idd! en als moeder en kind dan toch tevreden zijn, snap ik het probleem niet zo.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:21 schreef Belana het volgende:
Ik heb Liam dus idd ook met tepelhoedje gevoed PM, omdat ie het anders niet snapte. Op die manier kon ik hem toch borstvoeden, dus ik snap de negativiteit er ook niet over dan. Het gaat toch om de voeding?
Natuurlijk gaat het lukken!!!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:24 schreef PM-girl het volgende:
[..]
idd! en als moeder en kind dan toch tevreden zijn, snap ik het probleem niet zo.
Maak me wel wat zorgen of het gaat lukken, volgende keer vk toch maar eens navragen.
Wacht eerst maar eens de volgende keer vk af (gaat namelijk om een fysieke reden, mijn twijfel) en ook de cursus.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:33 schreef owlet het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het lukken!!!
Het is al hartstikke goed dat je er van te voren mee bezig bent, je zal ze de kost moeten geven die denken "dat het allemaal wel gaat lukken". Het zal misschien best wel hard werken worden soms, maar het percentage vrouwen wat het echt wil en ook écht door wil zetten maar waarbij het dan toch niet lukt is echt heel klein.
Misschien is het een goed idee om van te voren eens te kijken waar er een lactatiekundige in je buurt zit, zodat je weet bij wie je moet zijn met vragen nu en in de periode na de bevalling.
Vóór de borstvoedingsperiode zal het niet veel uit maken, maar tijdens is het wel zaak om voor een voeding in ieder geval geen kou op de borsten te hebben omdat de melkkanaaltjes dan dicht gaan waardoor je minder doorstroom hebt en er zelfs kanaaltjes verstopt kunnen raken met in het ergste geval een borstontsteking tot gevolg. Koude compressen kan wel weer heel fijn zijn bij stuwing.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:03 schreef dutchie het volgende:
Ik ga me ook maar vast weer een beetje inlezen hier.
Maar ik heb ook nog een vraag: Laatst zei dacht ik Bix dat het juist niet aan te raden was om de borst met koud water af te spoelen. Dat werd eerder meen ik geadviseerd ter voorbereiding op de bv. Nu doe ik dus regelmatig wisseldouches voor een betere doorbloeding van de huid in het algemeen. Maar wordt dat nu ook afgeraden ter bevordering op de bv?
ik merk het hier nu ook al. Als ik onder de douche sta of lekker warm in bed lig is de minste druk al voldoende om een straaltje tegen de muur te spuiten. Lekker, als je even gaat verliggen en je hebt meteen een natte plek in bedquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:14 schreef Randa_v het volgende:
Van de kraamverzorgster kreeg ik voordat ik moest voeden een warme handdoek zodat de melk beter ging stromen. Bij het kolven is dat nog steeds een aanrader.
Nee hoor, dat verschilt van vrouw tot vrouw en heeft geen gevolgen voor de producte na de bevalling.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:22 schreef Tamea het volgende:
Is het erg of een slecht teken als je voor je bevalling nog helemaal geen last hebt gehad van druppelen of colostrum?
als je het mij vragt zegt het niks hoor. Ik heb sinds ik Liam heb altijd een beetje druppeltjes gehouden. Ik geloof dat ik voor de bevalling van Liam ook nergens last van had .quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:22 schreef Tamea het volgende:
Is het erg of een slecht teken als je voor je bevalling nog helemaal geen last hebt gehad van druppelen of colostrum?
Ik gebruik implanon. Er is eigelijk nog te weinig over bekend icm bv. Bekend is dat kindjes t/m 3 jaar zich normaal ontwikkelen. Het kon volgens mijn huisarts prima icm bv. Terugloop heb ik niets vangemerkt omdat ik op dat moment net was begonnen met live voeden ipv kolven.quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:15 schreef owlet het volgende:
Implanon leek me prettig, maar ik heb begrepen dat die in combinatie met borstvoeding niet handig is.
Wat zijn jullie ervaringen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |