Even vanuit het baby-topic naar hier gehaald voor Crazymoon!
CM, meid, ik wou dat ik je zo'n potje zelfvertrouwen qua borstvoeding kon geven waar jelief het laatst over had. Je hebt alles al in huis om geweldig goed te kunnen voeden.
Ik begrijp eigenlijk uit je (eerdere) post (in het babytopic) dat je het eerst erg fijn vond om borst te voeden, maar dat je het in die eerste week erg moeilijk kreeg ermee.
quote:
Wel moeilijk hoor, mijn vriend wil heel graag dat ik zo lang mogelijk doorga met borstvoeding geven, en ja, ik wil dat ook wel. Heb altijd gezegd dat ik het tenminste een half jaar wilde proberen. En ik weet, over een paar weken gaat het misschien heel anders. En ik wil graag van de kunstvoeding af, maar ja, het kolven lukt dus gewoon nog niet!
Het zal over een paar weken anders gaan en hopelijk natuurlijk ook beter! Hieronder nog wat vragen en wat tips.
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:40 schreef CrazyMoon het volgende:die neusspray heb ik gebruikt (is nu zo goed als op), maar ik sprayde dat in voordat ik de borstvoeding ging geven. Na de borstvoeding ging ik meestal kolven. Zou die spray dan al weer uitgewerkt zijn?
De neusspray zorgt voor het krijgen van de toeschietreflex en is bedoeld voor het kolven. Als je dochter al gedronken heeft aan de borst en dan gaat kolven zal het niet werken denk ik. Het doet ook niks voor je produktie verder, alleen voor de toeschietreflex
![]()
. Dus voor het kolven gebruiken. Je hebt een hele goede kolf, zag ik!
quote:
Hoelang mag je die spray eigenlijk gebruiken? Omdat die nu op is, kan ik dan zo weer een nieuwe vragen?
Er zijn (full-time) kolvende moeders die het altijd gebruiken. Je mag een nieuw recept aanvragen hoor. Als kolven hiermee zou lukken, dan komt het misschien zelfs zover dat je zonder kunt op den duur.
quote:
Verder, Sarah krijgt volgens mij wel genoeg melk binnen. Ik gebruik nu tepelhoedjes omdat ik last heb van kloofjes, en in die tepelhoedjes (als ze sabbelt haal ik soms het tepelhoedje uit haar mond) zit dan heel veel melk. Dus dan zou het toch goed moeten zijn.
Heb je nog steeds kloven? Als ze al (bijna) geheeld zijn, zou ik het eens zonder tepelhoedjes proberen. Een baby krijgt minder melk uit de borst als er een tepelhoedje wordt gebruikt. Want door het tepelhoedje kan de borst niet goed in de mond genomen worden, en niet goed worden leeggemolken. Daarnaast heb je geen huid-op huid contact, wat een negatieve invloed kan hebben op de toeschietreflex. (desondanks KAN het goed gaan hoor, voeden met tepelhoedjes, maar in JOUW specifieke geval zou je het toch beter zonder kunnen proberen omdat a) Sarah moeite heeft met de melkstroom enz. en b) je moeite hebt met de toeschietreflex).
Van Poemojn had je al tips over de melkstroom enzovoorts, daar zeg ik dan niets meer over. Veels te veel info anders tegelijk
![]()
Ik hoop dat je er wat aan hebt. En dat het goed komt! Je wilt graag, je hebt een partner die je steunt, een goede kolf en een harstikke mooi kind natuurlijk