abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 juni 2006 @ 13:16:04 #203
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_38720848
quote:
Michael Schumacher blijft voorzitter GPDA

Ferrari-coureur Michael Schumacher zal zijn rol als voorzitter van de Formule 1-coureurs behouden na een ontmoeting met zijn rivalen. De voormalige zevenvoudig wereldkampioen heeft vrijdag een aantal vragen moeten beantwoorden over zijn kwalificatiesessie van Monaco tijdens een vergadering van de Grand Prix Drivers Association op Silverstone. De Duitser zorgde twee weken geleden voor veel rumoer toen de wedstrijdleiding zijn pole afnam en hem achteraan zette voor het expres ophouden van andere coureurs om zijn snelste tijd te verslaan.

David Coulthard, één van de andere voorzitters, kwam na afloop met uitleg over de gehouden vergadering: “Ik wil niet te veel kwijt over waar de discussie over ging, maar we zijn nog steeds vertegenwoordigd door drie hoofdvoorzitters. Natuurlijk was er wat spanning aan het begin. We moesten gewoon met elkaar rond de tafel gaan zitten en uiteindelijk was het een zeer productieve vergadering. Iedereen heeft zijn individuele mening over wat er is gebeurd in Monaco en voelt zich goed met wat de wedstrijdleiding heeft gedaan.”

“Het was goed om een einde te brengen aan de verhalen over wat andere zeiden en iedereen is het er unaniem mee eens dat we samen in hetzelfde schuitje zitten, dat we weer verder willen gaan en dat Michael een belangrijke speler daar in is. In Turkije in augustus zal het moment zijn dat we weer gaan stemmen of we door willen met de drie huidige voorzitters of dat we willen veranderen. Persoonlijk denk ik dat het goed is om een verandering te zien, want alleen dan zal de rol van het reageren van de GPDA door blijven gaan”, aldus de Schot.

Iemand die niet op de vergadering van de GPDA kon wachten was Mark Webber, die meteen in een boze bui op Schumi afstapte en hem naar de waarheid vroeg. Ook de Australiër wil niet veel kwijt over dit gesprek, maar liet wel weten zich goed te voelen bij de woorden die hij gekozen had: “Ik heb mijn zegje gedaan tegen hem. Ik wil de woorden graag voor mezelf houden. Ik kan wel zeggen dat ik blij was met wat ik tegen hem heb gezegd. Ik had enorm veel respect voor hem, maar wat hij deed was een belediging voor de rest van ons.”

Voorafgaande aan de vergadering hadden veel coureurs al hun mening klaarliggen. Zo wilden genoeg rijders een goede verklaring van Schumacher hebben, terwijl andere zelfs nog een stapje verder gingen. Fernando Alonso voelde er niets voor om op te komen dagen en toonde hiermee geen respect voor de Duitser, waar Pedro de la Rosa als testcoureur van McLaren zelfs dreigde uit de GPDA te stappen als Schumacher besloot niet af te treden. Of de Spaanse testcoureur zich aan zijn eerder uitgesproken woorden houdt zal nog moeten blijken.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14217
pi_38763168
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:30 schreef MarkusRosenberg het volgende:

[..]

bron
quote:
Montoya out of McLaren

The word in the paddock at Silverstone is that Juan Pablo Montoya has been told by McLaren that his services will not be required in 2007. With Kimi Raikkonen off to Ferrari (yet to be confirmed) and Fernando Alonso moving to McLaren this opens the way from the Woking team to hire F1 new boy Lewis Hamilton, who is dominating GP2 is impressive fashion this year, despite being in his rookie year of the series. Hamilton won two stylish victories at Silverstone over the weekend and now leads the series by 22 points from Nelson Piquet Jr.



Montoya's future in F1 is now in some doubt as the only real options available to him are Red Bull Racing and Toyota. Red Bull does not seem to be very interested as David Coulthard is doing fine and Toyota might take him on in place of Jarno Trulli. At the moment Trulli is holding out for more money but with Montoya on the market he will probably compromise on the cash to secure the seat.

If Red Bull decides against hiring Montoya - and that is quite likely given that Tonio Liuzzi looks a good bet and the team seems keen to keep Coulthard - then Montoya may not have a future in F1 in a team that would be of any interest to him. The logical move in that situation would be to head back to the United States where he won the CART title in 1999 with Target Chip Ganassi Racing. Ganassi is now a major player in the Indy Racing League and is currently running a pair of Target-sponsored Dallaras for Dan Wheldon and Scott Dixon.
  maandag 12 juni 2006 @ 01:13:57 #205
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_38768348
laatsts zei ron dennis dat montoya een goede kans had om te blijven zelfs...
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
  maandag 12 juni 2006 @ 01:24:54 #206
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_38845009
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 16:12 schreef sanger het volgende:
En voila, daar heb je A1GP
Ik zei niets over het chassis en de carrosserie
Where facts are few, experts are many.
pi_38889609
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=121142

Fisichella nog een jaar bij Renault. Ben ik de enige die de capaciteiten van Fisichella nooit heeft kunnen ontdekken? Of is t meer safe om 1 rijder van vorig jaar te houden in je team, aangezien Alonso al weg is.
Where facts are few, experts are many.
pi_38900817
Fisico heeft 1 goede race per seizoen..
When in panic or in doubt:
run in circles, scream and shout
pi_38909156
Als je Fisico vergelijkt met Alonso snap ik niet waarom ze hem houden.
Hij is altijd langzamer dan Alonso, waarom zou je er dan mee verder willen.
pi_38909464
Misschien om een stuk ervaring in het team te houden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:55:10 #212
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_38910653
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 08:31 schreef SimtekF1 het volgende:
Als je Fisico vergelijkt met Alonso snap ik niet waarom ze hem houden.
Hij is altijd langzamer dan Alonso, waarom zou je er dan mee verder willen.
Omdat continuïteit zeer belangrijk is in de Formule 1. Twee nieuwe coureurs bij een team is geen aanrader, die moeten zich eerst helemaal aan het team aanpassen. Dat duurt meestal een tijdje. Fisichella kent Renault onderhand door en door. Het is waarschijnlijk zijn geluk dat Alonso vertrekt, anders had hij naar een nieuw baantje uit moeten kijken.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_38911154
Ik weet nog dat Flavio eind 2005 zei Fisi nog 1 kans te willen geven, maar wat mij betreft heeft ie zichzelf nog steeds niet echt bewezen. Of zou Alonso gewoon echt zo goed zijn.. Enige duidelijkheid al over het tweede stoeltje bij Renault? Misschien wat voor Montoya
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 10:27:48 #214
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_38911375
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:18 schreef Atreidez het volgende:
Ik weet nog dat Flavio eind 2005 zei Fisi nog 1 kans te willen geven, maar wat mij betreft heeft ie zichzelf nog steeds niet echt bewezen. Of zou Alonso gewoon echt zo goed zijn.. Enige duidelijkheid al over het tweede stoeltje bij Renault? Misschien wat voor Montoya
Ik denk dat Kovalainen het tweede stoeltje zal krijgen. Hij kent het team natuurlijk al goed omdat hij daar testcoureur is. Ook Alonso begon ooit bij Renault als testcoureur. Of een andere Fin misschien. Het is immers nog steeds onduidelijk waar Raikkonen heen gaat volgend seizoen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:12:46 #215
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_38915749
Villeneuve wordt duidelijk in verband gebracht met Toyota.
Terwijl BMW toch wel aardig onder de indruk is van Jacques ontwikkeling skills

Goh wie had dit 2 jaar geleden nog gedacht!
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_38916109
villeneuve en Toyota hebben toch al een geschiedenis? Succesvol in de CC ofzo?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_38916927
Kovalainen denk ik ook naar Renault...

Schumacher zie ik nog wel een jaartje doorgaan... waardoor Kimi bij Mclaren blijft?
pi_38920758
Kova gaat 100% niet naar Renault
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:55:34 #219
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_38921660
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:32 schreef TeazNutz het volgende:
Kova gaat 100% niet naar Renault
Hij gaat niet omdat hij er al zit zeker?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_38921875
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:44 schreef roelofjan het volgende:
Kovalainen denk ik ook naar Renault...

Schumacher zie ik nog wel een jaartje doorgaan... waardoor Kimi bij Mclaren blijft?
Massa heeft maar 1 jarig contract toch?
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 20:17:16 #221
76511 Xtr3mE
X to the Z
pi_38928972
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:00 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Massa heeft maar 1 jarig contract toch?
klopt.
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum
pi_39046323
Ook ik vind F1 steeds minder spannend worden met steeds minder actie en steeds meer tactiek, dus heb ik eens zitten denken wat je eraan zou kunnen doen om de spanning te verhogen. Iets wat in me opkwam is om de race te starten in omgekeerde volgorde van de stand in het kampioenschap, hoewel ik dit niet snel zie gebeuren, maar spanning en actie zou je er wel door kunnen krijgen dunkt me...
pi_39049112
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:41 schreef wimderon het volgende:
Ook ik vind F1 steeds minder spannend worden met steeds minder actie en steeds meer tactiek, dus heb ik eens zitten denken wat je eraan zou kunnen doen om de spanning te verhogen. Iets wat in me opkwam is om de race te starten in omgekeerde volgorde van de stand in het kampioenschap, hoewel ik dit niet snel zie gebeuren, maar spanning en actie zou je er wel door kunnen krijgen dunkt me...
Juist die techniek is leuk.. dat word al veel te veel afgeremd...

als je zo iets wil, ga je a1gp kijken
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:57:46 #224
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_39049659
Dergelijke kunstgrepen maken een sport niet leuker lijkt me. Teams moeten niet gestraft worden omdat ze hun zaakjes beter voor elkaar hebben als de concurrent.
Ik ben het helemaal met je eens dat de formule 1 afgelopen jaren veel heeft verloren, maar dit is niet de goede manier. Wat ga je dan bijvoorbeeld met de kwalificatie doen?
En wat voor situaties gaan er dan ontstaan met bijvoorbeeld RBR en STR? STR kan dan letterlijk in dienst gaan rijden van RBR en de rest ophouden want je vecht ten slotte voor een positie.

De FIA schijnt bezig te zijn om het racen terug te brengen, al zou je dat niet zeggen als je naar 2006 dusver kijkt.
Een ander probleem is dat teams aerodeynamisch de laatste jaren vooral bezig zijn om manieren te bedenken om de concurrentie zover mogelijk achter zich te houden zodat er geen inhaalactie plaats kan vinden. Dmv. verstoorde luchtstromen en dergelijken.
Ergens zijn de teams er ook zelf voor verantwoordelijk.
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:40:33 #225
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_39061142
quote:
Martijn Mol krijgt Formule BMW test

De 17 jarige Martijn Mol zet een stap in de goede richting op weg naar een (internationale) autosportcarrière. In Canada mag de Nederlander kort na de Grand Prix testen in de Formule BMW USA bij het team van Eric Jensen. De test zal plaats vinden op het Circuit St. Eustache. Martijn zal deze dag zijn debuut maken in een racewagen, nadat hij wel al diverse jaren actief was in de karting.

De Formule BMW USA serie is speciaal bedoeld voor jong opkomend talent afkomsting uit de karting. BMW biedt voor enkelen een speciaal programma aan, waarin het de rijders financieel steunt en coacht op hun weg naar de top in de autosport. Eind juli wordt er speciaal voor potentiële deelnemers in hun kampioenschap een drietal tweedaagse tests op het Circuit Ricardo Tormo in Valencia georganiseerd. Tijdens deze zogenaamde licence course worden de coureurs in de dop getest door o.a. Jorg Müller. Zeven rijders worden vervolgens uitgenodigd voor de scolarship test. 21 coureurs strijden dan in september voor een beurs van $50.000, en vier plaatsen in het Formula BMW USA Junior Team.

Martijn Mol: "Ik wil graag van racen mijn beroep maken en dan is Amerika in mijn optiek het land bij uitstek. Bijkomend voordeel is dat veel van de Formule BMW teams in de USA ook in Formule Atlantic en ChampCar aktief zijn. In de toekomst zijn er dus doorgroeimogelijkheden. Het Formula BMW USA Championship is een uitstekende kraamkamer."

In het Formula BMW USA Championship hebben diverse topteams auto’s rijden zoals Richie Hearn, Haberfeld-Walker Racing, Gelles Racing en HBR Motorsport. Martijn, zoon van SBS Autosport commentator Olav Mol, heeft zich de laatste maanden zorgvuldig voorbereid op de komende tests door hard te lopen, te fietsen en spiertrainingen (met name de nekspieren) te doen. Overigens hebben Nico Rosberg, Ralf Schumacher en Christian Klien, die inmiddels allen een stoeltje in de Formule 1 bemachtigd hebben, eveneens deelgenomen aan deze serie.

Formule1Wereld.nl houdt u, met zowel tekst- als fotomateriaal, op de hoogte van de ontwikkelingen in de autosportcarrière van Martijn Mol.
bron
Calm down, please!
pi_39104413
Albers nieuwe (tijdelijke) helm.



pi_39104925
eerst wat ik dacht, van hey een verstappen helm.
maar wel een leuke helm, nu nog punten scoren
pi_39105143
vind hem ook best strak
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:21:16 #229
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39105388
Strak hoor
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39106393
Wanneer komt de vooruitblik van de GP van Canada??
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:49:55 #231
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_39106484

Deze blijft toch strakker hoor
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_39108225
Die was idd ook erg fraai.
En dan ook nog 5de worden, damn wat een race was dat toen.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:07:16 #233
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_39140420
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Een ander probleem is dat teams aerodeynamisch de laatste jaren vooral bezig zijn om manieren te bedenken om de concurrentie zover mogelijk achter zich te houden zodat er geen inhaalactie plaats kan vinden. Dmv. verstoorde luchtstromen en dergelijken.
Ergens zijn de teams er ook zelf voor verantwoordelijk.
Volgens mij is dit het grootste probleem. Je ziet dat auto's dicht naar elkaar toe kunnen rijden, maar inhalen is er bijna niet meer bij. Inhalen gebeurt bijna alleen nog met een blauwe vlag
pi_39141499
*Speculatie* : Red Bull is in gesprek met Renault voor de levering van klantenmotoren voor het volgende seizoen. Hierbij is aangegeven dat als de deal doorgaat Kovalainen waarschijnlijk een zitje zal krijgen bij Red Bull. Omdat Fisichella een aantal weken geleden heeft laten doorschemeren dat zijn teamgenoot volgend jaar een Fin zal zijn, is er dus maar 1 conclusie te trekken: Kimi Raikkonen vertrekt naar Renault. *Einde speculatie*
  vrijdag 23 juni 2006 @ 15:11:57 #235
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_39150345
quote:
Voormalige GPMA wil motorregels 2008 torpederen

vrijdag 23 juni 2006 om 14:21 - De Formule 1 lijkt af te stevenen op een nieuwe confrontatie tussen de motorfabrikanten enerzijds en de FIA anderzijds. Inzet van de tweestrijd is het al dan niet invoeren van de homologatieregels voor de motoren vanaf 2008. Deze houden in dat de teams geen enkele verandering aan hun krachtbronnen mogen doorvoeren tenzij de autosportbond toestemming verleent voor het doorvoeren van wijzigingen. Deze mogen uiteraard alleen uitgevoerd worden onder toezicht.

Juist het bevriezen van de motorregels is de fabrikanten een doorn in het oog daar zij het ontwikkelen van de krachtbronnen tot een van de paradepaardjes van hun renstal hebben gemaakt. Vanwege de miljoeneninvesteringen in de motoren zijn fabrieksmotoren dan ook erg geliefd in de paddock ten opzichte van de kant-en-klare klantenmotor.

De hoge kosten aan de ontwikkeling van deze techniek is door de FIA echter weer onacceptabel gevonden en de bond wil met het invoeren van de nieuwe regels in 2008 het motorreglement dan ook bevriezen om de kosten van de ontwikkeling van de motor te schrappen. Alle teams moeten daartoe dit jaar al met een min of meer definitief motorontwerp over de brug komen, waar tot 2010 niet aan getornd mag worden. Dat betekent dat een 'slechte' motor de resultaten van een team in het ongunstigste geval drie jaar kan beïnvloeden.

De voormalige GPMA-teams zijn daarom in Monaco met een tegenvoorstel gekomen, waarbij de ontwikkeling van bepaalde onderdelen van de motor toegestaan is, zonder het benodigde veiligheidsargument. Dit voorstel is duurder dan het FIA-idee, maar alleszins goedkoper dan de huidige situatie waarbij de motor geheel doorontwikkeld wordt en kosten noch moeite gespaard worden de krachtbron soms minimaal te verbeteren.

Er lijkt nu echter een, voor de FIA, ongewenste kink in de kabel te komen. Omdat het hier een '2008-voorstel' betreft mag er gestemd worden volgens de nieuwe stemprocedures voor de technishe werkgroep van de Formule 1. Appendix 5 van het reglement meldt daarover, dat alleen een absolute meerderheid noodzakelijk is om een regel goed te keuren, in plaats van de huidige unanimiteit die vereist is. Slechts in een geval van een status quo heeft de FIA een doorslaggevende stem; daarbuiten is het niet stemgerechtigd.

Gezien de stand van zaken is het aannemelijk dat meer teams tegen het voorstel zullen stemmen, dan ervoor, waardoor de FIA in het geheel buitenspel wordt gezet door een maas in haar eigen regels. De motorontwikkeling - of het bevriezen daarvan - kwam gisteren in een meeting in Montréal wederom ter sprake. Charlie Whiting gelastte de stemming over het voorstel echter af, waardoor het besluit over het reglement is uitgesteld.

Dat uitstel kan echter niet leiden tot afstel, omdat op 30 juni al het reglement voor 2008 in haar definitieve versie verstuurd moet worden naar de World Motorsport Council. Deze moet daar 5 juli, daags na de Grand Prix van de Verenigde Staten over stemmen. De Formule 1 lijkt daarom de komende week verzekerd van een nieuw politiek steekspel. Of de FIA daadwerkelijk bakzeil moet halen zal dan ook binnen een week moeten blijken. Max Mosley toonde zich in Silverstone echter onverbiddelijk en stelde dat de regels koste wat het kost doorgevoerd zouden worden in de door de FIA gewenste versie.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14324
+
quote:
Michelin definitief geen kandidaat voor 2008

vrijdag 23 juni 2006 om 13:38 - Michelin zal definitief niet terugkeren als bandenleverancier in het Formule 1-seizoen van 2008. Het Franse bedrijf stapt aan het eind van dit seizoen uit de sport en verklaarde aan de start van het Formule 1-evenement in Canada dat ze niet deel willen nemen aan een sport waar de reglementen het niet toelaten de meest geavanceerde technologieën tegen elkaar te laten strijden. Michelin zal tot eind 2006 in de sport blijven.

“Michelin heeft er altijd in gelooft dat de Formule 1, als het uiterste van de discipline van de motorsport, een arena zou moeten zijn waar de meest geavanceerde technologieën tegen het tegen elkaar op kunnen nemen om de autobranche te helpen”, zo valt te lezen in de persverklaring van Michelin. “Met deze gedachten zal de verandering in de reglementen van de Formule 1 om maar één bandenleverancier toe te staan, compleet tegen deze principes ingaan.”

“Het is een volgende stap naar standaardisatie van de sport waar op het hoogste niveau gestreden zou moeten worden." Iets verder wordt de uiteindelijke beslissing van Michelin toegelicht: "Als resultaat zal Michelin geen gehoor geven aan de FIA met haar verzoek voor een rol als bandenleverancier van de Formule 1. We zouden liever niet in verband worden gebracht met het steunen van deze zaak op het moment dat de kwaliteit van de banden, zoals deze zijn gedemonstreerd, gewaardeerd worden door haar partners.”

De FIA heeft de uiterste inschrijfdatum vol de rol als bandenleverancier vanaf het raceseizoen van 2008 gesteld op vandaag. Men gaat er nu al van uit dat Bridgestone de rol krijgt toegediend, net zoals zij dit hadden in de seizoenen van 1999 en 2000. Voor nu heeft de Japanse leverancier de teams van Ferrari, Williams, Toyota, Midland F1 en Super Aguri onder haar vleugels en zal, met het vertrek van Michelin, volgend seizoen zeer zeker de enige bandenleverancier zijn in de koningsklasse van de autosport.

De FIA en de teams willen maar één bandenleverancier om de kosten te reduceren, aangezien de meeste tests worden besteed aan de banden. Michelin doet het echter niet slecht; ze hebben dit seizoen al zes van de acht races op hun naam geschreven en zou aankomend weekend haar honderdste grand prix-overwinning kunnen pakken. De race die een week later volgt zal op het Amerikaanse circuit van Indianapolis worden verreden, wat met de fiasco van vorig seizoen toch een voorbereiding met gemengde gevoelens zal worden voor de Fransen.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14323
pi_39189056
quote:
Horner: "Doornbos geen racestoel" 24-06-2006
Het is zeer onwaarschijnlijk dat Robert Doornbos een racestoeltje krijgt bij Red Bull Racing. Dat heeft teambaas Christian Horner gisteren aan het Algemeen Dagblad laten weten. Halverwege het seizoen rijdt Doornbos nu elke vrijdag goede tijden in de wagen en vaak is hij sneller dan de vaste rijders. "Laat ik zeggen dat Robert uitstekend werk voor ons verricht als testrijder," laat Horner dan ook weten aan AD Sportwereld.
"Robert heeft op dit moment geen kans op een stoeltje bij Red Bull Racing," zijn echter de harde woorden. "Daar is hij nog niet klaar voor, ofschoon hij steeds beter wordt als coureur. Over Toro Rosso ga ik niet. Maar ik denk wel dat er voor Robert een loopbaan in de Formule 1 in het verschiet ligt," aldus Horner tegen de Rotterdamse krant.
Wat betreft de Formule 1. Het is jammer dat het inderdaad een stuk saaier is geworden. Er zijn eigenlijk geen inhaalacties - gebeuren in de pits - en ik verlang erg terug naar de jaren 98 t/m 2002.

Ik vind tegenwoordig eigenlijk de kwalificatie het gaafst om naar te kijken! Leuker dan naar de races.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  zaterdag 24 juni 2006 @ 22:02:25 #238
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_39190217
quote:
Het is zeker dat Juan Pablo Montoya volgend jaar bij een topteam kan racen. De Colombiaan heeft echter, zover bekend, geen aanbieding gekregen van een top Formule 1-team, maar van zijn oude werkgever Chip Ganassi, teambaas van IndyCar-team Target Chip Ganassi Racing.

De Amerikaan zei in het Britse weekblad Autosport dat hij de coureur die voor hem de Indy500 won graag terug zou willen in zijn team. "Dat zou geweldig zijn, ik zou geen moment twijfelen om hem weer aan te nemen", aldus voormalig CART-coureur Chip Ganassi.

Montoya reed in '99 en 2000 voor het team dat later naar de IRL zou verkassen. In die twee jaren won vervanger van Alex Zanardi 10 races alsmede de Indy500, waarvan hij de eerste ChampCar-rijder was die de race onder IRL-vlag wist te winnen, en twee keer de CART-titel.

De laatste jaren leek het steeds slechter te gaan met het team na het vertrek van de kampioenen Zanardi, Montoya en Vasser. Echter heeft het dit jaar de weg naar de top weer teruggevonden, wat resulteerde in overwinningen van Dan Wheldon en Scott Dixon.

Of Montoya volgend jaar ook daadwerkelijk weer in een van de rode IndyCars stapt is nog onduidelijk, want over een eventuele transfer naar Target Chip Ganassi hebben de twee elkaar nog niet gesproken.

Voor Juan Montoya is het een fijne gedachte dat hij volgend jaar in ieder geval bij een topteam kan racen. Volgens Autosport bestaat er namelijk maar weinig interesse voor de diensten van de zevenvoudig racewinnaar. De naam van Lewis Hamilton wordt regelmatig in verband gebracht met het team van McLaren, en mocht Raikkonen besluiten bij het Britse team te willen blijven bestaat de kans dat Montoya buiten de boot valt.
bron: insidef1.nl

ik denk dat het voor montoya goed is om weer terug te keren naar de States, De IRL en champcar gaan praten over een samenvoegen van de 2 series. en de F1 met alle domme regels wordt alleen maar verneukt.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 26 juni 2006 @ 11:22:42 #239
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39242780
quote:
BMW Sauber lonkt
Albers in de markt

26-6 - Christijan Albers, zo melden bronnen dichtbij zijn huidige team MF1 Racing, heeft een aanbieding gekregen van BMW Sauber.


Mario Theissen, de sportdirecteur van BMW, wenste geen commentaar te geven op dat nieuws. Via de woordvoerder van BMW liet hij weten dat BMW pas aan het einde van het seizoen beslissingen neemt over het rijdersduo voor 2007. Op dit moment rijden Nick Heidfeld en Jacques Villeneuve voor de Zuid-Duitse renstal.

Ook Albers’ manager Lodewijk Varossieau wilde niet bevestigen dat het om BMW gaat. ,,Chris staat inderdaad wel in de belangstelling van een beter team’’, liet hij aan FORMULE 1 RaceReport weten. ,,En die belangstelling is er al redelijke tijd.’’ Vorig jaar was Albers ook al in gesprek met BMW.

Albers heeft een eenjarig contract bij MF1 Racing met een optie voor 2007 die het team kan lichten. Mocht er echter een fabrieksteam Albers willen overnemen, dan kan dat. Er is een clausule met een beperkte afkoopsom, zo bevestigen Varossieau en Albers’ huidige teambaas Colin Kolles.


foto: RACEPICTURES.COM
Zou wel een goede deal zijn toch?!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39242977
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Zou wel een goede deal zijn toch?!
altijd beter... als nu lijkt me
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_39243193
zou me niets verbazen als het voor een testrol zou zijn....
maar laten we voor het beste hopen. vorige keer werd ook gezegd dat er tijdens de gp van canada meer bekend zou zijn.
pi_39243997
Mooi voor Albers.

En verder tja, ik vind er echt helemaal geen ene zak meer aan.
Gisteren zat ik nog ff naar een samenvatting van 1998 te kijken, echt zoveel actie.
Ik heb vanaf 1994 tot en met 2001 echt genoten maar daarna werd het snel minder, saaie shit.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:07:03 #243
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39244106
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:38 schreef staticdata het volgende:
zou me niets verbazen als het voor een testrol zou zijn....
Ik denk zelf van niet. Villeneuve eruit Albers erin. Ze hebben in Kubica een goede testrijder.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39245955
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik denk zelf van niet. Villeneuve eruit Albers erin. Ze hebben in Kubica een goede testrijder.
Goeie call als je wilt groeien! Team enigszins verjongen, een jongen erbij die goed is in het verbeteren van de wagen! Kubica die het tot nu toe zeker goed doet maar itt Albers niet extreem veel race ervaring heeft nog eventjes achter de hand houden.
  maandag 26 juni 2006 @ 13:09:41 #245
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39246377
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:57 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Goeie call als je wilt groeien! Team enigszins verjongen, een jongen erbij die goed is in het verbeteren van de wagen! Kubica die het tot nu toe zeker goed doet maar itt Albers niet extreem veel race ervaring heeft nog eventjes achter de hand houden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39249274
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:50 schreef boneyard het volgende:
laat je stem horen
http://www.fia-amd-survey2006.com/default.aspx
Vet tegen de motorenontwikkelingsstop stemmen!! Na, ik zal het invullen.
pi_39350939
quote:
Albers nodigt spontaan fan uit in pitbox
29 juni 2006
Agelopen weekend heeft een Nederlandse racefan het weekend van zijn leven gehad. Rutger Werkman kwam er na een toevallige ontmoeting met Christijan Albers achter dat de wereld van de F1 helemaal niet zo ontoegankelijk is als vaak wordt gedacht.


Werkman stond op Schiphol te wachten op zijn vlucht naar Canada om de Grand Prix daar te bezoeken, toen Christijan Albers hem aanstootte en een opmerking maakte over zijn petje. Albers verbaasde zich erover dat Rutger helemaal alleen naar Canada reisde om naar de Formule 1 te kijken, waarna hij hem uitnodigde om een kijkje in de pitbox van Midland te nemen. Werkman mocht ook de race vanuit de pixbox volgen.

Albers: "Ik kwam Rutger tegen op Schiphol. Hij viel mij op, omdat hij dezelfde pet op had die ik ook altijd draag. Ik snapte er niets van dat hij helemaal alleen naar Canada ging om de Formule 1 te bekijken. We zaten in hetzelfde vliegtuig en ik heb hem toen gevraagd of hij niet eens bij ons in de pitbox wilde komen. Daar werd niet lang over getwijfeld, dus op vrijdag hebben we hem meteen gebeld. Toen op zondag bleek dat we nog een kaartje over hadden, hebben we hem weer lastig gevallen zodat hij de race bij ons kon komen kijken. Hopelijk heeft hij het goed naar zijn zin gehad!"

Werkman stuurde Albers een dankbriefje: "Bij de laatste veiligheidscontrole op Schiphol zei iemand tegen me: 'Wat een goed petje'. Stond ineens Christijan Albers naast me in de rij. Nadat we door de controle waren, vroeg ik aan hem of we samen op de foto konden. Je maakt niet elke dag mee dat je samen met een F1-coureur in hetzelfde vliegtuig zit. We raakten aan de praat. Tijdens het gesprek vroeg hij of ik het leuk zou vinden om tijdens het GP-weekend in Canada bij hem en Midland in de piboxen te kijken. Daar zeg je geen nee tegen. Het werd een onvergetelijk weekend
Klasse van Albers zeg... mazzelpik
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_39352193
Toffe actie
Where facts are few, experts are many.
pi_39352804
Aan de ene kant grote klasse van Albers. Aan de andere kant een beetje triest dat hij niet snapt dat mensen de halve wereld afreizen voor F1. Lulverhaal eerste klas want in Malaysia, Australie, etc zat er ook genoeg oranje tussen het publiek.

Albers is zelf zo'n beetje het minst fan van F1, lijkt wel. Maar hij is wel goed voor z'n fans
Calm down, please!
pi_39353077
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:45 schreef Rudy-F1 het volgende:
*Speculatie* : Red Bull is in gesprek met Renault voor de levering van klantenmotoren voor het volgende seizoen. Hierbij is aangegeven dat als de deal doorgaat Kovalainen waarschijnlijk een zitje zal krijgen bij Red Bull. Omdat Fisichella een aantal weken geleden heeft laten doorschemeren dat zijn teamgenoot volgend jaar een Fin zal zijn, is er dus maar 1 conclusie te trekken: Kimi Raikkonen vertrekt naar Renault. *Einde speculatie*
Waar stond dat het een fin zou zijn? En Kovalainen is ook een fin, en die is al testrijder daar.. dus die ligt meer voor de hand
Where facts are few, experts are many.
pi_39353634
Ik verwacht dit:

Raikkonen blijft bij McLaren, Rosberg naar Renault, Montoya terug naar Williams.
pi_39353879
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de ene kant grote klasse van Albers. Aan de andere kant een beetje triest dat hij niet snapt dat mensen de halve wereld afreizen voor F1. Lulverhaal eerste klas want in Malaysia, Australie, etc zat er ook genoeg oranje tussen het publiek.

Albers is zelf zo'n beetje het minst fan van F1, lijkt wel. Maar hij is wel goed voor z'n fans
Staat toch wat anders. er staat dat hij helemaal alleen naar de GP van canada gaat. Meestal onderneem je zo'n actie toch met vrienden/bekenden.

maar leuke actie van albers, en dat alleen maar vanwegen een petje, het geluk
pi_39353899
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de ene kant grote klasse van Albers. Aan de andere kant een beetje triest dat hij niet snapt dat mensen de halve wereld afreizen voor F1. Lulverhaal eerste klas want in Malaysia, Australie, etc zat er ook genoeg oranje tussen het publiek.
Geen lulverhaal, want de beste man ging in zijn eentje naar Canada. En dat is iets wat maar weinig fans doen. Vaak minstens één reispartner.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_39355067
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Googolplexian het volgende:
Aan de andere kant een beetje triest dat hij niet snapt dat mensen de halve wereld afreizen voor F1. Lulverhaal eerste klas want in Malaysia, Australie, etc zat er ook genoeg oranje tussen het publiek.

Albers is zelf zo'n beetje het minst fan van F1, lijkt wel.
Jij grijpt ook echt alles aan om Albers te bashen of niet?
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:42:07 #256
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_39355389
Albers
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_39356308
Wordt Albers deze week niet gebashed in het zo gerenommeerde F1Racing (de originele, engelse versie)? Aan het woord komen o.a. Dr. Mario Theissen, Peter Sauber, e.v.a. die aan de hand van een puntenlijstje aangeven hoe goed iemand zijn best heeft gedaan dit jaar.
Christijan eindigt nipt voor Montagny en Ide en vlak achter Monteiro ver in de achterhoede. Als redenen worden opgevoerd dat hij het zichtbaar moeilijk heeft om zijn (zwakkere?) teamgenoot van zich af te schudden en zijn gedrag op de paddock maakt hem ook niet geliefd.
Dat zijn harde woorden...
pi_39357209
wat voor gedrag heeft ie dan?
pi_39357613
Hij neemt zomaar vreemde mensen mee de pitbox in Dat kan natuurlijk niet getolereerd worden.
Where facts are few, experts are many.
pi_39357733
Graag een link? Wil wel weten wat voor systeem ze gebruiken.
Kan het namelijk niet zo snel terugvinden op F1Racing...
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:05:45 #261
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39358036
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:10 schreef Rory78 het volgende:
Wordt Albers deze week niet gebashed in het zo gerenommeerde F1Racing (de originele, engelse versie)? Aan het woord komen o.a. Dr. Mario Theissen, Peter Sauber, e.v.a. die aan de hand van een puntenlijstje aangeven hoe goed iemand zijn best heeft gedaan dit jaar.
Christijan eindigt nipt voor Montagny en Ide en vlak achter Monteiro ver in de achterhoede. Als redenen worden opgevoerd dat hij het zichtbaar moeilijk heeft om zijn (zwakkere?) teamgenoot van zich af te schudden en zijn gedrag op de paddock maakt hem ook niet geliefd.
Dat zijn harde woorden...
Daar zou ik ook graag een link van zien. Op F1racing.net (engelse versie) is niets te vinden namelijk.

Kan me ook niet voorstellen dat Dr. Mario Theissen zich zo over Albers zou uitlaten terwijl ze wel in gesprek zijn over een stoeltje voor volgend seizoen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39382502
Het staat in het blad.
For the record: ik hoop ook dat het bullshit is.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:50:48 #263
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39382759
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:40 schreef Rory78 het volgende:
Het staat in het blad.
For the record: ik hoop ook dat het bullshit is.
Staat het in alleen de engelse versie? Of ook de nl?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39383458
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:40 schreef Rory78 het volgende:
Het staat in het blad.
For the record: ik hoop ook dat het bullshit is.
ach dat zegt ook niet alles. ze zullen schumi misschien veel punten geven terwijl de halve f1 wereld hem nu helemaal onsportief vinden.

vind het ook vaag dat peter sauber naar zijn mening wordt gevraagd omdat die bij nog maar weinig races aanwezig is. en waarom zou bmw dan interesse hebben in albers? mario theissen is daar de baas van.
pi_39385253
Eerst zien dan geloven, er word altijd zoveel bullshit in die bladen gezet.
pi_39389396
Coureurs willen nieuwe regels safety-car
30 juni 2006
Aan de vooravond van de Grand Prix van Amerika is er een discussie losgebarsten over de regels met betrekking tot de safety-car. Afgelopen weekend werd de race in Canada in de slotfase geneutraliseerd, maar een gevecht om de leiding in de wedstrijd kwam er niet van. Kimi Raikkonen lag tweede, maar zich eerst langs een aantal achterblijvers worstelen nadat de lampen weer op groen gingen.

Verschillende coureurs hebben bij de FIA het idee neergelegd om achterblijvers door te sturen, zodat het veld weer helemaal in elkaar schuift en het gevecht om de leiding voortgezet kan worden. Dit gebeurt in de Amerikaanse Champ Car-series en een aantal rijders lijkt het een prima idee om deze strategie te adopteren.

Giancarlo Fisichella is een van die rijders. "Het is tijd om het te veranderen," zei de Italiaan tegen Autosport. "In Canada zat ik achter zes of zeven achterblijvers. Michael Schumacher lag derde en was heel ver weg. Felipe Massa lag vijfde en zat vlak achter me. Dat was een groot nadeel voor me en ik denk dat we daar in de toekomst iets aan moeten doen."

www.f1racing.nl
pi_39389888
opzich een goed idee vind ik, ze moeten alleen kijken hoe ze het precies willen doen, want door sommige rijders vooruit te sturen hef je een ronde achterstand op en is dat wenselijke?
pi_39392142
Of ze nou in dezelfde ronde achteraan rijden, of op een ronde achterstand, de positie is dezelfde. En tis mij een raadsel waarom ze dit niet al hebben ingevoerd. Als je het verschil ziet waarmee de leider kan wegrijden door in de laatste paar bochten al flink in te houden en op t gas te gaan op een goed moment. Dat houden die achterblijvers natuurlijk niet bij en eer dat dan de nr. 2 die gasten eenmaal heeft ingehaald.. Gelijk invoeren dus
Where facts are few, experts are many.
pi_39392208
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:11 schreef HPoi het volgende:
Coureurs willen nieuwe regels safety-car
30 juni 2006
Goh, de F1 snapt het eindelijk. Duurde lang.
pi_39394200
Doorsturen en zo een rondje goedmaken vind ik onzin. Het haalt de hele bedoeling van de SAFETY (!) car naar beneden. Laat ze dan gewoon allemaal wachten totdat de raceleider erachter hangt (zoals nu) en dan op volgorde van racepositie erachter gaan zitten, da's beter...
pi_39394435
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 15:53 schreef Rory78 het volgende:
Doorsturen en zo een rondje goedmaken vind ik onzin. Het haalt de hele bedoeling van de SAFETY (!) car naar beneden.
Hoeft toch ook niet in de eerste ronde van de SC te gebeuren. 1 ronde voor herstart als de baan alweer vrij is levert toch geen gevaar meer op.
Where facts are few, experts are many.
pi_39397866
-

[ Bericht 100% gewijzigd door MaximusF1 op 30-06-2006 19:54:51 ]
88mph
pi_39398146
-

[ Bericht 100% gewijzigd door MaximusF1 op 30-06-2006 19:54:29 ]
88mph
pi_39400249
Where facts are few, experts are many.
pi_39400370
Is er trouwens ook een site waar je kunt zien wie dit weekend met een nieuwe motor rijden en wie met dezelfde motor als in Canada rijden?
pi_39404936
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:53 schreef Atreidez het volgende:
Hij neemt zomaar vreemde mensen mee de pitbox in Dat kan natuurlijk niet getolereerd worden.
En Plooij is pissed op Albers omdat een SBS-gozer die kaart niet kreeg
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_39412339
Gerucht: Alonso zou op de lijst van 200 staan.

Woei!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 09:15:56 #278
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39416919
Lijst van 200???
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39416945
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 09:15 schreef sanger het volgende:
Lijst van 200???
Dopinglijst, waardoor nu wielrenners niet in de Tour de France mogen starten.

Alonso en Nadal worden daarbij genoemd, maar voorlopig is het alleen nog speculatie, omdat het onderzoek van de Spaanse justitie nog bezig is.
pi_39416956
Alonso eerst zien, dan geloven, zou het eerste dopinggeval in de F1 ooit zijn
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_39417853
DISCWALIFICATIE!!! SCHUMI P1.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:38:38 #282
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_39418949
dat zou een giller zijn, Alonso aan de bloeddoping... (en inderdaad: eerst zien, dan geloven... ben benieuwd)...
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:51:03 #283
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_39420524
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 09:19 schreef mbn het volgende:

[..]

Dopinglijst, waardoor nu wielrenners niet in de Tour de France mogen starten.

Alonso en Nadal worden daarbij genoemd, maar voorlopig is het alleen nog speculatie, omdat het onderzoek van de Spaanse justitie nog bezig is.
met Alonso kun je ook de voetballer Alonso mee bedoelen maar het zal wat zijn zeg
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_39420673
Wat zou een F1-coureur te winnen hebben met doping? Doping is er meestal op gericht sneller te herstellen van zware inspanning terwijl ze in de F1 toch minimaal een week hebben om uit te rusten na een race.
pi_39420709
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat zou een F1-coureur te winnen hebben met doping? Doping is er meestal op gericht sneller te herstellen van zware inspanning terwijl ze in de F1 toch minimaal een week hebben om uit te rusten na een race.
Concentratie en uithoudingsvermogen zijn erg belangrijk in een race. Er valt best veel te winnen met doping in de F1 voor een coureur.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:00:11 #286
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_39420721
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat zou een F1-coureur te winnen hebben met doping? Doping is er meestal op gericht sneller te herstellen van zware inspanning terwijl ze in de F1 toch minimaal een week hebben om uit te rusten na een race.
naja je heb ook testen, denk dat sommige dope soorten wel een nuttige bijdrage kan leveren aan het herstel. Niet dat doping goed is hoor.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_39420902
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:36 schreef HPoi het volgende:
DISCWALIFICATIE!!! SCHUMI P1.
En Raikonen kampioen van 2005 maken
pi_39423309
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 09:19 schreef mbn het volgende:

[..]

Dopinglijst, waardoor nu wielrenners niet in de Tour de France mogen starten.

Alonso en Nadal worden daarbij genoemd, maar voorlopig is het alleen nog speculatie, omdat het onderzoek van de Spaanse justitie nog bezig is.
Is dit terug te voeren op een brontekst?
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_39423939
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:03 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Is dit terug te voeren op een brontekst?
Nee.
pi_39424060
Waar komen die geruchten dan vandaan, want ik neem aan dat jij dat gerucht ook vanuit Spanje hebt?
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_39425377
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:45 schreef kevin6188 het volgende:
Waar komen die geruchten dan vandaan, want ik neem aan dat jij dat gerucht ook vanuit Spanje hebt?
Kreeg een belletje van iemand die in Spanje op vakantie is, hij had dat daar in de regionaal krantje zien staan.
pi_39425606
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 16:53 schreef Radegast het volgende:

[..]

Kreeg een belletje van iemand die in Spanje op vakantie is, hij had dat daar in de regionaal krantje zien staan.
Ok, ik heb inmiddels twee bronteksten gevonden:

http://newstec.sportec.es/noticias.asp?deporte=ciclismo&fichero=2006/06/20060623_2&p=1&t=1
http://www.lne.es/secciones/noticia.jsp?pNumEjemplar=1314&pIdSeccion=47&pIdNoticia=418046
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  zaterdag 1 juli 2006 @ 17:30:31 #293
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_39426102
Iemand hier die een woordje Spaans spreekt en ons kan vertellen in welke context de naam van Alonso hier wordt genoemd? Dit Babelfish hoogstandje van vertaling helpt me ook niet echt verder
quote:
"it always touches us the Chinese to us", said the person in charge of the Return, that added: "In the operation ' Puertó there is more people, and I am not going to remove the ventilator, which we with ours enough have, but has an explanation and a reason, since it is the second deports in Spain, after the all-powerful soccer, independently of which of precise way Rafael Nadal or Fernando Alonso exists".
  zondag 2 juli 2006 @ 15:22:25 #294
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_39449629
quote:
Imola en Hockenheim verdwijnen mogelijk uit F1

Het is goed mogelijk dat de Formule 1-kalender de komende jaren een nog wereldser aanblik krijgt dan nu al het geval is. Van de achttien races worden er dit seizoen - met inbegrip van Turkije - tien races op Europese bodem verreden. De komende jaren zou deze verhouding naar acht Europese en tien niet-Europese races kunnen gaan als het aan Bernie Ecclestone ligt.

De Formule 1-baas maakte na overleg met de teambazen bekend tegenover SpeedTV dat de komende jaren de circuits van Imola en Hockenheim van de kalender kunnen verdwijnen. In hun plaats zouden vervolgens races in Mexico en Zuid-Korea komen. Dat juist Imola genoemd wordt is echter opvallend.

De gemeenteraad van de Italiaanse stad heeft afgelopen voorjaar namelijk nog haar groene licht gegeven aan een omvangrijke verbouwing van het pitgedeelte van het circuit, zodat de nauwe pitstraat verbreed wordt. Tevens zou de laatste chicane voor de start/finish-lijn uit het circuit gaan verdwijnen om het racen weer aantrekkelijker te maken. Mocht Imola verdwijnen van de kalender, is het maar de vraag wat het doel is geweest van de veranderingen wanneer een moniaal podium voor de racelocatie verdwijnt.

Het verdwijnen van Hockenheim zou evenwel minder opvallend genoemd kunnen worden. De circuitdirectie is dit jaar in zwaar financieel weer terechtgekomen nadat kaartverkoop en inkomsten van het circuit de laatste jaren tegenvielen. De fans lijken de restyling van de oude Hockenheimring niet te kunnen waarderen en daarnaast hebben de Duitsers geen rooskleurig toekomstbeeld wanneer het Schumacher-effect als melkkoe verdwijnt.

Over het rouleren van een Duitse Formule 1-race, samen met de Nürburgring, doen dan ook al vaker verhalen de ronde. Het laatste circuit waant zich de komende jaren echter veilig. Circuitdirecteur Walter Kafitz benadrukte onlangs nog dat het circuit tot in het volgende decennium op de Formule 1-kalender zal prijken. Met de voorgenomen stap van Ecclestone zouden Italië en Duitsland daarmee hun 'tweede' Formule 1-race verliezen.

De entree van Zuid-Korea lijkt opvallend, maar daar wordt aankomende herfst voor het eerst een Champ Car-race verreden, mits de organisatoren na een aantal eerdere mislukte pogingen het dit jaar voor elkaar krijgen de race door te laten gaan. In Mexico wordt al een paar jaar gesteggeld over de aanleg van een Formule 1-waardig circuit in toeristenregio Cancun. Het laatste nieuws van daar is echter dat de bouw vertraging heeft opgelopen door protesten van milieugroeperingen. Mogelijk zoekt Ecclestone daarom naar een alternatieve locatie in het Midden-Amerikaanse land.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=14463
  zondag 2 juli 2006 @ 15:53:38 #295
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_39450192
Montoya dicht bij een terugkeer @ Williams/Toyota volgend seizoen
Volgens Repsol motorsports
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_39452054
quote:
Formule 1-coureurs betrokken bij dopingschandaal?


De wielersport werd deze week opgeschrikt door een nieuw groot dopingschandaal waarbij 52 wielrenners op een lijst zouden staan die verboden middelen gebruiken, beter bekend als het gebruik van EPO. De wielrenners zouden contact hebben of contact hebben gehad met een Spaanse arts. In totaal staan er 200 topsporters op deze lijst die contact hebben met deze Spaanse arts en deze topsporters zouden verboden middelen gebruiken om prestaties te bevorderen.

Naast de 52 wielrenners is niet bekend welke andere sporten betrokken zouden zijn en op de lijst voorkomen. De NOS-verslaggevers van de Tour de France van vandaag wisten echter te melden dat naast wielrenners, ook voetballers en Formule 1-coureurs op deze lijst voorkomen.

Een vreemd geval aangezien Formule 1-coureurs geen voordeel zouden hebben bij het gebruik van doping en er eerder concentratieverlies zou zijn. Aangezien het een opmerkelijke uitspraak is van de NOS-verslaggevers hebben wij contact gezocht met de sportredactie. Deze wilden echter niet reageren en ingaan op de uitspraken of de lijst van 200 topsporters die erop staan. Wordt mogelijk vervolgd.

Bron
  zondag 2 juli 2006 @ 17:25:07 #297
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_39452141
F1 coureurs geen voordeel zouden hebben van doping? Wat een bullshit.
pi_39452507
quote:
Drug probe threatens other sports

Sports other than cycling are involved in the Spanish anti-doping probe which has rocked the Tour de France, claims the head of cycling's governing body.
International Cycling Union (UCI) president Pat McQuaid said: "Only riders have been named so far.
"But many footballers, tennis players and athletes are on the list. "

"Two years ago, (former UCI president) Hein Verbruggen warned the authorities because the UCI knew that blood doping was a common practice in Spain."

A six-month doping investigation in Spain, nicknamed Operation Puerta, led to the arrests of five men, including Manolo Saiz, who recently resigned as boss of the Liberty-Seguros team, now renamed Astana-Wurth.

Background: How the story unfolded
The scandal erupted on 23 May when the Guardia Civil raided a number of addresses and found anabolic steroids and packs of frozen blood.

Astana-Wurth were forced to withdraw their team en masse before the start of the Tour de France after five of their riders were named among a list of around 56 cyclists by the investigation team.

In all, 13 riders were withdrawn by their teams from the Tour, including two of the favourites, German Jan Ullrich and Italian Ivan Basso.

The scandal is the biggest doping controversy to hit cycling since the Festina affair rocked the 1998 Tour.
Bron

BBC heeft het over voetballers, tennissers en atleten.
pi_39453590
Atleten is wel een ruim begip natuurlijk.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  zondag 2 juli 2006 @ 18:34:10 #300
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39453671
Fernando Alonso wordt ook genoemd
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39453688
Heeft iemand dat verhaal van de NOS live op televisie gezien. En zo ja, iets meer toelichting mogelijk?
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')