alleen maar als ze de wacht niet heeft van onze dochter.

Ben vanavond nog ff in de "casa"geweest en met me gsm camera ff een pic geschoten vcan o.a de voordeur en voorste erker. Ik ga hem zo ff bekijken en uploaden, hebben jullie in ieder geval weer ff wat.

hasta la vista fokkers!
pi_39956232

Mooi he? Echt heel erg donker groen, met een stijlvolle kleur wit erbij. Ik vind t een plaatje i.i.g
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:53:56 #207
65960 sanger
pi_39964890
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:12 schreef Cybersijp het volgende:
[url=600,450]http://tweakers.net/ext/f/63996e8da3c65160bc63eaab3161dd89/full.jpg[/url]

Mooi he? Echt heel erg donker groen, met een stijlvolle kleur wit erbij. Ik vind t een plaatje i.i.g
Goed om te horen dat ze zo snel weer thuis is! Zo te zien staat er echter wel nog 1 en ander te gebeuren.

Zie ik het goed als ik denk dat de rollaag boven de erker zwart gevoegd is?

Vind overigens het verschil in kleur van de stenen tot ca. 50cm hoog en daarboven erg mooi. Met nieuw voegwerk kun je daar mooi op in gaan spelen! Bv. onderste laag en erker zwart en de rest wit of creme (knip/snijvoeg)!
pi_39965387
He Cijbersijp, ik ben net terug van vakantie en zit zo hier en daar eens bij te lezen (Jouw topic had ik even achter gelaten omdat dat vaak niet even snel te bekijken is) maar wat ik nu lees, ik schrik me rot man. Je vrouw in eerste instantie een vermoedelijk beroerte, wat later 'gelukkig' een lichter herseninfarct blijkt. Met toch wel 'gevolgschade' zoals het er nu uitziet. Natuurlijk kun je altijd zeggen 'Het had veel slechter af kunnen lopen', maar daar schiet je niets mee op. Het blijft voor jullie gezin verschrikkelijk. Met ernstige of minder ernstige gevolgen. Je gevoel over het verloop van de diagnose binnen 192 uur kan ik me heel goed voorstellen. Het gaat te snel om een betrouwbaar gevoel er bij te hebben, maar toch kun je daar op vertrouwen.

Ik wens juliie heel veel beterschap en een spoedig herstel. Als jouw vrouw het leuk vindt om post te krijgen moet je je adres maar even mailen dan stuur ik/sturen we een kaartje.

Hartverwarmende groeten van ons, succes!
pi_39966421
He Cijbersijp, gelukkig weer betere vooruitzichten zo als het er nu voorstaat. Gezin is prio 1!

kwa aangezicht van jullie huis, dat echt een toppertje is, moet je voordeur eigelijk nu ook wel op de prio lijst van het klussen zijn gestegen. ;-)
pi_39968242
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Goed om te horen dat ze zo snel weer thuis is! Zo te zien staat er echter wel nog 1 en ander te gebeuren.

Zie ik het goed als ik denk dat de rollaag boven de erker zwart gevoegd is?

Vind overigens het verschil in kleur van de stenen tot ca. 50cm hoog en daarboven erg mooi. Met nieuw voegwerk kun je daar mooi op in gaan spelen! Bv. onderste laag en erker zwart en de rest wit of creme (knip/snijvoeg)!
Dank allereerst,

Straks als alles een beetje klaar is dan willen we gaan sparen om de oude knipvoegen weer in oude luister te gaan herstellen. Dit is echter niet goedkoop, denk aan ¤30,- de vierkante meter. Nu heb ik wel een bevriende metselaar in de kennisen kring dus kan eens vragen of hij er idee naar heeft, iemand weet natuurlijk
pi_39968556
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 09:22 schreef Marsepein het volgende:
He Cijbersijp, ik ben net terug van vakantie en zit zo hier en daar eens bij te lezen (Jouw topic had ik even achter gelaten omdat dat vaak niet even snel te bekijken is) maar wat ik nu lees, ik schrik me rot man. Je vrouw in eerste instantie een vermoedelijk beroerte, wat later 'gelukkig' een lichter herseninfarct blijkt. Met toch wel 'gevolgschade' zoals het er nu uitziet. Natuurlijk kun je altijd zeggen 'Het had veel slechter af kunnen lopen', maar daar schiet je niets mee op. Het blijft voor jullie gezin verschrikkelijk. Met ernstige of minder ernstige gevolgen. Je gevoel over het verloop van de diagnose binnen 192 uur kan ik me heel goed voorstellen. Het gaat te snel om een betrouwbaar gevoel er bij te hebben, maar toch kun je daar op vertrouwen.

Ik wens juliie heel veel beterschap en een spoedig herstel. Als jouw vrouw het leuk vindt om post te krijgen moet je je adres maar even mailen dan stuur ik/sturen we een kaartje.

dank Mars, ja had al het idee dat je met je 56k6 lijntje niet echt happig was op verherbouwingstopics met veel foto's....

Mijn vrouw heeft een lichte beroerte gehad, en een infarct is het zwaarste wat je kan hebben op "hersen"gebied, dan is nl. eerst ook je circulatie gestopt omdat een herseninfarct altijd samen gaat met een hart infarct.

• lichte beroerte
  • zware beroerte
  • lichte hersenbloeding
  • zware hersenbloeding
  • herseninfarct

dat is zo'n beetje van licht naar zwaar het rijtje

En een kaartje ? ja leuk maar we hebben er al heel erg veel gehad... waslijntje vol Ik denk dat we nu gewoon de neuzen in de richting van de toekomst moeten richten en kijken waar het ship strandt. Nu is ze al weer een dag thuis en ik doe wat meer in huis en help haar waar nodig.

Ik heb er alle vertrouwen in dat alles weer goed komt, maaar idd ik kan er met mijn hoofd niet bij dat alles zo snel gaat. Van niets naar heel veel in een korte tijd, Damn het lichaam kan een hoop hebben blijkt wel weer

En eh meet op texel staat nog steeds hoor(klaar of niet) er wordt gekookt in de casa dan. sterker nog ben al aan het brainstormen wat dan te eten met zijn allen

Straks te werk maar eerst me dames nog ff in de gaten houden hier @ Texel

Hartverwarmende groeten van ons, succes!
  • pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_39968614
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 10:06 schreef Gompy58 het volgende:
    He Cijbersijp, gelukkig weer betere vooruitzichten zo als het er nu voorstaat. Gezin is prio 1!

kwa aangezicht van jullie huis, dat echt een toppertje is, moet je voordeur eigelijk nu ook wel op de prio lijst van het klussen zijn gestegen. ;-)
    Deur wordt eerdaags eruit gehaald en dan helemaal kaal gehaaald. Daarna weer voorzien van mooi nieuw glas(zijn een paar raampjes stuk, dan wel vervangen met geen facetglas) en een aantal lagen hoogglans lak zodat het geheel weer spik en span is
    pi_39973190
    .
    nou dan wil ik wel weer over de "casa frontaal" aanhaken:

een witte voeg - straks - raad ik af. Het wordt dan in mijn ogen een poppeNhuis.
    Het resultaat zie ik dagelijks voor mijn neus bij een > 100-jaar oude boerderij.
    Nou ja, de bewoners zijn ook spic en span.

De voorgevels van onze huizen op de Brink zijn alle negen tegelijk ook opnieuw gevoegd - met een kleine
    bijdrage uit de gemeentepot vanwege gemeentelijk monument.
    En wij hebben voor lichtgrijs gekozen. Het staat veel natuurlijker.

Grappig wat de verfkleuren van de kozijnen en ramen betreft: onlangs viel mij op dat het bij ons andersom is :
    de kozijnen cręme/gebroken wit en de sponningen in het prachtige diepgroene
    "grachtengordel" groen.

We wachten nog maar even met schilderen ! dat moet maar tussen de hittegolven door

Sterkte achter de potten en pannen !
    .
      woensdag 19 juli 2006 @ 15:08:42 #214
    65960 sanger
    pi_39976254
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 13:40 schreef AnneX het volgende:
    .

een witte voeg - straks - raad ik af. Het wordt dan in mijn ogen een poppeNhuis.
    Het resultaat zie ik dagelijks voor mijn neus bij een > 100-jaar oude boerderij.

De voorgevels van onze huizen op de Brink zijn alle negen tegelijk ook opnieuw gevoegd - met een kleine

Grappig wat de verfkleuren van de kozijnen en ramen betreft: onlangs viel mij op dat het bij ons andersom is :
    "grachtengordel" groen.

We wachten nog maar even met schilderen ! dat moet maar tussen de hittegolven door

.
    Wat de meeste (goede) knipvoegers doen is het volgende:

- Ze zandstralen een klein deel van de gevel, de originele kleur steen komt hierdoor tevoorschijn.
    - Ze zetten proefstukjes in verschillende kleuren, op aanwijzing van de klant. Bv. stukje grijs, ivoor, creme en wit.
    - Laten drogen en klant laten kiezen. De overige stukjes weer uitslijpen c.q. hakken.
      woensdag 19 juli 2006 @ 15:13:54 #215
    65960 sanger
    pi_39976434
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 11:13 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Dank allereerst,

Straks als alles een beetje klaar is dan willen we gaan sparen om de oude knipvoegen weer in oude luister te gaan herstellen. Dit is echter niet goedkoop, denk aan ¤30,- de vierkante meter. Nu heb ik wel een bevriende metselaar in de kennisen kring dus kan eens vragen of hij er idee naar heeft, iemand weet natuurlijk
    Waarom zou je de oude voegen willen (laten) repareren?

- De kleur wordt vrijwel nooit helemaal hetzelfde. Je blijft het dus zien.
    - Het risico dat een slechtere voeg (die op moment van hertsel nog niet zo slecht is dus) na een paar jaar alsnog/opnieuw vervangen moet worden.
    - Indien je de gevel gaat (laten) reinigen heb je kans dat het grootste gedeelte van de bestaande voeg "weggeblazen" wordt.

Ik zal mijn schoonvader eens vragen wat hij rekent per m2. Die is voeger Als het goed is spreek ik hem van het weekend.

Hoeveel meter is het eigenlijk (incl. ramen en excl. ramen)? En de verdeling knipvoeg/platvolvoeg?
    pi_39997450
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 13:40 schreef AnneX het volgende:
    .

"grachtengordel" groen.

.

Slechts 53 graden celsius daar
    pi_39997498
    quote:
    Op woensdag 19 juli 2006 15:13 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom zou je de oude voegen willen (laten) repareren?

- De kleur wordt vrijwel nooit helemaal hetzelfde. Je blijft het dus zien.
    - Het risico dat een slechtere voeg (die op moment van hertsel nog niet zo slecht is dus) na een paar jaar alsnog/opnieuw vervangen moet worden.
    - Indien je de gevel gaat (laten) reinigen heb je kans dat het grootste gedeelte van de bestaande voeg "weggeblazen" wordt.

Ik zal mijn schoonvader eens vragen wat hij rekent per m2. Die is voeger Als het goed is spreek ik hem van het weekend.

Hoeveel meter is het eigenlijk (incl. ramen en excl. ramen)? En de verdeling knipvoeg/platvolvoeg?
    idee is idd om de gevel te laten reiniger, en ipregneren met een goedje zodat je stenen minder snel vies worden. De knipvoegen zijn gemaakt met texels duin zand dus de kleur is heel specifiek. verder is er zowel beneden als boven (zeg maar in het donkere deel steeen en in het lichtere een knipvoeg aanwezig

hoeveel meter het is, heb echt geen idee maar dat t er heel wat zijn moge duidelijk zijn
      donderdag 20 juli 2006 @ 09:14:26 #218
    65960 sanger
    pi_40001953
    quote:
    Op donderdag 20 juli 2006 01:41 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

idee is idd om de gevel te laten reiniger, en ipregneren met een goedje zodat je stenen minder snel vies worden. De knipvoegen zijn gemaakt met texels duin zand dus de kleur is heel specifiek. verder is er zowel beneden als boven (zeg maar in het donkere deel steeen en in het lichtere een knipvoeg aanwezig

hoeveel meter het is, heb echt geen idee maar dat t er heel wat zijn moge duidelijk zijn
    Als je het gaat laten reinigen zou ik echt overwegen om het geheel te laten vervangen. Het kost je misschien meer dan het dubbele maar dan is het voor de komende 75-100 jaar klaar! En je hebt dan ook nog eens een geheel voegwerk ipv oud met nieuw gecombineerd.

Impregneren is eigenlijk standaard. De reden dat het geimpregneerd owrdt is overigens niet dat het vuilafstotend wordt. Het is wel een prettige bijkomstigheid.

Impregneer is een soort waxlaag, die het vocht wel vanuit de steen naar buiten laat, maar niet naar binnen. Niet goed geimpregneerde gevels, met slechte voegen geven vaak vochtdoorslag. Dit zie je bv aan zwart/beschimmeld behang. Leuke van impregneer is dat als je gaat kijken tijdens regenen je het als een waterval langs de gevel ziet lopen. Bij niet geimpregneerde gevels zie je dat niet omdat de steen het opneemt.
    pi_40186482
    zow we zijn weer voorzichtig wat aan de knutsel geweest, we moeten toch wat progressie maken he

Wat we hebben gedaan:

deuren opgehaald bij de bouwmarkt, skantrea sks 242 is het type mocht je interesse hebben

diverse afdekdeksels van inbouwdozen opgehangen(waarom is er geen maat m4x25 bij mijn bouwmarkt? Nou ja met m4x30 en m4 x20 ging het ook wel )

Twee opbouw wcd's bevestiged en alvast bedraad naar de centraaldozen zodat als ik weer met met klusgabber steef @ casa ben het e.e.a zo aangesloten zit op het elektrieke net

Het platte dak boven de serre opgeruimd, alg nog een kapot gewaaide deur en wat glas, wat puin van de bouw nog etc etc. Dus ff in de volle zon bezig geweest met vaders. Cola tje ging erdaarna in alsof het niks was

Verder wat opgeruimd (as usual) en de cas a weer afgesloten voor deze week. Morgen gaat Kees weer aan de schilder vandaag was hij bij de buren bezig geweest en morgen weer bij ons. Met wat mazzel is morgen de hele voorkant in zwartgroen geverfd (sjiek de friemel)

Kees heeft ook het glas van de deuren nog opgemeten en komt met een prijs ervoor, ik vond dat vanuit de fabriek nl. erg prijzig.

En foto's ? vergeten te maken des te meer de volgende week
      woensdag 26 juli 2006 @ 02:00:56 #220
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_40188882
    quote:
    Op woensdag 26 juli 2006 00:34 schreef Cybersijp het volgende:

En foto's ? vergeten te maken

Hoe is het nu met moeders de vrouw??
    pi_40198092
    Met moeders gaat alles heel erg goed, echt apart om te zien dat alles zo snel weer in zijn öude"gereel is gekomen. Nu weer te werk , zal wel druk worden vandaag (maar dat is het al ff )
      zondag 30 juli 2006 @ 20:46:41 #222
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_40332290
    Cijpie!

Was gezellig

Wij zijn inmiddels weer thuis. Leuk eiland heb je

En vooral een prachtige casa!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_40340576
    Dank dank,

ja was nadat jullie bij de casa waren wel een soort van chaotische dag hoor! Was pas om 05:20 thuis zeg!!! Was druk @ island samba (2000 man ofzo) en dus heel veeeeeeeeel eters op het andere paviljoen( daar werk ik dus ) keuken dicht 22:00, opruimen klaar 0:30, kiosk open, wrknemer kiosk ziek thuis ik de klos, open tot 02:30, ff wat drinken, opruimen 03:30 klaar. Daarna island samba spullen opgeruimd(vuilnis gereden en glaswerk naar de container gebracht met de trekker ( ) en toen en toen eh... werd het al licht op het eiland

Bericht over de island samba op de lokale kabelkrant:

http://www.texel-plaza.nl/nieuws/artikel.php?id=24155

Ff tukken en vandaag weer verder waar we gebleven waren met de bonnen( weer veel! Kwam om 12:30 binnen kon meteen aan de slag. Affijn hele middag druk druk druk, mise en place op.... Racen om de mise en place te snijden, salades te maken, uitjes, grapefruits etc etc. Bam weer bonnen, maar nu van de diner kaart. Keuken werd door de baas maar om 20:00 maar dicht gedaan (wegens omstandigheden ).

Schoonmaken en nu net weer thuis( 0:15)

Vraag me af waar julie nou nog meer een "meet"hadden, zat ook zo veel te "lullen"dat ik er helemaal niet meer bij nagedacht heb het ff te vragen.

Zijn jullie nou nog in Oudeschild beland, of werd het een enkeltje bierbrouwerij ?

Ik hoor het wel, en nu WEEEKEND WOEI!!!!

Morgen weer te klussen @ the casa

[ Bericht 5% gewijzigd door Cybersijp op 31-07-2006 01:12:59 ]
      maandag 31 juli 2006 @ 12:24:39 #224
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_40348566
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:05 schreef Cybersijp het volgende:
    Dank dank,

ja was nadat jullie bij de casa waren wel een soort van chaotische dag hoor! Was pas om 05:20 thuis zeg!!! Was druk @ island samba (2000 man ofzo) en dus heel veeeeeeeeel eters op het andere paviljoen( daar werk ik dus ) keuken dicht 22:00, opruimen klaar 0:30, kiosk open, wrknemer kiosk ziek thuis ik de klos, open tot 02:30, ff wat drinken, opruimen 03:30 klaar. Daarna island samba spullen opgeruimd(vuilnis gereden en glaswerk naar de container gebracht met de trekker ( ) en toen en toen eh... werd het al licht op het eiland

Bericht over de island samba op de lokale kabelkrant:

http://www.texel-plaza.nl/nieuws/artikel.php?id=24155

Ff tukken en vandaag weer verder waar we gebleven waren met de bonnen( weer veel! Kwam om 12:30 binnen kon meteen aan de slag. Affijn hele middag druk druk druk, mise en place op.... Racen om de mise en place te snijden, salades te maken, uitjes, grapefruits etc etc. Bam weer bonnen, maar nu van de diner kaart. Keuken werd door de baas maar om 20:00 maar dicht gedaan (wegens omstandigheden ).

Schoonmaken en nu net weer thuis( 0:15)

Vraag me af waar julie nou nog meer een "meet"hadden, zat ook zo veel te "lullen"dat ik er helemaal niet meer bij nagedacht heb het ff te vragen.

Zijn jullie nou nog in Oudeschild beland, of werd het een enkeltje bierbrouwerij ?

Ik hoor het wel, en nu WEEEKEND WOEI!!!!

Morgen weer te klussen @ the casa
    Jeetje wat een dagen maak jij
    Wel leuk dat dat festival zo'n succes was. We hoorden de thuiskomende jongeren nog wel "napraten" op het plein om een uur of drie

We hadden nog een meet met een tweeling van een vriend die is overleden (hij heeft de kinderen niet meer geboren zien worden). De moeder woont in Duitsland en ze is maar eens per jaar in Nederland, dus we hebben even de kans gegrepen om het kleine grut te zien!

De bierbrouwerij hebben we niet eens meer gedaan trouwens. Wel zaterdag een end rondgefietst. Oudeschild en den Hoorn o.a. even gezien en daarna weer lekker met een boek en een wijntje het terras op gekropen

Fijn 'weekend', doe rustig aan!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_40396639
    Zow ff bijprate over de casa

Vandaag met zijn drieen(vaders, sijpo, en klusgabber Steef) aan de slag gegaan om de elektra van de serre plus de laatste noesten uit de balken van het plafond in de woonkamer te halen( laatste was pa zijn taak vond hij, ik hield hem niet tegen )

Vanmorgen om 10:00 draden getrokken, en daarna naar Steef zijn werk gereden om ff "inkopen"te doen in het magazijn(installatiebedrijf), overigens wel op een bonnetje gezet hôr

Toen begon het hier toch te hozen niet normaal meer, dus maar ff steef en vaders met de auto naar huis gebracht omdat ze anders doorweekt thuis zouden zijn gekomen.

Na de middag alles gemonteerd, en op zoek gegaan naar schragen plus een knap stukkie resthout in de zagerij. Daar is nu ook niet veel te beleven dus veel resthout was er niet meer ..... Wat er wel was en waar ik trek in had was ¤16.50! plus drie schragen á ¤8,95 weer aanzienlijk om voor derest van de tijd ie de berbouwing nog duurt mijn gereedschap neer te plempen.

Ff verder gedacht en toen maar een soort van stelling gekocht a'¤29.95 waar ik dus later als ik mijn nieuwe schuurtje (13.5x3.50m ) heb hem weer in gebruiken kan.

ff in elkaar geknutseld, wat foto's gemaakt en de dag was al weer om.

Voor volgende week staat op t program:(evt, uitloop naar week erna)

opruimen bovenverdieping

slopen laatste kamer(tje)

afwerken voorste slaapkamer

grondverfen en kitten lichtkoepel keuken(laatste klus in woonkamer, keuken, en bijkeuken, naast de deuren weliswaar)

kitten plafond badkamer, plus latexen ervan

bevestigen van deurvanger op het platte dak boven serre omdat anders bij harde wind de dakkoepel vaan de keuken stuk gaat door de deur van de slaapkamer.

dan zijn we denk ik alweer door de tijd heen voor volgende week, maar plannen is nooit verkeerd toch?

In september wil ik dan ook nog de afvoeren van de diverse daken(plat en gewoon, plus erkers) op het normale riool aansluiten dmv pvc 110 rond. dan loost e.e.a niet meer direct op de grond

genoeg plannen , zo weinig tijd

nou ff uploaden , toedels
    pi_40397385

Detail van hoe de geverfde voorkant er nu vandaag bij stond, vergeef me voor de redelijk brakke kwaliteit. T is genomen met mijn gsm camera

Detail voordeur, deze gaat er nog uit en dan wordt hij "kaal"gehaald en voorzien van nieuw glas en dito laklagen

serre installatie afgemonteerd en alles werkte

in de kamer kan je middels een dimmer de spotjes regelen en die kan je dan naast de eettafel met een wissel wissel schakelaar weer uit dan wel aan zetten, twee dimmers kon niet dacht steef nl. Dus dan maar zo

bewuste dimmer in de woonkamer , net achter de muur van de serre.alles is btw busch jager Duro 2000 serie houd een beetje de lijn in al het elektra. wel mooi naar mijn idee en past goed bij de gebruikte kleuren in ons stulpje

kastje wat ik in elkaar geknutseld heb vanmiddag, kan ik mooi voor de time beeing me gereedschap op kwijt (zwerft overal rond anders) ordnung muss sein!!!

Dat waren ze weer
    pi_40404404
    hey cijb, lekker dat t weer een beetje beter gaat met je vrouw, hopelijk komt ze er weer helemaal boven op.

Jullie stulpje wordt per update mooier, ben zeer onder de indruk van al je werk
      woensdag 2 augustus 2006 @ 02:15:03 #228
    122173 MMach
    met Fok-pensioen
    pi_40406731
    Ik heb dit topic nu ook es gelezen. Wat een tegenslag met je vrouw, gelukkig dat alles beter lijkt te gaan.
    En dat huis Alles zo strak en mooi, i love it. Puik werk dat daar wordt verzet
      Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 19:03:57 #229
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_40581486
    Bush Jager Duro 2000 vind ik personelijk ook het mooiste schakelmateriaal wat er is, stijlvol en de kleuren passen heel goed in de meeste inrichtingen

Zoveel werk zit er volgens mij niet meer in de Casa of verkijk ik mij daar zo gruwelijk op ?
    pi_40606945
    zowff broodje erin en we gaan weer verderder

vanmorgen de lichtkoepel in de keuken geschuurd, dit is van de woonkamer, keuken en bij keuken het laatset wat nog niet minstens een keer in de chat staat

daarna gekit(randjes etc) maar omdat het best dik moest duurt het drogen ff , daarom nu noodgedwongen boven bezig met het opruimen van wat kamers en vanmiddag ga ik ff twee drempels eruit halen in de beneden verdieping omdat Donderdag de deuren erin gehangen worden. "mannetje"had niet eerder tijd...... (wit) kan hem alleen niet helpen ermee(Ma, en Di vrij) Had btw gisteren geen vrij vanwege de drukte op t werk de afgelopen dagen, t was allemaal een beetje op zogezegd

Straks meer update ff shaggie blazen in me rookhok hier in huis 2 en dan weer aan de knutsels
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:33:36 #231
    122173 MMach
    met Fok-pensioen
    pi_40607082
    Haha, heerlijk eigenlijk die klustopics. Ik had vandaag echt geen zin om iets te doen, zie ik dit topic weer met foto's enzo en het begint weer te kriebelen
    pi_40629439
    zo daar zijn we weer

Lekker geknutseld vanmiddag, twee drempels eruit en de div. deuren alvast opgesteld waar ze moeten komen(Donderdag)Zal morgen vroeg nog even drie krukstellen halen(goedkope) om alvast de deuren straks voor tijdelijk ff open en dicht te kunnen doen.

Denk zelf bij weijntjes mijn beslag te gaan halen(Timble heeft daar mooi spul vandaan gehaald en heb ff online zitten browsen daaro. Thx voor the tip mate )

Verder wat alvast gesloopt op de laatste kamer die boven nog niet gedaan is, dit was de oude klerenkast van mijn moeder( idd vrouwen en kleren iequals veel bleek bij mijn moeder iig te kloppen ) Daar komt straks een puterkamertje, en ik zag ook dat het velux dakraampje qua isolatie glas de strijd tegen de elementen heeft verloren..... iso glas is lek Nou ja is van '90 ) Dus aanstonds maar eens nieuw glas bestellen daarvoor.

verder gestofzogen, boven en beneden. Daarnaast eens al het resthout gesorteerd en opgeborgen, plus wat zo 123456 niet meer te gebruiken is klaar gelegd voor de stort. Volgende week ff een bakkie rommel heenrijden dus.

ook las laatste een stukje tapijt verwijderd van de trap, bleek voor dt tapijt al iets van een loper gezeten te hebben omdat in het midden van de trap de trap niet geverfd is. Tapijt geeft zich niet makkelijk gewonnen, maar ik nog minder gaat goed komen dus....

Volgende week weer verder, en afspraak gemaakt voor over twee weken om dan het plafond van de voorste slaapkamer erin te hangen(gaat nu eenmaal makkelijker met zijn tweeen.

Volgende week bezig met lichtkoepel en in de badkamer texxen en painten, al met al wordt het nog wel eens wat (idd vonkie ) maarer is nog veel te doen, en heb voorelopig gewoon weinig tot geen tijd.

Over twee weken oid is het feest, dan zijn we nl. zo'n jaar bezig met de casa verherbouwing incorporated unlimited .nl
    pi_40697595
    Tada ff mini update:

Vanmiddag is het deuren mannetje ff geweest en moest weer snel weg voor een spoedklusje.... Maar komt morgen of zaterdag ff terug om de deuren verder af te hangen.Er hangen nu twee deuren en ik heb daar zoals het een goed k&w'er betaamd natuurlijk ff pics van getrokken na het werk vandaag

Deze hadden jullie nog tegoed, de kleur van het laminaat boven in combo met de gebruikte bling bling verf boven. Foto is s avonds genomen met mijn gsm camera dus niet al te kritisch worden....

deur naar hal vanuit de kamer gezien

deur keuken naar hal vanuit keuken gezien

Dat waren ze weer, prettig weekeinde en klus ze allemaal maar weer
    pi_41046932
    Zow na al dat Mmach "klusgeweld", maar weer eens een hoognodige update over de casa

Vorige week gedaan:

lichtkoepel koof geschuurd en voorzien van twee lagen grondverf

plafond badkamer, daar de schroefgaatjes geschuurd(had ze al geplamuurd) en daarna rondom gegaan met de acrylkit. Netjes weggestreken. Alles afgeplakt en gaan texxen (ook nog eens wijzonol latex , eerder die dag bij de bouwmarkt geweest en de latexxen daar deden met een beetje dun aan, dus maar ff bij buur de schilder een 5 kilo bus gehaald.

In de middag twee lagen erop gezet, en de spotjes alweer op hun plaats gehangen.

Vader cybersijp heeft naast het "éeuwige"opruimwerk het kleinste kamertje boven op de verdieping leeggehaald(was kleding kamer van mijn moeder, en helemaal dichtgebouwd zodat haar kleren erin konden (vrouwen en kleren equals veel), stond dus propvol en dus ook veel hangers leggers etc.

Nu dit weg is een heel stuk meer ruimte gekregen, alleen het plafond moet er nog uit nu en dan kunnen we al weer beginnen met opnieuw opbouwen van de kamer.

Vandaag vrij geweest(vorige week maandag niet), en naar de casa gegaan.

daar o.a :

lichtkoeplelkoof voorzien van eerste laag hooglans verf, de deur naar de badkamer gedemonteerd, en de bovenkant geschaafd(liep aan) , weer gemonteerd, wat kitwerk gedaan op overloop.

Verder met klusgabber en reallife gabber Japie naar de stort gereden om een hoopje sloophout weg te rijden, was toch weer ff 300 kilo. lijkt wel aante jongen als je ff een tijdje niet gereden hebt zeg

Daarna naar de bouwmarkt gegaan en daar voor een klein maandsalaris besteld (kreeg gelukkig wel een hele leuke korting, maar t blijft een aderlating nevertheless... Maar goed mooie spullen kosten geld )

besteld:

deur toilet beneden skantrae sks 244
    toiletgarnituur bijpassend bij de deurkrukken op de beneden verdieping
    4 stel deurkrukken, massief Rvs
    beldrukker messing met titaan finish (heeft 20 jaar garantie, meeste messing is og gauw verweeerd of de laklag wordt lelijk etc. nu geen last meer van.
    cijfers om het huisnummer aan te duiden , ook in messing titaan finish
    deur knop , omdat er starks net als nu weer een nieuw slot geplaatst gaat worden. Slot heeft echter een vaste cilinder en een losse knop staat beter dan een veiligheidsgarnituur. Knop ook in messing titaan finish
    glas voor de deuren welke al hangen, wordt satinatoglas met een blanke facet rand erin.

Daarna een deel van de hal al "kaal gestript", zodat ik eens op mijn gemakkie kan bekijken hoe ik een en ander nou precies wil gaan doen. Ik heb het al een beetje in mijn hoofd zitten en zie het ook al redelijk voor me, alleen de uitvoering laat nog ff op zich wachten

verder aan de kant van de buren alle tegeltjes eraf gebikt, waren in cement gezet, en gingen vrij makkelijk los. Maar toch stond het zweet op me koppie hoor

Kijk ik op me klokje( had afgesproken om 17:30 weer thuis te zijn....) is het al 18:15 gauw afsluiten en naar huus dan maar......

Morgen meer update en zo de pics, als altijd
    pi_41047538

plafond badkamer, mooi in de latex gezet

koof van de lichtkoepel, eerste keer in hooglans, morgen laag twee Bling Bling all the way

zijkant trap, waar de tegels net vanaf zijn

kijk vanaf de deur naar de kamer ongeveer, verder de keuken in. Je ziet de deuropening naar de klederkast, en de bruine deur naar de wc beneden nog duidelijk zitten.

Mijn idee is om die kant te laten stucen zodat het een geheel wordt met de andere kant welke al gestucd is. Het kozijn van de deur naar t toilet wordt eruit gehaald waarschijnlijk door Moi en voorzien van een nieuw kozijn. Dit kozijn is nl. al diverse keren opnieuw verherbouwd om ded euren te alten aansluiten aan de buitenkant van de muur aan die kant. Of je moet onttiegelijk veel werk verzetten om het weer netjes te amken, of je sloopt hem er net als ik uit en dan heb je in een keer weer knap, daar er meer ruimte is als kozijn dik is zal ik het kozijn richting toilet zelf afwerken met plaatmateriaal. Aleerder gedaan in ons huis en misstaat niet.

Verder net bij de bestellijst nog wat vergeten een set architraaf hout met neuten om deze deuren netjes af tewerken. De deur naar de kelder zal hoogstwaarschijnlijk wel een speciaal projectje gaan worden omdat zulke kleine deuren nergens te krijgen zijn.... (ja wel als maatwerk á peperprijs

Morgen meer zoals gezegd, nou ff laid back doen en dan morgen weer rise and shine want om 09:30 moeten we weer @ casa zijn om o.a een karretje puin te rijden
    pi_41077321
    Zow waren we weer

Ga nu eerst ff in bad, en dan de dag maar ff mededelen aan mijn mede klusgenoten. Genoten heb ik niet van deze dag het waarom? komt straks wel

Heeft te maken met trap en opnieuw een berg werk enzo ..........
    pi_41080199
    Zo ff stoom afgeblazen, maar first things first en zal beginnen met de morgen(toen nog geen spatje aan de lucht trap.

Vanmorgen dus eerst maar eens de kar volgeladen met allerhande deurkozijnen, thermopain glas, en diverse raamkozijnen welke nog buiten bij de casa stonden sinds de nieuwe kozijnen waren gekomen.

Dit heeft zo lang geduurd omdat ik dacht dat je deze niet met glas en al in kon leveren bij de stort. Bleek wel het geval te zijn uiteindelijk, wel eerst ff met een hamer oid het meeste glas uit de ramen en sponningen halen.

Dit "vrachtje"leverde na aftrek van glasgewicht( glas is gratis te storten hier op Texel) een respectable 230 kilo op, maar omdat je 250 kilo per dag per huishouden mag aanleveren dus niks betalen...

Daarna een zooi puin, tegels, en resten spachtelputz etc welke nog achter op het plaatsje lagen naar de stort gebracht. Dit incluis een betonnen plaat waar vroeger de douche afvoer van het zwembad heeft gezeten. (best zwaar met zijn tweeen, een plaat gewapend beton a 1mx1m hoog 10 cm ) gewicht was uiteindelijk 440 kilo en kostte het respectabele bedrag van ¤7.75 ! ( nog steeds geen vuiltje aan de lucht)

Na de lunch begonnen met het verwijderen van het tapijt op de trap, ging lekker stucadoor gebeld, kwam langs om te kijken hoeveel er ongeveer op de muur gaat komen in centimeters(ivm plaatsen kozijn), timmerman kwam ff langs wou een nieuwe deur plus kozijn laten maken voor de kelderkast. Dit omdat het totaal geen standaard maten zijn etc.

Alles doorgebabbeld, geen vuiltje aan de lucht nog....

En toen, trap kaal, stootborden waren vervuild met mega veel nietjes( geeen probleem, gewoon eruit trekken, gaatjes vullen, schuren, en schilderen dachten we (toen) nog. De traptreden zaten onder de bisonkit oid waar ze het tapijt mee hadden verlijmd. eerst maar eens ff een stukje schoonkrabben........ slik nog eens slik spaanplaat hoe kan dat nou? een traptrede van spaanplaat denken wij nog. Okay ff denken wat nu? Oh ff timmerman erbij vragen hoe en wat, woont 100Mtr verderop dus das gauw geritseld...

Komt ie aan, kijkt en zegt dat wordt niks met die trap, das gevaarlijk, piepte hij al als je er op liep? (ja) blijkt dus door de vorige "renovant" van dit pand een kant van de trap wat normaal de trapboom is, helemaal verzaagd te zijn zodat hij de trap ff breder kon maken(vonden mijn grootouders waarschijnlijk mooier, is niet van eerdere datum waarschijnlijk omdat spaanplaat naar mijn idee iets is van later dan 1969 , toen opa en oma in dit huis kwamen wonen.

Gevolg van het verzagen is :

de boom is verzaagd, geeft nog maar een fractie van de steun die het origineel gaf, ergo je kan eigenlijk nu alleen nog maar dicht langs de kant van de muur naar boven lopen. Moet dus nieuwe boom in, maar trappen maken is niet goedkopie omdat het veel werk is. En hoewel ik best wat kan knutselen waag ik mij hier absoluut NIET aan ! zal je gebeuren dondert die trap straks in elkaar als je eens met twee man en een zwaar iets naar boven aan t sjouwen bent

gevraagd wat nu te doen, omdat we natuurlijk bezig zijn, beneden is (haast) klaar, dus veel boven bezig, dus heen en weer trap lopen(okay ladder kan ook, maar is zo'n eh gedoe ) Dus ff timmerman(zzp'er, ergo mannetje dus ) gevraagd wanneer dat kan gedaan worden.

Morgen komt hij dus al een mal maken van de oude "boom" zodat hij in zijn werkplaats de nieuwe boom alvast kan maken, daarna proefpassen en aftekenen waar de treden komen, weer meenemen en inkepingen maken. Daarna oude boom eruit en nieuwe erin maken.

Kost dus wat manuren , materiaal, en das nou net niet waar ik op zat te wachten. Zit gerust nog wel in het "potje", maar het idee "wat in de pot zit , verzuurd niet" staat me beter aan

Er is wel een lichtpuntje te melden, nu we een nieuwe trapboom krijgen dus, kunnen we wel kiezen voor een leuning, en die wou Mrs Cybersijp graag. Dus dat was het positieve wat ik vanavond thuis te melden had.

Morgen vroeg, ff de lichtkoepelkoof afschilderen, heb ik vandaag maar ff gelaten voor wat t is. Verder nog een karretje hout van de trap wegrijden(betimmering om hem "dikker'te maken)

daarna te werk om 12:00 en rest van de week as you all know very very busy cooking grilling, serviceing the people

Volgende week dus meer, en hoop al wat meer duidelijkheid te hebben over de trap dan
    pi_41080704

Hier waren we nog happy de peppy de nietjes aan het verwijderen in de "Casa", maar dat zou dus niet lang daarna veranderen.

Hier is duidelijk te zien, wat nu eigenlijk het probleem is met de trap van de casa. Zoals hij aan de andere kant is, zo had hij normaliter moeten zijn, maar dat is hij dus niet meer (licht uitgedrukt) er is dus veel minder steun voor de traptreden. Nu zijn we wel allerlei maniertjes om dit op te heffen, maar een tarp verfen en voorzien van een "loper "kan je dan vergeten...... En ik hou er niet van concessies te doen, dus ff door de zure appel heen bijten

de hele trap gezien vanuit de voordeur, hoewel t vandaag tegen zat allemaal is er duidelijk te zien dat het geheel van de hal flink lichter is geworden door het gebeun aan de trap.

En nou eens niet lurken k&w ers, schrijf eens ff iets positiefs op hiero straks heb ik ook een klusdip, en naast dat er dan niks meer in de casa gebeurd komt er niks meer op dit forum
    pi_41082326

Dit is zo'n beetje het idee wat ik in mijn hoofd heb bij de trap van de casa, maar dan nog met een trapleuning erbij dus aan de linkerkant van de trap

en nou rap naar me mandje anders wordt t verfen en karretje naar stort brengen morgen niks
    pi_41082794
    Ik zit idd al een tijdje te lurken in je topics Ga zo door je bent god opweg! Die trap is best wel een domper, gaat best wat tijd in zitten zo maar het gaat vast erg mooi worden als ik die 2de pic zie! Me like
      woensdag 23 augustus 2006 @ 02:20:23 #241
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_41082981
    Wat balen van die trap! Maar wees blij dat je er nu achterkomt en niet als je er al doorheen bent gezakt met alle gevolgen van dien. Succes Sijpie!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      woensdag 23 augustus 2006 @ 02:30:03 #242
    71919 wonderer
    pi_41083119
    Da's wel even een trap na, zogezegd...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    pi_41084958
    Das idd een aardige verrassing zo, maar gelukkig dat het zo snel opgelost kan worden.
    pi_41090926
    .
    @ CS :

wat een retesjieke trap wordt dat in zwart en wit met een loper !

Alleen even doorbijten en oh wat een geluk dat je deskundigen in de buurt hebt.
    Trouwens ik verbaas mij al die tijd tijdens het lurken ! dat je zķ door kunt gaan naast gezin en drukke werkperiode.

Gaat het goed met jķuw Mrs Cybersyp ? Héél verstandig van een leuning / boom links én rechts.

Idd: lurken is leuk - prettig commentaar en meedenken ķok.
    * miste ik ook wel eens in het topic Strippen & Bouwen.

.
      woensdag 23 augustus 2006 @ 13:07:10 #245
    122173 MMach
    met Fok-pensioen
    pi_41091405
    Het zit je toch ook niet mee bij momenten, maar het is belangrijker dat je later een veilige trap zal hebben dan een die je zwaar kan verwonden. Het is een goede zaak dus dat je erachter bent gekomen en nu heb je binnenkort een nieuwe stevige en mooie trap mét leuning, en als die er zo uit zal zien als op de 2de foto dan wordt dat gewoon te vet.
    pi_41115063
    Nou, Cybersijp dat is mooi balen. Hoewel, zoals het al gezegd is, je er beter nu kunt achter komen dan later. Heb je nooit iets geweten dat de trap verbreed is in de loop der tijd? Heb je bijvoorbeeld geen originele tekeningen gehad?

Maar verder ziet het er erg mooi uit hoor! Complimenten, ook voor je doorzettingsvermogen, want bij ons staat het een beetje stil. Ik weet dus hoe moeilijk het is maar te blijven doorgaan.

Als het plaatje wat je hebt laten zien het uieindelijke eindresultaat wotdt, dan wordt het erg mooi
    Probeer dus een beetje door de tegenslag heen te kijken!
    pi_41116054
    Zeg cyp, ik heb de boel nog een svan het begin af bekeken kwa foto's... Dat schildwerk.... das gewoon ubergeil! Mag blij zijn als ik volgende week mijn kozijne ook maar enigzins in die richting kan krijgen !

En dat trappetje bij jou ? dat gaat absoluut ook een toppertje worden! Don't you worry about a thing
    pi_41116445

Zag op het werk, toen ik ff een collega de verrabbezakte trap wou laten zien een mooi rood kruisje Vandaar nu maar ff op me eigen webspace gezet.

Dit is het idee zoals ik het een beetje in mijn hoofd heb hoe het moet gaan worden strakies.

Vanmorgen nog ff snel voor het werk aan de knutsel geweest en de koof van de lichtkoepel voor de laatste keer in de bling bling gezet. Verders karretje houtwerk gereden, dus wat ik vandaag zou doen naast de "gewone arbeit" heb ik dus gedaan.Alleennu weer een kort nachtje, baas is er vannacht niet dus morgen weer vroeg rise and shine and off to the beach @ 10:00

Verders met de timmerman gesproken, zou vanmorgen na de koffie een mal gaan maken en daar mee verder gaan als ie klaar was bij klusgabber Japie (een dag werk)(hoe zou ik nou aan zijn tel.nummer zijn gekomen? ) Maandag a.s dan wordt er constructief ook echt gewerkt aan de trap dus ik verwacht wel iets te kunnen lalten zien dan.

Verder erg lekker dat de timmerman zo snel tijd had, al de bouwbedrijven hier hebben het gierend druk , eindeloos wachten voor je aan de beurt bent en dan zo'n timmerman pland je gewoon ff "tussendoor". Veiligheid voor alles zegt ie
    pi_41116481
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 02:08 schreef tnimble het volgende:
    Ik zit idd al een tijdje te lurken in je topics Ga zo door je bent god opweg! Die trap is best wel een domper, gaat best wat tijd in zitten zo maar het gaat vast erg mooi worden als ik die 2de pic zie! Me like
    Ach domper........ Ben er al weer over heen hoor. T doet alleen nog ff zeer..... in me knip

Je kan tot in de treure gaan zitten kniezen, maar lost niks op . Dus hup hoofd omhoog, schouders eronder, t is niet anders

Me like to !
    pi_41116548
    Dat is goed nieuws dat ie je er snel tussen kan stoppen!
    pi_41116553
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 12:52 schreef AnneX het volgende:
    .
    @ CS :

wat een retesjieke trap wordt dat in zwart en wit met een loper !

Alleen even doorbijten en oh wat een geluk dat je deskundigen in de buurt hebt.
    Trouwens ik verbaas mij al die tijd tijdens het lurken ! dat je zķ door kunt gaan naast gezin en drukke werkperiode.

Gaat het goed met jķuw Mrs Cybersyp ? Héél verstandig van een leuning / boom links én rechts.

Idd: lurken is leuk - prettig commentaar en meedenken ķok.
    * miste ik ook wel eens in het topic Strippen & Bouwen.

.
    stilstand is achteruitgang zak maar zeggen

Geef idd toe dat ik strippen en bouwen ff vergeten ben te bekijken recentelijk, maar kom gauw weer langs hoor. Daarnaast poogde ik niet echt zere neus te zijn in de opmerking van klusdip en lurken etc

Met Mrs Cybersijp gaat het overigens heel erg goed, heeft nergens meer last van. raar maar waar.... Nu nog wat onderzoeken natuurlijk(heeft er al eentje gehad) maar tot nu toe @ cardioloog niks verontrustends te melden ( en laten we hopen dat dat nog ff zo blijft)
    pi_41116610
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 00:16 schreef Marsepein het volgende:
    Nou, Cybersijp dat is mooi balen. Hoewel, zoals het al gezegd is, je er beter nu kunt achter komen dan later. Heb je nooit iets geweten dat de trap verbreed is in de loop der tijd? Heb je bijvoorbeeld geen originele tekeningen gehad?

Maar verder ziet het er erg mooi uit hoor! Complimenten, ook voor je doorzettingsvermogen, want bij ons staat het een beetje stil. Ik weet dus hoe moeilijk het is maar te blijven doorgaan.

Als het plaatje wat je hebt laten zien het uieindelijke eindresultaat wotdt, dan wordt het erg mooi
    no worries mars ! Komt goed, ben geen doemdenker, een redelijke benaming voor mij zou zijn: Postief denkende doener, kan niet echt stil zitten zeg maar. Tuurlijk weekje vakantie is leuk maar dan moet ik toch echt ff wat constructiefs gaan doen anders ben ik niet te genieten. T hoeft weliswaar niet altijd op volle kracht vooruit te zijn, maar met stationair draaien van het motortje verplaatst de boot zich ook al
    pi_41116665
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 00:54 schreef Gompy58 het volgende:
    Zeg cyp, ik heb de boel nog een svan het begin af bekeken kwa foto's... Dat schildwerk.... das gewoon ubergeil! Mag blij zijn als ik volgende week mijn kozijne ook maar enigzins in die richting kan krijgen !

En dat trappetje bij jou ? dat gaat absoluut ook een toppertje worden! Don't you worry about a thing
    Nou laatste quote dan maar, anders plemp ik me eigen topic nog vol

Kwestie van goede verf, wat tips van een zeer bekwame schilder, en knappe kwasten /rollers etc doet de truuk .

En trappetje ????? Tis een trap hoor, ook verrabbezakte trappen horen erbij
    quote:
    Op donderdag 24 augustus 2006 00:16 schreef Marsepein het volgende:

Nee nooit geweten dat de trap opgedikt is geworden, dacht qua stijl dat het nl prima in het geheel pastte, maar nu ik de eigenlijke trap heb gezien(en kaalgehaald ) ben ik van mening dat deze omdat hij iets eenvoudiger van opzet is. beter bij het huis past dan de trap die we eerder hadden(hoewel het technisch gezien nog steeds de zelfde is natuurlijk)

En hup Mars , nou ff genoeg pauze genomen, Grijp in die kluskist van je haal je gereedschap weer onder het stof vandaan en klussen met je reet!!!!

Doet dat t hem ?

[ Bericht 41% gewijzigd door Cybersijp op 24-08-2006 01:30:37 ]
    pi_41206377
    hoi Sijp
    Balen van die trap joh, maarre als ie straks zo wordt als op die foto....En dan ook nog van die mooie spijlen, nou dat lijkt me wel erg mooi hoor.Tenzij je graag wilt dat je schoonfam. door de trap zakt , dan adviseer ik je hem te laten zoals ie was.
    liefs van je schoonste zussie
    pi_41275291
    Nou weer weekje verder en de klusgeest hebben we weer van stal af gehaald

Vandaag o.a de buitenlampen opgehaald welke ik al een heeeeeeele tijd terug had besteld, waren niet voorradig in Nederland dus dan moet je idd ff wachten...

Verder begonnen met het kaal halen van divers muurwerk in de hal zodat als straks de timmerman geweest is de stucadoor erin kan.

vandaag heeft de timmerman afgebeld met (heel netjes!) de melding dat de trapboom nog niet helemaal klaar was, maar morgen na de koffie wel. Dus morgen als we @ 10:00 present zijn zal het niet lang duren eer er weer wat "nieuwe"trap beweging zal zijn.Verder wou hij graag weten welk profiel de leuning moest hebben , de timmerman denkt echt mee, had er nl. zelf nog niet echt bij stilgestaan )

Voor morgen staat op het program:

Toilet klaar maken voor stucadoor, en tegelzetter. heb vandaag met een kouwbeitel wat tegels verwijderd maar dat gaat lang niet zo snel als met een pneumatische boormachine. Dus ff geritseld voor morgen. Pot eruit, plus fontein eruit, kraan etc etc. Stopkraantje staat al dicht en toilet heeft al zijn laatste spoeling gehad

Verder nog monteur over de vloer gehad ivm met de bel bij de voordeur maar dat gaan we dus zelf doen, trafo hangt al, dus rest is eitje piep(met hulp van klusgabber stevie )

Verder aanbiedingkje gekocht voor hangend toilet(geberit), plus een hydrolisch gedempte toiletzitting(presalit)

Straks met een plaat wbp de opbouw dicht maken , tegelen , klaar. Nou ja duurt nog ff natuurlijk. Maar geen kalkzand ivm de diepte verlies die je hiermee hebt(wc is niet zo diep.

Morgen gaat ook het plafond eruit in het toilet, en de leidingen(nu nog opbouw zullen worden ingefreesd) Verders nog wat extra electra in de kelder(je weet nooit waarvoor, extra wcd is nooit weg )

Maar morgen eerst maar eens slopen, en direct afvoeren, dan is op het plafond boven van de kleine kamer alles gesloopt en in de "opbouw"fase alweer.

Verder kwam de schilder de bestelde verf brengen voor Jo-Anne haar kamer , had Kees de verkeerde verf besteld(latex ipv hoogglans, dus 5 liter zachtroze over. Mocht ik houden voor nop) (desnoods verf je je zolder er mee zegt ie )

Zo ff wat uppen en bis morgen dan maar weer
    pi_41275636

Koof heeft de laatste laag Hoogglans te "pakken"nu. Shiny shiny me like it

Stukje wat al wel weg is gehakt in het toilet, zijn twee lagen tegels. eerste gezet in cement, tweede in lijm, eerste gaat beduidend minder makkelijk los dan de eerste laag Maar moregn gaat het makkelijker

De twee bestelde buitenlampen, eentje voor buiten bij de achterdeur, eentje voor aan de schuur als hij straks gebouwd gaat worden. (ik weet nog geeneens wanneer , maar dan heb je hem al en loop je niet t risico dat hij niet meer leverbaar oid is )
      dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:55:06 #257
    71919 wonderer
    pi_41278431
    Misschien kun je hier die roze verf wel kwijt
    pi_41278535
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 00:55 schreef wonderer het volgende:
    Misschien kun je hier die roze verf wel kwijt
    Ja Kan Maar ik kan het kado van de schilder natuurlijk ook zelf houden, en bijv iets in de stijl van Marsepein zijn muurschilderingen proberen te maken. Heb nu iets van een paars tint, en dus de licht roze uitvoering van glans latex staan.

Is voor de kamer van onze dochteroverigens
    pi_41283242
    Hoe is het nu eigenlijk met de bouwgarant - foto steel actie?
    pi_41289754
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 08:48 schreef Gurb het volgende:
    Hoe is het nu eigenlijk met de bouwgarant - foto steel actie?
    Hoi Gurb,

ja is nog niks van bekend verders. heeft naar mijn idee ook niet meer zo'n hoge prioriteit foto's zijn iig wegehaald en de banner bestaat niet meer

Verder zijn we lekker bezig nu, toilet is ontdaan van tegels, pot en fonteintje. staat klaar op een karretje zodat het vanmiddag nog naar de stort kan.

Plafond, gaat er straks ook nog uit. maar eerst ff happie happie doen

oude trapboom is verwijderd, er wordt ontdaan van spijkers e.d

nieuwe wordt opgehangen e, en de treden worden afgetekend zodat straks met de frees het eruit kan worden gehaald

Zijkant wand van toilet in de hal, redelijk eh....niks aanwezig
    pi_41290801
    He, dat is echt weer een klus waar je van voren af aan begint! En zie ik daar zo'n handige Kinzo stempel

En happie happie smakelijk!
    pi_41301844
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef Marsepein het volgende:
    He, dat is echt weer een klus waar je van voren af aan begint! En zie ik daar zo'n handige Kinzo stempel

En happie happie smakelijk!
    hehe right on, maar het idee was om het pas aan te pakken als we er al woonden, maar omdat de verkoop van ons huidige huis niet echt wil vlotten besloten om het nu alvast maar te doen. en de happauze was al een half uurke over toen je reageerde Mars. Er moet wel wat gedaan worden hé ?

Dan heb je nu nog een keer stofbende etc in huis maar kan je straks wel zeggen dat binnen helemaal klaar is. (in de planning staat ook nog voor over een paar jaar een kamer te maken op zolder(omdat er als alles goed gaat een tweede mini-me gaat komen gok ik )

Verder vanmiddag gedaan:

Breekhamertje terug gebracht naar de timmerman (scheelde me weer een ritje naar Japie), en en passant ff gekeken naar de trap in progress. Ook ff een pic van geschoten, waar je overigens ook een stuk leuning op kan zien.

Het kozijn van het toilet aan weerzijden van de deuropening gesloopt en enkelt de bovenkant hangt nu nog. De opening moest 98 cm volgens timmerman, dus ff met haakse slijptol een centimetertje cement weggeslepen (stof alert!!!! ) Kijk dan ben je blij dat je het NU doet en niet straks in de toekomst.

Verder is mijn neefje Wouter nog ff geweest plus zijn moeder, zus van mijn eega. Alom lof dus weer.

Verder zouden we nog een karretje pijn wegrijden maar Japie had t druk (dacht ie ) en vergat de sijpo helemaal....! Morgen vroeg om 09:00 dus maar ff richting stort, zodat alles weer weg is.

Verder een van de twee buitenlampen opgehangen, en hij ...... brandt

Zo ff pics uppen en dan, benen languit en kasssie kijken vanavond
    pi_41302587

Trap bij de timmerman, waar je de treden aan het uitfrezen zijn ( en hij freesde met grote Frezen.... )Verder zie je erachter een ietwat rondlopend stuk hout staan, dat is de trapleuning welke de zelfde vorm heeft van de trapboom dus. (is verlijmd en daarna keer op keer, dus na elk opgelijmd stuk hout weer op de trapboom vastgemaakt/gebonden.

Stukje van het kozijn van de kelderkast staat er nog, omdat er anders geen steun meer is voor de trapspil. En dan zou de boel serieus kunnen gaan verzakken. Dat willen we niet dus nog ff laten staan

De naakte treden van de trap, je kan duidelijk het verschil zien in dikte tussen "stootbord"en de treden. Straks is alles weer mooi stevig, maar ik ben vandaag een paar keer naar boven gelopen(langs het randje, dus aan de kant van de trap waar hij nog wel in de trapboom zit) en het piept en kraakt dat het een lieve lust is ....

Kozijn is nu ook weg op bovenste deel na, en het werk kaler en kaler in de hal. Maar straks wordt het vanzelf weer mooier

De buitenlamp, is er nu eentje opgehangen. Maar straks als de schuur er staat dan komt nummer twee hieraan te hangen. Ik ben nog op zoek naar een soort van lantaarn voor aan de voorkant(kleur messing met titanium coating eroverheen, any ideas waar te kopen. Zeg t gerust )

Dat waren ze weer, en op een rondje puin storten zit de klus er voor deze week helaas weer op, volgende week to be continued dus maar weer
    pi_41306356

[/quote]De buitenlamp, is er nu eentje opgehangen. Maar straks als de schuur er staat dan komt nummer twee hieraan te hangen. Ik ben nog op zoek naar een soort van lantaarn voor aan de voorkant(kleur messing met titanium coating eroverheen, any ideas waar te kopen. Zeg t gerust )
    [/quote]

Wij hebben onze messing buiten lantaarnen( ?) dus 2 stuks gekocht bij een zaak met boten accessoires.
    Of was het koper ?
    Er zit vast wel zo'n zaak op Tessel? in de buurt van de jachthaven of zo.

Slim om even door te gaan met die stofzooi voordat je er definitief woont.
    Je blijft goed bezig.

Off: moeders (84) doet het best goed; woont weer zelfstandig in haar aanleunwoning.
    Vanmiddag weer eens samen de bibliotheek binnengestapt om eens te kijken hoe lezen gaat.

.
    pi_41348232
    Zo na een dag hard werken, ga je natuurlijk ff koekeloeren of de timmerman wat gedaan heeft in je huis en of je buitenlamp wel genoeg licht geeft hé?

Dus zo gedacht zo gedaan, en de timmerman is idd geweest met de nieuwe trapboom. Verder geeft het buitenlampje naar mijn idee redelijk licht ook nog eens. Me happy dus weer

Hier zie je de nieuwe vorm van de trapboom, zo is de boom in eerste instantie ook geweest voordat ze hem in '69 min of meer verrabbezakt hebben mooi vormpje naar mijn idee. Je ziet nog wel deuvels etc, maar die zijn erin gezet om de trden wat meer steun te geven in het uitgekeepte hout van de boom( de sleuven zeg maar )

onderkant van de trap, waar je kan zien waar de balluster moet gaan komen, deze is iets van 9x9 cm en de spijlen zijn rond met een eenvoudig werkje erin .

dat waren ze weer
    pi_41348273
    Ziet mijn oog daar een hele mooie oude vloer onder zitten?
    Onder de tegels?
    pi_41348310
    quote:
    Op dinsdag 29 augustus 2006 21:39 schreef AnneX het volgende:

De buitenlamp, is er nu eentje opgehangen. Maar straks als de schuur er staat dan komt nummer twee hieraan te hangen. Ik ben nog op zoek naar een soort van lantaarn voor aan de voorkant(kleur messing met titanium coating eroverheen, any ideas waar te kopen. Zeg t gerust )
    [/quote]

Wij hebben onze messing buiten lantaarnen( ?) dus 2 stuks gekocht bij een zaak met boten accessoires.
    Of was het koper ?
    Er zit vast wel zo'n zaak op Tessel? in de buurt van de jachthaven of zo.

Slim om even door te gaan met die stofzooi voordat je er definitief woont.
    Je blijft goed bezig.

Off: moeders (84) doet het best goed; woont weer zelfstandig in haar aanleunwoning.
    Vanmiddag weer eens samen de bibliotheek binnengestapt om eens te kijken hoe lezen gaat.

.

[/quote]

Goed idee annex, maybe dat ik daar kan slagen. heb wel een adres gevonden welke moiie authenthieke buitenlampen maakte . , maaar ¤1300 voor een lampje? no way. heb nog meer te doen met me geld

Blij om te horen dat het met je moeder allemaal wat beter gaat , en hoe staat t met t strippen @ topic? laatst gereplyd maar nog geen update ben eig wel weer eens benieuwd
    pi_41348350
    pi_41348380
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 00:30 schreef Oblivion het volgende:
    Ziet mijn oog daar een hele mooie oude vloer onder zitten?
    Onder de tegels?
    ja goed gezien, wel mooi enzo, maar bij de ingang van de hal heb je een probleem , daar mis je een vierkante meter........ Kwestie van tegels weghakken omdat je denkt dat je een "mooie"kokosmat voorde deur wil hebben liggen

daarnaast passen de kleueren absoluut niet in de verste verte bij ons huis qua kleurstelling van nu (anno 2006 dus ) dus straks ophogen, lekker laten zitten die tegels en eroverheen tegelen
    quote:
    jja bedankt voor de tip obli, maar zoek meer iets van een ander ietsje ff plaatje proberen te vinden

en dan de hangende lamp. Dan nog in donkergroen met messing en im happy de peppi kan dus nog wel ff zoeken worden denk ik. Wat ook kan natuurlijk is dat ik twee lampen oid naast de deur neem die ik in de tuin neerzet. hierdoor heb je ook een stukje tuin verlicht....., zucht ik ben er geloof ik nog niet helemaal uit

[ Bericht 22% gewijzigd door Cybersijp op 31-08-2006 00:45:57 ]
    pi_41348721
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 00:33 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

ja goed gezien, wel mooi enzo, maar bij de ingang van de hal heb je een probleem , daar mis je een vierkante meter........ Kwestie van tegels weghakken omdat je denkt dat je een "mooie"kokosmat voorde deur wil hebben liggen

daarnaast passen de kleueren absoluut niet in de verste verte bij ons huis qua kleurstelling van nu (anno 2006 dus ) dus straks ophogen, lekker laten zitten die tegels en eroverheen tegelen
    Wat zonde....
    Wat zonde...
    Wat een zonde....
    Had ik al gezegd, wat zonde?
    quote:
    jja bedankt voor de tip obli, maar zoek meer iets van een ander ietsje ff plaatje proberen te vinden
    Ik wens je veel succes.... Damn die dingen zijn kostbaar....
      donderdag 31 augustus 2006 @ 00:47:12 #271
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_41348786
    Jullie huis wordt mooier en mooier!!
      donderdag 31 augustus 2006 @ 00:56:49 #272
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_41349097
    Is dit niet iets?? http://www.lamponline.nl/winkel/index.php?cPath=86&sort=2a&page=2

Ik was te laat om je voorbeeld te kunnen zien.. maarja misschien heb je er toch nog iets aan..
    pi_41349196
    quote:
    hangend? check...

messing ? eh niet, geloof ook wel dat het moeilijk is/wordt hoor geen probleem we hebben de tijd(alleen het geldship nog niet
      donderdag 31 augustus 2006 @ 01:05:05 #274
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_41349346
    quote:
    Op donderdag 31 augustus 2006 00:59 schreef Cybersijp het volgende:
    (alleen het geldship nog niet
    Misschien is die ook wel in de jachthaven te vinden..
    pi_41349575
    Goed rond blijven kijken in de tweedehands sectie.

Ik heb er 1 gevonden, messing en groen, maar helaas niet hangend...

pi_41350889

.

[/quote]
    Blij om te horen dat het met je moeder allemaal wat beter gaat , en hoe staat t met t strippen @ topic? laatst gereplyd maar nog geen update ben eig wel weer eens benieuwd
    [/quote]

De beruchte giga klusdip heeft toegeslagen !
    Na al het mantelzorgen en moeders weer op de rails, stroomde de adrenaline eruit...
    Dieptepunt was afgelopen weken: slapeloos of bewusteloos.
    Nu gaat het al weer wat beter.
    Het is wel leuk om mensen met vragen te verwijzen naar Strip&Bouw, bv over glazen achterwand.
    Strippen en Bouwen --> net van BrightEyes geleerd !!!
    .
    pi_41443297
    Nou paar dagen verder en ik kan e.e.a melden

Timmerman is bezig geweest met de rest van de trap, de leuning en balluster staan nu ook, de spijlen van de leuning nog niet maar de leuning hangt er nu nog maar aan om te passen. Verder twee kozijnen geplaatst in de hal(toilet en kozijn van de kelderkast (al is het nu duidelijk een kelderopening ) plaatsen van kozijn toilet kostte echt net niks meer om het te laten doen ipv zelf doen, dus voor die optie gekozen.

Verder zit nu aan de achterkant van het huis het groen/witte houtwerk ook in de verf. De schilder/buur/man had een dag over voor hij naar het andere project kon gaan(kan daar maandag a,s beginnen pas)Serre ga ik zelf schuren en gronderen en dan kan hij hem afschilderen.(scheelt weer)

Hij had de deuren op onze slaapkamer met houten latten gefixeerd zodat de verf kon drogen.... En toen ging het waaien en hard ook !!!Hier op Texel dus . Gevolg: Deur is los gewaaid en heeft dus de lichtkoepel vermorzeld. Deurhoutwerk onderin beschadigd en een flink gat in de lichtkoepel nu

Ik heb hem ff gebeld en we hebben het ff provisorisch gerepareerd, en gaan Maandag a.s achter een nieuwe lichtkoepel aan (zijn kosten uiteraard, wou al helemaal een nieuwe opstand etc regelen, ja dag heb ik die voor niks geschilderd net. Nee alleen de lichtkoepel zelf graag Cees . Affijn hij baalde r ook erg van dus.

Cees zei nog, dat hij me wou verrassen als ik Maandaag a.s weer op de casa kwam dat het allemaal geschilderd was, alrighty dat weet ik nu en ja ik was verrast

Zal morgen ff de digi cam meenemen denk ik maar, heb net met gsm wat plaatjes gemaakt maar daar heb je niet veel aan denk ik, althans daar kan je niet veel mee. Hal is verlicht met een peertje van 60W nu en met de ingebouwde flitser van me gsm kom je niet zo ver

Affijn ik ga wel natuurlijk ff wat uppen en dan snurken, t was weer een leuke dag @ the beach ! (komen ineens 40 man langs om á la carte te eten "kan dat? ja ik weet t is kort dag ...... ) (tuurlijk menutje gemaakt en een paar uur later zitten/zatten ze lekker te smullen hoor.)
    pi_41443431

enigste bruikbare pic, rest is echt te wazig om enigzins in aanmerking te komen
    pi_41450589
    .
    wat een ongelooflijke pech met harde wind op Tessel ten koste van je koepel!

Gelukkig gaat de trap richting het mooie plaatje dat je eerder liet zien !
    .
    pi_41477721
    quote:
    Op zondag 3 september 2006 02:12 schreef Cybersijp het volgende:

Timmerman is bezig geweest met de rest van de trap, de leuning en balluster staan nu ook, de spijlen van de leuning nog niet maar de leuning hangt er nu nog maar aan om te passen. Verder twee kozijnen geplaatst in de hal(toilet en kozijn van de kelderkast (al is het nu duidelijk een kelderopening ) plaatsen van kozijn toilet kostte echt net niks meer om het te laten doen ipv zelf doen, dus voor die optie gekozen.

Hij had de deuren op onze slaapkamer met houten latten gefixeerd zodat de verf kon drogen.... En toen ging het waaien en hard ook !!!Hier op Texel dus . Gevolg: Deur is los gewaaid en heeft dus de lichtkoepel vermorzeld. Deurhoutwerk onderin beschadigd en een flink gat in de lichtkoepel nu
    Je hebt toch een oplossing kunnen vinden voor je kelderdeur? Dit was toch geen standaard iets meer (of heb je een standaard kozijn verbouwd, en heb je straks nog een probleem met de deur?)

De trap is deftig geworden, ziet er uit als een mooi staaltje vakwerk. Hoe zit de trapboom vastgemaakt aan de traptreden, geschroefd of met houten doken en lijm?

En jammer van de lichtkoepel, je hebt er geen waterschade aan overgehouden?
    pi_41480149
    .
    doe je een dergelijke trapleuning ķok aan de muurkant ?
    Het lijkt mij praktisch en een mooie belijning door de vorm .
    .
    pi_41499570
    quote:
    Op maandag 4 september 2006 11:50 schreef Gurb het volgende:

[..]

Je hebt toch een oplossing kunnen vinden voor je kelderdeur? Dit was toch geen standaard iets meer (of heb je een standaard kozijn verbouwd, en heb je straks nog een probleem met de deur?)

De trap is deftig geworden, ziet er uit als een mooi staaltje vakwerk. Hoe zit de trapboom vastgemaakt aan de traptreden, geschroefd of met houten doken en lijm?

En jammer van de lichtkoepel, je hebt er geen waterschade aan overgehouden?
    Ja Gurb heb er idd een oplossing voor gevonden. De timmerman die de trap maakt heeft ook een machine staan waar hij kozjnen mee kan maken. Aan hem heb ik gevraagd of hij voor mij een deur wil maken die past in het kleine kozijn(kozijn is overigens idd een verbouwd standaard kozijn). De bossing en kralen van de kozijnen zoals ze in de rest van het huis zitten worden nagemaakt(en op de zelfde hoogte) Het bovenste paneel wordt dan wel kleiner als het onderste maar de "lijn"die je ziet als de hal betreden wordt is toch het onderste paneel en niet het bovenste, omdat twee deuren glas hebben, eentje niet(panelen ipv glas)

Trap is qua idee klaar, ik heb vanmidag de timmerman gesproken (sterker nog een heel leger aan werkers kwam ff langs om allerlei dingetjes te meten , op te nemen etc ) en met hem heb ik het verdere verloop van de trap doorgenomen. Hij maakt nog ff een stuk of drie ideetjes welke we hadden voor de spijlen, en dan kan ik kiezen welke ik wil. Op de balluster komt iig een diamant kruis oid met een bolletje, en de zijkanten worden met de frees bewerkt .

Aan de andere kant van de trap komt een leuning welke in idee het zelfde is(vorm etc) maar recht of vrijwel recht omdat de trap pas op het laatste moment daar de draai gaat inzetten.

Buur Cees gaat morgen bij het bouwcenter kijken of hij een lichtkoepel kan halen (dagmaat is 70x70, en moet in slagvast polycarbonaat worden á ¤173,- exclusief ) dan heb ik waarschijnlijk morgen voor de middag al weer een hele lichtkoepel. Cees baalt er flink van, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het ook goed komt. immers straks moeten we naast/tegenover elkaar gaan wonen)

Vanmiddag zelf een deurhaak/stopper opgehangen, alleen niet aan de deur welke de lichtkoepel heeft beschadigd omdat dit een haakse moet zijn en het bouwcentre alleen binnen haken( als in kleiner dan 90°) had. Woensdag dus pas weer op voorraad, volgende week meteen ophangen dus maar. Dan met een flink lange rubberen deurstop moet het lukken om aan een 110° te komen( vanuit de muur)

Verder vorige week een debiteuren nummer laten aanmaken bij het bouwcentre omdat ik daar soms wel vier keer in de week kom en geen 0.01 ¤ korting kreeg. Nadat ik dat aangaf dat iedereen zowat wel wat korting krijgt, machtiging etc ingevuld en voila 15% korting ........ tjakkaa!

Zoals ik net al schreef vanmiddag een bos volk overd e vloer gehad :

Achtereenvolgens:

Collega met haar kinderen en oppaskindje om eens onze verherbouwing te bekijken. Nam ook nog de echte Bossche Bollen mee(en die vind ik me daar lekker ) Thx Wien !!

Timmerman Flip, kwam zoals eerder gezegd wat dingen doornemen. Plus ik had wat vragen.

Instalateur Ger om te kijken of wat ik nou allemaal wou ook wel allemaal kan, plus wat we voor elkaar kunnen betekenen. Heerlijk mensen een beetje kennen. Ook hier had ik nog wat vragen over eerder werk wat ze gedaan hadden dus die ook meteen gesteld

Tegelzetter Niek , om een prijs te krijgen voor het laatste stukje tegelwerk plus het ophogen van de vloer in de hal zodat al het tegelwerk beneden dan ook echt af is.

André , zzp'er met klusbedrijf welke ik wel ken kwam ff langs om te kijken hoe het alles er nu bijstond.Plus hij kwam f vragen of ik tevreden was over zijn kluswerk (deuren)

Veel geluld dus vandaag en weinig gedaan dus, praten en breien gaat me in de keuken aardig af, maar dan het zelfde doen tijdens het klussen dan staat het gelijk een beetje stil ;

Verder de toiletdeur, het toiletbeslag, knop van de voordeur en divers ander beslag opgehaald. O.a de deurkrukken. Deurkrukken van massief RVS zijn echt de bom hôr!!!

Opgeruimd, plan getrokken voor morgen. Kon pas nadat ik met de timmerman had gesproken overigens.Een deurvanger opgehangen, pur weggesneden en wat wigjes verwijderd welke gebruikt waren met het installeren van de deurkozijnen en het vastzetten ervan.

Heb een berg foto's weer. Dus be patient en ze komen zo wel weer online
    pi_41501089

Kwam ik vanmorgen tegen toen ik bij de fixit mijn bouwbeslag ging ophalen, soort van schrijffoud

Kozijn toilet, is iets voor de muur geplaatst ivm het stucen van de hele muur, zodat architraaf er mooi voor past en je niet met ophoogstroken e.d hoeft gaan te werken.

Kozijn van de kelderdeur, ruimte ernaast waar het nu nog leeg is wordt morgen betimmerd met 12mm watervast verlijmd meranti en dat kan daarna gelatexed worden zodat het een strak resultaat geeft en het meer grip heeft voor latex dan stucwerk, tot zijkant boom is er van onder af nl. maar 12mm te geven en anders komt het stucwerk voor de boom langs en dan lijkt me geen mooi iets (ivm dikte laag stucwerk om mooi "houwes"te zijn )

Baluster met de leuning erin , staat nog los maar is alvast (proef) neergezet op zijn plek om de maten etc. te nemen , dus vandaar dat hij nu nog in de casa staat.

Een van de nieuwe deurkrukken voor binnen inde casa, massief rvs met schroefbevestiging van de rozetten, op het inbusje voor de kruk zelf geen een gaatje oid [insert random shizzle smilie ]

Provisorische reparatie van het kapotgewaaide lichtkoepel boven de keuken en op het platte dak boven de serre

De deurvanger, ik had hem wel meer naar de deur toe kunnen zetten maar dan kan de deur ook een minder grote hoek maken als ik hem open wil zetten. Daar de andere hoek niet al te groot is ivm lichtkoepel di er voor zorgt dat de deur net geen 90¸ haaks op de gevel kan staan als ie open is, dus maar even zo, dan heb je een mooie grote opening voor als je spullen oid. via het platte dak naar binnen wil sjouwen

Tada groen zit erop!! De linker deur is ook die gene die de lichtkoepel in is gevlogen met de wind van het weekeinde, rechter staat vast aan voorgetoonde houder

Hekwerk op de serre staat al in de grondverf, beneden en boven aan de achterkant moet nog wel het wit gedaan worden plus de groenen verf op het hekwerkje maar erg lang zal dat niet meer nemen .

Dat waren ze weer morgen weer meer

[ Bericht 11% gewijzigd door Cybersijp op 05-09-2006 00:53:56 ]
      Moderator dinsdag 5 september 2006 @ 16:58:13 #284
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_41520014
    Mooi deurbeslag !, maar dat zal ook best wel wat keiharde eurotjes gekost hebben.
    Hoeveel betaal je nu eigenlijk voor zoiets ?
    pi_41523457
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 16:58 schreef Vonkenboer het volgende:
    Mooi deurbeslag !, maar dat zal ook best wel wat keiharde eurotjes gekost hebben.
    Hoeveel betaal je nu eigenlijk voor zoiets ?
    ¤80,- normaal, maar met 30% korting ¤54,- , nog veel maar al meer in de richting wat ik als vergelijkbaar product heb gezien van massief rvs(¤39,-, maar vond het model niet je van het)

En die korting daar heb ik wel ff me best opgedaan, normaal krijg ik daar iets van 10 tot 15% al naar gelang welke leverancier t is waar t vandaan komt.

Ik heb vandaag trouwens de dag nuttig besteed, gisteren was het nog "veel lullen, om de dag te vullen...." Maar vandaag e.e.a gedaan.

Heb vandaag de opening naast de deur naar de kelderkast dichtgemaakt met een op maat gemaakt paneel, was best tricky omdat je exectemundo de vorm van de trapboom moet volgen.

Alles vastgemaakt, versterking erachter ivm doorveren als je straks ertegen aan stoot oid. Staat als een huis

Naadje van een mm ofzo alvast in de kit, en opgeruimd de boel maar weer voor volgende week. Volgende week meer updates over het nieuwe toilet beneden omdat we nu zover zijn dat we dat nu gaan aanpakken(en logisch in de loop van het verhaal)

zo ff uppen as always en dan ff uitbuiken achter het tv kastje met een bakkie
    pi_41523679

Toen we klaar waren vandaag , natuurlijk ook ff alles weer netjes maken voor volgende week

Bovenkant van het paneel, ook het hele kleine stukje bovenin( driehoekje, links bovenin ) hebben we vandaag gemaakt, maar omdat haast niks recht dan wel haaks is, ben je gewoon veel tijd kwijt.(met meten wordt het meeste tijd versleten luidt t spreekwoord dan ook )

De verstevigingen aan de binnenkant plus een stukje van de randbekleding zodat je het paneel ergens aan kan vastmaken.

Wel lachen, me auto is te klein. Wou nl. vanmorgen ff een plaat interieur meranti triplex meenemen in de wagen , maar meer dan 1.11 breed kreeg ik er niet in ( en plaat is 1.22 breed ) Dus maar ff stukje eraf laten halen bij de houtboer . Lopen is ook weer zoiets met zo'n plaat hout lol loop je daar met een plaat hout van 1.22x2.44 meter

Verder is mijn vrouw bij de stoffeerder geweest om stalen te halen voor de loper die op de trap moet komen, hebben ze niks daarvan omdat ze dat niet doen. Echt ik snap er de ballen van. Al weet ik het hoeveel jaar kom ik daar als ik iets gestoffeerd wil hebben. Heb ik nog een stukje te stofferen inhuis( =trap, rest tegels of laminaat) doen ze het niet.... Nouja ik heb het geprobeerd
    pi_41535689
    Nog ff wat nieuws:

We hebben besloten om toch een (klein) radiatortje te plaatsen in het toilet beneden, dit omdat het daar in de winter best wel erg koud was(althans in mijn herinnering dat mijn moeke er nog woonde) plus dat het reservoir tsraks natuurlijk aan de muur hangt zodat er nog wat meer overdracht is van koude via de muur. Zal je gebeuren zit je lekker te bouten als k&w'er ( ) is je waterreservoir bevroren. Kan je alles weer slopen want das niet goed voorde leidingen etc die je dan natuurlijk hebt weggewerkt...

Wel lekker trouwens dan is het in ieder geval een beetje warm. Type wordt trouwens een soort van halve design radiator: Henrad everest 400x500 type 11. Voledig vlakke plaat voorop en niet de prijs van een echte design radiator

kraantje in het fonteintje wordt deze:

hansanova, met bediening aan de tuit

pi_41536632
    Oh ja nog ff wat topicstart van deel 4 staat in de startblokken dus laat maar komen, voor je het weet is deze vol en kunnen we gewoon weer lekker verder met ....... eh deel 4 ofzow:?
      Moderator woensdag 6 september 2006 @ 18:04:02 #289
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_41555839
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 00:15 schreef Cybersijp het volgende:
    Nog ff wat nieuws:

We hebben besloten om toch een (klein) radiatortje te plaatsen in het toilet beneden, dit omdat het daar in de winter best wel erg koud was(althans in mijn herinnering dat mijn moeke er nog woonde) plus dat het reservoir tsraks natuurlijk aan de muur hangt zodat er nog wat meer overdracht is van koude via de muur. Zal je gebeuren zit je lekker te bouten als k&w'er ( ) is je waterreservoir bevroren. Kan je alles weer slopen want das niet goed voorde leidingen etc die je dan natuurlijk hebt weggewerkt...

Wel lekker trouwens dan is het in ieder geval een beetje warm. Type wordt trouwens een soort van halve design radiator: Henrad everest 400x500 type 11. Voledig vlakke plaat voorop en niet de prijs van een echte design radiator

[afbeelding]

kraantje in het fonteintje wordt deze:

hansanova, met bediening aan de tuit

[afbeelding]
    Grappig wij hebben er bewust niet voor gekozen om daar een radiator te laten plaatsen
    In verband met stank
    pi_41571915
    quote:
    Op woensdag 6 september 2006 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Grappig wij hebben er bewust niet voor gekozen om daar een radiator te laten plaatsen
    In verband met stank
    Wij bewust dus wel

Nee t wordt in de winter daar echt koud zonder verwarming, nu ligt alles nog open dus kan je er makkelijk bij. Daarnaast al heb je hem gewoon op vorstbeveiliging staan qua temperatuur. T blijft makkelijk dat je hem hebt iig.

En stank en verwarming Me no comprende ..........
      donderdag 7 september 2006 @ 02:54:46 #291
    65960 sanger
    pi_41573277
    die kraan is wel leuk trouwens
    pi_41575239
    Ja we vonden het wel een leuk (klein) kraantje voor op bijv. een toiletfonteintje. Beetje strak maar naar mijn idee ook weer niet te strak. Ben er blij mee althans hoewel hij nog niet hangt natuurlijk
      donderdag 7 september 2006 @ 13:27:38 #293
    65960 sanger
    pi_41581646
    Ben eigenlijk wel benieuwd naar het functioneren van de tuitbediening. Zou je dat eens kunnen posten als je hem ge-installeerd hebt?
    pi_41593711
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 13:27 schreef sanger het volgende:
    Ben eigenlijk wel benieuwd naar het functioneren van de tuitbediening. Zou je dat eens kunnen posten als je hem ge-installeerd hebt?
    Bij mij opt werk hebben we ze ook en sinds mn ouders een aanbouw hebben met nieuwe wc hebben ze precies zo'n zelfde gekocht Ik vind ze best makkelijk en ook wel mooi.
    pi_41601230
    Ja klein en fijn zak maar zeggen, voor sanger heb ik ff een onderdelen tekening opgesnort :

Ik hoop dat je dus kan zien, dat de bediening dus in de tuit zit, daarnaast zijn het ok ng keramische schijven welke hier gebruikt zijn, dus een slag is voldoende voor open en dicht.

pi_41607933
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 23:31 schreef Cybersijp het volgende:
    Ja klein en fijn zak maar zeggen, voor sanger heb ik ff een onderdelen tekening opgesnort :

Ik hoop dat je dus kan zien, dat de bediening dus in de tuit zit, daarnaast zijn het ok ng keramische schijven welke hier gebruikt zijn, dus een slag is voldoende voor open en dicht.

vraag ik me af, krijg je dan meteen een waterstraal van hier tot weet ik veel die meteen je toilet (of andere ruimte) van een laag water zal voorzien of gewoon een straaltje waar je prima je handen onder kan wassen?
      vrijdag 8 september 2006 @ 08:40:18 #297
    56958 richie29
    Help, ik ben klusser!
    pi_41608357
    Volgens mij is dat kraantje prima te doseren hoor. Heb soortgelijke kraantjes wel eens vaker gezien in fonteintjes bij toiletten. Best fraai hoor
    Ga in januari zelf een tussenwoning in..jeuj! Dit topic heeft me best wat inspiratie gegeven
    pi_41608475
    Wordt erg mooi en is zo een 100x netere trap zo! Suc6 met met verder maken van de toitel!
      vrijdag 8 september 2006 @ 09:41:56 #299
    65960 sanger
    pi_41609365
    quote:
    Op donderdag 7 september 2006 23:31 schreef Cybersijp het volgende:

Hij is inderdaad al een stuk duidelijker zo

Mijn vraag ging ook voornamelijk over het doseren. Het lijkt er echter op dat het wel praktisch is. Ik ga dat eens in de groep gooien voor op het toiletfonteintje
    pi_41611668
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 09:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Hij is inderdaad al een stuk duidelijker zo

Mijn vraag ging ook voornamelijk over het doseren. Het lijkt er echter op dat het wel praktisch is. Ik ga dat eens in de groep gooien voor op het toiletfonteintje
    en anders een tussenkraanje er voor in de leiding doen zodat je gewoon niet meer water er uit krijgt
    pi_41637312
    quote:
    Op vrijdag 8 september 2006 11:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en anders een tussenkraanje er voor in de leiding doen zodat je gewoon niet meer water er uit krijgt
    Lijkt me idd de makkelijkste oplossing als je denkt dat er te veel druk op staat / gaat staan. Ik gok erop dat het allemaal wel meevalt en anders ff kraantje er tussen vrotten.

Woei!!! Laatste post van renovatie deel 3, op naar :

Renovatie deel 4 alweer ;)

Makkelijk zo , ik had de ts al staan op me Hdd Dus nu snel klaar. mag ook wel omdat ik alweer om 09:00 aan het werk mot (weer 400 man te nassen, net als vandaag ) Maar t liep wel vandaag, man man wat een berg eten hebben we vandaag weer uit t keukentje geperst . maar goed das offtopic en nou met z'n allen naar deel 4
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')