Dit vraagt om een emoticonreactie. Komt-ie:quote:Op maandag 24 april 2006 15:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Onzin, Afrika heeft het Westen juist erg veel geld gekost. Bestond het continent Afrika niet dan was Europa waarschijnlijk nu nog rijker geweest.
Dit is pas onzin, wil je nu gaan ontkennen dat het westen Afrika niet heeft leeggeroofd, grenzen getekend op de landkaart en alle sterke mensen naar Amerika heeft verscheept??quote:Op maandag 24 april 2006 15:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Onzin, Afrika heeft het Westen juist erg veel geld gekost. Bestond het continent Afrika niet dan was Europa waarschijnlijk nu nog rijker geweest.
Dan waren we gewoon lekker zelf katoen gaan plukken.quote:Op maandag 24 april 2006 15:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 april 2006 15:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dan waren we gewoon lekker zelf katoen gaan plukken.
prcs, samen liedjes zingenquote:
Ik denk juist dat het westen eens wat minder paternalistisch in moet zijn, juist die houding van het beste voor hebben met die arme negerkinderen zorgt mede voor dat het niet opschiet aldaar.quote:Op maandag 24 april 2006 15:36 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dit is pas onzin, wil je nu gaan ontkennen dat het westen Afrika niet heeft leeggeroofd, grenzen getekend op de landkaart en alle sterke mensen naar Amerika heeft verscheept??
Hetgeen Afrika aangedaan is is met geen mogelijkheid in geld terug te betalen.
Het westen doet bij lange na niet genoeg om Afrika er bovenop te krijgen.
Klopt daar heb je deels gelijk in, helaas vinden velen dat inhumaan. En zijn we ervan overtuigd dat we ze kunnen helpen als suprieur westen.quote:Op maandag 24 april 2006 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het westen eens wat minder paternalistisch in moet zijn, juist die houding van het beste voor hebben met die arme negerkinderen zorgt mede voor dat het niet opschiet aldaar.
Verder komt het ook door een andere normen en waarde set die mensen daar hebben dat het zich daar niet ontwikkeld naar dingen die wij belangrijk vinden.
De hele ontwikkelingshulp en vooral voedselhulp drukt mensen steeds verder de poep in, omdat het een industrie is geworden. Het komt geregeld voor dat een afrikaans land een prima oogst heeft, deze op de wereldmarkt verkoopt om voor het geld dingen als wapens en luxe auto's te kopen en vervolgens bij de VN gaat vragen om voedselhulp omdat er hongersnood is.
Het westen moet gewoon haar markten open stellen voor producten uit afrika, en helemaal geen ontwikkelingshulp meer geven.
Da's eenvoudig. Je hebt namelijk geen enkel argument gegeven.quote:Op maandag 24 april 2006 15:49 schreef Sherlock666 het volgende:
Zeg Floridinges,
Waar blijven die argumenten nou, die zogenaamd mijn visie zouden moeten ontkrachten?
Je kunt me natuurlijk ook gewoon naar goed links gebruik een racist noemen, dan ben je meteen klaar! [afbeelding]
Nee ik ben nog nooit in Afrika geweest. Mijn vorige post kun je positief of negatief opvatten maar ik bedoelde het positief.quote:Op maandag 24 april 2006 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben jij wel eens in afrika bezuiden de Sahara geweest? En dan bedoel in niet in een lodge in Kenia ofzo
Oh, apart. Ik was het ook helemaal eens met wat Pietverdriet schreef als antwoord op één van mijn eerdere posts. Blijkbaar interpreteren we dat antwoord dan anders.quote:Op maandag 24 april 2006 15:51 schreef Floridinges het volgende:
Ik ben het helemaal eens met wat Pietverdriet zegt. We hebben een abjecte "kijk die arme negertjes toch"-houding. Alsof ze niks kunnen, hongerige apen in een kooi of zoiets.
waarop ik antwoordde:quote:Op maandag 24 april 2006 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is gewoon een graadmeter van het soort samenleving waar de mensen die de test ontwikkelen uit komen.
Geen wonder dus dat mensen uit het soort samenleving komen waar de ontwikkelaars van de test uit komen beter scoren dan mensen uit een ander soort samenleving.
Nooit antwoord gehad, dus ik neem aan dat Piet toestemt.quote:Op maandag 24 april 2006 14:30 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Da's in wezen hetzelfde als wat ik zeg. Denk daar maar eens over na.
Hint: mensen uit een achterlijke en dus economisch zwakke samenleving scoren gemiddeld lager in zo'n IQ-test.
Jij bent echt een alfa, dat kan niet missen! Je zou een argument nog niet herkennen als 'ie voor je stond!quote:Op maandag 24 april 2006 15:53 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Da's eenvoudig. Je hebt namelijk geen enkel argument gegeven.

Probeer dat maar eens hard te maken.quote:Het IQ-argument is namelijk al ontkracht.
Dat ontken ik nergens.quote:Het IQ is niet een vast getal dat in je hoofd zit geplakt bij geboorte, maar is een geschat getal gebaseerd op culturele vooroordelen, en wordt beinvloed door zaken als onderwijs, goede voeding en andere externe stimuli.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. De westerse landen moeten stoppen met die landbouwsubsidies. Maar ontwikkelingshulp is dan nog steeds wel nodig.quote:Op maandag 24 april 2006 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Het westen moet gewoon haar markten open stellen voor producten uit afrika, en helemaal geen ontwikkelingshulp meer geven.
Pietverdriet? Aan wier kant sta je? (let op de genderimplicatie)quote:Op maandag 24 april 2006 16:00 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Oh, apart. Ik was het ook helemaal eens met wat Pietverdriet schreef als antwoord op één van mijn eerdere posts. Blijkbaar interpreteren we dat antwoord dan anders.
Zozo.quote:Jij bent echt een alfa, dat kan niet missen! Je zou een argument nog niet herkennen als 'ie voor je stond! [afbeelding]
[..]
Bij mij wordt-ie nooit gemeten, ze gaan ervanuit dat mijn prestigemastertitels wel voldoende zeggen.quote:Probeer dat maar eens hard te maken.Als dat IQ argument al ontkracht is, waarom wordt het dan bij iedere sollicitatie naar een fatsoenlijke baan (voor hoog tot zeer hoog opgeleiden dus) gemeten?
[..]
Als je dit niet ontkent, dan haal je het hele argument van de IQ and the Wealth of Nations onderuit.quote:Dat ontken ik nergens.
Eenschquote:Op maandag 24 april 2006 16:04 schreef MrSASO het volgende:
[..]
. De westerse landen moeten stoppen met die landbouwsubsidies.
Niet mee eenschquote:Maar ontwikkelingshulp is dan nog steeds wel nodig.
Ja joh, je er nog meer mee bemoeien, toppertje.quote:Bovendien zouden ze Afrikaanse leiders moeten toetsen of ze wel goed genoeg zijn om een land te runnen zonder bijbedoelingen. En bedrijven motiveren om in Afrika te investeren.
Dat weten ze zelf ook wel, dat is óns beeld.quote:Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Men moet daar gewoon aan dat als ze werken en exporteren het ze beter gaat ipv dat ze eten krijgen als ze zielig zijn.
Dan heb je het boek niet begrepen (of niet gelezen).quote:Op maandag 24 april 2006 16:07 schreef Floridinges het volgende:
Als je dit niet ontkent, dan haal je het hele argument van de IQ and the Wealth of Nations onderuit.
Ja als de VN zich er niet mee bemoeid dan kan er zo weer zo`n Mugabe figuur komen om het land maar weer eens naar de klote te krijgen. Wat schiet je daarmee op?quote:Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja joh, je er nog meer mee bemoeien, toppertje.
Men moet daar gewoon aan dat als ze werken en exporteren het ze beter gaat ipv dat ze eten krijgen als ze zielig zijn.
Dat IQ en welvaart samenhangen.quote:Op maandag 24 april 2006 16:11 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Dan heb je het boek niet begrepen (of niet gelezen).
Zeg eens, wat is volgens jou 'het hele argument' van IQ and the Wealth of Nations?
Dat wij (i.e. het westen en zo en de imperialistische geschiedenis bla....) het eea wat beter hadden aanpakken, ok schwa.quote:Op maandag 24 april 2006 15:07 schreef Floridinges het volgende:
[..]
wij ....onze....ten koste van hunner.
Precies. En dat hangt het ook, blijkt gewoon uit de cijfers. De correlatie is verbluffend.quote:
Ey, swa, denk jij dat ik dat doe? Dan heb je mijn argumenten niet helemaal begrepen.quote:Op maandag 24 april 2006 16:49 schreef sSSPzAbt_101 het volgende:
[..]
Dat wij (i.e. het westen en zo en de imperialistische geschiedenis bla....) het eea wat beter hadden aanpakken, ok schwa.
Dat Afrikaanse landen + met name hun leiders het vaak en meestal niet veel beter of zelfs slechter doen ....![]()
Lijkt mij geen argument om huidige leiders in Afrika te vergoelijken vanwege ..."het westen en zo en de imperialistische geschiedenis bla".
Ik reageer op je uitingen zoals je die in de door mij gegeven quote gaf; waarom zou ik die verkeerd begrepen hebben?quote:
En pas er nu eens een staaltje ouderwets Popper op toe. Die ken je vast wel, met je mastertitels waarbij die van mij in het niet vallen?quote:Op maandag 24 april 2006 16:49 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Precies. En dat hangt het ook, blijkt gewoon uit de cijfers. De correlatie is verbluffend.
Maar nogmaals: dit zeg ik ook helemaal nergens. Ik vergoeilijk niks.quote:Op maandag 24 april 2006 16:49 schreef sSSPzAbt_101 het volgende:
[..]
Dat wij (i.e. het westen en zo en de imperialistische geschiedenis bla....) het eea wat beter hadden aanpakken, ok schwa.
Dat Afrikaanse landen + met name hun leiders het vaak en meestal niet veel beter of zelfs slechter doen ....![]()
Lijkt mij geen argument om huidige leiders in Afrika te vergoelijken vanwege ..."het westen en zo en de imperialistische geschiedenis bla".
Dit is nogal offtopic, maar je doet me ogv je schrijfstijl e.d. nogal aan iemand denken. Kan dat kloppen?quote:Op maandag 24 april 2006 17:09 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Maar nogmaals: dit zeg ik ook helemaal nergens. Ik vergoeilijk niks.
Je kan de usert verder vinden in de POL SC, daar kan je meer te weten komen over de andere verschijningsvormen.quote:Op maandag 24 april 2006 17:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dit is nogal offtopic, maar je doet me ogv je schrijfstijl e.d. nogal aan iemand denken. Kan dat kloppen?
Ja die ken ik wel, maar die vond ik niet interessant. Ik ben geen alfa, ik beoefen echte wetenschap.quote:Op maandag 24 april 2006 17:07 schreef Floridinges het volgende:
[..]
En pas er nu eens een staaltje ouderwets Popper op toe. Die ken je vast wel, met je mastertitels waarbij die van mij in het niet vallen?
Ach, er valt het één en ander op het onderzoek aan te merken, big deal. Dat geldt voor ieder onderzoek.quote:Er is sprake van sample bias: hij heeft verschillende resultaten bijelkaar verzonnen door die van buurlanden over te nemen. als de cijfers niet beschikbaar waren. Hij heeft appels met peren vergeleken: hij heeft bijvoorbeeld het resultaat van 12-jarigen vergeleken met onderzoeken voor de arbeidsmarkt. Hij heeft niet beschreven in hoeverre een IQ-test daadwerkelijk intelligentie weergeeft. Hij maakt zich schuldig aan begripsverwarring. Hij zegt dat een planeconomie dommere mensen oplevert. Daarom nam hij voor China het gemiddelde van Shanhai en heeft hij er gewoon een fiks aantal punten van afgetrokken. Ja, zo kan ik mijn stelling ook "bewijzen". Omdat de IQ-uitslagen spectaculair toenemen naarmate de welvaart toeneemt, heeft hij voor een aantal landen gewoon gezellig het cijfer opgeschroefd als het oudere onderzoeken betreft en de conclusie hem niet zinde.
Kortom, er blijft geen drol over van dat onderzoek.
Dank, ga me even inlezen in dit fenomeen.quote:Op maandag 24 april 2006 17:15 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Je kan de usert verder vinden in de POL SC, daar kan je meer te weten komen over de andere verschijningsvormen.
Waarschijnlijk nam ik aan dat je een (vroeger) westers imperialistisch bewind in direct verband zag met een huidig nationaal Afrikaans bewind.quote:
De meeste kolonies kosten uiteindelijk meer geld dan dat ze opleverden. Zie bijv de onafhankelijkheid van de VS. Hierna floreerde de Engelse economie enorm, de kosten van het bestuur , leger overzee vielen weg terwijl men de handel er bleef domineren.quote:Op maandag 24 april 2006 15:34 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Dit vraagt om een emoticonreactie. Komt-ie:
""
Dus omdat het economisch niet meer rendabel was heeft de westerse wereld al genoeg betaald. Feit is zonder Afrika had Europa nooit de rijkdom gehad die het nu heeft.quote:Op maandag 24 april 2006 17:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De meeste kolonies kosten uiteindelijk meer geld dan dat ze opleverden. Zie bijv de onafhankelijkheid van de VS. Hierna floreerde de Engelse economie enorm, de kosten van het bestuur , leger overzee vielen weg terwijl men de handel er bleef domineren.
Het latere coloniseren (Afrika vooral) is vooral uit imperialistische doeleinden. Deze colonies waren al helemaal verliesgevend. Mede doordat men hele gebieden ging beheersen in plaats van de vroegere handelscolonies (die wel winstgevend waren). Men ging mensen lesgeven in de taal van het thuisland, er moest een flink leger zijn. etcetc.
Hier kun je leren waarom ik niks geloof van die "echte" opleiding van jou.quote:Op maandag 24 april 2006 17:17 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Ja die ken ik wel, maar die vond ik niet interessant. Ik ben geen alfa, ik beoefen echte wetenschap.
[..]
Wegwuif, wegwuif...quote:Ach, er valt het één en ander op het onderzoek aan te merken, big deal. Dat geldt voor ieder onderzoek.
Het hele idee van het erbijslepen van IQ als ijkpunt, volgens hem genetisch bepaald, is al een fallicisme.quote:Als je de kritieken goed had gelezen, dan had je geweten dat deze punten van kritiek voor sommige landen hooguit een paar IQ-punten zouden kunnen schelen, als het al wat scheelt.
Er is zelfs willekeurig gecorrigeerd voor het Flynn-effect.quote:Lang niet genoeg dus om deze bizar grote verschillen te verklaren. Bovendien is er zelfs gecorrigeerd voor het Flynn-effect.
Het kan me niet schelen uit welke hoek de kritiek komt. Als dat namelijk een argument zou zijn, dan zou de mededeling dat de auteur gewoon een dikke racist is ook steekhoudend zijn. En dat is het dus niet.quote:Die kritiek komt zonder uitzondering uit de politiek correcte hoek. Daar wil men de waarheid gewoon niet weten. Zoals jij nu ook je kop in het zand steekt.
Ik denk dat Azie en Noord-Zuid amerika toch wel wat belangrijker hierin zijn geweest.quote:Op maandag 24 april 2006 17:28 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dus omdat het economisch niet meer rendabel was heeft de westerse wereld al genoeg betaald. Feit is zonder Afrika had Europa nooit de rijkdom gehad die het nu heeft.
Denk je nou echt dat wij ons in Delft iets aan Karl Popper gelegen laten liggen? Dat krijg je ergens in het eerste jaar van je studie tijdens het vakje 'ethiek'. Iedereen lacht om dat vak, maar helaas is het verplicht.quote:Op maandag 24 april 2006 17:29 schreef Floridinges het volgende:
[..]
Hier kun je leren waarom ik niks geloof van die "echte" opleiding van jou.
Zeg jij. Ik zie het toch als een onderzoek dat op alle fronten vergelijkbaar is met ieder normaal, goed uitgevoerd alfa-onderzoek. Dat wil zeggen: gebaseerd op drijfzand, maar wel met een grote kern van waarheid. De naam wetenschap verdient het eigenlijk niet, maar dat geldt voor al de onderzoeken in de alfa-hoek.quote:Wegwuif, wegwuif...
Het onderzoek is gebaseerd op empirisch drijfzand.
Blabla. Ongefundeerd gelul.quote:Het hele idee van het erbijslepen van IQ als ijkpunt, volgens hem genetisch bepaald, is al een fallicisme.
[..]
Er is zelfs willekeurig gecorrigeerd voor het Flynn-effect.
Je gebruikt het racisme-argument nota bene zelf om me als zodanig 'weg te zetten'!quote:Het kan me niet schelen uit welke hoek de kritiek komt. Als dat namelijk een argument zou zijn, dan zou de mededeling dat de auteur gewoon een dikke racist is ook steekhoudend zijn. En dat is het dus niet.
En waar haalde men de mensen vandaan om te werken in Amerika?quote:Op maandag 24 april 2006 17:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat Azie en Noord-Zuid amerika toch wel wat belangrijker hierin zijn geweest.
Heel NL lacht om Delftquote:Op maandag 24 april 2006 17:38 schreef Sherlock666 het volgende:
Denk je nou echt dat wij ons in Delft
Als je je niks gelegen laat liggen aan Popper ben je een wetenschappelijke onbenul. Wetenschapsfilosofie is voor élk vakgebied relevant.quote:Op maandag 24 april 2006 17:38 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat wij ons in Delft iets aan Karl Popper gelegen laten liggen? Dat krijg je ergens in het eerste jaar van je studie tijdens het vakje 'ethiek'. Iedereen lacht om dat vak, maar helaas is het verplicht.
Dat jij die Karl Popper als een soort held ziet, zegt wat dat betreft genoeg. Je hebt bitter weinig van echte wetenschap aan de top begrepen.
[..]
Zeg jij. Ik zie het toch als een onderzoek dat op alle fronten vergelijkbaar is met ieder normaal, goed uitgevoerd alfa-onderzoek. Dat wil zeggen: gebaseerd op drijfzand, maar wel met een grote kern van waarheid. De naam wetenschap verdient het eigenlijk niet, maar dat geldt voor al de onderzoeken in de alfa-hoek.
Het is in elk geval stukken beter dan dat WRR-rapport van laatst. Dat bevatte alleen maar aperte leugens.
[..]
Blabla. Ongefundeerd gelul.
[..]
Je gebruikt het racisme-argument nota bene zelf om me als zodanig 'weg te zetten'! [afbeelding]
Ah! We hebben een fietsenmaker van de Technische Hogeschool te pakken.quote:Op maandag 24 april 2006 17:38 schreef Sherlock666 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat wij ons in Delft iets aan Karl Popper gelegen laten liggen? Dat krijg je ergens in het eerste jaar van je studie tijdens het vakje 'ethiek'. Iedereen lacht om dat vak, maar helaas is het verplicht.
Niet als een held. Als iemand die wel wat zinnigs had te zeggen over wetenschap.quote:Dat jij die Karl Popper als een soort held ziet, zegt wat dat betreft genoeg.
[..]
Een fietsenmaker krijgt me niet uit de tent, hoor.quote:Zeg jij. Ik zie het toch als een onderzoek dat op alle fronten vergelijkbaar is met ieder normaal, goed uitgevoerd alfa-onderzoek. Dat wil zeggen: gebaseerd op drijfzand, maar wel met een grote kern van waarheid. De naam wetenschap verdient het eigenlijk niet, maar dat geldt voor al de onderzoeken in de alfa-hoek.
Waarom haal je dat er ineens bij?quote:Het is in elk geval stukken beter dan dat WRR-rapport van laatst. Dat bevatte alleen maar aperte leugens.
[..]
Volgens de Peer Reviewers niet.quote:Blabla. Ongefundeerd gelul.
[..]
Ja, maar niet in deze discussie. Het is namelijk geen argument, maar een opmerking vanaf de zijlijn. Ik wil het daar prima over hebben, maar in de SC, niet hier.quote:Je gebruikt het racisme-argument nota bene zelf om me als zodanig 'weg te zetten'! [afbeelding]
quote:Op maandag 24 april 2006 17:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als je je niks gelegen laat liggen aan Popper ben je een wetenschappelijke onbenul. Wetenschapsfilosofie is voor élk vakgebied relevant.
Juist, gekocht van de plaatselijke `warlords`, die wel handel zagen in de verkoop van slaven. Slaven die in een oorlog gevangen genomen werden.quote:Op maandag 24 april 2006 17:39 schreef MrSASO het volgende:
[..]
En waar haalde men de mensen vandaan om te werken in Amerika?
juist in Afrika.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |