Discussie: Kan een vrouw in zo'n postitie zo lang haar taken neerleggen? Ik wil niet zeggen dat het verboden moet worden voor politici in het kabinet om zwanger te raken, maar met alle politieke blunders schiet het natuurlijk niet echt opquote:Staatssecretaris Van Gennip weer zwanger
DEN HAAG - Staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken is in verwachting van een tweeling. Vorig jaar beviel zij van haar eerste kind, een dochter. Dat een bewindsvrouw in functie een kind kreeg, was toen een primeur in de Nederlandse geschiedenis.
Het ministerie van Economische Zaken heeft dinsdag laten weten dat Van Gennip eind januari 2006 hoopt te bevallen. Zij zal naar verwachting van half december tot half april met verlof gaan.
Ja, luiers verschonen, op de bank liggen en dik worden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:09 schreef Sidekick het volgende:
Ik neem aan dat ze tijdens haar verlof ook genoeg doet,
Neen, maar een dergelijke functie moet je dan niet uitoefenen; we hebben het hier niet over putjesscheppen, maar over een zeer belangrijke functie in ons staatsbestel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:09 schreef Sidekick het volgende:
Het lijkt me duidelijk een kwestie van geplande zwangerschappen, en het is dan op het eerste gezicht vreemd dat je een tijdelijke baan aanneemt terwijl je weet dat je twee keer zwanger wil worden. Aan de andere kant, moet zij dan maar jaren werkloos zijn?
Dat waag ik te betwijfelen.quote:Ik neem aan dat ze tijdens haar verlof ook genoeg doet, dus zou het niet een probleem moeten zijn.
Worden vrouwen spontaan zwakbegaafd igv zwangerschap? Als alles goed verloopt dan kan ze gewoon doorwerken muv dat verlof.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Neen, maar een dergelijke functie moet je dan niet uitoefenen; we hebben het hier niet over putjesscheppen, maar over een zeer belangrijke functie in ons staatsbestel.
[..]
Dat waag ik te betwijfelen.
Ze zal vast tijd overhouden om dossiers te lezen, eventuele beslissingen te maken etc. Natuurlijk zal het niet een voortzetting zijn van de dagelijkse werkzaamheden, maar ze heeft ook collega's die een deel kunnen overnemen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen.
Inclusief reces en atv en andere verplichte vrij dagen is het bijna een half werkjaar! Noem mij maar Gea Hulshof, maar ik vind dat toch wel errug veel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:33 schreef Sidekick het volgende:
Er moet gewoon ruimte zijn voor een tijdelijke afwezigheid van een bewindspersoon, want er zijn wel meer oorzaken te bedenken waarom een staatssecretaris even niet aansreekbaar is (ziekte bijvoorbeeld).
Natuurlijk niet; maar we hebben het hier wel over een staatssecretaris, die behoren zich 100 % in te zetten voor de bevolking (behoudens overmacht (ziekte oid, géén zwangerschap dus)); zwanger zijn doe je maar in je eigen vrije tijd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Worden vrouwen spontaan zwakbegaafd igv zwangerschap?
Dan moet je maar geen staatssecretaris zijn, dan gaat ze maar kantoorwerk oid doen.quote:Als alles goed verloopt dan kan ze gewoon doorwerken muv dat verlof.
Overigens verbaas ik mij er steeds meer over de attitude tov kinderen krijgen in Nl: alsof het een luxe is ofzo. Kinderen (krijgen) horen bij het leven.
Waarom zou ze zich niet 100% in kunnen zetten? Ze zit trouwens niet voor niks op die post, ze heeft echt wel wat in haar mars. Het is geen typje dat vol hormonen op een roze wolk alleen op www.babyland.nl zit te surfen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk niet; maar we hebben het hier wel over een staatssecretaris, die behoren zich 100 % in te zetten voor de bevolking (behoudens overmacht (ziekte oid, géén zwangerschap dus)); zwanger zijn doe je maar in je eigen vrije tijd.
Waarom? Kan ze nu ineens niet meer communicatief vaardig de telefoon opnemen, documenten opstellen of autorijden? Het is niet alsof ze in de haven met stalen platen moet zeulen.quote:Dan moet je maar geen staatssecretaris zijn, dan gaat ze maar kantoorwerk oid doen.
Misschien omdat ze er niet is? Ze heeft verlof, ze is niet aan het werk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarom zou ze zich niet 100% in kunnen zetten?
Dat is helemaal niet relevant. Je kunt nog zoveel in je mars hebben, dat heeft geen waarde als je er niet bent.quote:Ze zit trouwens niet voor niks op die post, ze heeft echt wel wat in haar mars.
Nou en?quote:Het is geen typje dat vol hormonen op een roze wolk alleen op www.babyland.nl zit te surfen.
[..]
Naar ik begrijp is ze echt niet voltijds aan het werk hoor, anders zou ze ook geen verlof hebben.quote:Waarom? Kan ze nu ineens niet meer communicatief vaardig de telefoon opnemen, documenten opstellen of autorijden? Het is niet alsof ze in de haven met stalen platen moet zeulen.
Alsof elke zwangerschap gepland is...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk niet; maar we hebben het hier wel over een staatssecretaris, die behoren zich 100 % in te zetten voor de bevolking (behoudens overmacht (ziekte oid, géén zwangerschap dus)); zwanger zijn doe je maar in je eigen vrije tijd.
Ik denk dat een kantoormedewerker die al jaren op een positie zit en haar eigen systeempje heeft draaien, zelfs lastiger te vervangen is dan een staatssecretaris die toch al elke 4 jaar vervangen wordt.quote:Dan moet je maar geen staatssecretaris zijn, dan gaat ze maar kantoorwerk oid doen.
Zijn de wettelijke minimumtijden geloof ik: 6 weken voor de uitgerekende datum mag je niet meer werken en 12 eken erna ook niet. Dus zo ruim is het niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
Leuk weetje: In de periode februari-mei 2004 met zwangerschaps- en bevallingsverlof. Zij was op zaterdag 13 maart 2004 de eerste bewindsvrouwe in onze staatkundige geschiedenis die in haar zittingsperiode een kind kreeg.
Bron
Ze was dus niet even twee dagen weg en daarna weer aan het werk, ze heeft ruim de tijd genomen.
Reken maar van wel; dit is een slimme vrouw, geen kamperwijf.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:16 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alsof elke zwangerschap gepland is...![]()
Wel eens van plichtsbesef gehoord? Het is gewoon not done om op zo'n positie kinderen te krijgen.quote:Maar goed, doet verder niets af aan het feit dat ieder mens het recht heeft kinderen te krijgen en ik niet inzie welke nadelige gevolgen dit voor haar baan zou hebben. Iedereen is vervangbaar, zeker een staatssecretaris, welke toch al elke 4 jaar vervangen wordt!
Onzin, het gaat ook om de verantwoordelijkheid.quote:[..]
Ik denk dat een kantoormedewerker die al jaren op een positie zit en haar eigen systeempje heeft draaien, zelfs lastiger te vervangen is dan een staatssecretaris die toch al elke 4 jaar vervangen wordt.
Het zal me een zorg zijn wat er wettelijk geregeld is; staatsecretaris is geen gewone baan, je zit daar om het landsbelang te dienen, niet om je eigen voortplanting te verzorgen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zijn de wettelijke minimumtijden geloof ik: 6 weken voor de uitgerekende datum mag je niet meer werken en 12 eken erna ook niet. Dus zo ruim is het niet.
In Scandinavië hebben zowel pa als moe een jaar geleuf ik.
Als je verlof neemt kun je je niet voor 100% inzetten, anders neem je geen verlofquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Waarom zou ze zich niet 100% in kunnen zetten? Ze zit trouwens niet voor niks op die post, ze heeft echt wel wat in haar mars. Het is geen typje dat vol hormonen op een roze wolk alleen op www.babyland.nl zit te surfen.
Zwangere vrouwen willen nogal 's zeggen "vandaag is het te zwaar" of "ik ben moe". Ik geloof best dat dat echt zo is, maar dan verlies je veel tijd met zwanger zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom? Kan ze nu ineens niet meer communicatief vaardig de telefoon opnemen, documenten opstellen of autorijden? Het is niet alsof ze in de haven met stalen platen moet zeulen.
Hier is niks wettelijks aan, ze kan zelf kiezen om door te gaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zijn de wettelijke minimumtijden geloof ik: 6 weken voor de uitgerekende datum mag je niet meer werken en 12 eken erna ook niet. Dus zo ruim is het niet.
Ze heeft het wettelijke recht op zwangerschapsverlof, die regeling is er niet voor niets.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 13:22 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hier is niks wettelijks aan, ze kan zelf kiezen om door te gaan.
Je hebt recht op twee werkdagen:quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:30 schreef robh het volgende:
4 maand zwangerschapsverlof![]()
Moet je als kerel mee aankomen, 2 dagen. En als het in het weekend geboren wordt slechts 1 dag![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |