Wat onprofessioneel en vreemd, Fuente. Maar goed, kan me voorstellen dat je daar nu niet eens meer zou willen werken, ook vanwege de vele avonddiensten (idioot dat je er toen zelfs nog meer kreeg, daar kan ik gewoon kwaad om worden
![]()
).
Hopelijk gaat het gesprek met de arboarts goed. Sterkte!
Hier een oververmoeide moeder
![]()
... had het wel verwacht hoor, maar toch...had verwacht ook wat meer te kunnen uitrusten al is dat in de afgelopen maanden ook helemaal niet reëel gebleken.
Altijd (nou ja, op twee keer na) sinds de geboorte van Emma wordt er één schatje wakker als ik net besluit naar bed te gaan óf wil er eentje ineens niet slapen. Of (die dagen zijn er zo mogelijk nog meer) slapen ze om en om, dus als ik de één in bed leg is de ander wakker en andersom. Noa heeft nog twee slaapjes op een dag nodig, zeker nu ze 's nachts niet goed slaapt, maar dat zorgt niet voor meer 'kansen' voor mij helaas.
Dus het gaat me nu echt opbreken, zegmaar. Ik word zelfs boos op de meiden als ik weer eens écht aan m'n bed toe ben 's middags en er weer eentje wakker wordt. Gelukkig gebeurt er verder niets ofzo, ik kan het wel controleren, maar tis wel heel vervelend. Meestal ga ik dan even op de bank liggen, maar Noa komt er altijd bovenop gekropen en natuurlijk wil Emma op dat moment meestal aandacht en vastgehouden worden.
Ik houd mezelf dan maar altijd voor dat ze het niet expres doen en dat helpt een hoop. Als je zo moe bent kun je soms echt niet meer goed logisch nadenken.
Gisteren een gesprek met de wijkverpleegkundige gehad, ze maakte zich nogal zorgen over me en wilde graag thuis langskomen. Ik had laten vallen dat Emma zo onrustig is en vaak niet goed slaapt en hoewel dat nu 's nachts wel beter gaat, is dat overdag nog steeds zo.
Ze zei dat ik zelfs thuiszorg zou kunnen krijgen als het me echt niet meer lukt ofzo. Verder niet over doorgevraagd omdat ik het overdreven vind, maar gelukkig krijg ik vanaf morgen (als het klikt) een hulp in de huishouding voor 1 keer in de week. Dat scheelt al een hoop stress denk ik...
Voel me wel raar als ik dit hier nu opschrijf, je deelt het toch liever niet met anderen als je het moeilijk hebt ofzo. Heb toch vaak het idee dat mensen zoiets hebben van: 'het is je eigen schuld, moest je maar niet zo snel op elkaar kinderen krijgen'. Tegenwoordig is dat gewoon bijna niet meer zo dat je zo snel zwanger wordt na elkaar...en wordt het dus ook niet normaal gevonden.
Misschien dat het al wat helpt als ik af en toe iemand laat oppassen op de meiden, dat zal wel wat rust geven. Ik heb alleen niet echt vertrouwen in andere mensen als ze op mijn kinderen passen...
![]()
raar is dat. Misschien komt het ook wel omdat Emma slecht slaapt...als ze makkelijkere slapertjes waren zou het een hoop schelen. 'Hup in bed en slapen' ofzo...
Tis nogal een lang verhaal geworden en was niet bedoeld om te klagen, hopelijk komt het ook niet zo over. Misschien hebben jullie nog tips...en anders...ben ik het gewoon even kwijt! Lucht wel een beetje op om zoiets van je af te schrijven.