Das het mooie van deze verf, bij weinig licht lijkt het juist donkerder (sfeer) en bij meer licht juist erg licht ruimte.... ik ben er kontent meequote:Op zondag 9 juli 2006 00:19 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Ik vind dat plafond ech chique. Op de foto's in de rest van het topic lijkt het hoogglans wit, maar op de bovenste foto in je laatste post lijkt het wel crème ofzo. Is Kenia wit meer richting crème?
Tss wat doe je hier?? ga eens ff pics maken van jouw "casa"! Dat mooie jaren dertig pand verdiend wel eens weer wat aandacht hier in k&wquote:Op zondag 9 juli 2006 00:51 schreef Gompy58 het volgende:
ja mamma... moeders heeft gelijk....
Moet wat dat betreft ook wel zeggen dat ik steeds meer me thuis begin te voelen en het verkoop idee van de baan is... Tegenslagen zijn opgelost en als ik sommige andere verhalen from hell hier lees mag ik helemaal niet zanniken!
Bedoel dat Cyber gewoon the absolute finishing touch heeft! petje af!
www.photobucket.com ff zoeken op gompy58 en je hebt alles....quote:Op zondag 9 juli 2006 01:03 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Tss wat doe je hier?? ga eens ff pics maken van jouw "casa"! Dat mooie jaren dertig pand verdiend wel eens weer wat aandacht hier in k&w
Maar dank voor het kompliment Gompy![]()
![]()
Ja hoi ik ben DU, de mod die niet vertrekt overigensquote:Op zondag 9 juli 2006 01:02 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Das het mooie van deze verf, bij weinig licht lijkt het juist donkerder (sfeer) en bij meer licht juist erg licht ruimte.... ik ben er kontent meekenia wit is wit met een tintje bruin erin. Allen kenia is eigenlijk een kleurcode van flexa (coulour locale) maar ik heb alleen in het wijzonol uitvoeringkje geverfd, vind ik fijnere verf
Verder:
BE een kitter doet? juist kitten natuurlijkAlleen doet deze beste man al 35 jaar al niks anders meer, dus hij levert dermate vakwerk af dat je het zelf onmogelijk zo netjes kan doen. heeft allerlei houten gereedschapjes in een bakje met water mee.
Verder in zijn bus keuze uit driehonderd (!)verschillende soorten kit(hechting, verwerkbaarheid, kleur etc etc) echt ik kon er voor het eesrt ook niet bij met mijn hoofd en dacht "zal wel" maar nu ik het gezien heb echt 300%![]()
@dude was up at grun, mag je de slaapkamer niet inquote:Op zondag 9 juli 2006 01:26 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja hoi ik ben DU, de mod die niet vertrekt overigens![]()
Maargoed, ik snap dat van die kitter nog niet helemaal. Laat je hem dan je keuken afkitten?Of kiertjes in je houtwerk?
![]()
Nee Cijpje nam in het ik-stop-topic van Brighteyes uitgebreid afscheid van Duderinnetjequote:Op zondag 9 juli 2006 01:32 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
@dude was up at grun, mag je de slaapkamer niet in![]()
@Cybersijp, nope, 3e pic, laatste dus..
quote:
Oh ook van eglo? mooie lampen series voor niet al te veel knaken overigens. Er zijn altijd wel mooiere natuurlijk maar je kan niet alles kopen wat je wil he? gevalletje van een portemonnee en daar moet je het mee doenquote:Op zondag 9 juli 2006 10:21 schreef Marsepein het volgende:
[..]
![]()
Je snuift teveel verfdampen Cijbersijp...![]()
Maar erg mooi hoor. Ik geloof dat wij dezelfde spots in de keuken gaan ophangen als jij in de serre hebt.
Eglo komt gewoon bij mijn bouwmarkt vandaan hoorquote:Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef Marsepein het volgende:
Mmmm, nee, wij hebben wederom ons laten verleiden tot 'bouwmarkt' spul.... Ik ben benieuwd.
Laat ik het zo zeggen, die lampjes zijn er welquote:Op zondag 9 juli 2006 11:04 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Oh ook van eglo? mooie lampen series voor niet al te veel knaken overigens. Er zijn altijd wel mooiere natuurlijk maar je kan niet alles kopen wat je wil he? gevalletje van een portemonnee en daar moet je het mee doen
Spots van de serre komen bij ons overigens ook in de keuken(5x2 spots). Standaard zit er een gu10 50 watt in maar dat wordt een beetje overkill, ik zal dus ff op zoek moeten naar 25 watt uitvoering van de gu10 en dan ff flink inslaan ervan.
En eh DU en BE haal ik gewoon steeds door elkaar.........![]()
![]()
Jeetje wat een nieuws zeg!quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
tijd voor een update?
Komt ie:
Gistermiddag om 15:30 is mijn vrouw getroffen door een herseninfarctHoewel het toen het geheel er zeer ernstig uit liet zien is het nu 24 uur na dato weer aan de beterende hand. DE uitgevallen functies(linkerkant) zijn nu allemaal weer terug goddank.
![]()
Ze is nu nog zeer zwak, en zal nog geruime tid in het zieknhuis moeten blijven. jammer maar helaas zal nu dus ff de verbouwing van de casa ff een een laag tot uit pitje komen te staan.
niet happy is![]()
wtf, das niet leukquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
tijd voor een update?
Komt ie:
Gistermiddag om 15:30 is mijn vrouw getroffen door een herseninfarctHoewel het toen het geheel er zeer ernstig uit liet zien is het nu 24 uur na dato weer aan de beterende hand. DE uitgevallen functies(linkerkant) zijn nu allemaal weer terug goddank.
![]()
Ze is nu nog zeer zwak, en zal nog geruime tid in het zieknhuis moeten blijven. jammer maar helaas zal nu dus ff de verbouwing van de casa ff een een laag tot uit pitje komen te staan.
niet happy is![]()
Hmn, Mijn verzoek was natuurlijk niet zo bedoelt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
tijd voor een update?
Komt ie:
![]()
niet happy is![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:18 schreef Cybersijp het volgende:
tijd voor een update?
Komt ie:
![]()
niet happy is![]()
Dus toch wat goed nieuws Sijp! Goed om te horen!quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Hopelijk gaan ze toch nog wel een beetje speuren naar een oorzaak.
Hoi schoonzusjequote:Op donderdag 13 juli 2006 10:55 schreef peet38 het volgende:
Ha die Sijp
Fijn dat iedereen hier zo met je meeleeft.
Pfffffffff wat waren we geschrokken.
Maar nu ben ik behoorlijk opgelucht, ze heeft heel veel geluk gehad.
Vooral ook doordat jij en mijn moeder de boel zo goed in de gaten hielden was er heel snel hulp.
Het blijft toch altijd me kleine zussie hè, ook al is ze dan 31(volgens mij, maar dat is je vergeven onder deze omstandigheden)
Groetjes Petra
Iedereen om je hee heeft er kans op het mee te maken, alleen is een verkeerde levensstijl dat er voor zorgt dat je bijv 5 % kans erop hebt, en normaal maar 0.00001 %. Kwestie van uitgerekend jij dan en niet diegene met 5 % kans. T leven is soms gewoon niet fair blijkt wel , maar wat is dat is en daar moet je mee leven .quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:24 schreef Koningin het volgende:
Dat is al beter nieuws.
Weten jullie eigenlijk hoe het heeft kunnen gebeuren? Ze is nog zo jong enzo??
Tja gevalletje van ff niet opletten in een emo tijdquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:55 schreef peet38 het volgende:
Ha die Sijp
Het blijft toch altijd me kleine zussie hè, ook al is ze dan 31(volgens mij, maar dat is je vergeven onder deze omstandigheden)
Groetjes Petra
Dat kan ik me helemaal voorstellen, doe lekker slapenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:09 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Nu even een tukje doen, al zal ik wel weer slecht kunnen slapen. Ik slaap al twee dagen slecht omdat het e.e.a me erg diep heeft aangegrepen allemaal
Het klussen mag je van mij voorlopig wel in de ijskast zetten; zorg eerst maar goed voor je vrouw en utieraard jezelfquote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:09 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Iedereen om je hee heeft er kans op het mee te maken, alleen is een verkeerde levensstijl dat er voor zorgt dat je bijv 5 % kans erop hebt, en normaal maar 0.00001 %. Kwestie van uitgerekend jij dan en niet diegene met 5 % kans. T leven is soms gewoon niet fair blijkt wel , maar wat is dat is en daar moet je mee leven .
Nu even een tukje doen, al zal ik wel weer slecht kunnen slapen. Ik slaap al twee dagen slecht omdat het e.e.a me erg diep heeft aangegrepen allemaal
Juistemquote:Op maandag 17 juli 2006 21:54 schreef AnneX het volgende:
.
fijn om te lezen, dat het al zoveel beter gaat en dat je vrouw - morgen al weer - thuis komt.
Het zal ook schelen dat jullie hele gezin samen op Texel zit en je geen reistijd meer hebt.
Vertelt het ziekenhuis ook dat therapie thuis ondersteuning geeft en truc-jes leert om de coördinatie op de goede manier te stimuleren.
1 x raden wat mijn achtergrond is. Nee, laat maar.
@ casa: prettig dat er ondertussen doorgewerkt wordt door goeie mannen.
Succes in de aller1e plaats met vrouw en gezin. Natuurlijk komt de casa af.
onhandig als je iemand niet kent irl en wél meeleeft...
.
Goed om te horen dat ze zo snel weer thuis is! Zo te zien staat er echter wel nog 1 en ander te gebeuren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:12 schreef Cybersijp het volgende:
[url=600,450]http://tweakers.net/ext/f/63996e8da3c65160bc63eaab3161dd89/full.jpg[/url]
Mooi he? Echt heel erg donker groen, met een stijlvolle kleur wit erbij. Ik vind t een plaatje i.i.g
Dank allereerst,quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Goed om te horen dat ze zo snel weer thuis is! Zo te zien staat er echter wel nog 1 en ander te gebeuren.
Zie ik het goed als ik denk dat de rollaag boven de erker zwart gevoegd is?
Vind overigens het verschil in kleur van de stenen tot ca. 50cm hoog en daarboven erg mooi. Met nieuw voegwerk kun je daar mooi op in gaan spelen! Bv. onderste laag en erker zwart en de rest wit of creme (knip/snijvoeg)!
quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:22 schreef Marsepein het volgende:
He Cijbersijp, ik ben net terug van vakantie en zit zo hier en daar eens bij te lezen (Jouw topic had ik even achter gelaten omdat dat vaak niet even snel te bekijken is) maar wat ik nu lees, ik schrik me rot man. Je vrouw in eerste instantie een vermoedelijk beroerte, wat later 'gelukkig' een lichter herseninfarct blijkt. Met toch wel 'gevolgschade' zoals het er nu uitziet. Natuurlijk kun je altijd zeggen 'Het had veel slechter af kunnen lopen', maar daar schiet je niets mee op. Het blijft voor jullie gezin verschrikkelijk. Met ernstige of minder ernstige gevolgen. Je gevoel over het verloop van de diagnose binnen 192 uur kan ik me heel goed voorstellen. Het gaat te snel om een betrouwbaar gevoel er bij te hebben, maar toch kun je daar op vertrouwen.
Ik wens juliie heel veel beterschap en een spoedig herstel. Als jouw vrouw het leuk vindt om post te krijgen moet je je adres maar even mailen dan stuur ik/sturen we een kaartje.
dank Mars, ja had al het idee dat je met je 56k6 lijntje niet echt happig was op verherbouwingstopics met veel foto's....
Mijn vrouw heeft een lichte beroerte gehad, en een infarct is het zwaarste wat je kan hebben op "hersen"gebied, dan is nl. eerst ook je circulatie gestopt omdat een herseninfarct altijd samen gaat met een hart infarct.lichte beroerte zware beroerte lichte hersenbloeding zware hersenbloeding herseninfarct
dat is zo'n beetje van licht naar zwaar het rijtje
En een kaartje ? ja leuk maar we hebben er al heel erg veel gehad... waslijntje volIk denk dat we nu gewoon de neuzen in de richting van de toekomst moeten richten en kijken waar het ship strandt. Nu is ze al weer een dag thuis en ik doe wat meer in huis en help haar waar nodig.
Ik heb er alle vertrouwen in dat alles weer goed komt, maaar idd ik kan er met mijn hoofd niet bij dat alles zo snel gaat. Van niets naar heel veel in een korte tijd, Damn het lichaam kan een hoop hebben blijkt wel weer
En eh meet op texel staat nog steeds hoor(klaar of niet) er wordt gekookt in de casa dan. sterker nog ben al aan het brainstormen wat dan te eten met zijn allen![]()
Straks te werk maar eerst me dames nog ff in de gaten houden hier @ Texel
Hartverwarmende groeten van ons, succes!
Deur wordt eerdaags eruit gehaald en dan helemaal kaal gehaaald. Daarna weer voorzien van mooi nieuw glas(zijn een paar raampjes stuk, dan wel vervangen met geen facetglas) en een aantal lagen hoogglans lak zodat het geheel weer spik en span isquote:Op woensdag 19 juli 2006 10:06 schreef Gompy58 het volgende:
He Cijbersijp, gelukkig weer betere vooruitzichten zo als het er nu voorstaat. Gezin is prio 1!
kwa aangezicht van jullie huis, dat echt een toppertje is, moet je voordeur eigelijk nu ook wel op de prio lijst van het klussen zijn gestegen. ;-)
Wat de meeste (goede) knipvoegers doen is het volgende:quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:40 schreef AnneX het volgende:
.
nou dan wil ik wel weer over de "casa frontaal" aanhaken:
een witte voeg - straks - raad ik af. Het wordt dan in mijn ogen een poppeNhuis.
Het resultaat zie ik dagelijks voor mijn neus bij een > 100-jaar oude boerderij.
Nou ja, de bewoners zijn ook spic en span.
De voorgevels van onze huizen op de Brink zijn alle negen tegelijk ook opnieuw gevoegd - met een kleine
bijdrage uit de gemeentepot vanwege gemeentelijk monument.
En wij hebben voor lichtgrijs gekozen. Het staat veel natuurlijker.
Grappig wat de verfkleuren van de kozijnen en ramen betreft: onlangs viel mij op dat het bij ons andersom is :
de kozijnen crême/gebroken wit en de sponningen in het prachtige diepgroene
"grachtengordel" groen.![]()
We wachten nog maar even met schilderen ! dat moet maar tussen de hittegolven door![]()
Sterkte achter de potten en pannen !
.
Waarom zou je de oude voegen willen (laten) repareren?quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:13 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Dank allereerst,
Straks als alles een beetje klaar is dan willen we gaan sparen om de oude knipvoegen weer in oude luister te gaan herstellen. Dit is echter niet goedkoop, denk aan ¤30,- de vierkante meter. Nu heb ik wel een bevriende metselaar in de kennisen kring dus kan eens vragen of hij er idee naar heeft, iemand weet natuurlijk
quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:40 schreef AnneX het volgende:
.
nou dan wil ik wel weer over de "casa frontaal" aanhaken:
een witte voeg - straks - raad ik af. Het wordt dan in mijn ogen een poppeNhuis.
Het resultaat zie ik dagelijks voor mijn neus bij een > 100-jaar oude boerderij.
Nou ja, de bewoners zijn ook spic en span.
De voorgevels van onze huizen op de Brink zijn alle negen tegelijk ook opnieuw gevoegd - met een kleine
bijdrage uit de gemeentepot vanwege gemeentelijk monument.
En wij hebben voor lichtgrijs gekozen. Het staat veel natuurlijker.
Grappig wat de verfkleuren van de kozijnen en ramen betreft: onlangs viel mij op dat het bij ons andersom is :
de kozijnen crême/gebroken wit en de sponningen in het prachtige diepgroene
"grachtengordel" groen.![]()
We wachten nog maar even met schilderen ! dat moet maar tussen de hittegolven door![]()
Sterkte achter de potten en pannen !
.
idee is idd om de gevel te laten reiniger, en ipregneren met een goedje zodat je stenen minder snel vies worden. De knipvoegen zijn gemaakt met texels duin zand dus de kleur is heel specifiek. verder is er zowel beneden als boven (zeg maar in het donkere deel steeen en in het lichtere een knipvoeg aanwezigquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou je de oude voegen willen (laten) repareren?
- De kleur wordt vrijwel nooit helemaal hetzelfde. Je blijft het dus zien.
- Het risico dat een slechtere voeg (die op moment van hertsel nog niet zo slecht is dus) na een paar jaar alsnog/opnieuw vervangen moet worden.
- Indien je de gevel gaat (laten) reinigen heb je kans dat het grootste gedeelte van de bestaande voeg "weggeblazen" wordt.
Ik zal mijn schoonvader eens vragen wat hij rekent per m2. Die is voegerAls het goed is spreek ik hem van het weekend.
Hoeveel meter is het eigenlijk (incl. ramen en excl. ramen)? En de verdeling knipvoeg/platvolvoeg?
Als je het gaat laten reinigen zou ik echt overwegen om het geheel te laten vervangen. Het kost je misschien meer dan het dubbele maar dan is het voor de komende 75-100 jaar klaar! En je hebt dan ook nog eens een geheel voegwerk ipv oud met nieuw gecombineerd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:41 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
idee is idd om de gevel te laten reiniger, en ipregneren met een goedje zodat je stenen minder snel vies worden. De knipvoegen zijn gemaakt met texels duin zand dus de kleur is heel specifiek. verder is er zowel beneden als boven (zeg maar in het donkere deel steeen en in het lichtere een knipvoeg aanwezig
hoeveel meter het is, heb echt geen idee maar dat t er heel wat zijn moge duidelijk zijn
Jeetje wat een dagen maak jijquote:Op maandag 31 juli 2006 01:05 schreef Cybersijp het volgende:
Dank dank,
ja was nadat jullie bij de casa waren wel een soort van chaotische dag hoor! Was pas om 05:20 thuis zeg!!! Was druk @ island samba (2000 man ofzo) en dus heel veeeeeeeeel eters op het andere paviljoen( daar werk ik dus) keuken dicht 22:00, opruimen klaar 0:30, kiosk open, wrknemer kiosk ziek thuis ik de klos, open tot 02:30, ff wat drinken, opruimen 03:30 klaar. Daarna island samba spullen opgeruimd(vuilnis gereden en glaswerk naar de container gebracht met de trekker (
) en toen en toen eh... werd het al licht op het eiland
Bericht over de island samba op de lokale kabelkrant:
http://www.texel-plaza.nl/nieuws/artikel.php?id=24155
Ff tukken en vandaag weer verder waar we gebleven waren met de bonnen( weer veel! Kwam om 12:30 binnen kon meteen aan de slag. Affijn hele middag druk druk druk, mise en place op.... Racen om de mise en place te snijden, salades te maken, uitjes, grapefruits etc etc. Bam weer bonnen, maar nu van de diner kaart. Keuken werd door de baas maar om 20:00 maar dicht gedaan (wegens omstandigheden).
Schoonmaken en nu net weer thuis( 0:15)
Vraag me af waar julie nou nog meer een "meet"hadden, zat ook zo veel te "lullen"dat ik er helemaal niet meer bij nagedacht heb het ff te vragen.
Zijn jullie nou nog in Oudeschild beland, of werd het een enkeltje bierbrouwerij ?
Ik hoor het wel, en nu WEEEKEND WOEI!!!!
Morgen weer te klussen @ the casa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |