abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 mei 2006 @ 19:49:37 #201
24188 Belana
kloon van belana
pi_37998410
goedzo fuente
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:37:09 #202
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_37999933
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:17 schreef Luchtbel het volgende:
Ja ik denk het ook wel maar ik kijk nu om het uur nog of ze wel lekker ligt te slapen als ik boven zit s avonds. Kan er niks aan doen zijn er nog meer van die gekken die dat doen?
Ehh ik kijk nog elke avond bij al mijn kids of ze nog ademen terwijl Connor al 6 jaar is
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:12:11 #203
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_38000934
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 19:19 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Toen ik las dat je zwanger was dacht ik meteen, jeetje ik zou er toch zelf niet aan moeten denken, en jij gaat het super zwaar krijgen! Maar ja jouw keuze en jij wil graag veel kindjes. En je hebt toch ook gewoon recht erop om die keuze te maken. Wat me een beetje tegenviel is dat je er gelijk bij vertelde dat je nogal geschrokken was van de uitslag van de test. Waarom? Ik heb een beetje het idee dat je jezelf daarmee probeerde te rechtvaardigen dat je weer zwanger bent tegenover iedereen. Dat hoeft er toch niet bij. Je wilt zelf nog meer kindjes en als anderen het daar niet mee eens zijn dan rotten ze maar lekker op. Jouw probleem niet.
Omdat ze wel anticonceptie gebruikten.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:21:09 #204
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_38001153
Suzanna ik vind het wel een kwestie van eigen schuld, eerlijk is eerlijk zwanger word je niet van lucht Je bent gewoon niet zo`n berekenend persoon( ben ik zelf ook niet trouwens). Sommige mensen willen alles 100 keer uitgedacht hebben, de financien op orde(lees nog drie keer per jaar op vakantie kunnen) carriere gemaakt hebben enz. Je wordt tegenwoordig gewoon raar aangekeken als je mensen duidelijk maakt dat je voornaamste ambitie is een goede moeder te zijn
Das toch heel saai enzo? Saai , nou ik kan je wel vertellen dat moeder zijn van drie jonge kinderen echt niet saai is!!! Toen ze alledrie nog wat jonger waren, waande ik mij af en toe echt weer in het ziekenhuis: wie het eerste te wassen, wie moet wat aan, die moest dit medicijntje, de andere moest dat zalfje... Nu wordt de lichamelijke verzorging minder, maar gaan we meer op de "geestelijke" verzorging over. De trucendoos moet zeer regelmatig open, want: de heren maken ruzie, er wordt er 1 gepest op school, die wil z`n schoenen niet aan naar school, de ander wil niet uit z`n bed komen, middelste wil lekker zingen en druk doen terwijl de oudste graag stilte heeft. Man ik word af en toe echt gillend gek Wat nou geen carriere, dit is mijn carriere!!! Die 10 uurtjes per week bij die duffe Bloedbank zijn voor mij om bij te komen, niet dat ik daar op mijn luie gat ga zitten, ik werk keihard en ik vind het heerlijk, ik kom weer opgeladen thuis!!!
Maar goed wat wilde ik eigenlijk zeggen Pak lekker alle hulp die je kunt krijgen, schijt aan wat mensen daar van zouden moeten denken!!! Het is geen falen, zo moet je het zeker niet zien, ik zou het gewoon heel verstandig van je vinden. Meid wij helpen de vergrijzing van Nederland tegen te gaan, mogen wij er dan een heel klein beetje steun voor terug krijgen?
Hyves!
pi_38001460
Haha ja zo kan je het ook bekijken Loena
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:44:26 #206
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38001704
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:21 schreef Loena-tik- het volgende:
Suzanna ik vind het wel een kwestie van eigen schuld, eerlijk is eerlijk zwanger word je niet van lucht Je bent gewoon niet zo`n berekenend persoon( ben ik zelf ook niet trouwens). Sommige mensen willen alles 100 keer uitgedacht hebben, de financien op orde(lees nog drie keer per jaar op vakantie kunnen) carriere gemaakt hebben enz. Je wordt tegenwoordig gewoon raar aangekeken als je mensen duidelijk maakt dat je voornaamste ambitie is een goede moeder te zijn
Das toch heel saai enzo? Saai , nou ik kan je wel vertellen dat moeder zijn van drie jonge kinderen echt niet saai is!!! Toen ze alledrie nog wat jonger waren, waande ik mij af en toe echt weer in het ziekenhuis: wie het eerste te wassen, wie moet wat aan, die moest dit medicijntje, de andere moest dat zalfje... Nu wordt de lichamelijke verzorging minder, maar gaan we meer op de "geestelijke" verzorging over. De trucendoos moet zeer regelmatig open, want: de heren maken ruzie, er wordt er 1 gepest op school, die wil z`n schoenen niet aan naar school, de ander wil niet uit z`n bed komen, middelste wil lekker zingen en druk doen terwijl de oudste graag stilte heeft. Man ik word af en toe echt gillend gek Wat nou geen carriere, dit is mijn carriere!!! Die 10 uurtjes per week bij die duffe Bloedbank zijn voor mij om bij te komen, niet dat ik daar op mijn luie gat ga zitten, ik werk keihard en ik vind het heerlijk, ik kom weer opgeladen thuis!!!
Maar goed wat wilde ik eigenlijk zeggen Pak lekker alle hulp die je kunt krijgen, schijt aan wat mensen daar van zouden moeten denken!!! Het is geen falen, zo moet je het zeker niet zien, ik zou het gewoon heel verstandig van je vinden. Meid wij helpen de vergrijzing van Nederland tegen te gaan, mogen wij er dan een heel klein beetje steun voor terug krijgen?
als de anticonceptie gebruikt wordt wat is er dan eigen schuld aan de pil mag niet ivm bv dus andere manieren , bedoel dan zou ze de hele tijd der benen bij mekaar moeten houden dan is het niet eigen schuld? ik snap je even niet zo goed hoor.
Maar inderdaad alle hulp aannemen en probeer et genieten
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:48:01 #207
105850 Fuente
mamamuts
pi_38001803
Nou ik vind 'eigen schuld' wel heel cru gezegd. Natuurlijk weet iedereen dat je van sex zwanger kan worden (neem ik aan ) maar dat wil niet zeggen dat het je bedoeling is zwanger te worden. Ik werd zwanger van Sara dwars door de pil heen, ik was er geen 1 vergeten, niet ziek geweest enz enz. En daar heb ik ontzettend aan moeten wennen destijds. En als iemand toen gezegd had dat het m'n eigen schuld was dan was ik waarschijnlijk erg pissig geworden.
Zal waarschijnlijk niet zo bedoelt worden, maar kdenk niet dat Suzanna hier nou echt iets aan heeft, dit soort opmerkingen.
No offence verder want iedereen geeft verder goede tips aan d'r, maar wou het toch even kwijt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:02:46 #208
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38002163
en ik dacht dat Suzanna geen anti conceptie had gebruikt?? kreeg ze toch niet van de ha omdat ze borstvoeding geeft? en toen had ze iets van dr zus gekregen uit een ander land, maar daar was ze huiverig voor, dus ook niet gebruikt.

zo was het toch?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:08:51 #209
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38002344
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:02 schreef Martineke het volgende:
en ik dacht dat Suzanna geen anti conceptie had gebruikt?? kreeg ze toch niet van de ha omdat ze borstvoeding geeft? en toen had ze iets van dr zus gekregen uit een ander land, maar daar was ze huiverig voor, dus ook niet gebruikt.

zo was het toch?
er bestaat toch iets als een condoom volgens mij mag je die met bv wel gewoon
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:10:54 #210
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38002413
ja maar ik bedoel dat ze GEEN anti conceptie heeft gebruikt in tegenstelling tot wat hier boven ergens word gezegd.
pi_38002497
Ik dacht dat ze heeft geschreven dat ze condoom gebruikt heeft en dat is in mijn gedachten nog steeds een anti conceptie hoor.
pi_38002649
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:08 schreef _evenstar_ het volgende:
er bestaat toch iets als een condoom volgens mij mag je die met bv wel gewoon
Wat een topic wordt dit zo DIe dingen scheuren nog wel eens, dat rubber is niet zo bestand tegen bijv schimmelinfecties, en dat is dacht ik weer niet algemeen bekend
Minipil mag ook maar is minder effectief dan een normale pil (en heb je bijv regelmatig diarree oid dan werkt dat natuurlijk ook al niet goed meer). Koperspiraaltje mag ook maar daar kun je ethische bezwaren tegen hebben. En je hebt nog Natural Family Planning ed natuurlijke methoden, maar die leunen nog vrij sterk op onthouding en/of condoomgebruik (zeker de eerste maanden na de bevalling). LAM-methode is er nog maar werkt voor Suzanne duidelijk niet. Ehm.. verder weet ik 't zo 1-2-3 niet meer.

/edit
Oja, de femcap bestaat ook nog natuurlijk, is alleen wat minder betrouwbaar (mn als je al een bevalling hebt gehad dacht ik, wel meer dan 70% ook dan nog) maar kan wel samen met borstvoeding.. alleen te gebruiken als je nog wel een keer weer kinderen wilt.

[ Bericht 4% gewijzigd door poemojn op 19-05-2006 22:30:16 ]
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:20:33 #213
24188 Belana
kloon van belana
pi_38002733
meisjes, meisjes.... lekker belangrijk weer allemaal...
niemand heeft iets rot bedoeld met enige post hier, gaan we nu hier ook al spijkers op laag waer zoeken? nee toch he?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:47:20 #214
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_38003579
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:44 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

als de anticonceptie gebruikt wordt wat is er dan eigen schuld aan de pil mag niet ivm bv dus andere manieren , bedoel dan zou ze de hele tijd der benen bij mekaar moeten houden dan is het niet eigen schuld? ik snap je even niet zo goed hoor.
Maar inderdaad alle hulp aannemen en probeer et genieten
Evenstar, ten eerste vind ik dat je wederom heel erg stemmingmakend bezig bent, jammer omdat ik deze post erg goed bedoelde. Ten tweede denk je nu echt dat er geen manieren zijn om niet zwanger te raken? Misschien een idee om het eens aan een moeder van drie kinderen te vragen, een moeder en ook nog eens eentje die al zwanger wordt van (bij wijze van spreken met haar man in bad gaan zwanger werd ). Sorry van mijn ongenuanceerde post, maar je zeikt mij in mijn ogen echt enorm af, waardoor daar natuurlijk weer mensen op gaan reageren. En bedankt!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 20-05-2006 12:12:08 ]
Hyves!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:50:45 #215
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_38003711
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:48 schreef Fuente het volgende:
Nou ik vind 'eigen schuld' wel heel cru gezegd. Natuurlijk weet iedereen dat je van sex zwanger kan worden (neem ik aan ) maar dat wil niet zeggen dat het je bedoeling is zwanger te worden. Ik werd zwanger van Sara dwars door de pil heen, ik was er geen 1 vergeten, niet ziek geweest enz enz. En daar heb ik ontzettend aan moeten wennen destijds. En als iemand toen gezegd had dat het m'n eigen schuld was dan was ik waarschijnlijk erg pissig geworden.
Zal waarschijnlijk niet zo bedoelt worden, maar kdenk niet dat Suzanna hier nou echt iets aan heeft, dit soort opmerkingen.
No offence verder want iedereen geeft verder goede tips aan d'r, maar wou het toch even kwijt.
Lekker naar Evenstar luisteren en niet de rest van de post lezen...
Hyves!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:58:12 #216
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_38003933
Oh en nog even een uitleg over waarom ik zo pissed reageer...als jullie iets verder gelezen hadden dan die eerste (idd ongenuanceerde opmerking) van mij, hadden jullie kunnen lezen dat hier een moeder van drie kleine kinderen sprak, die ook soms problemen heeft met door de bomen het bos te zien. Volgens mij heeft iedereen hier het idee dat als je kinderen ouder zijn dat je dan minder werk aan ze hebt. Nou geef mij maar drie babies dan.
Hyves!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 23:42:38 #217
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38005348
loenatik leer zelf ook eerst lezen, ik shcreef dat ik je niet volgde.. en ik ook met de rest van je post het kon vinden.. maar goed ik wou geen stemming makerij doen.. alleen mijn bewoording is anders.. sorry hoor
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:35:59 #218
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38010833
OH oh oh...ik was gisteren met een reactie bezig maar niet afgemaakt (naar bed gegaan) had ik beter wel kunnen doen, dat had heel wat kunnen voorkomen. Misschien. Ik ben hem nu ook kwijt maar hoop er toch nog op te kunnen gaan reageren...

Even globaal...ik vind zwanger worden (gewenst of ongewenst) nooit een kwestie van schuld als je uiteindelijk het kindje accepteert (en in dit geval zelfs blij mee bent). Een kindje is geen fout in mijn optiek, dus er is geen kwestie van 'schuld'. Maarrrrr het is wel je eigen verantwoordelijkheid, die je neemt als je met elkaar naar bed gaat! Er is altijd een mogelijkheid dat daar een kindje uit voortkomt en die heb ik ook niet uitgesloten. Blijkbaar ben ik ook nog eens erg vruchtbaar etc. Maar goed...

Loena, ik had jouw post ook helemaal niet negatief opgevat, snap ook niet waarom anderen dat wel deden eerlijk gezegd. Ik vond hem leuk om te lezen, en ben het met je eens als je zegt dat ik niet ik niet iemand ben die alles strikt wil controleren en haar leven volgens regels leeft. En dan nog... als je dat wel doet (en de pil neemt omdat je niet zwanger wilt worden) dan kun je nóg zwanger worden, zoals Fuente... Dat soort dingen heeft mij ook geleerd dat je toch niet altijd kunt controleren hoe je leven loopt.

Eigenlijk was mijn post in dit topic ook helemaal niet bedoeld om over mijn zwangerschap te gaan, ik vind dat meer een plek hebben in het Z&G topic, waar er ook over gepraat is toen. Het was mijn bedoeling zowiezo helemaal niet om een discussie op te rakelen over anticonceptie-eigen schuld-etc...het ging gewoon niet expliciet om de zwangerschap. Volgens mij heb ik dat woord niet eens genoemd...
(edit: ik heb aan het einde van m'n post wel iets gezegd over 'zwanger zijn' idd...sorry)
Ik ga even zoeken of mijn man misschien de post van gisteren (die niet afgemaakt was maar wel heel lang) heeft opgeslagen, hopelijk is dat zo. Anders krijgt hij ervan langs

[ Bericht 4% gewijzigd door Suzanna op 20-05-2006 10:06:28 ]
  zaterdag 20 mei 2006 @ 10:05:25 #219
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38011099
Nou, ik kan het nergens vinden dus ik begin maar weer opnieuw.

Lewis:
Jij zei:
quote:
Wat me een beetje tegenviel is dat je er gelijk bij vertelde dat je nogal geschrokken was van de uitslag van de test. Waarom? Ik heb een beetje het idee dat je jezelf daarmee probeerde te rechtvaardigen dat je weer zwanger bent tegenover iedereen. Dat hoeft er toch niet bij. Je wilt zelf nog meer kindjes en als anderen het daar niet mee eens zijn dan rotten ze maar lekker op. Jouw probleem niet.
Ik kan me voorstellen dat het zo overkwam, maar dat was niet mijn gedachte daarachter. Het had wel goed gekund overigens, dus ik snap je opmerking. De reden dat ik ervan was geschrokken, is dat ik nog helemaal geen puf heb in wéér een zwangerschap, zeker ook omdat de vorige zwangerschappen niet bepaald een pretje waren. Ik durf zelfs te zeggen dat ik de zwangerschap een stuk zwaarder vond dan de bevalling. Ik had tijdens mijn zwangerschap van Noa erge last van misselijkheid, ik kon nauwelijks iets anders doen dan op bed liggen en hield niets binnen. Tijdens de zwangerschap van Emma had ik dat weer een stuk minder, misschien ook doordat ik nog een kindje had rondlopen, maar had ik vanaf 20 weken weer steeds meer last van mijn bekken. Dat was erg zwaar en daar zie ik nu heel erg tegenop...dat schijnt ook erger te worden als je snel achter elkaar zwanger werd.
Het is dus niet het feit dát ik weer een kindje ga krijgen, maar de zwangerschap waar ik tegenop zie. Ik kijk zelfs uit naar dit kindje omdat ik weet dat ik er weer net zoveel van zal houden als van Noa en Emma. Ik was de hele zwangerschap van Emma bang dat ik nooit zoveel van een tweede zou kunnen houden, en dat er geen enkel kindje zo lief en mooi en schattig kon zijn als Noa. Nou, Emma proves me wrong... we genieten net zo van haar en zijn erg blij met haar. Ook al is het wel vaak zwaar, zeker nu.

Luchtbel, ik vond jouw post ook erg lief en vond je tip erg goed (en daarna die van anderen) om de kinderen eens ergens onder te brengen. Ik heb nu al ideeën...ik heb een zus die in de buurt woont en die net verloofd is (nog geen kinderen) en die is dol op m'n kinderen, dus die wil ik uitnodigen om te komen eten op een vrijdagavond en dan 's avonds op de kinderen te passen zodat wij een avondje weg kunnen. Dat lijkt me al heerlijk! en misschien een weekendje Noa bij de éne oma en Emma bij de andere onderbrengen kan natuurlijk ook. Maar ja, dat is wel een hoop geregel natuurlijk en het lijkt me zo onrustig voor de kinderen. Dat komt ook omdat ik het helemaal niet gewend ben en misschien ook wel niet zo goed durf. Allebei de oma's hebben geen partner meer dus dat maakt het wat lastiger om te vragen of er één op allebei de kinderen kan passen.

M@x, wat grappig dat je vindt dat mijn posts sterk overkomen. Zelf voel ik me vaak onzeker over wat ik neerzet, omdat de mensen op dit forum, hoewel de meesten het vaak echt goed bedoelen, best scherp over kunnen komen. Dat ben ik nooit gewend geweest dus dan is het best even wennen. Maar vaak ook best leerzaam ... Ik denk dat ik daarom wel vaak niet veel van mezelf laat zien in mijn posts (behalve die in dit topic dan) omdat dat ook kwetsbaarheid geeft. Ofzo.

Genuivere, ook bedankt voor je reactie. Ik vond het leuk om te lezen en denk zeker dat jij het best zwaar moet hebben gehad zeker toen je kinderen nog niet doorsliepen. Opzich is Noa normaalgesproken ook een goede slaper, maar volgens het consultatiebureau kan het komen dat ze nu eng droomt, dat ze vaak wakker wordt 's nachts. Maar een hele tijd moest ik er alleen maar uit voor Emma gelukkig. Jouw twee jongste kinderen schelen ook maar weinig trouwens, die van mij schelen 11 maanden dus dat is maar 1 maand minder... lijkt me niets uitmaken eigenlijk!

Martineke:
Jij zei
quote:

zo was het toch?
Dat klopt wel ja, maar daarnaast hadden we wel condooms gebruikt, ik wist niet eens dat ik dat op dit forum had gepost maar goed, lekker boeiend. Het heeft dus niet geholpen in mijn geval ...

Poemojn, het klopt idd dat ik geen spiraaltje wilde gebruiken omdat dat eigenlijk een abortus provocatus (in heel vroeg stadium, maar toch abortus) is. Maar de pil is eigenlijk ook een soort van abortus natuurlijk...weet niet precies hoe het werkt, maar in ieder geval ben ik er persoonlijk niet zó voor omdat het een hoop troep in je lijf geeft. De pil van m'n zus uit Frankrijk schijnt dat niet te hebben, maar alleen het 'borstvoedingseffect te verhogen' o.i.d. Bij haar hielp het goed, en volgens mij kreeg ze niet eens bijbloedingen, dus geen ongesteldheid.
Ik weet overigens niet of Cerazette ook zo werkt, maar die mocht zij wel gebruiken met borstvoeding, terwijl mijn huisarts dat niet wilde voorschrijven eigenlijk. Ik vind het maar vreemd.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 10:13:44 #220
105850 Fuente
mamamuts
pi_38011185
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:50 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Lekker naar Evenstar luisteren en niet de rest van de post lezen...
Hey meis! Ik zet er toch duidelijk bij dat het mij om die opmerking ging en dat ik de rest juist goed vond ivm de tips en het meeleven enzo! Geldt ook voor jou dat je mijn post ook wat verder zou kunnen lezen dan het eerste gedeelte! Ik geef alleen aan hoe het destijds op mij overkwam en misschien ook op Suzanna kan overkomen. Dus vat mijn post aub niet als kritiek naar jou persoonlijk op of wat dan ook, zo was het absoluut niet bedoelt, ik geef alleen aan dat dergelijke opmerkingen MIJ raken.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:23:39 #221
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_38013650
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:42 schreef _evenstar_ het volgende:
loenatik leer zelf ook eerst lezen, ik shcreef dat ik je niet volgde.. en ik ook met de rest van je post het kon vinden.. maar goed ik wou geen stemming makerij doen.. alleen mijn bewoording is anders.. sorry hoor
Misschien ook eens naar de PI kijken voordat je in jouw ogen negatieve reacties uit een post vist? Trouwens als je zin in een rel hebt kun je ook gewoon zelf een rotopmerking maken naar iemand en eens een keer proberen het niet in de schoenen van een ander te duwen...
Hyves!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:29:01 #222
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_38013777
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 10:13 schreef Fuente het volgende:

[..]

Hey meis! Ik zet er toch duidelijk bij dat het mij om die opmerking ging en dat ik de rest juist goed vond ivm de tips en het meeleven enzo! Geldt ook voor jou dat je mijn post ook wat verder zou kunnen lezen dan het eerste gedeelte! Ik geef alleen aan hoe het destijds op mij overkwam en misschien ook op Suzanna kan overkomen. Dus vat mijn post aub niet als kritiek naar jou persoonlijk op of wat dan ook, zo was het absoluut niet bedoelt, ik geef alleen aan dat dergelijke opmerkingen MIJ raken.
Ok misschien reageerde ik wat fel, maar probeerde het hier even voor te zijn, je weet wel die rollende bende vrouwen die elkaar verdringen om iemand terecht te wijzen. Dat terwijl ik ècht goede bedoelingen had naar Suzanna toe en die eerste opmerking ècht meer als gein bedoeld was
Hyves!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:34:22 #223
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_38013918
Juist door die achter die eerste regel van Loena nam ik dat al helemaal niet aanvallend maar met een dosis humor! Maar goed, ik ga me hier niet in mengen verders!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_38013974
Die franse pil vind ik dan ook wel interessant klinken Suzanna zal er de komende maanden eens meer info over zoeken. Je had de naam al gegeven he?
  † In Memoriam † zaterdag 20 mei 2006 @ 13:18:44 #225
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38014938
ik moest juist lachen om de post van loena.
ik zie het helemaal voor me.
het lijkt me een heerlijk huishouden van jan steen bij jou thuis.
pi_38016032
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 10:05 schreef Suzanna het volgende:
Maar de pil is eigenlijk ook een soort van abortus natuurlijk...weet niet precies hoe het werkt, maar in ieder geval ben ik er persoonlijk niet zó voor omdat het een hoop troep in je lijf geeft. De pil van m'n zus uit Frankrijk schijnt dat niet te hebben, maar alleen het 'borstvoedingseffect te verhogen' o.i.d. Bij haar hielp het goed, en volgens mij kreeg ze niet eens bijbloedingen, dus geen ongesteldheid.
Ik weet overigens niet of Cerazette ook zo werkt, maar die mocht zij wel gebruiken met borstvoeding, terwijl mijn huisarts dat niet wilde voorschrijven eigenlijk. Ik vind het maar vreemd.
Suzanna, jij wilt dus een heel jong embryo laten leven. De normale pil heeft inderdaad een drievoudige werking: sperma vermoorden, eisprong onderdrukken en innesteling (wat jij dus vervelend vindt) onmogelijk maken. Cerazette bevat alleen desorgestrel, een hormoon dat voornamelijk eisprongremmend is. Andere progestageenpillen bevatten hormonen die juist het baarmoederslijmvlies minder toegankelijk maken en dus die vroege abortus in de hand werken. Met jouw argumenten zou Cerazette dus een heel prettige pil zijn: eisprongremmend, minder invloed op een embryo, en geschikt voor vrouwen die borstvoeding geven. Alleen die "troep" in je lijf, dat houd je.

Bron: http://www.nvsh.nl/anticonceptie/ontwikkelingen.htm en http://www.organon.nl/products/Algemeen/contraception/Cerazette.asp?ComponentID=25306&SourcePageID=79910#2
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:11:08 #227
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38023674
Bedankt voor je reactie, innovative! dat is wel verhelderend, de huisarts had het een stuk minder duidelijk uitgelegd, anders had ik waarschijnlijk toch voor Cerazette gekozen. Eerlijk gezegd komt zij vaker over als iemand die niet goed weet waar ze over praat, want ze haalt er altijd een groot boek bij (medicijnen-naslagwerk ofzo) en daar zoekt ze dan dingen in op.

Poemojn, de naam is 'Mylligynon' als ik me niet vergis.
pi_38024262
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:11 schreef Suzanna het volgende:
Bedankt voor je reactie, innovative! dat is wel verhelderend, de huisarts had het een stuk minder duidelijk uitgelegd, anders had ik waarschijnlijk toch voor Cerazette gekozen. Eerlijk gezegd komt zij vaker over als iemand die niet goed weet waar ze over praat, want ze haalt er altijd een groot boek bij (medicijnen-naslagwerk ofzo) en daar zoekt ze dan dingen in op.

Poemojn, de naam is 'Mylligynon' als ik me niet vergis.
Ik denk milligynon, met die eerste y kent google 'm niet...

Het bevat het hormoon Noréthistéron, wat in Nederland vooral bekend is als werkzame stof in primolut en enkele menopauzemiddelen. Het voorkomt de eisprong, net als cerazette, en is ook een "minipil": er zit alleen progesteron in, 0,6 mg per pil.

Meer kon ik niet vinden, het is idd dus echt alleen in franstalige landen te krijgen, en zo goed is mijn Frans nou ook weer niet...
  zaterdag 20 mei 2006 @ 21:48:52 #229
105850 Fuente
mamamuts
pi_38028795
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:29 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Ok misschien reageerde ik wat fel, maar probeerde het hier even voor te zijn, je weet wel die rollende bende vrouwen die elkaar verdringen om iemand terecht te wijzen. Dat terwijl ik ècht goede bedoelingen had naar Suzanna toe en die eerste opmerking ècht meer als gein bedoeld was
M'n opmerking was ook niet alleen naar jou bedoelt meis. Ik snap nu wat je bedoelt en het spijt me dat ik er ook zo fel op reageerde. Vriendjes?

Soms komen dingen op internet verkeerd over, ik begreep jou verkeerd (vatte het te letterlijk op) en jij zag mijn post als aanvallend, zo was het niet bedoelt, sorry daarvoor.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:27:12 #230
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38030462
ah had ik het toch verkeerd, niet dat dat iets uitmaakt
  zondag 21 mei 2006 @ 09:39:21 #231
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38039479
Wel bijna goed hoor Martineke (ach en inderdaad, who cares...tis nu al gebeurd )
  zondag 21 mei 2006 @ 15:15:26 #232
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_38046610
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:48 schreef Fuente het volgende:

[..]

M'n opmerking was ook niet alleen naar jou bedoelt meis. Ik snap nu wat je bedoelt en het spijt me dat ik er ook zo fel op reageerde. Vriendjes?

Soms komen dingen op internet verkeerd over, ik begreep jou verkeerd (vatte het te letterlijk op) en jij zag mijn post als aanvallend, zo was het niet bedoelt, sorry daarvoor.
Ok duidelijk
Hyves!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 10:00:30 #233
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_38113726
Ik ben het nu al zat vandaag
Ik ben al met Robin naar de dokter geweest, moet zo naar de oogarts voor Robin, de apotheek en naar het Cb. En dat terwijl ik zelf strontverkouden ben en m'n longen uit m'n lijf hoest Ik wil m'n bed in
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_38114609
Wennie, is ook niks aan als je zo een reeks af moet. Beterschap.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 17:58:48 #235
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38130492
Aah Wennie, wat heb jij het zwaar gehad. Lijkt me echt helemaal niets. Ik zou zelf wat afzeggen, zoals het CB, maar misschien kon dat al niet meer. Maar ik weet het wel hoor, als ik het niet zie zitten ga ik gewoon niet...
Succes met uitrusten! ik neem aan dat j enu lekker thuis bent.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:27:21 #236
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38138529
En ik heb vandaag voor het eerst hulp in de huishouding gehad! Een aardig meisje, en ze heeft erg goed schoongemaakt. Was nog gezellig ook, we hebben t eigenlijk samen gedaan omdat mijn man ook thuis was, dus er is aardig wat gebeurd. Lekker is dat!!! Eindelijk weer eens een geschrobt bad en gestofzuigd boven etc. ... (voelt wel raar om iemand 'in dienst' te hebben om dingen te doen die je normaal zelf doet, maar daar kom ik wel overheen)
  † In Memoriam † dinsdag 23 mei 2006 @ 21:33:45 #237
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38138818
ik vind dat zo knap.
ik heb ook ooit hulp gehad in de huishouding, maar ik heb er nooit aan kunnen wennen. als het mens moest komen zorgde ik juist dat het huis schoon was omdat ik bang was dat ze me een smeerpoets zou vinden.

ik heb een zilverend speldje gekregen van de bloedbank vanavond.
ik word de laatste keren steeds zo slap na het bloedgeven, ik ga er steeds meer tegenop zien.
en mijn bloeddruk was ook al aan de lage kant. maar ik had geen bloedarmoede.
volgens de dokter moet ik toch mijn bloed eens na laten kijken omdat ik steeds duizelig en moe ben.
ik hou het op stress, maar ja een check kan natuurlijk nooit kwaad.
nu nog moed verzamelen...want ik durf niet zo naar de dokter....
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:28:37 #238
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_38227427
Suzanna, ik had het CB in principe wel af kunnen zeggen, maar ik wilde even weten hoeveel Robin was aangekomen, aangezien hij zo slecht at en ik het idee had dat hij lichter werd. Ik heb tussendoor wel lekker met Robin 1,5 uur liggen slapen

Suzanna, fijn dat je hulp hebt! Dat geeft je ook weer een goed gevoel hè, een lekker schoon huis

Lady-wrb, gewoon naar de dokter gaan hoor. Je zo waardeloos voelen is ook niks
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 13:39:38 #239
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38229658
Lady-wrb, ik vind dat heel wat hoor, bloed geven. Maar goed, hier spreekt iemand die de laatste keer met bloed geven (voor een controle dan ) flauwviel, en dat bijna altijd doet. Ik kan zeker niet tegen bloed...irritant is dat.

Maar idd, wat Wennie zegt, ik zou ook gewoon naar de dokter gaan!! Het kan toch geen kwaad om je bloed te laten onderzoeken. Ik denk trouwens dat er wel veel mensen zijn die een hekel hebben om naar de dokter te gaan. Raar is dat eigenlijk he, die mensen zijn er om je te helpen...ik hou er ook helemaal niet van om naar ze toe te gaan, maar als het heeft geholpen ben ik er toch weer heel blij mee!

Over die hulp in de huishouding, het scheelt wie het is denk ik. Dit is een meisje van mijn leeftijd die studentenhuizen gewend is, en ze vond het bij ons erg netjes ...haha. Dat scheelt dan weer he! Wat ik wel van tevoren doe is opruimen, zodat ze alleen maar hoeft schoon te maken. Scheelt ook tijd en dat schoonmaken is juist waar ik niet aan toekom, dat opruimen lukt nog wel.
pi_38232543
Lady-wrb... petje af voor dat bloed geven. Ik kan wel tegen bloed maar niet tegen naalden en zeker niet als ik zelf geprikt word, dus dat heeft mij altijd tegen gehouden. Nu heb ik na mijn bevalling 5,5 weken terug zelf 3 zakken bloed nodig gehad om me er bovenop te houden, dus ik ben er met een ander perspectief naar gaan kijken. Misschien dat ik in de toekomst ook bloed ga geven.
Over je duizelingen en moeheid: ik ben járen terug daar eens mee naar de huisarts gegaan en toen bleek dat mijn bloeddruk aan de lage kant was. Dat werd zo extreem soms dat ik er een paar keer van flauw gevallen ben. Er werd me geadviseerd rustiger aan te doen, geen grote inspanningen en na een tijd is het ook wel weer beter geworden. Dropjes eten helpt overigens, daardoor stijgt je bloeddruk. Kan ook zijn dat je hb aan de lage kant is en dan zou extra ijzer helpen. Waarschijnlijk is het niets ernstigs, dus gewoon mee naar de arts gaan. Heeft die man ook niet voor niets zijn huiswerk gemaakt!

Over bloed, ik ben -zoals ik net al zei- een ruime 5 weken terug bevallen en toen is er na de bevalling een stuk placenta blijven zitten. Ik ben meteen de OK ingegaan om die manueel te laten verwijderen en het bloedverlies was inmiddels al gestopt. Nu bloed ik weer, met stolselverlies en het lijkt of ik alweer ongesteld ben geworden. Toch lijkt me dit al erg snel. Hoe snel kwam dit bij jullie weer op gang?
Mijn angst is dat er alsnog een stukje moederkoek is blijven zitten en dat ik gecureteerd moet worden. Dit is na mijn eerste bevalling ook na 5 weken het geval geweest. Aan de andere kant kwam toen mijn menstruatie ook alweer vlot op gang: 4 weken na de curetage al. Hoe dan ook, ik zal gewoon een paar dagen afwachten zolang het bloedverlies niet extreem wordt en aan de bel trekken als het na het weekend nog niet minder is. (Het is dinsdag begonnen.) Denk ook dat ik een beetje panisch ben door alle ernstige bloedingen tijdens mijn laatste zwangerschap.
pi_38232801
bij mij duurde het bloedverlies na de bevalling wel 6 weken mammietje, maar daarna toch minstens een paar maanden voor de menstruatie weer op gang kwam.
als je je zorgen maakt zou ik inderdaad om een extra check vragen hoor. zeker als je 't al eerder gehad hebt en het gevoel hebt dat het weer dezelfde kant op gaat. succes!
  † In Memoriam † vrijdag 26 mei 2006 @ 16:06:27 #242
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38234874
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:58 schreef Mammietje het volgende:
Lady-wrb... petje af voor dat bloed geven. Ik kan wel tegen bloed maar niet tegen naalden en zeker niet als ik zelf geprikt word, dus dat heeft mij altijd tegen gehouden. Nu heb ik na mijn bevalling 5,5 weken terug zelf 3 zakken bloed nodig gehad om me er bovenop te houden, dus ik ben er met een ander perspectief naar gaan kijken. Misschien dat ik in de toekomst ook bloed ga geven.
Over je duizelingen en moeheid: ik ben járen terug daar eens mee naar de huisarts gegaan en toen bleek dat mijn bloeddruk aan de lage kant was. Dat werd zo extreem soms dat ik er een paar keer van flauw gevallen ben. Er werd me geadviseerd rustiger aan te doen, geen grote inspanningen en na een tijd is het ook wel weer beter geworden. Dropjes eten helpt overigens, daardoor stijgt je bloeddruk. Kan ook zijn dat je hb aan de lage kant is en dan zou extra ijzer helpen. Waarschijnlijk is het niets ernstigs, dus gewoon mee naar de arts gaan. Heeft die man ook niet voor niets zijn huiswerk gemaakt!

Over bloed, ik ben -zoals ik net al zei- een ruime 5 weken terug bevallen en toen is er na de bevalling een stuk placenta blijven zitten. Ik ben meteen de OK ingegaan om die manueel te laten verwijderen en het bloedverlies was inmiddels al gestopt. Nu bloed ik weer, met stolselverlies en het lijkt of ik alweer ongesteld ben geworden. Toch lijkt me dit al erg snel. Hoe snel kwam dit bij jullie weer op gang?
Mijn angst is dat er alsnog een stukje moederkoek is blijven zitten en dat ik gecureteerd moet worden. Dit is na mijn eerste bevalling ook na 5 weken het geval geweest. Aan de andere kant kwam toen mijn menstruatie ook alweer vlot op gang: 4 weken na de curetage al. Hoe dan ook, ik zal gewoon een paar dagen afwachten zolang het bloedverlies niet extreem wordt en aan de bel trekken als het na het weekend nog niet minder is. (Het is dinsdag begonnen.) Denk ook dat ik een beetje panisch ben door alle ernstige bloedingen tijdens mijn laatste zwangerschap.
de reden dat ik donor geworden ben is dat ik zag hoe mijn vader destijds opknapte van een paar zakken bloed. (hij had kanker) ik heb me toen voorgenomen om donor te worden als hij zou beter worden. helaas is hij toch overleden, maar heb ik toch de knoop doorgehakt.
ik vind het nog steeds doodeng, maar ik ben best heel trots op mezelf dat ik me over mijn angst heen zet (nog steeds iedere keer hoor ) en het toch doe. en het idee dat ik wat goeds doe voor een ander vind ik ook wel prettig.

maar is het heel raar als ik zeg dat ik zelf van zijn langzalzeleven geen bloedtransfusie wil? ik moet er niet aan denken iets van een ander in mijn lijf te hebben, ook al is het maar daadwerkelijk een week of 7 in mijn lichaam.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:06:51 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_38234881
Ik zou het in jou geval even na laten kijken dan mammietje. Ik kan me herinneren dat ik een aantal weken gevloeid heb, toen ff niet en toen ineens weer wel. daarna een aantal maanden moeten wachten op de menstruatie.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 mei 2006 @ 16:33:27 #244
105850 Fuente
mamamuts
pi_38235749
Mammietje, ik heb 6 weken gevloeid na de bevalling, soms een paar dagen niet en dan begon het weer. Als je het niet vertrouwt dan gewoon even laten nakijken hoor!
Sara
Merel
Ukje
pi_38247375
Lady-rwb: Ik vond het zelf ook een heel naar idee om een bloedtransfusie te krijgen, dat vreemde bloed dat in je ader stroomt. Met name ook omdat je om de 10 minuten gecontroleerd wordt op allerlei lichaamsfuncties, zodat ze meteen in zouden kunnen grijpen als het bloed toch verkeerd reageerde met die van mijzelf. Maar ook zonder die onderbrekingen zou ik de hele nacht (zolang duurde het) geen oog dicht hebben gedaan omdat ik het geen prettig idee vond. Ik heb na die 3 zakken (het maximale wat je in één keer mag krijgen) ook het infuus er uit laten halen omdat ik niet meer wou ook al zou dat beter voor me zijn. Ondanks het feit dat ik me ieder uur meer mens ging voelen.

Bedankt voor de reacties, Bix, Belana en Fuente.... Ik heb namelijk ook geen goed vergelijkingsmateriaal: na de eerste bevalling bleek ik veel te veel te hebben gebloed vanwege dat achtergebleven stukje placenta (wat overigens niet altijd problemen hoeft te geven als het een klein stukje is, maar dat was bij mij gaan ontsteken) en deze keer is er dus manueel een stuk verwijderd en volgens mij hebben ze me daarbij goed schoongemaakt, want ik heb geen stolsels verloren na de bevalling en ook heel weinig gevloeid... Tot nu dus. Maar ondanks problemen van de vorige keer was ik na 6,5 maanden weer zwanger en ben evengoed 4 keer ongesteld geweest in die tijd. Dus denk ik dat mijn lichaam het toch wel snel weer op zal pakken. Maar wat jullie zeggen, herken ik wel, dat je idd een paar dagen nauwelijks vloeit en dan ineens wel weer. Nou ja... zoals gezegd kijk ik het gewoon een paar dagen aan en als ik twijfel ga ik gewoon naar de huisarts. Of ik bel het ziekenhuis of mijn controleafspraak vervroegd kan worden. Volgens mij heb ik die over een week of 2. Dan heb ik sowieso zekerheid.
pi_38247468
Waarom zijn mijn verhalen toch altijd zoveel langer dan die van anderen... ben ik dan echt zo'n kletskous?
  † In Memoriam † vrijdag 26 mei 2006 @ 21:55:44 #247
37843 lady-wrb
kortaf
pi_38247653
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:50 schreef Mammietje het volgende:
Waarom zijn mijn verhalen toch altijd zoveel langer dan die van anderen... ben ik dan echt zo'n kletskous?
je maakt gewoon veel mee.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:04:16 #248
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_38250840
Mammietje, helaas kun je geen bloeddonor worden omdat je zelf bloed hebt ontvangen. Is een nieuwe regel bij de Bloedbank. Echt zo balen is dat omdat juist donoren die het van zó dichtbij hebben meegemaakt hoe belangrijk die donatie is nu niet (meer) mogen geven!!!
Hyves!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:07:04 #249
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38250972
Sterker nog, als je ooit bloed hebt ontvangen mag je tegenwoordig ook niet meer meedoen met Moeders voor Moeders.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:17:43 #250
24188 Belana
kloon van belana
pi_38251428
en wat is de reden dan?
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')