abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 april 2006 @ 09:53:31 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37236849
De Volkskrant meld:
quote:
Regering-Mugabe wil blanke boeren terug
Van onze correspondent Kees Broere

NAIROBI - De regering van Zimbabwe wil blanke boeren laten terugkeren naar hun land. De beslissing komt ruim vijf jaar na het begin van het controversiële landhervormingsprogramma van president Robert Mugabe.

Sinds 2000 zijn meer dan 3500 blanke boeren verjaagd. De economie van Zimbabwe is vrijwel geheel ingestort.

Tot 2000 was de meeste landbouwgrond in Zimbabwe in handen van de kleine blanke minderheid. Vierduizend boeren gaven werk aan 300 duizend zwarte arbeiders.
[Advertentie]

President Mugabe wist zich echter bedreigd door de financiële steun die blanken gaven aan de oppositiepartij MDC. Hij beloofde het land te zullen ‘teruggeven’ aan de zwarte Zimbabwanen. In de praktijk echter waren het vooral zijn vertrouwelingen die van de hervorming profiteerden.

Op de meeste buitgemaakte boerderijen kwam de productie zo goed als stil te liggen. De oogst van tabak, maïs, fruit en bloemen is tot een minimum gereduceerd. Door het instorten van de zo belangrijke landbouweconomie zijn dit jaar minstens vier van de dertien miljoen Zimbabwanen op voedselhulp aangewezen.

‘Er is begrip voor het feit dat onze leden een belangrijke rol willen spelen in de agrarische productie, de voedselzekerheid en het genereren van buitenlandse valuta voor het land’, zo reageerde Trevor Gifford, de vice-voorzitter van de (blanke) Unie van Commerciële Boeren, op het regeringsbesluit. Op dit moment zijn tweehonderd aanvragen van blanke boeren in behandeling.

In totaal zullen mogelijk tweeduizend zwarte boeren die de hun toegewezen grond niet bewerken hun bedrijf weer in blanke handen zien overgaan. Minister Didymus Mutasa van Landhervorming houdt echter vol dat het hervormingsbeleid niet overboord wordt gezet. Niettemin wil de regering volgens hem de blanken een ‘hand van verzoening’ reiken.
Ik denk niet dat nog veel boeren terug willen komen om onder het regieme daar wat op te zetten. Zuidafrika beleeft op het moment soortgelijke toestanden. Boeren worden geterroriseerd en overvallen.
Het is jammer om te zien, in veel afrikaanse landen gaat het zo. Men pakt af en is dan verbaasd dat er geen geld meer binnenkomt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 april 2006 @ 09:54:33 #2
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_37236862
Mugabe.
Wat een dom menneke is dat toch.
  maandag 24 april 2006 @ 09:57:23 #3
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_37236916
Nou, ik zou ook erg terugwillen als boer zijne, over 2 jaar denkt ie er weer anders over en wortd je gelyncht...
[KNE]-Mod
pi_37236945
Corrupte bende daar. Ik zou d'r mooi wegblijven.
  maandag 24 april 2006 @ 09:58:43 #5
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_37236948
En dat kon hij niet van te voren aan zien komen dat je niet even 1,2,3 alles kan afpakken en in handen stoppen van mensen die er geen kaas van hebben gegeten?

Zonde hoor, binnen een paar jaar een land compleet om zeep geholpen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 24 april 2006 @ 10:13:15 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37237224
Tja Afrika en economie draaiende houden gaat niet zo heel geweldig samen.
En Mugabe is een lul (dit zag iedere noob econoom al aankomen).
Als er straks een giro 555 actie komt voor Zimbabwe , dan trek ik nog een pilsje open met een zak chips. Ze zoeken het daar maar uit.
- Het volk krijgt wat het verdient, de bedelstaf -
pi_37237245
Tja de donkere Hitler heeft de blanken nodig, de cultuurschapers
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 10:14:29 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37237254
hoe gaat hij die boeren die vermoord zijn terughalen?

tijd voor een niewe oranje vrijstaat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_37237270
Ik heb overigens wel begrip voor Mugabes standpunten. Hij is alleen niet echt tactisch
pi_37237277
quote:
Op maandag 24 april 2006 09:54 schreef ShaoliN het volgende:
Mugabe.
Idd. Die snapt het echt niet.
pi_37237446
Als mugabe nu eerst eens zelfs opstapt en een normaal democratisch land zou achterlaten dan zouden mischien sommige boeren nog wel terug willen komen, maar zolang hij aan het bewind is lijkt het me sterk dat er nog boeren zouden zijn die terug willen keren.
  maandag 24 april 2006 @ 10:21:40 #12
45206 Pietverdriet
pi_37237449
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:15 schreef laforest het volgende:
Ik heb overigens wel begrip voor Mugabes standpunten. Hij is alleen niet echt tactisch
Waar heb je precies begrip voor? Dat mensen die wat opgebouwt hebben alles afgepakt wordt omdat je het dan aan je strijdmakkers kan geven zodat je verkiezingen wint?
pi_37237458
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar heb je precies begrip voor? Dat mensen die wat opgebouwt hebben alles afgepakt wordt omdat je het dan aan je strijdmakkers kan geven zodat je verkiezingen wint?
Dat ie de blanken eruit heeft gegooid heb ik wel begrip voor
  maandag 24 april 2006 @ 10:23:01 #14
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_37237481
Het teruggeven van het land lijkt mij een begin van een herstel. Men is zich nu heel erg bewust van de afhankelijkheid van deze boeren. Dat lijkt mij een heel belangrijk uitgangspunt.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_37237482
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:22 schreef laforest het volgende:

[..]

ja vooral, die blanke boeren waren meer geintegreerd dan sommige immigranten die hier al jaren wonen.
pi_37237489
quote:

[..]

Wow, stoer man.
pi_37237528
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wow, stoer man.
stoer? wat lul je nou man?
pi_37237529
quote:
Heb je ooit wel eens de situatie ter plekke aanschouwd? Heb je enig idee hoe de zwarte bevolking ook leidt onder Mugabe?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 24 april 2006 @ 10:25:36 #19
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_37237536
quote:

[..]

Ja de steunpilaren van je economie de deur uittiefen was erg handig
  maandag 24 april 2006 @ 10:25:51 #20
45206 Pietverdriet
pi_37237539
quote:

[..]

Waarom?
pi_37237542
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ja vooral, die blanke boeren waren meer geintegreerd dan sommige immigranten die hier al jaren wonen.
Ja maar ze buiten de lokale bewoners wel uit en hebben daar eigenlijk niks te zoek.
  maandag 24 april 2006 @ 10:27:53 #22
45206 Pietverdriet
pi_37237582
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:25 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja maar ze buiten de lokale bewoners wel uit en hebben daar eigenlijk niks te zoek.
Ze wonen er al generaties en brachten vreselijk veel welvaard in het land.
Lokale bevolking werd niet uitgebuit, dat mag nu wel duidelijke zijn, het land is zonder hen zo goed als failliet.
  maandag 24 april 2006 @ 10:29:02 #23
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_37237608
quote:
Mugabe.
Inderdaad... Maar het siert ze wel dat ze zo publiekelijk hun fout toegeven...

Voor hetzelfde geld was hij zo'n lijer die zich te goed vindt om zijn fouten toe te geven, waardoor het land helemaal naar de knoppen gaat.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  maandag 24 april 2006 @ 10:29:44 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37237623
quote:

[..]

Nou, de lokale bewoners zijn erg blij met het resultaat

Pruts0r dat het is.
Vampire Romance O+
pi_37237646
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze wonen er al generaties en brachten vreselijk veel welvaard in het land.
Lokale bevolking werd niet uitgebuit, dat mag nu wel duidelijke zijn, het land is zonder hen zo goed als failliet.
En wie moesten er hard werken voor de blanken, voor de blanken hun winst? Nou?

De 'British South Africa Company', onder de leiding van Cecil Rhodes, startte in 1888 met de ontginning van de aanwezige ertsen. Hij noemde het gebied naar zichzelf: Rhodesië. Het was de start van de kolonisatie. De lokale bevolking wordt ondergebracht in reservaten, terwijl de blanken de beste landbouwgronden bezetten.

Uitbuiting
  maandag 24 april 2006 @ 10:31:02 #26
45206 Pietverdriet
pi_37237655
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:29 schreef Bebop het volgende:

[..]

Inderdaad... Maar het siert hem wel dat hij zo publiekelijk zijn fout toegeeft...

Voor hetzelfde geld was hij zo'n lijer die zich te goed vindt om zijn fouten toe te geven, waardoor het land helemaal naar de knoppen gaat.
Hij gaat ze waarschijnlijk de schuld van de problemen geven omdat ze zijn weggegaan, dat heeft ie al eerder gedaan.
pi_37237674
Het land is al naar de knoppen, veel meer schade kan je toch niet meer doen. Al een aantal jaren is de situatie zo slecht dat het resultaat wel eens een burgeroorlog zou kunnen worden. Ik denk dat Mugabe dus nu de keuze heeft tussen de boeren terug halen of een burgeroorlog. Heeft denk ik weinig te maken met het feit dat hij een toffe peer is en zijn fout in ziet.
  maandag 24 april 2006 @ 10:32:04 #28
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_37237684
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij gaat ze waarschijnlijk de schuld van de problemen geven omdat ze zijn weggegaan, dat heeft ie al eerder gedaan.
Hij weet toch ook wel waarom de blanke boeren vertrokken zijn?
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  maandag 24 april 2006 @ 10:32:56 #29
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_37237701
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:31 schreef Lucille het volgende:
Het land is al naar de knoppen, veel meer schade kan je toch niet meer doen. Al een aantal jaren is de situatie zo slecht dat het resultaat wel eens een burgeroorlog zou kunnen worden. Ik denk dat Mugabe dus nu de keuze heeft tussen de boeren terug halen of een burgeroorlog. Heeft denk ik weinig te maken met het feit dat hij een toffe peer is en zijn fout in ziet.
Er zijn in die contreien genoeg gekken die het liever op een burgeroorlog zien uitlopen dan hun fout toe te geven.
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 10:33:42 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37237721
quote:

[..]

ja want etnische zuiveringen zijn vet cool
  maandag 24 april 2006 @ 10:34:17 #31
89730 Drugshond
pi_37237732
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:30 schreef laforest het volgende:

De 'British South Africa Company', onder de leiding van Cecil Rhodes, startte in 1888 met de ontginning van de aanwezige ertsen. Hij noemde het gebied naar zichzelf: Rhodesië. Het was de start van de kolonisatie. De lokale bevolking wordt ondergebracht in reservaten, terwijl de blanken de beste landbouwgronden bezetten.

Uitbuiting
Nu hebben ze geen uitbuiting meer, ze hebben vruchtbare landbouwgronden + boederijen. Maar toch gaat het land naar de knoppen.
- Sow what's your point ? -
  maandag 24 april 2006 @ 10:34:58 #32
89730 Drugshond
pi_37237768
quote:

[..]

Uitbuiting
Toch wel grappig dat je Rhodes noemt als de uitbuiter. Natuurlijk was hij degene die de kolonisatie vooruit heeft gestuwd, maar Rhodes heeft het land wel gebracht waar het was (tot Mugabe de boel ging verzieken). Rhodes hield het kapitaal wel binnen Rhodesie en daarvoor heeft hij veel credits gekregen bij de bevolking, ook de zwarte bevolking dus. Je zou eens naar het graf van Rhodes moeten gaan, sta je versteld van dat hij op die speciale plek een laatste rustplaats heeft gekregen. Geen zwarte die daar roept dat Rhodes zo'n uitbuiter was.
  maandag 24 april 2006 @ 10:36:06 #34
45206 Pietverdriet
pi_37237777
quote:

[..]

Wat doen ze nu dan? Juist, hongersnood hebben en geen fuck uitvoeren.
quote:
De 'British South Africa Company', onder de leiding van Cecil Rhodes, startte in 1888 met de ontginning van de aanwezige ertsen. Hij noemde het gebied naar zichzelf: Rhodesië. Het was de start van de kolonisatie.
Wat heeft dat met deze boeren te maken die de welvaard in het land brachten?
quote:
De lokale bevolking wordt ondergebracht in reservaten, terwijl de blanken de beste landbouwgronden bezetten.
Voordat de blanken daar landbouw bedreven werd er daar geen landbouw bedreven. Nadat Mugabe de boeren van hun land verdreef storte de economie in, was er hongersnood en werd er helemaal niets verbouwt op die farms. Enige wat men deed was de irrigatie systemen afbreken en verkopen.
Als er iemand de bevolking uitbuit dan is het Mugabe zelf.
pi_37237854
quote:

[..]

Inderdaad, alleen jammer dat ze nu omkomen van de honger maar ik lig er geen seconde wakker van. De meeste van die boeren zijn daar ook gewoon geboren. Of ben jij ook van mening dat we derde generatie turken en marrokanen maar het land moeten uitschoppen omdat ze van onze welvaart pikken?
  maandag 24 april 2006 @ 10:54:50 #36
45206 Pietverdriet
pi_37238188
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:39 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Inderdaad, alleen jammer dat ze nu omkomen van de honger maar ik lig er geen seconde wakker van. De meeste van die boeren zijn daar ook gewoon geboren. Of ben jij ook van mening dat we derde generatie turken en marrokanen maar het land moeten uitschoppen omdat ze van onze welvaart pikken?
Opvallend niet, hoe de standpunten van Mugabe aanhangers nauwelijks afwijken van een ouwe nazi over de joden. Ze horen hier niet, ze buiten uit, etc etc
  maandag 24 april 2006 @ 10:57:16 #37
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_37238231
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:13 schreef Drugshond het volgende:
Als er straks een giro 555 actie komt voor Zimbabwe , dan trek ik nog een pilsje open met een zak chips. Ze zoeken het daar maar uit.
- Het volk krijgt wat het verdient, de bedelstaf -
Dan kom ik er gezellig langs zitten, laat ze het maar lekker uitzoeken.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_37238248
quote:
vier van de dertien miljoen Zimbabwanen op voedselhulp aangewezen.
Valt wel mee toch? Minder dan in NL!
  maandag 24 april 2006 @ 11:01:09 #39
45206 Pietverdriet
pi_37238324
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:57 schreef Henk-Wim het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Minder dan in NL!
Die vier moeten we maar naar NL halen, schiphol heeft immers nog 5 banen.
  maandag 24 april 2006 @ 11:01:34 #40
45206 Pietverdriet
pi_37238331
Goed, genoeg gelachen, verder On Topic.
pi_37238356
Zeg het gewoon kort en krachtig.
De meeste negers daar zijn voor niets te gebruiken.
Alles, wat ze in de handen krijgen, wordt een fiasco.
Ze kunnen slechts overleven onder blanke superieure leiding.
Nadat ik die landen afgereisd ben, moest ik o.a. vaststellen,
dat je in een hotel, dat door zwarten gevoerd wordt, beter niet kunt verblijven.
Mij hoeft geen geitenwollensokkenfiguur nog iets te vertellen over z.g discriminatie.
Ook Zuid-Afrika zal steeds verder wegzakken.
Ik heb negers gesproken, die terugverlangen naar de tijd van de apartheid, omdat het toen o.a. veel veilger was.
pi_37238366
quote:
Waarom? Jij vindt het ok als het eigendom van eenieder naar willekeur kan worden gevorderd door de staat?
pi_37238428
quote:

[..]

Uitbuiting
Wat een primitieve denkbeelden. Eenieder die voor een ander werkt wordt dus uitgebuit?
  maandag 24 april 2006 @ 11:08:17 #44
45206 Pietverdriet
pi_37238502
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat een primitieve denkbeelden. Eenieder die voor een ander werkt wordt dus uitgebuit?
Nee, eenieder die voor iemand werkt van een andere etnische groep wordt onderdrukt en uitgebuit.
pi_37238524
quote:
Op maandag 24 april 2006 10:25 schreef Lucille het volgende:

[..]

Heb je ooit wel eens de situatie ter plekke aanschouwd? Heb je enig idee hoe de zwarte bevolking ook leidt onder Mugabe?
lijden is iets anders dan leiden.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37238568
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, eenieder die voor iemand werkt van een andere etnische groep wordt onderdrukt en uitgebuit.
Excuses voor de onzuivere formulering
pi_37238990
quote:
Op maandag 24 april 2006 11:08 schreef RuL0R het volgende:

[..]

lijden is iets anders dan leiden.
Ja, ik zag de fout zonet ook al.
pi_37240331
ik zou als boer terug gaan land opeisen en daarna verkopen en ergens anders heen gaan.
dat ze het uitzoeken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 24 april 2006 @ 12:13:53 #49
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_37240333
quote:

[..]

In de tijd van de blanke boeren was er geen hongersnood. Wat ik begrepen heb is dat Zimbabwe het voor een Afrikaans land niet eens zo slecht deed.

Deze welvarende periode is binnen zes jaar compleet om zeep geholpen.
pi_37241712
quote:
Op maandag 24 april 2006 12:13 schreef BrickTop het volgende:

[..]

In de tijd van de blanke boeren was er geen hongersnood. Wat ik begrepen heb is dat Zimbabwe het voor een Afrikaans land niet eens zo slecht deed.

Deze welvarende periode is binnen zes jaar compleet om zeep geholpen.
Sterker nog, Zimbabwe had als bijnaam 'de graanschuur van zuidelijk Afrika' en produceerde zo veel voedsel dat het naar alle omringende buurlanden werd geexporteerd. Boeren waren in staat om 2 a 3 oogsten per jaar te produceren. Als je nu langs de graanvelden rijdt dan zie je braakliggende landerijen waar niet eens 1 oogst vanaf komt. Met pijn en moeite zijn mensen in staat om een paar vierkante meter voor zichzelf te bebouwen, maar er is nauwelijks productie voor de gehele bevolking.
De inflatie stijgt tot record hoogte, dus het kleine beetje voedsel wat er is dat is ook niet betaalbaar. Je loopt met een cm dik pak geld op zak om een paar losse boterhammen te kopen. Schandalig gewoon.
  maandag 24 april 2006 @ 13:08:53 #51
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_37241832
Is het niet die vrouw van Mugabe die eens per maand naar een Europese stad vliegt om daar een paar ton kapot te slaan een kleding e.d.?
  maandag 24 april 2006 @ 13:24:08 #52
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37242307
quote:
Op maandag 24 april 2006 13:08 schreef Richie_Rich het volgende:
Is het niet die vrouw van Mugabe die eens per maand naar een Europese stad vliegt om daar een paar ton kapot te slaan een kleding e.d.?
Yup. Dat noemen ze geloof ik de "belevingseconomie".

Ik noem het uitbuiting en fascisme. Absolute staten
Nu! Naast de vertrouwde étatistische Floripas is er nu ook de smaak libertarier. Romig, gegarandeerd overheidsvrij, met slagroom en een kers erop.
Te verkrijgen op de betere subfora!
pi_37243126
- racistisch -

[ Bericht 96% gewijzigd door sp3c op 24-04-2006 16:26:14 ]
  maandag 24 april 2006 @ 14:12:47 #54
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37243864
Mensen verschuillen juist heel erg van beesten: ze zijn rationeel, ze kunnen prima voor zichzelf beslissingen nemen, enzovoorts. Pas als er groepsdenken (religie, staat, ideologie, stam) in het spel komt, met de dehumanisering van dien, gebeuren er zulke drama's.

Ook de landen die geen grensconflicten hebben maar buiten de Hegemonie der Groten vallen groeien niet zo hard. Kijk maar in dat topic dat ik opende.
Nu! Naast de vertrouwde étatistische Floripas is er nu ook de smaak libertarier. Romig, gegarandeerd overheidsvrij, met slagroom en een kers erop.
pi_37244023
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:12 schreef Floridinges het volgende:
Mensen verschuillen juist heel erg van beesten: ze zijn rationeel, ze kunnen prima voor zichzelf beslissingen nemen, enzovoorts. Pas als er groepsdenken (religie, staat, ideologie, stam) in het spel komt, met de dehumanisering van dien, gebeuren er zulke drama's.

Ook de landen die geen grensconflicten hebben maar buiten de Hegemonie der Groten vallen groeien niet zo hard. Kijk maar in dat topic dat ik opende.
Waar ik op duidde is dat de grenzen zoals wij mensen die creeeren goed te vergelijken is met territoria zoals dieren deze hebben.
Zo'n territorium voor dieren kun je ook niet creeeren door simpelweg wat lijntjes te trekken, hetzelfde geld voor landsgrenzen, deze zijn vaak historiesch ontstaan en daardoor geacepteerd.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 24 april 2006 @ 14:18:20 #56
45206 Pietverdriet
pi_37244027
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Oorzaak van veel problemen in Afrikaanse landen is dat vaak een westers land de baas is geweest, op een dag bedacht dat westerse land om zich terug te trekken waardoor een machtsvacuum ontstond. Om stabiliteit binnen een land te krijgen is helaas vaak oorlog nodig (er moet uitgevochten worden wie de baas is). Kijk maar naar de landsindeling zoals deze binnen europa is, deze is ook niet in goed en vreedzaam overleg vastgesteld hoor. In Afrika hebben westerse landen gewoon lijnen getrokken om grenzen te stellen, deze grenzen hebben niets met history zoals in bijvoorbeeld Nederland te maken.
Dat is ook waar voor Azie, en daar doen ze het toch stukken beter.
pi_37244028
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:08 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Marokko is geen arm land.
Kom eens met bewijzen voor die bewering. Marokko is nog net geen derde-wereldland, als je kijkt naar het BNP per hoofd van de bevolking.
quote:
Wat heeft dat te maken met welvaart? De seksindustrie draait hier ook op volle toeren.
Je begrijpt het niet, da's duidelijk. Alleen in hele arme landen 'leent' men kinderen op grote schaal uit om seks met oude mannen te hebben. Dat dat in Nederland ook sporadisch gebeurt, doet daar niks aan af. Nederland is trouwens ook in rap tempo aan het afglijden, maar dat even terzijde.
quote:
Oh ja? Onderbouw dat "feit" eens, dan? Dan ga ik lekker falsifieren.
Of ben je zelf een neger?
Lees het boek "IQ and the Wealth of Nations" eens. En laat je niet teveel afleiden door kritiek uit de politiek correcte hoek.

Of lees gewoon dit eens.

- knip -

[ Bericht 18% gewijzigd door sp3c op 24-04-2006 16:30:22 ]
  maandag 24 april 2006 @ 14:20:24 #58
45206 Pietverdriet
pi_37244089
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:18 schreef Sherlock666 het volgende:

Lees het boek "IQ and the Wealth of Nations" eens. En laat je niet teveel afleiden door kritiek uit de politiek correcte hoek.
Denk dat dit eerder een indicatie is voor wat je eigenlijk meet als je IQ meet, verdiep jij je maar eens in de Cyril Burt affaire.
pi_37244118
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is ook niet zo gek. Aziaten weten wel hoe ze een economie draaiende moeten houden. En geheel toevallig ligt het IQ in (Oost-)Azië gemiddeld ook een stukkie hoger.

Ze doen het bijna net zo goed als het blanke westen, en zijn héél hard op weg om ons in te halen. Ook qua IQ.
  maandag 24 april 2006 @ 14:21:30 #60
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37244126
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:03 schreef Sherlock666 het volgende:

Jij laat je waarschijnlijk een beetje teveel in met 'onze' Marokkaanse medelanders. Die hebben zelf een heel verkeerd beeld van Marokko. Marokko is gewoon een achterlijk land.
Marokko is een heel modern land aan het worden, kijk maar naar Casablanca
quote:
Nee. Dat is linkse bullshit, geuit door mensen die geen verantwoordelijkheid voor zichzelf durven te nemen, en die onmacht ook op anderen projecteren.
Bullshit, door alle landbouw subsidies in het westen is er nauwelijks wat te verdienen voor die Afrikanen, als de westerse wereld eens stopt met die achterlijke landbouw subsidies dan hoef je ook heel wat minder ontwikkelingshulp te geven.
pi_37244205
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat dit eerder een indicatie is voor wat je eigenlijk meet als je IQ meet, verdiep jij je maar eens in de Cyril Burt affaire.
IQ is niet zozeer een graadmeter van intelligentie. Maar meer een graadmeter voor de zaken die je nodig hebt om je staande te houden in een moderne economie. Analytisch denkvermogen. Ruimtelijk inzicht. Taalvermogen. Dat soort zaken dus.

Het is natuurlijk erg leuk dat men in Burkina Fasso heel vermakelijk op trommeltjes kan slaan. Maar daar heeft een moderne economie nu eenmaal geen enkel nut voor.
pi_37244324
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt maar historisch gezien zijn er in Afrika nooit echt landen geweest zoals wij dat kennen. Afrika bestond voor een groot deel uit volkeren. De volken waren een stuk kleiner ivm hoe wij nu een land zien, zo'n volk had een leider. Deze leider had dus maar een klein groepje mensen onder zich.
Er was zeker wel rivaliteit tussen deze volken en ook regelmatig "oorlog". Het is/was dan ook geen goed idee om verschillende volken in 1 land te stoppen met 1 leider. Zolang er met ijzeren vuist geregeerd werd zoals de westerse landen deden ging het redelijk goed, maar zodra er wat meer vrijheid is/was werd het ellende.
Je zag dit bijvoorbeeld ook gebeuren bij het uit een vallen van joegoslavie.

In Azie is al langer sprake van "landen" met leiders.
Fiets
  maandag 24 april 2006 @ 14:28:37 #63
45206 Pietverdriet
pi_37244344
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:24 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

IQ is niet zozeer een graadmeter van intelligentie. Maar meer een graadmeter voor de zaken die nodig hebt om je staande te houden in een moderne economie. Analytisch denkvermogen. Ruimtelijk inzicht. Taalvermogen. Dat soort zaken dus.

Het is natuurlijk erg leuk dat men in Burkina Fasso heel vermakelijk op trommeltjes kan slaan. Maar daar heeft een moderne economie nu eenmaal geen enkel nut voor.
Het is gewoon een graadmeter van het soort samenleving waar de mensen die de test ontwikkelen uit komen.
Geen wonder dus dat mensen uit het soort samenleving komen waar de ontwikkelaars van de test uit komen beter scoren dan mensen uit een ander soort samenleving.
pi_37244410
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is gewoon een graadmeter van het soort samenleving waar de mensen die de test ontwikkelen uit komen.
Geen wonder dus dat mensen uit het soort samenleving komen waar de ontwikkelaars van de test uit komen beter scoren dan mensen uit een ander soort samenleving.
Da's in wezen hetzelfde als wat ik zeg. Denk daar maar eens over na.

Hint: mensen uit een achterlijke en dus economisch zwakke samenleving scoren gemiddeld lager in zo'n IQ-test.
pi_37244413
quote:

[..]

prcs, als een Afrikaan een IQ test zal samenstellen zouden wij europeanen heel laag scoren. Er wordt bij het maken van zo'n IQ test voor een groot deel (bewust dan wel onbewust) naar dingen gekeken die in de samenleving belangrijk zijn.
Het is dan ook onnozel om te roepen dat ze daar dommer zijn omdat ze volgens een IQ test lager scoren.
Fiets
pi_37244681
- flamebait -

[ Bericht 57% gewijzigd door sp3c op 24-04-2006 16:41:52 ]
pi_37244778
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Omdat ik het niet met je eens ben begrijp ik het niet?
Nee, omdat je compleet ondoordachte onzin loopt uit te kramen. Een beetje niveau VMBO zeg maar.
  maandag 24 april 2006 @ 14:49:36 #68
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_37244960
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:21 schreef MrSASO het volgende:

[..]

[..]
Met Marokko gaat het juist helemaal niet goed. Na Syrie het armste land aan de middenlandse zee. Zeer slechte economische groei 1,2% slechts vorig jaar. Dat is erg slecht voor een land in ontwikkeling die moeten toch 4-8% scoren willen ze echt vooruit komen.

Trouwens Zimbabwe

groeicijfers

2000 -6,1%
2001 -6,5%
2002 -12,1%
2003 -13,6%
2004 -8,2%
2005 -7,0%

Leuke kerel die mugabe, jammer dat het westen niet in Zimbabwe heeft ingegrepen
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_37244998
ik heb een blauwe maandag op een veilig gewerkt tussen allemaal negers en polen enz.
liep er ook 1 agressieve neger, die alle blanken haatte en "Mugabe!! Mugabe" riep, en dat ie blanken ging neersteken enz
dus ik hoop dat al die boeren niet teruggaan naar dat land en ze lekker de tyfus laten krijgen

Edit: nouja, eigenlijk is dat niet eerlijk natuurlijk. Laat alle voorstanders van Mugabe de tyfus krijgen
  maandag 24 april 2006 @ 14:51:35 #70
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37245014
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:49 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Met Marokko gaat het juist helemaal niet goed. Na Syrie het armste land aan de middenlandse zee. Zeer slechte economische groei 1,2% slechts vorig jaar. Dat is erg slecht voor een land in ontwikkeling die moeten toch 4-8% scoren willen ze echt vooruit komen.

Trouwens Zimbabwe

groeicijfers

2000 -6,1%
2001 -6,5%
2002 -12,1%
2003 -13,6%
2004 -8,2%
2005 -7,0%

Leuke kerel die mugabe, jammer dat het westen niet in Zimbabwe heeft ingegrepen
Zou je toch niet zeggen als ik die vakantie foto`s zie van een vriend van mij.
Schone mooie straten, overal netjes en geordend en mooie gebouwen in Casablanca.
Maarja de cijfers liegen niet.
pi_37245063
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:51 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Schone mooie straten, overal netjes en geordend en mooie gebouwen in Casablanca.
Je hebt Marokko en je hebt de Rif. Dat zijn twee verschillende dingen.
  maandag 24 april 2006 @ 14:55:07 #72
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37245128
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

!
?
  maandag 24 april 2006 @ 14:55:17 #73
56749 BlaZ
pi_37245135
quote:

[..]

Mja de arabische landen zijn over het algemeen niet zo arm. Het beste kun je een land vergelijken met de buurlanden. Marroko is duidelijk stukken armer dan Algerije, Tunesie, Libie, Spanje ook blijven de groeicijfers ten opzichte van die landen achter.
De regio rond Casablanca kan ook best veel rijker als de rest van het land zijn zoals in Belgie (Vlaanderen / Walonie).
  maandag 24 april 2006 @ 14:58:26 #74
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37245214
quote:

[..]

Dat boek bewijst inderdaad niet veel meer dan A=A.
pi_37245220
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:49 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Jochie toch!!!
Je wil dus ontkennen dat een deel van de problemen in Afrikaanse landen o.a. geescaleerd zijn n.a.v. vertreken van de westerse landen die deze landen gecoloniseerd hadden?
Fiets
pi_37245222
quote:

[..]

Ja Casablanca...
Heb je de rest van dat land weleens gezien???

Overigens zegt netheid niet alles over de economie. In het paleis van Mugabe zal het vast ook erg netjes zijn.
pi_37245283
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Je wil dus ontkennen dat een deel van de problemen in Afrikaanse landen o.a. geescaleerd zijn n.a.v. vertreken van de westerse landen die deze landen gecoloniseerd hadden?
Flikker toch op met je cultuurrelativistisch koloniaal gehuilebuil!!! Het koloniale verleden hebben we al lang goedgemaakt met al die honderden miljarden dollars en condooms die we in die regio gepompt hebben!
pi_37245305
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:59 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Hoor wie het zegt
Wel opvallend hoe je tijdens onze discussie ineens wegbleef. Naar je argumenten mag ik zeker raden?
  maandag 24 april 2006 @ 15:01:49 #79
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37245317
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ja, dat ontken ik. Het komt door de zaken die ik hier opsom: Grenzen open!
pi_37245337
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:00 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Flikker toch op met je cultuurrelativistisch koloniaal gehuilebuil!!! Het koloniale verleden hebben we al lang goedgemaakt met al die honderden miljarden dollars en condooms die we in die regio gepompt hebben!

geld en condooms zouden alles goed moeten maken?

Wat is de wereld toch simpel.
Fiets
  maandag 24 april 2006 @ 15:02:54 #81
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37245353
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:01 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Wel opvallend hoe je tijdens onze discussie ineens wegbleef. Naar je argumenten mag ik zeker raden?
Ik was aan het flirten, ja?
  maandag 24 april 2006 @ 15:02:59 #82
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37245358
quote:

[..]

De schade die de westerse wereld in Afrika heeft gemaakt is onmogelijk terug te betalen.
Afrika is de reden waarom het westen is wat het nu is.
  maandag 24 april 2006 @ 15:03:38 #83
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37245376
quote:

[..]

Een doekje voor het bloeden dat we zelf veroorzaken.
pi_37245417
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:02 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Ik was aan het flirten, ja?
Met een Marokkaan zeker?
  maandag 24 april 2006 @ 15:06:04 #85
147455 sSSPzAbt_101
Achtung Panzer
pi_37245461
Het komt er dus op neer dat Zimbabwe zoals zoveel Afrikaanse landen onder blanke leiding ...:"onderdrukt" werden maar betere economische en welvaartsperspectieven hadden en nu ze oafhankelijk zijn en weer onder tribal leadership staan, maken ze er een potje van en is er hongersnood en burgeroorlog?
Bil-At Kir-Zal Za-A-Kam Ki-Aga-Du
Kas-Du Da-Ra-Es Mu Ga Im-Mi-In
Nin-Ana-Si-Anna Ga Sa-Ga-Ar
Za-A-Kam Ne-Su-Ub-Du Ne-En-Mu Ga Sa-Ga-Ar
  maandag 24 april 2006 @ 15:07:39 #86
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37245504
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:06 schreef sSSPzAbt_101 het volgende:
Het komt er dus op neer dat Zimbabwe zoals zoveel Afrikaanse landen onder blanke leiding ...:"onderdrukt" werden maar betere economische en welvaartsperspectieven hadden en nu ze oafhankelijk zijn en weer onder tribal leadership staan, maken ze er een potje van en is er hongersnood en burgeroorlog?
Het kom erop neer dat wij foute regimes in het zadel houden en onze markten beschermen ten koste van hunner.
pi_37245531
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:01 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Ja, dat ontken ik. Het komt door de zaken die ik hier opsom: Grenzen open!
Ik zie even het verband hier niet tussen hoor.

De problemen in landen als Congo en Ivoorkust zouden als sneeuw voor de zon verdwijnen op deze manier?
Is het grote probleem niet de verkeerde leiders ten gevolge van een machtsvacuum?

Je draagt een aantal oplossingen voor, maar ik zie geen oorzaak staan
Fiets
  maandag 24 april 2006 @ 15:10:22 #88
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37245600
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik zie even het verband hier niet tussen hoor.

De problemen in landen als Congo en Ivoorkust zouden als sneeuw voor de zon verdwijnen op deze manier?
Is het grote probleem niet de verkeerde leiders ten gevolge van een machtsvacuum?

Je draagt een aantal oplossingen voor, maar ik zie geen oorzaak staan
De oorzaak is dat deze problemen bestaan!
  maandag 24 april 2006 @ 15:10:36 #89
83951 rashudo
project 2501
pi_37245604
Nu nog wachten op een Nederlandse regering die alle ondernemers er uit zet.. kijken wat er dan gebeurd

Ik had nooit verwacht van Mugabe dat hij ze weer terug zou roepen. Dat is toch wel een beetje een fout toegeven.. en dat doen dictators toch nooit? Heel vreemd.

Ben benieuwd wat de blanke uitgezette boeren tot nu doe deden.. als hun leven slecht genoeg is dan gaan ze wel terug denk ik.
Their eyes opaque.
  maandag 24 april 2006 @ 15:10:54 #90
45206 Pietverdriet
pi_37245611
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:55 schreef Floridinges het volgende:

[..]

!
?
pi_37245674
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:10 schreef Floridinges het volgende:

[..]

De oorzaak is dat deze problemen bestaan!
Das indd wel vaker een probleem jah
of de oorzaak
of de oplossing
Fiets
  maandag 24 april 2006 @ 15:13:55 #92
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37245700
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben alleen wel niet links meer.
  maandag 24 april 2006 @ 15:17:25 #93
45206 Pietverdriet
pi_37245798
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:13 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Ik ben alleen wel niet links meer.
En een man
  maandag 24 april 2006 @ 15:23:25 #94
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37246011
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En een man
Nee, ik ben nog steeds een meisje, hoe kom je erbij?
  maandag 24 april 2006 @ 15:26:28 #95
45206 Pietverdriet
pi_37246113
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:23 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Floridinges
Geslacht: Man
Maar ach, je kan niet alles hebben
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 15:27:30 #96
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_37246133
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:23 schreef Floridinges het volgende:
Je profiel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 24 april 2006 @ 15:28:24 #97
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37246157
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Floridinges
Geslacht: Man
Maar ach, je kan niet alles hebben
Dank.
Hij staat blijkbaar default op man. Stelletje sexisten op Fok!

Niet dat het voor jou had uitgemaakt
  maandag 24 april 2006 @ 15:31:45 #98
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_37246268
De zwarte boeren die de gronden hebben overgenomen ontbreekt het aan twee dingen:

1. geld
2. kennis

Deze voorsprong hadden de blanke boeren wel.
Wat zou er van Zimbabwe zijn geworden als de zwarte boeren gelijke kansen zouden
hebben gehad ?
  maandag 24 april 2006 @ 15:31:57 #99
56749 BlaZ
pi_37246276
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:02 schreef MrSASO het volgende:

[..]

De schade die de westerse wereld in Afrika heeft gemaakt is onmogelijk terug te betalen.
Afrika is de reden waarom het westen is wat het nu is.
Onzin, Afrika heeft het Westen juist erg veel geld gekost. Bestond het continent Afrika niet dan was Europa waarschijnlijk nu nog rijker geweest.
  maandag 24 april 2006 @ 15:33:24 #100
45206 Pietverdriet
pi_37246340
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:31 schreef BrickTop het volgende:
De zwarte boeren die de gronden hebben overgenomen ontbreekt het aan twee dingen:

1. geld
2. kennis

Deze voorsprong hadden de blanke boeren wel.
Wat zou er van Zimbabwe zijn geworden als de zwarte boeren gelijke kansen zouden
hebben gehad ?
Ben jij wel eens in afrika bezuiden de Sahara geweest? En dan bedoel in niet in een lodge in Kenia ofzo
  maandag 24 april 2006 @ 15:34:30 #101
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37246368
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Onzin, Afrika heeft het Westen juist erg veel geld gekost. Bestond het continent Afrika niet dan was Europa waarschijnlijk nu nog rijker geweest.
Dit vraagt om een emoticonreactie. Komt-ie:

" "
  maandag 24 april 2006 @ 15:36:42 #102
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37246435
quote:

[..]

Dit is pas onzin, wil je nu gaan ontkennen dat het westen Afrika niet heeft leeggeroofd, grenzen getekend op de landkaart en alle sterke mensen naar Amerika heeft verscheept??
Hetgeen Afrika aangedaan is is met geen mogelijkheid in geld terug te betalen.
Het westen doet bij lange na niet genoeg om Afrika er bovenop te krijgen.
pi_37246559
quote:

[..]

Dan waren we gewoon lekker zelf katoen gaan plukken.
Fiets
  maandag 24 april 2006 @ 15:42:42 #104
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37246621
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dan waren we gewoon lekker zelf katoen gaan plukken.
Gezellig èn gezond!
pi_37246640
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:42 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Gezellig èn gezond!
prcs, samen liedjes zingen
Fiets
  maandag 24 april 2006 @ 15:45:44 #106
45206 Pietverdriet
pi_37246696
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:36 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dit is pas onzin, wil je nu gaan ontkennen dat het westen Afrika niet heeft leeggeroofd, grenzen getekend op de landkaart en alle sterke mensen naar Amerika heeft verscheept??
Hetgeen Afrika aangedaan is is met geen mogelijkheid in geld terug te betalen.
Het westen doet bij lange na niet genoeg om Afrika er bovenop te krijgen.
Ik denk juist dat het westen eens wat minder paternalistisch in moet zijn, juist die houding van het beste voor hebben met die arme negerkinderen zorgt mede voor dat het niet opschiet aldaar.
Verder komt het ook door een andere normen en waarde set die mensen daar hebben dat het zich daar niet ontwikkeld naar dingen die wij belangrijk vinden.
De hele ontwikkelingshulp en vooral voedselhulp drukt mensen steeds verder de poep in, omdat het een industrie is geworden. Het komt geregeld voor dat een afrikaans land een prima oogst heeft, deze op de wereldmarkt verkoopt om voor het geld dingen als wapens en luxe auto's te kopen en vervolgens bij de VN gaat vragen om voedselhulp omdat er hongersnood is.
Het westen moet gewoon haar markten open stellen voor producten uit afrika, en helemaal geen ontwikkelingshulp meer geven.
pi_37246769
Zeg Floridinges,

Waar blijven die argumenten nou, die zogenaamd mijn visie zouden moeten ontkrachten?

Je kunt me natuurlijk ook gewoon naar goed links gebruik een racist noemen, dan ben je meteen klaar!
  maandag 24 april 2006 @ 15:51:42 #108
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37246824
Ik ben het helemaal eens met wat Pietverdriet zegt. We hebben een abjecte "kijk die arme negertjes toch"-houding. Alsof ze niks kunnen, hongerige apen in een kooi of zoiets.
pi_37246877
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk juist dat het westen eens wat minder paternalistisch in moet zijn, juist die houding van het beste voor hebben met die arme negerkinderen zorgt mede voor dat het niet opschiet aldaar.
Verder komt het ook door een andere normen en waarde set die mensen daar hebben dat het zich daar niet ontwikkeld naar dingen die wij belangrijk vinden.
De hele ontwikkelingshulp en vooral voedselhulp drukt mensen steeds verder de poep in, omdat het een industrie is geworden. Het komt geregeld voor dat een afrikaans land een prima oogst heeft, deze op de wereldmarkt verkoopt om voor het geld dingen als wapens en luxe auto's te kopen en vervolgens bij de VN gaat vragen om voedselhulp omdat er hongersnood is.
Het westen moet gewoon haar markten open stellen voor producten uit afrika, en helemaal geen ontwikkelingshulp meer geven.
Klopt daar heb je deels gelijk in, helaas vinden velen dat inhumaan. En zijn we ervan overtuigd dat we ze kunnen helpen als suprieur westen.

Persoonlijk denk ik dat de enige oplossing is het daar even flink laten ruzieen, en hopen dat er door een goede leider eens wat stabiliteit komt. Helaas is het maar de vraag of er een "goede" leider aan de macht komt en niet een of andere Mugabe of Hitler. Echt humaan is het niet om de mensen nog enkele (tientallen?) jaren aan hun lot over te laten. Een lot vol oorlogen en hongersnood.
Dus dit uitvechten valt ook af, oplossing die overblijft is inderdaad de markt voor Afrika opstellen maar dat zou weer ten koste gaan van onze economie, dus houden we ze liever arm.
Fiets
  maandag 24 april 2006 @ 15:53:33 #110
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37246883
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:49 schreef Sherlock666 het volgende:
Zeg Floridinges,

Waar blijven die argumenten nou, die zogenaamd mijn visie zouden moeten ontkrachten?

Je kunt me natuurlijk ook gewoon naar goed links gebruik een racist noemen, dan ben je meteen klaar! [afbeelding]
Da's eenvoudig. Je hebt namelijk geen enkel argument gegeven.

Het IQ-argument is namelijk al ontkracht. Het IQ is niet een vast getal dat in je hoofd zit geplakt bij geboorte, maar is een geschat getal gebaseerd op culturele vooroordelen, en wordt beinvloed door zaken als onderwijs, goede voeding en andere externe stimuli.
pi_37247046
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:53 schreef Floridinges het volgende:

, goede voeding.
Zoals een lekkere pizza zoals ik nu zit te eten, mmmmmmmmmm
  maandag 24 april 2006 @ 15:59:26 #112
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_37247071
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben jij wel eens in afrika bezuiden de Sahara geweest? En dan bedoel in niet in een lodge in Kenia ofzo
Nee ik ben nog nooit in Afrika geweest. Mijn vorige post kun je positief of negatief opvatten maar ik bedoelde het positief.
pi_37247088
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:51 schreef Floridinges het volgende:
Ik ben het helemaal eens met wat Pietverdriet zegt. We hebben een abjecte "kijk die arme negertjes toch"-houding. Alsof ze niks kunnen, hongerige apen in een kooi of zoiets.
Oh, apart. Ik was het ook helemaal eens met wat Pietverdriet schreef als antwoord op één van mijn eerdere posts. Blijkbaar interpreteren we dat antwoord dan anders.

Pietverdriet schreef:
quote:

[..]

waarop ik antwoordde:
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:30 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Da's in wezen hetzelfde als wat ik zeg. Denk daar maar eens over na.

Hint: mensen uit een achterlijke en dus economisch zwakke samenleving scoren gemiddeld lager in zo'n IQ-test.
Nooit antwoord gehad, dus ik neem aan dat Piet toestemt.

Verder:
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:53 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Da's eenvoudig. Je hebt namelijk geen enkel argument gegeven.
Jij bent echt een alfa, dat kan niet missen! Je zou een argument nog niet herkennen als 'ie voor je stond!
quote:
Het IQ-argument is namelijk al ontkracht.
Probeer dat maar eens hard te maken. Als dat IQ argument al ontkracht is, waarom wordt het dan bij iedere sollicitatie naar een fatsoenlijke baan (voor hoog tot zeer hoog opgeleiden dus) gemeten?
quote:
Het IQ is niet een vast getal dat in je hoofd zit geplakt bij geboorte, maar is een geschat getal gebaseerd op culturele vooroordelen, en wordt beinvloed door zaken als onderwijs, goede voeding en andere externe stimuli.
Dat ontken ik nergens.
  maandag 24 april 2006 @ 16:04:06 #114
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37247220
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat bedoelde ik ook eigenlijk. De westerse landen moeten stoppen met die landbouwsubsidies. Maar ontwikkelingshulp is dan nog steeds wel nodig.
Bovendien zouden ze Afrikaanse leiders moeten toetsen of ze wel goed genoeg zijn om een land te runnen zonder bijbedoelingen. En bedrijven motiveren om in Afrika te investeren.
  maandag 24 april 2006 @ 16:07:59 #115
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37247343
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:00 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Oh, apart. Ik was het ook helemaal eens met wat Pietverdriet schreef als antwoord op één van mijn eerdere posts. Blijkbaar interpreteren we dat antwoord dan anders.
Pietverdriet? Aan wier kant sta je? (let op de genderimplicatie)
quote:
Jij bent echt een alfa, dat kan niet missen! Je zou een argument nog niet herkennen als 'ie voor je stond! [afbeelding]
[..]
Zozo.
quote:
Probeer dat maar eens hard te maken. Als dat IQ argument al ontkracht is, waarom wordt het dan bij iedere sollicitatie naar een fatsoenlijke baan (voor hoog tot zeer hoog opgeleiden dus) gemeten?
[..]
Bij mij wordt-ie nooit gemeten, ze gaan ervanuit dat mijn prestigemastertitels wel voldoende zeggen.
quote:
Dat ontken ik nergens.
Als je dit niet ontkent, dan haal je het hele argument van de IQ and the Wealth of Nations onderuit.
  maandag 24 april 2006 @ 16:08:15 #116
45206 Pietverdriet
pi_37247352
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:04 schreef MrSASO het volgende:

[..]

. De westerse landen moeten stoppen met die landbouwsubsidies.
Eensch
quote:
Maar ontwikkelingshulp is dan nog steeds wel nodig.
Niet mee eensch
quote:
Bovendien zouden ze Afrikaanse leiders moeten toetsen of ze wel goed genoeg zijn om een land te runnen zonder bijbedoelingen. En bedrijven motiveren om in Afrika te investeren.
Ja joh, je er nog meer mee bemoeien, toppertje.
Men moet daar gewoon aan dat als ze werken en exporteren het ze beter gaat ipv dat ze eten krijgen als ze zielig zijn.
  maandag 24 april 2006 @ 16:10:04 #117
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37247402
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Men moet daar gewoon aan dat als ze werken en exporteren het ze beter gaat ipv dat ze eten krijgen als ze zielig zijn.
Dat weten ze zelf ook wel, dat is óns beeld.

Afgezien van incidentele hulp (tsunami-stijl) vanuit privé-initiatief na grote rampen zouden ze het heel goed zelf moeten kunnen.
pi_37247437
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:07 schreef Floridinges het volgende:
Als je dit niet ontkent, dan haal je het hele argument van de IQ and the Wealth of Nations onderuit.
Dan heb je het boek niet begrepen (of niet gelezen).

Zeg eens, wat is volgens jou 'het hele argument' van IQ and the Wealth of Nations?

[ Bericht 11% gewijzigd door sp3c op 24-04-2006 16:18:18 ]
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 16:12:44 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37247484
probleem in Afrika is niet zozeer de koloniale periode maar de manier waarop die is beeindigd, vaak door oorlog waardoor de Europeanen gewoon op een gegeven moment geen zin meer hadden om voor die mensen te vechten/betalen dus trekken ze van het ene op het andere moment wegtrekken.

gevolg is dat de rebellenleiders (vaak moordenaars en andersoortig tuig) op een voetstuk worden geplaatst als ze er al zelf niet op springen en ineens van moordpartijen organiseren minister van Financien zijn geworden.
Die krijgen ineens zoveel macht zonder dat iemand ze op hun plichten wijst want zij hebben de boze blanken weggejaagd, die mensen beginnen pas te klagen als de situatie niet meer te redden is en dan beginnen ze onderling te vechten en krijg je Congo

Dat is bij Mugabe ook het geval geweest, dat zie ik ook nog wel in 1 grote smerige burgeroorlog uitlopen als we niet ingrijpen
  maandag 24 april 2006 @ 16:12:44 #120
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37247485
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:

Ja joh, je er nog meer mee bemoeien, toppertje.
Ja als de VN zich er niet mee bemoeid dan kan er zo weer zo`n Mugabe figuur komen om het land maar weer eens naar de klote te krijgen. Wat schiet je daarmee op?
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 16:15:02 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37247550
trouwens deze gaat dicht, ik moet die rotzooi van Sherlock666 wat filteren
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 16:45:32 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37248562
en weer aan
pi_37248592
Zo die racist ziet opeens het licht of zo
  maandag 24 april 2006 @ 16:46:40 #124
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37248598
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:11 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Dan heb je het boek niet begrepen (of niet gelezen).

Zeg eens, wat is volgens jou 'het hele argument' van IQ and the Wealth of Nations?
Dat IQ en welvaart samenhangen.
  maandag 24 april 2006 @ 16:49:07 #125
147455 sSSPzAbt_101
Achtung Panzer
pi_37248673
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:07 schreef Floridinges het volgende:
[..]
wij ....onze....ten koste van hunner.
Dat wij (i.e. het westen en zo en de imperialistische geschiedenis bla....) het eea wat beter hadden aanpakken, ok schwa.
Dat Afrikaanse landen + met name hun leiders het vaak en meestal niet veel beter of zelfs slechter doen ....

Lijkt mij geen argument om huidige leiders in Afrika te vergoelijken vanwege ..."het westen en zo en de imperialistische geschiedenis bla".
pi_37248707
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:46 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Dat IQ en welvaart samenhangen.
Precies. En dat hangt het ook, blijkt gewoon uit de cijfers. De correlatie is verbluffend.

Dat zegt echter niks over de oorzaak van dat verschil in IQ. Daar doe jij allerlei aannames over, die echter niks met dat boek van doen hebben.
  maandag 24 april 2006 @ 16:50:48 #127
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37248747
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:49 schreef sSSPzAbt_101 het volgende:

[..]

Dat wij (i.e. het westen en zo en de imperialistische geschiedenis bla....) het eea wat beter hadden aanpakken, ok schwa.
Dat Afrikaanse landen + met name hun leiders het vaak en meestal niet veel beter of zelfs slechter doen ....

Lijkt mij geen argument om huidige leiders in Afrika te vergoelijken vanwege ..."het westen en zo en de imperialistische geschiedenis bla".
Ey, swa, denk jij dat ik dat doe? Dan heb je mijn argumenten niet helemaal begrepen.
pi_37248789
swa?
pi_37248819
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:46 schreef Chadi het volgende:
Zo die racist ziet opeens het licht of zo
Welke racist?
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 16:55:17 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37248908
Mugabe?
  maandag 24 april 2006 @ 16:59:05 #131
147455 sSSPzAbt_101
Achtung Panzer
pi_37249034
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:50 schreef Floridinges het volgende:

[..]
niet helemaal begrepen.
Ik reageer op je uitingen zoals je die in de door mij gegeven quote gaf; waarom zou ik die verkeerd begrepen hebben?
  maandag 24 april 2006 @ 17:07:56 #132
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37249317
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:49 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Precies. En dat hangt het ook, blijkt gewoon uit de cijfers. De correlatie is verbluffend.
En pas er nu eens een staaltje ouderwets Popper op toe. Die ken je vast wel, met je mastertitels waarbij die van mij in het niet vallen?
  • Er is sprake van sample bias: hij heeft verschillende resultaten bijelkaar verzonnen door die van buurlanden over te nemen. als de cijfers niet beschikbaar waren.
  • Hij heeft appels met peren vergeleken: hij heeft bijvoorbeeld het resultaat van 12-jarigen vergeleken met onderzoeken voor de arbeidsmarkt.
  • Hij heeft niet beschreven in hoeverre een IQ-test daadwerkelijk intelligentie weergeeft. Hij maakt zich schuldig aan begripsverwarring.
  • Hij zegt dat een planeconomie dommere mensen oplevert. Daarom nam hij voor China het gemiddelde van Shanhai en heeft hij er gewoon een fiks aantal punten van afgetrokken. Ja, zo kan ik mijn stelling ook "bewijzen".
  • Omdat de IQ-uitslagen spectaculair toenemen naarmate de welvaart toeneemt, heeft hij voor een aantal landen gewoon gezellig het cijfer opgeschroefd als het oudere onderzoeken betreft en de conclusie hem niet zinde.

Kortom, er blijft geen drol over van dat onderzoek.
  • Nu! Naast de vertrouwde étatistische Floripas is er nu ook de smaak libertarier. Romig, gegarandeerd overheidsvrij, met slagroom en een kers erop.
      maandag 24 april 2006 @ 17:09:06 #133
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37249354
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 16:49 schreef sSSPzAbt_101 het volgende:

[..]

Maar nogmaals: dit zeg ik ook helemaal nergens. Ik vergoeilijk niks.
    pi_37249463
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:09 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Maar nogmaals: dit zeg ik ook helemaal nergens. Ik vergoeilijk niks.
    Dit is nogal offtopic, maar je doet me ogv je schrijfstijl e.d. nogal aan iemand denken. Kan dat kloppen?
    pi_37249569
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dit is nogal offtopic, maar je doet me ogv je schrijfstijl e.d. nogal aan iemand denken. Kan dat kloppen?
    Je kan de usert verder vinden in de POL SC, daar kan je meer te weten komen over de andere verschijningsvormen.
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_37249620
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:07 schreef Floridinges het volgende:

[..]

En pas er nu eens een staaltje ouderwets Popper op toe. Die ken je vast wel, met je mastertitels waarbij die van mij in het niet vallen?
    Ja die ken ik wel, maar die vond ik niet interessant. Ik ben geen alfa, ik beoefen echte wetenschap.
    quote:
  • Er is sprake van sample bias: hij heeft verschillende resultaten bijelkaar verzonnen door die van buurlanden over te nemen. als de cijfers niet beschikbaar waren.
  • Hij heeft appels met peren vergeleken: hij heeft bijvoorbeeld het resultaat van 12-jarigen vergeleken met onderzoeken voor de arbeidsmarkt.
  • Hij heeft niet beschreven in hoeverre een IQ-test daadwerkelijk intelligentie weergeeft. Hij maakt zich schuldig aan begripsverwarring.
  • Hij zegt dat een planeconomie dommere mensen oplevert. Daarom nam hij voor China het gemiddelde van Shanhai en heeft hij er gewoon een fiks aantal punten van afgetrokken. Ja, zo kan ik mijn stelling ook "bewijzen".
  • Omdat de IQ-uitslagen spectaculair toenemen naarmate de welvaart toeneemt, heeft hij voor een aantal landen gewoon gezellig het cijfer opgeschroefd als het oudere onderzoeken betreft en de conclusie hem niet zinde.

Kortom, er blijft geen drol over van dat onderzoek.
  • Ach, er valt het één en ander op het onderzoek aan te merken, big deal. Dat geldt voor ieder onderzoek.

Als je de kritieken goed had gelezen, dan had je geweten dat deze punten van kritiek voor sommige landen hooguit een paar IQ-punten zouden kunnen schelen, als het al wat scheelt. Lang niet genoeg dus om deze bizar grote verschillen te verklaren. Bovendien is er zelfs gecorrigeerd voor het Flynn-effect.

Die kritiek komt zonder uitzondering uit de politiek correcte hoek. Daar wil men de waarheid gewoon niet weten. Zoals jij nu ook je kop in het zand steekt.
    pi_37249692
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Je kan de usert verder vinden in de POL SC, daar kan je meer te weten komen over de andere verschijningsvormen.
    Dank, ga me even inlezen in dit fenomeen.
      maandag 24 april 2006 @ 17:24:58 #138
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_37249841
    Surprise surprise, het hele land ligt in puin en nou moeten de blanke boeren terugkomen om zijn rotzooi op te ruimen en de economie weer een slinger te geven.

Ik vraag me af wie er nog heen zou durven.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 24 april 2006 @ 17:25:48 #139
    147455 sSSPzAbt_101
    Achtung Panzer
    pi_37249875
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:09 schreef Floridinges het volgende:
    [..]
    Ik vergoeilijk niks.
    Waarschijnlijk nam ik aan dat je een (vroeger) westers imperialistisch bewind in direct verband zag met een huidig nationaal Afrikaans bewind.
      maandag 24 april 2006 @ 17:26:38 #140
    56749 BlaZ
    pi_37249906
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 15:34 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Dit vraagt om een emoticonreactie. Komt-ie:

" "
    De meeste kolonies kosten uiteindelijk meer geld dan dat ze opleverden. Zie bijv de onafhankelijkheid van de VS. Hierna floreerde de Engelse economie enorm, de kosten van het bestuur , leger overzee vielen weg terwijl men de handel er bleef domineren.

Het latere coloniseren (Afrika vooral) is vooral uit imperialistische doeleinden. Deze colonies waren al helemaal verliesgevend. Mede doordat men hele gebieden ging beheersen in plaats van de vroegere handelscolonies (die wel winstgevend waren). Men ging mensen lesgeven in de taal van het thuisland, er moest een flink leger zijn. etcetc.
      maandag 24 april 2006 @ 17:28:39 #141
    145372 MrSASO
    C.R.E.A.M.
    pi_37249964
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De meeste kolonies kosten uiteindelijk meer geld dan dat ze opleverden. Zie bijv de onafhankelijkheid van de VS. Hierna floreerde de Engelse economie enorm, de kosten van het bestuur , leger overzee vielen weg terwijl men de handel er bleef domineren.

Het latere coloniseren (Afrika vooral) is vooral uit imperialistische doeleinden. Deze colonies waren al helemaal verliesgevend. Mede doordat men hele gebieden ging beheersen in plaats van de vroegere handelscolonies (die wel winstgevend waren). Men ging mensen lesgeven in de taal van het thuisland, er moest een flink leger zijn. etcetc.
    Dus omdat het economisch niet meer rendabel was heeft de westerse wereld al genoeg betaald. Feit is zonder Afrika had Europa nooit de rijkdom gehad die het nu heeft.
      maandag 24 april 2006 @ 17:29:09 #142
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37249978
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:17 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Ja die ken ik wel, maar die vond ik niet interessant. Ik ben geen alfa, ik beoefen echte wetenschap.
    [..]
    Hier kun je leren waarom ik niks geloof van die "echte" opleiding van jou.
    quote:
    Ach, er valt het één en ander op het onderzoek aan te merken, big deal. Dat geldt voor ieder onderzoek.
    Wegwuif, wegwuif...
    Het onderzoek is gebaseerd op empirisch drijfzand.
    quote:
    Als je de kritieken goed had gelezen, dan had je geweten dat deze punten van kritiek voor sommige landen hooguit een paar IQ-punten zouden kunnen schelen, als het al wat scheelt.
    Het hele idee van het erbijslepen van IQ als ijkpunt, volgens hem genetisch bepaald, is al een fallicisme.
    quote:
    Lang niet genoeg dus om deze bizar grote verschillen te verklaren. Bovendien is er zelfs gecorrigeerd voor het Flynn-effect.
    Er is zelfs willekeurig gecorrigeerd voor het Flynn-effect.
    quote:
    Die kritiek komt zonder uitzondering uit de politiek correcte hoek. Daar wil men de waarheid gewoon niet weten. Zoals jij nu ook je kop in het zand steekt.
    Het kan me niet schelen uit welke hoek de kritiek komt. Als dat namelijk een argument zou zijn, dan zou de mededeling dat de auteur gewoon een dikke racist is ook steekhoudend zijn. En dat is het dus niet.
      maandag 24 april 2006 @ 17:37:55 #143
    56749 BlaZ
    pi_37250229
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:28 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dus omdat het economisch niet meer rendabel was heeft de westerse wereld al genoeg betaald. Feit is zonder Afrika had Europa nooit de rijkdom gehad die het nu heeft.
    Ik denk dat Azie en Noord-Zuid amerika toch wel wat belangrijker hierin zijn geweest.
    pi_37250251
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:29 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Hier kun je leren waarom ik niks geloof van die "echte" opleiding van jou.
    Denk je nou echt dat wij ons in Delft iets aan Karl Popper gelegen laten liggen? Dat krijg je ergens in het eerste jaar van je studie tijdens het vakje 'ethiek'. Iedereen lacht om dat vak, maar helaas is het verplicht.

Dat jij die Karl Popper als een soort held ziet, zegt wat dat betreft genoeg. Je hebt bitter weinig van echte wetenschap aan de top begrepen.
    quote:
    Wegwuif, wegwuif...
    Het onderzoek is gebaseerd op empirisch drijfzand.
    Zeg jij. Ik zie het toch als een onderzoek dat op alle fronten vergelijkbaar is met ieder normaal, goed uitgevoerd alfa-onderzoek. Dat wil zeggen: gebaseerd op drijfzand, maar wel met een grote kern van waarheid. De naam wetenschap verdient het eigenlijk niet, maar dat geldt voor al de onderzoeken in de alfa-hoek.

Het is in elk geval stukken beter dan dat WRR-rapport van laatst. Dat bevatte alleen maar aperte leugens.
    quote:
    Het hele idee van het erbijslepen van IQ als ijkpunt, volgens hem genetisch bepaald, is al een fallicisme.
    [..]

Er is zelfs willekeurig gecorrigeerd voor het Flynn-effect.
    Blabla. Ongefundeerd gelul.
    quote:
    Het kan me niet schelen uit welke hoek de kritiek komt. Als dat namelijk een argument zou zijn, dan zou de mededeling dat de auteur gewoon een dikke racist is ook steekhoudend zijn. En dat is het dus niet.
    Je gebruikt het racisme-argument nota bene zelf om me als zodanig 'weg te zetten'!
      maandag 24 april 2006 @ 17:39:47 #145
    145372 MrSASO
    C.R.E.A.M.
    pi_37250275
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:37 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik denk dat Azie en Noord-Zuid amerika toch wel wat belangrijker hierin zijn geweest.
    En waar haalde men de mensen vandaan om te werken in Amerika?
    juist in Afrika. Om nog maar te zwijgen over de goudmijnen en grote plantages in Afrika.
    pi_37250478
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:38 schreef Sherlock666 het volgende:
    Denk je nou echt dat wij ons in Delft
    Heel NL lacht om Delft
    pi_37250479
    quote:

[..]

Denk je nou echt dat wij ons in Delft iets aan Karl Popper gelegen laten liggen? Dat krijg je ergens in het eerste jaar van je studie tijdens het vakje 'ethiek'. Iedereen lacht om dat vak, maar helaas is het verplicht.

Dat jij die Karl Popper als een soort held ziet, zegt wat dat betreft genoeg. Je hebt bitter weinig van echte wetenschap aan de top begrepen.
    [..]

Zeg jij. Ik zie het toch als een onderzoek dat op alle fronten vergelijkbaar is met ieder normaal, goed uitgevoerd alfa-onderzoek. Dat wil zeggen: gebaseerd op drijfzand, maar wel met een grote kern van waarheid. De naam wetenschap verdient het eigenlijk niet, maar dat geldt voor al de onderzoeken in de alfa-hoek.

Het is in elk geval stukken beter dan dat WRR-rapport van laatst. Dat bevatte alleen maar aperte leugens.
    [..]

[..]

Je gebruikt het racisme-argument nota bene zelf om me als zodanig 'weg te zetten'! [afbeelding]
    Als je je niks gelegen laat liggen aan Popper ben je een wetenschappelijke onbenul. Wetenschapsfilosofie is voor élk vakgebied relevant.
      maandag 24 april 2006 @ 17:47:27 #148
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37250507
    quote:

[..]

Ah! We hebben een fietsenmaker van de Technische Hogeschool te pakken.
    quote:
    Dat jij die Karl Popper als een soort held ziet, zegt wat dat betreft genoeg.
    [..]
    Niet als een held. Als iemand die wel wat zinnigs had te zeggen over wetenschap.
    En dat je Popper bij "ethiek" kreeg en niet bij "methodiek" vind ik ook wel wat zeggen.
    quote:
    Een fietsenmaker krijgt me niet uit de tent, hoor. Vertel me eens, is het onderzoek nu gebaseerd op drijfzand of niet?
    quote:
    [..]
    Waarom haal je dat er ineens bij?
    quote:
    [..]
    Volgens de Peer Reviewers niet.
    quote:
    Je gebruikt het racisme-argument nota bene zelf om me als zodanig 'weg te zetten'! [afbeelding]
    Ja, maar niet in deze discussie. Het is namelijk geen argument, maar een opmerking vanaf de zijlijn. Ik wil het daar prima over hebben, maar in de SC, niet hier.
      maandag 24 april 2006 @ 17:48:15 #149
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37250526
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Als je je niks gelegen laat liggen aan Popper ben je een wetenschappelijke onbenul. Wetenschapsfilosofie is voor élk vakgebied relevant.
    pi_37250556
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:39 schreef MrSASO het volgende:

[..]

juist in Afrika.
    Juist, gekocht van de plaatselijke `warlords`, die wel handel zagen in de verkoop van slaven. Slaven die in een oorlog gevangen genomen werden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hobiedobie op 24-04-2006 17:50:09 (typo) ]
    pi_37250621
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:48 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Ik vind je nu nóg leuker dan voorheen
      maandag 24 april 2006 @ 17:51:17 #152
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37250628
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:48 schreef Hobiedobie het volgende:

[..]

Juist, gekocht van de plaatselijke `warlords`, die wel handel zagen in de verkoop van slaven. Slaven die in een oorlog gevangen genomen werden.
    Nou en?
      maandag 24 april 2006 @ 17:51:53 #153
    56749 BlaZ
    pi_37250651
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:39 schreef MrSASO het volgende:

[..]

juist in Afrika. Om nog maar te zwijgen over de goudmijnen en grote plantages in Afrika.
    Mja negers werden al door arabieren als slaven gebruikt. De ene stam verkocht leden van de andere stam, waarom zou je niet mee mogen profiteren van die handel?

De afrikanen hielpen maar wat graag mee om hun soortgenoten te verkopen. Ik zie verder niet in waarom Afrika hiervoor van ons nog wat tegoed zou hebben.
    pi_37250664
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:48 schreef Hobiedobie het volgende:

[..]

Maakt dat het houden van slaven minder erg?
    Fiets
    pi_37250761
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het niet relevant is. Ik zeg dat het niet interessant is, omdat al Poppers zeverige geouwehoer voor de gemiddelde beta niet meer dan open deuren zijn.
      maandag 24 april 2006 @ 17:55:37 #156
    56749 BlaZ
    pi_37250765
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Maakt dat het houden van slaven minder erg?
    Tuurlijk, hadden wij die slaven niet gekocht dan waren ze of vermoord of verkocht aan de arabieren.
    pi_37250778
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:51 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Nou en?
      maandag 24 april 2006 @ 17:56:26 #158
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37250790
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mja negers werden al door arabieren als slaven gebruikt. De ene stam verkocht leden van de andere stam, waarom zou je niet mee mogen profiteren van die handel?

De afrikanen hielpen maar wat graag mee om hun soortgenoten te verkopen. Ik zie verder niet in waarom Afrika hiervoor van ons nog wat tegoed zou hebben.
    We zijn ze wel degelijk wat schuldig.
      maandag 24 april 2006 @ 17:57:53 #159
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_37250835
    quote:
    Door het instorten van de zo belangrijke landbouweconomie zijn dit jaar minstens vier van de dertien miljoen Zimbabwanen op voedselhulp aangewezen.
    Dat valt nog wel mee dan toch .
    2000 light years from home
      maandag 24 april 2006 @ 17:58:21 #160
    145372 MrSASO
    C.R.E.A.M.
    pi_37250845
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ja dus je wil het op deze manier goedpraten, maar dan zit je nog met getekende landgrenzen, mijnen en plantage`s, en enorme stukken grond die zomaar even worden verkocht aan Europeanen door Europeanen.
    pi_37250858
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:55 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Tuurlijk, hadden wij die slaven niet gekocht dan waren ze of vermoord of verkocht aan de arabieren.
    Kinderporno is ook geen probleem, als jij het niet doet doet je buurman het wel?

Zo'n redenering?
    Fiets
    pi_37250868
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:56 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet echt, maar misschien komt dat ddoor mijn exacte opleiding....
      maandag 24 april 2006 @ 17:59:43 #163
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37250887
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:56 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Wat ?
    pi_37250904
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:47 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Ah! We hebben een fietsenmaker van de Technische Hogeschool te pakken.
    Fietsenmaker

Ik doe hier dingen die jij niet eens zou kunnen begrijpen. Heel wat anders dan die Karelepiek van je.
    quote:
    Niet als een held. Als iemand die wel wat zinnigs had te zeggen over wetenschap.
    En dat je Popper bij "ethiek" kreeg en niet bij "methodiek" vind ik ook wel wat zeggen.
    Ach, het vak heette zoiets als 'filosofie, ethiek en verantwoordelijkheid'. Oftewel overloos gelul waar iedere harde beta z'n neus voor ophaalt.
    quote:
    Ja, maar niet in deze discussie. Het is namelijk geen argument, maar een opmerking vanaf de zijlijn. Ik wil het daar prima over hebben, maar in de SC, niet hier.
    Ik zou het op prijs stellen als je het weg zou halen. Ik vind het een weinig fatsoenlijke beschuldiging.
      maandag 24 april 2006 @ 18:00:50 #165
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37250916
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:59 schreef Hobiedobie het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet echt, maar misschien komt dat ddoor mijn exacte opleiding....
    We houden ze arm met onze maatregelen. Heeft niks met opleiding te maken, maar met gezond verstand.

We zijn ze verschuldigd dat we die barrières opheffen. Dat werkt beter dan welke ontwikkelingshulp ook.
      maandag 24 april 2006 @ 18:02:02 #166
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37250948
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:00 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Fietsenmaker

Ik doe hier dingen die jij niet eens zou kunnen begrijpen. Heel wat anders dan die Karelepiek van je. [afbeelding]
    [..]

Ach, het vak heette zoiets als 'filosofie, ethiek en verantwoordelijkheid'. Oftewel overloos gelul waar iedere harde beta z'n neus voor ophaalt.
    [..]

Ik zou het op prijs stellen als je het weg zou halen. Ik vind het een weinig fatsoenlijke beschuldiging.
    Denk je dat je zo'n gunst gedaan krijgt door alleen maar ad hominem te spelen?
    Vergeet het maar.
    pi_37250993
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:00 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Fietsenmaker

Ik doe hier dingen die jij niet eens zou kunnen begrijpen. Heel wat anders dan die Karelepiek van je. [afbeelding]
    hoehhh, hoe stoer

vertel, vertel
    Fiets
    pi_37251012
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:02 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Denk je dat je zo'n gunst gedaan krijgt door alleen maar ad hominem te spelen?
    Vergeet het maar.
    Dus toch op de kast?

Laten we nu wel even eerlijk blijven. Jij begon zelf met ad hominems door in je allereerste reactie aan mijn adres meteen van 'racisme' te spreken. Overigens is die post inmiddels weggehaald door sp3c.
      maandag 24 april 2006 @ 18:05:19 #169
    56749 BlaZ
    pi_37251038
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:00 schreef Floridinges het volgende:

[..]

We houden ze arm met onze maatregelen. Heeft niks met opleiding te maken, maar met gezond verstand.

We zijn ze verschuldigd dat we die barrières opheffen. Dat werkt beter dan welke ontwikkelingshulp ook.
    Ze houden zichzelf arm. Afrikaanse landen moeten eens onderling handel gaan drijven.
    pi_37251040
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

hoehhh, hoe stoer

vertel, vertel
    Nee, sorry. Dat zou net zoiets zijn als een mongooltje de wetten van Newton proberen uit te leggen.
      maandag 24 april 2006 @ 18:06:50 #171
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251074
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:04 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Dus toch op de kast? [afbeelding]

Laten we nu wel even eerlijk blijven. Jij begon zelf met ad hominems door in je allereerste reactie aan mijn adres meteen van 'racisme' te spreken. Overigens is die post inmiddels weggehaald door sp3c.
    Ik denk dat je me verwart met een ander. Ik heb jou in dit topic nooit een racist genoemd.
    pi_37251077
    Even voor de duidelijkheid, het gaat hier over Zimbabwe en het is geen wedstrijdje wie heeft de grootste lul. Dus dat Alpha Vs. Beta geouwehoer mag wat mij betreft hier ook achterwege blijven.
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
      maandag 24 april 2006 @ 18:07:10 #173
    145372 MrSASO
    C.R.E.A.M.
    pi_37251081
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ze houden zichzelf arm. Afrikaanse landen moeten eens onderling handel gaan drijven.
    Hoe kun je nou onderling handel drijven als er geen geld onderling is???
    Wat floridinges zegt is waar ze moeten inderdaad de barieres opheffen.
    pi_37251101
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:05 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Nee, sorry. Dat zou net zoiets zijn als een mongooltje de wetten van Newton proberen uit te leggen. [afbeelding]
    hoe stoer weer, ik zie echt tegen jou met je superduperopleiding in Delft op hoor.
    Fiets
      maandag 24 april 2006 @ 18:08:01 #175
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251114
    quote:

[..]

You've got to have a dollar to make a dollar. Wat ze nodig hebben is het ontwikkelen van hun handel door het opengooien van de grenzen. De consumenten zitten in Europa en Amerika.
      maandag 24 april 2006 @ 18:08:22 #176
    56749 BlaZ
    pi_37251124
    quote:

[..]

We hebben ze toch alle moderne technieken gegeven, electriciteit, computers, tv's, bouwtechniek, telefoons weet ik niet wat allemaal waarom zouden we ze nog meer moeten helpen.
    Laat die mensen eens eigen initiatief tonen dan komt er nog eens wat van, of niet. Maar het altijd hun eigen schuld.
      maandag 24 april 2006 @ 18:09:12 #177
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251151
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]

We hebben ze toch alle moderne technieken gegeven, electriciteit, computers, tv's, bouwtechniek, telefoons weet ik niet wat allemaal waarom zouden we ze nog meer moeten helpen.
    Laat die mensen eens eigen initiatief tonen dan komt er nog eens wat van, of niet. Maar het altijd hun eigen schuld.
    We smoren juist hun initiatieven.

Wat is volgens jou dan de oorzaak van hun armoede?
    pi_37251171
    quote:

[..]

Yup, dat zou inderdaad een goede oplossing zijn.
    Helaas hebben ze weinig geld en wordt dat buurland ook voorzien van "gratis" hulpgoederen waardoor handel niet echt interessant is.

wil trouwens niet zeggen dat er geen Afrikaanse landen handel drijven met het westen hoor, onze verse boontjes van de AH komen bijvoorbeeld in de winter uit Afrika (kan me ff niet heugen welk land)
    Fiets
    pi_37251176
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:07 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

hoe stoer weer, ik zie echt tegen jou met je superduperopleiding in Delft op hoor.
    ga jij nou maar weer lekker naar je ROC, in plaats van hier rond te hangen. Da's veel beter voor je!
      maandag 24 april 2006 @ 18:10:38 #180
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251197
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:10 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

ga jij nou maar weer lekker naar je ROC, in plaats van hier rond te hangen. Da's veel beter voor je!
    Kun jij even normaal meediscussieren?
    pi_37251220
    quote:

[..]

hoe stoer weer, anderen omlaag trappen om jezelf beter te laten lijken.
    Fiets
      maandag 24 april 2006 @ 18:11:41 #182
    145372 MrSASO
    C.R.E.A.M.
    pi_37251232
    quote:

[..]

Stoer hoor Ga eens effe iemand anders vervelen met je opleiding
    pi_37251237
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:06 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Ik denk dat je me verwart met een ander. Ik heb jou in dit topic nooit een racist genoemd.
    Zou ook kunnen. Dat krijg je met die overijverige moderators.

Maar wat ik wel 100% zeker weet is dat jij me probeerde aan te wrijven dat ik zou vinden dat het 'genetisch bepaald' zou zijn. Terwijl ik dat helemaal nergens heb gezegd. Een erg smerige discussietechniek als je het mij vraagt.
    pi_37251259
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:12 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Maar wat ik wel 100% zeker weet is dat jij me probeerde aan te wrijven dat ik zou vinden dat het 'genetisch bepaald' zou zijn. Terwijl ik dat helemaal nergens heb gezegd. Een erg smerige discussietechniek als je het mij vraagt.
    Zullen we nu even jouw discussietechniek onder de loep nemen dan?
    Fiets
      maandag 24 april 2006 @ 18:13:04 #185
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251265
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:12 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Nee, hoor, ik zei dat dat boek waar jij mee dweept zegt dat het genetisch bepaald zou zijn.
    Op dat punt ben jij het dus niet eens met dat boek?
      maandag 24 april 2006 @ 18:13:20 #186
    147455 sSSPzAbt_101
    Achtung Panzer
    pi_37251274
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:56 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus (met vergoelijken).
    pi_37251284
    * DoG begint pissig te worden

Opzouten met dat gekut over opleidingen.
      maandag 24 april 2006 @ 18:14:00 #188
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251296
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:13 schreef sSSPzAbt_101 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus (met vergoelijken).
    Wat is daar vergoeilijkend aan? (Wellicht handiger om het in dat topic te melden).
      maandag 24 april 2006 @ 18:17:36 #189
    56749 BlaZ
    pi_37251406
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:09 schreef Floridinges het volgende:

[..]

We smoren juist hun initiatieven.

Wat is volgens jou dan de oorzaak van hun armoede?
    Weinig eigen initiatief, onstabiliteit, regelzucht(registratieproblemen) en ontwikkelingshulp(vooral het overschotten dumpen) Bijv kleding voor afrika waardoor de afrikaanse kledingmarkt helemaal kapot is gegaan.

Men heeft geen open grenzen nodig. Maar de westerlingen moeten stoppen gratis producten te sturen. Wie koopt er nou voedsel op de markt als er gratis noodhulp is ?

Het registreren van bezit is in veel landen erg moeilijk, hierdoor kunnen mensen moeilijk leningen krijgen zodat men niet kan investeren. Landen die deze problemen oplossen krijgen een enorme economische boost, zwarte handeltje worden ineens wit en kunnen gaan investeren doordat men officieel bezit heeft.
      maandag 24 april 2006 @ 18:18:03 #190
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251416
    Sherlock, doe nou even rustig. Ik wil nog even normaal met je discussieren, straks heb je nog een ban aan de broek hangen.
      maandag 24 april 2006 @ 18:18:58 #191
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251445
    BlaZ, wat leg ik daarvan niet uit in het andere topic?
    pi_37251469
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:13 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Nee, hoor, ik zei dat dat boek waar jij mee dweept zegt dat het genetisch bepaald zou zijn.
    Op dat punt ben jij het dus niet eens met dat boek?
    Daar 'dweept' dat boek helemaal niet mee. De auteurs zeggen slechts dat zij geloven dat verschillen in IQ zowel genetisch bepaald als omgevingsbepaald kunnen zijn. Maar dat is niet waar dat boek in essentie over gaat.

En wat ik daar verder van vind? Ik vind de vraag niet relevant, en laat het antwoord dus aan anderen over. Ik stel slechts vast dat de verschillen er zijn, en dat het een prima verklaring is voor de slechte economieën in genoemde landen.
      maandag 24 april 2006 @ 18:20:20 #193
    56749 BlaZ
    pi_37251482
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:18 schreef Floridinges het volgende:
    BlaZ, wat leg ik daarvan niet uit in het andere topic?
    Open Europese grenzen hebben er weinig mee te maken.
      maandag 24 april 2006 @ 18:20:20 #194
    145372 MrSASO
    C.R.E.A.M.
    pi_37251483
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Weinig eigen initiatief, onstabiliteit, regelzucht(registratieproblemen) en ontwikkelingshulp(vooral het overschotten dumpen) Bijv kleding voor afrika waardoor de afrikaanse kledingmarkt helemaal kapot is gegaan.

Men heeft geen open grenzen nodig. Maar de westerlingen moeten stoppen gratis producten te sturen. Wie koopt er nou voedsel op de markt als er gratis noodhulp is ?

Het registreren van bezit is in veel landen erg moeilijk, hierdoor kunnen mensen moeilijk leningen krijgen zodat men niet kan investeren. Landen die deze problemen oplossen krijgen een enorme economische boost, zwarte handeltje worden ineens wit en kunnen gaan investeren doordat men officieel bezit heeft.
    Hoe kun je nou voedsel kopen als er geen voedsel is en ook geen geld??
    Het westen moet stoppen met landbouwsubsidies zodat ze tenminste een markt hebben om spullen te verkopen. Verder moet het westen bedrijven stimuleren om in Afrika te investeren.
      maandag 24 april 2006 @ 18:25:55 #195
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251627
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:19 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Daar 'dweept' dat boek helemaal niet mee. De auteurs zeggen slechts dat zij geloven dat verschillen in IQ zowel genetisch bepaald als omgevingsbepaald kunnen zijn. Maar dat is niet waar dat boek in essentie over gaat.

En wat ik daar verder van vind? Ik vind de vraag niet relevant, en laat het antwoord dus aan anderen over. Ik stel slechts vast dat de verschillen er zijn, en dat het een prima verklaring is voor de slechte economieën in genoemde landen.
    Jij dweept met dat boek.

“We have seen in this section that the three methods for estimating the heritability of intelligence yield closely similar conclusions and that the figure is around .80 or 80 percent. The precise magnitude of the heritability of intelligence does not matter for the purposes of the arguments developed in this book. The significance of the high heritability of intelligence is that it implies that the differences in intelligence between the peoples of different nations are likely to have a genetic basis" (pagina 25).
      maandag 24 april 2006 @ 18:26:27 #196
    56749 BlaZ
    pi_37251644
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:20 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Hoe kun je nou voedsel kopen als er geen voedsel is en ook geen geld??
    Het westen moet stoppen met landbouwsubsidies zodat ze tenminste een markt hebben om spullen te verkopen. Verder moet het westen bedrijven stimuleren om in Afrika te investeren.
    Ben je dom ofzo??
    Je zegt dat ze geen voedsel hebben en geen markt hebben om voedsel te verkopen??
    Als ze zelf geen voedsel hebben heb je daar je markt toch al meteen !

Jammer dat die markt verstoord wordt door het westen door voedselhulp, daar ligt het probleem.
    Wat de afrikanen moeten doen is een unie oprichten die voedselhulp verbied. Daarna gaan ze zelf al dat voedsel produceren. Verder moet je zorgen dat er bij voedselhulp altijd tegen minimumprijzen wordt verkocht. Gratis producten verstoren de markt teveel, zeker in zón kwetsbare economie. Desnoods sterven er enkele miljoenen, doe je dit niet dan blijf je nog 100 jaar aanmodderen en blijft het een zooitje.
      maandag 24 april 2006 @ 18:27:09 #197
    45206 Pietverdriet
    pi_37251662
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:20 schreef MrSASO het volgende:

Verder moet het westen bedrijven stimuleren om in Afrika te investeren.
    Bullshit
    Afrikaanse landen moeten zelf maar eens een omgeving scheppen waarin het loont te investeren in Afrika, dit topic gaat over Mugabe, HET voorbeeld waarom mensen huiverig zijn wat op te bouwen in Afrika. Mensen als Mugabe, en vele andere zijns gelijken zijn de reden waarom afrika in de poep zit. Je bouwt daar wat op, jarenlang, en dan komt er een gek als hij en pakt alles af voor korte termijn gewin, en dan komen er allerlei zichzelf als ooooh zo correct beschouwende zeikers, meestal van Linkse huize die deze mensen voorwerpen dat het uitbuiters zijn.
      maandag 24 april 2006 @ 18:28:47 #198
    145372 MrSASO
    C.R.E.A.M.
    pi_37251705
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ben je dom ofzo??
    Je zegt dat ze geen voedsel hebben en geen markt hebben om voedsel te verkopen??
    En wie gaat het kopen dan?? Er is geen geld idioot!!!!
    quote:
    Jammer dat die markt verstoord wordt door het westen door voedselhulp, daar ligt het probleem.
    Wat de afrikanen moeten doen is een unie oprichten die voedselhulp verbied. Daarna gaan ze zelf al dat voedsel produceren. Verder moet je zorgen dat er bij voedselhulp altijd tegen minimumprijzen wordt verkocht. Gratis producten verstoren de markt teveel, zeker in zón kwetsbare economie. Desnoods sterven er enkele miljoenen, doe je dit niet dan blijf je nog 100 jaar aanmodderen en blijft het een zooitje.
    Het is geen computerspelletje hoor, voedselhulp verbieden is gewoon genocide.
      maandag 24 april 2006 @ 18:30:21 #199
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251749
    quote:

Niet door incidentele voedselhulp, maar door dumping. Een heel verschil.
    quote:
    Wat de afrikanen moeten doen is een unie oprichten die voedselhulp verbied. Daarna gaan ze zelf al dat voedsel produceren. Verder moet je zorgen dat er bij voedselhulp altijd tegen minimumprijzen wordt verkocht.
    Dit is precies dumping. Daar gaan de boeren van kapot, dát is pas marktverstorend.
    quote:
    Gratis producten verstoren de markt teveel, zeker in zón kwetsbare economie. Desnoods sterven er enkele miljoenen, doe je dit niet dan blijf je nog 100 jaar aanmodderen en blijft het een zooitje.
    pi_37251750
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:25 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Jij dweept met dat boek.
    noop. Ik dweep met de cijfers uit dat boek, wat in wezen de kern is. En die cijfers spreken voor zich.

Er staan natuurlijk wel meer zaken in dat boek. Met sommige zaken ben ik het eens, met anderen minder. En weer andere zaken laat ik liever in het midden.

En trouwens:
    quote:
    “We have seen in this section that the three methods for estimating the heritability of intelligence yield closely similar conclusions and that the figure is around .80 or 80 percent. The precise magnitude of the heritability of intelligence does not matter for the purposes of the arguments developed in this book. The significance of the high heritability of intelligence is that it implies that the differences in intelligence between the peoples of different nations are likely to have a genetic basis" (pagina 25).
      maandag 24 april 2006 @ 18:31:17 #201
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251777
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bullshit
    Afrikaanse landen moeten zelf maar eens een omgeving scheppen waarin het loont te investeren in Afrika, dit topic gaat over Mugabe, HET voorbeeld waarom mensen huiverig zijn wat op te bouwen in Afrika. Mensen als Mugabe, en vele andere zijns gelijken zijn de reden waarom afrika in de poep zit. Je bouwt daar wat op, jarenlang, en dan komt er een gek als hij en pakt alles af voor korte termijn gewin, en dan komen er allerlei zichzelf als ooooh zo correct beschouwende zeikers, meestal van Linkse huize die deze mensen voorwerpen dat het uitbuiters zijn.
    Ja, inderdaad. Of zo'n warlord die wel even denkt te weten wat goed is voor z'n land.
      maandag 24 april 2006 @ 18:34:26 #202
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251854
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:30 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

noop. Ik dweep met de cijfers uit dat boek, wat in wezen de kern is. En die cijfers spreken voor zich.
    Ik heb al gezegd dat er niet veel klopt van die cijfers. ga daar eens op in?
    quote:
    Er staan natuurlijk wel meer zaken in dat boek. Met sommige zaken ben ik het eens, met anderen minder. En weer andere zaken laat ik liever in het midden.

En trouwens:
    [..]
    Ja, dat zal wel zijn om te voorkomen dat-ie voor racist wordt uitgemaakt.

Stel, hè, dat je zegt: rijkere mensen (nurture) hebben een hoger IQ vanwege goed onderwijs en goed eten. Wat is dan het punt dat je bewijst door te zeggen dat rijkere mensen een hoger IQ hebben? Dat is A=A.
    Alleen als je zegt dat rijkere mensen aangeboren een hoger IQ hebben (nature), dan bewijs je A=B met die redeneertrant. Namelijk: negers zijn dom, en dom maakt arm.
    pi_37251871
    quote:

[..]

De link met slaven kopen van een warlord, of een Arabische handelaar is voor mij een beetje ver gezocht......

Bovendien, de schuldvraag bij de westerse wereld leggen na een paar eeuwen (bij sommige landen) roept toch wel een paar vragen op....
      maandag 24 april 2006 @ 18:38:14 #204
    56749 BlaZ
    pi_37251953
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:28 schreef MrSASO het volgende:

[..]

En wie gaat het kopen dan?? Er is geen geld idioot!!!!
    [..]

Het is geen computerspelletje hoor, voedselhulp verbieden is gewoon genocide.
    Approximately 45% of South Africans are overweight, die hebben geloof ik geld genoeg om voedsel te kopen.

Mja genocide of niet, meer leert er wel van. Als je ze steeds met voedselhulp de hand boven het hoofd houdt krijg je nooit ondernemende boeren, dan gaat dadelijk iedereen er op z'n luie gat liggen omdat er toch wel gratis voedsel komt.
      maandag 24 april 2006 @ 18:38:49 #205
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37251966
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Approximately 45% of South Africans are overweight, die hebben geloof ik geld genoeg om voedsel te kopen.

Mja genocide of niet, meer leert er wel van. Als je ze steeds met voedselhulp de hand boven het hoofd houdt krijg je nooit ondernemende boeren, dan gaat dadelijk iedereen er op z'n luie gat liggen omdat er toch wel gratis voedsel komt.
    Inderdaad!
      Moderator maandag 24 april 2006 @ 18:39:13 #206
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_37251976
    quote:

[..]

Ben je dom ofzo??

en dan sterven er ondertussen nog steeds tienduizenden omdat ze geen geld hebben om dat eten te kopen.

wat we moeten doen is een zootje van die figuren uit de wat beter lopende landen selecteren op bepaalde kwaliteiten en hierheen halen opleiden en met een zakje geld weer terugsturen als dat dan begint te lopen dan kunnen we de voedselhulp geleidelijk aan terugnemen.

En een duidelijk actief militair beleid op het continent, om ten eerste failed states zoals Congo en Somalie weer in de goede richting te duwen en ten tweede regimes als dat van Mugabe de kop afhakken en er tijdelijk een VN protectoraat van maken tot het weer op de rails is. en het hoeven niet eens enkel westerse troepen te zijn maar gelijdelijk aan kun je er Afrikaanse manschappen aantoevoegen van landjes die zijn opgeknapt

gebeurt natuurlijk niet want ten eerste kost dat heel veel geld en een paar duizend levens en ten tweede lijkt het teveel op de kolonialistische tijd waar we ons allemaal zo voor schamen. Maar wmb is een dergelijke aanpak de enige manier om de problemen op continent dat binnen niet al te lange termijn (10/20 jaar) op te lossen

simpelweg de voedselhulp of onze eigen landbouwsubsidies stopzetten veranderd nix aan de oorzaken van de problemen in Afrika
      maandag 24 april 2006 @ 18:39:36 #207
    56749 BlaZ
    pi_37251984
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:30 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Niet door incidentele voedselhulp, maar door dumping. Een heel verschil.
    [..]

Dit is precies dumping. Daar gaan de boeren van kapot, dát is pas marktverstorend.
    [..]

Incidentele voedselhulp maakt mensen afhankellijk en verstoord ook zeker de markt lokaal.
      maandag 24 april 2006 @ 18:40:46 #208
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37252010
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Incidentele voedselhulp maakt mensen afhankellijk en verstoord ook zeker de markt lokaal.
    Incidentele voedselhulp kan wel goed helpen na een natuurramp. Dat, of enorme migratiestromen slikken.
    pi_37252017
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:34 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Ik heb al gezegd dat er niet veel klopt van die cijfers. ga daar eens op in?
    Daar ben ik al op ingegaan. Moet je maar even teruglezen.
    quote:
    Ja, dat zal wel zijn om te voorkomen dat-ie voor racist wordt uitgemaakt.
    Inderdaad. Want de politiek correcte goegemeente staat al klaar om je je wetenschapssubsidies te ontnemen, ten bate van één of ander bij voorbaat al kansloos ontwikkelingshulpproject.

Ja, de wetenschap is ook politiek, hoe treurig dat ook is. Dat heb ik inmiddels zelf ook al eens ondervonden.
    quote:
    Stel, hè, dat je zegt: rijkere mensen (nurture) hebben een hoger IQ vanwege goed onderwijs en goed eten. Wat is dan het punt dat je bewijst door te zeggen dat rijkere mensen een hoger IQ hebben? Dat is A=A.
    Alleen als je zegt dat rijkere mensen aangeboren een hoger IQ hebben (nature), dan bewijs je A=B met die redeneertrant. Namelijk: negers zijn dom, en dom maakt arm.
    Ik laat de oorzaak in het midden. Feit is in elk geval dat westerse landen die net uit een langdurige oorlog komen, en waarvan de kinderen dus ook slecht 'genurtured' zijn, het wèl presteren om (met een beetje hulp, maar echt niet meer dan die Afrikaanse landen) een fatsoenlijke economie op poten te zetten. Voorbeelden genoeg.

Overigens, ik weet niet waar je die A=A vs. A=B uitdrukking vandaan hebt. Ik begrijp natuurlijk prima wat je bedoelt, maar zo discussiëren echte wetenschappers niet. Da's een beetje het 1+1=2 niveau.
      maandag 24 april 2006 @ 18:41:48 #210
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37252043
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

en dan sterven er ondertussen nog steeds tienduizenden omdat ze geen geld hebben om dat eten te kopen.

wat we moeten doen is een zootje van die figuren uit de wat beter lopende landen selecteren op bepaalde kwaliteiten en hierheen halen opleiden en met een zakje geld weer terugsturen als dat dan begint te lopen dan kunnen we de voedselhulp geleidelijk aan terugnemen.
    Een microkrediet van hooguit vijf dollar doet 't 'm meestal ook heel aardig, hoor.
    pi_37252049
    quote:

[..]

Heel verhaal.
    Geen interventie.
    Geen landbouwsubsidies.

Simpel.
      maandag 24 april 2006 @ 18:42:02 #212
    147455 sSSPzAbt_101
    Achtung Panzer
    pi_37252052
    quote:

[..]
    We houden ze arm...We zijn ze verschuldigd...
    In mijn opzicht vind je hiermee derhalve logisch dat "ze" een leider als Mugabe krijgen. Of, breder gezegd: dat Afrika, omdat "we" ze arm houden etc. niet verder komt op de ladder der ontwikkeling. Afdaalt, liever gezegd.
    Ik denk echter dat "ze" het in de laatste decennia vnl. aan zichzlef te wijten hebben
    (tot zover het eea aan wellicht achterstallige uitleg)
      Moderator maandag 24 april 2006 @ 18:46:37 #213
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_37252196
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:41 schreef Hobiedobie het volgende:

[..]

Geen interventie.
    Geen landbouwsubsidies.

Simpel.
    geen verandering.

simpel indeed
      maandag 24 april 2006 @ 18:48:27 #214
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37252242
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:40 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Daar ben ik al op ingegaan. Moet je maar even teruglezen.
    [..]
    Zou je die specifieke punten die ik aangaf met een
  • even willen langlopen?
    quote:
    Inderdaad. Want de politiek correcte goegemeente staat al klaar om je je wetenschapssubsidies te ontnemen, ten bate van één of ander bij voorbaat al kansloos ontwikkelingshulpproject.

Ja, de wetenschap is ook politiek, hoe treurig dat ook is. Dat heb ik inmiddels zelf ook al eens ondervonden.
    [..]
    Ik weet het. Maar de argumkenten die ik gaf waren niet politiek, die waren methodisch.
    quote:
    Ik laat de oorzaak in het midden. Feit is in elk geval dat westerse landen die net uit een langdurige oorlog komen, en waarvan de kinderen dus ook slecht 'genurtured' zijn, het wèl presteren om (met een beetje hulp, maar echt niet meer dan die Afrikaanse landen) een fatsoenlijke economie op poten te zetten. Voorbeelden genoeg.
    Geef er eens één? En definieer "Westers" eens? Christelijk? Dominant blank? Democratisch? Een exacte definitie graag, dat discussieert wel zo lekker.
    quote:
    Overigens, ik weet niet waar je die A=A vs. A=B uitdrukking vandaan hebt. Ik begrijp natuurlijk prima wat je bedoelt, maar zo discussiëren echte wetenschappers niet. Da's een beetje het 1+1=2 niveau.
    Dit was natuurlijk geen wiskunde, maar het deductief-nomologische verklaringsmodel, als je het zo graag wilt weten.
  • Nu! Naast de vertrouwde étatistische Floripas is er nu ook de smaak libertarier. Romig, gegarandeerd overheidsvrij, met slagroom en een kers erop.
      maandag 24 april 2006 @ 18:49:44 #215
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37252279
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:42 schreef sSSPzAbt_101 het volgende:

[..]

In mijn opzicht vind je hiermee derhalve logisch dat "ze" een leider als Mugabe krijgen. Of, breder gezegd: dat Afrika, omdat "we" ze arm houden etc. niet verder komt op de ladder der ontwikkeling. Afdaalt, liever gezegd.
    Ik denk echter dat "ze" het in de laatste decennia vnl. aan zichzlef te wijten hebben
    (tot zover het eea aan wellicht achterstallige uitleg)
    Maar zoiets kun je een individu verwijten, maar een heel continent? Hoe? Cultuur? Genen?
    pi_37252327
    Het Westen moet inderdaad ophouden met de Afrikaanse markt te verzieken door constante ontwikkelingshulp te sturen, en zichzelf landbouwsubidies te geven (zoals al eerder genoemd).

Echter, dit zal geen bal uitmaken zolang de mensen in het merendeel van Afrikaanse landen niet eerst de drie meest grote problemen uit de weg helpen, te weten: de stammencultuur,de constante corruptie van de machthebbers, en hun onverbeterlijke vermogen om zichzelf in de problemen te helpen door hun apatische slachtofferrol.

En voor de mensen die hier op willen inspringen: deze mening baseer ik puur op ervaringen opgedaan in verschillende afrikaanse landen.
    pi_37252544
    quote:

[..]

.......................

simpelweg de voedselhulp of onze eigen landbouwsubsidies stopzetten veranderd nix aan de oorzaken van de problemen in Afrika
    Zelfs Geenstijl heeft wel eens wat te melden:
    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/013204.html#comments

En voedselhulp is een ramp voor die landen, daarmee ruineer je lokale boeren. Hetzelfde geld voor al die andere hulpgoederen die daar gedumpt worden, 2e-hands kleding uit het Westen waardoor lokale klerenmakers hun brood en inkomsten verliezen. Een oud verhaal, maar het dringt maar niet door in het Westen.
    pi_37252554
    Het was een stomme zet van Mugabe om de blanken uit te zetten, maar nu de blanken weg zijn kunnen ze beter leren hun eigen boontjes te doppen - de corruptie bestrijden en landbouw hervormen.

Het beste zou zijn, als Mugabe en zijn vertrouwelingen verjaagd worden.
      maandag 24 april 2006 @ 19:04:45 #219
    147455 sSSPzAbt_101
    Achtung Panzer
    pi_37252663
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:49 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Maar zoiets kun je een individu verwijten, maar een heel continent? Hoe? Cultuur? Genen?
    Binnen Afrika zijn er regio's waar geen burgeroorlog woedt matig tot redelijk gaat ("goed" kan ik niet over mijn lippen krijgen) maar ik vind het erg opmerkelijk dat veel Afrikaanse mensen - of ze nou wb officiele landsgrenzen wel of niet herverdeeld zijn via Westerse herverdeling- nog steeds reden zien de toekomst van hun grondgebied en hun eigen directe burgerbevolking in gevaar te brengen door conflicten te starten/ op te rakelen die tribal georienteerd zijn.
      maandag 24 april 2006 @ 19:05:02 #220
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37252675
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:00 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En voedselhulp is een ramp voor die landen, daarmee ruineer je lokale boeren. Hetzelfde geld voor al die andere hulpgoederen die daar gedumpt worden, 2e-hands kleding uit het Westen waardoor lokale klerenmakers hun brood en inkomsten verliezen. Een oud verhaal, maar het dringt maar niet door in het Westen.
    Dat komt door de hulpverleningsindustrie. Daar door denken wij nog steeds dat het achtelrijke mongolen zijn daar.
      maandag 24 april 2006 @ 19:06:30 #221
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37252717
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:04 schreef sSSPzAbt_101 het volgende:

[..]

Binnen Afrika zijn er regio's waar geen burgeroorlog woedt matig tot redelijk gaat ("goed" kan ik niet over mijn lippen krijgen) maar ik vind het erg opmerkelijk dat veel Afrikaanse mensen - of ze nou wb officiele landsgrenzen wel of niet herverdeeld zijn via Westerse herverdeling- nog steeds reden zien de toekomst van hun grondgebied en hun eigen directe burgerbevolking in gevaar te brengen door conflicten te starten/ op te rakelen die tribal georienteerd zijn.
    Dus het is de stammencultuur?

Maar wij stammen toch ook af van een stammencultuur (de woordgrap ), en wij kwamen toch ook vooruit?
    pi_37252805
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen verandering.

simpel indeed
    Works like a charm.....
    pi_37252837
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:00 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Zou ik erg negatief over mijn medemens denken als ik er vanuit ga dat dat bewust is wegens grote belangen?
      maandag 24 april 2006 @ 19:12:02 #224
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37252875
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zou ik erg negatief over mijn medemens denken als ik er vanuit ga dat dat bewust is wegens grote belangen?
      Moderator maandag 24 april 2006 @ 19:12:05 #225
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_37252877
    die problemen met die stammencultuur zijn een beetje overrated, het gaat in die burgeroorlogjes vooral om grondstoffen, zij (de ene stam) hebben ze en wij (de andere stam) willen ze

dat kun je oplossen door te zorgen voor een goed regeringsstelsel
      maandag 24 april 2006 @ 19:12:51 #226
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37252898
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:12 schreef sp3c het volgende:
    die problemen met die stammencultuur zijn een beetje overrated, het gaat in die burgeroorlogjes vooral om grondstoffen, zij (de ene stam) hebben ze en wij (de andere stam) willen ze

dat kun je oplossen door te zorgen voor een goed regeringsstelsel
    Alsof overheden van allerhande signatuur niet al vanalles kapot hebben gemaakt in dat land!
    pi_37252906
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:06 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Dus het is de stammencultuur?

Maar wij stammen toch ook af van een stammencultuur (de woordgrap ), en wij kwamen toch ook vooruit?
    Wij hebben dan ook al flink wat oorlogen achter ons die we zonder al te veel bemoeizucht hebben kunnen uitvechten. We hebben ons terrotorium zegmaar kunnen uitzetten.
    In Afrika is dit gevecht verstoord door westerse landen die ineens afrikaanse landen bedachten.
    Fiets
    pi_37252911
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:05 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Dat komt door de hulpverleningsindustrie. Daar door denken wij nog steeds dat het achtelrijke mongolen zijn daar.
    Of het achterlijke mongolen zijn is in het geheel niet relevant. Wij leefden vroeger toch ook in berenvellen, en nu niet meer. Daar heeft de Novib toch niet echt een grote rol bij gespeeld.
      maandag 24 april 2006 @ 19:13:08 #229
    56749 BlaZ
    pi_37252912
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:00 schreef Bijsmaak het volgende:
    Het was een stomme zet van Mugabe om de blanken uit te zetten, maar nu de blanken weg zijn kunnen ze beter leren hun eigen boontjes te doppen - de corruptie bestrijden en landbouw hervormen.

Het beste zou zijn, als Mugabe en zijn vertrouwelingen verjaagd worden.
    Voor Zimbabwe is het alweer te laat. Totale economische krimp onder Mugabe is al bijna 100%. Zal ze vele jaren kosten om dat weer goed te maken.
      maandag 24 april 2006 @ 19:14:48 #230
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37252957
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:13 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Of het achterlijke mongolen zijn is in het geheel niet relevant. Wij leefden vroeger toch ook in berenvellen, en nu niet meer. Daar heeft de Novib toch niet echt een grote rol bij gespeeld.
    Wij waren toen niet achterlijk, en wij zijn het nu niet. Zij waren toen net achterlijk, en nu ook niet. Maar als je sommige hulpverleningsorganisaties moet geloven is het niet geven van geld zoiets als een plant geen water geven.
    pi_37252987
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:12 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Bedoel je nu dat je het met me eens bent of niet? De mededeling is voor tweeerlei uitleg vatbaar.
      maandag 24 april 2006 @ 19:16:00 #232
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37252999
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Voor Zimbabwe is het alweer te laat. Totale economische krimp onder Mugabe is al bijna 100%. Zal ze vele jaren kosten om dat weer goed te maken.
    Dat lijkt me alleen mogelijk onder een pandemie met een dodenrato van bijna 100%, maar goed. Het is wel goed misgegaan, en dat omdat ideologie (een racistische, dit keer) boven eigendomsrechten werd gesteld, zoals zo vaak gebeurt.
      maandag 24 april 2006 @ 19:16:46 #233
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37253029
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Bedoel je nu dat je het met me eens bent of niet? De mededeling is voor tweeerlei uitleg vatbaar.
    Pardon, je hebt gelijk. Het is niet naief als je dat denkt.
      maandag 24 april 2006 @ 19:18:49 #234
    56749 BlaZ
    pi_37253106
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:16 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Dat lijkt me alleen mogelijk onder een pandemie met een dodenrato van bijna 100%, maar goed. Het is wel goed misgegaan, en dat omdat ideologie (een racistische, dit keer) boven eigendomsrechten werd gesteld, zoals zo vaak gebeurt.
    Met jaren ertussen met -13,6% krimp gaat het hard.
      maandag 24 april 2006 @ 19:20:01 #235
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37253152
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Met jaren ertussen met -13,6% krimp gaat het hard.
    Elementaire wiskunde

Nee, maar je hebt gelijk. Het land stevent op een humanitaire ramp af.
    pi_37253158
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:14 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Wij waren toen niet achterlijk, en wij zijn het nu niet. Zij waren toen net achterlijk, en nu ook niet. Maar als je sommige hulpverleningsorganisaties moet geloven is het niet geven van geld zoiets als een plant geen water geven.
    Ze zijn natuurlijk wel achterlijk, in ontwikkeling. Daar doelde ik op. Echter is dat alleen relevant als je de mening bent toegedaan dat negers behept zijn met een geretardeerde geestelijke capaciteit. Waarmee eens te meer is aangetoond dat de grootste racisten niet zitten bij de NVU of andere marginale clubjes maar juist in salonfahige organisaties.
      maandag 24 april 2006 @ 19:21:04 #237
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37253183
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ze zijn natuurlijk wel achterlijk, in ontwikkeling. Daar doelde ik op. Echter is dat alleen relevant als je de mening bent toegedaan dat negers behept zijn met een geretardeerde geestelijke capaciteit. Waarmee eens te meer is aangetoond dat de grootste racisten niet zitten bij de NVU of andere marginale clubjes maar juist in salonfahige organisaties.
    Yep, maar het is een fout die veel mensen maken, hoor.
      maandag 24 april 2006 @ 19:22:21 #238
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_37253219
    quote:
    Door het instorten van de zo belangrijke landbouweconomie zijn dit jaar minstens vier van de dertien miljoen Zimbabwanen op voedselhulp aangewezen.
    Vier Zimbabwanen maar? Da's nog niet zo heel erg dan
    Bankiertje
      maandag 24 april 2006 @ 19:24:05 #239
    147455 sSSPzAbt_101
    Achtung Panzer
    pi_37253268
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:06 schreef Floridinges het volgende:

[..]
    stammencultuur (de woordgrap )
    Ja een hele leuke woordstreling, zoals ik zou zeggen...

Maar in ieder geval : ik zie niet in waarom onze stammencultuur wel en de stammencukltuur aldaar geen vooruitgang kan maken. Omdat we ze middels kolonialisme hebben onderdrukt?
    Nou, ik was er niet bij maar ik zou denken dat vooruitgang na kolonialisme vanzelfsprekender is dan terugval naar stammenoorlogen en etc.

(Sorry voor mijn onduidelijkheid, het is hier slechts 03:23 am)
      maandag 24 april 2006 @ 19:25:52 #240
    147455 sSSPzAbt_101
    Achtung Panzer
    pi_37253322
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:24 schreef sSSPzAbt_101 het volgende:

[..]
    ik zou denken
    Alhoewel...
    pi_37253497
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 18:48 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Zou je die specifieke punten die ik aangaf met een
  • even willen langlopen?
  • Ik zal er morgen nogmaals even naar kijken. Ik moet nu helaas weg.

Wel vind ik het erg jammer dat je je 'racist'-uitlating nog niet hebt weggehaald. Toch hoop ik dat je de implicaties van zo'n directe beschuldiging een beetje begrijpt. In feite is het pure demonisering. Op een (anoniem) forum, maar toch. Roep het vaak genoeg, en iedereen zal me zo zien. Wat ik ook zeg.
      maandag 24 april 2006 @ 19:32:32 #242
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37253558
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:31 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Ik zal er morgen nogmaals even naar kijken. Ik moet nu helaas weg.

Wel vind ik het erg jammer dat je je 'racist'-uitlating nog niet hebt weggehaald. Toch hoop ik dat je de implicaties van zo'n directe beschuldiging een beetje begrijpt. In feite is het pure demonisering. Op een (anoniem) forum, maar toch. Roep het vaak genoeg, en iedereen zal me zo zien. Wat ik ook zeg.
    Okee, ik doe het wel, maar handjes af van de Karelepiek
    pi_37254192
    Topic is weer een beetje opgeschoond, gelieve de SlowChat in de SC van POL te houden.
      Moderator maandag 24 april 2006 @ 20:03:09 #244
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_37254734
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 19:12 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Alsof overheden van allerhande signatuur niet al vanalles kapot hebben gemaakt in dat land!
    welk land hebben we het nu over?
    pi_37255115
    Misschien Groot-Britannie??
      maandag 24 april 2006 @ 20:12:58 #246
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_37255155
    ik las hoeren

daarom klikte ik
    I used to be schizofrenic, but we're okay now.
      maandag 24 april 2006 @ 20:28:34 #247
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37255815
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 20:12 schreef gohan16 het volgende:
    ik las hoeren

daarom klikte ik
    Ok, doei!
      maandag 24 april 2006 @ 20:29:07 #248
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37255842
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 20:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

welk land hebben we het nu over?
    Zimbabwe, en eigenlijk alle Afrikaanse landen.
      maandag 24 april 2006 @ 20:44:46 #249
    65103 Denocorp
    Fasten your seatbelts
    pi_37256540
    Ik was eind vorig jaar in Zimbabwe en het is echt tragisch om te zien hoe dat land er aan toe is. Alles is vervallen en roestig, de straten zijn smerig, de mensen spreken je overal aan om geld of eten. Benzine is nauwelijks te krijgen. In sommige plaatsen kon je de 'former glory' nog zien (mooie gebouwen enzo), maar het is duidelijk dat er geen geld meer is om de boel op te knappen of schoon te houden.

Mugabe is een eikel maar de internationale gemeenschap doet niks, helemaal niks. Zelfs Zuid-Afrika zet hem nauwelijks onder druk...
    Bankiertje
      maandag 24 april 2006 @ 21:01:30 #250
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_37257302
    quote:
    Mugabe.
    Mwa. Vanuit hem gezien gaat het wel. Hij is de baas en doet wat ie wil. Als hij de boeren weer nodig heeft zal dat alleen maar zijn om z'n eigen hachje weer wat langer te redden. Die gast is alleen maar gefocust op het zo lang mogelijk leider blijven.
    Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
    Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
    pi_37257639
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 21:01 schreef Furby het volgende:

[..]

Mwa. Vanuit hem gezien gaat het wel. Hij is de baas en doet wat ie wil. Als hij de boeren weer nodig heeft zal dat alleen maar zijn om z'n eigen hachje weer wat langer te redden. Die gast is alleen maar gefocust op het zo lang mogelijk leider blijven.
    Gelukkig is hij al in de tachtig
      maandag 24 april 2006 @ 21:47:27 #252
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_37259489
    Mwa, ook dat maakt niet veel uit. Voor hem 100 anderen. Z'n hele regeer periode zijner die 'm willen afzetten maar als hij dood is komen daar nog eens een paar bij die hun kans zien. ga er maar vanuit dat dat net zulke idioten zijn.

Het blijft een Bokki Wokki land.
    Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
      maandag 24 april 2006 @ 21:50:23 #253
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37259627
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 21:47 schreef Furby het volgende:
    Mwa, ook dat maakt niet veel uit. Voor hem 100 anderen. Z'n hele regeer periode zijner die 'm willen afzetten maar als hij dood is komen daar nog eens een paar bij die hun kans zien. ga er maar vanuit dat dat net zulke idioten zijn.

Het blijft een Bokki Wokki land.
    Een wat-land?
    pi_37259846
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 21:50 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Een wat-land?
    Bokki Wokki, jij als libertarier moet dat toch weten
      maandag 24 april 2006 @ 21:55:16 #255
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37259897
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 21:54 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Bokki Wokki, jij als libertarier moet dat toch weten
      maandag 24 april 2006 @ 21:57:40 #256
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_37260009
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 21:50 schreef Floridinges het volgende:

Een wat-land?
    Bokki Wokki land.

Dat zijn negers die het ineens slecht hebben omdat er blanken kwamen die ze vertelden dat als ze geen tv hebben het KUT is.
      maandag 24 april 2006 @ 22:01:03 #257
    147398 Floridinges
    Libertarische Floripas
    pi_37260162
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 21:57 schreef Furby het volgende:

[..]

Bokki Wokki land.

Dat zijn negers die het ineens slecht hebben omdat er blanken kwamen die ze vertelden dat als ze geen tv hebben het KUT is.
    Oh.
    En ik maar denken dat Zimbabwe een land was waarvan de economie was ingestoort onder de waanzinnige dictatuur van een oude racist, dat wordt tegengehouden in export door de tariefmuren en dat ernstige hinder ondervindt van dumping.

Maar ik had het dus duidelijk mis.
      dinsdag 25 april 2006 @ 04:51:39 #258
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_37269078
    Ik zou Mugabe het mooi laten bekijken. Eerst het land uitgeschopt worden en je bezittingen achterlaten (als je geluk hebt, als je pech hebt vermoord worden) en vervolgens terugkomen alsof er er niets gebeurd is? Dank je de koekoek, morgen heeft die dictator weer een van z'n mood swings en ben je weer het haasje.

Ik hoop voor die boeren dat ze elders een goed bestaan opgebouwd hebben, en dat Mugabe in de poep zakt. Jammer voor zijn volk, maar de akkers en boerderijen liggen er gewoon en klaarblijkelijk zijn ze zelf niet in staat om ook maar iets te produceren. Hoe dom moet je trouwens wel niet zijn om mensen die je volk voeden weg te jagen? Mensen die veelal door hun zwarte werknemers en omgeving op handen gedragen worden?

Overigens vind ik het weer een typisch voorbeeld dat Afrikanen zelf tot weinig in staat zijn. Het land is hetzelfde, de middelen zijn hetzelfde. Nog geen 10 jaar geleden was het de graanschuur van Zuid Afrika, nu is het aangewezen op voedselhulp. Waarom kunnen ze dat land zelf niet bebouwen? Het ontbreekt ze echt aan initiatief, discipline en aansturing. Dat heeft niets met racisme te maken, het is een objectieve waarneming die keer op keer te zien valt in een continent met volop natuurlijke rijkdommen. Ze hebben aansturing nodig van westerlingen en anders wordt het een potje.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_37271676
    quote:
    Op dinsdag 25 april 2006 04:51 schreef StefanP het volgende:

Ik hoop voor die boeren dat ze elders een goed bestaan opgebouwd hebben, en dat Mugabe in de poep zakt. Jammer voor zijn volk, maar de akkers en boerderijen liggen er gewoon en klaarblijkelijk zijn ze zelf niet in staat om ook maar iets te produceren. Hoe dom moet je trouwens wel niet zijn om mensen die je volk voeden weg te jagen? Mensen die veelal door hun zwarte werknemers en omgeving op handen gedragen worden?
    De velden liggen er nog wel, maar omdat mugabe vriendjes naar voren heeft geschoven die het intellect van een gemiddelde manager hebben en alleen aan morgen denken ipv 2 jaar vooruit hebben ze de meeste irrigatie systemen meteen uit de grond gesloopt omdat de oud ijzerprijs hoger was dan dat 1 oogst zou opbrengen.
      dinsdag 25 april 2006 @ 10:36:55 #260
    55611 BrickTop
    ~]|[··]|[~
    pi_37272479
    Mugabe mag wat mij betreft direct veroordeeld worden voor misdaden tegen de menselijkheid.

o.i.d.
    pi_37272758
    Kunnen die blanke boeren nu eerst een goede schadevergoeding krijgen van die racist en zijn klan en dan even vrije verkiezingen uitschrijven als het mag!
      dinsdag 25 april 2006 @ 12:47:12 #262
    69559 61neorej
    Geeft licht in het donker
    pi_37276278
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 14:21 schreef MrSASO het volgende:

[..]

[..]

Bullshit, door alle landbouw subsidies in het westen is er nauwelijks wat te verdienen voor die Afrikanen, als de westerse wereld eens stopt met die achterlijke landbouw subsidies dan hoef je ook heel wat minder ontwikkelingshulp te geven.
    Een stad is niet echt representatief voor een heel land he.
    In dat geval zou Iran een ongelofelijk modern, welvarend land. Kijk maar naar Teheran.
    silence can say more than thousand words
      dinsdag 25 april 2006 @ 13:02:26 #263
    97868 Krullehoofd
    Knap, intelligent en eerlijk.
    pi_37276738
    Is het niet mogelijk om Afrika gewoon opnieuw te koloniseren ?? Met de fouten in ons achterhoofd die er eerder zijn gemaakt zou het toch mogelijk zijn om dit keer toch wel succesvol te laten zijn ?

Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
      dinsdag 25 april 2006 @ 13:03:11 #264
    145372 MrSASO
    C.R.E.A.M.
    pi_37276759
    quote:
    Op dinsdag 25 april 2006 12:47 schreef 61neorej het volgende:

[..]

In dat geval zou Iran een ongelofelijk modern, welvarend land. Kijk maar naar Teheran.
    Er zijn meer steden in Marokko die er mooi uitzien.
    Rabat, al hoceima etc etc
    pi_37276966
    quote:
    Op dinsdag 25 april 2006 12:47 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Iran was voordat de huidige machthebbers aan de macht kwamen een modern en welvarend land.
    Fiets
      dinsdag 25 april 2006 @ 13:46:14 #266
    29445 Maar-T
    Die Sahne kommt!!!!
    pi_37278046
    Mugabe kan een blank liquidatieteam op zich af krijgen.

Is jullie ook bekend dat hij ook tegen bepaalde negers is?
    Hij heeft hele armenwijken zonder pardon laten platwalsen, verder terroriseert hij iedereen om zijn macht te behouden.
      dinsdag 25 april 2006 @ 14:28:48 #267
    45206 Pietverdriet
    pi_37279374
    quote:
    Op dinsdag 25 april 2006 13:02 schreef Krullehoofd het volgende:
    Is het niet mogelijk om Afrika gewoon opnieuw te koloniseren ?? Met de fouten in ons achterhoofd die er eerder zijn gemaakt zou het toch mogelijk zijn om dit keer toch wel succesvol te laten zijn ?
    Waarom zou je?
    pi_37281329
    Het wordt tijd dat Mugabe door GB en met hulp van Nederland gewipt wordt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 25 april 2006 @ 15:47:18 #269
    97868 Krullehoofd
    Knap, intelligent en eerlijk.
    pi_37281854
    quote:
    Op dinsdag 25 april 2006 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je?
    Nou, 16 en half miljoen in zo'n klein rot landje... ik weet niet of je het opgevallen is..??
    Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
    pi_38026521
    Wordt steed gekker daar. 1000 % inflatie op jaarbasis.

"De puinhopen van 26 jaar Mugabe

De economische crisis in Zimbabwe bereikte vorige week een nieuw hoogtepunt toen de inflatie boven de duizend procent uitkwam. De bodem van de put is nog niet in zicht. Portret van een land in vrije val"

lees verder: http://www.planet.nl/plan(...)tid=712617/sc=d8eb79
    pi_38026632
    quote:
    Op zaterdag 20 mei 2006 20:44 schreef ondersoeker het volgende:

De economische crisis in Zimbabwe bereikte vorige week een nieuw hoogtepunt toen de inflatie boven de duizend procent uitkwam. De bodem van de put is nog niet in zicht. Portret van een land in vrije val"

Zou die Mugabe syfilis hebben ofzo? Hopelijk wordt het hem snel fataal.
      zaterdag 20 mei 2006 @ 21:26:24 #272
    46960 StefanP
    polemicist
    pi_38027919
    quote:
    Op zaterdag 20 mei 2006 20:44 schreef ondersoeker het volgende:

Wat een zootje. En wederom voor alles van het westen afhankelijk, terwijl het vroeger zelfstandig was. Goh hoe zou dat nou toch komen!
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_38033675
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 17:28 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Feit is zonder Afrika had Europa nooit de rijkdom gehad die het nu heeft.
    Hoezo alleen Afrika? Noem dan ook de andere colonies op. Afrika bracht bijna niets op. Zuid-Afrika werd bijvoorbeeld door de NLers alleen maar aangedaan als bevoorradingsland richting Azie.
    Waarom kunnen die andere aangedane landen wel opkrabbelen en Afrika niet? Als je naar het Midden Oosten en Afrika kijkt is het allemaal een grote bende, ik wil het woord achterlijke cultuur nog niet noemen maar er is kennelijk echt wel wat mis . Jammer dat zelfreflectie nog steeds niet voorkomt in die landen en altijd het vingertje naar het westen wordt geschoven waardoor er nooit verbetering in komt. En ja, dan gaat het spreekwoord 'de 1 zn dood...' wel op ja, maar of degene met het brood daar dan ook zelf verantwoordelijk voor is, dacht t niet.

Wat betreft die slaven die werkten op onze colonies, dat klopt wel, maar vergeet niet dat slavernij in Afika ook tussen de Afrikanen zelf voorkwam en sterker nog, het waren de Arabieren die die slaven verhandelden aan de Europeanen.
    Slavernij gaat nog veel verder terug trouwens, in Griekenland (eerste echte westerse land) was slavernij de normaalste zaak van de wereld en waren de slaven gewoon blank.

En nog even over Casablanca. Dat is de hoofdstad! Kijk je naar de hoofdsteden van Oostbloklanden dan zijn die ook allemaal 'schoon' en netjes maar dat zegt niets over het land. Natuurlijk zijn hoofdsteden de beste voorbeelden, het is niet voor niets dat deze steden de grootsten zijn en dat de top zich daar huisvest.
      zondag 21 mei 2006 @ 21:31:41 #274
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_38061164
    Opmerkelijk is wel hoe weinig er van de toestanden in Zimbabwe in de (Nederlandse) media te horen is geweest. Hoeft er normaal gesproken maar ergens ter wereld een neger van zijn fiets getrapt te zijn met een mogelijk racistisch motief, de kranten staan er dagen vol van.
    Het verdrijven, vermoorden en onteigenen van deze blanke boeren kon echter onze journalisten niet warm of koud krijgen. Dezen kwamen weer in aktie toen er, door het mislukken van de oogsten, een hongersnood ontstond, om op te roepen om vooral toch ruimhartig hulp te geven aan deze arme negers.
    The End Times are wild
    pi_38061877
    quote:
    Op zondag 21 mei 2006 21:31 schreef LXIV het volgende:
    . Dezen kwamen weer in aktie toen er, door het mislukken van de oogsten, een hongersnood ontstond, om op te roepen om vooral toch ruimhartig hulp te geven aan deze arme negers.
    Het journaille begint ook in te zien dat het ons opgelegd collectief schuldgevoel
    nagenoeg afbetaald is.
    Neemt niet weg dat het voor de doorsnee burger in Mugabecountry geen
    pretje is.
    pi_38072217
    quote:
    Op maandag 24 april 2006 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:
    De Volkskrant meld:
    [..]

Ik denk niet dat nog veel boeren terug willen komen om onder het regieme daar wat op te zetten. Zuidafrika beleeft op het moment soortgelijke toestanden. Boeren worden geterroriseerd en overvallen.
    Het is jammer om te zien, in veel afrikaanse landen gaat het zo. Men pakt af en is dan verbaasd dat er geen geld meer binnenkomt.
    Het leukste is nog dat wij vervolgens waarschijnlijk weer bakken met geld aan opwikkelingshulp die kant op sturen terwijl zij "onze" boeren daar hebben weggepest.
    Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')