En hoe zit het met de mensen die helemaal geen borstvoeding geven, mogen die wel met een schuldgevoel worden opgezadeldquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:09 schreef Suzanna het volgende:
Ik vind het belachelijk dat mensen anderen met een schuldgevoel opzadelen omdat ze 'niet lang genoeg' borstvoeding gegeven hebben. Wat anders vind ik het als jij je ervaringen vertelt om iemand aan te moedigen er toch mee te beginnen, omdat je het zelf zo fijn vindt!
Ik had ook mijn bedenkingen toen ik dat argument zojuist las...quote:Op donderdag 4 mei 2006 08:29 schreef Jelief het volgende:
Een band opbouwen met je kind is een kwestie van aandacht niet of je wel of niet voed.
Beter geen kunstvoeding geven! Het vraagt een andere manier van verteren en heeft een nadelig effect op de darmflora (zeker onder de 6 maanden). Liever drie keer een flesje waar wat minder bv in zit en thuis weer bijtanken. ik heb geen link naar een bron, zag het staan op het bvforum weet niet meer waarquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:26 schreef bixister het volgende:
knip
succes ermee! en mocht het nou een keer echt niet lukken om genoeg te kolven: laat ze gerust eens een keer een flesje kunstvoeding geven. kun je meteen eens zien of hij dat lust, en een keer kv is echt geen ramp. ik kan me voorstellen dat het idee je tegenstaat, maar misschien geeft het openhouden van die optie je toch ook juist de nodige rust. want die 'er moeten cc's geproduceerd worden' -druk werkt (bij mij althans) zeer averechts.
Het geven van KV heb ik op zich geen problemen mee, maar het zal bij Merlijn niet veel uitmaken. Of hij nou BV of KV uit de fles krijgt, hij kent de fles nog niet goed genoeg. Gelukkig had hij woensdag wel 200cc op in 10 uur. Maar zij kunnen net zoals mij niet inschatten wanneer hij honger heeft en ze dus de fles moeten geven. Ik weet alleen wat hij bij mij doet als hij aan de borst wil, maar dat zal hij bij iemand anders niet doen. Wat dat betreft warmen ze waarschijnlijk BV op de verkeerde momenten op waardoor er weer een aantal gekolfde cc in de gootsteen verdwijnen.quote:Op zondag 7 mei 2006 00:40 schreef Jelief het volgende:
[..]
Beter geen kunstvoeding geven! Het vraagt een andere manier van verteren en heeft een nadelig effect op de darmflora (zeker onder de 6 maanden). Liever drie keer een flesje waar wat minder bv in zit en thuis weer bijtanken. ik heb geen link naar een bron, zag het staan op het bvforum weet niet meer waar
Het is een uur tot anderhalfuur rijden op en neer dus niet echt te doen. Jammer genoeg. Maar om dat drinken is niet mijn directe zorg, ik vind het gewoon zonde wat er wordt weggeooid. Ik ga 's avonds gewoon met hem in bed liggen zodat hij drinkt. Zo had hij vrijdag, hij was de helft van de dag op het KDV en de helft thuis, maar 20cc gedronken doordat hij ziek was. Godzijdank ging hij bij mij meteen aan de borst.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:29 schreef poemojn het volgende:
En je kunt niet zelf in je kolfpauze langsgaan Randa om zelf te voeden? Wordt ook wel eens gedaan. Maar gewoonlijk schijnt het geen kwaad te kunnen als ze weinig drinken, halen ze 's avonds (en 's nachts) wel weer in.
komt mij heel bekend voor uit eigen ervaring die opstandigheidquote:Op zondag 7 mei 2006 12:36 schreef Belana het volgende:
ja, sorry, je hebt ook wel gelijk jelief... ik heb mijn bui niet vandaag en dan word ik opstandig... nogmaals... sorry..
idd! en als moeder en kind dan toch tevreden zijn, snap ik het probleem niet zo.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:21 schreef Belana het volgende:
Ik heb Liam dus idd ook met tepelhoedje gevoed PM, omdat ie het anders niet snapte. Op die manier kon ik hem toch borstvoeden, dus ik snap de negativiteit er ook niet over dan. Het gaat toch om de voeding?
Natuurlijk gaat het lukken!!!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:24 schreef PM-girl het volgende:
[..]
idd! en als moeder en kind dan toch tevreden zijn, snap ik het probleem niet zo.
Maak me wel wat zorgen of het gaat lukken, volgende keer vk toch maar eens navragen.
Wacht eerst maar eens de volgende keer vk af (gaat namelijk om een fysieke reden, mijn twijfel) en ook de cursus.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:33 schreef owlet het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het lukken!!!
Het is al hartstikke goed dat je er van te voren mee bezig bent, je zal ze de kost moeten geven die denken "dat het allemaal wel gaat lukken". Het zal misschien best wel hard werken worden soms, maar het percentage vrouwen wat het echt wil en ook écht door wil zetten maar waarbij het dan toch niet lukt is echt heel klein.
Misschien is het een goed idee om van te voren eens te kijken waar er een lactatiekundige in je buurt zit, zodat je weet bij wie je moet zijn met vragen nu en in de periode na de bevalling.
Vóór de borstvoedingsperiode zal het niet veel uit maken, maar tijdens is het wel zaak om voor een voeding in ieder geval geen kou op de borsten te hebben omdat de melkkanaaltjes dan dicht gaan waardoor je minder doorstroom hebt en er zelfs kanaaltjes verstopt kunnen raken met in het ergste geval een borstontsteking tot gevolg. Koude compressen kan wel weer heel fijn zijn bij stuwing.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:03 schreef dutchie het volgende:
Ik ga me ook maar vast weer een beetje inlezen hier.
Maar ik heb ook nog een vraag: Laatst zei dacht ik Bix dat het juist niet aan te raden was om de borst met koud water af te spoelen. Dat werd eerder meen ik geadviseerd ter voorbereiding op de bv. Nu doe ik dus regelmatig wisseldouches voor een betere doorbloeding van de huid in het algemeen. Maar wordt dat nu ook afgeraden ter bevordering op de bv?
ik merk het hier nu ook al. Als ik onder de douche sta of lekker warm in bed lig is de minste druk al voldoende om een straaltje tegen de muur te spuiten. Lekker, als je even gaat verliggen en je hebt meteen een natte plek in bedquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:14 schreef Randa_v het volgende:
Van de kraamverzorgster kreeg ik voordat ik moest voeden een warme handdoek zodat de melk beter ging stromen. Bij het kolven is dat nog steeds een aanrader.
Nee hoor, dat verschilt van vrouw tot vrouw en heeft geen gevolgen voor de producte na de bevalling.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:22 schreef Tamea het volgende:
Is het erg of een slecht teken als je voor je bevalling nog helemaal geen last hebt gehad van druppelen of colostrum?
als je het mij vragt zegt het niks hoor. Ik heb sinds ik Liam heb altijd een beetje druppeltjes gehouden. Ik geloof dat ik voor de bevalling van Liam ook nergens last van had .quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:22 schreef Tamea het volgende:
Is het erg of een slecht teken als je voor je bevalling nog helemaal geen last hebt gehad van druppelen of colostrum?
Ik gebruik implanon. Er is eigelijk nog te weinig over bekend icm bv. Bekend is dat kindjes t/m 3 jaar zich normaal ontwikkelen. Het kon volgens mijn huisarts prima icm bv. Terugloop heb ik niets vangemerkt omdat ik op dat moment net was begonnen met live voeden ipv kolven.quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:15 schreef owlet het volgende:
Implanon leek me prettig, maar ik heb begrepen dat die in combinatie met borstvoeding niet handig is.
Wat zijn jullie ervaringen?
Hehehequote:Op donderdag 25 mei 2006 14:14 schreef poemojn het volgende:
Dat is nou een voordeel van zwanger zijn, je hoeft daar even niet over na te denken
Dat klinkt op zich wel positiever, hoewel ik merk ik door de DES-drama's bij ons in de familie toch een beetje huiverig ben voor medicatie waarvan zo weinig bekend is.quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:03 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ik gebruik implanon. Er is eigelijk nog te weinig over bekend icm bv. Bekend is dat kindjes t/m 3 jaar zich normaal ontwikkelen. Het kon volgens mijn huisarts prima icm bv. Terugloop heb ik niets vangemerkt omdat ik op dat moment net was begonnen met live voeden ipv kolven.
De tweede verjaardag ben je al bijna zie ik. Super zegquote:Op donderdag 25 mei 2006 14:26 schreef poemojn het volgende:
Ja, nog wel. Meestal schijn je pas in de 2e helft vd zwangerschap verschil te merken (andere smaak, productiedaling), en stopt ca een kwart vd kinderen er mee. Plus zo'n 40% vd moeders bouwt af ivm zwangerschap dus ca 1/3 gaat er ondanks alles mee door.Hoe 't hier verder zal gaan weet ik nog niet, eerst de 2e verjaardag maar eens halen (is nog wel het streven).
Verder merk ik weinig verschil, wel gevoeliger, en er lijkt minder te zijn maar Myrthe is nog wel tevreden.
Zo, de bv maffia is lekker bezig in NL. Zucht, ik ben 'maar' een vent maar wat kan ik link worden om dit soort praktijken... Moeders een schuldgevoel aanpraten omdat ze geen bv willen geven.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:49 schreef Mammietje het volgende:
Wil niet overstappen op fles
In mijn geval ligt het niet aan de bv maffia, maar ik vind het zelf erg makkelijk omdat ik het altijd bij me heb en ik wil de intimiteit met mijn kind niet graag missen. Bovendien scheelt het ook nog eens klauwen met geld, tijd (water koken, poeder afwegen, flessies opwarmen en later uitkoken etc.) en geregel als je wegmoet. Daarbij krijgt mijn kind ook nog goede afweerstoffen binnen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zo, de bv maffia is lekker bezig in NL. Zucht, ik ben 'maar' een vent maar wat kan ik link worden om dit soort praktijken... Moeders een schuldgevoel aanpraten omdat ze geen bv willen geven..
Wat me er vooral zo aan tegen staat is dat moeders afgeleerd wordt om moeder te zijn. Je vraagt hier hoeveel luiers andere kinderen produceren, daar is toch geen zinnig antwoord op te geven? Volg je gevoel, ik denk dat je als moeder heel goed aanvoelt wanneer je kind honger heeft, en of daar dan 1 of 100 luiers uit voort komen, soit.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In mijn geval ligt het niet aan de bv maffia, maar ik vind het zelf erg makkelijk omdat ik het altijd bij me heb en ik wil de intimiteit met mijn kind niet graag missen. Bovendien scheelt het ook nog eens klauwen met geld, tijd (water koken, poeder afwegen, flessies opwarmen en later uitkoken etc.) en geregel als je wegmoet. Daarbij krijgt mijn kind ook nog goede afweerstoffen binnen.
Bovendien gun ik mijn tweede kind hetzelfde als ik mijn eerste kind gegeven heb.
Je staat erg snel met je oordeel klaar vind ik. Maar mogelijk zie je mij nu als onderdeel van de bv maffia.
Tuurlijk. Maar het lijkt mij zo zonde om die eerste periode zo te laten 'verpesten' (bij gebrek aan een betere uitdrukking). Als ik alleen al zie hoezeer mijn zusje ervan opgeknapt is nu ze eindelijk van het blok om haar been van de borstvoeding af is, ze kan nu weer echt genieten van d'r kleine en daar profiteren ze allebei van, misschien nog wel meer dan van bv.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:31 schreef bixister het volgende:
en jarno, ik begrijp goed wat je bedoelt, maar ik snap ook heel goed dat mammietje het erg jammer zou vinden om over te stappen op de fles.
Oh en ik wil graag de groeten doen aan die eend.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:31 schreef bixister het volgende:
bladiebla
Ik heb, vanaf de zijlijn gezien en als man zijnde, niet de indruk dat je die vrijheid hebt in dit land eerlijk gezegd. Zeker niet gezien het feit dat je er gewoon hulp bij nodig hebt en het haast onmogelijk is die hulp te krijgen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:46 schreef bixister het volgende:
de moeder moet gewoon zelf bepalen waar ze de grens trekt
Ik ervaar dat zelf eigenlijk niet zo. Ik zie niet waarom je geen vrijheid hebt. De kunstvoeding is nog steeds op elke straathoek te koop, de gebruiksaanwijzing staat keurig op het pak en op de meeste consultatiebureau's is nog steeds meer kennis over kunstvoeding dan over borstvoeding aanwezig.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb, vanaf de zijlijn gezien en als man zijnde, niet de indruk dat je die vrijheid hebt in dit land eerlijk gezegd. Zeker niet gezien het feit dat je er gewoon hulp bij nodig hebt en het haast onmogelijk is die hulp te krijgen.
Alleen vertikken ze het om je er mee te helpen, kennelijk.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:59 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik ervaar dat zelf eigenlijk niet zo. Ik zie niet waarom je geen vrijheid hebt. De kunstvoeding is nog steeds op elke straathoek te koop, de gebruiksaanwijzing staat keurig op het pak en op de meeste consultatiebureau's is nog steeds meer kennis over kunstvoeding dan over borstvoeding aanwezig.
Dan laat je het als bedrijf wel uit je hoofd er erg mee te koop te lopen lijkt me.quote:HOGERE BOETE VOOR RECLAME ZUIGELINGENVOEDING
De ministerraad wil de bestuurlijke boete voor verboden reclame voor flesvoeding verdubbelen. De huidige boete blijkt te laag. Overtreders betalen de boete, maar gaan vervolgens door met reclame maken.
Reclame maken voor flesvoeding voor baby's is alleen toegestaan in bepaalde wetenschappelijke publicaties. Uit oogpunt van volksgezondheid verdient borstvoeding namelijk de voorkeur boven flesvoeding en daarom is reclame gericht op consumenten verboden.
De nieuwe boetes bedragen 900 euro per overtreding voor kleine bedrijven (tot 50 werknemers) en 1800 euro voor grote bedrijven.
Ja, precies. En die twijfel wordt dik gezaaid tijdens de hele zwangerschap. Begrijp me niet verkeerd, bv is okay denk ik, en respect aan elke moeder die dat doet en er moeite voor doet. Maar boven alles moet het recht op vrije keuze staan.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:06 schreef poemojn het volgende:
Ik denk dat 't vooral een probleem wordt wanneer je als moeder gaat wachten om advies om te stoppen met bv en te beginnen met fv (zoals Jarno's zusje blijkbaar deed?). Dat is een advies dat medici je waarschijnlijk niet erg snel meer zullen geven met wat nu bekend wordt over de voordelen van bv en de nadelen van fv. Je zult dan dus zelf het 'lef' moeten hebben om die beslissing te nemen, en je niet afhankelijk op moeten stellen van de mening van anderen (wat vast moeilijk kan zijn als je zelf erg over dat besluit twijfelt).
Alleen hoef je kennelijk niet meer bij sommige vk's aan te kloppen voor hulp. Want je bent toch maar die moeder die haar kind geen bv gunt.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:12 schreef poemojn het volgende:
Je krijgt geen boete als je fv gaat geven.
Dat is inderdaad jammer. Idioot zelfs!quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Alleen hoef je kennelijk niet meer bij sommige vk's aan te kloppen voor hulp. Want je bent toch maar die moeder die haar kind geen bv gunt.
Ik steun het geven van de BV 110%, want dat houdt geloof ik in dat ik door kan slapen 's nachts.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:38 schreef bixister het volgende:
als je maar onthoudt dat jouw (gebrek aan?) steun doorslaggevend kan zijn voor het welslagen van de BV aan je kindje.
ghehehe, je hebt nog gelijk ook.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik steun het geven van de BV 110%, want dat houdt geloof ik in dat ik door kan slapen 's nachts.
*hard wegrent voor alle boze vrouwen nu*
quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:41 schreef Jarno het volgende:
Ik steun het geven van de BV 110%, want dat houdt geloof ik in dat ik door kan slapen 's nachts.
*hard wegrent voor alle boze vrouwen nu*
Nou Mammietje, ik heb met de informatie dat ze 90 gram per week minimaal moeten aankomen heerlijk bv gegeven. En doe het nog steeds. 150 gramquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:15 schreef Mammietje het volgende:
Ik drink/eet nauwelijks zuivel... alleen chocomel en koffiemelk in de koffie. Dat lijkt me dus nauwelijks de boosdoener te kunnen zijn en daar heeft ze verder ook geen tekenen van, dat heb ik nog nagevraagd bij het cb (omdat ze ook wat pukkeltjes heeft, dat bleek jeugdacne te zijn).
Mijn cb zegt dat ze minimaal 150 gram per week moet groeien. Vaker aanleggen is idd ook het enige dat ik kan verzinnen en zelf beter eten.
Baal er zo van dat het nu zo moeizaam gaat terwijl het in het begin zo goed leek te gaan en ook bij Randy nooit een probleem is geweest. Volgens mij ligt het er gewoon aan dat ze zo'n luie drinker is. Maar raak nu ook bang dat er iets medisch aan de hand is... misschien heeft ze een hele kleine maag(inhoud)? Gek genoeg lijkt ze tussen die kleine slokjes door best tevreden. Ze is wel heel veel wakker en ze heeft wel eens last van darmkrampies maar komt niet ontevreden van de honger over. Ook snachts niet, terwijl ze dan nauwelijks drinkt. Hoewel de muts wel het beste slaapt als ze tegen me aanligt!
Zo heb ik het uiteraard niet bedoeld. Ik heb het over uitgeputte moeders die huilend de ene na de andere infolijn proberen om maar ergens iets van info vandaan te halen en continue van het kastje naar de muur gestuurd worden. Dat je niet na de eerste de beste tegenslag naar de fles grijpt (quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:55 schreef E.T. het volgende:
Nog even terugkomend ook op het bv-maffia verhaal hierboven.. Ik vind 't jammer dat het tegenwoordig zo ver is doorgeschoten dat elke vorm van voorlichting of als je iemand tegenwoordig al maar aanmoedigt als 'kom op, over een paar dagen gaat 't vast beter' vaak al meteen het stempel 'bv-maffia' krijgt.
Dussss!quote:Bij sommige baby's die borstvoeding krijgen kan het ontlastingspatroon na de leeftijd van drie tot vier weken plotseling veranderen van meerdere keren per dag tot één keer in drie dagen of nog minder. Er zijn baby's die tot 15 dagen of langer gaan zónder ontlasting. Zolang de baby het verder goed maakt en de ontlasting de gebruikelijke pasta-achtige of zachte, gele poep is, is dit geen constipatie en vormt het geen reden tot zorg. Omdat medicatie voor dingen die normaal zijn niet nodig en niet wenselijk is, is een behandeling hiervan niet nodig of wenselijk.
Tja mijn VK was daar vrij nuchter in, hij zei in de eerste week tegen mij 'baby's zijn uitgerust met een uitstekende alarminstallatie dus als er iets is dan hoor je het wel'quote:Op zondag 11 juni 2006 23:12 schreef Tamea het volgende:
Als ik er met het consultatieburo niet uitkom, ga ik dat zeker doen
Ik ben nu gewoon bang dat ie te weinig binnenkrijgt en daarom zo slaperig is en zich niet meldt.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:27 schreef Jonnetje het volgende:
Wel BIJNA (op-ongeveer-1-week-na) een jaar lang BV gegeven!
Erg interessant!quote:
quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:13 schreef melonovy het volgende:
Jonnetje, ik vind het geweldig!! Wat een goed nieuws, ben onwijs trots op je!
Mwoah, de eerste maand had hij er ook KV naast.quote:
Ik weet het, maar wil er liever niet mee beginnen. Ben eigenlijk wel blij met mijn beslissing omdat ik er behoorlijk moedeloos van werd. Heb een hele tijd een bepaalde druk op mijn schouders gehad en ben mezelf al te vaak voorbij gelopen. Het is nog niet afgelopen, maar de druk is er vanaf.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:25 schreef E.T. het volgende:
Ken je Syntocinon Randa? Dat is een neusspray die voor een tsr zorgt![]()
Heeft mij goed geholpen als het kolven niet ging. (wel op doktersrecept trouwens)
mja zit gewoon zonde dat je moet werken.....quote:Op maandag 26 juni 2006 21:28 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Mwoah, de eerste maand had hij er ook KV naast.Was blij dat het live voeden zo goed ging en nog steeds gaat. Hij flikt het afentoe nog steeds om lekker ieder uur even te komen drinken en om lekker met de borst in slaap te vallen. Dat gaat allemaal perfect. Meneer drinkt eigenlijk altijd mijn borsten heel goed leeg en is er dus geen beginnen meer aan om er iets uit te krijgen, zeker niet als hij lekker vaak komt. Vanavond had hij een bordje pap gehad, aangemaakt met kunstvoeding, maar had daarna toch lekker mij nodig om bij te drinken en in slaap te vallen.
Omdat ik maar twee dagen werk zal het wel goed blijven met de voedingen verwacht ik. Op mijn werk kolf ik maar 1 keer en als ik thuis kom als Merlijn de andere borst drinkt. Op een werkdag haal ik er een 230cc uit.
Da's een mooi gevonden term.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:41 schreef Tamea het volgende:
borstvoedingsproof
LadyS: ouwe melkkoe!quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:46 schreef LadyS het volgende:
Hier gaat de bv uitstekend
Bij de geboorte woord Iris 3130 gram. Op dag 4 woog ze 3100 gram en vandaag (dag 6) maar liefst 3190 gram.
Iris is een echt natuurtalentje, ze hapt prima en drinkt goed door. Ze wil nog wel vaak drinken ( 's ochtends elk anderhalf uur) En 's nachts vind ze het ook veels te gezellig
Had wel wat pijnlijke tepels, maar dat zullen wel de opstartprobleempjes zijn, want het was alleen met aanleggen en zelfs dat wordt al minder, dus kortom:
het gaat geweldig
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Finnquote:Op woensdag 28 juni 2006 12:00 schreef Mammietje het volgende:
Hmm... hoop gerommel dus Tamea... Kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Bedenk dan ook dat Max waarschijnlijk niet zo heel veel gegroeid zal zijn.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:09 schreef E.T. het volgende:
Nebelung, zie ik jou nou posten dat je bv-shirts van H&M hebt? Nooit geweten dat zij die ook hadden. Goede om te onthouden!
Voor het gemak ga ik er voorlopig even vanuit dat een van de grootste filialen in R'dam het wel heeftquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:21 schreef nebelung het volgende:
[..]
![]()
Niet in alle filialen trouwens, maar als ze er zijn hangen ze bij de positiekleding. Het zijn hele basic shirts hoor, en maar in een paar kleuren, maar toch handig. (PS: er zit dus een label aan waaruit blijkt dat het een bv-shirt is, daar kan je ze aan herkennen)
Volgens mij heb ik die dan per ongeluk gekocht, een zwarte en olijfgroene. Met een overslagstukje voor de borst zeg maar. Ik dacht dat het gewone positieshirts waren, hebben ook een lange buik??quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:21 schreef nebelung het volgende:
[..]
![]()
Niet in alle filialen trouwens, maar als ze er zijn hangen ze bij de positiekleding. Het zijn hele basic shirts hoor, en maar in een paar kleuren, maar toch handig. (PS: er zit dus een label aan waaruit blijkt dat het een bv-shirt is, daar kan je ze aan herkennen)
Ja hoor, met korte en kapmouwtjes.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:58 schreef Tamea het volgende:
Weet iemand hier toevalligof ze ook borstvoedingshemdjes/topjes met korte of zonder mouwen hebben bij de H&M? Die lijken me wel handig, voor met dit weer en voor van de herfst onder een vest of blouse.
Jawel, dan kijkt hij je met 1 oog aan van: Wat doe je?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:15 schreef poemojn het volgende:
Fijn Tamea!
Dutchie, wordt hij ook niet wakker als je hem een schone luier geeft tussen borst 1 en 2?
Leuk dat ijsje Jelief
Tinka hangt er ook regelmatig voor de sier aan! En dan naar me opkijken met haar meest verleidelijke glimlach, maar drinken homaar! Ach... tis een gezelligheidsdrinker!quote:Op zondag 2 juli 2006 21:12 schreef dutchie het volgende:
[..]
Vervolgens wil hij nog wel even sabbelen, maar dat mag geen naam heten.
Nou woensdag was dus uiteindelijk maandag (had me even vertikt de vorige keer), al vroeg ik me af of opnieuw wegen na 4 dagen wel zin had, zeker met dit weer.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:28 schreef Tamea het volgende:
Nou, naar het CB geweest en Finn was inderdaad sinds de laatste keer wegen door de kraamzorg niet veel meer aangekomen (een ons in 2 weken). Nu mag ik dus woensdag weer terugkomen, kijken of ie dan genoeg is aangekomen tov vandaag.
Het zal over een paar weken anders gaan en hopelijk natuurlijk ook beter! Hieronder nog wat vragen en wat tips.quote:Wel moeilijk hoor, mijn vriend wil heel graag dat ik zo lang mogelijk doorga met borstvoeding geven, en ja, ik wil dat ook wel. Heb altijd gezegd dat ik het tenminste een half jaar wilde proberen. En ik weet, over een paar weken gaat het misschien heel anders. En ik wil graag van de kunstvoeding af, maar ja, het kolven lukt dus gewoon nog niet!
De neusspray zorgt voor het krijgen van de toeschietreflex en is bedoeld voor het kolven. Als je dochter al gedronken heeft aan de borst en dan gaat kolven zal het niet werken denk ik. Het doet ook niks voor je produktie verder, alleen voor de toeschietreflexquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:40 schreef CrazyMoon het volgende:
die neusspray heb ik gebruikt (is nu zo goed als op), maar ik sprayde dat in voordat ik de borstvoeding ging geven. Na de borstvoeding ging ik meestal kolven. Zou die spray dan al weer uitgewerkt zijn?
quote:Hoelang mag je die spray eigenlijk gebruiken? Omdat die nu op is, kan ik dan zo weer een nieuwe vragen?
Heb je nog steeds kloven? Als ze al (bijna) geheeld zijn, zou ik het eens zonder tepelhoedjes proberen. Een baby krijgt minder melk uit de borst als er een tepelhoedje wordt gebruikt. Want door het tepelhoedje kan de borst niet goed in de mond genomen worden, en niet goed worden leeggemolken. Daarnaast heb je geen huid-op huid contact, wat een negatieve invloed kan hebben op de toeschietreflex. (desondanks KAN het goed gaan hoor, voeden met tepelhoedjes, maar in JOUW specifieke geval zou je het toch beter zonder kunnen proberen omdat a) Sarah moeite heeft met de melkstroom enz. en b) je moeite hebt met de toeschietreflex).quote:Verder, Sarah krijgt volgens mij wel genoeg melk binnen. Ik gebruik nu tepelhoedjes omdat ik last heb van kloofjes, en in die tepelhoedjes (als ze sabbelt haal ik soms het tepelhoedje uit haar mond) zit dan heel veel melk. Dus dan zou het toch goed moeten zijn.
Uhm... zo ver was ik nog niet met voor uit denken!!!quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:36 schreef bixister het volgende:
volgens mij wel hoor vamp. maar je kunt het ook best in deelporties invriezen en later weer bij elkaar voegen. waar doe je het in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |