Wat zit jij nou te zeuren? Je kan toch ook gewoon vlees eten maar wel de leefomstandigheden van dieren willen verbeteren?quote:Op woensdag 6 september 2006 15:11 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind dat journalisten ook kritische vragen moeten stellen en moeten vragen hoeveel mensen er binnen de Partij Vis eten.
Volgens mij is er een ongekend schandaal binnen die partij.
Mja, maar je moet ook niet op een partij stemmen omdat die partij gaat winnen he.quote:Op woensdag 6 september 2006 17:45 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het gaat erniet om of je gelijk hebt, maar of je gelijk krijgt.......
In die zin is een one-issue partij zonder grote aanhang eigenlijk kansloos, hoe goede de intenties ook zijn.
bron: geenstijl.nlquote:Partij voor de Dieren hoaxt er op los!
Boe! Dieren in het Nieuws. Vorige week was er ophef over het grote aantal BN-ers dat als Lijstduwer op de kandidatenlijst van de Partij voor de Dieren stond. Van die nono's uit de soapwereld enzo, die nevernooit in de Kamer gaan zitten, maar die wel met hun bekende harsessen voor de PvD willen figureren. Georgina Kelder, Kees van Kooten, Paul Cliteur, Mohammed Benzakour en Bob Smalhout. Nu blijkt dat er een snood plannetje achter zit. De akela van de Partij voor de Dieren Marianne Thieme aka de Groene Weduwe belt nietsvermoedende BN-ers met de vraag of ze beestjes leuk vinden. Is het antwoord 'ja' dan PATS sta je op de kandidatenlijst, zo ontdekte weekblad HPdeTijd. Het overkwam professor Bob Smalhout. De dokter Bibber van de Televaag zag zichzelf opeens terug als nertsenbevrijder en korenwolfredder, maar oom Bob is nu hard aan het terugkrabbelen. Als ze er bij de Televaag achter komen dat hij sympathiseert met die Volkert-club gooien ze hem head first van het gebouw af.
Of gewoon sim-pel gezegd: een verrader.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:49 schreef TechXP het volgende:
Iemand die vis eet is geen vegetarier idd, maar een pescotarier.
Tuurlijk en ook vlees!quote:Op woensdag 13 september 2006 21:12 schreef thabit het volgende:
Eet jij eigenlijk vis, JohnDope?
Ik ook... erger dan vleesetersquote:Op woensdag 13 september 2006 21:16 schreef JohnDope het volgende:
En ik ken echte vegetariers in mijn omgeving die zich ook ergeren aan VIS-eters.
Ja maar mensen die roepen dat ze Vegetarier zijn en toch stiekem VIS eten, dat is netzo erg als in de 2de wereld oorlog samen werken met de duitsers.quote:
Pardon?quote:Op woensdag 13 september 2006 21:36 schreef DrDentz het volgende:
Maar jij bent dan al een gassende Duitser, want vleeseters zijn pas echt evil
Nee Hitler at geen vlees && VIS!quote:Op woensdag 13 september 2006 23:45 schreef TechXP het volgende:
[..]
Een visetende, worstvretende vegetarier ja...
Als die vegetarier was dan had die toch niets te vrezen van de vegetariersbond die hij verbood.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:03 schreef JohnDope het volgende:
Nee Hitler at geen vlees && VIS!
Hitler was echt een vegetarier en superdierenvriend, dat is algemeen bekend!quote:Op donderdag 14 september 2006 00:13 schreef TechXP het volgende:
[..]
Als die vegetarier was dan had die toch niets te vrezen van de vegetariersbond die hij verbood.
Nou hij had wellicht wel een dieet wat grotendeels vegetarisch was, maar hij was toch echt meer een soort flexitarier die gewoon worst at enzo. zo af en toe. Plus dat ik las dat die fijngemalen stierenballen oid in zich liet injecteren.
Maar goed.. het boeit ook niet zoveel. Dit gaat allemaal veel te offtopic.
Genoeg punten om daar aan te twijfelen. Genoeg feiten. Een echte vegetarier was het sowieso niet.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:41 schreef JohnDope het volgende:
Hitler was echt een vegetarier en superdierenvriend, dat is algemeen bekend!
Hitler was echt een dierenvriend. Vegetarier tot op het bot was hij!quote:Op donderdag 14 september 2006 00:47 schreef TechXP het volgende:
[..]
Genoeg punten om daar aan te twijfelen. Genoeg feiten. Een echte vegetarier was het sowieso niet.
Daarnaast was die ook geen dierenvriend. Hij vermoorde mensen plus liet die paralel aan de mensenproeven dierproeven doen. Plus dat honden vergiftigde met een giftige stof alleen maar om het resultaat te zien.
Nou lekkere dierenvriend ben je dan he..
Dat algemeen bekend is gewoon iets wat er ingeslopen is. Dacht ik ook vroeger hoor. Maar heb ook maar eens wat zitten nazoeken. En er zijn interessante dingen te vinden wat dat vegetarisme echt in twijfelen brengt. Sowieso was die vooral met vegetarisme bezig ivm gezondheid. En daarnaast was die erg makkelijk, en daarom geen vegetarier, parttimer of flexitarier kan je het noemen.
Nee, maar ik ga er verder ook niet meer op in.quote:Op donderdag 14 september 2006 00:53 schreef JohnDope het volgende:
Hitler was echt een dierenvriend. Vegetarier tot op het bot was hij!
en dat heeft ie dus niet gedaanquote:Op donderdag 14 september 2006 14:42 schreef TechXP het volgende:
Had die dat moeten zeggen. Niet moeten toezeggen.
Dat zeg jij. Misschien is in het geprek gewoon wat verwarring ontstaan. Schijnt nou niet bepaald een makkelijk persoon om te spreken te zijn. Zoals marianne al zegt dat de gesprekken kort zijn omdat die druk is. Misschien ook wel zo druk dat die dingen even niet meer weet?quote:
Yep, hij zal zo'n toezegging vast vergeten zijnquote:Op donderdag 14 september 2006 15:51 schreef TechXP het volgende:
[..]
Misschien ook wel zo druk dat die dingen even niet meer weet?
Dit standpunt slaat op stront. Hoezo is de mens ineens geen dier meer? En hoezo hebben dieren bewustzijnquote:Het programma van de PvdD is gebaseerd op de visie dat dieren - evenals mensen - levende wezens zijn met bewustzijn en gevoel en daarom net als mensen het morele recht hebben op een respectvolle behandeling door de mens.
Nu nog een financiële onderbouwing graag...quote:Ook op actuele thema's, zoals AOW (afblijven!) en kinderopvang (gratis!) spreekt de PvdD zich uit.
Er staat toch niet dat de mens geen dier is?quote:Op donderdag 14 september 2006 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
Dit standpunt slaat op stront. Hoezo is de mens ineens geen dier meer? En hoezo hebben dieren bewustzijn
Bij die partijen zitten mensen die met dierenwelzijn bezig zijn, maar die ruimte niet of amper krijgen om iets te doen met dierenwelzijn. Daarnaast... wie zegt dat marianne groenlinks als partij zou hebben...quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:10 schreef onemangang het volgende:
Zou het eigenlijk niet slimmer zijn voor Marianne Thieme om zich kandidaat te stellen voor een partij als Groen Links en zich net zoals Ayaan Hirsi Ali dat deed ten aanzien van haar agenda mbt de islamitische vrouw zich vanuit zo'n partij uitsluitend te richten op dierenleed?
Wat een onzin. Er is helemaal niets bewezen. Tot die tijd passen we Ockam's Razor toe, dus dieren hebben geen bewustzijn.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:20 schreef TechXP het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat de mens geen dier is?
En dieren hebben bewustzijn wat erkent is door de wetenschap der mens.
Dat is wel bewezen. Niet voor elk dier hoor. Voor insecten enzo niet. Maar wel bij de meeste grote dieren.quote:Op vrijdag 15 september 2006 11:52 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een onzin. Er is helemaal niets bewezen. Tot die tijd passen we Ockam's Razor toe, dus dieren hebben geen bewustzijn.
Het is natuurlijk wel zo dat het altijd wel lastig te zeggen is of een dier of ander mens echt bewustzijn heeft. Het is vanuit een visie bewezen. Een eigen perspectief. En kan altijd anders zijn. Wie zegt dat andere mensen pijn kunnen ervaren en wel bewustzijn.. misschien draait alles om mezelfquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:04 schreef thabit het volgende:
Jouw argumentatiewijze is al net zo onwetenschappelijk als die van de PvdD merk ik. Bewustzijn is een zweefteefbegrip, niet wetenschappelijk te definieren, noch te modelleren. Daarom wordt het bestaan juist weerlegd door Ockam's Razor en vormt het zeker geen verklaring voor complex gedrag.
Oh? Dan wil ik al die bewijzen ook wel eens even zien.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:06 schreef TechXP het volgende:
[..]
Dat is wel bewezen. Niet voor elk dier hoor. Voor insecten enzo niet. Maar wel bij de meeste grote dieren.
Zelfbewustzijn is maar bij enkele dieren bewezen. Apen, dolfijnen e.d.
Ook is bewezen dat de dieren pijn en stress kunnen ervaren.
Google is your friend!quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:11 schreef Fir3fly het volgende:
Oh? Dan wil ik al die bewijzen ook wel eens even zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |