Skyhigh heeft 15 maart voor het laatst gepost maar die heeft sowieso nooit heel veel meegepost, dus of we daar ooit nog een update van krijgen is afwachten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:06 schreef cheqy het volgende:
Waarom zou je? Het is lekker dichtbij voor je, anders moet je voortaan helemaal naar st. Lucas
Zolang de zorg er maar goed blijft.
O ja mijn eerste kind word daar de komende maandag gehaald.![]()
Dat is zeker lekker. Zalig, he!quote:Op zondag 23 april 2006 15:11 schreef Neuk het volgende:
Smiddags!
Ik heb het idee dat mijn misselijkheid steeds minder wordt. Da's wel lekker
Och, al die arme babykleertjes in de kookwasquote:Op zondag 23 april 2006 21:33 schreef bixister het volgende:
maar kookwas is niet nodig hoor.
ik gebruik voor de gewone was ook geen wasverzachter, en deed dat voorheen ook nooit.quote:Op zondag 23 april 2006 21:53 schreef danosa het volgende:
Ik heb de babywas behandeld als gewone was
Lekker met de wasverzachter van de AH, wilde rozen, als ik die nu ruik ben ik weer even terug
Waarom op voorhand al andere waspoeder cq. verzachter, je kan snel genoeg overstappen indien dat nodig is.
Ik deed ook gewoon mn wasjes, hoor. We gebruiken hier normaliter al geen verzachter en dat ging prima. En mocht er toch een probleem zijn, dan kun je altijd nog overschakelen op Neutral dacht ik zoquote:Op maandag 24 april 2006 06:42 schreef Belana het volgende:
wat doen jullie allemaal speciale dingen met je wasdat heb ik allemaal nooit gedaan hoor! Ik wist niet dat dat moest? Nou heb ik een makkelijk kind misschien?
Ja, dit is mijn eerste eigen zwangerschap. Althans, de eerste die verder is gekomen dan een paar weken.quote:Op zondag 23 april 2006 21:33 schreef bixister het volgende:
owlet grappig dat jij kraamhulp geweest bent (als ik 't goed begrijp). is dit je eerste eigen zwangerschap?
Lekker gaan genieten daarquote:Op maandag 24 april 2006 09:51 schreef vamperotica het volgende:
Maar nu mijn vraag natuurlijk.....
Hoe slecht is het.. Die twee uurtjes om de week zeg maar dat ik lekker tustig in mn kroegje rondstruin?
Daar heb ik nog niet eens aan gedachtquote:Op maandag 24 april 2006 15:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
Oe LadyS, zou de pendelvoorspelling dan toch uitkomen
Topic is na 300 posts vol... waarschijnlijk om te voorkomen dat een topic uren moet laden of te lang wordt ofzo...quote:Op maandag 24 april 2006 13:07 schreef Ke2v2in het volgende:
Ik ervaar het als zeer lastig dat er zowat elke 4 á 5 dagen een nieuw topic geopend wordt, maargoed, dit geheel offtopic, wat is de reden hiervan?![]()
![]()
![]()
Jeuj!!!quote:Op maandag 24 april 2006 22:02 schreef cheqy het volgende:
Ik ben vanmiddag vader geworden van een schitterende zoon.![]()
Hij is om 12:06 ter wereld gekomen door middel van een keizersnee.
Moeder en zoon maken het goed maar omdat mijn vrouw met een keizersnee bevallen is moeten ze wel tot vrijdag in het ziekenhuis blijven.![]()
Morgen weer naar ze toe en dat het maar snel vrijdag mag worden.![]()
jaaaaa...quote:Op maandag 24 april 2006 22:09 schreef Githa het volgende:
Gefeliciteerdcheqy en mevrouw cheqy...hoe heet hij ? enne foto's mogen best hoor
Fabian Willem.quote:
Ik wil wel foto's plaatsen maar ik weet niet hoe dat moet.quote:Op maandag 24 april 2006 22:09 schreef Githa het volgende:
Gefeliciteerdcheqy en mevrouw cheqy...hoe heet hij ? enne foto's mogen best hoor
Foto's kun je uploaden naar een 'uploadsite'(quote:Op maandag 24 april 2006 22:11 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik wil wel foto's plaatsen maar ik weet niet hoe dat moet.![]()
Iemand?
quote:
Hij ligt alleen met zijn benen raar omhoog omdat ie dubbelgevouwen in een stuit heeft gelegen. Het trekt wel weer bij na een paar dagen maar het is wel een grappig gezicht.quote:Op maandag 24 april 2006 22:43 schreef Ireth het volgende:
[..]![]()
![]()
Wat een mooi jongensgezichtje!!! En die kleine handjes!!
![]()
quote:Op maandag 24 april 2006 22:02 schreef cheqy het volgende:
Ik ben vanmiddag vader geworden van een schitterende zoon.![]()
Hij is om 12:06 ter wereld gekomen door middel van een keizersnee.
Moeder en zoon maken het goed maar omdat mijn vrouw met een keizersnee bevallen is moeten ze wel tot vrijdag in het ziekenhuis blijven.![]()
Morgen weer naar ze toe en dat het maar snel vrijdag mag worden.![]()
Ik zet er nog een paar op en dan ga ik naar het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 25 april 2006 08:51 schreef vamperotica het volgende:
meer foto's!!!
Jeuj!!quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:03 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik zet er nog een paar op en dan ga ik naar het ziekenhuis.![]()
Wat denk jij, ik dek me maar even in voor er weer een discussie losbarst...quote:
quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat denk jij, ik dek me maar even in voor er weer een discussie losbarst...
Sterkte!
Dat vond ik ook het vervelendste. Je kijkt uit naar die uitgerekende datum, en dan istie ineens voorbij maar heb je nog geen beeb in je armen....quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:02 schreef mouschy het volgende:
Mooie baby foto's!!!
Ik loop nu al 3 dagen over tijd.... Ik was de 22e uitgerekend. Daar kijk je dan 9 maanden naar uit. En dan is daar eindelijk DE DATUM en dan gaat ie zomaar voorbij.... *zucht*
We blijven maar afwachten meer kan je niet doen he.......
Nou....quote:Op dinsdag 25 april 2006 14:02 schreef mouschy het volgende:
Mooie baby foto's!!!
Ik loop nu al 3 dagen over tijd.... Ik was de 22e uitgerekend. Daar kijk je dan 9 maanden naar uit. En dan is daar eindelijk DE DATUM en dan gaat ie zomaar voorbij.... *zucht*
We blijven maar afwachten meer kan je niet doen he.......
Owjee.....quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:00 schreef kozakken het volgende:
Vanavond voor het eerst naar de zwangerschapscurus geweest. Paar avonden praten, af en toe wat bekken oefeningen en wat ontspanningsdingen. Samen met twee anderen al eerder bevallen. Grappig om ook de 'eersten' te horen. Net zoals ik ook was de eerste keer. Nu voel ik me iets meer voorbereid. Alhoewel ik denk dat dat nog niets zegt over de bevalling die gaat komen.![]()
![]()
25 weken zwanger en ik voel gelukkig onze kleine regelmatig. 't is wel een druktemakertje. Beweegt redelijk veel, heb ik het gevoel. Al met al tien kilo aangekomen. Dus echt ontevreden ben ik niet.![]()
Verder gewoon meer van hetzelfde. maar daar laat ik me maar niet meer zoveel over uit hier. Ik geloof dat iedereen veel mensen alleen maar graag de positieve verhalen willen horen. En daar kan ik zelf niet zo heel goed mee uit de voeten.
Dat krijg je waarvan? Van het feit dat er eerder gezegd werd dat men moeite heeft met sommige opmerkingen?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:03 schreef Belana het volgende:
kozakken![]()
Kijk dat krijg je er nou van, nou gaat iedereen denken dat je hier alleen happy shining people mag hebbenZo'n pretje is het voor een hoop mensen niet...
Sterkte meid!
wat kan ik verwachten?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:10 schreef snoopy het volgende:
Ik heb vorige keer Mensendieck gedaan en dat is me zo goed bevallen dat ik het weer ga doen. Maar dat is pas in juli geloof ik.
Ik heb de cursus van Carita Salomé gedaan, en dit staat op haar site:quote:
Vorige keer kwam er aan het begin van de les ook altijd een bepaald onderwerp aan bod waar iedereen iets over moest vertellen. Bijvoorbeeld: hoe heb je het geregeld met kinderopvang, waar ga je bevallen (thuis/ziekenhuis) etc. Dat was wel leuk, zo leerde je de anderen ook een beetje kennen. Ik vond het absoluut niet zweverig ofzo.quote:De cursus bestaat uit zeven lessen van twee uur vóór de bevalling alleen voor de vrouwen en één bijeenkomst van moeders met baby's na de bevalling.
Ik splits elke les op in drie delen.
Het eerste deel is een soort warming-up. Als oefentherapeut-Mensendieck vind ik een goede lichaamshouding erg belangrijk. Ook en vooral tijdens de zwangerschap. Daarom besteed ik daar relatief veel aandacht aan. Ik geef in dit deel van de les tevens oefeningen, waarbij het hele lichaam aan bod komt. Een aantal van deze oefeningen heeft tot doel om eventueel lichamelijk ongemak, wat nu eenmaal bij zwangerschap kan optreden, te voorkomen en/of te verhelpen.
In het tweede deel behandel ik de spieren en spiergroepen die tijdens de zwangerschap en bevalling aan verandering onderhevig zijn. Ook het herstel na de bevalling komt hier aan de orde.
Het derde deel van de les is de voorbereiding op de bevalling zelf. Hieronder vallen ontspannings-, ademhaling- en concentratie-oefeningen. En ik geef hier een aantal handvaten om bijvoorbeeld de weeën op te vangen en hoe je zelf mee kunt helpen bij het persen.
Ben jij T.... van een ander zwangerschapsforum?quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:29 schreef Neuk het volgende:
* Neuk heeft vandaag stiekem een heel schattig rompertje gekochthet allereerste persoonlijke dingetje voor de beebie en dat voelt als een hele stap.
Ik merk dat ik nog niet echt spulletjes voor minimuppet aan durf te schaffen. Morgen heb ik mijn 2e echo en ik ben een beetje nerveus dat ik opeens toch niet zwanger ben ofzo... of dat er iets gruwelijk mis is....De laatste paar dagen voel ik me nl. een heel stuk beter dan afgelopen 2-3 maand en da's zo raar opeens. Alsof er niets met mij aan de hand is.
'' sexy'' ....quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:53 schreef Neuk het volgende:
nanalune: met een beetje mazzel loop je de laatste weekjes alleen in bikini en omslagdoekDat zou makkelijk zijn!
Toen ik zwanger was hadden ze bij de OTTO ook al zwangerschapskledingquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:22 schreef Martineke het volgende:
zijn ze lekker op tijd mee die positiemode bij wehkamp, ik moet nog maar 5 wekenzonde om nog wat te kopen anders had ik t zeker gedaan
Maar dat kan helemaal niet.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:24 schreef Sugar het volgende:
Bass-Miss, ik zweer je. Jij bent gewoon echt al een maand verder dan je denkt.![]()
![]()
![]()
![]()
Jawel, toen was het kindje ook al tamelijk groot. Ik was toen 12 weken, vier dagen en volgens de echo van het rompje 13 weken, 2 dagen en hoofd 14 weken.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:31 schreef Belana het volgende:
heb je geen termijn echo gehad rond de 12 weken bassmiss?
Ja, dat zei die gyn ook. En hij blijft bij de uitgerekende datum volgens laatste menstruatie om teleurstellingen te voorkomen naar het einde toe.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:39 schreef Belana het volgende:
mmm.... die termijnecho zou goed moeten zijn, omdat ze in het begin allemaal hetzelfde groeien, toch? nou ja, uiteindelijk weten we geen van allen wanneer we precies bevallen
Ah, ik signaleer een roze wolkquote:Op woensdag 26 april 2006 11:09 schreef Neuk het volgende:
* Neuk is verliefd op de minimuppetshow in der buik![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voel je al wat dan?quote:Op woensdag 26 april 2006 11:09 schreef Neuk het volgende:
* Neuk is verliefd op de minimuppetshow in der buik![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
een vage misselijkheid...quote:
Ah, een slaapshow.quote:Op woensdag 26 april 2006 11:18 schreef Neuk het volgende:
Maar de echo vanochtend was zo mooiHeel schattig klein muppetje aan het slapen, en die wilde niet wakker worden ook!
quote:Op woensdag 26 april 2006 11:18 schreef Neuk het volgende:
[..]
een vage misselijkheid...
Maar de echo vanochtend was zo mooiHeel schattig klein muppetje aan het slapen, en die wilde niet wakker worden ook!
We hebben er nog eens goed over nagedacht en we hebben besloten de droomnaam aan te houden (als het idd een meisje is, een jongentje met een meisjes naam is wat minder). We vinden het beiden een hele mooie naam en (heel zweverig misschien) we hebben het gevoel dat beepje ook graag zo wil heten. We vinden het heel bijzonder.quote:Op donderdag 20 april 2006 12:17 schreef cattie het volgende:
(...)
Ik heb eergisteren trouwens heel maf gedroomd. Ik droomde dat ik al bevallen was, het wiegje stond er, ons kindje lag erin en ik wist welk geslacht het was en de naam (en die ga ik hier even lekker niet noemen!). Toen ik mijn man gister de droom vertelde en de naam (een andere dan die we in gedachten hadden), vond hij het een hele mooie naam. En dat vond ik ook al, dus nu gaan we hoogstwaarschijnlijk switchen qua naam!![]()
Ja, nu ga ik genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 26 april 2006 11:48 schreef Meimeltje het volgende:
Joepiehhh Neuk met een mooie echo! Super joh en nu lekker gaan genieten he
Ik ook!quote:Op woensdag 26 april 2006 12:43 schreef Neuk het volgende:
Ik ben ook zo nieuwsgierig naar wat er in Cattie's buik zit
Ik hoop een baby!quote:Op woensdag 26 april 2006 12:43 schreef Neuk het volgende:
Ik ben ook zo nieuwsgierig naar wat er in Cattie's buik zit
Kies maar.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:13 schreef Xanthe het volgende:
Nu alle namen van alle fokkers-kindjes hier op een rij zetten
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:13 schreef bixister het volgende:
Meisjes
Amber (2)
Amber Sophie
Anna
Arwen
Benthe
Bo
Britt
Caitlin
Carmen
Chantel Maria
Chelsea
Cheyenne
Chiara Rosan
Chinook
Danielle
Demi
Demi Aidan
Djen
Dominique
Ela
Elise
Elize
Emma
Emma Salome
Emma Sophie
Eva Sophie
Faith Cathryn
Femke
Giulia Elisabetta
Hanne (Hannah Wende)
Ilse
Indy
Iris Julia
Isa
Isa Donna
Isabel
Isis Maikina
Janneke
Jasmijn
Jenthe
Jillian Delphine
Jolie
Judith Johanna
Junah Ileah
Kady Máire
Kajira Alicia Cosette
Katja
Katrine
Kim Jessie
Lara
Lune
Luuke
Maria
Megan
Morgaine Chevanity
Myrthe
Myrthe Esmée
Nicole
Noa
Noa Deborah
Norah
Pascalle Isabel
Querida
Raďsa Manou
Romée
Ronja
Samara
Sanna Leonie
Sanne
Sannelotte
Sara Runé Catharina
Saskia Janne
Sterre (2)
Susanne Chantal
Zoë (2)
uhm....onze....quote:Op woensdag 26 april 2006 15:34 schreef vamperotica het volgende:
Mijn meisjesnaam staat er nog neit bij! Jippie...
Wel bijna, maar nog niet helemaal
Je kan me altijd mailen als je het echt niet meer houdt!quote:Op woensdag 26 april 2006 15:31 schreef cattie het volgende:
BE heeft het juiste lijstje!
Oh, ik zou het zo graag willen zeggen....
Veel van die flodderige tuniekachtige topjes dragen die je nu zoveel ziet? Met stretchbroek of rokje eronder?quote:Op woensdag 26 april 2006 15:15 schreef ik80 het volgende:
ik heb vakantie, heerlijk daar was ik wel aan toe
zo langzaamaan begint mijn buik ook te groeien. hmm moet hem alleen na de vakantie nog zien te verbergen, hoe gaat dat met mooi weer?
voorlopig in ieder geval 1.5 week vaakntie!
Fijn dat het goed was!quote:Op woensdag 26 april 2006 17:36 schreef PM-girl het volgende:
Vandaag de definitieve uitslag gehad, die was goed! Ook open ruggetje kunnen we afstrepen. nu alleen nog de 20 weken echo en de uitslag van de bloedtest. Inmiddels weet ik wat een kleihauertest is en geloof ik niet direct dat er iets slechts uit zal komen, maar toch wel spannend hoor.
Ik zeg, kom maar op met die overbevolking van dit sterretjequote:
Hallo!quote:Op woensdag 26 april 2006 18:26 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Fijn dat het goed was!![]()
En over die Kleihauertest, weet je meer dan ik? Dan ben ik nieuwsgierig.
*** ohjaaa sterretjes bij tosca!!! ***quote:Op woensdag 26 april 2006 19:11 schreef DIGGER het volgende:
Ik zeg, kom maar op met die overbevolking van dit sterretje
Ja hé, zo makkelijk kom je er niet vanaf.quote:Op woensdag 26 april 2006 14:37 schreef Sugar het volgende:
Ik ben ook benieuwd, cattie!
Hier alles oké bij de check.![]()
Ja veel beter.quote:
Even kijken via de (vele) sites. Bijvoorbeeld: sunweb.nl, ferio.nl, sudtours.nl Wat denk je van Portugal of Griekenland?quote:Op donderdag 27 april 2006 10:35 schreef PM-girl het volgende:
WIj gaan trouwens ook nog op vakantie, begin juni. Ik heb namelijk verplichte vakantie eind juli, maar dan kan/mag ik niet meer kamperen en/of vliegen.
We moeten nog wel boeken, lekker ergens all inclusive, aan het strand. Iemand nog een aanrader met zongarantie eerste week van juni?
Op zich acht ik Turkije wel veilig, maar ben er een keer geweest allin en dat viel super tegen. We denken nu aan griekenland of misschien wel paradijsjes als gran canaria ofzo!!quote:Op donderdag 27 april 2006 10:41 schreef sjak het volgende:
[..]
Even kijken via de (vele) sites. Bijvoorbeeld: sunweb.nl, ferio.nl, sudtours.nl Wat denk je van Portugal of Griekenland?
Ik ga allin naar Turkijke maar dat wordt niet door iedereen als "veilig" gezien.
Laat me raden: het hotel was a) minder mooi dan gesuggereerd werd en zat b) vol met Russen die c) het hele buffet leegvraten en d) ongeschoft waren tegen een iegelijk?quote:Op donderdag 27 april 2006 10:51 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Op zich acht ik Turkije wel veilig, maar ben er een keer geweest allin en dat viel super tegen. We denken nu aan griekenland of misschien wel paradijsjes als gran canaria ofzo!!
Vervang Turkijke voor Egypte en je hebt een van mijn redenen om daar niet meer heen te gaan. Wat een ongelofelijk a-sociale mensen zeg!quote:Op donderdag 27 april 2006 11:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Laat me raden: het hotel was a) minder mooi dan gesuggereerd werd en zat b) vol met Russen die c) het hele buffet leegvraten en d) ongeschoft waren tegen een iegelijk?
Sinds Sergej en Natascha die kant op gaan, is Turkije verdwenen van mijn ooit-nog-te-gaan-verlanglijstje.
Het is een bepaald slag Russen dat die kant op komt, wat hier in trainingspakken op een kratje voor de deur gaat zitten zeg maar. Ze zien er anders uit, maar het zijn gewoon onvervalste aso's. Die Russen van jouw werk zijn dus de normale, fatsoenlijk Russen die er ook niet aan moeten denken om tussen dát volk te zitten.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vervang Turkijke voor Egypte en je hebt een van mijn redenen om daar niet meer heen te gaan. Wat een ongelofelijk a-sociale mensen zeg!
Ik heb echt met open mond zitten kijken soms.
Ik kom ook veel Russen tegen via mijn werk maar dit had ik nog nooit meegemaakt.![]()
Nou, ik ben benieuwd of ik veel Russische Tokkie's tegen ga komen daar. Ik laat het weten. Gelukkig kan ik me goed afsluiten, als ik maar genoeg leuke boeken bij me heb en een strandstoelquote:Op donderdag 27 april 2006 11:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Het is een bepaald slag Russen dat die kant op komt, wat hier in trainingspakken op een kratje voor de deur gaat zitten zeg maar. Ze zien er anders uit, maar het zijn gewoon onvervalste aso's. Die Russen van jouw werk zijn dus de normale, fatsoenlijk Russen die er ook niet aan moeten denken om tussen dát volk te zitten.
Ik zou denk ik m'n vent en de verloskundige bellen en dan eventueel naar ziekenhuis/huisartsenpost gaan.quote:Op donderdag 27 april 2006 11:43 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat moet je nou eigenlijk doen als je helemaal alleen bent en je gaat bloeden? Of midden in de stad? Iemand opbellen ofzo? En als je nou niemand kunt bereiken? Lijkt me bijzonder stessvol...
Haha, dan valt dat van dat pak ook meteen in het nietquote:Op donderdag 27 april 2006 12:51 schreef Neuk het volgende:
...en nu even door met wat vrolijkerderderder nieuws. De kans op een kind met Down is bij ons 1:10.173
Klein hoeraatje waard niet? Ik heb net 1 minuut de uitslag binnen!
FIjn Neuk, dat is wat anders dan een risico van 1:10! (wat ik eerst ook bij jou las, door de punt)quote:Op donderdag 27 april 2006 12:51 schreef Neuk het volgende:
...en nu even door met wat vrolijkerderderder nieuws. De kans op een kind met Down is bij ons 1:10.173
Klein hoeraatje waard niet? Ik heb net 1 minuut de uitslag binnen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |