http://www.parool.nl/nieuws/2006/APR/19/p1.htmlquote:AMSTERDAM - Het Slotervaartziekenhuis wordt vermoedelijk overgenomen door een private investeerder. Onder het personeel circuleren geruchten over de overname door een 'Turks ziekenhuisconsortium'.
Het ziekenhuis bevestigt dat er onderhandelingen zijn met 'een privépartij'.
Dat consortium zou deze week nog een bod uitbrengen op het Slotervaart, dat al jarenlang strijdt voor zijn voortbestaan. Ook wordt gesproken over een overname door of via voormalig interim-directeur Paul Sturkenboom, die eerder in de markt was voor een rol bij een private overname.
Woordvoerder Hans Dorrestein van het Slotervaart bevestigt dat er serieuze gesprekken gaande zijn met een 'particuliere investeerder'. ''Vorige week is een eerste gesprek gevoerd, volgende week volgt het tweede.'' Hij zegt niet te weten wie de investeerder is, en of die uit het buitenland komt.
Het VU medisch centrum, waarmee het Slotervaart al lange tijd gesprekken over samenwerking voerde, is boos over het feit dat het Slotervaart ook gesprekken met privé-investeerders is aangegaan. ''In onze gesprekken over een alliantie is een businessplan opgesteld. Daar stond in dat er niet met derden zou worden gepraat.'' Het VUmc heeft de gesprekken met het Slotervaart om die reden gestaakt.
Sturkenboom zegt dat er een 'afspraak' is niets te zeggen. Het Turkse consortium zou al het personeel en alle functies willen behouden
Vandaar de lange wachttijdenquote:Op woensdag 19 april 2006 22:43 schreef Napalm het volgende:
De meeste Nederlandse ziekenhuizen zijn in particuliere (stichting) handen.
Meki, boycot jij alle particuliere ziekenhuizen of alleen Turkse?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:33 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/nieuws/2006/APR/19/p1.html
Oow jah - ik vind dit een slecht idee Ziekenhuizen moeten van de overheid zijn en niet van een groep mensen
die alleen op winst uit is en niet op de kwaliteit van de gezondheid .
nou ik ga die ziekenhuis boycotten![]()
Ja he, want in Turkije doen ze dat ook altijd.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:47 schreef Paus_Roflmaopimpius_III het volgende:
Grappig , gaan ze weggesneden organen zeker als shoarma verwerken?
oow Alle Particuliere ziekenhuizenquote:Op woensdag 19 april 2006 22:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Meki, boycot jij alle particuliere ziekenhuizen of alleen Turkse?
Ja want Turkse Doner is lekkerquote:Op woensdag 19 april 2006 22:48 schreef IHVK het volgende:
Waarom is de afkomst van de kopers belangrijk?
Heb jij iets tegen Turken Meki?
Ok.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:48 schreef Meki het volgende:
[..]
oow Alle Particuliere ziekenhuizen
die zijn mafkezen die alleen denken aan omzet en winst
![]()
Stomme communist, ik snap eigenlijk niet wat je in Nederland doet als je alleen maar overal over loopt te zeiken.quote:
hihihquote:Op woensdag 19 april 2006 22:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ok.![]()
Je TT is een beetje in de Telegraaf stijl, daarom deze vragen.
ik moet Integreren van Verdonkquote:Op woensdag 19 april 2006 22:50 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Stomme communist, ik snap eigenlijk niet wat je in Nederland doet als je alleen maar overal over loopt te zeiken.
Misschien kan je beter verhuizen naar Cuba ofzo, daar heb je het vast meer naar je zin
quote:Op woensdag 19 april 2006 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
ik moet Integreren van Verdonk
vandaar zeiken![]()
Zou dat het zijn? Of is dat een gevolg van het systeem dat de overheid voor de gezondheidszorg heeft uitgezocht?quote:Op woensdag 19 april 2006 22:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Vandaar de lange wachttijden
vandaar de domme kwaliteit van de dokters![]()
Niet meer dan logisch dat je moet integreren, maar dat zou je niet moeten doen omdat Verdonk het zegt, maar omdat dat niet meer dan logisch is.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
vandaar zeiken![]()
Niet alleen van Verdonk!quote:Op woensdag 19 april 2006 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
vandaar zeiken![]()
Dat is je goede recht in een kapitalistisch stelsel. Zou wel anders zijn als we hier staatsziekenhuizen hadden.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Oow jah - ik vind dit een slecht idee Ziekenhuizen moeten van de overheid zijn en niet van een groep mensen
het is dat jij het bent meki, anders had ik serieus op jou domme reactie gerageerdquote:Op woensdag 19 april 2006 22:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Je gaat voortaan niet meer ziek/gewond/ofziets worden?quote:
'die ziekenhuis' (quote:
quote:Op donderdag 20 april 2006 17:06 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
'die ziekenhuis' () wordt anders wel gesloten als het niet overgenomen wordt
..
Heel idealistisch allemaal, maar dat hangt uiteindelijk helemaal af van het type markt en het product.quote:Op donderdag 20 april 2006 15:21 schreef ShaoliN het volgende:
Winst komt voort uit goede dienstverlening. (normaliter) Ik zie dus niet waarom de kwaliteit van de gezondheidszorg minder zou zijn.
Waarom zou je? Het is lekker dichtbij voor je, anders moet je voortaan helemaal naar st. Lucasquote:
Ik pas dezelfde tactiek toe op Constantinopel.quote:Op donderdag 20 april 2006 16:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
That's right. We nemen de boel beetje bij beetje over. Te beginnen bij de grote steden.
Haha wat een humor heb jij.quote:Op donderdag 20 april 2006 16:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
That's right. We nemen de boel beetje bij beetje over. Te beginnen bij de grote steden.
quote:Op donderdag 20 april 2006 20:26 schreef mcwops het volgende:
maar wie garandeert dat het dan een ziekenhuis blijft![]()
wordt het niet een overdekte bazaar met witte jassen. goedekoop ooglaseren, abortusje hiero erg goed mevrouw, lekkere thee is gratis, instanbul-tandarts heeft mooie aanbieding voor gouden tandjes, echte lacoste shirtjes, appeltjes kopen, mooie schoenen, echt goud mevrouw, wie maakt me los
![]()
[..]
We gaan hier voor een Cuba aan de rijnquote:Op woensdag 19 april 2006 22:50 schreef ChRoNiC het volgende:
Misschien kan je beter verhuizen naar Cuba ofzo, daar heb je het vast meer naar je zin
Onzin, dat is helemaal geen FEIT. Misschien komt het in de praktijk vaak voor, maar het hoeft echt niet te gelden voor elke aparte particuliere organisatie.quote:Op zondag 30 april 2006 14:34 schreef raptorix het volgende:
Goede zaak, het is een feit dat Particuliere organisaties efficienter werken aangezien ze belang hebben bij een efficiente en goede bedrijfsvoering, waarom werkt de overheidsinstellingen niet efficient? Simpelweg omdat men geen direct belang heeft, men gebruikt belastinggeld om hun eigen belangen te behartigen, en dat is zelf zo veel mogelijk geld op te slurpen. Je ziet dat op gebieden waar geen concurrentie is dan wel een overheidsmonopolie plaats vind de prijzen en kwaliteit slechter zijn. Bovendien is de nederlanse gezondheidszorg 1 van de mindere van europa als je dat vergelijkt met het budget wat ze hebben.
Je bedoelt dat ze zeggen dat ze efficienter proberen te werken, in de praktijk lijkt dit meestal tot het aanstellen van nog meer management en dure adviesbureaus, als jij het tegengestelde beweerd dan vraag ik jou voorbeelden te noemen waar het bij de overheid beter gaat, graag met getallen.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onzin, dat is helemaal geen FEIT. Misschien komt het in de praktijk vaak voor, maar het hoeft echt niet te gelden voor elke aparte particuliere organisatie.
Overheidsinstellingen proberen echt wel efficient te werken. De laatste jaren dringt bij bestuurders van publieke scholen, openbaar vervoerorganisaties, woningbouwcorporaties en ziekenhuizen steeds meer het besef door dat ze hun organisaties op een meer zakelijkere manier moeten gaan runnen. Anders lees je eens het boek ´New Publick Management´.
hoe efficient: http://www.nieuws.nl/2134(...)_proces-Amercentralequote:Op zondag 30 april 2006 14:34 schreef raptorix het volgende:
Goede zaak, het is een feit dat Particuliere organisaties efficienter werken aangezien ze belang hebben bij een efficiente en goede bedrijfsvoering, waarom werkt de overheidsinstellingen niet efficient? Simpelweg omdat men geen direct belang heeft, men gebruikt belastinggeld om hun eigen belangen te behartigen, en dat is zelf zo veel mogelijk geld op te slurpen. Je ziet dat op gebieden waar geen concurrentie is dan wel een overheidsmonopolie plaats vind de prijzen en kwaliteit slechter zijn. Bovendien is de nederlanse gezondheidszorg 1 van de mindere van europa als je dat vergelijkt met het budget wat ze hebben.
Zoooo joh dat is het beste wat je kan vinden? Lekker niveau zeg.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hoe efficient: http://www.nieuws.nl/2134(...)_proces-Amercentrale
bron Nu.nlquote:Verkoop Slotervaart gaat niet door
Uitgegeven: 30 augustus 2006 15:14
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2006 16:06
AMSTERDAM - De Amsterdamse woningcorporaties De Key en Het Oosten en zorginstelling Cordaan zien toch af van de overname van het Slotervaartziekenhuis in de hoofdstad. De instellingen hebben dat woensdag bekendgemaakt.
Volgens de drie partijen is het niet gelukt een verantwoord ondernemingsplan voor de exploitatie van het ziekenhuis op te stellen. Op 14 augustus hadden zij een intentieovereenkomst ondertekend om de gebouwen en de zeggenschap van het ziekenhuis voor het eind van het jaar aan hen over te dragen.
In een verklaring zeggen de instellingen er nog steeds van overtuigd te zijn dat het een goede zaak zou zijn voor de bewoners van Amsterdam-West, voor het ziekenhuis en de medewerkers, wanneer de samenwerking met Cordaan, De Key en Het Oosten wel door zou zijn gegaan. De drie partijen wilden het ziekenhuis splitsen en een deel van het gebouw ombouwen tot woningen.
"Daarom zijn we teleurgesteld dat we moesten besluiten ons terug te trekken uit het biedingsproces. Dat hebben we moeten doen, omdat we ook de zorg voor de aan ons toevertrouwde publieke middelen hebben", aldus de drie partijen.
Schuld
Het Slotervaartziekenhuis verkeert sinds enige tijd in financiële problemen en was met verscheidene partijen in gesprek over een overname. Na de aankoop door de woningcorporaties en Cordaan leek de toekomst van het ziekenhuis voorlopig veiliggesteld. Het zou de eerste keer zijn geweest dat een ziekenhuis in Nederland via een openbare verkoop van de hand zou zijn gegaan.
Volgens het Slotervaartziekenhuis lag het voorstel van Cordaan, Het Oosten en De Key het dichtst bij de uitgangspunten die het zelf voor de toekomst had geformuleerd. De partijen wilden een "goed florerend basisziekenhuis als een onmisbaar onderdeel van een complete keten van zorgvoorzieningen in Amsterdam-West".
Het Nederlands Kanker Instituut - Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis (NKI-AVL) had ook interesse in het Slotervaartziekenhuis. Beide instellingen liggen naast elkaar en werken al samen met de apotheek en de afdelingen oncologie en oncologische neurochirurgie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |