Lijstduwer is wat anders dan lijstopvulling. Maar ja, om dat te snappen moet je in de politiek actief zijnquote:Op woensdag 6 september 2006 12:07 schreef TechXP het volgende:
Nee hetzelfde. De term 'lijstduwer' gaat meestal gewoon om mensen die niet serieus een plek willen bemachtigen. Denk je dat de mensen op de lijst van CDA e.d. allemaal erin willen komen?
Daar gaan ook gewoon mensen op de lijst, om het aan te vullen.
spijker op z'n kop. Om nog maar niet te spreken over Georgina Verbaan, Martin Gaus en Belinda Meuldijkquote:Op woensdag 6 september 2006 12:18 schreef Kozzmic het volgende:
Het is volkomen bezopen om bij een meerderheid van de personen op de kieslijst bij voorbaat te stellen 'dit is een lijstduwer' en 'deze persoon zal sowieso niet in het parlement zitting nemen'. What's next, een lijst die alleen maar bestaat uit lijstduwers? Ik vind dit getuigen van een minachting voor de democratie. En dan staat ook nog die enge meneer Smalhout op de lijst...
Dat is niet waar. Bij de meeste partijen wordt de lijst gevormd door personen die zichzelf kandidaat hebben gesteld voor een verkiesbare plek. Dat ze daar niet altijd op komen is een tweede. Het aantal lijstduwers is meestal beperkt tot één of twee. Vaak zijn het politici die op dat moment nog actief zijn als minister of Kamerlid, maar niet meer in het parlement willen terugkomen. Een enkele keer om een BN'er.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:07 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nee hetzelfde. De term 'lijstduwer' gaat meestal gewoon om mensen die niet serieus een plek willen bemachtigen. Denk je dat de mensen op de lijst van CDA e.d. allemaal erin willen komen?
Daar gaan ook gewoon mensen op de lijst, om het aan te vullen.
D66 Conceptverkiezingsprgramma Het gaat om mensen [sic]:quote:Dierenwelzijn
De overheid moet stimuleren dat de landbouw op dier- en milieuvriendelijke wijze gezonde producten voortbrengt. Dierenwelzijn is een kwestie van beschaving. De afgelopen jaren zijn veel maatregelen die dieren een beter leven gaven, teruggedraaid. Ooit liep Nederland voorop met een diervriendelijk beleid in Europa. Die positie willen we terug.
· In wet- en regelgeving wordt vastgelegd welke dieren niet gehouden mogen worden (zoals nertsen in fokkerijen) en welke zaken onacceptabel zijn (zoals het onverdoofd castreren van biggen en het couperen van staarten).
· De veehouderij wordt diervriendelijker. In Europese regelgeving worden de diertransporten verkort. Met voorlichting en fiscale maatregelen zorgen we voor een groeiend aandeel diervriendelijk (biologisch) geproduceerd vlees.
· Proeven op dieren voor luxe producten als cosmetica worden verboden. Voor specifieke medicijnen zoeken we naar alternatieven.
· De verantwoordelijkheid voor het welzijn van gezelschapsdieren ligt bij de overheid (normstellend), de handel en de consument gezamenlijk. Certificering van de handel en fokkerij gaat misstanden, zoals malafide hondenhandel, tegen en verplicht de detailhandel tot goede voorlichting aan de consument.
· Dierenmishandeling wordt strenger bestraft. De PvdA wil naast boetes en vrijheidsstraffen ook de mogelijkheid tot een verbod op het houden van dieren. Controle, toezicht en handhaving van wet- en regelgeving krijgen hoge prioriteit.
quote:Dieren
De komende decennia zal de consumptie van vlees en dierlijke producten sterk toenemen.
In veel gevallen zal dit leiden tot een verdere intensivering van de veehouderij wat ten
koste zal gaan van het welzijn van dieren. D66 vindt die ontwikkeling zeer zorgelijk en
wil dat Nederland investeert in een duurzame veehouderij. Een beschaafde samenleving
behoort fatsoenlijk om te gaan met dieren.
Einde aan de bio-industrie. De omstandigheden van dieren in de bio-industrie moeten
versneld worden verbeterd. D66 kiest voor concrete maatregelen, zoals het fors vergroten
van de hokken voor dieren, het buiten laten grazen van runderen, het verbieden van
onverdoofd castreren van varkens en het aan banden leggen van diertransporten langer
dan vier uur of verder dan 300 kilometer. Nederland moet met deze maatregelen niet
wachten op de rest van Europa.
Label op alle dierlijke producten. Op alle dierlijke producten komt een label waarop eenvoudig
af te lezen is wat de graad van dierenwelzijn is geweest. Zo worden consumenten
in staat gesteld een verantwoorde keuze te maken. Nederlandse supermarkten moeten
binnen twee jaar een convenant sluiten zodat er geen dierlijke producten worden verkocht
die onder een aanvaardbaar niveau van dierenwelzijn zijn geproduceerd.
Dierenwelzijnsaftrek voor boeren. Boeren die fors investeren in grotere hokken voor
hun dieren moeten belastingkorting krijgen om hen tegemoet te komen in de kosten.
Jacht op en handel in beschermde diersoorten aanpakken. Veel dieren worden met
uitsterven bedreigd door vernietiging van hun leefgebied en door overbejaging. D66 wil
een strengere controle op de handel in Nederland en in Europa. D66 verzet zich tegen het
volledig vrijgeven van de Nederlandse jacht op vossen en andere dieren.
Tegengaan overbevissing. Er moeten strenge internationale afspraken komen over het
drastisch terugdringen van de bevissing van kwetsbare vissoorten. Als deze afspraken
niet gehandhaafd worden dreigt er economische en ecologische ramp. Alternatieve
vismethodes waardoor de bijvangst van vissen wordt voorkomen dienen te worden
gestimuleerd. De jacht op walvissen moet verboden blijven.
Productie en verkoop bont tegengaan. Het fokken van nertsen voor bont in Nederland
moet worden verboden. Ook de verkoop van honden- en kattenbont, evenals zeehondenbont,
moet aan banden worden gelegd.
Grote terughoudendheid in toepassen dierproeven. Dierproeven zijn vaak een noodzakelijk
kwaad en vaak ook een wettelijke vereiste. Betere internationale samenwerking
en afstemming kunnen onnodige dubbeling van proeven voorkomen. Nederland moet
daarom actief inzetten op een sluitende registratie van onderzoek. Daarnaast moet geïnvesteerd
worden in de ontwikkeling van alternatieve onderzoeksmethodes.
Weet niet of ze allemaal nee zouden zeggen als ze genoeg stemmen krijgen, maar denk de meeste wel.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:18 schreef Kozzmic het volgende:
Het is volkomen bezopen om bij een meerderheid van de personen op de kieslijst bij voorbaat te stellen 'dit is een lijstduwer' en 'deze persoon zal sowieso niet in het parlement zitting nemen'. What's next, een lijst die alleen maar bestaat uit lijstduwers? Ik vind dit getuigen van een minachting voor de democratie. En dan staat ook nog die enge meneer Smalhout op de lijst...
Ik heb bij de Europese verkiezingen nog op de PvdD gestemd, maar ik zal dat nu zeker niet gaan doen.
Het gebruik van media voor publiciteit is niets ondemocratisch aan. Het democratisch systeem wordt niet gebruikt. Het is niet eens oneigenlijk gebruik van de media, de media zijn er voor publiciteit.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:51 schreef TechXP het volgende:
Waarom is het minachting van de democratie volgens jou? Gaat dat er alleen maaar om omdat de PvdD BN'ers gebruikt om de partij in het daglicht te zetten? Is dat zoveel anders dan relletjes die andere partijen creeeren om aandacht te vestigen op hun partij en dan terugdraaien wat ze zeggen?
Wat denk je dat de bedoeling is van een kandidatenlijst?quote:Op woensdag 6 september 2006 12:51 schreef TechXP het volgende:
[..]
Weet niet of ze allemaal nee zouden zeggen als ze genoeg stemmen krijgen, maar denk de meeste wel.
Waarom is het minachting van de democratie volgens jou? Gaat dat er alleen maaar om omdat de PvdD BN'ers gebruikt om de partij in het daglicht te zetten? Is dat zoveel anders dan relletjes die andere partijen creeeren om aandacht te vestigen op hun partij en dan terugdraaien wat ze zeggen?
Zie je het echt voor je? Georgina Verbaan, met het IQ van een pinda, die met voorkeursstemmen in de Tweede Kamer wordt gekozen? Of de hoogbejaarde Jan Wolkers? Zoiets valt toch echt niet meer serieus te nemen?quote:Maarten 't Hart, die in 2004 door de Kiesraad geweigerd werd omdat hij niet over een legitimatiebewijs beschikte, heeft inmiddels wel een legitimatiebewijs en zal opnieuw op de lijst staan, net als prof. Paul Cliteur, Martin Gaus, Mensje van Keulen, Gerti Bierenbroodspot, Rudy Kousbroek, Dirk Boon, Belinda Meuldijk en Jan Wolkers.
Nieuw op de kandidatenlijst voor de Partij voor de Dieren zijn de namen van prof. Bob Smalhout, Kees van Kooten, Georgina Verbaan, Mohammed Benzakour, Karen van Holst Pellekaan, Charlie Dée en Charlotte Mutsaers.
En op welke partij moeten we dan wel stemmen volgens jou?quote:Op woensdag 6 september 2006 13:24 schreef dVTB het volgende:
De kandidatenlijst van de Partij voor de Dieren toont wel aan wat voor lachertje die partij is. Geen capabele politici, maar een keur aan bekende Nederlanders. Echt een typische one-issue partij.
[..]
Zie je het echt voor je? Georgina Verbaan, met het IQ van een pinda, die met voorkeursstemmen in de Tweede Kamer wordt gekozen? Of de hoogbejaarde Jan Wolkers? Zoiets valt toch echt niet meer serieus te nemen?
En, wat ik al eerder zei, je moet wel een heel vreemd beeld van de wereld hebben, wil de dierenrechtensituatie je allerbelangrijkste punt zijn.
ff eerlijk; eet jij vis?quote:Op woensdag 6 september 2006 13:34 schreef thabit het volgende:
[..]
En op welke partij moeten we dan wel stemmen volgens jou?
Dan moet jij voor de PvdD erg hoog op de lijst, want er staan ook een hoop vis eters op.quote:
Nee geloof dat ze nu helemaal vegetarier is.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:45 schreef JohnDope het volgende:
Georgina Verbaan eet bijvoorbeeld minimaal 2 keer in de Vis in de week![]()
Zullen we dan alle partijen maar gaan verbieden. Sommige, ok.. niet alle wellicht, hebben mensen erop die nee zeggen als ze gekozen zijn. Zeik dan niet alleen op de pvdd, maar dan ook tegenover die anderen als je dat nog niet doet.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:00 schreef sigme het volgende:
Het gebruik van media voor publiciteit is niets ondemocratisch aan. Het democratisch systeem wordt niet gebruikt. Het is niet eens oneigenlijk gebruik van de media, de media zijn er voor publiciteit.
Het gebruik van kieslijsten om er personen op te zetten die niet verkiesbaar zijn is wél oneigenlijk gebruik van het democratisch bestel. Kieslijsten en verkiesbare personen zijn niet bedoeld om onverkiesbaar te zijn.
Ik hou niet van 'lijstduwers'. Op andere lijsten staan wel eens mensen die weigeren als puntje bij paaltje komt, dat is ook niet fraai, maar het is wat anders dan opzettelijk 'lijstduwen'.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:57 schreef TechXP het volgende:
[..]
Zullen we dan alle partijen maar gaan verbieden. Sommige, ok.. niet alle wellicht, hebben mensen erop die nee zeggen als ze gekozen zijn. Zeik dan niet alleen op de pvdd, maar dan ook tegenover die anderen als je dat nog niet doet.
Het is legaal, maar het is oneigenlijk. Het valt niet te verbieden, maar wel af te keuren. Ik keur het af. Ik vind het dus ook niet slim, het wekt bij mij wrevel, geen sympathie.quote:Daarnaast is het geen misbruik van de lijsten. Het zou pas misbruik zijn wanneer ze die personen boven aan zetten. Maar goed.. je kan het er niet mee eens zijn. Het is gewoon democratisch, het is legaal, en het is gewoon slim.
Jaa Dahaaag, waarschijnlijk is ze dat pas geworden na de kritiek van o.a. mij.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:53 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nee geloof dat ze nu helemaal vegetarier is.
Dat kan dan ook niet. Als je op een kandidatenlijst staat dan ben je per definitie verkiesbaar. Dus als bijvoorbeeld Verbaan genoeg stemmen krijgt voor een zetel, dan komt ze gewoon in de Tweede Kamer.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:00 schreef sigme het volgende:
Het gebruik van kieslijsten om er personen op te zetten die niet verkiesbaar zijn is wél oneigenlijk gebruik van het democratisch bestel. Kieslijsten en verkiesbare personen zijn niet bedoeld om onverkiesbaar te zijn.
Jaja.. heb je haar dan gesproken eens?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:16 schreef JohnDope het volgende:
Jaa Dahaaag, waarschijnlijk is ze dat pas geworden na de kritiek van o.a. mij.
Slaat natuurlijk nergens op.quote:Als je PvdD stemt, dan moet je natuurlijk vegetarier zijn anders ben je hypocriet.
Als iemand om wat voor reden dan ook niet wil, dan schuift het gewoon door.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:16 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat kan dan ook niet. Als je op een kandidatenlijst staat dan ben je per definitie verkiesbaar. Dus als bijvoorbeeld Verbaan genoeg stemmen krijgt voor een zetel, dan komt ze gewoon in de Tweede Kamer.
Luister vanavond bij EditieNL naar de uitleg van Marianne.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:01 schreef sigme het volgende:
Ik hou niet van 'lijstduwers'. Op andere lijsten staan wel eens mensen die weigeren als puntje bij paaltje komt, dat is ook niet fraai, maar het is wat anders dan opzettelijk 'lijstduwen'.
Ik vind het hartstikke slim vanwege de publiciteit en aandacht die je krijgt en genereert.quote:Het is legaal, maar het is oneigenlijk. Het valt niet te verbieden, maar wel af te keuren. Ik keur het af. Ik vind het dus ook niet slim, het wekt bij mij wrevel, geen sympathie.
Als je liberaal bent, dan moet je natuurlijk helemaal niet stemmen anders ben je hypocriet.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je PvdD stemt, dan moet je natuurlijk vegetarier zijn anders ben je hypocriet.
Nee maar ik heb her en der wel veel kritiek geuit op dat gevis-eet van Georgina.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:35 schreef TechXP het volgende:
[..]
Jaja.. heb je haar dan gesproken eens?
[..]
Slaat natuurlijk nergens op.
Ik denk dat Marianne Thieme best wel een aanwinst voor de Tweede Kamer zou zijn. Jammer dat ze nu zo gaan leuren met de BN'ers op de lijst als 'bewijs' dat ze serieus genomen worden, ik denk dat de PvdD dat helemaal niet nodig heeft. Houd het gewoon bij vier of maximaal vijf bekende namen, meer wordt absurd.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, ik gun Marianne wel een zeteltje, al was het maar omdat ik dol ben op pluriformiteit. Maar inhoudelijk heb ik heel weinig raakvlakken.
dat denk ik ook ja, die vrouw komt best goed over. Ik ben het niet vaak met haar eens, maar dan nog.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:48 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik denk dat Marianne Thieme best wel een aanwinst voor de Tweede Kamer zou zijn.
Georgina Verbaan spreekt de jeugd natuurlijk erg aan. Maar ja, die hebben nog geen stemrecht dus wat die huppelmuts op die lijst doet is mij ook een compleet raadsel.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:41 schreef kollie het volgende:
TechXP, ik heb nu deel 1 en deel 2 van dit topic eens doorgelezen. Het lijkt wel alsof jij volkomen kritiekloos ten opzichte de Pvdd staat. ook wat die lijstduwers betreft...
Maar wat vind jij nou van een type als Verbaan? Ik zou echt niet blij zijn als zij op de lijst van mijn partij zou staan, er zou mij eerder een gevoel van schaamte bekruipen.
Wat is editieNL?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:37 schreef TechXP het volgende:
[..]
Luister vanavond bij EditieNL naar de uitleg van Marianne.
Nee, ik vind het niet slim omdat het doel niet bereikt wordt, bij mij, maar contra-productief werkt.quote:[..]
Ik vind het hartstikke slim vanwege de publiciteit en aandacht die je krijgt en genereert.
Daar gaat het om. En dat je het niet juist vind dat is persoonlijk.
Ik heb wel kritiek hoor. Ik vind diverse lijstduwers gewoon niet bij de partij horen. En daar heb ik niet veel mee. En zou mooi zijn als de PvdD gewoon niet die BN'ers nodig heeft, want ben niet zo een fan van die BN'ers gebruiken. Maar goed.. ik weet wel dat het belangrijk is om gratis publiciteit te vergaren. 20 BN'ers die regelmatig interviews hebben e.d. zullen dan de PvdD noemen. Daardoor ziet men die naam en krijgt men de PvdD in het zicht. Niet iedereen kent de PvdD namelijk nog.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:41 schreef kollie het volgende:
TechXP, ik heb nu deel 1 en deel 2 van dit topic eens doorgelezen. Het lijkt wel alsof jij volkomen kritiekloos ten opzichte de Pvdd staat. ook wat die lijstduwers betreft...
Maar wat vind jij nou van een type als Verbaan? Ik zou echt niet blij zijn als zij op de lijst van mijn partij zou staan, er zou mij eerder een gevoel van schaamte bekruipen.
Geloof het of niet.. verbaan spreekt ook wat oudere jongeren aanquote:Op woensdag 6 september 2006 14:51 schreef thabit het volgende:
Georgina Verbaan spreekt de jeugd natuurlijk erg aan. Maar ja, die hebben nog geen stemrecht dus wat die huppelmuts op die lijst doet is mij ook een compleet raadsel.
Op kantoor zijn ze allemaal wel vegetarier de vaste krachten.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:11 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind dat journalisten ook kritische vragen moeten stellen en moeten vragen hoeveel mensen er binnen de Partij Vis eten. Volgens mij is er een ongekend schandaal binnen die partij.
Ja maar Georgina dus niet en naar mijn idee is zij het topje van de ijsberg.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:14 schreef TechXP het volgende:
[..]
Op kantoor zijn ze allemaal wel vegetarier de vaste krachten.
Iets op RTL4 is datquote:Op woensdag 6 september 2006 14:57 schreef sigme het volgende:
Wat is editieNL?
Bij jou wel. Maar er komen veel positieve berichten. En veel media-aandacht waar de partij iets mag zeggen over de partij e.d. Het werkt hartstikke goed.quote:Nee, ik vind het niet slim omdat het doel niet bereikt wordt, bij mij, maar contra-productief werkt.
Tsja...quote:Dat ik het niet juist vind is formeel. Het is oneigenlijk (niet verboden) gebruik van kieslijsten.
Er zijn vleeseters, viseters, vegetariers, veganisten etc. bij leden van de partij. Van alles wat.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:15 schreef JohnDope het volgende:
Ja maar Georgina dus niet en naar mijn idee is zij het topje van de ijsberg.
Op elke willekeurige partij die geen one-issue partij is. En kom nou alsjeblieft niet vertellen dat de PvdD géén one-issue partij is, want dan hadden ze a) wel anders geheten, b) niet zo'n keur aan bekende Nederlanders van divers pluimage op hun kieslijst.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:34 schreef thabit het volgende:
En op welke partij moeten we dan wel stemmen volgens jou?
Op een willekeurige partij? Dus ik moet maar met een dobbelsteen gaan gooien en aan de hand daarvan m'n keuze bepalen? Nee, dat is een lekkere manier van stemmen zeg, dan liever one-issue.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:20 schreef dVTB het volgende:
[..]
Op elke willekeurige partij die geen one-issue partij is.
neppers zijn hetquote:Op woensdag 6 september 2006 15:19 schreef TechXP het volgende:
[..]
Er zijn vleeseters, viseters, vegetariers, veganisten etc. bij leden van de partij. Van alles wat.
Maar wel allemaal mensen die verbeteringen voor dieren willen.
Martin Gaus vind ik nog wel even een ander verhaal dan Georgina Verbaan. Hij heeft tenminste nog iets met dieren. Als je dan toch mensen op je lijst zet die niet in de kamer willen, en de capaciteiten er dus niet toe doen, lijkt het mij logisch dat je bekende Nederlanders die ook op een positieve manier dierassociaties oproepen. Helaas zijn ezels en uilskuikens de enige dieren die me te binnen schieten als ik aan Georgina Verbaan denk.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:22 schreef kollie het volgende:
[..]
spijker op z'n kop. Om nog maar niet te spreken over Georgina Verbaan, Martin Gaus en Belinda Meuldijk![]()
*zucht* Wat een stompzinnige reactie zeg. Ik weet niet waar je leest dat je met een dobbelsteen moet gaan gooien.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:23 schreef thabit het volgende:
Op een willekeurige partij? Dus ik moet maar met een dobbelsteen gaan gooien en aan de hand daarvan m'n keuze bepalen? Nee, dat is een lekkere manier van stemmen zeg, dan liever one-issue.
Ik zie het toch meer zo dat de naam aangeeft waar ze voorál voor staan. Dat wil niet zeggen dat er over andere zaken geen mening is, wel dat, als er gekozen moet worden tussen dierenwelzijn en iets anders, je als kiezer tevoren weet welke keuze de partij maakt.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:20 schreef dVTB het volgende:
[..]
Op elke willekeurige partij die geen one-issue partij is. En kom nou alsjeblieft niet vertellen dat de PvdD géén one-issue partij is, want dan hadden ze a) wel anders geheten, b) niet zo'n keur aan bekende Nederlanders van divers pluimage op hun kieslijst.
PvdD is een belangengroepering, vermomd als politieke partij. Feitelijk net zoiets als de PNVD (met nadruk: ik vergelijk alleen de structuur, niet de denkbeelden). Een politiek programma als 'dekmantel' c.q. aankleding c.q. omlijsting van daar waar het ze werkelijk om gaat.
Een themapartij kan je het noemen, maar zeker geen one-issue. Naar mijn mening iig.quote:Op woensdag 6 september 2006 15:20 schreef dVTB het volgende:
Op elke willekeurige partij die geen one-issue partij is. En kom nou alsjeblieft niet vertellen dat de PvdD géén one-issue partij is, want dan hadden ze a) wel anders geheten, b) niet zo'n keur aan bekende Nederlanders van divers pluimage op hun kieslijst.
Je kunt een zetel niet weigeren, je kunt hooguit ontslag nemen.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:35 schreef TechXP het volgende:
Als iemand om wat voor reden dan ook niet wil, dan schuift het gewoon door.
Goed ideequote:
Ze dringen niemand iets op. Je stemt er op, of niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:22 schreef heiden6 het volgende:
Op zich ben ik er voorstander van dat mensen die de hele dag tussen de geiten in het gras willen liggen dat vooral doen, wat mij meer stoort aan deze partij (en aan politiek in het algemeen) is de drang om van alles en nogwat op te dringen aan andere mensen die er anders over denken.
Het gaat erniet om of je gelijk hebt, maar of je gelijk krijgt.......quote:Op woensdag 6 september 2006 17:37 schreef AntonDingeman het volgende:
Wat is er zo erg aan een one issue partij? Ze hebben gewoon een heel sterk standpunt en met de rest zijn ze het gewoon eens met de consensus.
Wat zit jij nou te zeuren? Je kan toch ook gewoon vlees eten maar wel de leefomstandigheden van dieren willen verbeteren?quote:Op woensdag 6 september 2006 15:11 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind dat journalisten ook kritische vragen moeten stellen en moeten vragen hoeveel mensen er binnen de Partij Vis eten.
Volgens mij is er een ongekend schandaal binnen die partij.
Mja, maar je moet ook niet op een partij stemmen omdat die partij gaat winnen he.quote:Op woensdag 6 september 2006 17:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het gaat erniet om of je gelijk hebt, maar of je gelijk krijgt.......
In die zin is een one-issue partij zonder grote aanhang eigenlijk kansloos, hoe goede de intenties ook zijn.
bron: geenstijl.nlquote:Partij voor de Dieren hoaxt er op los!
Boe! Dieren in het Nieuws. Vorige week was er ophef over het grote aantal BN-ers dat als Lijstduwer op de kandidatenlijst van de Partij voor de Dieren stond. Van die nono's uit de soapwereld enzo, die nevernooit in de Kamer gaan zitten, maar die wel met hun bekende harsessen voor de PvD willen figureren. Georgina Kelder, Kees van Kooten, Paul Cliteur, Mohammed Benzakour en Bob Smalhout. Nu blijkt dat er een snood plannetje achter zit. De akela van de Partij voor de Dieren Marianne Thieme aka de Groene Weduwe belt nietsvermoedende BN-ers met de vraag of ze beestjes leuk vinden. Is het antwoord 'ja' dan PATS sta je op de kandidatenlijst, zo ontdekte weekblad HPdeTijd. Het overkwam professor Bob Smalhout. De dokter Bibber van de Televaag zag zichzelf opeens terug als nertsenbevrijder en korenwolfredder, maar oom Bob is nu hard aan het terugkrabbelen. Als ze er bij de Televaag achter komen dat hij sympathiseert met die Volkert-club gooien ze hem head first van het gebouw af.
Of gewoon sim-pel gezegd: een verrader.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:49 schreef TechXP het volgende:
Iemand die vis eet is geen vegetarier idd, maar een pescotarier.
Tuurlijk en ook vlees!quote:Op woensdag 13 september 2006 21:12 schreef thabit het volgende:
Eet jij eigenlijk vis, JohnDope?
Ik ook... erger dan vleesetersquote:Op woensdag 13 september 2006 21:16 schreef JohnDope het volgende:
En ik ken echte vegetariers in mijn omgeving die zich ook ergeren aan VIS-eters.
Ja maar mensen die roepen dat ze Vegetarier zijn en toch stiekem VIS eten, dat is netzo erg als in de 2de wereld oorlog samen werken met de duitsers.quote:
Pardon?quote:Op woensdag 13 september 2006 21:36 schreef DrDentz het volgende:
Maar jij bent dan al een gassende Duitser, want vleeseters zijn pas echt evil
Nee Hitler at geen vlees && VIS!quote:Op woensdag 13 september 2006 23:45 schreef TechXP het volgende:
[..]
Een visetende, worstvretende vegetarier ja...
Als die vegetarier was dan had die toch niets te vrezen van de vegetariersbond die hij verbood.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:03 schreef JohnDope het volgende:
Nee Hitler at geen vlees && VIS!
Hitler was echt een vegetarier en superdierenvriend, dat is algemeen bekend!quote:Op donderdag 14 september 2006 00:13 schreef TechXP het volgende:
[..]
Als die vegetarier was dan had die toch niets te vrezen van de vegetariersbond die hij verbood.
Nou hij had wellicht wel een dieet wat grotendeels vegetarisch was, maar hij was toch echt meer een soort flexitarier die gewoon worst at enzo. zo af en toe. Plus dat ik las dat die fijngemalen stierenballen oid in zich liet injecteren.
Maar goed.. het boeit ook niet zoveel. Dit gaat allemaal veel te offtopic.
Genoeg punten om daar aan te twijfelen. Genoeg feiten. Een echte vegetarier was het sowieso niet.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:41 schreef JohnDope het volgende:
Hitler was echt een vegetarier en superdierenvriend, dat is algemeen bekend!
Hitler was echt een dierenvriend. Vegetarier tot op het bot was hij!quote:Op donderdag 14 september 2006 00:47 schreef TechXP het volgende:
[..]
Genoeg punten om daar aan te twijfelen. Genoeg feiten. Een echte vegetarier was het sowieso niet.
Daarnaast was die ook geen dierenvriend. Hij vermoorde mensen plus liet die paralel aan de mensenproeven dierproeven doen. Plus dat honden vergiftigde met een giftige stof alleen maar om het resultaat te zien.
Nou lekkere dierenvriend ben je dan he..
Dat algemeen bekend is gewoon iets wat er ingeslopen is. Dacht ik ook vroeger hoor. Maar heb ook maar eens wat zitten nazoeken. En er zijn interessante dingen te vinden wat dat vegetarisme echt in twijfelen brengt. Sowieso was die vooral met vegetarisme bezig ivm gezondheid. En daarnaast was die erg makkelijk, en daarom geen vegetarier, parttimer of flexitarier kan je het noemen.
Nee, maar ik ga er verder ook niet meer op in.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:53 schreef JohnDope het volgende:
Hitler was echt een dierenvriend. Vegetarier tot op het bot was hij!
en dat heeft ie dus niet gedaanquote:Op donderdag 14 september 2006 14:42 schreef TechXP het volgende:
Had die dat moeten zeggen. Niet moeten toezeggen.
Dat zeg jij. Misschien is in het geprek gewoon wat verwarring ontstaan. Schijnt nou niet bepaald een makkelijk persoon om te spreken te zijn. Zoals marianne al zegt dat de gesprekken kort zijn omdat die druk is. Misschien ook wel zo druk dat die dingen even niet meer weet?quote:
Yep, hij zal zo'n toezegging vast vergeten zijnquote:Op donderdag 14 september 2006 15:51 schreef TechXP het volgende:
[..]
Misschien ook wel zo druk dat die dingen even niet meer weet?
Dit standpunt slaat op stront. Hoezo is de mens ineens geen dier meer? En hoezo hebben dieren bewustzijnquote:Het programma van de PvdD is gebaseerd op de visie dat dieren - evenals mensen - levende wezens zijn met bewustzijn en gevoel en daarom net als mensen het morele recht hebben op een respectvolle behandeling door de mens.
Nu nog een financiële onderbouwing graag...quote:Ook op actuele thema's, zoals AOW (afblijven!) en kinderopvang (gratis!) spreekt de PvdD zich uit.
Er staat toch niet dat de mens geen dier is?quote:Op donderdag 14 september 2006 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
Dit standpunt slaat op stront. Hoezo is de mens ineens geen dier meer? En hoezo hebben dieren bewustzijn
Bij die partijen zitten mensen die met dierenwelzijn bezig zijn, maar die ruimte niet of amper krijgen om iets te doen met dierenwelzijn. Daarnaast... wie zegt dat marianne groenlinks als partij zou hebben...quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:10 schreef onemangang het volgende:
Zou het eigenlijk niet slimmer zijn voor Marianne Thieme om zich kandidaat te stellen voor een partij als Groen Links en zich net zoals Ayaan Hirsi Ali dat deed ten aanzien van haar agenda mbt de islamitische vrouw zich vanuit zo'n partij uitsluitend te richten op dierenleed?
Wat een onzin. Er is helemaal niets bewezen. Tot die tijd passen we Ockam's Razor toe, dus dieren hebben geen bewustzijn.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:20 schreef TechXP het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat de mens geen dier is?
En dieren hebben bewustzijn wat erkent is door de wetenschap der mens.
Dat is wel bewezen. Niet voor elk dier hoor. Voor insecten enzo niet. Maar wel bij de meeste grote dieren.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:52 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een onzin. Er is helemaal niets bewezen. Tot die tijd passen we Ockam's Razor toe, dus dieren hebben geen bewustzijn.
Het is natuurlijk wel zo dat het altijd wel lastig te zeggen is of een dier of ander mens echt bewustzijn heeft. Het is vanuit een visie bewezen. Een eigen perspectief. En kan altijd anders zijn. Wie zegt dat andere mensen pijn kunnen ervaren en wel bewustzijn.. misschien draait alles om mezelfquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:04 schreef thabit het volgende:
Jouw argumentatiewijze is al net zo onwetenschappelijk als die van de PvdD merk ik. Bewustzijn is een zweefteefbegrip, niet wetenschappelijk te definieren, noch te modelleren. Daarom wordt het bestaan juist weerlegd door Ockam's Razor en vormt het zeker geen verklaring voor complex gedrag.
Oh? Dan wil ik al die bewijzen ook wel eens even zien.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:06 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dat is wel bewezen. Niet voor elk dier hoor. Voor insecten enzo niet. Maar wel bij de meeste grote dieren.
Zelfbewustzijn is maar bij enkele dieren bewezen. Apen, dolfijnen e.d.
Ook is bewezen dat de dieren pijn en stress kunnen ervaren.
Google is your friend!quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:11 schreef Fir3fly het volgende:
Oh? Dan wil ik al die bewijzen ook wel eens even zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |