abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38198031
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:14 schreef poemojn het volgende:
Dat is nou een voordeel van zwanger zijn, je hoeft daar even niet over na te denken
Hehehe

Geef jij nog bv en zo ja, hoe gaat dat nou je zwanger bent?

Impertinente vraag natuurlijk, maar ben nieuwsgierig
Variety is the spice of life
pi_38198381
Ja, nog wel. Meestal schijn je pas in de 2e helft vd zwangerschap verschil te merken (andere smaak, productiedaling), en stopt ca een kwart vd kinderen er mee. Plus zo'n 40% vd moeders bouwt af ivm zwangerschap dus ca 1/3 gaat er ondanks alles mee door. Hoe 't hier verder zal gaan weet ik nog niet, eerst de 2e verjaardag maar eens halen (is nog wel het streven). Verder merk ik weinig verschil, wel gevoeliger, en er lijkt minder te zijn maar Myrthe is nog wel tevreden.
pi_38200128
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 13:03 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Ik gebruik implanon. Er is eigelijk nog te weinig over bekend icm bv. Bekend is dat kindjes t/m 3 jaar zich normaal ontwikkelen. Het kon volgens mijn huisarts prima icm bv. Terugloop heb ik niets vangemerkt omdat ik op dat moment net was begonnen met live voeden ipv kolven.
Dat klinkt op zich wel positiever, hoewel ik merk ik door de DES-drama's bij ons in de familie toch een beetje huiverig ben voor medicatie waarvan zo weinig bekend is.
Maar dat het, los van de borstvoeding, in mijn situatie het handigste anticonceptiemiddel zou zijn staat wel vast.
Ter zijner tijd maar even overleggen met de huisarts en lactatiekundige.
pi_38201130
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:26 schreef poemojn het volgende:
Ja, nog wel. Meestal schijn je pas in de 2e helft vd zwangerschap verschil te merken (andere smaak, productiedaling), en stopt ca een kwart vd kinderen er mee. Plus zo'n 40% vd moeders bouwt af ivm zwangerschap dus ca 1/3 gaat er ondanks alles mee door. Hoe 't hier verder zal gaan weet ik nog niet, eerst de 2e verjaardag maar eens halen (is nog wel het streven). Verder merk ik weinig verschil, wel gevoeliger, en er lijkt minder te zijn maar Myrthe is nog wel tevreden.
De tweede verjaardag ben je al bijna zie ik. Super zeg
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:04:06 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38449121
zo, ik wilde even zeggen dat ik de BV ga afbouwen.

het schiet niet meer op, mijn voeding loopt terug, en ik heb nu al zo'n 10 ontstekingen gehad.
max moet veel te veel moeite doen om er iets uit gezogen te krijgen en ik wil hem niet laten wennen aan het idee dat eten niet leuk is.
ik vind het ook jammer dat de hoeveelheid voeding die max krijgt afhangt van hoe ik mij voel.
Dat merk ik namelijk heel goed, als ik moe ben heb ik geen voeding, als ik ergens mee zit, als ik nog iets moet doen (stressig, haastig)

dusch lang gedaan over deze beslissing
moeilijk was het! maar ik merk nu dat het met flesvoeding zo veel beter gaat al weer gezellig tevreden kereltje en blije mama
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_38451311
Jammer Pinquit..
Als je nog twijfelt over je beslissing kun je evt nog een vbn-vrijwilliger of lactatiekundige raadplegen he maar fijn dat je Max 3 maanden zelf hebt kunnen voeden
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:52:59 #107
34891 melonovy
La Kutschie
pi_38451499
Joh Pinq, goed gedaan hoor, en een tevreden kindje en een tevreden mama is gewoon het beste, als het niet gaat zoals je wil, en het wil wel anders, dan moet je daar voor gaan!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_38451573
Jammer Pinquit, maar je hebt het hartstikke goed gedaan joh !!

En nogal wat doorstaan ook!

Voorzichtig afbouwen !
pi_38458939
groot gelijk pinguit, heel jammer maar je beslissing klinkt erg logisch en weloverwogen. knopen doorhakken is ook een kunst! succes met afbouwen.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:18:07 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_38464241
mag ik me aansluiten bij de dames boven mij pinq...
stormy waters...
sailin'
pi_38622178
Bah... kan wel janken van de stress. Tinka was in de eerste maand niet helemaal genoeg gegroeid (van 3875 gram geboortegewicht naar 4100 gram) en had met het consultatiebureau overlegd dat ik na 2 weken even weer zou wegen. Mijn man is vorige week daarom met haar heengegaan en toen was ze amper 250 gram in 2 weken aangekomen, weer nét te weinig dus. Advies: 2 borsten laten drinken (ze krijgt er nog niet eens 1 op!) en volgende week weer wegen. Heb deze week het gevoel dat ze helemaal nauwelijks groeit en de borstvoeding ook steeds minder wordt.
Tinka drinkt alleen de toeschietreflex op en valt vervolgens in slaap! snachts drinkt ze helemaal amper (ook omdat ik dan zelf in slaap val) en overdag om de 2 uur, maar dan gewoon wat er makkelijk uitkomt. Ik zit dus de melk er half uit te persen om het haar gemakkelijk te maken, maar echt helpen doet dat niet. 'sAvonds heb ik nauwelijks nog en eergisteren heb ik haar een beetje (60 cl) fles toegegeven. Dat deed ik gisteravond weer maar dat kwam er met een grote boog (inclusief borstvoeding) weer uit. Zo raken we nog verder van huis!
Zucht... iemand tips? Ik weet het niet meer, heb Randy 8 maanden zonder problemen borstvoeding gegeven en dat gun ik mijn meissie ook zo. Wil niet overstappen op fles, maar ze moet natuurlijk wel groeien...
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:05:26 #112
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38622547
drink/eet je zuivel? wellicht die eens weg laten?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_38622555
shit mammietje! maar is 250g voor 2 weken echt zo weinig eigenlijk? ik dacht dat het per week minimaal 90 moest zijn? (nog) vaker aanleggen is 't enige dat ik kan bedenken. succes!
pi_38622813
ik had trouwens bij Anna een weegschaal van de thuiszorg gehuurd en daar woog ik haar om de dag op. zo kon ik zelf een beetje in de gaten houden of er in ieder geval iets bij kwam. vond ik wel geruststellend (omdat Piet in 't begin ongemerkt veel te veel was afgevallen), en fijner dan steeds helemaal naar 't CB moeten. zeker met nog een klein dreumesje erbij.
pi_38622879
Ik drink/eet nauwelijks zuivel... alleen chocomel en koffiemelk in de koffie. Dat lijkt me dus nauwelijks de boosdoener te kunnen zijn en daar heeft ze verder ook geen tekenen van, dat heb ik nog nagevraagd bij het cb (omdat ze ook wat pukkeltjes heeft, dat bleek jeugdacne te zijn).

Mijn cb zegt dat ze minimaal 150 gram per week moet groeien. Vaker aanleggen is idd ook het enige dat ik kan verzinnen en zelf beter eten.
Baal er zo van dat het nu zo moeizaam gaat terwijl het in het begin zo goed leek te gaan en ook bij Randy nooit een probleem is geweest. Volgens mij ligt het er gewoon aan dat ze zo'n luie drinker is. Maar raak nu ook bang dat er iets medisch aan de hand is... misschien heeft ze een hele kleine maag(inhoud)? Gek genoeg lijkt ze tussen die kleine slokjes door best tevreden. Ze is wel heel veel wakker en ze heeft wel eens last van darmkrampies maar komt niet ontevreden van de honger over. Ook snachts niet, terwijl ze dan nauwelijks drinkt. Hoewel de muts wel het beste slaapt als ze tegen me aanligt!
pi_38622996
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:49 schreef Mammietje het volgende:
Wil niet overstappen op fles
Zo, de bv maffia is lekker bezig in NL. Zucht, ik ben 'maar' een vent maar wat kan ik link worden om dit soort praktijken... Moeders een schuldgevoel aanpraten omdat ze geen bv willen geven. .

Collega hier is een half jaar lang door de verloskundige met de nek aan aangekeken omdat ze op voorhand hadden verteld geen bv te willen geven, er is geen woord meer tegen ze gesproken. M'n zusje heeft moeten *smeken* om advies om over te stappen op flesvoeding, omdat het echt echt echt niet meer ging en ze heel graag alsjeblieft toch ook nog een beetje van haar kindje wilde genieten als het mocht. Ander kennisje, ook mot met de artsen, je wordt er toch niet goed van.

Geloof mij, mijn vrouw wil het graag gaan proberen, ik steun haar daar de volle 100% in maar ik trek zo'n bv-freak dwars door de telefoon heen bij enige tegenwerking... Kom op nou.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_38623022
Ik heb zo'n ouderwetste weegschaal staan Bix. Maar raak er alleen maar meer onzeker van omdat ze dus nauwelijks groeit. De weegschaal gaf vandaag 4600 aan met kleren en handoek erop. Dat komt dus neer op zo'n slordige 300 gram in bijna 3 weken. Moet haar ook eigenlijk bloot gaan wegen, dat is nauwkeuriger, maar daar wil ik haar ook niet steeds mee pesten.
Gelukkig heeft ze wel natte plasluiers, maar helaas maar eens per ongeveer 4 dagen een poepluier. Dat kan betekenen dat ze precies genoeg krijgt, maar ook dat ze te weinig krijgt. Hoeveel poepluiers hebben jullie kids?
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:27:04 #118
34891 melonovy
La Kutschie
pi_38623198
Volgens mij is 250 in 2 weken helemaal niet te weinig hoor. Als ze tevreden is, fit lijkt zou ik er niet te veel zorgen om maken.
Ze moet natuurlijk goed de achtermelk drinken, die is voedzaam, dus begin de voeding met de borst waarmee je bent geeindigd, eventueel de voormelk even afkolven zodat ze wat meer achtermelk kan drinken.
Om haar wakker te houden bij het drinken kun je onder haar voetjes en in haar handpalmen masseren, of over haar ruggetje kriebelen dan blijft ze een beetje geprikkeld en valt ze nit zo makkelijk in slaap.
Veel succes!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_38623250
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zo, de bv maffia is lekker bezig in NL. Zucht, ik ben 'maar' een vent maar wat kan ik link worden om dit soort praktijken... Moeders een schuldgevoel aanpraten omdat ze geen bv willen geven. .
In mijn geval ligt het niet aan de bv maffia, maar ik vind het zelf erg makkelijk omdat ik het altijd bij me heb en ik wil de intimiteit met mijn kind niet graag missen. Bovendien scheelt het ook nog eens klauwen met geld, tijd (water koken, poeder afwegen, flessies opwarmen en later uitkoken etc.) en geregel als je wegmoet. Daarbij krijgt mijn kind ook nog goede afweerstoffen binnen.
Bovendien gun ik mijn tweede kind hetzelfde als ik mijn eerste kind gegeven heb.

Je staat erg snel met je oordeel klaar vind ik. Maar mogelijk zie je mij nu als onderdeel van de bv maffia.
  woensdag 7 juni 2006 @ 13:30:59 #120
34891 melonovy
La Kutschie
pi_38623349
Poepluiers zijn ook geen maatstaaf hoor, de een poept er 7 op een dag de ander 1 in de 10 dagen.

Je moet jezelf ook niet gek gaan maken door haar vaak te wegen, ipv een stukje zekerheid wordt je er alleen maar onzekerder van. Blijf rustig voeden, misschien iets vaker aanleggen, misschien wat meer achtermelk en dan komt het vast wel goed bij de volgende controle!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_38623370
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

In mijn geval ligt het niet aan de bv maffia, maar ik vind het zelf erg makkelijk omdat ik het altijd bij me heb en ik wil de intimiteit met mijn kind niet graag missen. Bovendien scheelt het ook nog eens klauwen met geld, tijd (water koken, poeder afwegen, flessies opwarmen en later uitkoken etc.) en geregel als je wegmoet. Daarbij krijgt mijn kind ook nog goede afweerstoffen binnen.
Bovendien gun ik mijn tweede kind hetzelfde als ik mijn eerste kind gegeven heb.

Je staat erg snel met je oordeel klaar vind ik. Maar mogelijk zie je mij nu als onderdeel van de bv maffia.
Wat me er vooral zo aan tegen staat is dat moeders afgeleerd wordt om moeder te zijn. Je vraagt hier hoeveel luiers andere kinderen produceren, daar is toch geen zinnig antwoord op te geven? Volg je gevoel, ik denk dat je als moeder heel goed aanvoelt wanneer je kind honger heeft, en of daar dan 1 of 100 luiers uit voort komen, soit.

Het was misschien een beetje aanvallende post, maar de verhalen die ik de afgelopen tijd voorbij heb horen komen...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_38623375
aantal poepluiers zegt niet zoveel volgens mij. en het gaat inderdaad maar om hele kleine beetjes, dus om 't precies te weten zul je haar toch even bloot moeten wegen, misschien kan dat de keren dat je 't doet even voor het in bad gaan bijvoorbeeld? niet tevaak wegen, eens in de 2, 3 dagen maximaal! misschien werkt het voor jou inderdaad tegengesteld, op zich wordt dat hele thuiswegen ook afgeraden om die reden. maar ik had er dus juist houvast aan.

en jarno, ik begrijp goed wat je bedoelt, maar ik snap ook heel goed dat mammietje het erg jammer zou vinden om over te stappen op de fles. zeker als 't bij nr 1 altijd zo goed gegaan is. aan de productie schijnt het niet te liggen, dan zou flesvoeding niet per definitie de oplossing zijn. ik zou 't ook nog even een serieuse kans geven mammietje. en wellicht een lactatiekundige in de arm nemen, die kan misschien nog eens goed kijken naar hoe Tinka 'hapt' en drinkt.

ik las net ergens op het borstvoedingsforum dat 90g per week ook vaak genoemd wordt als minimum hoor, dus misschien moet je je nu niet te blind staren op die 150g.
pi_38623541
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:31 schreef bixister het volgende:

en jarno, ik begrijp goed wat je bedoelt, maar ik snap ook heel goed dat mammietje het erg jammer zou vinden om over te stappen op de fles.
Tuurlijk. Maar het lijkt mij zo zonde om die eerste periode zo te laten 'verpesten' (bij gebrek aan een betere uitdrukking). Als ik alleen al zie hoezeer mijn zusje ervan opgeknapt is nu ze eindelijk van het blok om haar been van de borstvoeding af is, ze kan nu weer echt genieten van d'r kleine en daar profiteren ze allebei van, misschien nog wel meer dan van bv.

Mijn moeder snapt er ook helemaal niks van, die heisa. . "Laat dat achterlijke mens lekker zelf komen voeden als ze het allemaal zo goed denkt te weten! ! ".
pi_38623737
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 13:31 schreef bixister het volgende:
bladiebla
Oh en ik wil graag de groeten doen aan die eend. .
pi_38623933
tsja jarno, maar omgekeerd kan ook heel vervelend zijn (als mensen je voor gek verslijten omdat je er van alles voor doet om BV te kunnen blijven geven). de moeder moet gewoon zelf bepalen waar ze de grens trekt, en de omgeving heeft dat voornamelijk te respecteren en te steunen. vooral de echtgenoot!

[edit]ik zal 't doorgeven aan m'n [/edit]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')