abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41116553
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:52 schreef AnneX het volgende:
.
@ CS :

wat een retesjieke trap wordt dat in zwart en wit met een loper !

Alleen even doorbijten en oh wat een geluk dat je deskundigen in de buurt hebt.
Trouwens ik verbaas mij al die tijd tijdens het lurken ! dat je zó door kunt gaan naast gezin en drukke werkperiode.

Gaat het goed met jóuw Mrs Cybersyp ? Héél verstandig van een leuning / boom links én rechts.

Idd: lurken is leuk - prettig commentaar en meedenken óok.
* miste ik ook wel eens in het topic Strippen & Bouwen.

.
stilstand is achteruitgang zak maar zeggen

Geef idd toe dat ik strippen en bouwen ff vergeten ben te bekijken recentelijk, maar kom gauw weer langs hoor. Daarnaast poogde ik niet echt zere neus te zijn in de opmerking van klusdip en lurken etc

Met Mrs Cybersijp gaat het overigens heel erg goed, heeft nergens meer last van. raar maar waar.... Nu nog wat onderzoeken natuurlijk(heeft er al eentje gehad) maar tot nu toe @ cardioloog niks verontrustends te melden ( en laten we hopen dat dat nog ff zo blijft)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_41116610
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:16 schreef Marsepein het volgende:
Nou, Cybersijp dat is mooi balen. Hoewel, zoals het al gezegd is, je er beter nu kunt achter komen dan later. Heb je nooit iets geweten dat de trap verbreed is in de loop der tijd? Heb je bijvoorbeeld geen originele tekeningen gehad?

Maar verder ziet het er erg mooi uit hoor! Complimenten, ook voor je doorzettingsvermogen, want bij ons staat het een beetje stil. Ik weet dus hoe moeilijk het is maar te blijven doorgaan.

Als het plaatje wat je hebt laten zien het uieindelijke eindresultaat wotdt, dan wordt het erg mooi
Probeer dus een beetje door de tegenslag heen te kijken!
no worries mars ! Komt goed, ben geen doemdenker, een redelijke benaming voor mij zou zijn: Postief denkende doener, kan niet echt stil zitten zeg maar. Tuurlijk weekje vakantie is leuk maar dan moet ik toch echt ff wat constructiefs gaan doen anders ben ik niet te genieten. T hoeft weliswaar niet altijd op volle kracht vooruit te zijn, maar met stationair draaien van het motortje verplaatst de boot zich ook al
pi_41116665
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:54 schreef Gompy58 het volgende:
Zeg cyp, ik heb de boel nog een svan het begin af bekeken kwa foto's... Dat schildwerk.... das gewoon ubergeil! Mag blij zijn als ik volgende week mijn kozijne ook maar enigzins in die richting kan krijgen !

En dat trappetje bij jou ? dat gaat absoluut ook een toppertje worden! Don't you worry about a thing
Nou laatste quote dan maar, anders plemp ik me eigen topic nog vol

Kwestie van goede verf, wat tips van een zeer bekwame schilder, en knappe kwasten /rollers etc doet de truuk .

En trappetje ????? Tis een trap hoor, ook verrabbezakte trappen horen erbij
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 00:16 schreef Marsepein het volgende:
Nou, Cybersijp dat is mooi balen. Hoewel, zoals het al gezegd is, je er beter nu kunt achter komen dan later. Heb je nooit iets geweten dat de trap verbreed is in de loop der tijd? Heb je bijvoorbeeld geen originele tekeningen gehad?

Maar verder ziet het er erg mooi uit hoor! Complimenten, ook voor je doorzettingsvermogen, want bij ons staat het een beetje stil. Ik weet dus hoe moeilijk het is maar te blijven doorgaan.

Als het plaatje wat je hebt laten zien het uieindelijke eindresultaat wotdt, dan wordt het erg mooi
Probeer dus een beetje door de tegenslag heen te kijken!
Nee nooit geweten dat de trap opgedikt is geworden, dacht qua stijl dat het nl prima in het geheel pastte, maar nu ik de eigenlijke trap heb gezien(en kaalgehaald ) ben ik van mening dat deze omdat hij iets eenvoudiger van opzet is. beter bij het huis past dan de trap die we eerder hadden(hoewel het technisch gezien nog steeds de zelfde is natuurlijk)

En hup Mars , nou ff genoeg pauze genomen, Grijp in die kluskist van je haal je gereedschap weer onder het stof vandaan en klussen met je reet!!!!

Doet dat t hem ?

[ Bericht 41% gewijzigd door Cybersijp op 24-08-2006 01:30:37 ]
pi_41206377
hoi Sijp
Balen van die trap joh, maarre als ie straks zo wordt als op die foto....En dan ook nog van die mooie spijlen, nou dat lijkt me wel erg mooi hoor.Tenzij je graag wilt dat je schoonfam. door de trap zakt , dan adviseer ik je hem te laten zoals ie was.
liefs van je schoonste zussie
pi_41275291
Nou weer weekje verder en de klusgeest hebben we weer van stal af gehaald

Vandaag o.a de buitenlampen opgehaald welke ik al een heeeeeeele tijd terug had besteld, waren niet voorradig in Nederland dus dan moet je idd ff wachten...

Verder begonnen met het kaal halen van divers muurwerk in de hal zodat als straks de timmerman geweest is de stucadoor erin kan.

vandaag heeft de timmerman afgebeld met (heel netjes!) de melding dat de trapboom nog niet helemaal klaar was, maar morgen na de koffie wel. Dus morgen als we @ 10:00 present zijn zal het niet lang duren eer er weer wat "nieuwe"trap beweging zal zijn.Verder wou hij graag weten welk profiel de leuning moest hebben , de timmerman denkt echt mee, had er nl. zelf nog niet echt bij stilgestaan )

Voor morgen staat op het program:

Toilet klaar maken voor stucadoor, en tegelzetter. heb vandaag met een kouwbeitel wat tegels verwijderd maar dat gaat lang niet zo snel als met een pneumatische boormachine. Dus ff geritseld voor morgen. Pot eruit, plus fontein eruit, kraan etc etc. Stopkraantje staat al dicht en toilet heeft al zijn laatste spoeling gehad

Verder nog monteur over de vloer gehad ivm met de bel bij de voordeur maar dat gaan we dus zelf doen, trafo hangt al, dus rest is eitje piep(met hulp van klusgabber stevie )

Verder aanbiedingkje gekocht voor hangend toilet(geberit), plus een hydrolisch gedempte toiletzitting(presalit)

Straks met een plaat wbp de opbouw dicht maken , tegelen , klaar. Nou ja duurt nog ff natuurlijk. Maar geen kalkzand ivm de diepte verlies die je hiermee hebt(wc is niet zo diep.

Morgen gaat ook het plafond eruit in het toilet, en de leidingen(nu nog opbouw zullen worden ingefreesd) Verders nog wat extra electra in de kelder(je weet nooit waarvoor, extra wcd is nooit weg )

Maar morgen eerst maar eens slopen, en direct afvoeren, dan is op het plafond boven van de kleine kamer alles gesloopt en in de "opbouw"fase alweer.

Verder kwam de schilder de bestelde verf brengen voor Jo-Anne haar kamer , had Kees de verkeerde verf besteld(latex ipv hoogglans, dus 5 liter zachtroze over. Mocht ik houden voor nop) (desnoods verf je je zolder er mee zegt ie )

Zo ff wat uppen en bis morgen dan maar weer
pi_41275636

Koof heeft de laatste laag Hoogglans te "pakken"nu. Shiny shiny me like it

Stukje wat al wel weg is gehakt in het toilet, zijn twee lagen tegels. eerste gezet in cement, tweede in lijm, eerste gaat beduidend minder makkelijk los dan de eerste laag Maar moregn gaat het makkelijker

De twee bestelde buitenlampen, eentje voor buiten bij de achterdeur, eentje voor aan de schuur als hij straks gebouwd gaat worden. (ik weet nog geeneens wanneer , maar dan heb je hem al en loop je niet t risico dat hij niet meer leverbaar oid is )
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:55:06 #257
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_41278431
Misschien kun je hier die roze verf wel kwijt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_41278535
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 00:55 schreef wonderer het volgende:
Misschien kun je hier die roze verf wel kwijt
Ja Kan Maar ik kan het kado van de schilder natuurlijk ook zelf houden, en bijv iets in de stijl van Marsepein zijn muurschilderingen proberen te maken. Heb nu iets van een paars tint, en dus de licht roze uitvoering van glans latex staan.

Is voor de kamer van onze dochteroverigens
pi_41283242
Hoe is het nu eigenlijk met de bouwgarant - foto steel actie?
pi_41289754
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 08:48 schreef Gurb het volgende:
Hoe is het nu eigenlijk met de bouwgarant - foto steel actie?
Hoi Gurb,

ja is nog niks van bekend verders. heeft naar mijn idee ook niet meer zo'n hoge prioriteit foto's zijn iig wegehaald en de banner bestaat niet meer

Verder zijn we lekker bezig nu, toilet is ontdaan van tegels, pot en fonteintje. staat klaar op een karretje zodat het vanmiddag nog naar de stort kan.

Plafond, gaat er straks ook nog uit. maar eerst ff happie happie doen

oude trapboom is verwijderd, er wordt ontdaan van spijkers e.d

nieuwe wordt opgehangen e, en de treden worden afgetekend zodat straks met de frees het eruit kan worden gehaald

Zijkant wand van toilet in de hal, redelijk eh....niks aanwezig
pi_41290801
He, dat is echt weer een klus waar je van voren af aan begint! En zie ik daar zo'n handige Kinzo stempel

En happie happie smakelijk!
pi_41301844
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:56 schreef Marsepein het volgende:
He, dat is echt weer een klus waar je van voren af aan begint! En zie ik daar zo'n handige Kinzo stempel

En happie happie smakelijk!
hehe right on, maar het idee was om het pas aan te pakken als we er al woonden, maar omdat de verkoop van ons huidige huis niet echt wil vlotten besloten om het nu alvast maar te doen. en de happauze was al een half uurke over toen je reageerde Mars. Er moet wel wat gedaan worden hé ?

Dan heb je nu nog een keer stofbende etc in huis maar kan je straks wel zeggen dat binnen helemaal klaar is. (in de planning staat ook nog voor over een paar jaar een kamer te maken op zolder(omdat er als alles goed gaat een tweede mini-me gaat komen gok ik )

Verder vanmiddag gedaan:

Breekhamertje terug gebracht naar de timmerman (scheelde me weer een ritje naar Japie), en en passant ff gekeken naar de trap in progress. Ook ff een pic van geschoten, waar je overigens ook een stuk leuning op kan zien.

Het kozijn van het toilet aan weerzijden van de deuropening gesloopt en enkelt de bovenkant hangt nu nog. De opening moest 98 cm volgens timmerman, dus ff met haakse slijptol een centimetertje cement weggeslepen (stof alert!!!! ) Kijk dan ben je blij dat je het NU doet en niet straks in de toekomst.

Verder is mijn neefje Wouter nog ff geweest plus zijn moeder, zus van mijn eega. Alom lof dus weer.

Verder zouden we nog een karretje pijn wegrijden maar Japie had t druk (dacht ie ) en vergat de sijpo helemaal....! Morgen vroeg om 09:00 dus maar ff richting stort, zodat alles weer weg is.

Verder een van de twee buitenlampen opgehangen, en hij ...... brandt

Zo ff pics uppen en dan, benen languit en kasssie kijken vanavond
pi_41302587

Trap bij de timmerman, waar je de treden aan het uitfrezen zijn ( en hij freesde met grote Frezen.... )Verder zie je erachter een ietwat rondlopend stuk hout staan, dat is de trapleuning welke de zelfde vorm heeft van de trapboom dus. (is verlijmd en daarna keer op keer, dus na elk opgelijmd stuk hout weer op de trapboom vastgemaakt/gebonden.

Stukje van het kozijn van de kelderkast staat er nog, omdat er anders geen steun meer is voor de trapspil. En dan zou de boel serieus kunnen gaan verzakken. Dat willen we niet dus nog ff laten staan

De naakte treden van de trap, je kan duidelijk het verschil zien in dikte tussen "stootbord"en de treden. Straks is alles weer mooi stevig, maar ik ben vandaag een paar keer naar boven gelopen(langs het randje, dus aan de kant van de trap waar hij nog wel in de trapboom zit) en het piept en kraakt dat het een lieve lust is ....

Kozijn is nu ook weg op bovenste deel na, en het werk kaler en kaler in de hal. Maar straks wordt het vanzelf weer mooier

De buitenlamp, is er nu eentje opgehangen. Maar straks als de schuur er staat dan komt nummer twee hieraan te hangen. Ik ben nog op zoek naar een soort van lantaarn voor aan de voorkant(kleur messing met titanium coating eroverheen, any ideas waar te kopen. Zeg t gerust )

Dat waren ze weer, en op een rondje puin storten zit de klus er voor deze week helaas weer op, volgende week to be continued dus maar weer
pi_41306356

[/quote]De buitenlamp, is er nu eentje opgehangen. Maar straks als de schuur er staat dan komt nummer twee hieraan te hangen. Ik ben nog op zoek naar een soort van lantaarn voor aan de voorkant(kleur messing met titanium coating eroverheen, any ideas waar te kopen. Zeg t gerust )
[/quote]

Wij hebben onze messing buiten lantaarnen( ?) dus 2 stuks gekocht bij een zaak met boten accessoires.
Of was het koper ?
Er zit vast wel zo'n zaak op Tessel? in de buurt van de jachthaven of zo.

Slim om even door te gaan met die stofzooi voordat je er definitief woont.
Je blijft goed bezig.

Off: moeders (84) doet het best goed; woont weer zelfstandig in haar aanleunwoning.
Vanmiddag weer eens samen de bibliotheek binnengestapt om eens te kijken hoe lezen gaat.

.
pi_41348232
Zo na een dag hard werken, ga je natuurlijk ff koekeloeren of de timmerman wat gedaan heeft in je huis en of je buitenlamp wel genoeg licht geeft hé?

Dus zo gedacht zo gedaan, en de timmerman is idd geweest met de nieuwe trapboom. Verder geeft het buitenlampje naar mijn idee redelijk licht ook nog eens. Me happy dus weer

Hier zie je de nieuwe vorm van de trapboom, zo is de boom in eerste instantie ook geweest voordat ze hem in '69 min of meer verrabbezakt hebben mooi vormpje naar mijn idee. Je ziet nog wel deuvels etc, maar die zijn erin gezet om de trden wat meer steun te geven in het uitgekeepte hout van de boom( de sleuven zeg maar )

onderkant van de trap, waar je kan zien waar de balluster moet gaan komen, deze is iets van 9x9 cm en de spijlen zijn rond met een eenvoudig werkje erin .

dat waren ze weer
pi_41348273
Ziet mijn oog daar een hele mooie oude vloer onder zitten?
Onder de tegels?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_41348310
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:39 schreef AnneX het volgende:

De buitenlamp, is er nu eentje opgehangen. Maar straks als de schuur er staat dan komt nummer twee hieraan te hangen. Ik ben nog op zoek naar een soort van lantaarn voor aan de voorkant(kleur messing met titanium coating eroverheen, any ideas waar te kopen. Zeg t gerust )
[/quote]

Wij hebben onze messing buiten lantaarnen( ?) dus 2 stuks gekocht bij een zaak met boten accessoires.
Of was het koper ?
Er zit vast wel zo'n zaak op Tessel? in de buurt van de jachthaven of zo.

Slim om even door te gaan met die stofzooi voordat je er definitief woont.
Je blijft goed bezig.

Off: moeders (84) doet het best goed; woont weer zelfstandig in haar aanleunwoning.
Vanmiddag weer eens samen de bibliotheek binnengestapt om eens te kijken hoe lezen gaat.

.

[/quote]

Goed idee annex, maybe dat ik daar kan slagen. heb wel een adres gevonden welke moiie authenthieke buitenlampen maakte . , maaar ¤1300 voor een lampje? no way. heb nog meer te doen met me geld

Blij om te horen dat het met je moeder allemaal wat beter gaat , en hoe staat t met t strippen @ topic? laatst gereplyd maar nog geen update ben eig wel weer eens benieuwd
pi_41348350
pi_41348380
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 00:30 schreef Oblivion het volgende:
Ziet mijn oog daar een hele mooie oude vloer onder zitten?
Onder de tegels?
ja goed gezien, wel mooi enzo, maar bij de ingang van de hal heb je een probleem , daar mis je een vierkante meter........ Kwestie van tegels weghakken omdat je denkt dat je een "mooie"kokosmat voorde deur wil hebben liggen

daarnaast passen de kleueren absoluut niet in de verste verte bij ons huis qua kleurstelling van nu (anno 2006 dus ) dus straks ophogen, lekker laten zitten die tegels en eroverheen tegelen
quote:
jja bedankt voor de tip obli, maar zoek meer iets van een ander ietsje ff plaatje proberen te vinden

en dan de hangende lamp. Dan nog in donkergroen met messing en im happy de peppi kan dus nog wel ff zoeken worden denk ik. Wat ook kan natuurlijk is dat ik twee lampen oid naast de deur neem die ik in de tuin neerzet. hierdoor heb je ook een stukje tuin verlicht....., zucht ik ben er geloof ik nog niet helemaal uit

[ Bericht 22% gewijzigd door Cybersijp op 31-08-2006 00:45:57 ]
pi_41348721
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 00:33 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

ja goed gezien, wel mooi enzo, maar bij de ingang van de hal heb je een probleem , daar mis je een vierkante meter........ Kwestie van tegels weghakken omdat je denkt dat je een "mooie"kokosmat voorde deur wil hebben liggen

daarnaast passen de kleueren absoluut niet in de verste verte bij ons huis qua kleurstelling van nu (anno 2006 dus ) dus straks ophogen, lekker laten zitten die tegels en eroverheen tegelen
Wat zonde....
Wat zonde...
Wat een zonde....
Had ik al gezegd, wat zonde?
quote:
jja bedankt voor de tip obli, maar zoek meer iets van een ander ietsje ff plaatje proberen te vinden
Ik wens je veel succes.... Damn die dingen zijn kostbaar....
  donderdag 31 augustus 2006 @ 00:47:12 #271
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_41348786
Jullie huis wordt mooier en mooier!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  donderdag 31 augustus 2006 @ 00:56:49 #272
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_41349097
Is dit niet iets?? http://www.lamponline.nl/winkel/index.php?cPath=86&sort=2a&page=2

Ik was te laat om je voorbeeld te kunnen zien.. maarja misschien heb je er toch nog iets aan..
pi_41349196
quote:
hangend? check...

messing ? eh niet, geloof ook wel dat het moeilijk is/wordt hoor geen probleem we hebben de tijd(alleen het geldship nog niet
  donderdag 31 augustus 2006 @ 01:05:05 #274
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_41349346
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 00:59 schreef Cybersijp het volgende:
(alleen het geldship nog niet
Misschien is die ook wel in de jachthaven te vinden..
pi_41349575
Goed rond blijven kijken in de tweedehands sectie.

Ik heb er 1 gevonden, messing en groen, maar helaas niet hangend...

pi_41350889

.

[/quote]
Blij om te horen dat het met je moeder allemaal wat beter gaat , en hoe staat t met t strippen @ topic? laatst gereplyd maar nog geen update ben eig wel weer eens benieuwd
[/quote]

De beruchte giga klusdip heeft toegeslagen !
Na al het mantelzorgen en moeders weer op de rails, stroomde de adrenaline eruit...
Dieptepunt was afgelopen weken: slapeloos of bewusteloos.
Nu gaat het al weer wat beter.
Het is wel leuk om mensen met vragen te verwijzen naar Strip&Bouw, bv over glazen achterwand.
Strippen en Bouwen --> net van BrightEyes geleerd !!!
.
pi_41443297
Nou paar dagen verder en ik kan e.e.a melden

Timmerman is bezig geweest met de rest van de trap, de leuning en balluster staan nu ook, de spijlen van de leuning nog niet maar de leuning hangt er nu nog maar aan om te passen. Verder twee kozijnen geplaatst in de hal(toilet en kozijn van de kelderkast (al is het nu duidelijk een kelderopening ) plaatsen van kozijn toilet kostte echt net niks meer om het te laten doen ipv zelf doen, dus voor die optie gekozen.

Verder zit nu aan de achterkant van het huis het groen/witte houtwerk ook in de verf. De schilder/buur/man had een dag over voor hij naar het andere project kon gaan(kan daar maandag a,s beginnen pas)Serre ga ik zelf schuren en gronderen en dan kan hij hem afschilderen.(scheelt weer)

Hij had de deuren op onze slaapkamer met houten latten gefixeerd zodat de verf kon drogen.... En toen ging het waaien en hard ook !!!Hier op Texel dus . Gevolg: Deur is los gewaaid en heeft dus de lichtkoepel vermorzeld. Deurhoutwerk onderin beschadigd en een flink gat in de lichtkoepel nu

Ik heb hem ff gebeld en we hebben het ff provisorisch gerepareerd, en gaan Maandag a.s achter een nieuwe lichtkoepel aan (zijn kosten uiteraard, wou al helemaal een nieuwe opstand etc regelen, ja dag heb ik die voor niks geschilderd net. Nee alleen de lichtkoepel zelf graag Cees . Affijn hij baalde r ook erg van dus.

Cees zei nog, dat hij me wou verrassen als ik Maandaag a.s weer op de casa kwam dat het allemaal geschilderd was, alrighty dat weet ik nu en ja ik was verrast

Zal morgen ff de digi cam meenemen denk ik maar, heb net met gsm wat plaatjes gemaakt maar daar heb je niet veel aan denk ik, althans daar kan je niet veel mee. Hal is verlicht met een peertje van 60W nu en met de ingebouwde flitser van me gsm kom je niet zo ver

Affijn ik ga wel natuurlijk ff wat uppen en dan snurken, t was weer een leuke dag @ the beach ! (komen ineens 40 man langs om á la carte te eten "kan dat? ja ik weet t is kort dag ...... ) (tuurlijk menutje gemaakt en een paar uur later zitten/zatten ze lekker te smullen hoor.)
pi_41443431

enigste bruikbare pic, rest is echt te wazig om enigzins in aanmerking te komen
pi_41450589
.
wat een ongelooflijke pech met harde wind op Tessel ten koste van je koepel!

Gelukkig gaat de trap richting het mooie plaatje dat je eerder liet zien !
.
pi_41477721
quote:
Op zondag 3 september 2006 02:12 schreef Cybersijp het volgende:

Timmerman is bezig geweest met de rest van de trap, de leuning en balluster staan nu ook, de spijlen van de leuning nog niet maar de leuning hangt er nu nog maar aan om te passen. Verder twee kozijnen geplaatst in de hal(toilet en kozijn van de kelderkast (al is het nu duidelijk een kelderopening ) plaatsen van kozijn toilet kostte echt net niks meer om het te laten doen ipv zelf doen, dus voor die optie gekozen.

Hij had de deuren op onze slaapkamer met houten latten gefixeerd zodat de verf kon drogen.... En toen ging het waaien en hard ook !!!Hier op Texel dus . Gevolg: Deur is los gewaaid en heeft dus de lichtkoepel vermorzeld. Deurhoutwerk onderin beschadigd en een flink gat in de lichtkoepel nu
Je hebt toch een oplossing kunnen vinden voor je kelderdeur? Dit was toch geen standaard iets meer (of heb je een standaard kozijn verbouwd, en heb je straks nog een probleem met de deur?)

De trap is deftig geworden, ziet er uit als een mooi staaltje vakwerk. Hoe zit de trapboom vastgemaakt aan de traptreden, geschroefd of met houten doken en lijm?

En jammer van de lichtkoepel, je hebt er geen waterschade aan overgehouden?
pi_41480149
.
doe je een dergelijke trapleuning óok aan de muurkant ?
Het lijkt mij praktisch en een mooie belijning door de vorm .
.
pi_41499570
quote:
Op maandag 4 september 2006 11:50 schreef Gurb het volgende:

[..]

Je hebt toch een oplossing kunnen vinden voor je kelderdeur? Dit was toch geen standaard iets meer (of heb je een standaard kozijn verbouwd, en heb je straks nog een probleem met de deur?)

De trap is deftig geworden, ziet er uit als een mooi staaltje vakwerk. Hoe zit de trapboom vastgemaakt aan de traptreden, geschroefd of met houten doken en lijm?

En jammer van de lichtkoepel, je hebt er geen waterschade aan overgehouden?
Ja Gurb heb er idd een oplossing voor gevonden. De timmerman die de trap maakt heeft ook een machine staan waar hij kozjnen mee kan maken. Aan hem heb ik gevraagd of hij voor mij een deur wil maken die past in het kleine kozijn(kozijn is overigens idd een verbouwd standaard kozijn). De bossing en kralen van de kozijnen zoals ze in de rest van het huis zitten worden nagemaakt(en op de zelfde hoogte) Het bovenste paneel wordt dan wel kleiner als het onderste maar de "lijn"die je ziet als de hal betreden wordt is toch het onderste paneel en niet het bovenste, omdat twee deuren glas hebben, eentje niet(panelen ipv glas)

Trap is qua idee klaar, ik heb vanmidag de timmerman gesproken (sterker nog een heel leger aan werkers kwam ff langs om allerlei dingetjes te meten , op te nemen etc ) en met hem heb ik het verdere verloop van de trap doorgenomen. Hij maakt nog ff een stuk of drie ideetjes welke we hadden voor de spijlen, en dan kan ik kiezen welke ik wil. Op de balluster komt iig een diamant kruis oid met een bolletje, en de zijkanten worden met de frees bewerkt .

Aan de andere kant van de trap komt een leuning welke in idee het zelfde is(vorm etc) maar recht of vrijwel recht omdat de trap pas op het laatste moment daar de draai gaat inzetten.

Buur Cees gaat morgen bij het bouwcenter kijken of hij een lichtkoepel kan halen (dagmaat is 70x70, en moet in slagvast polycarbonaat worden á ¤173,- exclusief ) dan heb ik waarschijnlijk morgen voor de middag al weer een hele lichtkoepel. Cees baalt er flink van, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het ook goed komt. immers straks moeten we naast/tegenover elkaar gaan wonen)

Vanmiddag zelf een deurhaak/stopper opgehangen, alleen niet aan de deur welke de lichtkoepel heeft beschadigd omdat dit een haakse moet zijn en het bouwcentre alleen binnen haken( als in kleiner dan 90°) had. Woensdag dus pas weer op voorraad, volgende week meteen ophangen dus maar. Dan met een flink lange rubberen deurstop moet het lukken om aan een 110° te komen( vanuit de muur)

Verder vorige week een debiteuren nummer laten aanmaken bij het bouwcentre omdat ik daar soms wel vier keer in de week kom en geen 0.01 ¤ korting kreeg. Nadat ik dat aangaf dat iedereen zowat wel wat korting krijgt, machtiging etc ingevuld en voila 15% korting ........ tjakkaa!

Zoals ik net al schreef vanmiddag een bos volk overd e vloer gehad :

Achtereenvolgens:

Collega met haar kinderen en oppaskindje om eens onze verherbouwing te bekijken. Nam ook nog de echte Bossche Bollen mee(en die vind ik me daar lekker ) Thx Wien !!

Timmerman Flip, kwam zoals eerder gezegd wat dingen doornemen. Plus ik had wat vragen.

Instalateur Ger om te kijken of wat ik nou allemaal wou ook wel allemaal kan, plus wat we voor elkaar kunnen betekenen. Heerlijk mensen een beetje kennen. Ook hier had ik nog wat vragen over eerder werk wat ze gedaan hadden dus die ook meteen gesteld

Tegelzetter Niek , om een prijs te krijgen voor het laatste stukje tegelwerk plus het ophogen van de vloer in de hal zodat al het tegelwerk beneden dan ook echt af is.

André , zzp'er met klusbedrijf welke ik wel ken kwam ff langs om te kijken hoe het alles er nu bijstond.Plus hij kwam f vragen of ik tevreden was over zijn kluswerk (deuren)

Veel geluld dus vandaag en weinig gedaan dus, praten en breien gaat me in de keuken aardig af, maar dan het zelfde doen tijdens het klussen dan staat het gelijk een beetje stil ;

Verder de toiletdeur, het toiletbeslag, knop van de voordeur en divers ander beslag opgehaald. O.a de deurkrukken. Deurkrukken van massief RVS zijn echt de bom hôr!!!

Opgeruimd, plan getrokken voor morgen. Kon pas nadat ik met de timmerman had gesproken overigens.Een deurvanger opgehangen, pur weggesneden en wat wigjes verwijderd welke gebruikt waren met het installeren van de deurkozijnen en het vastzetten ervan.

Heb een berg foto's weer. Dus be patient en ze komen zo wel weer online
pi_41501089

Kwam ik vanmorgen tegen toen ik bij de fixit mijn bouwbeslag ging ophalen, soort van schrijffoud

Kozijn toilet, is iets voor de muur geplaatst ivm het stucen van de hele muur, zodat architraaf er mooi voor past en je niet met ophoogstroken e.d hoeft gaan te werken.

Kozijn van de kelderdeur, ruimte ernaast waar het nu nog leeg is wordt morgen betimmerd met 12mm watervast verlijmd meranti en dat kan daarna gelatexed worden zodat het een strak resultaat geeft en het meer grip heeft voor latex dan stucwerk, tot zijkant boom is er van onder af nl. maar 12mm te geven en anders komt het stucwerk voor de boom langs en dan lijkt me geen mooi iets (ivm dikte laag stucwerk om mooi "houwes"te zijn )

Baluster met de leuning erin , staat nog los maar is alvast (proef) neergezet op zijn plek om de maten etc. te nemen , dus vandaar dat hij nu nog in de casa staat.

Een van de nieuwe deurkrukken voor binnen inde casa, massief rvs met schroefbevestiging van de rozetten, op het inbusje voor de kruk zelf geen een gaatje oid [insert random shizzle smilie ]

Provisorische reparatie van het kapotgewaaide lichtkoepel boven de keuken en op het platte dak boven de serre

De deurvanger, ik had hem wel meer naar de deur toe kunnen zetten maar dan kan de deur ook een minder grote hoek maken als ik hem open wil zetten. Daar de andere hoek niet al te groot is ivm lichtkoepel di er voor zorgt dat de deur net geen 90¸ haaks op de gevel kan staan als ie open is, dus maar even zo, dan heb je een mooie grote opening voor als je spullen oid. via het platte dak naar binnen wil sjouwen

Tada groen zit erop!! De linker deur is ook die gene die de lichtkoepel in is gevlogen met de wind van het weekeinde, rechter staat vast aan voorgetoonde houder

Hekwerk op de serre staat al in de grondverf, beneden en boven aan de achterkant moet nog wel het wit gedaan worden plus de groenen verf op het hekwerkje maar erg lang zal dat niet meer nemen .

Dat waren ze weer morgen weer meer

[ Bericht 11% gewijzigd door Cybersijp op 05-09-2006 00:53:56 ]
  Moderator dinsdag 5 september 2006 @ 16:58:13 #284
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_41520014
Mooi deurbeslag !, maar dat zal ook best wel wat keiharde eurotjes gekost hebben.
Hoeveel betaal je nu eigenlijk voor zoiets ?
pi_41523457
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 16:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooi deurbeslag !, maar dat zal ook best wel wat keiharde eurotjes gekost hebben.
Hoeveel betaal je nu eigenlijk voor zoiets ?
¤80,- normaal, maar met 30% korting ¤54,- , nog veel maar al meer in de richting wat ik als vergelijkbaar product heb gezien van massief rvs(¤39,-, maar vond het model niet je van het)

En die korting daar heb ik wel ff me best opgedaan, normaal krijg ik daar iets van 10 tot 15% al naar gelang welke leverancier t is waar t vandaan komt.

Ik heb vandaag trouwens de dag nuttig besteed, gisteren was het nog "veel lullen, om de dag te vullen...." Maar vandaag e.e.a gedaan.

Heb vandaag de opening naast de deur naar de kelderkast dichtgemaakt met een op maat gemaakt paneel, was best tricky omdat je exectemundo de vorm van de trapboom moet volgen.

Alles vastgemaakt, versterking erachter ivm doorveren als je straks ertegen aan stoot oid. Staat als een huis

Naadje van een mm ofzo alvast in de kit, en opgeruimd de boel maar weer voor volgende week. Volgende week meer updates over het nieuwe toilet beneden omdat we nu zover zijn dat we dat nu gaan aanpakken(en logisch in de loop van het verhaal)

zo ff uppen as always en dan ff uitbuiken achter het tv kastje met een bakkie
pi_41523679

Toen we klaar waren vandaag , natuurlijk ook ff alles weer netjes maken voor volgende week

Bovenkant van het paneel, ook het hele kleine stukje bovenin( driehoekje, links bovenin ) hebben we vandaag gemaakt, maar omdat haast niks recht dan wel haaks is, ben je gewoon veel tijd kwijt.(met meten wordt het meeste tijd versleten luidt t spreekwoord dan ook )

De verstevigingen aan de binnenkant plus een stukje van de randbekleding zodat je het paneel ergens aan kan vastmaken.

Wel lachen, me auto is te klein. Wou nl. vanmorgen ff een plaat interieur meranti triplex meenemen in de wagen , maar meer dan 1.11 breed kreeg ik er niet in ( en plaat is 1.22 breed ) Dus maar ff stukje eraf laten halen bij de houtboer . Lopen is ook weer zoiets met zo'n plaat hout lol loop je daar met een plaat hout van 1.22x2.44 meter

Verder is mijn vrouw bij de stoffeerder geweest om stalen te halen voor de loper die op de trap moet komen, hebben ze niks daarvan omdat ze dat niet doen. Echt ik snap er de ballen van. Al weet ik het hoeveel jaar kom ik daar als ik iets gestoffeerd wil hebben. Heb ik nog een stukje te stofferen inhuis( =trap, rest tegels of laminaat) doen ze het niet.... Nouja ik heb het geprobeerd
pi_41535689
Nog ff wat nieuws:

We hebben besloten om toch een (klein) radiatortje te plaatsen in het toilet beneden, dit omdat het daar in de winter best wel erg koud was(althans in mijn herinnering dat mijn moeke er nog woonde) plus dat het reservoir tsraks natuurlijk aan de muur hangt zodat er nog wat meer overdracht is van koude via de muur. Zal je gebeuren zit je lekker te bouten als k&w'er ( ) is je waterreservoir bevroren. Kan je alles weer slopen want das niet goed voorde leidingen etc die je dan natuurlijk hebt weggewerkt...

Wel lekker trouwens dan is het in ieder geval een beetje warm. Type wordt trouwens een soort van halve design radiator: Henrad everest 400x500 type 11. Voledig vlakke plaat voorop en niet de prijs van een echte design radiator

kraantje in het fonteintje wordt deze:

hansanova, met bediening aan de tuit

pi_41536632
Oh ja nog ff wat topicstart van deel 4 staat in de startblokken dus laat maar komen, voor je het weet is deze vol en kunnen we gewoon weer lekker verder met ....... eh deel 4 ofzow:?
  Moderator woensdag 6 september 2006 @ 18:04:02 #289
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_41555839
quote:
Op woensdag 6 september 2006 00:15 schreef Cybersijp het volgende:
Nog ff wat nieuws:

We hebben besloten om toch een (klein) radiatortje te plaatsen in het toilet beneden, dit omdat het daar in de winter best wel erg koud was(althans in mijn herinnering dat mijn moeke er nog woonde) plus dat het reservoir tsraks natuurlijk aan de muur hangt zodat er nog wat meer overdracht is van koude via de muur. Zal je gebeuren zit je lekker te bouten als k&w'er ( ) is je waterreservoir bevroren. Kan je alles weer slopen want das niet goed voorde leidingen etc die je dan natuurlijk hebt weggewerkt...

Wel lekker trouwens dan is het in ieder geval een beetje warm. Type wordt trouwens een soort van halve design radiator: Henrad everest 400x500 type 11. Voledig vlakke plaat voorop en niet de prijs van een echte design radiator

[afbeelding]

kraantje in het fonteintje wordt deze:

hansanova, met bediening aan de tuit

[afbeelding]
Grappig wij hebben er bewust niet voor gekozen om daar een radiator te laten plaatsen
In verband met stank
pi_41571915
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Grappig wij hebben er bewust niet voor gekozen om daar een radiator te laten plaatsen
In verband met stank
Wij bewust dus wel

Nee t wordt in de winter daar echt koud zonder verwarming, nu ligt alles nog open dus kan je er makkelijk bij. Daarnaast al heb je hem gewoon op vorstbeveiliging staan qua temperatuur. T blijft makkelijk dat je hem hebt iig.

En stank en verwarming Me no comprende ..........
  donderdag 7 september 2006 @ 02:54:46 #291
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41573277
die kraan is wel leuk trouwens
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41575239
Ja we vonden het wel een leuk (klein) kraantje voor op bijv. een toiletfonteintje. Beetje strak maar naar mijn idee ook weer niet te strak. Ben er blij mee althans hoewel hij nog niet hangt natuurlijk
  donderdag 7 september 2006 @ 13:27:38 #293
65960 sanger
pi_41581646
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het functioneren van de tuitbediening. Zou je dat eens kunnen posten als je hem ge-installeerd hebt?
pi_41593711
quote:
Op donderdag 7 september 2006 13:27 schreef sanger het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar het functioneren van de tuitbediening. Zou je dat eens kunnen posten als je hem ge-installeerd hebt?
Bij mij opt werk hebben we ze ook en sinds mn ouders een aanbouw hebben met nieuwe wc hebben ze precies zo'n zelfde gekocht Ik vind ze best makkelijk en ook wel mooi.
pi_41601230
Ja klein en fijn zak maar zeggen, voor sanger heb ik ff een onderdelen tekening opgesnort :

Ik hoop dat je dus kan zien, dat de bediening dus in de tuit zit, daarnaast zijn het ok ng keramische schijven welke hier gebruikt zijn, dus een slag is voldoende voor open en dicht.

pi_41607933
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:31 schreef Cybersijp het volgende:
Ja klein en fijn zak maar zeggen, voor sanger heb ik ff een onderdelen tekening opgesnort :

Ik hoop dat je dus kan zien, dat de bediening dus in de tuit zit, daarnaast zijn het ok ng keramische schijven welke hier gebruikt zijn, dus een slag is voldoende voor open en dicht.

vraag ik me af, krijg je dan meteen een waterstraal van hier tot weet ik veel die meteen je toilet (of andere ruimte) van een laag water zal voorzien of gewoon een straaltje waar je prima je handen onder kan wassen?
  vrijdag 8 september 2006 @ 08:40:18 #297
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_41608357
Volgens mij is dat kraantje prima te doseren hoor. Heb soortgelijke kraantjes wel eens vaker gezien in fonteintjes bij toiletten. Best fraai hoor
Ga in januari zelf een tussenwoning in..jeuj! Dit topic heeft me best wat inspiratie gegeven
pi_41608475
Wordt erg mooi en is zo een 100x netere trap zo! Suc6 met met verder maken van de toitel!
  vrijdag 8 september 2006 @ 09:41:56 #299
65960 sanger
pi_41609365
quote:
Op donderdag 7 september 2006 23:31 schreef Cybersijp het volgende:

Hij is inderdaad al een stuk duidelijker zo

Mijn vraag ging ook voornamelijk over het doseren. Het lijkt er echter op dat het wel praktisch is. Ik ga dat eens in de groep gooien voor op het toiletfonteintje
pi_41611668
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 09:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Hij is inderdaad al een stuk duidelijker zo

Mijn vraag ging ook voornamelijk over het doseren. Het lijkt er echter op dat het wel praktisch is. Ik ga dat eens in de groep gooien voor op het toiletfonteintje
en anders een tussenkraanje er voor in de leiding doen zodat je gewoon niet meer water er uit krijgt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')