abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37710864
http://www.iht.com/articles/2006/05/05/business/wiretaps.php

Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin. Lik je reet.

Moderators:
Sidekick
ExtraWaskracht
Tafkahs

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
http://forum.fok.nl/topic/526887
http://forum.fok.nl/topic/399809
http://forum.fok.nl/topic/798707

Meets
http://forum.fok.nl/topic/744454
http://forum.fok.nl/topic/755939
http://forum.fok.nl/topic/761453

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006
En hierna kijk maar in Tafkahs' posthistorie.

pi_37710888
Raad de quote.
quote:
Ik schijt op conventies.
pi_37710959
Tom Cruise kills Oprah with his super Scientology powers.mov (eMule)
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:11 schreef Autodidact het volgende:
Feli GL . Player..
Na ja, ik heb ooit al eens een Koerdisch vriendinnetje gehad, erg lief, en met een vreselijke familie. Maar ben verder nergens op uit, ik heb al een muze
pi_37711114
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37711137
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:16 schreef MrX1982 het volgende:
Raad de quote.
[..]
Je zou zeggen Wilders maar die schijt er niet die eet ze samen met de hoofddoekjes rauw op. Dan zal het wel PBerends zijn.
pi_37711161
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:19 schreef Godslasteraar het volgende:
Tom Cruise kills Oprah with his super Scientology powers.mov (eMule)

[..]

Na ja, ik heb ooit al eens een Koerdisch vriendinnetje gehad, erg lief, en met een vreselijke familie. Maar ben verder nergens op uit, ik heb al een muze
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:29:14 #7
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37711217
'Chirac heeft 45,5 miljoen euro op Japanse bank'
quote:
Uitgegeven: 10 mei 2006 11:32
Laatst gewijzigd: 10 mei 2006 13:14
PARIJS - De Franse president Jacques Chirac heeft 45,5 miljoen euro op een rekening bij de Japanse bank Tokyo Sowa Bank. Het geld zou op zijn rekening zijn gestort door een mysterieuze 'culturele stichting'. Die beschuldiging aan het adres van het staatshoofd komt van het Franse satirische weekblad Le Canard Enchaîné.

Het doorgaans goed ingelichte tijdschrift beroept zich op verklaringen van Philippe Rondot, de hoge functionaris van de geheime dienst die is gehoord in het lasterschandaal rond premier Dominique De Villepin. Die zou zijn rivaal en minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy in een kwaad daglicht hebben willen stellen door een onderzoek naar geheime bankrekeningen in de publiciteit te brengen.

"Waarvoor is Chirac betaald en om welke stichting gaat het?", vraagt de Canard zich af. Chirac heeft het bestaan van een bankrekening in Japan categorisch ontkend.

Geruchten

Chirac heeft woensdag nog eens bevestigd achter premier De Villepin te blijven staan. "De republiek is geen dictatuur van geruchten, geen dictatuur van laster", zei hij.
http://www.nu.nl/news/729(...)ngemeen_kutvolk.html

Als dit waar is, valt hij van zijn voetstuk.
pi_37711371
Dat vallen heeft hij een tijdje terug al gedaan... Het lag meer aan de verdeeldheid van de oppositie dan aan Chirac dat hij aan deze ambtstermein mocht beginnen.
pi_37711703
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:
'Chirac heeft 45,5 miljoen euro op Japanse bank'
[..]

http://www.nu.nl/news/729(...)ngemeen_kutvolk.html

Als dit waar is, valt hij van zijn voetstuk.
So what? Hij is in de 70 en heeft 45 miljoen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:00:07 #10
93744 Finder_elf_towns
pi_37712130
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:46 schreef sizzler het volgende:

[..]

So what? Hij is in de 70 en heeft 45 miljoen.
Het is een vrij beknopt en mager bericht, dus neem ik aan dat de 'mysterieuze culturele stichting' in ruil voor flink wat geld politieke gunsten van de Franse president heeft gevraagt en dat mag natuurlijk niet. Zelfs niet in Frankrijk.
pi_37712325
quote:
Toyota haalt recordwinst

AMSTERDAM (ANP-AFX) - Toyota, het grootste autoconcern van Japan, heeft in het eind maart afgesloten boekjaar een recordwinst behaald. De autofabrikant maakte woensdag bekend dat het nettoresultaat met 17 procent is gestegen tot het niet eerder bereikte peil van 1,37 biljoen yen (9,6 miljard euro).

Ook de bedrijfswinst, die steeg van 1,67 biljoen tot 1,88 biljoen yen (13,15 miljard euro), is een record. Dat geldt ook voor de omzet van de op een na grootste autofabrikant ter wereld. De omzet groeide met 13 procent tot 21,04 biljoen yen (147,3 miljard euro).

De resultaten zijn beter dan de analisten hadden verwacht. Toyota verkocht het afgelopen boekjaar 7,97 miljoen auto’s tegen 7,41 miljoen in het jaar ervoor. Voor heel 2006/2007 denkt de autoproducent een hogere bedrijfswinst en meer omzet te kunnen halen. De nettowinst zal evenwel iets dalen.
Toyota op 8 miljoen auto's, GM op 9 miljoen. Binnen een paar jaar zijn ze de grootste .
pi_37712450
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:26 schreef du_ke het volgende:
Je zou zeggen Wilders maar die schijt er niet die eet ze samen met de hoofddoekjes rauw op. Dan zal het wel PBerends zijn.
.

Ken je klassiekers. Het is David de kikvorsman .
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:13:53 #13
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37712543
ik ga gewoon niet reageren hier.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37713190
Tafkahs we zitten hier hoor .
pi_37713507
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

wat is er nu weer niet goed?
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:59:44 #16
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37713686
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:39 schreef MrX1982 het volgende:
Tafkahs we zitten hier hoor .
O
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37713878
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Toyota op 8 miljoen auto's, GM op 9 miljoen. Binnen een paar jaar zijn ze de grootste .
én GM had een verlies van 10 miljard dollar, dat bedrijf is hard op weg richting een faillissement.
pi_37713884
Mooi zo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37713957
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi zo.
Als duizenden mensen hun baan verliezen, en nog veel meer mensen hun pensioen? Niet zo brommerig Mutant, het is prachtig lenteweer, ga anders naar buiten als je uit je hum bent
pi_37713980
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:07 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

én GM had een verlies van 10 miljard dollar, dat bedrijf is hard op weg richting een faillissement.
Ze verdienen het eigenlijk ook, met die benzineslurpers van ze.
pi_37714284
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Ze verdienen het eigenlijk ook, met die benzineslurpers van ze.
Tja, slecht kortzichtig management waar de werknemers de dupe van worden. Al is Opel natuurlijk ook GM, en die hebben wel de nodige slimme en zuinige diesels in huis. Mischien moesten ze die maar eens op de markt zetten in de VS.
Maar wat doet GM? Die gaan in Europa Daewo's verkopen onder de naam Chevrolet, en daarmee gaan ze vervolgens Opel beconcurreren, en ze halen er ook nog eens de respectabel naam Chevrolet mee naar beneden.
Moet je je voorstellen dat het merk dat auto's als deze bouwde:

nu dit soort autootjes verkoopt:

En de managers zullen hiervoor waarschijnlijk nog een loonsverhoging hebben gehad ook.
pi_37714586
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:23 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Tja, slecht kortzichtig management waar de werknemers de dupe van worden. Al is Opel natuurlijk ook GM, en die hebben wel de nodige slimme en zuinige diesels in huis. Mischien moesten ze die maar eens op de markt zetten in de VS.
Maar wat doet GM? Die gaan in Europa Daewo's verkopen onder de naam Chevrolet, en daarmee gaan ze vervolgens Opel beconcurreren, en ze halen er ook nog eens de respectabel naam Chevrolet mee naar beneden.
Zijn ze ook niet in de problemen gekomen door overheidssteun waardoor ze niet bepaald innovatief te werk zijn gegaan in tegenstelling tot de concurrentie? Meende dat ik laatst een keer zoiets hoorde in een reportage over NedCar ofzo.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_37714982
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zijn ze ook niet in de problemen gekomen door overheidssteun waardoor ze niet bepaald innovatief te werk zijn gegaan in tegenstelling tot de concurrentie? Meende dat ik laatst een keer zoiets hoorde in een reportage over NedCar ofzo.
Hét probleem van zowel GM als Fors is dat ze een hele berg pensioen en gezondheidszorg verplichtingen hebben die vooral betaald moet worden uit de lopende rekening. Dat is een hele ondoorzichtige financiele constructie, als ik het goed heb hoeft GM van de wet die cijfers ook niet te publiceren in de jaarverslagen.
Een ander probleem bij GM is het ''empirebuilding'', waardoor GM nu ook zichzelf beconcureerd met een ondoorzichtig stelsel van merken en allianties.
Of ze veel overheidssteun hebben gekregen weet ik niet, ik denk het niet, dat is niet zo gebruikelijk in de VS, behalve dan mischien defensie uitgaven die ook bij GM terechtkomen.
Wat ik van Nedcar heb gehoord van (bekwame) mensen in de auto-industrie is dat, daar laten we zeggen, minder competente mensen in het topmanagement zitten/zaten. Waaronder mensen die het ook bij Fokker erg slecht gedaan hebben. Uiteindelijk is het bijna altijd zo dat een bedrijf dat in moeilijkheden verkeerd dat te danken heeft aan onbekwaam management. En zelfs bedrijven in sectoren die uit de tijd raken is het de verantwoordelijkheid van het management om nieuwe produkten en markten te zoeken.
Anyway, GM is fenomeen wat dit alles betreft.
pi_37715247
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Hét probleem van zowel GM als Fors is dat ze een hele berg pensioen en gezondheidszorg verplichtingen hebben die vooral betaald moet worden uit de lopende rekening. Dat is een hele ondoorzichtige financiele constructie, als ik het goed heb hoeft GM van de wet die cijfers ook niet te publiceren in de jaarverslagen.
Een ander probleem bij GM is het ''empirebuilding'', waardoor GM nu ook zichzelf beconcureerd met een ondoorzichtig stelsel van merken en allianties.
Of ze veel overheidssteun hebben gekregen weet ik niet, ik denk het niet, dat is niet zo gebruikelijk in de VS, behalve dan mischien defensie uitgaven die ook bij GM terechtkomen.
Wat ik van Nedcar heb gehoord van (bekwame) mensen in de auto-industrie is dat, daar laten we zeggen, minder competente mensen in het topmanagement zitten/zaten. Waaronder mensen die het ook bij Fokker erg slecht gedaan hebben. Uiteindelijk is het bijna altijd zo dat een bedrijf dat in moeilijkheden verkeerd dat te danken heeft aan onbekwaam management. En zelfs bedrijven in sectoren die uit de tijd raken is het de verantwoordelijkheid van het management om nieuwe produkten en markten te zoeken.
Anyway, GM is fenomeen wat dit alles betreft.
GM zit toch ook voor miljarden in de financiële kredietverlening?
pi_37715299
GM is niet pluis.
pi_37715333
Overigens is het ook zo dat consumenten in de VS helemaal niet zo geïnteresseerd zijn in geavanceerde auto's. Ford heeft bijvoorbeeld begin jaren negentig een ''wereldauto'' geintroduceerd, de Mondeo. Die moest overal in de wereld verkocht worden, en ook in de VS. Dat ding was ontwikkeld bij voornamelijk Ford in Keulen.
Het resultaat echter was een auto die te duur was voor de VS, die hebben nauwelijks interesse in auto's die in x-minuten de Nürnbergring weet te rijden. Die willen een betrouwbare auto, niet duur, automaat, airco, comfortabel geveerd, en that's it. Die pickups en dergelijke auto's hebben zelfs nog een ladder chassis, iets wat in Europa al 35 jaar geleden verdwenen is, en in Frankrijk werd al in de jaren dertig een auto gebouwd met een zelfdragende carosserie, de Traction Avant van Citroen.
Het zijn hele verschillende markten, Europa en de VS.
pi_37715401
Ideetje van GroenLinks: verplicht longkanker voor elke CEO autofabrikant
pi_37715485
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:11 schreef pberends het volgende:
Ideetje van GroenLinks: verplicht longkanker voor elke CEO autofabrikant
Ernstige astma en allergieën voor z'n kinderen heeft meer effect denk ik.
pi_37715569
Een hybrid-auto voor elke humvee-producent . Eigenlijk ongelofelijk dat je überhaupt in zo'n humvee wil rijden hè...wat een onzin.
pi_37715612
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:04 schreef pberends het volgende:

[..]

GM zit toch ook voor miljarden in de financiële kredietverlening?
Ja, met GMAC Financial Services, maar daar hebben ze nu heel recent grote delen van verkocht, en volgens mij wordt de opbrengst gebruikt voor de financiele herstructurering van GM.
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:21:02 #32
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37715640
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:23 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

[afbeelding]

nu dit soort autootjes verkoopt:

[afbeelding]

En de managers zullen hiervoor waarschijnlijk nog een loonsverhoging hebben gehad ook.
Het was al tijden geleden voorspeld. En nu zie je het gebeuren. Weet je wie de dupe zijn? De werknemers, want die zijn opeens te "duur." Ik vind het walgelijk
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:24:06 #34
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37715697
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het noemen van dit "probleem" is niets anders dan bliksem afleiden. De bedragen zijn niet dermate groot dat het echt een probleem zou moeten zijn. Probleem is inderdaad ook dat het uit de lopende rekening moet worden betaald.

Puur mismanagement.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37715724
quote:
Deze week zette de rapper uit Eindhoven zijn handtekening onder een contract van platenmaatschappij Topnotch, het hiphoplabel van Kees de Koning. Hij deed dit vanachter de tralies van het huis van bewaring in Den Bosch. Want Kempi zit weer vast.
3voor12
pi_37715767
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:21 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Het was al tijden geleden voorspeld. En nu zie je het gebeuren. Weet je wie de dupe zijn? De werknemers, want die zijn opeens te "duur." Ik vind het walgelijk
Magnum moet nog maar effe een minuut wachten.

Ik ben wat economie end betreft liberaal - kapitalistisch, hoe je het maar wil noemen, maar dit soort dingen zijn misselijkmakend, ben het helemaal met je eens. Daimler Chrysler is ook een sterk staaltje incompetentie. Een topman die elk jaar miljoenen verdiende, en ook nog eens elk jaar meer, en tegelijkertijd de beurswaarde van zijn bedrijf wist te halveren. En nu moeten er werknemers uit. Walgelijk!

* foetsie.
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:30:34 #37
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37715826
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:27 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Magnum moet nog maar effe een minuut wachten.

Ik ben wat economie end betreft liberaal - kapitalistisch, hoe je het maar wil noemen, maar dit soort dingen zijn misselijkmakend, ben het helemaal met je eens. Daimler Chrysler is ook een sterk staaltje incompetentie. Een topman die elk jaar miljoenen verdiende, en ook nog eens elk jaar meer, en tegelijkertijd de beurswaarde van zijn bedrijf wist te halveren. En nu moeten er werknemers uit. Walgelijk!

* foetsie.
Je vernietigt levens van mensen. Ik ben ook zeker voor liberaal beleid, een hoop moet kunnen. Maar met dit soort mismanagement zou je eigenlijk het management verantwoordelijk moeten stellen. Kom maar op met die dikke schadevergoeding.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37715842
What would Jesus drive?
pi_37715867
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:30 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Je vernietigt levens van mensen. Ik ben ook zeker voor liberaal beleid, een hoop moet kunnen. Maar met dit soort mismanagement zou je eigenlijk het management verantwoordelijk moeten stellen. Kom maar op met die dikke schadevergoeding.
Dat zou ultiem liberaal zijn denk ik: verantwoordelijkheid voor je beleid. Vrijheid gaat hand in hand met verantwoordelijkheid....
pi_37715905
Me nieuwe kitten

Weer een belgische kat

'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37715986
Dat is Satan, dood hem.
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:38:13 #42
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37715999
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:38:58 #43
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37716019
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:37 schreef Autodidact het volgende:
Dat is Satan, dood hem.
Waar blijft je fotoboek?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:39:33 #44
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37716026
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:34 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Me nieuwe kitten

Weer een belgische kat

[afbeelding]
Heb je de vorige opgegeten
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:39:48 #45
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37716034
en dat is 4
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37716043
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:38 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Waar blijft je fotoboek?
Hmm, heb je er behoefte aan?
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:40:16 #47
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37716046
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:32 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat zou ultiem liberaal zijn denk ik: verantwoordelijkheid voor je beleid. Vrijheid gaat hand in hand met verantwoordelijkheid....
Goed gesproken. 14.gif
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:41:18 #48
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37716070
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:40 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hmm, heb je er behoefte aan?
Och, niet echt. Het is niet dat ik niet verder kan leven zonder jou fotoboek.
Zo zwaar ligt het niet.

Ik verveel me een beetje en ik had wel zin in een mooi spam.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37716084
Hallo.

Fortifier!
pi_37716086
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:39 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Heb je de vorige opgegeten
Uhmm, nee

De laatste had een tumor in zijn bekje, dus die hebben we moeten laten inslapen. Dus toen bleef alleen Polleke nog maar over, die heeft nu een klein makkertje
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37716130
Je hebt ook kattenaids hè .
pi_37716159
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:43 schreef Autodidact het volgende:
Je hebt ook kattenaids hè .
Nee dat heb ik niet
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:49:01 #53
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37716243
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:45 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Nee dat heb ik niet
Nee jij niet, maar ik wel
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37716303
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:49 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Nee jij niet, maar ik wel
Sterkte !
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:55:03 #55
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37716392
Ik ga nog even werk afmaken.

En dan voetbal kijken.

Het gaat u allen wel
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37716717
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nee, het spijt me ... intentie is niet zo belangrijk ....
Volgens Hitler anders wel. Ook de VN vindt het blijkbaar van uiterste belang aangezien de VN het niet erkent.
quote:
als je maatregelen treft waarbij anderhalf miljoen mensen om het leven komen .... kun je dat moeilijk als 'collateral damage' classificeren... dat is een erg zwak verweer....
Als er maatregelen zouden zijn getroffen om anderhalf miljoen mensen over de kling te jagen, waarom zouden ze dan soldaten meesturen om ze te beschermen zo goed en kwaad als dat ging midden in een oorlog tegen meerdere mogendheden. Als dat daadwerkelijk het doel zou zijn geweest, waren ze met z'n allen bijeen gezet in 1 groot dorp en werden ze op die manier wel gedood. Alle genocideplegers volgen dit patroon namelijk wel. Massa's bijeenbrengen en deze ombrengen. Geen van dit al in het geval van Turkije. Daarbij is het aantal van anderhalf miljoen nogal twijfelachtig aangezien de hele armeense bevolking over de wereld slechts dat aantal betrof. Apart dat er dan nog zoveel van over zouden zijn, binnen 2/3 generaties. Of je kunt natuurlijk besluiten om blind te blijven voor feiten en door te gaan op de weg waar je nu op zit.
quote:
De intentie ligt dan in het feit dat er kennelijk geen maatregelen getroffen zijn die dit volk beschermde, wat feitelijk hetzelfde is.
De intentie was om te voorkomen dat de armeense bevolking in Turkije zou collaboreren met de armeense broeders over de grens. Niet meer, niet minder. Daarbij zijn er wel degelijk maatregelen getroffen, maar tijdens een oorlog heb je nu eenmaal alle mensen en materialen nodig.
quote:
Het gaat niet zozeer om het letterlijk doden, ook het deporteren van een grote groep op raciale of religieuze basis, en hen vervolgens te laten verkommeren, valt gewoon onder de term Genocide
Het doden van honderdduizenden onschuldige Turken in de drang naar Groot-Armenie heeft ze inderdaad niet geholpen om niet verhuisd te worden uit die regio. Het is zelfverdediging zoals elk militair tactisch aangelegd land zou doen.
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:09:11 #59
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37718642
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:31 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/64620#2663929

Lekkerrrrrrrr mokkel.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37718697

Winnen met civ op een zelf te kiezen moment .
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:22:06 #61
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37719153
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:10 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
Winnen met civ op een zelf te kiezen moment .
We moeten binnenkort weer eens tegen elkaar spelen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:24:18 #62
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37719234
Hee, een aangelijnde vrouwtjeseend bij discovery
pi_37719467
Spanje heeft ook het poldermodel ontdekt
quote:
Zapatero vindt de derde weg

Spaanse regering voert nieuwe arbeidswet in

Meer dan één miljoen werknemers met een tijdelijk statuut krijgen een vast contract in Spanje. Het is één van de meest verregaande hervormingen in de arbeidswet. De socialistische premier Zapatero wil Spanje naar de kop van het Europees peloton brengen.
Ongeveer één op de drie werknemers in Spanje werkt nu met een tijdelijk contract. Dat is het hoogste cijfer in Europa. Binnenkort krijgen werknemers die de afgelopen 30 maanden twee opeenvolgende tijdelijke contracten hebben gehad, een contract van onbepaalde duur. De werkgevers krijgen daarvoor in ruil lastenvermindering.

De regering schat dat 1 tot 1,5 miljoen werknemers voor de maatregel in aanmerking komen. De werkgevers, de vakbonden en de regering hebben er veertien maanden over onderhandeld. Een eensgezindheid waar men in Frankrijk jaloers op mag zijn. Daar heeft de invoering van tijdelijke contracten tot wekenlange opstanden geleid en bijna tot de val van premier De Villepin. In tegenstelling tot de Franse regering denkt de Spaanse dat vaste contracten de werkloosheid zullen verminderen. Reden daarvoor: ze heeft beloningen klaar voor de werkgevers. Bedrijven die in een kenniseconomie moeten overleven, hebben bovendien werknemers nodig die voor lange tijd blijven.

Sommige economisten vinden dat Frankrijk daar wel lering uit zou mogen trekken. De Spaanse socialistische premier Zapatero is er blijkbaar in geslaagd om een middenweg te vinden tussen de dure welvaartsstaat en het vrije kapitalisme. Hij besefte, net als Blair vroeger, dat sociale hervormingen alleen maar aanvaard worden als daar economische groei tegenover staat. Dus vermindert hij de belastingen voor de ondernemers en geeft hij hen extraatjes, terwijl hij tegelijkertijd sociale hervormingen doorvoert.

Geen Bambi meer

In de twee jaar dat Zapatero de dienst uitmaakt, is de Spaanse economie er flink op vooruitgegaan. Zijn begroting is uit het rood, de werkloosheid is gedaald van 12 tot 9 procent, en hij verwacht voor dit jaar een groei van 3,3 procent (in België wordt dit jaar 2,2 procent voorspeld).

Volgens het tijdschrift Newsweek organiseerde een medewerker van Zapatero, nog voor de verkiezingen, regelmatige praatsessies ( tertullia's ) met zakenlui. Er kwamen toen niet veel managers op af, want niemand geloofde dat de socialistische leider de verkiezingen zou winnen. Nu Zapatero premier is en de tertullia's nog steeds plaatsvinden, zijn er steeds meer bedrijfsleiders die hun visie op de Spaanse economie willen geven. ,,Zapatero doet veel meer moeite dan Aznar'', zei een bedrijfsleider die de tertullia's bezoekt. Het spotnaamje ,,Bambi'' hoor je bijna nergens meer.

Corry HANCKE10/05/2006
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GPUS222P
pi_37719552
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:22 schreef George-Butters het volgende:

[..]

We moeten binnenkort weer eens tegen elkaar spelen.
Ben opzich voor . Al is mijn versie wat minder legaal weet niet of het dan allemaal werkt.
pi_37719617
pi_37719786
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:31 schreef zakjapannertje het volgende:
Spanje heeft ook het poldermodel ontdekt
[..]

http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GPUS222P
Grappig, nu alleen nog het handelstekort van 6% van het bbp wegwerken... das dezelfde grote als die van de VS .
pi_37720199
quote:
10/05 Bush schuift broer naar voren

De Amerikaanse president George Bush wil dat zijn broer Jeb een gooi doet naar het presidentschap. "Hij zou een grootse president zijn", zei Bush over zijn broer.
De ambtstermijn van de 53-jarige Jeb Bush, de gouverneur van de staat Florida, loopt in januari af en hij kan zich niet herkiesbaar stellen. Hij heeft herhaaldelijk ontkend mee te zullen doen aan de presidentsverkiezingen in 2008, maar volgens zijn vader, oud-president George H.W. Bush, gelooft niemand zijn zoon als hij zegt nooit president te willen worden. Jeb Bush wachtte zijn broer dinsdag op toen het presidentieel vliegtuig voor een bezoek aan onder meer een bejaardengemeenschap landde in Tampa in Florida.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)6-A67A-6CA73EC57A7C}

zal wel mooi wezen, eindelijk eens een Bush die de troep van een voorgaande Bush kan gaan opruimen
pi_37720280
Ik geef nog een Bush, na al die debacles, weinig kans de komende dertig jaar.
pi_37720282
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:36 schreef willbee het volgende:
the philsorsist. Sorry naam is gewoon bagger .

pi_37720370
quote:
09/05 Dag van de Overwinning gevierd in voormalige Sovjetunie

De Russische president Vladimir Poetin heeft dinsdag op het Rode Plein in Moskou het militaire defilé in het kader van de Dag van de Overwinning afgenomen en de opofferingsgezindheid van de oude veteranen geprezen.
Jaarlijks wordt op 9 mei in de voormalige Sovjetunie de overwinning op nazi-Duitsland gevierd. Voor velen in de voormalige Sovjetunie is die overwinning het meest glorieuze moment uit het roerige verleden. Het westen van de Sovjetunie werd in de oorlog grotendeels verwoest en 27 miljoen mensen vonden de dood.
In een korte speech vanaf een podium voor het mausoleum van Lenin sprak Poetin van "een dag van een grote overwinning voor ons volk" en noemde het belang van zaken als eenheid en "heilig broederschap". Over de andere geallieerden die het tegen de nazi's opnamen - zoals Groot-Brittannië, Canada en de Verenigde Staten - en eveneens grote offers brachten, repte Poetin met geen woord. Oorlogsveteranen, de borst volgehangen met kleurrijke medailles en lintjes, juichten zesduizend leden van het hedendaagse leger toe die het Russische volkslied (het volkslied van de Sovjetunie met een andere tekst) zongen terwijl ze zonder muzikale begeleiding maar vol trots paradeerden. "Het was een grote eer het vaderland te dienen", zei een 84-jarige veteraan ondanks het feit dat zijn ouders werden vermoord door het regime van Stalin, die de Sovjetunie in oorlogstijd en daarna leidde.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)1-B86D-71C25906652C}

woensdag 10 mei 2006 @ 21:59:42 #72
93744 Finder_elf_towns
pi_37720487
Noord-Koreaanse toestanden.
pi_37720719
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:09:54 #75
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37720860
tukkenstein!

Morgen weer heel vroeg op!
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:27:47 #76
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37721600
quote:
US sees ethnic minority baby boom

Nearly half of American children aged under five are from an ethnic minority, according to a new report from the US Census Bureau.

The latest figures show 45% of US pre-schoolers are non-white, with the Latino population growing the fastest.

Of the overall US population, one-third are now from an ethnic minority.

The report comes amid a series of huge immigrant demonstrations protesting against tough anti-immigration measures being considered by the US government.

Immigrant increase

In 2005 the minority population was 98 million, 33% of the 296.4 million people in the US, the census agency said.

Latinos are the largest minority, now numbering 42.7 million, and the fastest growing, with a population increase rate of 3.3%, the figures show.

Of the 1.3 million more Latinos than when the figures were last gathered 500,000 were immigrants, the bureau said.

Numbering 39.7 million, blacks form the second-largest minority, with a growth rate of 1.3%.

The Asian population of 14.4 million grew by 3%, an increase also driven by immigration, with 239,000 of the 421,000 new members having arrived from abroad.

American Indians and Alaska natives number 4.5 million and grew by 1%. Native Hawaiians and other Pacific islanders total 990,000, with a 1.5% growth rate.

Congress debate

With almost 67% of the overall population, non-Latino whites are still the largest group, but they have an older average age and much lower growth rate, increasing by just 500,000 in the period measured.

"These mid-decade numbers provide further evidence of the increasing diversity of our nation's population," Census Bureau director Louis Kincannon said.

Immigration, especially illegal immigration, has become a hot issue in recent weeks as Congress mulls a bill passed in the House of Representatives last year that includes provisions to criminalise illegal immigrants and bolster border security.

A bipartisan Senate bill, currently stalled, would provide illegal immigrants a path toward citizenship and a guest-worker programme long favoured by President George W Bush.

But there is some way to go before the competing bills are reconciled and a compromise reached. A number of US politicians say illegal migrants should be sent home.

On 1 May more than a million US immigrants boycotted work or school and avoided spending money as a way of showing their worth to the economy.

About 11.5m illegal immigrants live in the US, many of them of Latino origin.
pi_37722153
Oh jee, ze zijn niet blank, congres, wat nu?
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:44:24 #78
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37722171
quote:
A 3rd President Bush? First 2 All for It

By NEDRA PICKLER, Associated Press Writer 17 minutes ago

ORLANDO, Fla. - Could there be a third President Bush? The current chief said Wednesday that younger brother Jeb would make a great one, too, and has asked him about making a run. The first President Bush likes the idea as well.

Jeb Bush, the Republican governor of Florida, has one asset that his presidential brother doesn't right now — approval from most of his constituents. While George W. Bush's approval ratings are in the low 30s, some 55 percent of Florida voters surveyed last month by Quinnipiac University said Jeb was doing a good job.

The governor has repeatedly said he won't be a candidate for president in 2008, but that doesn't stop his family from encouraging him to go for it some day.

"I would like to see Jeb run at some point in time, but I have no idea if that's his intention or not," the president said in an interview with Florida reporters, according to an account on the St. Petersburg Times Web site.

He said his brother would make "a great president" and that he had "pushed him fairly hard about what he intends to do."

"I truly don't think he knows," Bush said.

Jeb Bush, 53, will end his second term as governor in January. His brother George ends his second presidential term in January 2009. Neither can seek re-election because of term limits.

The governor got the buildup from his brother on the same day that he got some bad news out of Tallahassee. Florida House Speaker Allan Bense said Wednesday that despite personal appeals from the governor, he will not challenge Rep. Katherine Harris for the party's nomination for U.S. Senate.

Jeb Bush has said he doesn't think Harris, the former secretary of state famous for her role in the 2000 Florida recount that clinched George Bush's presidential bid, can win the seat.

The Bush name could hurt as well as help in national politics right now. But because of that familiar name and family connections throughout the country, Jeb Bush has the luxury of being able to wait and decide if he wants to run while other candidates have to get to work early.

"Right off the bat, if he decided to run, he's got the advantage over many of the others who might be contenders," said Republican political consultant Rich Galen, who has known the family since George H.W. Bush was vice president. "He doesn't have to establish his name. He's got it."

And, Galen points out, Jeb Bush has dealt with a lot of high-profile issues including hurricanes, immigration and sprawling development in one of the most important political states.

His own father says no one believes him when he says he's not interested in running at some point. Former President Bush told CNN's "Larry King Live" last year that he would like Jeb to run one day and that the son would be "awfully good" as president.

The Florida governor laughed when asked about his father's comments last June and said, "Oh, Lord." He simply shook his head no when asked if he was running.

The brothers Bush appeared together Tuesday during the president's visit to the Tampa area. Gov. Bush was waiting on the tarmac when Air Force One arrived and greeted the president with a politician's handshake and "Welcome to Florida." The president brushed aside the formality and playfully adjusted his younger brother's necktie.

Jeb Bush introduced his brother at a retirement community in Sun City Center. They had a private lunch together with political supporters, then visited a fire station and appeared together before television cameras to express concern about wildfires that were blazing across the state. The governor was not with the president during his visit to The Puerto Rican Club of Central Florida in Orlando Wednesday — George W. Bush's final stop on a three-day trip to the state. But the president was sure his brother still got some attention.

"Yesterday I checked in with my brother," President Bush said as he took the stage. "Make sure everything's going all right. I'm real proud of Jeb. He's a good, decent man and I love him dearly."
Goh, zouden ze daar echt voor zijn? Hoe onverwachts.
pi_37722425
Sappiger:
quote:
In response to an article Wednesday in which Vice President Dick Cheney's lesbian daughter is quoted as calling Sen. John Kerry (D-MA) a "son of a bitch" for mentioning her sexuality in the presidential debates,
bron

Als zij Kerry's moeder aanvalt, kan Kerry wel honderden manieren vinden om haar vader aan te vallen, is het niet?
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:55:24 #80
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37722590
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 22:51 schreef Autodidact het volgende:
Sappiger:
[..]

bron

Als zij Kerry's moeder aanvalt, kan Kerry wel honderden manieren vinden om haar vader aan te vallen, is het niet?
Lekker hypocriet zeg.
pi_37722889
Waarom draag het bestuur van Ajax eigenlijk niet de huistijl kleiding tijdens een persconferentie?
pi_37723272
Hurricane Season 2006

dat ziet er niet goed uit voor de komende maanden
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:15:56 #83
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37723284
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:03 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Waarom draag het bestuur van Ajax eigenlijk niet de huistijl kleiding tijdens een persconferentie?
Ze brengen altijd slecht nieuws, daarom hebben ze altijd van die begrafenispakkies aan
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:29:25 #84
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37723722
quote:
'OM wil meer grip krijgen op media'
Uitgegeven op woensdag 10 mei 2006 om 22:57:22

(Novum) - Het verhoor door justitie van twee Telegraaf-journalisten is een poging van het Openbaar Ministerie (OM) om meer grip op de media te krijgen. Dat meldt het Nederlands Genootschap van Hoofdredacteuren woensdag. Het Genootschap noemt het verhoor 'intimiderend'. De twee journalisten werden dinsdag door justitie verhoord. Zij worden verdacht van het schenden van staatsgeheimen.

De Telegraaf meldde in januari dat de AIVD eind jaren negentig onderzoek deed naar corruptie bij hoge ambtenaren van politie en justitie in de zaak rond topcrimineel Mink K.. Jaarlijks zou K. miljoenen reserveren voor omkopingspraktijken. De geheime stukken van de AIVD waaruit de krant citeerde zouden in het criminele circuit circuleren. De dienst deed kort na publicatie aangifte tegen de krant en kondigde ook een intern onderzoek aan. Vorige week werd een verdachte, vermoedelijk een medewerker van de AIVD, opgepakt in de zaak.

Het OM zou de bronnen van de journalisten willen achterhalen om het lek boven te krijgen. Volgens het Genootschap worden journalisten daarmee ten onrechte gebruikt bij opsporing en onderzoek van justitie.
Yikes.
pi_37724128
Amerikaanse toestanden.
pi_37724365
Wat wonen er veel latino's in de VS.
pi_37724447
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:52 schreef MrX1982 het volgende:
Wat wonen er veel latino's in de VS.
Duurt niet lang meer voor Spaans er de grootste taal is .
pi_37724579
De VS beginnen aan een downfall.

Europa krijgt de macht weer in de schoot geworpen en alle blanke Amerikanen komen weer "terug".

Europa .
pi_37724618
1st president Hernandez dus...
pi_37724764
Volksverhuizingen in omgekeerde vorm. Rewind moving.

Het gaat nog druk worden in Afrika .
pi_37725185

¤39100 .
  donderdag 11 mei 2006 @ 00:27:04 #94
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37725351
Vroeger verdienden ze 0.
  donderdag 11 mei 2006 @ 00:27:24 #95
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37725361
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:21 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]

¤39100 .
voor wat?
pi_37725487
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:27 schreef Tafkahs het volgende:
voor wat?
Premier zijn van Slowakije.
pi_37725591
quote:
Eregast Cuba-debat mag land niet in

Door MARLOES TE RIELE

UTRECHT - De eregast van het debat over censuur in Cuba, dat in restaurant Oosterkade in Utrecht werd gehouden...

, is maandagmiddag aangehouden bij de grens met Duitsland.

Roman Colas heeft de aantekening ’politiek vluchteling’ in zijn Amerikaanse paspoort, maar mocht juist daarom Nederland niet in. Hij had een Schengen-visum moeten hebben, een tijdelijk visum voor politiek vluchtelingen. In Duitsland zou

hem zijn verteld dat dit niet nodig was. De marechaussee begeleidde Colas naar Utrecht, waar hij werd overgedragen aan de spoorwegpolitie, die hem vasthield en terug naar Duitsland begeleidde op de eerstvolgende trein.

Colas is oprichter van de onafhankelijke bibliotheken in Cuba en woont in Amerika. Hij kwam maandag uit Duitsland, waar hij met sociaal-democraten en christen-democraten sprak over onafhankelijke bibliotheken in Cuba.

Pax Christi betreurt de afwezigheid van Roman Colas. ,,We hadden een lang interview gepland met de Wereldomroep. Dat was de mogelijkheid geweest voor Cubanen om eindelijk eens nieuws over hun eigen land te horen,’’ zegt woordvoerster Marianne Moor. ,,Ik had echt last van plaatsvervangende schaamte; die man had zo veel meegemaakt en werd nu opnieuw behandeld als potentieel asielzoeker.’’

Roman Colas richtte in 1998 onafhankelijke bibliotheken op door zijn eigen verzameling open te stellen. Hij deed dit naar aanleiding van Castro’s uitspraak ’er zijn geen verboden boeken in Cuba’. Nadat Colas twintig keer gearresteerd was, zijn vrouw werd ontslagen en zijn kinderen op school werden lastiggevallen, vroeg hij in 2002 politiek asiel aan in de VS.
http://www.ad.nl/utrecht/article327089.ece

pi_37726734
quote:
En hoe reisde hij dan de grens over? Dat zou dan hoogstwaarschijnlijk met de trein zijn geweest, hij werd ook weer op de trein teruggezet. Ik heb sinds jaren en jaren geen controles meer gezien als ik in een auto de Duitse grens overging.
Dus blijbaar worden treinen wel gecontroleerd, en wegverkeer niet.
pi_37726747
enfin, ik kruip er maar wéér in
  donderdag 11 mei 2006 @ 03:27:24 #100
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37727173
quote:
Putin Calls for National Population Boost
President Vladimir Putin Calls for Measures to Fight Population Decline in Russia.

By JUDITH INGRAM

MOSCOW May 10, 2006 (AP)— President Vladimir Putin called population declines of hundreds of thousands a year one of Russia's most serious problems and urged parliament Wednesday to offer financial incentives for families to have more children.

In his annual state of the nation address, Putin said childcare benefits should be increased and that women who have a second child should be supported because they often are out of work for a long time.

"We must at least stimulate the birth of a second child," Putin said, adding that concerns about housing, health care and education are prompting many families to stop at one.

Russia's population is dropping by about 700,000 a year, Putin said. The phenomenon began in the wake of the 1991 Soviet collapse, which left much of the population impoverished and uncertain. However, Russia's economy has grown sharply in recent years, largely boosted by high world oil prices.

In the address to both houses of parliament, Putin called the decline "the most acute problem of contemporary Russia" and encouraged legislators to budget for more generous birth bonuses, childcare support subsidies and educational benefits for mothers to encourage women to have children.

"I am convinced that with such an approach, you will earn words of gratitude from millions of mothers, young families, all the citizens of our country," Putin said.

He also called on more Russians to take in foster children from institutions where about 200,000 orphans and abandoned children are interned.

Most Russian families are small, with couples usually having only one or two children. Putin and his wife have two daughters.

Russia's population dropped by about 4 percent to 142.7 million between 1993 and 2006, according to the Health Ministry. Experts attribute the plunge to economic turmoil that has badly hurt the state health care system, leading to a drop in birth rates and life expectancy. Increased poverty, alcoholism, soaring crime and emigration have also taken their toll. Average life expectancy is just 66 years 16 years lower than Japan and 14 years lower than the European Union average.

The ITAR-Tass news agency reported that Putin's comments on reversing the population decline prompted 27 bursts of applause and that listeners in all applauded 47 times more than in any of his other state of the nation addresses.
  donderdag 11 mei 2006 @ 07:38:32 #101
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37727586
Slaap jij dan nooit EWK?
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 11 mei 2006 @ 08:37:08 #102
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37727946
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:53 schreef Monidique het volgende:
Ik geef nog een Bush, na al die debacles, weinig kans de komende dertig jaar.
Dat dachten we, Het Collectief, bij de verkiezingen van 2004 ook al.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 11 mei 2006 @ 08:42:53 #103
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37728036
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 07:38 schreef George-Butters het volgende:
Slaap jij dan nooit EWK?
als het goed is niet
pi_37728192
quote:
Opnieuw aanhouding in puberpornozaak

GOUDA - De politie heeft woensdag in Gouda nog een verdachte aangehouden in verband met een pornofilmpje dat zonder toestemming van het gefilmde meisje via internet is verspreid. Dat heeft de politie woensdag bevestigd. In totaal zitten nu vijf minderjarige personen vast. Dinsdag waren al drie jongens een een meisje aangehouden.

De verdachten hebben tijdens een feestje in de woning van een van de jongens een 14-jarig meisje gefilmd terwijl zij in bad seksuele handelingen verrichtte. De jongeren waren onder invloed van alcohol en moedigden het meisje aan zichzelf in bad te bevredigen.

Het meisje hoorde pas later over de verspreiding van het filmpje en deed met haar ouders aangifte. De politie heeft de computers van de betrokkenen in beslag genomen.
Ja, stel je voor dat ze het land uitvluchten.

Als ik thuiskom zal ik mijn bron binnen de Goudse politie eens aanhalen. Kijken wat hij er over te zeggen heeft.
pi_37728282
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 08:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat ze het land uitvluchten.

Als ik thuiskom zal ik mijn bron binnen de Goudse politie eens aanhalen. Kijken wat hij er over te zeggen heeft.
hysterisch gedoe over een paar kinderen die iets stoms gedaan hebben. En dan dat gezemel over kinderporno.
pi_37728409
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:00 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

hysterisch gedoe over een paar kinderen die iets stoms gedaan hebben. En dan dat gezemel over kinderporno.
Het "grappige" is dat iedere puber met een pc er nu vanaf weet en het filmpje zich sneller verspreid dan een HIV-virus op de Gay-parade-afterparty.
pi_37728469
Britse ufo-hacker mag worden uitgeleverd

Goh, de VS zeggen geen info over ufo's te hebben, waarom vervolgen ze dan iemand die naar ufo's zocht .
pi_37729230
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 01:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En hoe reisde hij dan de grens over? Dat zou dan hoogstwaarschijnlijk met de trein zijn geweest, hij werd ook weer op de trein teruggezet. Ik heb sinds jaren en jaren geen controles meer gezien als ik in een auto de Duitse grens overging.
Hij heb waarschijnlijk een kleurtje dat speelt ook mee denk ik..
pi_37729363
Naar Duitsland weet ik niet, maar naar België wordt in treinen niet gecontroleerd, en zou hij werkelijk de enige neger in die trein zijn geweest? .
pi_37729388
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:52 schreef Autodidact het volgende:
Naar Duitsland weet ik niet, maar naar België wordt in treinen niet gecontroleerd, en zou hij werkelijk de enige neger in die trein zijn geweest? .
Ben afgelopen jaren naar België en Duitsland met de trein geweest en ben niet gecontroleerd.

het is wel zo dat bepaalde types er toch eerder uitgekozen worden .
pi_37729632
Zou best kunnen op die int. treinen, alles om mensen het land uit te houden hè....
pi_37729790
quote:
Donderdag is het precies 25 jaar geleden dat Bob Marley overleed.
'Cause no matter what they do, Natty keep on comin thru
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:27:18 #113
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37730098
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:12 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]
[..]

[afbeelding]'Cause no matter what they do, Natty keep on comin thru [afbeelding]
Z'n muziek is aktueler dan ooit
pi_37730161
.

(MSN -> mooi)
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:38:12 #115
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37730359
Reiki, een wetenschappelijke benadering

Ze klagen in de VS al over scientific illiteracy, omdat er nog steeds mensen zijn die ID (creationisme) als wetenschap zien....we krijgen er in Nederland zo ook last van.
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:55:18 #117
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37730768
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:39 schreef Autodidact het volgende:
Reiki, een wetenschappelijke benadering

Ze klagen in de VS al over scientific illiteracy, omdat er nog steeds mensen zijn die ID (creationisme) als wetenschap zien....we krijgen er in Nederland zo ook last van.
Als al die zelfhulp zo goed zou werken, dan zou er niet zoveel over geschreven worden he
pi_37730805
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:55 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Als al die zelfhulp zo goed zou werken, dan zou er niet zoveel over geschreven worden he
Ten scientists can't be wrong .
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:57:37 #119
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37730839
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:56 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ten scientists can't be wrong .
de elfde maakt het meestal af
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:15:34 #121
33189 RM-rf
1/998001
pi_37731278
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 01:54 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik ben ook wel regelmatig gecontroleerd als ik met de trein van Luxemburg naar Duitsland reisde.... ook de recente tijd, en dat ligt dan nog wel een paar kilometer van Schengen vandaan..
Meestal gericht op zwartgeld transporteurs, moet je je portemonnee laten zien .. heb daar dan wel eens 1500 euro in gehad, maar dat maakte geen indruk, kennelijk pakken ze enkel de mensen die echt hun zwartgeld rekening geplundert hebben, van die domme belgen met koffers vol zwartgeld (in Francs veelal nog)..
Sowieso hebben ze waar ik woon ook alle busjes met 'Grensschutspolizei' omgeschilder met 'Autobahnpolizei', en die lurken nog steeds rondom de grensovergangen en de eerste abfahrten

Maar dit zou dan moeten gaan door controle door de nederlandse douane, al dan niet op immigratiegronden...
Die zullen best wel op zoek zijn naar potentiele asielaanvragers
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:11 schreef pberends het volgende:
Britse ufo-hacker mag worden uitgeleverd

Goh, de VS zeggen geen info over ufo's te hebben, waarom vervolgen ze dan iemand die naar ufo's zocht .
Als ik in jouw huis inbreek, met het idee dat je het Hoofd van de Illuminati bent en via Fok! geheime boodschappen via paranormale weg door prins bernhard uitgestuurd naar je medeleden van het Bilderberggenootschap ... blijf ik een inbreker en is een eventuele aanklacht geen bewijs ervoor dat jij dus hoofd van de Illuminati zou zijn ...
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 22:06 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
46% vind dat Bush een goede beleid heeft wat betreft terrorisme, terwijl maar 13% steunt zijn beleid qua gasprijzen ...
Bush moet gewoon duidelijk maken dat het voor terroristen in amerika steeds moeilijker wordt een molotov-cocktail te bouwen.... kan hij op dat punt 33% van de bevolking overtuigen

[ Bericht 16% gewijzigd door RM-rf op 11-05-2006 11:25:02 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37732083
* zakjapannertje is playing Bob marley - Concrete Jungle

goeiemorgen
pi_37733195
Zo. Gebeurt er hier nog wel eens wat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37733314
Zeker.

Hoe is het met je lammetjes ?
pi_37733570
Eendjes.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37733586
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 03:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]
quote:
Average life expectancy is just 66 years 16 years lower than Japan and 14 years lower than the European Union average.
Kijk, daar is de aow wel betaalbaar!
pi_37734648
Dove shampoo, het ideale kado voor slechthorende .
pi_37735232

Die Amerikanen zijn ook niet bepaald slim. Gaan ze de hoge energieprijzen en de economie verhalen op de president, nou dat is toch vrije markt zou je zeggen en dus niet het pakkie aan van de overheid. En het beste is nog hoe Bush terrorisme aanpakt, nou met zijn beleid is het aantal vermoorde terroristen misschien vertienvoudigd, maar een nog groter aantal levende terroristen is ook vertienvoudigd.
pi_37735440
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:50 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Die Amerikanen zijn ook niet bepaald slim. Gaan ze de hoge energieprijzen en de economie verhalen op de president, nou dat is toch vrije markt zou je zeggen en dus niet het pakkie aan van de overheid. En het beste is nog hoe Bush terrorisme aanpakt, nou met zijn beleid is het aantal vermoorde terroristen misschien vertienvoudigd, maar een nog groter aantal levende terroristen is ook vertienvoudigd.
Deze poll lijkt me logischer:

donderdag 11 mei 2006 @ 14:21:12 #130
33189 RM-rf
1/998001
pi_37736088
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37737108
Ik zat te denken he. Stel nou dat vrouwen net zoveel zin hadden en even "open minded" zouden zijn als mannen. Dan zouden we de hele dag neuken, experimenteren,orgies hebben etc. Met andere woorden: dan hadden we nooit iets anders gedaan dan wilde seksfeesten houden en liepen we nu nog in berenvellen rond. Eigenlijk hebben we de vooruitgang dus te danken aan het feit dat vrouwen seks weigeren waardoor wij mannen weer andere bezigheden gaan zoeken. Gaan studeren enzo.
pi_37737337
Sizzler zat weer 's te denken... .
pi_37737501
Dan heb ik liever geen vooruitgang.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37737536
Orgies in berenvellen .
pi_37737600
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:16 schreef Autodidact het volgende:
Orgies in berenvellen .
lol @ sig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37737725
Soms kijk ik wel 's in die bijbelteksten, moet je ook 's doen, staan echt grappige dingen in hoor . Over dat je geen zijde met katoen mag dragen en zo. Exodus over heidenen: "Integendeel, haal hun altaren omver, sla hun gewijde stenen kapot en hak hun gewijde palen om." En, hoe kan het ook anders: "Het veulen van een ezel kan worden afgekocht met een schaap".

Niet te vergeten: "Zes dagen moet er gewerkt worden, maar de zevende dag is een dag van volledige rust, een heilige dag die bestemd is voor de dienst van God. Ieder die op die dag werkt, zal worden gedood." .
pi_37737732
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:59 schreef sizzler het volgende:
Ik zat te denken he. Stel nou dat vrouwen net zoveel zin hadden en even "open minded" zouden zijn als mannen. Dan zouden we de hele dag neuken, experimenteren,orgies hebben etc. Met andere woorden: dan hadden we nooit iets anders gedaan dan wilde seksfeesten houden en liepen we nu nog in berenvellen rond. Eigenlijk hebben we de vooruitgang dus te danken aan het feit dat vrouwen seks weigeren waardoor wij mannen weer andere bezigheden gaan zoeken. Gaan studeren enzo.
Hmm zouden de Aborginals dan de hele dag aan het seksen zijn.
pi_37737774
quote:
Interessante gedachte inderdaad. Of dat het libido van mannen en vrouwen andersom zou zijn. Vrouwen die keihard gaan mastruberen op de Playgirl omdat mannen bijna nooit willen.
pi_37737941
Allah Al Watan Al Malik
pi_37737981
Allah Al Watan Al Malik
pi_37738184
Waaraan herken je de anti-Amerikaanse Marokkaan... aan flauw Bush-photoshops .
pi_37738204
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:36 schreef pberends het volgende:
Waaraan herken je de anti-Amerikaanse Marokkaan... aan flauw Bush-photoshops .
anti-Amerikaans? Neuh, dat niet, anti-bush.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37738222
NA wil tegen pedoclub Martijn demonstreren

Wat hebben die nationalisten toch met pedo's? Alsof andere mensen pro-pedo zijn of zo... .
pi_37738246
Een echte anti-Amerikaan is pro-Bush. Daaraan kun je ze herkennen.
pi_37738353
quote:
Coulter, who appears to have committed a third-degree felony by knowingly giving an incorrect address on her voter registration form in Palm Beach, Florida, and then knowingly voting at the incorrect polling place last March, could face up to $5,000 in fines and five years in prison if convicted.
bron

... wat zullen we Ann Coulter toch missen.
pi_37738910
quote:
Een beetje zoals die bonobo apen. Die doen ook de hele dag niks anders dan neuken.
pi_37738956
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een beetje zoals die bonobo apen. Die doen ook de hele dag niks anders dan neuken.
En zijn ze daar ongelukkiger van geworden? Dacht het niet hè. .
pi_37739266
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:38 schreef Autodidact het volgende:
Een echte anti-Amerikaan is pro-Bush. Daaraan kun je ze herkennen.
Das waar inderdaad, Bush is een zege voor iedereen die tegen Amerika is. Zie het handelstekort en nog meer van dat soort grappen .
  donderdag 11 mei 2006 @ 16:39:37 #151
93744 Finder_elf_towns
pi_37739978
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:37 schreef Autodidact het volgende:
NA wil tegen pedoclub Martijn demonstreren

Wat hebben die nationalisten toch met pedo's? Alsof andere mensen pro-pedo zijn of zo... .
Pedo's zijn het schuim der aarde. Generiek kwaadaardige mensen zijn te herkennen aan een tolerante houding tegenover die (wannabe) kinderverkrachters.
  donderdag 11 mei 2006 @ 16:45:24 #152
93744 Finder_elf_towns
pi_37740127
Die grenzen in Amerika zijn inderdaad een vreemd verschijnsel. Zo fel de Amerikaanse regering is tegenover vijanden van de staat, zo kinderlijk naief zijn ze over immigratie. Je zou het haast geïnstitutioneerde onnozelheid over de gevolgen van immigratie kunnen noemen. Zo'n beetje zoals de Calvobbesen op Fok hier over moslims denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finder_elf_towns op 11-05-2006 16:50:56 ]
pi_37740174
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Die grenzen in Amerika zijn inderdaad een vreemd verschijnsel. Zo fel de Amerikaanse regering tegenover vijanden van de staat, zo kinderlijk naief zijn ze over immigratie. Je zou het haast geïnstitutioneerde onnozelheid over de gevolgen van immigratie kunnen noemen. Zo'n beetje zoals de Calvobbesen op Fok hier over moslims denken.
Voordeel is dat de meeste immigranten in de VS gewoon christelijk zijn, het dominante geloof in de VS. Dat scheelt veel botsingen.
pi_37740287
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Pedo's zijn het schuim der aarde. Generiek kwaadaardige mensen zijn te herkennen aan een tolerante houding tegenover die (wannabe) kinderverkrachters.
Er zit nog iets tussen tolerantie en nekschot.
pi_37740346
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Voordeel is dat de meeste immigranten in de VS gewoon christelijk zijn, het dominante geloof in de VS. Dat scheelt veel botsingen.
Het zijn juist de conservatie Christenen die stenen naar het Witte Huis sturen en zo...
pi_37740487
Is erg rechts ineens de kinderhoeder of zo?

"Papegaai, zeg 's 'wie is daar? wie is daar?'"
pi_37740491
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja maar katholieken en de diverse protestantse stromingen verschillen ook behoorlijk van elkaar hoor
  donderdag 11 mei 2006 @ 17:01:04 #159
93744 Finder_elf_towns
pi_37740609
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:56 schreef Autodidact het volgende:
Is erg rechts ineens de kinderhoeder of zo?

"Papegaai, zeg 's 'wie is daar? wie is daar?'"
De kracht van propaganda is herhaling.
pi_37740728
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 17:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Heb je dat hiervan geleerd? http://www.discovery.org/
  donderdag 11 mei 2006 @ 17:06:42 #161
93744 Finder_elf_towns
pi_37740799
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 17:04 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Heb je dat hiervan geleerd? http://www.discovery.org/

Nee.
pi_37740822
Mja, die lusten er ook wel pap van....
pi_37741070
Talpa ging toppie gister, met een gemiddeld marktaandeel van 2,2% tussen 18-24u. Leukste thuisvideo's koploper tussen die tijden, met een marktaandeel van 4,8%.

Dat beloofd wat voor de zomer .
  donderdag 11 mei 2006 @ 17:16:25 #164
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37741173
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 17:16 schreef George-Butters het volgende:
http://www.dissentfromdarwin.org/
Ze hebben nu in totaal 500 wetenschappers, Project Steve heeft 700 wetenschappers, alleen wetenschappers die Steve heten, die dit verwerpen. .
pi_37741482
quote:
Hominidae

De Hominidae is een familie van de primaten die de grote mensapen, de mens en enkele uitgestorven vormen omvat. De precieze inhoud van de familie wordt nog wel eens in twijfel getrokken. Soms worden zelfs de gibbons in deze familie geplaatst, soms worden de orang-oetans als een aparte familie gezien. De hier gevolgde indeling van de Homininae is gebaseerd op Cela-Conde & Ayala (2003).

De orde omvat de volgende geslachten:

Ouranopithecus (uitgestorven)
Onderfamilie Ponginae
Tribus Lufengpithecini (uitgestorven)
Lufengpithecus (uitgestorven)
Tribus Ankarapithecini (uitgestorven)
Ankarapithecus (uitgestorven)
Tribus Sivapithecini (uitgestorven)
Gigantopithecus (uitgestorven)
Sivapithecus
Tribus Pongini
Khoratpithecus (uitgestorven)
Orang-oetans (Pongo)
Onderfamilie Dryopithecinae
Dryopithecus (uitgestorven)
Pierolapithecus (uitgestorven)
Onderfamilie Homininae
Tribus Gorillini
Gorilla's (Gorilla)
Tribus Hominini
Ardipithecus (uitgestorven)
Australopithecus (uitgestorven)
Mensen (Homo)
Chimpansees (Pan)
Praeanthropus (uitgestorven)
Sahelanthropus (uitgestorven)
Gaat lekker .
  donderdag 11 mei 2006 @ 17:44:31 #167
93744 Finder_elf_towns
pi_37741896
Holy fuck, South Park was wel abnormaal ziek deze keer.

http://en.wikipedia.org/w(...)ristmas_(South_Park)

[ Bericht 31% gewijzigd door Finder_elf_towns op 11-05-2006 17:52:58 ]
pi_37742163
quote:
Mensen kennen een cultuur, die te herkennen is aan uiterlijk, bestuur, tradities, gebruiken, taal, religie, rijkdom en eetgewoonten. Culturen verschillen over het algemeen per regio, alhoewel verscheidene culturen ook naast elkaar voorkomen. Een cultuur kan een onbeperkt aantal subculturen bevatten, die elk hun eigen gewoontes, etc. hebben. Sommige culturen botsen met elkaar, wegens onverenigbare ideeën. Vele oorlogen hebben dan ook hun oorzaak in het verschil tussen enkele culturen. Dit heeft in sommige gevallen zelfs geleid tot genocide.
Zou GroenLinks niets van de mens snappen ?
pi_37742320
quote:

514 Teletekst do 11 mei
EZ begint virtuele handelsmissie
` Het ministerie van Economische Zaken
organiseert de eerste Europese virtuele
handelsmissie.Via internet kunnen 32
Nederlandse bedrijven van 17 mei tot en
met 8 juni contact leggen met mogelijke
handelspartners in Zweden.

De bedrijven maken een profiel aan,
waarna een 'matchmaker' interessante
zakenpartners in Zweden zoekt.Op 17 mei
komen de deelnemers bijeen in Amsterdam
en Stockholm.In eerste instantie wordt
via pc en cam twee uur gecommuniceerd.
Daarna kan het contact worden verbreed.

De virtuele missie,waarbij reiskosten,
reistijd en hotels worden uitgespaard,
wordt op 8 juni geëvalueerd.
voor leuke snoepreisjes moet je niet meer bij EZ zijn dus
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:02:16 #170
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37742338
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 07:38 schreef George-Butters het volgende:
Slaap jij dan nooit EWK?
Slapen is saai.
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:02:43 #171
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37742347
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 17:44 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Holy fuck, South Park was wel abnormaal ziek deze keer.

http://en.wikipedia.org/w(...)ristmas_(South_Park)
Da's een oude.
pi_37742373
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:45 schreef pberends het volgende:
http://mdaelektronica.nl/truemirror/nl/dept_9.html

deze is vet... hoe zou het werken, met magneten ofzo?
cool daarmee kan je haaien verjagen
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:04:41 #173
93744 Finder_elf_towns
pi_37742390
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Da's een oude.
Ja, maar dat maakt hem natuurlijk niet minder ziek.
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:06:20 #174
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37742416
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:04 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Ja, maar dat maakt hem natuurlijk niet minder ziek.
True. Hij is idd vrij ziek.
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:18:27 #175
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37742667
Uit de Elsevier:
quote:
'van Baalen (je weet wel, die ene die zei dat we maar gewoon naar Afghanistan moesten gaan zonder vragen te stellen aan de MIVD, niet de situatie inschatten, gewoon gaan, die) :

'Ik steun alvast op voorhand een nucleaire aanval van de Verenigde Staten op Iran.'
Je zou em toch een Hästens willen geven, en hopen dat ie even gaat uitslapen zeg.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37742842
dit heeft hij toch echt niet gezegd?
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:29:58 #177
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37742881
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:28 schreef zakjapannertje het volgende:
dit heeft hij toch echt niet gezegd?
Ik heb het vandaag gelezen in de Elsevier, echter heb ik geen login code.

Zie hier:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=van+baalen+nucleair+iran&meta=
2e hit, artikel Bart Tromp
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:35:41 #178
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37743019
quote:
Four animal rights activists jailed

Press Association
Thursday May 11, 2006

Three members of an animal rights group were jailed for 12 years each today for their role in stealing the body of an 82-year-old woman from her grave.

John Ablewhite, Kerry Whitburn and John Smith were each handed 12-year prison terms at Nottingham crown court after pleading guilty to a charge of conspiring to blackmail the owners of a guinea pig breeding farm in Staffordshire.

A fourth defendant, Josephine Mayo, was jailed for four years after admitting a lesser part in the six-year campaign against the Hall family, which bred the animals for medical research purposes.

As part of the campaign against the family the body of Gladys Hammond, 82, the mother-in-law of one of the Hall brothers, was taken from a graveyard in Yoxall, Staffordshire, in October 2004.

Her body was only recovered earlier this month after Smith revealed its location in a nearby beauty spot in Cannock Chase to police.
pi_37743031
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 17:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Kan niet genoeg geplugd worden: Propaganda voor Beginners in vijf bondige punten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:41:45 #180
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37743183
wat een timing, met dit mooie weer....

›› Amsterdams Peil
Sommige Amsterdamse jongeren kunnen moeilijk werk vinden vanwege hun exotische naam. Mustafa, Sjeremi en Mohammed krijgen een kans in Zeeburg. Als pizzakoeriers werken ze aan hun cv op de brommer. Hoe sneller je bezorgt, hoe hoger de fooi. Samen werken ze aan hun American Dream in Zeeburg. Uitzendtijden: 19:00, 21:00 en 00:10 uur.
Lees verder ::: http://amsterdamspeil.at5.nl/
pi_37743337
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:41 schreef Tafkahs het volgende:
wat een timing, met dit mooie weer....

›› Amsterdams Peil
Sommige Amsterdamse jongeren kunnen moeilijk werk vinden vanwege hun exotische naam. Mustafa, Sjeremi en Mohammed krijgen een kans in Zeeburg. Als pizzakoeriers werken ze aan hun cv op de brommer. Hoe sneller je bezorgt, hoe hoger de fooi. Samen werken ze aan hun American Dream in Zeeburg. Uitzendtijden: 19:00, 21:00 en 00:10 uur.
Lees verder ::: http://amsterdamspeil.at5.nl/
Waar slaat dit op? Snelle pizzkoeriers zijn ronduit asociaal, het is onveilig, en het stoot nog meer co2 uit ook. Bovendien is het aanlokkelijk om de brommer illegaal op te voeren zodat je sneller bent. Nou, top project zeg.
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:49:03 #182
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37743379
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Snelle pizzkoeriers zijn ronduit asociaal, het is onveilig, en het stoot nog meer co2 uit ook. Bovendien is het aanlokkelijk om de brommer illegaal op te voeren zodat je sneller bent. Nou, top project zeg.
Helemaal correct, die gasten racen tegen een tijdslijn.

Wat is er nou vervelender dan zo'n stinkend scheurend etterbrommertje langs je terras te hebben racen met dit weer
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:49:05 #183
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37743381
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Marktwerking, heet zoiets. Hoe kan je daar nou tegen zijn?
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:51:40 #184
93744 Finder_elf_towns
pi_37743439
Turks bezwaar tegen Franse wet

Wat, in de naam van de Verlosser, valt er te boycotten aan Frankrijk?
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:53:42 #185
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37743499
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Turks bezwaar tegen Franse wet

Wat, in de naam van de Verlosser, valt er te boycotten aan Frankrijk?
Jan-Pierre klootzakken bijvoorbeeld?
pi_37743874
Goedemorgen.
pi_37743980
Twee vrouwen en een kind vermoord in Antwerpen. Niet goed, hoor, maar ja, het is Antwerpen, het is een rotstad, en die rotzooi vindt daar wel eens plaats. Maar mogelijk is het een racistische moord en gelijk is het het eerste item bij het NOS-Journaal. Moorden zijn erg, racistische moorden misschien wel erger, maar om nu zomaar bij het eerste de beste vermoeden te beginnen met een moord in het buitenland (beetje dan) waar je eigenlijk weinig vanaf weet, dat vind ik overdreven. Een beetje R@bbisch...
pi_37744022
Ik ga Bourgondisch eten .
pi_37744060
Down with Burgundy!
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:19:07 #190
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37744067
quote:
Polls show Bush losing conservative support

By John Whitesides, Political Correspondent 13 minutes ago

WASHINGTON (Reuters) - Even conservatives are losing faith in President George W. Bush now, putting Republican control of Congress at risk in November's midterm elections.

Six months before voters decide the balance of power in Congress, an increasingly gloomy and anxious electorate has become disenchanted with Bush and grown more pessimistic about the
Iraq war, gas prices and the country's future, according to a flurry of recent polls.

More than two-thirds of the American public thinks the country is on the wrong track and voters prefer Democrats to Republicans by double-digits margins. Bush's job approval rating has reached a low for his presidency of 31 percent.

Throughout Bush's five-year presidency, conservatives have remained remarkably faithful. But the latest polls suggest that is no longer true.

A Gallup poll this week found just 52 percent of conservatives and 68 percent of Republicans approved of Bush's performance, record lows for both.

Polls also show Democratic voters are more motivated and enthusiastic about November's election, a reversal of the political mood in 1994 when Republicans swept to victory and took control of both houses of Congress

"Unless they can find a way to inspire some enthusiasm among voters, Republicans are toast. This is a very serious erosion of support," said Karlyn Bowman, a poll analyst at the conservative American Enterprise Institute.

"If things keep going as they are, the Republicans are in enormous trouble in November," she said.

DOUBTS ABOUT COMPETENCE

Andrew Kohut, director of the Pew Research Center, said conservative unhappiness at Bush's handling of the now-dead Dubai ports deal and the growth of federal spending has grown to encompass doubts about his leadership and competence.

"Many conservatives think Bush hasn't stuck to his core principles, but that is just part of it," Kohut said. "This is not strictly about ideology, this is about performance."

Republicans have appeared in disarray as they squabbled over spending, immigration, what to do about record-high gas prices and the port deal.

"The dynamic over the last 12 or 15 years has been Democrats split, Republicans united," said Sen. Charles Schumer of New York, chairman of the Democratic Senate campaign committee.

This year, he said, "on issue after issue, immigration the most, it's Republicans split, Democrats united."

Democrats must gain six seats in the Senate and 15 in the House of Representatives to reclaim control, a task strategists in both parties say is tough but possible.

"If we do hold our majority in the House, it will be a testament to gerrymandering," said Republican consultant Dan Schnur, referring to the politically motivated redrawing of district boundaries after the 2000 Census that helped protect many incumbents in both parties.

In the Senate, Democrats must beat at least five incumbent Republicans to regain control, a difficult challenge even in a favorable Democratic political climate.

Republicans hope to rally conservative support with a $70 billion tax cut package approved by the House, a series of votes on hot-button social issues like gay marriage and warnings about the consequences of Democratic control.

Brian Nick, spokesman for the Republican Senate campaign committee, said there was time to recover.

"It is a tough environment for Republicans and we've had the wind in our face for months now, but we have six months to get our message out and show the Democrats are not a good alternative," he said.
Spannende verkiezingen op komst?
pi_37744185
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Spannende verkiezingen op komst?
Ze zouden niet spannend moeten zijn: de Democraten moeten makkelijk kunnen winnen. Ze zijn moreel superieur, competent en kunnen omgaan met geld, zeker sinds 2000. Maar ja, verkiezingen winnen, daar zijn ze nogal slecht in. De Republikeinen zijn agressief en slaan de Democraten verbaal tot pulp en dan maakt het eigenlijk al niet zoveel meer uit of de inhoud nog ergens op slaat. Dus toch spannend, ja. Maar spannend wordt het natuurlijk wanneer er een redelijk Democratische meerderheid is (voor het eerst in twaalf jaar, geloof ik)! Onderzoeken zullen niet meer tegengewerkt worden, openheid zal geëist worden. Afzetting? De Republikeinen zweten, dat is in ieder geval zeker. En van het harde werken kan het niet komen.
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:25:56 #192
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37744235
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ze zouden niet spannend moeten zijn: de Democraten moeten makkelijk kunnen winnen. Ze zijn moreel superieur, competent en kunnen omgaan met geld, zeker sinds 2000. Maar ja, verkiezingen winnen, daar zijn ze nogal slecht in. De Republikeinen zijn agressief en slaan de Democraten verbaal tot pulp en dan maakt het eigenlijk al niet zoveel meer uit of de inhoud nog ergens op slaat. Dus toch spannend, ja. Maar spannend wordt het natuurlijk wanneer er een redelijk Democratische meerderheid is (voor het eerst in twaalf jaar, geloof ik)! Onderzoeken zullen niet meer tegengewerkt worden, openheid zal geëist worden. Afzetting? De Republikeinen zweten, dat is in ieder geval zeker. En van het harde werken kan het niet komen.
Vanaf Capitol Hill werken mensen zwetend dag en nacht om Wikipedia aan te passen in het voordeel van datzelfde gedoe.

Vandaar dat ze ook geblokkeerd zijn, zouden ze daar ook van die gele ImageShack kikkers krijgen trouwens?
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:27:49 #193
66825 Reya
Fier Wallon
pi_37744288
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de Republikeinen waarschijnlijk nog steeds aardig wat zelfs t krediet hebben dankzij hun rechts-conservatieve standpunten met betrekking tot morele zaken. Dat kan, zelfs wanneer Bush op andere terreinen slippertjes maakt, behoorlijk wat gewicht in de schaal leggen.
pi_37744294
Blair is de minst populaire Labour-minister-president "in modern times".
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:29:10 #195
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37744318
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:27 schreef Reya het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de Republikeinen waarschijnlijk nog steeds aardig wat zelfs t krediet hebben dankzij hun rechts-conservatieve standpunten met betrekking tot morele zaken. Dat kan, zelfs wanneer Bush op andere terreinen slippertjes maakt, behoorlijk wat gewicht in de schaal leggen.
Ik zou wel eens willen weten wat er moreel aan is, aan die PowellPointPresentatie en die tientallen miljoenen nationale illegale telefoontappen.
pi_37744330
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:27 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik denk dat de Republikeinen dit hopen en dat gaat ook op voor hun base waarschijnlijk, maar na die talloze schandelen rondom Republikeinen zullen (dat hoop ik althans!) de meeste Amerikaanse stemmers wel doorhebben hoe het zit met de conservatieve morele zaken.
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:31:28 #197
66825 Reya
Fier Wallon
pi_37744375
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zou wel eens willen weten wat er moreel aan is, aan die PowellPointPresentatie en die tientallen miljoenen nationale illegale telefoontappen.
Volledig met je eens, en in Europa zou Bush waarschijnlijk bijzonder weinig kans maken. De vraag is echter of de mensen die uiteindelijk ook mogen oordelen daar zo zwaar aan tillen.
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:31:51 #198
93744 Finder_elf_towns
pi_37744385
Als de Denen racisten zijn, dan horen wij dat ook te zijn

Mysterieus verdwenen poster...

Dit is een poster die kon worden gedownload van de site van de United Nations High Commissioner for Human Rights, maar die opeens van de site is verdwenen.

De Commissie zelf bestaat dit jaar uit 53 leden. Een indrukwekkende lijst met enkele van de ergste schenders van mensenrechten in de wereld als lid: China, Pakistan, Saudi-Arabië, Sudan, Zimbabwe.

De poster laat enkele puzzelstukjes zien die samen Denemarken vormen – de Legosteen (een beroemd Deens product) staat symbool voor Denemarken.

Racism takes many shapes – wat betekent deze tekst naast de puzzel van Denmarken?

Het volgende: Denemarken is een racistische staat.

Cartoons
Waarom doet de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten dit? Omdat in Denemarken cartoons gepubliceerd zijn die door radicale moslims als aanstootgevend werden beschouwd. De Hoge Commissaris wil die radicalen kalmeren en naar de mond praten.

Ik heb nooit eerder een poster van de Hoge Commissaris gezien die China bekritiseert, of Sudan, of Cuba – maar Denemarken wordt op de poster weggezet als een racistisch land.

Hoe moeten we Sudan omschrijven als Denemarken een racistisch land is? Welke kwalificatie houden we over als een van de meest fatsoenlijke landen in de wereld door de laffe en onderdanige bureaucraten van de Hoge Commissaris veroordeeld wordt als een racistisch land?

Veroordelen
Het grootste deel van de tijd van de mensenrechtencommissie gaat op aan het veroordelen van Israël en Amerika – de rest van de wereld bestaat nauwelijks voor dit orgaan. Het is kenmerkend voor de manier waarop de Verenigde Naties opereert: als een praatclub van tirannieën. Sudan is nooit door de Mensenrechtencommissie van de VN veroordeeld – ook na de 400.000 doden van de afgelopen twee jaar.

De poster is een teken voor de totale teloorgang van de Mensenrechtencommissie van de VN – en het is tekenend voor de crisis waarin de Westerse wereld zich bevindt.

Bijna nergens in de wereld kunnen moslims zo vrij leven als in het Westen – vrijer dan in Saudi-Arabië of Iran, om twee islamitische theocratieën te noemen. En een van de landen waar die vrijheid voor moslims het meest wordt gewaarborgd, is Denemarken.

Gotspe
Het is dus een gotspe van jewelste om Denemarken met racisme in verband te brengen. Als de Denen door de VN racist genoemd worden, wordt het woord racist langzaam een geuzennaam.

Op 21 maart moesten we volgens de Hoge Commissaris de dag van de strijd tegen racisme vieren.

Dit hadden we van de VN moeten doen:

Encourage interaction and cross-fertilization of cultures and civilizations through education and awareness-raising, with a view to promoting mutual respect, diversity and tolerance

Bijbel
Weten ze dat ook in Saudi-Arabië, lid van de commissie? Je moet daar eens proberen een christelijke kerk te stichten of zelfs maar een bijbel te importeren.

Increase the level of public awareness and understanding of everyday racist attitudes or behaviours which, even if not openly aggressive or violent, do humiliate and hurt, convey disregard, disrespect and marginality and can be provocative. They also affect the quality of life of people, their attitude towards themselves and the attitudes of those around them

Foster the importance of dialogue and mutual understanding among people as being essential for wiping out everyday racism, for promoting mutual understanding, tolerance and peace

Wie een beetje de media in de Arabisch-islamitische wereld volgt, weet dat het daar wemelt van antichristelijke en antisemitische uitingen. Daar zul je de Hoge Commissaris nooit over horen.

Encourage the full and active participation of all stakeholders in the elaboration, planning and implementation of anti-discrimination activities with a view to generating a sense of involvement and ownership in the anti-discrimination struggle in order to contribute to progressive change within their own communities and the world at large

Dit is allemaal VN-retoriek om het Westen onder druk te zetten om nog onderdaniger voor de ergste islamitische tirannieën te buigen.

Bot
CDA-minister Ben Bot moet nu laten zien wat hij waard is. Denemarken is een goed landje, met een opmerkelijk degelijke overheid en verantwoordelijke burgers en ambtenaren.

Als de Denen racisten zijn, dan horen wij dat ook te zijn. Met gepaste trots.

Want dan betekent racist kennelijk: mensen die zich verzetten tegen de blinde onderdanigheid van diplomaten tegenover antisemieten, christenhaters, vrouwenonderdrukkers, handafhakkers en vervolgers van mensen die in niks of in kikkerdril willen geloven.

Kan die hele Mensenrechtencommissie niet beter worden opgeheven? Dan kan Zalm weer een meevallertje boeken.

http://www.elsevier.nl/op(...)eblogid/4/index.html
Waarom zie ik dit nu pas? Leon !
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:32:40 #199
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37744405
Dat is ook onwijs oud nieuws ja, ik wist dat ook al weken.
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:33:39 #200
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37744433
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk dat de Republikeinen dit hopen en dat gaat ook op voor hun base waarschijnlijk, maar na die talloze schandelen rondom Republikeinen zullen (dat hoop ik althans!) de meeste Amerikaanse stemmers wel doorhebben hoe het zit met de conservatieve morele zaken.
Naja, stel nu dat de democraten winnen. Dan is er dus een republikeinse president met een democratisch parlement. De omgekeerde combinatie van onder Clinton zeg maar. Wat zou dat voor gevolgen hebben denk je? En, wanneer was het eerder zo?
pi_37744438
Leon de Winter. Als hij op televisie is maakt hij een vriendelijke indruk en lijkt hij een man met rede, maar zodra hij de pen ter hand neemt, verandert hij in een nuanceloze, zeurende, apocalyptische demagoog die maar al te vaak zich slachtoffer waant.
pi_37744479
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Naja, stel nu dat de democraten winnen. Dan is er dus een republikeinse president met een democratisch parlement. De omgekeerde combinatie van onder Clinton zeg maar. Wat zou dat voor gevolgen hebben denk je? En, wanneer was het eerder zo?
Onder Reagan was het in ieder geval zo, als ik het goed heb. In ieder geval zullen er nieuwe onderzoeken geopend worden naar de misleiding in de aanloop naar de inval van Irak, het illegale afluisteren, corruptie, landsverraad en andere zaken die nu in feite nog geblokkeerd worden door het Witte Huis en hun slaven in beide kamers.
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:37:06 #203
66825 Reya
Fier Wallon
pi_37744519
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal er wel een zekere compromisvorming optreden, alhoewel heikele kwesties meestal wel in grote mate met rust worden gelaten. De vraag is dan welke kwesties zo heikel zijn dat het tot een sur place tussen de verschillende instanties komt.
pi_37744796
Kan er niet een ban komen op het woord 'dhimmi', gewoon omdat ik mij er aan erger?
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:52:50 #205
93744 Finder_elf_towns
pi_37744909
De groteske brutaalheid:

President says his letter to President Bush was invitation to Islam
quote:
Jakarta, May 11, IRNA

Indonesia-Ahmadinejad-Bush
Iranian President Mahmoud Ahmadinejad said here Thursday that his letter to President George W. Bush did not concern the nuclear dossier, but rather was an invitation to Islam and the prophets culture.

He made the above remarks in reply to a reporter while attending press conference on his letter to President Bush in Jakarta in the afternoon of the third day of his stay in Jakarta.

Stressing that the letter was beyond the nuclear issue, the chief executive said that in principle, the country's nuclear case is not so significant to make him write a letter about it.

"We act according to laws and our activities are quite clear. We are rather intent on solving more fundamental global matters.

"The letter was an invitation to monotheism and justice, which are common to all divine prophets. If the call is responded positively, there will be no more problems to be solved," added the president.

The president said that the letter actually contained a clear message of invitation to human beliefs, adding that its response will determine the future.

Concerning Iran's readiness to hold talks with the US, he said that Iran is in favor of dialogues, but it depends on the conditions.

"We hold talks with our allies, such as Indonesia, quite smoothly. However those intending to speak to us with authority should attempt to change their attitude," he added.

About the possibility of military attack on Iran, he said that psychological war is quite likely and expressed his doubt about the military option.

In response to a question about suspension of enrichment, the president said that Iran will agree to suspend the process only if all those having access to nuclear fuel will suspend theirs and let their relevant facilities be inspected.

"Otherwise, we do not find it necessary to suspend our uranium enrichment and consider the call for it as unfair and will continue to reject it,"
In reply to another question whether Iran will need the assistance of other Islamic states in its nuclear issue, he said that the country has the potential to defend itself.

"However, given that we do not merely defend our own nation, we wish to feel the presence of our allies, including Indonesia as one of our closest friends," he added.

In response to a question about Indonesia's mediation between Iran and the US, he said that if such dialogue has to take place for the sake of global peace and detente, Iran prefers Indonesia to be one of the negotiators.
http://www.irna.ir/en/news/view/line-24/0605110155191821.htm

Walgelijk, de struikrover-als-president die Bush voor een dhimmi aanziet.
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:53:41 #206
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37744936
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:47 schreef Monidique het volgende:
Kan er niet een ban komen op het woord 'dhimmi', gewoon omdat ik mij er aan erger?
eens, het is een gekneusd woord dat met mate gebruikt zou moeten worden
pi_37745469
http://www.nu.nl/news/730(...)iddink-selectie.html

Oh jee, is Advocaat ingehuurd door Noord-Korea als kamikaze-coach voor de Zuid-Koreanen?
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:19:17 #208
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37745579
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:16 schreef pberends het volgende:
http://www.nu.nl/news/730(...)iddink-selectie.html

Oh jee, is Advocaat ingehuurd door Noord-Korea als kamikaze-coach voor de Zuid-Koreanen?
OMG, wat een irritante kneus

Ik denk dat hij zijn levenslange voorraad bier op een hele speciale manier mag ontvangen
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:19:19 #209
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37745582
quote:
Senate poised to pass $70 billion tax cut
Thu May 11, 2006 02:06 PM ET

By Donna Smith

WASHINGTON (Reuters) - The U.S. Senate on Thursday began debating a $70 billion tax cut package that extends lower rates for investors and whose passage would give President George W. Bush a badly needed victory at a time of slumping popularity.

The vote later on Thursday was expected to be close in the narrowly divided Senate where some moderate Republicans have expressed concerns about the bill. But Senate Finance Committee Chairman Charles Grassley, an Iowa Republican, said it would pass.

The bill, the result of months of negotiations between the two chambers, was passed by the U.S. House of Representatives on Wednesday.

Bush, who has made tax-cutting a central plank of his presidency and is looking to revive support for Republicans before congressional elections in November, was expected to sign it with great fanfare.

It will be a rare victory for Bush who is seeing his popularity plummet in public opinion polls and who has enjoyed few wins in Congress since his proposed Social Security overhaul was derailed last year.

The bill, which will cost the treasury $70 billion over five years, extends for two years a 15 percent tax rate for dividends and capital gains. Those reduced rates for investment income were the centerpiece of Bush's 2003 economic package and were set to expire at the end of 2008.

The bill also extends through this year alternative minimum tax relief for millions of middle income families who otherwise would pay the tax originally intended for only the wealthiest Americans.

The AMT measure will help about 15 million families avoid paying the alternative minimum tax on their 2006 income.

Democrats supported the AMT measure, but Sen. Max Baucus of Montana said the bill was skewed too much in favor of the wealthy and left out other expired tax breaks that would help teachers and families pay for education.

"Working families have been left behind," Baucus said during the Senate debate. "Congress has chosen ideological wants over America's needs."

Grassley said those tax measures and others would be part of a second tax cut package still being negotiated between the House and the Senate.
Altijd leuk, belastingverlaging.. maar of het nou zo verstandig is met zo'n snel oplopende staatsschuld..
pi_37745862
Beetje jammer dat alleen de rijken profiteren van de belastingverlagingen in Amerika en dat het zichzelf niet terugbetaalt. Wat is de regering van Bush in een notendop? Irak binnenvallen, de belasting voor de rijksten verlagen en de president zoveel mogelijk macht geven. Meer niet.
pi_37745978
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:47 schreef Monidique het volgende:
Begint erg vervelend te worden inderdaad, zeg dan gewoon klootzak.
pi_37746008
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:27 schreef Monidique het volgende:
Beetje jammer dat alleen de rijken profiteren van de belastingverlagingen in Amerika en dat het zichzelf niet terugbetaalt. Wat is de regering van Bush in een notendop? Irak binnenvallen, de belasting voor de rijksten verlagen en de president zoveel mogelijk macht geven. Meer niet.
Je vergeet het belangrijkste: vissen vangen.
pi_37746074
quote:
The National Security Agency has been secretly collecting the phone call records of tens of millions of Americans, using data provided by AT&T, Verizon and BellSouth, people with direct knowledge of the arrangement told USA TODAY.
bron

Tens of millions potentiële terroristen, Al Qaida zou een politieke partij op moeten richten .
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:34:51 #214
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37746081
Kennelijk zit er ook nog wel wat in het vat voor de "working class".
quote:
"Working families have been left behind," Baucus said during the Senate debate. "Congress has chosen ideological wants over America's needs."

Grassley said those tax measures and others would be part of a second tax cut package still being negotiated between the House and the Senate.
pi_37746137
'(Donnie) Darko' Director Investigated Over 'Terrorism Links'

Hmm, gezien die film moet hij inderdaad veel kennis hebben van explosieven. Get 'm boys.
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:38:35 #216
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37746182
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:34 schreef Autodidact het volgende:

[..]

bron

Tens of millions potentiële terroristen, Al Qaida zou een politieke partij op moeten richten .
Per 2007 wordt iedere Europeaan als mogelijke terrorist behandeld.

Wat een feest zal dat worden. In naam van de 'post-Madrid' maatregelen, want je moet het natuurlijk wel noodzakelijk laten lijken.
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:42:28 #217
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37746270
Nog wat 'dhimmies' hier.
pi_37746443
quote:
Beurs Saoedi-Arabië crasht; 316 miljard verdampt

De beurs van Riyad is gisteren 8% gezakt en staat vandaag weer ruim 4,5% lager. Beleggers trekken zich sinds februari massaal terug. De Saoedische index staat nu de helft lager dan in februari, waardoor 316 miljard euro is verdampt.

Stormloop
In Saoedi Arabië is in februari een stormloop op de banken ontstaan, consumenten verkopen massaal hun aandelen. Circa 9 miljoen van de 18 miljoen inwoners van het schiereiland hadden geïnvesteerd in aandelen. In 2005 zijn de koersen bijna verdubbeld. Veel mensen leenden geld om aandelen te kunnen kopen. Bij een dergelijke ‘short’ positie hebben beleggers een marge nodig op hun bankrekening, omdat een verlies elke dag moet worden afgerekend. Veel beleggers konden niet meer aan deze ‘marginverplichting’ voldoen, waarop de banken de aandelenportefeuilles liquideerden.

Speculatie
Volgens deskundigen werd de beurs van Riyad, de grootste in de Arabische wereld, niet goed gemanaged. Er werd zwaar gespeculeerd door grote beleggers en onvoldoende opgetreden tegen handel met voorkennis. Er zou te weinig kennis zijn van marktmechanismen bij toezichthouders en de buers en het Saoedische bedrijfsleven zijn weinig transparant. Analisten waarschuwden al voor een scherpe correctie van de beurs, omdat voor de scherpe stijging vorig jaar geen redelijke verklaring was.

Koning
Nu verkopen ook Saoedische banken massaal hun aandelen, omdat klanten dat eisen. Ze vrezen dat de beurs alleen maar verder inklapt. Koning Abdullah zou furieus zijn vanwege de crash. Als goedmaker naar de woedende bevolking van het woestijnland heeft hij benzineprijzen verlaagd en gezegd meer te zullen gaan doen aan het opkrikken van de welvaart van de gemiddelde Saoedi.

Andere beurzen
De crash in Riyad trekt ook andere beurzen mee naar beneden. Die van Abu Dhabi daalde gisteren 4,8% naar het laagste pijl sinds februari 2005. De beurs van Koeweit daalde 1,2%.
pi_37746445
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Per 2007 wordt iedere Europeaan als mogelijke terrorist behandeld.

Wat een feest zal dat worden. In naam van de 'post-Madrid' maatregelen, want je moet het natuurlijk wel noodzakelijk laten lijken.
"Al Qaida nucular turr threat 911 Madrid"
- "Oh dan, luister me dan maar af en bekijk m'n transacties even, vadertje staat, vergeet m'n bloedmonster niet" .
pi_37746484
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:42 schreef Yildiz het volgende:
Nog wat 'dhimmies' hier.
Ze hadden toch gewonnen? .
pi_37746516
Veel onterechte bekeuringen

Goed zo, hoe veel terroristische aanslagen, inbraken, verkrachtingen en mishandeling hebben ze hiermee al opgelost?
pi_37746521
Die bolle is overleden:
quote:
Analist Theo Kraan verongelukt in jeep

De van televisie en radio bekende vermogensbeheerder Theo Kraan is op 60-jarige leeftijd overleden. Hij is verongelukt, meldt Van Lanschot Bankiers.

Ongeluk
Kraan was een vaak door journalisten geraadpleegde analist. De politie had eerder al bekendgemaakt dat een 60-jarige man uit Zeist op een recreatieterrein in het Brabantse Loon op Zand om het leven was gekomen.

Onwel
Zijn klein model open jeep sloeg om op het terrein. De politie heeft getuigen gehoord en sluit niet uit dat Kraan kort voor het ongeluk onwel is geworden. Zijn bijrijder, een 34-jarige inwoner van het Belgische Halsbeek, bleef ongedeerd.

Award
Kraan was directeur effecten en beleggingen bij Van Lanschot. Dat was hij sinds 2004, in dat jaar nam Van Lanschot zijn werkgever CenE Bankiers over. Daarvoor werkte Kraan voor ABN AMRO als hoofd van de afdeling beleggingsadvies Nederland. In november 2005 kreeg hij de 'Lifetime Achievement Award' voor beleggingsadviseurs.

Bijdrage
Van Lanschot spreekt haar medeleven uit aan zijn echtgenote en kinderen. De bijdrage van Kraan aan Van Lanschot is enorm geweest, schrijft de bank in een persbericht. "Sinds zijn indiensttreding in 2002 bij CenE Bankiers en vervolgens bij Van Lanschot, heeft hij op onnavolgbare en uiterst professionele wijze zijn rol als directeur effecten en beleggen weten uit te dragen. Theo Kraan had een enorme ervaring in het effectenvak en dat leidde tot percepties en adviezen die altijd goed onderbouwd en nooit modieus waren. Theo Kraan was gegrepen door zijn vak en had een brede en filosofische kijk op beleggen."

Foto: Theo Kraan analiseert voor RTLZ vanuit de studio op Beursplein 5, Amsterdam, in 2004.
pi_37746570
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:51 schreef pberends het volgende:
Die bolle is overleden:
[..]
De Volkskrant kop zou wel: "Analist Theo Kraan verongelukt in SUV" worden.
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:53:57 #224
93744 Finder_elf_towns
pi_37746588
Zou in het verlengde van de gebeurtenissen in Antwerpen de GTA3 serie verboden worden?
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:55:09 #225
93744 Finder_elf_towns
pi_37746620
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:48 schreef pberends het volgende:

[..]
Hoezo "verdampen"? Dat hele aandelen gedoe is 1 groot circus gebaseerd op lucht.
  donderdag 11 mei 2006 @ 20:55:10 #226
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37746621
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:50 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ze hadden toch gewonnen? .
Schuld van de islam.
pi_37746641
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:53 schreef pberends het volgende:

[..]

De Volkskrant kop zou wel: "Analist Theo Kraan verongelukt in SUV" worden.
Telegraaf: "THEO KRAAN VERMOORD?!"
pi_37746668
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Hoezo "verdampen"?
Bij mijn weten is aandelenhandel een zero-sum game idd. Iemand moet die aandelen gekocht hebben....
pi_37746695
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:48 schreef pberends het volgende:

[..]
nu weten we ook meteen waar de winstverdriedubbelaars zijn gebleven
pi_37746747
quote:
Die bolle is overleden:
[..]
die kwam ook soms bij NOVA, bij de jaarlijkse analyse vd AEX
pi_37746809
Haha, oh ja, daar kende ik die kop van (kijk noort RTL-Z) .
pi_37746848
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:55 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Schuld van de islam.
joduh...
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:05:36 #233
93744 Finder_elf_towns
pi_37746895
http://www.nieuwnieuws.nl(...)sch_geweld_in_b.html
http://www.nieuwnieuws.nl(...)chts_skinheadca.html

Alvast mijn excuses voor de bron, maar zou er soms wat fundamenteels verrot zijn in België waar die skinnies geweldadig van worden?
pi_37746950
De Belgen zitten er ook mee in hun maag, op de Belgische radio hoor ik wel 's interview met psychologen en sociologen hoe dit komt en hoe het voorkomen kan worden.

Je had ook standaard.be kunnen kiezen als bron .
pi_37746952
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:56 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Telegraaf: "THEO KRAAN VERMOORD?!"
.
pi_37747099
quote:
Ontheemden Diego Garcia mogen naar huis

Groot-Brittannië moet toestaan dat de weggestuurde inwoners van het eiland Diego Garcia terugkeren naar hun land. Dat is de uitkomst van een rechtszaak in Londen, die was aangespannen door de verdreven eilandbewoners.
Diego Garcia is een Brits eiland midden in de Indische Oceaan. Dertig jaar geleden moest de bevolking vertrekken omdat de Verenigde Staten het strategisch belangrijke eiland in gebruik namen als luchtmachtbasis. Er zijn tweeduizend Amerikaanse militairen gelegerd.
De verdreven inwoners, die een vluchtelingenbestaan hebben geleid op Mauritius en de Seychellen, gaan overigens niet terug naar Diego Garcia zelf, maar naar nabijgelegen eilandjes in dezelfde archipel.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4882208

triest dat daarover een rechter moet beslissen
pi_37747257
de wapenverkopers kunnen weer in hun handen wrijven
quote:
Nieuw geweld in Somalië

Door correspondent Koert Lindijer

11-05-2006

Na hevige gevechten in de Somalische hoofdstad Mogadishu is het aantal doden opgelopen tot meer dan 120. Radicale islamitische milities vechten sinds zondag tegen krijgsheren die door de Verenigde Staten worden gesteund. De strijd om politieke macht speelt daarbij een steeds grotere rol.

Na het uitbreken van de burgeroorlog in 1991 is Somalië verdeeld in primitieve rijkjes waar clanleiders, krijgsheren, geestelijken en zakenlui de dienst uitmaken. Geen enkele groep controleert de gehele hoofdstad. Sommige milities heersen alleen in hun eigen straten. De heerschappij over een gebied draait vooral om economische controle. Het begin van de landingsbaan van de nationale luchthaven bijvoorbeeld, is in handen van de ene clan, het einde van diezelfde landingsbaan is in handen van een andere clan.

Orde
De krijgsheren verloren de afgelopen jaren terrein omdat zij hun militiestrijders niet konden betalen. Tegelijkertijd groeide de macht van de zakenlui en islamitische geestelijken. Zij vulden deels het machtsvacuüm in Mogadishu en willen dit niet meer afstaan. De islamitische rechtbanken brachten een vorm van orde door hun rechtspraak en scholen, hun milities. Volgens een nieuw rapport van de VN-Veiligheidsraad controleren radicale strijders van islamitische rechtbanken nu al tachtig procent van de Somalische hoofdstad.

Geestelijken
De klasse van de geestelijken is allesbehalve een homogene groep. Een deel is bereid tot samenwerking met een vorig jaar gevormde regering. Die groep stelt wel als voorwaarde dat de islamitische rechtbanken hun strijdgroepen mogen behouden, en dat er plaats is voor het islamitische recht in Somalië. Maar een andere groep religieuzen staat een Taliban-achtige staat voor met strenge, traditionele straffen. Onder de geestelijken bestaat ook een factie die zich 'strijders voor de heilige oorlog' noemt. Zij onderhouden banden met internationale terroristische netwerken, en boden onder meer onderdak aan de daders van de aanslagen in Kenia in 1998 en 2002.

Amerikaans geld
Verschillende buitenlandse geheime diensten hebben agenten in Mogadishu om te voorkomen dat Somalië een broeinest van terroristen wordt. Amerika financierde de afgelopen jaren enkele krijgsheren die diensten verlenen bij de strijd tegen terrorisme. Amerika steunt bijvoorbeeld de 'Alliantie voor het Herstel van Vrede voor Antiterrorisme', een groep krijgsheren die de islamitische rechtbanken en hun milities bestrijdt. Anderen onderschepten wapenleveranties en hielpen bij de ontvoering naar de Verenigde Staten van een man die verdacht werd van betrokkenheid bij een aanslag in Kenia. Uit wraak laten radicale moslims Amerikaanse collaborateurs vermoorden.

Door die internationale bemoeienis verandert het strijdtoneel in Somalië. Want hoewel de verdeeldheid tussen de clans en de controle over economische bronnen de hoofdmotieven blijven in de strijd, speelt nu ook het ideologische motief een steeds belangrijker rol.
http://www.wereldomroep.nl/achtergronden/afrika/somalie060511
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:20:19 #239
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37747383
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
http://www.nieuwnieuws.nl(...)sch_geweld_in_b.html
http://www.nieuwnieuws.nl(...)chts_skinheadca.html

Alvast mijn excuses voor de bron, maar zou er soms wat fundamenteels verrot zijn in België waar die skinnies geweldadig van worden?
Als ik nu zeg:
quote:
Alvast mijn excuses voor de bron, maar zou er soms wat fundamenteels verrot zijn in België waar die moslims geweldadig van worden?
ben ik dan een dhimmie?
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:21:22 #240
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37747423

Gebbqt!

Dikke buik!
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:22:28 #241
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37747454
quote:
Die bolle is overleden:
[..]
Harry Mens zal nooit meer hetzelfde zijn
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:22:35 #242
93744 Finder_elf_towns
pi_37747458
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:20 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als ik nu zeg:
[..]

ben ik dan een dhimmie?
Uiteraard niet.
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:26:05 #243
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37747595
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:22 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Uiteraard niet.
Dankje.
pi_37747624
Het is de schuld van de allochtonen dat die Skinnie mensen neer heeft geschoten toch Finder!
Allah Al Watan Al Malik
pi_37747788
ondertussen in Spanje:
quote:
182 tt-EEN 182 do 11 mei 03:01:25
buitenland ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

SPANJAARDEN BELEGGEN IN POSTZEGELS
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Spaanse politie is binnengevallen in
de verschillende zetels van de
beleggingsmaatschappijen Forum
Filatelico en Afinsa.

Er is sprake van fraude bij de
beleggingen van beide fondsen. Ze
zouden het spaargeld van meer dan
350.000 Spanjaarden en Portugezen in
postzegels gestopt hebben.

Die zouden volgens de maatschappijen
meer opbrengen dan beleggingen bij
gewone banken. Volgens de politie zijn
ze veel minder waard dan voorgespiegeld
en zouden er ook valse bijzitten.

Woedende beleggers kwamen bijeen voor
de hoofdzetels van de maatschappijen.
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:35:10 #246
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37747844
quote:
Vliegtuig instappen kan veel efficiënter

Rotterdam, 11 mei. De gangbare methode van luchtvaartmaatschappijen om passagiers te laten instappen – achterste rijen eerst – is inefficiënt. Zelfs het willekeurig laten instappen van passagiers kost nog minder tijd.

Dat blijkt uit een wiskundige analyse die onderzoekers van Ben Gurion University in Israël online hebben gepubliceerd op de wiskundewebsite www.arxiv.org. Eitan Bachmat en zijn collega’s baseren hun conclusies op wiskundige technieken die tot nu toe alleen toegepast werden in de relativiteitstheorie of de getaltheorie.

Vliegmaatschappijen hebben er een groot belang bij om de instaptijd te bekorten. Des te eerder kan een vliegtuig vertrekken.

Uit studies van vliegtuigbouwer Boeing blijkt dat sinds de jaren zeventig de instaptijd meer dan verdubbeld is. Met computersimulaties wordt daarom geprobeerd betere strategieën of een betere verdeling van de vliegtuigstoelen te vinden.

De onderzoekers gaan uit van de volgorde waarin passagiers – gegeven een bepaalde instapmethode – het vliegtuig betreden. Die bepaalt de kans dat het gangpad geblokkeerd raakt. Daarnaast houden ze rekening met het type vliegtuig en de inrichting ervan.

Het hanteren van de astronomische aantallen ‘mogelijke’ verdelingen van passagiers die bij het instappen kunnen ontstaan, vraagt de toepassing van gecompliceerde wiskundige technieken. Uit het model blijkt dat van achteren naar voren werken alleen optimaal is als passagiers elkaar in het gangpad zonder problemen kunnen passeren. De optimale strategie is te beginnen met stoelen aan het raam, dan die in het midden en ten slotte die aan het gangpad.

United Airlines past sinds kort een soortgelijke instapstrategie toe en zegt daarmee zo’n vier tot vijf minuten en een miljoen dollar per jaar te besparen. Delta Airlines doet het in blokken: eerst de achterste vier rijen, dan de voorste vier, en zo verder. Prijsvechters als Southwest Airlines en EasyJet claimen echter de snelste manier te hebben gevonden: vliegtuigstoelen helemaal niet toewijzen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:45:52 #247
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37748156
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:34 schreef Yildiz het volgende:
1: vrijheid
of
2: veiligheid

Móeilijk!
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:36 schreef faberic het volgende:

[..]

veiligheid.

Kunnen vliegen en lopen en niet kunnen praten

OF

kunnen praten en niet kunnen lopen of vliegen
Uit: Verzin hier een dilemma
En dat floept er zo makkelijk uit tegenwoordig.
pi_37750528
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:35 schreef George-Butters het volgende:

[..]
quote:
De optimale strategie is te beginnen met stoelen aan het raam, dan die in het midden en ten slotte die aan het gangpad.
Had ik ook wel kunnen verzinnen. Maar ik vlieg dit jaar met United....die miljoenen zullen wel toevalligerwijs in de zakken van de CEO vallen.
quote:
Prijsvechters als Southwest Airlines en EasyJet claimen echter de snelste manier te hebben gevonden: vliegtuigstoelen helemaal niet toewijzen.
.
pi_37750633
Echt ongelooflijk hoe berichten over een geweldsorgie van een extreem-rechtse malloot nog omgebogen worden.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:18:14 #251
89730 Drugshond
pi_37752604
Goedemorgen, laten we beginnen met een bak koffie en een koekje van anti-Amerikaanse propaganda:
quote:
NEW YORK In his first week in the job, new White House Press Secretary Tony Snow is already having issues with CBS News, and slamming The New York Times and USA Today.

Snow has fired off several emails to reporters. One rapped the Times for continuing to “ignore America’s economic progress,” while another hit USA Today for a “misleading Medicare story.” He also knocked CBS News on Wednesday for Jim Axelrod’s piece on seniors having problems with the Bush drug plan. Axelrod responded today.
http://www.editorandpubli(...)ontent_id=1002501230
pi_37752643
quote:
WASHINGTON - The Bush administration's top procurement official offered his assistance to now-disgraced lobbyist Jack Abramoff as his lobbying empire began to crumble, according to e-mails released Wednesday by the White House.
Één onderwerp waarover Republikeinen en Democraten het met elkaar eens zijn: "I did not know Jack Abramoff".
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:00:20 #254
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37752647
goedemorgen, met stress, vooral veel stress!
pi_37752664
Tom Hanks over Da Vinci Code: "all it is is dialogue. That never hurts.".

Hehe, katholieken en dialoog .
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:03:09 #256
33189 RM-rf
1/998001
pi_37752683
Ik weet het nu écht zeker ...

StefanP is de béste Croupouque-kloon ooit .....
knap hoor, hoe die jongen het doet, zn enige fout is dat hij het soms nét iets teveel gaat overdrijven, waardoor je toch merkt dat zo'n tiepje niet werkelijk kan bestaan
pi_37752737
Waar is de bewijslast?
pi_37752742
Heb je ook bewijzen?
pi_37752749
quote:
Monkeys drink more alcohol when housed alone, and some like to end a long day in the lab with a boozy cocktail, according to a new analysis of alcohol consumption among members of a rhesus macaque social group.
http://dsc.discovery.com/(...)runkmonkeys_ani.html

We weten in ieder geval waar Drugshond vandaan geëvolueerd is. .
quote:
"In a few of our heavy drinkers, they would drink until they fell asleep."
pi_37752801
Nog even de Christenen feliciteren met hun nieuwste aanwinst:
quote:
BACKSTREET BOYS star BRIAN LITTRELL is back on the music scene - but he has ditched his boy band persona and is now performing as a Christian pop singer.
http://contactmusic.com/n(...)ces%20god_10_05_2006

.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:35:11 #261
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37753258
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:12 schreef Autodidact het volgende:
Nog even de Christenen feliciteren met hun nieuwste aanwinst:
[..]

http://contactmusic.com/n(...)ces%20god_10_05_2006

.
Laten we wel wezen, die keurige jongeman had zijn stoel in de hemel reeds lange tijd verdiend
pi_37754920
quote:
Schutter neef parlementariër Vlaams Belang
BRUSSEL (ANP) - De achttienjarige jongeman die donderdag een zwarte au pair en een jong kind doodschoot in Antwerpen, is afkomstig uit een extreemrechts milieu. Zijn tante is volgens Vlaamse media parlementslid Frieda van Themsche van het Vlaams Belang.
http://www.trouw.nl/laats(...)ri%EBr+Vlaams+Belang

Ai.
pi_37756165
quote:
Die gast was akelig doorgedraaid en zeker was dat al weken te merken
Het is wel de verantwoordelijkheid van de omgeving om die wanhoopssignalen op te vangen. enzo.
Waar is Wolfje eigenlijk? Alles wel goed met hem?
pi_37756825
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 21:21 schreef George-Butters het volgende:

Gebbqt!

Dikke buik!
Man ik zit nog vol van de grote brokken vlees gister . Al is soep eten zonder bestek wat onpraktisch .
pi_37756847
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zuipen is beter... auch gut de liefde van de man gaat door de maag (of slokdarm)
Dat hoorde er ook bij .

Voor de bekenden in Groningen ben nog lang in de 3 beland.
pi_37756874
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:03 schreef RM-rf het volgende:
Ik weet het nu écht zeker ...

StefanP is de béste Croupouque-kloon ooit .....
knap hoor, hoe die jongen het doet, zn enige fout is dat hij het soms nét iets teveel gaat overdrijven, waardoor je toch merkt dat zo'n tiepje niet werkelijk kan bestaan
Het iseen dwaas maar hij meent het wel volgens mij.
pi_37757439
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die gast was akelig doorgedraaid en zeker was dat al weken te merken
Het is wel de verantwoordelijkheid van de omgeving om die wanhoopssignalen op te vangen. enzo.
Waar is Wolfje eigenlijk? Alles wel goed met hem?
Frits Spits in de Spits vandaag: 'In wiens belang?'
pi_37758889
Grappig, DNB zegt precies waar het op staat:
quote:
DNB wil hypotheekrenteaftrek afschaffen

Uitgegeven: 12 mei 2006 08:25
Laatst gewijzigd: 12 mei 2006 08:25

AMSTERDAM - Het volgende kabinet moet een begin maken met de volledige afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. Daarbij moet een overgangsperiode van vijftien tot dertig jaar in acht worden genomen en de opbrengst moet naar de burgers worden gesluisd. Dat zegt president van De Nederlandsche Bank (DNB) Nout Wellink vrijdag in Het Financieele Dagblad. Steeds meer mensen zouden oneigenlijk gebruik maken van de regeling.

De afschaffing moet en kan zonder verstoring van de huizenmarkt, betoogt Wellink in het ochtendblad. "De kunst is dat het heel geleidelijk moet gebeuren." Het voorstel van PvdA-leider Wouter Bos om de aftrek voor het hoogste belastingtarief af te schaffen, gaat Wellink niet ver genoeg. "Het is allemaal in de marge wat er nu gebeurt. Het fundamentele probleem wordt niet aangepakt. Het issue is dat tot geleidelijke afschaffing over een langere termijn moet worden besloten." De DNB-president stelt dat als iedereen weet dat het perspectief afschaffing is, niet bij ieder stapje onzekerheid ontstaat.

De argumenten voor afschaffing worden volgens Wellink steeds 'dwingender', vooral omdat de aftrek de markt verstoort. Aan het oorspronkelijke doel van de regeling, het stimuleren van het eigen huizenbezit, draagt de regeling al lang niet meer bij, stelt Wellink. "Waar het op neerkomt, is dat mensen die een huis bezitten aan elkaar de bonus van de hypotheekrenteaftrek doorschuiven. Voor hen is er geen probleem. Maar starters op de woningmarkt komen hier niet meer tussen, of zij moeten zich diep in de schulden steken om die bonus te betalen."

De aftrek kost de fiscus nu bijna twaalf miljard euro per jaar
, schrijft de krant. Dat de hypotheekaftrek al honderd jaar bestaat, vindt Wellink geen argument voor handhaving. Wel kan de maatregel pas door het volgende kabinet worden genomen. Gevolgen voor de huizenprijzen sluit de bankvoorzitter niet uit, maar angst voor een crisis is volgens hem niet aan orde.
http://nu.nl/news/730911/(...)trek_afschaffen.html

Als dat waar is, en dat is het waarschijnlijk ook, is het ziek en triest tegelijk.
pi_37759870
quote:
Vogels en windturbines
Vogels kunnen schade ondervinden van windturbines door botsingen met windturbines en door verdringing van het leef- en broedgebied. Wanneer er in Nederland 1500 MW aan windturbines wordt opgesteld zal dit naar schatting 30.000 directe vogelslachtoffers per jaar maken. Ter vergelijking: het verkeer maakt jaarlijks twee miljoen vogelslachtoffers, de jacht anderhalf miljoen en hoogspanningsleidingen één miljoen. Het effect van verdringing van de biotoop is minder duidelijk.
Weliswaar relatief weinig verleken met die anderen, maar ik dacht dat die milieugroepen altijd zo idealistisch waren dat elk dier een dier teveel is... maar ze zijn dus eigenlijk voorstander van een legale massamoord op vogels met die ideetjes van hun . Hypocriete boomneukers.
pi_37760287
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Weliswaar relatief weinig verleken met die anderen, maar ik dacht dat die milieugroepen altijd zo idealistisch waren dat elk dier een dier teveel is... maar ze zijn dus eigenlijk voorstander van een legale massamoord op vogels met die ideetjes van hun . Hypocriete boomneukers.
Die 30.000 is niets vergeleken met wat er b.v. in het verkeer of in vliegtuigmotoren omkomt.
Zolang je zo'n turbine niet midden in een vogeltrekgebied neerpleurt is er niet zo ek veel aan de hand .
pi_37760678
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die 30.000 is niets vergeleken met wat er b.v. in het verkeer of in vliegtuigmotoren omkomt.
Zolang je zo'n turbine niet midden in een vogeltrekgebied neerpleurt is er niet zo ek veel aan de hand .
Je leest m'n post niet goed. De milieubewegingen staan erom bekend dat ze om elk dingetje mekkeren. Maar over 30.000 dode vogels hoor ik ze niet over.
pi_37760703
Centrale in Petten, aantal dode vogels: 0
Windturbines, aantal dode vogels: 30.000

Milieubeweging: we nemen de windturbines!
pi_37761146
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:22 schreef pberends het volgende:

[..]

Je leest m'n post niet goed. De milieubewegingen staan erom bekend dat ze om elk dingetje mekkeren. Maar over 30.000 dode vogels hoor ik ze niet over.
Het gaat om het grote plaatje, p. Daar kunnen milieubewegingen ook wat aan doen, minder mierenneuken en inzien dat klimaatverandering globaal is, niet in een bosje in Limburg.
pi_37761558
Die windmolens moet je gewoon op de heuvels van MB plaatsen, dan vangen ze meer wind.

pi_37762711
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:23 schreef pberends het volgende:
Centrale in Petten, aantal dode vogels: 0
Windturbines, aantal dode vogels: 30.000

Milieubeweging: we nemen de windturbines!
Ik denk dat er ook in Petten wel vogels doodgaan hoor . Al was het maar als ze zin hadden om in een schoorsteen te gaan nestelen ofzo .
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:35:30 #277
89730 Drugshond
pi_37763089
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:35 schreef Drugshond het volgende:
Hey een fles Glen Talloch....
Hmmz, half vol nog....
50% alcohol?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:52:42 #279
89730 Drugshond
pi_37763474
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 15:41 schreef pberends het volgende:
50% alcohol?
40 %
(en ik voel me lekker dweepy).

Over een paar uurtjes strontzat. Dan is het weer modden op gevoel.
pi_37763882

.
pi_37764784
quote:
Of 1,003 U.S. adults surveyed in a telephone poll, 29% think Mr. Bush is doing an "excellent or pretty good" job as president
http://online.wsj.com/pub(...)3bKREY_20070512.html

pi_37765371
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:04 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]

.
Enge foto voor haar doen, maar die titties .
pi_37766067
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 09:35 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Laten we wel wezen, die keurige jongeman had zijn stoel in de hemel reeds lange tijd verdiend
pi_37767047
Mongolen, haat je ze ook niet? Ik vraag iets heel simpels aan mijn moeder: moeder, wil je dit pakketje op e post doen, hij moet alleen nog gewogen en gefrankeerd worden. Nu hebben de infereuren bij de plaatselijke garage c.q. postafdeling -ik had nog gezegd: ga naar het postkantoor, die zijn misschien sowieso sneller. "Maar als het hier ook kan... blabla"- haar wijsgemaakt dater wel gewoon zo'n sticker op kon dat de ontvanger betaalt. Nee, idioten! Denk gewoon eens niet na, maar volg mijn bevelen op! Niet denken "oh, er komen meer zulke pakketjes en die hebben ook zo'n sticker", mijn pakketje is niet een van zulke pakketjes! Ik wil iets retour sturen en daar moet ik voor betalen. Jezus, wanneer de hersenlozen gaan denken, hoor.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:58:59 #287
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37767157

vanavond bij Raymann is Laat
pi_37767250
Eey Zakjap wat doe jij ook al weer in het dagelijks leven? Studeren nog?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:11:57 #289
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37767407
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:03 schreef du_ke het volgende:
Eey Zakjap wat doe jij ook al weer in het dagelijks leven? Studeren nog?
ja, Geschiedenis nog steeds
pi_37767613
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:11 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ja, Geschiedenis nog steeds
Ok cool .
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:23:51 #291
33189 RM-rf
1/998001
pi_37767624
http://www.washingtonpost(...)tpoll_nsa_051206.htm
quote:
45. It's been reported that the National Security Agency has been collecting the phone call records of tens of millions of Americans. It then analyzes calling patterns in an effort to identify possible terrorism suspects, without listening to or recording the conversations. Would you consider this an acceptable or unacceptable way for the federal government to investigate terrorism? Do you feel that way strongly or somewhat?

------- Acceptable ------ ----- Unacceptable ------ No
NET Strongly Somewhat NET Somewhat Strongly opin.
5/11/06 63 41 22 35 11 24 2

46. If you found out that the NSA had a record of phone numbers that you yourself have called, would that bother you, or not? IF YES: Would it bother you a lot, or just somewhat?

-----------Yes------------
NET A lot Somewhat No No opin.
5/11/06 34 24 10 66 *
63% van de amerikanen maakt het niks uit dat de NSA een database bijhoudt van alle telefoongespreken in de VS... 66% vind zelfs dat het prima is zelf afgeluisterd te worden....

Waarschijnlijk denken ze... als de CIA en de FBI nu al met vliegtuigen in kantoortorens is gevlogen en vervolgens de hele situatie laat escaleren, wat de belastingbetaler 380 miljard dollar kost en de benzineprijzen doet verdubbelen ....
Misschien moeten we dan de intelligentie-diensten gewoon vooral nóg meer macht geven, dan houden ze eens op met de burgers lastig te vallen in hun pogingen meer macht te verkrijgen ...
Dat is natuurlijk een ijzersterke redenering.. misschien heb ík het altijd wel fout gehad.
pi_37767630
quote:
"I would expect two or three aircraft carriers would be moved into the area," Gardner said, describing what he thinks is the best way air strikes could be carried out without disengaging assets from US fronts in Afghanistan and Iraq.

Two air-craft carriers are already en route to the region, RAW STORY has found. The USS Abraham Lincoln, which recently made a port call in Singapore, and the USS Enterprise which left Norfolk, Virginia earlier this month, are headed for the Western Pacific and Middle East. The USS Ronald Reagan is already operating in the Gulf.

(...)

Like Gardiner, Aftergood has heard similar claims with regard to a June strike, but has not been able to confirm them independently.

Intelligence sources confirm hearing the allegations of a June attack, but have been unable to fully confirm that such an attack is in the works. Both the New Yorker and the Washington Post have previously reported that the Pentagon is studying military options on Iran.

All sources, however, agree that given the administration’s interest in regime change, an attack on Iran is likely, regardless of international support or UN backing. Furthermore, all sources agree that Gardiner’s scenario is the most probable, including an estimated duration and "pause" assessment.
[ bron ]
pi_37767674
Iran zal het Waterloo van de VS worden.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:26:37 #294
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37767679
quote:
Prijzen van metalen en energie naar records

VAN ONZE REDACTEUR

AMSTERDAM - Op de grondstoffenmarkten in Londen en New York sneuvelde donderdag menig record. Koper, zink, nikkel, suiker en platina stegen naar recordhoogten, terwijl aluminium en goud werden verhandeld tegen prijzen die in respectievelijk 18 en 26 jaar niet meer zijn gezien.

De basismetalen hadden de wind in de zeilen na een rapport van de Londen Metal Exchange. De beurs meldde een veel sterkere daling van de voorraden dan waarop de markt had gerekend. Gevreesd wordt dat aanbodverstoringen tot grote tekorten zullen leiden.

Datzelfde geldt voor olie, waar zorgen om de toevoer uit Iran en Nigeria de prijs opdrijven en indirect die van suiker. Suikerriet kan namelijk omgezet worden in ethanol en dat is een goedkoop alternatief voor benzine.

De edelmetalen waren gisteren in trek, nadat de Amerikaanse centrale bank zich woensdagavond bezorgd toonde over de inflatievooruitzichten. Daardoor werden beleggers gestimuleerd in goud en platina een veilige haven te zoeken. Ook geopolitieke onzekerheid door het Iraanse atoomprogramma stuwt de vraag naar edelmetalen.

Veel partijen menen echter dat de grondstofprijzen vooral worden opgedreven door de massale toestroom van speculanten. Zo zei econoom Sergey Gudoshnikov van de Internationale Suikerorganisatie gisteren dat de suikerfutures zijn losgekoppeld van de fundamenten op de onderliggende markt. 'Brazilië kijkt aan tegen een recordoogst en in de EU liggen grote voorraden. Die recordprijs is niet terecht.'

Copyright (c) 2006 Het Financieele Dagblad
http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?KrantArtikelId=541197

wat zal de honingmarkt nu niet voorstellen, met alle speculatie op hogere suikerprijzen
pi_37767686
Tijd voor bier trouwens, ook nog wat te vieren.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:28:34 #296
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37767717
quote:
Wit-Russische oppositieleider vrijgelaten
AP

MINSK - De Wit-Russische oppositieleider Aleksandr Milinkevitsj is vrijdag vrijgelaten uit de gevangenis na vijftien dagen te hebben vastgezeten voor deelname aan een betoging waarvoor de autoriteiten geen toestemming hadden gegeven.

De politie leverde de 58-jarige Milinkevitsj, enkele uren eerder dan verwacht, af bij zijn huis. Waarschijnlijk wilde zij voorkomen dat de oppositieleider verwelkomd zou worden door zijn aanhangers, die zich bij de gevangenis verzamelden rond de tijd dat zijn vrijlating stond gepland.

Milinkevitsj keerde later terug naar de gevangenis en sprak zo'n honderd aanhangers toe, ondanks waarschuwingen van de politie dat hun samenscholing ongeoorloofd was. 'Zelfs de gevangenis kan een waarlijk vrij mens niet van zijn vrijheid beroven', zei Milinkevitsj. Bij de verkiezingen in maart nam Milinkevitsj het zonder succes op tegen de autoritaire president Aleksandr Loekasjenko. Na de volgens velen oneerlijk verlopen verkiezingen werden massale straatprotesten gehouden, die leidden tot een golf van arrestaties van leden van de oppositie.
pi_37767980
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:50 schreef pberends het volgende:
Enge foto voor haar doen, maar die titties .
Wat is er eng aan een zwoele blik van een van de mooiste vrouwen op deze planeet.
pi_37768076
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:26 schreef gelly het volgende:
Tijd voor bier trouwens, ook nog wat te vieren.
Bush Dips Into the 20s
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:50:08 #299
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37768171
ook op de beurs is dat te merken:
quote:
504 Teletekst vr 12 mei
Beleggers verjaagd van aandelenmarkt
` Een combinatie van inflatieangst en
een lage dollar verjoeg beleggers
vandaag van de aandelenmarkten.In heel
Europa kleurden de aandelenindices
rood.

De dure euro raakte vooral bedrijven in
de mijnbouw die zaken doen in dollars
en bedrijven die veel exporteren naar
de Verenigde Staten.

In Amsterdam eindigde de AEX 2,5% lager
op 455,09.De index voor middelgrote
fondsen,de MidKap,verloor 3,3% en kwam
uit op 628,98 punten.De beurs in
Frankfurt ging volgens voorlopige
cijfers 2,3% achteruit.Parijs en Londen
zakten 2,1 en 2 procent.
pi_37769206
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:50 schreef zakjapannertje het volgende:
ook op de beurs is dat te merken:
[..]
Ironisch eigenlijk, beleggers maken zich bijvoorbeeld zorgen om het handelstekort van de VS en de daarbij uit voortvloeiende lage dollar, maar dat tekort en zwakke dollar wordt juist veroorzaakt doordat bedrijven er (teveel) naar exporteren .
  vrijdag 12 mei 2006 @ 19:49:08 #301
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37769688
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 19:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Ironisch eigenlijk, beleggers maken zich bijvoorbeeld zorgen om het handelstekort van de VS en de daarbij uit voortvloeiende lage dollar, maar dat tekort en zwakke dollar wordt juist veroorzaakt doordat bedrijven er (teveel) naar exporteren .
nah, de dollar heeft wel eens hoger gestaan dan de euro en toen had de VS eveneens een handelstekort
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')