stilstand is achteruitgang zak maar zeggenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:52 schreef AnneX het volgende:
.
@ CS :
wat een retesjieke trap wordt dat in zwart en wit met een loper !
Alleen even doorbijten en oh wat een geluk dat je deskundigen in de buurt hebt.![]()
Trouwens ik verbaas mij al die tijd tijdens het lurken ! dat je zó door kunt gaan naast gezin en drukke werkperiode.
Gaat het goed met jóuw Mrs Cybersyp ? Héél verstandig van een leuning / boom links én rechts.
Idd: lurken is leuk - prettig commentaar en meedenken óok.
* miste ik ook wel eens in het topic Strippen & Bouwen.![]()
.
no worries mars ! Komt goed, ben geen doemdenker, een redelijke benaming voor mij zou zijn: Postief denkende doener, kan niet echt stil zitten zeg maar. Tuurlijk weekje vakantie is leuk maar dan moet ik toch echt ff wat constructiefs gaan doen anders ben ik niet te genieten. T hoeft weliswaar niet altijd op volle kracht vooruit te zijn, maar met stationair draaien van het motortje verplaatst de boot zich ook alquote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:16 schreef Marsepein het volgende:
Nou, Cybersijp dat is mooi balen. Hoewel, zoals het al gezegd is, je er beter nu kunt achter komen dan later. Heb je nooit iets geweten dat de trap verbreed is in de loop der tijd? Heb je bijvoorbeeld geen originele tekeningen gehad?
Maar verder ziet het er erg mooi uit hoor! Complimenten, ook voor je doorzettingsvermogen, want bij ons staat het een beetje stil. Ik weet dus hoe moeilijk het is maar te blijven doorgaan.
Als het plaatje wat je hebt laten zien het uieindelijke eindresultaat wotdt, dan wordt het erg mooi![]()
Probeer dus een beetje door de tegenslag heen te kijken!
Nou laatste quote dan maar, anders plemp ik me eigen topic nog volquote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:54 schreef Gompy58 het volgende:
Zeg cyp, ik heb de boel nog een svan het begin af bekeken kwa foto's... Dat schildwerk.... das gewoon ubergeil! Mag blij zijn als ik volgende week mijn kozijne ook maar enigzins in die richting kan krijgen !
En dat trappetje bij jou ? dat gaat absoluut ook een toppertje worden! Don't you worry about a thing
Nee nooit geweten dat de trap opgedikt is geworden, dacht qua stijl dat het nl prima in het geheel pastte, maar nu ik de eigenlijke trap heb gezien(en kaalgehaaldquote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:16 schreef Marsepein het volgende:
Nou, Cybersijp dat is mooi balen. Hoewel, zoals het al gezegd is, je er beter nu kunt achter komen dan later. Heb je nooit iets geweten dat de trap verbreed is in de loop der tijd? Heb je bijvoorbeeld geen originele tekeningen gehad?
Maar verder ziet het er erg mooi uit hoor! Complimenten, ook voor je doorzettingsvermogen, want bij ons staat het een beetje stil. Ik weet dus hoe moeilijk het is maar te blijven doorgaan.
Als het plaatje wat je hebt laten zien het uieindelijke eindresultaat wotdt, dan wordt het erg mooi![]()
Probeer dus een beetje door de tegenslag heen te kijken!
Ja Kanquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:55 schreef wonderer het volgende:
Misschien kun je hier die roze verf wel kwijt
Hoi Gurb,quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:48 schreef Gurb het volgende:
Hoe is het nu eigenlijk met de bouwgarant - foto steel actie?
hehe right on, maar het idee was om het pas aan te pakken als we er al woonden, maar omdat de verkoop van ons huidige huis niet echt wil vlotten besloten om het nu alvast maar te doen. en de happauze was al een half uurke over toen je reageerde Mars. Er moet wel wat gedaan worden hé ?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef Marsepein het volgende:
He, dat is echt weer een klus waar je van voren af aan begint! En zie ik daar zo'n handige Kinzo stempel
En happie happie smakelijk!
De buitenlamp, is er nu eentje opgehangen. Maar straks als de schuur er staat dan komt nummer twee hieraan te hangen. Ik ben nog op zoek naar een soort van lantaarn voor aan de voorkant(kleur messing met titanium coating eroverheen, any ideas waar te kopen. Zeg t gerustquote:
ja goed gezien, wel mooi enzo, maar bij de ingang van de hal heb je een probleem , daar mis je een vierkante meter........ Kwestie van tegels weghakken omdat je denkt dat je een "mooie"kokosmat voorde deur wil hebben liggenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:30 schreef Oblivion het volgende:
Ziet mijn oog daar een hele mooie oude vloer onder zitten?![]()
Onder de tegels?
jja bedankt voor de tip obli, maar zoek meer iets van een ander ietsje ff plaatje proberen te vindenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:32 schreef Oblivion het volgende:
http://bouw.tweedehands.n(...)pen-handgemaakt.html
[afbeelding]
Wat zonde....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:33 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
ja goed gezien, wel mooi enzo, maar bij de ingang van de hal heb je een probleem , daar mis je een vierkante meter........ Kwestie van tegels weghakken omdat je denkt dat je een "mooie"kokosmat voorde deur wil hebben liggen
daarnaast passen de kleueren absoluut niet in de verste verte bij ons huis qua kleurstelling van nu (anno 2006 dus ) dus straks ophogen, lekker laten zitten die tegels en eroverheen tegelen
Ik wens je veel succes.... Damn die dingen zijn kostbaar....quote:jja bedankt voor de tip obli, maar zoek meer iets van een ander ietsje ff plaatje proberen te vinden
hangend? check...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:56 schreef B.A.Trix het volgende:
Is dit niet iets?? http://www.lamponline.nl/winkel/index.php?cPath=86&sort=2a&page=2
Misschien is die ook wel in de jachthaven te vinden..quote:
Je hebt toch een oplossing kunnen vinden voor je kelderdeur? Dit was toch geen standaard iets meer (of heb je een standaard kozijn verbouwd, en heb je straks nog een probleem met de deur?)quote:Op zondag 3 september 2006 02:12 schreef Cybersijp het volgende:
Timmerman is bezig geweest met de rest van de trap, de leuning en balluster staan nu ook, de spijlen van de leuning nog niet maar de leuning hangt er nu nog maar aan om te passen. Verder twee kozijnen geplaatst in de hal(toilet en kozijn van de kelderkast (al is het nu duidelijk een kelderopening![]()
) plaatsen van kozijn toilet kostte echt net niks meer om het te laten doen ipv zelf doen, dus voor die optie gekozen.
Hij had de deuren op onze slaapkamer met houten latten gefixeerd zodat de verf kon drogen.... En toen ging het waaien en hard ook !!!Hier op Texel dus . Gevolg: Deur is los gewaaid en heeft dus de lichtkoepel vermorzeld. Deurhoutwerk onderin beschadigd en een flink gat in de lichtkoepel nu
Ja Gurb heb er idd een oplossing voor gevonden. De timmerman die de trap maakt heeft ook een machine staan waar hij kozjnen mee kan maken. Aan hem heb ik gevraagd of hij voor mij een deur wil maken die past in het kleine kozijn(kozijn is overigens idd een verbouwd standaard kozijn). De bossing en kralen van de kozijnen zoals ze in de rest van het huis zitten worden nagemaakt(en op de zelfde hoogte) Het bovenste paneel wordt dan wel kleiner als het onderste maar de "lijn"die je ziet als de hal betreden wordt is toch het onderste paneel en niet het bovenste, omdat twee deuren glas hebben, eentje niet(panelen ipv glas)quote:Op maandag 4 september 2006 11:50 schreef Gurb het volgende:
[..]
Je hebt toch een oplossing kunnen vinden voor je kelderdeur? Dit was toch geen standaard iets meer (of heb je een standaard kozijn verbouwd, en heb je straks nog een probleem met de deur?)
De trap is deftig geworden, ziet er uit als een mooi staaltje vakwerk. Hoe zit de trapboom vastgemaakt aan de traptreden, geschroefd of met houten doken en lijm?
En jammer van de lichtkoepel, je hebt er geen waterschade aan overgehouden?
¤80,- normaal, maar met 30% korting ¤54,- , nog veel maar al meer in de richting wat ik als vergelijkbaar product heb gezien van massief rvs(¤39,-, maar vond het model niet je van het)quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooi deurbeslag !, maar dat zal ook best wel wat keiharde eurotjes gekost hebben.
Hoeveel betaal je nu eigenlijk voor zoiets ?![]()
![]()
Grappig wij hebben er bewust niet voor gekozen om daar een radiator te laten plaatsenquote:Op woensdag 6 september 2006 00:15 schreef Cybersijp het volgende:
Nog ff wat nieuws:
We hebben besloten om toch een (klein) radiatortje te plaatsen in het toilet beneden, dit omdat het daar in de winter best wel erg koud was(althans in mijn herinnering dat mijn moeke er nog woonde) plus dat het reservoir tsraks natuurlijk aan de muur hangt zodat er nog wat meer overdracht is van koude via de muur. Zal je gebeuren zit je lekker te bouten als k&w'er () is je waterreservoir bevroren. Kan je alles weer slopen want das niet goed voorde leidingen etc die je dan natuurlijk hebt weggewerkt...
Wel lekker trouwens dan is het in ieder geval een beetje warm. Type wordt trouwens een soort van halve design radiator: Henrad everest 400x500 type 11. Voledig vlakke plaat voorop en niet de prijs van een echte design radiator
[afbeelding]
kraantje in het fonteintje wordt deze:
hansanova, met bediening aan de tuit
[afbeelding]
Wij bewust dus welquote:Op woensdag 6 september 2006 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Grappig wij hebben er bewust niet voor gekozen om daar een radiator te laten plaatsen![]()
In verband met stank![]()
Bij mij opt werk hebben we ze ook en sinds mn ouders een aanbouw hebben met nieuwe wc hebben ze precies zo'n zelfde gekochtquote:Op donderdag 7 september 2006 13:27 schreef sanger het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het functioneren van de tuitbediening. Zou je dat eens kunnen posten als je hem ge-installeerd hebt?
vraag ik me af, krijg je dan meteen een waterstraal van hier tot weet ik veel die meteen je toilet (of andere ruimte) van een laag water zal voorzien of gewoon een straaltje waar je prima je handen onder kan wassen?quote:Op donderdag 7 september 2006 23:31 schreef Cybersijp het volgende:
Ja klein en fijn zak maar zeggen, voor sanger heb ik ff een onderdelen tekening opgesnort :
Ik hoop dat je dus kan zien, dat de bediening dus in de tuit zit, daarnaast zijn het ok ng keramische schijven welke hier gebruikt zijn, dus een slag is voldoende voor open en dicht.
Hij is inderdaad al een stuk duidelijker zoquote:Op donderdag 7 september 2006 23:31 schreef Cybersijp het volgende:
Ja klein en fijn zak maar zeggen, voor sanger heb ik ff een onderdelen tekening opgesnort :
Ik hoop dat je dus kan zien, dat de bediening dus in de tuit zit, daarnaast zijn het ok ng keramische schijven welke hier gebruikt zijn, dus een slag is voldoende voor open en dicht.
en anders een tussenkraanje er voor in de leiding doenquote:Op vrijdag 8 september 2006 09:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Hij is inderdaad al een stuk duidelijker zo![]()
Mijn vraag ging ook voornamelijk over het doseren. Het lijkt er echter op dat het wel praktisch is. Ik ga dat eens in de groep gooien voor op het toiletfonteintje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |