Nee idd. De een zegt het is een bug, de ander zegt dat het weer wat anders is.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:08 schreef Tamea het volgende:
Volgensmij klopt die bezoekinfo in het profiel heel vaak niet.
Wellicht komt het enthousiasme nog naarmate je zwangerschap vordert.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:37 schreef PM-girl het volgende:
De kinderen vandaag op mijn werk verteld dat ik een kindje krijg. Niet allen enthousiast, maar sommigen zijn ook nog erg jong en daarbij hebben ze hun beperkingen/stoornissen.
Een jongen heel droog toen ik zei dat mijn buik dikker geworden was: je bent zeker zwanger!
(die zei ook toen hij naast mijn 7 maanden zwangere leidinggevende stond, ben je zwanger ofzo?)
Aantal namen genoemd door ze, vooral hun eigen namen! Een kleintje zei, ik denk dat het een meisje wordt, want jij bent ook een meisje!
Waarvoor moet je bloed laten testen? Standaard intake?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:05 schreef Neuk het volgende:
Ook ik moet morgen urine laten testen. Vandaag bloed geprikt, dat waren best wel heel veel van die buisjes die vol moesten! Hopelijk heb ik volgende week de uitslag
Bij mijn intake dit keer ging het over allerlei dingen die je moet gaan regelen zoals kraamzorg e.d. en omdat ik al een kindje heb hebben we nagepraat over de vorige bevalling. Verder idd bloeddruk en wegen, zooitje info folders mee, verwijzing voor bloedonderzoek en weer weg. De intake vind meestal plaats met een week of 9 en dan valt er weinig meer dan dat te doen denk ik. Maar als je vragen hebt kun je ze altijd bellen toch?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:35 schreef Neuk het volgende:
Bij mij is bij de intake alleen de bloeddruk gemeten en er is me een verwijskaart gegeven voor het bloedprikken...
Ik ben er echt niets wijzer van geworden. Is dat raar?
De vk heeft bij de intake urine getest, was prima. Verder doen ze het in principe niet meer.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:32 schreef Belana het volgende:
waarom werd er urine getest dan PM? Mijn vk doet dat altijd als ik kom, maar dan met zo'n staafje. Waarom het bij jou op kweek moet weet ik niet.
Nou he he, inderdaad , ben blij dat die put eens opengetrokken wordt. Ik kan me niet voorstellen dat het niet in je kouwe kleren gaat zitten als je zoveel werkt. Ik heb zelf een contract van 23 uur, en ik was al bekaf in mijn drukke, stressie baan.. En ik heb nog wel een probleemloze zwnagerschap. Maar goed, voordat dergelijke zaken doorgevoerd worden in de CAO? ik betwijfel het..quote:Op donderdag 20 april 2006 08:49 schreef poemojn het volgende:
Vandaag in het nieuws: Zwangere vrouwen moeten minder werken.
helemaal eens, het is niet niks, zwanger zijn en tegenwoordig wordt er maar gedacht dat je het er allemaal maar "ff" naast moet doen.quote:Op donderdag 20 april 2006 08:49 schreef poemojn het volgende:
Vandaag in het nieuws: Zwangere vrouwen moeten minder werken.
Oh, ik baal niet zoveel hoor, stelt niet zoveel voor. Tegenwoordig ben je met een paar prikjes betrekkelijk safe. Vroeger konden vrouwen met mijn bloedgroep (het is dus iets permanents) verwachten dat het na het 1e kind al link werd....quote:Op donderdag 20 april 2006 08:40 schreef bixister het volgende:
opmerkelijk dat er nog zoveel gewogen wordt bij al die VK's van jullie. ik dacht echt dat dat bijna niet meer voorkwam.
mwanatabu balen die rhesusfactor. had je dat de vorige keren niet? en MVM-pies-ze!
ja tuurlijk, er zijn genoeg banen waarin je het makkelijk redt, maar het ligt bv ook aan je reistijd, hoe je lichamelijk bent, hoe de thuissituatie is, ik vind dat er veel meer mee speelt wat dat aan gaat.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:16 schreef Sugar het volgende:
Maar het gaat wel duidelijk om stressvolle banen, he dames?
Ik weet niet of jullie die allemaal hebben of hadden, maar ik heb een baan waarin ik geen echte stress ervaar. Dan is het wel te doen om 4 of 5 dagen te werken, vind ik (afgaande op mijn zwangerschap van Maria, nu werk ik al veel minder).
Psies, het stelt niet zoveel voor, maar het zijn gewoon weer een paar prikjes en bemoeienissen meer op de grote hoop, snappie?quote:Op donderdag 20 april 2006 09:21 schreef Tamea het volgende:
Ik vond 4 dagen per week werken ook goed te doen eigenlijk, maar ik heb dan ook amper last van kwaaltjes gehad. Ik vind wel dat mensen het gewoon aan de zwangere zelf moeten overlaten, iedere zwangerschap is anders en voor de één is het appeltje eitje tot het eind en de ander heeft vanaf het begin moeite om te werken.
En over die rhesus... zoveel prikken zijn dat toch niet? Ik heb bij 30 weken 1 keer extra bloed moeten laten prikken en toen ook 1 prikje in m'n bil gehad met antistoffen. En dan straks na de bevalling nog zo'n prikje als ukkie rhesuspositief is, maar dat wordt eerst getest.
Ik heb het zelf een paar weken zwaar gehad (heel moe, aldoor misselijk) maar nu voel ik me prima, en ik vind het heerlijk om te werken (36 uur, sommigen zouden het als stressvol beschouwen...). Ik hoop ook zo lang mogelijk door te gaan.quote:Op donderdag 20 april 2006 09:06 schreef nanalune het volgende:
[..]
Nou he he, inderdaad , ben blij dat die put eens opengetrokken wordt. Ik kan me niet voorstellen dat het niet in je kouwe kleren gaat zitten als je zoveel werkt. Ik heb zelf een contract van 23 uur, en ik was al bekaf in mijn drukke, stressie baan.. En ik heb nog wel een probleemloze zwnagerschap. Maar goed, voordat dergelijke zaken doorgevoerd worden in de CAO? ik betwijfel het..
Die dromen zijn bizar, he? Ik had gister de 10-weken-echo (droomde ik dan), en er zat gewoon een complete heel erg mollige baby in al, het was een meisje (nooooit te zijn natuurlijk bij die termijn) en we kregen een compleet 3D-beeldquote:Op donderdag 20 april 2006 12:17 schreef cattie het volgende:
Gelukkig Neuk!
Paradijsvogeltje, wat een vervelende situatie, ik zou daar helemaal niet tegen kunnen.
Xanthe, ik weet hoe je je voelt, ik vond het ook lange tijd helemaal niet opschieten en werd er vreselijk onrustig van.
Maar: Gisteren zijn mijn vader en tante komen behangen en de kast is ook af!![]()
Het begint nu echt een leuke kamer te worden (en niet 1 met kale muren en een half geverfde kast..
). Ik ben helemaal blij, ik ga straks de gordijnen bestellen! Ik heb gisteren trouwens wel iets te enthousiast meegeholpen, ik kon op het laatst niet meer staan/lopen van de pijn in mijn bekken. Vandaag valt het gelukkig mee, zodat ik wel de gordijnen kan gaan bestellen.
Ik heb eergisteren trouwens heel maf gedroomd. Ik droomde dat ik al bevallen was, het wiegje stond er, ons kindje lag erin en ik wist welk geslacht het was en de naam (en die ga ik hier even lekker niet noemen!). Toen ik mijn man gister de droom vertelde en de naam (een andere dan die we in gedachten hadden), vond hij het een hele mooie naam. En dat vond ik ook al, dus nu gaan we hoogstwaarschijnlijk switchen qua naam!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |