abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37111286
quote:
AMSTERDAM - Het Slotervaartziekenhuis wordt vermoedelijk overgenomen door een private investeerder. Onder het personeel circuleren geruchten over de overname door een 'Turks ziekenhuisconsortium'.

Het ziekenhuis bevestigt dat er onderhandelingen zijn met 'een privépartij'.

Dat consortium zou deze week nog een bod uitbrengen op het Slotervaart, dat al jarenlang strijdt voor zijn voortbestaan. Ook wordt gesproken over een overname door of via voormalig interim-directeur Paul Sturkenboom, die eerder in de markt was voor een rol bij een private overname.

Woordvoerder Hans Dorrestein van het Slotervaart bevestigt dat er serieuze gesprekken gaande zijn met een 'particuliere investeerder'. ''Vorige week is een eerste gesprek gevoerd, volgende week volgt het tweede.'' Hij zegt niet te weten wie de investeerder is, en of die uit het buitenland komt.

Het VU medisch centrum, waarmee het Slotervaart al lange tijd gesprekken over samenwerking voerde, is boos over het feit dat het Slotervaart ook gesprekken met privé-investeerders is aangegaan. ''In onze gesprekken over een alliantie is een businessplan opgesteld. Daar stond in dat er niet met derden zou worden gepraat.'' Het VUmc heeft de gesprekken met het Slotervaart om die reden gestaakt.

Sturkenboom zegt dat er een 'afspraak' is niets te zeggen. Het Turkse consortium zou al het personeel en alle functies willen behouden
http://www.parool.nl/nieuws/2006/APR/19/p1.html

Oow jah - ik vind dit een slecht idee Ziekenhuizen moeten van de overheid zijn en niet van een groep mensen die alleen op winst uit is en niet op de kwaliteit van de gezondheid .

nou ik ga die ziekenhuis boycotten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_37111379
Het zou interessant zijn om te zien wat er gaat gebeuren. Gaan ze echt puur voor de winst of laten ze de zorg voorop staan.
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 19 april 2006 @ 22:43:45 #3
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37111759
De meeste Nederlandse ziekenhuizen zijn in particuliere (stichting) handen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_37111795
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:43 schreef Napalm het volgende:
De meeste Nederlandse ziekenhuizen zijn in particuliere (stichting) handen.
Vandaar de lange wachttijden
vandaar de domme kwaliteit van de dokters
pi_37111931
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Oow jah - ik vind dit een slecht idee Ziekenhuizen moeten van de overheid zijn en niet van een groep mensen die alleen op winst uit is en niet op de kwaliteit van de gezondheid .

Meki, boycot jij alle particuliere ziekenhuizen of alleen Turkse?
pi_37111943
Grappig , gaan ze weggesneden organen zeker als shoarma verwerken?
pi_37111955
Waarom is de afkomst van de kopers belangrijk?
Heb jij iets tegen Turken Meki?
pi_37111974
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:47 schreef Paus_Roflmaopimpius_III het volgende:
Grappig , gaan ze weggesneden organen zeker als shoarma verwerken?
Ja he, want in Turkije doen ze dat ook altijd.
pi_37112000
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:47 schreef IHVK het volgende:

[..]

Meki, boycot jij alle particuliere ziekenhuizen of alleen Turkse?
oow Alle Particuliere ziekenhuizen
die zijn mafkezen die alleen denken aan omzet en winst
pi_37112032
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:48 schreef IHVK het volgende:
Waarom is de afkomst van de kopers belangrijk?
Heb jij iets tegen Turken Meki?
Ja want Turkse Doner is lekker
pi_37112046
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:48 schreef Meki het volgende:

[..]

oow Alle Particuliere ziekenhuizen
die zijn mafkezen die alleen denken aan omzet en winst
Ok.

Je TT is een beetje in de Telegraaf stijl, daarom deze vragen.
pi_37112088
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:49 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja want Turkse Doner is lekker
Stomme communist, ik snap eigenlijk niet wat je in Nederland doet als je alleen maar overal over loopt te zeiken.

Misschien kan je beter verhuizen naar Cuba ofzo, daar heb je het vast meer naar je zin
pi_37112178
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ok.

Je TT is een beetje in de Telegraaf stijl, daarom deze vragen.
hihih
pi_37112211
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:50 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Stomme communist, ik snap eigenlijk niet wat je in Nederland doet als je alleen maar overal over loopt te zeiken.

Misschien kan je beter verhuizen naar Cuba ofzo, daar heb je het vast meer naar je zin
ik moet Integreren van Verdonk
vandaar zeiken
pi_37112227
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:53 schreef Meki het volgende:

[..]

vandaar zeiken

Lekker inhoudelijke reactie weer
pi_37112260
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Vandaar de lange wachttijden
vandaar de domme kwaliteit van de dokters
Zou dat het zijn? Of is dat een gevolg van het systeem dat de overheid voor de gezondheidszorg heeft uitgezocht?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_37112305
meki jei so dommie joggie zein hihi
  woensdag 19 april 2006 @ 22:56:51 #18
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_37112388
quote:

[..]

vandaar zeiken
Niet meer dan logisch dat je moet integreren, maar dat zou je niet moeten doen omdat Verdonk het zegt, maar omdat dat niet meer dan logisch is.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_37112440
Ik heb zeker iets tegen het overnemen van een Nederlands ziekenhuis door een Turks consortium ja. Wat op tegen?
pi_37112492
quote:

[..]

vandaar zeiken
Niet alleen van Verdonk!
pi_37114643
quote:

[..]

Dat is je goede recht in een kapitalistisch stelsel. Zou wel anders zijn als we hier staatsziekenhuizen hadden.
pi_37116385
Zou je er dan ook turks eten kunnen bestellen als je ziek bent ?
Maar ik ben ook van mening dat ziekenhuizen niet in privaat moeten zijn, winst is ok maar niet over de rug van zieke mensen.
Helaas gebeurt het nu al met verzekeringen/ziekenhuizen dat je niet de beste behandeling krijgt met het oog op de kosten en sterven hier mensen onnodig door.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_37116825
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:53 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Lekker inhoudelijke reactie weer
Maar o zo waar.
  donderdag 20 april 2006 @ 09:04:58 #24
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_37118559
"Meki superwoedend op Slotervaart."

Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 20 april 2006 @ 10:31:31 #25
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_37120357
Meki, als je nu eerst eens even afwacht op verdere berichtgevingen, in plaats van gelijk te blaten dat je gaat "boycotten". In het Slotervaartziekenhuis wordt geen slechte zorg geleverd en de wachtlijsten vallen best wel mee.

Dit had nog niet naar buiten gemogen, iemand heeft zijn smoeltje voorbijgeblaat.
Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen.
hofleverancier van sterretjes :)
  donderdag 20 april 2006 @ 13:17:46 #26
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37124990
Paul Sturkenboom
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 20 april 2006 @ 13:18:29 #27
119078 McCarthy
communistenjager
pi_37125004
quote:

[..]

het is dat jij het bent meki, anders had ik serieus op jou domme reactie gerageerd
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 20 april 2006 @ 15:02:35 #28
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_37128322
aanvuling:
NIEUW: Slotervaartziekenhuis in Turkse handen?
Met deze kop opende Het Parool op woensdag 19 april 2006. In het artikel stond dat het Slotervaartziekenhuis vermoedelijk wordt overgenomen door een private investeerder en dat onder het personeel het gerucht circuleerde dat het ziekenhuis zal worden overgenomen door een Turks ziekenhuisconsortium. Geconfronteerd met het artikel reageert Jan Kiemel als volgt. “Het verhaal over het Turkse ziekenhuisconsortium is onjuist. Verleden week hebben we in het Slotervaartbericht geschreven dat wij verkennende besprekingen voeren met private investeerders. Hier is nog geen verandering in gekomen. Wie het precies zijn kan ik nu nog niet vertellen, maar ik kan wel zeggen dat zij niets te maken hebben met een Turks ziekenhuisconsortium”.
hofleverancier van sterretjes :)
pi_37128853
Topictitel aanpassen, lijkt me zo. Privatisering in de gezondheidszorg is geen nieuwe ontwikkeling. Er zijn meer ziekenhuizen die naast reguliere zorg ook private, aanvullende zorg aanbieden. Maar dat een heel ziekenhuis privatiseert, is nieuws. Ik vraag me ook af of dat gebeurt. Gezien de geschiedenis van directeur Kiemel bij andere ziekenhuizen, lijkt het me aannemelijker dat het Slotervaartziekenhuis een 'aftakking' krijgt (afzonderlijke BV bijvoorbeeld) waar aanvullende zorg wordt geboden.
  donderdag 20 april 2006 @ 15:21:37 #30
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_37128906
Winst komt voort uit goede dienstverlening. (normaliter) Ik zie dus niet waarom de kwaliteit van de gezondheidszorg minder zou zijn.
  donderdag 20 april 2006 @ 16:02:01 #31
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_37130146
Turkse verpleegkundigen
pi_37130764
That's right. We nemen de boel beetje bij beetje over. Te beginnen bij de grote steden.
pi_37131482
quote:

Je gaat voortaan niet meer ziek/gewond/ofziets worden?
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37132535
quote:

[..]

'die ziekenhuis' ( ) wordt anders wel gesloten als het niet overgenomen wordt ..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  donderdag 20 april 2006 @ 20:26:51 #35
128384 mcwops
gat in je glas
pi_37138557
maar wie garandeert dat het dan een ziekenhuis blijft
wordt het niet een overdekte bazaar met witte jassen. goedekoop ooglaseren, abortusje hiero erg goed mevrouw, lekkere thee is gratis, instanbul-tandarts heeft mooie aanbieding voor gouden tandjes, echte lacoste shirtjes, appeltjes kopen, mooie schoenen, echt goud mevrouw, wie maakt me los
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:06 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

'die ziekenhuis' ( ) wordt anders wel gesloten als het niet overgenomen wordt ..
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  zaterdag 22 april 2006 @ 10:59:38 #36
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_37180373
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:21 schreef ShaoliN het volgende:
Winst komt voort uit goede dienstverlening. (normaliter) Ik zie dus niet waarom de kwaliteit van de gezondheidszorg minder zou zijn.
Heel idealistisch allemaal, maar dat hangt uiteindelijk helemaal af van het type markt en het product.

Bij gezondheidszorg, lange wachtlijsten, etc heb je het als consument een stuk minder voor het zeggen.

Of zeg jij wanneer je, na aangereden te zijn half verlamd in de ambulance ligt, "nee, niet het Slotervaartziekenhuis, hun dienstverlening is minder. Ik wacht liever 2 maanden tot er plaats is bij ziekenhuis x" ?
Krekker is de bom!
  zaterdag 22 april 2006 @ 11:06:05 #37
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_37180508
quote:

Waarom zou je? Het is lekker dichtbij voor je, anders moet je voortaan helemaal naar st. Lucas
Zolang de zorg er maar goed blijft.

O ja mijn eerste kind word daar de komende maandag gehaald.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_37180851
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
That's right. We nemen de boel beetje bij beetje over. Te beginnen bij de grote steden.
Ik pas dezelfde tactiek toe op Constantinopel.
pi_37358077
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Haha wat een humor heb jij.
Vandaaar ook die Tommy Cooper icon zeker?
pi_37423130
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:26 schreef mcwops het volgende:
maar wie garandeert dat het dan een ziekenhuis blijft
wordt het niet een overdekte bazaar met witte jassen. goedekoop ooglaseren, abortusje hiero erg goed mevrouw, lekkere thee is gratis, instanbul-tandarts heeft mooie aanbieding voor gouden tandjes, echte lacoste shirtjes, appeltjes kopen, mooie schoenen, echt goud mevrouw, wie maakt me los

[..]
pi_37425102
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:50 schreef ChRoNiC het volgende:

We gaan hier voor een Cuba aan de rijn
pi_37426255
Goede zaak, het is een feit dat Particuliere organisaties efficienter werken aangezien ze belang hebben bij een efficiente en goede bedrijfsvoering, waarom werkt de overheidsinstellingen niet efficient? Simpelweg omdat men geen direct belang heeft, men gebruikt belastinggeld om hun eigen belangen te behartigen, en dat is zelf zo veel mogelijk geld op te slurpen. Je ziet dat op gebieden waar geen concurrentie is dan wel een overheidsmonopolie plaats vind de prijzen en kwaliteit slechter zijn. Bovendien is de nederlanse gezondheidszorg 1 van de mindere van europa als je dat vergelijkt met het budget wat ze hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_37449167
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:34 schreef raptorix het volgende:
Goede zaak, het is een feit dat Particuliere organisaties efficienter werken aangezien ze belang hebben bij een efficiente en goede bedrijfsvoering, waarom werkt de overheidsinstellingen niet efficient? Simpelweg omdat men geen direct belang heeft, men gebruikt belastinggeld om hun eigen belangen te behartigen, en dat is zelf zo veel mogelijk geld op te slurpen. Je ziet dat op gebieden waar geen concurrentie is dan wel een overheidsmonopolie plaats vind de prijzen en kwaliteit slechter zijn. Bovendien is de nederlanse gezondheidszorg 1 van de mindere van europa als je dat vergelijkt met het budget wat ze hebben.
Onzin, dat is helemaal geen FEIT. Misschien komt het in de praktijk vaak voor, maar het hoeft echt niet te gelden voor elke aparte particuliere organisatie.

Overheidsinstellingen proberen echt wel efficient te werken. De laatste jaren dringt bij bestuurders van publieke scholen, openbaar vervoerorganisaties, woningbouwcorporaties en ziekenhuizen steeds meer het besef door dat ze hun organisaties op een meer zakelijkere manier moeten gaan runnen. Anders lees je eens het boek ´New Publick Management´.
PWBF
pi_37465029
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onzin, dat is helemaal geen FEIT. Misschien komt het in de praktijk vaak voor, maar het hoeft echt niet te gelden voor elke aparte particuliere organisatie.

Overheidsinstellingen proberen echt wel efficient te werken. De laatste jaren dringt bij bestuurders van publieke scholen, openbaar vervoerorganisaties, woningbouwcorporaties en ziekenhuizen steeds meer het besef door dat ze hun organisaties op een meer zakelijkere manier moeten gaan runnen. Anders lees je eens het boek ´New Publick Management´.
Je bedoelt dat ze zeggen dat ze efficienter proberen te werken, in de praktijk lijkt dit meestal tot het aanstellen van nog meer management en dure adviesbureaus, als jij het tegengestelde beweerd dan vraag ik jou voorbeelden te noemen waar het bij de overheid beter gaat, graag met getallen.
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:26:52 #45
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_37507602
Ze hebben daar blijkbaar geld, wat gek zeg.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_37511197
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:34 schreef raptorix het volgende:
hoe efficient: http://www.nieuws.nl/2134(...)_proces-Amercentrale
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_37521304
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

hoe efficient: http://www.nieuws.nl/2134(...)_proces-Amercentrale
Zoooo joh dat is het beste wat je kan vinden? Lekker niveau zeg.
pi_41333350
quote:
Verkoop Slotervaart gaat niet door

Uitgegeven: 30 augustus 2006 15:14
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2006 16:06
AMSTERDAM - De Amsterdamse woningcorporaties De Key en Het Oosten en zorginstelling Cordaan zien toch af van de overname van het Slotervaartziekenhuis in de hoofdstad. De instellingen hebben dat woensdag bekendgemaakt.

Volgens de drie partijen is het niet gelukt een verantwoord ondernemingsplan voor de exploitatie van het ziekenhuis op te stellen. Op 14 augustus hadden zij een intentieovereenkomst ondertekend om de gebouwen en de zeggenschap van het ziekenhuis voor het eind van het jaar aan hen over te dragen.

In een verklaring zeggen de instellingen er nog steeds van overtuigd te zijn dat het een goede zaak zou zijn voor de bewoners van Amsterdam-West, voor het ziekenhuis en de medewerkers, wanneer de samenwerking met Cordaan, De Key en Het Oosten wel door zou zijn gegaan. De drie partijen wilden het ziekenhuis splitsen en een deel van het gebouw ombouwen tot woningen.

"Daarom zijn we teleurgesteld dat we moesten besluiten ons terug te trekken uit het biedingsproces. Dat hebben we moeten doen, omdat we ook de zorg voor de aan ons toevertrouwde publieke middelen hebben", aldus de drie partijen.

Schuld

Het Slotervaartziekenhuis verkeert sinds enige tijd in financiële problemen en was met verscheidene partijen in gesprek over een overname. Na de aankoop door de woningcorporaties en Cordaan leek de toekomst van het ziekenhuis voorlopig veiliggesteld. Het zou de eerste keer zijn geweest dat een ziekenhuis in Nederland via een openbare verkoop van de hand zou zijn gegaan.

Volgens het Slotervaartziekenhuis lag het voorstel van Cordaan, Het Oosten en De Key het dichtst bij de uitgangspunten die het zelf voor de toekomst had geformuleerd. De partijen wilden een "goed florerend basisziekenhuis als een onmisbaar onderdeel van een complete keten van zorgvoorzieningen in Amsterdam-West".

Het Nederlands Kanker Instituut - Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis (NKI-AVL) had ook interesse in het Slotervaartziekenhuis. Beide instellingen liggen naast elkaar en werken al samen met de apotheek en de afdelingen oncologie en oncologische neurochirurgie.
bron Nu.nl
woef
  Moderator woensdag 30 augustus 2006 @ 17:58:52 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41334026
dom topic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')