abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 april 2006 @ 22:21:04 #1
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37018209
Ik hoorde net in het voorstukje van woestijnruiters dat staatssecretaris voor economische zaken, Karien van Gennip (CDA) al 3x bevallen is tijdens het kabinet Balkenende 2..

Ze wordt op de voet gevolgd door de staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat Melanie Schultz (VVD)
, die aan haar 2e begint.

Laten we de verantwoordelijkheden eens bekijken, economische zaken:
TAAKOMSCHRIJVING STAATSSECRETARIS VAN GENNIP (ECONOMISCHE ZAKEN)

* Handelspolitiek en internationale economische betrekkingen, zowel bilateraal als in internationale organisaties als WTO, UNCTAD, OESO, Benelux en Europese Gemeenschappen.
* Exportbeleid en EVD
* Ondernemerschap en bedrijfsaangelegenheden (inclusief starters)
* Administratieve lasten voor bedrijfsleven
* Industriële eigendom
* Werven van buitenlandse investeringen in Nederland
* Economische infrastructuur en ruimtelijk economisch beleid (onder andere grote infrastructurele projecten, het Fonds Economische Structuurversterking (FES), regionale infrastructuur, de economische positie van grote steden en agglomeratiegebieden)
* Consumentenbeleid
* Toerisme
* Kamers van koophandel en fabrieken

De staatssecretaris voert in de contacten met het buitenland de titel: Minister voor Buitenlandse Handel

Verkeer en waterstaat

TAAKOMSCHRIJVING STAATSSECRETARIS SCHULTZ-VAN HAEGEN (VERKEER EN WATERSTAAT)

* Luchtvaart
* Water
* Personenspoorvervoer (behalve infrastructuur)
* KNMI

--

Dat neukt maar als konijnen ten koste van de belastingbetaler. Wat vind jij, is het geoorloofd om je taken zo te laten verslonzen als je zulke verantwoordelijkheid dient te dragen?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zondag 16 april 2006 @ 22:22:32 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_37018260
iedere vrouw heeft daar nu eenmaal recht op, of je nu achter de kassa zit of in de regering zit
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_37018275
Ik denk dat iedere vrouw kinderen moet kunnen krijgen als ze dit wil, maar inderdaad, als je constant zwanger wilt zijn is het misschien handiger om je werk op een wat lager pitje te zetten en het te laten overnemen door iemand die (tot zover je dat voorzien kan dan) daar wel voldoende tijd voor heeft. Je hebt namelijk wel bepaalde verantwoordelijkheden en ik vraag me af of je die dan optimaal kan vervullen, aangezien het niet geheel onverstandig is om veel tijd aan je kinderen te besteden.
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
  zondag 16 april 2006 @ 22:24:32 #4
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37018323
me dunkt, eigen verantwoordelijkheid nemen!
pi_37018374
Tafkahs, opletten!

Een van haar bevallingen was van een tweeling! Twee in één worp, weet je wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37018407
Verder is de discussie al uitgebreid gevoerd bij het tweede zwangerschapsverlof van van Gennip.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 16 april 2006 @ 22:30:27 #7
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37018512
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:26 schreef sigme het volgende:
Tafkahs, opletten!

Een van haar bevallingen was van een tweeling! Twee in één worp, weet je wel.
Je argumenten komen niet aan, het blijft een kwestie van dobbelen met die lui

Ik vind dat als je je zo uitspreekt over de zaak Philomena Bijlhout, die wachtgeld opstreek na haar eendurige werkdag bij de LPF als staatssecretaris, dat je met gemak dit soort praktijken kunt verhalen op de persoon zelf.
Een kabinet dat zo vol is van normen en waarden en die in elke situatie Eigen Verantwoordelijkheid tot vervelens aan toe weet te verwerken, mag best hand in eigen boezem steken: weg met die kinderfabriekjes, ga maar les geven op een huishoudschool ofzo
  zondag 16 april 2006 @ 22:33:56 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37018620
Van Gennip had beter plaats kunnen nemen in de Tweede Kamer dan in het kabinet. Voor de continuiteit was dat wel beter geweest gok ik zo.
pi_37018649
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:22 schreef Klonk het volgende:
iedere vrouw heeft daar nu eenmaal recht op, of je nu achter de kassa zit of in de regering zit
Ik had het er vandaag nog over of het hetzelfde zou zijn als je een bericht in de krant ziet staan over een schilder die dronken in de goot ligt of het een rechter is die dronken in de goot ligt. Ik denk dat het toch anders is hè.

Wat mij betreft maakt het wel degelijk uit, maar dat is natuurlijk geen wettelijk onderscheid maar een bepaalde code. Een staatssecretaris is in dienst van het volk, ze heeft inderdaad dezelfde rechten, en die kan ze beter buiten dan binnen het kabinet beleven.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 16 april 2006 @ 22:35:29 #10
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37018674
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Van Gennip had beter plaats kunnen nemen in de Tweede Kamer dan in het kabinet. Voor de continuiteit was dat wel beter geweest gok ik zo.
Nederland verdient beter
  zondag 16 april 2006 @ 22:36:30 #11
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37018715
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:34 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik had het er vandaag nog over of het hetzelfde zou zijn als je een bericht in de krant ziet staan over een schilder die dronken in de goot ligt of het een rechter is die dronken in de goot ligt.
Goede vergelijking
  zondag 16 april 2006 @ 22:39:04 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37018797
Ik geloof dat Schulz, inclusief de diverse recessen, ongeveer vanaf eind juni tot begin december met verlof is. Dan weer twee weken kei-hard ertegenaan om halverwege december weer met kerstreces te gaan.

Inderdaad heeft iedere vrouw recht op zwangerschapsverlof, maar het zo lang afwezig zijn, bij het vervullen van een zo belangrijke functie, vind ik onverantwoordelijk. Zeker wanner je dit voor de tweede keer in drie jaar doet. Kies er dan voor om buiten het kabinet te blijven.
The End Times are wild
  zondag 16 april 2006 @ 22:57:08 #13
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37019358
Volgens mij is Femke Halsema met die trend begonnen trouwens,
quote:
Eind 2003 moest ze haar fractievoorzitterschap tijdelijk neerleggen vanwege zwangerschap. Op 1 november van dat jaar beviel ze van een tweeling: Suzy en Bruno. Tijdens haar afwezigheid was Marijke Vos plaatsvervangend fractievoorzitter.
Fractievoorzitters zijn ook belangrijk, maar minder schadelijk voor de regerende politiek dan staatssecretarissen. Dit had de partij zelf af kunnen handelen.. met het kabinet heb je geen keuze of je moet positieve discriminatie voor het aannemen van vrouwen op belangrijke posten kunnen verbieden natuurlijk..
  zondag 16 april 2006 @ 23:03:31 #14
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37019544
Ik ben zeer benieuwd hoe die Karien van Gennip haar 2 wolkjes gaat combineren met de toestanden bij Nedcar morgen
pi_37019784
Ze hadden nooit vrouwen toe moeten laten in de politiek.
pi_37019789
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:03 schreef Tafkahs het volgende:
Ik ben zeer benieuwd hoe die Karien van Gennip haar 2 wolkjes gaat combineren met de toestanden bij Nedcar morgen
"Miss Van Gennip, where were you? We've already shut down the factory"
- "Wacht, wacht! M'n kind was ziek. En ik moest nieuwe kleren kopen" .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zondag 16 april 2006 @ 23:17:03 #17
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37019923
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Ze hadden nooit vrouwen toe moeten laten in de politiek.
Je gaat het zo onderhand wel denken ja, wat nou positieve discriminatie, als je er toch een potje van maakt, dan werkt die maatregel dus gewoon niet.

Of je trekt je broekriem aan en neemt eigen verantwoordelijkheid, of we zorgen wel dat we een aftandse ouwe taart op die plek zetten
pi_37019947
Ik vind het vrij merkwaardig. Als je zo'n baan aanneemt moet je daarvan de consequenties aanvaarden. Een van de consequenties is dat kinderen krijgen tijdelijk moet worden uitgesteld.

Als je als vrouw daar niet mee kunt leven moet je de baan niet aannemen. Dat en/en wat vrouwen willen moet maar eens afgelopen zijn.
  zondag 16 april 2006 @ 23:18:53 #19
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37019963
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:12 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

"Miss Van Gennip, where were you? We've already shut down the factory"
- "Wacht, wacht! M'n kind was ziek. En ik moest nieuwe kleren kopen" .
Ze had het wel over collegialiteit, blijkbaar zat Brinkhorst al op die praktijken te wachten volgens van Gennip ofzo..
  zondag 16 april 2006 @ 23:19:16 #20
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37019973
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:18 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vind het vrij merkwaardig. Als je zo'n baan aanneemt moet je daarvan de consequenties aanvaarden. Een van de consequenties is dat kinderen krijgen tijdelijk moet worden uitgesteld.

Als je als vrouw daar niet mee kunt leven moet je de baan niet aannemen. Dat en/en wat vrouwen willen moet maar eens afgelopen zijn.
Balkenende wist er van
pi_37020103
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:19 schreef Tafkahs het volgende:
Balkenende wist er van
Probleem is dat als Balkenende had gezegd of kinderen of carrière dat je meteen de feministische beweging over je heen valt met Cisca Dresselhuys als aanvoerster. Ik begrijp Balkenende wel .
  zondag 16 april 2006 @ 23:25:38 #22
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37020123
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Probleem is dat als Balkenende had gezegd of kinderen of carrière dat je meteen de feministische beweging over je heen valt met Cisca Dresselhuys als aanvoerster. Ik begrijp Balkenende wel .
Ja, en een bonuskaart klinkt neutraler dan statiegeld natuurlijk
pi_37020993
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:22 schreef Klonk het volgende:
Daar is al eens eerder een mooie discussie over geweest.

Zie:

Staatssecretaris Van Gennip weer zwanger

en:

Staatssecretaris Van Gennip weer zwanger #2

Overigens: ik ben tegen.
  maandag 17 april 2006 @ 00:03:56 #24
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37021185
Nou en? Ze doen tenminste hun plicht voor volk & vaderland zodat het aantal blancke nederlanders een beetje op peil blijft.
  maandag 17 april 2006 @ 00:13:02 #25
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37021462
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nou en? Ze doen tenminste hun plicht voor volk & vaderland zodat het aantal blancke nederlanders een beetje op peil blijft.
Moet je daar staatssecretaris voor heten, Dr.W ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')