abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30566604
Een huisgenoot en ik hebben een weddenschap afgesloten met mijn vader dat wij begin juli 2006 beide een 6 pack hebben. Ik zelf ben niet echt dik maar heb een klein bierbuikje, huisgenoot is behoorlijk stevig en heeft overal een teveel aan vet.
We hebben voor de weddenschap een Multistation en een buikbank aangeschaft , wanneer wij 1 juli beide een 6 pack hebben krijgen wij het geld wat we voor de fitness-apparatuur betaald hebben terug van mijn vader, als we verliezen krijgt mijn vader 1000 euro van ons. Een bult geld allemaal, dus gemotiveerd zijn we op en top. Helemaal met het vooruitzicht dat je er tegelijk de rest van je lichaam ook mee traint.
Huisgenoot wielrent en schaatst daarbij, ikzelf speel volleybal, en we tennissen af en toe. Naar mijn mening moet met een beetje discipline 1 juli met gemak gehaald worden. Er zijn hier vast wel mensen die de 6-pack reeds hebben en mij precies kunnen vertellen waarom het mij niet gaat lukken..

[ Bericht 1% gewijzigd door dolledingo op 14-09-2005 11:19:28 ]
pi_30566635
Goede motivatie, leuke afspraak!

Houd ons op de hoogte he?
pi_30566677
1 tip: begin rustig aan..niet gelijk met zware gewichten e.d.
  woensdag 14 september 2005 @ 11:16:12 #4
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_30566698
Inderdaad een leuke afspraak, eind dit jaar moet je ook wel lukken hoor Gewoon goede oefeningen opzoeken en 3 keer per week aan dat apparaat gaan sjorren
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 14 september 2005 @ 11:16:21 #5
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_30566702
Geinig.
Ik hoop voor je vader dat je niet wint
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  woensdag 14 september 2005 @ 11:18:57 #6
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_30566765
Eind juni 2006 ff naar de supermarkt gaan.
opgelost, slotje.
Zo niet, dan toch...
pi_30566781
Ik weet niet hoe belangrijk het winnen is. Maar bier, koek, snoep, frituur en frisdrank met suiker laten staan. (of om het vol te houden 1 snackdag)

Dit is minstens zo belangrijk als cardio.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_30566786
Eerst je vetpercentage naar beneden brengen, dan zie je pas buikspieren. Je kan duizenden buikspier oefeningen doen, als je vetpercentage te hoog is, zie je niks( cardio doen dus) ...en jezelf gemotiveerd houden is echt moeilijk. Probeer te trainen met muziek op ofzo, dan werkte prima bij mij in ieder geval.
pi_30566795
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:18 schreef Topmaat het volgende:
Eind juni 2006 ff naar de supermarkt gaan.
opgelost, slotje.
leuk grapje.
pi_30566833
Ga eerst beginnen met vetverbranding. Veel en langdurig lopen een paar keer in de week hielp mij van 17 kilo af. En dan komen je reeds aanwezige buikspieren al wat naar voren toe. Maar je mag nog maar heel weinig vet hebben op je buik wil je je 6pack zien hoor. Biertjes laten staan dus... Hoopt zich daar op.
pi_30566846
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:19 schreef BertV het volgende:
Ik weet niet hoe belangrijk het winnen is. Maar bier, koek, snoep, frituur en frisdrank met suiker laten staan. (of om het vol te houden 1 snackdag)

Dit is minstens zo belangrijk als cardio.
ja dat gaat nog wel problematisch worden..
pi_30566911
Met veel pijn kom je er wel...

<MP>
  woensdag 14 september 2005 @ 11:24:31 #13
37248 BertV
Klei indiaan
pi_30566913
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:22 schreef dolledingo het volgende:

[..]

ja dat gaat nog wel problematisch worden..
In het begin mis je het bier enorm, later kun je echt zonder.
Net als met suiker.

Je moet echt afkicken, nu geef ik er niet om.
Ik heb niet eens de behoefte meer om op m'n snackdag te drinken.

Die snackdag is een aanrader. Op vrijdag neem ik twee borden patat met mayo, drie bereklauwen, halve fles wijn. Kan ik er weer ff tegen.
  woensdag 14 september 2005 @ 11:24:39 #14
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_30566918
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:19 schreef Conflict het volgende:

[..]

leuk grapje.
Hey bedankt !! Dat vond ik zelf ook.
Zo niet, dan toch...
pi_30567137
Ik moet ook hoognodig wat aan mn eetgedrag gaan doen. Sixpack heb ik wel, heb behoorlijke buikspieren, alleen ze liggen een beetje "beschermd" de laatste 6 maanden
Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
pi_30567924
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:24 schreef BertV het volgende:

[..]

In het begin mis je het bier enorm, later kun je echt zonder.
En wat komt hiervoor dan in de plaats?
Is wijn/rosé drinken dan minder slecht om te drinken dan bier, als je toch een beetje op zoek bent naar een sixpack, of moet je helemaal stoppen met zuipen ? Volgens mij zitten er in alle alcoholische dranken namelijk enorm veel caloriën.
  woensdag 14 september 2005 @ 12:13:47 #17
37248 BertV
Klei indiaan
pi_30568124
Om zo'n eng duidelijke six-pack te krijgen moet je je vetpercentage drastisch verlagen.
Alcohol en simpele suikers worden met voorrang verbrand, terwijl je nu juist vet wil verbranden.

WIjn heeft minder calorieen dan bier.
1 glas bier bevat 102 kcal, een glas wijn 82 kcal.
pi_30568478
Inderdaad rennen rennen en nog eens rennen dus eerst afvallen. AL het zoetigheid laten staan zoals suikers. Geen bier,wijn of cola meer drinken maar water (water met een scheutje citroen is best lekker en goed ook voor de verbranding). Het is namelijk niet mogelijk om 1 af tevallen en 2 spiermassa te krijgen. Je kan wel het volgende doen.

Stel je vetpercentage is nu 15% ga eerst rennen dat verlagen naar bv 12%. Daarna aan de spieren werken dus weer massa creeren en daarna weer rennen tot dat je vetpercentage lager dan 10%.

Goede voeding is essentieel. Eet 5 a 6 keer per dag geen vette rommel maar gezond eten etc.
  woensdag 14 september 2005 @ 12:31:11 #19
37248 BertV
Klei indiaan
pi_30568566
Arme TS...
pi_30568790
ik hoef enkel een 6-pack.. dat bodybuilden komt later wel... Jemig de pemig zeg.

Hoe ga ik dat vet-percentage meten?
  woensdag 14 september 2005 @ 12:43:03 #21
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_30568848
tvp

YF wil ook een six-pack volgend jaar!
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_30568907
Als je een sixpack wil moet je toch echt de rest van de spieren ook ontwikkelen . Voor elke kilo dat je meer spierweefsel heb verbrand je lichaam meer calorieen. Vet percentage kan je laten meten bij de sportschool. 6 keer eten per dag is nodig om je spijsvertering actief te houden. Maar geen grote maaltijd gewoon een banaan om 10:00 is voldoende.
pi_30569317
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:45 schreef Ultralaser het volgende:
Als je een sixpack wil moet je toch echt de rest van de spieren ook ontwikkelen .
vandaar het multistation
pi_30569711
Maare was een sportschool niet goedkoper geweest ? Aangezien je aan alleen dat multistation niet zoveel heb.
  woensdag 14 september 2005 @ 13:17:44 #25
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_30569871
moet het echt zoveel moeite kosten?
ik heb al jaaaaaaaren een sixpackje (je ziet de spieren een beetje t is niet keihard)
en t enige wat ik er voor doe is gezond eten. Geen sport what so ever.
Mja ik fiets elke dag kwartiertje naar me school/stage.
  woensdag 14 september 2005 @ 13:20:35 #26
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_30569970
Je moet even 2 dingen goed in de gaten houden:

Afvallen en spieren kweken zijn twee verschillende dingen. Toch heb je allebei nodig om een sixpack te kweken.

Ik zou beginnen met afvallen. Veel bewegen en gezond eten. Als je redelijk bent afgevallen, kun je je buikspieren gaan trainen. Het is dus een fabeltje dat je - door je buikspieren te trainen - ook automatisch afvalt. Het mooie aan afvallen is dat je buikspieren automatisch zicntbaarder worden. Een vetpercentage van 6 a 8 procent is hierbij wel nodig ...

Ik ben nu 2,5 maand bezig met sporten, ben begonnen met een vetpercentage van 15% en heb nu 12%. Ik begin nu een sixpackje te krijgen, maar dat komt voornamelijk omdat ik veel ben afgevallen.

En als laatste een vraagje: een sixpack hebben is natuurlijk een relatief begrip. Het kan zijn dat jij vind dat je een sixpackje hebt terwijl je vader van niet vind. Wat doe je als dit het geval is?

En als laatste: succes!
No Soup For You!
pi_30570094
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:17 schreef Faceoff het volgende:
moet het echt zoveel moeite kosten?
ik heb al jaaaaaaaren een sixpackje (je ziet de spieren een beetje t is niet keihard)
en t enige wat ik er voor doe is gezond eten. Geen sport what so ever.
Mja ik fiets elke dag kwartiertje naar me school/stage.
Sommige mensen hebben een andere lichaamsbouw. Je hebt 3 soorten lichaamstypen. De een is vanzichzelf al vrij mager en komt niet snel aan de ander is gemiddeld maar moet er wel iets moeite voor doen en de derde die moet heel goed op zn dieet letten en veel sporten anders wordt die snel te dik. Dit zelfde is het met spierweefsel je hebt snelle pezen en trage etc.
pi_30570546
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:12 schreef Ultralaser het volgende:
Maare was een sportschool niet goedkoper geweest ? Aangezien je aan alleen dat multistation niet zoveel heb.
de sportschool zou zeker wel goedkoper zijn geweest, deze weddenschap komt voornamelijk voort uit een stoer gesprek en dan moet het natuurlijk wel om wat gaan..
  woensdag 14 september 2005 @ 13:45:01 #29
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_30570608
De onderste 2 van de sixpack zijn het moeilijkste;

Ik ben 1,82 en maar 69 kilo en zelfs bij mij zie je de onderste 2 niet. De andere 4 wel overigens. Dit terwijl ik bijna dagelijks mijn oefeningen doe.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_30570701
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:20 schreef Petomaan het volgende:
Je moet even 2 dingen goed in de gaten houden:

Afvallen en spieren kweken zijn twee verschillende dingen. Toch heb je allebei nodig om een sixpack te kweken.
Ik ben 196 cm en weeg 86 kilo, dat is volgens de maatstaven een gezond gewicht wat bij mijn lengte past.. ik zou dus af moeten vallen om op een ongezond gewicht te komen om vervolgens dit te compenseren met het trainen/aanmaken van de spieren?

en of een 6pack relatief is, 6 is nog steeds 6.. daar kan je weinig anders van maken. Maar er zijn genoeg mensen (dames) op de hoogte van de weddenschap die met alle plezier het willen controleren.
pi_30570895
als je zegt rennen waar denk je dan aan? wat voor afstanden? 20 min, half uurtje of anderhalf uur?
ask not what i can do for you, ask what you can do for me.
pi_30570925
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:19 schreef BobRooney het volgende:
Eerst je vetpercentage naar beneden brengen, dan zie je pas buikspieren. Je kan duizenden buikspier oefeningen doen, als je vetpercentage te hoog is, zie je niks( cardio doen dus) ...en jezelf gemotiveerd houden is echt moeilijk. Probeer te trainen met muziek op ofzo, dan werkte prima bij mij in ieder geval.
NIET eerst het vetpercentage naar beneden. Wanneer je wat meer vet hebt, heb je meer reserves die nodig zijn om spieren te kweken. Bodybuilders verstaan dit onder bulken. Wanneer je de spieren hebt, je vetpercentage naar beneden. Ook wel cutten genoemd.

Succes
Don't argue with me, I will drag you down to my level and beat you with experience
pi_30571557
Pas na 20 min gaat je lichaam vet verbranden dus altijd langer dan 20 min cardio training doen. Inderdaad wat Dopke al zeg eerst spieren dan afvallen. Als je kijk naar de gemiddelde bodybuilder die is in de winter dikker etc dit komt omdat die dan massa aan het maken is. Na de kerst dus in januari gaan ze stylen dus afslanken voor de zomer.
pi_30571868
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:57 schreef Dopke het volgende:

[..]

NIET eerst het vetpercentage naar beneden. Wanneer je wat meer vet hebt, heb je meer reserves die nodig zijn om spieren te kweken. Bodybuilders verstaan dit onder bulken. Wanneer je de spieren hebt, je vetpercentage naar beneden. Ook wel cutten genoemd.

Succes
Ja, maar als teveel vet hebt, zal je toch nooit je sixpack zien. Dat is mij altijd verteld in ieder geval.
pi_30571955
Dat klopt ook. Lastig he een getrained lichaam krijgen
  woensdag 14 september 2005 @ 14:45:17 #36
37248 BertV
Klei indiaan
pi_30572267
Voor een niet bodybuilder wegen de nadelen van het bulken niet op tegen de voordelen.

Bodybuilders trainen meer dan alleen de buikspieren. De buikspieren zijn, iig bij mij, goed te trainen zonder te bulken. (Anders dan mijn armen en benen)

Het is een lastigere klus om je buik "vetvrij" te krijgen. Dus waarom zou je dat nu nog moeilijker gaan maken?
pi_30574706
quote:
Op woensdag 14 september 2005 13:57 schreef Dopke het volgende:

[..]

Succes
Als je alleen je vetpercentage naar beneden wil brengen (wat niet alleen op de buik kan!), is bulken het stomste wat je kan doen.
pi_30575188
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:07 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Als je alleen je vetpercentage naar beneden wil brengen (wat niet alleen op de buik kan!), is bulken het stomste wat je kan doen.
Wat is 'bulken' dan?
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_30579205
quote:
Op woensdag 14 september 2005 14:36 schreef Ultralaser het volgende:
Dat klopt ook. Lastig he een getrained lichaam krijgen
het wordt er niet makkelijker op
pi_30580946
Jullie hebben bijna een jaar. Moet dus geen probleem zijn.

Hoe oud zijn jullie (ongeveer)... op oudere leeftijd wordt het lastiger, althans dat merk ik zelf. Lichaam maakt veel sneller vet aan dan een paar jaar geleden.
pi_30582001
wij zijn allebei 23.
  woensdag 14 september 2005 @ 20:17:19 #42
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_30582061
Leuke weddenschap! Lopen vast al veel topics over trouwens.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_30644674

dus met zo'n buikje zou jij de weddenschap verliezen?
pi_30645404
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:15 schreef dolledingo het volgende:
wij zijn allebei 23.
Eitje dan. Zorgen dat je vetlaag verdwijnt levert al een six-pack op. Training accentueert ze dan nog extra.
pi_30646974
Als ik die pa was, was ik de weddenschap ook zeker aangegaan!

In een jaar een sixpack kweken is echt onzettend moeilijk, al helemaal als je al een beetje hoog in het vetpercentage zit.

Die pa is niet gek!
pi_30652832
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 21:06 schreef DonSauza het volgende:

al helemaal als je al een beetje hoog in het vetpercentage zit.
gelukkig zit ik niet hoog in het vetpercentage.. heb afgelopen jaar een kantoorbaan gehad, sport kwam in het gedrang.. das nu voorbij, heb weer volop tijd om te sporten. Ik kan niet dik worden, alleen een heel klein buikje..
pi_30652962
Ooit had ik ook sixpack maar nu is m'n vet% alweer 26%
pi_30654057
Om het evenwicht te behouden moet je er ook voor zorgen dat je rug meegroeit in kracht, anders krijg je rugproblemen door de onbalans in kracht.
pi_30657248
lees http://www.muscleblitz.com/killer_abs.htm , een hele uitgebreide guide

in het kort (en het is al enkele malen gezegd): je hoeft je buikspieren nauwelijks te trainen, je moet gewoon zorgen dat je vetpercentage laag genoeg wordt. Bulken (als een gek vreten om groter te worden) heeft voor jou dus echt geen zin.

eigenlijk had je die a 750 euro die je hebt uitgegeven aan die apparaten, sowieso beter in een half jaar abonnement op de sportschool kunnen steken voor jullie beiden...
pi_30663477
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 09:50 schreef Chasin het volgende:

eigenlijk had je die a 750 euro die je hebt uitgegeven aan die apparaten, sowieso beter in een half jaar abonnement op de sportschool kunnen steken voor jullie beiden...
Ik zou alsnog de sportschool kunnen bezoeken.. zo'n apparaat in huis is altijd mooi meegenomen, zoals ik al eerder zei, naast de buikspieren heb ik dan de mogelijkheid om de rest van mijn lichaam te trainen.. het is geen geldkwestie, meer een (gebrek aan) disciplinekwestie. Het is een weddenschap, en een weddenschap is leuk als het om materiele en hoge geldzaken gaat. Een weddenschap aangaan om een sport-abbo zou maar saai zijn. Wat niet betekent dat ik afhankelijk ben van de apparaten die we gekocht hebben, als ik het maar haal..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')