abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 april 2006 @ 15:34:30 #101
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37246368
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Onzin, Afrika heeft het Westen juist erg veel geld gekost. Bestond het continent Afrika niet dan was Europa waarschijnlijk nu nog rijker geweest.
Dit vraagt om een emoticonreactie. Komt-ie:

" "
Nu! Naast de vertrouwde étatistische Floripas is er nu ook de smaak libertarier. Romig, gegarandeerd overheidsvrij, met slagroom en een kers erop.
Te verkrijgen op de betere subfora!
  maandag 24 april 2006 @ 15:36:42 #102
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37246435
quote:

[..]

Onzin, Afrika heeft het Westen juist erg veel geld gekost. Bestond het continent Afrika niet dan was Europa waarschijnlijk nu nog rijker geweest.
Dit is pas onzin, wil je nu gaan ontkennen dat het westen Afrika niet heeft leeggeroofd, grenzen getekend op de landkaart en alle sterke mensen naar Amerika heeft verscheept??
Hetgeen Afrika aangedaan is is met geen mogelijkheid in geld terug te betalen.
Het westen doet bij lange na niet genoeg om Afrika er bovenop te krijgen.
pi_37246559
quote:

[..]

Dan waren we gewoon lekker zelf katoen gaan plukken.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 24 april 2006 @ 15:42:42 #104
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37246621
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dan waren we gewoon lekker zelf katoen gaan plukken.
Gezellig čn gezond!
Nu! Naast de vertrouwde étatistische Floripas is er nu ook de smaak libertarier. Romig, gegarandeerd overheidsvrij, met slagroom en een kers erop.
pi_37246640
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:42 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Gezellig čn gezond!
prcs, samen liedjes zingen
Fiets
  maandag 24 april 2006 @ 15:45:44 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37246696
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:36 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dit is pas onzin, wil je nu gaan ontkennen dat het westen Afrika niet heeft leeggeroofd, grenzen getekend op de landkaart en alle sterke mensen naar Amerika heeft verscheept??
Hetgeen Afrika aangedaan is is met geen mogelijkheid in geld terug te betalen.
Het westen doet bij lange na niet genoeg om Afrika er bovenop te krijgen.
Ik denk juist dat het westen eens wat minder paternalistisch in moet zijn, juist die houding van het beste voor hebben met die arme negerkinderen zorgt mede voor dat het niet opschiet aldaar.
Verder komt het ook door een andere normen en waarde set die mensen daar hebben dat het zich daar niet ontwikkeld naar dingen die wij belangrijk vinden.
De hele ontwikkelingshulp en vooral voedselhulp drukt mensen steeds verder de poep in, omdat het een industrie is geworden. Het komt geregeld voor dat een afrikaans land een prima oogst heeft, deze op de wereldmarkt verkoopt om voor het geld dingen als wapens en luxe auto's te kopen en vervolgens bij de VN gaat vragen om voedselhulp omdat er hongersnood is.
Het westen moet gewoon haar markten open stellen voor producten uit afrika, en helemaal geen ontwikkelingshulp meer geven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37246769
Zeg Floridinges,

Waar blijven die argumenten nou, die zogenaamd mijn visie zouden moeten ontkrachten?

Je kunt me natuurlijk ook gewoon naar goed links gebruik een racist noemen, dan ben je meteen klaar!
  maandag 24 april 2006 @ 15:51:42 #108
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37246824
Ik ben het helemaal eens met wat Pietverdriet zegt. We hebben een abjecte "kijk die arme negertjes toch"-houding. Alsof ze niks kunnen, hongerige apen in een kooi of zoiets.
pi_37246877
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk juist dat het westen eens wat minder paternalistisch in moet zijn, juist die houding van het beste voor hebben met die arme negerkinderen zorgt mede voor dat het niet opschiet aldaar.
Verder komt het ook door een andere normen en waarde set die mensen daar hebben dat het zich daar niet ontwikkeld naar dingen die wij belangrijk vinden.
De hele ontwikkelingshulp en vooral voedselhulp drukt mensen steeds verder de poep in, omdat het een industrie is geworden. Het komt geregeld voor dat een afrikaans land een prima oogst heeft, deze op de wereldmarkt verkoopt om voor het geld dingen als wapens en luxe auto's te kopen en vervolgens bij de VN gaat vragen om voedselhulp omdat er hongersnood is.
Het westen moet gewoon haar markten open stellen voor producten uit afrika, en helemaal geen ontwikkelingshulp meer geven.
Klopt daar heb je deels gelijk in, helaas vinden velen dat inhumaan. En zijn we ervan overtuigd dat we ze kunnen helpen als suprieur westen.

Persoonlijk denk ik dat de enige oplossing is het daar even flink laten ruzieen, en hopen dat er door een goede leider eens wat stabiliteit komt. Helaas is het maar de vraag of er een "goede" leider aan de macht komt en niet een of andere Mugabe of Hitler. Echt humaan is het niet om de mensen nog enkele (tientallen?) jaren aan hun lot over te laten. Een lot vol oorlogen en hongersnood.
Dus dit uitvechten valt ook af, oplossing die overblijft is inderdaad de markt voor Afrika opstellen maar dat zou weer ten koste gaan van onze economie, dus houden we ze liever arm.
Fiets
  maandag 24 april 2006 @ 15:53:33 #110
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37246883
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:49 schreef Sherlock666 het volgende:
Zeg Floridinges,

Waar blijven die argumenten nou, die zogenaamd mijn visie zouden moeten ontkrachten?

Je kunt me natuurlijk ook gewoon naar goed links gebruik een racist noemen, dan ben je meteen klaar! [afbeelding]
Da's eenvoudig. Je hebt namelijk geen enkel argument gegeven.

Het IQ-argument is namelijk al ontkracht. Het IQ is niet een vast getal dat in je hoofd zit geplakt bij geboorte, maar is een geschat getal gebaseerd op culturele vooroordelen, en wordt beinvloed door zaken als onderwijs, goede voeding en andere externe stimuli.
pi_37247046
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:53 schreef Floridinges het volgende:

, goede voeding.
Zoals een lekkere pizza zoals ik nu zit te eten, mmmmmmmmmm
  maandag 24 april 2006 @ 15:59:26 #112
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_37247071
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben jij wel eens in afrika bezuiden de Sahara geweest? En dan bedoel in niet in een lodge in Kenia ofzo
Nee ik ben nog nooit in Afrika geweest. Mijn vorige post kun je positief of negatief opvatten maar ik bedoelde het positief.
pi_37247088
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:51 schreef Floridinges het volgende:
Ik ben het helemaal eens met wat Pietverdriet zegt. We hebben een abjecte "kijk die arme negertjes toch"-houding. Alsof ze niks kunnen, hongerige apen in een kooi of zoiets.
Oh, apart. Ik was het ook helemaal eens met wat Pietverdriet schreef als antwoord op één van mijn eerdere posts. Blijkbaar interpreteren we dat antwoord dan anders.

Pietverdriet schreef:
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is gewoon een graadmeter van het soort samenleving waar de mensen die de test ontwikkelen uit komen.
Geen wonder dus dat mensen uit het soort samenleving komen waar de ontwikkelaars van de test uit komen beter scoren dan mensen uit een ander soort samenleving.
waarop ik antwoordde:
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:30 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Da's in wezen hetzelfde als wat ik zeg. Denk daar maar eens over na.

Hint: mensen uit een achterlijke en dus economisch zwakke samenleving scoren gemiddeld lager in zo'n IQ-test.
Nooit antwoord gehad, dus ik neem aan dat Piet toestemt.

Verder:
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:53 schreef Floridinges het volgende:

[..]

Da's eenvoudig. Je hebt namelijk geen enkel argument gegeven.
Jij bent echt een alfa, dat kan niet missen! Je zou een argument nog niet herkennen als 'ie voor je stond!
quote:
Het IQ-argument is namelijk al ontkracht.
Probeer dat maar eens hard te maken. Als dat IQ argument al ontkracht is, waarom wordt het dan bij iedere sollicitatie naar een fatsoenlijke baan (voor hoog tot zeer hoog opgeleiden dus) gemeten?
quote:
Het IQ is niet een vast getal dat in je hoofd zit geplakt bij geboorte, maar is een geschat getal gebaseerd op culturele vooroordelen, en wordt beinvloed door zaken als onderwijs, goede voeding en andere externe stimuli.
Dat ontken ik nergens.
  maandag 24 april 2006 @ 16:04:06 #114
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37247220
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

Dat bedoelde ik ook eigenlijk. De westerse landen moeten stoppen met die landbouwsubsidies. Maar ontwikkelingshulp is dan nog steeds wel nodig.
Bovendien zouden ze Afrikaanse leiders moeten toetsen of ze wel goed genoeg zijn om een land te runnen zonder bijbedoelingen. En bedrijven motiveren om in Afrika te investeren.
  maandag 24 april 2006 @ 16:07:59 #115
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37247343
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:00 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Oh, apart. Ik was het ook helemaal eens met wat Pietverdriet schreef als antwoord op één van mijn eerdere posts. Blijkbaar interpreteren we dat antwoord dan anders.
Pietverdriet? Aan wier kant sta je? (let op de genderimplicatie)
quote:
Jij bent echt een alfa, dat kan niet missen! Je zou een argument nog niet herkennen als 'ie voor je stond! [afbeelding]
[..]
Zozo.
quote:
Probeer dat maar eens hard te maken. Als dat IQ argument al ontkracht is, waarom wordt het dan bij iedere sollicitatie naar een fatsoenlijke baan (voor hoog tot zeer hoog opgeleiden dus) gemeten?
[..]
Bij mij wordt-ie nooit gemeten, ze gaan ervanuit dat mijn prestigemastertitels wel voldoende zeggen.
quote:
Dat ontken ik nergens.
Als je dit niet ontkent, dan haal je het hele argument van de IQ and the Wealth of Nations onderuit.
  maandag 24 april 2006 @ 16:08:15 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37247352
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:04 schreef MrSASO het volgende:

[..]

. De westerse landen moeten stoppen met die landbouwsubsidies.
Eensch
quote:
Maar ontwikkelingshulp is dan nog steeds wel nodig.
Niet mee eensch
quote:
Bovendien zouden ze Afrikaanse leiders moeten toetsen of ze wel goed genoeg zijn om een land te runnen zonder bijbedoelingen. En bedrijven motiveren om in Afrika te investeren.
Ja joh, je er nog meer mee bemoeien, toppertje.
Men moet daar gewoon aan dat als ze werken en exporteren het ze beter gaat ipv dat ze eten krijgen als ze zielig zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 april 2006 @ 16:10:04 #117
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37247402
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Men moet daar gewoon aan dat als ze werken en exporteren het ze beter gaat ipv dat ze eten krijgen als ze zielig zijn.
Dat weten ze zelf ook wel, dat is óns beeld.

Afgezien van incidentele hulp (tsunami-stijl) vanuit privé-initiatief na grote rampen zouden ze het heel goed zelf moeten kunnen.
pi_37247437
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:07 schreef Floridinges het volgende:
Als je dit niet ontkent, dan haal je het hele argument van de IQ and the Wealth of Nations onderuit.
Dan heb je het boek niet begrepen (of niet gelezen).

Zeg eens, wat is volgens jou 'het hele argument' van IQ and the Wealth of Nations?

[ Bericht 11% gewijzigd door sp3c op 24-04-2006 16:18:18 ]
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 16:12:44 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37247484
probleem in Afrika is niet zozeer de koloniale periode maar de manier waarop die is beeindigd, vaak door oorlog waardoor de Europeanen gewoon op een gegeven moment geen zin meer hadden om voor die mensen te vechten/betalen dus trekken ze van het ene op het andere moment wegtrekken.

gevolg is dat de rebellenleiders (vaak moordenaars en andersoortig tuig) op een voetstuk worden geplaatst als ze er al zelf niet op springen en ineens van moordpartijen organiseren minister van Financien zijn geworden.
Die krijgen ineens zoveel macht zonder dat iemand ze op hun plichten wijst want zij hebben de boze blanken weggejaagd, die mensen beginnen pas te klagen als de situatie niet meer te redden is en dan beginnen ze onderling te vechten en krijg je Congo

Dat is bij Mugabe ook het geval geweest, dat zie ik ook nog wel in 1 grote smerige burgeroorlog uitlopen als we niet ingrijpen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 24 april 2006 @ 16:12:44 #120
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37247485
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:

Ja joh, je er nog meer mee bemoeien, toppertje.
Ja als de VN zich er niet mee bemoeid dan kan er zo weer zo`n Mugabe figuur komen om het land maar weer eens naar de klote te krijgen. Wat schiet je daarmee op?
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 16:15:02 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37247550
trouwens deze gaat dicht, ik moet die rotzooi van Sherlock666 wat filteren
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 16:45:32 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37248562
en weer aan
pi_37248592
Zo die racist ziet opeens het licht of zo
  maandag 24 april 2006 @ 16:46:40 #124
147398 Floridinges
Libertarische Floripas
pi_37248598
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:11 schreef Sherlock666 het volgende:

[..]

Dan heb je het boek niet begrepen (of niet gelezen).

Zeg eens, wat is volgens jou 'het hele argument' van IQ and the Wealth of Nations?
Dat IQ en welvaart samenhangen.
  maandag 24 april 2006 @ 16:49:07 #125
147455 sSSPzAbt_101
Achtung Panzer
pi_37248673
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:07 schreef Floridinges het volgende:
[..]
wij ....onze....ten koste van hunner.
Dat wij (i.e. het westen en zo en de imperialistische geschiedenis bla....) het eea wat beter hadden aanpakken, ok schwa.
Dat Afrikaanse landen + met name hun leiders het vaak en meestal niet veel beter of zelfs slechter doen ....

Lijkt mij geen argument om huidige leiders in Afrika te vergoelijken vanwege ..."het westen en zo en de imperialistische geschiedenis bla".
Bil-At Kir-Zal Za-A-Kam Ki-Aga-Du
Kas-Du Da-Ra-Es Mu Ga Im-Mi-In
Nin-Ana-Si-Anna Ga Sa-Ga-Ar
Za-A-Kam Ne-Su-Ub-Du Ne-En-Mu Ga Sa-Ga-Ar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')