Owjee.....quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:00 schreef kozakken het volgende:
Vanavond voor het eerst naar de zwangerschapscurus geweest. Paar avonden praten, af en toe wat bekken oefeningen en wat ontspanningsdingen. Samen met twee anderen al eerder bevallen. Grappig om ook de 'eersten' te horen. Net zoals ik ook was de eerste keer. Nu voel ik me iets meer voorbereid. Alhoewel ik denk dat dat nog niets zegt over de bevalling die gaat komen.![]()
![]()
25 weken zwanger en ik voel gelukkig onze kleine regelmatig. 't is wel een druktemakertje. Beweegt redelijk veel, heb ik het gevoel. Al met al tien kilo aangekomen. Dus echt ontevreden ben ik niet.![]()
Verder gewoon meer van hetzelfde. maar daar laat ik me maar niet meer zoveel over uit hier. Ik geloof dat iedereen veel mensen alleen maar graag de positieve verhalen willen horen. En daar kan ik zelf niet zo heel goed mee uit de voeten.
Dat krijg je waarvan? Van het feit dat er eerder gezegd werd dat men moeite heeft met sommige opmerkingen?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:03 schreef Belana het volgende:
kozakken![]()
Kijk dat krijg je er nou van, nou gaat iedereen denken dat je hier alleen happy shining people mag hebbenZo'n pretje is het voor een hoop mensen niet...
Sterkte meid!
wat kan ik verwachten?quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:10 schreef snoopy het volgende:
Ik heb vorige keer Mensendieck gedaan en dat is me zo goed bevallen dat ik het weer ga doen. Maar dat is pas in juli geloof ik.
Ik heb de cursus van Carita Salomé gedaan, en dit staat op haar site:quote:
Vorige keer kwam er aan het begin van de les ook altijd een bepaald onderwerp aan bod waar iedereen iets over moest vertellen. Bijvoorbeeld: hoe heb je het geregeld met kinderopvang, waar ga je bevallen (thuis/ziekenhuis) etc. Dat was wel leuk, zo leerde je de anderen ook een beetje kennen. Ik vond het absoluut niet zweverig ofzo.quote:De cursus bestaat uit zeven lessen van twee uur vóór de bevalling alleen voor de vrouwen en één bijeenkomst van moeders met baby's na de bevalling.
Ik splits elke les op in drie delen.
Het eerste deel is een soort warming-up. Als oefentherapeut-Mensendieck vind ik een goede lichaamshouding erg belangrijk. Ook en vooral tijdens de zwangerschap. Daarom besteed ik daar relatief veel aandacht aan. Ik geef in dit deel van de les tevens oefeningen, waarbij het hele lichaam aan bod komt. Een aantal van deze oefeningen heeft tot doel om eventueel lichamelijk ongemak, wat nu eenmaal bij zwangerschap kan optreden, te voorkomen en/of te verhelpen.
In het tweede deel behandel ik de spieren en spiergroepen die tijdens de zwangerschap en bevalling aan verandering onderhevig zijn. Ook het herstel na de bevalling komt hier aan de orde.
Het derde deel van de les is de voorbereiding op de bevalling zelf. Hieronder vallen ontspannings-, ademhaling- en concentratie-oefeningen. En ik geef hier een aantal handvaten om bijvoorbeeld de weeën op te vangen en hoe je zelf mee kunt helpen bij het persen.
Ben jij T.... van een ander zwangerschapsforum?quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:29 schreef Neuk het volgende:
* Neuk heeft vandaag stiekem een heel schattig rompertje gekochthet allereerste persoonlijke dingetje voor de beebie en dat voelt als een hele stap.
Ik merk dat ik nog niet echt spulletjes voor minimuppet aan durf te schaffen. Morgen heb ik mijn 2e echo en ik ben een beetje nerveus dat ik opeens toch niet zwanger ben ofzo... of dat er iets gruwelijk mis is....De laatste paar dagen voel ik me nl. een heel stuk beter dan afgelopen 2-3 maand en da's zo raar opeens. Alsof er niets met mij aan de hand is.
'' sexy'' ....quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:53 schreef Neuk het volgende:
nanalune: met een beetje mazzel loop je de laatste weekjes alleen in bikini en omslagdoekDat zou makkelijk zijn!
Toen ik zwanger was hadden ze bij de OTTO ook al zwangerschapskledingquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:22 schreef Martineke het volgende:
zijn ze lekker op tijd mee die positiemode bij wehkamp, ik moet nog maar 5 wekenzonde om nog wat te kopen anders had ik t zeker gedaan
Maar dat kan helemaal niet.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:24 schreef Sugar het volgende:
Bass-Miss, ik zweer je. Jij bent gewoon echt al een maand verder dan je denkt.![]()
![]()
![]()
![]()
Jawel, toen was het kindje ook al tamelijk groot. Ik was toen 12 weken, vier dagen en volgens de echo van het rompje 13 weken, 2 dagen en hoofd 14 weken.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:31 schreef Belana het volgende:
heb je geen termijn echo gehad rond de 12 weken bassmiss?
Ja, dat zei die gyn ook. En hij blijft bij de uitgerekende datum volgens laatste menstruatie om teleurstellingen te voorkomen naar het einde toe.quote:Op woensdag 26 april 2006 09:39 schreef Belana het volgende:
mmm.... die termijnecho zou goed moeten zijn, omdat ze in het begin allemaal hetzelfde groeien, toch? nou ja, uiteindelijk weten we geen van allen wanneer we precies bevallen
Ah, ik signaleer een roze wolkquote:Op woensdag 26 april 2006 11:09 schreef Neuk het volgende:
* Neuk is verliefd op de minimuppetshow in der buik![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voel je al wat dan?quote:Op woensdag 26 april 2006 11:09 schreef Neuk het volgende:
* Neuk is verliefd op de minimuppetshow in der buik![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
een vage misselijkheid...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |