De uitzendrechten zijn inderdaad weer terug bij RTLquote:Formule 1 vanaf 2007 weer bij RTL
RTL Nederland heeft de uitzendrechten van de Formule 1 voor 2007, 2008 en 2009 gekocht. Dit meldt RTL Nieuws. RTL zond de Grand Prix' van de koningsklasse in de autosport al vanaf de jaren negentig uit, maar verloor de rechten in 2003 aan SBS.
Het is nog niet bekend of de bekende Formule 1-commentatoren Olav Mol en Jack Plooij ook over zullen stappen naar RTL. In 2004 gingen ze wel van RTL naar SBS.
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:39 schreef Suikermais het volgende:
Oh nee....weer die reclame tussendoor
Volgens mij klopt dat eerste inderdaad.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.
Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
Voor zover ik het weet gaat het toch echt om de Nederlandse reclamewetgeving in dit geval... SBS moet zich daar aan houden en RTL (dat die constructie nog mag.....) dus niet...quote:Op donderdag 20 april 2006 19:14 schreef sportfreak het volgende:
Was het niet zo dat Ecclestone, die eigenaar is van de beeldrechten, het verboden heeft om de race te laten onderbreken voor reclame? Volgens mij mag RTL ook geen reclame onderbrekingen gaan uitzenden.
Verder fantastisch nieuws, de uitzendingen waren vroeger bij RTL altijd geweldig, bij SBS heb ik me alleen maar lopen ergeren aan de voor- en nabeschouwingen.
Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...quote:Op donderdag 20 april 2006 19:46 schreef YellowLedbetter het volgende:
Hehe ruud ter weijdenleeft die droogkloot nog? Zo ja, dan hoop ik niet dat ze hem weer terug halen. Maar olav en jack moeten zeker mee want die allard kalf is een pruts commentator
In Nederland is F1 gewoon Olav Mol..quote:Op donderdag 20 april 2006 19:48 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Kalff was de ideale pitreporter, Plooij heeft dat op zich aardig opgevangen, hoewel het Engels een probleem blijft. Olav moet gewoon mee, ik spreek dan ook vaak van het Olav-effect wat F1 betreft...
quote:Artikel 71i
1. Bij opeenvolgende onderbrekingen door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen in één programmaonderdeel voor televisie worden tussenpozen van ten minste twintig minuten in acht genomen.
2. In afwijking van het eerste lid, worden programmaonderdelen voor televisie die bestaan uit het verslag van een evenement uitsluitend onderbroken door reclameboodschappen of telewinkelboodschappen tijdens de in het evenement voorkomende gebruikelijke pauzes of tussen de daarin voorkomende gebruikelijke zelfstandige onderdelen.
Maar dat betekent dus dat er bij RTL ook geen reclame onderbrekingen komen, toch?quote:Op donderdag 20 april 2006 20:17 schreef sportfreak het volgende:
Je hebt 2 wetten. De Nederlandse mediawet die het onderbreken van live sportwedstrijden verbied en de wet van de FIA/Ecclestone dat de formule 1 niet onderbroken mag.
Voor SBS maken die regels van de FIA niet uit omdat ze zoiezo het niet mogen onderbreken. Omdat RTL uitzend onder een Luxemburgse licentie word dat dus wel van belang.
Meer reclames dan nu, met overschakelen naar A'dam alwaar een kutje/lulletje een belspelletje probeert te doen, lijkt me niet mogelijk.quote:Op donderdag 20 april 2006 18:06 schreef WEST het volgende:
Ik las op RTL teletext dat RTL de rechten voor het seizoen 2007, 2008 en 2009 terug heeft van SBS
aan de ene kant goed aan de andere kant komen de reclames weer.
Idd zou wel eens tijd wordenquote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Denocorp het volgende:
Voorspellingen voor Imola? Het is tijd voor KIMI![]()
ik ga Wytske wel missenquote:Op donderdag 20 april 2006 22:52 schreef TommyGun het volgende:
Ben er eigenlijk niet zo blij mee dat ze weer verhuizen naar RTL. Ik verwacht wel weer reclame op RTL helaas. Net zoals afgelopen jaren want toen was die 'wet' van Bernie er toch ook al? Hopelijk blijven Mol en Jack gewoon. Een voordeel; weg Harold en al die andere bel sletjesOf RTL moet op de SBS6 toer gaan
![]()
[F1]Grande Premio Foster's di San Marino 23 aprilquote:Op donderdag 20 april 2006 23:00 schreef Denocorp het volgende:
Voorspellingen voor Imola? Het is tijd voor KIMI![]()
quote:Mol en Plooij onzeker over toekomst
21-4 - De uitzendrechten van de Formule 1 gaan per 2007 naar RTL. Maar gaan Olav Mol en Jack Plooij, sinds jaar en dag de commentator en pitreporter bij de Grand Prix’, ook mee naar de nieuwe zender? FORMULE1 RaceReport praatte in Imola even bij met de beide heren.
,,Ik hoorde het ook pas gisteren", zegt Mol over de transfer van de uitzendrechten. Sinds 1991 verzorgt Mol ter plaatse het commentaar bij de Grand Prix’. Of hij er volgend jaar ook bij is weet hij nog niet. ,,Ik heb nog geen contact gehad met RTL en heb dus geen idee wat hun plannen zijn. Maar bij SBS weten ze dat ik getrouwd ben met de Formule 1. Toen de rechten drie jaar geleden van RTL naar SBS gingen ben ik tenslotte ook van zender gewisseld."
En dus ligt een nieuwe transfer voor de hand. ,,Nogmaals, ik weet niet wat RTL wil, maar ik ben beschikbaar. Formule 1 is Formule 1, ongeacht op welke zender het te zien is. Als de EO de rechten had gekocht dan was ik ook bereid geweest naar die zender te verhuizen."
Voor Jack Plooij liggen de zaken niet veel anders. Anders dan Mol heeft Plooij ook nog werkzaamheden naast de autosport: de pitreporter is tussen de Grand Prix’ door aan het werk in zijn eigen tandartspraktijk. Maar Plooij heeft weinig behoefte om fulltime de tandartsboor ter hand te nemen. ,,Het liefst zou ik Formule 1 en mijn tandartspraktijk blijven combineren zoals ik dat nu al een paar jaar doe. Maar bij welke zender maakt mij niet zoveel uit hoor."
http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=9108
quote:Geen terugkeer van Stoddart
21-4 - De FIA heeft een stokje gestoken voor de terugkeer van Paul Stoddart. De Australiër had zich weer ingeschreven voor de Formule 1, met een nieuw team. Per 2008 wilde hij opnieuw van de partij zijn. Het is hem niet gegund. Stoddart: ,,Toen de fabrikanten zich inschreven wist ik hoe laat het was.”
Inmiddels heeft de FIA de teams die geen deel uitmaken van het startveld voor 2008 op de hoogte gesteld. Zo ook Stoddart. ,,Ik heb een brief ontvangen. Eentje in de zin van ’nu niet, maar we houden contact’”, vertelt hij tegenover Reuters. Naar verluidt is Prodrive de enige gelukkige. Want de FIA heeft besloten het maximum van twaalf teams aan te houden. En de elf huidige renstallen zouden zeker zijn van deelname.
,,Toen ik me inschreef waren er nog maar zes andere aanmeldingen. Ik zag de bui al hangen toen de GPMA-teams hun inschrijving kenbaar maakten”, was Stoddarts vooruitziende blik. Geen terugkeer van de naam Minardi dus. Ook Carlin Motorsport behoort tot de favorieten voor de officieel nog openstaande plek, maar voor de oud-Minardi-teambaas is het wel duidelijk: David Richards en Prodrive worden toegelaten. Stoddart heeft er vanaf het eerste moment dan ook geen geheim van gemaakt dat hij Prodrive als dé favoriet beschouwde.
Stoddart zegt teleurgesteld te zijn, ondanks dat dit niet als een verrassing komt. Toch heeft hij nog een klein beetje hoop. ,,Het is nog niet helemaal over. Eerst moeten de fabrikanten, de FIA en Bernie Ecclestone het nog eens worden over de nieuwe regels. Over die onderhandelingen is het laatste woord nog niet gesproken.”
KVN
http://www.formule1.nl/pagina_nieuws.php?id=9106
Hij krijgt wat vreemde trekjes volgens mijquote:Alonso :: Renault heeft mij nooit geholpen
zondag 23 april 2006 om 07:11 - Fernando Alonso haalde gisteren flink uit naar zijn team. De wereldkampioen van 2005 vertelde dat hij nooit de volledige steun van het team kreeg, ook niet toen hij voor het kampioenschap streed. Waar veel mensen denken dat Renault altijd voorrang gaf aan de Spanjaard, verklaart de 24-jarige nu het tegendeel.
De leider van het 2006-kampioenschap deelt zelfs een sneer uit, in plaats van zijn team te verdedigen. “Ze hebben me eigenlijk nog nooit echt geholpen in de vier of vijf jaren dat ik er zit. Ik heb het allemaal zelf gedaan. Wanneer ik tijdens grands prix of tests vroeg om bepaalde dingen, negeerden ze me gewoon. Iedereen kan zien wat er in sommige races is gebeurd daardoor.”
Teambaas Flavio Briatore - tevens de voormalige manager van de Spanjaard - vertelde dat hij niets begreep van de uitspraken van zijn nummer-eencoureur. Alonso vertrekt eind dit jaar van Renault naar het concurrerende McLaren-team, waar hij hoopt op een absolute nummer-eenstatus.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13689
True true maar er zijn wel wat meer berichten gekomen de afgelopen weken van Alonso en Flavio. Geen idee of daar aan gesleuteld was maar die berichten klonken ook maar verwaand. Maarjah eigenlijk kan het me ook niet veel schelen. Zie liever wat ander nieuws dan zulk.quote:[message=25627882,noline]mphilipp schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:19[/message]:
[...]
Eigenlijk moet je al dat gelul gewoon negeren en naar de races kijken. Maar ja...dan hebben 'we' weer niets te doen tussen de races door...
quote:Alonso back-paddles on 'no help' claim
Fernando Alonso has back-paddled on his claim to the Spanish press at Imola that Renault 'never helped' him in his F1 career.
After qualifying fifth at Imola on Saturday, the 24-year-old - to depart for McLaren at the end of the year - was quoted in a post-session review as confirming that he has 'always enjoyed total technical support' from the team.
Alonso continued: “Renault is known everywhere as a team that treats both of its drivers fairly and equally.
”
As for why the championship leader is slumped back on the third row, engine boss Denis Chevrier coyly explained that the team had made 'certain deliberate decisions' that may be proved right or wrong on Sunday.
Source GMM
CAPSIS International
http://f1.racing-live.com(...)l/060422173509.shtml
Hij heeft er veel races mee gewonnen, een kampioenschap en een leidende positie in het klassement op dit momentquote:Ik heb het allemaal zelf gedaan. Wanneer ik tijdens grands prix of tests vroeg om bepaalde dingen, negeerden ze me gewoon. Iedereen kan zien wat er in sommige races is gebeurd daardoor.”
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23561quote:Ide krijgt reprimande
Door Tiede-Jan (TJDoornbos) op maandag 24 april 2006 10:15
Bron: Formule1 RaceReport
De wedstrijdleiding heeft Yuji Ide na afloop van de race op Imola een waarschuwing gegeven. Nadat de Super Aguri-coureur in de eerste ronde Christijan Albers eraf tikte was duidelijk dat er ingegrepen moest worden.
Ide zat bij het uitkomen van de Villeneuve-chicane aan de binnenkant naast Albers die aan de buitenkant zat. Toen de Nederlander instuurde werd hij over het linkervoorwiel van de Japanner gelanceerd en kwam na vier koprollen in het grind tot stilstand. Albers kon direct uitstappen Ide kon na rondelange reparaties door tot hij van de baan spinde. Nadat de wedstrijdleiding beide versies van de crash gehoord heeft werd door de FIA besloten Ide een reprimande te geven. Vooralsnog heeft het geen gevolgen voor Ide.
quote:Snel duidelijkheid toekomst Ide
Door Jeroen (brabander1976) op maandag 24 april 2006 14:52
Bron: www.f1racing.nl - Submitter: brabander1976
Yuji Ide kent tot op dit moment nog geen succesvol begin van zijn Formule 1 carrière. De Japanner is constant langzamer dan zijn landgenoot Takuma Sato en in de GP van San Marino tikte hij bij de start Christijan Albers ondersteboven. Teambaas Aguri Suzuki heeft aangegeven snel te beslissen over de toekomst van zijn coureur.
"We hebben nog niets besloten over zijn toekomst," zei Suzuki. "We zullen enkele gesprekken met hem voeren en dan zal er duidelijkheid komen. Ik wil graag met hem doorgaan, maar ik ben niet de enige die daarover iets te zeggen heeft."
Tevens weigerde de teambaas om Ide volledig de schuld te geven van het ongeluk in de eerste ronde. "Het is erg moeilijk om te zeggen," zei hij. "Coureurs komen altijd met excuses, dus ik durf het echt niet te zeggen."
Ik denk dat hij er de volgende race al niet meer bij is. Hij zal in ieder geval geen gemis zijn voor de F1.quote:Op maandag 24 april 2006 16:25 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23550
[..]
http://sport.fok.nl/f1/nieuws/23561
[..]
Mol heeft er altijd samen met Allard gezeten natuurlijk, waar Allard de taak had die Jack Plooij nu heeft. Dus ik denk dat Jack het meest te vrezen heeftquote:Op maandag 24 april 2006 17:05 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Vraag mij eigelijk of ze bij RTL Mol terugnemen, ze hebben nu Allard....
Mja weet 't, was wel een mooie tijd. Maar toch, denk dat Allard nu niet zomaar genoegen neemt met een "mindere" stek.quote:Op maandag 24 april 2006 17:18 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Mol heeft er altijd samen met Allard gezeten natuurlijk, waar Allard de taak had die Jack Plooij nu heeft. Dus ik denk dat Jack het meest te vrezen heeft
Die papzak van RallyReport oid?quote:Op maandag 24 april 2006 18:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar als Kalff weer F1 gaat doen, wie doet dan de A1 races? Als die ook bij RTL blijven, en de races vallen weer eens in hetzelfde weekend, dan moet iemand anders de A1 doen.
bronquote:Jack Plooij: "Doornbos na Monaco in de Red Bull"
In een interview met de Nederlandse radiozender Radio 8FM, heeft Jack Plooij, pitreporter bij SBS Autosport, gezegd dat Robert Doornbos na de Grand Prix van Monaco in zal stappen als race-coureur bij Red Bull Racing. In zijn wekelijkse vraaggesprek met de Brabantse radiozender zegt Plooij dat Doornbos zijn plaats als derde rijder bij het team van de Oostenrijkse energiedrankengigant zal omruilen voor een stoeltje in het raceteam. Waarschijnlijk zal het dan gaan om het stoeltje van Christian Klien.
Als reactie op de vraag dat er geruchten zijn dat Doornbos binnenkort gaat rijden, zegt Plooij: "Ja, dat klopt. We horen allemaal hele goede berichten over Doornbos. Er zijn nu natuurlijk heftige geruchten over de positie van Yuji Ide (Super Aguri). Daar komt waarschijnlijk een stoeltje vrij. En we kennen Robert Doornbos allemaal. Op het moment dat er ergens een stoeltje vrij komt, gaat hij er voor."
Jack Plooij gaat echter verder: "Maar ik denk, en daar mag je me straks op afrekenen, dat na Monaco Robert Doornbos rijdt bij Red Bull Racing. Als vaste rijder." Op de vraag waarop Plooij deze informatie op baseert, zegt de pitreporter heel droog: "bronnetjes". In de afgelopen weken verschenen er al verschillende berichten in de media dat Red Bull niet tevreden zou zijn met de prestaties van Klien. Vorig jaar moest Klien zijn stoeltje al delen met derde rijder Vitantonio Liuzzi (nu Scuderia Toro Rosso). Volgens Plooij staat Klien dit jaar hetzelfde lot te wachten, met het verschil dat onze landgenoot Robert Doornbos het vrij gekomen stoeltje zal vullen.
Ik verwacht en hoop het ookquote:Op maandag 24 april 2006 19:43 schreef Rudy-F1 het volgende:
Olav Mol en Jack Plooij zijn onafscheidelijk. Denk dat als RTL Olav terug wil hebben, Olav zelf de eis zal stellen zijn pitreporter (alsook de hele crew) mee te nemen. En ik denk dat dat toch echt gewoon gaat gebeuren hoor. En Allard blijft gewoon A1 doen; die wil Zandvoort niet missen van het najaar.
Eerst zien dan geloven. Het komt op mij niet geloofwaardig over iig.quote:
Precies.. Zou wel mooi zijn!quote:Op maandag 24 april 2006 23:16 schreef 4-elements het volgende:
Eerst zien dan geloven.
Bronquote:Marlboro wil ‘dreamteam’ Kimi/Michael betalen
Ferrari-hoofdsponsor Marlboro is bereid 70 miljoen dollar uit te trekken om het mogelijk te maken dat Michael Schumacher en Kimi Raikkonen volgend jaar samen rijden bij de Scuderia.
Dat blijkt uit een verhaal dat deze week is gepubliceerd in het Britse magazine Autosport. Volgens het magazine is een grote sta-in-de-weg voor de overgang van Raikkonen naar Ferrari de salariswensen van zowel Schumacher als de Finse coureur. De zevenvoudig wereldkampioen wil geen salaris inleveren, en Raikkonen wil een salaris dat beter is dan bij McLaren. Ferrari zou dat nauwelijks kunnen betalen.
Maar Marlboro is bereid bij te springen. Volgens bronnen van het tijdschrift is Philip Morris, de moedermaatschappij van Marlboro, er promotioneel alles aan gelegen om Schumacher en Raikkonen samen bij Ferrari te hebben, ook al kost dat het bedrijf een enorme duit. Slecht nieuws voor Felipe Massa. De Braziliaan zou in dat geval na een enkel seizoen alweer het veld moeten ruimen.
Marlboro blijft nog tot en met 2011 hoofdsponsor van Ferrari, ook al zijn er vanaf 2007 nauwelijks nog landen waar tabaksreclame zichtbaar op Formule 1-wagens is toegestaan. Lucky Strike (Honda) en Mild Seven (Renault) beëindigen eind dit jaar hun betrokkenheid bij de Formule 1.
BRONquote:De Fia heeft zojuist bekend gemaakt dat Prodrive van Dave Richards als twaalfde team wordt toe gevoegd aan het wereldkampioen 2008. De Fia zal Minardi, Carlin Motorsports weigeren als deelnemer aan het seizoen 2008.
Voor de volledigheid alle teams die mee mogen doen met het Formule 1 Wereldkampioenschap 2008
Naam
BMW-Sauber F1 team
Honda Racing F1 team
MF1 Racing
Prodrive
Red Bull Racing
Renault F1 team
Scuderia Ferrari
Mclaren-Mercedes
Super Aguri F1 team
Scuderia Toro Rosso
Toyota F1 team
Williams F1 team
Here we go againquote:Willis: Ferrari's rear wing is flexible
27 April 2006
A lot has been said about Ferrari's wings at the start of the season. Honda's technical director Geoffrey Willis still believes Ferrari's car is not completely according to the rules and regulations. Willis says he is sure Ferrari's rear wing is too flexible.
Speaking to Italian magazine Autosprint Willis said: "I have written a letter to FIA's Charlie Whiting because the speed of the Ferrari car at the end of each straight is incredible. I think I have enough evidence seen on video to show their rear wing is too flexible."
Aan de andere kant wel alles om de sport eerlijk te maken. Flexibele delen mogen nu eenmaal niet.quote:Op zaterdag 29 april 2006 00:43 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Honda: Burn!Vind het trouwens erg triest om een soort "F1-gestapo" te gaan spelen als Honda zijnde, zie eventjes vorig seizoen. En om als referentie een ander team te gebruiken is natuurlijk al helemaal absurd!
Tuurlijk moet je je wel aan de regels houden. Maar om als team meer aandacht uit te laten gaan naar een ander team, en dit proberen met wel heel summier bewijs, vind ik ook niet echt netjes. Laat Honda eerst zelf maar een beetje gaan presteren. En ik heb ook wel zoiets van; F1 is de meeste technische autosport die er zo ongeveer is en die ingenieurs zijn behoorlijk vindingrijk, dus het is maar net hoe je de regels interpreteert. Laat de FIA hun werk maar doen en richt al jouw energie maar op het eigen team.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan de andere kant wel alles om de sport eerlijk te maken. Flexibele delen mogen nu eenmaal niet.
Nu vraag ik me alleen af of Ide niet de vrijdagcoureur wordt? Dan hou je het probleem.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:43 schreef Aten het volgende:
Sayonara Ide!
Montagny zet Ide buitenspel
04 mei 2006
Het Formule 1-avontuur van Yuji Ide heeft voorlopig slechts drie races geduurd. De teamleiding van Super Aguri heeft, op advies van de FIA, besloten om de Japanner te vervangen door Franck Montagny. De Fransman zal komend weekend, op de Nürburgring, al in de tweede cockpit van het Japanse team zitten. Ide zal op vrijdag in actie komen als derde coureur.
De FIA, de internationale autosportbond, blijkt het initiatief te hebben genomen voor de opvallende mutatie. De bond heeft de renstal van Super Aguri een brief gestuurd met daarin het nadrukkelijke advies om Ide uit de auto te halen. Dit advies zal te maken hebben met de rijstijl van Ide, die er in Imola nog voor zorgde dat Christijan Albers op spectaculaire wijze crashte.
"We hebben het advies van de FIA overgenomen, Yuji zal voorlopig door middel van testkilometers ervaring op gaan doen", zegt teambaas Aguri Suzuki. "Het team heeft er de laatste weken alles aan gedaan om Yuji goed bij te staan en ik vind dat hij goed met de druk om gegaan is. Ik had hem graag nog iets meer tijd gegeven, maar deze oplossing is voor iedereen het beste."
Pijnlijk.
bron : http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_205391.htmlquote:Nooit gezien: F1-licentie van brokkenpiloot Ide ingetrokken
Yuji Ide was doorgaans twee seconden trager dan zijn teamgenoot Takuma Sato, hier op de foto.
De Internationale Automobielfederatie (FIA) heeft de superlicentie van de Japanse F1-piloot Yuji Ide (Super Aguri) ingetrokken. De piloot kan daardoor dit seizoen niet meer aan de start van een F1-race komen. De plaats van Ide wordt de komende twee wedstrijden, komend weekend in Spanje en eind mei in Monaco, ingenomen door de Fransman Franck Montagny.
Zwaar ongeluk
Montagny verving Ide vorig weekend al in de GP van Europa op de Nürburgring in Duitsland, nadat de FIA Super Aguri verzocht had om Ide aan de kant te laten. De Japanner kende geen makkelijk debuut in de Formule 1. Hij was doorgaans ruim twee seconden trager dan zijn teamgenoot Takuma Sato en belandde meer dan eens naast de baan. In de GP van San Marino, drie weken terug, veroorzaakte hij een zwaar ongeluk toen hij achteraan inreed op de bolide van de Nederlander Christijan Albers. De FIA verzocht zijn team daarom om Ide in de GP van Europa aan de kant te laten. Woensdag verraste de FIA vriend en vijand met de nooit geziene maatregel.
Toekomst
"Het spijt ons voor Yuji, maar we moeten wel", reageerde Super Aguri in een communiqué. "Omdat de FIA het ons heeft opgedragen. Wij vinden het ook jammer. Super Aguri en het Japanse bedrijf A.Company zullen elders een stoeltje voor Yuji zoeken, zodat hij mogelijk in de toekomst alsnog kan terugkeren in de Formule 1."
De 28-jarige Montagny is de eerste Fransman in de Formule 1 sinds Olivier Panis in oktober 2004. Afgelopen weekend in Duitsland verdween hij uit de race met motorpech.
Bron: www.verstappen.nlquote:Renault kansloos komend weekend?
(11/5/2006) "Schumi gibt Gummi!" is de al wat oudere, maar nog steeds aktuele fansong van Michael Schumacher. De 'Gummi' kan dit keer wel eens de beslissing gaan brengen. Met 13 punten achterstand kan Ferrari in Barcelona wel eens goede zaken gaan doen. De Bridgestone banden moeten dit gaan verwezenlijken.
Bridgestone gaat voor het eerst met een geheel nieuwe band rijden. Dezelfde als op de Nürburgring, maar dan veel zachter. Schumacher: "We hebben ondertussen zo ontzettend veel van deze band geleerd, dat het geen verschil meer maakt of het warm of koud is". Jean Todt verstevigd dit nog: "Bridgestone heeft een enorme sprong omhoog gemaakt. Er is lang naar de ideale band gezocht, die is nu echter gevonden. We blijven heel voorlopig heel sterk."
Met de nieuwe band is het mogelijk om op Barcelona verschillende bochten vol gas te rijden. In de lange doordraaier 'New Holland' kan Ferrari een topsnelheid van 230 km/u houden.
Pat Symonds van Renault laat weten: "Onze Michelins kunnen de Bridgestones eenvoudig niet bijhouden."
Zo lijkt de thuis Grand Prix van Alonso al vooraf beslist te worden door de banden, terwijl er nog geen meter gereden is. Pat Symonds laat nog maar eens weten: "We kunnen een auto hebben die drie keer zo goed is. Als de banden het echter niet op het asfalt kunnen overbrengen, dan kunnen we verder ook niets!"
Bronquote:Teams kopiëren vleugels Ferrari
Zijn de voor- en achtervleugel van Ferrari nu wel of niet legaal? De concurrentie twijfelt hier nog altijd aan, maar de FIA is tevreden met de aanpassingen die voor Grand Prix van Australië zijn doorgevoerd. Waarop de overige teams nu van plan zijn om hun vleugels eveneens te modificeren.
Ferrari staat al het hele seizoen onder verdenking met beweegbare vleugels te rijden. Op televisiebeelden vanuit Bahrein was ook duidelijk te zien dat de voorvleugel bewoog. Daarop dienden verschillende teams in Maleisië protest bij de FIA tegen Ferrari. De zaak werd in de doofpot gestopt. Ferrari werd enkel te verstaan gegeven de vleugels aan te passen, voor de eerstvolgende race. Hetzelfde werd McLaren en BMW vriendelijk doch dringend verzocht.
Ferrari claimt nu echter nog altijd dat de aanpassingen puur uit aërodynamisch oogpunt zijn doorgevoerd, niet omdat de autosportbond dit het team heeft opgedragen. Na de Grand Prix van San Marino, die de Scuderia won, laaide de discussie opnieuw op. Vooral het feit dat de topsnelheid van de beide Ferrari-bolides zoveel hoger was, zorgde voor de nodige wroeging. Honda’s Geoff Willis heeft zelfs een brief geschreven naar de FIA, waarin hij opnieuw om opheldering vroeg.
De FIA is echter tevreden over de vleugels van Ferrari, deze voldoen volgens de bond aan de regels. Autosport weet nu te melden dat de overige teams hierop hebben besloten om ook de gok te wagen. Ze hebben nu immers toch niks meer te verliezen, omdat de vleugels van het Italiaanse team telkens goed worden gekeurd. ,,Het is duidelijk wat Ferrari doet, wij gaan nu hetzelfde doen om het zo tegen ze op te nemen. En we zijn niet het enige team dat deze plannen heeft. Let maar op de komende tijd, binnen enkele weken zijn de veranderingen zichtbaar”, voert het magazine een anonieme bron van een team op.
bron : http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13896quote:Ferrari ziet nadeel van huidig puntensysteem
Ondanks dat Ferrari een wijziging in het puntensysteem in 2003 sportief heeft geaccepteerd, is Jean Todt nu van mening dat het voor dit seizoen kan betekenen dat de rode renstal de titel op een haar na mist. Michael Schumacher wist vorige zondag de Europese Grand Prix op zijn naam te schrijven, maar een verschil van dertien punten in het wereldkampioenschap betekend dat hij in de volgende zeven races alle overwinningen nodig heeft om Fernando Alonso te kunnen verslaan, mocht de Spanjaard in ieder van deze races als tweede finishen.
In het vorige puntensysteem, wat werd gewijzigd nadat Michael Schumacher en Ferrari het seizoen van 2002 wonnen met een dominante overmacht, gaf de racewinnaar een grotere voorsprong van vier punten in verschil met de nummer twee. De directeur van Ferrari, Luca di Montezemolo, heeft het huidige systeem ooit zelfs omschreven als “oneerlijk”.
Teambaas Jean Todt ziet nu het nadeel en deelt de mening van zijn werkgever dan ook. De Fransman verklaarde het volgende tegenover de Italiaanse sportkrant La Gazetta dello Sport: “Sommige mensen zeggen dat de FIA beslissingen maakt in ons voordeel, maar het ziet er naar uit dat ze dingen doen niet in ons voordeel zijn.”
Indd beetje huillie gedrag, aangezien ze de regels zelf geacepteerd hebben. Toch ben ik het wel eens met ze. Als winnaar moet je meer beloond worden dan alleen maar 2 punten meer dan de nr.2quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron : http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13896
Huilies, imo
idd.quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Indd beetje huillie gedrag, aangezien ze de regels zelf geacepteerd hebben. Toch ben ik het wel eens met ze. Als winnaar moet je meer beloond worden dan alleen maar 2 punten meer dan de nr.2
Juist, 3 punten ipv 2. Oftewel dat zet ook niet echt zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 11 mei 2006 15:51 schreef Spooky4u het volgende:
Het puntensysteem moet gewoon lekker blijven zo...
Als Massa gewoon zorgt ook voor Alonso te staan, dan lopen ze sneller in.
quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:41 schreef Atreidez het volgende:
Als Massa nou gewoon ze auto in die van Alonso boort bij elke start kan ie wel 10 punten inlopen elke race
Massa OUTquote:Op donderdag 11 mei 2006 16:41 schreef Atreidez het volgende:
Als Massa nou gewoon ze auto in die van Alonso boort bij elke start kan ie wel 10 punten inlopen elke race
Bronquote:Doornbos vanaf GP Monaco in tweede Red Bull
F1Racing.net kan exclusief onthullen dat Robert Doornbos vanaf de Grand Prix van Monaco het stoeltje van Christian Klien bij Red Bull over zal nemen. De Rotterdammer was de afgelopen races al derde coureur, maar een enorme financiële injectie van zijn hoofdsponsor Muermans heeft er voor gezorgd dat hij promotie zal maken. In totaal zal Muermans een recordbedrag van vijftien miljoen euro betalen om Doornbos in de auto te krijgen.
Muermans betaalde aan het begin van dit seizoen al acht miljoen euro om Doornbos als derde rijder binnen te krijgen bij Red Bull en voor deze promotie betaalt de sponsor nog eens zeven miljoen extra. Dit aanbod is voor Red Bull dusdanig aantrekkelijk, dat de niet onverdienstelijk presterende Christian Klien aan de kant geschoven wordt. De Oostenrijker zal komend weekend, in Barcelona, voorlopig voor de laatste keer in actie komen als teamgenoot van David Coulthard.
Doornbos maakte vorig seizoen zijn racedebuut in de Formule 1 als teamgenoot van Christijan Albers bij Minardi. In oktober 2005 reed hij, tijdens de Grand Prix van China, zijn laatste race in dienst van dienst van de Italiaanse renstal. Red Bull zal vermoedelijk komende maandag, een dag na de Grand Prix van Spanje, het nieuws officieel bevestigen.
Bronquote:Vanavond wist F1Racing.net geheel onverwacht te melden dat Robert Doornbois na de Grand Prix van Spanje in zou stappen als racecoureur van Red Bull Racing. De geboren Rotterdammer zou zijn promotie te danken hebben aan een forse financiële injectie van sponsor Muermans, zo meldt de website. Dientengevolge zou Christian Klien, die onder druk staat voor de geruchtenmolen in de paddock nu al het veld moeten ruimen.
"Niet waar", is de eerste reactie van een woordvoerder van Doornbos. "Wel is het zo dat David [Coulthard, red.], Christian en Robert in principe hetzelfde contract hebben met Red Bull, maar Robert is op dit moment testrijder, en daar focust hij zich dan ook helemaal op. Het team heeft dus de mogelijkheid om het aan te passen, maar ik kan met zekerheid zeggen dat dat niet het geval is."
Ook de financiële injectie van Muermans wordt door de zegsman naar het rijk der fabelen verwezen. "Nee hoor, dat heeft er niets mee te maken. Robert heeft immers een contract."
Het hele verhaal werd overigens twee weken geleden al in gang gezet door pitreporter Jack Plooij die op een lokale Brabantse radiozender deze rijderswissel al aankondigde. Ook toen ontkende de woordvoerder van Doornbos tegen RaceFreaks.nl dat een nieuwe functie van de testrijder aanstaande was. In de Formule 1 zijn ontkenningen van dergelijke wissels geen vreemde zaak; de tijd zal het daarom leren of dit verhaal wederom naar het rijk der fabelen zal verdwijnen of Robert Doornbos alsnog zal racen.
Andersom zul je bedoelen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 07:23 schreef HPoi het volgende:
Ah, dan kan Albers eens mooi Doornbosje inhalen!!![]()
![]()
Klien heeft dit seizoen anders nog niet veel gepresteerd.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zou het wel onverdiend voor Klien vinden om op die manier vervangen te worden.
Nee maar wel veel pech gehad.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klien heeft dit seizoen anders nog niet veel gepresteerd.
F1racing is anders meestal wel erg betrouwbaar hoor. Joepie weer 2 nederlanders in de F1.. nou Robert, scheur David er uitquote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:55 schreef sanger het volgende:
Staat nog niets op redbullracing.com
Vraag me af of dir betrouwbaar is, al hoop ik het wel
bronquote:Gisteravond begon het al. Mensen die gaan bellen en smsen want er is nieuws! Doornbos rijdt vanaf Monaco en betaald 15 miljoen. Een verhaal dat verzonnen is! Natuurlijk kan het best. Als Klien zijn been breekt, ziek wordt of geen zin heeft. Maar van het bericht lijkt mij geen enkele letter waar! Red Bull is niet echt het team dat zit te wachten op geld. In het bericht wordt ook lekker wederhoor gedaan. Niet Marco Zecchi, niet Madelon of Robert wordt om een reactie gevraagd! Internet is jammer genoeg een medium dat veelal bestaat uit verzinsels en geruchten. Maar als de ene het schrijft neemt de andere het over! De internetsite die het grote nieuws brengt schittert door afwezigheid! Niemand van de desbetreffende site loopt rond bij de Grands Prix en als ze dat wel doen zijn ze op uitnodiging van Christijan Albers omdat zij daar sponsor zijn. Jammer is natuurlijk wel dat iedere serieuze journalist nu dit verhaal moet gaan ontkrachten. Dat ze moeten gaan vragen wat er waar is van dit verhaal omdat het in Nederland nieuws is. Niemand is dus gebaad bij dit soort verhalen al werd er vanochtend bij Red Bull hartelijk om gelachen. 15 miljoen! Dat is een paar uur blikjes verkopen! Het verhaal is Bull Shit….
Bronquote:Doornbos niet de vervanger van Klien
,,Klinkklare onzin.” Marco Zecchi, manager van Robert Doornbos, is boos. Op internet is het verhaal verschenen dat zijn pupil in Monaco Christian Klien gaat vervangen. Volgens de Italiaan is dat pertinent niet waar.
De website F1Racing wist gisteren te vermelden dat Robert Doornbos vanaf Monaco geen vrijdagcoureur meer is. Hij zou daar Christian Klien gaan vervangen. De website beweerde bovendien dat sponsor Harry Muermans een bedrag van maar liefst 15 miljoen euro (!) neer geteld heeft. ,,Belachelijk,” reageert Zecchi op het gerucht. ,,Het is pertinent niet waar. Ik ben echt heel teleurgesteld en boos. Het is elke keer dezelfde website die dit soort onzinverhalen over Robert de wereld in brengt. Ik ben het nu zat. Die ongein moet ophouden.”
Het vervelendst vindt de Italiaan het voor het team. Elke keer moet hij weer tegenover teambaas Christian Horner en Red Bull-eigenaar Dieter Mateschitz uitleggen hoe die verhalen de wereld in komen. ,,Waar het verhaal vandaan komt, kan je raden. Die website sponsort een andere Nederlandse Formule 1-coureur. Maar waarom zij zulke verhalen rondbazuinen? Ik zou het echt niet weten.”
Volgens de manager zouden de mensen ook beter moeten weten. ,,Als het echt zo zou zijn, dan hoor je dat toch niet van mensen uit het Albers-kamp? Ik ga mijn geheimen toch niet met Lodewijk (Varossieau, red.) delen?” Hij vervolgt: ,,Red Bull is een professioneel team. Een topteam. Zij komen geen geld te kort. Als het niet zo in en intriest zou zijn, zou je eigenlijk hard om dit verhaal moeten lachen.”
Juist op dat moment loopt Robert Doornbos langs. De Rotterdammer is op weg naar de garage om zich voor te bereiden op de eerste trainingssessie. We roepen hem: ,,Hé, daar is de man van vijftien miljoen!” Doornbos lacht: ,,Ik heb inderdaad gelezen dat ik een rijk man ben…”
Die reactie van RD is wel weer leuk dan!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:15 schreef ElmarO het volgende:
Dit bericht past er dan ook wel bij.
[..]
Bron
Donderdag en vrijdagcoureur Jordan, of bedoel je dat niet?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:21 schreef Googolplexian het volgende:
Weet iemand nog wat Doornbos vorig jaar in Monaco deed?
Was hij niet degene die spinde in de Loews en zo een x aantal coereurs ophield? (eerste Minardi race ...? weet niet meer zeker)quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Donderdag en vrijdagcoureur Jordan, of bedoel je dat niet?
Volgens mij was dat Albers. Al weet ik dat ook niet meer 100% zeker.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was hij niet degene die spinde in de Loews en zo een x aantal coereurs ophield? (eerste Minardi race ...? weet niet meer zeker)
Heb net gecheckt op formule1.nl en die heeft in het archief RD staan als donderdag en vrijdag coureur van Jordan.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was hij niet degene die spinde in de Loews en zo een x aantal coereurs ophield? (eerste Minardi race ...? weet niet meer zeker)
quote:GUESS THE DRIVER
In view of a spate of rumours on the Internet today, Red Bull Racing would like to clarify who will partner David Coulthard for the rest of the season.
Monaco: His Highness Prince Albert
Silverstone: The new BRDC President, Damon Hill
Canada: The singer Bryan Adams. Why? Because everything he does, he does it for us
USA: Jim Morrisson. Why? Because we’re told he’s good at closing the Doors on other drivers
France: General de Gaulle. Why? Because he’s always got his nose in front
Germany: Kai Ebel. Why, because at last he’d wear some really smart clothes
Hungary: Christian Klien as it’s the nearest thing to a home race for an Austrian
Turkey: anyone who can get over the Bosphorus bridge in time for practice
Italy: Flavio Briatore
China: some Wong number
Japan: Eugene Ide*
* subject to FIA approval
DAVID COULTHARD, 1st Practice P n/a, 2nd Practice P20
“We had a few things we wanted to check on the car today, so we didn’t really follow our normal Friday test programme. We do a lot of laps in testing here though, so we should be okay.”
CHRISTIAN KLIEN, 1st Practice P n/a, 2nd Practice P5
“I only did an installation lap this morning, but I was happy with the car’s balance straight away. It was a pretty positive Friday for us, as there were only test drivers and Alonso ahead of me so it’s quite good, quite promising. But, that said, we have to wait to see what we can do for the rest of the weekend. It’s only Friday and things often get shuffled up on Saturday.”
ROBERT DOORNBOS, 1st Practice P6, 2nd Practice P2
“That was good. I’ve never driven here in the wet before, so I was surprised to see it raining this morning. It dried out pretty quick though, which meant we were able to do our job. We did two long runs this afternoon, the second of which was very consistent and quick. I made a 180 spin at one point and the marshals helped me back onto the track – so thanks to them for that!”
haha.. sowieso goed bezig daar, wat vind je van deze quotes die daar te lezen zijn (alhoewel niet Red Bull zelf)quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:53 schreef sportfreak het volgende:
Om aan alle speculaties een einde te maken heeft Red Bull een persbericht uitgebracht waarin de rijdersbezetting voor de rest van het seizoen word bekendgemaakt:
[..]
![]()
Maar om even te reageren op het nieuws zelf.. ik denk niet dat Doornbos Klien al in Monaco gaat vervangen.. Zo slecht doet Klien het mijns inziens niet, de auto gaat gewoon niet snel genoeg en hij heeft veel pech gehad.. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Red Bull hem daar op af gaat rekenen, tenzij ze ook vorig jaar al zwaar ontevreden over hem waren, maar waarom mocht 'ie dan dit seizoen beginnen als tweede coureur?quote:Ron Dennis and FIA in Fun shock
In Melbourne, McLaren boss Ron Dennis said that there should be more fun in the sport and the governing body, the FIA had evidently given the man’s comments some thought. As Dennis, accompanied by Honda’s Nick Fry, Kimi Raikkonen and Jenson Button came into the Press Conference Room on Friday afternoon, they found they had all been given a water pistol by the FIA. Fry was struggling to get it to work and quick as a flash, Dennis riposted with, “I think you’ll find it’s got a secret second reservoir,” in a reference to Fry’s cars being disqualified from one race and banned from the next for having an extra fuel reservoir, around this time last year. Dennis is obviously planning a second career as a stand-up comedian. Later in the same conference, he was asked: “If you were Kimi Raikkonen, what would McLaren have to do to persuade you to stay with the team for another four years?” Ron thought about it for a while before replying with a question of his own. “If I am Kimi, does that mean I’m married to his wife?” For those who don’t know, Mrs. Kimi is a very attractive girl and former Miss Finland.
tuurlijk vergeet ik dat nietquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:46 schreef Googolplexian het volgende:
Niet vergeten : morgen al Vrije trainingen F1 (aangepast schema F1)
WESTquote:Op donderdag 25 mei 2006 00:06 schreef WEST het volgende:
[..]
tuurlijk vergeet ik dat nietik kan lekker uit me bed gaan kijken
![]()
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14078quote:'Duitse F1-coureur met 214 km/h geflitst'
vrijdag 26 mei 2006 om 12:30 - Persbureaus in de Provence maken melding van een geflitste automobilist ter hoogte van Avignon. De bestuurder van de wagen zou daar 214 kilometer per uur op de teller gehad hebben. De bestuurder is staande gehouden en gezien de grove snelheidsovertreding is het rijbewijs direct ingevorderd en moest de bestuurder een boete betalen van 415 euro.
Tot zover zouden anekdotes als deze wellicht beter passen in Blik op de Weg of Wegmisbruikers, ware het niet dat het hier volgens dezelfde Provençaalse persbureaus gaat om een niet nader genoemde Duitse Formule 1-coureur. Gezien de snelheden op het circuit van Monaco is er welhaast sprake van dat de coureur naast de baan sneller reed als erop.
Om welke Duitse Formule 1-coureur het gaat is niet bekend. Op navraag van F1Total.com laat de woordvoerder van Michael Schumacher weten dat de zevenvoudig wereldkampioen niet staande is gehouden door de agenten aldaar. Daarom resteren nog Nick Heidfeld, Nico Rosberg en Ralf Schumacher.
Het is overigens niet voor het eerst dat een coureur in Zuid-Frankrijk gepakt wordt op het te snel rijden met een personenwagen. Een paar jaar geleden kon Juan Pablo Montoya zijn rijbewijs ook inleveren nadat hij ook met een snelheid van rond de 200 kilometer per uur was geflitst. Hij omzeilde toen een rijverbod door niet het internationale, maar het Colombiaanse rijbewijs aan de agent te overhandigen. Of dezelfde tactiek nu weer is toegepast is eveneens niet bekend.
MS zou ook niet door Frankrijk hoeven te rijden dacht ik vanuit Zwitserland?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14078
Ook wel een goed argumentquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:22 schreef Atreidez het volgende:
Ik gok NicoSchumachers zullen toch wel gewoon vliegen richting die regionen.. .
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=6450quote:Directeur Michelin verongelukt
Edouard Michelin, directeur van bandenfabrikant Michelin, is vandaag bij een bootongeluk om het leven gekomen. Michelin kwam in 1999 aan de leiding van het bedrijf wat de banden levert aan de Formule 1-teams van Renault, McLaren, Honda, BMW Sauber, Red Bull Racing en Scuderia Torro Rosso. Het lichaam van de Fransman werd voor de Franse kust verdronken teruggevonden onder wat de politie 'verdachte omstandigheden'. Michelin is slechts 43 jaar oud geworden.
In het kamp van Michelin is uiteraard verslagen gereageerd. In een verklaring van de bandenfabrikant staat het volgende: "Dit is een grote tragedie voor zijn familie en de 130.000 medewerkers van Michelin. We zullen ervoor zorgen dat in zijn naam het bedrijf door zal gaan op de door hem ingeslagen weg."
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:22 schreef Atreidez het volgende:
Ik gok NicoSchumachers zullen toch wel gewoon vliegen richting die regionen.. .
quote:Update 15:50::
Niet een van de huidige Formule 1-coureurs, ook niet Midland-testers Markus Winkelhock of Adrian Sutil, maar oud-F1- en DTM-coureur Heinz Harad Frentzen is gisteren in Avignon gekiekt in zijn Audi A4, met naar nu blijkt 215 kilometer per uur waar 130 is toegestaan. Daarmee blijkt de eerder verspreide informatie van het persbureau niet geheel te kloppen.
Ook het innemen van het rijbewijs blijkt onjuist, zo meldt de Duitser aan F1Total.com. Frentzen heeft zijn rijbewijs nog steeds, omdat hij de agenten, die zelf motorsportfans zouden zijn geweest, kon ompraten. De reden: alle vluchten naar Magny-Cours waren volgeboekt waardoor de Duitser zich genoodzaakt zag de rit per auto af te leggen.
quote:De 39-jarige Frentzen was op weg naar Magny Cours. Er wordt hem een boete opgelegd van 750 euro en daarnaast is hem zijn rijbewijs afgenomen en zijn Audi RS4 in beslag genomen.
quote:Michael Schumacher verraste iedereen de afgelopen dagen met zijn nieuwe racepak. Het compleet rode pak ging de kast in, een nieuw - met geel, oranje en veel sterren versierde overall - kwam er voor in de plaats.
,,Ik wilde gewoon eens iets anders,’’ lichtte de zevenvoudige wereldkampioen toe. Op de achterkant prijkt in grote letters zijn bijnaam Schumi, waarvan de laatste twee in kapitalen. Die staan voor zijn zoon, Mick.
De Duitser gaat morgen op jacht naar zijn zesde overwinning in het vorstendom. Daarmee zou hij op gelijke hoogte komen met Ayrton Senna.
De kans dat Schumacher daadwerkelijk het record van de Braziliaanse legende evenaart, lijkt klein. In de vrije trainingen speelde Ferrari een bijrol. ,,Ik kan niet anders zeggen dan dat de situatie er niet bijzonder rooskleurig uitziet. We zijn gewoon niet snel genoeg. Toch ben ik optimistisch. Vorig jaar waren we niet competitief, dit jaar wel.''
Schumacher kreeg bijval van Ross Brawn, Ferrari’s technisch directeur. ,,Het is ons doel de snelste te zijn als het er echt om gaat.’’
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:50 schreef YellowLedbetter het volgende:
omfg wat een pak, maar zolang ie er sneller van wordt vind ik alles goed
http://www.formula1.nl/in(...)tosport_evenementen/quote:RTL is het gelukt, ze hebben alle rechten binnen gesleept van de grote autosport evenementen voor komend jaar. Daarmee wordt het dé autosportomroep van het komende jaar.
Racefans kunnen er terecht voor de A1 Grand Prix, waarin het team van Jan Lammers uitkomt met Jos Verstappen achter het stuur, de zojuist verkregen rechten Formule 1 voor 2007, 2008 en 2009, de zondag 28 mei te verrijden ’Indianapolis 500’ met Arie Luyendijk jr., de ’24 Uur van Le Mans’ op zaterdag 17 juni en zondag 18 juni en natuurlijk de woestijnrally Dakar, eind december.
Jaap Hofman, RTL-adjunct programmadirecteur televisie: „We hebben er hard voor geknokt, er zijn immers veel kapers op de kust. Maar we hebben toch kans gezien om all troeven in hand te krijgen, het is een machtig mooi pakket.”
Volgens Hofman zullen de races worden geconcentreerd op RTL 7. „Maar we hebben nu zo veel te bieden dat er waarschijnlijk ook spin-offs te zien zijn op andere zenders.”
Inmiddels is ook het plan gerezen om een eigen magazine op te zetten. Hofman: „Met een dergelijk aanbod over autosport is het natuurlijk prachtig als je dat kunt completeren met een eigen blad. We stoeien met het idee, concreet is het absoluut nog niet.”
In de A1 Grand Prix, waaraan 25 landen deelnemen, is Nederland opvallend vertegenwoordigd met de beroemde oranje bolide. De eerste race van het nieuwe A1 Grand Prix-seizoen is op 1 oktober op Circuit Park Zandvoort. Inmiddels zijn al meer dan 70.000 toegangskaarten verkocht. De Formule 1 is in 2007 – na drie jaar bij SBS 6 – weer terug bij de zender die deze klasse groot heeft gemaakt bij de Nederlandse kijker.
Morgen brengt RTL het megaracespektakel ’Indianapolis 500’, met mogelijk een hoofdrol voor Arie Luyendijk jr. Al even traditiegetrouw volgt de zender rond de jaarwisseling de grote groep avonturiers die zich waagt aan de legendarische woestijnrally Dakar.
ja idd, maar daarom kijk ik ook motorsTV 24 uur live de LeMansquote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:41 schreef kwintenstraler het volgende:
Le Mans live zou mooi zijn, maar ik geloof nooit dat ze dat gaan doen.
In het verleden was het altijd de start, en dan vervolgens steeds een samenvatting, die dan altijd weer bij de start begint![]()
Maar wie weet, we kunnen blijven hopen![]()
RTL7? Is dat er ook al?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:28 schreef WEST het volgende:
[..]
http://www.formula1.nl/in(...)tosport_evenementen/
gewoon een nieuwe zender opstarten met 24 uur lang beelden van Autosport en dan vooral de 24 uur van LeMans live![]()
Leuk, maar dat is al eerder geprobeerd begin jaren 90.quote:
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=119739quote:Steward: "Schumacher straffen was pijnlijk" - 29 mei 2006
Joaquin Verdegay, een van de race stewards tijdens de GP van Monaco, heeft toegegeven dat het een pijnlijke beslissing was om Michael Schumacher naar de laatste startrij te verwijzen. De Duitser kreeg straf nadat hij -volgens de stewards- opzettelijk de baan had geblokkeerd en de laatste minuten van de kwalificatie.
Verdegay gaf aan dat alles erop wees dat de actie van Schumacher niet per ongeluk plaatsvond. "Het was een pijnlijke beslissing omdat we geen fout mochten maken in een zaak waarbij de reputatie van een coureur op het spel stond," vertelde hij aan Gazzetta dello Sport. "We weten niet of de actie in zijn geheel opzettelijk was, maar op die plek deed hij iets wat hij het hele weekend nog niet had gedaan. Schumacher remde 50% harder dan hij in andere ronden deed. Vervolgens stuurde hij volledig onnodig tegen en in de laatste vijf meter kon hij de bocht niet meer insturen."
"Hij verloor de controle over de auto toen hij slechts 16 km/h reed. Dat is onverklaarbaar. De motor sloeg alleen af doordat hij te lang wachtte met het gebruiken van de koppeling en het excuus dat hij niet in z'n achteruit ging omdat er veel verkeer was, sloeg helemaal nergens op."
"Als hij de Ferrari had beschadigd, hadden we er gewoon een fout in gezien," gaf Verdegay toe. "We hebben alleen maar artikel 116 van de regulaties toegepast en die zegt: als een coureur de resultaten van andere rijders beïnvloedt doordat hij een fout maakte, kan men hem al zijn rondetijden afnemen."
http://www.f1racing.nl/en/news.php?newsID=119721 ...quote:Villeneuve's F1 future uncertain
29 May 2006
Jacques Villeneuve fears his Formula 1 career might end at the end of this season. The 1997 championship winner is performing well so far this season, but his contract at BMW expires at the end of the year.
For Villeneuve it is frustrating to know he might not have a seat next season. "Being quicker than my team-mate now, having won the world championship and raced for pole positions, seems to be a negative to get a contract," he told the BBC.
When the 35-year-old Villeneuve was asked if he wanted to stay in F1 for another year he reacted: "Yes, but with who? Right now I have no idea. It's going well here (at BMW), but no one has yet told me that this means they would like to keep me for next year. It would be a shame if it did not carry on."
If Villeneuve would have to end his career with BMW he wouldn't consider a return in IRL. "After F1, if you want to do something different, it has to be something other than open wheel racing," he said. "F1 is above the rest by a big margin. I live in Europe now. I can't imagine moving back to America."
"As for Le Mans, why not? But that's only one race a year. It wouldn't be a career. If I did it, it would be for fun."
quote:Schumacher excuseert zich bij Alonso
De Duitse F1-piloot Michael Schumacher heeft maandag zijn excuses aangeboden aan de Spanjaard Fernando Alonso, omdat hij die laatste zaterdag had gehinderd tijdens de kwalificaties voor de GP van Monaco. De FIA oordeelde dat de zevenvoudige wereldkampioen dat vrijwillig had gedaan en zette hem daarvoor op de startgrid terug van de eerste naar de laatste plaats.
Als het Alonso was geweest dan waren de rapen gaar.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:59 schreef TommyGun het volgende:
Volgende onderwerp
Flavio heeft eens een goede uitspraak gedaan;quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:00 schreef TeazNutz het volgende:
[..]
Als het Alonso was geweest dan waren de rapen gaar.![]()
Aldus http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14133 met nog een zeik reactie van Villeneuve. De master in het maken van fouten. (Zie ook weer afgelopen GP)quote:“Hij maakte een fout, en betaalde daar de prijs voor…dat is genoeg”, verklaarde Briatore tegenover de Gazzetta dello Sport. “Renault en Ferrari zullen doorgaan met vechten voor het kampioenschap tot de laatste grand prix en dat is maar goed ook.”
Bronquote:McLaren, Toyota verliezen stem in F1-commissie
In de Formule 1-commissie worden allerlei besluiten genomen die betrekking hebben op het gezicht van de sport. Bijvoorbeeld op het gebied van regelgeving, wat nu belangrijk is met het oog op 2008. Door een herstructurering staan McLaren en Toyota op het punt hun stem te verliezen.
Dit meldt FORMULE 1 RaceReport-redacteur Adam Cooper op basis van welingelichte bronnen. Het is opmerkelijk dat juist McLaren en Toyota op het punt staan gepasseerd te worden, want beide teams leven lang niet altijd op gezonde voet met de FIA. Als het proces van de nieuwe stemverdeling is voltooid, zijn er nog zes teams die mee kunnen besluiten. Nu ligt dat aantal op twaalf.
De veranderingen in de Formule 1-commissie zijn slechts onderdeel van andere grootscheepse veranderingen. Deze doen voor het grootste deel pas in 2008 hun intrede. Alleen wordt de commissie nu al bepaald omdat uiterlijk 30 juni een besluit moet worden genomen over de reglementen die per 2008 van toepassing zijn. Vandaag is de dag waarop de definitieve samenstelling van de groep is bepaald en McLaren en Toyota zijn de grootse slachtoffers.
Deze commissie is goed beschouwd het orgaan dat de maatregelen van de Technische Werkgroep goedkeurt en daarna ter definitieve inzage voorlegt aan de World Motor Sport Council. Aangezien de eerstvolgende bijeenkomst van de WMSC pas voor 5 juli op de agenda staat, moest er vandaag per fax worden gestemd over de nieuwe samenstelling van de commissie.
Vanaf nu zijn slechts zes van de twaalf teams stemgerechtigd. Het aantal teams komt op twaalf uit omdat ook Prodrive al is meegerekend, de veranderingen zijn immers met het oog op 2008 en later. FIA-president Max Mosley liet in Monaco weten dat de teams niet puur worden gekozen op basis van hun positie in het kampioenschap, maar dat het er ook mee te maken heeft op welke licentie de teams rijden.
,,We moeten nu wel per fax stemmen. Op 5 juli is het al te laat omdat de reglementen voor 2008 30 juni gereed moeten zijn. Wat we willen doen is hooguit één team per land toelaten, want dat is de traditie van de FIA”, vertelt Mosley. Deze licenties hebben niet te maken met het land waarin het team is gevestigd, wel met de nationaliteit van de eigenaar. Dit verschil is relevant, door deze licentie wordt onder meer bepaald welk volkslied er bij een overwinning wordt gespeeld.
Toyota is er bijvoorbeeld niet blij mee als het Duitse volkslied bij een zege wordt afgespeeld. Hetzelfde geldt voor Honda, Super Aguri en Renault in combinatie met Engeland. En voor BMW en Zwitserland. Momenteel doen er teams uit zes verschillende landen mee aan de sport. Mosley heeft alleen bevestigd dat Red Bull namens Oostenrijk solliciteert, waardoor het totaal aantal landen op zeven uitkomt.
Hierdoor wordt de verdeling als volgt:
Groot-Brittannië: McLaren, Williams, Prodrive
Italië: Ferrari en Scuderia Toro Rosso
Japan: Honda, Toyota en Super Aguri
Frankrijk: Renault
Rusland: MF1 Racing
Oostenrijk: Red Bull Racing
Duitsland: BMW
Mosley legt uit wie de stem krijgt als er meer teams uit hetzelfde land komen: ,,Ik denk dat we dan het senior team moeten kiezen. Honda is dat bijvoorbeeld namens Japan.” Wie de Britse stem krijgt, wilde hij niet kwijt. Maar FORMULE1 RaceReport kan melden dat Williams de voorkeur krijgt boven McLaren.
Het is niet helemaal duidelijk hoe dit wordt bepaald. McLaren staat nu bijvoorbeeld boven Williams in het constructeurskampioenschap, is langer actief in de Formule 1 en bovendien succesvoller. Daar staat tegenover dat Williams weer lid is van een subdivisie van de commissie en die subdivisie stemt over zaken als het afnemen van superlicenties, denk aan de recente ophef rond Yuji Ide.
Het zier er dus naar uit dat Williams, Ferrari, Honda, Renault, BMW en Red Bull het belangrijke stemrecht krijgen. Red Bull wordt aldus verkozen boven MF1 Racing. Hierdoor vallen Scuderia Toro Rosso, MF1 Racing en Prodrive buiten de boot. Samen met de belangrijkste slachtoffers, McLaren en Toyota. Toro Rosso en Super Aguri worden echter weer vertegenwoordigd door ’grote broers’ Red Bull en Honda.
Dat Mercedes en Toyota buiten de stemgerechtigden worden gehouden is een grote tegenvaller voor de fabrikanten. Toevalligerwijs zijn McLaren en Toyota niet de grootste vrienden van de FIA.
De andere stemmen in de Formule 1-commissie zijn voorbehouden aan de FIA en de FOM, alsmede aan vijf promotors van de verschillende Grand Prix. FORMULE1 RaceReport heeft genoeg aanwijzingen om aan te nemen dat de keuze is gevallen op de promotors van Australië, Brazilië, Hongarije, Monaco en Spanje.
In het verleden hadden verder afgevaardigden van sponsoren, bandenfabrikanten en motorfabrikanten stemrecht. Dat komt door de herstructurering allemaal te vervallen..
Ja in Monaco gaat dat podium gebeuren altijd zo snel. Vind er niks aan daar. Af raffelenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:00 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even iets grappigs...
Toen Alonso in Spanje had gewonnen hadden die Renault gasten iets leuks bedacht: het Spaanse volkslied spelen met een V10 motor![]()
resultaat: Dit, dus!
Volgens mij is McLaren het seniore Britse team. Ze begonnen in 1966 aan de Formule 1, terwijl Williams pas begin jaren '70 met een eigen team kwam, en dan nog niet eens met eigen wagens.quote:Hierdoor wordt de verdeling als volgt:
Groot-Brittannië: McLaren, Williams, Prodrive
[..]
Mosley legt uit wie de stem krijgt als er meer teams uit hetzelfde land komen: ,,Ik denk dat we dan het senior team moeten kiezen. Honda is dat bijvoorbeeld namens Japan.” Wie de Britse stem krijgt, wilde hij niet kwijt. Maar FORMULE1 RaceReport kan melden dat Williams de voorkeur krijgt boven McLaren.
Een oud truukje want vorig jaar toen Alonso het WK won hadden ze "We are the champions" met de V10 gespeeldquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:00 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even iets grappigs...
Toen Alonso in Spanje had gewonnen hadden die Renault gasten iets leuks bedacht: het Spaanse volkslied spelen met een V10 motor![]()
resultaat: Dit, dus!
klopt die heb ik als msn geluidje nuquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Een oud truukje want vorig jaar toen Alonso het WK won hadden ze "We are the champions" met de V10 gespeeld
quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:44 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Een oud truukje want vorig jaar toen Alonso het WK won hadden ze "We are the champions" met de V10 gespeeld
tief die hier dan eens neerquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:03 schreef WEST het volgende:
vind we are the champions beter van kwaliteit![]()
quote:Jacques Villeneuve is afgelopen maandag in het huwelijksbootje gestapt met zijn verloofde Johanna Martinez. De ceremonie vond plaats in Chateau d’Aigle in Zwitserland.
In Maleisië nam de Canadees voor het eerst zijn nieuwe vlam mee. De twee ontmoeten elkaar afgelopen winter in één van de toprestaurants in Parijs, waar Johanna destijds werkte. Maandag gaven Villeneuve en Martinez elkaar in besloten kring, in het bijzijn van familie en goede vrienden, elkaar het jawoord. De ceremonie werd gevolgd door een diner in Villars, waar de twee gaan wonen. De kerkelijke inzegening vindt volgende week in Parijs plaats.
De BMW-coureur die in het verleden veel spraakmakende vriendinnen had – waaronder de Australische zangeres Dannii Minoque – liet bovendien weten dat zijn bruid in blijde verwachting is.
ja villeneuve wordt ook papa ze kennen elkaar net een paar maanden die weet echt niet van stil zittenquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:44 schreef appelsientje het volgende:
En Villeneuve gaat ook al stoppen met de F1, goede zaak![]()
quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:44 schreef appelsientje het volgende:
En Villeneuve gaat ook al stoppen met de F1, goede zaak![]()
Ik denk vast vooruitquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:49 schreef staticdata het volgende:
[..]
ik zie alleen staan dat zijn kansen kleiner worden, maar hij wil wel graag doorrijden.
Dan hebben we er over 25 jaar weer een WC erbijquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:41 schreef WEST het volgende:
[..]
die villensnuf weet wel van aanpakken zeg... nog geen jaar bij elkaar en nu al trouwen
![]()
bron: formule1.info
Dan heeft Mosley zich dus belachelijk gemaakt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij is McLaren het seniore Britse team. Ze begonnen in 1966 aan de Formule 1, terwijl Williams pas begin jaren '70 met een eigen team kwam, en dan nog niet eens met eigen wagens.
Dus als McLaren niet gekozen zou worden, dan maakt Mosley zich weer eens belachelijk door iets te roepen en vervolgens niet na te komen.
En wat Honda betreft, Toyota is langer actief als team in de Formule 1, hoewel Honda wel langer als motoren leverancier optrreedt. Misschien dat ze het Honda team van de jaren 60 meerekenen.
Bronquote:Samenstelling F1-commissie bevestigd
Wat FORMULE 1 RaceReport dinsdag al wist te melden is vandaag bevestigd. McLaren en Toyota verliezen hun stemrecht in de Formule 1-commissie. Dit houdt in dat beide teams wel hun mening kunnen geven, maar niet daadwerkelijk kunnen stemmen.
De commissie is het orgaan dat de maatregelen van de Technische Werkgroep goedkeurt en daarna ter definitieve inzage voorlegt aan de World Motor Sport Council. Het uiteindelijke stemrecht is verworven door Red Bull, Ferrari, Renault, BMW Sauber, Honda en Williams. Ook vijf promotors (van de races in Australië, Brazilië, Hongarije, Monaco en Spanje), een afgevaardigde van de FOM en een afgevaardigde van de FIA mogen stemmen.
Klik hier voor meer informatie.
quote:Testdag 1: Barcelona - [31 mei - 18:45]
Circuit - Circuit de Catalunya, Spanje
Verslag
De tests van deze week zijn vandaag op het Circuit de Catalunya van start gegaan, waar acht van de 11 teams en 15 piloten aan de voorbereidingen begonnen voor de Britse Grand Prix.
Deze morgen lag het circuit er nog nat bij, maar de tijden gingen gestaag naar omlaag. Uiteindelijk was het Ferrari-piloot Felipe Massa die de snelste chrono neerzette. Met een 1:14.924 was hij de enige rijder onder de 1:15. Zijn teamgenoot en Ferrari-testrijder Luca Badoer testte de nieuwe Bridgestone-banden en reed daarbij de achtste tijd.
Tweede was Renault-rijder Giancarlo Fisichella. Samen met Heikki Kovalainen, die een derde tijd reed, testte hij de banden voor de volgende race.
Olivier Panis reed de vierde tijd in de oude TF106. Zijn teamgenoot Ricardo Zonta, in de TF106B, strandde op de zesde plaats. Tussen hen beide plaatste Jenson Button zich als vijfde. De Brit werkte samen met Rubens Barrichello een grootschalig programma af voor Honda. Ze legden maar liefst 213 ronden af.
McLaren kwam in actie met Pedro de la Rosa en Gary Paffett, die respectievelijk 7de en laatste waren.
Neutralisaties van de testsessie werden veroorzaakt door Jenson Button, Heikki Kovalainen, Robert Doornbos en Jacques Villeneuve, die allemaal eens naast het circuit terechtkwamen.
Over de middag werd tevens een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis van de ter ziele gegane Michelin-CEO Edouard Michelin.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | Giancarlo Fisichella ITA Renault 1:15.053 66 Heikki Kovalainen FIN Renault 1:15.264 90 Olivier Panis FRA Toyota 1:15.534 123 Jenson Button ENG Honda 1:15.535 102 Ricardo Zonta BRA Toyota 1:15.541 91 Pedro de la Rosa SPA McLaren 1:15.826 70 Luca Badoer ITA Ferrari 1:15.876 40 Rubens Barrichello BRA Honda 1:16.190 111 Robert Kubica POL BMW Sauber 1:16.520 95 Jacques Villeneuve CAN BMW Sauber 1:16.627 75 Scott Speed USA Toro Rosso 1:17.282 87 Christian Klien OOS Red Bull 1:17.291 67 Robert Doornbos NDL Red Bull 1:17.345 85 Gary Paffett ENG McLaren 1:17.478 70 |
Ach het blijven testtijden, hequote:Op woensdag 31 mei 2006 19:34 schreef YellowLedbetter het volgende:
ferrari heeft het lek nu echt boven
Ik hoop het, volgende race zullen we weer verder zien.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:34 schreef YellowLedbetter het volgende:
ferrari heeft het lek nu echt boven
idd vreemd. En het slaat nergens op. Alle team's moeten in die comissie kunnen. Ik zou Montoya en Kimi de opdracht geven allebei 1ste startrij te kwalificeren en dan iedereen 15 ronden lang ophouden, waarna de stewards van Silverstone de race afvlaggen en McLaren wint!quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:04 schreef TeazNutz het volgende:
McLaren is verbijsterd na de beslissing van de FIA dat het niet langer zitting heeft in de Formule 1-commissie.
De internationale autosportfederatie FIA heeft woensdag bekend gemaakt dat per 2008 slechts zes van de twaalf teams zitting hebben in de Formule 1-commissie die (technische) regelwijzigingen goedkeurt.
De FIA koos op nationaliteit en besloot Red Bull (Oostenrijk), Renault (Frankrijk), BMW (Duitsland), Ferrari (Italië), Honda (Japan) en Williams (Engeland) de voorkeur te geven. Grootmachten zoals McLaren (Engeland) en Toyota (Japan) staan met lege handen. Momenteel hebben alle teams een stem, evenals de motorenfabrikanten en de bandenfabrikanten.
,,Het is verbazingwekkend dat het op-een-na-oudste team en het meest succesvolle team van de afgelopen veertig jaar is uitgesloten van de Formule 1-commissie’’, aldus Team McLaren in een verklaring. De andere vijf leden van de commissie nieuwe stijl zijn vertegenwoordigers van de Grand Prix’ van Australië, Brazilië, Hongarije, Monaco en Spanje en de eigenaren van de commerciële rechten. De FIA heeft aangegeven met de nieuwe samenstelling van de Formule 1-commissie de besluitvorming te willen stroomlijnen
Tis duidelijk dat als je je kop boven het maaiveld van de Fia uitsteekt, hij eraf gaat.
Onvoorstel dat je een belangrijk team zo buiten spel zet, lijkt me geen slimme aktie.
McLaren zit al vanaf het eerste uur in de F1, en dan krijgt Red Bull en BMW voorrang, fuckin' bizar als je het mij vraagt
ja men, ook al met al die belachelijk kutregeltjes. Straks wordt het net zo'n A1 gp.. ik heb me vorig jaar helemaal kapot geergerd aan het niet mogen wisselen van bandenquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:24 schreef Gitanki het volgende:
Triest.. De formule 1 wordt steeds verder gesloopt door de FIA![]()
![]()
Net als die brandstof shit in de kwali. Fisichella heeft dus Liuzzi ingehaald in Rascasse buitenom en nog iemand ergens bij het zwembad ofzo, maar is niet uitgezonden. Hij eindigde shit omdat hij brandstof had voor top6 kwalificering... Verneukeratief kwalificeren is dit man!quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:28 schreef TeazNutz het volgende:
En ondertussen word het duurder en duurder om een kaartje te kopen.
De race opzich is minder leuk, de vrije training op vrijdag is helemaal een drama.
Niemand komt de baan op, zaterdag ook weinig.
Om maar te zwijgen over het nieuwe kwalificatiesysteem.
Ik wil gewoon terug naar hoe het was;
Blok aan gort? Dan wissel je die
Banden op? Kom de pits maar in.
Kwalificatie? De snelste pakt de pole, zonder 1e 12 die doorgaan etc etc
Normaal gesproken worden ze weggestuurd met de opdracht om niet zo goed mogelijk te kwalificeren natuurlijk. Als ze die McLaren al op de eerste startrij willen krijgen dan zit er zo weinig benzine in dat ze sowieso na 3 rondje al naar binnen moeten. Dus denk niet dat je plannetje gaat lukken.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:22 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ik zou Montoya en Kimi de opdracht geven allebei 1ste startrij te kwalificeren en dan iedereen 15 ronden lang ophouden, waarna de stewards van Silverstone de race afvlaggen en McLaren wint!
Op de frontpage stond ergens een heel gaaf stukje waar iets in die zin werd gesuggereerd, dat de FIA het kamioenschap ook stiekem achter de schermen zou regelen enzo, nja ik zal eens kijke of ik dat kan vinden wanneer ik na mijn examen thuis komquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:51 schreef TeazNutz het volgende:
De reden waarom dit deels gedaan is, is puur vanwege het feit dat Schumi (Ferrari) iedere race dik scoorde. Daar ben ik pers. van overtuigd. Maar ik vind dat de spanning dit en helemaal vorig jaar een stuk minder was.
Het was fuckin spannend geweest als Raikkonen wel zijn motor had mogen wisselen zonder -10 plaatsen. Dan had Alonso een veel groter probleem gehad. Ik snap wel dat dit de "schuld" is van McLaren, maar voor de fans/kijkers was het toch veel mooier geweest.
De spanning met het kijken is grotendeels weg nu, 3x een technisch probleem en het kampioenschap is al verkeken.
bronquote:Badoer crasht hevig in Barcelona - [01 juni - 14:22]
Ferrari-testrijder Luca Badoer is deze voormiddag zwaar gecrasht op het Circuit de Catalunya waar een driedaagse testsessie aan de gang is.
De Italiaan verloor de controle over zijn 248 F1 bolide omwille van een rijdersfout en ging in de derde bocht - een snelle rechtse - van de baan af. Hij kwam tot stilstand in de vangrails.
Badoer had tot dat moment 27 ronden gereden met een besttijd van 1:15.637. De crash impliceert dat Michael Schumacher het werk aan de Bridgestone-banden zal moeten overnemen voor vandaag.
bronquote:In de snelle derde bocht van het circuit spinde de Italiaan het gravel in en kwam hard in aanraking met de banden. De vlammen die door de crash ontstonden konden snel geblust worden. De complete rechterkant van de wagen werd aan stukken gereten, waardoor reparatie niet meer mogelijk was. Badoer gaf zijn fout toe en was daarom vooral boos op zichzelf.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14157quote:Barcelona dag 2 :: Schumacher verbreekt baanrecord
donderdag 1 juni 2006 om 18:24 - Michael Schumacher heeft in Barcelona het baanrecord van Anthony Davidson aan gort gereden. De Duitser kwam uiteindelijk tot een 1'13"471, bijna vijf tienden sneller dan de tijd die de Brit noteerde in de wintertests. Het was een dag vol uitersten voor de Scuderia, want Luca Badoer crashte zwaar.
Meer volgt.
Hij was zelfs sneller dan het V10 ronderecord van Button!quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:26 schreef TommyGun het volgende:
Focus kwijt?
[..]
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14157
auwquote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Dat is een aardige klap geweest.
Was er laatst niet een onderzoek begonnen naar de veiligheid van de testcoureurs? En dan met name het aantal uren en kilometers wat ze op een dag maken?
Just go back to the nineties.. toen klaagde niemand over slechte competitie of kutregels.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:34 schreef HPoi het volgende:
[..]
Net als die brandstof shit in de kwali. Fisichella heeft dus Liuzzi ingehaald in Rascasse buitenom en nog iemand ergens bij het zwembad ofzo, maar is niet uitgezonden. Hij eindigde shit omdat hij brandstof had voor top6 kwalificering... Verneukeratief kwalificeren is dit man!Gewoon zo min mogelijk benzine en gaan. Daarna voor de race bepalen hoeveel erin gaat.
![]()
Och god, de specialist heeft gesproken hoor.quote:Rosberg excuseert zich tegenover Schumacher
vrijdag 2 juni 2006 om 12:21 - Na de kwalificatie in Monaco, afgelopen zaterdag, viel bijna de hele formule 1-wereld over Michael Schumacher heen. De Duitser zou zijn auto met opzet tijdens de laatste vrije rondes van zijn concurrenten hebben stilgezet, om daarmee zijn pole-position veilig te stellen. Iedereen had er zo zijn eigen mening over en die werden allemaal geventileerd. Zo ook door de vader van Williams-coureur Nico, Keke Rosberg.
De Fin betitelde Schumacher openlijk als "drecksack" en riep hem op om zich uit de sport terug te trekken omdat hij "nog nooit zo iets onsportiefs had gezien". Aan deze mening is weliswaar niets veranderd, maar toch wil Keke Schumacher zijn excuses aanbieden. Dit vanwege zijn woordkeus en de manier waarop hij zijn mening uitte.
"De woordkeuze was niet de best-mogelijke", verklaarde Rosberg aan 'Bild', alwaar hij zijn tirade rechtvaardigde als "een typisch-Finse vulkaanuitbarsting". Echter: "Michael heeft een fout gemaakt, hoe dan ook, en daarover achteraf gelogen. Dat - en alleen dat - heeft mij zo geërgerd. Als een hoogspringer de lat eraf springt, kan hij ook niet zeggen dat de lat er nog ligt."
De 57-jarige Fin benadrukte, dat hij Schumacher niet in een kwaad daglicht wilde stellen, maar gewoon op het moment zelf zijn eerlijke mening kwijt wilde. Toch blijven de claims uit het Ferrari-kamp, die Schumacher's actie verdedigen, Rosberg irriteren. "Ik was wereldkampioen, ben een expert in deze sport, en als ik zeg dat het fout was, dan was het dat ook!" aldus de kampioen van 1982.
Bron: RaceFreaks
Aldus de heer beter weter, die zijn gelijk MOET krijgen.quote:"Ik was wereldkampioen, ben een expert in deze sport, en als ik zeg dat het fout was, dan was het dat ook!"
Dat mocht.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:19 schreef Atreidez het volgende:
Stop/Go die hij pas na finishen ondergaatEr zijn wel meer dingen die die heeft gedaan volgens mij, als je het eens goed napluist..
inderdaad, slim bekeken maarja hij had daar ook de fout mee kunnen in gaan. als de finishlijn later lagquote:
precies!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die laatste was briljant
Jij hebt de klok zeker wel horen luiden?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Schumi probeerde ook een keer iemand van de baan te rijden maar viel zelf uit
Dat kon Senna ook al beter
De reglementen zijn erna wel aangepast. Beetje jammer, want ik vond het een briljante actie van Schumacher en Ferrari.quote:
En het was toch eigenlijk de fout van de baancommissarissen. Moeten ze dat zelf maar voorkomen. Was zeker een geweldige actie!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:36 schreef Crizje het volgende:
[..]
De reglementen zijn erna wel aangepast. Beetje jammer, want ik vond het een briljante actie van Schumacher en Ferrari.
Bronquote:Williams verruilt Cosworth voor Toyota
Williams rijdt de komende twee seizoenen met motoren van Toyota. De samenwerking was al een tijdje een publiek geheim, maar het contract tussen Williams en Toyota is nu uitgelekt naar de Engelse autosportpers.
Het zou gaan om een tweejarig contract met een optie op een derde jaar. Een officiële bekendmaking is er nog niet, maar deze wordt op korte termijn verwacht.
Het nieuws is een flinke tegenvaller voor Cosworth, dat hoopte de samenwerking met Williams te kunnen voortzetten. De Engelse motorenbouwer gooide eerder dit jaar al een visje uit naar Red Bull, dat vorig jaar nog Cosworth-klant was maar dit seizoen wisselde naar Ferrari. Red Bull zou overwegen om weer terug te keren naar Cosworth.
Een andere mogelijke partner is MF1 Racing, dat de Toyota-motoren nu waarschijnlijk kwijtraakt. Toyota-president John Howett vertelde in Monaco al dat hij liever zou samenwerken met een competitiever team. Die heeft hij in Williams nu gevonden.
Stom hoor. De sterkste motor van het veld omruilen voor de (in mijn ogen) zwakste van het veld.quote:
bronquote:Tijden aangepast wegens WK voetbal
Het tijdschema van de Grand Prix van Groot-Brittanië, op het circuit van Silverstone is aangepast door het WK voetbal. De kwalificatie en race beginnen daardoor op een ander tijdstip.
Het complete tijdschema voor de Britse Grand Prix ziet er nu zo uit (lokale tijd):
Vrijdag 9 juni
12:00 - 13:00 Eerste training
15:00 - 16:00 Tweede training
Zaterdag 10 juni
10:30 - 11:30 Vrije training
13:30 Kwalificatie
Zondag 11 juni
13:00 Race
De vrije training op zaterdag wordt anderhalf uur eerder verreden dan normaal. Hetzelfde geldt voor de kwalificatie. De start van de race is niet zoals normaal om één uur Britse tijd (in Europa zou dat twee uur lokale tijd zijn), maar is het twee uur vervroegd. Dat betekent in Nederland dat de Grand Prix om twaalf uur begint. De complete tv gids zoals u van ons gewend bent, komt in de loop van de week.
als je een tijden tabel wil overnemen doe het dan niet bij F1updatequote:
kijk op formula1.com en je ziet dat de race om 13:00 NEDERLANDSE tijd startquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:15 schreef oort83 het volgende:
Hoe laat NEDERLANDSE tijd wordt de race nu gereden dan??
2006 FORMULA 1™ Foster's British Grand Prixquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:15 schreef oort83 het volgende:
Hoe laat NEDERLANDSE tijd wordt de race nu gereden dan??
bronquote:Williams en Toyota blijven ontkennen
Gisteren kwam er naar buiten dat Williams een motorendeal zou hebben met Toyota voor de komende drie jaar. Officieel is er echter nog niks bekend gemaakt en woordvoerders van beide teams ontkennen dan ook dat er al een contract is.
Toyota bekent wel dat er gesprekken zijn met Williams. “We hebben een eventueel contract meerdere malen besproken de afgelopen weken”, aldus een woordvoerster van het Japanse team. “Er is echter nog niks ondertekend.”
Ook Williams blijft ontkennen. Volgens het hoofd van de communicatie van het team valt er voorlopig niks nieuws te melden over het team. Maar waar rook is, is vuur. Het lijkt slechts een kwestie van tijd voordat het contract ondertekend wordt. En misschien is het contract al inderdaad ondertekend, zoals bronnen binnen Williams gisteren beweerden, maar wacht het team op het goede moment om dit naar buiten te brengen.
bronquote:Ondanks alle geruchten dat het zeker is dat Juan Pablo Montoya na dit seizoen het veld moet ruimen bij McLaren, bestaat de kans dat de Colombiaan gewoon kan blijven. Veel zal afhangen van wat teamgenoot Kimi Raikkonen zal doen, maar directeur Martin Whitmarsh is zeer positief over Montoya en ziet hem graag blijven. "Juan Pablo is absoluut nog een optie voor volgend jaar."
Whitmarsh vindt dat de Colombiaan het dit jaar goed heeft gedaan. "Tot nu toe doet hij het zeer naar behoren dit jaar. En hij gaat zeer goed om met het feit dat zijn nabije toekomst nog onzeker is. Hij gaat niet in op geruchten."
Voor volgend jaar heeft McLaren Fernando Alonso al vastgelegd. Dat betekent dat één van de twee huidige coureurs het veld moet ruimen. Raikkonen staat in de belangstelling van de teams van Renault en Ferrari, Montoya mag op de interesse van Red Bull Racing en Toyota rekenen. Maar volgens Whitmarsh is nog niks beslist. "Er zijn vijf opties voor volgend jaar. Raikkonen, Montoya, testcoureurs Pedro de la Rosa en Gary Paffett en GP2-coureur Lewis Hamilton."
Dit seizoen wil het nog niet zo lukken voor McLaren. Het team staat nog zonder overwinning en Raikkonen en Montoya staan op een vierde en vijfde plaats in het kampioenschap. Whitmarsh ziet dit bij de Grand Prix van Engeland veranderen. "Ik zet mijn geld op Montoya. Vorig jaar won hij op Silverstone zijn eerste race voor ons team en dat kan hij dit jaar weer."
Zouden ze eindelijk doorhebben dat ze een achterstand hebben op motorisch gebied?quote:Honda en Toyota dreigen met vertrek
De autofabrikanten zijn het nog steeds niet eens over het bevriezen van de motoren in 2008. De ruzie tussen de voor –en tegenstanders is nog altijd niet voorbij. Het lijkt er nu zelfs op dat Honda en Toyota dreigen zich terug te trekken uit de Formule 1 als ze hun zin niet krijgen.
“We hebben ons dan wel ingeschreven voor het kampioenschap van 2008, maar dat geeft nog geen garantie dat we daadwerkelijk zullen deelnemen”, klinkt het dreigend uit de mond van Nicky Fry, de teambaas van Honda. “We worden niet gedwongen om in de Formule 1 te zijn.”
“De Formule 1 is belangrijk voor ons, maar de wereld zal niet vergaan als we stoppen”, vervolgt Fry. “Mensen moeten dat begrijpen. Honda kan zich ook gaan richten op andere takken van autosport zoals rally of DTM.”
Toyota, normaal gezien de aartsrivaal van Honda, is het zowaar eens met het andere Japanse team. Toyota is pas bereid zich voor lange termijn aan de Formule 1 te binden als de FIA rekening houdt met de wensen van de autofabrikanten.
Geplaatst: 08-06-2006 (15:28:31)
http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=6588quote:FIA zet bevriezing motoren door
Honda en Toyota dreigen het kampioenschap te verlaten, andere teams hebben hun onvrede meer dan eens getoond. Toch wil de FIA doorgaan met de plannen om de ontwikkeling van de motoren in 2008 stil te leggen. Dan zal er in principe drie jaar met dezelfde specificatie motoren gereden worden.
Volgens Max Mosley, de president van de FIA, was het voor de teams duidelijk dat de regels niet meer veranderd zouden worden nadat ze het akkoord voor 2008 ondertekend hadden. “Het staat duidelijk in de regels dat de motoren voor een periode van drie jaar niet ontwikkeld mogen worden. We hebben er veel over gediscussieerd, maar de regel zal niet aangepast worden.”
“We zijn niet van plan af te wijken van de regels die we op 28 maart gepubliceerd hebben. De reden is simpel, we willen de kosten voor de ontwikkeling van de motoren terugdringen.” Een alternatief voorstel van de teams wees hij af. “Dat plan was nog altijd 15 miljoen Euro per jaar duurder dan het compleet stoppen van de ontwikkeling. De huidige motoren zijn goed genoeg. Ze zijn snel en betrouwbaar.”
Geplaatst: 09-06-2006 (14:30:46)
En voila, daar heb je A1GPquote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:54 schreef Atreidez het volgende:
Laat ze dan ook allemaal met dezelfde motor rijden, dan is het iig nog een beetje spannend.. Nu heb je grote kans dat we 3 jaar dezelfde verhoudingen te zien krijgen
quote:Michael Schumacher blijft voorzitter GPDA
Ferrari-coureur Michael Schumacher zal zijn rol als voorzitter van de Formule 1-coureurs behouden na een ontmoeting met zijn rivalen. De voormalige zevenvoudig wereldkampioen heeft vrijdag een aantal vragen moeten beantwoorden over zijn kwalificatiesessie van Monaco tijdens een vergadering van de Grand Prix Drivers Association op Silverstone. De Duitser zorgde twee weken geleden voor veel rumoer toen de wedstrijdleiding zijn pole afnam en hem achteraan zette voor het expres ophouden van andere coureurs om zijn snelste tijd te verslaan.
David Coulthard, één van de andere voorzitters, kwam na afloop met uitleg over de gehouden vergadering: “Ik wil niet te veel kwijt over waar de discussie over ging, maar we zijn nog steeds vertegenwoordigd door drie hoofdvoorzitters. Natuurlijk was er wat spanning aan het begin. We moesten gewoon met elkaar rond de tafel gaan zitten en uiteindelijk was het een zeer productieve vergadering. Iedereen heeft zijn individuele mening over wat er is gebeurd in Monaco en voelt zich goed met wat de wedstrijdleiding heeft gedaan.”
“Het was goed om een einde te brengen aan de verhalen over wat andere zeiden en iedereen is het er unaniem mee eens dat we samen in hetzelfde schuitje zitten, dat we weer verder willen gaan en dat Michael een belangrijke speler daar in is. In Turkije in augustus zal het moment zijn dat we weer gaan stemmen of we door willen met de drie huidige voorzitters of dat we willen veranderen. Persoonlijk denk ik dat het goed is om een verandering te zien, want alleen dan zal de rol van het reageren van de GPDA door blijven gaan”, aldus de Schot.
Iemand die niet op de vergadering van de GPDA kon wachten was Mark Webber, die meteen in een boze bui op Schumi afstapte en hem naar de waarheid vroeg. Ook de Australiër wil niet veel kwijt over dit gesprek, maar liet wel weten zich goed te voelen bij de woorden die hij gekozen had: “Ik heb mijn zegje gedaan tegen hem. Ik wil de woorden graag voor mezelf houden. Ik kan wel zeggen dat ik blij was met wat ik tegen hem heb gezegd. Ik had enorm veel respect voor hem, maar wat hij deed was een belediging voor de rest van ons.”
Voorafgaande aan de vergadering hadden veel coureurs al hun mening klaarliggen. Zo wilden genoeg rijders een goede verklaring van Schumacher hebben, terwijl andere zelfs nog een stapje verder gingen. Fernando Alonso voelde er niets voor om op te komen dagen en toonde hiermee geen respect voor de Duitser, waar Pedro de la Rosa als testcoureur van McLaren zelfs dreigde uit de GPDA te stappen als Schumacher besloot niet af te treden. Of de Spaanse testcoureur zich aan zijn eerder uitgesproken woorden houdt zal nog moeten blijken.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14217
quote:
quote:Montoya out of McLaren
The word in the paddock at Silverstone is that Juan Pablo Montoya has been told by McLaren that his services will not be required in 2007. With Kimi Raikkonen off to Ferrari (yet to be confirmed) and Fernando Alonso moving to McLaren this opens the way from the Woking team to hire F1 new boy Lewis Hamilton, who is dominating GP2 is impressive fashion this year, despite being in his rookie year of the series. Hamilton won two stylish victories at Silverstone over the weekend and now leads the series by 22 points from Nelson Piquet Jr.
Montoya's future in F1 is now in some doubt as the only real options available to him are Red Bull Racing and Toyota. Red Bull does not seem to be very interested as David Coulthard is doing fine and Toyota might take him on in place of Jarno Trulli. At the moment Trulli is holding out for more money but with Montoya on the market he will probably compromise on the cash to secure the seat.
If Red Bull decides against hiring Montoya - and that is quite likely given that Tonio Liuzzi looks a good bet and the team seems keen to keep Coulthard - then Montoya may not have a future in F1 in a team that would be of any interest to him. The logical move in that situation would be to head back to the United States where he won the CART title in 1999 with Target Chip Ganassi Racing. Ganassi is now a major player in the Indy Racing League and is currently running a pair of Target-sponsored Dallaras for Dan Wheldon and Scott Dixon.
Ik zei niets over het chassis en de carrosseriequote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:12 schreef sanger het volgende:
En voila, daar heb je A1GP
Omdat continuïteit zeer belangrijk is in de Formule 1. Twee nieuwe coureurs bij een team is geen aanrader, die moeten zich eerst helemaal aan het team aanpassen. Dat duurt meestal een tijdje. Fisichella kent Renault onderhand door en door. Het is waarschijnlijk zijn geluk dat Alonso vertrekt, anders had hij naar een nieuw baantje uit moeten kijken.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 08:31 schreef SimtekF1 het volgende:
Als je Fisico vergelijkt met Alonso snap ik niet waarom ze hem houden.
Hij is altijd langzamer dan Alonso, waarom zou je er dan mee verder willen.
Ik denk dat Kovalainen het tweede stoeltje zal krijgen. Hij kent het team natuurlijk al goed omdat hij daar testcoureur is. Ook Alonso begon ooit bij Renault als testcoureur. Of een andere Fin misschien. Het is immers nog steeds onduidelijk waar Raikkonen heen gaat volgend seizoen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:18 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet nog dat Flavio eind 2005 zei Fisi nog 1 kans te willen geven, maar wat mij betreft heeft ie zichzelf nog steeds niet echt bewezen. Of zou Alonso gewoon echt zo goed zijn.. Enige duidelijkheid al over het tweede stoeltje bij Renault? Misschien wat voor Montoya
Hij gaat niet omdat hij er al zit zeker?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:32 schreef TeazNutz het volgende:
Kova gaat 100% niet naar Renault
Massa heeft maar 1 jarig contract toch?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:44 schreef roelofjan het volgende:
Kovalainen denk ik ook naar Renault...
Schumacher zie ik nog wel een jaartje doorgaan... waardoor Kimi bij Mclaren blijft?
klopt.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:00 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Massa heeft maar 1 jarig contract toch?
Juist die techniek is leuk.. dat word al veel te veel afgeremd...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:41 schreef wimderon het volgende:
Ook ik vind F1 steeds minder spannend worden met steeds minder actie en steeds meer tactiek, dus heb ik eens zitten denken wat je eraan zou kunnen doen om de spanning te verhogen. Iets wat in me opkwam is om de race te starten in omgekeerde volgorde van de stand in het kampioenschap, hoewel ik dit niet snel zie gebeuren, maar spanning en actie zou je er wel door kunnen krijgen dunkt me...
bronquote:Martijn Mol krijgt Formule BMW test
De 17 jarige Martijn Mol zet een stap in de goede richting op weg naar een (internationale) autosportcarrière. In Canada mag de Nederlander kort na de Grand Prix testen in de Formule BMW USA bij het team van Eric Jensen. De test zal plaats vinden op het Circuit St. Eustache. Martijn zal deze dag zijn debuut maken in een racewagen, nadat hij wel al diverse jaren actief was in de karting.
De Formule BMW USA serie is speciaal bedoeld voor jong opkomend talent afkomsting uit de karting. BMW biedt voor enkelen een speciaal programma aan, waarin het de rijders financieel steunt en coacht op hun weg naar de top in de autosport. Eind juli wordt er speciaal voor potentiële deelnemers in hun kampioenschap een drietal tweedaagse tests op het Circuit Ricardo Tormo in Valencia georganiseerd. Tijdens deze zogenaamde licence course worden de coureurs in de dop getest door o.a. Jorg Müller. Zeven rijders worden vervolgens uitgenodigd voor de scolarship test. 21 coureurs strijden dan in september voor een beurs van $50.000, en vier plaatsen in het Formula BMW USA Junior Team.
Martijn Mol: "Ik wil graag van racen mijn beroep maken en dan is Amerika in mijn optiek het land bij uitstek. Bijkomend voordeel is dat veel van de Formule BMW teams in de USA ook in Formule Atlantic en ChampCar aktief zijn. In de toekomst zijn er dus doorgroeimogelijkheden. Het Formula BMW USA Championship is een uitstekende kraamkamer."
In het Formula BMW USA Championship hebben diverse topteams auto’s rijden zoals Richie Hearn, Haberfeld-Walker Racing, Gelles Racing en HBR Motorsport. Martijn, zoon van SBS Autosport commentator Olav Mol, heeft zich de laatste maanden zorgvuldig voorbereid op de komende tests door hard te lopen, te fietsen en spiertrainingen (met name de nekspieren) te doen. Overigens hebben Nico Rosberg, Ralf Schumacher en Christian Klien, die inmiddels allen een stoeltje in de Formule 1 bemachtigd hebben, eveneens deelgenomen aan deze serie.
Formule1Wereld.nl houdt u, met zowel tekst- als fotomateriaal, op de hoogte van de ontwikkelingen in de autosportcarrière van Martijn Mol.
Volgens mij is dit het grootste probleem. Je ziet dat auto's dicht naar elkaar toe kunnen rijden, maar inhalen is er bijna niet meer bij. Inhalen gebeurt bijna alleen nog met een blauwe vlagquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Een ander probleem is dat teams aerodeynamisch de laatste jaren vooral bezig zijn om manieren te bedenken om de concurrentie zover mogelijk achter zich te houden zodat er geen inhaalactie plaats kan vinden. Dmv. verstoorde luchtstromen en dergelijken.
Ergens zijn de teams er ook zelf voor verantwoordelijk.
+quote:Voormalige GPMA wil motorregels 2008 torpederen
vrijdag 23 juni 2006 om 14:21 - De Formule 1 lijkt af te stevenen op een nieuwe confrontatie tussen de motorfabrikanten enerzijds en de FIA anderzijds. Inzet van de tweestrijd is het al dan niet invoeren van de homologatieregels voor de motoren vanaf 2008. Deze houden in dat de teams geen enkele verandering aan hun krachtbronnen mogen doorvoeren tenzij de autosportbond toestemming verleent voor het doorvoeren van wijzigingen. Deze mogen uiteraard alleen uitgevoerd worden onder toezicht.
Juist het bevriezen van de motorregels is de fabrikanten een doorn in het oog daar zij het ontwikkelen van de krachtbronnen tot een van de paradepaardjes van hun renstal hebben gemaakt. Vanwege de miljoeneninvesteringen in de motoren zijn fabrieksmotoren dan ook erg geliefd in de paddock ten opzichte van de kant-en-klare klantenmotor.
De hoge kosten aan de ontwikkeling van deze techniek is door de FIA echter weer onacceptabel gevonden en de bond wil met het invoeren van de nieuwe regels in 2008 het motorreglement dan ook bevriezen om de kosten van de ontwikkeling van de motor te schrappen. Alle teams moeten daartoe dit jaar al met een min of meer definitief motorontwerp over de brug komen, waar tot 2010 niet aan getornd mag worden. Dat betekent dat een 'slechte' motor de resultaten van een team in het ongunstigste geval drie jaar kan beïnvloeden.
De voormalige GPMA-teams zijn daarom in Monaco met een tegenvoorstel gekomen, waarbij de ontwikkeling van bepaalde onderdelen van de motor toegestaan is, zonder het benodigde veiligheidsargument. Dit voorstel is duurder dan het FIA-idee, maar alleszins goedkoper dan de huidige situatie waarbij de motor geheel doorontwikkeld wordt en kosten noch moeite gespaard worden de krachtbron soms minimaal te verbeteren.
Er lijkt nu echter een, voor de FIA, ongewenste kink in de kabel te komen. Omdat het hier een '2008-voorstel' betreft mag er gestemd worden volgens de nieuwe stemprocedures voor de technishe werkgroep van de Formule 1. Appendix 5 van het reglement meldt daarover, dat alleen een absolute meerderheid noodzakelijk is om een regel goed te keuren, in plaats van de huidige unanimiteit die vereist is. Slechts in een geval van een status quo heeft de FIA een doorslaggevende stem; daarbuiten is het niet stemgerechtigd.
Gezien de stand van zaken is het aannemelijk dat meer teams tegen het voorstel zullen stemmen, dan ervoor, waardoor de FIA in het geheel buitenspel wordt gezet door een maas in haar eigen regels. De motorontwikkeling - of het bevriezen daarvan - kwam gisteren in een meeting in Montréal wederom ter sprake. Charlie Whiting gelastte de stemming over het voorstel echter af, waardoor het besluit over het reglement is uitgesteld.
Dat uitstel kan echter niet leiden tot afstel, omdat op 30 juni al het reglement voor 2008 in haar definitieve versie verstuurd moet worden naar de World Motorsport Council. Deze moet daar 5 juli, daags na de Grand Prix van de Verenigde Staten over stemmen. De Formule 1 lijkt daarom de komende week verzekerd van een nieuw politiek steekspel. Of de FIA daadwerkelijk bakzeil moet halen zal dan ook binnen een week moeten blijken. Max Mosley toonde zich in Silverstone echter onverbiddelijk en stelde dat de regels koste wat het kost doorgevoerd zouden worden in de door de FIA gewenste versie.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14324
quote:Michelin definitief geen kandidaat voor 2008
vrijdag 23 juni 2006 om 13:38 - Michelin zal definitief niet terugkeren als bandenleverancier in het Formule 1-seizoen van 2008. Het Franse bedrijf stapt aan het eind van dit seizoen uit de sport en verklaarde aan de start van het Formule 1-evenement in Canada dat ze niet deel willen nemen aan een sport waar de reglementen het niet toelaten de meest geavanceerde technologieën tegen elkaar te laten strijden. Michelin zal tot eind 2006 in de sport blijven.
“Michelin heeft er altijd in gelooft dat de Formule 1, als het uiterste van de discipline van de motorsport, een arena zou moeten zijn waar de meest geavanceerde technologieën tegen het tegen elkaar op kunnen nemen om de autobranche te helpen”, zo valt te lezen in de persverklaring van Michelin. “Met deze gedachten zal de verandering in de reglementen van de Formule 1 om maar één bandenleverancier toe te staan, compleet tegen deze principes ingaan.”
“Het is een volgende stap naar standaardisatie van de sport waar op het hoogste niveau gestreden zou moeten worden." Iets verder wordt de uiteindelijke beslissing van Michelin toegelicht: "Als resultaat zal Michelin geen gehoor geven aan de FIA met haar verzoek voor een rol als bandenleverancier van de Formule 1. We zouden liever niet in verband worden gebracht met het steunen van deze zaak op het moment dat de kwaliteit van de banden, zoals deze zijn gedemonstreerd, gewaardeerd worden door haar partners.”
De FIA heeft de uiterste inschrijfdatum vol de rol als bandenleverancier vanaf het raceseizoen van 2008 gesteld op vandaag. Men gaat er nu al van uit dat Bridgestone de rol krijgt toegediend, net zoals zij dit hadden in de seizoenen van 1999 en 2000. Voor nu heeft de Japanse leverancier de teams van Ferrari, Williams, Toyota, Midland F1 en Super Aguri onder haar vleugels en zal, met het vertrek van Michelin, volgend seizoen zeer zeker de enige bandenleverancier zijn in de koningsklasse van de autosport.
De FIA en de teams willen maar één bandenleverancier om de kosten te reduceren, aangezien de meeste tests worden besteed aan de banden. Michelin doet het echter niet slecht; ze hebben dit seizoen al zes van de acht races op hun naam geschreven en zou aankomend weekend haar honderdste grand prix-overwinning kunnen pakken. De race die een week later volgt zal op het Amerikaanse circuit van Indianapolis worden verreden, wat met de fiasco van vorig seizoen toch een voorbereiding met gemengde gevoelens zal worden voor de Fransen.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14323
Wat betreft de Formule 1. Het is jammer dat het inderdaad een stuk saaier is geworden. Er zijn eigenlijk geen inhaalacties - gebeuren in de pits - en ik verlang erg terug naar de jaren 98 t/m 2002.quote:Horner: "Doornbos geen racestoel" 24-06-2006
Het is zeer onwaarschijnlijk dat Robert Doornbos een racestoeltje krijgt bij Red Bull Racing. Dat heeft teambaas Christian Horner gisteren aan het Algemeen Dagblad laten weten. Halverwege het seizoen rijdt Doornbos nu elke vrijdag goede tijden in de wagen en vaak is hij sneller dan de vaste rijders. "Laat ik zeggen dat Robert uitstekend werk voor ons verricht als testrijder," laat Horner dan ook weten aan AD Sportwereld.
"Robert heeft op dit moment geen kans op een stoeltje bij Red Bull Racing," zijn echter de harde woorden. "Daar is hij nog niet klaar voor, ofschoon hij steeds beter wordt als coureur. Over Toro Rosso ga ik niet. Maar ik denk wel dat er voor Robert een loopbaan in de Formule 1 in het verschiet ligt," aldus Horner tegen de Rotterdamse krant.
bron: insidef1.nlquote:Het is zeker dat Juan Pablo Montoya volgend jaar bij een topteam kan racen. De Colombiaan heeft echter, zover bekend, geen aanbieding gekregen van een top Formule 1-team, maar van zijn oude werkgever Chip Ganassi, teambaas van IndyCar-team Target Chip Ganassi Racing.
De Amerikaan zei in het Britse weekblad Autosport dat hij de coureur die voor hem de Indy500 won graag terug zou willen in zijn team. "Dat zou geweldig zijn, ik zou geen moment twijfelen om hem weer aan te nemen", aldus voormalig CART-coureur Chip Ganassi.
Montoya reed in '99 en 2000 voor het team dat later naar de IRL zou verkassen. In die twee jaren won vervanger van Alex Zanardi 10 races alsmede de Indy500, waarvan hij de eerste ChampCar-rijder was die de race onder IRL-vlag wist te winnen, en twee keer de CART-titel.
De laatste jaren leek het steeds slechter te gaan met het team na het vertrek van de kampioenen Zanardi, Montoya en Vasser. Echter heeft het dit jaar de weg naar de top weer teruggevonden, wat resulteerde in overwinningen van Dan Wheldon en Scott Dixon.
Of Montoya volgend jaar ook daadwerkelijk weer in een van de rode IndyCars stapt is nog onduidelijk, want over een eventuele transfer naar Target Chip Ganassi hebben de twee elkaar nog niet gesproken.
Voor Juan Montoya is het een fijne gedachte dat hij volgend jaar in ieder geval bij een topteam kan racen. Volgens Autosport bestaat er namelijk maar weinig interesse voor de diensten van de zevenvoudig racewinnaar. De naam van Lewis Hamilton wordt regelmatig in verband gebracht met het team van McLaren, en mocht Raikkonen besluiten bij het Britse team te willen blijven bestaat de kans dat Montoya buiten de boot valt.
Zou wel een goede deal zijn toch?!quote:BMW Sauber lonkt
Albers in de markt
26-6 - Christijan Albers, zo melden bronnen dichtbij zijn huidige team MF1 Racing, heeft een aanbieding gekregen van BMW Sauber.
Mario Theissen, de sportdirecteur van BMW, wenste geen commentaar te geven op dat nieuws. Via de woordvoerder van BMW liet hij weten dat BMW pas aan het einde van het seizoen beslissingen neemt over het rijdersduo voor 2007. Op dit moment rijden Nick Heidfeld en Jacques Villeneuve voor de Zuid-Duitse renstal.
Ook Albers’ manager Lodewijk Varossieau wilde niet bevestigen dat het om BMW gaat. ,,Chris staat inderdaad wel in de belangstelling van een beter team’’, liet hij aan FORMULE 1 RaceReport weten. ,,En die belangstelling is er al redelijke tijd.’’ Vorig jaar was Albers ook al in gesprek met BMW.
Albers heeft een eenjarig contract bij MF1 Racing met een optie voor 2007 die het team kan lichten. Mocht er echter een fabrieksteam Albers willen overnemen, dan kan dat. Er is een clausule met een beperkte afkoopsom, zo bevestigen Varossieau en Albers’ huidige teambaas Colin Kolles.
foto: RACEPICTURES.COM
Ik denk zelf van niet. Villeneuve eruit Albers erin. Ze hebben in Kubica een goede testrijder.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:38 schreef staticdata het volgende:
zou me niets verbazen als het voor een testrol zou zijn....
Goeie call als je wilt groeien! Team enigszins verjongen, een jongen erbij die goed is in het verbeteren van de wagen! Kubica die het tot nu toe zeker goed doet maar itt Albers niet extreem veel race ervaring heeft nog eventjes achter de hand houden.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk zelf van niet. Villeneuve eruit Albers erin. Ze hebben in Kubica een goede testrijder.
quote:Op maandag 26 juni 2006 12:57 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Goeie call als je wilt groeien! Team enigszins verjongen, een jongen erbij die goed is in het verbeteren van de wagen! Kubica die het tot nu toe zeker goed doet maar itt Albers niet extreem veel race ervaring heeft nog eventjes achter de hand houden.
Vet tegen de motorenontwikkelingsstop stemmen!! Na, ik zal het invullen.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:50 schreef boneyard het volgende:
laat je stem horen
http://www.fia-amd-survey2006.com/default.aspx
Klasse van Albers zeg... mazzelpikquote:Albers nodigt spontaan fan uit in pitbox
29 juni 2006
Agelopen weekend heeft een Nederlandse racefan het weekend van zijn leven gehad. Rutger Werkman kwam er na een toevallige ontmoeting met Christijan Albers achter dat de wereld van de F1 helemaal niet zo ontoegankelijk is als vaak wordt gedacht.
Werkman stond op Schiphol te wachten op zijn vlucht naar Canada om de Grand Prix daar te bezoeken, toen Christijan Albers hem aanstootte en een opmerking maakte over zijn petje. Albers verbaasde zich erover dat Rutger helemaal alleen naar Canada reisde om naar de Formule 1 te kijken, waarna hij hem uitnodigde om een kijkje in de pitbox van Midland te nemen. Werkman mocht ook de race vanuit de pixbox volgen.
Albers: "Ik kwam Rutger tegen op Schiphol. Hij viel mij op, omdat hij dezelfde pet op had die ik ook altijd draag. Ik snapte er niets van dat hij helemaal alleen naar Canada ging om de Formule 1 te bekijken. We zaten in hetzelfde vliegtuig en ik heb hem toen gevraagd of hij niet eens bij ons in de pitbox wilde komen. Daar werd niet lang over getwijfeld, dus op vrijdag hebben we hem meteen gebeld. Toen op zondag bleek dat we nog een kaartje over hadden, hebben we hem weer lastig gevallen zodat hij de race bij ons kon komen kijken. Hopelijk heeft hij het goed naar zijn zin gehad!"
Werkman stuurde Albers een dankbriefje: "Bij de laatste veiligheidscontrole op Schiphol zei iemand tegen me: 'Wat een goed petje'. Stond ineens Christijan Albers naast me in de rij. Nadat we door de controle waren, vroeg ik aan hem of we samen op de foto konden. Je maakt niet elke dag mee dat je samen met een F1-coureur in hetzelfde vliegtuig zit. We raakten aan de praat. Tijdens het gesprek vroeg hij of ik het leuk zou vinden om tijdens het GP-weekend in Canada bij hem en Midland in de piboxen te kijken. Daar zeg je geen nee tegen. Het werd een onvergetelijk weekend
Waar stond dat het een fin zou zijn? En Kovalainen is ook een fin, en die is al testrijder daar.. dus die ligt meer voor de handquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:45 schreef Rudy-F1 het volgende:
*Speculatie* : Red Bull is in gesprek met Renault voor de levering van klantenmotoren voor het volgende seizoen. Hierbij is aangegeven dat als de deal doorgaat Kovalainen waarschijnlijk een zitje zal krijgen bij Red Bull. Omdat Fisichella een aantal weken geleden heeft laten doorschemeren dat zijn teamgenoot volgend jaar een Fin zal zijn, is er dus maar 1 conclusie te trekken: Kimi Raikkonen vertrekt naar Renault. *Einde speculatie*
Staat toch wat anders. er staat dat hij helemaal alleen naar de GP van canada gaat. Meestal onderneem je zo'n actie toch met vrienden/bekenden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de ene kant grote klasse van Albers. Aan de andere kant een beetje triest dat hij niet snapt dat mensen de halve wereld afreizen voor F1. Lulverhaal eerste klas want in Malaysia, Australie, etc zat er ook genoeg oranje tussen het publiek.
Albers is zelf zo'n beetje het minst fan van F1, lijkt wel. Maar hij is wel goed voor z'n fans
Geen lulverhaal, want de beste man ging in zijn eentje naar Canada. En dat is iets wat maar weinig fans doen. Vaak minstens één reispartner.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de ene kant grote klasse van Albers. Aan de andere kant een beetje triest dat hij niet snapt dat mensen de halve wereld afreizen voor F1. Lulverhaal eerste klas want in Malaysia, Australie, etc zat er ook genoeg oranje tussen het publiek.
Jij grijpt ook echt alles aan om Albers te bashen of niet?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de andere kant een beetje triest dat hij niet snapt dat mensen de halve wereld afreizen voor F1. Lulverhaal eerste klas want in Malaysia, Australie, etc zat er ook genoeg oranje tussen het publiek.
Albers is zelf zo'n beetje het minst fan van F1, lijkt wel.
Daar zou ik ook graag een link van zien. Op F1racing.net (engelse versie) is niets te vinden namelijk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:10 schreef Rory78 het volgende:
Wordt Albers deze week niet gebashed in het zo gerenommeerde F1Racing (de originele, engelse versie)? Aan het woord komen o.a. Dr. Mario Theissen, Peter Sauber, e.v.a. die aan de hand van een puntenlijstje aangeven hoe goed iemand zijn best heeft gedaan dit jaar.
Christijan eindigt nipt voor Montagny en Ide en vlak achter Monteiro ver in de achterhoede. Als redenen worden opgevoerd dat hij het zichtbaar moeilijk heeft om zijn (zwakkere?) teamgenoot van zich af te schudden en zijn gedrag op de paddock maakt hem ook niet geliefd.
Dat zijn harde woorden...
Staat het in alleen de engelse versie? Of ook de nl?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:40 schreef Rory78 het volgende:
Het staat in het blad.
For the record: ik hoop ook dat het bullshit is.
ach dat zegt ook niet alles. ze zullen schumi misschien veel punten geven terwijl de halve f1 wereld hem nu helemaal onsportief vinden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:40 schreef Rory78 het volgende:
Het staat in het blad.
For the record: ik hoop ook dat het bullshit is.
Goh, de F1 snapt het eindelijk. Duurde lang.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:11 schreef HPoi het volgende:
Coureurs willen nieuwe regels safety-car
30 juni 2006
Hoeft toch ook niet in de eerste ronde van de SC te gebeuren. 1 ronde voor herstart als de baan alweer vrij is levert toch geen gevaar meer op.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:53 schreef Rory78 het volgende:
Doorsturen en zo een rondje goedmaken vind ik onzin. Het haalt de hele bedoeling van de SAFETY (!) car naar beneden.
En Plooij is pissed op Albers omdat een SBS-gozer die kaart niet kreegquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:53 schreef Atreidez het volgende:
Hij neemt zomaar vreemde mensen mee de pitbox inDat kan natuurlijk niet getolereerd worden.
Dopinglijst, waardoor nu wielrenners niet in de Tour de France mogen starten.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:15 schreef sanger het volgende:
Lijst van 200???
met Alonso kun je ook de voetballer Alonso mee bedoelenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:19 schreef mbn het volgende:
[..]
Dopinglijst, waardoor nu wielrenners niet in de Tour de France mogen starten.
Alonso en Nadal worden daarbij genoemd, maar voorlopig is het alleen nog speculatie, omdat het onderzoek van de Spaanse justitie nog bezig is.
Concentratie en uithoudingsvermogen zijn erg belangrijk in een race. Er valt best veel te winnen met doping in de F1 voor een coureur.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat zou een F1-coureur te winnen hebben met doping? Doping is er meestal op gericht sneller te herstellen van zware inspanning terwijl ze in de F1 toch minimaal een week hebben om uit te rusten na een race.
naja je heb ook testen, denk dat sommige dope soorten wel een nuttige bijdrage kan leveren aan het herstel. Niet dat doping goed is hoor.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat zou een F1-coureur te winnen hebben met doping? Doping is er meestal op gericht sneller te herstellen van zware inspanning terwijl ze in de F1 toch minimaal een week hebben om uit te rusten na een race.
Is dit terug te voeren op een brontekst?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:19 schreef mbn het volgende:
[..]
Dopinglijst, waardoor nu wielrenners niet in de Tour de France mogen starten.
Alonso en Nadal worden daarbij genoemd, maar voorlopig is het alleen nog speculatie, omdat het onderzoek van de Spaanse justitie nog bezig is.
Nee.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:03 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Is dit terug te voeren op een brontekst?
Kreeg een belletje van iemand die in Spanje op vakantie is, hij had dat daar in de regionaal krantje zien staan.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:45 schreef kevin6188 het volgende:
Waar komen die geruchten dan vandaan, want ik neem aan dat jij dat gerucht ook vanuit Spanje hebt?
Ok, ik heb inmiddels twee bronteksten gevonden:quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:53 schreef Radegast het volgende:
[..]
Kreeg een belletje van iemand die in Spanje op vakantie is, hij had dat daar in de regionaal krantje zien staan.
quote:"it always touches us the Chinese to us", said the person in charge of the Return, that added: "In the operation ' Puertó there is more people, and I am not going to remove the ventilator, which we with ours enough have, but has an explanation and a reason, since it is the second deports in Spain, after the all-powerful soccer, independently of which of precise way Rafael Nadal or Fernando Alonso exists".
quote:Imola en Hockenheim verdwijnen mogelijk uit F1
Het is goed mogelijk dat de Formule 1-kalender de komende jaren een nog wereldser aanblik krijgt dan nu al het geval is. Van de achttien races worden er dit seizoen - met inbegrip van Turkije - tien races op Europese bodem verreden. De komende jaren zou deze verhouding naar acht Europese en tien niet-Europese races kunnen gaan als het aan Bernie Ecclestone ligt.
De Formule 1-baas maakte na overleg met de teambazen bekend tegenover SpeedTV dat de komende jaren de circuits van Imola en Hockenheim van de kalender kunnen verdwijnen. In hun plaats zouden vervolgens races in Mexico en Zuid-Korea komen. Dat juist Imola genoemd wordt is echter opvallend.
De gemeenteraad van de Italiaanse stad heeft afgelopen voorjaar namelijk nog haar groene licht gegeven aan een omvangrijke verbouwing van het pitgedeelte van het circuit, zodat de nauwe pitstraat verbreed wordt. Tevens zou de laatste chicane voor de start/finish-lijn uit het circuit gaan verdwijnen om het racen weer aantrekkelijker te maken. Mocht Imola verdwijnen van de kalender, is het maar de vraag wat het doel is geweest van de veranderingen wanneer een moniaal podium voor de racelocatie verdwijnt.
Het verdwijnen van Hockenheim zou evenwel minder opvallend genoemd kunnen worden. De circuitdirectie is dit jaar in zwaar financieel weer terechtgekomen nadat kaartverkoop en inkomsten van het circuit de laatste jaren tegenvielen. De fans lijken de restyling van de oude Hockenheimring niet te kunnen waarderen en daarnaast hebben de Duitsers geen rooskleurig toekomstbeeld wanneer het Schumacher-effect als melkkoe verdwijnt.
Over het rouleren van een Duitse Formule 1-race, samen met de Nürburgring, doen dan ook al vaker verhalen de ronde. Het laatste circuit waant zich de komende jaren echter veilig. Circuitdirecteur Walter Kafitz benadrukte onlangs nog dat het circuit tot in het volgende decennium op de Formule 1-kalender zal prijken. Met de voorgenomen stap van Ecclestone zouden Italië en Duitsland daarmee hun 'tweede' Formule 1-race verliezen.
De entree van Zuid-Korea lijkt opvallend, maar daar wordt aankomende herfst voor het eerst een Champ Car-race verreden, mits de organisatoren na een aantal eerdere mislukte pogingen het dit jaar voor elkaar krijgen de race door te laten gaan. In Mexico wordt al een paar jaar gesteggeld over de aanleg van een Formule 1-waardig circuit in toeristenregio Cancun. Het laatste nieuws van daar is echter dat de bouw vertraging heeft opgelopen door protesten van milieugroeperingen. Mogelijk zoekt Ecclestone daarom naar een alternatieve locatie in het Midden-Amerikaanse land.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14463
quote:Formule 1-coureurs betrokken bij dopingschandaal?
De wielersport werd deze week opgeschrikt door een nieuw groot dopingschandaal waarbij 52 wielrenners op een lijst zouden staan die verboden middelen gebruiken, beter bekend als het gebruik van EPO. De wielrenners zouden contact hebben of contact hebben gehad met een Spaanse arts. In totaal staan er 200 topsporters op deze lijst die contact hebben met deze Spaanse arts en deze topsporters zouden verboden middelen gebruiken om prestaties te bevorderen.
Naast de 52 wielrenners is niet bekend welke andere sporten betrokken zouden zijn en op de lijst voorkomen. De NOS-verslaggevers van de Tour de France van vandaag wisten echter te melden dat naast wielrenners, ook voetballers en Formule 1-coureurs op deze lijst voorkomen.
Een vreemd geval aangezien Formule 1-coureurs geen voordeel zouden hebben bij het gebruik van doping en er eerder concentratieverlies zou zijn. Aangezien het een opmerkelijke uitspraak is van de NOS-verslaggevers hebben wij contact gezocht met de sportredactie. Deze wilden echter niet reageren en ingaan op de uitspraken of de lijst van 200 topsporters die erop staan. Wordt mogelijk vervolgd.
Bronquote:Drug probe threatens other sports
Sports other than cycling are involved in the Spanish anti-doping probe which has rocked the Tour de France, claims the head of cycling's governing body.
International Cycling Union (UCI) president Pat McQuaid said: "Only riders have been named so far.
"But many footballers, tennis players and athletes are on the list. "
"Two years ago, (former UCI president) Hein Verbruggen warned the authorities because the UCI knew that blood doping was a common practice in Spain."
A six-month doping investigation in Spain, nicknamed Operation Puerta, led to the arrests of five men, including Manolo Saiz, who recently resigned as boss of the Liberty-Seguros team, now renamed Astana-Wurth.
Background: How the story unfolded
The scandal erupted on 23 May when the Guardia Civil raided a number of addresses and found anabolic steroids and packs of frozen blood.
Astana-Wurth were forced to withdraw their team en masse before the start of the Tour de France after five of their riders were named among a list of around 56 cyclists by the investigation team.
In all, 13 riders were withdrawn by their teams from the Tour, including two of the favourites, German Jan Ullrich and Italian Ivan Basso.
The scandal is the biggest doping controversy to hit cycling since the Festina affair rocked the 1998 Tour.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |