Blijkbaar...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:14 schreef LedZep het volgende:
Zo, dus met mijn post heb ik met hulp van Genjuro een kettingreactie aan HIIT'ers gecreeërd?
Hier deel 2: 6-Pack kweken deel 2quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:00 schreef dolledingo het volgende:
6-pack kweken is het topic waar dit topic het gevolg van is. Dit is geen deel 2
niemand zegt ook dat het een deel 2 isquote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:00 schreef dolledingo het volgende:
6-pack kweken is het topic waar dit topic het gevolg van is. Dit is geen deel 2
tvp
Nee maakt niet uit, je kan gaan fietsen, lopen, roeien, crosstrainer zou ook nog wel kunnen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:12 schreef ConQuestador het volgende:
De vraag die ik in dat topic ook al stelde: maakt het ook uit bij wat voor soort cardio je het doet, persoonlijk zit ik te denken aan de roeimachine (concept 2 indd.) en aan een spinningfiets. Joggen kan bjina niet in de sportschool, want een loopband lijkt me niet geschikt om ineens te gaan sprinten.
Doe maar een rustdag. Je vetverbranding is nu toch al verhoogd dus hoef je niet gelijk weer een keer.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:08 schreef ryan_atwood het volgende:
heeft 2 dagen achter elkaar deze training ook nog zin?? Doordat het zo'n kort schema is heb ik nu alweer zin om het te lopen. Kan dit geen kwaad? of is het beter om een rustdag ertussen te hebben?
Misschien meteen na trainen eerst dextrose innemen?quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:12 schreef ConQuestador het volgende:
Ik heb nog wel een vraag:
Ik heb gister 4 minuten geHITT na de krachttraining, is het dan niet zo dat je de krachttraining weer onderuit schopt doordat je lichaam spieren gaat verbranden. Of gelden al die "regels" ineens niet meer omdat je zo kortstondig traint? En na de (kracht)training neem ik altijd een whey shake, wordt deze nog wel volop benut, of gaat het lichaam nu ineens deze eiwitten als energie verstoken omdat het zit te schreeuwen om energie??
ben ik ook benieuwd naar ja... iemandquote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:53 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe kan het dan dat je vetverbranding zo lang verhoogd blijft door 4 kleine sprintjes???
hoezo zou je het mixenquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:05 schreef Del_Toro het volgende:
mix het doorelkaar
dus 1minuut hard, 1minuut zacht en zo 4x
en eventueel => 2minuut hard, halve minuut zacht enzoverder
Ik weet niet wat voor paardenconditie jij hebt, maar de meeste mensen hebben aan die 30 seconden rust al nauwelijks genoeg. Dus gedurende de hele training is je hartslag enorm hoog, pas na de training zakt ie weer naar een normaler niveua.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:23 schreef Del_Toro het volgende:
yep, dan blijft je hartslag ook hoog tijdens het joggen
inderdaad..want die 'rust' is eigenlijk geen rust je gaat maar doorquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:48 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor paardenconditie jij hebt, maar de meeste mensen hebben aan die 30 seconden rust al nauwelijks genoeg. Dus gedurende de hele training is je hartslag enorm hoog, pas na de training zakt ie weer naar een normaler niveua.
Ja het werkt. Probeer het eens en je zult het zien. Wetenschappelijke bewijzen zijn er. Lees die officiele site maar eens door.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:09 schreef versteegrob het volgende:
Wordt dit niet een beetje overgewaard? En waar zijn de bewijzen dat het werkt?
Is het niet zo als je vet wilt verbranden je moet trainen op een lage intensiteit en dan lang volhouden, dus minimaal een half uur. HITT lijkt mij vooral goed om je explosifiteit te trainen, ben heel benieuwd of dit werkt.
even een offtopic vraagje: Als je je lichaams gewicht en je lengte weet, kan je dan ongeveer je vet% weten? Ik ben 1.81 en weeg rond de 75KG
Is een beetje persoonlijk, maar met 10% heb je zeker een goed sixpack.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:25 schreef versteegrob het volgende:
Hmm en wat is goed genoeg voor een sixpack? Heb thuis nog 3 mooie boeken liggen over fitness, voeding en een sixpack alleen liggen ze nu thuis en ben ik op vakantie. In juni ga ik beginnen met fitness en heb ik er zin in!
Ik geloof dat ze dat ook jusit als "de sleutel" zien.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:09 schreef versteegrob het volgende:
Wordt dit niet een beetje overgewaard? En waar zijn de bewijzen dat het werkt?
Is het niet zo als je vet wilt verbranden je moet trainen op een lage intensiteit en dan lang volhouden, dus minimaal een half uur. HITT lijkt mij vooral goed om je explosifiteit te trainen, ben heel benieuwd of dit werkt.
even een offtopic vraagje: Als je je lichaams gewicht en je lengte weet, kan je dan ongeveer je vet% weten? Ik ben 1.81 en weeg rond de 75KG
Je verbrandt, met welke activiteit dan ook, gewoon overal vet. Dat wil zeggen, je lichaam bepaalt zelf waar ze het vet weghaalt. Dat is dan ook gelijk het probleem bij "een buikje", deze zone wordt vaak pas als laatste aangesproken voor vetverbranding.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:08 schreef Gelderland het volgende:
Verbrand je eigenlijk met deze HIIT-theorie vet op 'alle' plaatsen (billen/buik/gezicht etc) of alleen op bepaalde plaatsen (door de explosiviteit)....
ik ga er over paar weekjes mee beginnen, zit nu nog in het voetbalseizoen en ben licht geblesseerd![]()
Idd persoonlijk want ik denk dat ik aan de 10% zit en nog geen duidelijk sixpack (wel een verdomd platte buik... dat wel)quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:31 schreef LedZep het volgende:
[..]
Is een beetje persoonlijk, maar met 10% heb je zeker een goed sixpack.
Dan ontbreekt het je aan buikspieren of niet?quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:28 schreef Fastcruiser het volgende:
[..]
Idd persoonlijk want ik denk dat ik aan de 10% zit en nog geen duidelijk sixpack (wel een verdomd platte buik... dat wel)
http://www.musclemedia.com/training/hiit.aspquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:56 schreef Stansfield het volgende:
Morgen ga ik er ook mee beginnen. Maar wat is eigenlijk het adres van de officele hitt website?
Gezien m'n algemene bouw zit er voldoende (ook duidelijk voelbaar). Iig meer dan vroeger toen ik wel een 8-vaks-buik had (maar ja... toen was ik 20quote:Op donderdag 4 mei 2006 17:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dan ontbreekt het je aan buikspieren of niet?
rust dan wat langerquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:48 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor paardenconditie jij hebt, maar de meeste mensen hebben aan die 30 seconden rust al nauwelijks genoeg. Dus gedurende de hele training is je hartslag enorm hoog, pas na de training zakt ie weer naar een normaler niveua.
Niet alleen whey? want als je dan gaat cardio-en verbrand je toch de koolhydraten en niet het vet?quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:30 schreef LedZep het volgende:
Ik zou idd tussen krachttraining en HIIT whey + dextrose nemen en dan HIIT doen.
Oh kut, sorry, kloptquote:Op vrijdag 5 mei 2006 08:34 schreef Wank3r het volgende:
[..]
Niet alleen whey? want als je dan gaat cardio-en verbrand je toch de koolhydraten en niet het vet?
Ik zou het erbij doen, want na een uur trainen heb je al je koolhydraten verbruikt, en is mij verteld op de sportschool dat je dan ook spiercellen gaat verbranden, beetje jammer als je net een uur voor niets gewerkt hebt.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 08:34 schreef Wank3r het volgende:
[..]
Niet alleen whey? want als je dan gaat cardio-en verbrand je toch de koolhydraten en niet het vet?
Nee nee, geen koolhydraten. Juist omdat je al je koolhydraten hebt verbrandt ga je vet verbranden. En door de whey worden spiercellen gespaardquote:Op vrijdag 5 mei 2006 09:34 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Ik zou het erbij doen, want na een uur trainen heb je al je koolhydraten verbruikt, en is mij verteld op de sportschool dat je dan ook spiercellen gaat verbranden, beetje jammer als je net een uur voor niets gewerkt hebt.
Nu niksquote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:01 schreef Wank3r het volgende:
Wat doe je wel voor vet verbranding dan?
Ja.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:18 schreef Setambre het volgende:
Euhm dit heet toch gewoon intervaltraining. Gebruik het al een paar jaar?
Je verbrandt weinig tot geen vet in die 4 minuten. Daarna des te meer.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:01 schreef Omnifacer het volgende:
Ik ben vanmorgen de eerste keer wezen HIIT-ten, 4 minuten, maar jezus, als je het serieus doet ga je echt volledig naar de kloten zeg... Ben nog steeds wel sceptisch, maar goed, ik probeer gewoon die kuur van 8 weken vol te houden en dan pas te oordelen... Hoe kun je nou in 4 minuten genoeg doen om vet te verbranden? Ik snap er geen drol van... Maar jah, eerst es paar weken proberen...
Nee hoor. Je voelt toch ook niet dat je elke seconde koolhydraten aan het verbranden bent om je hart te laten kloppen?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:17 schreef Omnifacer het volgende:
Ja da's waar ja, da's het idee er achter... Maar jah... Wordt je geacht dat dan te voelen? Zo van "sjiit man ik voel mn lijf gewoon dat vet verbranden"?
hiit is interval training, maar niet alle interval training is hiitquote:Op vrijdag 5 mei 2006 10:18 schreef Setambre het volgende:
Euhm dit heet toch gewoon intervaltraining. Gebruik het al een paar jaar?
Dus is het een uitdaging en dus interessantquote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:04 schreef Genjuro het volgende:
Hoeveel % van de mensen die het geprobeerd hebben die ik ken al na 2 weken er gewoon de brui aan geven omdat het erg zwaar is maar "niet werkt" is zielig.
ummm edit deze zin maar ff, het is gewoon gebrabbel nu...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:04 schreef magic_dreamer het volgende:
Maar mensen die critisch zijn gewoon proberen want is 4 tot 15 minuten????
waarom zoals ik het zeg is het nou zoveel tijd dat je kwijt ben???quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:05 schreef Genjuro het volgende:
[..]
ummm edit deze zin maar ff, het is gewoon gebrabbel nu...
Zozo, wat een ambitiesquote:Op maandag 8 mei 2006 18:50 schreef master_X het volgende:
ik ga binne kort ook even proberen als ik weer helemaal droog wil worden wil nu eerst breed worden en groeien en daarna vet verbranden en 10 pack creaeren![]()
Als jij een 10 pack weet te maken krijg je van mij 100 euro.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:06 schreef master_X het volgende:
[..]
ben al bijna 2 jaar bezig met fitniss en nu een beetje aan groeien vandaar![]()
Ja zijkanten meetellen, zo kan ik het ookquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:36 schreef master_X het volgende:
http://www.giantpt.com/Training/Afbeeldingen/Buik03.gif
zie ik er tien + zeikanten mee geteld he
Correctie, ze zijn weliswaar zichtbaar maar bij de meeste mensen dermate klein dat ze niet opvallen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:43 schreef Yorrit het volgende:
de Rectus Abdominus heeft 8 'packjes', maar de bovenste 2 zie je bijna nooit doordat de borstspieren daarvoor zitten
Weegschaal! En nu niet zeggen dat die niet 100% accuraat is. Ik ben er blij mee.quote:Op woensdag 10 mei 2006 13:53 schreef .Timp. het volgende:
Ik denk dat als je je niet aan de verhouding houd dat het hele effect verloren gaat.
Want het gaat om de snelle wisselingen die het lichaam moet maken.
Gefeliciteerd met je 0,5 % daling in BF
Waarmee gemeten?
Haha, doe ik tochquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:14 schreef Nugget het volgende:
Weegschaal! En nu niet zeggen dat die niet 100% accuraat is. Ik ben er blij mee.![]()
![]()
Weet ikquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:11 schreef Miguel het volgende:
[..]
Haha, doe ik tochZo'n ding is niet eens op de hele procenten betrouwbaar...
Meet de geleiding van de stroom door je lichaam, maar deze kun je al aanpassen door flink water (2 liter ineens bv.) te drinken...
Dat is 10 euro, niet gek zeg. Dacht dat de prijzen altijd veel hoger lagen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:04 schreef Miguel het volgende:
Hoeft niet hoor
AccuFitness Accu-Measure Calipers: $13.98
Deze ga ik bij mijn volgende bestelling iig zeker toevoegen
Dus als ik op een vlak stuk ren en paar hellingen meepak dan is dat geen HIIT ?quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:10 schreef Miguel het volgende:
Ten eerste kan ik vrij weinig van die twee regels maken.
Ten tweede is wat jij bedoelt (voor zover ik dus kan begrijpen uit dat gebrabbel) geen High Intensity Interval Training...
Goed! Leuk dat het goed aan slaat bij je.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:24 schreef Nugget het volgende:
Komt ze weer met dr vetpercentages
Twee procent er af, in totaal dus 2,5 procent! Woei! HIIT rocks!![]()
Ik hou jullie op de hoogte![]()
Naja, hij steeg eerst of bleef altijd precies ergens hangen. En dat hij sinds het intensief trainen aan het dalen is, is gewoon al een heel goed teken!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:37 schreef Double_B het volgende:
Weet je zeker dat het wel een goede meting is Nugget?
Want vind t wel erg snel om in zo'n korte tijd al 2,5% vetpercentage kwijt te raken
ik heb zoon vermoeden dat je weegschaalmeters bedoeld, en die zijn bekend dat ze niet accurraat zijn. Met die van mn moeder was ik 6% vet kwijt na een avondje goed doordrinken en me smorgens te meten...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:26 schreef Nugget het volgende:
[..]
Naja, hij steeg eerst of bleef altijd precies ergens hangen. En dat hij sinds het intensief trainen aan het dalen is, is gewoon al een heel goed teken!
OMG ja dan ben je wel heel debiel bezig.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:43 schreef Fastcruiser het volgende:
Ben overigens 2 kilo aangekomen, klotezooi dat HIIT
Zal trouwens wel eerder door de BBQ's komen
Iemand nog antwoord hierop?quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:13 schreef Nugget het volgende:
Is het overigens goed om tussen je HIIT dagen door normaal te rennen of trainen of moet je dan helemaal rusten?
goed boek, daardoor ben ik ook geinteresseerd geraakt in hiitquote:
Dat is juist leuk!quote:Op maandag 22 mei 2006 00:01 schreef Stansfield het volgende:
zo te horen werkt het echt goed bij de mensen die het doen nu. Ook maar eens gaan doen dan, alleen regent het nu weer ze tering hard de hele dag.
Als je t goed doet trek je die 5 min uitlopen echt niet meerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:08 schreef Gelderland het volgende:
ik ga vanavond beginnen! Dit is de laatste voetbal-week dus komt mooi uitVerder fitness ik nog 1-2 x per week, maar dat is eigenlijk alleen krachtraining
!
Het wordt straks dus: 5 minuten inlopen/joggen .... 4 minuten HIIT-en ..... 5 minuten uitlopen/joggen. en dan doe ik 't donderdag + zondag weer![]()
![]()
eerst een stopwatch/sporthorloge zien te vinden.... anders kan ik nóg niet beginnenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:33 schreef Double_B het volgende:
[..]
Als je t goed doet trek je die 5 min uitlopen echt niet meer![]()
ik vond 't erg simpel... was mijn 1e keer, maar nogmaals was niet he-le-maal kapot na die 4 sprintjes van 30 sec. Vond 't wel goed te doen... komt miss omdat ik dit soort oefeningen vaker doe bij voetbal ofsow.... heb er zelfs nog 1 extra gedaanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:33 schreef Double_B het volgende:
[..]
Als je t goed doet trek je die 5 min uitlopen echt niet meer![]()
Ga je dan wel hard genoeg? Je moet wel álles geven,hè.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:18 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ik vond 't erg simpel... was mijn 1e keer, maar nogmaals was niet he-le-maal kapot na die 4 sprintjes van 30 sec. Vond 't wel goed te doen... komt miss omdat ik dit soort oefeningen vaker doe bij voetbal ofsow.... heb er zelfs nog 1 extra gedaan
Moest dus niet kotsen, trillen, nacheqen bla bla bla....![]()
Waar blijven ze?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:56 schreef Genjuro het volgende:
ik zou geen intensieve beentraining doen(ik heb mn squats achterwege gelaten nu ik terug begonnen ben), dat is me teveel
Over hardlopen erbij heb ik geen informatie, wel wat theorien maar die post ik later
Die theorien?quote:
Daar gebruik ik dus gewoon de timer van m'n gsm voor. Stel hem in op 1min. Dan kun je 30 sec. joggen en dan 30 sec. rennen totdat hij begint te piepen, dan ga je weer verder op jog-tempo en stel je hem opnieuw in voor 1min (binnen 2 sec. gebeurd bij mijquote:Op zondag 28 mei 2006 14:47 schreef Gelderland het volgende:
ik zoek hier thuis nog zo'n horloge die 'naar beneden aftelt'. Stel je hem in op 30 seconden, en gaat hij piepen als je klaar bent... dát is erg handig![]()
Meen je niet?quote:Op zondag 28 mei 2006 15:22 schreef Setambre het volgende:
Ik loop ren eerst een paar kilometer ongeveer 3/4 daarna begin ik aan HITT. Pfff dat is echt debiel zwaar
Mwa valt mee. Ik loop geregeld een stukje eerst lekker warm lopen en je hartslag op een hoog ritme, daarna lekker HITT-enquote:Op zondag 28 mei 2006 15:24 schreef Paltos het volgende:
[..]
Meen je niet?![]()
Ik ben echt kapot na die 10 minuten dat ik nu moet doen, dus ik dénk er niet aan eerst nog wat extra te joggen.![]()
ik kan mijn horloge ook alleen maar per minuut laten teruglopen (dus geen 30 sec.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:23 schreef Miguel het volgende:
[..]
Daar gebruik ik dus gewoon de timer van m'n gsm voor. Stel hem in op 1min. Dan kun je 30 sec. joggen en dan 30 sec. rennen totdat hij begint te piepen, dan ga je weer verder op jog-tempo en stel je hem opnieuw in voor 1min (binnen 2 sec. gebeurd bij mij)
Morgenvroeg mag ik weer![]()
Als je al wat conditie had is die eerste week niet zó moeilijk.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:26 schreef Setambre het volgende:
[..]
Mwa valt mee. Ik loop geregeld een stukje eerst lekker warm lopen en je hartslag op een hoog ritme, daarna lekker HITT-en![]()
zit nu pas in mijn eerst week maar voorlopig gaat het goed
Ik ben wel 2 kilo lichter, maar of dat puur door de HIIT komt, of gewoon door minder te vrete dat weet ik dus nietquote:Op zondag 28 mei 2006 15:52 schreef Gelderland het volgende:
zijn er ook al mensen die écht flink zijn afgevallen door het HITTen? (dus die er 2 maanden op hebben zitten?)
Hoe meet je je percentage dan? Tenzij je het met een echte ouderwetse huidplooi meter doet zou ik hele grote vraagtekens zetten bij je resultaat.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:26 schreef Nugget het volgende:
[..]
Naja, hij steeg eerst of bleef altijd precies ergens hangen. En dat hij sinds het intensief trainen aan het dalen is, is gewoon al een heel goed teken!
Was al grotendeels te zien voordat ik begon, maar ik (denk te) zie(n) dat er wel steeds betere en scherpere lijnen komenquote:Op zondag 28 mei 2006 15:56 schreef Gelderland het volgende:
ooow is het vooral bedoelt voor de sixpack? maar dan mijn vraag anders; zijn er ook al mensen waarbij (door het 't HITTen) de six-pack wél te zien is![]()
Whehe, helemaal hetzelfde hier.quote:Op zondag 28 mei 2006 19:26 schreef Gelderland het volgende:
vanavond ga ik weernet chinees gegeten, dat eerst ff laten zakken anders komt 't er gelijk van boven weer uit
![]()
![]()
is misschien wel fijner ja, maar dan ben ik vaak zo moe/heb ik vaak hélemaaaal geen tijd/zin etc...quote:Op zondag 28 mei 2006 19:52 schreef Miguel het volgende:
Ik ga altijd 's ochtends, vind ik toch een stuk fijner. Eerst rennen, dan uitzweten, scheren, douchen en dan pas ontbijten
Jups, kapot gaan.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:40 schreef Gelderland het volgende:
volgens mij heb ik de vorige x wat fout gedaan..![]()
vandaag was het écht zwaar, ben ook maximaal gegaan in de sprint;
eerst ff 5 minuutjes ingelopen, ff gerekt en toen begonnen. na 2 minuten (2x sprint/2x joggen) zat ik er al vo-lle-dig doorheen![]()
. Ik kon niet meer
, heb toen heel ff 1 minuutje gerust (ff voorover gebukt met mijn handen op mijn kniëen, en rustig gelopen).... had ook steken namelijk. Toen na die 1 minuut er nog 2 achteraan gedaan..... maar ooow wat was 't k*t
![]()
Zelf baalde ik wel dat ik ze niet alle 4 minuten achterelkaar deed (sprint/joggen) maar ik kón t gewoon niet....
Blijft dit nu zo, dat 't zo zwaar is... of gaat 't bij jullie elke x wat beterOm mezelf nou 3x per week, 8 weken lang te peinigen heb ik niet zo'n zin in....
Waren jullie 1e paar x Hitten ook zo zwaar?
zo... voel me buik nog steeds ....nu ga ik een glas water leeg drinken én douche![]()
![]()
Niet eten net voor je training is altijd belangrijk. Vooral ook omdat je organen bloed nodig hebben om te werken (je eten wordt verwerkt) en na een grote maaltijd hebben je organen dus veel bloed nodig, waardoor je minder bloed hebt voor o.a. zuurstoftransport naar je spieren --> sneller krampquote:Op zondag 28 mei 2006 22:22 schreef Setambre het volgende:
Mensen probeer ook 2 uur voor je training niks te eten, dit in verband met maar problemen en zo kan je lichaam al haar energie in de training gebruiken (scheelt 10%)
Meteen na je training eten? Daar bestaat heeel veel discussie over.quote:Na de training meteen eten:
Koolhydraten zitten in eierkoeken / ontbijtkoek.
Veel drinken
Kwark is ook goed voor eiwitten
quote:Op maandag 29 mei 2006 20:33 schreef Miguel het volgende:
Als het echt te zwaar wordt denk ik gewoon aan die 8-pack en dan kan ik nog even verder rennen
Donderdagochtend staat er weer eentje voor me op de planning
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:14 schreef Setambre het volgende:
Ik hou namelijk niet van gewicht tijdens het hard lopen.
Dat heb ik 1x gehadquote:
hmmz, das niet écht motivatie hé, 4 weken bezig en nog geen KG kwijt.... dus je blokjes zijn ook nog niet zichbaarquote:Op woensdag 31 mei 2006 09:29 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Dat heb ik 1x gehad
Overigens schiet het niet echt op, ik zit nu in week 4 maar ik ben nog geen kilo lichter (laatst poste ik dus van wel, maar dat was op een ander moment van de dag gemeten, ik jojo gewoon meerdere kilo's op een dag). In ieder geval ga ik nu dus nog maar beter mijn best doen: nog minder vreten, en HIIT gewoon lekker doorzetten
![]()
Chips eet ik al een jaar niet meer (alleen op vrijdagavond een paar chipjes), en frisdrank: overdag drink ik alleen maar water, en 's avonds neem ik vrijwel altijd een glas vruchtendrank. Cola en dergelijke drink ik soms in het weekend.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:10 schreef Setambre het volgende:
Probeer gewoon te kappen met chips en frisdranken tenzij je light neemt.
Ik ga wel maximaal, maar meestal zijn het de benen die gewoon absoluut niet meer kunnen, je wilt harder maar je kan gewoon niet. Tuurlijk sta je dan te hijgen en te puffen, maar hoe verder je komt, hoe sneller je weer hersteld van die inspanning.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:57 schreef Gelderland het volgende:
hoe gaat 't nu met jouw? ga je nog steeds maximaal en zit je nog steeds he-le-maal kapot? Ik denk dat ik de volgende x op 80-90% ga sprinten(moet nu 5 min)
oja dat zal welquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:20 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Ik ga wel maximaal, maar meestal zijn het de benen die gewoon absoluut niet meer kunnen, je wilt harder maar je kan gewoon niet. Tuurlijk sta je dan te hijgen en te puffen, maar hoe verder je komt, hoe sneller je weer hersteld van die inspanning.
Het geeft toch een ontzettend lekker gevoel om je in 10 minuten helemaal te slopen. Dat heerlijk lege gevoel dat je weet dat je iets gedaan hebtquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:48 schreef Gelderland het volgende:
[..]
oja dat zal welMaaruhh.... waarom doe je het eigenlijk nog? Ik bedoel.... wat zijn de effecten? Het is loodzwaar en jij valt er eigenlijk niet tot nauwelijks van af? Of merk je wél dat je blokjes beter zichtbaar worden en je een strakker buikje krijgt
Dat Hitten doe je natuurlijk niet écht voor je lol, want je sloopt jezelf wél ff
![]()
Gemiddeld pas in de 5de en 6de week ga je echt groote verschillen merken.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:42 schreef Gelderland het volgende:
vanavond ging 't wel goed opzich, 5 minuten, bijna helemaal achter elkaar gedaan. Alleen mijn benen worden op een gegeven moment zoooo slap/moe, dat het bij de laatste echt super kut is om te gaan sprinten
@ kenners: in welke weken moet je theoretisch een 'vetverbrandings-boost'krijgen? Na 2-3 weken? of later?
Oké, dat ging ik dus niet trekken vanochtendquote:
ben ik ook benieuwd naarquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:40 schreef sannydude het volgende:
heeft het voor jullie nou al effect gehad?aantoonbare resultaten please
denk dat je hiermee, na 8 weken, ook flink afvalt...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:21 schreef Veilside_red het volgende:
Ik train al maanden explosief. Ik doe vaak de 500/1000/2000 meter roeien. Maar wil je echt afvallen dan moet je hier niet bij zijn. Dan zal je toch echt cardio moeten doen. En niet als een oud wijf een beetje aerobics op je gemak maar gewoon een uur lang zweten en je hartslag op een procent of 75 tot 85% van zijn maximale snelheid houden.
En wat mensen ook vaak vergeten zijn gewoon goede eet en drink gewoontes!
35% eiwitten / 55% koolhydraten / 15% vet.
hij spreekt je toch niet tegen toch?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:12 schreef Veilside_red het volgende:
hoezo? Dat is gewoon een ideale verhouding. De waardes die je in calorieen nodig heb verschilt bij iedereen of mis ik nu wat?
De hele essentie van HIIT is juist dat je dus NIET traint op die bekende (en nogal onaantrekkelijke) manier.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:21 schreef Veilside_red het volgende:
Dan zal je toch echt cardio moeten doen. En niet als een oud wijf een beetje aerobics op je gemak maar gewoon een uur lang zweten en je hartslag op een procent of 75 tot 85% van zijn maximale snelheid houden.
Dat ligt dan aan jou.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:47 schreef Veilside_red het volgende:
Maar die oude vertrouwde manier werkt en die van hit niet. Iig ik kan er niks van merken van dat afvallen...
Mag ik vragen hoe lang je bezig bent?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:47 schreef Veilside_red het volgende:
Maar die oude vertrouwde manier werkt en die van hit niet. Iig ik kan er niks van merken van dat afvallen...
Ik zou het rustig aan doen wei kan je altijd nog slikken. Probeer eerst gewoon veel kwark en vis te eten...quote:Op zondag 4 juni 2006 13:30 schreef WarPuppy het volgende:
Weet er iemand waar je Wei-poeder kan scoren?
Laten we het daarbij houden...quote:Op zondag 4 juni 2006 16:07 schreef Miguel het volgende:
Je hebt gelijk, daar is dit topic ook niet voor, vandaar ook mijn opmerking.
Van creatine moet ik ook niks hebben, vooral monohydraat is gewoon rommel. Maar whey afschrijven als ongezond (zonder onderbouwing ook nog eens) is gewoon totale bullshit
Inderdaad, als je denkt na 3 sessies resultaat te zien mag je je weleens verdiepen in vetverbrandingscardio.quote:Op zondag 4 juni 2006 18:16 schreef J_CDA het volgende:
Heb nu 3x HITT gedaan. Hiervoor liep ik gemiddeld 2x per week zo'n 8 kilometer, maar door luidheid wil ik een makkelijke en vooral snellere manier om af te vallen. Naar mijn idee heeft het veel minder resultaat, qua vetverbranding dan normaal hardlopen. Zit nu te twijfelen om maar gewoon weer te gaan hardlopen, maar misschien moet ik deze methode wat tijd gunnen.
Er staat toch nergens dat ik nu al resultaat wil zien? Het gaat om het verschil. Ik ben overgegaan van 2x per week 8km lopen naar 3x per week HITT en ik merk dat er weer kilo's bij gekomen zijn. Niet veel, maar toch.quote:Op zondag 4 juni 2006 18:17 schreef LedZep het volgende:
[..]
Inderdaad, als je denkt na 3 sessies resultaat te zien mag je je weleens verdiepen in vetverbrandingscardio.
Als je voeding goed is is het sowieso onmogelijk om kilo's te gainen dus dat slaat totaal nergens op. Die 16km kost natuurlijk enorm veel calorieën waardoor je meer at dan je nodig had. Wanneer je dan overstapt naar HIIT zal je in eerste instantie dus minder calorieën verbranden zonder dat je minder eet. Logisch dat je niet afvalt.quote:Op zondag 4 juni 2006 19:58 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Er staat toch nergens dat ik nu al resultaat wil zien? Het gaat om het verschil. Ik ben overgegaan van 2x per week 8km lopen naar 3x per week HITT en ik merk dat er weer kilo's bij gekomen zijn. Niet veel, maar toch.
je hebt nu genoeg jezelf voor lul gezet, ik zou er mee stoppen nu je nog niet compleet uitgelachen wordt.quote:Op zondag 4 juni 2006 16:01 schreef Setambre het volgende:
Leuk voor je Miguel, als jij nou gewoon creatine en wei blijft slikken dan is iedereen blij
Ik ga hier geen uitgebreide discussies houden, dit is een HITT topic. Er is genoeg te vinden dat creatine en wei bijzonder slecht voor je zijn. Was alleen een waarschuwing voor mensen die bodyshop en dergelijken zien als een Tell Sell winkel...
Nog niet zo gek lang eigenlijk. ik train nu 7 maandjes. Ik ga elke week trouw 3 keer.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:56 schreef Setambre het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe lang je bezig bent?
HITT heeft namelijk wel een programma van 8 weken zoals je weet
Rust is voor watjesquote:Op woensdag 7 juni 2006 01:05 schreef Gelderland het volgende:
ik houdt ff rust week, ben stront verkouden, en heb super last van mijn keel. Hitten gaat sowieso niet deze week
Als jij 1 minuut gaat rennen ga je nooit 'vol', dat is nu juist het hele idee. Als je het 2 minuten volhoudt ren je niet hard genoegquote:Op woensdag 3 mei 2006 11:05 schreef Del_Toro het volgende:
mix het doorelkaar
dus 1minuut hard, 1minuut zacht en zo 4x
en eventueel => 2minuut hard, halve minuut zacht enzoverder
Nee. Het grootste deel van je lichaamsgewicht wordt bepaald door je hoeveelheid spiermassa.quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:09 schreef versteegrob het volgende:
vind ik ook altijdquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:15 schreef magic_dreamer het volgende:
vandaag voor de 3de keer bezig geweest en was wel weer behoorlijk kapot.
wat gaan die halve minuten joggen toch weer snel![]()
ik ga nu steeds ná 21.00quote:Op zondag 11 juni 2006 14:39 schreef Miguel het volgende:Goed werk Gelderland. Zoals ik al eerder heb gezegd, als je kunt zou ik toch echt 's ochtends gaan (op nuchtere maag ook), vooral met deze temperaturen een stuk beter uit te houden
* Miguel heeft vanochtend toch nog een uur zitten 'nazweten'
niet zo gezond wel, zou normaal niet moge zijnquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:41 schreef Gelderland het volgende:
na en tijdens het Hitten vóel ik ook echt me buik.... hebben jullie dat ook? bepaalde kramp ofsow.... best apart![]()
Interessant in de zin van, dat ga ik ook doen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:14 schreef boem-dikkie het volgende:
tvpjee, wel interresant
al eens gedacht aan een hartslagmeter ?quote:Op zondag 28 mei 2006 14:47 schreef Gelderland het volgende:
ik zoek hier thuis nog zo'n horloge die 'naar beneden aftelt'. Stel je hem in op 30 seconden, en gaat hij piepen als je klaar bent... dát is erg handig![]()
meer mijn buikspieren die ik voel vlak na en op 't einde van een Hiiit-sessie..... nja raar dat jullie daar geen last van hebbenquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:00 schreef Genjuro het volgende:
[..]
niet zo gezond wel, zou normaal niet moge zijn
Niet eten een uur voor de hiit?
daar heb ik ook nog wat moeite mee. Daarom zet ik soms mijn stopwacht ff stil.... zodat ik heel ff (zonder te joggen) tot rust kan komen, 20 seconden ofsow. Dan ga ik 30 seconden joggen en dan heb ik weer wat energie om te sprinten....quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:42 schreef Freeflyer het volgende:
tweede keer HIIT gedaan.
ik heb nog heel veel moeite met tussendoor blijven joggen. ook merk ik dat ik mijn energie beter moet verdelen over het sprinten. na de tweede keer was ik zo kapot dat de derde en de vierde keer amper sprinten genoemd kon worden. pffff.... zaterdag weer
juist ja, na 30 seconden sprinten, sta ik soms liever ff stil om op adem te komen dan dat ik heeel rustig ga lopen...quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:23 schreef Bak_Beest het volgende:
Moeite met joggen tussendoor? Dat je liever loopt in die tijd zeker. Joggen hoeft niet snel te zijn als je maar jogt
.
Pre workout shake werkt prima anders.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 01:06 schreef Setambre het volgende:
Je moet 2 uur voor je training niks meer eten. Anders komt het weer naar boven
Een shake eet je ook met een mes en vorkquote:
dat weet volgens mij niemand hierquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:39 schreef WinnarJ het volgende:
wat is nou de werkelijke reden dat je dan 'zoveel' afvaltdoor de wisseling in snel - langzaam
EN in welke week moet je restultaat zien?
ben benieuwd![]()
en merk je al iets dan? als je al aan de 13 minuten zit zal je toch echt wel iets moeten merken lijkt me. Heb je al een sixpack?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:17 schreef Miguel het volgende:
Dat wit gin man inderdaad
Er zat iets achter van een theorie dat je lichaam explosiever moest worden en daarom een hoger percentage vet zou gaan verbranden oid.
Ik doe het nog een weekje (zit dan aan de 13 minuten) en vertrek dan weer naar het buitenland voor werk, zal dan wel niks meer van komen...
iemand die dit specifiek weetquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:17 schreef Miguel het volgende:
Er zat iets achter van een theorie dat je lichaam explosiever moest worden en daarom een hoger percentage vet zou gaan verbranden oid.
Ik ben nu in week 5, maar ik kan nog niet zeggen dat ik echt resultaat ziequote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:27 schreef ryan_atwood het volgende:
en merk je al iets dan? als je al aan de 13 minuten zit zal je toch echt wel iets moeten merken lijkt me. Heb je al een sixpack?
ook geen vet-verbrand op je buik/gezichtquote:Op woensdag 21 juni 2006 08:30 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Ik ben nu in week 5, maar ik kan nog niet zeggen dat ik echt resultaat zie
Nauwelijks, nu moet ik zeggen dat ik al vrij laag zat in mijn vetpercentage, er waren al 8 blokjes herkenbaar als ik ff alles op de juiste manier aanspande. Maar ik wil nog wat lager, zodat ze ook zichtbaar zijn in rustpositie.quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:51 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ook geen vet-verbrand op je buik/gezicht
merk je al iets?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:17 schreef Miguel het volgende:
Ik doe het nog een weekje (zit dan aan de 13 minuten) en vertrek dan weer naar het buitenland voor werk, zal dan wel niks meer van komen...
Dat staat toch allemaal op de site die op de 1e pagina genoemd wordt ?quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:27 schreef WinnarJ het volgende:
die precies kunnen uitleggen waarom Hitten goed zou zijn![]()
![]()
ja, maar toch zeggen veel dat ze niet véél afgevallen zijnquote:Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Dat staat toch allemaal op de site die op de 1e pagina genoemd wordt ?
Iedere kilo die ik kwijt raak, is meteen 1,5% BF. Dus ik KAN nieteens meer véél afvallen want dan zou het spierweefsel zijn. Ik denk dat wanneer je hoog in je BF zit, en vanuit een bulk komt (dus altijd veel eten), het wel veel effect heeft.quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:02 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ja, maar toch zeggen veel dat ze niet véél afgevallen zijn
ik zit ook op 8 minuten. Moet vandaaag eigenlijk weer maar heb flink last van mijn enkel. Weet niet wat 't is... hoop geen blessure want wil de hitt-sessie afmaken.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:13 schreef Bak_Beest het volgende:
Haha, mijn conditie is ook zeker verbeterd, en vooral het herstel na een hiit is steeds iets sneller. Maar ik heb pas 2 weken gedaan dus ik moet nog even, ik zit wel op 8 minuten trouwens
.
Dat viel me best nog mee.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:27 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ik zit ook op 8 minuten. Moet vandaaag eigenlijk weer maar heb flink last van mijn enkel. Weet niet wat 't is... hoop geen blessure want wil de hitt-sessie afmaken.
Al vraag ik me af hoe ik ooit 15 minuten kan volmaken, das echt veel![]()
![]()
Ja, toen ik voor het eerst 4 minuten ging doen had ik ook zoiets van, hoe moet ik dit in godsnaam 15 minuten kunnen doen over 8 weekjesquote:Op donderdag 22 juni 2006 10:27 schreef Gelderland het volgende:
Al vraag ik me af hoe ik ooit 15 minuten kan volmaken, das echt veel![]()
![]()
Nou, m'n conditie is super vooruit gegaan. Dus dat was leuk.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:33 schreef Gelderland het volgende:
[..]
heb je al Hiit afgerond? en wat waren de resultaten ?
Het waren 2 dagen héquote:Op maandag 26 juni 2006 09:35 schreef ConQuestador het volgende:
@Gelderland: ik denk niet dat 1 zo'n dag alles verprutst. Zolang je daarna maar weer gewoon doorgaat. (eigenlijk is het zelfs wel goed zo'n dag, want je lichaam denkt dat er weer genoeg energie beschikbaar is, waardoor je metabolisme weer omhoog gaat)
dat is gewone interval training, heeft niks met hiit te maken.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:16 schreef knalkoen het volgende:
In de mens health stond een soort gelijk iets als HIIT alleen daar stond een schema dat begon met 12 min lopen op 9 km/h en daarna 2 min op 16 km/h dan 2 min op 8 km/h (dit 4 x achter elkaar). Ze gingen er hierbij vanuit dat je op de lopende band loopt met een hellings % van 1 %
Dat in Mens Health is gewoon een net iets andere interval training dan deze High Intensity Interval Training...quote:Op maandag 26 juni 2006 11:21 schreef Genjuro het volgende:
[..]
dat is gewone interval training, heeft niks met hiit te maken.
Men's Health maakt wel meerdere van die flaters, waardeloos boekje
ja dat zeg ik toch...quote:Op maandag 26 juni 2006 11:22 schreef Ovidius het volgende:
[..]
Dat in Mens Health is gewoon een net iets andere interval training dan deze High Intensity Interval Training...
quote:Op maandag 26 juni 2006 11:24 schreef Genjuro het volgende:
[..]
ja dat zeg ik toch...
maar wat doet die high intensity er dan bij, dat is gewoon omdat mensen hier iets van gehoord hebben en een van de schrijvers van Men's Health vindt er wat bij uit
Daar staat toch niet expliciet dat ze de naam HIIT gebruikten?quote:Op maandag 26 juni 2006 11:16 schreef knalkoen het volgende:
In de mens health stond een soort gelijk iets als HIIT alleen daar stond een schema dat begon met 12 min lopen op 9 km/h en daarna 2 min op 16 km/h dan 2 min op 8 km/h (dit 4 x achter elkaar). Ze gingen er hierbij vanuit dat je op de lopende band loopt met een hellings % van 1 %
dat is geen HIIT. lijkt meer op piramide lopen.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:16 schreef knalkoen het volgende:
Je gaat acht kilometer lang HIIT'en? Dat hou je toch niet vol?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:22 schreef A_L_N_F het volgende:
ga het vanavond eens proberen.
over 8 km.
steeds 1 minuut hardlopen en dan 30 seconden sprinten.
mensen lachten mij ook uit toen ik zei dat ik 9 km ging lopen bij de bata.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:40 schreef Ovidius het volgende:
[..]
Je gaat acht kilometer lang HIIT'en? Dat hou je toch niet vol?![]()
Ja, nou, 13km/h is niet zo heel snel hoor.. Wat je nu gaat doen, telkens 30 seconden sprinten, is véél vermoeiender! Want bij HIIIT is het natuurlijk de bedoeling dat je alles geeft in je sprint, daarom dat je ook begint met maar 4 minuten.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
mensen lachten mij ook uit toen ik zei dat ik 9 km ging lopen bij de bata.
ik had wel iets getrained maar 3 weken voor de bata zelf gestopt![]()
9 km met 13 km/h gelopen. oke, 4 dagen spierpijn maar ik was wel redelijk snel![]()
mmm, ga niet 30 sec. flink sprinten. zal gewoon ff flink aanzetten.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:57 schreef Ovidius het volgende:
[..]
Ja, nou, 13km/h is niet zo heel snel hoor.. Wat je nu gaat doen, telkens 30 seconden sprinten, is véél vermoeiender! Want bij HIIIT is het natuurlijk de bedoeling dat je alles geeft in je sprint, daarom dat je ook begint met maar 4 minuten.
srry, heb ik verkeerd gelezen dusquote:Op maandag 26 juni 2006 11:41 schreef Ovidius het volgende:
[..]
[..]
Daar staat toch niet expliciet dat ze de naam HIIT gebruikten?
dan is het dus niet het 'traditionele' Hiitenquote:Op maandag 26 juni 2006 13:10 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
mmm, ga niet 30 sec. flink sprinten. zal gewoon ff flink aanzetten.
trouwens doe het zelf onbewust al.
tijdens lopen heb ik mp3 speler mee en als er dan een hardstyle/jumpstyle nummer komt dan schiet mijn tempo naar boven![]()
de boost scheen na 2 weken te komen (dat je écht vet ging verbranden) maar dat is bij jouw dus nietquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:37 schreef Gelderland het volgende:
ben nu 3 weken bezig en 1.8 kilo afgevallenjeuuuj....:'(
![]()
als dit niet snel meer wordt stop ik er mee. Heb nou niet 't gevoel dat ik meer afval in mijn gezicht/buik, 't schiet niet écht op zo![]()
(zit op 8 min). En verder let ik gewoon op mijn diëet (ja ok, afgelopen weekend niet) maar normaal wél...
![]()
kerel... je valt bijna 2 kilo af op de eerste 3 weken... Dat zijn 16000 caloriën, terwijl je er 3000 maar per dag verbruikt. Als je dan niet tevreden bent ga je gewoon wat naar de guru's kijken en achter een wondermiddeltje wachten...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:37 schreef Gelderland het volgende:
ben nu 3 weken bezig en 1.8 kilo afgevallenjeuuuj....:'(
![]()
als dit niet snel meer wordt stop ik er mee. Heb nou niet 't gevoel dat ik meer afval in mijn gezicht/buik, 't schiet niet écht op zo![]()
(zit op 8 min). En verder let ik gewoon op mijn diëet (ja ok, afgelopen weekend niet) maar normaal wél...
![]()
is dat veel?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:00 schreef Genjuro het volgende:
[..]
kerel... je valt bijna 2 kilo af op de eerste 3 weken... Dat zijn 16000 caloriën, terwijl je er 3000 maar per dag verbruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |