abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37489349
Hier verder.....

HIIT is een andere/nieuwe theorie om vet te verbranden én conditie op te bouwen/te vergroten.

Hier meer info:

http://www.bodyimpulse.com/nederlands/training/hiit.html

In dit topic kan gediscussieerd worden/info besproken worde etc.
Haleloeja
pi_37489488
Zo, dus met mijn post heb ik met hulp van Genjuro een kettingreactie aan HIIT'ers gecreeërd?
pi_37489866
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 17:14 schreef LedZep het volgende:
Zo, dus met mijn post heb ik met hulp van Genjuro een kettingreactie aan HIIT'ers gecreeërd?
Blijkbaar...

Heb net als proefje HIIT op de roeitrainer (Concept2) uitgeprobeerd. in 4 minuten en een beetje 68 calorieën verbrand... poepoe. Normaal roei ik een ruim half uur en dan zit ik aan de 370-400... of maar als ik langer bezig ben.

Moet die 68 calorieën nu zo aantikken kwa vetverbranding?

Belangrijk voor mij is dat ik zo min mogelijk spierweefsel verbrand. Is HIIT dan wel geschikt?
  dinsdag 2 mei 2006 @ 17:33:53 #4
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37489897
Dus feitelijk houdt deze methode van vetverbranden in:
15 minuten per dag sporten, waarbij je in de ene helft op een rustig laag tempo sport en de andere helft keihard sport op maximale inspanning. Herhaal dit 3 tot 4 keer per week.

Zo revolutionair klinkt het anders niet. Deed ik vroeger ook wel eens bij fitness.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_37489972
Vind dat hele verhaaltje erbij ook wel redelijk amateuristisch geschreven. Ze roepen dat het revolutionair is en dat onderzoekt uitwijst dat het werkt, goh waar heb ik dat eerder gehoord...
pi_37490389
http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp

Dit is de officiele informatie.

En je verbrandt misschien weinig energie, maar juist na je workout wordt het vet verbrand.
pi_37490450
6-pack kweken is het topic waar dit topic het gevolg van is. Dit is geen deel 2

tvp
pi_37490569
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:00 schreef dolledingo het volgende:
Hier deel 2: 6-Pack kweken deel 2
pi_37490645
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:00 schreef dolledingo het volgende:

tvp
niemand zegt ook dat het een deel 2 is

Ik ben nog niet begonnen overigens.... doe het denk ik als het voetbalseizoen is afgelopen ...
Haleloeja
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:12:52 #10
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37490680
De vraag die ik in dat topic ook al stelde: maakt het ook uit bij wat voor soort cardio je het doet, persoonlijk zit ik te denken aan de roeimachine (concept 2 indd.) en aan een spinningfiets. Joggen kan bjina niet in de sportschool, want een loopband lijkt me niet geschikt om ineens te gaan sprinten.
pi_37491093
Volgende week maar eens beginnen met het 8 weken programma.
pi_37491519
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 18:12 schreef ConQuestador het volgende:
De vraag die ik in dat topic ook al stelde: maakt het ook uit bij wat voor soort cardio je het doet, persoonlijk zit ik te denken aan de roeimachine (concept 2 indd.) en aan een spinningfiets. Joggen kan bjina niet in de sportschool, want een loopband lijkt me niet geschikt om ineens te gaan sprinten.
Nee maakt niet uit, je kan gaan fietsen, lopen, roeien, crosstrainer zou ook nog wel kunnen.
Ik wissel loopband (gewoon steeds tussen 7 km/u en 16 km/u wisselen) met hometrainer af.
pi_37495025
heeft 2 dagen achter elkaar deze training ook nog zin?? Doordat het zo'n kort schema is heb ik nu alweer zin om het te lopen. Kan dit geen kwaad? of is het beter om een rustdag ertussen te hebben?
pi_37495860
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:08 schreef ryan_atwood het volgende:
heeft 2 dagen achter elkaar deze training ook nog zin?? Doordat het zo'n kort schema is heb ik nu alweer zin om het te lopen. Kan dit geen kwaad? of is het beter om een rustdag ertussen te hebben?
Doe maar een rustdag. Je vetverbranding is nu toch al verhoogd dus hoef je niet gelijk weer een keer.
pi_37495911
HMm, interessant
pi_37496113
Hoe kan het dan dat je vetverbranding zo lang verhoogd blijft door 4 kleine sprintjes???
pi_37497159
Ik wist niet dat dit HIIT heette, maar dit doe ik dus al jaren. Vandaar dat ik in m'n bulk niet boven de 12% uitkwam...
pi_37498722
---edit---

[ Bericht 98% gewijzigd door Gelderland op 03-05-2006 10:51:13 ]
Haleloeja
  woensdag 3 mei 2006 @ 09:12:01 #19
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37502667
Zo, gister ff 4 minuten geHITT op de spinningfiets. Ik doe nu al meer dan een jaar 1x per week aan spinning, maar zo intensief als die 4 minuten gister heb ik nog nooit gefiest. Toen ik onder de douche stond, trilde ik nogsteeds van inspanning, en mijn keel brande een uur na de tijd nog. Tevens heb ik nooit geweten dat een halve minuut zo lang kan duren

iig. ga ik het gewoon 8 weken proberen, en dan zien we het resultaat vanzelf wel

Ik heb nog wel een vraag:
Ik heb gister 4 minuten geHITT na de krachttraining, is het dan niet zo dat je de krachttraining weer onderuit schopt doordat je lichaam spieren gaat verbranden. Of gelden al die "regels" ineens niet meer omdat je zo kortstondig traint? En na de (kracht)training neem ik altijd een whey shake, wordt deze nog wel volop benut, of gaat het lichaam nu ineens deze eiwitten als energie verstoken omdat het zit te schreeuwen om energie??
pi_37502781
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:12 schreef ConQuestador het volgende:

Ik heb nog wel een vraag:
Ik heb gister 4 minuten geHITT na de krachttraining, is het dan niet zo dat je de krachttraining weer onderuit schopt doordat je lichaam spieren gaat verbranden. Of gelden al die "regels" ineens niet meer omdat je zo kortstondig traint? En na de (kracht)training neem ik altijd een whey shake, wordt deze nog wel volop benut, of gaat het lichaam nu ineens deze eiwitten als energie verstoken omdat het zit te schreeuwen om energie??
Misschien meteen na trainen eerst dextrose innemen?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_37503008
Ik zou idd tussen krachttraining en HIIT whey + dextrose nemen en dan HIIT doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door LedZep op 05-05-2006 08:35:10 ]
pi_37504770
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:53 schreef ryan_atwood het volgende:
Hoe kan het dan dat je vetverbranding zo lang verhoogd blijft door 4 kleine sprintjes???
ben ik ook benieuwd naar ja... iemand al zijn het natuurlijk 4 best grote sprintjes van 30 seconden lang (4x in het begin ook alleen, later wordt 't meer) is niet niets....
Haleloeja
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:05:09 #23
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_37505133
mix het doorelkaar

dus 1minuut hard, 1minuut zacht en zo 4x
en eventueel => 2minuut hard, halve minuut zacht enzoverder
Quickpar fo shizzle
pi_37505663
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:05 schreef Del_Toro het volgende:
mix het doorelkaar

hoezo zou je het mixen 30 seconden vól sprinten en daarna joggend doorgaan is al vermoeiend hoor (en dat 4x)
Haleloeja
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:23:00 #25
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_37507481
yep, dan blijft je hartslag ook hoog tijdens het joggen
Quickpar fo shizzle
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:48:55 #26
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37508213
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:23 schreef Del_Toro het volgende:
yep, dan blijft je hartslag ook hoog tijdens het joggen
Ik weet niet wat voor paardenconditie jij hebt, maar de meeste mensen hebben aan die 30 seconden rust al nauwelijks genoeg. Dus gedurende de hele training is je hartslag enorm hoog, pas na de training zakt ie weer naar een normaler niveua.
pi_37508527
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:48 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor paardenconditie jij hebt, maar de meeste mensen hebben aan die 30 seconden rust al nauwelijks genoeg. Dus gedurende de hele training is je hartslag enorm hoog, pas na de training zakt ie weer naar een normaler niveua.
inderdaad..want die 'rust' is eigenlijk geen rust je gaat maar door (in 4 min wordt je totaal gesloopt )
Haleloeja
pi_37538394
Wordt dit niet een beetje overgewaard? En waar zijn de bewijzen dat het werkt?

Is het niet zo als je vet wilt verbranden je moet trainen op een lage intensiteit en dan lang volhouden, dus minimaal een half uur. HITT lijkt mij vooral goed om je explosifiteit te trainen, ben heel benieuwd of dit werkt.

even een offtopic vraagje: Als je je lichaams gewicht en je lengte weet, kan je dan ongeveer je vet% weten? Ik ben 1.81 en weeg rond de 75KG
pi_37538466
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:09 schreef versteegrob het volgende:

Is het niet zo als je vet wilt verbranden je moet trainen op een lage intensiteit en dan lang volhouden, dus minimaal een half uur. HITT lijkt mij vooral goed om je explosifiteit te trainen, ben heel benieuwd of dit werkt.

even een offtopic vraagje: Als je je lichaams gewicht en je lengte weet, kan je dan ongeveer je vet% weten? Ik ben 1.81 en weeg rond de 75KG
Ja het werkt. Probeer het eens en je zult het zien. Wetenschappelijke bewijzen zijn er. Lees die officiele site maar eens door.

Het is moeilijk te zeggen wat je vet percentage is. Je BMI is 22,8. Ben je gespierder dan normaal? Zo ja, dan valt er niks over te zeggen. Zo nee, dan doe ik een wilde gok: 12-14%
pi_37538902
Hmm en wat is goed genoeg voor een sixpack? Heb thuis nog 3 mooie boeken liggen over fitness, voeding en een sixpack alleen liggen ze nu thuis en ben ik op vakantie. In juni ga ik beginnen met fitness en heb ik er zin in!
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:30:12 #31
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_37539045
Hmm.. tijdje geblesseerd geweest dus conditie is klote.
Klein tvp'tje dan maar
pi_37539104
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:25 schreef versteegrob het volgende:
Hmm en wat is goed genoeg voor een sixpack? Heb thuis nog 3 mooie boeken liggen over fitness, voeding en een sixpack alleen liggen ze nu thuis en ben ik op vakantie. In juni ga ik beginnen met fitness en heb ik er zin in!
Is een beetje persoonlijk, maar met 10% heb je zeker een goed sixpack.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:42:23 #33
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37539447
quote:

Ik geloof dat ze dat ook jusit als "de sleutel" zien.

Je lichaam past zich aan aan omstandigheden.
Kijk maar eens naar je darmen.
Slik je regelmatig laxeerpillen, je darmen zullen lui worden... actie is immers niet nodig.

Kleed je je altijd ontzettend warm aan, zal je lichaam zichzelf minder snel warm hebben als je een keer wat minder beschermd bent.

Bij deze training zorgen ze dat je lichaam regelmatig een soort "explosie" krijgt en dus gaat verwachten.
Het zal dus anticiperen op actieve inspanning zonder dat je je ook constant actief inspant.

Of het werkt weet ik niet... ik zet alleen uiteen wat ik denk te begrijpen van de uitleg op de site.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_37540344
Verbrand je eigenlijk met deze HIIT-theorie vet op 'alle' plaatsen (billen/buik/gezicht etc) of alleen op bepaalde plaatsen (door de explosiviteit)....

ik ga er over paar weekjes mee beginnen, zit nu nog in het voetbalseizoen en ben licht geblesseerd
Haleloeja
pi_37541035
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:08 schreef Gelderland het volgende:
Verbrand je eigenlijk met deze HIIT-theorie vet op 'alle' plaatsen (billen/buik/gezicht etc) of alleen op bepaalde plaatsen (door de explosiviteit)....

ik ga er over paar weekjes mee beginnen, zit nu nog in het voetbalseizoen en ben licht geblesseerd
Je verbrandt, met welke activiteit dan ook, gewoon overal vet. Dat wil zeggen, je lichaam bepaalt zelf waar ze het vet weghaalt. Dat is dan ook gelijk het probleem bij "een buikje", deze zone wordt vaak pas als laatste aangesproken voor vetverbranding.
pi_37549412
Morgen ga ik er ook mee beginnen. Maar wat is eigenlijk het adres van de officele hitt website?
pi_37550319
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:31 schreef LedZep het volgende:
[..]
Is een beetje persoonlijk, maar met 10% heb je zeker een goed sixpack.
Idd persoonlijk want ik denk dat ik aan de 10% zit en nog geen duidelijk sixpack (wel een verdomd platte buik... dat wel)
pi_37550346
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:28 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Idd persoonlijk want ik denk dat ik aan de 10% zit en nog geen duidelijk sixpack (wel een verdomd platte buik... dat wel)
Dan ontbreekt het je aan buikspieren of niet?
pi_37550359
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 16:56 schreef Stansfield het volgende:
Morgen ga ik er ook mee beginnen. Maar wat is eigenlijk het adres van de officele hitt website?
http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp
pi_37550429
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 17:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dan ontbreekt het je aan buikspieren of niet?
Gezien m'n algemene bouw zit er voldoende (ook duidelijk voelbaar). Iig meer dan vroeger toen ik wel een 8-vaks-buik had (maar ja... toen was ik 20 )
  donderdag 4 mei 2006 @ 23:43:46 #41
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37562332
tvp
pi_37563391
iemand die het al geprobeerd heeft (met resultaat)?

Ik heb hier wel oor naar, dus ga het binnenkort ook maar eens proberen. Volgende week ofzo
  vrijdag 5 mei 2006 @ 07:11:48 #43
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_37566779
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 12:48 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

rust dan wat langer doe dan vb 2 minuten hard en 2 minuten joggen
Quickpar fo shizzle
  vrijdag 5 mei 2006 @ 07:18:20 #44
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_37566804
Interessant om te lezen.
A.M.A.B
pi_37567188
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 09:30 schreef LedZep het volgende:
Ik zou idd tussen krachttraining en HIIT whey + dextrose nemen en dan HIIT doen.
Niet alleen whey? want als je dan gaat cardio-en verbrand je toch de koolhydraten en niet het vet?
No offence!!
pi_37567192
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:34 schreef Wank3r het volgende:

[..]

Niet alleen whey? want als je dan gaat cardio-en verbrand je toch de koolhydraten en niet het vet?
Oh kut, sorry, klopt
pi_37567515
net even 5 min sprint joggen, echt vermoeiend
No offence!!
  vrijdag 5 mei 2006 @ 09:34:23 #48
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_37568058
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 08:34 schreef Wank3r het volgende:

[..]

Ik zou het erbij doen, want na een uur trainen heb je al je koolhydraten verbruikt, en is mij verteld op de sportschool dat je dan ook spiercellen gaat verbranden, beetje jammer als je net een uur voor niets gewerkt hebt.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_37568177
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 09:34 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

Ik zou het erbij doen, want na een uur trainen heb je al je koolhydraten verbruikt, en is mij verteld op de sportschool dat je dan ook spiercellen gaat verbranden, beetje jammer als je net een uur voor niets gewerkt hebt.
Nee nee, geen koolhydraten. Juist omdat je al je koolhydraten hebt verbrandt ga je vet verbranden. En door de whey worden spiercellen gespaard . Was een foutje van mij, ik hield even niet rekening met de vetverbranding (doe zelf nooit cardio voor vetverbranding, vandaar)
pi_37568609
Wat doe je wel voor vet verbranding dan?
No offence!!
pi_37568933
Euhm dit heet toch gewoon intervaltraining. Gebruik het al een paar jaar?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_37571031
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:01 schreef Wank3r het volgende:
Wat doe je wel voor vet verbranding dan?
Nu niks . Over een paar weken misschien HIIT ofzo, maar dat zie ik nog wel.
pi_37571035
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:18 schreef Setambre het volgende:
Ja.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:01:30 #54
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37577485
Ik ben vanmorgen de eerste keer wezen HIIT-ten, 4 minuten, maar jezus, als je het serieus doet ga je echt volledig naar de kloten zeg... Ben nog steeds wel sceptisch, maar goed, ik probeer gewoon die kuur van 8 weken vol te houden en dan pas te oordelen... Hoe kun je nou in 4 minuten genoeg doen om vet te verbranden? Ik snap er geen drol van... Maar jah, eerst es paar weken proberen...
pi_37577706
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:01 schreef Omnifacer het volgende:
Ik ben vanmorgen de eerste keer wezen HIIT-ten, 4 minuten, maar jezus, als je het serieus doet ga je echt volledig naar de kloten zeg... Ben nog steeds wel sceptisch, maar goed, ik probeer gewoon die kuur van 8 weken vol te houden en dan pas te oordelen... Hoe kun je nou in 4 minuten genoeg doen om vet te verbranden? Ik snap er geen drol van... Maar jah, eerst es paar weken proberen...
Je verbrandt weinig tot geen vet in die 4 minuten. Daarna des te meer.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 15:17:37 #56
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37577987
Ja da's waar ja, da's het idee er achter... Maar jah... Wordt je geacht dat dan te voelen? Zo van "sjiit man ik voel mn lijf gewoon dat vet verbranden"?
pi_37578218
Ik start er maandag mee. Ook al blijkt het geen top vetverbrander te zijn dan nog werkt het volgens mij top qua conditie. Want interval training is toch een erkent conditie opbouw training.
pi_37579277
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 15:17 schreef Omnifacer het volgende:
Ja da's waar ja, da's het idee er achter... Maar jah... Wordt je geacht dat dan te voelen? Zo van "sjiit man ik voel mn lijf gewoon dat vet verbranden"?
Nee hoor. Je voelt toch ook niet dat je elke seconde koolhydraten aan het verbranden bent om je hart te laten kloppen?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 16:15:35 #59
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37579700
Maar je voelt een uur na de tijd nogsteeds wel dat je actief bezig bent geweest, de eerste keer stond ik een half uur later nog te trillen van inspanning onder de douche. En mijn keel brande een uur na de tijd nogsteeds.

Bovendien heb ik gewoon geen zin om iedere keer een half uur op de crosstrainer (of wat dan ook) te gaan staan, dus het was de keuze tussen minder eten of de combi minder eten & HITT.
pi_37583437
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 10:18 schreef Setambre het volgende:
hiit is interval training, maar niet alle interval training is hiit

Daarom noemt het High Intensity Interval Training

Ik heb het al geprobeerd en het werkt echt, verwacht natuurlijk wel geen wonder zoals op de slecht geacteerde getuigenissen die "reduce fat fast pills" ed geven

Je moet ook niet enkel 4 minuten doen, 4 minuten is het absolute begin, progressief opbouwen.
De eerste 2 weken verlies je amper iets terwijl het enorm zwaar is, maar absoluut BLIJVEN VOLHOUDEN!!! Dit is de hardcore weg, niet de metroman "we gaan ff tegen 8 per uur een uurtje joggen!!!"-manier

Hoeveel % van de mensen die het geprobeerd hebben die ik ken al na 2 weken er gewoon de brui aan geven omdat het erg zwaar is maar "niet werkt" is zielig. Na 2 weken komt de eerste boost tot 4 weken, en dan de 2 laatste 2 weken verlies je het meeste(mijn persoonlijke ervaring).
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_37583923
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:04 schreef Genjuro het volgende:
Hoeveel % van de mensen die het geprobeerd hebben die ik ken al na 2 weken er gewoon de brui aan geven omdat het erg zwaar is maar "niet werkt" is zielig.
Dus is het een uitdaging en dus interessant

Overigens vraag ik me af of HIIT wel mogelijk op de roeitrainer... ik roei m'n armen van m'n lijfen die 30 seconden duren idd lang maar ik herstel nog steeds enorm snel. Paar minuten na de training heb ik alleen nog verhoogde hartslag (en een lekker gevoel in m'n lijf).
  vrijdag 5 mei 2006 @ 20:37:55 #62
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37585728
Ik kan prima HIITen op een roeitrainer, tussentijds kan ik net niet herstellen, waardoor het goed zwaar is. Ik moet alleen wel toegeven dat het op een spinningfiets zwaarder is, doordat je de weerstand daarbji in kan stellen zodat het meteen in het begin al zwaar is.
pi_37599087
Op de site stond dat Rennen het beste is maar dat de rest ook wel werkt maar wel iets minder.
Ben ook deze week begonnen en heb er al 2 opzitten.
Dinsdag,vrijdag en zondag dus zondag kan ik 5 minuten doen.
Met voetbal is het eigenlijk ook zo dat je dan explosief moet zijn en dan weer rustig aan moet doen.
Maar mensen die critisch zijn gewoon proberen want is 4 tot 15 minuten????
pi_37603120
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 12:04 schreef magic_dreamer het volgende:

Maar mensen die critisch zijn gewoon proberen want is 4 tot 15 minuten????
ummm edit deze zin maar ff, het is gewoon gebrabbel nu...
pi_37611097
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 15:05 schreef Genjuro het volgende:

[..]

ummm edit deze zin maar ff, het is gewoon gebrabbel nu...
waarom zoals ik het zeg is het nou zoveel tijd dat je kwijt ben???
pi_37665172
ik ga binne kort ook even proberen als ik weer helemaal droog wil worden wil nu eerst breed worden en groeien en daarna vet verbranden en 10 pack creaeren
pi_37665528
quote:
Op maandag 8 mei 2006 18:50 schreef master_X het volgende:
ik ga binne kort ook even proberen als ik weer helemaal droog wil worden wil nu eerst breed worden en groeien en daarna vet verbranden en 10 pack creaeren
Zozo, wat een ambities
pi_37665693
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:01 schreef LedZep het volgende:

[..]

Zozo, wat een ambities
ben al bijna 2 jaar bezig met fitniss en nu een beetje aan groeien vandaar
  maandag 8 mei 2006 @ 19:06:45 #69
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_37665719
Uiteindelijk wordt het een bierbuik.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_37666885
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:06 schreef master_X het volgende:

[..]

ben al bijna 2 jaar bezig met fitniss en nu een beetje aan groeien vandaar
Als jij een 10 pack weet te maken krijg je van mij 100 euro.
  maandag 8 mei 2006 @ 20:16:30 #71
148491 Frenky-boy
dedonkerewolk.nl
pi_37668524
Ik heb het een aantal maanden gebruikt en ben er flink door afgevallen. Naar mijn idee werkt het echt, maar het belangrijkste blijft dat je er gezond bij eet, anders lukt het natuurlijk nooit !!

(bier kun je trouwens gewoon blijven drinken, spreek ik uit ervaring ! )
Een dag niet gezopen, is een dag niet geleefd !!
DDW 4-Life www.dedonkerewolk.nl
pi_37669282
Pff, net begonnen op 4 minuten interval.. Heb toch geen slechte conditie maar damn, dit is zwaar! :p
pi_37684107
http://www.giantpt.com/Training/Afbeeldingen/Buik03.gif
zie ik er tien + zeikanten mee geteld he
pi_37687346
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 10:36 schreef master_X het volgende:
http://www.giantpt.com/Training/Afbeeldingen/Buik03.gif
zie ik er tien + zeikanten mee geteld he
Ja zijkanten meetellen, zo kan ik het ook . Ik heb ook een 10 pack als ik m'n borst meetel.
pi_37690519
de Rectus Abdominus heeft 8 'packjes', maar de bovenste 2 zie je bijna nooit doordat de borstspieren daarvoor zitten
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:47:50 #76
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_37690581
Ik hou t op fitness en freefight
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_37690696
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:43 schreef Yorrit het volgende:
de Rectus Abdominus heeft 8 'packjes', maar de bovenste 2 zie je bijna nooit doordat de borstspieren daarvoor zitten
Correctie, ze zijn weliswaar zichtbaar maar bij de meeste mensen dermate klein dat ze niet opvallen.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:06:52 #78
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_37691070
Tvptje, zou dit ook op de crosstrainer kunnen, vast wel he? Vanavond maar eens mee beginnen dan. Verveel me altijd enorm op dat ding en dit maakt het misschien wel leuker en effectief
pi_37691590
Ik ga dit nu ook 8 weken proberen, ben echt zeer benieuwd of het gaat werken.

Jullie horen nog van me

Bedankt voor de links trouwens
pi_37694717
IK stop tijdelijk omdat ik toch nog teveel last had van mijn blessure ik speelde zaterdag weer een half uur met voetbal maar moest stoppen omdat ik teveel last had.
ga vanavond gewoon ff wat lopen bij trainen en dan kjik ik het langzaam aan tot dat mijn kuit weer helemaal genezen is.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:10:04 #81
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_37698131
Zojuist gedaan op de crosstrainer! Tijdens het sprinten zijn 30 seconden inderdaad erg lang maar het voelt wel lekker! Zal eens kijken of mijn vetpercentage uiteindelijk daalt. Zou prachtig zijn
pi_37703724
Net terug van mijn eerste 4 min hiit schema, dit is wel heel erg zwaar zeg! diep respect voor de mensen die dit 15 minuten kunnen.
Voor mij met een matige conditie kon ik 4 min niet eens afmaken als ik maximaal aan het sprinten was.

Maar heb al weer zin in de volgende keer
  woensdag 10 mei 2006 @ 09:19:25 #83
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37704635
deze week ben ik week 2 in gegaan, 5 min op de spinningfiets. Maar ik moet zeggen: iedere keer valt het weer tegen zeg. Na 5 minuten trilde ik van inspanning, en de 15 min. erna was ik gewoon misselijk.

Natuurlijk zet ik door, en maak ik die 8 weken af, maar ik merk dat mijn conditie toch niet zo goed is als ik gedacht had (na 1,5 jaar fitness & 1x per week spinning)
  woensdag 10 mei 2006 @ 09:45:36 #84
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_37705215
Ik heb ergens gelezen dat een 1:1 verhouding niet zo slim is omdat je dan niet lang genoeg herstelt om op de verhoogde stukken helemaal maximaal te gaan. 30 sec. snel en 1 of 1,5 minuut traag zou beter zijn omdat je anders te veel verzuurt. Mee eens? Ik weet het niet, hou me voorlopig maar aan dit 30 - 30 schema. Vind het erg leuk

Oja, vanmorgen was mijn vetpercentage met een halve procent gedaald. Heeft ie nog nooit gedaan
pi_37707159
Ik denk dat als je je niet aan de verhouding houd dat het hele effect verloren gaat.
Want het gaat om de snelle wisselingen die het lichaam moet maken.

Gefeliciteerd met je 0,5 % daling in BF
Waarmee gemeten?
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:14:41 #86
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_37707725
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 13:53 schreef .Timp. het volgende:
Ik denk dat als je je niet aan de verhouding houd dat het hele effect verloren gaat.
Want het gaat om de snelle wisselingen die het lichaam moet maken.

Gefeliciteerd met je 0,5 % daling in BF
Waarmee gemeten?
Weegschaal! En nu niet zeggen dat die niet 100% accuraat is. Ik ben er blij mee.
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:57:05 #87
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37708898
Ik ga niet voor het % van de weegschaal, of voor het gewicht, ik ben gewoon tevreden als het er allemaal lekker strak uitziet rond de buik
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:11:34 #88
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_37709302
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:14 schreef Nugget het volgende:
Weegschaal! En nu niet zeggen dat die niet 100% accuraat is. Ik ben er blij mee.
Haha, doe ik toch Zo'n ding is niet eens op de hele procenten betrouwbaar...
Meet de geleiding van de stroom door je lichaam, maar deze kun je al aanpassen door flink water (2 liter ineens bv.) te drinken...
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:42:42 #89
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_37710089
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:11 schreef Miguel het volgende:

[..]

Haha, doe ik toch Zo'n ding is niet eens op de hele procenten betrouwbaar...
Meet de geleiding van de stroom door je lichaam, maar deze kun je al aanpassen door flink water (2 liter ineens bv.) te drinken...
Weet ik Dat hoef je dan nog niet hardop te zeggen
pi_37716362
Jammer dat die huidplooimeters tot op heden nog steeds zo veel moeten kosten anders had ik er graag één in mijn bezit willen hebben.
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:04:59 #91
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_37716654
Hoeft niet hoor
AccuFitness Accu-Measure Calipers: $13.98
Deze ga ik bij mijn volgende bestelling iig zeker toevoegen
pi_37717956
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:04 schreef Miguel het volgende:
Hoeft niet hoor
AccuFitness Accu-Measure Calipers: $13.98
Deze ga ik bij mijn volgende bestelling iig zeker toevoegen
Dat is 10 euro, niet gek zeg. Dacht dat de prijzen altijd veel hoger lagen.
Waneer ga je die bestellen? Wil er namelijk ook wel 1
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:54:33 #93
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_37718191
Haha, waarschijnlijk volgende maand, maar laat hem niet in NL bezorgen dan. Ik zit van de zomer toch aan die kant van de atlantische oceaan

Maare, als ik het zo zie kun jij hem voor 8,99 in NL laten bezorgen, das 23 dollar. Wat met douane gezeik en btw neer zal komen op iets van 23/25 euro.
pi_37718276
HIIT verbrand je zeker veel vet mee, ik ren makkelijk een uurtje of zelfs langer op een vlak stuk, als er dan een helling bijkomt van 10 % oid.. dan is dat in een keer veel zwaarder dan wanneer je op het vlakke stuk doorblijft rennen. HIIT works.

[ Bericht 14% gewijzigd door bloodyserious op 10-05-2006 21:14:24 ]
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:10:34 #95
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_37718691
Ten eerste kan ik vrij weinig van die twee regels maken.
Ten tweede is wat jij bedoelt (voor zover ik dus kan begrijpen uit dat gebrabbel) geen High Intensity Interval Training...
pi_37718743
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:10 schreef Miguel het volgende:
Ten eerste kan ik vrij weinig van die twee regels maken.
Ten tweede is wat jij bedoelt (voor zover ik dus kan begrijpen uit dat gebrabbel) geen High Intensity Interval Training...
Dus als ik op een vlak stuk ren en paar hellingen meepak dan is dat geen HIIT ?
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:25:57 #97
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37719300
Nou gasten, omni gaat even zijn derde kuur maken... tot over eenhalf uurtje
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:45:12 #98
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37719954
Joo ben ik weer... Half uurtje was uiteraard inclusief douchen... Doe ik zo wel, eerst uitzweten... Het is echt intensief man, bij de tweede 30 seconden zat ik al bijna zonder adem Maar wel lekker, ik zweet als een debiel, of ik een lekke koppakking heb
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:48:18 #99
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_37720087
Hmm, even in de gaten houden tvp.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_37720396
Ik heb het net ook gedaan. Damn, wat is dat zwaar zeg.
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:06:15 #101
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37729662
zit nu in weekje 2, en het viel me op dat de blokjes beter zichtbaar werden. Vanochtend ff gecheckt op de weegschaal, en ik ben al 1 kilo kwijt (nu maar hopen dat dat toch echt vet is wat er af is ) Ik ben benieuwd hoe het resultaat gaat zijn over 6 weekjes
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:13:05 #102
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_37729803
Ik ga vanavond aan mijn 2e beginnen. Vraag me af of ik het aan mijn conditie zal gaan merken, zou super zijn

Is het overigens goed om tussen je HIIT dagen door normaal te rennen of trainen of moet je dan helemaal rusten?
pi_37732351
Interessant ..ook maar eens proberen.
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_37743387
Ik moet morgen aan de zes minuten beginnnen.
pi_37745668
6 minuten is best zwaar... helemaal op een zolder waar de zon op heeft gestaan
  donderdag 11 mei 2006 @ 22:24:05 #106
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37749113
Ik heb het nu drie keer gedaan, begin morgen aan week 2, en ik heb het idee dat ik nu al resultaat zie. Kan dat eigenlijk wel?
pi_37753586
Omnifacer, resultaad in een week zou je nooit kunnen zien, dit is anders als je ook anders als normaal eet.

Vandaag mijn 2de run gedaan, helemaal lekker voelde het dit keer. Was nog wel een aardige tijd aan het na-heigen, zelfs nu heb ik nog droge keel ( half uur later )

Wel grappig hoe andere mensen naar je kijken ( ik doe buiten hardlopen ), je ziet ze denken "wat een uitslover" maar dan zien ze dat je met een stopwatch bezig bent en hebben ze opeens wel begrip
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:12:30 #108
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_37755699
Ja ik eet ook wel gewoon gezond, veel kip, salade, groenten, fruit, etc. Er zit alleen een hardnekkige zawemband rond mn navel Die moet weg.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:24:32 #109
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_37756059
Komt ze weer met dr vetpercentages

Twee procent er af, in totaal dus 2,5 procent! Woei! HIIT rocks!

Ik hou jullie op de hoogte
pi_37759973
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:24 schreef Nugget het volgende:
Komt ze weer met dr vetpercentages

Twee procent er af, in totaal dus 2,5 procent! Woei! HIIT rocks!

Ik hou jullie op de hoogte
Goed! Leuk dat het goed aan slaat bij je.
pi_37761134
Weet je zeker dat het wel een goede meting is Nugget?

Want vind t wel erg snel om in zo'n korte tijd al 2,5% vetpercentage kwijt te raken
  zaterdag 13 mei 2006 @ 00:26:10 #112
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_37777447
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 14:37 schreef Double_B het volgende:
Weet je zeker dat het wel een goede meting is Nugget?

Want vind t wel erg snel om in zo'n korte tijd al 2,5% vetpercentage kwijt te raken
Naja, hij steeg eerst of bleef altijd precies ergens hangen. En dat hij sinds het intensief trainen aan het dalen is, is gewoon al een heel goed teken!
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:26:35 #113
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_37781883
Week 2 achter de rug, wat me opvalt is dat je lichaam heel snel went aan die torenhoge intensifiteit. De eerste week stapte ik kotsmisselijk van de fiets af, gister was ik meteen na het fietsen nog wel doodmoe, maar al na 5 minuten voelde ik me weer normaal (de 1e week stond ik een uur later nog te trillen van inspanning).
pi_37781921
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:26 schreef Nugget het volgende:

[..]

Naja, hij steeg eerst of bleef altijd precies ergens hangen. En dat hij sinds het intensief trainen aan het dalen is, is gewoon al een heel goed teken!
ik heb zoon vermoeden dat je weegschaalmeters bedoeld, en die zijn bekend dat ze niet accurraat zijn. Met die van mn moeder was ik 6% vet kwijt na een avondje goed doordrinken en me smorgens te meten...

Daarentegen, als het gewoon verlaagd, zal je vetpercentage wel omlaag gaan, dus dat is al goed
pi_37783213
Ben overigens 2 kilo aangekomen, klotezooi dat HIIT

Zal trouwens wel eerder door de BBQ's komen
pi_37783412
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:43 schreef Fastcruiser het volgende:
Ben overigens 2 kilo aangekomen, klotezooi dat HIIT

Zal trouwens wel eerder door de BBQ's komen
OMG ja dan ben je wel heel debiel bezig.
pi_37784685
M'n neus is steeds weer helemaal vrij na een HIIT.
pi_37784899
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:13 schreef Nugget het volgende:

Is het overigens goed om tussen je HIIT dagen door normaal te rennen of trainen of moet je dan helemaal rusten?
Iemand nog antwoord hierop?
pi_37785108
ik zou geen intensieve beentraining doen(ik heb mn squats achterwege gelaten nu ik terug begonnen ben), dat is me teveel

Over hardlopen erbij heb ik geen informatie, wel wat theorien maar die post ik later
pi_38049625
ik ga van de week ook beginnen met HIITT...voetbalseizoen is afgelopen namelijk !

Maaruh, na hoeveel weken val je gemiddeld 't meeste af? Na die 8 weken pas of al eerder
Haleloeja
  zondag 21 mei 2006 @ 17:13:54 #121
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38049927
Vandaag voor de tweede keer gedaan, maar meteen de 5min, want dat kon nog goed. Eerste keer had ik echt zoiets van WTF, je voelt je half ziek, je keel voelt alsof je schuurpapier hebt doorgeslikt..
Ook merkte ik wel dat ik veelste lang niet ben wezen joggen/hardlopen/rennen/whatever, want ik had toch wel wat spierpijn aan de binnenkant van m'n benen... (niet quads of hamstrings iig)

ben er iig enthousiast over, m'n doel is niet kilo's af te vallen maar voornamelijk vet verbranden (wat natuurlijk wel gepaard gaat met gewichtsverlies, maar dat is niet mijn doel en dus ook niet mijn maatstaf) en spieren behouden (zgn. 'cutten'), krachtraining wat minder nu (2/3 keer per week nog maar)

Burn the fat, feed the muscle!
pi_38070228
zo te horen werkt het echt goed bij de mensen die het doen nu. Ook maar eens gaan doen dan, alleen regent het nu weer ze tering hard de hele dag.
pi_38099058
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:13 schreef Miguel het volgende:

Burn the fat, feed the muscle!
goed boek, daardoor ben ik ook geinteresseerd geraakt in hiit

Probleempje gehad, mijn slechte enkel (weeral) omgeslagen tijdens het scherp afdraaien 5 dagen geleden tijdens mijn cycle, vandaag wou ik 6 minuten proberen maar ik faalde(na 3 minuten lag mn water er haast uit), dus was het daarna gewone it ipv hiit

Wat ik ook gemerkt heb(vorige cyclussen ook), is dat ik na een week minder gevoelig wordt voor kou, ik kan in mn tshirtje makkelijk lopen als de rest in een trui zit te bibberen

Of het daar wat mee te maken heeft weet ik niet, maar ik vermoed wel
pi_38099145
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:01 schreef Stansfield het volgende:
zo te horen werkt het echt goed bij de mensen die het doen nu. Ook maar eens gaan doen dan, alleen regent het nu weer ze tering hard de hele dag.
Dat is juist leuk!
Ik zit aan 8 minuten, btw.
pi_38128802
ik ga vanavond beginnen! Dit is de laatste voetbal-week dus komt mooi uit Verder fitness ik nog 1-2 x per week, maar dat is eigenlijk alleen krachtraining !

Het wordt straks dus: 5 minuten inlopen/joggen .... 4 minuten HIIT-en ..... 5 minuten uitlopen/joggen. en dan doe ik 't donderdag + zondag weer
Haleloeja
pi_38128892
Donderdag begin ik. Is er toch geen fuck te doen.
pi_38131642
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:08 schreef Gelderland het volgende:
ik ga vanavond beginnen! Dit is de laatste voetbal-week dus komt mooi uit Verder fitness ik nog 1-2 x per week, maar dat is eigenlijk alleen krachtraining !

Het wordt straks dus: 5 minuten inlopen/joggen .... 4 minuten HIIT-en ..... 5 minuten uitlopen/joggen. en dan doe ik 't donderdag + zondag weer
Als je t goed doet trek je die 5 min uitlopen echt niet meer
pi_38132127
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 18:33 schreef Double_B het volgende:

[..]

eerst een stopwatch/sporthorloge zien te vinden.... anders kan ik nóg niet beginnen
Haleloeja
pi_38133245
Ok ik ben er ook aan begonnen, alleen 1 nadeel...

Na de eerste 2 keer sprinten word ik echt kapot gemaakt door steken in m'n zij... of ik nu voor of na het eten ga...
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:45:53 #130
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38134301
Ik gebruik gewoon de timer op m'n gsm. Iedere keer op 1minuut, dus eerst 30sec. jog, dan 30 seconden sprint en dan gaat de timer af, dan druk ik op 4 knopjes en staat die weer op een minuut en loopt ie al
* Miguel wilde zich niet langer laten tegenhouden door het feit dat hij geen stopwatch had.
Morgenvroeg ga ik voor de tweede keer 5min doen
pi_38135600
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 18:33 schreef Double_B het volgende:

[..]

ik vond 't erg simpel... was mijn 1e keer, maar nogmaals was niet he-le-maal kapot na die 4 sprintjes van 30 sec. Vond 't wel goed te doen... komt miss omdat ik dit soort oefeningen vaker doe bij voetbal ofsow.... heb er zelfs nog 1 extra gedaan

Moest dus niet kotsen, trillen, nacheqen bla bla bla....
Haleloeja
pi_38135694
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:18 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ik vond 't erg simpel... was mijn 1e keer, maar nogmaals was niet he-le-maal kapot na die 4 sprintjes van 30 sec. Vond 't wel goed te doen... komt miss omdat ik dit soort oefeningen vaker doe bij voetbal ofsow.... heb er zelfs nog 1 extra gedaan

Moest dus niet kotsen, trillen, nacheqen bla bla bla....
Ga je dan wel hard genoeg? Je moet wel álles geven,hè.
pi_38135953
Sommige sporten of posities in sport trainen dit al beetje inderdaad(bv vleugelspelers en spitsen die het van hun snelheid moeten hebben bij voetbal)

Voor hen is die eerste keren minder zwaar, maar dat wordt vlug ingehaald
pi_38144475
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 12:56 schreef Genjuro het volgende:
ik zou geen intensieve beentraining doen(ik heb mn squats achterwege gelaten nu ik terug begonnen ben), dat is me teveel

Over hardlopen erbij heb ik geen informatie, wel wat theorien maar die post ik later
Waar blijven ze?
pi_38175071
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:31 schreef Paltos het volgende:

[..]

Waar blijven ze?
Die theorien?

Wel de eerste zou zijn dat het inderdaad hiit complementeerd en de verbranding nog verhoogd

de 2de is dat je je lichaam niet voldoende laat herstellen en dus gaat overtrainen

de 3de is dat je omdat je lichaam ook aan onintensief lopen doet het zich niet compleet aan kan passen aan hiit, en waar ik op doel is dan die snelle glucoseverbranding de hele dag door
Ik zou het dan vergelijken met HST-training(zoek op google of bodybuilding.com als je niet juist weet wat dit is) van een bodybuilder die de ene dag weinig reps doet en de volgende week veel, om zijn spieren elke week te laten "schrikken",niet te laten wennen aan de huidige oefening dus
Het tegengestelde is dan dat die juist wilt dat zijn lichaam zich niet aanpast omdat dit de groei remt, terwijl wij juist willen van wél

Het blijven theorien dus, maar 1 van de 3 is de juiste volgens mij
pi_38182800
Ben gister ook begonnen
pi_38184211
Ik ben alweer gestopt.. dit omdat ik mijn benen meer op lange afstanden wil trainen. Ik gebruik ze al jaren voor volleybal wat dus heel explosief is. En ik merk dat wel met hardlopen, ik geloof graag dat HIIT goed is voor de vetverbranding, maar ik heb toch maar besloten mijn vet te verbranden met lange afstanden om zo ook mijn lichaam te laten wennen aan duurloop. Zodat ik straks van alle markten thuis ben
pi_38300914
ik zoek hier thuis nog zo'n horloge die 'naar beneden aftelt'. Stel je hem in op 30 seconden, en gaat hij piepen als je klaar bent... dát is erg handig
Haleloeja
pi_38301810
Ik ben overtraind In combinatie met creatine die ik sinds 2 weken tot mij neem heb ik met het hardlopen veel meer van mijn lichaam gevraagd dan dat het kon verdragen. Ik kon 'opeens' met gemak een uur achter elkaar hardlopen, wat ik dus ook deed. Ik had het toch wat beter moeten opbouwen. Trap lopen doet me zeer (ik vermoed een ontsteking in mijn knie).. Gelukkig lukt het fitnessen nog wel, dus het is niet zo dat ik nu keihard achteruit ga.
pi_38302110
Ik loop ren eerst een paar kilometer ongeveer 3/4 daarna begin ik aan HITT. Pfff dat is echt debiel zwaar
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  zondag 28 mei 2006 @ 15:23:40 #141
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38302127
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:47 schreef Gelderland het volgende:
ik zoek hier thuis nog zo'n horloge die 'naar beneden aftelt'. Stel je hem in op 30 seconden, en gaat hij piepen als je klaar bent... dát is erg handig
Daar gebruik ik dus gewoon de timer van m'n gsm voor. Stel hem in op 1min. Dan kun je 30 sec. joggen en dan 30 sec. rennen totdat hij begint te piepen, dan ga je weer verder op jog-tempo en stel je hem opnieuw in voor 1min (binnen 2 sec. gebeurd bij mij )
Morgenvroeg mag ik weer
pi_38302142
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:22 schreef Setambre het volgende:
Ik loop ren eerst een paar kilometer ongeveer 3/4 daarna begin ik aan HITT. Pfff dat is echt debiel zwaar
Meen je niet?
Ik ben echt kapot na die 10 minuten dat ik nu moet doen, dus ik dénk er niet aan eerst nog wat extra te joggen.
pi_38302214
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:24 schreef Paltos het volgende:

[..]

Meen je niet?
Ik ben echt kapot na die 10 minuten dat ik nu moet doen, dus ik dénk er niet aan eerst nog wat extra te joggen.
Mwa valt mee. Ik loop geregeld een stukje eerst lekker warm lopen en je hartslag op een hoog ritme, daarna lekker HITT-en

zit nu pas in mijn eerst week maar voorlopig gaat het goed
pi_38302554
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:23 schreef Miguel het volgende:

[..]

Daar gebruik ik dus gewoon de timer van m'n gsm voor. Stel hem in op 1min. Dan kun je 30 sec. joggen en dan 30 sec. rennen totdat hij begint te piepen, dan ga je weer verder op jog-tempo en stel je hem opnieuw in voor 1min (binnen 2 sec. gebeurd bij mij )
Morgenvroeg mag ik weer
ik kan mijn horloge ook alleen maar per minuut laten teruglopen (dus geen 30 sec. ).... dan kan ik net zo goed de normale stopwatch van mijn horloge gebruiken want bij beide 'functies' moet ik kijken wanneer die 30 seconden erop zitten.... Bij de stopwatch laat ik 'm gewoon doorlopen.... als ik zie datie bij de 30 seconden zit ga ik joggen en bij de 1 minuut begin ik gelijk weer met sprinten

vanavond ga ik weer
Haleloeja
pi_38302586
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:26 schreef Setambre het volgende:

[..]

Mwa valt mee. Ik loop geregeld een stukje eerst lekker warm lopen en je hartslag op een hoog ritme, daarna lekker HITT-en

zit nu pas in mijn eerst week maar voorlopig gaat het goed
Als je al wat conditie had is die eerste week niet zó moeilijk.
Ik heb zelf wel het gevoel dat ik vooruit ben gegaan qua conditie, ook al ben ik nog maar op 10 minuten.
pi_38303111
zijn er ook al mensen die écht flink zijn afgevallen door het HITTen? (dus die er 2 maanden op hebben zitten?)
Haleloeja
  zondag 28 mei 2006 @ 15:53:35 #147
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38303147
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:52 schreef Gelderland het volgende:
zijn er ook al mensen die écht flink zijn afgevallen door het HITTen? (dus die er 2 maanden op hebben zitten?)
Ik ben wel 2 kilo lichter, maar of dat puur door de HIIT komt, of gewoon door minder te vrete dat weet ik dus niet

Eigenlijk boeit het me ook niet hoe het komt, zolang die sixpack er maar zo snel mogelijk is
pi_38303253
ooow is het vooral bedoelt voor de sixpack? maar dan mijn vraag anders; zijn er ook al mensen waarbij (door het 't HITTen) de six-pack wél te zien is
Haleloeja
pi_38303625
ik ben op 8 weken 4 kilo afgevallen de eerste keer, terwijl ik niet echt naar mn dieet keek
2de keer weet ik niet meer, toen heb ik niet echt de weegschaal erbijgezet, en was het eigenlijk meer voor conditie terug te krijgen na een lange blessure

Ik ben nu aan mn derde keer bezig maar na 2 weken sta ik nog steeds op 0 kilo(mede doordat ik de laatste weke me al enorm heb laten gaan)

Ik schat dat je samen met een gezond dieet zeker 8 kilo kunt afvallen in 8 weken

Ik zal zien de komende 2 weken, dan begint het eigenlijke afvalwerk maar
  zondag 28 mei 2006 @ 16:19:26 #150
38549 dewd
100% pure
pi_38303867
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 00:26 schreef Nugget het volgende:

[..]

Hoe meet je je percentage dan? Tenzij je het met een echte ouderwetse huidplooi meter doet zou ik hele grote vraagtekens zetten bij je resultaat.
  zondag 28 mei 2006 @ 17:07:50 #151
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38305135

Staat alvast in de lijst voor m'n komende bestelling
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:56 schreef Gelderland het volgende:
ooow is het vooral bedoelt voor de sixpack? maar dan mijn vraag anders; zijn er ook al mensen waarbij (door het 't HITTen) de six-pack wél te zien is
Was al grotendeels te zien voordat ik begon, maar ik (denk te) zie(n) dat er wel steeds betere en scherpere lijnen komen
pi_38309322
vanavond ga ik weer net chinees gegeten, dat eerst ff laten zakken anders komt 't er gelijk van boven weer uit
Haleloeja
pi_38309359
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:26 schreef Gelderland het volgende:
vanavond ga ik weer net chinees gegeten, dat eerst ff laten zakken anders komt 't er gelijk van boven weer uit
Whehe, helemaal hetzelfde hier.
  zondag 28 mei 2006 @ 19:52:56 #154
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38310103
Ik ga altijd 's ochtends, vind ik toch een stuk fijner. Eerst rennen, dan uitzweten, scheren, douchen en dan pas ontbijten
pi_38310389
quote:
Op zondag 28 mei 2006 19:52 schreef Miguel het volgende:
Ik ga altijd 's ochtends, vind ik toch een stuk fijner. Eerst rennen, dan uitzweten, scheren, douchen en dan pas ontbijten
is misschien wel fijner ja, maar dan ben ik vaak zo moe/heb ik vaak hélemaaaal geen tijd/zin etc...

dan maar 's avonds om uurtje of 20.30 ... daarnaa ff douche.... jogginsbroek + trui aan en lekker bakkie koffie
Haleloeja
pi_38311768
volgens mij heb ik de vorige x wat fout gedaan..

vandaag was het écht zwaar, ben ook maximaal gegaan in de sprint;

eerst ff 5 minuutjes ingelopen, ff gerekt en toen begonnen. na 2 minuten (2x sprint/2x joggen) zat ik er al vo-lle-dig doorheen . Ik kon niet meer , heb toen heel ff 1 minuutje gerust (ff voorover gebukt met mijn handen op mijn kniëen, en rustig gelopen).... had ook steken namelijk. Toen na die 1 minuut er nog 2 achteraan gedaan..... maar ooow wat was 't k*t Zelf baalde ik wel dat ik ze niet alle 4 minuten achterelkaar deed (sprint/joggen) maar ik kón t gewoon niet....

Blijft dit nu zo, dat 't zo zwaar is... of gaat 't bij jullie elke x wat beter Om mezelf nou 3x per week, 8 weken lang te peinigen heb ik niet zo'n zin in.... Waren jullie 1e paar x Hitten ook zo zwaar?

zo... voel me buik nog steeds ....nu ga ik een glas water leeg drinken én douche
Haleloeja
pi_38316532
Mensen probeer ook 2 uur voor je training niks te eten, dit in verband met maar problemen en zo kan je lichaam al haar energie in de training gebruiken (scheelt 10%)

Na de training meteen eten:
Koolhydraten zitten in eierkoeken / ontbijtkoek.
Veel drinken
Kwark is ook goed voor eiwitten.
pi_38316643
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:40 schreef Gelderland het volgende:
volgens mij heb ik de vorige x wat fout gedaan..

vandaag was het écht zwaar, ben ook maximaal gegaan in de sprint;

eerst ff 5 minuutjes ingelopen, ff gerekt en toen begonnen. na 2 minuten (2x sprint/2x joggen) zat ik er al vo-lle-dig doorheen . Ik kon niet meer , heb toen heel ff 1 minuutje gerust (ff voorover gebukt met mijn handen op mijn kniëen, en rustig gelopen).... had ook steken namelijk. Toen na die 1 minuut er nog 2 achteraan gedaan..... maar ooow wat was 't k*t Zelf baalde ik wel dat ik ze niet alle 4 minuten achterelkaar deed (sprint/joggen) maar ik kón t gewoon niet....

Blijft dit nu zo, dat 't zo zwaar is... of gaat 't bij jullie elke x wat beter Om mezelf nou 3x per week, 8 weken lang te peinigen heb ik niet zo'n zin in.... Waren jullie 1e paar x Hitten ook zo zwaar?

zo... voel me buik nog steeds ....nu ga ik een glas water leeg drinken én douche
Jups, kapot gaan.
Krampen/steken heb ik gelukkig nog niet gehad..
Doorzetten!
  zondag 28 mei 2006 @ 23:09:27 #159
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38318612
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:22 schreef Setambre het volgende:
Mensen probeer ook 2 uur voor je training niks te eten, dit in verband met maar problemen en zo kan je lichaam al haar energie in de training gebruiken (scheelt 10%)
Niet eten net voor je training is altijd belangrijk. Vooral ook omdat je organen bloed nodig hebben om te werken (je eten wordt verwerkt) en na een grote maaltijd hebben je organen dus veel bloed nodig, waardoor je minder bloed hebt voor o.a. zuurstoftransport naar je spieren --> sneller kramp
quote:
Na de training meteen eten:
Koolhydraten zitten in eierkoeken / ontbijtkoek.
Veel drinken
Kwark is ook goed voor eiwitten
Meteen na je training eten? Daar bestaat heeel veel discussie over.
Ik zou eerder zeggen 1 tot 1,5 uur na je HIIT geen maaltijd, en als je dan toch iets moet eten: een eiwit-rijk product (kwark, eieren (geen eigeel) kip, vis, etc) Maar daarvan is je eetpatroon toch al van overspoeld als je echt serieus bezig bent.
Ennuh, die koolhydraten in je ontbijtboek zijn voornamelijk suikers hè (simple carbs) ...
als je je vetpercentage omlaag wilt krijgen wil je je carbs voornamelijk uit complexe koolhydraten halen, maar er zijn hier vast wel genoeg topics over voeding op Fok! als je je daar nog niet in verdiept hebt.

* Miguel kan niet wachten om morgen weer te gaan rennen
Ennuh Gelderland, het is juist de bedoeling dat je de gehele 8 weken 'diep' moet gaan. Daar is die extra minuut iedere 3e training voor
pi_38341880
ja ik moet ook gewoon volhouden al is het bést wel érg zwaar... denk dat veel zullen stoppen na 1-2 weken
Haleloeja
  maandag 29 mei 2006 @ 20:33:11 #161
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38344059
Als het echt te zwaar wordt denk ik gewoon aan die 8-pack en dan kan ik nog even verder rennen
Donderdagochtend staat er weer eentje voor me op de planning
pi_38352535
quote:
Op maandag 29 mei 2006 20:33 schreef Miguel het volgende:
Als het echt te zwaar wordt denk ik gewoon aan die 8-pack en dan kan ik nog even verder rennen
Donderdagochtend staat er weer eentje voor me op de planning
ja dat is waar.. maar doet iedereen hier constant die 4-6-8 min achterelkaar? Of ook wel eens rust (1 min) na 2 sprint/joggen....

En nog een vraag; verbrand je met HITT alleen vet van je buik of over je hele lichaam. Wil namelijk ook graag ('t klinkt gek) maar een afgetraind ('slank') gezicht. Nogmaals, 't klinkt gek , maar heb liever een strak gezicht (zonder vet), dan een bolle kop (met bolle wangen) .. vandaar die vraag
Haleloeja
  dinsdag 30 mei 2006 @ 07:08:08 #163
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38357937
Je kunt alleen maar vet van je hele lichaam verbranden, plaatsgewijze ververbranding bestaat niet, dat maakt je lichaam zelf wel uit
Ik zit dus pas op 7 minuten, maar ik probeer nog wel alles in een ruk te doen ja, geen 'rust'
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:33:01 #164
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_38359520
Zijn er nog meer HIIT programma overzichtjes?
En hoe doen jullie dat met 30 seconden steeds?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_38378164
Ik reken soms in lantarenpalen. 3 lantaren palen sprinten 4 rennend

Ik hou namelijk niet van gewicht tijdens het hard lopen.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 18:37:53 #166
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38379122
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 18:14 schreef Setambre het volgende:
Ik hou namelijk niet van gewicht tijdens het hard lopen.
Zelf weeg je 'weet ik het hoeveel' kilo en dan ga je je druk maken om een stopwatch van een paar honderd gram...
pi_38379581
ik heb een stopwatch op mijn horloge. Wat wel opvallend is, als ik aan het sprinten ben kijk ik op een gegeven moment hoe lang ik nog moet..... en op het moment dat ik kijk (en waarschijnlijk moe ben, en stuk zit) staat de stopwatch eigenlijk altijd 50 sec..

Waar doen jullie eigenlijk dat sprinten ensow? Gewoon in de buurt/wijk? ik ga eerst ff 5 min joggen naar een rustig weggetje (niet beschut, dát niet) zodat ik niet (lees: geen) fietsers etc. tegenkom. Dat vind ik echt super irritant als je ineens vól gaat sprinten en er rijden mensen langs
Haleloeja
  dinsdag 30 mei 2006 @ 18:51:00 #168
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38379770
Ik jog eerst een minuut of 3 richting een rustig stukje van de wijk. Dan gebruik ik een blok om te rennen, lekker rustig, eigenlijk geen auto's, af en toe wat mensen die toch raar blijven kijken (althans dat gevoel krijg ik nog steeds)
Ik wil dus niet op m'n 'stopwatch' kijken als ik ren, dus ik stel hem zo in dat ik klaar ben met de sprint als de timer afgaat
pi_38380206
Ik begin volgende week maandag weer vandaag ga ik ook niet trainen heb nog last van mijn been.
en hoop dat ik volgende week blessurevrij ben.

Maar heb eigenlijk nog een vraag wat niks met HIIT te maken heeft:
Sinds ik een bloeduitstorting+ kleine spierscheuring in mijn kuit heb gehad heb ik nog best wel vaak last van kleine blessures aan mijn been. Ik heb echt om de paar dagen wel last van mijn enkel of van een spiertje er net iets boven gisteren ziek thuis gebleven ga ik vandaag lopen heb ik gewoon last aan mijn been terwijl ik de dag ervoor niks heb gedaan???
pi_38384800
tering hé wat is dat HIIT zwaar....

net voor de 2e x gegaan, toen ik 2 minuten aan het sprinten/joggen was dacht ik wéér bij mezelf: 'waar ben ik aan begonnen, ik stop ermee' Toen heel ff de stopwacht stil (30 seconden) en ff gelopen en toen weer 2 minuten verder gegaan....

Nu na 10-15 minuten voel mijn hele borstkast en mijn hart gaat nog steeds tekeer weet niet of 't goed is , maar het is wél bij mij zo begin nu zelfs langzaam hoofdpijn te krijgen....

En dat terwijl ik geeneens zo'n slechte conditie heb (voetbal en train 2x per week ook niet rustig)

Maarja.... it's the hardcore way
Haleloeja
pi_38386694
Probeer gewoon rustig op te bouwen. Hoofdpijn is sowieso niet goed

Rustig opbouwen je wilt je zelf niet een hartaanval geven...
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:29:18 #172
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38399483
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:16 schreef Setambre het volgende:
Hoofdpijn is sowieso niet goed
Dat heb ik 1x gehad

Overigens schiet het niet echt op, ik zit nu in week 4 maar ik ben nog geen kilo lichter (laatst poste ik dus van wel, maar dat was op een ander moment van de dag gemeten, ik jojo gewoon meerdere kilo's op een dag ). In ieder geval ga ik nu dus nog maar beter mijn best doen: nog minder vreten, en HIIT gewoon lekker doorzetten
pi_38417679
Let echt op wat je eet inderdaad.

Een zak chips is al snel 400 kcal en frisdrank tik je ook al snel tegen de 75 kcal per glas.

Probeer gewoon te kappen met chips en frisdranken tenzij je light neemt.

Als je klaar bent met sporten eerste half uur niks eten, daarna een flinke maaltijd
pi_38427074
---edit---

[ Bericht 99% gewijzigd door Gelderland op 01-06-2006 16:57:13 ]
Haleloeja
pi_38442406
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 09:29 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Dat heb ik 1x gehad

Overigens schiet het niet echt op, ik zit nu in week 4 maar ik ben nog geen kilo lichter (laatst poste ik dus van wel, maar dat was op een ander moment van de dag gemeten, ik jojo gewoon meerdere kilo's op een dag ). In ieder geval ga ik nu dus nog maar beter mijn best doen: nog minder vreten, en HIIT gewoon lekker doorzetten
hmmz, das niet écht motivatie hé, 4 weken bezig en nog geen KG kwijt.... dus je blokjes zijn ook nog niet zichbaar

hoe gaat 't nu met jouw? ga je nog steeds maximaal en zit je nog steeds he-le-maal kapot? Ik denk dat ik de volgende x op 80-90% ga sprinten (moet nu 5 min)

vanavond ga ik weer denk ik
Haleloeja
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:15:29 #176
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38443010
Damn, vanochtend gegaan, was erg zwaar, maar dat had ik al wel aan zien komen toen ik bijna niet uit m'n bed kon komen...
Ben in de afgelopen 3 weken al meer dan 2 kilo kwijt geraakt, maar dat kan ook voor een deel te maken hebben met de stress van m'n tentamens (moet alles nu halen zodat ik december m'n bachelor kan afsluiten)
Wel eet ik een stuk minder carbs en vetten zijn geminimaliseerd, maar ik heb nog steeds geen skinfoldmeter dus vooruitgang daarin kan ik (nog) niet meten nu

anyway, zaterdag weer
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:18:43 #177
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38443131
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 18:10 schreef Setambre het volgende:
Probeer gewoon te kappen met chips en frisdranken tenzij je light neemt.
Chips eet ik al een jaar niet meer (alleen op vrijdagavond een paar chipjes), en frisdrank: overdag drink ik alleen maar water, en 's avonds neem ik vrijwel altijd een glas vruchtendrank. Cola en dergelijke drink ik soms in het weekend.
  donderdag 1 juni 2006 @ 17:20:33 #178
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38443188
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:57 schreef Gelderland het volgende:
hoe gaat 't nu met jouw? ga je nog steeds maximaal en zit je nog steeds he-le-maal kapot? Ik denk dat ik de volgende x op 80-90% ga sprinten (moet nu 5 min)
Ik ga wel maximaal, maar meestal zijn het de benen die gewoon absoluut niet meer kunnen, je wilt harder maar je kan gewoon niet. Tuurlijk sta je dan te hijgen en te puffen, maar hoe verder je komt, hoe sneller je weer hersteld van die inspanning.
pi_38444190
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:20 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Ik ga wel maximaal, maar meestal zijn het de benen die gewoon absoluut niet meer kunnen, je wilt harder maar je kan gewoon niet. Tuurlijk sta je dan te hijgen en te puffen, maar hoe verder je komt, hoe sneller je weer hersteld van die inspanning.
oja dat zal wel Maaruhh.... waarom doe je het eigenlijk nog? Ik bedoel.... wat zijn de effecten? Het is loodzwaar en jij valt er eigenlijk niet tot nauwelijks van af? Of merk je wél dat je blokjes beter zichtbaar worden en je een strakker buikje krijgt Dat Hitten doe je natuurlijk niet écht voor je lol, want je sloopt jezelf wél ff
Haleloeja
pi_38445958
Yeah ik mag vanavond weer

Vast ritueel van week geworden. Eerst 4 km lopen, dan HITT-en
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:51:04 #181
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38465827
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 17:48 schreef Gelderland het volgende:

[..]

oja dat zal wel Maaruhh.... waarom doe je het eigenlijk nog? Ik bedoel.... wat zijn de effecten? Het is loodzwaar en jij valt er eigenlijk niet tot nauwelijks van af? Of merk je wél dat je blokjes beter zichtbaar worden en je een strakker buikje krijgt Dat Hitten doe je natuurlijk niet écht voor je lol, want je sloopt jezelf wél ff
Het geeft toch een ontzettend lekker gevoel om je in 10 minuten helemaal te slopen. Dat heerlijk lege gevoel dat je weet dat je iets gedaan hebt
Verder zie ik toch wel iets verschil, de 6 afzonderlijke blokjes zijn te herkennen, alleen zijn de lijnen mij nog niet diep genoeg. Ik maak hoe dan ook die 8 weken vol!!
pi_38483481
zo ff blikje isostar naar binnen en dan weer 5 min HITTEN
Haleloeja
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:49:38 #183
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38486537
Morgenvroeg lekker voor m'n werk
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:03:37 #184
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_38486896
Dit ga ik ook maar eens proberen.
pi_38490192
vanavond ging 't wel goed opzich, 5 minuten, bijna helemaal achter elkaar gedaan. Alleen mijn benen worden op een gegeven moment zoooo slap/moe, dat het bij de laatste echt super kut is om te gaan sprinten

@ kenners: in welke weken moet je theoretisch een 'vetverbrandings-boost'krijgen? Na 2-3 weken? of later?
Haleloeja
pi_38492621
heeft het voor jullie nou al effect gehad? aantoonbare resultaten please
pi_38498624
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 22:42 schreef Gelderland het volgende:
vanavond ging 't wel goed opzich, 5 minuten, bijna helemaal achter elkaar gedaan. Alleen mijn benen worden op een gegeven moment zoooo slap/moe, dat het bij de laatste echt super kut is om te gaan sprinten

@ kenners: in welke weken moet je theoretisch een 'vetverbrandings-boost'krijgen? Na 2-3 weken? of later?
Gemiddeld pas in de 5de en 6de week ga je echt groote verschillen merken.

Althans dat zijn mijn ervaringen
  zaterdag 3 juni 2006 @ 18:14:10 #188
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38508584
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:49 schreef Miguel het volgende:
Morgenvroeg lekker voor m'n werk
Oké, dat ging ik dus niet trekken vanochtend Eerst maar gewerkt dus en daarna even lekker wezen rennen. Daarna een lekkere douche en dan voel ik mezelf toch altijd wel goed naderhand
Tweede pinkstermorgen gaan we weer
pi_38509902
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:40 schreef sannydude het volgende:
heeft het voor jullie nou al effect gehad? aantoonbare resultaten please
ben ik ook benieuwd naar Maar dat zijn er maar een paar, de meeste zijn nog bezig of al weer afgevallen ik ga morgen (mits mijn kater meevalt aan het einde van de dag) voor mijn 2e week
Haleloeja
pi_38510188
Ik train al maanden explosief. Ik doe vaak de 500/1000/2000 meter roeien. Maar wil je echt afvallen dan moet je hier niet bij zijn. Dan zal je toch echt cardio moeten doen. En niet als een oud wijf een beetje aerobics op je gemak maar gewoon een uur lang zweten en je hartslag op een procent of 75 tot 85% van zijn maximale snelheid houden.

En wat mensen ook vaak vergeten zijn gewoon goede eet en drink gewoontes!

35% eiwitten / 55% koolhydraten / 15% vet.
Zolang m'n baas net doet alsof ik veel verdien, doe ik net alsof ik hard werk!
pi_38510368
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:21 schreef Veilside_red het volgende:
Ik train al maanden explosief. Ik doe vaak de 500/1000/2000 meter roeien. Maar wil je echt afvallen dan moet je hier niet bij zijn. Dan zal je toch echt cardio moeten doen. En niet als een oud wijf een beetje aerobics op je gemak maar gewoon een uur lang zweten en je hartslag op een procent of 75 tot 85% van zijn maximale snelheid houden.

En wat mensen ook vaak vergeten zijn gewoon goede eet en drink gewoontes!

35% eiwitten / 55% koolhydraten / 15% vet.
denk dat je hiermee, na 8 weken, ook flink afvalt...
Haleloeja
pi_38511577
hoezo? Dat is gewoon een ideale verhouding. De waardes die je in calorieen nodig heb verschilt bij iedereen of mis ik nu wat?
pi_38511756
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:12 schreef Veilside_red het volgende:
hoezo? Dat is gewoon een ideale verhouding. De waardes die je in calorieen nodig heb verschilt bij iedereen of mis ik nu wat?
hij spreekt je toch niet tegen toch?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:02:21 #194
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38514618
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:21 schreef Veilside_red het volgende:
Dan zal je toch echt cardio moeten doen. En niet als een oud wijf een beetje aerobics op je gemak maar gewoon een uur lang zweten en je hartslag op een procent of 75 tot 85% van zijn maximale snelheid houden.
De hele essentie van HIIT is juist dat je dus NIET traint op die bekende (en nogal onaantrekkelijke) manier.
pi_38515881
Maar die oude vertrouwde manier werkt en die van hit niet. Iig ik kan er niks van merken van dat afvallen...
pi_38515970
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:47 schreef Veilside_red het volgende:
Maar die oude vertrouwde manier werkt en die van hit niet. Iig ik kan er niks van merken van dat afvallen...
Dat ligt dan aan jou.
pi_38516152
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:47 schreef Veilside_red het volgende:
Mag ik vragen hoe lang je bezig bent?

HITT heeft namelijk wel een programma van 8 weken zoals je weet
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:03:30 #198
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38516344
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:50 schreef LedZep het volgende:
Dat ligt dan aan jou.
  zondag 4 juni 2006 @ 13:30:03 #199
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_38527025
Weet er iemand waar je Wei-poeder kan scoren?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_38527498
bodystore.nl heeft nu leuke aanbiedingen..
pi_38530795
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:30 schreef WarPuppy het volgende:
Weet er iemand waar je Wei-poeder kan scoren?
Ik zou het rustig aan doen wei kan je altijd nog slikken. Probeer eerst gewoon veel kwark en vis te eten...

Veel wetenschappers beweren dat kunstmatige wei poeders behoorlijk slecht zijn voor het lichaam. Creatine is sowieso een no-joy voor mij. Een goeie vriend van me is een dieetist...
  zondag 4 juni 2006 @ 15:54:28 #202
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38530983
Leuk voor je Setambre, maar houd je ONonderbouwde mening maar voor je
pi_38531220
Leuk voor je Miguel, als jij nou gewoon creatine en wei blijft slikken dan is iedereen blij

Ik ga hier geen uitgebreide discussies houden, dit is een HITT topic. Er is genoeg te vinden dat creatine en wei bijzonder slecht voor je zijn. Was alleen een waarschuwing voor mensen die bodyshop en dergelijken zien als een Tell Sell winkel...
  zondag 4 juni 2006 @ 16:07:49 #204
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38531403
Je hebt gelijk, daar is dit topic ook niet voor, vandaar ook mijn opmerking.
Van creatine moet ik ook niks hebben, vooral monohydraat is gewoon rommel. Maar whey afschrijven als ongezond (zonder onderbouwing ook nog eens) is gewoon totale bullshit
pi_38531568
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:07 schreef Miguel het volgende:
Je hebt gelijk, daar is dit topic ook niet voor, vandaar ook mijn opmerking.
Van creatine moet ik ook niks hebben, vooral monohydraat is gewoon rommel. Maar whey afschrijven als ongezond (zonder onderbouwing ook nog eens) is gewoon totale bullshit
Laten we het daarbij houden...

Nogmaals, iedereen die wei en creatine wil gaan gebruiken lees eerst een hoop informatie op het gebied van voeding voordat dat je het gebruikt. Je hebt maar een lichaam...
pi_38532267
en er is ook zoiets als overinformatie

Over elke vrijwel stof kun je wel iets terugvinden dat het slecht is, zelf over vitaminen

Creatine is een natuurlijk product door het lichaam aangemaakt product, en alle teveel eraan wordt gewoon afgedreven(daarom dat de loadingsfase puur geldklopperij is). Bij mij heeft het als bijeffect dat ik er opgezwollen uitzie, dus ik neem het niet

Dat wei slecht is, tja, koolhydraten dragen bij tot veroudering, vetten veroorzaken dood door opstoppingen ed, soyaeiwitten zijn giftig voor mannen, 60% van de bevolking is lactose-intolerant(in weliswaar verschillende graden) dus ook geen melkeiwitten en kwark

Oh en mijn moeder haar dietist houdt nog steeds vast aan 3 keer per dag eten,terwijl dat ook al lang achterhaalt is,dus ik geloof die kloefkappers niet meer

[ Bericht 4% gewijzigd door Genjuro op 04-06-2006 16:37:10 ]
pi_38532282
Vanavond maar eens met zo'n HIIT-sessie gaan beginnen!
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_38532388
@Setambre

pi_38532405
Dieetisten
pi_38535248
Heb nu 3x HITT gedaan. Hiervoor liep ik gemiddeld 2x per week zo'n 8 kilometer, maar door luiheid wil ik een makkelijke en vooral snellere manier om af te vallen. Naar mijn idee heeft het veel minder resultaat, qua vetverbranding dan normaal hardlopen. Zit nu te twijfelen om maar gewoon weer te gaan hardlopen, maar misschien moet ik deze methode wat tijd gunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door J_CDA op 04-06-2006 19:56:59 ]
pi_38535266
quote:
Op zondag 4 juni 2006 18:16 schreef J_CDA het volgende:
Heb nu 3x HITT gedaan. Hiervoor liep ik gemiddeld 2x per week zo'n 8 kilometer, maar door luidheid wil ik een makkelijke en vooral snellere manier om af te vallen. Naar mijn idee heeft het veel minder resultaat, qua vetverbranding dan normaal hardlopen. Zit nu te twijfelen om maar gewoon weer te gaan hardlopen, maar misschien moet ik deze methode wat tijd gunnen.
Inderdaad, als je denkt na 3 sessies resultaat te zien mag je je weleens verdiepen in vetverbrandingscardio.
pi_38537987
quote:
Op zondag 4 juni 2006 18:17 schreef LedZep het volgende:

[..]

Inderdaad, als je denkt na 3 sessies resultaat te zien mag je je weleens verdiepen in vetverbrandingscardio.
Er staat toch nergens dat ik nu al resultaat wil zien? Het gaat om het verschil. Ik ben overgegaan van 2x per week 8km lopen naar 3x per week HITT en ik merk dat er weer kilo's bij gekomen zijn. Niet veel, maar toch.
  maandag 5 juni 2006 @ 10:50:10 #213
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38553120
lekker op pinkstermorgen wezen rennen
pi_38553393
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:58 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Er staat toch nergens dat ik nu al resultaat wil zien? Het gaat om het verschil. Ik ben overgegaan van 2x per week 8km lopen naar 3x per week HITT en ik merk dat er weer kilo's bij gekomen zijn. Niet veel, maar toch.
Als je voeding goed is is het sowieso onmogelijk om kilo's te gainen dus dat slaat totaal nergens op. Die 16km kost natuurlijk enorm veel calorieën waardoor je meer at dan je nodig had. Wanneer je dan overstapt naar HIIT zal je in eerste instantie dus minder calorieën verbranden zonder dat je minder eet. Logisch dat je niet afvalt.

Het is de vraag of langeafstandslopen niet beter zijn dan iets als HIIT, maar voor de gemiddelde persoon is 8km 2x per week (in redelijk tempo) toch niet te doen dus daar hoef je niet over na te denken.
  maandag 5 juni 2006 @ 11:17:36 #215
38549 dewd
100% pure
pi_38553567
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:01 schreef Setambre het volgende:
Leuk voor je Miguel, als jij nou gewoon creatine en wei blijft slikken dan is iedereen blij

Ik ga hier geen uitgebreide discussies houden, dit is een HITT topic. Er is genoeg te vinden dat creatine en wei bijzonder slecht voor je zijn. Was alleen een waarschuwing voor mensen die bodyshop en dergelijken zien als een Tell Sell winkel...
je hebt nu genoeg jezelf voor lul gezet, ik zou er mee stoppen nu je nog niet compleet uitgelachen wordt.
  maandag 5 juni 2006 @ 11:18:50 #216
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38553591
We waren er ook allang over gestopt dewd
pi_38554026
toch nog even over de creatine en whey. Waar vind ik dat het bijzonder slecht voor je is... want dat is namelijk niet te vinden. Ik gebruik creatine nu trouwens 3 week en mijn explosiviteit is ongeveer met 100% vooruit gegaan. Een ook al doe ik officieel niet meer het HIIT principe, tijdens het hardlopen/crosstraining (wat ik anderhalf uur doe per dag) door kan ik er met gemak een HIIT kwartiertje tussengooien.. mijn sixpack is er ondertussen, en met de hulp van de whey komt deze nog veel beter uit, ik ben nu aan het trainen voor de 8-pack. Setambre gelooft de spookverhalen graag, terwijl wetenschappelijk bewezen is dat zowel creatine als whey niet slecht voor je is. Er zullen altijd negatieve verhalen over zijn, maar dat zijn de mensen die er niet verstandig mee om kunnen gaan.

Voor de mensen die er meer over willen lezen:
http://www.mannen-gezondheid.com/creatine.html
http://www.mannen-gezondheid.com/proteine.html

Nu weer ontopic
pi_38561211
Ik ben vandaag ook maar weer begonnen en dit keer ben ik blessurevrij en hoop ik dat ik voor volgend seizoen een goede conditie heb
pi_38614204
ik houdt ff rust week, ben stront verkouden, en heb super last van mijn keel. Hitten gaat sowieso niet deze week
Haleloeja
pi_38614515
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:56 schreef Setambre het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe lang je bezig bent?

HITT heeft namelijk wel een programma van 8 weken zoals je weet
Nog niet zo gek lang eigenlijk. ik train nu 7 maandjes. Ik ga elke week trouw 3 keer.
  woensdag 7 juni 2006 @ 08:21:46 #221
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38616303
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 01:05 schreef Gelderland het volgende:
ik houdt ff rust week, ben stront verkouden, en heb super last van mijn keel. Hitten gaat sowieso niet deze week
Rust is voor watjes
Ik zit ff wakker te worden, dan ga ik zo m'n laatste keer 8 mins doen
pi_38616930
Hiit , ik had er nog nooit van gehoord, maar op voetbaltrainingen wordt dit eigenlijk vaak zat gebruikt. Een vierkantje met pionnetjes uitzetten en vervolgens een rondje hardlopen, een rondje sprinten, rondje hardlopen enz... Dan voel je het inderdaad wel zitten, maar dan moet je daarna vaak weer een wedstrijdje gaan spelen. Vooral aan het begin van het seizoen ben je dan echt helemaal kapot.

Nou is het voetbalseizoen afgelopen en wil ik mijn "voetbalconditie" wel behouden. Nou liep ik als veel anderen hier ook altijd rondjes van 7-12 km, maar ik wil dit Hiit toch ook wel een kans geven dus de komende weken ga ik aan de Hiit
pi_38664542
vanavond na een weekje het HITTEN weer oppaken Zie er nu al tegen op
Haleloeja
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:02:39 #224
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_38688316
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:05 schreef Del_Toro het volgende:
mix het doorelkaar

Als jij 1 minuut gaat rennen ga je nooit 'vol', dat is nu juist het hele idee. Als je het 2 minuten volhoudt ren je niet hard genoeg

Anyway, ik doe dit al een tijdje in de hockeytrainingen, niet erg nieuw, maar ik vind het wel een lekkere manier om conditioneel bezig te zijn. Het is nu zomerstop, en ik denk dat ik dit ook maar eens in m'n looptrainingen in ga bouwen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:06:02 #225
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_38688425
quote:
Nee. Het grootste deel van je lichaamsgewicht wordt bepaald door je hoeveelheid spiermassa.

Edit: spuit 11, lama

[ Bericht 11% gewijzigd door Catbert op 09-06-2006 12:21:52 ]
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_38710694
vandaag voor de 3de keer bezig geweest en was wel weer behoorlijk kapot.
wat gaan die halve minuten joggen toch weer snel
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:18:42 #227
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38710763
Ik loop (bijna) altijd hetzelfde stuk en merk nu dat ik meer afstand ga afleggen in die minuut.
* Miguel zit nu op 9 minuten
pi_38729551
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:15 schreef magic_dreamer het volgende:
vandaag voor de 3de keer bezig geweest en was wel weer behoorlijk kapot.
wat gaan die halve minuten joggen toch weer snel
vind ik ook altijd ik ga vanavond weer na een kleine week niet Ge-hiit te hebben (verkoudheid/niet fit etc). Ga gewoon weer verder waar ik gebleven was (5 minuten)..... voor de 4e keer.... zal straks wel weer kapot zijn, maar moet dan maar

wil namelijk wél blokjes voor de vakantie, en dat is over 6-7 weken al
Haleloeja
  zondag 11 juni 2006 @ 10:49:14 #229
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38743608
Damn, blij dat ik gewoon vroeg ben gegaan zoals altijd, want het gaat vandaag wel heel warm worden. Niet echt gezond om dan voluit te gaan rennen...
pi_38744798
Haha inderdaad , je moet óf vroeg in de ochtend gaan óf 's avonds anders is het echt niet uit te houden. Ik heb een keer vrij intensief hardgelopen met 27 graden rond 1 uur smiddags. Ik zweette onder de douche zelfs nog .
pi_38745064
Hey.. dit is best leuk (net na het lezen van dit topic meteen m'n eerste sessie gedaan)

Na 4 minuten HIIT ben ik net zo kapot als na een half uur joggen. Het mooie van dit is dat ik het makkelijker in kan passen in de week omdat het maar zo kort is. Joggen kwam ik meestal niet meer dan 1 keer aan toe.

Ik ben alleen benieuwd of ik wel genoeg opbouw.. de 4 minuten ging wel en 5 minuten moet ook wel lukken, maar voor de 6e minuut zal ik in de eerste 4 sessies toch wel wat extra uithoudingsvermogen opgebouwd moeten hebben lijkt me.

Ik hoop alleen dat het niet stoot met m'n fitness, dat m'n lichaam al mijn mooie spiertjes begint op te eten Maarja er zit nog genoeg vet dat eerst weg gaat ws. (en ik eet natuurlijk ook wel gewoon goed)
pi_38746672
ik was gisteravond om 20.00 gegaan, toen was het ook nog vrij heet. Das idd niet lekker. Ik zweette nog een half uur na ofsow Volgende keer ga ik naar de 6 min.... wordt al meer
Haleloeja
  zondag 11 juni 2006 @ 14:39:22 #233
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38748529
Goed werk Gelderland. Zoals ik al eerder heb gezegd, als je kunt zou ik toch echt 's ochtends gaan (op nuchtere maag ook), vooral met deze temperaturen een stuk beter uit te houden

* Miguel heeft vanochtend toch nog een uur zitten 'nazweten'
pi_38790134
quote:
Op zondag 11 juni 2006 14:39 schreef Miguel het volgende:
Goed werk Gelderland. Zoals ik al eerder heb gezegd, als je kunt zou ik toch echt 's ochtends gaan (op nuchtere maag ook), vooral met deze temperaturen een stuk beter uit te houden

* Miguel heeft vanochtend toch nog een uur zitten 'nazweten'
ik ga nu steeds ná 21.00

Maar wie heeft er nou écht zichbare resultaten. 't wordt vaak gevraagd, maar niemand heeft volgens mij gezegd van: ik ben over mijn hele lichaam (buik/gezicht etc.) smaller geworden en heb veel vet verbrand!

Na hoeveel weken zag je ookalweer eigenlijk resultaat (de boost)? bij welk aantal minuten?
Haleloeja
pi_38797299
Na 2 weken moet je het gaan merken volgens mij.. 6 sessies dus. Ik ga morgenvroeg m'n tweede doen.
pi_38830858
na en tijdens het Hitten vóel ik ook echt me buik.... hebben jullie dat ook? bepaalde kramp ofsow.... best apart
Haleloeja
pi_38839252
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:41 schreef Gelderland het volgende:
na en tijdens het Hitten vóel ik ook echt me buik.... hebben jullie dat ook? bepaalde kramp ofsow.... best apart
niet zo gezond wel, zou normaal niet moge zijn
Niet eten een uur voor de hiit?
pi_38841750
Last van mijn maag heb ik niet hoor . Wel voel ik m'n bovenbenen aardig.

Ik begon trouwens met mijn eerste keer HIIT gelijk maar met 5 minuten. Eerst dan zon 10 minuten op een vrij goed tempo hardlopen, dan 5 minuten HIIT en daarna 5 minuten uitlopen. Ik moest met het uitlopen eerst wel een beetje op adem komen maar kon toch nog verrassend versnellen. Het zweten gaat wel nog een tijdje door terwijl ik al gestopt was.

Ik ga vandaag voor de 6 minuten, kijken wat dat opleverd .
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:14:42 #239
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_38842285
tvpjee, wel interresant
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_38843474
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:14 schreef boem-dikkie het volgende:
tvpjee, wel interresant
Interessant in de zin van, dat ga ik ook doen?
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:36:26 #241
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_38844626
quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:47 schreef Gelderland het volgende:
al eens gedacht aan een hartslagmeter ?
polar heeft leuke modellen met een countdowntimer.

Wij (ik en vriendin) zijn gisteren begonnen met HIIT en zijn erg benieuwd naar de resultaten. Zelf wil ik wel 10 kg kwijt en daarnaast is het een leuke bijkomstigheid dat je er in het lange afstandslopen ook behoorlijk sneller van wordt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Freeflyer op 14-06-2006 12:50:33 ]
Neerkomen wel!
pi_38855150
Vandaag de 6 minuten gedaan maar was al kapot op het einde van de 5 minuten hopelijk gaat dat vrijdag beter.
pi_38856355
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:00 schreef Genjuro het volgende:

[..]

niet zo gezond wel, zou normaal niet moge zijn
Niet eten een uur voor de hiit?
meer mijn buikspieren die ik voel vlak na en op 't einde van een Hiiit-sessie..... nja raar dat jullie daar geen last van hebben
Haleloeja
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:42:03 #244
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_38881892
tweede keer HIIT gedaan.

ik heb nog heel veel moeite met tussendoor blijven joggen. ook merk ik dat ik mijn energie beter moet verdelen over het sprinten. na de tweede keer was ik zo kapot dat de derde en de vierde keer amper sprinten genoemd kon worden. pffff.... zaterdag weer
Neerkomen wel!
pi_38883239
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:42 schreef Freeflyer het volgende:
tweede keer HIIT gedaan.

ik heb nog heel veel moeite met tussendoor blijven joggen. ook merk ik dat ik mijn energie beter moet verdelen over het sprinten. na de tweede keer was ik zo kapot dat de derde en de vierde keer amper sprinten genoemd kon worden. pffff.... zaterdag weer
daar heb ik ook nog wat moeite mee. Daarom zet ik soms mijn stopwacht ff stil.... zodat ik heel ff (zonder te joggen) tot rust kan komen, 20 seconden ofsow. Dan ga ik 30 seconden joggen en dan heb ik weer wat energie om te sprinten....
Haleloeja
pi_38883322
Moeite met joggen tussendoor? Dat je liever loopt in die tijd zeker . Joggen hoeft niet snel te zijn als je maar jogt .

Ik deed gisteren m'n 3e HIIT, gelijk maar naar 8 minuten gegaan want de andere twee keren (4 en 6 minuten) was ik nog niet zo heel erg vermoeid. Met de 8 minuten had ik op het einde toch wel moeite om nog een echt goede sprint te doen, het was meer een soort sneljoggen, maar ik kwam na de 8 minuten wel weer snel op adem. Volgende keer weer 8, eventueel 9 als ik me echt nog goed voel op dat moment.

Heerlijk trouwens, dat uitgeputte gevoel in de bovenbeentjes, die staan echt te trillen na een HIIT .
pi_38891540
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 14:23 schreef Bak_Beest het volgende:
Moeite met joggen tussendoor? Dat je liever loopt in die tijd zeker . Joggen hoeft niet snel te zijn als je maar jogt .
juist ja, na 30 seconden sprinten, sta ik soms liever ff stil om op adem te komen dan dat ik heeel rustig ga lopen... Ik ga volgende hitt alweer naar 7 minuten
Haleloeja
pi_38891664
Damn.. mijn fitness gaat vanavond niet door dus ik wil eigenlijk gaan HIITen, maar ik heb net stevig gegeten Zou het na een uurtje alweer gaan?

[update]
K.. net mijn eerste set van 5 minuten gedaan. Aan het eind moest ik bijna kotsen maar van de andere kant voelde het wel erg goed. Ik zit nu lekker vet te verbranden Vind het nog steeds leuk

[ Bericht 47% gewijzigd door Bigs op 15-06-2006 20:20:57 ]
pi_38906571
Je moet 2 uur voor je training niks meer eten. Anders komt het weer naar boven
  vrijdag 16 juni 2006 @ 08:42:27 #250
38549 dewd
100% pure
pi_38909278
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 01:06 schreef Setambre het volgende:
Je moet 2 uur voor je training niks meer eten. Anders komt het weer naar boven
Pre workout shake werkt prima anders.
pi_38923186
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 08:42 schreef dewd het volgende:

[..]

Pre workout shake werkt prima anders.
Een shake eet je ook met een mes en vork

Drinken kan uiteraard wel, moet eigenlijk zelfs voor je sessies.
pi_38949762
ik wil ook nog hitten. Moet om 20.00 weg en heb nét wat pizza op... .grrr .... en morgen, de dag van de kater heb ik er vast ook geen zin in
Haleloeja
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:10:17 #253
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38952050
Vandaag was mijn dag van de kater al Morgenvroeg ga ik gewoon weer aan de bak
  zondag 18 juni 2006 @ 15:01:47 #254
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_38971413
Afgelopen week slechts 1x gehiit, het was te warm om stevig te trainen, en vrijdag had ik geen zin.
Komende week toch maar weer bezig, want ik ben nog lang te tevreden over mijn vetpercentage
pi_38972162
ik ben wél tevreden over mijn vetpecentage over mijn buik... daar ben ik super slank. Maar wil zo graag wat afvallen in mijn gezicht. Wil graag een afgetrained gezicht hebben, zoals je bij voetballers ook ziet. Niet zó erg als bij sommige, maar wél dat je slank bent in je gezicht.

En ja, dat wil ik bereiken door hitt...of 't lukt, ik weet 't niet
Haleloeja
pi_39042281
wat is nou de werkelijke reden dat je dan 'zoveel' afvalt door de wisseling in snel - langzaam EN in welke week moet je restultaat zien?

ben benieuwd
pi_39049328
Net hard gelopen en een klein beetje geprobeerd, maar bij de 3e sprintsessie ging ik al kapot, tering mijn bilspieren en bovenbenen. Maar je merkt wel dat het werkt, dan wel vet verbranden of spieropbouw, er gebeurt wel wat in je bovenbenen.
pi_39050407
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:39 schreef WinnarJ het volgende:
wat is nou de werkelijke reden dat je dan 'zoveel' afvalt door de wisseling in snel - langzaam EN in welke week moet je restultaat zien?

ben benieuwd
dat weet volgens mij niemand hier we doen 't omdat 't schijnt te helpen, maar waarom
Haleloeja
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:17:24 #259
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_39050582
Dat wit gin man inderdaad
Er zat iets achter van een theorie dat je lichaam explosiever moest worden en daarom een hoger percentage vet zou gaan verbranden oid.
Ik doe het nog een weekje (zit dan aan de 13 minuten) en vertrek dan weer naar het buitenland voor werk, zal dan wel niks meer van komen...
pi_39051038
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:17 schreef Miguel het volgende:
Er zat iets achter van een theorie dat je lichaam explosiever moest worden en daarom een hoger percentage vet zou gaan verbranden oid.
Ik doe het nog een weekje (zit dan aan de 13 minuten) en vertrek dan weer naar het buitenland voor werk, zal dan wel niks meer van komen...
en merk je al iets dan? als je al aan de 13 minuten zit zal je toch echt wel iets moeten merken lijkt me. Heb je al een sixpack?
pi_39051503
quote:
iemand die dit specifiek weet Zijn er al resultaten mee behaalt Ik doe 't wel , maar als mensen vragen wáarom, weet ik het eigenlijk ook niet
Haleloeja
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:29:06 #262
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_39059580
Ik had al een duidelijke 4-pack voordat ik begon, en vind nu zelf wel dat er een sixpack is ontstaan. Maar ik wilde niet te veel afvallen, eigenlijk vooral ook eens iets aan m'n conditie doen (doe normaal gesproken puur krachttraining)
Maar moet donderdag nog eens 11 minuten doen, zaterdag 12, maandag 12 en woensdag 13. Donderdag om 5 uur richting schiphol en dan ben ik druk genoeg met werk op m'n bestemming, dus dan is het wel leuk geweest
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:30:28 #263
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39063145
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:27 schreef ryan_atwood het volgende:
en merk je al iets dan? als je al aan de 13 minuten zit zal je toch echt wel iets moeten merken lijkt me. Heb je al een sixpack?
Ik ben nu in week 5, maar ik kan nog niet zeggen dat ik echt resultaat zie
pi_39064769
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:30 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Ik ben nu in week 5, maar ik kan nog niet zeggen dat ik echt resultaat zie
ook geen vet-verbrand op je buik/gezicht
Haleloeja
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:10:22 #265
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39065402
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:51 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ook geen vet-verbrand op je buik/gezicht
Nauwelijks, nu moet ik zeggen dat ik al vrij laag zat in mijn vetpercentage, er waren al 8 blokjes herkenbaar als ik ff alles op de juiste manier aanspande. Maar ik wil nog wat lager, zodat ze ook zichtbaar zijn in rustpositie.
pi_39066019
quote:
merk je al iets?

en waar blijven die Hitt-experts..... die precies kunnen uitleggen waarom Hitten goed zou zijn
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:39:35 #267
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39066467
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 10:27 schreef WinnarJ het volgende:
die precies kunnen uitleggen waarom Hitten goed zou zijn
Dat staat toch allemaal op de site die op de 1e pagina genoemd wordt ?
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:24:05 #268
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_39075018
ik moet zeggen dat ik wel merk dat mijn lichaam na afloop van een HIIT sessie nog wel een half uur tot een uur aan het werk is. Nazweten, een wee-ig gevoel in mijn buik, een keel als schuurpapier en trillende spieren.

tussen de verschillende sessies kan ik inmiddels al wel blijven joggen (jaja, progressie ).

de hoeveelheid vet die ik verbrand ga ik vanaf nu bijhouden aangezien ik nu in bezit ben van een originele vetmeter.
Neerkomen wel!
pi_39092516
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Dat staat toch allemaal op de site die op de 1e pagina genoemd wordt ?
ja, maar toch zeggen veel dat ze niet véél afgevallen zijn En waar zijn al die mensen die in 't begin begonnen....... Ook allemaal gestopt.... Er was toch ook zo'n vrouwtje die hier paar weken terug postte... Was ze zooo blij dat ze weer 3 pond was afgevallen door 't Hittenen kwam ze steeds (zwaar irritant) hier melden ook weg
Haleloeja
  woensdag 21 juni 2006 @ 22:09:36 #270
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39092805
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:02 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ja, maar toch zeggen veel dat ze niet véél afgevallen zijn
Iedere kilo die ik kwijt raak, is meteen 1,5% BF. Dus ik KAN nieteens meer véél afvallen want dan zou het spierweefsel zijn. Ik denk dat wanneer je hoog in je BF zit, en vanuit een bulk komt (dus altijd veel eten), het wel veel effect heeft.
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:11:27 #271
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_39095282
Dit zijn hier geen bodybuilders CQ
Morgenvroeg ga ik iig weer Ben vooral blij dat ik er conditioneel op vooruit ben gegaan, was voor mij minstens net zo belangrijk als het verbranden van vet...
pi_39098017
Haha, mijn conditie is ook zeker verbeterd, en vooral het herstel na een hiit is steeds iets sneller . Maar ik heb pas 2 weken gedaan dus ik moet nog even, ik zit wel op 8 minuten trouwens .
pi_39103832
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:13 schreef Bak_Beest het volgende:
Haha, mijn conditie is ook zeker verbeterd, en vooral het herstel na een hiit is steeds iets sneller . Maar ik heb pas 2 weken gedaan dus ik moet nog even, ik zit wel op 8 minuten trouwens .
ik zit ook op 8 minuten. Moet vandaaag eigenlijk weer maar heb flink last van mijn enkel. Weet niet wat 't is... hoop geen blessure want wil de hitt-sessie afmaken.

Al vraag ik me af hoe ik ooit 15 minuten kan volmaken, das echt veel
Haleloeja
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:32:22 #274
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_39103969
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 10:27 schreef Gelderland het volgende:

[..]

ik zit ook op 8 minuten. Moet vandaaag eigenlijk weer maar heb flink last van mijn enkel. Weet niet wat 't is... hoop geen blessure want wil de hitt-sessie afmaken.

Dat viel me best nog mee.
L'imagination au pouvoir!
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:03:39 #275
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_39104832
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 10:27 schreef Gelderland het volgende:
Ja, toen ik voor het eerst 4 minuten ging doen had ik ook zoiets van, hoe moet ik dit in godsnaam 15 minuten kunnen doen over 8 weekjes
Maar zit nu op 12 minuten en sta er toch wel van te kijken hoe je in zo'n korte periode vooruitgang kan boeken Vanochtend ging het best lekker iig, niet zo warm meer nu ook, toch wel een stuk aangenamer
pi_39113952
Ik fitness bijna elke dag s'avonds van 6 tot half 8, kan ik het beste hier die Hiit sessie bij doen of bv smorgens voor het werk ?
Het leven is net een kroket, allebei vol rotzooi
pi_39133213
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 10:32 schreef Ovidius het volgende:

[..]

Dat viel me best nog mee.
heb je al Hiit afgerond? en wat waren de resultaten ?
Haleloeja
pi_39231487
Mannen van Hiitt help

Ik ben een weekend weggeweest met wat vrienden en heb 2-3 dagen lang eigenlijk alleen vet (friet/frikandellen/BBQ etc.) gegeten en flink veel bier gedronken is mijn Hitt sessie, waarmee ik al 3 weken bezig ben nu vooor niets geweest

ik doe het hitten vooral om wat af te vallen in mijn gezicht (dat je beetje afgetraind gezicht krijgt, met licht ingevallen wangen , zeg maar) maar na deze dagen, weet ik niet of ik die 3 weken vergooid heb,...... of 't allemaal voor niets is geweest.... grrr (zit nu op 8 min, btw)
Haleloeja
pi_39233911
Afvallen is heeft meer dan alleen te maken dan HITT-en. Een gezond dieet is uiteraard een must. Je kan wel blijven HITT-en en bier zuipen, maar je zal dat weinig tot geen progressie maken.

Je mag uiteraard wel een keertje een vette hap eten, maar begin gewoon minderen met chips / frisdrank / vette happen, dan zal je merken dat de kilo's eraf vliegen...

Uiteraard is niets voor niets geweest. Je moet het alleen je dieet aanpassen.
  maandag 26 juni 2006 @ 00:25:47 #280
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_39234057
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:33 schreef Gelderland het volgende:

[..]

heb je al Hiit afgerond? en wat waren de resultaten ?
Nou, m'n conditie is super vooruit gegaan. Dus dat was leuk.
Maar vermageren, nou, niet echt. Ik was en ben redelijk mager dus ja, er moest heus niets meer áf.
  maandag 26 juni 2006 @ 09:35:14 #281
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_39240139
@Gelderland: ik denk niet dat 1 zo'n dag alles verprutst. Zolang je daarna maar weer gewoon doorgaat. (eigenlijk is het zelfs wel goed zo'n dag, want je lichaam denkt dat er weer genoeg energie beschikbaar is, waardoor je metabolisme weer omhoog gaat)
pi_39240702
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:35 schreef ConQuestador het volgende:
@Gelderland: ik denk niet dat 1 zo'n dag alles verprutst. Zolang je daarna maar weer gewoon doorgaat. (eigenlijk is het zelfs wel goed zo'n dag, want je lichaam denkt dat er weer genoeg energie beschikbaar is, waardoor je metabolisme weer omhoog gaat)
Het waren 2 dagen hé Maarja...... zal vandaag weer veel water ensow drinken en overmorgen weer hitten met 8 minuten (vanochtend ook gedaan).... joggen tussendoor gaat nog wel moeilijk, soms neem ik ook iets langer rust (45 sec.) dan kan ik namelijk wat beter sprinten dan dat ik dat niet doe...
Haleloeja
pi_39242605
In de mens health stond een soort gelijk iets als HIIT alleen daar stond een schema dat begon met 12 min lopen op 9 km/h en daarna 2 min op 16 km/h dan 2 min op 8 km/h (dit 4 x achter elkaar). Ze gingen er hierbij vanuit dat je op de lopende band loopt met een hellings % van 1 %
Het leven is net een kroket, allebei vol rotzooi
pi_39242759
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:16 schreef knalkoen het volgende:
In de mens health stond een soort gelijk iets als HIIT alleen daar stond een schema dat begon met 12 min lopen op 9 km/h en daarna 2 min op 16 km/h dan 2 min op 8 km/h (dit 4 x achter elkaar). Ze gingen er hierbij vanuit dat je op de lopende band loopt met een hellings % van 1 %
dat is gewone interval training, heeft niks met hiit te maken.
Men's Health maakt wel meerdere van die flaters, waardeloos boekje

Waarom zegt de helft van dit topic trouwens HITT?
  maandag 26 juni 2006 @ 11:22:58 #285
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_39242787
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:21 schreef Genjuro het volgende:

[..]

dat is gewone interval training, heeft niks met hiit te maken.
Men's Health maakt wel meerdere van die flaters, waardeloos boekje
Dat in Mens Health is gewoon een net iets andere interval training dan deze High Intensity Interval Training...
pi_39242829
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:22 schreef Ovidius het volgende:

[..]

Dat in Mens Health is gewoon een net iets andere interval training dan deze High Intensity Interval Training...
ja dat zeg ik toch...
maar wat doet die high intensity er dan bij, dat is gewoon omdat mensen hier iets van gehoord hebben en een van de schrijvers van Men's Health vindt er wat bij uit
  maandag 26 juni 2006 @ 11:41:08 #287
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_39243275
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:24 schreef Genjuro het volgende:

[..]

ja dat zeg ik toch...
maar wat doet die high intensity er dan bij, dat is gewoon omdat mensen hier iets van gehoord hebben en een van de schrijvers van Men's Health vindt er wat bij uit
quote:
Daar staat toch niet expliciet dat ze de naam HIIT gebruikten?
  maandag 26 juni 2006 @ 12:04:23 #288
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_39244034
quote:
dat is geen HIIT. lijkt meer op piramide lopen.
ga je overigens ook flink kapot van.
Neerkomen wel!
  maandag 26 juni 2006 @ 12:22:46 #289
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39244658
ga het vanavond eens proberen.

over 8 km.

steeds 1 minuut hardlopen en dan 30 seconden sprinten.
ik ben lief :)
  maandag 26 juni 2006 @ 12:40:24 #290
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_39245310
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:22 schreef A_L_N_F het volgende:
ga het vanavond eens proberen.

over 8 km.

steeds 1 minuut hardlopen en dan 30 seconden sprinten.
Je gaat acht kilometer lang HIIT'en? Dat hou je toch niet vol?
  maandag 26 juni 2006 @ 12:45:30 #291
151582 A_L_N_F
pi_39245514
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:40 schreef Ovidius het volgende:

[..]

Je gaat acht kilometer lang HIIT'en? Dat hou je toch niet vol?
mensen lachten mij ook uit toen ik zei dat ik 9 km ging lopen bij de bata.

ik had wel iets getrained maar 3 weken voor de bata zelf gestopt

9 km met 13 km/h gelopen. oke, 4 dagen spierpijn maar ik was wel redelijk snel
  maandag 26 juni 2006 @ 12:57:39 #292
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_39245967
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:45 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

mensen lachten mij ook uit toen ik zei dat ik 9 km ging lopen bij de bata.

ik had wel iets getrained maar 3 weken voor de bata zelf gestopt

9 km met 13 km/h gelopen. oke, 4 dagen spierpijn maar ik was wel redelijk snel
Ja, nou, 13km/h is niet zo heel snel hoor.. Wat je nu gaat doen, telkens 30 seconden sprinten, is véél vermoeiender! Want bij HIIIT is het natuurlijk de bedoeling dat je alles geeft in je sprint, daarom dat je ook begint met maar 4 minuten.
  maandag 26 juni 2006 @ 13:10:59 #293
151582 A_L_N_F
pi_39246429
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:57 schreef Ovidius het volgende:

[..]

Ja, nou, 13km/h is niet zo heel snel hoor.. Wat je nu gaat doen, telkens 30 seconden sprinten, is véél vermoeiender! Want bij HIIIT is het natuurlijk de bedoeling dat je alles geeft in je sprint, daarom dat je ook begint met maar 4 minuten.
mmm, ga niet 30 sec. flink sprinten. zal gewoon ff flink aanzetten.

trouwens doe het zelf onbewust al.
tijdens lopen heb ik mp3 speler mee en als er dan een hardstyle/jumpstyle nummer komt dan schiet mijn tempo naar boven
pi_39247160
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:41 schreef Ovidius het volgende:

[..]

[..]

Daar staat toch niet expliciet dat ze de naam HIIT gebruikten?
srry, heb ik verkeerd gelezen dus

EDIT: verkeerde post gequote, ik ben niet goed wakker vandaag

[ Bericht 35% gewijzigd door Genjuro op 26-06-2006 13:40:48 ]
pi_39247315
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:10 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

mmm, ga niet 30 sec. flink sprinten. zal gewoon ff flink aanzetten.

trouwens doe het zelf onbewust al.
tijdens lopen heb ik mp3 speler mee en als er dan een hardstyle/jumpstyle nummer komt dan schiet mijn tempo naar boven
dan is het dus niet het 'traditionele' Hiiten maar gewoon steeds rustig - iets versnellen - rustig - iets versnellen...... wat jij doet is meer IT ipv Hiiten
Haleloeja
pi_39292853
ben nu 3 weken bezig en 1.8 kilo afgevallen jeuuuj....:'(

als dit niet snel meer wordt stop ik er mee. Heb nou niet 't gevoel dat ik meer afval in mijn gezicht/buik, 't schiet niet écht op zo (zit op 8 min). En verder let ik gewoon op mijn diëet (ja ok, afgelopen weekend niet) maar normaal wél...
Haleloeja
pi_39295345
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:37 schreef Gelderland het volgende:

als dit niet snel meer wordt stop ik er mee. Heb nou niet 't gevoel dat ik meer afval in mijn gezicht/buik, 't schiet niet écht op zo (zit op 8 min). En verder let ik gewoon op mijn diëet (ja ok, afgelopen weekend niet) maar normaal wél...
de boost scheen na 2 weken te komen (dat je écht vet ging verbranden) maar dat is bij jouw dus niet ff wachten op een antwoord van de échte kenner dan maar, ik weet er niet zoveel over
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:54:49 #298
148491 Frenky-boy
dedonkerewolk.nl
pi_39295662
Ff mijn ervaring maar, ik heb het 3 maanden gedaan, niet volgesn dat officiele schema maar op de de hometrainer op deze manier:

5 min lekker tempo fietse
5 min HIIT (30sec rust, 30sec snel)

Dus een totaal van 30 minuten, daarbij goed dieet gevolgd en ben binnen 3 maanden (jan-begin april) 10 kg afgevalle, en let nu alleen nog op mn eten en blijf sinds die tijd mooi op mn gewicht zitten...dus of ik denk dat 't werk, met een juist dieet, zeker te weten !!

(0w, en ik las eerder over bier drinken, dat ben ik gewoon blijven doen)
Een dag niet gezopen, is een dag niet geleefd !!
DDW 4-Life www.dedonkerewolk.nl
pi_39295834
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:37 schreef Gelderland het volgende:

kerel... je valt bijna 2 kilo af op de eerste 3 weken... Dat zijn 16000 caloriën, terwijl je er 3000 maar per dag verbruikt. Als je dan niet tevreden bent ga je gewoon wat naar de guru's kijken en achter een wondermiddeltje wachten...

Wat had je soms verwacht, 20 kilo? 6-10 kg op 8 weken is wat je kan bereiken, veel meer kan het echt niet zijn, als je je dieet perfect inpast ms ja
pi_39296124
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:00 schreef Genjuro het volgende:

[..]

kerel... je valt bijna 2 kilo af op de eerste 3 weken... Dat zijn 16000 caloriën, terwijl je er 3000 maar per dag verbruikt.
is dat veel? ow wist ik niet Heb nog 4 weken tot mijn vakantie.... dus de laatste week zal ik niet meemaken maar tóch hoop ik een mooi resultaat te krijgen en wat vet op buik + gezicht te verbranden!

vanavond wéér
Haleloeja
pi_39298517
Ik heb voor het eerst sinds 3 weken gewoon geeen zin , toch MOET ik vanavond weer . Nog even 5 minuten rotten en dan toch maar gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')