abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:01:11 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_29685599
Uit de Telegraaf Online
quote:
Staatssecretaris Van Gennip weer zwanger
DEN HAAG - Staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken is in verwachting van een tweeling. Vorig jaar beviel zij van haar eerste kind, een dochter. Dat een bewindsvrouw in functie een kind kreeg, was toen een primeur in de Nederlandse geschiedenis.

Het ministerie van Economische Zaken heeft dinsdag laten weten dat Van Gennip eind januari 2006 hoopt te bevallen. Zij zal naar verwachting van half december tot half april met verlof gaan.
Discussie: Kan een vrouw in zo'n postitie zo lang haar taken neerleggen? Ik wil niet zeggen dat het verboden moet worden voor politici in het kabinet om zwanger te raken, maar met alle politieke blunders schiet het natuurlijk niet echt op
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:09:04 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29685804
Het lijkt me duidelijk een kwestie van geplande zwangerschappen, en het is dan op het eerste gezicht vreemd dat je een tijdelijke baan aanneemt terwijl je weet dat je twee keer zwanger wil worden. Aan de andere kant, moet zij dan maar jaren werkloos zijn?

Ik neem aan dat ze tijdens haar verlof ook genoeg doet, dus zou het niet een probleem moeten zijn.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Official ESF Kreviewer dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:10:51 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_29685860
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:09 schreef Sidekick het volgende:
Ik neem aan dat ze tijdens haar verlof ook genoeg doet,
Ja, luiers verschonen, op de bank liggen en dik worden.
pi_29685884
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:09 schreef Sidekick het volgende:
Het lijkt me duidelijk een kwestie van geplande zwangerschappen, en het is dan op het eerste gezicht vreemd dat je een tijdelijke baan aanneemt terwijl je weet dat je twee keer zwanger wil worden. Aan de andere kant, moet zij dan maar jaren werkloos zijn?
Neen, maar een dergelijke functie moet je dan niet uitoefenen; we hebben het hier niet over putjesscheppen, maar over een zeer belangrijke functie in ons staatsbestel.
quote:
Ik neem aan dat ze tijdens haar verlof ook genoeg doet, dus zou het niet een probleem moeten zijn.
Dat waag ik te betwijfelen.
pi_29686227
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Neen, maar een dergelijke functie moet je dan niet uitoefenen; we hebben het hier niet over putjesscheppen, maar over een zeer belangrijke functie in ons staatsbestel.
[..]

Worden vrouwen spontaan zwakbegaafd igv zwangerschap? Als alles goed verloopt dan kan ze gewoon doorwerken muv dat verlof.
Overigens verbaas ik mij er steeds meer over de attitude tov kinderen krijgen in Nl: alsof het een luxe is ofzo. Kinderen (krijgen) horen bij het leven.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:30:51 #6
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_29686290
4 maand zwangerschapsverlof

Moet je als kerel mee aankomen, 2 dagen. En als het in het weekend geboren wordt slechts 1 dag
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:33:04 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29686347
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ze zal vast tijd overhouden om dossiers te lezen, eventuele beslissingen te maken etc. Natuurlijk zal het niet een voortzetting zijn van de dagelijkse werkzaamheden, maar ze heeft ook collega's die een deel kunnen overnemen.

Er moet gewoon ruimte zijn voor een tijdelijke afwezigheid van een bewindspersoon, want er zijn wel meer oorzaken te bedenken waarom een staatssecretaris even niet aansreekbaar is (ziekte bijvoorbeeld).
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:34:56 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29686394
Tja, neem dan ook geen wijven aan op zulke posities...
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:36:30 #9
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_29686431
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:33 schreef Sidekick het volgende:

Er moet gewoon ruimte zijn voor een tijdelijke afwezigheid van een bewindspersoon, want er zijn wel meer oorzaken te bedenken waarom een staatssecretaris even niet aansreekbaar is (ziekte bijvoorbeeld).
Inclusief reces en atv en andere verplichte vrij dagen is het bijna een half werkjaar! Noem mij maar Gea Hulshof, maar ik vind dat toch wel errug veel.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_29686464
Als het nou een Kamerlid was geweest dan hadden we leuk kunnen filosoferen over de "parlementaire vertegenwoordiging" van een zwangere vrouw en of het kind in de buik, dat onlosmakelijk verbonden is met de persoon, daar dan ook bij hoort.

Maar over Van Gennip: Tja, als je nog 37 bent dan is dat niet zo heel vreemd. Je zou als oplossing oudere vrouwen als bewindspersoon aan kunnen nemen, en onder de jongeren meer mannen, maar is het wel echt zo'n probleem dat ze een tijd weg is? Balkenenede is ook een tijd ziek geweest en sommige staatssecretarissen stappen op zodat er een tijdelijk gat valt. Het is een zware baan, maar laten we de vierde macht niet vergeten. Die zorgen wel dat de boel draaiende blijft.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_29686605
Gezien de huidige economische situatie in ons land kan het er nooit veel slechter van worden wanneer mevrouw Van Gennip een tijdje met verlof gaat.
pi_29686714
Ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Je neemt een verantwoordelijkheid op je, en zeker als staatssecretaris een nogal zware.verantwoordelijkheid, moet je aanwezig zijn op je 'werk'. Nu is dit ook nog eens een tijdelijk baan, dus de planning om het vriendelijk te zeggen, hoogst ongelukkig.
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:54:59 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_29686852
Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dat het eigenlijk niet kan, twee keer zwanger in een ambtsperiode. Een keer is natuurlijk geen probleem, maar twee keer binnen 4 jaar lijkt met wat te veel van het goede als staatssecreataris. Als je plannen in die richting hebt kan je het aanbod om in het kabinet te gaan zitten beter niet aannemen. Nogmaals: een keer is natuurlijk geen probleem.

Dit geldt wat mij betreft overigens ook voor een man. Gezinsuitbreiding heeft zeker de eerste maanden na de geboorte een té grote impact op je leven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_29686900
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Worden vrouwen spontaan zwakbegaafd igv zwangerschap?
Natuurlijk niet; maar we hebben het hier wel over een staatssecretaris, die behoren zich 100 % in te zetten voor de bevolking (behoudens overmacht (ziekte oid, géén zwangerschap dus)); zwanger zijn doe je maar in je eigen vrije tijd.
quote:
Als alles goed verloopt dan kan ze gewoon doorwerken muv dat verlof.
Overigens verbaas ik mij er steeds meer over de attitude tov kinderen krijgen in Nl: alsof het een luxe is ofzo. Kinderen (krijgen) horen bij het leven.
Dan moet je maar geen staatssecretaris zijn, dan gaat ze maar kantoorwerk oid doen.
pi_29687275
Leuk weetje: In de periode februari-mei 2004 met zwangerschaps- en bevallingsverlof. Zij was op zaterdag 13 maart 2004 de eerste bewindsvrouwe in onze staatkundige geschiedenis die in haar zittingsperiode een kind kreeg.

Bron

Ze was dus niet even twee dagen weg en daarna weer aan het werk, ze heeft ruim de tijd genomen .
pi_29687276
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk niet; maar we hebben het hier wel over een staatssecretaris, die behoren zich 100 % in te zetten voor de bevolking (behoudens overmacht (ziekte oid, géén zwangerschap dus)); zwanger zijn doe je maar in je eigen vrije tijd.
Waarom zou ze zich niet 100% in kunnen zetten? Ze zit trouwens niet voor niks op die post, ze heeft echt wel wat in haar mars. Het is geen typje dat vol hormonen op een roze wolk alleen op www.babyland.nl zit te surfen.
quote:
Dan moet je maar geen staatssecretaris zijn, dan gaat ze maar kantoorwerk oid doen.
Waarom? Kan ze nu ineens niet meer communicatief vaardig de telefoon opnemen, documenten opstellen of autorijden? Het is niet alsof ze in de haven met stalen platen moet zeulen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29687337
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 13:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom zou ze zich niet 100% in kunnen zetten?
Misschien omdat ze er niet is? Ze heeft verlof, ze is niet aan het werk.
quote:
Ze zit trouwens niet voor niks op die post, ze heeft echt wel wat in haar mars.
Dat is helemaal niet relevant. Je kunt nog zoveel in je mars hebben, dat heeft geen waarde als je er niet bent.
quote:
Het is geen typje dat vol hormonen op een roze wolk alleen op www.babyland.nl zit te surfen.
[..]
Nou en?
quote:
Waarom? Kan ze nu ineens niet meer communicatief vaardig de telefoon opnemen, documenten opstellen of autorijden? Het is niet alsof ze in de haven met stalen platen moet zeulen.
Naar ik begrijp is ze echt niet voltijds aan het werk hoor, anders zou ze ook geen verlof hebben.
pi_29687345
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Alsof elke zwangerschap gepland is...

Maar goed, doet verder niets af aan het feit dat ieder mens het recht heeft kinderen te krijgen en ik niet inzie welke nadelige gevolgen dit voor haar baan zou hebben. Iedereen is vervangbaar, zeker een staatssecretaris, welke toch al elke 4 jaar vervangen wordt!
quote:
Ik denk dat een kantoormedewerker die al jaren op een positie zit en haar eigen systeempje heeft draaien, zelfs lastiger te vervangen is dan een staatssecretaris die toch al elke 4 jaar vervangen wordt.
pi_29687393
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 13:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
Leuk weetje: In de periode februari-mei 2004 met zwangerschaps- en bevallingsverlof. Zij was op zaterdag 13 maart 2004 de eerste bewindsvrouwe in onze staatkundige geschiedenis die in haar zittingsperiode een kind kreeg.

Bron

Ze was dus niet even twee dagen weg en daarna weer aan het werk, ze heeft ruim de tijd genomen .
Zijn de wettelijke minimumtijden geloof ik: 6 weken voor de uitgerekende datum mag je niet meer werken en 12 eken erna ook niet. Dus zo ruim is het niet.
In Scandinavië hebben zowel pa als moe een jaar geleuf ik.
pi_29687403
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 13:16 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Alsof elke zwangerschap gepland is...
Reken maar van wel; dit is een slimme vrouw, geen kamperwijf.
quote:
Maar goed, doet verder niets af aan het feit dat ieder mens het recht heeft kinderen te krijgen en ik niet inzie welke nadelige gevolgen dit voor haar baan zou hebben. Iedereen is vervangbaar, zeker een staatssecretaris, welke toch al elke 4 jaar vervangen wordt!
Wel eens van plichtsbesef gehoord? Het is gewoon not done om op zo'n positie kinderen te krijgen.
quote:
[..]

Ik denk dat een kantoormedewerker die al jaren op een positie zit en haar eigen systeempje heeft draaien, zelfs lastiger te vervangen is dan een staatssecretaris die toch al elke 4 jaar vervangen wordt.
Onzin, het gaat ook om de verantwoordelijkheid.
pi_29687452
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 13:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zijn de wettelijke minimumtijden geloof ik: 6 weken voor de uitgerekende datum mag je niet meer werken en 12 eken erna ook niet. Dus zo ruim is het niet.
In Scandinavië hebben zowel pa als moe een jaar geleuf ik.
Het zal me een zorg zijn wat er wettelijk geregeld is; staatsecretaris is geen gewone baan, je zit daar om het landsbelang te dienen, niet om je eigen voortplanting te verzorgen.
pi_29687471
quote:

[..]

Waarom zou ze zich niet 100% in kunnen zetten? Ze zit trouwens niet voor niks op die post, ze heeft echt wel wat in haar mars. Het is geen typje dat vol hormonen op een roze wolk alleen op www.babyland.nl zit te surfen.
Als je verlof neemt kun je je niet voor 100% inzetten, anders neem je geen verlof .
quote:
Zwangere vrouwen willen nogal 's zeggen "vandaag is het te zwaar" of "ik ben moe". Ik geloof best dat dat echt zo is, maar dan verlies je veel tijd met zwanger zijn.

Twee keer vind ik te veel, en die ene keer zou ze misschien in het zomerreces kunnen plannen?

Papa zijn hoort ook bij het leven, maar leden van het kabinet kunnen nou eenmaal geen vader zijn zoals een treinmachinist oid wel kan.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29687499
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 13:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hier is niks wettelijks aan, ze kan zelf kiezen om door te gaan.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29687694
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 13:22 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Hier is niks wettelijks aan, ze kan zelf kiezen om door te gaan.
Ze heeft het wettelijke recht op zwangerschapsverlof, die regeling is er niet voor niets.
pi_29687727
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:30 schreef robh het volgende:
4 maand zwangerschapsverlof

Moet je als kerel mee aankomen, 2 dagen. En als het in het weekend geboren wordt slechts 1 dag
Je hebt recht op twee werkdagen:

Hoeveel verlof kan ik opnemen?
Als uw vrouw of vriendin gaat bevallen heeft u recht op kort verlof om bij de bevalling te zijn. Ook heeft u recht op kort verlof voor de tijd die nodig is om geboorteaangifte te kunnen doen bij de Burgerlijke Stand. Kijk voor dit kort verlof bij calamiteitenverlof.

Na de bevalling hebt u recht op twee werkdagen kraamverlof. Deze twee verlofdagen moet u binnen vier weken na de bevalling opnemen.

Bron: www.szw.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')