quote:Michael Schumacher blijft voorzitter GPDA
Ferrari-coureur Michael Schumacher zal zijn rol als voorzitter van de Formule 1-coureurs behouden na een ontmoeting met zijn rivalen. De voormalige zevenvoudig wereldkampioen heeft vrijdag een aantal vragen moeten beantwoorden over zijn kwalificatiesessie van Monaco tijdens een vergadering van de Grand Prix Drivers Association op Silverstone. De Duitser zorgde twee weken geleden voor veel rumoer toen de wedstrijdleiding zijn pole afnam en hem achteraan zette voor het expres ophouden van andere coureurs om zijn snelste tijd te verslaan.
David Coulthard, één van de andere voorzitters, kwam na afloop met uitleg over de gehouden vergadering: “Ik wil niet te veel kwijt over waar de discussie over ging, maar we zijn nog steeds vertegenwoordigd door drie hoofdvoorzitters. Natuurlijk was er wat spanning aan het begin. We moesten gewoon met elkaar rond de tafel gaan zitten en uiteindelijk was het een zeer productieve vergadering. Iedereen heeft zijn individuele mening over wat er is gebeurd in Monaco en voelt zich goed met wat de wedstrijdleiding heeft gedaan.”
“Het was goed om een einde te brengen aan de verhalen over wat andere zeiden en iedereen is het er unaniem mee eens dat we samen in hetzelfde schuitje zitten, dat we weer verder willen gaan en dat Michael een belangrijke speler daar in is. In Turkije in augustus zal het moment zijn dat we weer gaan stemmen of we door willen met de drie huidige voorzitters of dat we willen veranderen. Persoonlijk denk ik dat het goed is om een verandering te zien, want alleen dan zal de rol van het reageren van de GPDA door blijven gaan”, aldus de Schot.
Iemand die niet op de vergadering van de GPDA kon wachten was Mark Webber, die meteen in een boze bui op Schumi afstapte en hem naar de waarheid vroeg. Ook de Australiër wil niet veel kwijt over dit gesprek, maar liet wel weten zich goed te voelen bij de woorden die hij gekozen had: “Ik heb mijn zegje gedaan tegen hem. Ik wil de woorden graag voor mezelf houden. Ik kan wel zeggen dat ik blij was met wat ik tegen hem heb gezegd. Ik had enorm veel respect voor hem, maar wat hij deed was een belediging voor de rest van ons.”
Voorafgaande aan de vergadering hadden veel coureurs al hun mening klaarliggen. Zo wilden genoeg rijders een goede verklaring van Schumacher hebben, terwijl andere zelfs nog een stapje verder gingen. Fernando Alonso voelde er niets voor om op te komen dagen en toonde hiermee geen respect voor de Duitser, waar Pedro de la Rosa als testcoureur van McLaren zelfs dreigde uit de GPDA te stappen als Schumacher besloot niet af te treden. Of de Spaanse testcoureur zich aan zijn eerder uitgesproken woorden houdt zal nog moeten blijken.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14217
quote:
quote:Montoya out of McLaren
The word in the paddock at Silverstone is that Juan Pablo Montoya has been told by McLaren that his services will not be required in 2007. With Kimi Raikkonen off to Ferrari (yet to be confirmed) and Fernando Alonso moving to McLaren this opens the way from the Woking team to hire F1 new boy Lewis Hamilton, who is dominating GP2 is impressive fashion this year, despite being in his rookie year of the series. Hamilton won two stylish victories at Silverstone over the weekend and now leads the series by 22 points from Nelson Piquet Jr.
Montoya's future in F1 is now in some doubt as the only real options available to him are Red Bull Racing and Toyota. Red Bull does not seem to be very interested as David Coulthard is doing fine and Toyota might take him on in place of Jarno Trulli. At the moment Trulli is holding out for more money but with Montoya on the market he will probably compromise on the cash to secure the seat.
If Red Bull decides against hiring Montoya - and that is quite likely given that Tonio Liuzzi looks a good bet and the team seems keen to keep Coulthard - then Montoya may not have a future in F1 in a team that would be of any interest to him. The logical move in that situation would be to head back to the United States where he won the CART title in 1999 with Target Chip Ganassi Racing. Ganassi is now a major player in the Indy Racing League and is currently running a pair of Target-sponsored Dallaras for Dan Wheldon and Scott Dixon.
Ik zei niets over het chassis en de carrosseriequote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:12 schreef sanger het volgende:
En voila, daar heb je A1GP
Omdat continuïteit zeer belangrijk is in de Formule 1. Twee nieuwe coureurs bij een team is geen aanrader, die moeten zich eerst helemaal aan het team aanpassen. Dat duurt meestal een tijdje. Fisichella kent Renault onderhand door en door. Het is waarschijnlijk zijn geluk dat Alonso vertrekt, anders had hij naar een nieuw baantje uit moeten kijken.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 08:31 schreef SimtekF1 het volgende:
Als je Fisico vergelijkt met Alonso snap ik niet waarom ze hem houden.
Hij is altijd langzamer dan Alonso, waarom zou je er dan mee verder willen.
Ik denk dat Kovalainen het tweede stoeltje zal krijgen. Hij kent het team natuurlijk al goed omdat hij daar testcoureur is. Ook Alonso begon ooit bij Renault als testcoureur. Of een andere Fin misschien. Het is immers nog steeds onduidelijk waar Raikkonen heen gaat volgend seizoen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:18 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet nog dat Flavio eind 2005 zei Fisi nog 1 kans te willen geven, maar wat mij betreft heeft ie zichzelf nog steeds niet echt bewezen. Of zou Alonso gewoon echt zo goed zijn.. Enige duidelijkheid al over het tweede stoeltje bij Renault? Misschien wat voor Montoya
Hij gaat niet omdat hij er al zit zeker?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 15:32 schreef TeazNutz het volgende:
Kova gaat 100% niet naar Renault
Massa heeft maar 1 jarig contract toch?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:44 schreef roelofjan het volgende:
Kovalainen denk ik ook naar Renault...
Schumacher zie ik nog wel een jaartje doorgaan... waardoor Kimi bij Mclaren blijft?
klopt.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:00 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Massa heeft maar 1 jarig contract toch?
Juist die techniek is leuk.. dat word al veel te veel afgeremd...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:41 schreef wimderon het volgende:
Ook ik vind F1 steeds minder spannend worden met steeds minder actie en steeds meer tactiek, dus heb ik eens zitten denken wat je eraan zou kunnen doen om de spanning te verhogen. Iets wat in me opkwam is om de race te starten in omgekeerde volgorde van de stand in het kampioenschap, hoewel ik dit niet snel zie gebeuren, maar spanning en actie zou je er wel door kunnen krijgen dunkt me...
bronquote:Martijn Mol krijgt Formule BMW test
De 17 jarige Martijn Mol zet een stap in de goede richting op weg naar een (internationale) autosportcarrière. In Canada mag de Nederlander kort na de Grand Prix testen in de Formule BMW USA bij het team van Eric Jensen. De test zal plaats vinden op het Circuit St. Eustache. Martijn zal deze dag zijn debuut maken in een racewagen, nadat hij wel al diverse jaren actief was in de karting.
De Formule BMW USA serie is speciaal bedoeld voor jong opkomend talent afkomsting uit de karting. BMW biedt voor enkelen een speciaal programma aan, waarin het de rijders financieel steunt en coacht op hun weg naar de top in de autosport. Eind juli wordt er speciaal voor potentiële deelnemers in hun kampioenschap een drietal tweedaagse tests op het Circuit Ricardo Tormo in Valencia georganiseerd. Tijdens deze zogenaamde licence course worden de coureurs in de dop getest door o.a. Jorg Müller. Zeven rijders worden vervolgens uitgenodigd voor de scolarship test. 21 coureurs strijden dan in september voor een beurs van $50.000, en vier plaatsen in het Formula BMW USA Junior Team.
Martijn Mol: "Ik wil graag van racen mijn beroep maken en dan is Amerika in mijn optiek het land bij uitstek. Bijkomend voordeel is dat veel van de Formule BMW teams in de USA ook in Formule Atlantic en ChampCar aktief zijn. In de toekomst zijn er dus doorgroeimogelijkheden. Het Formula BMW USA Championship is een uitstekende kraamkamer."
In het Formula BMW USA Championship hebben diverse topteams auto’s rijden zoals Richie Hearn, Haberfeld-Walker Racing, Gelles Racing en HBR Motorsport. Martijn, zoon van SBS Autosport commentator Olav Mol, heeft zich de laatste maanden zorgvuldig voorbereid op de komende tests door hard te lopen, te fietsen en spiertrainingen (met name de nekspieren) te doen. Overigens hebben Nico Rosberg, Ralf Schumacher en Christian Klien, die inmiddels allen een stoeltje in de Formule 1 bemachtigd hebben, eveneens deelgenomen aan deze serie.
Formule1Wereld.nl houdt u, met zowel tekst- als fotomateriaal, op de hoogte van de ontwikkelingen in de autosportcarrière van Martijn Mol.
Volgens mij is dit het grootste probleem. Je ziet dat auto's dicht naar elkaar toe kunnen rijden, maar inhalen is er bijna niet meer bij. Inhalen gebeurt bijna alleen nog met een blauwe vlagquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Een ander probleem is dat teams aerodeynamisch de laatste jaren vooral bezig zijn om manieren te bedenken om de concurrentie zover mogelijk achter zich te houden zodat er geen inhaalactie plaats kan vinden. Dmv. verstoorde luchtstromen en dergelijken.
Ergens zijn de teams er ook zelf voor verantwoordelijk.
+quote:Voormalige GPMA wil motorregels 2008 torpederen
vrijdag 23 juni 2006 om 14:21 - De Formule 1 lijkt af te stevenen op een nieuwe confrontatie tussen de motorfabrikanten enerzijds en de FIA anderzijds. Inzet van de tweestrijd is het al dan niet invoeren van de homologatieregels voor de motoren vanaf 2008. Deze houden in dat de teams geen enkele verandering aan hun krachtbronnen mogen doorvoeren tenzij de autosportbond toestemming verleent voor het doorvoeren van wijzigingen. Deze mogen uiteraard alleen uitgevoerd worden onder toezicht.
Juist het bevriezen van de motorregels is de fabrikanten een doorn in het oog daar zij het ontwikkelen van de krachtbronnen tot een van de paradepaardjes van hun renstal hebben gemaakt. Vanwege de miljoeneninvesteringen in de motoren zijn fabrieksmotoren dan ook erg geliefd in de paddock ten opzichte van de kant-en-klare klantenmotor.
De hoge kosten aan de ontwikkeling van deze techniek is door de FIA echter weer onacceptabel gevonden en de bond wil met het invoeren van de nieuwe regels in 2008 het motorreglement dan ook bevriezen om de kosten van de ontwikkeling van de motor te schrappen. Alle teams moeten daartoe dit jaar al met een min of meer definitief motorontwerp over de brug komen, waar tot 2010 niet aan getornd mag worden. Dat betekent dat een 'slechte' motor de resultaten van een team in het ongunstigste geval drie jaar kan beïnvloeden.
De voormalige GPMA-teams zijn daarom in Monaco met een tegenvoorstel gekomen, waarbij de ontwikkeling van bepaalde onderdelen van de motor toegestaan is, zonder het benodigde veiligheidsargument. Dit voorstel is duurder dan het FIA-idee, maar alleszins goedkoper dan de huidige situatie waarbij de motor geheel doorontwikkeld wordt en kosten noch moeite gespaard worden de krachtbron soms minimaal te verbeteren.
Er lijkt nu echter een, voor de FIA, ongewenste kink in de kabel te komen. Omdat het hier een '2008-voorstel' betreft mag er gestemd worden volgens de nieuwe stemprocedures voor de technishe werkgroep van de Formule 1. Appendix 5 van het reglement meldt daarover, dat alleen een absolute meerderheid noodzakelijk is om een regel goed te keuren, in plaats van de huidige unanimiteit die vereist is. Slechts in een geval van een status quo heeft de FIA een doorslaggevende stem; daarbuiten is het niet stemgerechtigd.
Gezien de stand van zaken is het aannemelijk dat meer teams tegen het voorstel zullen stemmen, dan ervoor, waardoor de FIA in het geheel buitenspel wordt gezet door een maas in haar eigen regels. De motorontwikkeling - of het bevriezen daarvan - kwam gisteren in een meeting in Montréal wederom ter sprake. Charlie Whiting gelastte de stemming over het voorstel echter af, waardoor het besluit over het reglement is uitgesteld.
Dat uitstel kan echter niet leiden tot afstel, omdat op 30 juni al het reglement voor 2008 in haar definitieve versie verstuurd moet worden naar de World Motorsport Council. Deze moet daar 5 juli, daags na de Grand Prix van de Verenigde Staten over stemmen. De Formule 1 lijkt daarom de komende week verzekerd van een nieuw politiek steekspel. Of de FIA daadwerkelijk bakzeil moet halen zal dan ook binnen een week moeten blijken. Max Mosley toonde zich in Silverstone echter onverbiddelijk en stelde dat de regels koste wat het kost doorgevoerd zouden worden in de door de FIA gewenste versie.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14324
quote:Michelin definitief geen kandidaat voor 2008
vrijdag 23 juni 2006 om 13:38 - Michelin zal definitief niet terugkeren als bandenleverancier in het Formule 1-seizoen van 2008. Het Franse bedrijf stapt aan het eind van dit seizoen uit de sport en verklaarde aan de start van het Formule 1-evenement in Canada dat ze niet deel willen nemen aan een sport waar de reglementen het niet toelaten de meest geavanceerde technologieën tegen elkaar te laten strijden. Michelin zal tot eind 2006 in de sport blijven.
“Michelin heeft er altijd in gelooft dat de Formule 1, als het uiterste van de discipline van de motorsport, een arena zou moeten zijn waar de meest geavanceerde technologieën tegen het tegen elkaar op kunnen nemen om de autobranche te helpen”, zo valt te lezen in de persverklaring van Michelin. “Met deze gedachten zal de verandering in de reglementen van de Formule 1 om maar één bandenleverancier toe te staan, compleet tegen deze principes ingaan.”
“Het is een volgende stap naar standaardisatie van de sport waar op het hoogste niveau gestreden zou moeten worden." Iets verder wordt de uiteindelijke beslissing van Michelin toegelicht: "Als resultaat zal Michelin geen gehoor geven aan de FIA met haar verzoek voor een rol als bandenleverancier van de Formule 1. We zouden liever niet in verband worden gebracht met het steunen van deze zaak op het moment dat de kwaliteit van de banden, zoals deze zijn gedemonstreerd, gewaardeerd worden door haar partners.”
De FIA heeft de uiterste inschrijfdatum vol de rol als bandenleverancier vanaf het raceseizoen van 2008 gesteld op vandaag. Men gaat er nu al van uit dat Bridgestone de rol krijgt toegediend, net zoals zij dit hadden in de seizoenen van 1999 en 2000. Voor nu heeft de Japanse leverancier de teams van Ferrari, Williams, Toyota, Midland F1 en Super Aguri onder haar vleugels en zal, met het vertrek van Michelin, volgend seizoen zeer zeker de enige bandenleverancier zijn in de koningsklasse van de autosport.
De FIA en de teams willen maar één bandenleverancier om de kosten te reduceren, aangezien de meeste tests worden besteed aan de banden. Michelin doet het echter niet slecht; ze hebben dit seizoen al zes van de acht races op hun naam geschreven en zou aankomend weekend haar honderdste grand prix-overwinning kunnen pakken. De race die een week later volgt zal op het Amerikaanse circuit van Indianapolis worden verreden, wat met de fiasco van vorig seizoen toch een voorbereiding met gemengde gevoelens zal worden voor de Fransen.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14323
Wat betreft de Formule 1. Het is jammer dat het inderdaad een stuk saaier is geworden. Er zijn eigenlijk geen inhaalacties - gebeuren in de pits - en ik verlang erg terug naar de jaren 98 t/m 2002.quote:Horner: "Doornbos geen racestoel" 24-06-2006
Het is zeer onwaarschijnlijk dat Robert Doornbos een racestoeltje krijgt bij Red Bull Racing. Dat heeft teambaas Christian Horner gisteren aan het Algemeen Dagblad laten weten. Halverwege het seizoen rijdt Doornbos nu elke vrijdag goede tijden in de wagen en vaak is hij sneller dan de vaste rijders. "Laat ik zeggen dat Robert uitstekend werk voor ons verricht als testrijder," laat Horner dan ook weten aan AD Sportwereld.
"Robert heeft op dit moment geen kans op een stoeltje bij Red Bull Racing," zijn echter de harde woorden. "Daar is hij nog niet klaar voor, ofschoon hij steeds beter wordt als coureur. Over Toro Rosso ga ik niet. Maar ik denk wel dat er voor Robert een loopbaan in de Formule 1 in het verschiet ligt," aldus Horner tegen de Rotterdamse krant.
bron: insidef1.nlquote:Het is zeker dat Juan Pablo Montoya volgend jaar bij een topteam kan racen. De Colombiaan heeft echter, zover bekend, geen aanbieding gekregen van een top Formule 1-team, maar van zijn oude werkgever Chip Ganassi, teambaas van IndyCar-team Target Chip Ganassi Racing.
De Amerikaan zei in het Britse weekblad Autosport dat hij de coureur die voor hem de Indy500 won graag terug zou willen in zijn team. "Dat zou geweldig zijn, ik zou geen moment twijfelen om hem weer aan te nemen", aldus voormalig CART-coureur Chip Ganassi.
Montoya reed in '99 en 2000 voor het team dat later naar de IRL zou verkassen. In die twee jaren won vervanger van Alex Zanardi 10 races alsmede de Indy500, waarvan hij de eerste ChampCar-rijder was die de race onder IRL-vlag wist te winnen, en twee keer de CART-titel.
De laatste jaren leek het steeds slechter te gaan met het team na het vertrek van de kampioenen Zanardi, Montoya en Vasser. Echter heeft het dit jaar de weg naar de top weer teruggevonden, wat resulteerde in overwinningen van Dan Wheldon en Scott Dixon.
Of Montoya volgend jaar ook daadwerkelijk weer in een van de rode IndyCars stapt is nog onduidelijk, want over een eventuele transfer naar Target Chip Ganassi hebben de twee elkaar nog niet gesproken.
Voor Juan Montoya is het een fijne gedachte dat hij volgend jaar in ieder geval bij een topteam kan racen. Volgens Autosport bestaat er namelijk maar weinig interesse voor de diensten van de zevenvoudig racewinnaar. De naam van Lewis Hamilton wordt regelmatig in verband gebracht met het team van McLaren, en mocht Raikkonen besluiten bij het Britse team te willen blijven bestaat de kans dat Montoya buiten de boot valt.
Zou wel een goede deal zijn toch?!quote:BMW Sauber lonkt
Albers in de markt
26-6 - Christijan Albers, zo melden bronnen dichtbij zijn huidige team MF1 Racing, heeft een aanbieding gekregen van BMW Sauber.
Mario Theissen, de sportdirecteur van BMW, wenste geen commentaar te geven op dat nieuws. Via de woordvoerder van BMW liet hij weten dat BMW pas aan het einde van het seizoen beslissingen neemt over het rijdersduo voor 2007. Op dit moment rijden Nick Heidfeld en Jacques Villeneuve voor de Zuid-Duitse renstal.
Ook Albers’ manager Lodewijk Varossieau wilde niet bevestigen dat het om BMW gaat. ,,Chris staat inderdaad wel in de belangstelling van een beter team’’, liet hij aan FORMULE 1 RaceReport weten. ,,En die belangstelling is er al redelijke tijd.’’ Vorig jaar was Albers ook al in gesprek met BMW.
Albers heeft een eenjarig contract bij MF1 Racing met een optie voor 2007 die het team kan lichten. Mocht er echter een fabrieksteam Albers willen overnemen, dan kan dat. Er is een clausule met een beperkte afkoopsom, zo bevestigen Varossieau en Albers’ huidige teambaas Colin Kolles.
foto: RACEPICTURES.COM
Ik denk zelf van niet. Villeneuve eruit Albers erin. Ze hebben in Kubica een goede testrijder.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:38 schreef staticdata het volgende:
zou me niets verbazen als het voor een testrol zou zijn....
Goeie call als je wilt groeien! Team enigszins verjongen, een jongen erbij die goed is in het verbeteren van de wagen! Kubica die het tot nu toe zeker goed doet maar itt Albers niet extreem veel race ervaring heeft nog eventjes achter de hand houden.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk zelf van niet. Villeneuve eruit Albers erin. Ze hebben in Kubica een goede testrijder.
quote:Op maandag 26 juni 2006 12:57 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Goeie call als je wilt groeien! Team enigszins verjongen, een jongen erbij die goed is in het verbeteren van de wagen! Kubica die het tot nu toe zeker goed doet maar itt Albers niet extreem veel race ervaring heeft nog eventjes achter de hand houden.
Vet tegen de motorenontwikkelingsstop stemmen!! Na, ik zal het invullen.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:50 schreef boneyard het volgende:
laat je stem horen
http://www.fia-amd-survey2006.com/default.aspx
Klasse van Albers zeg... mazzelpikquote:Albers nodigt spontaan fan uit in pitbox
29 juni 2006
Agelopen weekend heeft een Nederlandse racefan het weekend van zijn leven gehad. Rutger Werkman kwam er na een toevallige ontmoeting met Christijan Albers achter dat de wereld van de F1 helemaal niet zo ontoegankelijk is als vaak wordt gedacht.
Werkman stond op Schiphol te wachten op zijn vlucht naar Canada om de Grand Prix daar te bezoeken, toen Christijan Albers hem aanstootte en een opmerking maakte over zijn petje. Albers verbaasde zich erover dat Rutger helemaal alleen naar Canada reisde om naar de Formule 1 te kijken, waarna hij hem uitnodigde om een kijkje in de pitbox van Midland te nemen. Werkman mocht ook de race vanuit de pixbox volgen.
Albers: "Ik kwam Rutger tegen op Schiphol. Hij viel mij op, omdat hij dezelfde pet op had die ik ook altijd draag. Ik snapte er niets van dat hij helemaal alleen naar Canada ging om de Formule 1 te bekijken. We zaten in hetzelfde vliegtuig en ik heb hem toen gevraagd of hij niet eens bij ons in de pitbox wilde komen. Daar werd niet lang over getwijfeld, dus op vrijdag hebben we hem meteen gebeld. Toen op zondag bleek dat we nog een kaartje over hadden, hebben we hem weer lastig gevallen zodat hij de race bij ons kon komen kijken. Hopelijk heeft hij het goed naar zijn zin gehad!"
Werkman stuurde Albers een dankbriefje: "Bij de laatste veiligheidscontrole op Schiphol zei iemand tegen me: 'Wat een goed petje'. Stond ineens Christijan Albers naast me in de rij. Nadat we door de controle waren, vroeg ik aan hem of we samen op de foto konden. Je maakt niet elke dag mee dat je samen met een F1-coureur in hetzelfde vliegtuig zit. We raakten aan de praat. Tijdens het gesprek vroeg hij of ik het leuk zou vinden om tijdens het GP-weekend in Canada bij hem en Midland in de piboxen te kijken. Daar zeg je geen nee tegen. Het werd een onvergetelijk weekend
Waar stond dat het een fin zou zijn? En Kovalainen is ook een fin, en die is al testrijder daar.. dus die ligt meer voor de handquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:45 schreef Rudy-F1 het volgende:
*Speculatie* : Red Bull is in gesprek met Renault voor de levering van klantenmotoren voor het volgende seizoen. Hierbij is aangegeven dat als de deal doorgaat Kovalainen waarschijnlijk een zitje zal krijgen bij Red Bull. Omdat Fisichella een aantal weken geleden heeft laten doorschemeren dat zijn teamgenoot volgend jaar een Fin zal zijn, is er dus maar 1 conclusie te trekken: Kimi Raikkonen vertrekt naar Renault. *Einde speculatie*
Staat toch wat anders. er staat dat hij helemaal alleen naar de GP van canada gaat. Meestal onderneem je zo'n actie toch met vrienden/bekenden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de ene kant grote klasse van Albers. Aan de andere kant een beetje triest dat hij niet snapt dat mensen de halve wereld afreizen voor F1. Lulverhaal eerste klas want in Malaysia, Australie, etc zat er ook genoeg oranje tussen het publiek.
Albers is zelf zo'n beetje het minst fan van F1, lijkt wel. Maar hij is wel goed voor z'n fans
Geen lulverhaal, want de beste man ging in zijn eentje naar Canada. En dat is iets wat maar weinig fans doen. Vaak minstens één reispartner.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de ene kant grote klasse van Albers. Aan de andere kant een beetje triest dat hij niet snapt dat mensen de halve wereld afreizen voor F1. Lulverhaal eerste klas want in Malaysia, Australie, etc zat er ook genoeg oranje tussen het publiek.
Jij grijpt ook echt alles aan om Albers te bashen of niet?quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de andere kant een beetje triest dat hij niet snapt dat mensen de halve wereld afreizen voor F1. Lulverhaal eerste klas want in Malaysia, Australie, etc zat er ook genoeg oranje tussen het publiek.
Albers is zelf zo'n beetje het minst fan van F1, lijkt wel.
Daar zou ik ook graag een link van zien. Op F1racing.net (engelse versie) is niets te vinden namelijk.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:10 schreef Rory78 het volgende:
Wordt Albers deze week niet gebashed in het zo gerenommeerde F1Racing (de originele, engelse versie)? Aan het woord komen o.a. Dr. Mario Theissen, Peter Sauber, e.v.a. die aan de hand van een puntenlijstje aangeven hoe goed iemand zijn best heeft gedaan dit jaar.
Christijan eindigt nipt voor Montagny en Ide en vlak achter Monteiro ver in de achterhoede. Als redenen worden opgevoerd dat hij het zichtbaar moeilijk heeft om zijn (zwakkere?) teamgenoot van zich af te schudden en zijn gedrag op de paddock maakt hem ook niet geliefd.
Dat zijn harde woorden...
Staat het in alleen de engelse versie? Of ook de nl?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:40 schreef Rory78 het volgende:
Het staat in het blad.
For the record: ik hoop ook dat het bullshit is.
ach dat zegt ook niet alles. ze zullen schumi misschien veel punten geven terwijl de halve f1 wereld hem nu helemaal onsportief vinden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:40 schreef Rory78 het volgende:
Het staat in het blad.
For the record: ik hoop ook dat het bullshit is.
Goh, de F1 snapt het eindelijk. Duurde lang.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:11 schreef HPoi het volgende:
Coureurs willen nieuwe regels safety-car
30 juni 2006
Hoeft toch ook niet in de eerste ronde van de SC te gebeuren. 1 ronde voor herstart als de baan alweer vrij is levert toch geen gevaar meer op.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:53 schreef Rory78 het volgende:
Doorsturen en zo een rondje goedmaken vind ik onzin. Het haalt de hele bedoeling van de SAFETY (!) car naar beneden.
En Plooij is pissed op Albers omdat een SBS-gozer die kaart niet kreegquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:53 schreef Atreidez het volgende:
Hij neemt zomaar vreemde mensen mee de pitbox inDat kan natuurlijk niet getolereerd worden.
Dopinglijst, waardoor nu wielrenners niet in de Tour de France mogen starten.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:15 schreef sanger het volgende:
Lijst van 200???
met Alonso kun je ook de voetballer Alonso mee bedoelenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:19 schreef mbn het volgende:
[..]
Dopinglijst, waardoor nu wielrenners niet in de Tour de France mogen starten.
Alonso en Nadal worden daarbij genoemd, maar voorlopig is het alleen nog speculatie, omdat het onderzoek van de Spaanse justitie nog bezig is.
Concentratie en uithoudingsvermogen zijn erg belangrijk in een race. Er valt best veel te winnen met doping in de F1 voor een coureur.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat zou een F1-coureur te winnen hebben met doping? Doping is er meestal op gericht sneller te herstellen van zware inspanning terwijl ze in de F1 toch minimaal een week hebben om uit te rusten na een race.
naja je heb ook testen, denk dat sommige dope soorten wel een nuttige bijdrage kan leveren aan het herstel. Niet dat doping goed is hoor.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat zou een F1-coureur te winnen hebben met doping? Doping is er meestal op gericht sneller te herstellen van zware inspanning terwijl ze in de F1 toch minimaal een week hebben om uit te rusten na een race.
Is dit terug te voeren op een brontekst?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:19 schreef mbn het volgende:
[..]
Dopinglijst, waardoor nu wielrenners niet in de Tour de France mogen starten.
Alonso en Nadal worden daarbij genoemd, maar voorlopig is het alleen nog speculatie, omdat het onderzoek van de Spaanse justitie nog bezig is.
Nee.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:03 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Is dit terug te voeren op een brontekst?
Kreeg een belletje van iemand die in Spanje op vakantie is, hij had dat daar in de regionaal krantje zien staan.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:45 schreef kevin6188 het volgende:
Waar komen die geruchten dan vandaan, want ik neem aan dat jij dat gerucht ook vanuit Spanje hebt?
Ok, ik heb inmiddels twee bronteksten gevonden:quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:53 schreef Radegast het volgende:
[..]
Kreeg een belletje van iemand die in Spanje op vakantie is, hij had dat daar in de regionaal krantje zien staan.
quote:"it always touches us the Chinese to us", said the person in charge of the Return, that added: "In the operation ' Puertó there is more people, and I am not going to remove the ventilator, which we with ours enough have, but has an explanation and a reason, since it is the second deports in Spain, after the all-powerful soccer, independently of which of precise way Rafael Nadal or Fernando Alonso exists".
quote:Imola en Hockenheim verdwijnen mogelijk uit F1
Het is goed mogelijk dat de Formule 1-kalender de komende jaren een nog wereldser aanblik krijgt dan nu al het geval is. Van de achttien races worden er dit seizoen - met inbegrip van Turkije - tien races op Europese bodem verreden. De komende jaren zou deze verhouding naar acht Europese en tien niet-Europese races kunnen gaan als het aan Bernie Ecclestone ligt.
De Formule 1-baas maakte na overleg met de teambazen bekend tegenover SpeedTV dat de komende jaren de circuits van Imola en Hockenheim van de kalender kunnen verdwijnen. In hun plaats zouden vervolgens races in Mexico en Zuid-Korea komen. Dat juist Imola genoemd wordt is echter opvallend.
De gemeenteraad van de Italiaanse stad heeft afgelopen voorjaar namelijk nog haar groene licht gegeven aan een omvangrijke verbouwing van het pitgedeelte van het circuit, zodat de nauwe pitstraat verbreed wordt. Tevens zou de laatste chicane voor de start/finish-lijn uit het circuit gaan verdwijnen om het racen weer aantrekkelijker te maken. Mocht Imola verdwijnen van de kalender, is het maar de vraag wat het doel is geweest van de veranderingen wanneer een moniaal podium voor de racelocatie verdwijnt.
Het verdwijnen van Hockenheim zou evenwel minder opvallend genoemd kunnen worden. De circuitdirectie is dit jaar in zwaar financieel weer terechtgekomen nadat kaartverkoop en inkomsten van het circuit de laatste jaren tegenvielen. De fans lijken de restyling van de oude Hockenheimring niet te kunnen waarderen en daarnaast hebben de Duitsers geen rooskleurig toekomstbeeld wanneer het Schumacher-effect als melkkoe verdwijnt.
Over het rouleren van een Duitse Formule 1-race, samen met de Nürburgring, doen dan ook al vaker verhalen de ronde. Het laatste circuit waant zich de komende jaren echter veilig. Circuitdirecteur Walter Kafitz benadrukte onlangs nog dat het circuit tot in het volgende decennium op de Formule 1-kalender zal prijken. Met de voorgenomen stap van Ecclestone zouden Italië en Duitsland daarmee hun 'tweede' Formule 1-race verliezen.
De entree van Zuid-Korea lijkt opvallend, maar daar wordt aankomende herfst voor het eerst een Champ Car-race verreden, mits de organisatoren na een aantal eerdere mislukte pogingen het dit jaar voor elkaar krijgen de race door te laten gaan. In Mexico wordt al een paar jaar gesteggeld over de aanleg van een Formule 1-waardig circuit in toeristenregio Cancun. Het laatste nieuws van daar is echter dat de bouw vertraging heeft opgelopen door protesten van milieugroeperingen. Mogelijk zoekt Ecclestone daarom naar een alternatieve locatie in het Midden-Amerikaanse land.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14463
quote:Formule 1-coureurs betrokken bij dopingschandaal?
De wielersport werd deze week opgeschrikt door een nieuw groot dopingschandaal waarbij 52 wielrenners op een lijst zouden staan die verboden middelen gebruiken, beter bekend als het gebruik van EPO. De wielrenners zouden contact hebben of contact hebben gehad met een Spaanse arts. In totaal staan er 200 topsporters op deze lijst die contact hebben met deze Spaanse arts en deze topsporters zouden verboden middelen gebruiken om prestaties te bevorderen.
Naast de 52 wielrenners is niet bekend welke andere sporten betrokken zouden zijn en op de lijst voorkomen. De NOS-verslaggevers van de Tour de France van vandaag wisten echter te melden dat naast wielrenners, ook voetballers en Formule 1-coureurs op deze lijst voorkomen.
Een vreemd geval aangezien Formule 1-coureurs geen voordeel zouden hebben bij het gebruik van doping en er eerder concentratieverlies zou zijn. Aangezien het een opmerkelijke uitspraak is van de NOS-verslaggevers hebben wij contact gezocht met de sportredactie. Deze wilden echter niet reageren en ingaan op de uitspraken of de lijst van 200 topsporters die erop staan. Wordt mogelijk vervolgd.
Bronquote:Drug probe threatens other sports
Sports other than cycling are involved in the Spanish anti-doping probe which has rocked the Tour de France, claims the head of cycling's governing body.
International Cycling Union (UCI) president Pat McQuaid said: "Only riders have been named so far.
"But many footballers, tennis players and athletes are on the list. "
"Two years ago, (former UCI president) Hein Verbruggen warned the authorities because the UCI knew that blood doping was a common practice in Spain."
A six-month doping investigation in Spain, nicknamed Operation Puerta, led to the arrests of five men, including Manolo Saiz, who recently resigned as boss of the Liberty-Seguros team, now renamed Astana-Wurth.
Background: How the story unfolded
The scandal erupted on 23 May when the Guardia Civil raided a number of addresses and found anabolic steroids and packs of frozen blood.
Astana-Wurth were forced to withdraw their team en masse before the start of the Tour de France after five of their riders were named among a list of around 56 cyclists by the investigation team.
In all, 13 riders were withdrawn by their teams from the Tour, including two of the favourites, German Jan Ullrich and Italian Ivan Basso.
The scandal is the biggest doping controversy to hit cycling since the Festina affair rocked the 1998 Tour.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |