abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 mei 2006 @ 09:42:34 #51
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37650074
Ze vindt de fles nog steeds niet interessant, nouja als er iets in zit, leeg is het een leuk speeltje
Op maandag en woensdag komt mijn moeder langs op mijn werk zodat ik Emma kan voeden. Op vrijdag op het kdv gaat het soms ineens goed en drinkt ze een flesje leeg. Het blijft dus een probleem. Ik ben er nu wel wat minder bezorgd om omdat ik echt merk dat ze 's avonds goed bijdrinkt en ze overdag gewoon vrolijk is en goed slaapt. Daarbij zijn we nu ook met bijvoeding begonnen dus ze krijgt wel iets binnen al is dat nog lang niet voedzaam.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 8 mei 2006 @ 15:02:39 #52
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_37657936
Misschien een hele rare vraag hoor, maar ik ga hem toch lekker stellen. Ik ben van plan om na de bevalling borstvoeding te gaan geven, maar mijn borsten zijn nog geen mm gegroeid. Ik ben nu 14,5 week zwanger dan had ik toch al wat moeten merken? Ik ga haast denken dat ik geen melkklieren heb ofzo en dus geen borstvoeding kan geven. Meer vrouwen die dit herkennen?
pi_37658317
sweaty, ik had dit ook en 't heeft voor mij gelukkig geen voorspellende waarde gehad. ik voed anna nu al 15 maanden! de eerste keer ging 't trouwens wel moeizaam, en ik heb beide keren in 't begin veel zeilen bijgezet (=heel veel aanleggen) om de productie wat op te krikken, maar of dat aan de niet gegroeide borsten lag..?).
  maandag 8 mei 2006 @ 15:24:54 #54
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_37658617
Dankjewel, er is nog hoop dus :-)
  maandag 8 mei 2006 @ 15:34:40 #55
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37658897
Sweaty, hoe groot je borsten zijn heeft helemaal niets te maken met de hoeveelheid melk die je aanmaakt straks, wel iets met de opslagcapaciteit. Kleine borsten maken meer op het moment dat je voedt zeg maar. Heb je al eens op borstvoeding.com gekeken? Daar kun je een antwoord vinden op al dit soort vragen ( van de professionals) ik bedenk me eigenlijk dat borstvoedende moeders zich wel profi's mogen noemen vwb borstvoeding
  maandag 8 mei 2006 @ 15:44:29 #56
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_37659206
Ik heb nog niet op die internetsite gekeken, maar ga dat gelijk even doen. Bedankt.
pi_37670332
En nou stond er in het nieuwste vbn-nr ja, ik ben uiteindelijk toch maar overstag gegaan en donateur geworden een artikel over dat opslagcapaciteitsgebeuren waaruit bleek dat dat toch anders werkt dan altijd gedacht werd maar dat ik nauwelijks gelezen heb omdat een heel tijdschrift over borsten me toch wel wat te veel van het goede was.
  maandag 8 mei 2006 @ 22:12:08 #58
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37673273
ok, ik ben benieuwd, zo zie je maardat men/we nog lang niet alles weten over hoe bv nou precies werkt.
pi_37674021
ik ben ook wel benieuwd poemojn.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:46:54 #60
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_37765242
raar idee dat ik over 2 weken en 5 dagen weer borstvoeding geef/ga geven
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:58:27 #61
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_37765622
dan alweer, martineke

Ik heb gisteren mijn 1e avond van de borstvoedingscursus gehad. Leuke groep wel. Veel van wat gisteren besproken is weet ik al uit ervaring, (vraag-aanbod principe, voor- en achtermelk dat soort dingen) Maar toch was het erg leuk Er was er nog eentje die zwanger was van de 2e, maar die had maar een week bv gegeven vanwege een enorme pijn en een niet meewerkende kraamverzorgende ("ach, een flesje kan ook makkelijk") Dus ik was de enige met echt ervaring zeg maar Ik kreeg echt alleen maar meer zin m weer bv te gaan geven
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_37769360
Merlijn gaat nog steeds niet aan de fles en op het KDV vinden ze het prima omdat hij wel goed drinkt/lebbert van een lepel. Ze voeren hem nu de bv en voor het eerst was dan ook de 280cc die ik had meegegeven op. We gaan nu naar 3 voedingen van 150cc. Zou het wel fijn vinden als het lukt en hij lekker veel binnenkrijgt. Dus volgende keer moeten er meer mee, hij heeft nog nooit meer dan 200cc opgehad dus
pi_37773258
martineke is 't al zoooo snel!

leuk LadyS, hoe lang heb je 't de vorige keer ook weer ongeveer gedaan? wat heb je dan 'ongemerkt' (nouja) al een boel kennis he, vergeleken met al die nieuwkomers.

randa, fijn & grappig dat 't wel lukt van een lepeltje!!

Anna wil op 't kdv nu ook minder graag uit de fles drinken, en bij haar doen ze wat ze over laat dan in een gewone beker. dat drinkt ze dan wel goed op. fijn, ik vind 't altijd zo zonde als er weggegooid moet worden.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 22:24:55 #64
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_37773522
bix, ik weet nog dat het een week of 10 volledige borstvoeding was, toen kwam er al af en toe een flesje bij kijken. Uiteindelijk wel bijna 5 maanden. (niet volledig). Maar toen ben ik met een heel ander idee aan de bv begonnen (meer van: kzie wel waar het schip strand, en nu weet ik wat me te wachten staat en kan ik me er meer op voorbereiden enzo.)
Ik verheug me vooral op de gezelligheid
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_37785063
Zo nu geef ik mezelf even een klopje op de schouder. Ik heb alweer 1 jaar volledige bv gegeven aan Chantel We gaan gewoon lekker door want ze vind het veelste lekker

Martineke ik zat al te kijken bij Zwangerschap en Geboorte en zag dat je nog maar een paar weken moest. Jeetje wat gaat het snel zeg!
  maandag 15 mei 2006 @ 21:12:38 #66
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37856943
wat lekker, goed, fijn, gezellig Lewis!
Emma lijkt het drinken uit een flesje eindelijk door te hebben. Ze heeft vrijdag en vandaag goed uit de fles gedronken. Ik kreeg van mijn moeder al het verzoek om meer melk mee te nemen
pi_37858528
Wij gaan denk ik stoppen om met een fles te oefenen. Het KDV vindt het lepelen prima zo en ze zijn blij dat hij zoveel binnenkrijgt. Ik denk dat we nu maar moeten gaan proberen om met een beker te gaan oefenen. Zal van de week eens oefenbekers halen bij de thuiszorg. Ze hebben een bredere rand waardoor het beter op het mondje past. Hij heeft al uit een beker gedronken en snapte het principe wel alleen wat er in zat was niet lekker. Ik oefen weleens met gesteriliseerd water maar dat er vlugger uit dan erin.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 08:41:23 #68
62233 Jelief
ikke lief!
pi_37868848
Ik had ook net vrijdag tegen de leidster gezegd dat ik het op had gegeven, als ze dan niet drinkt , dan niet. Als Merlijn het wel doet vaneen lepel is dat toch prima! En als hij uit een beker kan gaan drinken is dat zelfs beter dan een fles. Als ik water drink krijgt Emma het laatste beetje, ze vind glazen en bekers zo geweldig interessant. Echt drinken uit een beker doet zae niet ze lebbert wat aan het randje en af en toe stroomt er wat in haar mond.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 10:38:02 #69
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38011472
Oh ja, had hier nog helemaal niet verteld dat Emma sinds een paar weken helemaal geen borstvoeding meer krijgt. Jammer genoeg is het sinds ik zwanger ben gelijk gaan teruglopen tot bijna niets. Ik mis het wel hoor, ik vind het flesjes klaarmaken een crime en eigenlijk ook helemaal niet zo leuk...ze wil vaak niet goed drinken in de armen en met de borstvoeding was dat (de laatste tijd) helemaal geen probleem meer... maar goed, nu kan ik haar wel weer makkelijker bij iemand laten logeren, dus dat is dan weer de keerzijde natuurlijk.

Randa, wat grappig dat Merlijn van een lepel drinkt...bij Noa ging dat een tijdje ook beter dan de fles, maar dat was vanwege haar tandjes (denk ik achteraf).
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:17:32 #70
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_38013513
Ik wil ook gaan borstvoeden en begin vast met inlezen hier! Heb half juni een voorlichtingsavond via de vk, ben benieuwd wat ze gaan vertellen.
HEb van de week ook 'BV' van de vk gekregen, is wel een erg pro-blad vond ik. ALle hulpjes als tepelhoedjes etc. werden erg afgekraakt, terwijl ik in mijn omgeving voorbeelden ken waarbij het zonder hulpmiddeltjes niet lukte.
Heb me iig voorgenomen om erg door te gaan zetten, omdat ik het zo mooi vindt! (maarja misschien piep ik over een half jaartje anders!)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:21:58 #71
24188 Belana
kloon van belana
pi_38013608
Ik heb Liam dus idd ook met tepelhoedje gevoed PM, omdat ie het anders niet snapte. Op die manier kon ik hem toch borstvoeden, dus ik snap de negativiteit er ook niet over dan. Het gaat toch om de voeding?
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:24:21 #72
94046 PM-girl
pi_38013671
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:21 schreef Belana het volgende:
Ik heb Liam dus idd ook met tepelhoedje gevoed PM, omdat ie het anders niet snapte. Op die manier kon ik hem toch borstvoeden, dus ik snap de negativiteit er ook niet over dan. Het gaat toch om de voeding?
idd! en als moeder en kind dan toch tevreden zijn, snap ik het probleem niet zo.
Maak me wel wat zorgen of het gaat lukken, volgende keer vk toch maar eens navragen.
*
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:29:05 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_38013780
het lukt! natuurlijk! als je het wilt dan lukt het. misschien met een tepelhoedje idd maar zo vaak komt dat nou ook weer niet voor. je moet er wel ff gemotiveerd voor zijn, want soms is het doorzetten (ik praat meteen ff tegen mezelf ) maar dan lukt het wel hoor
stormy waters...
sailin'
pi_38013821
Ik ben het er wel mee eens dat het allemaal niet zo dogmatisch hoeft, maar in mijn ogen is er niets verkeerds aan voorlichting op het gebied van tepelhoedjes omdat het nou eenmaal zo is dat het vaak als gemaksmiddel wordt gebruikt door moeders én hulpverleners terwijl in veel gevallen meer begeleiding bij bijvoorbeeld het aanleggen een veel beter en langduriger resultaat zou geven.
Tepelhoedjes zijn zeker niet zonder risico en doen vaak meer kwaad dan goed i.v.m. stille ondervoeding en een kindje wat geen goede drinktechniek aanleert. Wat meer terughoudendheid en voorlichting op dat gebied dat niet verkeerd zijn in mijn ogen.

Nogmaals, niets tegen de mensen die met een tepelhoedje hebben gevoed, soms is het gewoon de enige oplossing en als moeder en kind er tevreden mee zijn is het natuurlijk prima.
pi_38013886
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:24 schreef PM-girl het volgende:

[..]

idd! en als moeder en kind dan toch tevreden zijn, snap ik het probleem niet zo.
Maak me wel wat zorgen of het gaat lukken, volgende keer vk toch maar eens navragen.
Natuurlijk gaat het lukken!!!
Het is al hartstikke goed dat je er van te voren mee bezig bent, je zal ze de kost moeten geven die denken "dat het allemaal wel gaat lukken". Het zal misschien best wel hard werken worden soms, maar het percentage vrouwen wat het echt wil en ook écht door wil zetten maar waarbij het dan toch niet lukt is echt heel klein.
Misschien is het een goed idee om van te voren eens te kijken waar er een lactatiekundige in je buurt zit, zodat je weet bij wie je moet zijn met vragen nu en in de periode na de bevalling.
pi_38013898
Nadeel van een tepelhoedje is dat de productie minder gestimuleerd kan worden dan zonder. Maar moderne tepelhoedjes zijn erg dun en flexibel, en hebben vaak een uitsparing voor de neus van de baby.. dus zijn al stukken beter bruikbaar dan de ouderwetse.
Ik heb ze bij Myrthe de eerste twee mnd ook gebruikt ivm kloven. Toen lukte het afbouwen eindelijk. Ze begon toen wel ineens met een enorme groeispurt (van gemiddeld gewicht naar topzwaar) maar of dat daarmee te maken had...? In elk geval vond ik 't zelf geen fijne dingen in gebruik, steeds weer steriliseren en als het niet goed bleef zitten lekte de melk overal heen, voeden met andere mensen erbij was een crime, enz.. Als het zonder kan heeft dat natuurlijk de voorkeur
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:37:57 #77
94046 PM-girl
pi_38014011
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:33 schreef owlet het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het lukken!!!
Het is al hartstikke goed dat je er van te voren mee bezig bent, je zal ze de kost moeten geven die denken "dat het allemaal wel gaat lukken". Het zal misschien best wel hard werken worden soms, maar het percentage vrouwen wat het echt wil en ook écht door wil zetten maar waarbij het dan toch niet lukt is echt heel klein.
Misschien is het een goed idee om van te voren eens te kijken waar er een lactatiekundige in je buurt zit, zodat je weet bij wie je moet zijn met vragen nu en in de periode na de bevalling.
Wacht eerst maar eens de volgende keer vk af (gaat namelijk om een fysieke reden, mijn twijfel) en ook de cursus.

Wat is trouwens de gemiddelde periode om met de borst te voeden, tot een jaar ofzo?
*
pi_38014204
Hahaha mooi dat je dat als gemiddelde ziet maar de meesten stoppen wel in de eerste weken al...

Wel jammer, want juist na die eerste maanden wordt het alleen maar makkelijker en minder intensief.
pi_38014302
Komt die teruggang niet doordat vrouwen na 12 weken weer gaan werken en dan problemen krijgen met kolven?

En bij collega's zag ik dat ze er vaak na een half jaar mee stopten (i.i.g met kolven op het werk). Waarom weet ik eigenlijk niet.
pi_38014336
Af en toe moet ik hier echt lachen, ik ben echt helemaal voor borstvoeding en wil ook absoluut niet dat Merlijn nog aan de KV gaat. Ik vervoer mijn melk van werk naar huis en van huis naar KDV in een tasje van Nutricia. Tja.

Ik had huis al een paar dagen niet goed kunnen kolven, geen toeschiet reflex en een keer een kolfbeurt op het werk gemist, te druk. Dus had ik gisteren te weinig voeding af gegeven bij het KDV. Merlijn drinkt zo makkelijk 150 cc per voeding en ze geven 3 voedingen van een lepel. Gelukkig af kunnen spreken dat wat er was in twee voedingen werd verdeeld en ik ipv een kolfbeurt gewoon eerder wegging van het werk. Ben dus om 4 uur naar huis gegaan zo een 50 minuten dan normaal. Gelukkig sliep hij net toen ik daar kwam want ze waren zich wel al druk aan het maken of ik het zou halen omdat ze hem niks konden geven anders. Gelukkig goed geregeld op het KDV.

Jammergenoeg is het wel dat hij 's nachts nu twee keer komt of vaker. Sinds hij ziek is geweest slaapt hij dan ook bij ons in bed aan mijn kant. We hebben er geen dekbed opliggen alleen een laken. 's nachts wil hij wel eens wakker worden en dan triomfantelijk om zich heen en gaat dan weer slapen. Ik merk dat ik zo veel beter aan mijn rust kom en alleen maar mijn truitje omhoog hoef te doen om te voeden. Wel hoop dat hij binnenkort weer in zijn gestripte wieg gaat slapen. We hebben uit de wieg de hemel en de stoffen zijkant gehaald.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 13:03:54 #81
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38014594
Ik ga me ook maar vast weer een beetje inlezen hier.
Maar ik heb ook nog een vraag: Laatst zei dacht ik Bix dat het juist niet aan te raden was om de borst met koud water af te spoelen. Dat werd eerder meen ik geadviseerd ter voorbereiding op de bv. Nu doe ik dus regelmatig wisseldouches voor een betere doorbloeding van de huid in het algemeen. Maar wordt dat nu ook afgeraden ter bevordering op de bv?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_38014693
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:03 schreef dutchie het volgende:
Ik ga me ook maar vast weer een beetje inlezen hier.
Maar ik heb ook nog een vraag: Laatst zei dacht ik Bix dat het juist niet aan te raden was om de borst met koud water af te spoelen. Dat werd eerder meen ik geadviseerd ter voorbereiding op de bv. Nu doe ik dus regelmatig wisseldouches voor een betere doorbloeding van de huid in het algemeen. Maar wordt dat nu ook afgeraden ter bevordering op de bv?
Vóór de borstvoedingsperiode zal het niet veel uit maken, maar tijdens is het wel zaak om voor een voeding in ieder geval geen kou op de borsten te hebben omdat de melkkanaaltjes dan dicht gaan waardoor je minder doorstroom hebt en er zelfs kanaaltjes verstopt kunnen raken met in het ergste geval een borstontsteking tot gevolg. Koude compressen kan wel weer heel fijn zijn bij stuwing.
Je zal zelf een beetje moeten kijken wat jouw borsten aan kunnen. Sommige vrouwen lopen bij wijze van spreke al met een borstontsteking als ze de deur van de vriezer open doen en andere vrouwen kunnen weer alles hebben.

Als je maar onthoudt dat koude de melk "stopt" en warmte het juist laat stromen kan je het zelf toepassen al naar gelang nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 20-05-2006 13:16:58 ]
pi_38014833
Van de kraamverzorgster kreeg ik voordat ik moest voeden een warme handdoek zodat de melk beter ging stromen. Bij het kolven is dat nog steeds een aanrader.
pi_38014949
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:14 schreef Randa_v het volgende:
Van de kraamverzorgster kreeg ik voordat ik moest voeden een warme handdoek zodat de melk beter ging stromen. Bij het kolven is dat nog steeds een aanrader.
ik merk het hier nu ook al. Als ik onder de douche sta of lekker warm in bed lig is de minste druk al voldoende om een straaltje tegen de muur te spuiten. Lekker, als je even gaat verliggen en je hebt meteen een natte plek in bed
  zaterdag 20 mei 2006 @ 13:20:33 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_38014981
nog geen straaltjes hier, maar wel druppelen en soms spontaan lekken. Ik ben er blij mee
stormy waters...
sailin'
pi_38015025
daar heb ik lekker geen last van
pi_38015047
Is het erg of een slecht teken als je voor je bevalling nog helemaal geen last hebt gehad van druppelen of colostrum?
pi_38015061
poemojn, merk je verandering (terugloop) in de BV nu je weer zwanger bent?
pi_38015159
tamea, volgens mij zegt dat helemaal niks.
pi_38015171
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:22 schreef Tamea het volgende:
Is het erg of een slecht teken als je voor je bevalling nog helemaal geen last hebt gehad van druppelen of colostrum?
Nee hoor, dat verschilt van vrouw tot vrouw en heeft geen gevolgen voor de producte na de bevalling.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 13:27:58 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_38015190
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:22 schreef Tamea het volgende:
als je het mij vragt zegt het niks hoor. Ik heb sinds ik Liam heb altijd een beetje druppeltjes gehouden. Ik geloof dat ik voor de bevalling van Liam ook nergens last van had .
stormy waters...
sailin'
pi_38015197
Nee hoor Tamea, heb ik nooit gehad en bv ging prima. Over het algemeen zegt dat niets.

Ja dat wel wat bixister, Myrthe eet duidelijk meer 'vast voedsel' nu. Maar het valt volgens mij nog wel mee, schijnt meestal ook pas in de 2e helft vd zwangerschap zo te zijn (mits je al langer voedt, dan is je lichaam er meer aan gewend). Ik eet ook niet meer dan eerst, de eerste weken wel maar nu weer normaal. Dus ik merk weinig gevolgen van en bv en zwangerschap samen, kwaaltjes zijn ook hetzelfde als toen met Myrthe.
pi_38015372
Ik heb zelf tijdens de zwangerschap ook niet gelekt ofzo. Zelfs erna eigenlijk alleen in de kraamperiode. Wel een paar keer een straal gehad omdat ik mijn tepel wilde inwrijven met melk, zat nog iets teveel melk in borst. Wel heb ik laatst gelekt in bed doordat ik verkeerd op mijn borst was gaan liggen en daardoor ws een tsr kreeg. Mijn truitje was zeiknat.

Maar verders liggen hier de zoogcompressen dus voor niks in de kast, alleen in het begin wel een ingehad op de eerste avondjes weg omdat ik niet wist wat het effect van stuwing zo kunnen zijn.

Bij een vriendin mij, over 8 weekjes uitgeteld, is het tijdelijk teruggelopen geweest. Was duidelijk aan haar dochter te merken die dronk op in die tijd niet echt meer, daarna is ze juist weer veel gaan drinken, volgens mij zelfs vaker dan ze eerder deed. Dochtertje is een maand of 17 nu. Volgens mij was het vanaf de vierde/vijfde maand ofzo dat het terugliep.
  zondag 21 mei 2006 @ 12:40:48 #94
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38042412
Bedankt voor jullie adviezen aangaande die wisseldouches. Ik bedoelde eigenlijk ook meer voor de bevalling dan erna. Wist wel dat alleen warmte de productie kan stimuleren en dat kou stopt.
Heb er zo langzaam aan echt weer zin in, vorige keer ging zo goed. Afgezien van die eerste periode waar je je inderdaad even doorheen moet bijten.
En ik zal ook wel weer dezelfde twijfels krijgen als eerst; krijgt hij/zij wel voldoende? Er komt toch geen lucht mee? etc.
Maar Léon groeide en groeide en dat allemaal op mijn melk, geweldig vond ik dat.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_38193725
Hoe doen de (lang) borstvoeding gevende moeders het hier met anticonceptie?
Mijn plan is om zo lang borstvoeding te geven als mogelijk een jaar of twee zoals mijn moeder bij ons heeft gedaan lijkt me heerlijk en tandemen bij een eventuele tweede helemaal.
Maar die tweede hoeft er niet meteen te komen

Implanon leek me prettig, maar ik heb begrepen dat die in combinatie met borstvoeding niet handig is.
Wat zijn jullie ervaringen?
pi_38194669
Na de geboorte van Tinka kreeg ik zowel van mijn huisarts als van de verloskundige voorlichting m.b.t. de anticonceptie. Ik grapte nog dat ze daar eerder mee hadden moeten komen!
Wij wilden graag 3 kids, dus na de geboorte van Randy hebben we geen anticonceptie gebruikt en na een half jaar was ik al weer zwanger. Verrassend snel naar ons idee en er had achteraf wel wat meer tijd tussen mogen zitten, ik was nog niet eens goed ontzwangerd. Nou heb ik nogal een vervelende zwangerschap gehad, dus moet ik er nog even over denken of ik dat nog een keer aan durf en of we dus nog wel een 3e kindje willen. In ieder geval willen we daar nog minstens een jaar mee wachten. Dusss... anticonceptie...
De pil wil ik niet meer slikken, die heb ik 17 jaar geslikt en ik vind het mooi geweest. Er werd me ook verteld dat dit vaak de borstvoeding beïnvloedt (lees; terug laat lopen of stopt) en dat risico wil ik zeker niet lopen. Er schijnt idd een pil te zijn die dat (bijna) niet doet, weet niet hoe die heet. De huisarts raadde me dan een spiraaltje aan, maar dat idee staat me tegen. Dusss... blijven condooms over. Eerlijk gezegd staat dat me ook tegen, ik vind die dingen een vervelende onderbreking in het liefdesspel, maar goed... je moet wat he?!
pi_38195332
Cerazette is dat idd. Condooms kunnen ook nog, of evt femcap. Zie ook Hoe gaat het met de moeders? deel 22 & Hoe gaat het met de moeders? deel 22 (over cerazette).
pi_38195444
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:15 schreef owlet het volgende:
Implanon leek me prettig, maar ik heb begrepen dat die in combinatie met borstvoeding niet handig is.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik implanon. Er is eigelijk nog te weinig over bekend icm bv. Bekend is dat kindjes t/m 3 jaar zich normaal ontwikkelen. Het kon volgens mijn huisarts prima icm bv. Terugloop heb ik niets vangemerkt omdat ik op dat moment net was begonnen met live voeden ipv kolven.
pi_38196675
Vooralsnog gebruiken we condooms. Ik ben van plan om de huisarts om cerazette te vragen de eerstvolgende keer dat ik er ben. Ik ben ook van plan langvoedster te worden

En ook al hebben wij onze spruit via IVF en heb ik eigenlijk nooit een voorbehoedsmiddel hoeven gebruiken, ik neem toch maar even het risico niet
Variety is the spice of life
pi_38197979
Dat is nou een voordeel van zwanger zijn, je hoeft daar even niet over na te denken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')